Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 14:18

4th

Dat of ze zijn minder waard als je ze niet repareert :P

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:16
Lijkt mij dat je ze gewoon kunt repareren, zou gek zijn als het niet kon. Maar de waarde zal (flink) verminderen als ze beschadigd zijn.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:14
ze zijn inderdaad te repareren gewoon. Ik verkoop ze niet, ga er mooi even een andere class mee uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 08:42

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Ik zag deze voorbij komen, wie weet.
https://www.reddit.com/r/...cal_black_stone_thoughts/

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Afgelopen weken niet stil gezeten. Lekker bezig geweest met aakman farmen en inmiddels 269N bereikt :) Nu weer langzaam sparen voor de volgende upgrade ^^

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Fr27W/107178025a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Lekker bezig Neles! What's next?

[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 31-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Wss TET cres en dande van C2 naar C3 voor 261K.
Of ik moet eerder een vells bemachtigen. Daarna C4 dande en een (2e) tet cres voor 265K. Daarna zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
Wat is opeens de hele ophef over 1 of andere exploit en guilds? Speel al aardig lang niet meer, maar gisteren in de discord opeens allemaal mensen vragen of er nog mensen waren met een account, moesten ze even lenen (denk je zelf.. :/) om snel berg geld te maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neles7
SinergyX schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:57:
Wat is opeens de hele ophef over 1 of andere exploit en guilds? Speel al aardig lang niet meer, maar gisteren in de discord opeens allemaal mensen vragen of er nog mensen waren met een account, moesten ze even lenen (denk je zelf.. :/) om snel berg geld te maken.
Lang verhaal kort:
Spelers die nieuw waren of terug beginnen met spelen na 30+ dagen offline te zijn geweest kregen een speciale scroll. Deze scroll kon je alleen met een guild gebruiken. Het is een schatkist en als die dood is krijgt iedereen gratis loot.

Nu wil het dat het spel een tijd gratis is geweest en mensen van top guilds tijdens deze periode heel veel accounts hebben aangemaakt. Zij kregen dus op elk account zo'n scroll, zijn vervolgens lid geworden van hun guild om de scroll in de stash te stoppen en weer te verlaten. Herhaal 10.000x (of meer).,

Vervolgens hebben deze spelers op hun al heel sterke main characters deze schatkisten gefarmed (1000+ per guild) en hebben zo voor ~12Bil aan gratis loot gekregen. Dat is behoorlijk shady en daar is de community boos over geworden. Dat is de exploit in kwestie.

Overigens zijn de spawns nu disabled vanwege het misbruik dus ze hebben er voor nu niets aan. En op grote schaal misbruiken in de toekomst zal ook vast lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Sterker nog, je krijgt 3 scrolls per account, van lvl 58-59-60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

405 accounts waarop silver reduced was. Best nog wel een groot getal. Wel 23 perma bans. Stiekem wel benieuwd wie het waren en wat er nu met die guilds gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

En het geld wat ze al hebben besteed om zaken te kopen? Ik zou zeggen complete reset van account tot moment dat het uitkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Eindelijk een update waar ik achter kan staan :+

btw good news for peeps that were kinda turned off by wearing Pri and Duo dead god armors. They changed it today in global lab so that Dead god is always PEN. with Color changes with the same stat increased per enhance. Last enhance ( previous Pen) being Red color
Afbeeldingslocatie: https://s1.pearlcdn.com/GLOBAL-LAB/Upload/News/2524799134f20200429141353647.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Beetje jammer, net aan het sparen voor pen armors (18/80 nu, over 3 maanden 50/80) komen ze met nieuwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
4th schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:11:
Beetje jammer, net aan het sparen voor pen armors (18/80 nu, over 3 maanden 50/80) komen ze met nieuwe gear.
je hebt een pen boss armor Caphra lv10 nodig om ernaar te kunnen upgraden, dus geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Voorlopig hoef je je er inderdaad nog geen zorgen over te maken dat je pen armors nutteloos zijn. Blackstar wil je vermoedelijk toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Streamercode:
BDONSFH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 23:43
@MisterEagle
Heb je de game weer opgepakt na je pen layten of was dat het einde van je BDO avontuur?
Ben namelijk zelf eindelijk op het punt qua geld voor een pen layten maar nu gaan ze allemaal voor +-70B :( (Dus als je er vanaf wilt hou ik mij aanbevolen maar snap ook als hem wilt bewaren als memento)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
shroudster schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:46:
@MisterEagle
Heb je de game weer opgepakt na je pen layten of was dat het einde van je BDO avontuur?
Ben namelijk zelf eindelijk op het punt qua geld voor een pen layten maar nu gaan ze allemaal voor +-70B :( (Dus als je er vanaf wilt hou ik mij aanbevolen maar snap ook als hem wilt bewaren als memento)
ik speel nog wel met regelmaat, maar heb wel de grootste fout gemaakt :+ heb m verkocht, maand of 2 terug ofzo, voor 47 bil. Had ik maar even gewacht, maarja je kan niet alles weten he haha

Speel momenteel met 273awa ap (met kutum) / 332 dp (opzich had dit zonder de verkoop niet haalbaar geweest dus dat is goed, maar voor meer ap loop ik nu wel tegen lastige zaken aan)

