Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Gisteren met een professional 2 zitten praten, die gast heeft een compleet scenario voor elke dag klaar liggen met energy-reward quests en gros van de gathering quests, blijkt dat je toch bijzonder veel kan scoren daarmee.
Wel respect voor mensen die dat vol kunnen houden, maar dan hadden ze ook al kennis vanuit de KR / RU variant nodig om dat te plannen.

Zelf geniet ik enorm van het spel, probeer van alles uit, alhoewel cooking en gathering mijn grootste tijdsinvestering is.

Gisteren spawnde Red Nose vlak bij Velia.. ruim 45 minuten mee gevochten met een stuk of 200 man voordat we het opgaven (zaten nog te weinig lvl 50+ bij), maar wel grappig om te zien / aan deel te nemen.
Had alleen te laat door dat vaak doodgaan resulteerd in het droppen van inventory items.. gezien ik ervoor ging vissen zat mn inventory vol... na 4x doodgaan was ik zo'n 10 vis kwijt (gelukkig de goedkoopste)

[ Voor 11% gewijzigd door Sabrac op 08-03-2016 11:14 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Gisteren met een professional 2 zitten praten, die gast heeft een compleet scenario voor elke dag klaar liggen met energy-reward quests en gros van de gathering quests, blijkt dat je toch bijzonder veel kan scoren daarmee.

Tip van de dag :)
Als je de lvl14 gathering quest doet (om beginner skillset te krijgen dat je bv ook van ash planks ook plywood kan maken), geld deze voor je hele familie, je hoeft hem dus maar 1x te doen.

Cooking tip van de dag:
Oatmeal en Grain soup :)
Je moet er maar net de tijd voor hebben :P
Hoezo die 2 gerechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Valandin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Je moet er maar net de tijd voor hebben :P
Hoezo die 2 gerechten?
Oatmeal verkoopt erg goed op de AH en gathering speed +1 van grain soup is altijd handig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Oatmeal verkoopt erg goed op de AH en gathering speed +1 van grain soup is altijd handig.
Hoe zit het dan met die +8% exp en +8% life exp foods? Verkopen die een beetje?
Daar wou ik me namelijk op gaan richten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Hoe zit het dan met die +8% exp en +8% life exp foods? Verkopen die een beetje?
Daar wou ik me namelijk op gaan richten..
Die heb ik nog niet veel gemaakt, zal eens kijken of dat in mijn slavendr.. mijn kinderarb.. in mijn bedrijfje past :P

(ik heb nu 21 workers, dit weekend uitbreiden naar 30)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2016 15:16 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:15:
[...]

Die heb ik nog niet veel gemaakt, zal eens kijken of dat in mijn slavendr.. mijn kinderarb.. in mijn bedrijfje past :P

21?! Die is gek. Ik heb er net 5 haha.
Ben allang blij met m'n 42 Energy / 29 CP..

Ik vind wel dat het spel echt énorm veel quests heeft. Ik ben echt een completionist dus ik ben nog stééds in Velia al die quests aan het afronden voordat ik naar Heidel toeloop. En nog heb ik pas 18.42% completion in de Eastern Balenos area..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
SinergyX schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:15:
[...]

hoe hou je al die workers aan het werk?
ik dacht workers + huis = stamina regen als ze "slapen"

maar dit moet allemaal met bier.. nu heb ik dus 6/7 workers lopen en amper bier 8)7
(1 potato farm kan er niet tegen leveren)

denk dat ik vandaag maar voor de 2e potato farm ga. ben bezig om een ferry te maken en dat lukt redelijk alleen de lead ore is/was een probleem. gelukkig heb ik daar nu een worker voor in glish maar die zal ook snel weer zonder stamina zitten ben ik bang |:(

trouwens op welke server zit de GOT guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
eehbiertje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 05:51:
[...]

maar dit moet allemaal met bier.. nu heb ik dus 6/7 workers lopen en amper bier 8)7

denk dat ik vandaag maar voor de 2e potato farm ga. ben bezig om een ferry te maken en dat lukt redelijk alleen de lead ore is/was een probleem. gelukkig heb ik daar nu een worker voor in glish maar die zal ook snel weer zonder stamina zitten ben ik bang |:(

Bier is redelijk goedkoop op de MP.
Ik vermoed dat 'ie gewoon betere dingen maakt en op de MP pleurt en dan met geld bier koopt.
Dat, of hij heeft 20 potato farms..

Wij spelen op Alustin :)

Gister toch maar wat Inventory Expansions gekocht op m'n Wizard.. Lijkt er op dat ik toch maar de Wizard moet gaan blijven mainen nu als blader straks uit is :9

Heeft iemand toevallig een idee hoe wizard in endgame pvp is? Zover ik heb gehoord ben je behoorlijk squishy en focussed iedereen je. Je moet óf op een paard zitten, óf door je hele guild geprotect worden, anders ben je snel dood.

[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 09-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik dacht een mooie ferry te hebben gemaakt in Velia, blijkt het een roeiboot te zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:22
Ben je vrij van je werk is er dalijk 5 uur lang maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Ik heb naar teveel capture ropes te hebben gebruikt eindelijk mijn paard. Blijkbaar een tier 2 dus dat scheelt in ieder geval nog. De minigame om een paard te tamen is niet al te makkelijk, totdat je het doorhebt dan denk je ahh f*ck wat was ik ook een n00b!
Als iemand nog meer een paard wil tamen kan ik je de spot laten zien waar ik hem vond. Geen garantie dat er 1 is door de lange respawn tijd maar je kan het in iedergeval dan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
bronce schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:22:
Ben je vrij van je werk is er dalijk 5 uur lang maintenance.
Neeeee, ik heb vandaag een half dagje vrij (vanwege tandarts, maar toch). Hoe laat is de maintenance? :(

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Grumpmeister schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Neeeee, ik heb vandaag een half dagje vrij (vanwege tandarts, maar toch). Hoe laat is de maintenance? :(
Over 20 minuten, 5 uur lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
De maintenance is van 10:00 tot 15:00. Lekker weer zoiets. Ben zelf op het werk maar voor de mensen die graag willen spelen is het knudde.

Hopelijk luisteren ze een beetje naar de community en doen ze deze maintenancen 's nachts.

Bron: https://www.blackdesertonline.com/news/view/73

[ Voor 10% gewijzigd door Diigii op 09-03-2016 09:32 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vond de maintenance die ze bij FFXIV zo nu en dan deden wel goed gepland, laat in de nacht tot ergens in de ochtend. Hebben weinig mensen last van, op die manier. Zou hier inderdaad ook goed kunnen, omdat het met name US en EU servers betreft.

Maar goed, tot 15:00 heb ik er gelukkig niet te veel last van dan. Normaliter zit ik dan ook op werk, maar met een tandartsbezoek om 13:30 ben ik hopelijk rond 15:00 thuis (rest van de middag vrij genomen omdat ik geen idee heb hoe lang het tandartsbezoek gaat duren).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Pff lomp. Eindelijk WoL & RDP een beetje aan de praat gekregen om zo AFK te fishen.. Krijg je dit weer.
Jammer weer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Zelf merk ik niets van de maintenance, aangezien ik toch gewoon moet werken. Ik weet ook niet of ze de servers van EU/US tegelijk down zijn. Als dat zo is, zijn het voor US wel mooie tijden alleen voor de EU niet.

Helaas door de week ook heel weinig tijd i.v.m. werk/vriendin. Vanavond wel nog even paar uurtjes tijd, maar na een hele dag achter de pc zitten heb ik er thuis niet altijd heel veel zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
eehbiertje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 05:51:
[...]

