Problemen bij NazTel? Winkel gesloten?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:55

Esumontere

Floep, banaan.

Reinier schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:42:
Ik heb mijn geld ook terug.
Maandag besteld en betaald, gisteravond kreeg ik een annuleringsmail.
Gefeliciteerd :)

@Mensen die geld terug hebben gekregen: Vergeet niet, als je aangifte hebt gedaan, om deze terug te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

corset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:41:
[...]

altijd handig.. mensen die 1 dag geregistreerd zijn en klagen dat ze geen geld hebben? 100% betrouwbaar!

zeggen dat ze geld terughebben? moet de winkel zijn.

Ben ik verdwaald? is dit het Radar forum? Daar zijn dit soort opmerkingen normaal...

Wees blij dat mensen geld terug krijgen, je ziet op meerdere plekken dat mensen geld terugkrijgen. Zelfs op facebook van klanten. of zijn dat fake profielen? 8)7
Nou, enig scepticisme is wel op de plaats denk ik. Daarnaast zijn er ook mensen die al jaren gebruik maken van Tweakers hier de dupe.

offtopic:
Oeps, dubbelpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 17:40
Ik heb zojuist met Sisow contact gehad. Ze zijn inmiddels bekend met de situatie en verzamelen klachten. Ze geven aan dat er inderdaad geld wordt teruggestort door Naztel, maar kunnen hier verder geen garanties over geven. Je kan een klacht indienen bij klachten@sisow.nl met bestelgegevens/betaalbewijs.

edit:
Zojuist ook volledige bedrag retour van de rekening van Sisow(ING) naar Rabobank

[ Voor 13% gewijzigd door jixxed op 23-12-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Esumontere schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:44:
[...]

Nou, enig scepticisme is wel op de plaats denk ik. Daarnaast zijn er ook mensen die al jaren gebruik maken van Tweakers hier de dupe.

offtopic:
Oeps, dubbelpost :+
Totaal irrelevant hoe lang je geregistreerd bent, ik vind alleen dat je over allebei de kanten dan sceptisch moet zijn. En niet alleen de positieve kant. maar goed, ik herhaal, facebook profielen zijn gefaked dan? :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

corset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:47:
[...]

Totaal irrelevant hoe lang je geregistreerd bent, ik vind alleen dat je over allebei de kanten dan sceptisch moet zijn. En niet alleen de positieve kant. maar goed, ik herhaal, facebook profielen zijn gefaked dan? :)
Goed punt.

Die facebook profielen weet ik niet hoor. Staan wel links naar goed opgebouwde LinkedIn-profielen op, en bestaan al jaren. Maargoed, hier lijkt de algemene tendens ook wel te zijn dat mensen geld terug aan het krijgen zijn. Goed nieuws, lijkt me.

Alleen jammer dat ik geen annuleringsmail heb en dus wss nog wel even kan wachten op mn geld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 14:50
corset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:47:
[...]

Idd, het is irrelevant hoelang je hier geregistreerd bent. En dat mensen speciaal registreren om hier hun mededelingen te kunnen plaatsen is natuurlijk prettig. Let wel natuurlijk dat een bepaalde herleidbaarheid van een persoon welke een bericht plaatst wel meer vertrouwen geeft dat het bericht ook oprecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Wil niet trollen ofzo maar wat bezielt je om iets met zo'n hoge prijs te bestellen bij zo'n onbekend bedrijf? Wellicht een paar tientjes goedkoper dan bij grote leveranciers maar dan heb je tenminste zekerheid dat er geleverd wordt. Dit is al het zoveelste topic van mensen die vinden dat ze zijn opgelicht, maar wat mij betreft is het eigen schuld, dikke bult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:53:
Wil niet trollen ofzo maar wat bezielt je om iets met zo'n hoge prijs te bestellen bij zo'n onbekend bedrijf? Wellicht een paar tientjes goedkoper dan bij grote leveranciers maar dan heb je tenminste zekerheid dat er geleverd wordt. Dit is al het zoveelste topic van mensen die vinden dat ze zijn opgelicht, maar wat mij betreft is het eigen schuld, dikke bult.
Een 'onbekend' bedrijf, met >200 zeer positieve reviews op Tweakers, TrustPilot en Hardware.info. Daarnaast hadden ze een Thuiswinkel Waarborg keurmerk (daarvan hebben we de waarde nu ook wel ontdekt :F). En tenslotte een zeer concurrerend prijspunt. Daarom, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk praten Malt007,

Deze webshop had een thuiswinkel waarborg, nu ben ik er ook achter dat dit niks voorstelt.

Zelf mijn bank ing verwijst hierna.

Tja wijze les

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Esumontere schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:54:
[...]

Een 'onbekend' bedrijf, met >200 zeer positieve reviews op Tweakers, TrustPilot en Hardware.info. Daarnaast hadden ze een Thuiswinkel Waarborg keurmerk (daarvan hebben we de waarde nu ook wel ontdekt :F). En tenslotte een zeer concurrerend prijspunt. Daarom, dus.
Inderdaad, als onbekend bedrijf winnen op basis van de prijs van de grote jongens en ook nog een extreem hoog serviceniveau nastreven. Simpelweg onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jixxed schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:45:
Ik heb zojuist met Sisow contact gehad. Ze zijn inmiddels bekend met de situatie en verzamelen klachten. Ze geven aan dat er inderdaad geld wordt teruggestort door Naztel, maar kunnen hier verder geen garanties over geven. Je kan een klacht indienen bij klachten@sisow.nl met bestelgegevens/betaalbewijs.

edit:
Zojuist ook volledige bedrag retour van de rekening van Sisow(ING) naar Rabobank
Ook ik heb mijn geld terug ontvangen

Mooi dat het in ieder geval netjes is afgehandeld ik hoop dat het voor de overige mensen ook netjes wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Even een andere vraag: Had iedereen die zijn geld terug heeft ontvangen een annulerings-email gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Sja iedereen weet hoe simpel het is positieve reviews te schrijven en om een keurmerkje te plaatsen. Er zijn hier gewoon al tientallen (en wellicht honderden) topics over dit soort praktijken. Gaat er bij mij gewoon niet in dat iemand voor 10 of 20 euro minder een iphone bij zo'n bedrijf besteld ipv de applestore zelf.

Een ding heb ik geleerd van al die topics hier en dat is dat iets te mooi om waar te zijn lijkt, dat het vaak ook het geval is.

Edit: ik beweer trouwens niet dat dit bedrijf niet legitiem was of is. Dit geval kan natuurlijk ook het gevolg zijn van andere oorzaken dan oplichting/fraude.

[ Voor 15% gewijzigd door Malt007 op 23-12-2015 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:01:
Sja iedereen weet hoe simpel het is positieve reviews te schrijven en om een keurmerkje te plaatsen. Er zijn hier gewoon al tientallen (en wellicht honderden) topics over dit soort praktijken. Gaat er bij mij gewoon niet in dat iemand voor 10 of 20 euro minder een iphone bij zo'n bedrijf besteld ipv de applestore zelf.

