Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Tot nu toe ren ik maar van quest naar quest. Ik heb ook geen idee welke items ik moet bewaren, verkopen, of gebruiken voor iets. Wat is het doel in de game? Ik wil hier zeker meer tijd in steken want de wereld vind ik echt tof, zeker voor een MMORPG.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verder nog advies voor een beginner? Dit is compleet anders dan bijvoorbeeld een Elder Scrolls Online.SinergyX schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:14:
De game heeft in de basis niet echt een doel, het is zelf welke kant je op wil. End-game pvp is erg gericht op gearchecks en flink wat grinding voor de nodige exp, of je kan een fulltime farmer/crafter worden, of je doet een beetje alles in de mix.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Probeer ook eens een andere char uit, ik speelde vroeger altijd archer, maar in dit spel vind ik de gameplay niet leuk dus maar voor een andere gekozen.
Kijk ook op Youtube, veel die hard gamers die daar tutorials geven op vanalles.
Begin dan hier:
YouTube: [Black Desert] New Player Guide: What do All These Items Do? Which I...
https://levelskip.com/mmo...do-in-Black-Desert-Online
[ Voor 9% gewijzigd door PThijssen op 03-09-2021 13:28 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik zal is wat YouTube tutorials checken, hopelijk vind ik snel me draai in deze toffe wereld
YouTube: Black Desert - 2021 New Player Gear Guide
Uplay: Red--Death
[ Voor 23% gewijzigd door Oxigeon op 05-09-2021 09:36 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hij is inderdaad niet crossplay met PC, maar ik dacht dat PS en Xbox samen speelden, maar dat weet ik niet zeker.Oxigeon schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:35:
Zijn er eigenlijk ook mensen hier die deze game op de playstation spelen? Deze game is volgens mij niet crossplay toch?
https://veliainn.com/pearl-market
Doe wat je leuk lijkt. Er zijn mensen die bijna alleen maar aan het vissen zijn. Ik vind er geen bal aan, maar hé... Als je dat leuk vindt, why not?Westland1940 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:13:
Verder nog advies voor een beginner?
Doe het op je gemak. Dit is niet het spel om snel tot je einddoel te komen waarna je vast zit in steeds dezelfde dungeons.
Accepteer dat dingen lang kunnen duren. Het spel is inmiddels meer dan 2000 dagen oud. Dus er zijn veel spelers die fancy spullen hebben omdat ze een dikke voorsprong hebben. Je kan niet binnen een maand hetzelfde hebben.
Informatie zoeken is nooit verkeerd, ook vragen stellen niet. Een actieve guild joinen kan ook geen kwaad, daar kunnen ze ook vragen beantwoorden en je helpen.
Vissen gaat grotendeels automatisch, zorg dat je tas redelijk leeg is en pak een goede hengel. Ga aan het water staan en start met vissen. Je kunt dan het spel minimaliseren en verder gaan met andere games. Als hij geminimaliseerd is, vraagt het spel minimale resources.TheBrut3 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:38:
[...]
Doe wat je leuk lijkt. Er zijn mensen die bijna alleen maar aan het vissen zijn. Ik vind er geen bal aan, maar hé... Als je dat leuk vindt, why not?
Doe het op je gemak. Dit is niet het spel om snel tot je einddoel te komen waarna je vast zit in steeds dezelfde dungeons.
Accepteer dat dingen lang kunnen duren. Het spel is inmiddels meer dan 2000 dagen oud. Dus er zijn veel spelers die fancy spullen hebben omdat ze een dikke voorsprong hebben. Je kan niet binnen een maand hetzelfde hebben.
Informatie zoeken is nooit verkeerd, ook vragen stellen niet. Een actieve guild joinen kan ook geen kwaad, daar kunnen ze ook vragen beantwoorden en je helpen.
Lang duren zeker. Al kun je wel met echt geld een hoop dingen kopen. De meeste "mooie" outfits krijg je niet uit drops, maar moet je kopen in de store. Op die manier kun je er dus als noob wel uitzien als iemand die al jaren speelt.
Nieuwe codes voor gratis spullen:
YouTube: [Black Desert] Redeem codes for Inventory, a Pet, Value Pack, and More!