Ik heb 1 character bijna dedicated voor cooking en beetje farming, die maakt 100-120 beer per dag (kleine 400-600 potatos per dag).

2 farms met workers en die 7-slot fence met 3-4 potato seeds erop, heb ik meestal genoeg om alles te maken.

Elke dag beetje geluk dat er dan potato Seeds op de AH staan, maar de mindere dagen kan ik wel gewoon door blijven craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Ik heb 1 character bijna dedicated voor cooking en beetje farming, die maakt 100-120 beer per dag (kleine 400-600 potatos per dag).

2 farms met workers en die 7-slot fence met 3-4 potato seeds erop, heb ik meestal genoeg om alles te maken.

Elke dag beetje geluk dat er dan potato Seeds op de AH staan, maar de mindere dagen kan ik wel gewoon door blijven craften.
Zijn er nog bepaalde rassen workers die je bij voorkeur gebruikt?
Ik ga van de week ook maar even wat alts aanmaken voor potato's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:12:
[...]

Zijn er nog bepaalde rassen workers die je bij voorkeur gebruikt?
Ik ga van de week ook maar even wat alts aanmaken voor potato's..
Als ik gewoon speel stuur ik altijd goblins naar nodes, hebben de hoogste walkspeed maar lage stamina.

In de afk-nachten gebruik ik Giants, zijn 2x trager (bv 20min tegen 40min) maar kan je tot 27 stamina krijgen.

Soms spendeer ik ook meer energy in workers aannemen, kreeg gisteren na 25 energy een blue human met woodwork +2, maakt plywood in 10 minuten.

Die upgrade failed btw wel vaak, nu al 3x 24h gewacht om weer mail te krijgen dat ze gefaald hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Zie dat je het een stuk ge-organiseerder aanpakt SinergyX, zelf nog geen alts gemaakt (opzich wel handig voor de workers / energy investments... maar ach). Doe op het moment alles op 1 character. Pet food maken, Beer maken, 8-10 workers aan het werk houden, farmen, questen.. het is allemaal zo leuk :P

Daarnaast laat ik mn pc 's avonds niet aan voor afk fishing, is me het niet waard. Doe het wel als ik ff naar de winkel moet of het huishouden een keer aanpak, maar dat zijn slechts een paar uurtjes. (wel ideaal die functionaliteit).

Gisteren ook een geweldig momentje gehad, echt blij dat ik de game toch gekocht heb.
Had net m'n Raft gebouwd, kameraad meegenomen en de eilanden ten noorden van Velia verkend.

Daar een tijdje gevist en toen terug. Halverwege zagen we nog een eiland waar we de node manager niet van hadden, dus deze opgehaald. Sprint er vervolgens een totaal vreemde op het vlot, vroeg een lift naar Velia. Geen flauw idee hoe die uberhaubt op dat eiland was gekomen, maar wel een leuk gesprek gehad tijdens de tocht terug.

Dit soort willekeurige momentjes kan ik echt van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
The game werkt weer. Drukte op play en zit nu weer in de game. Maintenance dus een uur eerder klaar netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:04:
Zie dat je het een stuk ge-organiseerder aanpakt SinergyX, zelf nog geen alts gemaakt (opzich wel handig voor de workers / energy investments... maar ach). Doe op het moment alles op 1 character. Pet food maken, Beer maken, 8-10 workers aan het werk houden, farmen, questen.. het is allemaal zo leuk :P
pet food, is dat nu dried fish of normale fish? Ik kreeg die dingen maar niet gemaakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
SinergyX schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:16:
[...]

pet food, is dat nu dried fish of normale fish? Ik kreeg die dingen maar niet gemaakt :/
1 gewone vis, 6 meat, 3 mineral water en 4 flour (je kan de 1 gewone vis inruilen voor 2 dried vis), alhoewel ik alleen nog maar normale vis gebruikt heb.

Btw, servers zijn up.

[EDIT]

Voordeel van snel ingelogd zijn... ff e-peen momentje :) duurt alleen niet lang.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtUxykt.png

[ Voor 22% gewijzigd door Sabrac op 09-03-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
bronce schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:03:
The game werkt weer. Drukte op play en zit nu weer in de game. Maintenance dus een uur eerder klaar netjes.
Kijk.. Kan ik weer wat uurtjes AFK vissen meepakken terwijl ik aan het werk ben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Heerlijk die rust op de servers. Meer XP in 15 min dan gister 2 uur lang. De hele monestary courtyard voor mezelf. Meteen 2 levels omhoog en 3 blackstones erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:19:
[...]

1 gewone vis, 6 meat, 3 mineral water en 4 flour (je kan de 1 gewone vis inruilen voor 2 dried vis), alhoewel ik alleen nog maar normale vis gebruikt heb.

Btw, servers zijn up.

[EDIT]

Voordeel van snel ingelogd zijn... ff e-peen momentje :) duurt alleen niet lang.

[afbeelding]
Haha toe maar!
Weet jij (of iemand) toevallig waar een goede en rustige AFK fishing spot is? Waar je ook in de buurt een node hebt om je fish weer te sellen..?

Ik heb een plekje nodig waar m'n poppetje 2-3u kan staan vissen, waarna ik in mijn pauze even snel een RDP'tje doe om de inventory te legen en daarna weer vrolijk verder kan vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Mijn persoonlijke afk fish spot is bij Olvia coast, maar ik heb dan ook een node route van Olvia naar Velia, begint de laatste tijd daar ook drukker te worden, maar tot nu toe is het altijd nog Abundant qua resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie kan mij in het kort iets vertellen over pvp in deze game vergeleken WoW en GW2? (Ik heb beide fanatiek gespeeld).

Wat ik tot zover begrepen heb is dat je alleen iets van een 1v1 mode hebt. Is er ook nog iets van een (team)arena / battlegroup / world pvp?

(laatste vraag, is de Explorers package het waard?)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Fiddle schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:11:
Wie kan mij in het kort iets vertellen over pvp in deze game vergeleken WoW en GW2? (Ik heb beide fanatiek gespeeld).

Wat ik tot zover begrepen heb is dat je alleen iets van een 1v1 mode hebt. Is er ook nog iets van een (team)arena / battlegroup / world pvp?

(laatste vraag, is de Explorers package het waard?)
http://black-desert.com/pvp/

;)

Of de explorers pack het waard is is een persoonlijk iets. Wil je die bonussen dan is het het waard.
Ik zou zelf liever dan gewoon de normale game + 2k daum points doen. Dan kan je zelf kiezen wat je er bij neemt (Inventory space...)

[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 09-03-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:14:
[...]

http://black-desert.com/pvp/

;)

Of de explorers pack het waard is is een persoonlijk iets. Wil je die bonussen dan is het het waard.
Ik zou zelf liever dan gewoon de normale game + 2k daum points doen. Dan kan je zelf kiezen wat je er bij neemt (Inventory space...)
(@ work, dus open die sites liever niet, Tweakers vind ik dan nog net kunnen :3)

Ik moet het misschien anders vragen. Hoe vinden jullie pvp, wie heeft er ervaring met WoW en GW2 pvp, en kan hier een ongezouten mening over geven. :)

Maarja, eigenlijk was ik al sold voordat ik het vroeg. Dat is het leven van een graphics-hoer als ik... :9~

Mocht iemand trouwens een guest key over hebben, dan houd ik mij aanbevolen :o

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Fiddle schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:20:
[...]