Een ding heb ik geleerd van al die topics hier en dat is dat iets te mooi om waar te zijn lijkt, dat het vaak ook het geval is.
Bedankt voor deze nuttige toevoeging. Heel behulpzaam. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
De mensen die geld retour hebben ontvangen zijn dit allemaal mensen die in de afgelopen twee dagen besteld hebben? Waarbij het geld dus nog bij Sisow 'vast' staat? Of hebben mensen ook al geld retour die vorige week besteld hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esumontere schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:01:
Even een andere vraag: Had iedereen die zijn geld terug heeft ontvangen een annulerings-email gehad?
Ik heb een annuleringsmail gehad gisteravond had maandagavond besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NicoF schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:03:
De mensen die geld retour hebben ontvangen zijn dit allemaal mensen die in de afgelopen twee dagen besteld hebben? Waarbij het geld dus nog bij Sisow 'vast' staat? Of hebben mensen ook al geld retour die vorige week besteld hadden?
Goede vraag.

Ik had vrijdag besteld, geen annulerings mail gekregen en nog geen geld terug.

Heb overigens een Rabobank rekening. Zojuist ook sisow een klacht doorgestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikvank
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bestel jij alleen bij de Wehkamp per post uit de catalogus? En je boodschappen op de markt op het dorpsplein? Alle bedrijven waren ooit onbekende bedrijven, tot ze groot en bekend werden.
Veel van de gedupeerden hier zijn best voorzichtig geweest. Reviews van andere klanten bekeken. Gecheckt of er een fysieke winkel is en niet alleen een domeinnaam. Een Thuiswinkel-waarborg. Ze hebben precies hetzelfde gedaan als al die andere Tweaker-bezoekers die wèl dik tevreden waren over Naztel. Maar als van het ene op het andere moment Naztel in de problemen komt (door eigen schuld of niet), dan is daar als klant toch geen rekening mee te houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik heb daar anderhalve maand geleden ofzo m'n BlackBerry Priv gehaald in de winkel, zonder problemen. Vond de winkel wel een beetje raar (verkopers waren in een achterkamertje met de deur op slot en kwamen pas de winkel in toen ik binnen was), maar dacht dat dat iets van beveiliging was. Reviews etc. leken verder allemaal betrouwbaar en ik heb het juiste toestel gekregen.

Volgende keer zal ik toch echt wachten tot één van de grote zaken een toestel heeft :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Hallo Iedereen. Ik kan ook bevestigen dat ik mijn geld retour heb gekregen. Ik had eergisteren besteld (21/12). Ondanks de onrust ben ik blij dat goed aan het afwikkelen is.
Toen ik las dat de winkel leegstond vreesde ik het ergste. Maar het lijkt erop dat ofwel FIOD er op tijd bij was, of er andere dingen spelen. Ik vind het jammer voor Naztel en hun problemen. Maar betere algemene communicatie had heel wat onrust kunnen wegnemen.
Ik ga nu even langs thuiswinkel om mijn klacht in te trekken.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb maandagavond een telefoon besteld en kreeg gisteravond een annuleringsmail. Ik rekende al nergens meer op gezien de berichten die op dit forum gepost werden. Toch waren de reviews van dit bedrijf tot gisteravond op diverse sites prima net zoals het thuiswinkel waarborg die dit ondersteunde.

Ik heb geen informatie gekregen over terugstorten van de betaling maar toch stond het zojuist alweer op mijn rekening.
Dit vond ik wel het vermelden waard voor eenieder die nog gedupeerd is.

Het lijkt er op dat het bedrijf te goeder trouw is en zijn best doet klanten zo snel mogelijk te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn gevoel als ik zo lees wie er allemaal zijn geld terug heeft gekregen dat het vooral gaat om mensen die maandag pas hadden besteld. Op facebook lijkt dat zo en hier ook.

Heeft iemand die zaterdag/vrijdag/donderdag besteld had al zijn geld terug ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:01:

Edit: ik beweer trouwens niet dat dit bedrijf niet legitiem was of is. Dit geval kan natuurlijk ook het gevolg zijn van andere oorzaken dan oplichting/fraude.
Een iPhone 6 met 16GB heb ik afgelopen zaterdag voor 549,99 besteld bij Naztel. Het goedkoopste alternatief is op dit moment 593,- (Azerty is refurbished, dus niet hetzelfde). De Apple store die jij voorstelt is 639,-. Dat zijn significante verschillen.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het niet waar. Maar als de ene na de andere positieve reactie komt op een site als Tweakers dan ben je niet alleen maar naïef. Voor een tientje meer was ik naar een zaak gegaan die ik persoonlijk kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zondag avond besteld, op mijn factuur staat maandag. Heb nog geen geld terug ontvangen in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:19:
Naar mijn gevoel als ik zo lees wie er allemaal zijn geld terug heeft gekregen dat het vooral gaat om mensen die maandag pas hadden besteld. Op facebook lijkt dat zo en hier ook.

Heeft iemand die zaterdag/vrijdag/donderdag besteld had al zijn geld terug ontvangen?
Ik heb maandagmiddag (~kwart voor 3) besteld, maar nog niets terug ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:20:
[...]

Een iPhone 6 met 16GB heb ik afgelopen zaterdag voor 549,99 besteld bij Naztel. Het goedkoopste alternatief is op dit moment 593,- (Azerty is refurbished, dus niet hetzelfde). De Apple store die jij voorstelt is 639,-. Dat zijn significante verschillen.
Als het te mooi is om waar te zijn dan is het niet waar. Maar als de ene na de andere positieve reactie komt op een site als Tweakers dan ben je niet alleen maar naïef. Voor een tientje meer was ik naar een zaak gegaan die ik persoonlijk kende.
Als dit geen alarmbellen doet rinkelen weet ik het ook niet meer. Iedereen weet toch dat die prijzen ongeveer hetzelfde zijn door het prijsbeleid van Apple met minimale marges voor de retailer. Dan zou deze eenpitter die een paar maanden bestaat voor zoveel minder kunnen leveren? Ik ben hier echt niet om te trollen hoor maar een beetje zelfkritiek is hier ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Rabobankrekening gecheckt nadat ik op dit forum las dat er terugbetaald was en zag tot mijn verbazing het bedrag teruggestort. Heb ook nergens een bericht hiervan ontvangen.
Idd. zal mijn betaling nog bij Sisow zijn geweest en nog niet doorgezet zijn naar rekening van NazTel.
Maar volgens de site van Sisow is alleen degene aan wie de betaling gedaan is in staat om terug te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Hier maandag 21 dec 17.45 uur besteld, niets (terug) ontvangen vooralsnog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe je hier dan? Denk je dat mensen die hier zitten zichzelf niet al voor hun kop hebben geslagen? Ik hoest in ieder geval dat bedrag niet zomaar nog eens op. Dus ik hoop van harte dat het geld vandaag nog terug komt zodat ik mijn vriendin op kerstavond niet hoef te vertellen dat haar kerstcadeau niet komt

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:26:
[...]