Codes:
TIKT-OK10-KFOL-LOWS
30KF-OLLO-WSTI-KTOK
PEAR-LABY-SS11-YEAR
BDOW-ITHA-MDFS-R21! (the exclamation mark doesn't copy sometimes...)
[ Voor 4% gewijzigd door PThijssen op 13-09-2021 22:30 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Drakania is de nieuwe class en uiteraard eentje van aangemaakt.
Speelt wel als een lekkere class voor alsnog.
Ook begonnen in het nieuwe story gebied. Tof met alle voice acting cutscenes.
Levelt ook lekker snel naar 50 toe.
Ikzelf nog niet. Probeer iedere keer weer op te starten, maar weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Teveel quests open staan, teveel items in mijn inventory waar ik niet meer van weet wat ze allemaal doen, sneltoetsen en skills die gereset zijn...Ricmaniac schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:20:
Zijn er hier nog spelers met het nieuwe seizoen begonnen ?
my brain can`t handle it
Same4th schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:52:
Duo Labreska is binnen
Nu weer verder met Pen BS. 22 en counting.
Momenteel niet heel veel interesse in season, maar heb wel een Drakania gemaakt en tot 58 gelvled. Ik vond de nieuwe main story voor de Winter regio ook wel tof, ookal heb ik door het meeste heen geskipt. Is wel leuk gedaan tbh.Ricmaniac schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:20:
Zijn er hier nog spelers met het nieuwe seizoen begonnen ?
Het ziet er heel tof uit, maar betwijfel of het iets voor mij is die class. En misschien weet je het al, maar vergeet niet dat je nu weekly quests kan doen voor pitty piecesSaitama schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:57:
Vind de voice acting erg tof! Maar moet echt wennen aan niet R spammen. M'n Drakania is nu 56 en speelt best leuk met die zware moves. Nu laatste 11 pity pieces aan t hunten voor hp pot en daarna verder met Drak. Ben ook benieuwd naar awakening. Hopelijk meer moves met dragons zoals de huidige BS skill.
Ja super die quest, al twee keer kunnen doen wat toch 10 pity pieces grinden scheelt. HP pot dooone! Nu snel drak naar 61(beetje saai geworden ondertussen) en een warrior timepiecen. Boss seal event is ook active voor degene die dat nog niet weten.rsnubje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Het ziet er heel tof uit, maar betwijfel of het iets voor mij is die class. En misschien weet je het al, maar vergeet niet dat je nu weekly quests kan doen voor pitty pieces
http://www.blackdesert.nl kom je op onze discord
[ Voor 21% gewijzigd door Mrgrind op 03-05-2022 13:27 ]
game is tijdelijk gediscount op steam, je kan hem halen voor 99 cent, dus ik dacht dat probeer ik even
Gedaan, na tips op de discord. Eerste indruk is dat het behoorlijk complex/vol is allemaal. Ze leggen niks uit, ik moest al gelijk een guide opzoeken om te snappen hoe de controls werken (bv dat combo's en hotkey bars een en hetzelfde zijn met een penalty op de laatste).4th schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:55:
Welkom bij de club, suggestie, begin met een season character
Het ziet er wel mooi uit... en wow is gewoon niet spannend meer, ook niet met nieuwe content, je kent/weet alles te vinden en juist die begin dagen waarin je alles uit moest vinden waren gaaf. Wow deed wel een betere job je erin te begeleiden.
MAAR er zijn vele youtube filmpjes te vinden of mensen met kennis in het spel
bij mijn weten zijn er 2 grote NL/BE guilds.. mocht je daar in willen kun je altijd applyen..
je FAM naam is je enige naam die vast staat ofterwel je kan maar 1 guild joinen je FAM naam joint de guild en al je chars zullen in deze guild zitten niet net als wow dat je in 100 verschillende guilds kan met 1 char
probeer gewoon seasonal en ondek de game.. vragen mogen altijd gesteld worden maar hou het ook leuk voor jezelf vergelijk je niet met anderen want die zitten in een ander stadium of doel voor ogen
mvg
spel gekocht zoekt nog wel een groep om samen online te gamen;)Mrgrind schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:15:
klopt maar ze leggen nu meer uit dan wanneer wij begonnen..(paar jaar geleden) en eerlijk gezegd weten wij ook nog niet alles in het spel
MAAR er zijn vele youtube filmpjes te vinden of mensen met kennis in het spel
bij mijn weten zijn er 2 grote NL/BE guilds.. mocht je daar in willen kun je altijd applyen..