(@ work, dus open die sites liever niet, Tweakers vind ik dan nog net kunnen :3)

Ik moet het misschien anders vragen. Hoe vinden jullie pvp, wie heeft er ervaring met WoW en GW2 pvp, en kan hier een ongezouten mening over geven. :)

Maarja, eigenlijk was ik al sold voordat ik het vroeg. Dat is het leven van een graphics-hoer als ik... :9~

Mocht iemand trouwens een guest key over hebben, dan houd ik mij aanbevolen :o
Zal het even copy pasten
~Open World PvP~
Black Desert offers an open world PvP System starting at Level 50 (KR Version). Once you reached Level 50 you can start fight other players. One Character on Level 50 is enough to activate the PvP Mode on all your Characters, regardless of their level. Players that are being killed in open world PvP will lose Exp. and items. Killing other players will certainly result in receiving negative karma. Players with negative karma will drop more items when they die.

~Siege PvP~
Every week the best PvP Guilds can fight for glory in huge PvP Sieges. During the Siege War every participating Guild will build it’s own base near the Fortress. The Guild that kills the King of the Fortress will own it and it’s surroundings until the next Siege War. Sounds easier than it is, because your Guild is not the only one trying to conquer the Fortress. Do you have what it takes to lead your Guild to victory against thousands of enemies?

~Arena PvP~
Normal PvP Arenas can be found in every major City. In the PvP Arena you can fight other Players without any penalties.

~Instanced PvP~
Looking for some serious 3 vs. 3 matches? Just join the Lobby for Instanced PvP if you and your friends wants to fight other teams in an instanced environment.

~Crimson Battlefield~
Crimson Battlefield is a merciless battle system which you can participate in with the help of your Black Spirit from anywhere and anytime if you are over level 50. You do not have any death penalty on this special Battlefield. If you defeat enemy players continuously, a message praising your achievement will be displayed. Normally the position of enemy players are displayed on world map, and if a character achieves 5 continuous / 10 continuous kills, that player will be displayed on world map as a leading character. It’s like a huge area where 2 Teams fight against each other
De game is héél erg PvP oriented, vooral Endgame. Hoe ik het ervaar, helaas nog niet, nog niet aan toe gekomen. Wat ik verwacht? Geweldig. Ik heb zelf heel veel gePvP'd in WoW en GW2 maar met de combat mechanics in dit spel zal het met kop en schouders boven de rest kunnen uitsteken.. Zolang de classes maar balanced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Zal het even copy pasten

[...]

De game is héél erg PvP oriented, vooral Endgame. Hoe ik het ervaar, helaas nog niet, nog niet aan toe gekomen. Wat ik verwacht? Geweldig. Ik heb zelf heel veel gePvP'd in WoW en GW2 maar met de combat mechanics in dit spel zal het met kop en schouders boven de rest kunnen uitsteken.. Zolang de classes maar balanced zijn.
Bedankt voor je feedback! Zie er inderdaad goed uit. Ik koop denk ik gewoon de 30,- versie, en ga mij tijdens het downloaden mij inlezen op de classes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Laatst online: 18-10-2021
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Zal het even copy pasten

[...]

Dus als ik het goed begrijp is open world PvP verplicht vanaf level 50 en als je dood gaat dan raak je XP en items kwijt. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ryack schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is open world PvP verplicht vanaf level 50 en als je dood gaat dan raak je XP en items kwijt. Jammer.
Zover ik lees heeft het het Lineage 2 PvP systeem. Als je onschuldige spelers vermoord bouw je karma op. Als je veel Karma hebt en gekilled wordt drop je items.

Volgens mij zal je geen items droppen als je onschuldig bent.

Zo lees ik hier dat;
Penalties
One of the main methods used in BD to curb negative player behavior while still allowing for the freedom to play the game with a criminal mindset is death penalties in pvp.

Most forms of pvp do not heavily penalize you for dying, the worst risk being destruction of one of your slotted gems. (while it can be costly, it is far from being overly debilitating) However if you engage in several non-consensual forms of pvp (flagging on players) and repeatedly kill or engage in other activities that lower your karma into a negative amount.

You will find yourself facing an increasingly heavy amount of punishment:

Respawn location being randomized (still within region but not closest to body)
Gem destruction upon death
Item(s) being dropped upon death
Item destruction upon death
Being attacked by other players at any time
NPC guards attacking you
Town NPC's not communicating with you
You can recover from this by grinding your karma back into a positive state, and everything will return to normal in regards to NPC interaction and PvP rules against you.
Verder.. Als je het jammer vind dat je verplicht bent om in Open World PVP betrokken te raken dan ben ik bang dat je je toch niet goed in gelezen hebt in het spel! BDO is juist een game met endgame PvP focus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Zover ik lees heeft het het Lineage 2 PvP systeem. Als je onschuldige spelers vermoord bouw je karma op. Als je veel Karma hebt en gekilled wordt drop je items.

Volgens mij zal je geen items droppen als je onschuldig bent.

Zo lees ik hier dat;
Once you reached Level 50 you can start fight other players. One Character on Level 50 is enough to activate the PvP Mode on all your Characters, regardless of their level. Players that are being killed in open world PvP will lose Exp. and items.
Zoals het hier staat gaat vanaf level 50 de PvP flag aan voor al je karakters. Als je dood gaat dan verlies je XP en items.
Verder.. Als je het jammer vind dat je verplicht bent om in Open World PVP betrokken te raken (Dus gekilled kan worden als je geen PvP flag aan hebt staan..) dan ben ik bang dat je je toch niet goed in gelezen hebt in het spel! BDO is juist een game met endgame PvP focus..
Ik heb geen probleem met open world pvp.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik nadat ik geganked ben door het rape squad mijn XP en mijn items kwijt ben. En als ik terug vecht en met veel geluk iemand dood dan krijg ik nog negatieve karma ook. Als ik dit leuk had gevonden dan had ik nog steeds Ultima Online gespeeld.

Als iemand een betere uitleg heeft van hoe het werkt post dan even een linkje. Ik wil dit spel proberen, maar niet als de open world PvP werkt zoals ik denk dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ryack schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:18:
[...]

[...]

Zoals het hier staat gaat vanaf level 50 de PvP flag aan voor al je karakters. Als je dood gaat dan verlies je XP en items.

[...]

Ik heb geen probleem met open world pvp.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat ik nadat ik geganked ben door het rape squad mijn XP en mijn items kwijt ben. En als ik terug vecht en met veel geluk iemand dood dan krijg ik nog negatieve karma ook. Als ik dit leuk had gevonden dan had ik nog steeds Ultima Online gespeeld.

Als iemand een betere uitleg heeft van hoe het werkt post dan even een linkje. Ik wil dit spel proberen, maar niet als de open world PvP werkt zoals ik denk dat het werkt.
De pagina's zijn natuurlijk vertaalde pagina's en zo komt informatie verkeerd over..
De meeste informatie op internet gaat over de KR servers van BDO en in EU/'NA zijn er toch features aangepast of uitgezet..

Zoals ik zelf PvP in de EU versie begrepen heb;

Vanaf level 50 ben je gankable. Onder 50 kan je niet gekilled worden.
Vanaf level 50 kan je je PvP flag aan zetten.
Killed iemand jou terwijl jij geen PvP flag aan hebt? Dan krijgt diegene karma.
Iemand die te veel karma opgebouwd heeft kan door iedereen (Dus ook zónder je PvP flag aan te zetten) gekilled worden.

In NA drop je géén items als je geen karma hebt opgebouwd, in CBT1 stond dit nog wel aan maar daarna hebben de devs besloten dit uit te zetten.

Wanneer je te hoge karma hebt zul je in eerste instantie items uit je inventory droppen (1 bij weinig karma tot max 5 bij hoge karma) en later met kans op gear...

