Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:41
bronce schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Ik weet alleen niet hoe het zit met CP hoeveel XP je per CP nodig hebt of dat exponentieel toeneemt. In Calpheon kun je trouwens voor 100 CP een seal krijgen die armor en weapon stone geeft. Alleen denk ik dat je ze later efficienter kunt aankomen en de CP beter voor andere dingen kunt gebruiken die inkomen geven.
Sja. Een Armor & Weapon stone is effectief al 600-700k per dag. (Als je geen tax meerekent. Je verkoopt ze uiteindelijk toch niet).. Dus wat het meest efficient is..

Verder heb ik voor nu zat production nodes (2x Iron, 2x Copper, 3x Potato, 2x Wheat) en heb ik op dit moment ook niet heel veel zin om me er verder in te verdiepen. Ik ben nu gewoon énorm bier aan het brouwen.
Kleaudzak schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Sorry, wat is de daily black weapon item?
Wat jwgoverg dus zei. Je kan bij een NPC voor 100CP een item krijgen die je 1x per dag kan gebruiken, dan moet je met een NPC praten en dan krijg je een weapon & armor stone. Welke NPC dit precies is weet ik zo niet. Er is ook een armor only en een weapon only item (Velia / Heidel) voor minder CP. Maar ook daar weet ik niet zo van welke NPC's.

[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 16-03-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
Hmm, die 100 CP heb ik momenteel in het maken van Special Strawberry crates, die me 15k per stuk op leveren, die 600-700k heb ik er in no time uit (heb 4 workshops die elke 30 minuten er eentje maken).

Zelf wat farms die ik bijhoud en de strawberries ophaal.. Dus in dat opzicht net zo effectief als een stone van de marketplace kopen :) En level mn trading / farming er direct mee :D

Bedenk me dat dat ik ongeveer 5 uur per dag moet spelen wil ik hetzelfde eruit halen..

[ Voor 16% gewijzigd door Sabrac op 16-03-2016 13:40 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 12:08
De waarde van stones daalt wel volgens mij. Vorige week vond ik mijn eerste weapon stone toen waren ze nog ~600K nu zijn ze ~400K op de marketplace. Uiteindelijk moet je ook CP besteden aan lodging, storage en workshops. En exploration nodes voor hogere droprates bij de farmspots (dat doe ik pas op level 50 omdat je nu toch niet lang op een spot blijft). En ik wil ook nog de steden met elkaar verbinden. Heb wat mining nodes overal alleen kan ik de materials nu niet bij mijn workshops krijgen.

Maar goed als ik uiteindelijk 50 ben kan ik goed geinstant killed worden op grind spots. De power-gap tussen spelers die gerushed hebben en nu 50 worden wordt steeds groter. Sommige mensen zijn al 54 of 55 (die kun je niets een raken zonder een flinke lading accuracy). En de XP van catfish is al generfd dus die mensen die voor de nerf gegrind hebben, hebben nog een grotere voorsprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

bronce schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:48:de XP van catfish is al generfd dus die mensen die voor de nerf gegrind hebben, hebben nog een grotere voorsprong.
Dit was zwaar overdreven van wat ik las. 1 mob in catfish heeft zijn experience aangepast gekregen en het was er een waarvan je er zo nu en dan 1 of 2 van hebt, niet het bulk van de mobs daar. (kan het mis hebben, ben er zelf nog niet maar zo werd het beschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
De npc voor de gratis blackstones zijn de Majors in de volgende towns:

De Major verhuren allemaal een seal waar je op kan klikken en een qeust krijgt die je gelijk weer kan inleveren je kan 1 van de volgende 3 npc kiezen voor de daylie.

20 Contri = 1 x Armor Black stone in Veila.
60 Contri = 1x Weapon stone in Heidel
100 Contri = 1x weapon stone en 1x armor stone in Chalpeon.

Je kan maar 1 van de bovenstaande opties kiezen per dag.
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:37:
Hmm, die 100 CP heb ik momenteel in het maken van Special Strawberry crates, die me 15k per stuk op leveren, die 600-700k heb ik er in no time uit (heb 4 workshops die elke 30 minuten er eentje maken).
Bedenk me dat dat ik ongeveer 5 uur per dag moet spelen wil ik hetzelfde eruit halen..
Als je grind op lvl 50 moet je ongeveer iets meer verdienen per uur denk dat ik zon 1 mil verdien echter alle blackstones gebruik ik zelf en de acient relic shards ook die ik voor boss scrolls gebruik.

De powergap valt wel mee als je beetje actief heb gespeeld ongeacht je lvl zou je nu aardig wat armor/blackstones of geld verzameld moeten hebben door life skills en zou je binnen notime 80 ap en 100 dp moeten hebben. Natuurlijk zijn er mensen met betere gear eergisteren vocht ik tegen een valk met 123 ap en 148 dp.

Naast catfishen zijn er nog voldoende plaatsen waar je kan grinden die gelijkwaardig exp of betere exp geven en drops.

Zelf zijn mijn stats 83 Ap en 121 DP verwacht vanavond 90 ap te bereiken als mijn +27 fail rate nouw 1x slaagt en me wapen +14 wordt.

Pvp in de game is wat moelijker dan je tab target game veel komt op know your class en know the enemy. daarnast animation canceling en juiste skillbuild erg van belang.

[ Voor 26% gewijzigd door Xzito op 16-03-2016 14:01 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:37:

Zelf wat farms die ik bijhoud en de strawberries ophaal.. Dus in dat opzicht net zo effectief als een stone van de marketplace kopen :) En level mn trading / farming er direct mee :D

Ik hoor van de farmers dat ze vaak Sunflowers doen?
Is strawberries beter, of is dat gewoon wat anders.

Moet ik me misschien ook maar eens in gaan verdiepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik vind het wel een beetje weinig changes voor zo'n lange maintenance weer.
Ze doen waarschijnlijk niet echt veel voorbereidingen..
Damage to frozen opponents has been increased up to 20%.
Hoe zit dit dan? Als ik vijanden freeze kan ik ze helemaal niet meer damagen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Valandin op 16-03-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Aha, kan family naam wijzigen.
Family kiezen met een paar biertjes achter de kiezen was niet de beste keuze :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Ik hoor van de farmers dat ze vaak Sunflowers doen?
Is strawberries beter, of is dat gewoon wat anders.

Moet ik me misschien ook maar eens in gaan verdiepen..
Sunflowers leveren iets meer op (1k per crate), maar ik had strawberries liggen, dus waarom ook niet :)

http://dulfy.net/2016/03/...dening-and-farming-guide/

goede guide die alles uitlegt wat je moet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Sunflowers leveren iets meer op (1k per crate), maar ik had strawberries liggen, dus waarom ook niet :)

http://dulfy.net/2016/03/...dening-and-farming-guide/

goede guide die alles uitlegt wat je moet weten :)
Ik had hem al even gelezen net ja :P maar bedankt.
Als ik lees dat een 'crate' ongeveer 15k opbrengt, houdt dat dus in dat je bijna 50 crates per dag moved.
Er van uitgaand dat je 12? slots hebt in een carriage moet je dus 5 keer op en neer rijden.

