Zou ook wel apart zijn om met een gratis set direct in een "end game" spot terecht te kunnen
Ik heb de set even bekeken op mijn char en met de tri witch en tri nouver equivelant eruit kom ik op 240ap/275dp uit niet veel spannender dus
EDIT:
Misschien ook wat te optimistisch geweest omdat de meeste posts al wat ouder zijn toen dat gear level nog wat meer richting softcap ging.
EDIT:
Misschien ook wat te optimistisch geweest omdat de meeste posts al wat ouder zijn toen dat gear level nog wat meer richting softcap ging.
[ Voor 43% gewijzigd door Neles7 op 21-10-2019 21:24 ]
Dit is ook een andere set dan vorig jaar, toen was het softcap gear.
Uplay: Red--Death
Patchnotes en Oceancontent:
https://www.sea.playblack...No=2927&countryType=en-US
https://www.sea.playblack...No=2929&countryType=en-US
https://www.sea.playblack...No=2927&countryType=en-US
https://www.sea.playblack...No=2929&countryType=en-US
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
4th is hyped voor de ocean content volgens mij
Mwah, ben nog lekker bezig met Manos, produceer per dag 1k ore en 735 timber crates
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Ik ben er nog niet enthousiast voor
Al is het maar omdat nu mijn alt die bij Vell stond, gestrand is in Port Ratt. Veel plezier om die weer terug te krijgen in Velia, waar de boot dus wel ligt...
swim + t 
clanlid had zelfde of wachten tot vell en dan op boot springen.
clanlid had zelfde of wachten tot vell en dan op boot springen.
Ik las dit ergens: Lijkt me eigenlijk ook nog wel te doen.
Swim to the flotsam and enter battle arena,have someone kill you, alt+f4, restart your game, and choose to spawn in the nearest town. Then use travellers map from Lema to Olvia
Swim to the flotsam and enter battle arena,have someone kill you, alt+f4, restart your game, and choose to spawn in the nearest town. Then use travellers map from Lema to Olvia
mocht je nog interesse hebben en nog niet hebben gekocht, we kunnen nu een gratis starter's package coupon aanmaken deze 2 wekenHurtebise schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:45:
Staat voor 10 EUR op Steam, zag ik. Er zijn ook packs (travelers, explorers) beschikbaar.
https://store.steampowere...2660/Black_Desert_Online/
De moeite?
Is het nu nog haalbaar om nu in te pikken?
https://www.blackdesertonline.com/news/view/3209
Eindelijk Elten piece in Hystria te pakken.
Nu geen excuus meer om de reroll uit te stellen dus met die 30% discount maar naar Musa gererolled.
Aan de ene kant wel jammer want Maehwa speelt echt leuk maar is momenteel gewoon meh in pvp en pve.
Nu maar is kijken hoe makkelijker pve in vergelijking wordt met lekker on the move al kunnen killen ipv wachten in block op pulls
Nu geen excuus meer om de reroll uit te stellen dus met die 30% discount maar naar Musa gererolled.
Aan de ene kant wel jammer want Maehwa speelt echt leuk maar is momenteel gewoon meh in pvp en pve.
Nu maar is kijken hoe makkelijker pve in vergelijking wordt met lekker on the move al kunnen killen ipv wachten in block op pulls
Lekker bezig pik! Hopelijk heb je snel je Aakman piece.
Sail and Prevail event will begin
Florin Cook's Clothes will newly be available to craft
2020 Calendar Contest will begin
Florin cook's clothes? -3 sec?
Vanuit lifeskillers discord:
KR heeft imp trading change gehad:
https://docs.google.com/s...B8ekaErw4DuPIc/edit#gid=0
blue items (cooking/alc) nodig en kosten boxen veranderd, minder aantal boxen maar kunnen met veel ingredienten worden gemaakt.
blue items (cooking/alc) nodig en kosten boxen veranderd, minder aantal boxen maar kunnen met veel ingredienten worden gemaakt.
[ Voor 48% gewijzigd door 4th op 31-10-2019 09:12 ]
Vanavond TET dande en TET kutum geenchant

Deze week ook bartali verder afronden (chapter 9 atm)