Dus gewoon identiek aan het L2 PK systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 09-03-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:27:
[...]

De pagina's zijn natuurlijk vertaalde pagina's en zo komt informatie verkeerd over..
De meeste informatie op internet gaat over de KR servers van BDO en in EU/'NA zijn er toch features aangepast of uitgezet..

Zoals ik zelf PvP in de EU versie begrepen heb;

Vanaf level 50 ben je gankable. Onder 50 kan je niet gekilled worden.
Vanaf level 50 kan je je PvP flag aan zetten.
Killed iemand jou terwijl jij geen PvP flag aan hebt? Dan krijgt diegene karma.
Iemand die te veel karma opgebouwd heeft kan door iedereen (Dus ook zónder je PvP flag aan te zetten) gekilled worden.

In NA drop je géén items als je geen karma hebt opgebouwd, in CBT1 stond dit nog wel aan maar daarna hebben de devs besloten dit uit te zetten.

Wanneer je te hoge karma hebt zul je in eerste instantie items uit je inventory droppen (1 bij weinig karma tot max 5 bij hoge karma) en later met kans op gear...

Dus gewoon identiek aan het L2 PK systeem.
Zoals hierboven heb ik geen probleem met de open world PvP. :) Heb nooit L2 gespeeld dus ken het systeem dat ze gebruiken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Tamer zit nog niet in de game zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Fiddle schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:53:
Tamer zit nog niet in de game zeker?
Zit gewoon in de game, alleen de blader/plum en ninja/kunoichi niet. Speel zelf een tamer namelijk :)

[EDIT]

Bij open world pvp is het toch ook zo dat als iemand je wel aanvalt, en je valt terug aan dat je dan geen negatieve karma krijgt? (je verdedigde je namelijk) en dat als je 'Red' players vermoord dat je dan juist meer positieve karma krijgt zodat je naam uiteindelijk Blauw wordt?

[ Voor 40% gewijzigd door Sabrac op 09-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:54:
[...]

Zit gewoon in de game, alleen de blader/plum en ninja/kunoichi niet. Speel zelf een tamer namelijk :)

[EDIT]

Bij open world pvp is het toch ook zo dat als iemand je wel aanvalt, en je valt terug aan dat je dan geen negatieve karma krijgt? (je verdedigde je namelijk) en dat als je 'Red' players vermoord dat je dan juist meer positieve karma krijgt zodat je naam uiteindelijk Blauw wordt?
Zo heb ik het wel mee gekregen inderdaad. Zoals Lineage 2 :9

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 09-03-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Dayum... 4 mb per sec. Terwijl ik met m'n Ziggo dik 14 halen kan. Gaat 'm niet meer worden vanavond vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Fiddle schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:59:
Dayum... 4 mb per sec. Terwijl ik met m'n Ziggo dik 14 halen kan. Gaat 'm niet meer worden vanavond vrees ik :(
Helaas! Vergeet niet even opnieuw via het tandwieletje EU te selecteren.
Zal voor je download niet veel uitmaken vrees ik, maar dan kom je wel op de EU servers..
En kies voor Alustin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:46:
[...]

Helaas! Vergeet niet even opnieuw via het tandwieletje EU te selecteren.
Zal voor je download niet veel uitmaken vrees ik, maar dan kom je wel op de EU servers..
En kies voor Alustin!
Thx voor de tip, had bij de installatie al voor EU gekozen maar hij stond weer op US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Deze Link Bevat een koreaanse interactieve map van de BDO wereld

hierop kan je vinden in welke node wat voor rescources liggen. heel handig als je zelf op de gathering tour bent

zorg alleen wel dat google translate aanstaat anders is het niet te lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 09-03-2016 21:39 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
PaRaDoX4 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:39:
Deze Link Bevat een koreaanse interactieve map van de BDO wereld

hierop kan je vinden in welke node wat voor rescources liggen. heel handig als je zelf op de gathering tour bent

zorg alleen wel dat google translate aanstaat anders is het niet te lezen.
Dacht dat de map juist voor de nodes waren waar je je workers naartoe kon sturen ipv de resources zoals je deze ingame aanwezig zijn, zo zit er bij Castle ruins veel coal, maar je ziet dit niet terug op deze map.

Op zich wel handig als je routes wilt uitplannen om bepaalde resources binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Dit was best verrassend om te lezen, zelf zit ik op level 14 en ben vooral bezig met skinnen en andere gather werkzaamheden, maar schrok toch best wel even van de tekst:

One Character on Level 50 is enough to activate the PvP Mode on all your Characters, regardless of their level

Klopt dat? Dus als je karakter door de level 50 grens duikt (dacht dat ik level 45 eerder had gelezen over de pvp, dat scheelt dan weer 5 levels) zijn al je alts ook gelijk pvp "slachtoffers", ook al zijn die bij wijze van spreken nog niet eens level 10?

Dat vind ik persoonlijk best wel een zware sanctie. Behoorlijk wat aanvallen hebben een hoog aoe gehalte, waarbij je dus makkelijk andere spelers kunt raken, een andere level 50+ karakter kan het levelen leven van alts dan toch behoorlijk zuur maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47
Vanavond toch maar eens een gaan proberen. Heb tot nu toe altijd ArcheAge gespeeld, maar vanwege de laatste gebeurtenissen en activiteit is het wel een beetje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Ben aan het kijken naar deze game. Ik heb heel even de beta gespeeld, maar door de paar uur die ik erin heb zitten kon ik niet echt een impressie krijgen van de totale game. Ik heb toen alleen maar een beetje rond gelopen en mobs geslacht :P

Straks maar even een review lezen/bekijken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
fitznl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:39:
Dit was best verrassend om te lezen, zelf zit ik op level 14 en ben vooral bezig met skinnen en andere gather werkzaamheden, maar schrok toch best wel even van de tekst:

One Character on Level 50 is enough to activate the PvP Mode on all your Characters, regardless of their level

Klopt dat? Dus als je karakter door de level 50 grens duikt (dacht dat ik level 45 eerder had gelezen over de pvp, dat scheelt dan weer 5 levels) zijn al je alts ook gelijk pvp "slachtoffers", ook al zijn die bij wijze van spreken nog niet eens level 10?

Dat vind ik persoonlijk best wel een zware sanctie. Behoorlijk wat aanvallen hebben een hoog aoe gehalte, waarbij je dus makkelijk andere spelers kunt raken, een andere level 50+ karakter kan het levelen leven van alts dan toch behoorlijk zuur maken?
Geen idee of dat waar is maar vanwege de hoge karma penalty zou ik me niet druk maken om griefing. Om iemand aan te kunnen vallen moet je eerst PvP flaggen, als je iemand aanvalt verlies je karma. Als je iemand dan killed verlies een heleboel karma. Als je karma laag genoeg is wordt je aangevallen door NPC, drop je gear on dead, krijg je random spawn punten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
fitznl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:39:

Je moet dan altijd nog eerst je PvP flag aanzetten voordat je iemand 'per ongeluk' met een AoE hit.
Verder hoef je je inderdaad geen zorgen te maken zoals jwgoverg al zei..

Verder een vraagje van mijn kant.. Klopt het dat je op lvl 45 een complete skill reset krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 10-03-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:03:

Je moet dan altijd nog eerst je PvP flag aanzetten voordat je iemand 'per ongeluk' met een AoE hit.

Verder een vraagje van mijn kant.. Klopt het dat je op lvl 45 een complete skill reset krijgt?
Volgens mij was dat 40, moet je even kijken bij je rewards, daar zie je al wat je op bepaalde lvls krijgt.