je FAM naam is je enige naam die vast staat ofterwel je kan maar 1 guild joinen je FAM naam joint de guild en al je chars zullen in deze guild zitten niet net als wow dat je in 100 verschillende guilds kan met 1 char
probeer gewoon seasonal en ondek de game.. vragen mogen altijd gesteld worden maar hou het ook leuk voor jezelf vergelijk je niet met anderen want die zitten in een ander stadium of doel voor ogen
mvg
ik vind het altijd leuk om samen te spelen dus mocht je een guild zoeken en vragen hebben mag je altijd onze guild ... LageLanden joinen... onze discord is te bereiken via.. blackdesert.nl of blackdesert.beronalnilson schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:01:
[...]
spel gekocht zoekt nog wel een groep om samen online te gamen;)
Eerste indruk is wel, holy moly wat wordt ik overspoeld door informatie! Veel in game reclame, veel questen, veel events, etc.
Nouja, ga op mijn gemak verder spelen nu tot dat diablo 4 en Hogwarts legacy uitkomen.
Wel grappig trouwens dat er een soort van evenement in nederland komt in een oud kasteel bij Utrecht waar je volgens mij gratis dingen krijgt die je in game kan gebruiken!
[ Voor 23% gewijzigd door Ryan1981 op 25-10-2022 14:19 ]
De meeste pop-ups kun je sowieso uitzetten. Alle marketplace listings heb je vast niet nodigRyan1981 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:42:
Eergisteren met mijn aller eerste karakter de seizoens pas afgerond, blijf nog wel hangen op de seizoens server aangezien ik verwacht dat de extra XP wel nuttig is
Eerste indruk is wel, holy moly wat wordt ik overspoeld door informatie! Veel in game reclame, veel questen, veel events, etc.
Nouja, ga op mijn gemak verder spelen nu tot dat diablo 4 en Hogwarts legacy uitkomen.
Wel grappig trouwens dat er een soort van evenement in nederland komt in een oud kasteel bij U
trecht waar je volgens mij gratis dingen krijgt die je in game kan gebruiken!Maar ben te oud om daar nog heen te gaan
Vergeet ook niet de Magnus questline te volgen voor een pen armor piece. Je hebt er verder niks voor nodig, dus dat is mooi meegenomen. Behalve wat main questlines gedaan te hebben dan.
Dat event in Utrecht leek me wel grappig, maar je wordt wel gehandpicked iig.
Wat ook wel helpt is om (afhankelijk van wat je doet) een deel van de quest-soorten uit te zetten (doe je bv even niks met lifeskill, zet die dan uit) zodat je niet overal npc's met questjes ziet.
Ook belangrijk, als je pets hebt.. vergeet niet ze te voeren
Le Meow
Vanavond nog maar wat videos kijken over welke class leuk is om te spelen (waarschijnlijk dat ik voor Sage ga).
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik speel nog steedsDiigii schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:31:
Nog veel mensen die tegenwoordig spelen? Hoor de laatste tijd wel veel positieve verhalen over Black Desert (vond het altijd al een zeer vermakelijke game). Ik had mijn account destijds niet overgezet dus ik zal opnieuw moeten beginnen, wat geen probleem is. Maar een goede tijd volgens mij om een keer opnieuw te beginnen. In de Steam sale heb ik de pack gekocht en ik hoorde dat je straks (of nu al?) zo'n speciaal paard kan krijgen.
Vanavond nog maar wat videos kijken over welke class leuk is om te spelen (waarschijnlijk dat ik voor Sage ga).
Als je vragen hebt kun je ze prima hier stellen, of het spielerij kanaal op de tweakers discord. Kun je me ook gewoon taggen.