Als dit geen alarmbellen doet rinkelen weet ik het ook niet meer. Iedereen weet toch dat die prijzen ongeveer hetzelfde zijn door het prijsbeleid van Apple met minimale marges voor de retailer. Dan zou deze eenpitter die een paar maanden bestaat voor zoveel minder kunnen leveren? Ik ben hier echt niet om te trollen hoor maar een beetje zelfkritiek is hier ver te zoeken.
Ga maar gewoon weg. Je toevoegingen zijn niet nuttig. Gedupeerden voelen zich al stom genoeg, dat hoef jij niet nog even voor ons uiteen te zetten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:06
[...]

Ik ben het hier wel mee eens. Dus je besteld een telefoon voor een bedrag van 550 euro, terwijl bij een andere zaak dat ding 43 euro meer kost. Als je dan voor een tientje meer wel naar een 'bekende' zaak was gegaan, dan blijft dus over dat je voor die rottige 30 euro nu dus geen telefoon hebt maar ipv daarvan gedoe.

Ik snap dat ook niet, per se dat onderste uit de kan willen hebben. Hoe dan ook, ik hoop voor de mensen die hier wel besteld hebben dat ze állemaal hun geld terug krijgen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
[...]

Dat doet wel degelijk alarmbellen rinkelen. Dus kijk ik nog een keer extra goed naar alle reviews en Google ik nog een keer. De verklaring die ik op enig moment tegenkwam was dat er grijs werd geïmporteerd. Aangezien ik geen bezwaar heb tegen een iPhone die via Polen of WitRusland naar Nederland komt, ben ik er toch voor gegaan.

Neemt niet weg dat de middenstander bij jou om de hoek erg blij met je zal zijn. Niet dat dat garantie geeft. Ik heb mijn televisie gekocht bij een winkel waar ik al dertig jaar lang al mijn wit- en bruingoed kocht. Die zaak bestond een paar maanden later ook niet meer. Iedere zaak kan een keer ophouden te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:38:
[...]

Dat doet wel degelijk alarmbellen rinkelen. Dus kijk ik nog een keer extra goed naar alle reviews en Google ik nog een keer. De verklaring die ik op enig moment tegenkwam was dat er grijs werd geïmporteerd. Aangezien ik geen bezwaar heb tegen een iPhone die via Polen of WitRusland naar Nederland komt, ben ik er toch voor gegaan.
Grijze import.... Dat betekend dus illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:38:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens. Dus je besteld een telefoon voor een bedrag van 550 euro, terwijl bij een andere zaak dat ding 43 euro meer kost. Als je dan voor een tientje meer wel naar een 'bekende' zaak was gegaan, dan blijft dus over dat je voor die rottige 30 euro nu dus geen telefoon hebt maar ipv daarvan gedoe.

Ik snap dat ook niet, per se dat onderste uit de kan willen hebben. Hoe dan ook, ik hoop voor de mensen die hier wel besteld hebben dat ze állemaal hun geld terug krijgen.
En daarvoor hebben honderden mensen geen gedoe, maar een goedkope telefoon. Tot en met een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 11:21
Ik heb maandag ochtend een iphone 6 16gb besteld, diezelfde dag nog een factuur gekregen. Geen annulering email gehad maar gisteravond wel de algemene mail. Heb ondertussen nog geen geld terug gekregen.

Zelf ben ik ook gewoon af gegaan op de scherpe prijs en de goede recensies op tweakers.

[ Voor 18% gewijzigd door g1j5 op 23-12-2015 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:44
[...]

Ga ergens anders lopen Trollen. Kan jij zien waar de telefoons ingekocht zijn? Nee. De prijzen zijn reëel. Waar ik werk kopen we ook iphones voor rond die prijs, ook bij bekendere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:40:
[...]

Grijze import.... Dat betekend dus illegaal.
Nee hoor, grijze import betekent dat het niet via de officiële Apple-importeur loopt. Daar is niets illegaals aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:38:
[...]

Ja een "bekende" zaak is ook geen garantie. Wat denk je dat er met de klanten van de V&D gebeurd, heel veel bekendere zaken zijn er niet. De webshop is inmiddels offline, het is maar hopen dat die mensen hun geld wel terug zien.

Deze webshop had alleen maar positieve reviews, zowel op Tweakers als op andere websites. Hadden netjes een keurmerk(maar goed, wat dat precies waard is weet niemand). Het is helemaal niet zo raar dat mensen, na onderzoek, bij deze webwinkel bestellen. Daarnaast zoals het er nu uit ziet doen ze er alles aan om hun klanten hun geld terug te geven, dat is toch best netjes? Toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
corporalnl schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:42:
[...]

Ga ergens anders lopen Trollen. Kan jij zien waar de telefoons ingekocht zijn? Nee. De prijzen zijn reëel. Waar ik werk kopen we ook iphones voor rond die prijs, ook bij bekendere zaken.
60 euro goedkoper dan de goedkoopste op pricewatch reëel?

Nja ik zal stoppen met posten in dit topic, excuses als ik mensen tegen het zere been heb geschopt en hoop dat iedereen zijn geld terug krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 23-12-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:42:
[...]

En daarvoor hebben honderden mensen geen gedoe, maar een goedkope telefoon. Tot en met een week geleden.
Ja leuk, maar bij jou gingen wel degelijk alarmbellen rinkelen zeg je net....maar dan tóch bestellen. Overigens, goedkoop? dus 550 euro is goedkoop, maar 593 euro is onoverkomelijk duur? Seriously? Die 43 euro doen 't 'm?

Kijk, het is uitermate vervelend voor de gedupeerden hoor, dus daarmee ook voor jou, en ik hoop oprecht dat je je geld terug krijgt, maar voor een bedrag van 550 euro voor een telefoon zou ik zéker onder rembours betalen, maar nooit vooraf m'n geld overmaken naar een zaak die ik niet ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Malt007 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:46:
[...]

60 euro goedkoper dan de goedkoopste op pricewatch reëel?

Nja ik zal stoppen met posten in dit topic, excuses als ik mensen tegen het zere been heb geschopt en hoop dat iedereen zijn geld terug krijgt.
Ja dat kan best reëel zijn.
Bij mijn werk kopen wij voor 50 minder dan bij Applestore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:46:
[...]

Ja leuk, maar bij jou gingen wel degelijk alarmbellen rinkelen zeg je net....maar dan tóch bestellen. Overigens, goedkoop? dus 550 euro is goedkoop, maar 593 euro is onoverkomelijk duur? Seriously? Die 43 euro doen 't 'm?

