Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenbai
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 21:35
Heb mijn paard en pet op de verkeerde server geclaimed :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Tyronica schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:41:
Heeft iemand nog een guest pass die ik zou kunnen gebruiken?

Thanks!
Je kunt hier aanmelden voor een key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de Europeese servers, spreekt iedereen gewoon Engels of heb je weer van die Spaanse/oostblokkers die constant zitten te spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenbai
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:53:
Hoe zijn de Europeese servers, spreekt iedereen gewoon Engels of heb je weer van die Spaanse/oostblokkers die constant zitten te spammen?
Vooral Engels, en op Alustin ook Duits en Nederlands vind ik. Geen Russen want die hebben hun eigen servers al enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
LordJarne schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:45:
Heb mijn paard en pet op de verkeerde server geclaimed :F
Jep your f*cked. Heb gelezen dat je ze dus niet overgezet kan krijgen naar een andere server. Snap ook niet dat je een verkeerde server koos. Standaard was er niets geselecteerd als je in je account ga claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Ik speel op het moment met een guest pass, om te kijken of het me wat leek. Maar f**k me, wat is dit verslavend. Ben sinds WoW in zijn BC jaren niet meer een mmo tegen gekomen die zo verslavend speelt.

Ga het zeker aanschaffen als mn trail voorbij is!

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenbai
Ryatzu schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:42:
[...]

Jep your f*cked. Heb gelezen dat je ze dus niet overgezet kan krijgen naar een andere server. Snap ook niet dat je een verkeerde server koos. Standaard was er niets geselecteerd als je in je account ga claimen.
Had al geclaimed nadat ik van server veranderde en ik zal mijn pet en horse uiteindelijk wel krijgen want bij support kon je aanduiden dat je de items kreeg op een verkeerde character/server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 15:55
Heeft er iemand nog een guest pass over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1988
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 07:38
AFF1-0F95-85FB-460E-A412

alsjeblieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
Dennie1988 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:15:
AFF1-0F95-85FB-460E-A412

alsjeblieft
Helaas al gebruikt door iemand.
Zouden de mensen die een key gebruiken dit even aan willen geven. Is wel zo vriendelijk voor de rest van de community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14
KevinT schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:35:
[...]

Helaas al gebruikt door iemand.
Zouden de mensen die een key gebruiken dit even aan willen geven. Is wel zo vriendelijk voor de rest van de community
Of gewoon even het lijstje volgen die aangemaakt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Servers hebben het zwaar, aardig wat rubberbanding helaas :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
BasA1991 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Of gewoon even het lijstje volgen die aangemaakt is :P
My bad, helemaal overheen gekeken!
Heb me daar ook netjes ingeschreven nou, sorry voor de onnodige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
KevinT schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:03:
[...]

My bad, helemaal overheen gekeken!
Heb me daar ook netjes ingeschreven nou, sorry voor de onnodige post
Niet heel gek hoor, misschien dat het linkje onderaan bij ''plaats'' een reactie kan worden gezet? Hoe regelen we zoiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 19:09
dus jullie zitten op Alustin server maar op welke channel wat is de naam van de channel of kan ik altijd nog veranderen van channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
nedius004 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:01:
dus jullie zitten op Alustin server maar op welke channel wat is de naam van de channel of kan ik altijd nog veranderen van channel
Je kunt altijd nog veranderen van channel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Hoewel ik nog enorm onzeker ben over het spel, heb ik het toch maar aangeschaft. Nu nog een guestpass krijgen lijkt haast onbegonnen werk, en als het niks is, tja... Het was dan 'maar' 30 euro. Minder speeltijd dan dat ik in FIFA16 met release heb gestoken kan haast niet, dus het is dan niet m'n grootste miskoop binnen een jaar :P

Ik heb mijn guestpass aan de volgende op de lijst (Cityhunter) gegeven, veel plezier ermee :)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Grumpmeister schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:38:
Hoewel ik nog enorm onzeker ben over het spel, heb ik het toch maar aangeschaft. Nu nog een guestpass krijgen lijkt haast onbegonnen werk, en als het niks is, tja... Het was dan 'maar' 30 euro. Minder speeltijd dan dat ik in FIFA16 met release heb gestoken kan haast niet, dus het is dan niet m'n grootste miskoop binnen een jaar :P

Ik heb mijn guestpass aan de volgende op de lijst (Cityhunter) gegeven, veel plezier ermee :)
Have fun, nice dat je ook een key aan iemand op de lijst gegeven hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
DivineNL schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:42:
[...]

Have fun, nice dat je ook een key aan iemand op de lijst gegeven hebt ;)
M'n vrouw wilde 'em niet, die is te druk met Animal Crossing. Dus dan is het beter om het hier uit te delen, zeker aangezien ik zelf ook op de lijst stond :)

De download is helaas wel wat langzaam, dus ik ben bang dat ik pas morgen er mee aan de slag kan. Maar goed, iets om naar uit te kijken dan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenbai
Grumpmeister schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 23:56:
[...]
De download is helaas wel wat langzaam, dus ik ben bang dat ik pas morgen er mee aan de slag kan. Maar goed, iets om naar uit te kijken dan.
Bij mij downloade de game met 60 MB/S 8)7
Echt vreemd omdat ik normaal maar 8 MB/S heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
LordJarne schreef op zondag 06 maart 2016 @ 04:38:
[...]

Bij mij downloade de game met 60 MB/S 8)7
Echt vreemd omdat ik normaal maar 8 MB/S heb
Kan zijn dat hij dan download/installeert tegelijkertijd, Maar goed maakt niet uit! Liever snel binnen dat je gauw kunt beginnen aan een avontuur, voor mij is het nog eventjes wachten op een guest pass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Eindelijk terug in Nederland en online :) Helaas mijn pre-start wel gemist!

Name is Drakey en family Kleaudzak - wie kan ik whisperen voor een invite?

Heb nog 3 guestpasses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleaudzak schreef op zondag 06 maart 2016 @ 08:18:

Heb nog 3 guestpasses!
Zou er wel een willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Topicstarter
Kleaudzak schreef op zondag 06 maart 2016 @ 08:18:

Heb nog 3 guestpasses!
G7estpasses staan in de lijst en AudioWaste of ik voor de guild. Alleen zitten we op het moment vol. Nog een guildmissie ofzo en dan kunnen we uitbreiden

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Laatst online: 11-09-2024
Thanks - zojuist de guestpasses verstuurd naar de eerste twee op de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Kwam dit net tegen op Reddit, na het kijken van een aantal gameplay filmpjes. De character creator komt nogal daunting over op mij, daar ik waarschijnlijk veel te lang bezig ben met een character die me uiteindelijk niet zal bevallen.

Een zip met character presets voor iedere class:
1. Originele thread
2. Paar voorbeelden
3. Het bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Voor de mensen die nog geen guest pass hebben. Ik ben door twitch streamers heen gelopen die wel stream en maar 0 of 1 viewer hebben, in chat even vragen of ze hun pass nog hebben en dan lief vragen of je hem mag hebben als ze er toch niks mee doen. Na de 3e viewer kreeg ik die van mij al.