Dat, samen met het planten, breeden en oogsten van je farm gaat er dus best wat tijd in zitten.
Hoeveel zou je zeggen? ~3u per dag voor die 750k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:36:
[...]

Ik had hem al even gelezen net ja :P maar bedankt.
Als ik lees dat een 'crate' ongeveer 15k opbrengt, houdt dat dus in dat je bijna 50 crates per dag moved.
Er van uitgaand dat je 12? slots hebt in een carriage moet je dus 5 keer op en neer rijden.

Dat, samen met het planten, breeden en oogsten van je farm gaat er dus best wat tijd in zitten.
Hoeveel zou je zeggen? ~3u per dag voor die 750k?
Je moved de crates niet zelf, maar gooit deze in een transport, kost je een klein deel van je winst, maar bespaard zoveel tijd. Breeding kost je het meeste tijd, zodra je ze eenmaal hebt, planten en iets anders gaan doen, eens in de tijd er even langs, bijwerken, water / fertilizer erop en iets anders doen.

Denk dat ik er per dag hooguit 20 minuten aan besteed, de rest gebeurd automatisch.

Ik plant zodanig veel dat ik altijd genoeg strawberries heb, ook als ze wat uitgedroogd / slecht onderhouden zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 16-03-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Je moved de crates niet zelf, maar gooit deze in een transport, kost je een klein deel van je winst, maar bespaard zoveel tijd. Breeding kost je het meeste tijd, zodra je ze eenmaal hebt, planten en iets anders gaan doen, eens in de tijd er even langs, bijwerken, water / fertilizer erop en iets anders doen.

Denk dat ik er per dag hooguit 20 minuten aan besteed, de rest gebeurd automatisch.

Ik plant zodanig veel dat ik altijd genoeg strawberries heb, ook als ze wat uitgedroogd / slecht onderhouden zijn :)
Als je de crates gemaakt hebt (In de stad, waarschijnlijk?) gooi je ze dus in een 'transport' en dan worden ze automatisch verkocht? Hoe werkt dat? Is dat ook via de storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Als je de crates gemaakt hebt (In de stad, waarschijnlijk?) gooi je ze dus in een 'transport' en dan worden ze automatisch verkocht? Hoe werkt dat? Is dat ook via de storage?
Ik geloof dat hij transport naar een andere stad's inventory bedoelt. Dan kan je ze daar ophalen en verkopen bij de trade master. (met een alt of zo als je niet zelf langs wil gaan)

(kan me vergissen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Ik maak ze in velia, gooi ze op de transport naar de stad met de hoogste distance bonus (momenteel is dat glish), haal ze daar uit de storage en breng ze naar de trade manager :) stuk korter lopen van de storage naar de trademanager dan van Velia helemaal naar Glish. Van Storage naar Storage dus (net zoals met gewone items).

Bedenk me, misschien moet ik mijn donkey daar laten, die kan makkelijker helpen met het verplaatsen.. zal dan nog iets sneller gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 16-03-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:45:
[...]

Ik maak ze in velia, gooi ze op de transport naar de stad met de hoogste distance bonus (momenteel is dat glish), haal ze daar uit de storage en breng ze naar de trade manager :) stuk korter lopen van de storage naar de trademanager dan van Velia helemaal naar Glish. Van Storage naar Storage dus (net zoals met gewone items).

Bedenk me, misschien moet ik mijn donkey daar laten, die kan makkelijker helpen met het verplaatsen.. zal dan nog iets sneller gaan.
Heb je Velia -> Glish dan ook connected? Hoeveel CP kost dat? 13 toch?
En hoeveel farms heb je staan met welke fence? Dan ga ik dat dit weekend oppakken.

Thanks voor de info.

Server is upup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Heb je Velia -> Glish dan ook connected? Hoeveel CP kost dat? 13 toch?
En hoeveel farms heb je staan met welke fence? Dan ga ik dat dit weekend oppakken.

Thanks voor de info.

Server is upup
Ik heb 3 farms (2x de 7 slot, 1x de gratis) allemaal met special strawberries. Ik breed tot ik er 14-15 heb en daarna harvest ik alles.

En ja, ik heb velia -> glish connected.geloof dat het met 15 CP koste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:06:
[...]

Ik heb 3 farms (2x de 7 slot, 1x de gratis) allemaal met special strawberries. Ik breed tot ik er 14-15 heb en daarna harvest ik alles.

En ja, ik heb velia -> glish connected.geloof dat het met 15 CP koste
Thanks. Ik ga dit van het weekend doen.
Opzich valt het goed met mijn huidige speelwijze te combineren.
Ik AFK overdags in Olvia. Zou dan als ik thuis ben naar Velia kunnen runnen, plantjes verzorgen, de storage naar Glish knallen en als ik wat later weer richting Calpheon ga even een stop maken in Glish om te sellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:47

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nieuwe fishing outfit is online in de store :) weer 20 euro neertellen haha hij ziet er wel fucking vet uit XD

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sj6dqaz.jpg

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
lol, briljant
Ga ik absoluut niet kopen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik was gisteren al vrij snel mijn energy kwijt:
Cost is now 15 Energy to request a Chat Ban.
Welke idioot vond het een goed idee om ingame currency te gebruiken om een ban aanvraag in te dienen ? Te zot voor woorden......

En nog meer zotterij:
Talking in RP Chat will cost 1 Energy

[ Voor 14% gewijzigd door TTLCrazy op 16-03-2016 15:25 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
TTLCrazy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:23:
Ik was gisteren al vrij snel mijn energy kwijt:
[...]
Welke idioot vond het een goed idee om ingame currency te gebruiken om een ban aanvraag in te dienen ? Te zot voor woorden......

En nog meer zotterij:
[...]
In korenase mmo's is het vaak normaal energy of iets anders te gebruiken voor het chatten in bepaalde channel. Houdt algemene spam tegen. die 15 energy voor een Ban is prima echter als het persoon een gold spammer is zou het mooi zijn als je dan naar zijn ban 15 energy terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Xzito schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:54:
[...]

In korenase mmo's is het vaak normaal energy of iets anders te gebruiken voor het chatten in bepaalde channel. Houdt algemene spam tegen. die 15 energy voor een Ban is prima echter als het persoon een gold spammer is zou het mooi zijn als je dan naar zijn ban 15 energy terug krijgt.
Het zou inderdaad mooi zijn als je iemand report en diegene ook werkelijk een chat ban krijgt dat je dan een 15 energy potion in je pearl inventory krijgt. Dan kan je door goed op te letten en het onrkuid uit de servers halen ook nog je energy "opsparen" zodat je bijv. grote batches beer in een keer kan maken. Andere games hebben een soortgelijk iets al eens geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CdqjTRoWAAMZwxS.jpg

Tyrion Lannister :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Ik ben van international channel naar english channel geswitched. International is toch alleen maar gold seller spam en duitsers. In english channel is het rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
bronce schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:01:
Ik ben van international channel naar english channel geswitched. International is toch alleen maar gold seller spam en duitsers. In english channel is het rustig.
Je weet dat je chat channel kan instellen?
Ik heb ingesteld dat ik alleen Guild, Party en Whisper zie, wat op general chat gezegd wordt, interesseert mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Audiowaste schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Je weet dat je chat channel kan instellen?
Ik heb ingesteld dat ik alleen Guild, Party en Whisper zie, wat op general chat gezegd wordt, interesseert mij toch niet.
Ja dat weet ik. Ik heb een aparte window voor guild party en whisper. Voor de spam kon je nog wel eens een groep vinden in channel chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
"After entering a field a trade shop use wil be restricted for 10min" huh.. is er weer een update geweest? Dacht ff snel 1 trade run te doen dus log net in.. Moet 10 minuten wachten om een shop te openen... lolz

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
jezzer schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:15:
"After entering a field a trade shop use wil be restricted for 10min" huh.. is er weer een update geweest? Dacht ff snel 1 trade run te doen dus log net in.. Moet 10 minuten wachten om een shop te openen... lolz
altijd al geweest ;)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Echt? lol, dat wist ik niet. Is ook de eerste keer dat ik ff snel een run wilde doen bedenk ik me nu

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Is dit spel een beetje snel te begrijpen. Wil wel graag spelen maar kan vaak maar een uurtje per dag en dan soms een paar uur achter elkaar. Als het allemaal te j gewikkeld wordt is dat lastig. Nu is veel te doen natuurlijk geweldig. Maar bijvoorbeeld far cry 4. Heel veel te doen maar allemaal duidelijk. Is het zoiets of toch lastiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Deze wil ik wel eens proberen. Voor 30 euro kan je dus de game kopen met alle mogelijkheden?
Ik had net een video gezien waarin men zegt dat men in Asia reeds dungeons en raids heeft toegevoegd, en dat die binnen X aantal maanden ook naar EU komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Yay, eindelijk twee giant followers (blue) aan het werk gekregen :)
Nu kijken hoe ik bier maak , hehe

Wel complexe game zeg. Je moet echt taak voor taak leren ( en lezen)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Meanwhile 14 failstacks van +8 naar +9... Ik vind enchanten niet zo héél leuk in deze game :/
Ik begon met weapon stones vanaf +5..

[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 16-03-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ben nog lang niet aan enchanting toe , hehe
Er is zo veel te leren. Heb nu twee Giants (blue) naar twee nodes lopen dus dat gedeelte snap ik nu :)
Ik zag in mijn scherm dat ze levelen maar geen idee hoe of wat nog. Plus ik moet ze bier geven als hun stamina op is of zoiets. Ook nog niet geleerd hoe dat moet lol.

Wat ik wel waardeloos vond is dat als je een een fout bij cooking maakt je de gehele stack kwijt bent.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Valandin schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:54:
Meanwhile 14 failstacks van +8 naar +9... Ik vind enchanten niet zo héél leuk in deze game :/
Ik begon met weapon stones vanaf +5..
Valt nog wel mee :)

09 naar 10 18 stones
10 naar 11,21 stones
11 naar 12 24 stones
12 naar 13 5 stones

nu zijn we op 13 en de RNG Jezus is genadeloos zie onderstaande printje waar ik nu ben belant
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gqCCH8d

FML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Xzito schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:38:
[...]

Valt nog wel mee :)

09 naar 10 18 stones
10 naar 11,21 stones
11 naar 12 24 stones
12 naar 13 5 stones

nu zijn we op 13 en de RNG Jezus is genadeloos zie onderstaande printje waar ik nu ben belant
[afbeelding]

FML
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gqCCH8d.jpg?1*

Echt.. Jeeeeetje. Er staat me dus nog wel wat te wachten haha..
Maar achteraf..
18+21+24+5+32*600 = 60mil aan black stones.
Is het niet gewoon cheaper om alles te sellen en een +15 te kopen?

Ik ga verder gewoon zelf door enchanten hoor. Leuker om het zelf te doen.
Lekker elke nacht chagrijnig zijn omdat alles failed, of ultra blij met een succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
Een guldie ging was +9 naar +12 met 6 stones en 2 voor +13 en gisteren 1 voor naar + 14 dus het is maar beetje luck nodig.

ik had inderdaad beter de stones kunnen bewaren en een +15 yuria wapen kunnen kopen.
Echter farm ik zon 10 weapon stones per dag en gebruik ik ze gelijk. ik denk dat ik vandaag nog 3x ga faile en met 35 failstacks de +14 ga halen hopelijk volgt +15 snel :D.

Maar om te lvlen heb je weinig + gear nodig je kan makelijk met +5 armor en een +5 wapen naar 50 toe.
Iusedto schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:35:
Ben nog lang niet aan enchanting toe , hehe
Er is zo veel te leren. Heb nu twee Giants (blue) naar twee nodes lopen dus dat gedeelte snap ik nu :)
Ik zag in mijn scherm dat ze levelen maar geen idee hoe of wat nog. Plus ik moet ze bier geven als hun stamina op is of zoiets. Ook nog niet geleerd hoe dat moet lol.

Wat ik wel waardeloos vond is dat als je een een fout bij cooking maakt je de gehele stack kwijt bent.
Je workers kunnen levelen door middel van het uitvoeren van taken.

Als ze een bepaald lvlen zijn kan je een promotie examen laten maken zodat de worker in kwaliteit upgrade groen - Blauw wordt enzo. Voor bier heb je Corn nodig en suiker + water ( Koop je bij de cooking vendor en kan je bier brouwen). http://blackdesertfoundry.com/ hier staat een paar goeie guides op.

[ Voor 48% gewijzigd door Xzito op 17-03-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
- Delete

[ Voor 98% gewijzigd door Xzito op 17-03-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Xzito schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:53:
Een guldie ging was +9 naar +12 met 6 stones en 2 voor +13 en gisteren 1 voor naar + 14 dus het is maar beetje luck nodig.

ik had inderdaad beter de stones kunnen bewaren en een +15 yuria wapen kunnen kopen.
Echter farm ik zon 10 weapon stones per dag en gebruik ik ze gelijk. ik denk dat ik vandaag nog 3x ga faile en met 35 failstacks de +14 ga halen hopelijk volgt +15 snel :D.

Maar om te lvlen heb je weinig + gear nodig je kan makelijk met +5 armor en een +5 wapen naar 50 toe.
True.. Ik maak met m'n +8 op level 35 alles in een paar hits kapot :9
Verder heb ik geen haast met naar 50 rushen, volgens mij zijn alle farming area's daar mega druk en ik heb hier op 35 (Bandits) echt het rijk alleen s'avonds. Heb gister bijvoorbeeld ~7 steentjes in ~1.5 uur gefarmed. Geen idee of dat op 50 meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Valandin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:59:
[...]

True.. Ik maak met m'n +8 op level 35 alles in een paar hits kapot :9
Verder heb ik geen haast met naar 50 rushen, volgens mij zijn alle farming area's daar mega druk en ik heb hier op 35 (Bandits) echt het rijk alleen s'avonds. Heb gister bijvoorbeeld ~7 steentjes in ~1.5 uur gefarmed. Geen idee of dat op 50 meer is.
Vanaf refugee camp is het echt een ramp. Alle goede spots zijn overfarmed. Kan beter gewoon kijken waar de questen je brengen. Krijg je vaak alternatieve spots die wel slechter zijn, maar omdat daar niemand is kun je wel goed farmen. Probeer maar een mob aan te raken als er overal wizards/rangers aan het farmen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Ik zit er toch aan de denken deze game te halen. Alleen been helaas al zovaak teleurgesteld... De afgelopen tijd dat ik wat afwachtend bent.

Miscchien dat iemand nog een gast key heeft?😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:29
Hah dat ken ik... heb al best wat spellen gespeeld... jaren en jaren lotro gespeeld maar daar 2 jaar geleden "cold turkey" mee gestopt. Speel nu vooral Path of Exile maar tussendoor ook spellen als Guild Wars 2 geprobeerd maar dat was t toch net niet. Als ik een filmpje zie van dit spel trekt het me wel aan maar ben ook bang dat ik na de hype van een nieuwe MMORPG te spelen na een paar weken het niet meer aanraak. Zou m ook wel even willen testen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gewoon lekker kopen jongens :)

Voor nog geen € 30 heb je de game al en al ben je het na zeg 2 maandjes al zat dan ben je € 15 per maand kwijt geweest. Dat moet toch kunnen, hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Pfff autowalk liep direct mn donkey het water in, meteen doodgegaan :( kon niet meer vinde hoe ik die mount naar me toe moest roepe snel genoeg, was na het googlen al te laat

Arme DonkeyKong.. Gaat weer 10k silver.. Hopelijk snel terug met vissen, had maar 12k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
BasA1991 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:43:
Pfff autowalk liep direct mn donkey het water in, meteen doodgegaan :( kon niet meer vinde hoe ik die mount naar me toe moest roepe snel genoeg, was na het googlen al te laat

Arme DonkeyKong.. Gaat weer 10k silver.. Hopelijk snel terug met vissen, had maar 12k :P
Als het goed is kan je deze gewoon recoveren bij de stable waar hij is neergezet, anders gewoon even op de horse-AH kijken (misschien in Velia, anders in Heidel), zie je donkeys voor 5k of minder gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
SinergyX schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Als het goed is kan je deze gewoon recoveren bij de stable waar hij is neergezet, anders gewoon even op de horse-AH kijken (misschien in Velia, anders in Heidel), zie je donkeys voor 5k of minder gaan.
Yeah had em recovered, dat kostte me 10k.
Ga natuurlijk niet zomaar een nieuwe kopen na zo'n extreme band te hebben gemaakt met deze in zeker 1 uur. (al had dat wel goedkoper geweest dus lol)

Ach, voortaan maar ff het stukje omdraaien vlak bij een rivier zelf doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Iusedto schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:37:

Voor nog geen € 30 heb je de game al en al ben je het na zeg 2 maandjes al zat dan ben je € 15 per maand kwijt geweest. Dat moet toch kunnen, hehe
Dit dus :)

Er is verder niks vergelijkbaars op de markt, dus why not.
Alleen voor de combat in dit spel zou ik het al kopen..
Anders zou ik het ook alleen maar voor het diepe life skill systeem kopen.
En anders zou ik het alleen al voor het vette node + worker + housing systeem kopen.

Gewoon doen dus..
1 week guest pass is niet voldoende. Je hebt wel even nodig om je door de learning curve heen te krijgen, de eerste week heb je de hele tijd een 'Wat ben ik nou eigenlijk aan het doen...' gevoel. Daarna begin je het allemaal te snappen en valt alles wel mee en is het gewoon retevet.

[ Voor 19% gewijzigd door Valandin op 17-03-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Vanavond van 18:00 - TBD tijd om te spelen :)

Gaan we weer een guild q doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het is de bedoeling om elke avond 1-2 guild missions te doen, dus dat gaat vast wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Iusedto schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:37:

Het leren heb ik snel door. Maar heb bv met rift na de tutorial bijna niet meer in geraakt... Ik kon gewoon niet met de houterige beweging overweg. En voelde gewoon niet vloeiend. En tuurlijk is 30 euro niet veel. Maar weer eens 30 op de berg weggegooid geld doen is ook zonde😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
loki504 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Het leren heb ik snel door. Maar heb bv met rift na de tutorial bijna niet meer in geraakt... Ik kon gewoon niet met de houterige beweging overweg. En voelde gewoon niet vloeiend. En tuurlijk is 30 euro niet veel. Maar weer eens 30 op de berg weggegooid geld doen is ook zonde😃
Ik heb vrijwel elke MMO gespeeld en deze learning curve is toch wel anders. Het is nou ook weer geen Eve Online, maar vergelijken met Rift.. ;)

De animaties en bewegingen in dit spel zijn overigens behoorlijk vloeiend.
Het voelt voor mij een beetje aan als TW3 als MMO qua look en feel. Behalve dat de combat soepeler is.
(Of als je Tera & Vindictus gespeeld hebt.. Een combinatie van beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tera voelde prima aan(al was ik geen fan van de stilstaande aanvallen). Maar vindictus voelde meer dan prima aan. Toch eind deze maand maar even gaan halen...... En werken ze nog servers? En zoja waar zit de tweaker guild op(ja ik ben lui om het te zoeken.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
loki504 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:56:
Tera voelde prima aan(al was ik geen fan van de stilstaande aanvallen). Maar vindictus voelde meer dan prima aan. Toch eind deze maand maar even gaan halen...... En werken ze nog servers? En zoja waar zit de tweaker guild op(ja ik ben lui om het te zoeken.....)
Zijn 4 servers met heel wat channels..
Wij spelen op Alustin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
En dan besluit telenet onderhoud te gaan doen om 22:00 in regio Turnhout.

ik dacht nog eventje half uurtje BDO maar helaas. En om dat nou op 4g te doen.........

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:08:
En dan besluit telenet onderhoud te gaan doen om 22:00 in regio Turnhout.

ik dacht nog eventje half uurtje BDO maar helaas. En om dat nou op 4g te doen.........
Gamen gebruikt niet zo héél veel 4g hoor :P Zijn geen downloads o.i.d.
Heb hier zelf een tijdje geen internet gehad en het toen ook maar zo gedaan.

Maar er zijn grenzen der levenloosheid natuurlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ervaring na 5 dagen spelen, heb aardig wat mmo's gehad die ik echt een paar dagen gespeeld had en al helemaal zat was. Tera, Blade & Souls, SW Old Republic en nog wat zooi wat ik al vergeten ben. De meeste waren echt themepark mmo's, met veel aan elkaar geplakte zones waar je wat quests doet en dan nooit meer terug komt.

Vanaf het begin krijg ik echt het gevoel dat Black Desert af is en dat bijna alles in de game een functie heeft. De sfeer is echt bijna overdonderend. En dan de diepgang, je kunt echt alle kanten op. Vigor en Contribution points voelt in het begin beperkend aan, maar dwingen je te specialiseren en met quests kun je alles proberen zonder teveel tijd en energie in te investeren. Voor je het weet zit je tot je nek in de productie, recepten uit zoeken met koken, huisjes op te bouwen, werkers aan te nemen, geld verdienen met handelen, gewoon de hele dag te AFK vissen of duizenden vijanden tot pulp te slaan.

Hier onder wel een punt dat door sommige mensen gezien kan worden als een nadeel.

Deze game neemt je bij bepaalde dingen helemaal bij het handje. De game brengt je van punt a naar punt b, legt het vrolijk uit, wat je moet doen staat soms precies in begrijpelijke stappen in de quest beschreven.
Andere dingen, HELEMAAL NIET! Dan moet je dat zelf uitvogelen, of een week later realiseren dat die optie überhaupt bestaat. Sommige craft dingen kun je pas doen als je de knowledge van gevonden hebt, success uitvogelen wat je over het hoofd hebt gezien. Ben twee dagen bezig geweest om uit te vogelen hoe een conversation met een NPC werkt.

Ik persoonlijk vind dit prachtig, maar kan me goed voorstellen dat bepaalde mensen hier helemaal gek van worden.

Echter... als je goed kijkt dan snap je vrij snel dat je het sleutel woord "specialiseren" vrij ruim is in deze game. Als je alleen maar wil meppen op beestjes en genocide wil plegen op de locale trollen gemeenschap dan kan dat prima. Je negeert dan wel aardig wat content, maar in feite alles wat je nodig hebt kun je op de marktplaats wel vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door sHELL op 18-03-2016 06:35 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dat hele conversation (aminity) is mij ook niet geheel duidelijk. Vanavond maar even induiken.

BDO speel je trouwens het beste met twee monitoren. 1 voor de game en 1 voor de guides 8)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Iusedto schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:15:
Dat hele conversation (aminity) is mij ook niet geheel duidelijk. Vanavond maar even induiken.

BDO speel je trouwens het beste met twee monitoren. 1 voor de game en 1 voor de guides 8)
Uiteindelijk is het heel simpel..
Je kijkt naar wat de missie is (Staat bovenin) en je zorgt dat je die haalt zodat je nog een ronde hebt.
Moet je 4x failen? Dan doe je 5-6x 0-30% knowledge.
Moet je x knowledge punten halen? Dan gooi je eerst de 100%'s in en daarna de lagere %'s. Let wel op dat ze wel interessse hebben (Staat gewoon in punten aangegeven bij de knowledge 0~18 of 0. of 15~32..)

Des te meer succeses je op een rij hebt, des te groter de kans dat de volgende ook goed gaat.
4x 100% + 1x 40% is bijna zeker dat dat goed gaat. 1x 40% + 4x 100% heb je een grote kans dat de eerste fout gaat.

Op die manier heb ik in 2 rondes m'n Yuria staff gehaald.
Ik kon het zelf niet beter omschrijven!

Wat ik ook leuk vind is dat des te meer knowledge je hebt, des te meer je unlocked.
Ik kom soms op een later level weer ergens terug en merk dat ik ineens weer hele quest chains unlocked heb omdat m'n character nu iets meer weet dan eerst!

Zo kwam ik gister nog even bij de Bandits en Harpies en ik heb daar toch weer 2u zitten questen aan quests die ik eerst niet had.

Verder vind ik het oude zones revisitten echt geweldig in de game. Elke zone heeft wel iets te offeren en ik ben nog steeds dagelijks in Olvia, Heidel en Calpheon.

[ Voor 29% gewijzigd door Valandin op 18-03-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Vraagje,

Hoe slim/dom is het om te levelen door grinding only.
Is dat slim omdat je sneller hoger level bent, en dat je alles wat je mist met questing exploring ook (Veel)later kan doen

Of gewoonweg dom omdat je te veel gaat missen en alles achteraf is een pain in the a**

(Vriend van mij wil snel levelen gamed extreme casual)

Thks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:22:
[...]
Wat ik ook leuk vind is dat des te meer knowledge je hebt, des te meer je unlocked.
Ik kom soms op een later level weer ergens terug en merk dat ik ineens weer hele quest chains unlocked heb omdat m'n character nu iets meer weet dan eerst!

Zo kwam ik gister nog even bij de Bandits en Harpies en ik heb daar toch weer 2u zitten questen aan quests die ik eerst niet had.

Verder vind ik het oude zones revisitten echt geweldig in de game. Elke zone heeft wel iets te offeren en ik ben nog steeds dagelijks in Olvia, Heidel en Calpheon.
Ik las dat dit ook zo voor Amity was, dat hoe meer amity je haalt dat je dan ook weer nieuwe quests kunt krijgen enzo en dus misschien ook nieuwe knowledge etc.

Klopt dit? Want amity gaat zo ontzettend traag af en toe, ook al haal ik de requirements meerdere keren achter elkaar. Mocht het wel zo zijn wil ik er wel wat meer moeite in gaan steken een keer, of is het het (nog) niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
BasA1991 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Ik las dat dit ook zo voor Amity was, dat hoe meer amity je haalt dat je dan ook weer nieuwe quests kunt krijgen enzo en dus misschien ook nieuwe knowledge etc.

Klopt dit? Want amity gaat zo ontzettend traag af en toe, ook al haal ik de requirements meerdere keren achter elkaar. Mocht het wel zo zijn wil ik er wel wat meer moeite in gaan steken een keer, of is het het (nog) niet waard?
Dat klopt. Je kan bij een NPC linksonderin een cirkeltje zien. Dan zie je wat je unlocked bij bepaalde amity's.
Amity is redelijk makkelijk te krijgen, mits je alle knowledge tot de conversation hebt.. En dat kan nog wel eens een uitdaging zijn.

Zelf vind ik het niet waard om zoveel energie (Letterlijk én figuurlijk) in een conversation te zetten om een quest te unlocken. Misschien later om de 100% completion op een zone te halen.
jeroni1976 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:30:
Vraagje,

Hoe slim/dom is het om te levelen door grinding only.
Is dat slim omdat je sneller hoger level bent, en dat je alles wat je mist met questing exploring ook (Veel)later kan doen

Of gewoonweg dom omdat je te veel gaat missen en alles achteraf is een pain in the a**

(Vriend van mij wil snel levelen gamed extreme casual)

Thks
Mobs Killen = EXP
Questen = Contribution Points
Knowledge = Energy

Het kán. Maar je zal énorm achterlopen op contribution points. Workers / Buildings / Trade Routes zullen niet kunnen dan. Energy zal achterlopen maar je krijgt redelijk wat door knowledge over monsters.. Maar niet erg veel.

Zoals ik dus al zei; het kan maar dat is niet zoals het spel bedoelt is. Je zult weinig plezier beleven aan het snel levelen aangezien er weinig gebonden is aan je level. Ik raad het dus ook sterk af.

[ Voor 33% gewijzigd door Valandin op 18-03-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Snel levelen heeft weinig zin. Ik zou gewoon genieten van het spel. Op level 50 komt er weinig extra's wat je nu niet kan. Je kan vechten met andere spelers maar de meeste die vanaf het begin veel gegrind hebben zullen ver voorlopen. Ik denk dat je als je alleen maar aan het grinden bent sneller een burnout krijgt van het spel. Als je meteen rushed mis je een groot deel van het spel.

Later als er nieuwe content bij komt komen er ook weer hogere level mobs bij die je meer XP geven dan wat mensen nu grinden om zeer langzaam 50+ te grinden. En kun je denk ik ook weer redelijk bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Thanks

Jullie adviseren dus min of meer alle quest te doen. ....zodat je het spel leert craften exploring questing housing fishing,nodes enz enz ook af en toe doen

Dus lekker de tijd nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
jeroni1976 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:53:
Thanks

Jullie adviseren dus min of meer alle quest te doen. ....zodat je het spel leert craften exploring questing housing fishing,nodes enz enz ook af en toe doen

Dus lekker de tijd nemen
Ja en nee, ik zou alleen questen doen van iets dat je interesseert b.v. geen gathering questen doen als je toch geen gathering wilt gaan doen. Er zijn namelijk heel veel questen. Dit is ook anders dan je standaard themepark MMORPG waar je alle questen doet en daarna na het volgende gebied gaat. Als je dat hier doet ben je gewoon heel lang bezig. Dat is het mooie, het is jouw keuze wat je doet. Wel een een tip in je quest log staat standaard een filter aan die life skill en trade questen uit heeft staan, die zie je standaard dus niet tenzij je dat filter uit zet.

De meeste questen geven trouwens geen combat XP, dat krijg je van monsters killen. Questen geven meestal XP voor contribution points and soms skill points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
bronce schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:08:
[...]

Ja en nee, ik zou alleen questen doen van iets dat je interesseert b.v. geen gathering questen doen als je toch geen gathering wilt gaan doen. Er zijn namelijk heel veel questen. Dit is ook anders dan je standaard themepark MMORPG waar je alle questen doet en daarna na het volgende gebied gaat. Als je dat hier doet ben je gewoon heel lang bezig. Dat is het mooie, het is jouw keuze wat je doet. Wel een een tip in je quest log staat standaard een filter aan die life skill en trade questen uit heeft staan, die zie je standaard dus niet tenzij je dat filter uit zet.

De meeste questen geven trouwens geen combat XP, dat krijg je van monsters killen. Questen geven meestal XP voor contribution points and soms skill points.
Als voorbeeld ben ik bijvoorbeeld bijna 6 dagen lang aan het questen geweest in de regio van Heidel, alsnog heb ik pas 65% completion in deze area. Je zou in principe gewoon alle kill x get y quests kunnen doen en lekker rushen. Dan zou je met een paar dagen wel rond de level 40 kunnen zijn met wat CP en Energy.

Op level 36 unlock je via je black spirit een quest waar je wel lekker kan cashen als je 100 CP hebt. Krijg je 3 quests waar je # max CP voor nodig hebt waar je in totaal 2mil voor krijgt.

Enige wat ik echt kan zeggen is start het spel gewoon op en laat je meeslepen. Hoe corny dat ook klinkt. Elke keer als ik speel heb ik ook een plan. Gister zou ik bijvoorbeeld diehard gaan farmen voor black weapon stones, maar ik kwam een quest in het wild tegen die me uiteindelijk naar Northen Wheat Plantation bracht heb ik daar de hele avond zitten questen (+12 CP gekregen van de quests. Whooooop)

Ik kan echt niet uitdrukken hoe rete vet ik deze game vind. Ik voel me net weer het kindje die zijn eerste spelletje speelde. Ik heb echt nog nooit zoveel lol gehad in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Thanks. ...!

Vriend stuurde net een app.....dat hij inmiddels met grinding only al op level 25 zit. ....en dat hij geen drol van het spel snapt. ...hahaha.

Wat is wijsheid voor hem. .....New char aanmaken of nu terug gaan naar start gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
we gaan flink updates krijgen

heb het artikel vluchtig doorgelezen. Staat dat we korea in gaan halen en daarna bij zo'n beetje elk punt: No ETA, Not gonna change etc.

beetje misleidende titel

[ Voor 35% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-03-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:36:
we gaan flink updates krijgen

heb het artikel vluchtig doorgelezen. Staat dat we korea in gaan halen en daarna bij zo'n beetje elk punt: No ETA, Not gonna change etc.

beetje misleidende titel
No ETA betekend natuurlijk niet dat iets niet (Of niet snel) komt hé.
Enkel dat ze niet aangeven hoe, wat, of wanneer. Het zou zo maar kunnen dat wat nu 'no ETA' is er als een suprise volgende maand ineens uit komt. Net zoals wij nu ineens de nieuwe pet en fishing suit hebben.

Zelf vind ik het allemaal niet zo spannend. Ik ben zelfs blij dat dingen niet al te snel komen. Nu kan ik lekker m'n gangetje gaan, rustig alles een beetje levelen en doen terwijl ik m'n gear max. Dan komt over een paar maandjes Blader er aan en dan kan ik die levelen & gearen. Dan komt er een nieuwe patch met meer gear en dan kan ik daar achteraan.

Er is zat content in de staat waar de game nu in is. Ik heb liever dat ze maandelijks wat meer vrijgeven dan in een big bang alles wat er maar is. Dan is meteen de lol er af. Zo is Mabinogi EU toentertijd ook doodgebloed.

De belangrijkste boodschap is eigenlijk
When it comes to changing or adding features to the West, they cannot develop something just for us. Even if we hypothetically got something first that we demanded, it would be developed in Korea and probably come out there too.
En verder ook niet meer dan logisch.

Verder van reddit..
Sorry OP but your summary is way too oversimplified and is flat out wrong in some places, you don't even mentioned that they talked about grapples and they were looking into fixing them ASAP, you didn't mention that the more skilled you are in processing the less energy you use etc etc, would recommend you remove your post or re do it because you're effectively lying to people about what Daum said.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 18-03-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
jeroni1976 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:16:
Thanks. ...!

Vriend stuurde net een app.....dat hij inmiddels met grinding only al op level 25 zit. ....en dat hij geen drol van het spel snapt. ...hahaha.

Wat is wijsheid voor hem. .....New char aanmaken of nu terug gaan naar start gebied?
Als hij bijna geen quest heeft gedaan en dus alleen maar mobs heeft gedaan, dan kan hij beter terug gaan om die quest gewoon te doen. Die moeten er dan nog gewoon zijn en kan hij ze alsnog doen. Als hij al wel redelijk wat quests heeft gedaan door ze er snel doorheen te jagen zonder ze te lezen dan lijkt het mij beter om opnieuw te beginnen. Het is natuurlijk ook nog een optie om gewoon op internet te kijken hoe dingen werken.
Er is een reden dat ik alles op mijn gemak doe, het is veel leuker en je steekt er meer van op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Verder van reddit..

[...]
2P was altijd snel en accuraat met hun artikelen over BDO, beetje schaamtelijk dat ze het nu baseren op een Reddit post zonder background check....

offtopic: ik dacht dat ik een van de weinige was die MabiEU nog gespeelt had :9

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-03-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
EDIT:-ik kan geen berichten verwijderen, maar ik quote mezelf per ongeluk ipv wijzigen ....... 7(8)7 -

[ Voor 108% gewijzigd door PaRaDoX4 op 18-03-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:28:
[...]

2P was altijd snel en accuraat met hun artikelen over BDO, beetje schaamtelijk dat ze het nu baseren op een Reddit post zonder background check....

offtopic: ik dacht dat ik een van de weinige was die MabiEU nog gespeelt had :9
Helaas inderdaad :) Het zal in essentie wel kloppen maar er zullen waarschijnlijk wel wat dingen ontbreken.

Offtopic: Ik heb zelfs nog een tijd voor Nexon gewerkt.. Heb best veel ruzie gemaakt om de slechte keuzes en het laten doodbloeden van het spel. Dagelijks aangekaart wat er nodig is om het spel weer op te laten bloeien en om weer winst te gaan maken. Er zat eerst een goede manager vanuit KR op Mabi EU die gewoon haar best deed voor het spel en dat ging ook goed. Die was bij Nexon weggegaan en zat er iemand die eigenlijk de manager van Maplestory was op Mabinogi en die gaf er geen flikker om. Uiteindelijk hadden ze dus maar de stekker er uit getrokken..

Misschien ken je me wel. Ik speelde het spel zelf met de char 'Angel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Als voorbeeld ben ik bijvoorbeeld bijna 6 dagen lang aan het questen geweest in de regio van Heidel, alsnog heb ik pas 65% completion in deze area. Je zou in principe gewoon alle kill x get y quests kunnen doen en lekker rushen. Dan zou je met een paar dagen wel rond de level 40 kunnen zijn met wat CP en Energy.
Heb exact hetzelfde, zit al dagen in de Heidel regio, te doen en laten wat ik maar wil, en zit nu op 68 % oid.
Ondertussen wel m'n 60e titel gehaald dus de +2 luck is binnen.

80 % van de tijd ben ik aan het verkennen en gatheren. Paar keer hierdoor een leuke cave gevonden met leuke goodies :)

De resterende tijd is het quests afronden etc, beetje van alles. Had ook zo z'n effect, vanochtend ingelogd en top 5 in Gathering, Farming, Alchemy en Cooking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Ik heb nu een nieuw doel opgesteld en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het ga halen.
Ik ga proberen een fishing boat te maken en heb m`n research gedaan.
- Crafting Materials
25 - Usable Scantling
50 - Birch Plywood
25 - Bronze Ingot
30 - Pine Sap
30 - Black Stone Powder

tot zover heb ik alleen de black stone powder covered maar ik wil vandaag 2 of 3 meer kunnen afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Mike-n88 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:45:
Ik heb nu een nieuw doel opgesteld en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het ga halen.
- Crafting Materials
25 - Usable Scantling
50 - Birch Plywood
25 - Bronze Ingot
30 - Pine Sap
30 - Black Stone Powder

tot zover heb ik alleen de black stone powder covered maar ik wil vandaag 2 of 3 meer kunnen afvinken.
Succes :) Vooral de Birch gaat wel lang duren, 50 plywood = 500 plans = 2500 timber.
Heb zelf nu de vlot en de rowboat, dat word wel mn nieuwe doel (maar voorlopig nog niet).

25 bronze heb je zo bij elkaar, in het slechtste geval ben je 125 copper shards en 125 tin shards kwijt. Dat is 675 van elk, de 2500 timber is toch een tikkeltje meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Sabrac op 18-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Mike-n88 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:45:
- Crafting Materials
25 - Usable Scantling
50 - Birch Plywood
25 - Bronze Ingot
30 - Pine Sap
30 - Black Stone Powder

Usable scantling maak je gewoon van logs.
Birch plywood dus van birch... Die kan je dus in een klap doen ;)

Bronze Ingot is de grootste uitdaging van het lijstje.
Sabrac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Succes :) Vooral de Birch gaat wel lang duren, 50 plywood = 500 plans = 2500 timber.
Heb zelf nu de vlot en de rowboat, dat word wel mn nieuwe doel (maar voorlopig nog niet).
Was het niet 5 plank = 1 plywood?
Verder hoeft dit niet per sé 2500 timber te betekenen hé!
Je kan met eigen production nog wel eens 2-3 als result krijgen..

Verder zou ik iig zoeken of er ergens een node is waar je die boompjes hebt. Daar workers op zetten en de energy van je alts in die node investeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Valandin op 18-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
[...]

Ja ik heb nog wat op voorraad van een paar guild missions.
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Yup dit wordt de lastigste van allemaal maar ik kom er wel duurt alleen even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:49:
[...]

[...]

Was het niet 5 plank = 1 plywood?
Verder hoeft dit niet per sé 2500 timber te betekenen hé!
Je kan met eigen production nog wel eens 2-3 als result krijgen..

Verder zou ik iig zoeken of er ergens een node is waar je die boompjes hebt. Daar workers op zetten en de energy van je alts in die node investeren.
Nope, 10 planks per plywood, daarom heb je (worst case) 2500 timber nodig en 'slechts' 1350 ores. :)
Natuurlijk met geluk ben je sneller klaar, krijg zelf nu 2-3 per craft. (Zie sporadisch nu een 4 langskomen.. dus er zit verbetering in ^^).

[ Voor 4% gewijzigd door Sabrac op 18-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Sabrac schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Nope, 10 planks per plywood, daarom heb je (worst case) 2500 timber nodig en 'slechts' 1350 ores. :)
Natuurlijk met geluk ben je sneller klaar, krijg zelf nu 2-3 per craft. (Zie sporadisch nu een 4 langskomen.. dus er zit verbetering in ^^).
Geluk zit wel redelijk goed heb al 2 luck van m`n titles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Mike-n88 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Geluk zit wel redelijk goed heb al 2 luck van m`n titles :)
Volgens mij helpt luck alleen met je drop rates hoor.
Maar vergeet niet dat je in Calpheon +1 luck crystals kan kopen (100k) en je ook een boxer voor 700 pearl kan kopen die ook +1 luck geeft. Zo kan je perm +3 luck en 2 crystals (200k) dragen voor +5 luck. Helpt bij mij enorm in m'n monster drops.

Weet iemand of je ook betere fish drops krijgt door te investeren in een regio node?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
[...]

25 bronze heb je zo bij elkaar, in het slechtste geval ben je 125 copper shards en 125 tin shards kwijt. Dat is 675 van elk, de 2500 timber is toch een tikkeltje meer.
Appeltje eitje toch? Ik heb denk ik nu 20 strong wagon en 10 trade wagons gemaakt, in mijn snelheid bestond de term bos en boom al lang niet meer :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
ik ben nog altijd opzoek naar de npc die mij de knowledge quest kan geven voor "fine hard hide".

schijnt de blacksmith van heidel te zijn, maar die heeft geen quest voor me :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:08:
ik ben nog altijd opzoek naar de npc die mij de knowledge quest kan geven voor "fine hard hide".

schijnt de blacksmith van heidel te zijn, maar die heeft geen quest voor me :S
※ Find Techthon in Heidel and complete the Need for Soft Hide! Quest to obtain related knowledge.

※ In order to perform the related Quest, achieve Gathering Level 14 or higher. Refer to the Black Spirit Guide (/key) for detailed information.

Misschien bovenstaand..

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 18-03-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
Valandin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:20:
[...]

※ In order to perform the related Quest, achieve Gathering Level 14 or higher. Refer to the Black Spirit Guide (/key) for detailed information.
kijk dat verklaart een hoop. maar flink wat guildmissies mee gaan doen dan :9

ben wel benieuwd waar je deze info gevonden hebt.Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:29:
[...]

kijk dat verklaart een hoop. maar flink wat guildmissies mee gaan doen dan :9

ben wel benieuwd waar je deze info gevonden hebt.Linkje?
http://bddatabase.net/us/item/6161/
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Waar kan je uberhaupt je 'gathering level' zien? Want ik weet wel dat ik met Gathering Apprentice 8 oid was, maar die switcht om de 10 levels :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Grumpmeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:34:
Waar kan je uberhaupt je 'gathering level' zien? Want ik weet wel dat ik met Gathering Apprentice 8 oid was, maar die switcht om de 10 levels :P
Druk op 'P' dan daar onderaan staan al je levels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
BasA1991 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Druk op 'P' dan daar onderaan staan al je levels :D
Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet controleren, maar staat daar dan niet 'Apprentice 8' in mijn geval? Wat voorheen Beginner 10 -> Apprentice 8 was gegaan? Dat zegt dus nog steeds niks over het level dan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Grumpmeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet controleren, maar staat daar dan niet 'Apprentice 8' in mijn geval? Wat voorheen Beginner 10 -> Apprentice 8 was gegaan? Dat zegt dus nog steeds niks over het level dan.
jawel dat betekend dat je 18 bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mike-n88 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:42:
[...]

jawel dat betekend dat je 18 bent :)
I guess, maar logisch is het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Grumpmeister schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:46:
[...]

I guess, maar logisch is het niet :p
Tja, het klinkt wat exclusiever om het niet levels te noemen denk ik :P
Uiteindelijk is het precies hetzelfde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

BasA1991 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Tja, het klinkt wat exclusiever om het niet levels te noemen denk ik :P
Uiteindelijk is het precies hetzelfde natuurlijk.
Snap ook niet dat ze levels tussen de rangen hebben ingedeeld. Op het feit na dat de level aangeeft welke quest er beschikbaar is maakt het volgens mij voor de game geen drol uit. Het gebruik van life gear is gebonden aan je rank, niet de levels er tussen in.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Zo gisteren volop bezig geweest voor het maken van de boot, tot zover dat kan in bdo afleiding van alles en nog wat is groot. Even een kleine opsomming hoe het er nu voor staat:

Materialen:
25/25 - Usable Scantling
24/50 - Birch Plywood
19/25 - Bronze Ingot
0/30 - Pine Sap
30/30 - Black Stone Powder

Heb mij zoals je ziet eerst op hout en bronze gestort.
Hopelijk maandag de boot klaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Mike-n88 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:42:
Zo gisteren volop bezig geweest voor het maken van de boot, tot zover dat kan in bdo afleiding van alles en nog wat is groot. Even een kleine opsomming hoe het er nu voor staat:

Materialen:
25/25 - Usable Scantling
24/50 - Birch Plywood
19/25 - Bronze Ingot
0/30 - Pine Sap
30/30 - Black Stone Powder

Heb mij zoals je ziet eerst op hout en bronze gestort.
Hopelijk maandag de boot klaar. :D
Flinke progress hoor.. Ik kom wel een keertje mee vissen!

Conversation mini-game onder de knie. M'n record is nu 581 maar vergeten een screen te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U7w29tS.png
deze was ook wel leuk.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 19-03-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Onax, zie hier geen failstacks:

http://imgur.com/a/fG3HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik zie anders toch echt dat je +7 failstacks hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een plek in de tweakers guild. Ik speel op de alustin server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:45
Ik wil vanavond ook gaan beginnen met dit spel. Hebben jullie nog algemene tips voor een PvP/ Party speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:59:
Ik wil vanavond ook gaan beginnen met dit spel. Hebben jullie nog algemene tips voor een PvP/ Party speler?
Eerste week doorzetten om alles te leren ;)
Het is een PvP-focussed game dus wat je ook kiest, het zit wel goed..
Alles heeft z'n voor- en nadeel.
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:03:
Is er nog een plek in de tweakers guild. Ik speel op de alustin server.
Ja. Stuur me maar een whisper als je ingame bent.
Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.