Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/If94kmG.png

Wohoo! 2x #1 :)

Mocht helaas van korte duur zijn, al snel was ik terug naar #2 gathering en #4 alchemy.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tGlgmCF.png

Stats voor het geval iemand het zich afvraagt (niet bijzonder hoog, dus heb geluk nodig dat mensen uitloggen om in de top 5 te komen)

[ Voor 37% gewijzigd door Sabrac op 20-03-2016 20:36 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 22:32
Sabrac schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:28:
[afbeelding]

Mocht helaas van korte duur zijn, al snel was ik terug naar #2 gathering en #4 alchemy.
Kijk! Lekker bezig!
Weet jij trouwens wat een beetje fatsoenlijke black stone spots zijn tussen 40-52?
Heb vandaag 4u lang op Saunil's lopen bashen maar gewoon 0 stones gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:34:
[...]

Kijk! Lekker bezig!
Weet jij trouwens wat een beetje fatsoenlijke black stone spots zijn tussen 40-52?
Heb vandaag 4u lang op Saunil's lopen bashen maar gewoon 0 stones gehad..
Geen idee, ben nog maar lvl 35 :) (Gisteren pas voor het eerst in Calpheon gekomen.. doe het erg rustig aan en verken echt elk gebied tot in den treure :))

[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 20-03-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Net level 50 geworden :) nu al me blackspirit quests ff afmaken / inhalen want daar had k veel nog niet van gedaan.

Inmiddels ook professional 4 gathering. op veel channels sta k nu in top5 vaak :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
50 al ? Jeetje.
Kom ik aan met mijn level 20 lol.
Helaas amper tijd om te spelen maar elke keer is het weer volop genieten :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
https://docs.google.com/s...vt_Hf6IpWmPr6A/edit#gid=0

Lijst met alle titles en hoe je ze krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zo.. dat is een aardige lijst. 800 titels totaal.. heb er nu denk ik 71 of 72 titels.

Blijkbaar ook een paar titles die je vanuit Events krijgt.. Waarvan er 2 vandaag eindigen.. misschien nog maar snel even daarop reageren.

Helaas heeft mijn guild maar 9 man, dus de 10 guildies op een foto zal niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Vet! Thanks :)
Via die vertaalde russische site was het af en toe toch wat lastig haha.

Zijn er nog bepaalde benefits die je kunt behalen per x aantal titles ofzoiets? Weet dat je er wat luck bij kunt krijgen na 50(?) titels, maar is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
BasA1991 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Vet! Thanks :)
Via die vertaalde russische site was het af en toe toch wat lastig haha.

Zijn er nog bepaalde benefits die je kunt behalen per x aantal titles ofzoiets? Weet dat je er wat luck bij kunt krijgen na 50(?) titels, maar is er nog meer?
Tijdje geleden door Valadin gepost, heb deze ook hier even in gequote.
Zie hieronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Sabrac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:58:
[...]

Tijdje geleden door Valadin gepost, heb deze ook hier even in gequote.
Zie hieronder :)

[...]
Ah top, die heb ik gemist dan, meteen even bookmarken :) Thanks!
Op naar de low level beestjes om ff wat titels te innen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat bepaalt Luck in game eigenlijk ?
Rarity van drops die je krijgt ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Iusedto schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:29:
Wat bepaalt Luck in game eigenlijk ?
Rarity van drops die je krijgt ?
De hoeveelheid items die droppen, elke luck stat is ongeveer 10 % meer.
Houd wel in dat de kans op een rare item dan natuurlijk ook hoger is, omdat je meer items kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Gisteren begonnen aan het bouwen van de boot, dit alleen niet heel handig gedaan door met de minder lang durende dingen eerst te beginnen. Hierdoor loopt de lang durende opdracht extra lang en heb ik de boot vandaag nog niet af. :<

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/nOvkN/daa1717ef7.jpg

Anyway hij komt dan dinsdag avond hopelijk wel klaar.

Daarnaast is het misschien wel handig dat iemand het amity gebeuren kan uitleggen? hoor al meerdere mensen er naar vragen en ik zelf ook begrijp het nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Mike-n88 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:06:
Gisteren begonnen aan het bouwen van de boot, dit alleen niet heel handig gedaan door met de minder lang durende dingen eerst te beginnen. Hierdoor loopt de lang durende opdracht extra lang en heb ik de boot vandaag nog niet af. :<

Anyway hij komt dan dinsdag avond hopelijk wel klaar.

Daarnaast is het misschien wel handig dat iemand het amity gebeuren kan uitleggen? hoor al meerdere mensen er naar vragen en ik zelf ook begrijp het nog niet helemaal.
Het hele amity gebeuren klinkt heel lastig maar is in feite heel simpel. Doordat het slecht vertaald is is het wat lastiger te begrijpen. Ik heb het spel nu niet voor me dus ik zal het maar uit m'n hoofd uit proberen te leggen..

..Vooraf..

-Eerst is het handig om alles (zo veel mogelijk..) knowledge te hebben over de onderwerpen die het poppetje interesseert. Dit kan je meestal gewoon bij de NPC zelf zien, als je praat staat er links een vakje. Meestal ook gewoon te googelen.
-Een conversation bestaat uit meerdere rondes. Bovenaan staat je opdracht. Meestal is het 'Spark x interest, fail to spark x interest, of haal xxx favor.

Voor succes moet je een reeks 'succes' hebben met je gesprekken.
Voor fail moet je een reeks 'falen'
Voor 'xxx' favor moet je een aantal minimum punten halen.
Met 'speak freely' mag je gewoon doen wat je wilt.

..Nou de minigame dus..

Voor de fail situatie begin je gewoon met een aantal items die een laag succes % hebben (0-30%)

Verder gebruik je eigenlijk altijd dezelfde strategie.
Wat belangrijk is is hoeveel interesse/favor een onderwerp heeft (Staat meestal 7-14, 0-54.. of iets in die richting)
Daarnaast is de succes rate (0-100%) van belang.

Je begint altijd met de hoogste succes rates. Per keer succes heb je meer kans dat de volgende ook een succes is. Als je 4x 100% doet en dan 1x 14% dan is het best aannemelijk dat die 14% gewoon goed gaat. Let er wel op dat je wél interesse/favor hebt bij de items. een 34% item die 0~0 geeft zal je helemaal geen extra punten opleveren. Een 100% die 0~0 heeft kan nog wel het overwegen waard zijn om daarna meer succes te geven op een laag % item die wel weer veel punten heeft.

Als je zo speelt kan je wel 400-600 amity per conversation krijgen. Gewoon een paar keer spelen en je snapt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
Dat amity verhaal skip ik altijd niet het geduld voor.

Vrijdag afscheidt genomen van me warrior en nu naar me Tamer gererolled. Gisteren avond rond uurtje of 6 lvl 50 geworden. ongeveer 18 uur had ik er voor nodig van 1-50. (geen exp scrolls). De gear van me warrior armor omgezet naar me Tamer.

Moet nog wel wat skill points grinden heb er 600+ op me warrior en nu pas een zielige 300 op me tamer :( mis gewoon nu echt dmg ablilties.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Sabrac schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:28:
[afbeelding]

[afbeelding]

Stats voor het geval iemand het zich afvraagt (niet bijzonder hoog, dus heb geluk nodig dat mensen uitloggen om in de top 5 te komen)
Hoelang ben je nu bezig geweest voor die gathering?

1 van die gasten van trading guild is nu prof10/prof5 geworden en had z'n skilled heating geleerd, hij is 1 van de eerste die 3rde rang planken kan maken, maakt momenteel een godsvermogen via de AH :P (sturdy voor bv noble wagon gaan 250k stuk).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Xzito schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:30:
Dat amity verhaal skip ik altijd niet het geduld voor.

Vrijdag afscheidt genomen van me warrior en nu naar me Tamer gererolled. Gisteren avond rond uurtje of 6 lvl 50 geworden. ongeveer 18 uur had ik er voor nodig van 1-50. (geen exp scrolls). De gear van me warrior armor omgezet naar me Tamer.

Moet nog wel wat skill points grinden heb er 600+ op me warrior en nu pas een zielige 300 op me tamer :( mis gewoon nu echt dmg ablilties.
Ik moet het elke dag bijna m'n Yuria wel repairen :P Dus ik moet er wel op letten.
Waarom kap je met je warrior?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Beste medetweakers,

Ik wil het spel graag uit proberen en zag dat er guest passes worden uitgereikt bij aanschaf.
Ik vroeg me af of iemand nog 1 heeft liggen? Er zijn enkele dingen in het spel die me nog aan het twijfelen brengen.

- Hoe is de endgame? Want ik had begrepen dat dit niet bestaat uit raids en dungeons etc.
- Is de playerbase goed?
- Is er op de Ghillie suit na enige P2W aanwezig? Al is de Ghillie suit niet direct P2W maar mensen vallen er wel over.
- Welke server spelen jullie als NL community?

Voorbaat dank!

En wie weet tot snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
SinergyX schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:47:
[...]

Hoelang ben je nu bezig geweest voor die gathering?

1 van die gasten van trading guild is nu prof10/prof5 geworden en had z'n skilled heating geleerd, hij is 1 van de eerste die 3rde rang planken kan maken, maakt momenteel een godsvermogen via de AH :P (sturdy voor bv noble wagon gaan 250k stuk).
Geen idee hoe lang, ik doe elke dag de Olvia dailies en that's it. Dat kost me zo'n 40 minuten per dag. Daarnaast heb ik dat pas vanaf dag 5 of 6 gedaan, dus zo'n 2 weken dus.. zou zo zeggen 15-16 uur, maar puur op de xp van de dailies.

Merk wel dat steeks vaker crafting / gathering geen energy kost, heb soms echt moeite om door m'n energy te raken (durability van de tools gaat sneller dan m'n energy tegenwoordig).

Daarnaast weet ik nu genoeg daily quests die energy teruggeven, dat ik er zo weer een stuk of 100 terug heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 21-03-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
thefox231 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:46:
Beste medetweakers,

Ik wil het spel graag uit proberen en zag dat er guest passes worden uitgereikt bij aanschaf.
Ik vroeg me af of iemand nog 1 heeft liggen? Er zijn enkele dingen in het spel die me nog aan het twijfelen brengen.

- Hoe is de endgame? Want ik had begrepen dat dit niet bestaat uit raids en dungeons etc.
- Is de playerbase goed?
- Is er op de Ghillie suit na enige P2W aanwezig? Al is de Ghillie suit niet direct P2W maar mensen vallen er wel over.
- Welke server spelen jullie als NL community?

Voorbaat dank!

En wie weet tot snel ;)
Het ding met het spel is dat er niet echt direct een 'endgame' is. Het spel is wanneer je begint al endgame, want er is niet een traditionele overgang van level cap / endgame.

Maar wil je bijvoorbeeld Level 50+ met +15 gear endgame noemen, dan is er zat te doen. PvP's, Arena's, Guild wars, castle sieges.. Verder is het grootste gedeelte endgame gewoon het aantal dingen dat je kan doen, farmen, vissen, traden, craften, geld verdienen, nodes beheren e.d.

In toekomstige patches gaat er wel meer gericht worden op PvE, dungeons, raids.. Maar dat is 'beloofd'
Pay 2 Win is er niet echt. Ghillie suit is ook niet echt ernstig Pay 2 Win, meer een treurig voordeel dat je naampje niet zichtbaar is. Verder vallen er ook niet echt mensen over, is gewoon het typische gezeik dat je ziet op communities. Er is altijd wel wat.

Verder kan je in de cash shop pets, inventory en weight expansions kopen.. Dat is het wel. Kleien advantages die je tot een hoogte ook ingame kan verdienen.

Zelf heb ik nog nooit zoveel lol gehad in een spel tot nu toe. Eerste week(jes) is wel erg wennen en leren (Steep learning curve..) maar het is het geld zeker waard.

Heb geen guest pass maar ik zou hem gewoon kopen. Voor de 30 euro die die kost is het het sowieso waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
thefox231 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:46:

End game is gericht op het verbeteren van je gear en grinden naar de hard exp cap. lvl 50 softcap.
De bedoeling van de end game is gericht op Guild vs Guild wars en open world pvp en siege. De pve conten op endgame zijn world bosses en guild summon scrolls.

- Is de playerbase goed?
Playerbase is zeer goed op het momment.
Dat je geen naam ziet van de speler is kut je hebt flares als counter maar die hebben korte range en zijn schaar te krijgen. Als iemand je in een ghili suit aanvalt is het 90% van de keren als je een Sterke boss soloéd of je een GvG hebt. Weinig mensen PK je zonder reden.
Ik moet het elke dag bijna m'n Yuria wel repairen :P Dus ik moet er wel op letten.
Waarom kap je met je warrior?
Mijn guild bestaat uit al IRL vrieden die nog erg low lvl's zijn en ik de afgelopen twee weken niemand hebt op de PVE farm content te duo of back-up in hogere gebieden. Momenteel is warrior best matig pve verbeterd erg veel met mediah update en desert patch. Met de Tamer kan ik makkelijk orge's en De shadow monastry farmen zonder teveel risico de EXP loss naar 51 is erg veel.

[ Voor 10% gewijzigd door Xzito op 21-03-2016 16:19 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Geen idee hoe lang, ik doe elke dag de Olvia dailies en that's it. Dat kost me zo'n 40 minuten per dag. Daarnaast heb ik dat pas vanaf dag 5 of 6 gedaan, dus zo'n 2 weken dus.. zou zo zeggen 15-16 uur, maar puur op de xp van de dailies.

Merk wel dat steeks vaker crafting / gathering geen energy kost, heb soms echt moeite om door m'n energy te raken (durability van de tools gaat sneller dan m'n energy tegenwoordig).

Daarnaast weet ik nu genoeg daily quests die energy teruggeven, dat ik er zo weer een stuk of 100 terug heb.
Die pork/log/stone/weasel blood dailies bedoel je? Die ben ik nu ook af en toe gaan doen, maar gelijktijdig doe ik ook processing en kom ik vast te zitten met m'n energy. Merk wel dat aantal processing zaken amper meer 1% geeft (zoals amber wood -> plank), dat het allemaal stuk trager gaat. Al heb ik wel mijn cooking en processing op 2 aparte characters, het unlocked van hogere skill blijkt dus family wide te zijn, je hoeft bv voor die gathering lvl14 dat niet op elke character te halen.

Maar omdat alle hogere (skilled cooking etc) altijd ook gathering nodig hebben, was het achteraf niet slim om dus professions (zoals cooking en processing) te splitsen over meerdere characters.

Maar dan te bedenken dat ik naar prof 10 / prof 5 moet om uberhaubt die skilled heating te halen, tegen die tijd is het interessant gewoon geld op te sparen en zo'n ding van de AH te kopen (zoals je nu al ziet bij die strong wagon, kan je al kopen voor krap 1,3 mil).

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2016 16:18 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Valandin schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:15:
[...]

Het hele amity gebeuren klinkt heel lastig maar is in feite heel simpel. Doordat het slecht vertaald is is het wat lastiger te begrijpen. Ik heb het spel nu niet voor me dus ik zal het maar uit m'n hoofd uit proberen te leggen..

..Vooraf..

-Eerst is het handig om alles (zo veel mogelijk..) knowledge te hebben over de onderwerpen die het poppetje interesseert. Dit kan je meestal gewoon bij de NPC zelf zien, als je praat staat er links een vakje. Meestal ook gewoon te googelen.
-Een conversation bestaat uit meerdere rondes. Bovenaan staat je opdracht. Meestal is het 'Spark x interest, fail to spark x interest, of haal xxx favor.

Voor succes moet je een reeks 'succes' hebben met je gesprekken.
Voor fail moet je een reeks 'falen'
Voor 'xxx' favor moet je een aantal minimum punten halen.
Met 'speak freely' mag je gewoon doen wat je wilt.

..Nou de minigame dus..

Voor de fail situatie begin je gewoon met een aantal items die een laag succes % hebben (0-30%)

Verder gebruik je eigenlijk altijd dezelfde strategie.
Wat belangrijk is is hoeveel interesse/favor een onderwerp heeft (Staat meestal 7-14, 0-54.. of iets in die richting)
Daarnaast is de succes rate (0-100%) van belang.

Je begint altijd met de hoogste succes rates. Per keer succes heb je meer kans dat de volgende ook een succes is. Als je 4x 100% doet en dan 1x 14% dan is het best aannemelijk dat die 14% gewoon goed gaat. Let er wel op dat je wél interesse/favor hebt bij de items. een 34% item die 0~0 geeft zal je helemaal geen extra punten opleveren. Een 100% die 0~0 heeft kan nog wel het overwegen waard zijn om daarna meer succes te geven op een laag % item die wel weer veel punten heeft.

Als je zo speelt kan je wel 400-600 amity per conversation krijgen. Gewoon een paar keer spelen en je snapt het wel.
Ja kijk zo maak je het al een stuk duidelijker voor mij. Misschien handig dit in de openingspost te zetten? of op de website waar ik zo snel niet de link van weet?

@Paradox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Zelfs in het afk fishen op je werk (danku minimize to system tray functie) ben ik niet alleen :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KgKw9hU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:12
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden ;)
Ik denk dat ik het er maar gewoon op gok!

Welke server is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
BasA1991 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:35:
Zelfs in het afk fishen op je werk (danku minimize to system tray functie) ben ik niet alleen :+

[afbeelding]
Meheh! System tray? Nee joh! Gewoon PC thuis runnen! Even een RDP'tje om een ander stokje te equippen en weer door.
thefox231 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:42:
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden ;)
Ik denk dat ik het er maar gewoon op gok!

Welke server is aan te raden?
Wij spelen op Alustin

[ Voor 25% gewijzigd door Valandin op 21-03-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
SinergyX schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Die pork/log/stone/weasel blood dailies bedoel je? Die ben ik nu ook af en toe gaan doen, maar gelijktijdig doe ik ook processing en kom ik vast te zitten met m'n energy. Merk wel dat aantal processing zaken amper meer 1% geeft (zoals amber wood -> plank), dat het allemaal stuk trager gaat. Al heb ik wel mijn cooking en processing op 2 aparte characters, het unlocked van hogere skill blijkt dus family wide te zijn, je hoeft bv voor die gathering lvl14 dat niet op elke character te halen.

Maar omdat alle hogere (skilled cooking etc) altijd ook gathering nodig hebben, was het achteraf niet slim om dus professions (zoals cooking en processing) te splitsen over meerdere characters.

Maar dan te bedenken dat ik naar prof 10 / prof 5 moet om uberhaubt die skilled heating te halen, tegen die tijd is het interessant gewoon geld op te sparen en zo'n ding van de AH te kopen (zoals je nu al ziet bij die strong wagon, kan je al kopen voor krap 1,3 mil).
Die doe ik inderdaad, elke quest geeft ook energy terug, momenteel speel ik gelijk met de energy die erin gaat en de energy die ik eruit krijg.. denk dat ik er binnenkort misschien zelf energy op win.

Zijn er zo'n 22 quests om te gatheren. vervolgens 3 om te koken en een stuk of 8 alchemy dailies..
Enkele ervan geven ook processing experience

De alchemy dailies unlocken als je apprentice 1 of hoger bent.. en een paar van de gathering missions unlocked zich pas als je skilled 5 of hoger bent.

En daarnaast, zoals ik al zei, ik heb een route waar ik veel daily contribution / energy van krijg, 3-4 in heidel, paar in / rondom Velia, wat ten zuiden van Heidel.. een paar onderweg naar Glish en voila, zo weer 40-50 energy erbij.

[EDIT]

Ander voordeel van de dailies is dat je de items ook nog mag houden die je hebt verzameld / gecraft. Dit elke dag toen levert je uiteindelijk heel veel 'gratis' goodies op.. gezien je de energy toch terugkrijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Sabrac op 21-03-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Over ong een uurtje is de download klaar en kan ik ook Black desert proberen! Ik zal mij voornamelijk richten op crafting.(denk ik):P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik kom net terug van AFK zijn en zie tot mijn verbazing een Gift in m'n mailbox..
Weet niet wie het verstuurd heeft, maar bedankt! Heb er 2 ringen en een potion uit gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:56:
Ik kom net terug van AFK zijn en zie tot mijn verbazing een Gift in m'n mailbox..
Weet niet wie het verstuurd heeft, maar bedankt! Heb er 2 ringen en een potion uit gekregen.
Rechtsboven in de mail item staat de naam van wie het kwam, als je de mail nog hebt in ieder geval.
En gefeliciteerd.. ik heb er tot nu toe 15 geopend.. en slechts 1 ring.. 14x potions :(

[EDIT] Net met 60 energy 80 beers gemaakt (kost 800 sec, dus 13 minuten, dus 4 a 5 energy regen) en had nog 5 energy over.. dus heb ongeveer 25 % kans dat ik geen energy spendeer lijkt het.

[ Voor 16% gewijzigd door Sabrac op 21-03-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit weekend level 50 geworden, echt super cool als tamer op je pet rijden en vechten :D

nu kijken of we het wapen +15 kunnen krijgen. tot nu toe al 7 x fail van +9 naar +10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ricmaniac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:06:
Dit weekend level 50 geworden, echt super cool als tamer op je pet rijden en vechten :D

nu kijken of we het wapen +15 kunnen krijgen. tot nu toe al 7 x fail van +9 naar +10
Grats :) Voor welke weapon / armor set ben je gegaan? Ik zit atm op een Azwell sword met Zereth armor, speelt best lekker. Liverto is sowieso nog te duur en Yuria vind ik persoonlijk minder effectief dan Azwell.

Qua Zereth, wil ik nog vervangen met iets anders. Zit ik nog aan Taritas of een combinatie Agerian / Heve te denken voor de tankyness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sabrac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:10:
[...]

Grats :) Voor welke weapon / armor set ben je gegaan? Ik zit atm op een Azwell sword met Zereth armor, speelt best lekker. Liverto is sowieso nog te duur en Yuria vind ik persoonlijk minder effectief dan Azwell.

Qua Zereth, wil ik nog vervangen met iets anders. Zit ik nog aan Taritas of een combinatie Agerian / Heve te denken voor de tankyness
Ik heb ook Zereth als armro nu, en Yuria als weapon omdat liverto inderdaad gewoon nog veeeels te duur is.
Maar zal voornamelijk focussen op PvP dus dan is yuria prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:24:
[...]

Ik heb ook Zereth als armro nu, en Yuria als weapon omdat liverto inderdaad gewoon nog veeeels te duur is.
Liverto is inderdaad niet te doen :P
~4.5 mil per enchant fail als prijskaartje.. No thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 16:29
Vanavond ook m'n eerste uurtjes gemaakt in Black Desert. Je merkt al direct dat het een zeer uitgebreide game is.
Er is nog een hoop onduidelijk en ik had weer het gebruikelijke volle inventory probleem, en in de bank kan je helaas ook niet veel kwijt.

Het is wel een hele mooie game en de dorpjes zijn de meest sfeervolle die ik in een MMORPG gezien heb. :)

Wel jammer dat m'n GTX 760 de game niet erg goed trekt. Moest omlaag naar medium om in de buurt van 60fps te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Ricmaniac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:24:
[...]

Voor PvP is Yuria inderdaad heerlijk voor de hogere damage. Ik ga er alleen vanuit dat tegen de tijd dat ik 45 ben dat iedereen al wel 50-55 is. Dan is de extra accuracy van de Azwell in mijn voordeel. En gezien Liverto toch uiteindelijk het doel is, ga ik me niet meer op Yuria focussen.

Momenteel speel ik ook te vaak in gebieden die toch niet echt helemaal voor mijn level is (aka 8-10 levels te hoog), waar ook de extra accuracy helpt om het hier toch te overleven.

Zit de laatste tijd voornamelijk veel in Keplan, de Gluttoni Cave voor de verscheidene Rainbow Stones.

----------------------

Gisteren ook de eerste stap gezet naar mijn Fishing Boat. Ik had teveel energy over (110 / 114) en besloot dit te spenderen in het choppen van alle Birch Timber / Planks die ik had.

250 timber en 30 planks had ik nog liggen.
De 250 timber veranderde in ruim 90 planks (1.8 per timber.. niet slecht).
De 120 planks veranderde in 24 plywood (2 per plank).

En denk je, goh.. dat is 62 energy gebruikt... helaas. Zat daarna alsnog op 70 energy over.

Binnenkort maar even heel veel gathering tools maken en dan guild missions spammen om toch nuttig gebruik te maken van al mn energy. (Zit nog niet op max level, dus investing in nodes is momenteel nog niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wel jammer dat m'n GTX 760 de game niet erg goed trekt. Moest omlaag naar medium om in de buurt van 60fps te blijven.
Je kan gewoon net boven de 30 FPS blijven imo.
Je ziet geen verschil

[ Voor 49% gewijzigd door Iusedto op 22-03-2016 08:10 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ricmaniac schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:06:
Wat ? :?
Nog nooit gezien moet ik bekennen. Dat klinkt wel heel erg leuk zeg.
Moet nog een Alt maken, hehe

Ben zelf totaal weg van mijn Berserker dus dat zal wel main worden.
Helaas erg weinig tijd om te gamen. Zit tegenwoordig 5 dagen in de week in de sportschool.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik zit ook wel met m'n GTX660TI als bottleneck. M'n i5 3570k @ 5 ghz trekt het nog wel.
Maar geen idee naar wat ik het best zou moeten upgraden. Wachten op de Pascal generatie of een 2e hands GTX970 kopen o.i.d.

Ik werk fulltime en ben ook 5x per week in de sportschool.. Soms wil ik ook nóg wat meer spelen.. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:02:
Ik zit ook wel met m'n GTX660TI als bottleneck. M'n i5 3570k @ 5 ghz trekt het nog wel.
Maar geen idee naar wat ik het best zou moeten upgraden. Wachten op de Pascal generatie of een 2e hands GTX970 kopen o.i.d.

Ik werk fulltime en ben ook 5x per week in de sportschool.. Soms wil ik ook nóg wat meer spelen.. Haha.
Ik heb zelf een 970 (MSI 4g variant) en deze trekt op 2560x1440 op hoge settings nog wel 60 fps, enige drops zijn in de steden naar 30-40 fps. Zelf speel ik nu op 'slightly high' om wat stabieler 60 fps te hebben (eronder merk ik toch wel.. )

Als je een 1980x1020 scherm hebt, dan zal de 970 makkelijk de 60 fps halen op high of hoger.

[EDIT] tijdens Red Nose met 100+ mensen die allemaal abilities gooien viel het terug naar 15 fps :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 22-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Sabrac schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:05:
[...]
Ik heb zelf een 970 (MSI 4g variant) en deze trekt op 2560x1440 op hoge settings nog wel 60 fps, enige drops zijn in de steden naar 30-40 fps. Zelf speel ik nu op 'slightly high' om wat stabieler 60 fps te hebben (eronder merk ik toch wel.. )
Als je een 1980x1020 scherm hebt, dan zal de 970 makkelijk de 60 fps halen op high of hoger.
Zit zelf ook met een GTX660 en haal net 35 tot 40 FPS op medium

Zat te twijfelen over een nieuwe PC maar met een nieuwe kaart ben ik idd ook al klaar.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
[...]

[EDIT] tijdens Red Nose met 100+ mensen die allemaal abilities gooien viel het terug naar 15 fps :P
Ik ga de 970 kopen :).
Ik heb nooit naar de nieuwste kaarten geupgrade. Mij te duur. Ik wacht altijd tot ze wat betaalbaarder zijn en dan verkoop ik m'n oude kaart weer. Zo upgrade ik elke 3-4 jaar voor ~250-300 euro en verkoop ik m'n oude kaart weer voor 100 euro. Zo upgrade ik elke paar jaar voor maar 150-200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
[...]

Ik ga de 970 kopen :).
Ik heb nooit naar de nieuwste kaarten geupgrade. Mij te duur. Ik wacht altijd tot ze wat betaalbaarder zijn en dan verkoop ik m'n oude kaart weer. Zo upgrade ik elke 3-4 jaar voor ~250-300 euro en verkoop ik m'n oude kaart weer voor 100 euro. Zo upgrade ik elke paar jaar voor maar 150-200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Was die guild missie gisteren nog gelukt? (Pine plywood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Kleaudzak schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:24:
Was die guild missie gisteren nog gelukt? (Pine plywood)
Jaaaaaa, bijna maar nee niet echt nee was nog iets te veel werk voor de guild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:50
zou deze draaien op een i5 750
4 gb
radeaon 7770 met 2 gb geheugen en een gewone schijf?

niet het nieuwste meer haha.

volgens de specs en can i run it wel maar das nog wel een anders dan de praktijk.

Zou dan om 1440 * 900 zijn en toch wel minimaal op medium settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
jaydenjarno schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:38:
zou deze draaien op een i5 750
4 gb
radeaon 7770 met 2 gb geheugen en een gewone schijf?

niet het nieuwste meer haha.

volgens de specs en can i run it wel maar das nog wel een anders dan de praktijk.

Zou dan om 1440 * 900 zijn en toch wel minimaal op medium settings
Misschien kan je ergens een guest pass regelen en het eerst een proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
dat zou helemaal fijn zijn. Ik sta echter al een tijdje op de lijst. Hoopte een guestpass te krijgen, maar helaas nog niet gelukt. Mocht iemand er 1 overhebben dan hou ik me nog steeds aanbevolen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Mike-n88 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Jaaaaaa, bijna maar nee niet echt nee was nog iets te veel werk voor de guild
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om de quest uberhaupt te krijgen... Is het zeker dat je gathering op 14 moet hebben, en niet processing?

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
Grumpmeister schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om de quest uberhaupt te krijgen... Is het zeker dat je gathering op 14 moet hebben, en niet processing?
※ In order to perform the Quest for Beginner Processing knowledge, achieve Gathering Level 14 or higher and visit Ficy in Heidel to complete the corresponding Quest. Refer to the Black Spirit Guide (/key) for detailed information.

Dit is zoals ik het lees, wat wel zo kan zijn is dat je om deze quest te krijgen in velia eerst een voor questje moet doen? Daar heb je namelijk ook paar van die life skill quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Mike-n88 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:44:
[...]

※ In order to perform the Quest for Beginner Processing knowledge, achieve Gathering Level 14 or higher and visit Ficy in Heidel to complete the corresponding Quest. Refer to the Black Spirit Guide (/key) for detailed information.

Dit is zoals ik het lees, wat wel zo kan zijn is dat je om deze quest te krijgen in velia eerst een voor questje moet doen? Daar heb je namelijk ook paar van die life skill quests.
Uh, geeft ie bij jou Ficy aan? Bij mij gisteren Lebyos (de furniture sjaak), maar die had geen quest voor me (alleen een dat ie last had van konijnen). En mijn Gathering is dus hoog genoeg :/ (ik keek ingame, met F2 bij Fir Plywood)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Tree map voor guild quests:

http://i.imgur.com/8yT2mWJ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
De highlights van gister dus
  • Besloten up te graden naar een GTX970
  • Iemand op m'n auto gereden terwijl ik geld aan het pinnen was
  • Kaart gekocht. Geen 8pin aansluiting op m'n voeding
  • Chaos. Overal gekeken voor mobo's (Zelfs naar MM gereden) nergens voorraad
  • Molex -> 8 pin GPU kabel besteld.. Kom er later achter dat die 0.15cm is en ik geen molex kabel zelf meer heb
  • Struikel over een doos, valt er een 6pin naar 8pin connector uit
  • Videokaart aangesloten. Smooth 60fps masterrace
  • Level 45 get
  • Yuria Staff +12 get (Na 21 failstacks)
Best wisselende dag dus :P
Vandaag weer er fris tegenaan, lekker AFK fishen en vanavond lvl 46 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:26:
  • Besloten up te graden naar een GTX970
  • Iemand op m'n auto gereden terwijl ik geld aan het pinnen was
  • Kaart gekocht. Geen 8pin aansluiting op m'n voeding
  • Chaos. Overal gekeken voor mobo's (Zelfs naar MM gereden) nergens voorraad
  • Molex -> 8 pin GPU kabel besteld.. Kom er later achter dat die 0.15cm is en ik geen molex kabel zelf meer heb
  • Struikel over een doos, valt er een 6pin naar 8pin connector uit
  • Videokaart aangesloten. Smooth 60fps masterrace
  • Level 45 get
Klinkt als iets rechtstreeks uit een tv serie :) 'Next time on... 24 hours with...' :)

Helaas een lange maintenance vandaag... moet m'n standaard vrije dag misschien toch maar op een andere dag dan woensdag gaan plannen met dit soort maintenance tijden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Sabrac schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Klinkt als iets rechtstreeks uit een tv serie :) 'Next time on... 24 hours with...' :)

Helaas een lange maintenance vandaag... moet m'n standaard vrije dag misschien toch maar op een andere dag dan woensdag gaan plannen met dit soort maintenance tijden :(.
moet zeggen dat het "rage-n" van Valandin(Onax) ook erg vermakelijk was om te lezen in de guild chat :)

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ben net begonnen met het spel. heb nog het gevoel in de tutorial te zitten maar ben wel level 10. nog niks met nodes enzo te maken gehad. Heb wel een beetje het gevoel dat ik veel mis. snap er nog weinig van. de combat is prima, ook dat je soms combos kan doen en wat evasion etc, maar het voelt nog niet echt als "lekker spelen" maar men zei al dat je echt door moest zetten om het meer en meer te gaan snappen. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
jaydenjarno schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:56:
ben net begonnen met het spel. heb nog het gevoel in de tutorial te zitten maar ben wel level 10. nog niks met nodes enzo te maken gehad. Heb wel een beetje het gevoel dat ik veel mis. snap er nog weinig van. de combat is prima, ook dat je soms combos kan doen en wat evasion etc, maar het voelt nog niet echt als "lekker spelen" maar men zei al dat je echt door moest zetten om het meer en meer te gaan snappen. ben benieuwd
Kom eens met de jongens op Teamspeak en we leggen je zo goed mogelijk alles uit.

Hou er rekening mee dat deze game je direct uit het nest gooid, en jij moet leren vliegen voordat je de grond raakt. (verrassend goeie metafoor voor de vroege woensdag ochtend)

Je hebt een soort van Tut tot lvl 5 en daarna wordt je praktisch gezien al losgelaten.

Het is dus eventjes door zetten. In principe is het niet eens zo heel moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-03-2016 09:01 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:02
Pff vandaag een dagje vrij vanwege mijn verjaardag denk mooi wat uurtjes spelen hebben ze gewoon van 8 uur smorgens tot 4 uur smiddags onderhoud 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Gefeliciteerd tumtum100 🎁🎁🎂🎂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Valandin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:26:
Durf mijn +12 axe niet meer te upgraden :9

Zit nog te twijfelen of ik moet doorzetten beserker te levelen naar 50. Het hele forum van black desert staat vol met beserker issues. Grabs die niet werken (d-sync slechte netcode merk het ook als je over rotsen teleport met sorceress d-sync je ook vaak), daardoor geen kans hebben tegen andere classes die je one shotten. En dat Daum van de week heeft gezegd dat beserkers fine zijn en er niks aan gedaan gaat worden. Probeer maar eens een paar mobs bij elkaar te krijgen om te spinnen als er allemaal rangers rond huppelen met hun explosive shot of wizards die alles aoeen. Aan de andere kant vind ik dat ik gewoon moet spelen wat ik leuk vind en een poging moet wagen om het voor mezelf te zien. Er zit al zoveel geld in mijn +12 axe. Vanavond ga ik sowieso focusen op crafting en de questen doen die ik heb gemist om processing knowledge te krijgen.

Lees net wel dat de ze met de maintenance vandaag het networking en latency aanpakken, dus mischien als grab werken als intended het dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Zit nog te twijfelen of ik moet doorzetten beserker te levelen naar 50. Het hele forum van black desert staat vol met beserker issues. Grabs die niet werken (d-sync slechte netcode merk het ook als je over rotsen teleport met sorceress d-sync je ook vaak), daardoor geen kans hebben tegen andere classes die je one shotten. En dat Daum van de week heeft gezegd dat beserkers fine zijn en er niks aan gedaan gaat worden. Probeer maar eens een paar mobs bij elkaar te krijgen om te spinnen als er allemaal rangers rond huppelen met hun explosive shot of wizards die alles aoeen. Aan de andere kant vind ik dat ik gewoon moet spelen wat ik leuk vind en een poging moet wagen om het voor mezelf te zien. Er zit al zoveel geld in mijn +12 axe. Vanavond ga ik sowieso focusen op crafting en de questen doen die ik heb gemist om processing knowledge te krijgen.

Lees net wel dat de ze met de maintenance vandaag het networking en latency aanpakken, dus mischien als grab werken als intended het dan beter is.
Najah, de helft van de tijd is het ook gewoon grab resists, net zoals mijn freezes en knockbacks niet altijd freezen en knockback geven.

Berserker moet wel wat buffs en fixes krijgen, maar is nog hartstikke viable en sterk in PvP..
Ik durf ook niet meer te upgraden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
[...]

Ik snap je punt, maar 1 ding wat ik heb geleerd van MMO fora's is dat je er eigenlijk nooit op moet zitten. Geloof mij dat iedere class zo zijn topics heeft waar mensen zitten te janken over hoe OP andere classes zijn.

Speel aub gewoon wat je leuk vind en blijft van de fora's af :D

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Valandin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Najah, de helft van de tijd is het ook gewoon grab resists, net zoals mijn freezes en knockbacks niet altijd freezen en knockback geven.

Berserker moet wel wat buffs en fixes krijgen, maar is nog hartstikke viable en sterk in PvP..
Ik durf ook niet meer te upgraden :/
Heb 13 failstacks. De kans is dus 7,5% + 13 * 0.63 = 15,7%. De kans kan maximaal 7,5% + 20 * 0,63 = 20.1% zijn. Mijn prognose het gaat me nog zo'n 10 weaponstones kosten.

Ik ga er denk ik gewoon voor. Las net ook op het forum dat ze tijdens de Q&A gezegd hebben dat mediah content al vrij snel uit gaat komen. Wel toch wel 50+ zijn als die content uitkomt om meteen mee te kunnen. Weet niet bij welke content in Korea de handcannons uitkwamen maar dan blijkt beserker in een keer een heel stuk sterker te zijn.

Heb vooral problemen met sterke mobs zoals co-op quests en trolls etc. De single target damage is gewoon echt laag zelfs met +12 weapon op level 39.
MyKey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Ik snap je punt, maar 1 ding wat ik heb geleerd van MMO fora's is dat je er eigenlijk nooit op moet zitten. Geloof mij dat iedere class zo zijn topics heeft waar mensen zitten te janken over hoe OP andere classes zijn.

Speel aub gewoon wat je leuk vind en blijft van de fora's af :D
Ja dat weet ik maar de class specific forums vallen wat dat betreft wel mee. Vergelijk b.v. sorcerress/ranger topic maar eens met beserker topics. De meeste topcis bij andere classes gaan over skill builds etc/welke gear enzo. Bij beserker gaat het voornamelijk over issues.

[ Voor 24% gewijzigd door bronce op 23-03-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
[...]
Zit nog te twijfelen of ik moet doorzetten beserker te levelen naar 50. Het hele forum van black desert staat vol met beserker issues.
Die vraag kan alleen jij beantwoorden ;)
En niemand houdt je tegen om een Alt te levelen ?
Ik zou gaan spelen wat je plezier geeft en niet wat een forum sukkeltje vind van je klasse.

Misschien is het wel heel leuk om bijvoorbeeld een melee en ranged char te hebben.
Je moet kijken of je een klasse leuk vind en dat is alles imo want DPS of andere zaken kunnen in een patch veranderen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik vind het zelf normaal wel leuk om een beetje de underdog te spelen.
Als mensen zo klagen over hoe kut berserker is en het algemene beeld is dat berserkers niet sterk zijn..
Hoe vet is het dan als je iemand helemaal kapot maakt als berserker zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Valandin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:50:
Ik vind het zelf normaal wel leuk om een beetje de underdog te spelen.
Als mensen zo klagen over hoe kut berserker is en het algemene beeld is dat berserkers niet sterk zijn..
Hoe vet is het dan als je iemand helemaal kapot maakt als berserker zijnde?
Dat is ook super gaaf. Daarom ben ik beserker gaan spelen. Zowieso speel ik eigenlijk altijd wel de DPS warrior class. World of warcraft tijdens WotLK gespeeld warrior dual wield 2H wapens. Alleen liep van het weekend tegen een muur aan. Een troll hitte mij voor 50% van me HP met +8 armor. En kreeg een troll amper kapot met een +12 wapen. Dat is wel frustrerend. Vooral als je andere spelers er door heen ziet blazen. Met sorceress pakte ik zo 6 trolls bij elkaar paar keer black wave en shards erop gooien en ze waren dood. Zonder geraakt te worden. Toch wel een flink verschil met veel stuk slechtere gear. Kun je nagaan als ik niet het geld had om een +12 wapen te maken en rond liep met een +7.

Waar heb je eigenlijk rond de level 40 gefarmed? Chimeras snap ik de hype niet van. Die paar pakjes mobs zijn niet te doen omdat er altijd spelers zijn.

Maar goed jullie hebben met overtuigd gewoon doorzetten. Heb ranger naar 30 geleveled maar vind ik lang niet zo leuk. Het is wel super makkelijk farmen en super snel maar dat is het dan ook voor mij. Vrienden van mij zijn rond de 30 dus dan speel af en toe mee op de ranger heeft die ook nog nut :P

[ Voor 3% gewijzigd door bronce op 23-03-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Dat is ook super gaaf. Daarom ben ik beserker gaan spelen. Zowieso speel ik eigenlijk altijd wel de DPS warrior class. World of warcraft tijdens WotLK gespeeld warrior dual wield 2H wapens. Alleen liep van het weekend tegen een muur aan. Een troll hitte mij voor 50% van me HP met +8 armor. En kreeg een troll amper kapot met een +12 wapen. Dat is wel frustrerend. Vooral als je andere spelers er door heen ziet blazen. Met sorceress pakte ik zo 6 trolls bij elkaar paar keer black wave en shards erop gooien en ze waren dood. Zonder geraakt te worden. Toch wel een flink verschil met veel stuk slechtere gear. Kun je nagaan als ik niet het geld had om een +12 wapen te maken en rond liep met een +7.

Waar heb je eigenlijk rond de level 40 gefarmed? Chimeras snap ik de hype niet van. Die paar pakjes mobs zijn niet te doen omdat er altijd spelers zijn.

Maar goed jullie hebben met overtuigd gewoon doorzetten. Heb ranger naar 30 geleveled maar vind ik lang niet zo leuk. Het is wel super makkelijk farmen en super snel maar dat is het dan ook voor mij. Vrienden van mij zijn rond de 30 dus dan speel af en toe mee op de ranger heeft die ook nog nut :P
40-43 heb ik geleveld in die grot. Daar heb je kleine, medium en mutant *dingetjes* die waren best oke. Goede packs en weinig bezetting. Daarna ben ik door gegaan naar die Lizards waar ik nu 43-45 heb gezeten.

Doe je niet gewoon wat verkeerd? :P Ik zie berserkers best hard door mobs heenraggen als ik speel.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 23-03-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:03:
[...]
Een troll hitte mij voor 50% van me HP met +8 armor. En kreeg een troll amper kapot met een +12 wapen.
Ging het hierbij niet gewoon om een 'elite' mob (of the Violent)? Deze doen inderdaad aardig zeer op een berserker. Speel zelf ook een berserker en ga ook door aardig wat potions heen, maar om nou te zeggen dat het allemaal zo lastig gaat, nou nee. Zeker met spin-to-win niet (en ik heb armor en weapon pas op +5 zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Noiz schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:18:
[...]

Ging het hierbij niet gewoon om een 'elite' mob (of the Violent)? Deze doen inderdaad aardig zeer op een berserker. Speel zelf ook een berserker en ga ook door aardig wat potions heen, maar om nou te zeggen dat het allemaal zo lastig gaat, nou nee. Zeker met spin-to-win niet (en ik heb armor en weapon pas op +5 zitten).
Nee was geen elite mob was een troll warrior. Trolls zijn wel stuk sterker dan normale mobs maar had er weinig problemen mee op sorc. Welk level ben je? Ik zal eens naar mijn jewelery kijken kan ik accuracy hoger maken samen met ap door bares/kalis combo te pakken. Heb mijn saiyer offhand ook al ge-enchant voor extra accuracy. Voor de rest heb ik binder jewelry voor accuracy. Wapen yuria axe +12. Armor agerian set met talis boots. Wil op level 50 overgaan op taritas.

'Sturdy' mobs kon ik nog wel hebben door rage buff te gebruiken. Violent/critical mobs niet die hitten echt te hard.

Spin2Win is nu mijn enige skill die echt damage doet. Ik doe eerst headbut voor accuracy dan frenzied destroyer voor AP buff en dan spin2win. Tegen sterke mobs spin2win op hun rug voor extra damage. Lavapiercer om van pack naar pack te gaan. Welke skills gebruik je verder voor singletarget tegen sterkere mobs (co-op boss b.v.) als je spin2win op cooldown is?

Probleem met sterke mobs dat ik vaak heb is knockdown tijdens spin2win. HP pots die drink ik alsof het bier is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Grumpmeister schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Uh, geeft ie bij jou Ficy aan? Bij mij gisteren Lebyos (de furniture sjaak), maar die had geen quest voor me (alleen een dat ie last had van konijnen). En mijn Gathering is dus hoog genoeg :/ (ik keek ingame, met F2 bij Fir Plywood)
De eerste quest zit verderop dat straatje in een huisje waar ook die lvl-x gathering quests goblin zit, die geeft je dacht ik 3 quests (hout, steen en dacht water) waarvan 1 die lebyos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:31:
[...]

Nee was geen elite mob was een troll warrior. Trolls zijn wel stuk sterker dan normale mobs maar had er weinig problemen mee op sorc. Welk level ben je? Ik zal eens naar mijn jewelery kijken kan ik accuracy hoger maken samen met ap door bares/kalis combo te pakken. Heb mijn saiyer offhand ook al ge-enchant voor extra accuracy. Voor de rest heb ik binder jewelry voor accuracy. Wapen yuria axe +12. Armor agerian set met talis boots. Wil op level 50 overgaan op taritas.

'Sturdy' mobs kon ik nog wel hebben door rage buff te gebruiken. Violent/critical mobs niet die hitten echt te hard.

Spin2Win is nu mijn enige skill die echt damage doet. Ik doe eerst headbut voor accuracy dan frenzied destroyer voor AP buff en dan spin2win. Tegen sterke mobs spin2win op hun rug voor extra damage. Lavapiercer om van pack naar pack te gaan. Welke skills gebruik je verder voor singletarget tegen sterkere mobs (co-op boss b.v.) als je spin2win op cooldown is?

Probleem met sterke mobs dat ik vaak heb is knockdown tijdens spin2win. HP pots die drink ik alsof het bier is :P
Ik ben pas lvl37 nu. Kan niet zeggen dat ik heel erg let op buffs die ik van skills krijg. Meestal is het Frenzied Destroyer en dan whirlwind. Bij elite mobs is het inderdaad lastig en duurt ook erg lang. Wat ik daar doe is met name niet stilstaan recht voor de mob :P Dus constant basic attack (LMB) naar een zijkant toe totdat whirlwind weer van cooldown is. Die probeer ik dan zo te krijgen dat ik om de mob heen spin in plaats van gewoon recht tegen ze aan. Grootste probleem is gewoon het feit dat ik totaal niks van self-healing heb op dit moment dus dat wordt even wachten tot ik dit kan activeren op whirlwind.
Heb ook een tamer op lvl24 nu en het verschil met enige self-healing is wel te merken. Daarnaast is een tamer ook wel ziekelijk sterk voor aoe grinding moet ik zeggen. Maar nu whirlwind sterker begint te worden trekt dat ook wel bij.

Gebruik trouwens Taritas op mijn berserker. Weet zo even niet welke jewelry en dergelijke ik gebruik, zou ik moeten nakijken als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Wat een klote spel zeg :P
Speel je een tijdje blaast het mijn mooie GTX780ti op :(
Een van mijn GTX570's er in gezet en gaan met die banaan.
Ehu nee dus met een GTX570 1.2Gb is het niet echt te doen op 1440p
Mezelf maar eens lief aangekeken en een AMD Nano besteld.

Een van de eerste mmo's die ik speel waar ik nu eens niet het "haal max level in 24 uur" syndroom heb.
En dat is een tijdje geleden, krijg zelfs een slecht humeur als ik door middel van wat te mijnen mijn level wat omhoog gaat.

Ben nu lev44 met 14 day's playtime, heb natuurlijk ook 3 alts voor de energy :P

Aleen nog maar eens voor een guild kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:16:
[...]

De eerste quest zit verderop dat straatje in een huisje waar ook die lvl-x gathering quests goblin zit, die geeft je dacht ik 3 quests (hout, steen en dacht water) waarvan 1 die lebyos is.
Ok, vanavond even kijken dan maar. Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
r.stanneveld schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:41:
Wat een klote spel zeg :P
Speel je een tijdje blaast het mijn mooie GTX780ti op :(
Een van mijn GTX570's er in gezet en gaan met die banaan.
Ehu nee dus met een GTX570 1.2Gb is het niet echt te doen op 1440p
Mezelf maar eens lief aangekeken en een AMD Nano besteld.

Een van de eerste mmo's die ik speel waar ik nu eens niet het "haal max level in 24 uur" syndroom heb.
En dat is een tijdje geleden, krijg zelfs een slecht humeur als ik door middel van wat te mijnen mijn level wat omhoog gaat.

Ben nu lev44 met 14 day's playtime, heb natuurlijk ook 3 alts voor de energy :P

Aleen nog maar eens voor een guild kijken
Kut! Ik ben niet meer degene met de meeste playtime!
Als je op Alustin bent kan je natuurlijk ook GoTweakers joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
Ik zit nog op 10 dagen play-time... daar komt verandering in dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Valandin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:10:
[...]

Kut! Ik ben niet meer degene met de meeste playtime!
Als je op Alustin bent kan je natuurlijk ook GoTweakers joinen.
Sjah had ik al rekening mee gehouden en ja zit op Alustin :P
Weet alleen mij naam niet heb meestal simpele namen met "geluid" en zo.
Geloof dat mijn Ranger Tjoink heet.
Mijn sorceress heet eh Zapp mijn valkyre heet Ploff ofzo.
Oh en mijn raft heet Plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
r.stanneveld schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:52:
[...]

Sjah had ik al rekening mee gehouden en ja zit op Alustin :P
Weet alleen mij naam niet heb meestal simpele namen met "geluid" en zo.
Geloof dat mijn Ranger Tjoink heet.
Mijn sorceress heet eh Zapp mijn valkyre heet Ploff ofzo.
Oh en mijn raft heet Plankje.
We hebben alleen maar je FamilyName nodig, maar aangezien je zelf ook online moet zijn lijkt het me slimmer om zelf 1 van de 4 Officers te contacteren wanneer je online bent.

Je beste kans is Teamspeak in de gaten houden

gisteren voor mijn witch Taritas armor compleet gemaakt. nog geen 100k voor de hele set. koopje

meteen voor mijn Valk ook Zereth gehaald met Yuria longsword. Helm en torso heb ik al +5. Alleen komen weapon stones toch wel aanzienelijk minder voor geloof ik.....

[ Voor 18% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Ben benieuwd naar de patch notes. Extra grote maintenance. Ik denk easter event omdat er aantal mensen al soort bugged items die er uitzagen als eieren gevonden hebben. En in calpheon zaten een aantal bugged questen die je niet kon starten en wel kon zien. Het plaatje op de website met de downtime ziet er uit als mediah maar die zal er wel niet inzitten. Ze hebben wel gezegd dat er voor het einde van de maand een grote update zou komen in de Q&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
je kan een patch van een kleine 900mb nu downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Uhmm dit is dan weer minder nieuws..

https://twitter.com/BDO_News/status/712668027494481920
Unfortunately in an effort to get a lot of things fixed, we have to extend the maintenance by an extra 2 hours. We apologize for the delay

[ Voor 46% gewijzigd door tumtum100 op 23-03-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Topicstarter
dat is vanochtend om 9u al online gezet.
om 4u UTC gaan ze online. 17:00 NL tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
PaRaDoX4 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:58:
[...]

dat is vanochtend om 9u al online gezet.
om 4u UTC gaan ze online. 17:00 NL tijd
Nope is net op twitter gezet,
New estimated time of end of maintenance is 18:00 UTC / 19:00 CET / 11:00 PST / 14:00 EDT. Thanks for your understanding.
https://twitter.com/BDO_News/status/712668644220780544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Nice kom net thuis dacht ben ik thuis als maintenance klaar is nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:06:
Nice kom net thuis dacht ben ik thuis als maintenance klaar is nope.
Haha same thing! Dan maar alvast koken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Als de patch notes het maar waard zijn, beter geven ze ons iets goeds. Geen cash shop bullshit maar gameplay dingen. Fix grab d-sync of iets dergelijks.

Edit: tijdens prime time komen de servers dalijk up. 3x raden wat er met de login servers gaat gebeuren als half EU wil inloggen tegelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door bronce op 23-03-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:10:
Als de patch notes het maar waard zijn, beter geven ze ons iets goeds. Geen cash shop bullshit maar gameplay dingen. Fix grab d-sync of iets dergelijks.

Edit: tijdens prime time komen de servers dalijk up. 3x raden wat er met de login servers gaat gebeuren als half EU wil inloggen tegelijk.
Kans op hetzelfde als wat er met de videokaart van Valandin is gebeurd? :)

Inmiddels ook de tijd aan het verdelen over alts voor het energy gebeuren. Iedere alt moet nu letterlijk het grotere doel steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
bronce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:10:

Zal wel meevallen, zelfs met de launch hebben de servers zich aardig kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Merk wel dat ik als een ongeduldige tiener op de 'play' knop druk elke 3 minuten, is een tijd geleden dat een spel dit met me deed.

Met wat geluk lukt het me om vanavond Professional Alchemist te worden en misschien zelfs Professional Processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Patch notes staan online:

Unnatural actions when using Grabing skill has been partially fixed.

En de play knop werkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bronce op 23-03-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Ohh wat ben ik blij: >:)
Required level for Megaphone has been increased to 20.
This has been done to hinder goldsellers from abusing this item.
Volledige patch notes: (trage website op het moment)
http://forum.blackdeserto...4-patch-notes-march-23rd/

[ Voor 30% gewijzigd door tumtum100 op 23-03-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17
IN!

Maar nu ff serieuze vraag.

Weet iemand een lijstje met de gathering/production quests.

Ik weet dat bij dernyl farm, bijvoorbeeld de gathering quest lvl 16-19 te doen is.
En ik zoek meer van deze questen, omdat ze gewoon de snelste manieren zijn om je crafting hoger te krijgen.

[ Voor 97% gewijzigd door bangkirai op 23-03-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Painted easter eggs tijdens het fishen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ook mensen hier die op croxus spelen?

fulltime bezig met horse breeding / trainen / temmen en costumes maken
vaak +1'en en dan verkopen

tot nu toe ben ik best tevreden over de game wou in 1e instantie voor een fishing boat gaan en gaan vissen na 4 days playtime gisteren voor het eerst gedaan..

(maar er gaan zoveel mats in en toen een ferry een rowboat bleek te zijn was de lol er al af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
eehbiertje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 02:21:
Ook mensen hier die op croxus spelen?

fulltime bezig met horse breeding / trainen / temmen en costumes maken
vaak +1'en en dan verkopen

tot nu toe ben ik best tevreden over de game wou in 1e instantie voor een fishing boat gaan en gaan vissen na 4 days playtime gisteren voor het eerst gedaan..

(maar er gaan zoveel mats in en toen een ferry een rowboat bleek te zijn was de lol er al af)
Ik speel op Croxus :) Heb daar m'n eigen kleine guild, geen serieuze dingen, puur het spel leren en dat gezamenlijk doen. Zitten nu op 9 members :P.

Ben op het moment zelf nu ook met een Fishing boat bezig (heb al een raft / rowboat) dus deze ontbreekt nog aan mijn collectie.

Horse Breeding etc ben ik nog niet mee bezig geweest, maar lijkt me wel erg leuk, echter ben ik te snel afgeleid door Gathering / Processing / Alchemy / Cooking.

Gisteren gathering professional 7 en alchemy professional 1 gehaald :D.
Processing en cooking zitten ook bijna op professional, beide nu op Skilled 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:53:
Painted easter eggs tijdens het fishen :P
Volgens mij smijt hij ze weg bij AFK fishing?
Heb nu ~20 life, ~10 rainbow, maar nog niks tijdens het afk vissen na 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Geen idee of ik dat vinkje aan had staan, gaf mij +1 fishing voor 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Geen idee of ik dat vinkje aan had staan, gaf mij +1 fishing voor 10 minuten.
Ja volgens mij kun je 50x dezelfde egg omwisselen voor een furniture ei.
Of 10x alle eggs voor een Black Spirit egg die alle buffs geeft.

Eigenlijk best waardeloos dus en kan je na 50x dezelfde egg beter gewoon je eggs vreten.
Raindrop Easter Egg -(10 Min) +1 Fishing speed
Easter Egg with Star Pattern -(10 Min) +1 Gathering Speed
Rainbow Easter Egg -(10 Min) +1 Luck
Life Easter Egg -(Instant, Hotkey able) Full Heal Hp/MP/WP/SP
Black Spirit Easter Egg -(20 Min) Casting/Attack/Gathering/Luck/Fishing/Move/Critical +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Valandin schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:48:
[...]

AFK fishing gooit ze niet weg. Ik ben aan het AFK vissen en heb er op dit moment 2 in mijn inv. zitten

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Sabrac schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Ik speel op Croxus :) Heb daar m'n eigen kleine guild, geen serieuze dingen, puur het spel leren en dat gezamenlijk doen. Zitten nu op 9 members :P.

Horse Breeding etc ben ik nog niet mee bezig geweest, maar lijkt me wel erg leuk,
je mag me adden family name: exanimus / char name Nenia_Dea

ben nu #18/20 trainer op de server dus het gaat mooi :) op het moment mijn t4 aan het lvlen zodat wanneer ik een female t4 krijg ik een grote kans op t6 heb (na het lvlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
eehbiertje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:02:
[...]

je mag me adden family name: exanimus / char name Nenia_Dea

ben nu #18/20 trainer op de server dus het gaat mooi :) op het moment mijn t4 aan het lvlen zodat wanneer ik een female t4 krijg ik een grote kans op t6 heb (na het lvlen)
Zal je vanavond even adden.

Niet vergeten dat de Ranking niet voor de gehele server, maar voor de specifieke channel waarop je speelt geldt, en dan ook nog alleen de mensen die online zijn.

Merk het enorm als het wat rustiger wordt, dan verschijnen er ineens 5 icoontjes boven m'n hoofd.. maar zodra het wat drukker dan zijn ze allemaal weg :(

Pagina: 1 ... 11 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.