Dit doe ik eigenlijk altijd met games waar passes worden uitgedeeld en kom zo altijd wel aan een pass na nog geen 15 minuten zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
MyKey schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:27:
Voor de mensen die nog geen guest pass hebben. Ik ben door twitch streamers heen gelopen die wel stream en maar 0 of 1 viewer hebben, in chat even vragen of ze hun pass nog hebben en dan lief vragen of je hem mag hebben als ze er toch niks mee doen. Na de 3e viewer kreeg ik die van mij al.

Dit doe ik eigenlijk altijd met games waar passes worden uitgedeeld en kom zo altijd wel aan een pass na nog geen 15 minuten zoeken :D
Nice 1, ga ik me dan ook maar eens mee bezig houden. Al ben ik wel de volgende op de lijst ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
DivineNL schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Nice 1, ga ik me dan ook maar eens mee bezig houden. Al ben ik wel de volgende op de lijst ^^
Mocht het succesvol zijn mag je natuurlijk altijd de rest van de lijst ook voorzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
BasA1991 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Mocht het succesvol zijn mag je natuurlijk altijd de rest van de lijst ook voorzien :9
Mocht het succesvol zijn denk ik dat ik mij met de game ga bezig houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ondertussen kunnen er 20 mensen in de guild, mocht je nog geen invite hebben neem dan even contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaiko
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
https://docs.google.com/s...U/htmlview?sle=true#gid=0

In deze spreadsheet staan inventory expansion quests. Misschien handig! Weet niet of het 100% accuraat is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
gaiko schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:28:
https://docs.google.com/s...U/htmlview?sle=true#gid=0

In deze spreadsheet staan inventory expansion quests. Misschien handig! Weet niet of het 100% accuraat is trouwens.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Heb mezelf van de lijst afgehaald. Getest op een vriend zijn account maar het is niet zo mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

hoppa, Skilled level 2 Gathering :) denk dat ik doordeweeks wel is online kan komen en zie dat k in top5 zit haha, in weekend zijn er te veel hogere mensen online.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik weet het niet met deze game, merk dat ik niet snel meer enthousiast kan worden van een MMORPG, maar wel toe ben aan iets nieuws, iets groots. Dat is zo'n game natuurlijk wel.

Echter speel ik vooral casual, en dan ben ik al een beetje terughoudend jegens Aziatische RPG's.

En dan de game zelf, het ziet er op video's super uit. Alleen lijkt er gigantisch veel te gebeuren en krijg ik een hack n slash gevoel.

Characters zien er verder niet erg aansprekend uit, gevoel dat je erg binnen de kaders moet blijven van de gewenste looks van de classes.

Maar goed, dit alleen op basis van de video's en streams die ik gezien heb. Twijfel nog sterk of dit iets voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

tuinïnen schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:33:
Ik weet het niet met deze game, merk dat ik niet snel meer enthousiast kan worden van een MMORPG, maar wel toe ben aan iets nieuws, iets groots. Dat is zo'n game natuurlijk wel.

Echter speel ik vooral casual, en dan ben ik al een beetje terughoudend jegens Aziatische RPG's.

En dan de game zelf, het ziet er op video's super uit. Alleen lijkt er gigantisch veel te gebeuren en krijg ik een hack n slash gevoel.

Characters zien er verder niet erg aansprekend uit, gevoel dat je erg binnen de kaders moet blijven van de gewenste looks van de classes.

Maar goed, dit alleen op basis van de video's en streams die ik gezien heb. Twijfel nog sterk of dit iets voor mij is.
Opzich heb je gelijk in sommige punten. Je character is gelimiteerd als in: speel je een warrior dan ben je sowieso zo'n normaal mannelijik mens. Speel je een tamer ben je altijd een meisje. De customization is overigens wel echt heeel uitgebreid.

Zelf speel ik nu de hele week al best veel omdat k vrij ben en wat ik merk is dat k dit zelf denk k niet als casual kan spelen. Ik ben wel iemand overigens die altijd top of the leaderboards moet iets wil ik iets leuk vinden :P dat is een curse maar in dit spel vind ik dat dus wel leuk omdat het gewoon kan en je dat dan ook kan laten zien.

Levelen daar in tegen kan je makkelijk casual doen als je bijv uurtje of 2 per dag speelt of 1, maar in deze game doe ik gewoon zoooo veel andere dingen dan levelen en dat zie ik als onmogelijk om effectief te doen in deze game als casual.

Persoonlijk heb ik wel weer het meeste plezier met een MMO sinds ik in een hele lange tijd heb gehad..
Learning curve vond ik heel steep met veel dingen maar als je het eenmaal weet valt het allemaal best wel weer mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 06-03-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ricmaniac schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:00:
Persoonlijk heb ik wel weer het meeste plezier met een MMO sinds ik in een hele lange tijd heb gehad..
Learning curve vond ik heel steep met veel dingen maar als je het eenmaal weet valt het allemaal best wel weer mee.
Vind de curve met name de onduidelijkheid voor bepaalde zaken, met name crafting is imho zeer onduidelijk omdat er blijkbaar toch veel verschil tussen de KR en EU versie lijkt te zitten. Guide en spirit helpen daar niet bijzonder veel in mee, dan moet je weer rank 14 hebben, dan weer 1 of andere quest (die niet beschikbaar is), dan moet je weer vage combinaties van andere dingen maken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
Ricmaniac schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Opzich heb je gelijk in sommige punten. Je character is gelimiteerd als in: speel je een warrior dan ben je sowieso zo'n normaal mannelijik mens. Speel je een tamer ben je altijd een meisje. De customization is overigens wel echt heeel uitgebreid.

Zelf speel ik nu de hele week al best veel omdat k vrij ben en wat ik merk is dat k dit zelf denk k niet als casual kan spelen. Ik ben wel iemand overigens die altijd top of the leaderboards moet iets wil ik iets leuk vinden :P dat is een curse maar in dit spel vind ik dat dus wel leuk omdat het gewoon kan en je dat dan ook kan laten zien.

Levelen daar in tegen kan je makkelijk casual doen als je bijv uurtje of 2 per dag speelt of 1, maar in deze game doe ik gewoon zoooo veel andere dingen dan levelen en dat zie ik als onmogelijk om effectief te doen in deze game als casual.

Zo dacht ik er precies hetzelfde over. Vond het in het begin jammer dat je bijvoorbeeld geen jonge Wizard kan maken. Je kan een heel eind komen met de character creator, maar echt jong zal hij niet worden. Op een gegeven moment vond ik het ook wel goed. Dan maar een normale Wizard.

Hiervoor speelde ik even Blade & Soul. Eigenlijk was ik meer gehyped voor deze game, dan voor Black Desert. Maar naarmate de release van Black Desert dichterbij kwam, en ik keek meer video's dacht ik: "Fuck, dit moet ik spelen :P".

Ik moet zeggen vanaf de eerste keer dat ik inlogde toen de head start begon, ben ik verslaafd aan dit spel. Zoveel te doen, zoveel te leren. Ik heb nog maar een fractie van de World Map, en in het begin dacht ik van, het valt nog wel mee met de grootte.

Natuurlijk zal net als andere MMO's deze MMO moeten groeien. World of Warcraft had in Vanilla ook erg veel, en ik heb al enkele reviews gelezen waarbij Black Desert nog meer had dan Vanilla destijds (heb zelf niet gespeeld). Ik denk dat dit spel voor een groot deel is wat ik gehoopt had.

Natuurlijk ben ik zoals andere sceptisch als het aankomt op nieuwe content, events, etc etc. Er moet genoeg te doen zijn in een MMO. Zoals de PvE content is nu behoorlijk matig/slecht. Dus ik hoop dat hier verandering in komt. Een sandbox MMO zoals dit heeft veel potentie, dus hopelijk gaan ze hier gebruik van maken. Meer skills, professions, etc in de toekomst (ik hoop op een combinatie van RuneScape/WoW)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
DivineNL schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Ik hoop dat het helpt. Misschien dat de meeste passes nu wel vergeven zijn, maar dit werkt bij mij bij alle games wel. Ook met beta keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Laatst online: 03-09 10:13
Advies van Grumpmeister ook maar opgevolgd :)

Helaas aangelopen tegen het 0xE019101A probleem.

Op reddit zie ik nu dat er meer mensen tegen aanlopen:
https://www.reddit.com/r/...e_error_0xe019101a_bd_kr/

Leg ik het goed uit als dat een programma "ondersteuning" van BDO rond wil neuzen op je pc en dat vermoedelijk bitdefender zegt dat doen we dus even niet? Gevolg crash game.

Advies wordt gegeven op Reddit dat als je wil spelen je bepaalde onderdelen van bitdefender uit moet zetten en zelfs een onderdeel uit de Bdo game map met de naam xmag.xem file moet verwijderen?

Heeft iemand anders die Bitdefender heeft hier ervaring mee? Mag eventueel in een pm om het forum niet te "vervuilen" met mijn onwetendheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
fitznl schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:17:
Advies van Grumpmeister ook maar opgevolgd :)

Helaas aangelopen tegen het 0xE019101A probleem.

Op reddit zie ik nu dat er meer mensen tegen aanlopen:
https://www.reddit.com/r/...e_error_0xe019101a_bd_kr/

Leg ik het goed uit als dat een programma "ondersteuning" van BDO rond wil neuzen op je pc en dat vermoedelijk bitdefender zegt dat doen we dus even niet? Gevolg crash game.

Advies wordt gegeven op Reddit dat als je wil spelen je bepaalde onderdelen van bitdefender uit moet zetten en zelfs een onderdeel uit de Bdo game map met de naam xmag.xem file moet verwijderen?

Heeft iemand anders die Bitdefender heeft hier ervaring mee? Mag eventueel in een pm om het forum niet te "vervuilen" met mijn onwetendheid ;)
Kan je niet gewoon in de instellingen de folder van BDO als 'Exception' toe voegen?
Zo werkt het in de meeste antivirussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Laatst online: 03-09 10:13
Valandin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:21:
[...]

Kan je niet gewoon in de instellingen de folder van BDO als 'Exception' toe voegen?
Zo werkt het in de meeste antivirussen.
Helaas op de witte lijst zetten is niet voldoende. Uiteindelijk het advies welk gegeven werd op reddit opgevolgd, dus active tijdens het spelen maar uitgezet. Daarna weer aangezet. Het genoemde bestand (nog) niet verwijderd. Klein uurtje bezig geweest met karakter maken. Geen problemen. Maar nog niet gespeeld. Moest eerst even bijkomen van het karakter maken :)

Blij dat ik de naam van de server Alustin had genoteerd. Dacht staat er niet tussen, zou toch niet zo zijn dat Amerika standaard is? Natuurlijk, dus maar even aangepast naar Europa.

Moet zeggen je kan echt verdrinken in het maken van een karakter, even dit bijwerken, ooh en dat ook, en natuurlijk etc.

In welk channel op Alustin zitten de Tweaker spelers meestal? Zie een behoorlijke lijst staan van mogelijkheden.

Ow. Heb eerst maar 1 karakter aangemaakt. Een Berserker. Met de voornaam Oldfitz en de achternaam Shadowfitz. Mocht het middels de quest gelukt zijn het aantal leden van de guild weer te mogen opschroeven, dan houd ik mij van harte aanbevolen voor een uitnodiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
fitznl schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Helaas op de witte lijst zetten is niet voldoende. Uiteindelijk het advies welk gegeven werd op reddit opgevolgd, dus active tijdens het spelen maar uitgezet. Daarna weer aangezet. Het genoemde bestand (nog) niet verwijderd. Klein uurtje bezig geweest met karakter maken. Geen problemen. Maar nog niet gespeeld. Moest eerst even bijkomen van het karakter maken :)

Blij dat ik de naam van de server Alustin had genoteerd. Dacht staat er niet tussen, zou toch niet zo zijn dat Amerika standaard is? Natuurlijk, dus maar even aangepast naar Europa.

Moet zeggen je kan echt verdrinken in het maken van een karakter, even dit bijwerken, ooh en dat ook, en natuurlijk etc.

In welk channel op Alustin zitten de Tweaker spelers meestal? Zie een behoorlijke lijst staan van mogelijkheden.

Ow. Heb eerst maar 1 karakter aangemaakt. Een Berserker. Met de voornaam Oldfitz en de achternaam Shadowfitz. Mocht het middels de quest gelukt zijn het aantal leden van de guild weer te mogen opschroeven, dan houd ik mij van harte aanbevolen voor een uitnodiging ;)
Channel maakt niet uit! Die kan je altijd changen. Zolang je maar op Alustin zit.
Voor een invite kan je Audiowaste (Tweakers) een berichtje sturen, die is nu online.
We hebben nog 2 plekjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Vandaag nog even gespeeld, zit nu op level 14. Het is me alleen nog niet echt duidelijk wanneer ik met die nodes, trading, etc. bezig kan gaan. Al ga ik er van uit dat dit verder in het 'verhaal' wel vrijgespeeld wordt. Volgens mij ga ik nu wel Velia uit, ben alleen bang al heel wat gemist te hebben :')

Ik heb Audiowaste even een DMetje gestuurd voor de guild. Voor degene die me ook in de friends oid wilt hebben, family name is Duskborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Grumpmeister schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:19:
Vandaag nog even gespeeld, zit nu op level 14. Het is me alleen nog niet echt duidelijk wanneer ik met die nodes, trading, etc. bezig kan gaan. Al ga ik er van uit dat dit verder in het 'verhaal' wel vrijgespeeld wordt. Volgens mij ga ik nu wel Velia uit, ben alleen bang al heel wat gemist te hebben :')

Ik heb Audiowaste even een DMetje gestuurd voor de guild. Voor degene die me ook in de friends oid wilt hebben, family name is Duskborne.
Kan in principe echt altijd :P , level zegt weinig tot niets in BDO. je kan heel veel gewoon gelijk doen zodra je in de game zit. Alleen is het handig om wel wat te levelen zodat je niet overal snel dood gaat :P

Dat vind ik zo mooi aan deze game, gewoon geen "Get to max level ASAP" drang.

Heb denk ik al ruim 100 uur gespeeld en ben nog steeds level 31 omdat k gewoon veel andere dingen doe. persoonlijk vind k dat echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ricmaniac schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:28:
[...]

Kan in principe echt altijd :P , level zegt weinig tot niets in BDO. je kan heel veel gewoon gelijk doen zodra je in de game zit. Alleen is het handig om wel wat te levelen zodat je niet overal snel dood gaat :P

Dat vind ik zo mooi aan deze game, gewoon geen "Get to max level ASAP" drang.

Heb denk ik al ruim 100 uur gespeeld en ben nog steeds level 31 omdat k gewoon veel andere dingen doe. persoonlijk vind k dat echt geweldig.
Tja, die drang naar max level heb ik ook niet echt, maar het lijkt in ieder geval tot nu toe niet uitgelegd te worden. Dus als een nieuwkomer die niet heel veel van de game mee heeft gekregen heb ik nog niet echt een idee hoe zoiets op te zetten is. En ik skip dan ook niet eens dialogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Grumpmeister schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Tja, die drang naar max level heb ik ook niet echt, maar het lijkt in ieder geval tot nu toe niet uitgelegd te worden. Dus als een nieuwkomer die niet heel veel van de game mee heeft gekregen heb ik nog niet echt een idee hoe zoiets op te zetten is. En ik skip dan ook niet eens dialogen :P
In Velia start je ergens een life skill quest chain. Daarin wordt behoorlijk wat uitgelegd over;

Materials gatheren (Hout, planten, vlees, minen)
Craften (Wat shaken, grinden, drying is. Verder wat simple alchemy en simple cooking is)

En waarschijnlijk nog wel meer.. Maar zo ver ben ik zelf nog niet in de chain :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

voor dat traden of workers aan het werk zetten kan je beter denk k het internet even afspeuren. is het moeilijkste om te leren imo. als je het eenmaal snapt is het makkelijk maar daar achterkomen zonder hulp is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Na lang kijken heb ik de sprong gewaagt om ook BDO te proberen. Vooral omdat het er geweldig uitziet en omdat het er erg actievol uit ziet. Een stuk beter als die andere meer stijve MMO achtige spellen.

Helaas zie ik dat het nog wel erg ouderwets is op het gebied van installeren en dus eerst de volledige 32 GB moet neerhalen voor het wat gaat doen :(... dat hebben andere MMO's toch een stuk beter voor elkaar.

Nouja ik wil het graag u proberen maar het zal wel morgen worden dan kan ik vanavond even uitzoeken hoe min familie gaat heten en hoe mijn character gaat zijn/heten/worden.

edit:

ik zie dat ik ook de data file hier kan downloaden

https://blackdesert.zende...Alternate-Download-Method

[ Voor 12% gewijzigd door 4play op 06-03-2016 21:09 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Hmm lees ik het nu goed dat je je ingame items maar op 1 char kan claimen??
Hoe gaat dat claimen?
Ga die game zo opstarten maar wil ook niet dat ik opeens me items zo maar geclaimed heb in dit geval

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
jezzer schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:07:
Hmm lees ik het nu goed dat je je ingame items maar op 1 char kan claimen??
Hoe gaat dat claimen?
Ga die game zo opstarten maar wil ook niet dat ik opeens me items zo maar geclaimed heb in dit geval
Je kan ze via de site claimen. Daar kies je dan welke server etc.
Duurt ongeveer 24u en dan kan je ze via de mail tab ingame oppakken.
Daarna staan ze in je Pearl inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icewind
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik zou graag ook bij de GoT guild/clan willen joinen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wie ik ingame moet benaderen, maar gezien iedereen ook hier zit: bij deze!

Mijn char is: Kridora, Family name: Whitesakura

Alvast bedankt en tot ziens ingame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Icewind schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:42:
Ik zou graag ook bij de GoT guild/clan willen joinen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wie ik ingame moet benaderen, maar gezien iedereen ook hier zit: bij deze!

Mijn char is: Kridora, Family name: Whitesakura

Alvast bedankt en tot ziens ingame!
Staat gewoon in OP :)
Paradox4 (McFancyPants) Leader
AudioWaste(Tweakers)
Audiowaste is nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

Phoeee, na een avond downloaden bleek bitdefender een hekel aan BDO te hebben.

Maaf ik heb het draaien, nu naar bed geen tijd meer om het te proberen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaiko
[...]

Ik heb zelf deze guide gevolgd: http://dulfy.net/2016/03/...ring-workers-basic-guide/

Het is heel basic maar wel wel chill om als springplank te gebruiken vond ik zelf. Je kan je contribution points ook altijd terug krijgen dus je kan gewoon zoveel experimenteren als je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door gaiko op 07-03-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
gaiko schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Ik heb zelf deze guide gevolgd: http://dulfy.net/2016/03/...ring-workers-basic-guide/

Het is heel basic maar wel wel chill om als springplank te gebruiken vond ik zelf. Je kan je contribution points ook altijd terug krijgen dus je kan gewoon zoveel experimenteren als je wilt.
Dat zeker. Verder raad ik iedereen ook aan om in de pub van Velia bij de cook de cooking quest chain te starten. Deze chain loopt steeds uit op meer quests en legt je uiteindelijk ook uit hoe je aan workers komt, hoe je nodes connect, wat de verschrillende huizen zijn en wat hun nut is (Voor jezelf, voor storage, materialen productie, kratten maken) en legt verder ook alle life skills (Productie, gathering, alle andere dingen) uit.

Ik vond dit veel duidelijker en handiger dan welke guide dan ook! Proberen waard.. Geeft ook nog rete veel CP! (Denk dat ik in de chain wel +20 CP heb gekregen, en ik ben er nog niet eens doorheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
4play schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:45:
Phoeee, na een avond downloaden bleek bitdefender een hekel aan BDO te hebben.

Maaf ik heb het draaien, nu naar bed geen tijd meer om het te proberen.
Dan ben je toch één van de weinige die zoveel problemen heeft (mensen die ik dan ken :P). Heb veel vrienden die ook zijn begonnen maar ik merk niets dan met andere MMO's. Het is gewoon downloaden net zoals bij andere MMO's. Snelheid is ook heel erg goed. Ik kan gewoon met 12 MB/s downloaden. Voor mijn gevoel gaat het beter dan de vorige MMO (Blade & Soul) die ik had gespeeld. Hierbij kreeg je alleen maar vage foutmeldingen etc.

Hopelijk dat je in-game ervaring beter zal zijn :D. Succes alvast!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gaiko schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Ja, die heb ik gisteravond ook gevonden, heb nu in ieder geval een paar punten met Velia geconnect om een paar trade items die ik had meer waard te maken. Ik ga vanavond verder met die guide, zat nu op het punt om de workers uit te zoeken.
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Dat zeker. Verder raad ik iedereen ook aan om in de pub van Velia bij de cook de cooking quest chain te starten. Deze chain loopt steeds uit op meer quests en legt je uiteindelijk ook uit hoe je aan workers komt, hoe je nodes connect, wat de verschrillende huizen zijn en wat hun nut is (Voor jezelf, voor storage, materialen productie, kratten maken) en legt verder ook alle life skills (Productie, gathering, alle andere dingen) uit.

Ik vond dit veel duidelijker en handiger dan welke guide dan ook! Proberen waard.. Geeft ook nog rete veel CP! (Denk dat ik in de chain wel +20 CP heb gekregen, en ik ben er nog niet eens doorheen)
Ah, diegene die begint met een 'Pluk een aardappel'? Die heb ik gisteren wel geaccepteerd alvast, vanavond mee verder gaan dan.

[ Voor 39% gewijzigd door Grumpmeister op 07-03-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Grumpmeister schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:49:
[...]

Ja, die heb ik gisteravond ook gevonden, heb nu in ieder geval een paar punten met Velia geconnect om een paar trade items die ik had meer waard te maken. Ik ga vanavond verder met die guide, zat nu op het punt om de workers uit te zoeken.

[...]

Ah, diegene die begint met een 'Pluk een aardappel'? Die heb ik gisteren wel geaccepteerd alvast, vanavond mee verder gaan dan.
Weet ik niet meer., Volgens mij niet.
Volgens mij begon de quest met het plaatsen van wat cooking spullen in een huisje zodat je recepten kon bereiden.

Je kunt de chain in ieder geval starten bij de kok in de pub. Dennis heette die volgens mij... Waar je ook cooking materials van kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:56:
[...]

Weet ik niet meer., Volgens mij niet.
Volgens mij begon de quest met het plaatsen van wat cooking spullen in een huisje zodat je recepten kon bereiden.

Je kunt de chain in ieder geval starten bij de kok in de pub. Dennis heette die volgens mij... Waar je ook cooking materials van kan kopen.
Vanavond maar even kijken dan. Die met de aardappel kwam (volgens mij) van die vrouw die staat af te wassen naast de kok, maar het recept wat ik daar mee maak moest ik dan presenteren aan de kok (oid). Gaat in ieder geval wel goed komen, al moet ik denk ik eerst even kijken of ik van wat troep af kan komen in de inventory :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteren gelukt om in de top 5 gatherers te belanden :) voelde goed haha, maar toen om 1 uur gaan slapen en vanmorgen was het al weg :P dus wordt alleen maar weer verder achter raken deze week haha, maar dat k het gehaald had was al genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ricmaniac schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:07:
Gisteren gelukt om in de top 5 gatherers te belanden :) voelde goed haha, maar toen om 1 uur gaan slapen en vanmorgen was het al weg :P dus wordt alleen maar weer verder achter raken deze week haha, maar dat k het gehaald had was al genoeg
Ben je al skilled 8-10 gatherer dan?
Hoe ben je zo snel zo hoog gekomen? Ik heb zelf behoorlijk veel zitten potato's farmen en ik ben pas halverwege apprentice.. Misschien is er wel een manier om sneller te levelen dan? :9

Ik ga deze week ook niet veel vooruit komen. Kan per dag maximaal een uurtje of 1.5 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Hoe ben je zo snel zo hoog gekomen? Ik heb zelf behoorlijk veel zitten potato's farmen en ik ben pas halverwege apprentice.. Misschien is er wel een manier om sneller te levelen dan? :9

Ik ga deze week ook niet veel vooruit komen. Kan per dag maximaal een uurtje of 1.5 spelen.
kneiter veel hakken en minen XD
Plus werkloos deze maand dus ja... tijd zat

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 07-03-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:07:
Dat is erg netjes, in de top 5 te belanden :). Ik ben zelf nog weinig bezig geweest met gatheren. Ik heb heel even met mijn guild een fishing event gedaan (duurde 60 minuten). Verder heb ik nu 3 workers aan het werk.

- Potato farmer
- Iron Ore
- Copper Ore

Ben aan het kijken hoe dit allemaal precies werkt.

Gisteren ben ik level 33 geworden. Vanaf level 29-33 maar even gepowergeleveled. Man, wat geniet ik van dat old-school grinden. Elke keer lekker veel mobs pullen, alles platgooien met AOE spells en weer verder. Daarnaast nog behoorlijk wat van die Black Stones gekregen als drop. Ik heb nu mijn Yuria staff geüpgrade naar +7. Ook heb ik een volledige Argarian set waarbij ik dus profiteer van alle set effects. De platebody heb ik geupgrade naar +5 (heb genoeg voor +7).

Daarnaast nog de standaard questen behaald rond mijn level.

Gisteren nog een filmpje gezien van zo'n Siege Olifant. Ziet er super tof uit. Kan niet wachten om met zo'n olifant door de stad heen te banjeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Ah thx voor deze info, ga ik vanavond maar eens die cook opzoeken. Ik voel me echt plompverloren in dit spel zeg! :P Geen idee wat de bedoeling is. Mede ook door de iets wat rare questdialogen.(ze lullen er nog doorheen ook) Je leest wat onzin en klikt op Accept. Pas daarna kijk ik wat de quest nu echt voorstelt. Ben nu level 13. Ik heb het gevoel nog niets gedaan te hebben en ik mis een verhaal. Bij Veilia heb ik nu wat kill-goblin quests gedaan voor dat rare zwarte spookbeest. Ik hoop niet dat dit beest de quests blijft geven. (Look at my teeth!) Vreemd gedoe. :/ Nou vanavond weer met frisse moet aan de slag, het blijft wel een mooi spel qua looks and feel. Ook de combat vindt ik intuïtief. Een beetje Arcade achtig. Niet simpelweg op 1 t/m 9 drukken om een move uit te voeren maar echt een knoppencombo.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik ben nu al een paar dagen bezig met het maken van een bootje.
Hopelijk is hij vanavond of morgen klaar.

Afgelopen week had ik al een vlot gemaakt, maar die is wel erg traag en gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:18:
[...]

Gathering tip van de dag: Dailies.

Olvia en de farms tussen Velia en Olvia hebben allemaal gathering dailies, farms in 3 gradaties (10, 25 en 50), Olvia wat losse. Je kan niet even cheap mats kopen, je zal zelf aan de bak moeten gaan.

Heb van het weekend hele serie gedaan, je hebt wat energy issues halverwege, maar je haalt dus al rustig 150% uit gathering zelf plus dat elke quest dus ook iets van 40-50% geeft. Je kan zelfs wisselen tussen alts, het is een family quest, dat je gathering op de 1 doet, maar quests inlevert op de ander.

Inmiddels 2miljoen silver aangetikt met nog een storage value van 2.4miljoen :P En mijn hoogste lvl is nog steeds 'maar' 24 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
FloydRaalte schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Ah thx voor deze info, ga ik vanavond maar eens die cook opzoeken. Ik voel me echt plompverloren in dit spel zeg! :P Geen idee wat de bedoeling is. Mede ook door de iets wat rare questdialogen.(ze lullen er nog doorheen ook) Je leest wat onzin en klikt op Accept. Pas daarna kijk ik wat de quest nu echt voorstelt. Ben nu level 13. Ik heb het gevoel nog niets gedaan te hebben en ik mis een verhaal. Bij Veilia heb ik nu wat kill-goblin quests gedaan voor dat rare zwarte spookbeest. Ik hoop niet dat dit beest de quests blijft geven. (Look at my teeth!) Vreemd gedoe. :/ Nou vanavond weer met frisse moet aan de slag, het blijft wel een mooi spel qua looks and feel. Ook de combat vindt ik intuïtief. Een beetje Arcade achtig. Niet simpelweg op 1 t/m 9 drukken om een move uit te voeren maar echt een knoppencombo.
It gets better! Stukje bij beetje begin je dingen wat meer te snappen en dan valt het achteraf allemaal wel mee zoals Ricmaniac al zei. Ik heb ook nog héél veel te leren maar de basis begrijp ik eindelijk.

Ik denk wel dat veel mensen zullen afvallen door de learning curve en deze game nooit héél groot zal worden omdat het toch wel een kleinere doelgroep aanspreekt.. Maargoed, ik geniet!

Combo's chainen met combat is ook erg fijn.. Quests is inderdaad ruk maar dat is zelden anders geweest bij koreaanse MMO's. De quests en de brakke inventory space zijn de enige minpunten die ik echt aan het spel kan geven.

(Is het verdienmodel natuurlijk ook. Na een paar dagen spelen moet je gewoon 20 euro in het spel pompen om wat meer opslag te krijgen)
SinergyX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Gathering tip van de dag: Dailies.

Olvia en de farms tussen Velia en Olvia hebben allemaal gathering dailies, farms in 3 gradaties (10, 25 en 50), Olvia wat losse. Je kan niet even cheap mats kopen, je zal zelf aan de bak moeten gaan.

Heb van het weekend hele serie gedaan, je hebt wat energy issues halverwege, maar je haalt dus al rustig 150% uit gathering zelf plus dat elke quest dus ook iets van 40-50% geeft. Je kan zelfs wisselen tussen alts, het is een family quest, dat je gathering op de 1 doet, maar quests inlevert op de ander.

Inmiddels 2miljoen silver aangetikt met nog een storage value van 2.4miljoen :P En mijn hoogste lvl is nog steeds 'maar' 24 :P
Thanks voor de tip! Ga ze vanavond maar eens doen.
Waar verdien jij je silver mee dan? Het verkopen van de materials? Ik heb net 20k silver ofzo. Ik hoard alles wat ik heb gewoon. Heb bijv. tegen de 400 potato's nu.. Ik ga een bierbrouwerij beginnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Valandin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:27:
[...]

Je kan ze via de site claimen. Daar kies je dan welke server etc.
Duurt ongeveer 24u en dan kan je ze via de mail tab ingame oppakken.
Daarna staan ze in je Pearl inventory
Oke bedankt, echt perongeluk zal het dus niet gaan maar ik vind het wel erg jammer dat je het maar voor 1 char kan claimen. Ik bedoel ik heb geen idee welke class ik wil gaan spelen dus als ik nu een class kies en die items claim om lekker te kunnen beginnen dan moet ik dus verplicht met die class blijven spelen als ik die items wil houden. Beetje jammer :(

Welke class hebben de mensen hier allemaal? Zat zelf aan een Witch te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
jezzer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:02:
[...]

Oke bedankt, echt perongeluk zal het dus niet gaan maar ik vind het wel erg jammer dat je het maar voor 1 char kan claimen. Ik bedoel ik heb geen idee welke class ik wil gaan spelen dus als ik nu een class kies en die items claim om lekker te kunnen beginnen dan moet ik dus verplicht met die class blijven spelen als ik die items wil houden. Beetje jammer :(

Welke class hebben de mensen hier allemaal? Zat zelf aan een Witch te denken
Ik speel zelf als een Wizard. Jou dillema is hetzelfde dillema als ik heb en daarom heb ik ook nog geen inventory expansions gekocht..

Wizard bevalt overigens wel goed. Leuke skills, toffe animations en je kan aanvallen wel lekker met elkaar chainen. Toch zou ik liever (denk ik) Blader spelen.. Maar laat die nou niet uit zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaiko
Ik speel met een Valkyrie. Bevalt me tot nu toe prima, maar ik heb nog niet heel veel combat gedaan (ben lvl 16). Ik vind de combi van tanky maar ook met devine powers (heal, buffs) wel cool :). Ik wilde eerst ook voor een Blader gaan totdat ik erachter kwam dat die in europa er dus niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Ik speel zelf als een Wizard. Jou dillema is hetzelfde dillema als ik heb en daarom heb ik ook nog geen inventory expansions gekocht..

Wizard bevalt overigens wel goed. Leuke skills, toffe animations en je kan aanvallen wel lekker met elkaar chainen. Toch zou ik liever (denk ik) Blader spelen.. Maar laat die nou niet uit zijn..
Ja dat ook natuurlijk, zal idd ook wel per char zijn ipv account bound.. Is een Wizard nou eigenlijk hetzelfde als een Witch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
jezzer schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Ja dat ook natuurlijk, zal idd ook wel per char zijn ipv account bound.. Is een Wizard nou eigenlijk hetzelfde als een Witch?
Wizard en Witch zijn eigenlijk hetzelfde.
Volgens mij zat er wel érgens een verschil, maar ik weet niet meer wat.

Om nog wat tips te geven:
Food geeft je meer HP Skill. Het gaat langzaam maar is het waard in the long run.. M0@r HP!
Verder kan je (Als het goed is) op de world map met je rechtermuisknop ergens op drukken voor auto walk, als je vervolgens ergens alt+clicked dan krijg je een walk-loop. Als je dit dus met een pack op je rug doet kan je zo AFK stamina en strength trainen.. Heb dit alleen nog niet getest.

Ik ga vandaag maar eens kijken of ik Wake On Lan fatsoenlijk kan instellen om zo m'n PC wakker te schudden en vervolgens naar m'n PC RDP'en om zo BDO te booten en wat workers aan te sturen / afk fishen etc.

Iemand toevallig bekend met een goede RDP tool waar games ook redelijk mee over te nemen zijn? Ik ken Splashtop, wat ideaal werkt. Maar dat is alleen in het zelfde netwerk anders moet je betalen. Er zijn vast wel gratis tooltjes..

[ Voor 60% gewijzigd door Valandin op 07-03-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:40:
[...]

It gets better! Stukje bij beetje begin je dingen wat meer te snappen en dan valt het achteraf allemaal wel mee zoals Ricmaniac al zei. Ik heb ook nog héél veel te leren maar de basis begrijp ik eindelijk.

Ik denk wel dat veel mensen zullen afvallen door de learning curve en deze game nooit héél groot zal worden omdat het toch wel een kleinere doelgroep aanspreekt.. Maargoed, ik geniet!

Combo's chainen met combat is ook erg fijn.. Quests is inderdaad ruk maar dat is zelden anders geweest bij koreaanse MMO's. De quests en de brakke inventory space zijn de enige minpunten die ik echt aan het spel kan geven.

(Is het verdienmodel natuurlijk ook. Na een paar dagen spelen moet je gewoon 20 euro in het spel pompen om wat meer opslag te krijgen)
Ik speel nog wel even lekker door. Eerst maar eens dat Node systeem en workers voor elkaar krijgen. Van je laatste opmerking wordt ik wel een beetje bang..... 20 euro voor een beetje inventory space? Ik heb toch al 30 euro betaald... :o

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
FloydRaalte schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Ik speel nog wel even lekker door. Eerst maar eens dat Node systeem en workers voor elkaar krijgen. Van je laatste opmerking wordt ik wel een beetje bang..... 20 euro voor een beetje inventory space? Ik heb toch al 30 euro betaald... :o
Vind ik ook dubbel omdat het spel in korea gewoon F2P is.. Maargoed.
Het is maar hoe je zelf speelt hoor. Je kan ~30 inventory slots meer unlocken door quests. Dan kom je rond de 50-60 inventory slots uit in totaal. (Correct me if I'm wrong)

Maar voor mij is dat véél te weinig. Ik ben altijd veel bezig met crafting en gathering en de materialen die stapelen dan wel op. Dan heb je wel een grote inventory nodig om alles te beheren.

Natuurlijk is dit ook gratis op te lossen.. Warehouse is account shared.. Je kan alts aanmaken, inventory quests doen en die dan als storage mules gebruiken. Gratis en effectief.

Dan moet je alleen wel weer characters switchen en bijhouden wat je waar stored. Ik wil gewoon al m'n spul op een plek hebben. En inventory slots zijn best aan de prijzige kant (1 euro de slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
FloydRaalte schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Dit is ook iets wat ik gisteren ook ingame al zei, het voelt al wel een beetje geforceerd dat je zoiets aan moet schaffen. Van wat ik dus begrepen heb kan je wel iets van 31-32 slots vrijspelen (zag een iets completer lijstje op reddit), maar zelfs dan, met de hoeveelheid tools, etc. die je kan gebruiken, is dat aan de lage kant.

Dan heb je ook dat je tegen het gewichtslimiet aan gaat lopen, dus dat werkt ook niet mee. Nu is het denk ik wel deels af te vangen door storage carts te gebruiken / ezel / etc. maar toch.

En dan eigenlijk 8 slots voor 8 euro vind ik ergens ook wel prijzig.

Maar goed, dat tot daar aan toe, ik snap de andere kant ook wel wat, het is een MMO zonder maandelijke fees (van wat ik begrijp?). Dus ze moeten wel ergens wat mee verdienen. Dan is het alsnog jammer dat dit soort toevoegingen die directe impact hebben op de gameplay van 1 karakter achter een paywall zitten. Cosmetische dingen zou ik begrijpen en niet eens zo'n probleem mee hebben, maar inventory / weight limits achter een paywall is toch minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Overigens heb ik gisteren 24 slots extra gekocht, aangezien je bij het duurste pakket nog 2500 pearls extra kreeg. Kreeg je bij die andere pakketten niet ook extra pearls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Ik zit al tijdje in guild maar ik heb nog geen idee hoe ik aan een contract kom en hoe ik dan guild missies kan doen. Hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Grumpmeister schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:20:
[...]
maar inventory / weight limits achter een paywall is toch minder...
Weight limit = Strength toch?
Dat zou je best snel kunnen oplossen door de AFK Strength methode die ik boven postte.

Inventory paywall is inderdaad een dingetje. Maarja dan denk ik alsnog van..
30 euro aanschaf + 20-30 euro inventory = 50-60 euro. Dat zou ik normaal ook aan een game uitgeven.
Er zijn iig geen gigantishe paywalls waar je 100'en euro's moet uitgeven om wat redelijks te krijgen..
Verder vind ik de game geniaal bedacht (Ook met marketplace) om het spel niet echt pay 2 win maken.

Zoals een streamer ook al aangaf, in vrijwel elke game kan je gewoon currency kopen. (Bijv kan je in WoW gewoon even 60 euro aan gold uitgeven en dan wat BiS items op de AH kopen) maar in BDO is het toch wat beter uitgedacht.
Audiowaste schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:26:
Overigens heb ik gisteren 24 slots extra gekocht, aangezien je bij het duurste pakket nog 2500 pearls extra kreeg. Kreeg je bij die andere pakketten niet ook extra pearls?
Ik had helaas het spel ook niet gepre-orderd.. Dacht van ik wacht wel tot het uit komt.. Achteraf wel spijt van, die pre-order packs waren het volgens mij wel dubbel en dwars waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Valandin op 07-03-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Laatst online: 05-09-2022
Zojuist een duidelijke les geleerd, had mn carriage volgeladen met gecrafte Iron en Potatoe crates uit Velia, op weg naar Glish. Zag echter een paar bandits op de route, dus ik ging initieel naar een ander kamp om zo deze bandits te ontwijken.

Halverwege wou ik m'n route aanpassen naar Glish.. zo gezegd zo gedaan... zie ik dat m'n paard met wagen in water is beland..

Leer van mijn fout, pas je route niet aan tijdens het lopen, ze lopen dan namelijk nog een stukje rechtdoor... in mijn geval een rivier in :(

Uiteindelijk van de 28 goederen nog 4 opgepakt, maar wel een verlies van 40 000 silver aan goederen en 10 000 aan reparatie... een kleine som gelukkig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 07-03-2016 16:11 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Dat zou je best snel kunnen oplossen door de AFK Strength methode die ik boven postte.

30 euro aanschaf + 20-30 euro inventory = 50-60 euro. Dat zou ik normaal ook aan een game uitgeven.
Er zijn iig geen gigantishe paywalls waar je 100'en euro's moet uitgeven om wat redelijks te krijgen..
Verder vind ik de game geniaal bedacht (Ook met marketplace) om het spel niet echt pay 2 win maken.

Zoals een streamer ook al aangaf, in vrijwel elke game kan je gewoon currency kopen. (Bijv kan je in WoW gewoon even 60 euro aan gold uitgeven en dan wat BiS items op de AH kopen) maar in BDO is het toch wat beter uitgedacht.

[...]

Ik had helaas het spel ook niet gepre-orderd.. Dacht van ik wacht wel tot het uit komt.. Achteraf wel spijt van, die pre-order packs waren het volgens mij wel dubbel en dwars waard.
Ja, met strength kan je het weightlimit iets ophogen, maar van wat ik las was dat tot 40 lt (met 30 strength, iets van 50 uur afk farmen). En dan heb je in de store een optie om 150 lt extra te krijgen. Beetje jammer :P

Maar goed, ik snap het verder ook best wel hoor, zeker voor een subscription-loze MMO. En ik laat me er ook niet door weg jagen, ik had het gisteren met plezier gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

Ik hoor veel mensen over die weight en inventory space, maar die vergeten 2 kleine dingen:

-je Silver is ook gewoon weight, gooi alles in de storage of zet het om naar gold bars (100k stuk).
-Wagons hebben mooie opslag, van 6 tot zelfs 20 slots, parkeer dat ding in de buurt en je hebt altijd extra slots tot je beschikking (tools, rares, losse drops etc), die een behoorlijk gewicht kunnen dragen.

Het is wel grappig dat je met name de hoge lvls hoort zeuren, die hebben ws gewoon met een rondgang naar 50 willen gaan en nooit nagedacht over contribution/energy-cap en inv-space quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SinergyX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Het is wel grappig dat je met name de hoge lvls hoort zeuren, die hebben ws gewoon met een rondgang naar 50 willen gaan en nooit nagedacht over contribution/energy-cap en inv-space quests.
Ik weet niet of dit in het algemeen gericht is, of richting mij :9
Maar ik ben level 16 en eigenlijk alleen met gathering/crafting bezig. Vandaar mijn gezeur om inventory space. Ik heb dus ook nog geen wagon tot mijn beschikking. Wel een goede tip.. Maar eens gaan kijken hoe ik er eentje krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Valandin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:17:

Ik weet niet of dit in het algemeen gericht is, of richting mij :9
Maar ik ben level 16 en eigenlijk alleen met gathering/crafting bezig. Vandaar mijn gezeur om inventory space. Ik heb dus ook nog geen wagon tot mijn beschikking. Wel een goede tip.. Maar eens gaan kijken hoe ik er eentje krijg!
Nee, absoluut niet, meer vanuit wat ik ingame en op fora lees.

Ik ben ook uitsluitend bezig met farm/craft/gathering, maar mijn inventory is puur gericht op wat ik dan nodig heb. De rest is of in storage of in m'n wagon (14 slots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zoveel last van Disconnects?

Ik wordt er zowat om de 20 minuten eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:

Nope geen last van. Ligt waarschijnlijk aan de verbinding die jij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:

Ik kom niet eens de game in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
Holy shit, het deleten van een char duurt een hele dag?!?!? Haha, mijn server slots zitten nu vol omdat ik wat aan het kloten was en nu een dag moet wachten voordat een char deleted is omg hoe verzin je het 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door jezzer op 07-03-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gathering 3 momenteel van de server :P denk dat ik de rest van de avond maar gewoon blijf gatheren, zou het geweldig vinden om eerste te zijn voor even haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ricmaniac schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:00:
Gathering 3 momenteel van de server :P denk dat ik de rest van de avond maar gewoon blijf gatheren, zou het geweldig vinden om eerste te zijn voor even haha :P
Afaik is het van de mensen online, die xaa bv zie je niet altijd bovenaan staan, terwijl er toch niemand in de buurt komt van zijn skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

SinergyX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:44:
[...]

Afaik is het van de mensen online, die xaa bv zie je niet altijd bovenaan staan, terwijl er toch niemand in de buurt komt van zijn skills :P
klopt is ook alleen van mensen online idd :P .. maar dat ik nu dus 3e sta terwijl het avond is vind ik heel tof haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
[...]
Helaas is die auto-path methode op dit moment nog niet mogelijk op EU servers. Van wat ik begrepen heb zal dit pas in een latere patch erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Noiz schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Helaas is die auto-path methode op dit moment nog niet mogelijk op EU servers. Van wat ik begrepen heb zal dit pas in een latere patch erin komen.
Helaas! Hopen dat het snel komt dan.. :P
Ik merk tijdens gathering en fishing wel vaak dat ik een symbooltje zie dat me doet denken aan een 'strength down' symbooltje.. Klopt het dat je dus strength verliest door die life skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Weet iemand hoe ik de GoT guild kan joinen?

Kan nergens ingame vinden hoe ik een guild join..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:32:
Vraagje,

Weet iemand hoe ik de GoT guild kan joinen?

Kan nergens ingame vinden hoe ik een guild join..
Guild
zoals bij vele mmo's die hier op tweakers gespeeld worden is er ook een guild voor Black Desert. Deze guild is vrij te joinen. Geintresseert? doe het volgende:
De 2 die op dit moment mensen kunnen inviten zijn:
Tweakersnaam(ingame familyname)

Paradox4 (McFancyPants) Leader
AudioWaste(Tweakers)

Je kan ons op 2 manieren bereiken: DM of Teamspeak. omdat je beide online moet zijn voor het toevoegen en direct contact met elkaar moet hebben is teamspeak je beste optie. als we online zijn op de game zijn we dat ook op Teamspeak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Valandin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Helaas! Hopen dat het snel komt dan.. :P
Ik merk tijdens gathering en fishing wel vaak dat ik een symbooltje zie dat me doet denken aan een 'strength down' symbooltje.. Klopt het dat je dus strength verliest door die life skills?
Dat dacht ik eerst ook, maar dat is het symbooltje voor energy (het balkje linksboven). Het geeft gewoon aan dat je wat energy kwijt bent door het gatheren, maar heeft voor zover ik weet geen invloed op strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik zit nog te twijfelen welke guild ik uiteindelijk wil joinen. Zit nu in een "normale" guild met standaard activiteiten. Maar ik heb wel zin om straks in een guild te zitten die ook mee kunnen doen aan guild sieges. Wat ik heb begrepen is dat grotere guilds voornamelijk guild sieges gaan doen, en de kleinere guilds kunnen nodes gaan capturen.

Gisteren mijn 6 workers aan het werk gezet. Had een foutje gemaakt omdat ik dacht dat er een limiet zat aan het kopen van huizen, maar dit blijkt niet zo te zijn. Daarbij had ik één van de mindere werkers weer verkocht. Daarna er maar weer een paar aangenomen. Gelukkig 2 van die hele goede workers gekregen (10.000 silver per stuk). Hoge stamina en een hoge workspeed.

Ook nog even wat items verkocht en heb nu ongeveer 1.000.000 silver. Heb een +7 wapen en één armor stukje is nu +6 (+7 ging mis :P).

Tactiek voor het levelen is naar een nieuw gedeelte van een area gaan, zorgen dat ik alle quests doe zodat ik Energy, Contribution Points etc krijg. Als ik klaar ben in een area ga ik powerlevelen totdat ik de gewenste level ben.

Ik had nog een vraag over de kosten van workers. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je geld in je storage moet hebben om de workers te betalen. Maar ik had 10.000 silver in een storage, maar daar is verder niets vanaf gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Laatst online: 05-09-2022
Ricmaniac schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:56:
[...]

klopt is ook alleen van mensen online idd :P .. maar dat ik nu dus 3e sta terwijl het avond is vind ik heel tof haha
Kleine correctie, het is ook gespecificeerd op de online mensen in die channel, zo stond ik vanochtend op Croxus mediah C1 3e qua gathering, had alleen wat meer coal nodig, dus van channel geswapped en daar stond ik 7e.

Daarnaast zorgen de leaderboards er wel voor dat ik inderdaad net iets meer focus op gatheren dan normaal :)

[EDIT] ok.. nog een channel shift gedaan (voor nog meer coal!) en daar staat iemand met professional 5 qua gathering... geen idee hoe iemand uberhaubt al zo hoog kan zitten

[EDIT #2] Bedenk me net, gezien er op al die channels nog coal is, of maar weinig mensen weten dat er een stuk of 10-15 coal veins zijn bij de Castle Ruins vlakbij Heidel, ach ja, meer voor mij :9~

[ Voor 24% gewijzigd door Sabrac op 08-03-2016 10:39 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:20:

[EDIT] ok.. nog een channel shift gedaan (voor nog meer coal!) en daar staat iemand met professional 5 qua gathering... geen idee hoe iemand uberhaubt al zo hoog kan zitten

[EDIT #2] Bedenk me net, gezien er op al die channels nog coal is, of maar weinig mensen weten dat er een stuk of 10-15 coal veins zijn bij de Castle Ruins vlakbij Heidel, ach ja, meer voor mij :9~
Gisteren met een professional 2 zitten praten, die gast heeft een compleet scenario voor elke dag klaar liggen met energy-reward quests en gros van de gathering quests, blijkt dat je toch bijzonder veel kan scoren daarmee.

Tip van de dag :)
Als je de lvl14 gathering quest doet (om beginner skillset te krijgen dat je bv ook van ash planks ook plywood kan maken), geld deze voor je hele familie, je hoeft hem dus maar 1x te doen.

Cooking tip van de dag:
Oatmeal en Grain soup :)

Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.