Mike-n88 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:06:
Gisteren begonnen aan het bouwen van de boot, dit alleen niet heel handig gedaan door met de minder lang durende dingen eerst te beginnen. Hierdoor loopt de lang durende opdracht extra lang en heb ik de boot vandaag nog niet af. :<
Anyway hij komt dan dinsdag avond hopelijk wel klaar.
Daarnaast is het misschien wel handig dat iemand het amity gebeuren kan uitleggen? hoor al meerdere mensen er naar vragen en ik zelf ook begrijp het nog niet helemaal.
Het hele amity gebeuren klinkt heel lastig maar is in feite heel simpel. Doordat het slecht vertaald is is het wat lastiger te begrijpen. Ik heb het spel nu niet voor me dus ik zal het maar uit m'n hoofd uit proberen te leggen..
..Vooraf..
-Eerst is het handig om alles (zo veel mogelijk..) knowledge te hebben over de onderwerpen die het poppetje interesseert. Dit kan je meestal gewoon bij de NPC zelf zien, als je praat staat er links een vakje. Meestal ook gewoon te googelen.
-Een conversation bestaat uit meerdere rondes. Bovenaan staat je opdracht. Meestal is het 'Spark x interest, fail to spark x interest, of haal xxx favor.
Voor succes moet je een reeks 'succes' hebben met je gesprekken.
Voor fail moet je een reeks 'falen'
Voor 'xxx' favor moet je een aantal minimum punten halen.
Met 'speak freely' mag je gewoon doen wat je wilt.
..Nou de minigame dus..
Voor de fail situatie begin je gewoon met een aantal items die een laag succes % hebben (0-30%)
Verder gebruik je eigenlijk altijd dezelfde strategie.
Wat belangrijk is is hoeveel interesse/favor een onderwerp heeft (Staat meestal 7-14, 0-54.. of iets in die richting)
Daarnaast is de succes rate (0-100%) van belang.
Je begint
altijd met de hoogste succes rates. Per keer succes heb je meer kans dat de volgende ook een succes is. Als je 4x 100% doet en dan 1x 14% dan is het best aannemelijk dat die 14% gewoon goed gaat. Let er wel op dat je wél interesse/favor hebt bij de items. een 34% item die 0~0 geeft zal je helemaal geen extra punten opleveren. Een 100% die 0~0 heeft kan nog wel het overwegen waard zijn om daarna meer succes te geven op een laag % item die wel weer veel punten heeft.
Als je zo speelt kan je wel 400-600 amity per conversation krijgen. Gewoon een paar keer spelen en je snapt het wel.