Zelf probeer ik soms nog een keertje in te loggen, maar ik kom er gewoon niet meer in. Misschien een nieuwe char aanmaken. De huidige chars welke ik heb "snap" ik gewoon niet meer. Kost me zoveel tijd om weer uit te vogelen wat ze allemaal kunnen en wat ik moet upgraden etc.. Ook al m`n inventory zit overvol met spullen waarvan ik niet weet of ik ze weg moet doen of niet.Diigii schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:31:
Nog veel mensen die tegenwoordig spelen? Hoor de laatste tijd wel veel positieve verhalen over Black Desert (vond het altijd al een zeer vermakelijke game). Ik had mijn account destijds niet overgezet dus ik zal opnieuw moeten beginnen, wat geen probleem is. Maar een goede tijd volgens mij om een keer opnieuw te beginnen. In de Steam sale heb ik de pack gekocht en ik hoorde dat je straks (of nu al?) zo'n speciaal paard kan krijgen.
@PThijssen Dat heb ik meestal met MMORPG's. Dan maak ik een char aan, speel een tijdje niet meer, en als je dan terug komt is het lastig inkomen. Daarom ben ik blij dat m'n "oude" account niet meer werkt (deze nooit overgezet), dus ik moet nu verplicht opnieuw beginnen. Dan moet je alles weer leren vanaf contribution points tot aan de rest
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ondertussen al een extra PVE char erbij door seasonal, speel nu primair met Sage, vind deze in Succesion en Awakening beide erg leuk spelen.
Voor beginners/terugkerende spelers is nu idd een goede tijd: Morning light expansion is erbij gekomen en heel veel interessante rewards/events momenteel.
[ Voor 0% gewijzigd door Riqy op 10-07-2023 13:53 . Reden: typo ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Reden was ook dat ik TheLazyPeon z'n video zag (en ook andere YouTubers) dat Throne and Liberty niet echt je-van-het was/is, dus dan houdt het op
Ik kan zo verder geen concrete voorbeelden noemen, maar in ieder geval het levelen is een stuk makkelijker geworden, je bent echt binnen max een paar dagen lvl 60 tegenwoordig...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dream horse nu ook eindelijk door het event dat is wel een hele mooie zeg
sowieso leuk hoe veel je nu allemaal krijgt en ook door dit event een mooi outfitje enzo.
Striker aangemaakt dit seizoen en denk direct eigenlijk dat het mijn main word.
Mijn oude main was maar level 57 en merk dat deze in season daar makkelijk aan voorbij gaat.
Heb nog wel ook een 61 lahn van een ander season maar vind striker nu gewoon wel tof. Hoef voor mijn gevoel bij deze game niet meer zo zeer een main te hebben, pas als je echt na level 62 wilt gaan grinden denk ik .
Had wel redelijk wat lifeskills in prfessional 2-8 zitten maar ja wat boeit het eigenlijk ook. volgens mij is dat ook helemaal niet zo hoog meer en doe er achteraf toch niks mee. Waarschijnlijk speel ik 2 weekjes ofzo en is het weer klaar met BDO.
:fill(white):strip_exif()/f/image/gFv84qYz9opTlPDypH9v5P7w.png?f=user_large)
Gebruik zelf mijn "main" nu nog wel voor lifeskillen, die is met veel dingen al hoog in artisan en met een paar al master 5/6.
PVE is redelijk makkelijk wisselen, aangezien je gear/accesories ook zo kan overzetten, je zit alleen met wapens voor verschillende klasses. Echter krijg je bij een season wel een complete set, die je ook met vrij weinig moeite hoog kan enhancen natuurlijk
My iRacing
Zoek een guide om naar 60 te gaan, maar ook om de main story te volgen. Beetje een combinatie. Had wel een video gevonden, die heb ik een stukje gevolgd. Guide mag een filmpje zijn of een written guide, maakt niet zoveel uit
BiceptimusPrime heeft meestal wel ok vids voor beginners, zoals deze:Diigii schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:49:
Hebben mensen nog een guide om met een seasonal character snel 60 te worden? Wil m'n nieuwe Sage gewoon mijn main maken, aangezien m'n oude character niet zoveel waard is of extreem hoge skills heeft. Deze level ik wel weer opnieuw om alles te leren.
Zoek een guide om naar 60 te gaan, maar ook om de main story te volgen. Beetje een combinatie. Had wel een video gevonden, die heb ik een stukje gevolgd. Guide mag een filmpje zijn of een written guide, maakt niet zoveel uit
YouTube: Black Desert - Beginners Guide To BDO: Don't Make These Mistakes!
volgens mij als je de mainquests doet zit je al vrij snel op lv60 tegenwoordig.Diigii schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:49:
Hebben mensen nog een guide om met een seasonal character snel 60 te worden? Wil m'n nieuwe Sage gewoon mijn main maken, aangezien m'n oude character niet zoveel waard is of extreem hoge skills heeft. Deze level ik wel weer opnieuw om alles te leren.
Ik heb het spel wel weer even aangehad recent maar het pakt me duidelijk minder tegenwoordig, en dat is maar goed ook
Maar als je die andere zones kiest is het in principe gewoon alleen maar de story volgen en blaas je er ook vrij snel doorheen. in ieder geval tot 56
https://www.youtube.com/p...gt-5NGSDbnQdy0V993pwoV39W
Main quest is niet helemaal de way to go, als je deze al een keer gedaan hebt kun je beter/sneller grinden naar lvl 56 of zelfs 58, daarna kun je leveling guides volgen (die wel gebaseerd zijn op questen), dit is dan het snelste om te levelen.
My iRacing
Ben nu ergens tussen de level 30-40, en dat gaat redelijk snel allemaal. Heb ook zoveel items nu geclaimed. Toch wel blij dat ik ook tijdens de sale op steam die pack heb gekocht voor 39,99. Zitten wel gave items in, pets, mounts (T8), meerdere skins, pearls etc. Paard misschien maar eens gebruiken om te breeden (nog nooit echt gedaan). Heb nu zelf die T9 geclaimed, paard dat kan vliegen ben ik voor gegaan
Nu die Time Piece gebruiken om een extra level 61 te hebben en dan wachten we mooi op volgend seizoen
Ben wel echt blij met striker. Mega gave class imo. nu mijn nieuwe main
Volgende season ga ik berserker eens bekijken
Wat ik me wel afvraag; is het concept hetzelfde als bij Diablo? Dus dat je een seizoen een character kan levelen en genieten van de rewards en als het seizoen voorbij is je weer opnieuw moet beginnen met een character op een nieuwe server? -of kan je gewoon doorgaan met je main op de seasonal server (?)
Je kan niet met je main op een seasonal spelen maar je kan seasonal eigenlijk zien als een soort van catchup systeem. Je geard met een seasonal character veel sneller en dan als het season voorbij is kan je gewoon verder gaan met die character. Het is niet zo zoals bij diablo dat elk season een vast timeframe heeft wat maar door iedereen gespeeld word. De meeste mensen maken een season character wanneer er een season begint. Grinden die season objectives uit en dan "complete" je de season character omzet naar normale character eigenlijk. Vervolgens kan je door middel van items wat season gear omwisselen voor goeie endgame gear en daarmee je main dus weer funnelen. Maar het is in principe niet nodig. Sowieso de eerste keer zou ik lekker rustig aan doen en de game leren kennen want je word in season wel aan ontzettend veel systemen vrij snel bloodgesteld wat heel overwhelming kan zijn imo.Keesknd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:05:
Als WoW veteraan BDO gekocht op steam in de sale. Moet zeggen 1e indruk is erg goed, wel even wennen met de verschillende spells: S+rechtermuisknop enz enz.
Wat ik me wel afvraag; is het concept hetzelfde als bij Diablo? Dus dat je een seizoen een character kan levelen en genieten van de rewards en als het seizoen voorbij is je weer opnieuw moet beginnen met een character op een nieuwe server? -of kan je gewoon doorgaan met je main op de seasonal server (?)
Maar het is niet erg om wel een season character er bij te maken en dat gewoon te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 01-09-2023 11:15 ]
WelkomKeesknd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:05:
Als WoW veteraan BDO gekocht op steam in de sale. Moet zeggen 1e indruk is erg goed, wel even wennen met de verschillende spells: S+rechtermuisknop enz enz.
Je kunt season vaker doen en elke keer hou je dus weer gear over. Er is heel veel informatie over te vinden, dus alles hier zetten is wat veel werk. Maar dit is de basis.
YouTube: The ULTIMATE BEGINNER GUIDE For Black Desert Online
Je character zit niet server gebonden dus je kan server switchen enzoKeesknd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:34:
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb echter server 1 gekozen, daar stond Novice bij, maar wel dubbele XP zag ik. Kan ik nog switchen naar een seasonal of niet meer?
Novice is goed wanneer je geen season speelt maar als je season speelt wil je op een season server want die geeft NOG meer exp.
Je kan alleen op season servers spelen met seasonal characters dus als je character niet seasonal is moet je een nieuwe maken.
Season characters kunnen ook op non season servers inloggen. Non seasonal characters niet op season servers
Dit keer een berserker. Nooit echt mee doorgespeeld.
Weer mooi iets om even te grinden
Nu de game minimizen en mount levelen via auto running
Ja hoorboyette schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 03:29:
leeft dit topic nog?
Ik heb zelf momenteel ruzie met debo necks en daarna of tussendoor nog even laatste piece halen voor de telescope bij city of the dead.
Een dodeMrgrind schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:09:
Welke Guilds zitten jullie allemaal in ?(pc)
Ik denk dat rsnubje erg goed op de hoogte is van guilds en dat hij met een reden in zijn guild blijft hangen. Hem kennede zit ie nog in Kuji een oude siege guildMrgrind schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:20:
er zijn paar nl guilds als je die wilt joinen... TheDutchman(pve/life) en DutchGardians(pvp/pve) en lagelanden(pve/life)
Nee joh, ik zit in Okey, Kuji is al een miljoen jaar geleden. Als ik nog actief was geweest in NW had ik nog in Necrotic gezetenNeles7 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:34:
[...]
Ik denk dat rsnubje erg goed op de hoogte is van guilds en dat hij met een reden in zijn guild blijft hangen. Hem kennede zit ie nog in Kuji een oude siege guild
Oof dan herrinner ik mij het echt totaal verkeerd xD Had echt in mijn hoofd hangen dat je nog bij Kuji zat, maar zal wel shroud of wolf geweest zijn...rsnubje schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:42:
[...]
Nee joh, ik zit in Okey, Kuji is al een miljoen jaar geleden. Als ik nog actief was geweest in NW had ik nog in Necrotic gezeten
Levelen gaat snel, gearen gaat snel en beter, kortom; stukken verbeterd! Je krijgt links en rechts ook leuke en goede items, waaronder een J Hammer nu die je eventueel kan verkopen (zeker aan te raden voor nieuwe spelers). Wellicht niet gelijk, omdat iedereen de item probeert te verkopen, maar op ten duur wellicht wel (item is nu 30b).
Nu bijna level 59, Awakening unlocked, richting de PEN Tuvula gear aan het gaan, dus dat gaat ook super. Ook de Seasonal Pass helpt heel erg met veel dingen. Je merkt daarnaast dat de game ook genoeg variatie biedt, voor de mensen die niet echt willen life skillen of in nodes willen investeren, kan je gewoon monsters blijven killen om geld te verdienen.
Ook krijg je Black Desert als je Twitch Prime hebt, dus dat scheelt je weer €10,-
Leuk om je ervaring als terugkerende nieuwe speler te lezen. Wel een hoop veranderd sinds ik begon. Een tijdje terug wel een nieuwe account begonnen en eigenlijk was het toen ook al goed te doen.Diigii schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:53:
Met een aantal vrienden ben ik ook begonnen met Black Desert. In het verleden al eens gespeeld, maar nu voor het eerst een goede Seasonal Character gemaakt. Eerste indrukken zijn erg goed!
Levelen gaat snel, gearen gaat snel en beter, kortom; stukken verbeterd! Je krijgt links en rechts ook leuke en goede items, waaronder een J Hammer nu die je eventueel kan verkopen (zeker aan te raden voor nieuwe spelers). Wellicht niet gelijk, omdat iedereen de item probeert te verkopen, maar op ten duur wellicht wel (item is nu 30b).
Nu bijna level 59, Awakening unlocked, richting de PEN Tuvula gear aan het gaan, dus dat gaat ook super. Ook de Seasonal Pass helpt heel erg met veel dingen. Je merkt daarnaast dat de game ook genoeg variatie biedt, voor de mensen die niet echt willen life skillen of in nodes willen investeren, kan je gewoon monsters blijven killen om geld te verdienen.
Ook krijg je Black Desert als je Twitch Prime hebt, dus dat scheelt je weer €10,-!
Tevens zijn vorige week de ship material barters & quests aangepast, waardoor deze items een stuk makkelijker haalbaar zijn. heb vorige week in één week behaald waar ik eerder een maand over deed, ben weer een paar stappen dichterbij de carrack
My iRacing
[@Riqy Zeker weten, ook wordt je nu met meer dingen geïntroduceerd. Merk wel dat er super veel quests zijn, dus soms wel even lastig. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Van Crystals tot aan Lightstones (volgens mij heten die zo?) en nog een heleboel andere dingen meer. Maar als je eenmaal wat tips & tricks hebt gevonden gaat het snel

[ Voor 25% gewijzigd door Neles7 op 16-04-2024 23:19 ]
Some people never struggleNeles7 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:18:
Recent gestart met Highlands grinden en had erg veel geluk
[Afbeelding]
Na ongeveer 9 pogingen heb ik nu ook een Pen debo neck. Dat was toch wel een beetje drama.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hlfkoHcTHP2ZVx0WRkTHp7Wd.png?f=user_large)
Thanks. Nee, dit is mn enige debo accessory. Voorlopig ook niet van plan om er meer te maken. Eerst nog een wailing helm regelen en intussen beetje treasure hunts doen. Ik moet nog 1 telescope piece, van city of the dead. En misschien het upper sycraia ring pieces nog eens.Neles7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:12:
@rsnubje Zo erg is het ook weer nietMaar ik heb wel eens goede RNG ja. Maar gz met je pen debo neck
Heb je de rest ookal of nog niet?
ThanksNeles7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:52:
Ah ok. Dus geen hammers inslaan voor jouSucces met je treasure hunts. Ik ga voorlopig nog ff verder met highlands voor kabua te farmen en trash loot verzamelen. Van het weekend eens kijken voor boots naar DUO te brengen heb ik eindelijk de laatste DP bracket
Ooh dat klinkt interessant, ik weet dat ik heeeeeel lang bezig ben geweest met de 2 schepen (de vracht en fighter ship zegmaar), maar dat het barteren best irritant werd vanwege gewicht/herarchy erachter.Riqy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:57:
Ze zitten momenteel in een golfstroom met "simplifications" in de game, wat het ook wat beter te behappen maakt kwa items: Boss tokens en black stones zijn net samengevoegd en de volgende gaat worden de traces en fruits binnenkort.
Tevens zijn vorige week de ship material barters & quests aangepast, waardoor deze items een stuk makkelijker haalbaar zijn. heb vorige week in één week behaald waar ik eerder een maand over deed, ben weer een paar stappen dichterbij de carrack
Toch binnenkort maar eens weer gaan proberen, wil nog steeds mijn full-farmer ooit naar 61 krijgen 100% via lifeskills (wel wat pest-control kills gedaan, maar verder geen enkele mob ooit gekilled).
My iRacing
Dat is van zoveel dingen afhankelijk, dat het lastig is om dat vast te stellen. Op hele lage settings heb je het sneller dan op hoge instellingen, de laatste keer dat ik er last van had iig. En ook wel wat te relateren aan je opslag wellicht. Op remaster heb ik er nooit echt last van, behalve op navarn steppe poppen die pilaren nog wel eens spontaan in.Westland1940 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:32:
Hoe zit het met de texture pop in? Die was behoorlijk aanwezig volgens mij, is dat nog steeds zo? En is het zo erg dat je je er aan gaat storen? Misschien dat ik er binnenkort weer eens in duik.
Mijn specs zijn denk ik wel goed genoeg om het op remaster te kunnen spelen. Het is een tijd terug dat ik het speelde, ook met lagere specs.rsnubje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:35:
[...]
Dat is van zoveel dingen afhankelijk, dat het lastig is om dat vast te stellen. Op hele lage settings heb je het sneller dan op hoge instellingen, de laatste keer dat ik er last van had iig. En ook wel wat te relateren aan je opslag wellicht. Op remaster heb ik er nooit echt last van, behalve op navarn steppe poppen die pilaren nog wel eens spontaan in.
Zo erg als dit is het toch niet lijkt me? (8 jaar geleden ook dit filmpje)
Ah, nee, veel beter. En op remaster settings kun je ook nog scaling via AMD FSR toepassen (geen AMD kaart voor nodig) en dat werkt nog best goed ook. Ik gebruik het ook, omdat ik op een laptop speel en die trekt dat toch net even minder goed dan een desktop.Westland1940 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:05:
[...]
Mijn specs zijn denk ik wel goed genoeg om het op remaster te kunnen spelen. Het is een tijd terug dat ik het speelde, ook met lagere specs.
Zo erg als dit is het toch niet lijkt me? (8 jaar geleden ook dit filmpje)
[YouTube: Black Desert Online pop-in]
remaster?rsnubje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:18:
[...]
Ah, nee, veel beter. En op remaster settings kun je ook nog scaling via AMD FSR toepassen (geen AMD kaart voor nodig) en dat werkt nog best goed ook. Ik gebruik het ook, omdat ik op een laptop speel en die trekt dat toch net even minder goed dan een desktop.
dat is alleen voor pc?
Ja, console draait sowieso op een versie van remaster geloof ik.
Grafische pop-in zoals besproken hier boven is er, maar valt prima mee te leven. Mooi spel voor een MMO.
Het scheelt wel dat je gewoon rustig aan doet en de tijd neemt om de quests te doorlopen. Dan is het overweldigende effect toch minder. Ik weet niet welke questline je gepakt hebt, gezien je kunt kiezen uit 3 verschillende. Met Land of the Morning light kom je best ver qua level. Mountain of eternal winter ook wel trouwens dacht ik.Westland1940 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:48:
Ondertussen level 30, ik volg nog steeds de main quest (wat ook wordt aangeraden geloof ik). Eerste indruk is best positief. Ondanks de pop in textures is het echt mooi voor een MMO. Volgens mij is er ontiegelijk veel te doen en kan je hier maanden tijd in steken. Het is wel overweldigend.
Fun fact: Wist je dat Land of the morning light zijn naam te danken heeft aan het feit dat daar in Black Desert de zon opkomt.
Nee dat wist ik niet
Black desert Online hardcore server.
Er zitten wel rare regels bij.
2 uur per dag spelen. daar kan je iets van vinden maar ook een 23 uur lockout daarop.. dus als je 11 uur savonds pas begint kan je de volgende dag ook pas 10 uur savonds inloggen. dat vind ik best gek.
verder maar eens kijken hoe het gaat zijn. aan 1 kant klinkt het wel cool wat ze willen doen.
Hier nog actieve spelers? En wat is de status een beetje?
Nog altijd actief hierWestland1940 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:23:
Zin om Black Desert binnenkort weer op te pakkenIk zoek weer een MMO om te spelen maar heb nu vrijwel alle populaire gehad. Laatst Elder Scrolls Online weer even geprobeerd maar ik kom niet meer door de stijve animaties heen, zeker niet vergeleken met Guild Wars 2, New World en Black Desert.
Hier nog actieve spelers? En wat is de status een beetje?
Praktisch alle classes zijn opnieuw gebalanced voor PvE, dus er zijn er weinig die echt slecht gaan.
Ben zelf onlangs wat meer gaan investeren in afk fishing, omdat dat nu ook gewoon goed geld kan opleveren. Toch fijn om een beetje passief geld te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door rsnubje op 26-05-2025 09:32 ]
Die Aziaten snappen niet echt hoe je een spel gebruikersvriendelijk moet inrichten. Andere MMO's doen dit wel beter ja. Ik ben ook voornamelijk een PvE speler dus dat is top. Spelerspopulatie is ook nog goed volgens mij. Grafisch blijft dit ook echt lekker, al hoop ik dat ze ooit de pop-in iets kunnen oppoetsen.rsnubje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Nog altijd actief hierVoor nieuwkomers of mensen die het weer op willen pakken is er nu eigenlijk nooit een beter moment geweest. Een hoop dingen makkelijker gemaakt en je bent snel op een redelijk niveau waarmee je gewoon dingen kunt doen. PvP zal nog wat lastig zijn in de open wereld als je niet veel gear hebt.
Praktisch alle classes zijn opnieuw gebalanced voor PvE, dus er zijn er weinig die echt slecht gaan.
Ben zelf onlangs wat meer gaan investeren in afk fishing, omdat dat nu ook gewoon goed geld kan opleveren. Toch fijn om een beetje passief geld te krijgen.