Twijfel een beetje wat ik nu ga doen, eerst pen armor (dim/red nose) (heb alleen pen heve) of ga ik voor 2x tet disto's (heb nu 2x tet narc)

oh en ik heb sinds een maand ook een pegasus, dat ging best soepel (15e poging ofzo) maar twijfel nu of ik die verkoop of niet, heb nog een tweede courser,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
Dat is best wel een oef, wat heb je ervoor gekocht?
Hier nu de PO op max prijs staan, hopen dat die gekocht wordt voordat de prijs verder omhoog gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
shroudster schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:16:
Dat is best wel een oef, wat heb je ervoor gekocht?
Hier nu de PO op max prijs staan, hopen dat die gekocht wordt voordat de prijs verder omhoog gaat. :D
pen dande, tet bs, tet ogre en een tri crescent die direct ook tet werd.. mocht op zich niet klagen :+

prijzen zijn echt insane nu, vraag me af of dat blijft. We krijgen weer veel gratis spul wat mensen meer silver geeft maar natuurlijk ook permanente toevoeging van Agris fever drijft de prijzen op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shroudster
Dat is opzich niet slecht maar moet zeggen dat dat het gevoel van pen items wel echt geweldig is dat je er gewoon niet meer naar om hoeft te kijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VJJBcWl.png
Order was vanochtend fullfilled :o _/-\o_
Nu letterlijk kutum naar C7 halen met caphras en laatste DP van journal claimen = 297/301/346 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Ah dat is fijn zeg! aardige gear ook, ja ik ben jaloers haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Shrouds is de AP monkey, ik ben de DP slet :+
Maar pen neck is voorlopig niet iets dat op mn radar staat, al is het maar omdat andere dingen goedkoper zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2uDeG9.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
ik vind jullie beide uitslovers :+

Wat zouden jullie als eerste upgraden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgUQRoRKj3wrFbuoeRxbKUuB1s8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ax8XBJwG1OJL43EEqbyxQOnJ.jpg?f=user_large

Ik zat zelf te denken om de narcs en dim te verkopen, dan heb ik genoeg om een pen dim terug te kopen, maar dat is wel onwijs duur momenteel, ik vraag me alleen af of dat niet alleen maar hoger gaat worden.

Pen attempts kan ik ook blijven doen, maar daar heb ik, op uitzondering van de layten toen dan, niet erg veel geluk mee.

edit: met 28 bil voor pen dim is het volgens mij zelfs goedkoper om 'm pen te maken via caphra's.

[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 28-05-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ja, dat klopt. Voor 28b kun je nog makkelijker caphra'en. Al zou ik voor dat geld nog liever de gok wagen om te klikken. Ik denk sowieso dat pen armors het eerst volgende is om te doen, al zou je ook kunnen overwegen om de narcs te vervangen door tungs.

Je zou ook nog voor leeburs/muskans kunnen gaan. Maakt je wel wat tankier.

[ Voor 13% gewijzigd door rsnubje op 28-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shroudster
MisterEagle schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:25:
ik vind jullie beide uitslovers :+

Wat zouden jullie als eerste upgraden?
[Afbeelding]

Ik zat zelf te denken om de narcs en dim te verkopen, dan heb ik genoeg om een pen dim terug te kopen, maar dat is wel onwijs duur momenteel, ik vraag me alleen af of dat niet alleen maar hoger gaat worden.

Pen attempts kan ik ook blijven doen, maar daar heb ik, op uitzondering van de layten toen dan, niet erg veel geluk mee.

edit: met 28 bil voor pen dim is het volgens mij zelfs goedkoper om 'm pen te maken via caphra's.
Ik zou vooral kijken waar wil je de nadruk op leggen, pve of pvp.
In geval van pvp is evasion wel een must en daar horen ook muskan's en leebur's bij.
Eventueel narcs in de toekomst naar dawn earring doen is ook leuk als je andere eva builds een hak wilt zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
shroudster schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik zou vooral kijken waar wil je de nadruk op leggen, pve of pvp.
In geval van pvp is evasion wel een must en daar horen ook muskan's en leebur's bij.
Eventueel narcs in de toekomst naar dawn earring doen is ook leuk als je andere eva builds een hak wilt zetten >:)
Vooral pve, pvp wel leuk voor af en toe, maar vooral pve de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Waar grind je veel? Want dan kun je miss nog wel wat meer AP gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
rsnubje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:45:
Waar grind je veel? Want dan kun je miss nog wel wat meer AP gebruiken.
Ben momenteel vooral bezig voor de mp pot pieces. Eigenlijk alleen aan het tannen, stomme kippen, zit bijna aan 500k feathers nu. Energy refill ik bij manshaums of miru (solo ~6.2k trash/h)

Dat laatste is t enige waar ik me een beetje zorgen over maak als ik mn narcs verkoop. Ik heb geen idee hoe die extra kama damage +14 zich verhoudt tot ap.

Ben voornemens wat meer naar stars end uit te wijken en in een gekke bui zoek ik hystria op voor mn laatste compass piece.

Qua dp zit ik al wel goed voor alle plekken, zelfs met frenzy is t nooit een probleem eigenlijk. Dus ik denk, meer ap is altijd goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ok duidelijk :) Ja, al is je enige optie daarvoor tet distos of tungrads.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4th

4th

3 nieuwe regions planned, odyl, dit jaar, 2021 zuiden van mediah, 2022/23 noorden van valencia, hasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ja, of in EU +1 jaar erbij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
rsnubje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:39:
Ja, dat klopt. Voor 28b kun je nog makkelijker caphra'en. Al zou ik voor dat geld nog liever de gok wagen om te klikken. Ik denk sowieso dat pen armors het eerst volgende is om te doen, al zou je ook kunnen overwegen om de narcs te vervangen door tungs.

Je zou ook nog voor leeburs/muskans kunnen gaan. Maakt je wel wat tankier.
heb 4 backup pieces gekocht en die constant aan het rouletten geweest, net pen red nose geklikt op 147fs. Viel best mee dus. Wel fijn, zsm naar C10 (cheaper dan dim, vandaar rn) en dan maar wachten op het nieuwe armor ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Congrats :D Hopelijk duurt die armor niet langer dan een paar maanden meer. Of nog lang genoeg weg zodat ik mn caphras af kan maken in mn wapens in ieder geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Heb zelf een pen DT van de markt gehaald, waren beter beschikbaar dan RN, zit nu op C7, wacht nog even met de rest en verzamel rustig wat meer caphras.