Kijk, het is uitermate vervelend voor de gedupeerden hoor, dus daarmee ook voor jou, en ik hoop oprecht dat je je geld terug krijgt, maar voor een bedrag van 550 euro voor een telefoon zou ik zéker onder rembours betalen, maar nooit vooraf m'n geld overmaken naar een zaak die ik niet ken.
Het is 43 euro. Bestel je meerdere keren per jaar iets waar je 30-50 euro op bespaard, kun je aan t einde van t jaar een leuk weekend weg. Niks wees er van tevoren op dat deze webshop problemen ging krijgen en hadden vooral erg positieve reviews. Er gaan alarmbellen, dan ga je naar de reviews kijken, die zijn positief. Misschien waren de alarmbellen dan niet terecht, iedereen heeft echter gewoon netjes geleverd gekregen(voor dit hele gebeuren dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:46:
[...]

Die 593,- is een zaak die ik ook niet ken en nog minder recensies heeft. De Apple Store vertrouw ik wel, maar is meteen 639,- en dat vind ik een behoorlijk verschil.

Alarmbellen rinkelen is misschien wat zwaar uitgedrukt, maar ik ben best kritisch bij internetbestellingen. Dus als een zaak goedkoper is dan andere vind ik dat niet alleen maar aantrekkelijk. Ik kijk dan echt wel even verder. Zo heb ik bij eerdere aankopen meer dan eens de goedkoopste winkels terzijde geschoven om toch bij Bol of Coolblue uit te komen, zelfs als ze 10% duurder waren. Maar ik heb ook meer dan eens leuke koopjes gehad voor mijn iPhone. Mijn vorige iPhone 4s heeft een collega meegebracht uit een winkel in Leuven. Dat was toen €100,- goedkoper dan in NLse winkels.

[ Voor 7% gewijzigd door erikvank op 23-12-2015 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
garriej schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:50:
[...]

Het is 43 euro. Bestel je meerdere keren per jaar iets waar je 30-50 euro op bespaard, kun je aan t einde van t jaar een leuk weekend weg. Niks wees er van tevoren op dat deze webshop problemen ging krijgen en hadden vooral erg positieve reviews. Er gaan alarmbellen, dan ga je naar de reviews kijken, die zijn positief. Misschien waren de alarmbellen dan niet terecht, iedereen heeft echter gewoon netjes geleverd gekregen(voor dit hele gebeuren dan)
Dat zeg ik toch? 43 euro? Mja, ik weet niet, ik ben niet zo op de centen. Als in, een weekend weg gaan wel of niet is niet afhankelijk van de rest van het jaar proberen te besparen op iets wat ik wil kopen. Ik vind het persoonlijk behoorlijk naïef om, als er alarmbellen af gaan bij je, dan tóch te bestellen, terwijl er een alternatief is voor maar 43 euro meer. 43 euro. Wisselgeld, zeker afgezet tegen het bedrag dat je toch al betaald voor dat toestel.

Maar goed, dit gaat dan meer over hoe verschillend verschillende mensen met geld om gaan, niet zo zeer over NazTel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:52:
[...]

Die 593,- is een zaak die ik ook niet ken en nog minder recensies heeft. De Apple Store vertrouw ik wel, maar is meteen 639,- en dat vind ik een behoorlijk verschil.

Alarmbellen rinkelen is misschien wat zwaar uitgedrukt, maar ik ben best kritisch bij internetbestellingen. Dus als een zaak goedkoper is dan andere vind ik dat niet alleen maar aantrekkelijk. Ik kijk dan echt wel even verder. Zo heb ik bij eerdere aankopen meer dan eens de goedkoopste winkels terzijde geschoven om toch bij Bol of Coolblue uit te komen, zelfs als ze 10% duurder waren.
Ik snap je gedachtengang heus wel, ik snap ook wel dat het voor een lager bedrag aantrekkelijker is. Natuurlijk is dat aanlokkelijk :) Maar misschien ben ik daar dan wel anders in dan de meesten. Ik zou nooit, maar dan ook nooit 550 euro vooraf overmaken. Dan zou ik wel rembours doen, want op een bedrag van 550 euro doen die 7,5 euro of wat het ook is er totaal niet toe. Als die winkel (welke winkel dan ook die niet bekend is) niet aan rembours betalingen doet bestel ik er per definitie al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
Grote leveranciers (zelfs met fysieke winkels) kunnen ook failliet hoor.....
http://www.nu.nl/economie...ns-en-mycom-failliet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:55:
[...]

Dat zeg ik toch? 43 euro? Mja, ik weet niet, ik ben niet zo op de centen. Als in, een weekend weg gaan wel of niet is niet afhankelijk van de rest van het jaar proberen te besparen op iets wat ik wil kopen. Ik vind het persoonlijk behoorlijk naïef om, als er alarmbellen af gaan bij je, dan tóch te bestellen, terwijl er een alternatief is voor maar 43 euro meer. 43 euro. Wisselgeld, zeker afgezet tegen het bedrag dat je toch al betaald voor dat toestel.

Maar goed, dit gaat dan meer over hoe verschillend verschillende mensen met geld om gaan, niet zo zeer over NazTel. :)
"Op de centen" klinkt me wat te gierig. Ik zou het liever prijsbewust noemen. Maar inderdaad, gaat dit meer over hoe we met ons geld om gaan dan over Naztel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf niks besteld hoor. Maar ik kan me voorstellen dat aan de hand van reviews mensen gewoon vertrouwen hadden in de webshop. Dan schiet je m.i. jezelf in de voet als je er niet besteld. Want nogmaals, niks wees erop dat er niet geleverd ging worden.

Ik zoe zelf ook niet echt op de centen zitten. Maar niet iedereen heeft de luxe om zo makkelijk te doen over 43 euro. Dan is de volgende vraag natuurlijk wel of als je 43 euro niet kan missen je wel zo'n dure telefoon moet kopen :+

Maar goed, dit gaat inderdaad volledig offtopic.

Ik hoop dat mensen hun geld netjes terugkrijgen d:)b
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:58:
[...]

Ik snap je gedachtengang heus wel, ik snap ook wel dat het voor een lager bedrag aantrekkelijker is. Natuurlijk is dat aanlokkelijk :) Maar misschien ben ik daar dan wel anders in dan de meesten. Ik zou nooit, maar dan ook nooit 550 euro vooraf overmaken. Dan zou ik wel rembours doen, want op een bedrag van 550 euro doen die 7,5 euro of wat het ook is er totaal niet toe. Als die winkel (welke winkel dan ook die niet bekend is) niet aan rembours betalingen doet bestel ik er per definitie al niet.
Dit doe ik ook, maar dan aan de hand van een CC, als er niet geleverd wordt krijg je gewoon je geld terug. Zelfs als je die zekerheid heb, zou je het dan nog niet voor bijna 50 euro minder bestellen?