Deze week ook bartali verder afronden (chapter 9 atm)
GAINZ!!! We spreken hier natuurlijk wel van enhancen he 
Volgens mij moeten de volgende 2 gains ook wel makkelijk zijn. (earringen)
Met de huidige prijzen geen reet waard.
Wellicht is het overigens de moeite waard om voor een Tri blackstar te gaan ipv tet kzarka?
Volgens mij moeten de volgende 2 gains ook wel makkelijk zijn. (earringen)
Met de huidige prijzen geen reet waard.
Wellicht is het overigens de moeite waard om voor een Tri blackstar te gaan ipv tet kzarka?
[ Voor 21% gewijzigd door rsnubje op 05-11-2019 15:38 ]
Ik zit beetje te twijfelen voor earrings simpele kosten geen drol maar als ik straks 62 bereik is een capotia met 13ap nog steeds een stuk goedkoper als andere 13ap earrings. De duo witch was maar een snelle placeholder voor 235 bracket zonder bartali.
Blackstar vs Kzarka hmm dat is even bekijken. Het is natuurlijk BiS en een TRI Blackstar is gelijk aan TET Kzarka. Kijk ik even naar marketplace prijzen is een PRI blackstar ongeveer even duur als TET Kzarka. Weet niet makkelijk / moeilijk Blackstar verder te enhancen is? Op het gemak maar eens uitzoeken moet toch weer mems sparen / kopen voor fatsoenlijke TET attemps op de rest van gear.
Blackstar vs Kzarka hmm dat is even bekijken. Het is natuurlijk BiS en een TRI Blackstar is gelijk aan TET Kzarka. Kijk ik even naar marketplace prijzen is een PRI blackstar ongeveer even duur als TET Kzarka. Weet niet makkelijk / moeilijk Blackstar verder te enhancen is? Op het gemak maar eens uitzoeken moet toch weer mems sparen / kopen voor fatsoenlijke TET attemps op de rest van gear.
blackstar van tri naar tet krijgen is ietsje makkelijker dan kzarka tet naar pen, maar scheelt niet heel veel en blijft rngNeles7 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:46:
Ik zit beetje te twijfelen voor earrings simpele kosten geen drol maar als ik straks 62 bereik is een capotia met 13ap nog steeds een stuk goedkoper als andere 13ap earrings. De duo witch was maar een snelle placeholder voor 235 bracket zonder bartali.
grootste nadeel van blackstar is dat je geen caphra levels kan toevoegen, dat is dan balen als je daardoor net een bracket mist
Blackstar naar Tri is op 60fs ook rond de 30% geloof ik. Het grootste probleem is het krijgen van de mass of pure magic voor de enhance stones. Je kunt daarvoor de node aanschoppen bij stars end en/of een remnant of the rift manufacturen samen met een black spirit claw. Dan krijg je 5 mass of pure magic.
Naar tet zou ik me voorlopig nog maar geen zorgen over maken. Dat kostte mij 35 attempts en zonder goede gear/inkomen is dat gewoon niet te doen. Het heeft mij minstens 20b gekost, maar als je eenmaal bezig bent stop je natuurlijk niet om te sparen om te kopen.
Pri naar duo bij blackstar gaat over het algemeen heel makkelijk, zeker met een 30 fs.
Wat betreft earrings zou ik inderdaad voor 2 capotia's gaan.
Naar tet zou ik me voorlopig nog maar geen zorgen over maken. Dat kostte mij 35 attempts en zonder goede gear/inkomen is dat gewoon niet te doen. Het heeft mij minstens 20b gekost, maar als je eenmaal bezig bent stop je natuurlijk niet om te sparen om te kopen.
Pri naar duo bij blackstar gaat over het algemeen heel makkelijk, zeker met een 30 fs.
Wat betreft earrings zou ik inderdaad voor 2 capotia's gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door rsnubje op 06-11-2019 08:57 ]
Iedereen cheap materials ingekocht voor imperial boxes change die wordt uitgerold vandaag?
Denk 800M uitgegeven met als return 3-4B
Denk 800M uitgegeven met als return 3-4B
[ Voor 20% gewijzigd door 4th op 06-11-2019 09:48 ]
Watvoor change komt er vandaag dan? Ben sinds van de week ook weer wat met BDO bezig, na dik 3kwart jaar niet gespeeld te hebben. Was alweer verbaasd over alle nieuwe items en dergelijke... Het spelen met mijn archer maar weer opgepakt
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
https://www.blackdesertonline.com/news/view/3267
je hebt nog 4 min om markt leeg te kopen
had het hier ook al aangegeven
je hebt nog 4 min om markt leeg te kopen
had het hier ook al aangegeven
4th schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:01:
Sail and Prevail event will begin
[ Voor 73% gewijzigd door 4th op 06-11-2019 14:34 ]
Helaas een beetje laat
Had nog wel 5b te besteden xd
Volgende market crash in 3, 2, 1 
Wel echt dikke onzin dat ze de BMC droprate compleet kapot generfed hebben overal.
Huidige marktprijzen van alles liggen zo op hun gat dat het qua grinden ook echt steeds minder worth voelt.
Waarom grinden als je toch tijdens die events bijna wekelijks een fine accessoire box krijgt?
Verder was de hele Kakao post over pvp ook lachwekkend op ze zachts gezegd, 3 jaar na dato ; "karmabombing was toch geen intented mechanic" ooh really?
Wel echt dikke onzin dat ze de BMC droprate compleet kapot generfed hebben overal.

Huidige marktprijzen van alles liggen zo op hun gat dat het qua grinden ook echt steeds minder worth voelt.
Waarom grinden als je toch tijdens die events bijna wekelijks een fine accessoire box krijgt?

Verder was de hele Kakao post over pvp ook lachwekkend op ze zachts gezegd, 3 jaar na dato ; "karmabombing was toch geen intented mechanic" ooh really?