Verder vandaag eindelijk 7k family fame voor net dat beetje extra tax reduction :P

[ Voor 22% gewijzigd door 4th op 11-06-2020 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Register the following coupon code under your account now: BDOSCHR
Free loots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Eindelijk klaar met de caphras. Nu eens wat random dingen proberen zoals compas en hp pot.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wK7dluE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ItpxiNC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 10:17
Zijn er spelers hier die gebruik maken van een rx 5700 xt en op 1440p spelen? Zo ja ervaren jullie ook met alles op hoogste settings en remastered aan ineens flinke temperaturen? Bij andere spellen heb ik dit niet alleen bij bdo remastered

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

BlackBarryNL schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:43:
Zijn er spelers hier die gebruik maken van een rx 5700 xt en op 1440p spelen? Zo ja ervaren jullie ook met alles op hoogste settings en remastered aan ineens flinke temperaturen? Bij andere spellen heb ik dit niet alleen bij bdo remastered
Het is best wel een grafisch zware game op remastered. Het is nu natuurlijk ook wel iets warmer buiten, maar ja, ik heb qua warmte in bdo zelf ook weinig referentie met andere games. Ligt er misschien ook maar net aan waar je het mee vergelijkt.

Overigens heb ik zelf geen 5700 XT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
BlackBarryNL schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:43:
Ik heb dan wel een 1080ti (met aftermarket cooler) maar herken wel wat je zegt. Geen enkele andere game maakt mijn gpu zo warm als bdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Ook hier wordt hij heter dan bij andere games op remastered met een 2080@4k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Afgelopen week weer een pen erbij, 20B voor een pen bhegs
Uru en helmet nog te gaan :)

Code for free loot:
BDOCRS1
BDOCRS2

en over weekje waarschijnlijk
BDOCRS3

[ Voor 32% gewijzigd door 4th op 08-08-2020 11:54 ]

• 4th

4th

Vandaag bericht:

O'dyllita Coming Soon
https://www.blackdesertonline.com/news/view/4362
denk "they forgot TM"

Onderaan bericht:
Coming Soon on
October 7th, 2020(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:15

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik naar achteren loop, draait het character niet. Kan ik dat ergens instellen? Of moet ik (als ik mooie screenshots wil maken, want sjeees dat licht soms..) met de character eerst een rondje lopen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

JoeZuCK schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:27:
Als ik naar achteren loop, draait het character niet. Kan ik dat ergens instellen? Of moet ik (als ik mooie screenshots wil maken, want sjeees dat licht soms..) met de character eerst een rondje lopen.
Denk ik niet, want dan zouden sommige classes geen S block kunnen gebruiken.
Maar je kunt toch je beeld ff draaien, 1x op W drukken oid en dan weer je beeld terug draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
of met middle mouse, dan kan je (default) je camera vrij bewegen zonder dat je character meebeweegt.

Overigens, hoe denken jullie erover dat vanaf 24 februari Kakao games niet langer bdo doet, maar dat pearl abyss dat zelf gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

MisterEagle schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:57:
Overigens, hoe denken jullie erover dat vanaf 24 februari Kakao games niet langer bdo doet, maar dat pearl abyss dat zelf gaat doen?
Ik denk eigenlijk dat het niet perse slecht is voor de game. Sommige dingen verdwijnen wss wel, zoals loyalty VP's, maar dat is voor mij geen probleem. Voor de rest is het wel zo dat alles veel directer wordt.
Kan dus prima zijn dat we sneller content gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ja emmm dit ziet er dus wel vet uit :P Denk dat ik mn tag gevonden heb.
[YouTube: Black Desert Online - Nova Combat Trailer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Vandaag komen volgens mij 1000 crons en 300 caphra's per ingame mail.

Toch gisteren alvast een pen attempt gedaan en urugons ging meteen, dikke prima :-) Nu 281, 285, 335 met pen kutum. Inmiddels ben ik onwijs hard aan het balen dat ik indertijd de pen layten verkocht heb maar aan de andere kant had ik dan niet de gear gehad om door te gaan dus ja.. dubbel :-)

Nu eerst maar focus op meer dp en dan daarna kijken of ik in een keer naar 291 aap kan. (1x tet disto + 3x tungrad acc (belt/rings) Pen dande is al c5, dus geloof dat de acc goedkoper zijn dan hoger met caphra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

MisterEagle schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:55:
Toch gisteren alvast een pen attempt gedaan en urugons ging meteen, dikke prima :-) Nu 281, 285, 335 met pen kutum.
Awesome 8) Was het een 1-tap? Welke stack?
Ik wil vanavond pas klikken. 2x pen bs en 1x pen cres. Daarna kijken of ik nog genoeg crons kan krijgen voor tri fallen god attempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
rsnubje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:17:
[...]

Awesome 8) Was het een 1-tap? Welke stack?
Ik wil vanavond pas klikken. 2x pen bs en 1x pen cres. Daarna kijken of ik nog genoeg crons kan krijgen voor tri fallen god attempt.
voor de uru was het een one tap, maar wel al op 180fs, dus was niet de allereerste poging zeg maar.

Helaas hier geen pen bs op 259fs.
In mijn guild zijn er tot nu toe 5 pen bs geklikt al... en de kzarka's en dande's heb ik niet eens geteld. Vraag me wel af wat voor effect dit gaat hebben op de economy weer. Er zijn bij mij helaas gekken die de pen bs verkopen :+

edit: overigens wel leuk die caphra's, nu 340dp en blijf nog even doorkopen :9
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/656893687120396308/788777298576801798/unknown.png

rn zit nu op c5 die wil ik naar c10 pushen voor dead god armor. (flame heb ik al)
vervolgens wil ik de tungrad earring swappen voor tet disto en belt + beide rings naar tungrad variant.
Voorlopig voor komende jaar weer doelstellingen genoeg dus

en ik zoek ook nog naar welke class ik ga rerollen. Al heb ik super veel plezier met grinden, awa musa is echt drama in pvp merk ik.. en succesion vind ik niet fijn spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door MisterEagle op 16-12-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

@MisterEagle Last of the Musa's :P Ik heb het nog even geprobeerd, omdat ik het echt een leuke class vind, maar uiteindelijk toch weer terug bij Guardian. Denk dat ik Nova ook een goede kans ga geven.

Je zou striker kunnen proberen, maar dan is succ weer matig in pvp. Succ valk is wel heel leuk in beide :)

En ja, die caphra prijs nu is super nice, maar helaas vorige week mn C14 kutum al afgemaakt en heb voorlopig niks nodig. Ooit C13 dande, maar dat heeft nog geen haast.

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 16-12-2020 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Mijn eerste zelf gemaakte pen accessory! :9~ :o Gemaakt op een 200 stack.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTCFEGF.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Conclusie: blackstar lijkt 2% crit damage te heben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL-r6uHriWnWJHr-uxnBVq0q1_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66UI3SAoK2oKNNOboM6uBi4C.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door rsnubje op 15-02-2021 11:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
Kleine reminder voor mensen die al even niet hebben gespeeld, Maom/kakao draagt hele EU distributie over aan de US kant, Pearl Abyss, de transfer van Kakao naar Pearls Abyss is nu open gegaan, dit kan tot medio mei om je account over te zetten, anders ben je je characters kwijt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-07 15:10
Tot 25 februari gratis op zowel Pearl Abyss alsook Steam.

Een aantal codes om in te wisselen op de PearlAbyss site.
1: JKSC - OUPO - N50A - RTME
2: 0225 - WEAR - ETHE - ONE!
3: BDOT - RANS - FERT - WEET
4: PEAR-LABY-SSST-REAM
5: 0225-2021-ENDL-AIVE
6: ENDL-AIVE-0225-2021

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:11
PThijssen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:14:
Tot 25 februari gratis op zowel Pearl Abyss alsook Steam.

Een aantal codes om in te wisselen op de PearlAbyss site.
1: JKSC - OUPO - N50A - RTME
2: 0225 - WEAR - ETHE - ONE!
3: BDOT - RANS - FERT - WEET
4: PEAR-LABY-SSST-REAM
5: 0225-2021-ENDL-AIVE
6: ENDL-AIVE-0225-2021
Ik ben toevallig dit weekend begonnen met dit spel, dus ben totaal nieuw.
Dit omdat het gratis via Steam te verkrijgen was, mijn account is dus gemaakt op Steam.

Alleen waar kan ik deze codes gebruiken. Op de website van Pearl-abyss lukt het me niet.

Is voor de rest een tweakers guild of iets? Handig om een 'newbie' op weg te helpen.
1e indruk is in ieder geval goed, vecht systeem ziet er gelikt uit.
Maar er is zoveel mogelijk, het is een beetje overwhelming.
Ben nu maar gewoon aan het questen en zit volgens mij op lvl16 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Frank_P schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Ik ben toevallig dit weekend begonnen met dit spel, dus ben totaal nieuw.
Dit omdat het gratis via Steam te verkrijgen was, mijn account is dus gemaakt op Steam.

Alleen waar kan ik deze codes gebruiken. Op de website van Pearl-abyss lukt het me niet.

Is voor de rest een tweakers guild of iets? Handig om een 'newbie' op weg te helpen.
1e indruk is in ieder geval goed, vecht systeem ziet er gelikt uit.
Maar er is zoveel mogelijk, het is een beetje overwhelming.
Ben nu maar gewoon aan het questen en zit volgens mij op lvl16 ofzo.
Als het goed is kun je met je Steam Account inloggen op account.pearlabyss.com. Zorg dat je al op de steam website bent ingelogd, of doe na het inloggen nog eens naar account.pearlabyss.com navigeren.
Op https://payment.naeu.playblackdesert.com/en-US/Shop/Coupon kun je ze dan redeemen.

Ben na een paar maanden/jaar weer eens begonnen en ben aan het kijken of ik weer in een guild of zo ga stappen. Als je iets wilt weten, kun je het me iig gewoon vragen... ben er zelf ook weer een beetje uit... maar ja, ik probeer wel een antwoord te geven dan ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:11
PThijssen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Als het goed is kun je met je Steam Account inloggen op account.pearlabyss.com. Zorg dat je al op de steam website bent ingelogd, of doe na het inloggen nog eens naar account.pearlabyss.com navigeren.
Op https://payment.naeu.playblackdesert.com/en-US/Shop/Coupon kun je ze dan redeemen.

Ben na een paar maanden/jaar weer eens begonnen en ben aan het kijken of ik weer in een guild of zo ga stappen. Als je iets wilt weten, kun je het me iig gewoon vragen... ben er zelf ook weer een beetje uit... maar ja, ik probeer wel een antwoord te geven dan ;)
Bedankt, het is gelukt met de codes in te vullen nu! Ik weet alleen nog niet wat ik allemaal heb gekregen en wat ik ermee kan :9

Wat ik nu aan het doen ben is voornamelijk de quests volgen en lvlen.
Af en toe krijg ik een beter stuk gear welke ik equip, maar de rest van de items/mats heb ik geen idee wat ik ermee moet.
Daarnaast kan je mounts kopen, je kan life skills upgraden (hoe begin ik daaraan?), je kan huizen kopen etc.
Nergens wordt je bij de hand genomen wanneer je daar het beste aan kan beginnen.
Voor gathering heb ik bijv. tools nodig, maar hoe ik daaraan kom?

Ook heb je enorm veel knipperende dingen overal, enorm veel typen spullen, loot, specials, rewards etc.
Het is een hoop op vanuit het niets in 1 keer te behapstukken.
Ook infusion, transfusion, enhancing, dat kan je volgens mij pas het beste gebruiken als je wat betere gear hebt, maar ook hier krijg je geen uitleg over in het spel.

Kortom eigenlijk heb ik een fatsoenlijke newbie guide nodig die aangeeft hoe iets werkt, hoe je het het beste kan doen, vanaf welk lvl etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PThijssen
Frank_P schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:28:
[...]

Bedankt, het is gelukt met de codes in te vullen nu! Ik weet alleen nog niet wat ik allemaal heb gekregen en wat ik ermee kan :9

Wat ik nu aan het doen ben is voornamelijk de quests volgen en lvlen.
Af en toe krijg ik een beter stuk gear welke ik equip, maar de rest van de items/mats heb ik geen idee wat ik ermee moet.
Daarnaast kan je mounts kopen, je kan life skills upgraden (hoe begin ik daaraan?), je kan huizen kopen etc.
Nergens wordt je bij de hand genomen wanneer je daar het beste aan kan beginnen.
Voor gathering heb ik bijv. tools nodig, maar hoe ik daaraan kom?

Ook heb je enorm veel knipperende dingen overal, enorm veel typen spullen, loot, specials, rewards etc.
Het is een hoop op vanuit het niets in 1 keer te behapstukken.
Ook infusion, transfusion, enhancing, dat kan je volgens mij pas het beste gebruiken als je wat betere gear hebt, maar ook hier krijg je geen uitleg over in het spel.

Kortom eigenlijk heb ik een fatsoenlijke newbie guide nodig die aangeeft hoe iets werkt, hoe je het het beste kan doen, vanaf welk lvl etc etc.
Als je de eerste paar quests doet, tot aan het eerste stadje dan kom je al een heel eind. Pas dan ga je een beetje meer spelen. Vervelende is wel dat als je de main quest blijft volgen, dat je dan heel veel content overslaat. Hangt natuurlijk af wat je doel is in het spel. Wil je snel naar de lvl 56 en hoger, dan moet je die quest blijven volgen tot je bij mobs komt waar je het wat lastiger mee hebt en die dan een dag lang blijven grinden :p
Anders gewoon ook veel van die sidequest doen die je overal tegenkomt.

life skills upgraden: hangt van de skills af. Voor stamina moet je bijvoorbeeld gewoon lopen, gaat al vanzelf. Streangth moet je trade items sjouwen. Dan kun je op denduur meer gewicht in je backpack dragen. etc. etc..
In de meeste steden kun je items kopen waarmee je kunt gatheren, maar bij de beginner quest krijg je ook al een hoop zooi om daarmee te beginnen. Dus, blijf vooral die beginner questjes doen, dan krijg je vanzelf wat meer inzicht. Probeer vooral niet te snel te veel willen doen. Lees rustig alles wat er bij die side quests verteld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
Probeer inderdaad rustig aan en stapje voor stapje. Veel wordt in sidequests wel uitgelegd en anders is er op Youtube heel veel te vinden. Voor de specifieke classes zijn eigen discordservers die weer eigen guides hebben op gear voor je class. al met al een verslavend spel, waarbij ik erg blij ben dat ik het inmiddels al 35 dagen niet meer heb opgestart :p (op 1 keer na i.v.m. dataoverdracht van partij naar partij)

Ik heb me ruim 12K uur vermaakt in het spel en er zit flink wat diepgang in.

Deze sites hebben mij veel geholpen:
- Youtube (guides over vanalles en nog wat)
- somethinglovely.net (wereldkaart (ideaal voor het ontdekken van npc, nodes etc, trade- en horse calculator)
- bdocodex.com (info over alle items, recepten, knowledge etc)
- bdoplanner.com (gear samenstellen en opslaan. Kan je bepalen waar je naar toe wilt werken)

En zoals gezegd discord, de volgende server:
- https://discord.gg/ihaeu (boss discord, hier vind je ook veel algemene info op)

[ Voor 32% gewijzigd door MisterEagle op 01-03-2021 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik wilde Incendar nog even toevoegen aan het lijstje met nuttige website. Hier kun je echt bijna alles vinden en vooral het knowledge gedeelte is super!
https://incendar.com/master_knowledge_database.php
Daarnaast zijn er voor elke class, class discords. Die kan ik sowieso aanraden, ookal is de ene de andere niet zeg maar.
Hierin staan nog wat nuttige dingen.

@Frank_P Als lifeskillen en Twitch dingen zijn die je beide graag doet: Bairoghaan en MrRapolas zijn goede lifeskillers en aardige streamers waar je letterlijk alles aan kunt vragen.
Beste tips die ik nog mee kan geven is ten eerste, heel simpel, neem je tijd. Ga rustig eerst de mainstory door met questen. Best een hoop wordt gewoon uitgelegd daarin.

Als laatste, hurray, ik ben full pen 8) Ja, dont mind die Offin, maar accuracy zat en uiteindelijk wordt het toch een dead god lol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvvewfbsMH1YUsnsBBFbFQUZ46Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q9Y24Aq4RWBjz6V2PKEYAxzg.png?f=user_large
rsnubje schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:18:
Eindelijk klaar met de caphras. Nu eens wat random dingen proberen zoals compas en hp pot.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Well, dat duurde dus ook maar 1 weekje :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9S7FrQf03QxVitgUqIyehQ7FoC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AJrLjExgKLtgo1sGNTsrHut1.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Voor nieuwe spelers, maak als eerste een season character aan, extra loot en wat meer beginners uitleg met de quest die je doorloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Goed punt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
rsnubje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:31:
Als laatste, hurray, ik ben full pen 8) Ja, dont mind die Offin, maar accuracy zat en uiteindelijk wordt het toch een dead god lol.
[Afbeelding]
700 gs when? :+

@Frank_P Er is volgens mij geen echte Tweakers guild. Er zijn wel genoeg noob friendly guilds en als je Nederlandse guilds zoekt hebt je guilds als TheDutchmans en LageLanden (zullen er vast wel meer zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Neles7 op 02-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 13:30

Poekie McPurrr

Mreoww~

Als je nu elke dag inlogt krijg je capiota (?) gear kado, waaronder die lvl64 reward.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Laatst online: 27-06 13:32
Voor het laatste gespeeld in 2018, maar man man man, wat is er veel veranderd, weet niet eens waar ik moet beginnen en of men gear nog uberhaupt nog wel up-to-date is.

Kan iemand mij in de juiste richting sturen?
Musa van lvl 61, dat was toen der tijd de softcap level, is deze inmiddels hoger?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EppWReT.png

Ben sowieso van plan een seasonal char te creeren, omdat je daar volgens mij een PEN belt van krijgt (TET eq.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Zou die Musa even laten voor wat het is en inderdaad een season char maken en dmv de quests (main en side) weer terug in het spel te komen.
Let wel, op season kan je geen auctionhouse gear equippen en ook de gear die je van Ellie kan kopen kan je niet equippen (Ellie, staat in grote steden bij de paardenstal en verkoopt gear, food en wortels voor 1 silver) .
Wel weer grappig, als je de Valencia1 questline hebt gedaan kan je met je contributiepoints gear huren van de leider daar die je wel op je season kan, mits je genoeg points hebt natuurlijk..

Als je bij de kamsilvia quests aan bent gekomen dan eerst de chenga-tome quest doen, die tome geeft weer extra exp voor die regio. Op google staan wel wat guides daarvoor, maar je rent er in no-time doorheen en guide heb je eigenlijk enkel nodig voor de antwoorden..

1 tip nog als je season doet, rush niet meteen naar 61 door te grinden. Je verdient en krijgt een hoop meer door de main en sidequests te doen. En nog 1.. Als je beetje ok gear hebt check dan welke worldbosses je moet doen voor BlackSpirit seasongoodies en doe die alvast. Niet dat je straks end season merkt dat je nog een boss mist en daardoor ook de goodies..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Season komt er inderdaad weer aan. En een nieuwe class. Vermoedelijk vallen die 2 samen. Dat zou de 24e zijn, of wellicht 1 week later als er eerst pre-creation is. Een goed moment om dan in te stappen in season.

Speaking of season. Als je de Mediah questline helemaal volgt (moet sowieso voor season rewards dacht ik), kun je Naru gear krijgen/enhancen en Pen Naru omwisselen voor Pri Tuvala items. Dit zou ik gewoon zoveel mogelijk doen. Als je enhance stones teveel hebt voor Naru, wat zeker zo gaat zijn, haal je gewoon meerdere Pri Tuvalas, gratis 100% dura :P

Quest accessories kun je overigens wel equippen als Season en ook enhancen en dan zijn ze best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Door al die seasons is mijn main nu eigenlijk enkel nog aan het vissen in de afk-uren :D

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Major Update Details

- Hadum, the goddess of despair, will bring forth the Elvia Realm into the Black Desert world.
- Various new items that can be obtained with the Elvia Realm will be added.

- The Value Pack's Combat/Skill/Life/Mount EXP buff will be increased to +30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Wat ik begrepen heb van season server is dat je Tuvula gear naar PEN gemakkelijk kan enhancen en deze dan kan exchangen naar boss gear klopt dit? En je kan schijnbaar ook gemakkelijk je accessories enhancen?

Is dit allemaal te behalen binnen 1 maand? Anders is het een beetje zonde als ik mijn eerste season char ga creëren en ik kan straks mijn gear niet exchangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

arienvanhelden schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:31:
Wat ik begrepen heb van season server is dat je Tuvula gear naar PEN gemakkelijk kan enhancen en deze dan kan exchangen naar boss gear klopt dit? En je kan schijnbaar ook gemakkelijk je accessories enhancen?

Is dit allemaal te behalen binnen 1 maand? Anders is het een beetje zonde als ik mijn eerste season char ga creëren en ik kan straks mijn gear niet exchangen.
Ja, dat klopt allemaal. Je krijgt ook ongeveer alle benodigde failstacks. In de Valencia questline zitten er ook nog wat. Season duurt 3 maanden, dus je hebt tijd zat. Als je elke dag een paar uurtjes doen ben je binnen no-time full pen. Pen Tuvula converteert naar Tet boss equivalent. Je kunt 1 item kiezen elk seizoen welke je als boss wilt hebben, de rest blijft in principe tuvula welke je niet meer kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Zou ongeacht hoelang season nog duurt (denk nog krap maandje voor dit season?) op seasonserver char maken. Je progress behoud je toch na afloop en degoodies en buffs zijn beter dan die van reguliere/olvia.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Hoogstwaarschijnlijk duurt dit season tot de 24ste. Dan komt precreation (met rewards) voor nieuwe class en week later (31ste) de launch van nieuw season met speelbare nieuwe class.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vu2iD8Rb-BqK9w9dQCLtdl9l5QQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d8XlTHQqvmVJRHLWiO0O2Vzs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door 4th op 03-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
rsnubje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Ja, dat klopt allemaal. Je krijgt ook ongeveer alle benodigde failstacks. In de Valencia questline zitten er ook nog wat. Season duurt 3 maanden, dus je hebt tijd zat. Als je elke dag een paar uurtjes doen ben je binnen no-time full pen. Pen Tuvula converteert naar Tet boss equivalent. Je kunt 1 item kiezen elk seizoen welke je als boss wilt hebben, de rest blijft in principe tuvula welke je niet meer kunt upgraden.
Alright, dan zou ik sowieso gaan voor een PEN tuvula helment, heb namelijk al muskans, dim tree en bheg, dus dan zou ik kunnen gaan voor TET giath, dat zou wel nice zijn! Dan is de rest niet zo heel belangrijk om te enhancen naar hoger levle want die ga ik niet gebruiken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik ben nu een weekje aan het spelen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal aan het doen ben. :+ Dit spel is zo ingewikkeld, zoveel mogelijkheden.

Heb nog niet echt een season char aangemaakt, omdat het seizoen bijna afgelopen is. Ik speel nu vooral op die extra XP server.

Inmiddels een alt voor vissen, koken en farmen gemaakt. Dan heb ik nog een Sorc en een Wizzard "main" en een low level Striker als season char.

Maar ik vind het echt lastig om te kiezen waar de focus op te leggen. Natuurlijk wil ik veel centen zodat ik gear kan kopen, maar verder...

Overigens vind ik het vechten met de combo's ook best lastig. Laatst soortgelijk spel wat ik heb gespeeld was Lineage 2 en daar was het vechten een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
TheBrut3 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:16:
Ik ben nu een weekje aan het spelen, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal aan het doen ben. :+ Dit spel is zo ingewikkeld, zoveel mogelijkheden.

Heb nog niet echt een season char aangemaakt, omdat het seizoen bijna afgelopen is. Ik speel nu vooral op die extra XP server.

Inmiddels een alt voor vissen, koken en farmen gemaakt. Dan heb ik nog een Sorc en een Wizzard "main" en een low level Striker als season char.

Maar ik vind het echt lastig om te kiezen waar de focus op te leggen. Natuurlijk wil ik veel centen zodat ik gear kan kopen, maar verder...

Overigens vind ik het vechten met de combo's ook best lastig. Laatst soortgelijk spel wat ik heb gespeeld was Lineage 2 en daar was het vechten een stuk makkelijker.
Heb wel redelijk hetzelfde. Er is gewoon teveel om te doen en wordt na de standaard questjes niet goed uitgelegd. Weet dat er wel heel veel filmpjes over te vinden zijn.. maar wil gewoon spelen en niet eerst uren naar tutorials kijken :p
Moet nog steeds op zoek naar een goede guild waar ik als casual gamer in kan gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Belangrijk is, ga niet luisteren naar andere mensen wat je 'moet' doen. De game is zo groot/complex dat aan je hand van A naar B gaan je echt 0,0 verder helpt. Pas als je leert hoe hele crafting, combat, gear, alles werkt, dan pas kan je echt de beter keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

PThijssen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Heb wel redelijk hetzelfde. Er is gewoon teveel om te doen en wordt na de standaard questjes niet goed uitgelegd. Weet dat er wel heel veel filmpjes over te vinden zijn.. maar wil gewoon spelen en niet eerst uren naar tutorials kijken :p
Moet nog steeds op zoek naar een goede guild waar ik als casual gamer in kan gaan zitten.
De tutorial duurt gewoon 1000 uur :+

Als je nederlands talig belangrijk vindt: LageLanden, TheDutchmans, TheNetherlands, wellicht nog wat meer.
Engels talig hoor ik wel goeie dingen over FunHub. Verder zijn er nog een hoop guilds, maar die schieten me even niet binnen.

En wat SinergyX zegt. En wees niet bang om te vragen. Nu zijn een aantal van ons al redelijk ver in de game, maar schroom je niet om gewoon te vragen. Ik vind het ook leuk om te zien dat er nieuwe spelers zich in de game willen bijten en voortgang boeken 8)

[ Voor 14% gewijzigd door rsnubje op 10-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Zelf ben ik vooral een hoarder en wil alles maar ook echt alles bewaren. Nu heb ik in alle (bezochte) steden heel de wearhouse vol met zooi waar ik niet van weet of ik ze ga gebruiken. Hierdoor ook alle ruimte van de chars helemaal vol en als ik dus een keertje wil gaan afk vissen... geen ruimte heb voor de vis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Vis gewoon meteen traden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
PThijssen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:00:
Same here. Ben ook op zoek naar een life skill guild, dat PvP hoeft van mij nog lang niet. Dus heb mezelf via de in game mogelijkheid aangemeld bij een guild, maar (nog) niet geaccepteerd. Dus geen idee hoe dat verder loopt. Heb gelezen dat het voor het vissen wel belangrijk/kan zijn.
SinergyX schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:06:
Belangrijk is, ga niet luisteren naar andere mensen wat je 'moet' doen. De game is zo groot/complex dat aan je hand van A naar B gaan je echt 0,0 verder helpt. Pas als je leert hoe hele crafting, combat, gear, alles werkt, dan pas kan je echt de beter keuzes maken.
Ik gebruik het wel als basis. Zoek de recepten op en dat soort dingen. Zoek ook wel deels zelf mijn weg, maar als je nu vers de game in stapt moet je gewoon dingen opzoeken. De achterstand op bestaande spelers is gewoon jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Ja, dat had ik al door toen ik ze een keer in m`n tas had laten zitten.. dan gaan ze rotten :p
Traden inderdaad of drogen en koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

TheBrut3 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Same here. Ben ook op zoek naar een life skill guild, dat PvP hoeft van mij nog lang niet. Dus heb mezelf via de in game mogelijkheid aangemeld bij een guild, maar (nog) niet geaccepteerd. Dus geen idee hoe dat verder loopt. Heb gelezen dat het voor het vissen wel belangrijk/kan zijn.
Onlangs zijn er wat plekken gekomen bij Engelstalige Odyllita en OdyIIita, full lifeskill guilds met vele activiteiten mocht je interesse hebben. We zijn ondertussen gegroeid naar een nieuwe guild (hoofdletters ii ipv 2x L) door alle nieuwe mensen die zijn gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Iemand die kan aangeven wat ik sowieso weg kan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLc8SWf7DOulmvddjsbLGqFp3UY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G06iJLjPk5sLt7sBEEhM84tn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Dat ziet eruit als hoe mijn inventories er eerst uitzagen.. op chars en in dorpjes/steden :D

Ik ben toen begonnen om eerst eens alle chars in dezelfde plek te krijgen (beetje centraal, bv Heidel) en toen eerst de meuk op die chars in de inv van Heidel te proppen. Daarna met lege char de andere dorpjes afgegaan en daar alles ingeladen en weer uitgeladen in Heidel.
Dingen die je kan verkopen via de AH in de AH gezet zonder deze ook echt te koop aan te bieden.
Na een middagje heen en weer reizen lag alles wel mooi bij elkaar, verdeeld over paar dorpjes die ook bij elkaar lagen.

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4th

4th

Zo heb ik het ook altijd gedaan, zo min mogelijk inventory plekken in beslag nemen door zelfde items in een storage te bewaren.

De items welke 1 of .1 warehouse lt zijn in de warehouse gooien zonder te koop aan te bieden.
Low lvl armors/offclass weapons verkopen, deze kosten meer warehouse lt.
Enhanced weapons bewaren voor extraction van blackstones of failstacks.
Trashloot/pickups wat alleen silver waarde heeft verkopen aan vendor.

edit: 1storage met alleen maar event items voor het nooit meer zoeken waar iets lag :D
edit2: je kuku pet activeren en feeden, met elk hoger lvl pakt hij sneller items op ;)

leuke sheet met details van playerbase en rankings:
https://docs.google.com/s...w1mX9s/edit#gid=497100019
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8l6HZKsnvoCHixKZBjyvOoVpuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LnICXlDLiIJ6q5VaSRDHdpIN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door 4th op 12-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Belangrijkste als nieuwe speler is inderdaad wel niet alles tegelijk willen kunnen doen.
Als je gewoon de mainquest volgt dan krijg je al genoeg sidequests her en der om je zoet te houden en waar je ook nog eens leuk mee kan verdienen. Voordeel is als je die quests doet dat je bij volgende char je veel van die quests enkel hoeft te accepten en dat ze meteen completed zijn.
Als je bv in de questopties al de lifeskill quests diabled sceelt dat een hoop uitroeptekentjes op je map van npc's die iets van je willen, wel zo handig om overzicht een beetje te houden.

En vergeet die pets niet te voeren, ik had dat eerst niet door en dan heb je wel leuk een roedel pets maar die doen geen moer :D Voor je eigen eten en wortels voor je paard kan je bij NPC Ellie terecht, die verkoopt eten en wortels voor 1 silver / stuk. Ellie staat in de grotere steden, meestal bij een van de paardestallen.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
4th schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:06:
Onlangs zijn er wat plekken gekomen bij Engelstalige Odyllita en OdyIIita, full lifeskill guilds met vele activiteiten mocht je interesse hebben. We zijn ondertussen gegroeid naar een nieuwe guild (hoofdletters ii ipv 2x L) door alle nieuwe mensen die zijn gaan spelen.
Daar wil ik graag eens rondkijken.

Als beginner blijft het spel overweldigend in mogelijkheden zeg. Al hoop ik wel dat ik het leuk blijf vinden wanneer ik niet meer in die beginner server mag, want ik hou niet van forced PvP. En die beginner buffs tikken volgens mij ook wel aardig door.

Edit: Kan ik met mijn season char beter op de season server spelen? Of is die beginner server ook beter voor een season char? Ben nu met mijn season char bezig met de Valencia missies. Monsters worden wel ineens een stuk sterker dan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 14-03-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

TheBrut3 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Daar wil ik graag eens rondkijken.

Als beginner blijft het spel overweldigend in mogelijkheden zeg. Al hoop ik wel dat ik het leuk blijf vinden wanneer ik niet meer in die beginner server mag, want ik hou niet van forced PvP. En die beginner buffs tikken volgens mij ook wel aardig door.

Edit: Kan ik met mijn season char beter op de season server spelen? Of is die beginner server ook beter voor een season char? Ben nu met mijn season char bezig met de Valencia missies. Monsters worden wel ineens een stuk sterker dan.
Sure, pm discord gebruiker Yurkov#2863 en geef maar aan dat je via tweakers komt :)

Mocht het op season te druk zijn kan je altijd switchen en spelen op normale server, zelfs met seasonal. Op moment wel beetje overal druk ;)

Heb je je pen naru al omgewisseld voor pri tuvala?

[ Voor 11% gewijzigd door 4th op 14-03-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
TheBrut3 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:57:

De 1000% exp buff op werkdagen werkt afaik niet op Season, dan zou je op andere server moeten zitten, maar de weekend 1000% exp werkt ook op Seasons, dus dan lekker daar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
4th schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:30:
Heb je je pen naru al omgewisseld voor pri tuvala?
Jup, al gedaan. Nu krijg ik af en toe items als Tuvala Ore en Refined Magical Black Stones. Maar het seizoen zal denk ik niet lang genoeg duren om genoeg te farmen als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TheBrut3 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Jup, al gedaan. Nu krijg ik af en toe items als Tuvala Ore en Refined Magical Black Stones. Maar het seizoen zal denk ik niet lang genoeg duren om genoeg te farmen als beginner.
Nog wel te doen hoor, pak de region quests (elke grote grindspot), die hebben 250 en 500 mob quests waar je flinke hoeveelheid voor krijgt, season loopt tot de 31ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Ik ga een beetje deze game weer oppakken. Is er nog een Tweakers guild? Of hebben guilds deze tijd eigenlijk geen nut meer?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Zeker nut, skills, speciale attendance nu ook. Zijn naar NL talige guilds zoals pagina eerder werd aangegeven. Als je een lifeskill guild zoekt hebben we nog wel paar plekjes, in dat geval neem contact op met discord gebruiker Yurkov#2863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
Goedemiddag, inmiddels 61 behaald met men sorc op de season server, maar class bevalt me niet helemaal. Had begrepen dat de current state van Musa best slecht is, maar er komt binnenkort een buff aan, zou Musa daarna weer een beetje viable zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
@arienvanhelden hoewel musa in de endgame momenteel er niet geweldig voor staat zou ik je dat niet laten weerhouden. Je gaat een class vele uren spelen dus speelplezier is imo veel belangrijker. En musa doet het nog altijd best redelijk op veel plaatsen.

Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.