FUMES et CARNES
https://www.blackdesertonline.com/news/view/76
en de additional patch notes op het forum zijn als volgt (voor degene die de BDO forum niet kan bereiken)Reason:
•Resolving an issue with monsters properly respawning
•Resolving an issue where Liverto Staff did not drop previously from Scroll Boss drops (You can get it now from Hexe Mari from the Scroll Boss)
•Additional Patch Notes including improvements and new features can be found in our >Forum< after the maintenance
Ongoing:
•Serendia Issue from 1st day of head start; compensation is still being worked on
Initially we had planned this maintenance today for the 16th March, but due to some urgent issues that had to be addressed swiftly, we decided to push this maintenance before the weekend.
The following changes will be applied during this maintenance:
• Character limitation in the chat window will be expanded to 350
• Removed the case sensitive limitation during marketplace search
• Added whisper notice sound. You can switch it off in your game setting menu
• You can open the knowledge window anytime now
• Issue with the crop information window has been fixed (You could not open it before)
• The Liverto Staff (Wizard/Witch) was missing, because it was part of the Mediah Update in KR service. It has now been added to the drop of "Hexe Marie" (Boss Scroll)
Due to the increased "goldseller" population, we are beginning to put systems in place to suppress their market.
• Items traded 1:1 will become character bound and can not be sold anymore to the NPC (character bound)
• Channel chat will now cost 1 Energy for the first and 3 Energy for any consecutive message
After maintenance we will also offer the coupon to NA players who played on the 28th February between 08:00 UTC (opening) and 18:00 UTC (fixing the Serendia Issue) to submit a request for a "Character Name Swap between 2 existing characters"
•You may register your request on that page for swapping the names of two existing characters within the same region.
•You must have two existing characters within the same region to be able to register a 'name swap'.
•Registration will open latest by end of 11th March and close March 23rd at 08:00 UTC.
•Name Swap will be applied on March 30th during the maintenance.
•If a character, for which a 'name swap' has been registered is deleted within this process time, your request will fail and your coupon will be consumed.
•Only one 'name swap' will be provided. A failed coupon will not be re-imbursed.
•Only your character's names will be swapped. This does't affect your character's progression.
•Note: Please make sure the chosen names are correct. After your confirmation this process is irriversible!
[ Voor 67% gewijzigd door Sabrac op 11-03-2016 08:23 ]
Oh excuses. Ik dacht dat de plek waar hij stond Olvia Coast wasSabrac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:11:
[...]
Lekker, maar hoe lang heb je hier afk gefished?
Ik ontwijk vaak de plek die grumpmeister aangaf vanwege de 'Exhausted'. En ga dan liever naar Olvia coast, daar haal ik zo'n 7 á 8 yellow en 10-15 blue fish in een uurtje of 1 - 2 binnen (goed voor zo'n 400k silver).
Voornaamste reden is waarschijnlijk omdat het daar abundant is, dus net iets sneller gaat.
Merk wel dat sinds m'n fishing op apprentice level staat en niet op beginner dat het aantal yellows / blues echt hard omhoog is gegaan. Ben benieuwd wat er op hogere levels nog te vangen valt
Iemand hier trouwens al de 125k silver fish gevonden?
Ik ben net op apprentice gekomen. Heb gister ~7-8 uur AFK gefished. Dus zal ongeveer 100k per uur zijn, plus minus.
Wellicht niet veel voor endgame, maar toch lekker om mee te beginnen
Jaaaa..!!!• Character limitation in the chat window will be expanded to 350
• Removed the case sensitive limitation during marketplace search
Wel balen dat er weeeeer maintenance is.
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 11-03-2016 08:39 ]
En zo krijg je een compleet stille game

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hmm, geen last van, op Croxus wordt nog veel te veel onzin gespammed, denk alleen wel dat een andere aanpak beter was geweest. Alleen welke dit zo is kan ik dan niet bedenken, ben benieuwd wat dit voor verschil gaat maken.SinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:23:
Channel chat will now cost 1 Energy for the first and 3 Energy for any consecutive message
En zo krijg je een compleet stille gamehet is al met tijden compleet stil daar.
Dit, ik krijg soms hoofdpijn als ik de discussies lees. Het heeft nogal veel weg van de ouderwetse Barrens chat.Sabrac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:37:
[...]
Hmm, geen last van, op Croxus wordt nog veel te veel onzin gespammed, denk alleen wel dat een andere aanpak beter was geweest. Alleen welke dit zo is kan ik dan niet bedenken, ben benieuwd wat dit voor verschil gaat maken.
Dus wat mij betreft, prima deze oplossing.
Aankomend weekend weer wat meer uitvogelen met de game en minder AFK vissen. Mogelijk toch ook maar wat extra inventory slots kopen, al weet ik dus nog niet 100% zeker of ik wel als Ranger door wil. Ook al zou ik het niet doen en Ranger met name als gatherer oid hebben, ik denk dat ik de waarde er wel uit haal. Het is gewoon zo rottig dat wat tools meenemen al meteen zoveel ruimte in neemt. Ik wil het Armory systeem van FFXIV
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Ik zoek me een ongeluk. ....hoe kan ik aan deze game komen?
Ziet er gruwelijk uit!!!
Err....jeroni1976 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:18:
Goede morgen,
Ik zoek me een ongeluk. ....hoe kan ik aan deze game komen?
https://www.blackdesertonline.com/shop/GamePass.html
FUMES et CARNES
Ik heb gewoon een 2e chatvenster aangemaakt en hier alleen local party guild en whisper op aangevinkt.Grumpmeister schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:44:
[...]
Dit, ik krijg soms hoofdpijn als ik de discussies lees. Het heeft nogal veel weg van de ouderwetse Barrens chat.
Dus wat mij betreft, prima deze oplossing.
Aankomend weekend weer wat meer uitvogelen met de game en minder AFK vissen. Mogelijk toch ook maar wat extra inventory slots kopen, al weet ik dus nog niet 100% zeker of ik wel als Ranger door wil. Ook al zou ik het niet doen en Ranger met name als gatherer oid hebben, ik denk dat ik de waarde er wel uit haal. Het is gewoon zo rottig dat wat tools meenemen al meteen zoveel ruimte in neemt. Ik wil het Armory systeem van FFXIV
Wat een rust!
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Nee, ik zou het niet zien als vereistte.. Het zou wel handig zijn maar je kan zat geld verdienen met gewoon mobs slayen, marketplace smijten en dan andere dingen kopen.FloydRaalte schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:35:
Even een vraag omtrent het resourcemanagement gedeelte van de game. Is dit onderdeel een must? Ik moet eerlijk bekennen dat het vergaren van resources, workers en het verdelen van je enegry en contribution points me niet echt kan bekoren. De combat vindt ik prima hoewel de quests niet zo denderend leuk zijn. Ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat ik de spreekwoordelijke kat-in-de-zak gekocht heb, en dat terwijl ik me zo heb lopen opfokken om deze game te gaan spelen *huil*. Ik krijg de indruk dat de game een beetje over-hyped is. Towns zoals Velia zijn op mijn server compleet overun. Elke straat is letterlijk bezaait met karren, horses en donkeys. Ik zie de NPC's niet meer en het inleveren van quests is een zoekpuzzel geworden. Ik bemerk dat ik towns gewoon uit te weg ga... Ik kreeg bijvoorbeeld mijn eerste donkey... die ben ik direct kwijt geraakt. Ik heb mijn geliefde 'Pinokio' niet eens gezien want tijdens het spawnen ging hij op in de horse-cart-donkey-clipping-mass. Geen idee waar. *sniff*
Je weet dat je gewoon je dieren kan tracken he? Vervolgens met 'T' auto walk naar hem toe. Idem voor je quests..
Dat de quests niet denderend zijn had ik me zelf ook al op voorbereid. Het blijft een KR MMO.. Dat is altijd verschrikkelijk. Ik denk dat de game het óók nog wel waard is als je puur voor endgame pvp speelt en de rest links laat liggen.
Zelf vind ik niet dat de game over-hyped is. De game is voor mij in alles vér boven mijn verwachtingen.. Maargoed, ieder zijn smaak/ding natuurlijk. Voor mij heeft dit spel alle pluspunten die een spel kan hebben.
Het is helemaal geen must maar het is wel degelijk een groot deel van de game. dan is dit spel idd denk ik niet voor jou. levelen gaat ook voornamelijk niet via quests. die zijn meestal voor knowledge of contribution points, Levelen doe je in principe gewoon door puur grinden zoals vaak in koreaanse mmo'sFloydRaalte schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:35:
Even een vraag omtrent het resourcemanagement gedeelte van de game. Is dit onderdeel een must? Ik moet eerlijk bekennen dat het vergaren van resources, workers en het verdelen van je enegry en contribution points me niet echt kan bekoren. De combat vindt ik prima hoewel de quests niet zo denderend leuk zijn. Ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat ik de spreekwoordelijke kat-in-de-zak gekocht heb, en dat terwijl ik me zo heb lopen opfokken om deze game te gaan spelen *huil*. Ik krijg de indruk dat de game een beetje over-hyped is. Towns zoals Velia zijn op mijn server compleet overun. Elke straat is letterlijk bezaait met karren, horses en donkeys. Ik zie de NPC's niet meer en het inleveren van quests is een zoekpuzzel geworden. Ik bemerk dat ik towns gewoon uit te weg ga... Ik kreeg bijvoorbeeld mijn eerste donkey... die ben ik direct kwijt geraakt. Ik heb mijn geliefde 'Pinokio' niet eens gezien want tijdens het spawnen ging hij op in de horse-cart-donkey-clipping-mass. Geen idee waar. *sniff*
persoonlijk vind ik niet dat de game overhyped is. ik was best hyped voor de game maar vind het nog beter dan k dacht. Maar dat is misschien omdat ik wel geef om al die andere dingen buiten het levelen en vechten om enzo.
Zover ik weet nog niet, maar je heb er imho ook minimaal 2 of 3 nodig wil je snel blijven looten, je pet begint met elke 10 seconde 1x loot en dat wordt sneller naarmate hij hoger lvl is. Maar zelfs met 2 was ik regelmatig maar weer zelf aan het looten, ik zie regelmatig mensen 4-5 pets rondlopen.bronce schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:42:
Kan je ook pets aankomen zonder echt geld te betalen? Met AoE farmen moet je steeds mob voor mob looten en als je niet snel genoeg bent kunnen andere spelers je loot pakken of verdwijnt het gewoon. En dat is vrij snel. Ik las dat pets voor je kunnen looten, maar volgens mij kun je die alleen in cash shop kopen...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
JezusSinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:56:
[...]
Zover ik weet nog niet, maar je heb er imho ook minimaal 2 of 3 nodig wil je snel blijven looten, je pet begint met elke 10 seconde 1x loot en dat wordt sneller naarmate hij hoger lvl is. Maar zelfs met 2 was ik regelmatig maar weer zelf aan het looten, ik zie regelmatig mensen 4-5 pets rondlopen.
Is het niet dat hogere tiers pets sneller looten?
jawel, mijn hawk loot elke 5 seconden nu dacht ik (level10)Valandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:00:
[...]
Jezus
Is het niet dat hogere tiers pets sneller looten?
Maar dat is nog traag, ik maai rustig 2-3 mobs neer elke 5 seconde, ik heb zelf 2 pets en die houden het nu wel aardig bij, soms even extra looten. Maar het is meer zodat ik niet vast zit in zo'n dom lootscherm terwijl ik wordt aangevallen, dan dat het stukje luxe is van niet hoeven te looten.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:04:
[...]
jawel, mijn hawk loot elke 5 seconden nu dacht ik (level10)
Dat is level.Ricmaniac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:04:
[...]
jawel, mijn hawk loot elke 5 seconden nu dacht ik (level10)
Wanneer je 2 pets breed gaan ze deud en krijg je een nieuwe. Die kan dan een Rank 2/3 pet worden en ook een volledig ander uiterlijk krijgen.
Hoeveel euro kost zo'n pet? Misschien koop ik er ook wel 2-3.
dit is alleen bij paarden zo, en die looten nietValandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:07:
[...]
Dat is level.Ik bedoel tier/rank.
Wanneer je 2 pets breed gaan ze deud en krijg je een nieuwe. Die kan dan een Rank 2/3 pet worden en ook een volledig ander uiterlijk krijgen.
EDIT: hmm blijkt dat de optie er wel is, echter nooit op eu versie tegengekomen
[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 11-03-2016 11:13 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
http://www.blackdeserttome.com/wiki/PetsPaRaDoX4 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:08:
[...]
dit is alleen bij paarden zo, en die looten niet
Toch wel sneller items oppakken dus.Pet Breeding
Two pets of the same species may be bred together to obtain a single higher ranked pet of that species. This kills the parents though. Higher ranked pets may obtain up to 3 special abilities, and may end up looking like a completely unique pet, aesthetically. Higher ranked pets may also obtain a different special ability such as Monster Taunt, as well as a faster rate of item pick up.
Of kan dit nog niet in EU?
ja klopt, ik heb er zelf ook 3, maar de vraag was of ze sneller looten, dus ik antwoorde daar opSinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:07:
[...]
Maar dat is nog traag, ik maai rustig 2-3 mobs neer elke 5 seconde, ik heb zelf 2 pets en die houden het nu wel aardig bij, soms even extra looten. Maar het is meer zodat ik niet vast zit in zo'n dom lootscherm terwijl ik wordt aangevallen, dan dat het stukje luxe is van niet hoeven te looten.
Pets kosten volgens mij 9 euro.Valandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:07:
[...]
Dat is level.Ik bedoel tier/rank.
Gisteren zo'n upgraded cooking station gemaakt, vervolgens met skilled 3 beer gaan maken, maak je bijna continue 2-3 beer, half uurtje later 300 beer rijker
[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2016 11:19 ]
PoeSinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:18:
Die pets hebben toch nog discount? Dacht dat ze begin van de week nog 720 waren, iets van 7,5 euro.
Gisteren zo'n upgraded cooking station gemaakt, vervolgens met skilled 3 beer gaan maken, maak je bijna continue 2-3 beer, half uurtje later 300 beer rijker
Wat hebben pets nodig om onderhouden te worden?
Zag in de store wel wat pet food, maar dit kan je ook ingame krijgen toch?
Hebben ze veel onderhoud nodig of valt het wel mee.
Zijn pets verder acc bound of char bound?
[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 11-03-2016 11:30 ]
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Je kan ingame petfood kopen bij de stables (6 satiety voor 500g) of je kan petfood maken (40 satiety voor 1 vis + 6 meat + 4 flour + 3 mineral water, geloof ik), ik gebruik ongeveer 10 van de goede petfood per dag.Valandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:30:
[...]
PoeDaar kijk ik ook naar uit dan.. Haha.
Wat hebben pets nodig om onderhouden te worden?
Zag in de store wel wat pet food, maar dit kan je ook ingame krijgen toch?
Hebben ze veel onderhoud nodig of valt het wel mee.
Zijn pets verder acc bound of char bound?
Geloof dat de pearlshop petfood iets van 70 satiety is.
Pets levelen ook op basis van hoeveel je ze te eten geeft. Ben er alleen nog niet achter wat de passives zoals "Angry" en "Loving" doen.. kan daar op de wiki niets over vinden.
Zelf ook gedaan, krijg je tenminste die system messages van "[item] obtained" ook niet meer, en de channel chat weg... heerlijkValandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:22:
[...]
Ik heb gewoon een 2e chatvenster aangemaakt en hier alleen local party guild en whisper op aangevinkt.
Wat een rust!
-------------
Qua worker promotions gisteren iets nieuws geleerd (voor de mensen die het nog niet wisten).
Je krijgt per worker maar 3 promotions, op lvl 10/20 en 30. Als de promotion lukt, dan wordt dit natuurlijk gereset. Zorg er dus voor dat je deze gebruikt voordat het de volgende unlocked.
Ik lees veel over mensen die blauwe workers aannemen en als deze de lvl 10 promotion faalt, dat ze deze ontslaan. Dat is mij nog iets teveel energie, maar ga denk ik wel de groenen ontslaan als ze op lvl 20 nog niet promoted zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 11-03-2016 11:44 ]
Ik heb pas 1 promotie tot heden zien slagen, nu spendeer ik gewoon 20-50 energy om meteen een skilled (blue) worker te krijgen, die heeft al betere stats standaard dan zo'n witte. Zeker nu ik ben verhuist naar calpheon, moet ik zo'n 20 nieuwe workers aannemenSabrac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:42:
Ik lees veel over mensen die blauwe workers aannemen en als deze de lvl 10 promotion faalt, dat ze deze ontslaan. Dat is mij nog iets teveel energie, maar ga denk ik wel de groenen ontslaan als ze op lvl 20 nog niet promoted zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2016 11:59 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Jeetje, dus als ik het goed begrijp kost het nu energy om te chatten in channel? Ik hou juist wel van een Barrens chat, hoort er bij. Gewoon een mute/block optie was veel beter geweest. Ik hou niet van een stille chat waarin bv geen Leeeeeeroy Jenkins in voor komt om het zo maar te zeggen.SinergyX schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:23:
Channel chat will now cost 1 Energy for the first and 3 Energy for any consecutive message
En zo krijg je een compleet stille gamehet is al met tijden compleet stil daar.
Is natuurlijk heel persoonlijk maar als er in chat geen "onzin" voorbij komt (met uitzondering van goldspammers) dan wordt het voor mij snel saai.
Ik bedoel de NPCs die quests geven kramen ook onzin uit haha alleen die reageren niet echt maarja. Even kijken zo hoe het is.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Nu was ik aan het denken om hier een NL talige guide/help site van te maken.
Nog mensen die interesse hebben om hier aan mee te werken, stuur mij even een pm.
Channel chat koste sowieso al energy (1 energy per bericht), het enige verschil is dat je nu 3 energy betaald als je veel in channel praat. Zolang je sporadisch 1 bericht plaatst, veranderd er niets.jezzer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:04:
[...]
Jeetje, dus als ik het goed begrijp kost het nu energy om te chatten in channel? Ik hou juist wel van een Barrens chat, hoort er bij. Gewoon een mute/block optie was veel beter geweest. Ik hou niet van een stille chat waarin bv geen Leeeeeeroy Jenkins in voor komt om het zo maar te zeggen.
Is natuurlijk heel persoonlijk maar als er in chat geen "onzin" voorbij komt (met uitzondering van goldspammers) dan wordt het voor mij snel saai.
Ik bedoel de NPCs die quests geven kramen ook onzin uit haha alleen die reageren niet echt maarja. Even kijken zo hoe het is.
Vraag me wel af na hoelang niet praten de kosten weer terug naar 1 worden gezet.
dit zijn vragen die je makkelijk even had kunnen googlen ondanks je op t werk zitOxigeon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:02:
Nog een paar kleine vraagjes. Ik zit op dit moment en zit op mijn werk waardoor ik het niet kan checken. Maar is deze game free to play? Zijn er meerdere servers? Zoja, op welke server zit de got guild.
maar als je het echt heel heel heeeeeeuuul graag nu wilt weten:
Nee
Ja
Alustin
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Met een kleine uitbreiding op 'Nee', het is een eenmalige aankoop, geen subscription fee.PaRaDoX4 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:09:
[...]
dit zijn vragen die je makkelijk even had kunnen googlen ondanks je op t werk zit. of even wachten tot je thuis bent
.
maar als je het echt heel heel heeeeeeuuul graag nu wilt weten:
Nee
Ja
Alustin
Tenzij je een zwak hebt voor ingame aankopen, dan gewoon 'Nee'
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Echt zo mooi altijd als de servers net online zijn haha., dan heb k gelijk 3 icoontjes boven me hoofd ooit omdat k met skills in de top 5 sta
Verwijderd
Is het soms een headstart server of zo ?
FUMES et CARNES
Kan kloppen, waarschijnlijk allebei niet online (ik sowieso niet).Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:01:
Kan iemand me inviten in de guild? als ik zoek op de leader en de officer die in de playerlist tweakers BDO staat zegt hij dat hij dat karakter niet kan vinden.
Vanavond ben ik er nog wel even.
Heb een ticket bij customersupport staan over het feit dat ik niet te inviten ben of te whisperen ookal ben ik online.
Ben benieuwd. Erg vervelend als ik terug naar velia moet rennen voor een guild invite

Vanavond maar eens crafting systeem uitpuzzelen
Het is toch ook zo dat je alleen maar in een party kan zitten met mensen die op dezelfde channel zijn ingelogd? Misschien dat het met whisperen net zo gaat, ik krijg ook vaak 'character does not exist' totdat ik in dezelfde channel zit.PaRaDoX4 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:34:
Ik ben vanavond ook online te vinden.
Heb een ticket bij customersupport staan over het feit dat ik niet te inviten ben of te whisperen ookal ben ik online.
Ben benieuwd. Erg vervelend als ik terug naar velia moet rennen voor een guild invite
Vanavond maar eens crafting systeem uitpuzzelen
En dacht dat guild invites ook alleen maar werken als je ze 'face to face' ontmoet.
Woensdag was ik op t zelfde channel zelfde server en ik was niet bereikbaar.Sabrac schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:08:
[...]
Het is toch ook zo dat je alleen maar in een party kan zitten met mensen die op dezelfde channel zijn ingelogd? Misschien dat het met whisperen net zo gaat, ik krijg ook vaak 'character does not exist' totdat ik in dezelfde channel zit.
En dacht dat guild invites ook alleen maar werken als je ze 'face to face' ontmoet.
en we kunnen op whisper invites sturen
[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 11-03-2016 19:07 ]
Denken de nieuwe kopers trouwens aan de Guest Pass lijst , naar mij hoef je ze niet te sturen aangezien er nog genoeg gegadigden voor mij zijn.
Jullie zijn te overtuigend!

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 11-03-2016 21:04 ]

Klote vinkje van 'storage' werkte dus niet.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 11-03-2016 22:38 ]
Ik heb wel wat gebouwen gekocht over de wereld maar Calpheon wordt me nieuwe thuis basis en wil echt het perfecte huis kopen
Verwijderd
Bij de market waar je ze ook te koop hebt gezet. Je gaat dan naar "My registred" oid en daar claim je het geld.Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:59:
Hey, ik heb items verkocht in het warehouse, en mails gekregen dat de items verkocht waren, maar hoe haal ik nu het geld op? Vind er nergens info over.
Verwijderd
Ik had het ondertussen gevonden, het was een andere npc dan waar ik het te koop had gezet, ik had ze te koop gezet bij warehouse manager, maar de marketplace director had mijn geld. Nu nog workers aan het werken krijgen... En een guild invite zou ook leuk zijn.jezzer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Bij de market waar je ze ook te koop hebt gezet. Je gaat dan naar "My registred" oid en daar claim je het geld.
Vissen is inderdaad sneller/beter.jezzer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:23:
Zijn er trouwens mensen ook een beetje aan het traden? Heb een wagon gekocht maar valt best tegen. In dezelfde tijd dat ik heen en weer rijd om iets te verkopen en misschien 500-1000s winst boek had ik al 20k kunnen verdienen met vissen en dan alleen met visjes, relics van 150k daar nog eens buiten gelaten..
Volgens mij wordt traden later beter.. 500-1000 is trouwens wel erg mager. Ik haal 2000-3000 winst zelfs op m'n donkey.. Ligt natuurlijk aan de routes.
Mediocre graphic settings, low gpu usage, low cpu usage, en toch een poor framerate
+ kan iemand mij een Tweakers Clan invite sturen?
[ Voor 18% gewijzigd door IngamerX op 12-03-2016 15:15 ]
Let goed op de prijzen van de markt, inkopen op 90% en verkopen minimaal 100%, beetje ritje kost maar paar minuten en je kan alle tussenliggende tradeposts ook meenemen. Beta trok ik toch kleine 100k per uur. Nu verdienen andere professions nog veel vanwege lage markt, trekt vanzelf aan. Zelfs tradewagons zijn al 300k gezakt.jezzer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:23:
Zijn er trouwens mensen ook een beetje aan het traden? Heb een wagon gekocht maar valt best tegen. In dezelfde tijd dat ik heen en weer rijd om iets te verkopen en misschien 500-1000s winst boek had ik al 20k kunnen verdienen met vissen en dan alleen met visjes, relics van 150k daar nog eens buiten gelaten..
Ja maar zoveel kan je niet eens meenemen. Een wagon die je voor 100k koopt heeft 8 slots, vaak als je die inlaad dan krijg je hem ook niet vol omdat het te zwaar is. Je koopt dan bijvoorbeeld items voor 2000 per stuk en dat x 8, dan rijd je paar nodes verder 5-10m en verkoop je ze voor 2200 per stuk dus 200 winst per item en dat keer 8 dan heb je dus 1600 winst. Hoe krijg je daar in gods naam 100k mee per uur? Heb je het dan over endgame waarbij je items van 50k per stuk koopt en 1-2k per item winst maakt ofzo?SinergyX schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Let goed op de prijzen van de markt, inkopen op 90% en verkopen minimaal 100%, beetje ritje kost maar paar minuten en je kan alle tussenliggende tradeposts ook meenemen. Beta trok ik toch kleine 100k per uur. Nu verdienen andere professions nog veel vanwege lage markt, trekt vanzelf aan. Zelfs tradewagons zijn al 300k gezakt.
Die shabby of flimsy wagon bedoel je? Ik had een farm wagon,maar een strong wagon kan nog meer dragen.jezzer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:47:
Ja maar zoveel kan je niet eens meenemen. Een wagon die je voor 100k koopt heeft 8 slots, vaak als je die inlaad dan krijg je hem ook niet vol omdat het te zwaar is. Je koopt dan bijvoorbeeld items voor 2000 per stuk en dat x 8, dan rijd je paar nodes verder 5-10m en verkoop je ze voor 2200 per stuk dus 200 winst per item en dat keer 8 dan heb je dus 1600 winst. Hoe krijg je daar in gods naam 100k mee per uur? Heb je het dan over endgame waarbij je items van 50k per stuk koopt en 1-2k per item winst maakt ofzo?
Ingame is er wel wat interesse in Guild Quests..
Zullen we kijken of we in eerste instantie 2 keer per week een guild quest kunnen doen?
Bijv. zondag (19:00) en woensdag. (20:00)
Volgens mij moet een officer deze starten (Audiowaste, Paradox) en dan heb je ~2-3 uur de tijd om de missie af te maken. Voor meer info over dit systeem klik hier
Dan kunnen we binnenkort wat meer guild skills unlocken en wat meer geld in de guild bank regelen.
Ziet er al goed uit! Wordt dit de website voor de guild?Audiowaste schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:37:
Onderhand bezig met een website voor BDO (nog in de beginfase): www.fumatore.eu
Ik ga de guild leaven waar ik nu in zit. En dan betekend dat ik 24 uur moet wachten totdat ik een nieuwe guild kan joinen.
[ Voor 20% gewijzigd door Diigii op 12-03-2016 23:27 ]
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
is er nog plek in de tweakers guild? zo ja.
Familie naam: sophus
char naam : Betulah
Leave nu mn oude guild want die is dood xD
[ Voor 19% gewijzigd door Dennie1988 op 12-03-2016 23:34 ]
Ze zullen morgen wel online zijn.
Ingame waren er gister nog best wat mensen die guild quests wouden gaan doen, dus we kijken vanavond dan ingame wel even.
Gelijk maar even gedyed

[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 13-03-2016 11:33 ]
Family name: Gundahar
Char name: Romaeus
Mijn voorkeur neigt erg naar tamer(pve farming grinding enz)
Helaas kan ik maar weinig info over deze class vinden.
Ik zoek een goede guide/hulp voor het farmen naar level 45 voornamelijk de skills en rotations
https://docs.google.com/d...MsfuXuhAuu4C0NsVJCxJIv84Ejeroni1976 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:46:
Ik vind deze game zo uniek kwa pfysics sfeer en combat......awesome
Mijn voorkeur neigt erg naar tamer(pve farming grinding enz)
Helaas kan ik maar weinig info over deze class vinden.
Ik zoek een goede guide/hulp voor het farmen naar level 45 voornamelijk de skills en rotations
En dan het kopje Powerleveling Map..
Voor je skills http://black.inven.co.kr/...mulator_view.php?idx=2567
Ik speel zelf atm een tamer en geloof me, je kan elke combinatie van skills wel gebruiken tot 45 en het maakt weinig verschil, de build die Valandin linked is voor 50+ als je gaat PvP'en, maar gezien je op 45 toch een skill tree reset krijgt, hoef je die niet per se te volgen.jeroni1976 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:58:
Het build gedeelte daar heb ik nog wel hulp bij nodig. ....voor solo leveling
Meeste van de tijd ben je toch groepen aan het verzamelen en gebruik je de Roaring ability om alles in 1x te killen. En anders een combinatie whiplash -> trample > roaring zodra je op de wat hogere hp mobs komt. Hiermee haal je alles in no time neer.
[EDIT]
Vond zelf deze video wel handig om te zien wat elke ability doet (de namen wijken lichtelijk af omdat het de koreaanse versie is
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 13-03-2016 12:07 ]
Nee. Maar Paypal wel.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:17:
Is het mogelijk om ook met Ideal te betalen op de BDO website?
Ben nu level 15
Heb geloof ik een huis, geen idee wat ik er mee moet
Heb een follower, geen idee wat ik er mee moet
Snap niets van dat hele node gebeuren
Schiet lekker op zo
[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 13-03-2016 14:53 ]
FUMES et CARNES
En welke bedoel je dan?bronce schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:57:
Ik kwam er gister achter dat met de item in Veila en Heidel dat je met contribution points kan huren, krijg je elke dag een daily krijgt (alleen praten met iemand) voor een armor blackstone in Veila en Weapon blackstone in Heidel. Zeker de moeite waard. Vooral de weapon blackstone. Als ik dat maar eerder had geweten.
Site voor de guild maar wil er ook algemene informatie op gaan zetten.Diigii schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 23:27:
[...]
Ziet er al goed uit! Wordt dit de website voor de guild?
Ik ga de guild leaven waar ik nu in zit. En dan betekend dat ik 24 uur moet wachten totdat ik een nieuwe guild kan joinen.
Zelf alleen erg druk, ook weinig tijd om zelf veel te spelen
Verwijderd
Graag een uitnodiging voor Norenia Nasali indien mogelijk.
En hoe werkt dat dan?
Ik las dat die calpheon seal 100 CP kostte om te lenen? Klopt dat?
Zoveel CP kan ik toch nooit vrij hebben.. Of is het dat je 100 total cp nodig hebt?
Uh in capleon weet ik niet wat die seal doet maar in de andere towns geef je de 60 of 20 contribution points, krijg je het item. Elke dag doe je rechtermuisknop item en krijg je de daily. Je kan het item weer terug brengen en dan krijg je je contribution points terug.Valandin schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:22:
[...]
En hoe werkt dat dan?
Ik las dat die calpheon seal 100 CP kostte om te lenen? Klopt dat?
Zoveel CP kan ik toch nooit vrij hebben.. Of is het dat je 100 total cp nodig hebt?
Oh, dat is minder. Website opzetten is leuk, maar spelen is ook leukAudiowaste schreef op zondag 13 maart 2016 @ 17:09:
[...]
Site voor de guild maar wil er ook algemene informatie op gaan zetten.
Zelf alleen erg druk, ook weinig tijd om zelf veel te spelen
Ik ken zelf ook nog wat nederlanders die een guild zoeken. Dus als er genoeg plek is kunnen deze ook joinen. De meesten hebben ook World of Warcraft en andere MMO's gespeeld. Hoe meer mensen we hebben hoe meer events je kan organiseren. En voor de mensen die niet altijd tijd hebben, hoeven dan ook er niet altijd te zijn.
Ik ben er ook wel voor om bepaalde guild events te gaan doen zoals het fishen etc. Daar kan de website ook erg handig voor zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Diigii op 14-03-2016 09:00 ]
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
We hebben tot 100 man plaats en dan gaan we een evt 2e guild aanmaken. dus er is plek zat. Ze kunnen hier op tweakers altijd contact opnemen of de teamspeak. zolang ze Nederlanders zijn komen ze dr inDiigii schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:55:
[...]
Oh, dat is minder. Website opzetten is leuk, maar spelen is ook leuk. Ik ben nu zelf 24 uur verder na het leaven van de andere guild. Vandaag kan ik de Tweakers guild joinen. Misschien kunnen bepaalde personen in de toekomst ook bepaalde content plaatsen op de website. Dit scheelt jou waarschijnlijk ook een hoop werk.
Ik ken zelf ook nog wat nederlanders die een guild zoeken. Dus als er genoeg plek is kunnen deze ook joinen. De meesten hebben ook World of Warcraft en andere MMO's gespeeld. Hoe meer mensen we hebben hoe meer events je kan organiseren. En voor de mensen die niet altijd tijd hebben, hoeven dan ook er niet altijd te zijn.
Ik ben er ook wel voor om bepaalde guild events te gaan doen zoals het fishen etc. Daar kan de website ook erg handig voor zijn.
Er is gister avond even gekeken naar guild-missie's maar zijn redelijk rechtoe rechtaan.
combat missies zijn gericht op mensen van level 50 en alle gathermissies zijn dingen zoals: gather 360 logs of iron ore etc etc.
dit moet je zelf gather-en en kan je niet met workers doen.
het is wel grappig om iets met zn alle te doen maar tot level 50 stellen de missies niet veel voor.
Ik wil wel vaker guildmissies gaan doen, dit vanwege het feit dat ons guildfunds erg laag is in verhouding met de hoeveelheid leden. als deze leden hun "loon" binnen halen terwijl guildfunds op is gaat dat van mijn privé funds af.
ik wil jullie niet dwingen om altijd mee te doen maar er is een kans dat ik je contract niet verleng als je nooit mee doet. je zit dan nog altijd in de guild maar je kan niet mee doen met de missies en krijgt dan ook niet betaald.
-Paradox4
[ Voor 28% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-03-2016 09:12 ]
Zijn we weer geupgrade qua max members ja?PaRaDoX4 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:05:
[...]
We hebben tot 100 man plaats en dan gaan we een evt 2e guild aanmaken. dus er is plek zat. Ze kunnen hier op tweakers altijd contact opnemen of de teamspeak. zolang ze Nederlanders zijn komen ze dr in
Er is gister avond even gekeken naar guild-missie's maar zijn redelijk rechtoe rechtaan.
combat missies zijn gericht op mensen van level 50 en alle gathermissies zijn dingen zoals: gather 360 logs of iron ore etc etc.
het is wel grappig om iets met zn alle te doen maar tot level 50 stellen de missies niet veel voor.
Dat lijkt mij inderdaad eerlijk genoeg. Dat mensen de guild dienen te leaven (geen verlenging) wanneer ze nooit bij events aanwezig zijn. Ik weet niet of dat in elke guild hetzelfde is, maar ik kreeg 30.000 silver per dag in de andere guild. En er zaten iets van 80 mensen in die guild. Dat betekend 30.000 x 80 = 2.400.000 (2,4 miljoen) silver per dag. Dit is natuurlijk behoorlijk veel als er niet veel inkomsten zijn.PaRaDoX4 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:05:
[...]
We hebben tot 100 man plaats en dan gaan we een evt 2e guild aanmaken. dus er is plek zat. Ze kunnen hier op tweakers altijd contact opnemen of de teamspeak. zolang ze Nederlanders zijn komen ze dr in
Ik wil wel vaker guildmissies gaan doen, dit vanwege het feit dat ons guildfunds erg laag is in verhouding met de hoeveelheid leden. als deze leden hun "loon" binnen halen terwijl guildfunds op is gaat dat van mijn privé funds af.
ik wil jullie niet dwingen om altijd mee te doen maar er is een kans dat ik je contract niet verleng als je nooit mee doet. je zit dan nog altijd in de guild maar je kan niet mee doen met de missies en krijgt dan ook niet betaald.
-Paradox4
30k per dag is ook het minimaleDiigii schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:19:
[...]
Dat lijkt mij inderdaad eerlijk genoeg. Dat mensen de guild dienen te leaven (geen verlenging) wanneer ze nooit bij events aanwezig zijn. Ik weet niet of dat in elke guild hetzelfde is, maar ik kreeg 30.000 silver per dag in de andere guild. En er zaten iets van 80 mensen in die guild. Dat betekend 30.000 x 80 = 2.400.000 (2,4 miljoen) silver per dag. Dit is natuurlijk behoorlijk veel als er niet veel inkomsten zijn.
We gaan zien hoe het loopt. Als we het voor elkaar krijgen om ergens een node over te nemen scheelt t al veel. krijg je 30% tax op alle inkomsten daar.
Laten we gewoon beginnen met 2-3x per week een gathering quest te doen.PaRaDoX4 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:05:
[...]
-Paradox4
Bijv Wo/Za/Zo. Uiteraard geen verplichting om mee te doen maar als iemand nooit meedoet dan is het niet meer dan logisch dat hij ook niet uitbetaald wordt.
De gathering quests stellen inderdaad niet veel voor. Gister waren we dus met z'n 6'en Ash aan het verzamelen en dat was binnen 30 minuutjes klaar. Verder verlies je er als member zijnde ook niks aan. De materials die je gathered houd je gewoon zelf en kan je daarna gebruiken of verpatsen.
Misschien ook een idee om er een extra rank bij te maken voor mensen die graag de Guild Quests willen begeleiden.. Dat die dus ook de 'rights' krijgen om een guild quest af te trappen. Zo kunnen we ook wat vaker spontaan guild quests doen. Vrijdag en zaterdag was er namelijk genoeg animo om wat quests te doen maar geen officer online (Wat overigens geen issue is. Wij werken bijna allemaal fulltime)
*Edit*
Verder een lijstje met korte tips begonnen..
http://www.fumatore.eu/ko...makkelijker-zullen-maken/
Aanvullingen zijn natuurlijk welkom!
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 14-03-2016 09:36 ]
Dat zou zeker geen kwaad kunnen. Dat we iemand er bij krijgen die bepaalde events kan organiseren. Evenals het inviten van mensen in de guild. Ik snap ook dat bepaalde mensen geen zin hebben of uberhaupt niet in de buurt zijn om andere personen uit te nodigen.Valandin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:27:
[...]
Laten we gewoon beginnen met 2-3x per week een gathering quest te doen.
Bijv Wo/Za/Zo. Uiteraard geen verplichting om mee te doen maar als iemand nooit meedoet dan is het niet meer dan logisch dat hij ook niet uitbetaald wordt.
De gathering quests stellen inderdaad niet veel voor. Gister waren we dus met z'n 6'en Ash aan het verzamelen en dat was binnen 30 minuutjes klaar. Verder verlies je er als member zijnde ook niks aan. De materials die je gathered houd je gewoon zelf en kan je daarna gebruiken of verpatsen.
Misschien ook een idee om er een extra rank bij te maken voor mensen die graag de Guild Quests willen begeleiden.. Dat die dus ook de 'rights' krijgen om een guild quest af te trappen. Zo kunnen we ook wat vaker spontaan guild quests doen. Vrijdag en zaterdag was er namelijk genoeg animo om wat quests te doen maar geen officer online (Wat overigens geen issue is. Wij werken bijna allemaal fulltime)
Daarom is het goed om hier een plan voor te maken. Meestal ben ik elke avond online, en als ik 's zaterdags online ben dan ben ik de gehele dag online. Zondags ben ik meestal de hele middag online.
Lijkt me sowieso wel leuk, zag gisteren bij terugkomst van AFK'en dat er wat gedaan werd. Volgende ben ik sowieso van de partij, het gatheren vind ik wel leuk. Begin ook steeds meer van de tradables te vinden binnen het normale gatheren (amber, pootjes van dieren, etc), maakt het toch interessanterValandin schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:27:
[...]
Laten we gewoon beginnen met 2-3x per week een gathering quest te doen.
*Edit*
Verder een lijstje met korte tips begonnen..
http://www.fumatore.eu/ko...makkelijker-zullen-maken/
Aanvullingen zijn natuurlijk welkom!
Vissen begint bij mij steeds minder te worden, maar enkele groene kwaliteit vissen per afk sessie, daar verdien je amper op
Ben altijd bereid hiermee te helpen mits ik online kan zijn, merk dat ik dit spel echt veel meer ''casual'' speel dan dat ik echt de drang heb om in alles zo snel mogelijk het beste te zijn/hebben etc. zoals bij vele andere mmorpg's
Gisteren de hele dag geen 1 monster gekilled gewoon puur wat questjes gedaan, gatheren/cooking/fishing beetje uitgetest, huisjes checken, towns/paden aflopen op zoek naar NPC's om mee te praten of voor nieuwe quests. Bevalt me allemaal zeer goed!
Ik had een rustig ochtendje.. Wellicht handig om de OP wat te vernieuwen?
Even wat bij elkaar geprutst.. bijvoorbeeld;

The GameBlack Desert is a large scale of sandbox oriented MMORPG that provides you a variety of unique experiences with spectacular action and battle, strategy-based castle siege, sophisticated simulation contents such as trade, NPC-hiring and real estate management. |
Combat System [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HRwETF2kBks] Character Customisation [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=72rFa_TscYk] Features |
Tweakers Guild (GoTweakers) |
Invite nodig? zoals bij vele mmo's die hier op tweakers gespeeld worden is er ook een guild voor Black Desert. Deze guild is vrij te joinen. Geintresseert? doe het volgende: De 2 die op dit moment mensen kunnen inviten zijn: Tweakersnaam(ingame familyname) Paradox4 (McFancyPants) Leader AudioWaste(Tweakers) Je kan ons op 2 manieren bereiken: DM of Teamspeak. omdat je beide online moet zijn voor het toevoegen en direct contact met elkaar moet hebben is teamspeak je beste optie. als we online zijn op de game zijn we dat ook op Teamspeak See Yah in game! PS. Audio en ik hebben beide een fulltime baan. M.a.w we zijn niet elke dag online. Heb geduld je komt er vanzelf bij -Paradox4 Teamspeak Teamspeak server: ts32.freets3.net:10174 Website + Guides Website Guild Website Guild Guides • Korte tips die je leven een stuk gemakkelijker zullen maken! Spelerslijsten |
Op dit moment hebben Valandin en Paradox ook access om content te plaatsen op de website.Diigii schreef op maandag 14 maart 2016 @ 08:55:
[...]
Oh, dat is minder. Website opzetten is leuk, maar spelen is ook leuk. Ik ben nu zelf 24 uur verder na het leaven van de andere guild. Vandaag kan ik de Tweakers guild joinen. Misschien kunnen bepaalde personen in de toekomst ook bepaalde content plaatsen op de website. Dit scheelt jou waarschijnlijk ook een hoop werk.
Zijn er meer mensen die content willen plaatsen, dan kan dat natuurlijk, Neem gerust contact met mij op.
je mag natuurlijk altijd jezelf promoten via een dm
zodat we meer guild missies kunnen doen.
komt goed
[ Voor 12% gewijzigd door PaRaDoX4 op 14-03-2016 14:26 ]
Dus: ontsla al je naive workers en vervang ze door minimaal groene werkers.
Op lvl 10,20 en 30 komt er een test beschikbaar om mogelijk naar een hoger level te gaan (blauw, geel, etc).
Die test kan je dus ook maar 3x afnemen per worker.
Ah ja. Dat is inderdaad ook wel het vermelden waard.Kleaudzak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:43:
Workers! Zojuist uitgevonden dat je Naive Workers geen promotie test kan laten doen..
Dus: ontsla al je naive workers en vervang ze door minimaal groene werkers.
Op lvl 10,20 en 30 komt er een test beschikbaar om mogelijk naar een hoger level te gaan (blauw, geel, etc).
Die test kan je dus ook maar 3x afnemen per worker.
Verder heb ik zelf helaas nog nooit een worker gehad die de test gehaald heeft..
Bij mij lukt de test altijd bij groene werkers, die worden dan blauw.
Bij een blauwe werker is het tot nu toe nog nooit gelukt.