[ Voor 24% gewijzigd door garriej op 23-12-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:00:
[...]

"Op de centen" klinkt me wat te gierig. Ik zou het liever prijsbewust noemen. Maar inderdaad, gaat dit meer over hoe we met ons geld om gaan dan over Naztel.
Dat is hetzelfde beestje een andere naam geven omdat het prettiger klinkt. ;)
garriej schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:00:
[...]

Ik heb zelf niks besteld hoor. Maar ik kan me voorstellen dat aan de hand van reviews mensen gewoon vertrouwen hadden in de webshop. Dan schiet je m.i. jezelf in de voet als je er niet besteld. Want nogmaals, niks wees erop dat er niet geleverd ging worden.

Ik zoe zelf ook niet echt op de centen zitten. Maar niet iedereen heeft de luxe om zo makkelijk te doen over 43 euro. Dan is de volgende vraag natuurlijk wel of als je 43 euro niet kan missen je wel zo'n dure telefoon moet kopen :+

Maar goed, dit gaat inderdaad volledig offtopic.

Ik hoop dat mensen hun geld netjes terugkrijgen d:)b
Dat is inderdaad wat ik ook denk om eerlijk te zijn, want als 43 euro zo'n issue is, waarom koop je dan überhaupt voor 550 euro een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Hier nog een slachtoffer.
Mijn keuze ging niet om die paar euro, maar om een prijs onder 450 euro ex BTW vanwege zakelijke redenen.
Ik heb de annulering email gehad, even afwachten of ik wat terug krijg.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdagochtend een iphone 6 besteld, tussentijds nog 2 keer mailcontact gehad wanneer ik de track&trace zou ontvangen, maar nooit ontvangen. Toestel zou uiterlijk vandaag geleverd moeten worden maar dat gaat niet meer gebeuren... Geen annuleringsmail gehad en ook nog geen geld teruggestort gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03-2022
Heb op 21-12 een telefoon besteld, vanochtend het volledige bedrag op mijn rekening gekregen. Verder geen bericht gekregen dat de bestelling geannuleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 05:36
zeef schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:13:
[mbr]Ik heb de nodige mensen op Tweakers HQ inmiddels gewaarschuwd. De shop is offline dus direct in de PW ingrijpen is a la minute niet nodig. Ik probeer morgenochtend rond een uur of elf (of eerder) een update te plaatsen.[/mbr]
Zeef, weet je al iets meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Even een update vanuit Tweakers. We zijn net als jullie volkomen verrast door de ontstane situatie. Wat of hoe daar nou de aanleiding voor is, dat is voor ons niet duidelijk en niet te beoordelen. De frystratie en woede bij mensen die mogelijk hun geld kwijt zijn geraakt herkennen we en die snappen we dondersgoed. Tegelijkertijd moet de winkel ook de kans krijgen om tekst en uitleg te geven en een oplossing te bieden.

Hoe nu verder? We hebben de shop op prijsloos gezet in de Pricewatch. Duidelijk is wel dat bestellingen niet meer geleverd gaan worden.Of en hoe er terugbetaald gaat worden, dat is voor jullie en voor ons ook nog onduidelijk. Wij kunnen als Tweakers daar weinig aan doen. We zien dat sommige mensen hun geld hebben teruggkregen. Dat is geen garantie voor een ieder. Helaas. Zorg daarom dat je alle communicatie goed bewaart, dat zou in een vervolgprocedure nog nodig kunnen zijn.

TL:dr : we weten eigenlijk niet veel meer dan jullie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvank
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:04:
[...]

Dat is hetzelfde beestje een andere naam geven omdat het prettiger klinkt. ;)

[...]

Dat is inderdaad wat ik ook denk om eerlijk te zijn, want als 43 euro zo'n issue is, waarom koop je dan überhaupt voor 550 euro een telefoon.
Toch niet helemaal eens. Ik doe niet moeilijk over een paar tientjes als ik daar wat voor terug krijg. Voor 43,- meer koop ik bij een andere zaak die ik ook niet ken. Dus dat biedt geen zekerheid.
Ik wilde graag mijn vriendin een nieuwe telefoon geven, de 6s is te veel geld voor wat ik uit wil geven aan een telefoon, de 5s te weinig vooruitgang ten opzichte van de oude 4 die ze nu heeft. Dus zette ik in op de 6, omdat die aan de eisen voldoet en binnen het budget valt. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet kritisch ben op m'n uitgaven. Dus ook voor een 6 kijk ik wel even waar ik koop.

En om het verschil tussen "op de centen" en prijsbewust te illustreren: ik geef in het ene restaurant een fooi van meer dan 10% vanwege de goede bediening en het andere restaurant dat een vergelijkbaar bedrag voor het karafje water rekent na zes gangen met wijnarrangement bezoek ik nooit meer. Maar zoals we eerder constateerden, gaat dit meer over hoe we met geld om gaan en minder over Naztel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
En wat gaat Tweakers doen aan preventie van dit soort zaken? Het is uiteraard heel vervelend voor alle gedupeerden nu, maar dit kan volgende week weer gebeuren en dan is de schade nog groter. Daar hoor ik nu echt te weinig over. Er zijn meer partijen die een op z'n minst opvallende prijsstelling hanteren als éénpitter zijnde, waar je op zijn minst vraagtekens bij kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag besteld, naast een bevestigingsmail niets ontvangen.
Wat zijn de kansen dat je je geld terug krijgt?
Voor maandag stond het bedrijf nog goed aangeschreven op alle vergelijksites.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Just_A_User
pprs schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:34:
[...]

En wat gaat Tweakers doen aan preventie van dit soort zaken? Het is uiteraard heel vervelend voor alle gedupeerden nu, maar dit kan volgende week weer gebeuren en dan is de schade nog groter. Daar hoor ik nu echt te weinig over. Er zijn meer partijen die een op z'n minst opvallende prijsstelling hanteren als éénpitter zijnde, waar je op zijn minst vraagtekens bij kunt plaatsen.
Wat gaat Tweakers doen aan preventie? Ben je nu serieus? Tweakers biedt als service een pricewatch aan. Wat verwacht je eigenlijk? Dat Tweakers elke dag elke winkel gaat bellen met de vraag hoe het gaat? Of de financiële administratie bij gaat houden?

Je kunt het tweakers niet aanrekenen dat ze in hun pricewatch winkels hebben staan die in de problemen komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zeef
pprs schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:34:
[...]

Natuurlijk was de prijsstelling opvallend. De veelheid aan goede reviews was net zo opvallend. Wat moeten we dan? Winkel voldoet aan de criteria, klanten zijn tevreden. Dus dan maar niet toelaten? Hoe kan iemand ooit een start maken als we dit gaan aanhouden?

We hebben afgelopen zomer al onze toelatingscriteria al aangescherpt. Minimaal 1 jaar ingeschreven in KvK register en webshop minimaal 6 maanden actief. Hebben we dan alles afgedicht? Nee, maar dat is voor ons simpelweg onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvandrie
zeef schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:39:
[...]

De veelheid aan goede reviews was net zo opvallend.
De negatieve reviews worden ook door jullie verwijdert en afgedaan als 'niet afgeronde ervaringen'...
Een leverancier welke in gebreke blijft is per definitie in mijn beleving een 'niet afgeronde ervaring'.

Kortom, dan lijkt mij dat er alleen maar 'goede reviews' over kunnen blijven.

Het argument dat hele webshops failliet gaan door een storm aan negatieve reviews is mi wel een 'risico van de ondernemer'. Immers, het is niet 1 consument welke zijn beklag doet, maar meerdere.
De winkels met een pand lijken nu per bosjes om te vallen door het aantreden van webshops. In mijn beleving mag dan een webshop ook best een extra risico dragen dat deze zijn diensten adhv reviews moet zien te bewijzen en herstellen.

In deze doet Naztel al goede pogingen om vertrouwen te herstellen door geannuleerde bestelllingen het factuurbedrag terug te storten. Helaas niet voor iedereeen geldt dat vooralsnog, ondergetekende incl, dus hier nog steeds 'fingers crossed'.

[ Voor 46% gewijzigd door hvandrie op 23-12-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 18:50
[...]
We hebben afgelopen zomer al onze toelatingscriteria al aangescherpt. Minimaal 1 jaar ingeschreven in KvK register en webshop minimaal 6 maanden actief. Hebben we dan alles afgedicht? Nee, maar dat is voor ons simpelweg onmogelijk.
Lijkt wel net te laat dan in dit geval :(

Eerste inschrijving KvK: 08-07-2015

Alleszins goede voornemens! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
erikvank schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:44:
[...]

Nee hoor, grijze import betekent dat het niet via de officiële Apple-importeur loopt. Daar is niets illegaals aan.
Het is idd niet illegaal maar hiermee kun je wel belasting ontduiken. Het gerucht dat de FIOD is langs geweest icm met toestellen die niet specifiek voor de Nederlandse markt bedoeld (zie enkele shopreviews) waren geeft wel enige aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
[...]

Natuurlijk was de prijsstelling opvallend. De veelheid aan goede reviews was net zo opvallend. Wat moeten we dan? Winkel voldoet aan de criteria, klanten zijn tevreden. Dus dan maar niet toelaten? Hoe kan iemand ooit een start maken als we dit gaan aanhouden?

Worden de shopreviews van deze toko nog nader bekeken ?
Ik zie zo een flink aantal wel erg fake lijkende reviews.. Weet niet of het er nog toe doet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmbellen rinkelen is misschien wat zwaar uitgedrukt, maar ik ben best kritisch bij internetbestellingen. Dus als een zaak goedkoper is dan andere vind ik dat niet alleen maar aantrekkelijk. Ik kijk dan echt wel even verder. Zo heb ik bij eerdere aankopen meer dan eens de goedkoopste winkels terzijde geschoven om toch bij Bol of Coolblue uit te komen, zelfs als ze 10% duurder waren. Maar ik heb ook meer dan eens leuke koopjes gehad voor mijn iPhone. Mijn vorige iPhone 4s heeft een collega meegebracht uit een winkel in Leuven. Dat was toen €100,- goedkoper dan in NLse winkels.

ERIKVANK denk je dat bol.com deugt? Kijk naar verkopers op hun web bij iPhone 6 16GB ??? 574,95 incl alle lasten en baten en bovenop 6% provisie aan bol.com??? Beoordeel maar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe (in seal) iPhone 6 16GB aangeschaft voor 489 euro.
Dit was bij usedproducts en daar hebben ze regelmatig dit soort prijzen.

Ik had Naztel al voorbij zien komen, maar had te weinig vertrouwen in de webwinkel (ook vanwege de naam van de webwinkel)...

Hopelijk krijgt iedereen z'n geld netjes terug!

[ Voor 11% gewijzigd door EvolutionX op 23-12-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 17:40
Ik had, zoals ik al eerder schreef, mijn geld teruggekregen. Mijn bestelling was maandagavond rond 8 uur. De grens tussen wel of niet terug betalen lijkt dus tussen maandagavond 6 en 8 uur te liggen.

Ik vind het zeer vervelend voor de mensen die nu buiten de boot lijken te vallen, maar gezien de mail en de terugbetaling lijkt mij hier geen kwade opzet in het spel te zijn. De winkel zelf zal echter niet kunnen terugbetalen als er beslag is gelegd op de rekeningen. De aanname dat geld van bestellingen die gestorneerd zijn, bij Sisow geparkeerd stond lijkt wel juist.

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt vanuit NazTel of de FIOD over de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve consumenten,
Vergeet het maar. U bent echt uw centjes kwijt waar u hard voor hebt gewerkt.
Als de FIOD een inval doet bij een bedrijf betekend dit meestal dat het betreffende
bedrijf zijn (of haar) verplichtingen jegens de belastingdienst niet is nagekomen.
En u weet het, de consument mag achteraan sluiten als het om de verdeling van de
nog beschikbare centjes gaat.
Misschien helpt een beetje bidden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb afgelopen maandagochtend 08:00 besteld en kreeg om 12:30 de factuur per mail binnen.
Geen annuleringsmailtje ontvangen, wel gisteravond de algemene mail.

Inmiddels nog geen bedrag retour gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:33:
Lieve consumenten,
Vergeet het maar. U bent echt uw centjes kwijt waar u hard voor hebt gewerkt.
Als de FIOD een inval doet bij een bedrijf betekend dit meestal dat het betreffende
bedrijf zijn (of haar) verplichtingen jegens de belastingdienst niet is nagekomen.
En u weet het, de consument mag achteraan sluiten als het om de verdeling van de
nog beschikbare centjes gaat.
Misschien helpt een beetje bidden nog.
Er wordt/is blijkbaar wel een deel terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 15:04
Het is heel aannemlijk dat dit terugbetalingen zijn vanuit Sisow, de kans dat betalingen die Sisow al verwerkt heeft richting Naztel nog terug komen is erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Reinier schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:39:
[...]

Er wordt/is blijkbaar wel een deel terugbetaald.
Dat blijken alle bestellingen van maandagavond te zijn. Deze stonden waarschijnlijk nog bij de betalingsprovider van NazTel.
Ik spreek nu niet voor NazTel, maar ik denk dat alle financiele transacties nadat FIOD even is langsgeweest terug gestort worden.(NazTel ontvangt dus Sisow pas dinsdag). De anderen zullen moeten wachten op meer info van NazTel/FIOD. Niettemin lijkt het erop dat ze ofwel hun geld kunnen claimen bij Thuiswinkel.org (branchegarantie na een maand) ofwel bij de curator indien Naztel hierdoor failliet gaat.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Soggney schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:46:
[...]

Dat blijken alle bestellingen van maandagavond te zijn. Deze stonden waarschijnlijk nog bij de betalingsprovider van NazTel.
Ik spreek nu niet voor NazTel, maar ik denk dat alle financiele transacties nadat FIOD even is langsgeweest terug gestort worden.(NazTel ontvangt dus Sisow pas dinsdag). De anderen zullen moeten wachten op meer info van NazTel/FIOD. Niettemin lijkt het erop dat ze ofwel hun geld kunnen claimen bij Thuiswinkel.org (branchegarantie na een maand) ofwel bij de curator indien Naztel hierdoor failliet gaat.
Terugclaimen bij thuiswinkel.org is kansloos. (https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 16:22
hvandrie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:42:
[...]

De negatieve reviews worden ook door jullie verwijdert en afgedaan als 'niet afgeronde ervaringen'...
Een leverancier welke in gebreke blijft is per definitie in mijn beleving een 'niet afgeronde ervaring'.

Kortom, dan lijkt mij dat er alleen maar 'goede reviews' over kunnen blijven.
Haha, toen ik die reactie van Tweakers net las dacht ik ook 'dat verhaal klopt niet'

Alleen afgeronde ervaringen (waarbij product dus thuis in handen heb) komen in aanmerking voor review.
Ammehoela, dan is die hele review site hier dus compleet onzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
MrDirect schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:55:
[...]

Alleen afgeronde ervaringen (waarbij product dus thuis in handen heb)
Waar staat dat je het product in handen moet hebben? Er is nog totaal niks afgehandeld, dus is er geen reden tot review.

Als je bij V&A nog op reactie van de leverende partij zit te wachten, ga je dan ook al gelijk reviews plaatsen? lijkt me niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
MrDirect schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:55:
[...]

Haha, toen ik die reactie van Tweakers net las dacht ik ook 'dat verhaal klopt niet'

Alleen afgeronde ervaringen (waarbij product dus thuis in handen heb) komen in aanmerking voor review.
Ammehoela, dan is die hele review site hier dus compleet onzinnig.
Natuurlijk komen slechte ervaringen ook terug in reviews. Alleen schrijven sommige mensen al een review met 3 keer een ster voor een winkel na twee dagen wachten. Die reviews halen we inderdaad weg omdat winkels normaal gesproken een redelijke termijn hebben voor levering. Heeft een winkel na een normale periode (max 30 dagen) niet geleverd, dan is de redelijke termijn verstreken en is er sprake van een afgeronde ervaring. Dan hebben we het nog niet gehad over reviews van aftersale zonder dat mensen ervaring hebben met de aftersales en een andere leuke categorie: de wraakreview. Dat gaat echter te ver voor dot topic. ;)

Tweakers verwijderd niet zomaar reviews en zeker niet 'omdat ze negatief zijn'. Als we dat zouden doen, dan zouden we net zo goed kunnen stoppen met de shopreviews.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 23-12-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb zojuist mijn rechtsbijstandverzekering gebeld, die gaven aan dat we ze wel de tijd moeten geven om terug te betalen. Ze raadden mij aan om mijn aanklacht te laten staan, al is het maar om te kunnen bewijzen dat we het niet op zijn beloop hebben gelaten. Als ik maandag mijn geld nog niet heb, meld ik het aan als casus bij de DAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Correct. De geschillencommissie staat los van thuiswinkel.org. Maar thuiswinkel.org let er wel op dat de Niettemin leek me dit wel een mogelijkheid aangezin dit stond bij stap 3:
Thuiswinkel.org stap 3
Vier weken na het indienen van je klacht kun je gebruik maken van de geschillencommissie. Dit geeft de webshop de tijd om jouw klacht in onderling overleg op te lossen.Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de (bindende) uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit noemen we de 'branchegarantie'. Mocht een lid van ons geen gevolg geven aan de uitspraak van de geschillencommissie en ook niet reageren op herinneringen, neem dan contact met ons op via juridisch@thuiswinkel.org. Wij zorgen er dan voor dat je alsnog je vergoeding ontvangt. Stuur altijd een kopie van de uitspraak mee wanneer u een beroep doet op de branchegarantie.
Aangezien NazTel wel lid is van thuiswinkel.org leek een beroep hierop wel schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Miki schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:52:
[...]

Het is idd niet illegaal maar hiermee kun je wel belasting ontduiken. Het gerucht dat de FIOD is langs geweest icm met toestellen die niet specifiek voor de Nederlandse markt bedoeld (zie enkele shopreviews) waren geeft wel enige aanleiding.
Het zal de FIOD worst wezen wat voor telefoons dat er verhandeld werden, het zal ze echter wel interesseren dat er wellicht geen belastingcenten over zijn betaald bij import.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

We gaan nu allemaal uit van een FIOD inval, maar dat is puur en alleen gebaseerd op een enkele review van iemand. Betrouwbaarheid daarvan is betwijfelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben min of meer verbaasd over het aantal los bestelde Iphone's. Alleen al op de eerste pagina kom ik veel mensen tegen die allemaal een IPhone besteld hebben.

Was deze opvallend goedkoop i.v.m. de kerst ?

Zelf bestel ik mijn toestel altijd via de mobiele provider, meestal i.c.m. een verlenging van een abonnement. Is het los kopen van het toestel en dan het los afsluiten van een abonnement dan zoveel goedkoper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
@Viper,
Zit bij KPN met SIM only abo. Wilde omzetten naar abo met toestel... kon wel, maar dan betaal ik 2 contracten. Zgn 'omzetten' of upgrade... niet mogelijk. Dus, los toestel bestellen ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Viper® schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:30:
[...]

Ik ben min of meer verbaasd over het aantal los bestelde Iphone's. Alleen al op de eerste pagina kom ik veel mensen tegen die allemaal een IPhone besteld hebben.

Zelf bestel ik mijn toestel altijd via de mobiele provider, meestal i.c.m. een verlenging van een abonnement. Is het los kopen van het toestel en dan het los afsluiten van een abonnement dan zoveel goedkoper ?
Los een toestel met een Sim only is vaak goedkoper dan i.c.m. een abbo.
Maar dit is afhankelijk van gebruik en welk toestel.

Ontopic: Hopelijk wordt er binnenkort meer bekend gemaakt voor de mensen die hier besteld hebben afgelopen dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 23-12-2015 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Viper® schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:30:
[...]

De provider berekend de volle mep (adviesverkoopprijs) in de abboprijs. Als je los sim only pakt en een toestel zelf elders besteld, ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag Samsung Galaxy J5 besteld ook hier niets geleverd. Wel een mailtje gekregen dat ze "onverwachtse problemen hebben ondergaan" en "Onze overige klanten die bestellingen hebben openstaan maar geen annuleringsmail hebben gekregen, krijgen hun geld ook gecrediteerd"

Sisow ook geïnformeerd, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van SISOW:
Hartelijk dank voor uw mail.
Op dit moment zijn er meer meldingen bij Sisow betreffende de firma www.naztel.nl , wij betreuren ten zeerste de gang van zaken.
Sisow is in de koopovereenkomst die u met Naztel bent aangegaan geen partij. Naztel blijft daardoor verantwoordelijk voor terugbetaling en of levering van de producten.

Wij hebben uw transactie getraceerd en uw klacht omtrent uw betaling bij www.naztel.nl in behandeling genomen.
Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u berichten.
Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ll14m
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 08:20
Ik heb zo ongeveer het zelfde verhaal als de meesten hier (iPhone 6s plus 64GB 21-12-2015 besteld), ik heb het zelfde bericht ontvangen van Sisow. en ik vermoed dat we vanuit Sisow vrij weinig kunnen verwachten momenteel.

Belangrijk is dat je een klacht maakt bij thuiswinkel waarborg zodat je daar in een latere fase naar kan verwijzen.

[ Voor 22% gewijzigd door w1ll14m op 23-12-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos99
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb zojuist een keurig mailtje gekregen van Sisow dat zij slechts intermediair zijn. De (betalings-) overeenkomst heb je zelf gesloten met Naztel en Naztel moet alsnog leveren dan wel geld terug storten.

Ik heb het advies hier op Tweakers gevolgd om in ieder geval een klacht in te dienen bij Thuiswinkel waarborg.

Ik heb overigens afgelopen maandagmiddag om half drie met de winkel gebeld of zij meededen aan de Huawei cashback actie. Ik kreeg een jonge man aan de lijn die zei dat dat niet het geval was. Omdat het voor mij handiger was om niet op cashback te gaan wachten heb ik bij Naztel een P8 besteld en betaald (de P8 was bij Naztel overigens iets duurder dan bij andere winkels na cash back).

Uit de reactie hier op Tweakers blijkt dat men toen al lang en breed bezig was om de winkel te ontmantelen. Dat is mij niet verteld. Dat kan duiden op kwade opzet en (extra) reden zijn om aangifte te doen.

Ik heb overigens ook geen mail gehad van Naztel zoals sommigen op Tweakers melden.

[ Voor 4% gewijzigd door jos99 op 23-12-2015 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Hier zelfde verhaal: 2 iPhones besteld zondagavond, maandag bevestiging en factuur gekregen, en dan windstil...
Alvast klacht ingediend bij thuiswinkel waarborg en morgen ga ik naar de Belgische politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend via Thuiswinkel.org. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Idem, bij zowel Siso als thuiswinkel... worden gezellige Kerstdagen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

22 december, 13.15 uur, Fiod inval. Ik woon er tegenover. Zie pics.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tfdcY6vHjNT6tIpdPvJUV7Gb/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pxLovxkJV1iPKJVexKaVOTKl/medium.jpg

Winkel is dicht! Er hangt nu (vandaag) een A4tje op het raam "Voorlopig gesloten"

Indien er iets veranderd en/of er activiteiten zijn in de zaak dan laat ik jullie dat hier in deze topic weten.

Sterkte voor de gedupeerden.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Ik had al een naar gevoel bij deze organisatie. Maar ik zie regelmatig van die kleine winkeltjes op komen en weer weggaan. Ook al waren de reviews erg goed op Tweakers heb ik die club van het begin af aan al afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:01:
Ik heb die Fiod melding gedaan. Ik woon er tegenover. Zie pics klik voor vergroting.
Je bedoelt melding gedaan van het feit dat de FIOD daarbinnen is?
pineapple23 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:46:
Ook al waren de reviews erg goed op Tweakers heb ik die club van het begin af aan al afgeraden.
Eenregelreviews neem ik in elk geval niet serieus. Ik kijk wel met aandacht naar negatieve reviews om te zien hoe winkels met klachten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:14:
[...]

Je bedoelt melding gedaan van het feit dat de FIOD daarbinnen is geweest
Ja, ik had dit gisteren op Trustpilot geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vicebossanova
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-06 09:50
Helaas heb ik ook maandagmiddag een bestelling gedaan van een s6 en s6 edge. Toen hadden ze prima reviews op tweakers en trustpilot. Daarna niets meer van ze gehoord buiten de factuur, ook geen annuleringsmail. Nog meer helaas dat ik me heb laten "afschrikken" door twee tientjes extra kosten om met Paypal te betalen en dat iDeal nul kopersbescherming biedt. Ergens is het toch raar dat je als goed bedoelende consument voor 1000 euro het schip in kan gaan en per saldo alleen maar de belastingschuld van een ondernemer betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:35
Esumontere schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:43:
Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend via Thuiswinkel.org. We gaan het zien.
Thuiswinkel gaat niets voor je doen, tot nog toe. Ik heb die vraag al gesteld. Thuiswinkel is alleen een keurmerk, ze hebben maandag snel hun rapport en logo ingetrokken. Thuiswinkel = geld van de ondernemer vangen om potentiële klanten zogenaamd een goed gevoel te geven, maar in 'the end' zijn ze er voor niemand.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Jumpman schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:58:
[...]

Thuiswinkel gaat niets voor je doen, tot nog toe. Ik heb die vraag al gesteld. Thuiswinkel is alleen een keurmerk, ze hebben maandag snel hun rapport en logo ingetrokken. Thuiswinkel = geld van de ondernemer vangen om potentiele klanten zogenaamd een goed gevoel te geven, maar in 'the end' zijn ze er voor niemand.
Niet geschoten...

Daarnaast kreeg ik die tip van mijn rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos99
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-06-2023
@Harrysittard, dank voor je foto's en bericht. Fijn dat je voor ons op de uitkijk blijft staan :)
Hoe laat waren ze in de winkel? Vind ik wel interessant omdat ik rond half drie belde om te informeren over een telefoon die ik ook heb besteld, normaal te woord gestaan. Als ze voor die tijd al binnen waren, kan er mogelijk bij de FIOD worden geklaagd. Die hadden de website gelijk stil moeten leggen, en mensen aan de telefoon moeten (laten) informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

jos99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:42:
@Harrysittard, dank voor je foto's en bericht. Fijn dat je voor ons op de uitkijk blijft staan :)
Hoe laat waren ze in de winkel? Vind ik wel interessant omdat ik rond half drie belde om te informeren over een telefoon die ik ook heb besteld, normaal te woord gestaan. Als ze voor die tijd al binnen waren, kan er mogelijk bij de FIOD worden geklaagd. Die hadden de website gelijk stil moeten leggen, en mensen aan de telefoon moeten (laten) informeren.
Heb jij het voor elkaar gekregen om op 22 december (gisteren, dinsdag dus) door de telefoonwachtrij te komen dan? Dan ben je de enige...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste