Naar aanleiding van uw mail graag het volgende. Tot onze spijt lukt het Thuiswinkel.org ook niet om in contact te komen met Naztel.
Wanneer u bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat of in surseance van betaling verkeert kan Thuiswinkel er niet voor zorgen dat u uw geld terug krijgt. Vooralsnog is dat nog niet zeker en proberen wij ook op alle mogelijke manieren in contact te komen met Naztel. Zodra wij contact hebben laten wij u dat weten.
Ons advies is om ook aangifte te doen bij de politie, dat kan via
www.politie.nl en een melding bij de Autoriteit Consument&Markt (ACM), dat kan via
www.consuwijzer.nl
Van een consument kregen wij onderstaand bericht doorgestuurd, dit bericht ontving de consument op 22 december jl.:
Beste Thuiswinkel medewerker,
Volgens stichting Sisow is er een inval geweest van de fiod bij NazTel.nl B.V. De fiod heeft al het betalingsverkeer vanuit NazTel geblokkeerd. Waarom ben ik daar wel van op de hoogte en u als waarborg niet?
Het is toch erg zorgwekkend dat een organisatie die zich uitgeeft als waarborg niet op de hoogte is van het ontduiken of ontlopen van belastingverplichtingen door een aangesloten organisatie.
Ik vind het dan ook schokkend dat uw organisatie zich uitgeeft als waarborg maar als het fout gaat met een aangesloten organisatie direct uw handen in onschuld wast. Mede dankzij uw waarborg zijn mensen in zee gegaan met deze organisatie. Nu blijkt dat uw waarborg niks waarborgt en eerder gezien kan worden als misleiding.
Ik hoop dat u als organisatie uw verantwoordelijkheidsgevoel voor de ontstane situatie gaat nemen. Vele gedupeerde moeten naasten teleur gaan stellen tijdens de kerst.
Ook hoop ik van harte dat jullie eens grondig onderzoek zullen doen naar de accreditatie van waarborgen. Het lijkt er in het bovengenoemde geval op dat hier sprake is van een piramide spel.
Met vriendelijke groet,