Gisteren mijn grote verhuizing naar Calpheon begonnen, vind het maar een klote stad :P Mijn framerate zakt in elkaar, teveel NPC's staan ver uit elkaar maar we kunnen weer opnieuw gaan uitbreiden :P

Zag wel dat de hogere crafts wel bizar hoge skills nodig hebben, skilled 10 processing, skilled 5 gathering, niet normaal :/ En zover ik heb gevonden, kan je bepaalde zaken nu (misschien straks met de nieuwe zone wel) enkel zelf maken en niet via workers (zoals sturdy plywood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:03:
[...]

Klopt, als je bij de rewards kijkt zie je bij 45 een complete skill reset, je kan tot 45 dus experimenteren met wat je leuk vind spelen, zodat je op 45 kan overstappen naar een 'guide'.

Kanttekening, de skill reset is maar voor 7 dagen beschikbaar nadat je deze geclaimed hebt (tenminste volgens de beschrijving van het item).

---------------

Zit atm zelf te kijken naar wat voor gear ik op mn Tamer ga nemen. Zit nu te denken aan 2 Grunil en 2 Zereth items, Grunil voor de +AP en Zereth voor de stamina, merk toch dat ik daar soms te weinig van heb.

Qua wapens ben ik er nog niet uit, voorlopig houd ik de Basteer die ik heb, heeft wel een hoge AP, maar geen andere bonussen.

--------------
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:15:
[...]

Zag wel dat de hogere crafts wel bizar hoge skills nodig hebben, skilled 10 processing, skilled 5 gathering, niet normaal :/ En zover ik heb gevonden, kan je bepaalde zaken nu (misschien straks met de nieuwe zone wel) enkel zelf maken en niet via workers (zoals sturdy plywood).
Vind het persoonlijk wel in orde, heb nu zelf skilled 5 gathering en de specifieke items ervoor geven je weer een kleine boost. Is ook meer iets om naartoe te bouwen. Lijkt me wel super, om uiteindelijk een armor workshop ofzo te hebben om de Ultimate variant te craften, terwijl je de andere versies op de Marketplace gooit.

Zo zit ik er op het moment over te denken om wat hogere fishing rods te craften voor de +1 fish speed, cost een copper ingot en wat blackpowder, maar dat is opzich goedkoop. Qua fishing haal je de kosten er zo uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Sabrac op 10-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Ben er na een paar uurtjes spelen en 2 karakters op lvl 10 nog niet echt kapot van eigenlijk….

Vooral de combat staat me tegen, ik kreeg van dat zwarte geval combo tips (beide muisknoppen indrukken, daarna forward + linkermuis bv.) maar in de tussentijd had ik ook 4-5 nieuwe skills op mijn hotbar zonder enige uitleg.
Tot nu toe is het vooral muisklikken tot ik een ons weeg en alles om me heen is kapot/dood.

Ook erger ik me aan al die enorme pop-up qua graphics, zal vast met het feit te maken hebben dat het druk is op de servers, maar toch…

Uiteraard ga ik nog verder spelen om te kijken hoe het er op bv. lvl 20 aan toe gaat, maar de eerste indrukken zijn wat mij betreft dus niet top, en dat is jammer.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:24:
Vind het persoonlijk wel in orde, heb nu zelf skilled 5 gathering en de specifieke items ervoor geven je weer een kleine boost. Is ook meer iets om naartoe te bouwen. Lijkt me wel super, om uiteindelijk een armor workshop ofzo te hebben om de Ultimate variant te craften, terwijl je de andere versies op de Marketplace gooit.

Zo zit ik er op het moment over te denken om wat hogere fishing rods te craften voor de +1 fish speed, cost een copper ingot en wat blackpowder, maar dat is opzich goedkoop. Qua fishing haal je de kosten er zo uit.
Oh ik kom er uiteindelijk wel, daar geen probleem, maar je bent verplicht dus op 1 character een set aan diciplines te pakken, dat ik nu tot 2x al opnieuw gathering moest gaan doen omdat ik niet verder kon met alchemy/processing/cooking omdat je voor elke skill-up dus ook steeds je gathering hoog moet hebben (bv voor skilled melting of drying).

Maar, Beginner > Apprentice > Skilled > Professional > Expert > Master.

Dat geval moet je dus nog 15 lvls gathering, uitgaande van progressief systeem, kost je dat nog meer tijd dan je nu al in gathering heb gestoken :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
De combo's zijn vooral later van belang als je wat moeilijkere enemies tegen komt, dan kom je met puur button bashing er niet meer mee weg omdat je dan teveel damage pakt.

Met de juiste combo's gooi je monsters op de grond, of schop je ze de lucht in en doe je damage terwijl ze niet terug kunnen vechten. Ook dat je bijna geen enkele hotkey nodig hebt, maar dat een combinatie van de juiste knoppen abilities cast vind ik erg lekker werken. Het combat systeem is wat ik persoonlijk erg leuk vind aan het spel.

Zelf heb ik ook geen / weinig last van pop ups qua graphics, je kan qua settings behoorlijk wat aanpassen, dus misschien dat je hier nog wat kan tweaken om het zo te krijgen als je zelf prettig vind?

[EDIT] Net ff wat gegoogled, kwam dit tegen
Unfortunately the only means of attempting to even mitigate the poor pop-in is to use High End mode and even that does very little besides reducing your frame rate.
Ik speel zelf wel met High-end mode, dus misschien dat dat de reden is dat ik minder last ervan heb?

[ Voor 19% gewijzigd door Sabrac op 10-03-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik heb Tin Nodig voor m'n Wagon.. Ik kan alleen nergens vinden waar ik de ore nodes kan vinden op ze te hakken / workers naar toe te sturen...

Is er rond Heidel ergens tin te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:01:
Ik heb Tin Nodig voor m'n Wagon.. Ik kan alleen nergens vinden waar ik de ore nodes kan vinden op ze te hakken / workers naar toe te sturen...

Is er rond Heidel ergens tin te vinden?
Ik heb zelf een Tin route vanuit Glish. (iets ten zuiden van Heidel, mobs zijn ongeveer lvl 20-24).

Vanuit Glish, naar de Glish ruins, naar de Southern camp, naar Glish. De route bevat z'on 20 Diorite nodes (welke tin / lead & rough stone bevatten).

Is helaas wel een route die je zelf moet lopen, heb nog geen node gevonden voor workers.
Zelf een tijdje dit gedaan om Bronze equipment te maken, maar de Bronze pickaxe maken koste net zoveel als dat het Tin verzamelen opleverde. Dus ik ben nu naar Coal verzamelen overgestapt en maak de steel equipment. Beter rendement :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sabrac op 10-03-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Ik heb zelf een Tin route vanuit Glish. (iets ten zuiden van Heidel, mobs zijn ongeveer lvl 20-24).

Vanuit Glish, naar de Glish ruins, naar de Southern camp, naar Glish. De route bevat z'on 20 Diorite nodes (welke tin / lead & rough stone bevatten).

Is helaas wel een route die je zelf moet lopen, heb nog geen node gevonden voor workers.
Zelf een tijdje dit gedaan om Bronze equipment te maken, maar de Bronze pickaxe maken koste net zoveel als dat het Tin verzamelen opleverde. Dus ik ben nu naar Coal verzamelen overgestapt en maak de steel equipment. Beter rendement :)
Thanks! Vanavond maar even verkennen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Zit toch serieus te twijfelen om deze game te gaan spelen.
Is hij ook een beetje solo te spelen en als je relatief weinig tijd hebt ? Casual zeg maar.
Er is zeker geen trial mogelijk ?

Die sorceror en Valkyrie lijken me leuke klasses.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:29:
Zit toch serieus te twijfelen om deze game te gaan spelen.
Is hij ook een beetje solo te spelen en als je relatief weinig tijd hebt ? Casual zeg maar.
Er is zeker geen trial mogelijk ?

Die sorceror en Valkyrie lijken me leuke klasses.
Ik speel zelf casual en dat speelt prima. Er is weinig drang om te rushen.
Genoeg tijd om het spel te spelen zoals jij het wilt en jezelf te verdiepen in hetgeen wat jij wilt.
Slow and steady pace is prima te doen hier, verder is er ook veel AFK te doen..

Solo is het ook prima te doen. In ieder geval al het questen, gatheren en craften wel.
Er is een 7 day guest pass maar de meeste zijn inmiddels al wel vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Casual haal ik ook genoeg plezier uit dit spel, met het voetbal van de afgelopen dagen ben ik meer AFK dan niet, en heb nog steeds progress (ong. 350k silver nu, met 2 workers, 1 van gele kwaliteit, de ander blauw). Er is nog gigantisch veel voor me om in te verdiepen, en ik kijk voor het eerst in een lange tijd echt uit naar het weekend om hier wat meer actieve tijd in te steken.

De hardcore tijden zijn voor mij wel voorbij in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik snap dat AFK gebeuren niet. Is dat legaal en wat doe je dan ?
Vermoed gathering pofessions maar vereisen die geen toets aanslagen of zo ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:11:
AFK doe je om 2 dingen:

-Fishen kan volledig afk, als je niet handmatig binnenhaalt, ga je automatisch na dacht 3 minuten zelf vis binnenhalen.
-Gathering kan niet afk, je blijft veelal afk ingane omdat dan je workers doorblijven werken. Log je uit, maken ze hun huidige job af en stoppen ze, blijf je ingame gaan ze verder. Plus dat je dan ook aanzienlijk sneller energy weer opbouwt, met nu 91 energy kan ik dat zelfs in ~18uur offline niet meer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Je hebt workers die je aanstuurt op nodes. Wanneer je online bent werken deze lekker door, als je offline bent staan ze stil.
Zo heb ik bijvoorbeeld een paar workers die Potato's een het farmen zijn, wat workers die in de stad onderdelen voor m'n cart aan het craften zijn..

Die workers die werken door tot hun energy op is. Wanneer ze dus uitgeput zijn moet je ze via een menu'tje food (bier) geven om hun energy bij te vullen en dan kun je ze weer vrolijk op pad sturen..

Verder kun je vissen in het spel. Bij de minigame gaat een balkje lopen en moet je goed getimed op de spatiebalk drukken en vervolgens wat toetsaanslagen doen om de vis te vangen, laat je dit scherm 3 minuten staan dan probeert de PC de vis zelf te vangen. Dit wordt dus AFK fishing genoemd.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je fishing pole durability heeft en je inventory natuurlijk ook vol loopt.

*Edit*

Je was me net voor.. Maar 91 energy?! Waaat!

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 10-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
De game heeft ingebouwde afk-fishing, zodra je vist kan je op spatie drukken om de vis te vangen. Hier heb je 3 minuten voor totdat de 'auto fishing' het voor je vangt.
Het is dus stukken minder effectief dan zelf vissen.

Voor zover ik weet kan je niet veel afk doen, behalve vissen.
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Plus dat je dan ook aanzienlijk sneller energy weer opbouwt, met nu 91 energy kan ik dat zelfs in ~18uur offline niet meer opladen.
Nog een handigheid, als je een bed in je huis hebt, krijg je hier 2 energy per 3 minuten als je erop slaapt.
Heb je een pearl shop bed, dan krijg je zelf 3 energy per 3 minuten.

Dit gaat wel van de 'durability' van het bed af.

Qua energy regen is het dus beter om te slapen dan te gaan vissen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sabrac op 10-03-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:17:
[...]

AFK doe je om 2 dingen:

-Fishen kan volledig afk, als je niet handmatig binnenhaalt, ga je automatisch na dacht 3 minuten zelf vis binnenhalen.
-Gathering kan niet afk, je blijft veelal afk ingane omdat dan je workers doorblijven werken. Log je uit, maken ze hun huidige job af en stoppen ze, blijf je ingame gaan ze verder. Plus dat je dan ook aanzienlijk sneller energy weer opbouwt, met nu 91 energy kan ik dat zelfs in ~18uur offline niet meer opladen.
Dat stukje dat workers blijven doorwerken vind ik wel apart, dat doen ze bij mij niet. Ik moet bijv. na 46 minuten de giant die ik aardappels laat gatheren weer op de taak zetten. Heb ik dan een instelling gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Sabrac schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:19:
[...]

De game heeft ingebouwde afk-fishing, zodra je vist kan je op spatie drukken om de vis te vangen. Hier heb je 3 minuten voor totdat de 'auto fishing' het voor je vangt.
Het is dus stukken minder effectief dan zelf vissen.

Voor zover ik weet kan je niet veel afk doen, behalve vissen.

[...]

Nog een handigheid, als je een bed in je huis hebt, krijg je hier 2 energy per 3 minuten als je erop slaapt.
Heb je een pearl shop bed, dan krijg je zelf 3 energy per 3 minuten.

Dit gaat wel van de 'durability' van het bed af.

Qua energy regen is het dus beter om te slapen dan te gaan vissen.
Maarja, vissen is weer $$$$ en profession exp :)
Grumpmeister schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Dat stukje dat workers blijven doorwerken vind ik wel apart, dat doen ze bij mij niet. Ik moet bijv. na 46 minuten de giant die ik aardappels laat gatheren weer op de taak zetten. Heb ik dan een instelling gemist?
Ja, je kan een aantal opgeven als je ze op pad stuurt. Zeg je 1x dan stoppen ze naar een keer. Zeg je max, dan blijven ze doorgaan tot hun energy op is. Dan refill je hun energy en druk je op repeat en dan gaan ze weer door tot hun energy op is.

M'n potato workers hoef ik 1x in de 1.5 dag opnieuw te laten werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Valandin op 10-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
*Double post sorry*

[ Voor 97% gewijzigd door Valandin op 10-03-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:
[...]

[...]

Ja, je kan een aantal opgeven als je ze op pad stuurt. Zeg je 1x dan stoppen ze naar een keer. Zeg je max, dan blijven ze doorgaan tot hun energy op is. Dan refill je hun energy en druk je op repeat en dan gaan ze weer door tot hun energy op is.

Ahhh, kijk, weer wat geleerd. Ik ga 'em vanavond wat zweepsla... aansturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:21:
[...]

[...]

Klopt, het is meer money en fishing exp, maar als je bijvoorbeeld niet op fishing gefocused bent, maar juist meer cooking / gathering oid wilt doen, is slapen efficienter.

Gebruik over het algemeen het bed niet vaak, kan momenteel het geld nog wel goed gebruiken van fishen, maar zie voornamelijk op hogere levels hier wel meerwaarde als je bepaalde gear wilt craften oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dus je hebt ook nog een gigantisch profession gebeuren in de game, als ik jullie posts lees.
Voor 30 euro kan ik beginnen, dus dat valt ook wel mee.

NU maar even beter in de klasses verdiepen. Zie op streams wel heel veel Sorcerors

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:31:
Dus je hebt ook nog een gigantisch profession gebeuren in de game, als ik jullie posts lees.
Voor 30 euro kan ik beginnen, dus dat valt ook wel mee.

NU maar even beter in de klasses verdiepen. Zie op streams wel heel veel Sorcerors
Het is an sich niet super gigantisch, het is gewoon bizar breed. De basis van de meeste professions zijn vrij simpel, het is de link die ze maken op hogere levels tussen de verschillende professions dat het behoorlijk wat tijd gaat kosten.

Het is leuk een start te maken, maar wil je ook later de 'level 2 en hoger' craftings doen, zal je flink aan de bak moeten om daar te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
Kan iemand die het nodesysteem een beetje snapt misschien een goede guide qua Nodes aanbevelen?

Ik heb er meerdere gelezen maar echt snappen doe ik het nog steeds niet, heb 1 contribution point gekregen tot nu toe en deze in een node gezet, maar wat ik er nu mee kan of waarom ik dit nou eigenlijk gedaan heb(behalve dan omdat iedere node vroeg om de previous node, behalve deze).. nog steeds geen idee.

Heb ook 1 worker gevonden daar in de buurt, een robuuste vent die eruit ziet alsof ie heel wat aardappeltjes uit de grond kan plukken, maar heb nog geen enkele optie kunnen vinden om deze ook daadwerkelijk te gaan laten werken.

Ik werk de map extreem langzaam door, ik zoek alles in en rond de eerste town en praat met alles en iedereen, dus misschien loop ik in andere stedne nog wel tegen quests aan die mij dit gaan uitleggen, mocht dat zo zijn hoor ik het graag :D

Snap nu wel hoe het knowledge system werkt, maar ook nog niet helemaal hoe dat nu zit voor conversations en amity met NPC's. Maar daarin geloof ik wel dat dat vanzelf komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
BasA1991 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:39:
Kan iemand die het nodesysteem een beetje snapt misschien een goede guide qua Nodes aanbevelen?

Ik heb er meerdere gelezen maar echt snappen doe ik het nog steeds niet, heb 1 contribution point gekregen tot nu toe en deze in een node gezet, maar wat ik er nu mee kan of waarom ik dit nou eigenlijk gedaan heb(behalve dan omdat iedere node vroeg om de previous node, behalve deze).. nog steeds geen idee.

Heb ook 1 worker gevonden daar in de buurt, een robuuste vent die eruit ziet alsof ie heel wat aardappeltjes uit de grond kan plukken, maar heb nog geen enkele optie kunnen vinden om deze ook daadwerkelijk te gaan laten werken.

Ik werk de map extreem langzaam door, ik zoek alles in en rond de eerste town en praat met alles en iedereen, dus misschien loop ik in andere stedne nog wel tegen quests aan die mij dit gaan uitleggen, mocht dat zo zijn hoor ik het graag :D

Snap nu wel hoe het knowledge system werkt, maar ook nog niet helemaal hoe dat nu zit voor conversations en amity met NPC's. Maar daarin geloof ik wel dat dat vanzelf komt :P
http://dulfy.net/2016/03/...ring-workers-basic-guide/
Is de meest duidelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
*heeft ruzie met de interface die midden op zijn scherm popt* krijg dat niet weg!!! Geeft ook steeds domme meldingen. Het is gewoon non-stop aanwezig en verschrikkelijk storend. Vindt het sowieo verschrikkelijk irritant als een game je hele scherm meteen vol gooit met tabbladds/informatie popups en andere 'meuk'

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
weszz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:41:
*heeft ruzie met de interface die midden op zijn scherm popt* krijg dat niet weg!!! Geeft ook steeds domme meldingen. Het is gewoon non-stop aanwezig en verschrikkelijk storend. Vindt het sowieo verschrikkelijk irritant als een game je hele scherm meteen vol gooit met tabbladds/informatie popups en andere 'meuk'
Wat voor popups bedoel je? Heb eerder op het bdo forum iets gezien dat zoiets met corrupte bestanden te maken had, maar misschien heb je het wel over andere popups.

Afbeeldingslocatie: http://origin.webcdn.theblackdesertonline.net/forum/service_live/monthly_03_2016/omfg.jpg.854fd4ea78b4f094a04319b30076dc8f.jpg

Hebben we het over dat soort pop ups?

[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 10-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
BasA1991 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:39:

Mocht je op de TS zitten, ik wil best keertje inloggen om het uit te leggen. De meeste guides geven aan in Velia te beginnen (daar begint ook de hulp quest hiermee), maar in Olvia kan je al wat leuke dingen opzeten om de basis te leren. Zelfde voor die amity conversations, dat zijn in de basis mini-games (die je tot 3x mag doen als je de goal haalt), de moeilijkheid zit in de bonus zien mee te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Mocht je op de TS zitten, ik wil best keertje inloggen om het uit te leggen. De meeste guides geven aan in Velia te beginnen (daar begint ook de hulp quest hiermee), maar in Olvia kan je al wat leuke dingen opzeten om de basis te leren. Zelfde voor die amity conversations, dat zijn in de basis mini-games (die je tot 3x mag doen als je de goal haalt), de moeilijkheid zit in de bonus zien mee te pikken.
Ik zal van het weekend er eens op online komen :)

Ik ben inderdaad ook in Olvia er al mee begonnen, zonder echt wat uitleg gekregen te hebben.
Wat ik merk aan de conversations is dat er altijd een bepaalde requirement bij staat, waar ik eigenlijk niet echt op lette in het begin. Nu ga ik altijd eerst ALLE npc's langs zodat ik genoeg discussiemogelijkheden heb en vaak de requirements dan wel kan halen :P

Wat ik daar verder aan heb, of aan die amity die ik soms krijg.. geen idee nog! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Qua amity nu een guide gevolgd, echter lijkt het me op sommige NPCs wel en andere NPCs niet te lukken.

Zo focus ik op de requirements, maar soms lukt het me niet om genoeg Favor te winnen en ik heb het nog niet helemaal door hoe het nu met conversation combo's zit, dus mocht iemand daar een goede guide van vinden, dan hoor ik het graag.

Heb de guide op youtube van Pvt Wiggles gevolgt, maar dit heeft niets over het conversation combo vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:55:
Heb de guide op youtube van Pvt Wiggles gevolgt, maar dit heeft niets over het conversation combo vermeld.
Ik heb altijd een probleem met die 'guides' die de meeste op youtube gooien, 10 minuten vollullen voor iets wat in 30 seconde is uit te leggen, veel te veel randzaken en soms dingen 6x herhalen.

Had er eentje zitten kijken van tamen, die gast wist gewoon 11 minuten vol te krijgen met een 'guide', hoe je naar de cook-NPC moet lopen, waar die zit, hoe je dingen moet kopen, wat je L knop doet, bla bla. Zie je bij de gerelateerde een filmpje van 45seconde, precies dezelfde info, maar enkel wat tooltips op bepaalde punten tijdens het tamen (waar het mij dus om ging, je moet je pas spatie rammen wanneer je paard weer steigert).
BasA1991 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:51:
Wat ik daar verder aan heb, of aan die amity die ik soms krijg.. geen idee nog! haha
In velia krijg je je eerste quest daarvoor, sommige NPC's unlocken betere items die je kan kopen, andere unlocken quests of informatie.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wapens blijven continue het zelfde ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
Wapens blijven continue het zelfde ?
Nee. Waar komt de vraag vandaan?
Ligt er trouwens aan hoe je het bedoelt, een Wizard zal bijv. altijd Staff + Dagger gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Valandin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:14:
[...]

Nee. Waar komt de vraag vandaan?
Ligt er trouwens aan hoe je het bedoelt, een Wizard zal bijv. altijd Staff + Dagger gebruiken..
Omdat mij dat opviel. Valkyrie heeft altijd zo een tanden stokertje met een klein schildje en ik vroeg me af of je dan bijvoorbeeld niet het schild en wapen uiterlijk van een warrior kan gebruiken

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Omdat mij dat opviel. Valkyrie heeft altijd zo een tanden stokertje met een klein schildje en ik vroeg me af of je dan bijvoorbeeld niet het schild en wapen uiterlijk van een warrior kan gebruiken
bij level 50 krijg je awakening quest en dan heb je ipv een zwaard een lance. elke class heeft zo'n awakening

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PaRaDoX4 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:25:
[...]

bij level 50 krijg je awakening quest en dan heb je ipv een zwaard een lance. elke class heeft zo'n awakening
Wat is de awakening van een Wizard? Ik kon alleen een witch met een scythe vinden.
Vertel alsjeblieft dat ik als Wizard ook een scythe krijg, dat is retevet!

Ik ben vanavond wat later online. Ik ga een katje kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Ergste geval heb je nog altijd de pearl shop, ik was zo dom geweest om warrior shield/sword te claimen ipv de valkyrie versie :(

Andere kant, gezien mijn family name DaWoods is, kan ik als male eindelijk Laustin aanmaken :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
zal vast een stomme vraag zijn, maar is er een trial of zoiets? ben wel benieuwd maar weet niet of ik het leuk ga vinden. was meer van dat statische versies zoals LOTRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

jaydenjarno schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:26:
zal vast een stomme vraag zijn, maar is er een trial of zoiets? ben wel benieuwd maar weet niet of ik het leuk ga vinden. was meer van dat statische versies zoals LOTRO
er is een 'guest pass' systeem die mensen die het spel kopen krijgen om weg te geven. :X

voor de rest kan je met wat goochelwerk de koreaanse/japanse versie proberen, die is namelijk gratis.

edit: zoals in de topic warning staat is het dus niet toegestaan daar hier om te vragen ;) (zag ik ook pas nadat ik reageerde)

[ Voor 13% gewijzigd door Sua op 10-03-2016 19:41 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
O niet gezien. Vroeg gewoon even info over het spel. Al die Waarschuwingen. Soms lijkt het dat je meer dingen niet mag dan wel mag hier haha

Edit: wil mezelf op de lijst zetten maar dat lukt niet op m'n mobiel. Kom wel in de spreadsheet maar is niet te bewerken. Iemand die mij erop kan zetten? Heb nu alleen mobiel toegang. (Jaydenjarno)

[ Voor 41% gewijzigd door jaydenjarno op 10-03-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
jaydenjarno schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:58:
O niet gezien. Vroeg gewoon even info over het spel. Al die Waarschuwingen. Soms lijkt het dat je meer dingen niet mag dan wel mag hier haha

Edit: wil mezelf op de lijst zetten maar dat lukt niet op m'n mobiel. Kom wel in de spreadsheet maar is niet te bewerken. Iemand die mij erop kan zetten? Heb nu alleen mobiel toegang. (Jaydenjarno)
Nou dat hebben we eigenlijk zelf aangevraagd, aangezien ongeveer de helft van het topic bestond uit aanvragen voor een guest pass. We willen iedereen een eerlijke kans geven om er een te krijgen, niet zodat degene die het laatste vraagt er als eerste eentje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamar89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Geloof dat de tweakers guild ook op alustin zit dus zal jullie wellicht wel eens tegen komen.

Laatste dagen veel tijd gestoken in min energie cp. Heb er nu 190/135 en sinds ik begonnen ben met werkers inzetten kom ik nog steeds te kort.

Wellicht omdat ik blauw of hoger als rating wil hebben.

In ieder geval mooi om te zien dat de game toch een beetje leeft op T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Snap ik. Zo een lijst vind ik ook heel goed. Wist alleen niet dat die er was. Zat snel op m'n mobiel. Vraag was dus of zoiets bestond. Antwoord is ja via de lijst. Helemaal prima 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, game net gekocht.
Welke server zitten jullie ?

Game staat te downloaden.
Nu nog een klasse keizen. Warrior, Beserker of Valkyrie wordt het denk ik.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Alustin zitten we ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Damn daar kan je geen char maken

Wat nu

[ Voor 24% gewijzigd door Iusedto op 10-03-2016 21:58 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Iusedto schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:30:
Damn daar kan je geen char maken

Wat nu
Meestal is dat een lock voor bepaalde tijden, dat het later op de avond wel kan, of anders overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Om wat te verduidelijken wat ik eerder aangaf in game;

Er zijn dus plekjes te vinden waar je kan vissen en bovengemiddelde loot eruit vist. Sommige ervan zijn random en wisselen om de week, maar sommige zijn statisch (van wat ik gelezen heb). Degene die wat bekender is, en waar ik eerder in de avond voornamelijk gele kwaliteit vis uit heb gehaald, 2 relic stones, 3 silver keys, en wat blauwe vis (ook hier en daar een groene, maar amper 'grijs') ligt ten westen van Velia.

Als je de kustlijn volgt en op de locatie komt waar de eerste Imp boss gespawned wordt (heb je zelf ook moeten doen :P), zijn er een paar stenen aan de kust te vinden. Als je daar vist, zit je vrijwel zeker in de 'hot spot'. Zorg wel dat je de node voor Coastal Cliff hebt, anders kan je de vissen niet goed verkopen.

Zie ook deze screenshot die ik genomen heb: http://i.imgur.com/GnHm3if.jpg

Het was voor mij in ieder geval exhausted, maar je kan er goed cashen voor AFK vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Grumpmeister schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:13:
Om wat te verduidelijken wat ik eerder aangaf in game;

Er zijn dus plekjes te vinden waar je kan vissen en bovengemiddelde loot eruit vist. Sommige ervan zijn random en wisselen om de week, maar sommige zijn statisch (van wat ik gelezen heb). Degene die wat bekender is, en waar ik eerder in de avond voornamelijk gele kwaliteit vis uit heb gehaald, 2 relic stones, 3 silver keys, en wat blauwe vis (ook hier en daar een groene, maar amper 'grijs') ligt ten westen van Velia.

Als je de kustlijn volgt en op de locatie komt waar de eerste Imp boss gespawned wordt (heb je zelf ook moeten doen :P), zijn er een paar stenen aan de kust te vinden. Als je daar vist, zit je vrijwel zeker in de 'hot spot'. Zorg wel dat je de node voor Coastal Cliff hebt, anders kan je de vissen niet goed verkopen.

Zie ook deze screenshot die ik genomen heb: http://i.imgur.com/GnHm3if.jpg

Het was voor mij in ieder geval exhausted, maar je kan er goed cashen voor AFK vissen.
Gister gaf je me deze tip ook..
Vandaag hier AFK gefished en toch 1mil mee verdient... Goede plek dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Valandin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:03:
[...]

Gister gaf je me deze tip ook..
Vandaag hier AFK gefished en toch 1mil mee verdient... Goede plek dus!
Lekker, maar hoe lang heb je hier afk gefished?

Ik ontwijk vaak de plek die grumpmeister aangaf vanwege de 'Exhausted'. En ga dan liever naar Olvia coast, daar haal ik zo'n 7 á 8 yellow en 10-15 blue fish in een uurtje of 1 - 2 binnen (goed voor zo'n 400k silver).

Voornaamste reden is waarschijnlijk omdat het daar abundant is, dus net iets sneller gaat.

Merk wel dat sinds m'n fishing op apprentice level staat en niet op beginner dat het aantal yellows / blues echt hard omhoog is gegaan. Ben benieuwd wat er op hogere levels nog te vangen valt :)

Iemand hier trouwens al de 125k silver fish gevonden?

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.