Nou inderdaad. Ik vond bv centaurs erg leuk grinden, leverde me rond de 10-12 bmc op per uur + rond de 6500 trash, was toch een leuk inkomen voor leuk grinden. (Ik kan veel meer verdienen op andere plekken maar daar voel ik het gewoon niet qua grinden)
Nu met de nerf ga ik toch maar richting aakman.
Nu met de nerf ga ik toch maar richting aakman.
Market crash valt wel mee denk ik, of in ieder geval sneller hersteld. Er komt enorm veel geld in omloop door mensen die eerst alles hebben opgekocht wat niet verkocht. Die lui blij dat na maanden hun shit is verkocht. Om er daarna achter te komen dat ze een veelvoud hebben misgelopen door zelf geen boxes te gaan maken. Maar het echte geld komt van die personen die alles hebben opgekocht en silver genereren uit previously loze items. Serieus geld, voor mij 188* boxprice per dag, nu ben ik nog met de lagere bezig maar dit wordt 920k per box met huidge cooking mastery.shroudster schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:31:
Volgende market crash in 3, 2, 1
Wel echt dikke onzin dat ze de BMC droprate compleet kapot generfed hebben overal.![]()
Waarom grinden als je toch tijdens die events bijna wekelijks een fine accessoire box krijgt?![]()
Is het het nog waard om Black Desert op dit moment op te pakken op de ps4? Of loop je dan wel zover achter dat het wel heel lang gaat duren vorodat je is met end game content mee kan doen?
Is het met een ander spel te vergelijken? (ESO/WoW o.i.d.)
Zijn er NL clans/guilds in dit spel?
op ps4 weet ik het niet, daarop is het spel nog niet zo heel lang uit geloof ik?
Wat mij wel zorgen doet maken is het volgende......
https://crimsondesert.pearlabyss.com/
Wat mij wel zorgen doet maken is het volgende......
https://crimsondesert.pearlabyss.com/
Als het spel je aanspreekt kun je altijd starten. Er is veel content en het meeste is solo op je eigen tempo te ervaren. Tenzij je een hardcore pvper wilt worden kun je op je eigen tempo prima meekomen.Kieft91 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:27:
Is het het nog waard om Black Desert op dit moment op te pakken op de ps4? Of loop je dan wel zover achter dat het wel heel lang gaat duren vorodat je is met end game content mee kan doen?
Kwa guilds geen idee of er volledig nederlandstalige te vinden zijn op de PC wel geloof ik.
Ja heb hem aangeschaft en gister heel even geprobeerd, loop bij de eerste missie al vast dat ik niet weet waar ik heen moet
Ook geen idee welke class leuk is dus maar een Lahn ofzo gestart.
Lahn is een prima allround class 
Gelukkig zijn alleen je wapens class bound en kun je voor de rest lekker heen en weer swappen, dus probeer vooral ook andere uit wanneer je daar aan toe bent.
Voor bijna elke quest kun je een autopath aan zetten naar je volgende locatie. Maar goed, neem je tijd, komt vast wel goed. In het begin is de game best overweldigend en dan helpt het als je gewoon je tijd neemt om te leren hoe het in elkaar steekt. En anders gewoon vragen.
Gelukkig zijn alleen je wapens class bound en kun je voor de rest lekker heen en weer swappen, dus probeer vooral ook andere uit wanneer je daar aan toe bent.
Voor bijna elke quest kun je een autopath aan zetten naar je volgende locatie. Maar goed, neem je tijd, komt vast wel goed. In het begin is de game best overweldigend en dan helpt het als je gewoon je tijd neemt om te leren hoe het in elkaar steekt. En anders gewoon vragen.
[ Voor 20% gewijzigd door rsnubje op 08-11-2019 09:15 ]
Als iemand die een tijd geleden black desert heeft gespeeld (ik ben in maart gestopt,na 20 fails om mijn dandy terug naar tet te krijgen): is er veel veranderd in de tussen tijd? Ik zie dat de shadow arena weg is en dat er nu iets nieuws is? Ik heb een level 60 dark knight en eigenlijk wel weer zin om een mmo te spelen. Ik ben er alleen nog niet uit of ik weer aan de grind wil beginnen.... (de noodzaak om je pc praktisch 24/7 te hebben draaien heeft me nooit zo aangestaan, waardoor ik nooit veel geld had).
tldr: Is er genoeg veranderd om weer terug te komen?
tldr: Is er genoeg veranderd om weer terug te komen?
24/7 online zijn heb ik ook nooit echt gedaan, dus dat zal niet perse nodig zijn. Er is ook veel bij gekomen wat betreft lifeskilling en ocean content, dus neem vooral een kijkje. Het is lastig om te zeggen of het wel of niet waard is om terug te komen. Ik speel eigenlijk al 2.5 jaar zonder echt grote breaks.
Wohoo, eindelijk compass!

Nu kan ik weg uit Aakman en mijn RNG proberen in star's end of Sycria

nice! gratzshroudster schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:09:
Wohoo, eindelijk compass!
[Afbeelding]
Gisteren voor t eerst wezen gatheren bij quint hill.. leuke rotatie en uurtje gedaan, ruim 85 mil. Troll blood is 10k per stuk momenteel en dan krijg je nog de nodige dingen erbij.
[ Voor 24% gewijzigd door MisterEagle op 09-11-2019 17:10 ]
Omdat het toch stiekem begint te kriebelen maar weer eens ingelogd.
iemand tips over de huidige gearprogression? Ik zag dat er nieuwe wapens waren bv.
Ik heb nu:

Met nog een pri bheg en een dim tree in mn storage (lang leve de gefaalde tet attempts)
iemand tips over de huidige gearprogression? Ik zag dat er nieuwe wapens waren bv.
Ik heb nu:

Met nog een pri bheg en een dim tree in mn storage (lang leve de gefaalde tet attempts)
Dit is best goed. Ik zou eerst proberen je dande weer naar tri te doen en je dim en bhegs daarna.
En daarna naar tri crescents, waarschijnlijk heb je voor die tijd wel een capotia ring dus hoef je er nog maar 1
dandy staat inderdaad vrij hoog op het lijstje, gewoon veel tet attemps gefaald (nadat ik eens pen geprobeerd had), moet hoog nodig naar tet weer.rsnubje schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:23:
Dit is best goed. Ik zou eerst proberen je dande weer naar tri te doen en je dim en bhegs daarna.
aah die heb ik in het verleden vaker geprobeerd haha, ik denk dat ik minstens 1b aan gemolde crescents heb verspild, maar inderdaad een simpele upgrade.MisterEagle schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:38:
En daarna naar tri crescents, waarschijnlijk heb je voor die tijd wel een capotia ring dus hoef je er nog maar 1
Las ik het nu hier dat ze de grind op 60+ iets makkelijker hadden gemaakt?
Ja in principe kun je binnen een dag van lvl 58 naar 61 met alleen questen.
Moet je even de something something tome halen.
Hier een idee:
YouTube: BDO Raw Footage - Lv61 in 90mins
Moet je even de something something tome halen.
Hier een idee:
YouTube: BDO Raw Footage - Lv61 in 90mins
Damn dat is wel een verschil, ik heb de nodige uurtjes besteed om 60 te worden, volgens mij haalde ik van 59-60 10% per uur als ik een goede spot had... 58-61 met een dagje questen is wel andere koek.
rofl, 4x 188 master alchemy imperial giftboxes komen 2 manos alc outfits uit, easy money (+400M voor het verkopen van de boxes)
Dang das makkelijk verdiend
Meanwhile maken we maar ff misbruik van de lage prijzen:

je gaat niet voor de valt belt met hp?rsnubje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:03:
Dang das makkelijk verdiend![]()
[Afbeelding]
Dat zou ik graag willen, maar niet voor 12B extra, dat is het me niet waard. Voor 12B kan ik genoeg caphras in mn gear steken dat ik die 100HP weer terug heb.
Tuurlijk, die zat niet in alle rewards laatste tijd. Goede keus 
Zelf laatste tijd niet met grindgear bezig, rustig aan mijn investeringen terugverdienen en zelf eigen manos accessoires maken dmv scorched shards, maanden zo niet jarenproject voor tri's
Zelf laatste tijd niet met grindgear bezig, rustig aan mijn investeringen terugverdienen en zelf eigen manos accessoires maken dmv scorched shards, maanden zo niet jarenproject voor tri's
Das ook wel weer waar. Ja, leuk he, weer moeite moeten doen voor Tri meuk
Nu hebben we ook softcap lifeskill gear, wel grappig. Full tet manos met tri accessories.
Nu hebben we ook softcap lifeskill gear, wel grappig. Full tet manos met tri accessories.
Lifeskilling wordt nu wat serieuzer genomen aangezien er goed geld mee wordt verdiend welke niet direct afhankelijk is van de marktprijzen.
Dat is zeker waar. Tis dat ik er niet zo in zit. Ben meer een grinder. Soms kom ik wel tot rust met een chille grind.
Also: Ladies and gentlemen, we've got him!
Nu weer sparen om m'n narc terug te kopen, maar dan is deze alvast afgestreept.
Also: Ladies and gentlemen, we've got him!
Nu weer sparen om m'n narc terug te kopen, maar dan is deze alvast afgestreept.

[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 12-11-2019 11:09 ]
ja ik snap het niet helemaal hoor, ik heb alleen nog naar de simpelste imperial boxen gekeken, deze maak ik met 20x cold draft beer (gekocht a 1400 ps) dus 28k silver. Vervolgens verkoop je 1 box voor 130k (+ distance bonus)4th schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:54:
Lifeskilling wordt nu wat serieuzer genomen aangezien er goed geld mee wordt verdiend welke niet direct afhankelijk is van de marktprijzen.
t vergt even wat minuten, je kan ze niet inleveren als je meer dan 101% weight zit, en er zit een limiet aan per dag (159 in mijn geval, geen idee of dat vast zit aan trade level)
Maar dat is elke dag 20 miljoen, zonder distance bonus extra door even wat kratjes in te leveren (die 5 miljoen hebben gekost om te maken)
Kan me inderdaad voorstellen als je dit met hogere tier boxen doet dat het alleen nog maar meer oplevert, zoals je zelf al aangaf met manos zaken in de rewardbox
edit:
zelf twijfel ik even wat ik nu kan doen voor wat progressie, lees ben ongeduldig
momenteel ben iik 270 / 269 / 310 met nouver (musa)
Ik wil graag naar kutum toe omdat ik pve meer doe dan pvp. Ik zou nu de switch kunnen maken naar kutum en uit kunnen komen op
258 / 261 / 311
Dit doe ik door wat caphra's te verschuiven van gear naar dande + tet kutum kopen. Op papier zou dit meer AP moeten opleveren voor pve, maar pvp is het weer een flinke achteruitgang.
[ Voor 20% gewijzigd door MisterEagle op 12-11-2019 11:22 ]
Distance bonus geldt niet voor imperial, beste kun je boxen in grana bij storage maken en 5 m naar rechts verkopen bij imperial 
Vooral als je zelf de master en hogere boxes maakt verdien je veel.
ik zie het ja, ik maakte ze sowieso in grana maar had ergens gelezen dat dist. bonus wel een ding was op deze boxen dus had een daglading naar valencia geshipped om te proberen. Nou vanaf nu weer in grana verder haha4th schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:26:
Distance bonus geldt niet voor imperial, beste kun je boxen in grana bij storage maken en 5 m naar rechts verkopen bij imperial
Maak je alleen de ingredienten zelf of gather je ook alles?
Ik ben momenteel 757 mastery op fluid gathering, ik twijfel op een axe te preorderen voor meer dust/caphra's
edit:
Ehm, er lijkt toch wel iets verschil te zijn maar niet veel. 40boxen, 130k ps maar leverde 5.457.720 op ipv 5.200.000
Ik loop even met de volgende 40 om te kijken
[ Voor 11% gewijzigd door MisterEagle op 12-11-2019 11:37 ]
Ik maak zelf de gerechten en koop en af toe nog direct van market als het de juiste prijs heeft.
De limiet is je cp / 2 per dag, als je dag erna no quantity krijgt keer reloggen en 10 min wachten totdat je met imperial kunt traden. Haal zo elke dag met 188 boxes per dag een 100-160M op, dit is natuurlijk totdat de beste boxes op zijn en dan wordt het misschien iets van 60-80M maar dat is voor 5 min werk zeker de moeite waard
edit: Het verschil in prijs kan ook aan je cooking mastery liggen
De limiet is je cp / 2 per dag, als je dag erna no quantity krijgt keer reloggen en 10 min wachten totdat je met imperial kunt traden. Haal zo elke dag met 188 boxes per dag een 100-160M op, dit is natuurlijk totdat de beste boxes op zijn en dan wordt het misschien iets van 60-80M maar dat is voor 5 min werk zeker de moeite waard
[ Voor 7% gewijzigd door 4th op 12-11-2019 11:38 ]
Kijk, je zit precies in hetzelfde bootje als ik, minus wat gear verschilMisterEagle schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:20:
[...]
edit:
zelf twijfel ik even wat ik nu kan doen voor wat progressie, lees ben ongeduldig![]()
momenteel ben iik 270 / 269 / 310 met nouver (musa)
Ik wil graag naar kutum toe omdat ik pve meer doe dan pvp. Ik zou nu de switch kunnen maken naar kutum en uit kunnen komen op
258 / 261 / 311
Dit doe ik door wat caphra's te verschuiven van gear naar dande + tet kutum kopen. Op papier zou dit meer AP moeten opleveren voor pve, maar pvp is het weer een flinke achteruitgang.
Het verschil tussen 269 nouver en 261 kutum is vrijwel nihil. Normaal zou je dan met Kutum richting 320+ dp gaan, maar als je idd gaat schuiven gaat dat niet op en dan maakt het niet zoveel uit. Als je toch zo nu en dan pvp wilt doen, kun je prima je nouver houden en pas over gaan op kutum wanneer je in de 265 bracket komt. Dan wordt het verschil pas echt merkbaar.
ah helder dat van cp wist ik niet. Heb nooit eerder echt lifeskills gedaan.4th schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:37:
Ik maak zelf de gerechten en koop en af toe nog direct van market als het de juiste prijs heeft.
Je krijgt wel iets van een distance bonus, 2e keer wederom consistent t zelfde bedrag (en meer dan die 130k per box, maar niet onwijs veel meer dat het het werk goed maakt in mijn ogen)
Ben wat aan het experimenteren geweest met grind spots in de desert vanwege de scrolls. Gezien ik voor toekomstige TET attempts een boel memory fragments nodig heb of een grote stapel silver om het te kopen.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Pila Ku Jail.
+ Super rustig (ondanks dit door meerdere mensen erkent wordt als een goede silver spot)
+ Prima verdiensten van trash loot (ik zit avg tussen de 3.5 - 4k per uur)
+ Veel scrolls (7-8 per uur, zonder lootscroll)
+ Skill exp is zeer goed (10 punten per sessie ik zit op 1345 ofzo)
- Geen mogelijkheid om te repareren zonder tent (in mijn geval dus 1x per 1.5 uur een tripje naar valencia)
Misschien ga ik eens kijken of deze plek op Arsha ook uitgestorven is voor de 'gratis' bonus. Zowieso eens testen met lootscroll en kama blessing.
Semi relevante vraag wat zijn redelijk makkelijke manieren om je weight limit te verhogen? Ik moet nu 1x per 45 min trash loot even dumpen in mijn mount. Ik zit nu op 817ish LT. De weight limit van loyalties heb ik al allemaal op deze char.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Pila Ku Jail.
+ Super rustig (ondanks dit door meerdere mensen erkent wordt als een goede silver spot)
+ Prima verdiensten van trash loot (ik zit avg tussen de 3.5 - 4k per uur)
+ Veel scrolls (7-8 per uur, zonder lootscroll)
+ Skill exp is zeer goed (10 punten per sessie ik zit op 1345 ofzo)
- Geen mogelijkheid om te repareren zonder tent (in mijn geval dus 1x per 1.5 uur een tripje naar valencia)
Misschien ga ik eens kijken of deze plek op Arsha ook uitgestorven is voor de 'gratis' bonus. Zowieso eens testen met lootscroll en kama blessing.
Semi relevante vraag wat zijn redelijk makkelijke manieren om je weight limit te verhogen? Ik moet nu 1x per 45 min trash loot even dumpen in mijn mount. Ik zit nu op 817ish LT. De weight limit van loyalties heb ik al allemaal op deze char.
Een aantal crystals met weight, maar uiteindelijk wil je die ook niet meer hebben. Pila Ku Jail had toch een vendor bij de ingang?? Waar je pots kunt kopen en afaik ook kan repareren.
[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 12-11-2019 13:08 ]
Gewoon horse overstacken deed ik altijd, zorgen dat je niet boven 125% van jouw weight zit dan kun je 1 stack van horse altijd naar jouw inventory zetten. Daarna hele trashloot ineens op horse.
Dan wordt het tent of maidsNeles7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:56:
@Verwijderd De ingang dichtbij de main rota heeft iig geen vendors enkel een daily quest. Zal vanavond de andere eens checken weet ik het ook zeker.
@4th Dat is wat ik nu ook doe enige nadeel is dat ik tussendoor uit de rota moet terug naar mount indien mogelijk wil ik dat voorkomen.
Vreesde er al voor, was natuurlijk te proberen of jullie iets wisten.
https://www.reddit.com/r/...stop_grinding_at_pila_ku/Neles7 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:01:
Vreesde er al voor, was natuurlijk te proberen of jullie iets wisten.
Soms zijn er mensen met dezelfde vraag
waarbij het silver probleem geen issue meer is want silver is weightless.rsnubje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:11:
[...]
https://www.reddit.com/r/...stop_grinding_at_pila_ku/
Soms zijn er mensen met dezelfde vraag
Overigens grind ik daar ook graag ja, maar ik heb een p2w tent (en 20 storage maids en 10 market maids... nog van voor de nieuwe market)
Dat benne dr best een hoop. Ik heb er maar 11 / 5
De villa is ook een optie ja dichterbij als valencia iig. Ik heb helaas maar 1 storage maid dus dat is ~1k trash per uur wat ik minder hoef te dragen maar de enige manier die ik tot nu toe ken voor maids is veel klik werk. Vanavond alles maar eens nakijken.
- Andere ingang
- Villa
- Maid
- Andere ingang
- Villa
- Maid
Market maids zijn niet echt bruikbaar meer, hadden ze gewoon om moeten zetten naar storage maids. Heb er zelf gelukkig maar 2.
Had eigenlijk liever gezien dat ze op beide werken.
https://www.sea.playblack...No=3017&countryType=en-US
Patchnotes pre patch
edit:
crap, fish event:
https://www.blackdesertonline.com/news/view/3284
ach easy money voor sommige nieuwe spelers
Patchnotes pre patch
edit:
crap, fish event:
https://www.blackdesertonline.com/news/view/3284
ach easy money voor sommige nieuwe spelers
[ Voor 36% gewijzigd door 4th op 13-11-2019 13:35 ]
Eigenlijk is dit precies wat de huidige markt nodig heeft, om alle veel te goedkope items weg te krijgen.
Vind het niet erg, moet alleen nog uurtje of 3-4 planks processen om weer week crates te maken
eindelijk! Vells heart gedropt ^^
nu 273 / 273 / 310 met nouver, ik ga de swap maken naar kutum wanneer ik deve heb voltooid. Dan kom ik, met nog een caphra level uit op 264 / 265 / 320(ish)
nu 273 / 273 / 310 met nouver, ik ga de swap maken naar kutum wanneer ik deve heb voltooid. Dan kom ik, met nog een caphra level uit op 264 / 265 / 320(ish)
Of je hebt ondertussen 13B aan imperial boxes verzamelt welke 266 dagen duren om in te leveren... fml
Haha zo herkenbaar dit, alleen wel wat lagere amount maar voorlopig hoef ik niets meer te maken4th schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:45:
Of je hebt ondertussen 13B aan imperial boxes verzamelt welke 266 dagen duren om in te leveren... fml
Heb inmiddels de stap gemaakt naar kutum, al bewaar ik mn nouver nog wel, prijs maakt t verkopen echt niet waard.
Stats nu 264 / 265 / 324
Caphraen naar 333 dp, las ook iets dat ik t beste mn mainhand ook naar de cap kan brengen, weten jullie daar meer van? Als musa grind ik echt alleen maar in awakening
Ben je voorlopig voorzien van een mooi passive inkomen4th schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:45:
Ziet er goed uit. Ik denk dat mensen dat zeggen vanwege de hidden ap die mainhand aan awakening geeft. Dat zal stiekem toch best aantikken bij bepaalde brackets.MisterEagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:22:
[...]
Haha zo herkenbaar dit, alleen wel wat lagere amount maar voorlopig hoef ik niets meer te maken
Heb inmiddels de stap gemaakt naar kutum, al bewaar ik mn nouver nog wel, prijs maakt t verkopen echt niet waard.
Stats nu 264 / 265 / 324
Caphraen naar 333 dp, las ook iets dat ik t beste mn mainhand ook naar de cap kan brengen, weten jullie daar meer van? Als musa grind ik echt alleen maar in awakening
Als je het kan zou ik het doen. Je gebruikt neem ik aan wel pre-awk om te buffen, zoals rising storm en die doet best nog wat dmg.
fair enough inderdaadrsnubje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:15:
Als je het kan zou ik het doen. Je gebruikt neem ik aan wel pre-awk om te buffen, zoals rising storm en die doet best nog wat dmg.
ach t zijn 'maar' 158 caphra's dus dat komt wel goed inderdaad.
Jammer dat de prijs voor caphra's omhoog gaat momenteel, maar dat komt vast door de event.
Zodra er weer meer mensen bezig zijn met gatheren gaat caph weer omlaag, nu veel aan het vissen 
patchnotes:
https://www.sea.playblack...No=3045&countryType=en-US
Cooking imp nerf voor 3 items, halve cooking lifeskillers discord over de zeik
patchnotes:
https://www.sea.playblack...No=3045&countryType=en-US
Cooking imp nerf voor 3 items, halve cooking lifeskillers discord over de zeik
[ Voor 51% gewijzigd door 4th op 20-11-2019 09:32 ]
Hey Guys. Zit eraan te denken om weer BDO op te pakken. Heb perongeluk een dag te vroeg ingelogd om de 30 dagen bonus en olvia access te krijgen (oof).
Momenteel een lvl 62 zerker 273/276/294. Merk dat ik zerk misschien niet zo leuk meer vindt. Twijfel om te rerollen naar archer (ez farming) of Sorc. Hoewel ik een beetje opkijk tegen het farmen van de benodigde skillpoints bij sorc (minimaal 1800 voor je een beetje pvp waardig bent?).
Even een vraag. Ik heb nog een crate empire staan. Verbinding van grana naar valencia met een m2 trade alt en +3 ore en +3 timber worker in grana. Is dat inmiddels weer de moeite waard om op gang te krijgen? Ik vond het voorheen eigenlijk te weinig opbrengen (margin trading was het geloof ik nauwelijks waard) maar geloof dat er wel wat is veranderd sinds manos.
Momenteel een lvl 62 zerker 273/276/294. Merk dat ik zerk misschien niet zo leuk meer vindt. Twijfel om te rerollen naar archer (ez farming) of Sorc. Hoewel ik een beetje opkijk tegen het farmen van de benodigde skillpoints bij sorc (minimaal 1800 voor je een beetje pvp waardig bent?).
Even een vraag. Ik heb nog een crate empire staan. Verbinding van grana naar valencia met een m2 trade alt en +3 ore en +3 timber worker in grana. Is dat inmiddels weer de moeite waard om op gang te krijgen? Ik vond het voorheen eigenlijk te weinig opbrengen (margin trading was het geloof ik nauwelijks waard) maar geloof dat er wel wat is veranderd sinds manos.
Je kan nu met Manos mass processing je timber naar plywood, hiermee haal ik op M18 trader 61% van de verkoopprijs per box op als profit.Batsiaan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:56:
Hey Guys. Zit eraan te denken om weer BDO op te pakken. Heb perongeluk een dag te vroeg ingelogd om de 30 dagen bonus en olvia access te krijgen (oof).
Is dat met timber die je zelf verzamelt of die je van de marketplace koopt?4th schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:20:
[...]
Je kan nu met Manos mass processing je timber naar plywood, hiermee haal ik op M18 trader 61% van de verkoopprijs per box op als profit.
Bij kopen van market
Dat iswel netjes. Heb je loggia gear voor het processen of manos? Wat voor Mastery heb je nodig voor een beetje behoorlijk processen?
ik zou zelf eerlijk gezegd vooral als je begint voor tet loggia gaan, daarmee kom je echt al ver en zeker qua prijsverschil vind ik dat beter dan manos. 400 mil tov 3.x bil voor 100 mastery punten verschil.
Tet loggia en +7 processing stone is goed genoeg, half uurtje bij mij voor max weight met timber
Top bedankt. Bedoel je volledige TET loggia set of alleen de clothes?
ik bedoelde in elk geval de volledige set, maar dat had ik voor gathering, niet voor processing eigenlijk dus dat weet ik niet zeker.Batsiaan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:52:
Alleen de accesoires, verder gewoon een +3 silver embr en doorhakkenBatsiaan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:52:

Fuck yeah net op poging 20 ongeveer pen dim tree erbij

Nu maar is kijken wat het volgende wordt.
Geen pen failstacks meer en markt is weer aan het herstellen van de dieptepunten op de accessoires.
Voor nu denk ik kijken wat beter te krijgen is , pen crescent kopen of tet distortion earring. (pen kutum is er al
Lekker shroudster! Heb nog een lange weg te gaan om dat te bereiken maar heb dan ook geen haast
Nog 1x nouver en dan zit op 240 ap kutum. Ondertussen lekker sparen voor de volgende upgrade(s)
Thanks!Neles7 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:34:
Lekker shroudster! Heb nog een lange weg te gaan om dat te bereiken maar heb dan ook geen haastNog 1x nouver en dan zit op 240 ap kutum. Ondertussen lekker sparen voor de volgende upgrade(s)
Slow and steady wins the race. Laatst nog een buddy die bijna gespaard had voor vell's heart die 2B voor zijn doel full yolo roulette ging met 8 tet attempts op ringen/neck.... uiteindelijk dikke min geld, stats en goeie failstacks kwijt.

Al moet ik zeggen dat de inkomsten wel flink gestegen zijn sinds ik op musa zit en star's end grind ipv hystria op maehwa. Het is gewoon bizar hoeveel efficiënter.

@Neles7 ik moest echt 5x lezen voordat ik snapte wat je bedoelde met: nog 1x nouver voor 240 kutum. Maar das natuurlijk van Bartali
Maar terug komend op dat verhaal van die vriend, ik snap er ook niks van. Je bent bijna bij je doel en dan doe je wat geks met je gear en is het spel ineens kut omdat je niet krijgt wat je wou
Niet dat ik heel verrast was, omdat hij dit vaker deed, maar ik dacht meer, hij is zo dicht bij zn doel, komt wel goed...
Momenteel lekker caphras en outfits aan het sparen voor caphra lvl 9 (3400 caphras) op gloves in eerste instantie en pen kutum ofzo. Wanneer ik 30 outfits verzameld heb, ga ik met quests de 100 stack halen. Helaas heb ik tijdens het naar tet krijgen van mn blackstar alle hoge stacks ook gebruikt, omdat ik er klaar mee was na 35 attempts
Maar terug komend op dat verhaal van die vriend, ik snap er ook niks van. Je bent bijna bij je doel en dan doe je wat geks met je gear en is het spel ineens kut omdat je niet krijgt wat je wou

Niet dat ik heel verrast was, omdat hij dit vaker deed, maar ik dacht meer, hij is zo dicht bij zn doel, komt wel goed...
Momenteel lekker caphras en outfits aan het sparen voor caphra lvl 9 (3400 caphras) op gloves in eerste instantie en pen kutum ofzo. Wanneer ik 30 outfits verzameld heb, ga ik met quests de 100 stack halen. Helaas heb ik tijdens het naar tet krijgen van mn blackstar alle hoge stacks ook gebruikt, omdat ik er klaar mee was na 35 attempts

[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 04-12-2019 15:16 ]
@rsnubje Oops ik had het wat duidelijker kunnen verwoorden. Maar zit zelf zo in de bartali questen dat het voor mij heel logisch klonk.
Haha, begrijpelijk 
Aangezien ik niet zoveel geduld blijk te hebben, en ik 1k crons kreeg gister, heb ik alvast wat pen attempts gedaan. Zit nu in dubio of ik na mn caphra goal niet gewoon voor pen kutum ga sparen, evt wel nog met attempts tot ik er ben.
Aangezien ik niet zoveel geduld blijk te hebben, en ik 1k crons kreeg gister, heb ik alvast wat pen attempts gedaan. Zit nu in dubio of ik na mn caphra goal niet gewoon voor pen kutum ga sparen, evt wel nog met attempts tot ik er ben.

Zo TRI Blackstar is ook een feit
Ik dacht aan Uru - Bheg - Dim Tree - Giath ?
Meestal wordt bhegs als eerste gedaan ivm acc en als je kans krijgt om dt voor goede prijs te kopen als je spaart zeker doenNeles7 schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:54:
[Afbeelding]
Zo TRI Blackstar is ook een feitNu sparen voor TET armors. Welke volgorde is eigenlijk gebruikenlijk?
Ik dacht aan Uru - Bheg - Dim Tree - Giath ?
Zelf ondertussen bezig met crates (110k) naar valencia te rijden voor weer 12,5B te verdienen rond de kerst, als goed is dan genoeg silver verzameld voor 4x tri manos accs te kopen
@Neles7 grats man
Wat 4th zegt, bhegs eerst.
Bhegs - Dim - Uru - Giath. Bhegs en dim geven van tri naar tet de meeste stats in principe.
Als je lvl 62 wilt worden en je hebt deze week tijd, ik en @shroudster zijn deze week bij miru om alts naar 60 te lvlen dus je kunt evt meedoen.
Bhegs - Dim - Uru - Giath. Bhegs en dim geven van tri naar tet de meeste stats in principe.
Als je lvl 62 wilt worden en je hebt deze week tijd, ik en @shroudster zijn deze week bij miru om alts naar 60 te lvlen dus je kunt evt meedoen.
@4th @rsnubje Thanks. Volgorde is dan duidelijk voor nu, wordt toch een lange weg hoor, tot nu toe alles via enhancing gedaan maar wie weet als de prijs goed is koop ik het. Ik hoor veelal dat TET uru belangrijk is maar niet zo'n groot verschil als Bhegs/Dim dus?
Ander vraagje wanneer wordt het interessant om naar Crystals / Caphras te kijken? Caphras lijkt mij nog verre toekomst muziek maar loop nu nog rond met basic crystals en vraag mij af of upgraden zin heeft / verschil maakt.
Wat betreft miru @rsnubje als jullie plek hebben doe ik graag mee
Ben momenteel verhuist van Pila ku naar Manshaums omdat dat effectief meer money/hr oplevert dus ben redelijk in de buurt
Nadeel is dat ik steeds meer tegen de limiet van mijn pets aanloop voor mijn gevoel. Misschien in de toekomst toch maar een beetje geld investeren voor betere pets (1x t4 1x t3 3xt1 atm)
Ander vraagje wanneer wordt het interessant om naar Crystals / Caphras te kijken? Caphras lijkt mij nog verre toekomst muziek maar loop nu nog rond met basic crystals en vraag mij af of upgraden zin heeft / verschil maakt.
Wat betreft miru @rsnubje als jullie plek hebben doe ik graag mee
Let op: