Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieHS
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08-2024
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:42:
Ik ben erg benieuwd naar deze game. Maar ik lees vooral veel dat het voor casual gamers amper te doen is. En dat eigenlijk no-lifers een beetje kans hebben om progressie te boeken. Klopt dit? Ik zie dagelijks 20.000 mensen dit spel spelen op steam.....zijn dit dan allemaal no-lifers? Ik ben redelijk casual.....speel elke avond wel wat uurtjes spellen maar ben een beetje WOW moe. Wil een nieuwe MMO graag de kans geven en dit lijkt me toch echt wel een leuk spel.

Kan iemand mij enigszins uitleggen wat er echt leuk is aan deze game?
Voor €10 is het misschien toch wel de moeite waard om het te proberen lijkt me.
De vraag is wat je wil doen in een game, er is zeer veel te doen met lifeskillen, zoals vissen, gatheren, koken, waarvan je het meeste ook afk kan doen. De wereld is al vrij uitgebreid met een grote hoeveelheid quests en als je het een beetje gestructureerd aanpakt met goede guides die online staan ben je zo aardig op weg.
De leercurve is vrij hoog, maar dat is ook het gevolg van de sandbox benadering van de game, je wordt niet echt aan je handje meegenomen, maar voor een ervaren WoW speler kan dat juist een verademing zijn.

Er zijn aardig wat grindspots te vinden waar je geld mee kan verdienen en levellen. Ik schat in dat het je een maand of 2-2.5 gaat kosten om lvl 60 te bereiken als je een paar uurtjes per dag hebt, of je moet een keertje meerennen met hoger level om geboost te worden naar bijv. level 58.

Vanaf lvl 60 begint het interessant te worden om aan nodewars mee te doen. Nodewars is pvp om een bepaald gebied met guild tegen andere guilds welke naar mijn mening leuk om te doen zijn 1 tot 2x per week. Daarnaast heb je guildmissies zowel grind als gathering, guildolifanten enz.

Je kunt bijvoorbeeld je eigen boten bouwen, daarmee traden of zeemonsters bejagen etc. etc.

Misschien moet je het gewoon proberen met een guestpass, ik heb er nog een aantal liggen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
LunaTempesta schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Speel ook al sinds de beta, en dan voornamelijk voor de end-game pvp dus dan moet dat wel een beetje. Vanaf TRI begint het een verveld spel te worden in terms of upgrading haha. Vooral met dure items en resources. Mits je natuurlijk geluk hebt en dingen 1 shot.

Suc6 met de node war :D - hoop dat je niet zn irritante zerg guild tegen je hebt ofzo die je 2:1 outnumbered. :+ schijnt nog al eens te gebeuren.
Gisteravond de Node Wars (1) gedaan, en dat gebeurde er precies :P. We waren ons fort aan het verdedigen toen zo'n beetje de sterkste guild naar ons toe kwam. Er zitten zelfs enkele level 62 mensen in die guild. Kortom, ik kon elke 30 seconden mijn character dood zien gaan. Toch geeft dit mij steeds meer het gevoel om meer te spelen, om mijn level te verhogen en om mijn gear te verbeteren. Hopelijk hebben we volgende week meer geluk en komen we een guild van gelijke caliber tegen. Hopelijk dat ze hier in de toekomst nog iets aan doen, dat als je guild te hoog is dat je niet meer voor de kleine nodes kan gaan.
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:42:
Ik ben erg benieuwd naar deze game. Maar ik lees vooral veel dat het voor casual gamers amper te doen is. En dat eigenlijk no-lifers een beetje kans hebben om progressie te boeken. Klopt dit? Ik zie dagelijks 20.000 mensen dit spel spelen op steam.....zijn dit dan allemaal no-lifers? Ik ben redelijk casual.....speel elke avond wel wat uurtjes spellen maar ben een beetje WOW moe. Wil een nieuwe MMO graag de kans geven en dit lijkt me toch echt wel een leuk spel.

Kan iemand mij enigszins uitleggen wat er echt leuk is aan deze game?
Voor €10 is het misschien toch wel de moeite waard om het te proberen lijkt me.
Het is lastig om te zeggen. Ik ben zelf ook geen no-lifer, maar ik speel wel redelijk veel games. Ik heb hiervoor ook World of Warcraft gedaan en in Legion deed ik vooral Mythic+ dungeons en Normal/Heroic raids. Meestal deed ik dit met mensen via de Group finder. In WoW ben ik nog nooit echt de persoon geweest om veel met een guild te doen. Komt vooral omdat ik nog thuis woon, en dan heb je ook nog je verplichting om rond een bepaald tijdstip te eten (gelukkig is dit bijna voorbij :).

Black Desert Online (BDO) is een spel dat je ook vooral doet om de ervaringen. Er is echt veel te doen in BDO. Waarbij de professions in WoW dood zijn, is dat hier totaal niet het geval. Zelfs de "low-level" items wat je kan maken met professions zijn noodzakelijke bij de hoogste spelers. Het grote verschil met World of Warcraft is dat je professions niet zo snel kan trainen, en volgens mij is er zelfs geen cap qua level van professions. Maar in BDO zijn de mogelijkheden oneindig. Soms kan ik echt blij worden van de kleinste details. Bij het cooken bijv. moet je zelfs de ingrediënten in een pot gooien, en hopelijk krijg je je item. Dus als je "Beer" gaat maken (dit heb je nodig voor je werknemers die bijv. voor je houthakken), dan moet je bijv. 5 aardappelen hebbben, 5 flessen water en nog een paar ingrediënten. Natuurlijk kan je op het internet genoeg vinden, maar ik vind dat wel tof.

Je hebt best veel professions in BDO, en je hebt zelfs professions zoals Hunting, Horse Taming en Horse Breeding. Het is soms super tof om mensen te zien die hier mee druk zijn. En dan hebben ze vaak ook nog een mooi kostuum aan van een paardentrainer. Dat erbij zeggende, de look van de gear die je krijgt als drop is niet heel speciaal. De enige manier om ook echt mooie gear te krijgen is om deze te kopen. Een kostuum kost rond de €20,-. Voor mij was dit best wel wennen, aangezien ik wel van de progressie van WoW hou, en waarbij je Raids doet om de transmog te krijgen die je graag wil.

De "echte" traditionele PvE zit niet in deze game. Vooral bij iets hogere level heb je monster scrolls die je met meerdere mensen moet doen. Deze scrolls zijn als je een hoog genoeg level bent niet echt sterk meer, maar je doet dit vooral voor de items. Daarnaast kan je voor PvE world bosses killen, en hier kan je goede items van krijgen. Deze PvE bosses kill je met z'n allen. Daarnaast heb je nog whale hunting (zelf nog nooit gedaan), en nog meer van deze soort activiteiten.

Terugkomende op je vraag, ja, er zijn veel mensen die al heel erg hoog zijn, maar daar heb je in principe niets mee te maken. Het is ook zeker niet onmogelijk om op het niveau van deze mensen te komen, maar dit heb je ook niet binnen 1 maand bereikt. Het heeft er ook mede mee te maken dat je eigenlijk alles wel moet doen, qua professions, "grinden", gather professions etc. Als je gear iets hoger is heb je speciale stenen/crystallen nodig om je gear op te hogen. Deze stenen zijn altijd uitverkocht in de marketplace (Auction house), dus deze zal je zelf moeten verzamelen. Je kan ze bijv. random krijgen tijdens het vissen, of gatheren van bijv. schapen. Het gatheren kost energy, en als je energy cap omhoog wil halen zal je moeten exploreren en met mensen moeten praten.

Nog een klein stukje over "grinden". In het begin gaat het levelen snel, maar als je level 56+ bent zal het wat langer gaan duren voordat je level up bent. Ik ben nu level 57 en ik kan in 1 uur grinden 10% omhoog gaan qua level. Dus dit betekend dat ik ongeveer 10 uur moet grinden. Persoonlijk heb ik hier geen hekel aan. Ik zoek een mooie plek op, ik zet een muziekje op, en gaan met de banaan. Ook dit zal niet iedereen even leuk vinden. Gelukkig kan je wel in een groep grinden, waardoor het nog sneller kan gaan.

Kortom, er is erg veel te doen. Het beste aan deze game vindt ik dat je van alles en nog wat kan doen. Soms ben je een hele dag druk met iets, en aan het einde van de dag denk je: "Wat heb ik nu gedaan vandaag?". Daarnaast begint het avontuur niet pas als je max. level bent, zoals in WoW. Je kan vanaf level 1 zo goed als alles doen. Elke profession, horse taming etc. Daarnaast kan je de game eigenlijk helemaal alleen spelen, of met een guild.. Voor PvP zal je wel een guild moeten zoeken.

Als laatste wil ik het nog hebben over het PvP. Je hebt soort van instances die je kan joinen, maar je hebt ook bijv. Node Wars. Dit zijn plekken op de map die je kan veroveren met je guild. Gisteren hebben we met een guild een plekje verdedigt (wat helemaal verkeerd ging), maar toch was het super tof om te doen. Een guild kan zelfs een Olifant Mount hebben om deze vervolgens te gebruiken in PvP.

Denk je door het bovenstaande te lezen dat BDO iets voor je is, dan zou ik het zeker proberen! Laat je niet afschrikken door veel ervaren spelers, want er zijn meer dan genoeg spelers die het spel voor het plezier doen. Mensen die alleen professions doen, en zich niet interesseren in PvE of PvP. Of mensen die het gewoon lekker rustig spelen. Er zullen in games zoals dit altijd meer lager gerankte spelers zijn dan hoog gerankte spelers.

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in wat screenshots, dan link ik mijn Steam profile page. http://steamcommunity.com...er=myfiles&view=imagewall. Op het eerste plaatje bovenin zie je de olifant mount, en het 2e plaatje betreft een World Boss. Je mag mij ook gerust toevoegen op Steam mocht je vragen hebben.

Ik denk dat mensen je ook nog kunnen helpen met een Guest Pass. Ik denk dat ik die ook nog wel heb. Dan kan je de game 7 dagen proberen. Mocht je de game echt leuk vinden, dan kan je er eventueel aan denken om een duurdere pack te halen. Je krijgt dan ook leuke items zoals een pet. Als je eenmaal een pack hebt gekocht (bijv. die van €10,-) dan kan je niet zomaar upgraden.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 18:39

MetalPool

Boe!

Ontzettend bedankt voor de Feedback. Jullie enthousiasme, en hetgeen wat jullie beschrijven spreekt mij wel erg aan. 1 dingetje wat mij alleen wel een beetje verontrust is deze zin Dat erbij zeggende, de look van de gear die je krijgt als drop is niet heel speciaal. De enige manier om ook echt mooie gear te krijgen is om deze te kopen. Een kostuum kost rond de €20,-.. Ik ben namelijk gek op het transmog gedeelte van Wow. Vind het ontzettend leuk om dungeons te farmen enkel alleen voor de looks. Maar daarentegen (kijkend naar Legion) na 10x een dungeon gedaan te hebben ben ik daar klaar mee.

Het proffesion gedeelte spreekt mij wel erg aan in deze game. Zeker omdat er gezegd word dat zelfs level 1 items nog bepaalde waarde kunnen hebben :D

Graag ontvang ik zo`n geustpass....dan kan ik de game gewoon gaan proberen en ontdekken.

En ik hoop dat de community ingame net zo enthousiast kan reageren als jullie _/-\o_
Zit niet echt te wachten op een toxic comm zoals in wow deze dagen.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:11:
Ontzettend bedankt voor de Feedback. Jullie enthousiasme, en hetgeen wat jullie beschrijven spreekt mij wel erg aan. 1 dingetje wat mij alleen wel een beetje verontrust is deze zin Dat erbij zeggende, de look van de gear die je krijgt als drop is niet heel speciaal. De enige manier om ook echt mooie gear te krijgen is om deze te kopen. Een kostuum kost rond de €20,-.. Ik ben namelijk gek op het transmog gedeelte van Wow. Vind het ontzettend leuk om dungeons te farmen enkel alleen voor de looks. Maar daarentegen (kijkend naar Legion) na 10x een dungeon gedaan te hebben ben ik daar klaar mee.

Het proffesion gedeelte spreekt mij wel erg aan in deze game. Zeker omdat er gezegd word dat zelfs level 1 items nog bepaalde waarde kunnen hebben :D

Graag ontvang ik zo`n geustpass....dan kan ik de game gewoon gaan proberen en ontdekken.

En ik hoop dat de community ingame net zo enthousiast kan reageren als jullie _/-\o_
Het is nu maintenance dus ik kan je die guest pass niet sturen, maar ik zal later vanmiddag nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:11:

Ik had precies hetzelfde met de gear. Ik vond het wel super jammer dat het op deze manier te verkrijgen is. Je hebt wel verschillen in gear die je kan krijgen, maar in het begin is dat heel erg weinig. Een set genaamd "Grunil" ziet er ongeveer hetzelfde uit als een set genaamd "Argerian". Afbeelding van Google hoe de standaard Wizard gear eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://bdo-fashion.com/wp-content/uploads/sites/12/2016/02/2016-02-26_15542153.jpg

1 voordeel van het kopen van cosmetics met echt geld is dat je geen RNG hebt. Je krijgt altijd iets waar je voor betaald. Black Desert Online is dan ook niet echt de game waar je "alle" cosmetic sets wil hebben die je kan kopen (tenzij je genoeg geld hebt :P). Maar je kan al erg veel doen met het dyen van gear. Je kan zo'n beetje alle kleuren op je gear doen.

Je hebt trouwens wel een soort van "subscription systeem", dit heet een "Value Pack". Je krijgt met een Value Pack meer EXP (10% in alles wat je doet), maar in principe geeft dit geen echt voordeel op vergeleken met andere spelers. Als je geen Value Pack hebt zal je het EXP verschil niet merken. Met een Value Pack kan je wel je Character voor bijv. 1 maand helemaal customizen. Dus je kan je character onbeperkt aanpassen qua look. Je kan ook met een Value Pack onbeperkt je gear dyen, waarbij je zonder Value Pack dyes moet verzamelen. Als beginner krijg je meerdere gratis Value Packs van 7 dagen (denk een totaal van 1 maand). Verder krijg je nog wat enkele andere buffs zoals meer inventory slots, hogere weight limit etc.

Voordat je begint zoek even op YouTube naar "Awakening Weapons". Ik heb mijn Wizard gemaakt op basis van het wapen dat ik het vetste vond. Awakening is een wapen dat je vanaf level 56 kan krijgen.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Het is goed om te weten waar je van te voren aan begint.
Zoals nu weet ik gewoon ,er is geen transmog. Er zijn geen dungeons en Raids.
Xp farmen doe je voornamelijk met het killen van monsters.
En het kan een zeer grote grind zijn....maar dat vind ik niet erg.

Al met al (tevens door het zien van filmpjes op youtube) lijkt het me een zeer leuke game.

En DAMN!! die combat ziet er echt zo lekker uit.

En de geustpass kan je dan het beste denk ik via een DM sturen?

Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

ArieHS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Het is nu maintenance dus ik kan je die guest pass niet sturen, maar ik zal later vanmiddag nog eens kijken.
LOL. Wilde net hetzelfde doen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:13:
Het is goed om te weten waar je van te voren aan begint.
Zoals nu weet ik gewoon ,er is geen transmog. Er zijn geen dungeons en Raids.
Xp farmen doe je voornamelijk met het killen van monsters.
En het kan een zeer grote grind zijn....maar dat vind ik niet erg.

Al met al (tevens door het zien van filmpjes op youtube) lijkt het me een zeer leuke game.

En DAMN!! die combat ziet er echt zo lekker uit.

En de geustpass kan je dan het beste denk ik via een DM sturen?

Top!
Ze hebben aangegeven dat ze zich wel willen focussen op de westerse markt, dus wie weet komt er nog iets van een dungeon/raid in de toekomst. Ze zijn wel steeds beter aan het worden met het beter en makkelijker maken van content (niet gelijk dat het super easy wordt, maar het wordt met bepaalde dingen acceptabeleren en minder grindy). Een voorbeeld is het killen van monsters. Als je een monster voor het tegenkomt en hit zie je niet hoeveel HP hij eraf krijgt, omdat je nog geen kennis hebt over het betreffende monster. Dus je zal eerst meerdere monsters moeten verslaan. Op een gegeven moment krijg je hier kennis over. Hoe hoger de "grade", hoe meer kennis je hebt van het monster, en hoe makkelijker je hem aan kan. Sinds kort zijn hier veranderingen op aangebracht waarbij dit makkelijker gaat (leg ik later wel in meer detail uit).

Waarschijnlijk staan mensen hier wel te popelen om je een Guest Pass te geven aangezien degene hier een reward voor krijgt als je het spel koopt. Mocht je nog geen Guest Pass hebben ontvangen dan stuur ik je die aan het begin van de avond ;).

En fyi, de combat is waarschijnlijk de beste combat dan elke andere MMO dat ik heb geprobeerd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Dan eigenlijk nog 2 vragen.

1: Wat is de meest gebruikelijke pack om aan te schaffen?
2: Is het slim om deze game via steam te kopen? Of direct van de BDO site zelf.
Met sommige spellen kan dat namelijk nog wel eens voor conflicten zorgen icm ingame stores etc.
:)

P.s. Ik heb inmiddels een guest-pass!! _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door MetalPool op 17-01-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
ik heb misschien ook wel interesse om het spel te gaan spelen. vanavond maar eens wat youtube filmpjes kijken. Is er ook een soort van trial? dat je niet direct het spel hoeft te kopen?
wil graag altijd het gevoel ff hebben met een spel.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Geen trial, een van ons kan je een guestkey geven, daar kun je 7 dagen mee spelen

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
MetalPool schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:36:
Dan eigenlijk nog 2 vragen.

1: Wat is de meest gebruikelijke pack om aan te schaffen?
2: Is het slim om deze game via steam te kopen? Of direct van de BDO site zelf.
Met sommige spellen kan dat namelijk nog wel eens voor conflicten zorgen icm ingame stores etc.
:)

P.s. Ik heb inmiddels een guest-pass!! _/-\o_
1. Ik zou zelf voor de duurste gaan, dus de Explorer's pack. Helaas is de Steam Wintersale net voorbij, anders had je deze voor iets van €10 kunnen kopen. Je krijgt met deze pack een gratis Tier 5 mount (mounts kan je krijgen van Tier 1 t/m 8 (+Divine). Altijd lekker om te beginnen met een "redelijke" mount. Je krijgt een Value Pack (1 maand sub). Je krijgt kleren die extra LifeXP geven, je krijgt een pet (elke pet heeft z'n eigen speciale stat waar je bijv. extra knowlegde van monsters krijgt o.i.d.) en je krijgt wat decoraties voor je huis. Uiteindelijk is dit wel de €50,- waard.
2. Ik zou het via Steam kopen. Ik weet niet of de Guest Pass die je hebt gekregen ook via Steam moet activeren? Als je de game via de website koopt, kan je niet op Steam spelen, en als je op Steam koopt kan je verder niets op de website doen. Als je dus nu een guest pass hebt die je niet met Steam kan spelen, en je koopt de game vervolgens op Steam, dan moet je een nieuwe character maken, let daar dus op! Ik heb de game ook op Steam gekocht.
Rusky schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:57:
ik heb misschien ook wel interesse om het spel te gaan spelen. vanavond maar eens wat youtube filmpjes kijken. Is er ook een soort van trial? dat je niet direct het spel hoeft te kopen?
wil graag altijd het gevoel ff hebben met een spel.
Mensen die de game hebben gekocht krijgen guest passes die ze kunnen weggeven. Ik zal vanavond even kijken hoeveel ik er nog heb. Met een guest pass kan je 7 dagen gratis spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Diigii op 17-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Diigii schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:12:
[...]

1. Ik zou zelf voor de duurste gaan, dus de Explorer's pack. Helaas is de Steam Wintersale net voorbij, anders had je deze voor iets van €10 kunnen kopen.

Meen je niet! Heb ik weer :(

Ik ga eerst maar is even 7 dagen kijken wat ik er van vind. En als ik na die 7 dagen echt de drang heb om meer te spelen ben ik wel bereid om wat meer uit te geven!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
Er is trouwens nu net een nieuwe trailer uitgekomen (hype hype)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7F7CSdDfGVE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Diigii schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:12:
Mensen die de game hebben gekocht krijgen guest passes die ze kunnen weggeven. Ik zal vanavond even kijken hoeveel ik er nog heb. Met een guest pass kan je 7 dagen gratis spelen.
En had je al wat gevonden? wilde vanavond namelijk ff gaan proberen...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Rusky schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Heb je een PM gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Heb zelf er nog 3. Niet voor steam want toen ik bo kocht was die nog niet op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18
Je kan toch bij aanmaken van een nieuw account altijd 7 dagen spelen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Rusky schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Heb blijkbaar met mijn Steam versie geen gratis keys gekregen :(.

@SinergyX Inderdaad, ik heb het opgezocht, en dat klopt. Link voor de mensen die graag willen spelen: https://www.blackdesertonline.com/tryforfree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Diigii schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:53:
[...]

Heb blijkbaar met mijn Steam versie geen gratis keys gekregen :(.

@SinergyX Inderdaad, ik heb het opgezocht, en dat klopt. Link voor de mensen die graag willen spelen: https://www.blackdesertonline.com/tryforfree
Als je iemand een guest pass geeft, krijgt die persoon ook een reward als de guest lvl 40 haalt volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ben het spel nu aan het spelen. gister avond begonnen. heb nu al een paard en een pet (kuku).
vind het wel een erg uitgebreid spel. je kan echt een hoop doen.
Wanneer ik het spel koop, is het dan nog steeds nodig om een uitbreiding te kopen? heb namelijk al een pet en paard?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-10-2023
Heeft er iemand nog een guest pass over voor mij?

Blijkbaar had ik al een account en kan ik dus geen gebruik maken van de 7-day free trial, ook al heb ik de game nog nooit gespeeld 8)7

edit: ondertussen ontvangen van ArieHS. Nogmaals dank _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door daankes op 22-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Officeel de 250 AP mark gepasseerd :-) feels good
Met het laatste beetje geld wat ik had van guild incentive gisteren eindelijk een Tri tungrad gemaakt naar meerdere fails. - next 2nd TET crescent of de 500mil sharp alch stone.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVmGdmM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Rusky schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:24:
ben het spel nu aan het spelen. gister avond begonnen. heb nu al een paard en een pet (kuku).
vind het wel een erg uitgebreid spel. je kan echt een hoop doen.
Wanneer ik het spel koop, is het dan nog steeds nodig om een uitbreiding te kopen? heb namelijk al een pet en paard?
Op termijn zul je zien dat vijf pets echt een mooie luxe is bij het grinden, ook de value packs zijn van toegvoegde waarde. Je kunt later ook nog altijd upgraden naar een luxere versie als je de game koopt.

Voor een extra paard moet je niet de duurdere versie halen. Als je meerdere karakters hebt zijn meerdere paarden handig, een paard kun je echter makkelijk op de paardenmarkt kopen in het spel, zelfs tot tier 8 paarden. Bijvoorbeeld een goed tier 7 paard kost zo'n 75-80M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ArieHS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Op termijn zul je zien dat vijf pets echt een mooie luxe is bij het grinden, ook de value packs zijn van toegvoegde waarde. Je kunt later ook nog altijd upgraden naar een luxere versie als je de game koopt.

Voor een extra paard moet je niet de duurdere versie halen. Als je meerdere karakters hebt zijn meerdere paarden handig, een paard kun je echter makkelijk op de paardenmarkt kopen in het spel, zelfs tot tier 8 paarden. Bijvoorbeeld een goed tier 7 paard kost zo'n 75-80M.
ok ... dus toch de travellers editie ... zit ook maar 1 pet bij, staat niet welke tier. Is dat dan altijd tier 1?

en kan iemand mij vertellen wat beter is: eerst levellen tot een welk level? (ben nu 27) of ook tussendoor
koken ed?

en hoe krijg je hogere tier pets? heb nu een tier 1 (level 3) kuku.

en kan je gevecht combo's ook aan de 1 / 2 / 3 enz knoppen krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rusky op 22-01-2018 13:50 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Rusky schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:48:
[...]

ok ... dus toch de travellers editie ... zit ook maar 1 pet bij, staat niet welke tier. Is dat dan altijd tier 1?

en kan iemand mij vertellen wat beter is: eerst levellen tot een welk level? (ben nu 27) of ook tussendoor
koken ed?

en hoe krijg je hogere tier pets? heb nu een tier 1 (level 3) kuku.

en kan je gevecht combo's ook aan de 1 / 2 / 3 enz knoppen krijgen?
Pet is volgens mij tier 1 uit de packages.

Ik zou jezelf levellen tot lvl 40, (dan krijg ik namelijk mijn loyalties >:) ) en daarnaast de questline doorlopen en de inventory expansion quest doen zodat je wat betere gear, knowledge en contribution xp krijgt naast bonussen in geld.

Het mooie van processen is dat je veel AFK kan doen, bijv. hout hakken wat je zelf gegathered hebt of bier maken etc. Hiervan gaat je level ook aardig omhoog zeker in het begin, je krijgt er alleen geen skillpoints door die weer nodig zijn om combat skills te unlocken.
Ikzelf doe AFK vooral aan vissen, waarvan je relic shards krijgt en per nacht ca. 6M aan vis. Maar ik ben natuurlijk al verder gevorderd.

Informatie over deze zaken en over het verkrijgen van knowledge en energy, daarvoor heb ik hieronder wat links weggezet.

Uit een vorige post van me wat handige links met allerhande guides:

Allereerste een goede site met heel veel guides:
http://www.blackdesertfoundry.com/list-of-guides/

Hierbij staan een aantal gidsen voor nieuwe spelers.
Lees deze maar eens aandachtig door, hier staat heel veel nuttige informatie in en dat scheelt je veel vragen.
http://www.blackdesertfoundry.com/starterlaunch-guide/

Pets van dezelfde soort kun je met elkaar combineren om een betere tier pet te krijgen. Zie hier een guide
http://www.blackdesertfoundry.com/pets-guide/

Handige map met heel veel info:
http://www.somethinglovely.net/bdo/

Hoop dat je hier wat aan hebt. Pak het vooral stap voor stap aan er is heel veel te doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
ArieHS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:27:
je krijgt er alleen geen skillpoints door die weer nodig zijn om combat skills te unlocken.
Krijg je wel, alleen extreem langzaam. Maak an sich ook weinig uit, je hebt relatief snel ingehaald als je eenmaal mobs gaat meppen en als je niet te vaak met buffs werkt, ben al volledig bij tegen de tijd dat je 56 aantikt en je je awakening skills moet nemen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
[...]
Pet is volgens mij tier 1 uit de packages.

Ik zou jezelf levellen tot lvl 40, (dan krijg ik namelijk mijn loyalties >:) ) en daarnaast de questline doorlopen en de inventory expansion quest doen zodat je wat betere gear, knowledge en contribution xp krijgt naast bonussen in geld.
dat ga ik zeker doen. alleen vd week weinig tijd. dus kan wel ff duren. ik ga sowieso het spel kopen. krijg jij daar dan ook iets voor?
Het mooie van processen is dat je veel AFK kan doen, bijv. hout hakken wat je zelf gegathered hebt of bier maken etc. Hiervan gaat je level ook aardig omhoog zeker in het begin, je krijgt er alleen geen skillpoints door die weer nodig zijn om combat skills te unlocken.
Ikzelf doe AFK vooral aan vissen, waarvan je relic shards krijgt en per nacht ca. 6M aan vis. Maar ik ben natuurlijk al verder gevorderd.
afk vissen doe ik ook al ja. lekker geld verdienen. heb ik nu een paard en pet food mee kunnen kopen.

ok dan ga ik eerst de quests maar eens doorlopen tot een level of 56
[...]
Ik zou jezelf levellen tot lvl 40, (dan krijg ik namelijk mijn loyalties >:) )
Gisteravond level 40 gehaald. dus als het goed is heb jij je loyalties.
Kan je ook aangeven wat die loyalties zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Rusky op 24-01-2018 10:02 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Rusky schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:20:
[...]

dat ga ik zeker doen. alleen vd week weinig tijd. dus kan wel ff duren. ik ga sowieso het spel kopen. krijg jij daar dan ook iets voor?

[...]

afk vissen doe ik ook al ja. lekker geld verdienen. heb ik nu een paard en pet food mee kunnen kopen.

ok dan ga ik eerst de quests maar eens doorlopen tot een level of 56

[...]

Gisteravond level 40 gehaald. dus als het goed is heb jij je loyalties.
Kan je ook aangeven wat die loyalties zijn?
Friend Purchases Game Pass, dan krijg je:

- 1000 Loyalties
- Black Stone (Armor) Pack : 3

Friend Reaches Level 40:

- 500 Loyalties

Met loyalties kan je items kopen in de Loyalty section van de winkel.

Vorige week zelf helaas weinig progressie willen maken. Wil deze week het volgende gaan doen:

- Level 58 worden (op dit moment zit ik op de 80% voor volgende level, almost there)
- Red Coral Ring (2x) naar DUO upgraden
- Indien ik nog tijd heb ga ik mijn Green Ultimate Awakening naar TRI brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Diigii schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Friend Purchases Game Pass, dan krijg je:

- 1000 Loyalties
- Black Stone (Armor) Pack : 3

Friend Reaches Level 40:

- 500 Loyalties

Met loyalties kan je items kopen in de Loyalty section van de winkel.

Vorige week zelf helaas weinig progressie willen maken. Wil deze week het volgende gaan doen:

- Level 58 worden (op dit moment zit ik op de 80% voor volgende level, almost there)
- Red Coral Ring (2x) naar DUO upgraden
- Indien ik nog tijd heb ga ik mijn Green Ultimate Awakening naar TRI brengen
Klopt loyalties is een reward van 100 per dag en soms als extra beloning bij attendance reward of andere achievements.

De 500 loyalties heb ik inmiddels gehad, thanks Rusky!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusky
ArieHS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Klopt loyalties is een reward van 100 per dag en soms als extra beloning bij attendance reward of andere achievements.

De 500 loyalties heb ik inmiddels gehad, thanks Rusky!
Mooi man!
waarschijnlijk vandaag of morgen krijg je dan ook die andere, want dan ga ik het spel aanschaffen

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
klinkt op zich best leuk dit.
Ik zal eens kijken of ik het ga spelen. Nog tips als starting char. wil geen low defense en kiter:)
Pve zal mijn focus zijn.
Ik lees iets over refer bonussen, Iemand nog eentje nodig dan aangezien de kans groot is dat ik start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
boemmie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:10:
klinkt op zich best leuk dit.
Ik zal eens kijken of ik het ga spelen. Nog tips als starting char. wil geen low defense en kiter:)
Pve zal mijn focus zijn.
Ik lees iets over refer bonussen, Iemand nog eentje nodig dan aangezien de kans groot is dat ik start?
ik ga het spel vanavond kopen. dus je kan wel een trial code van mij gebruiken O-)
Ik ben zelf gestart met een witch ... deze schijnt volgens diverse sites het makkelijkst als beginner te wezen.
En ik moet zeggen gaat me aardig af...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Rusky schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:34:
[...]

ik ga het spel vanavond kopen. dus je kan wel een trial code van mij gebruiken O-)
Ik ben zelf gestart met een witch ... deze schijnt volgens diverse sites het makkelijkst als beginner te wezen.
Je speelt nu een trial of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
boemmie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Je speelt nu een trial of zo?
Ja gekregen van ArieHS .. kan je 7 dagen het spel proberen

[ Voor 9% gewijzigd door Rusky op 25-01-2018 14:48 ]

mijn pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Rusky schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Voor jou en alle mensen die Black Desert willen kopen, "toevallig" is het spel nu in de aanbieding op Steam. Op alle packs heb je nu 50% korting.

Het duurste pack kost nu "maar" €24,99, dus dit is zeker een aanrader!

Link: http://store.steampowered...2660/Black_Desert_Online/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
Diigii schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Voor jou en alle mensen die Black Desert willen kopen, "toevallig" is het spel nu in de aanbieding op Steam. Op alle packs heb je nu 50% korting.

Wilde het ook net linken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Diigii schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:59:
[...]

maar dat betekent dat wanneer ik dat doe overnieuw begin?
heb nu een trial via de website zelf.
Laat maar ... op de website zelfde aanbieding

[ Voor 4% gewijzigd door Rusky op 25-01-2018 21:50 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Deze zondag Vell gedaan. Het was best tof, maar zo chaotisch! Moeilijk om de shots deftig up te linen,met het constant gepush van die andere boten :P

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
wel beetje wennen dit spel.
zeker dat je iets met nodes moet doen en dat je extra dingen moet uitvoeren voordat je een gesprek kan starten met de npcs
voor de rest loopt het spel wel lekker, maar de inventory space is wel een issue zeg.
ben natuurlijk net begonnen maar ik loop en nu continue tegen aan. best annoying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieHS
boemmie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:07:
zeker dat je iets met nodes moet doen en dat je extra dingen moet uitvoeren voordat je een gesprek kan starten met de npcs
voor de rest loopt het spel wel lekker, maar de inventory space is wel een issue zeg.
ben natuurlijk net begonnen maar ik loop en nu continue tegen aan. best annoying
Klopt, zeker in het begin is dat lastig. Zie hier een guide voor inventory space uitbreiding:
http://blackdesertfoundry...increase-inventory-space/

Hoop dat dit je wat meer ruimte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
boemmie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:07:
Ook handig om eerst de quests door te lopen. krijg je ook inventory space voor. en in begin is het niet echt nodig om je echt te verdiepen in die nodes ed.
Vissen is wel handig voor het zilver om dingen te kopen.
Ben nu zelf level 50 en begin nu een beetje te verdiepen in de nodes

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 21:32

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

LunaTempesta schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:26:
Officeel de 250 AP mark gepasseerd :-) feels good
Met het laatste beetje geld wat ik had van guild incentive gisteren eindelijk een Tri tungrad gemaakt naar meerdere fails. - next 2nd TET crescent of de 500mil sharp alch stone.

[afbeelding]
Stiekum wel een beetje jaloers :P
Dit is mijn gear, enig verschil dat ik nu een DUO Khalk heb ipv de Grana earring.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l9MENOf.png

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
rsnubje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Stiekum wel een beetje jaloers :P
Dit is mijn gear, enig verschil dat ik nu een DUO Khalk heb ipv de Grana earring.
Je hebt iig full bossgear. Dat is vaak de moelijkste stap. Met een beetje geluk valt tet gear soms wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Haha, ik hoop het :) Eind van de maand sowieso natuurlijk een hoop valk scrolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
Even korte vraag, ben zoekende naar een nieuwe mmo. Is alle content beschikbaar met de base game van 10euro? Of zijn de verschillen met de upgrades wel groot?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Alles is beschikbaar in de basegame. Het enige waar je rekening moet houden is dat quality of life dingetjes wel wat geld gaan kosten. Zoals een aantal pets om je loot op te rapen en een valuepack(15 euro voor 30 dagen) maar die kun je met wat geluk ook kopen op de marketplace, evenals de pets. Alleen kun je vast wel snappen dat iedereen die wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Rsnubje :) Welke guild zit je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik zit in Nocturnal momenteel. Lekker pve'en totdat ik een beetje proper gegeared ben. Nu 83% van 61.
Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
Spel geïnstalleerd, vanavond eens opstarten. Denk dat ik voor Striker ga, maar niet zeker nog. Ik houd van tankachtige melee classes, heb gehoord dat Striker en Warrior daar de betere keuzes voor zijn..

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik zou sowieso meerdere characters maken om te kijken wat je echt fijn vindt spelen. Naast dat levert het ook geld op :P

Striker, samen met Mystic, zijn wel zowat de meest tanky of eigenlijk unfair classes die er zijn in het spel. Met name omdat je continue grabs en knockdowns kunt doen en je kan er vrij weinig tegen doen.

Warrior heb ik zelf nog niet gespeeld. Valkery is ook een vrij tanky class als je die goed speelt. Wel lage output afaik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Gooide voor de grap een pre-order van 150m op een Kzark longbow, zowaar later een pre-order in de mail :P

Speel mijn ranger nu volledig pre-awakened, mobs in woestijn gaan wat moeilijker, maar veel guildquests rond sausan en iron mine gaan probleemloos. Ik zit pas op 150 AP, dus daar zit nog genoeg mogelijkheden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Das wel nice!
Ik had laatst voor 10m extra een DUO Serap necklace gescoord :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sabrac
  • Laatst online: 05-09-2022
Na 2 jaar m'n tamer gespeeld te hebben, werd het tijd voor iets anders... wat afwisseling... dus met een Valk begonnen.

Bevalt me erg goed, speelt erg leuk en is zeker wat ik nodig had om weer motivatie voor BDO te krijgen.
Ondertussen nu 58 en veel van m'n tamers gear over gegooid, maakt grinden wel zo makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/360137928543961089/411869913721077761/unknown.png

Binnenkort maar eens kijken of ik bij de Valk blijf, om vervolgens een Dandelion aan te schaffen of mogelijk zelf voor TET wapens te gaan. En dan natuurlijk outfits / weight limit increases etc... joy :P
LunaTempesta schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Je hebt iig full bossgear. Dat is vaak de moelijkste stap. Met een beetje geluk valt tet gear soms wel mee :+
Terug naar je witch? Geen zin meer in je kuno?

[ Voor 23% gewijzigd door Sabrac op 10-02-2018 15:53 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Sabrac schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:49:
Na 2 jaar m'n tamer gespeeld te hebben, werd het tijd voor iets anders... wat afwisseling... dus met een Valk begonnen.

Bevalt me erg goed, speelt erg leuk en is zeker wat ik nodig had om weer motivatie voor BDO te krijgen.
Ondertussen nu 58 en veel van m'n tamers gear over gegooid, maakt grinden wel zo makkelijk.

[afbeelding]

Binnenkort maar eens kijken of ik bij de Valk blijf, om vervolgens een Dandelion aan te schaffen of mogelijk zelf voor TET wapens te gaan. En dan natuurlijk outfits / weight limit increases etc... joy :P

[...]

Terug naar je witch? Geen zin meer in je kuno?
Valanyr 2.0 :+ - siege again when?!?!?! Resilience is looking for valks!

---

En nee, zit nog steeds op mn Kuno voor anything besides siege. Voor Siege speelt witch gewoon beter. Kuno is te random, kan wel cannons gaan hunten en small scale doen maarja! Jij kent Odz inmiddels ook wel, die wilt gewoon dat ik Witch ga en top 10 kills krijg :+ - Dus vandaar. Net urugons TET gekregen, dus ben benieuwd of ik wat meer tanky voel met Nouver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Valanyr 2.0 :+ - siege again when?!?!?! Resilience is looking for valks!

---

En nee, zit nog steeds op mn Kuno voor anything besides siege. Voor Siege speelt witch gewoon beter. Kuno is te random, kan wel cannons gaan hunten en small scale doen maarja! Jij kent Odz inmiddels ook wel, die wilt gewoon dat ik Witch ga en top 10 kills krijg :+ - Dus vandaar. Net urugons TET gekregen, dus ben benieuwd of ik wat meer tanky voel met Nouver.
haha, ja, snap het helemaal met Odz :)

En het duurt wel ff voordat ik in de buurt van valanyr kom. Maar de valk speelt wel erg leuk en zelfs grinden is leuk op de valk (ja.. ik.. grinden... who knew).

Wie weet raakt de valk wel eerder 60 dan m'n tamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:52
Zojuist gekocht in de steam sale (-50%). Had genoeg crates uit pubg verkocht dat ik de base game voor niets kon krijgen.

Nu downloaden en wat guides lezen en dan morgen lekker beginnen.

Lange geschiedenis met mmo's (gw1, gw2, ao,) en was toe aan iets nieuws dus kwam perfect uit.

EDIT: Heb wat moeite te kiezen welke class ik mee moet beginnen, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Wat ik wil/leuk vind:
  • Goed in solo PvE (self heal/survivability en voldoende AoE DPS foor snel grinden)
  • Hoge mobility bij voorkeur
  • Medium range heeft de voorkeur
  • Moet mee kunnen in PvP
Wat ik niet leuk vind:
  • Pure tank class
  • Melee bruiser
  • Pure mage
  • Pet/Minion master
Zo kom ik zelf op Sorceress uit, is dat een goede om mee te beginnen? (moeilijkheidsgraad is geen probleem, heb voldoende ervaring met andere games).

Een andere class die ik zag zitten is de Valkyrie vanwege de self sustain maar die heeft wat minder mobiliteit en lijkt wat minder in PvP als ik de ratings bekijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Philip Ross op 18-02-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
Een sorceress zeker een class die goed meekan in PvP, maar zal nergens echt goed in zijn.

In 1v1 is de sorc best aardig, maar heeft een behoorlijke moeilijkheidsgraad.
In small scale (5v5 / 10v10 etc) kan deze nog steeds aardig meekomen, maar is het meer een assassin speelstyle.
In large scale (nodewars/ sieges) lukt de assassin rol niet echt meer, en ben je vaak niet veel meer dan een black hole dispenser (de ultimate van de sorc, trekt groepen spelers naar zich toe).

De valk daarentegen (gezien je die ook benoemd).

Persoonlijk vind ik de valk beter op alle vlakken dan de sorc, maar wel met de kanttekening dat je dit pas echt merkt op hogere gear levels.

1v1 kan de valk de meeste classes redelijk gelijkwaardig aan.

small & large scale is de valk de typische 'paladin'. Goede survivability vanwege shieldblock, heeft groep healing, kan buffs aan allies geven en heeft zelfs de mogelijkheid om voor een paar seconde de groep immuun (of.. zo goed als) te maken voor damage. daarnaast heeft de valk ook een ability die groepen naar elkaar toe trekken.

Vooral in de handen van ervaren valks, kan een valk echt de meest gevaarlijke speler in een pvp setting zijn.
Grootste nadeel bij een Valk zal de PvE zijn. Een valk is niet echt goed in het snel killen van mobs, tot je de hogere gear levels bereikt.

Beste advies die ik echter mee kan geven, level beide classes eens naar 56 en probeer ze eens uit. Zie wat je zelf het beste bevalt voordat je teveel geld gaat investeren in hun gear :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 18-02-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 06:52
Dank voor de uitleg. Dan ga ik denk ik beginnen met de sorc zodat pve wat makkelijker gaat en als ik dan wat resources bij elkaar heb en wat meer ervaring ga ik een valk erbij beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Goed idee :) Ik main zelf sorc en wat ie zegt klopt wel ongeveer. Tis natuurlijk in nodewars ook wel belangrijk om sorcs te hebben tho.

Valk nog geen ervaring mee, behalve dat ie voornamelijk tanky wordt vanwege het schild. Als je dus tegen een andere mobile class speelt en die komt regelmatig achter je of knockt je, dan is het in mijn ervaring ook snel voorbij.

Ik ben sinds gister overigens een ranger vanaf 56 aan het lvlen en moet zeggen, als je van mobile houdt, zou ik er zeker eens een keer mee spelen. PvP nog niet echt gedaan, behalve tegen iemand die sowieso veel te hoog/sterk was dus dat werd niks.

En Maehwa is ook wel geinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Als PVE nutcase, is de tamer een goeie optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shroudster
  • Laatst online: 09-09 06:32
Long time lurker die ook maar is wat bijdraagt.
Afgelopen weekend maar is de tet roulette aangeslingerd en damm dat was toch wel een vaag iets om te doen zeg. De vorige keer dat ik tet ging proberen was het meteen voorbij met de eerste click op 48 FS voor een giath helm :o
Het eind resultaat nadat alles van vrijdag/zaterdag weer op een mix van pri/duo zat is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4A0RvjI.jpg

Wapens waren echt weer een hell om terug op te krijgen vanaf pri zelfs met fatsoenlijke FS. (mompelt iets over 300+ mem frags die op zijn gegaan)
Nu ondanks dat er binnenkort een 50 FS via valks aankomt eerst maar rustig weer een berg aan stones en FS opbouwen zodat het armor piece ook weer terug naar tri kan en de bank ook weer is wat inhoud krijgt. Het is niet grappig hoeveel geld er in zo'n upgrade avontuur zit......
Als voor PVP in dit spel gaat het 9/10 nergens over i.v.m. try-hards die whalepots gebruiken/broken classes/5vs2 fights of zelfs na een fair fight gewoon een spot blijven grieven yay.....
Wanneer bij Shultz gaan grinden is dan ook 1x kan iemand de fout maken in een route te lopen/pack te jatten als die daarna gespot wordt > chase tot er een ultimate in ze rug in gestoken om het af te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
boemmie schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:54:
Als PVE nutcase, is de tamer een goeie optie?
Ik heb zelf tamer vanaf dag 1 gespeeld tot 2 weken geleden.

De tamer vind ik persoonlijk niet zo geweldig voor puur PvE, je hebt wel het voordeel dat je 16 mobs tegelijkertijd kan bevechten ipv 8 (dankzij je pet), maar over het algemeen ben je ook 2-3x zo lang met een pack bezig omdat je dmg skills niet zo sterk zijn als dat van een Witch/Wizard/DK.

Qua PvP is de tamer wel leuk voor 1v1 gevechten, maar daar houd het ook wel op. Maar gezien je PVE nutcase vermeld, gok ik dat PvP je weinig zal boeien :).

Voor puur PvE zou ik voor een witch/wizard/musa of DK gaan. deze 4 kunnen als een gek content clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Misschien vanavond maar eens een wizzie starten dan
Sabrac schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:47:
[...]

Ik heb zelf tamer vanaf dag 1 gespeeld tot 2 weken geleden.

De tamer vind ik persoonlijk niet zo geweldig voor puur PvE, je hebt wel het voordeel dat je 16 mobs tegelijkertijd kan bevechten ipv 8 (dankzij je pet), maar over het algemeen ben je ook 2-3x zo lang met een pack bezig omdat je dmg skills niet zo sterk zijn als dat van een Witch/Wizard/DK.

Qua PvP is de tamer wel leuk voor 1v1 gevechten, maar daar houd het ook wel op. Maar gezien je PVE nutcase vermeld, gok ik dat PvP je weinig zal boeien :).

Voor puur PvE zou ik voor een witch/wizard/musa of DK gaan. deze 4 kunnen als een gek content clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
https://community.blackde...g-absolute-skills.152720/

Heeft lang geduurt, maar eindelijk komt de 2e awakening :) Nu alleen Rabam nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sabrac schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:24:
https://community.blackde...g-absolute-skills.152720/

Heeft lang geduurt, maar eindelijk komt de 2e awakening :) Nu alleen Rabam nog.
Hopelijk dat pre-awake dan iets in de buurt komt van awake damage, ik ben een pre-awake only ranger met kzark/kutum, precies op dit moment gewacht :P

• LunaTempesta
SinergyX schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Hopelijk dat pre-awake dan iets in de buurt komt van awake damage, ik ben een pre-awake only ranger met kzark/kutum, precies op dit moment gewacht :P
Heb je niet een hele hoop extra skill points nodig voor deze 2nd awake skills enzo?
Ik hoor dat je voor witch (als je awakening hebt) ruim 2000-2200 skill points nodig hebt. - Mijn witch is level 61 met momenteel 1800 en ik grind veel :+

Mijn kuno die ik sneller geleveld heb is lvl 61 met 1550 - dus die zal er wel niet veel mee kunnen momenteel.

Tijd om maar sausan of pirates te gaan voor SP.
shroudster schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:10:
Wapens waren echt weer een hell om terug op te krijgen vanaf pri zelfs met fatsoenlijke FS. (mompelt iets over 300+ mem frags die op zijn gegaan)
Nu ondanks dat er binnenkort een 50 FS via valks aankomt eerst maar rustig weer een berg aan stones en FS opbouwen zodat het armor piece ook weer terug naar tri kan en de bank ook weer is wat inhoud krijgt. Het is niet grappig hoeveel geld er in zo'n upgrade avontuur zit......
Als voor PVP in dit spel gaat het 9/10 nergens over i.v.m. try-hards die whalepots gebruiken/broken classes/5vs2 fights of zelfs na een fair fight gewoon een spot blijven grieven yay.....
Wanneer bij Shultz gaan grinden is dan ook 1x kan iemand de fout maken in een route te lopen/pack te jatten als die daarna gespot wordt > chase tot er een ultimate in ze rug in gestoken om het af te leren.
Haha 300 mems valt toch wel mee? Ik had laatst ruim 500 frags nodig om Urugons van 14 naar 15 te krijgen 8)7 . Laatst ook 21 DUO fails in a row op (gelukkig) een item die geen mem frags nodig had. Maar toch.

Als je met de hardcore-PvP scene mee wilt gaan in dit spel overigens, moet je gewoon all out gaan. Momenteel betekend dat villa buffs, whale pots (~ruim 400 gekocht met afgelopen event) en soms elixirs. Meahwa is een vrij forgiving class momenteel ivm de fast movement speed, goede SA en 1shot ult/stun combi.

[ Voor 51% gewijzigd door LunaTempesta op 22-02-2018 11:10 ]

• SinergyX
LunaTempesta schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:06:
[...]

Heb je niet een hele hoop extra skill points nodig voor deze 2nd awake skills enzo?
Ik hoor dat je voor witch (als je awakening hebt) ruim 2000-2200 skill points nodig hebt. - Mijn witch is level 61 met momenteel 1800 en ik grind veel :+

Mijn kuno die ik sneller geleveld heb is lvl 61 met 1550 - dus die zal er wel niet veel mee kunnen momenteel.

Best mogelijk, alleen ik heb geen punten in awakening zitten dus heb wat marge :P

Al heb ik ergens toch het idee dat ze de weg een beetje kwijt zijn, eerst ga je om en raak je je pre-awake niet meer aan, dan passen ze weer wat aan dat je iets meer sync heb tussen die 2, dan buffen ze awakening dat je op 60 echt geen pre-awake meer nodig hebt, gaan ze nu weer pre-awake toevoegen.

Leuk als je veel skills moet spammen, maar gros wat je loopt te meppen gaat toch 2-3 hits max dood, daar hoef je niet exotisch te gaan switchen tussen pre en awakened.

• LunaTempesta
Hmm ja misschien dan idd.

Also dat 2de stukje is niet helemaal waar. Ik speel dus zowel Witch als Kuno op lvl 61/PvP - en ik kan bij beide classes zeggen dat ik ruim 5-10 pre awake skills gebruikt. Bij Witch bijvoorbeeld heb je al de heals, speed spell, mana shield, protective area, blizzard, meteor, lightning strike + residual lightning.

Nu snap ik dat je het bij casual grinding niet nodig hebt. Maar er zijn genoeg andere scenarios waar mensen het wel gebruiken :)

• shroudster
  • Laatst online: 09-09 06:32
LunaTempesta schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:06:
[...]

[...]

Haha 300 mems valt toch wel mee? Ik had laatst ruim 500 frags nodig om Urugons van 14 naar 15 te krijgen 8)7 . Laatst ook 21 DUO fails in a row op (gelukkig) een item die geen mem frags nodig had. Maar toch.

Als je met de hardcore-PvP scene mee wilt gaan in dit spel overigens, moet je gewoon all out gaan. Momenteel betekend dat villa buffs, whale pots (~ruim 400 gekocht met afgelopen event) en soms elixirs. Meahwa is een vrij forgiving class momenteel ivm de fast movement speed, goede SA en 1shot ult/stun combi.
Daar noem je nu ook een item dat net als een dandelion gewoon verkloot is om te enhancen.
Ik vond het toch wel bizar dat armors waren vrij rap weer in orde na de roulette maar Kzarka blade was gewoon 3x volle dura aan nope |:( (20 FS die tot +- 40 gingen en dan nog geen duo succes)
Voor de PVP is het vaak 1 stun en klaar als ik zelf het doelwit ben yay :'(
Daaropvolgend dat zo'n fight voor een grindspot begint op het moment dat je al half dood bent voordat je ook maar hebt gezien waar de klootzak zit. (mompelt iets over broken camo outfits)

• SinergyX
En succes, lvl56 99% gedaan op lifeskills (cooking en farming) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Zijn er eigenlijk volledig Nederlandse guilds actief in BDO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Semper_Vigil is er 1, maar meestal gedragen ze zich nogal vervelend, imo. Voornamelijk PvP.
Happy Noobs is een lifeskiller guild als je dat leuk vindt. NL/BE.

[ Voor 37% gewijzigd door rsnubje op 23-02-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Hoor ik PvP? :D
Ik ben altijd in voor wat PvP! Contact me if you want :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
LunaTempesta schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:55:
Hoor ik PvP? :D
Ik ben altijd in voor wat PvP! Contact me if you want :+
Zodra mn valk 60 is zal ik je wel spammen. Heb toch meer oefening nodig om beter te worden.

Gisteren erg irritante nodewar gehad.
T1 node waar vervolgens een balenos siege guilds en een alt siege guild op zaten. Daar zit je dan met 20 man rond de 450 gs en 5 a 6 met 500. Tegen een guild van 40-50 van 480-500 en een groepje van 10-15 met 530-560.

Geen beginnen aan. In de eerste wave was iedereen die geen 300 dp had al dood. Sta je daar met 2-3 man.

Erg jammer om te zien dat guilds die balenos van tijd tot tijd bevechten, naar t1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ikloop ff helemaal vast met en quest.
Is de quest: "Forbidden Book of Tarif" en dan het deel "Investigate Forbidden Spells"
Ik heb in de kamer verschillende boeken / papieren bekeken. maar doet helemaal niks.
Volgens internet: "There is a book in the corner of the room. Walk in left from the guy and it's on the table"
Maar er ligt helemaal geen boek op tafel???

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dat zou ik ook niet direct weten.

1 van jullie nog iets beters gekregen uit de Valk box dan meme frags of hards/sharps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Nope hards gekregen. Beste in onze 100man guild was een pri-tungrad earring.
Wel hadden we iemand met 25bil die een TET ogre heeft weten te kopen die iemand had verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dat is ook wel lekker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Zo, die ultimates zijn toch flink wat extra damage :) Die normal attack van Ranger vind ik wel bizar, van 290% naar 740%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Die is inderdaad wel lekker. Ben sinds kort mijn ranger ook aan het levelen. Zit nu op 58.
Blasting Gust en die normal attack inderdaad ook maar even gedaan. Voor de rest valt t wel mee.

Op mn sorc Absolute Dream of Doom ook gedaan. Nu nog op mobs testen :P

Uit de box helaas een kutum gekregen. Normaal was ik daar heel blij mee geweest, maar heb echt net de week hiervoor een kutum gehaald voor mn ranger en sorc was al een tijd geleden voorzien :(

Aan de andere kant, wel geld voor duo laytenn, dat dan weer wel.

[ Voor 33% gewijzigd door rsnubje op 01-03-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 11:07
Ik heb hier 5 gift game keys. Dit is de volledige game. De enige requirement is dat je een level 30+ character hebt.

Stuur maar een berichtje als je nog een key nu nodig hebt :)

Aanvulling: Als je de game al gekocht hebt gaat deze key niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door TheNumberOne op 01-03-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Laatst online: 31-07 14:43
TheNumberOne schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:59:
Ik heb hier 5 gift game keys. Dit is de volledige game. De enige requirement is dat je een level 30+ character hebt.

Stuur maar een berichtje als je nog een key nu nodig hebt :)

Aanvulling: Als je de game al gekocht hebt gaat deze key niet werken.
Werkt dit bijvoorbeeld ook als je met een guestpass tot lvl30 bent gelevelled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 11:07
arienvanhelden schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:01:
[...]

Werkt dit bijvoorbeeld ook als je met een guestpass tot lvl30 bent gelevelled?
Jazeker. Het is een normale key. Ook al doe je de 7 dagen proefversie, dan werkt deze key nog steeds. Maar als iemand mijn guestpass key wilt gebruiken, graag natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
rsnubje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:21:
Die is inderdaad wel lekker. Ben sinds kort mijn ranger ook aan het levelen. Zit nu op 58.
Blasting Gust en die normal attack inderdaad ook maar even gedaan. Voor de rest valt t wel mee.

Op mn sorc Absolute Dream of Doom ook gedaan. Nu nog op mobs testen :P

Uit de box helaas een kutum gekregen. Normaal was ik daar heel blij mee geweest, maar heb echt net de week hiervoor een kutum gehaald voor mn ranger en sorc was al een tijd geleden voorzien :(

Aan de andere kant, wel geld voor duo laytenn, dat dan weer wel.
Ik had een Nouver, dus dat was ook direct naar MP (doe enkel PVE).

Moet mijn Sorc en Tamer nog even testen, die zaten qua damage helemaal niet zo ver van awakened af, zal nu nog stuk meer zijn geworden :) Mystic is trouwens leuk, je kan bijna volledig pre gaan spelen, vond ik persoonlijk veel leuker met al die combo's dan de awakened kant.

Er waren maar weinig classes die ik echt leuk vond awakened, dat je ze nu best door kan blijven spelen non-awakened, je blijft wel wat achterlopen met AP (als 30% van je main naar je awakened gaat), maar voor gros van 56-58 content maakt dat toch weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Kan niet echt zeggen dat pre-awk veel damage doet op bijvoorbeeld sausans of shultz. Leuk voor de stuns etc maar echt killen zit er niet in. Niet op mn ranger iig met absolute skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Laatst online: 31-07 14:43
YouTube: 170 ranger ap btw
Drop dit maar even hier neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Das redelijk niks zeggend tbh zonder info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
rsnubje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:10:
Das redelijk niks zeggend tbh zonder info.
Indirect wel, wat me namelijk wel opviel is dat de damage wat achterloopt met awakening, de spam snelheid compenseert dit extreem. Zowel deze (side-F) als die E-skill kan je enorm snel spammen.

Goed, andere ranger uit de guild ging tegen en lvl60 warrior, kon geen deuk in pakkie boter meppen :P

Vanavond nog even verder testen op Sausans, maar mijn kill snelheid is enorm omhoog gegaan (bow only).

Had de diverse classes bekeken, zit wel rare logica in de lvl-requirement van de diverse absolutes. bij zerker heb je eigenlijk niets meer nodig dan die whirlwind skill en die back-RMB (beide 56), terwijl de andere mindere interessante opeens lvl58 en 60 zijn.

Maar vind trouwens de hoeveelheid skillpunten behoorlijk meevallen, de hoogste was afaik 60 punten.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 02-03-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik denk dat het ook wel deels uitmaakt welk level je bent, of hoeveel acc je stackt. Op mn ranger die 58 is, vond ik het zelfs met spam tegenvallen(Azwell met Kutum).

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 02-03-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
rsnubje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:27:
Ik denk dat het ook wel deels uitmaakt welk level je bent, of hoeveel acc je stackt. Op mn ranger die 58 is, vond ik het zelfs met spam tegenvallen(Azwell met Kutum).
Ik heb Kzark met kutum, maar sausan gaat 99% neer met 1x die E-skill, soms wat scattering van mobs dat je 2x moet casten, maar maait toch aardig lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Iedereen ermee gekapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik wel :P. Veel plezier gehad met het spelen, maar de PvP werd naar mijn mening toch steeds minder leuk. Ik weet ook niet of ik snel terug zal gaan naar deze game. De terugverdien tijd in deze game is voor mij te laag, en ik moet teveel inspanningen doen om fatsoenlijk gegeared te worden. Maar goed, ondanks dat, is de game toch wel super :D.

Maar goed, soms ben ik wel heel veranderlijk met MMO's. Op dit moment ben ik druk bezig met ArcheAge, en ik ben stiekem aan het wachten op de Early Access release van Bless Online (waarschijnlijk deze maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Diigii schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:37:
[...]

Ik wel :P. Veel plezier gehad met het spelen, maar de PvP werd naar mijn mening toch steeds minder leuk. Ik weet ook niet of ik snel terug zal gaan naar deze game. De terugverdien tijd in deze game is voor mij te laag, en ik moet teveel inspanningen doen om fatsoenlijk gegeared te worden. Maar goed, ondanks dat, is de game toch wel super :D.

Maar goed, soms ben ik wel heel veranderlijk met MMO's. Op dit moment ben ik druk bezig met ArcheAge, en ik ben stiekem aan het wachten op de Early Access release van Bless Online (waarschijnlijk deze maand).
Ben ik weer te laat met meedoen xD

Ik zie inderdaad wel dat het in begin heel veraadelijk snel gaat maar je erachter komt dat je nergens bent. Maar opzich ben ik gelukkig niet zo competitief dat ik me stress om de beste gear. Ik zie wel dat de combat na een tijdje eentonig is? Was dat voor jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
loki53221 schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:45:
[...]

Ben ik weer te laat met meedoen xD

Ik zie inderdaad wel dat het in begin heel veraadelijk snel gaat maar je erachter komt dat je nergens bent. Maar opzich ben ik gelukkig niet zo competitief dat ik me stress om de beste gear. Ik zie wel dat de combat na een tijdje eentonig is? Was dat voor jou ook?
Combat kan zeker eentonig lijken, maar dat is in elke MMO wel denk ik. Op een gegeven moment heb je een set aan skills, die je elke keer weer moet gebruiken. Maar omdat de combat erg uniek is in BDO, heb ik het gevoel dat het wel leuk blijft, ook al moet ik elke keer weer opnieuw monsters grinden. Het is ook wachten totdat je level 56 bent, en je kan beginnen met je Awakening wapen. Dan wordt de combat nog beter, en toffer.

1 ding wat BDO wel goed doet, is het niet stressen. In principe kan je het hele PvP gedeelte negeren. Als je lekker wil skillen, dan kan je dat gewoon doen. En ik vond het best leuk. Je eigen huis met je eigen spullen, en al dat soort dingen. Nadeel is dat je voor alles moet betalen. Dus als je een leuk bankstel of kast wil, moet je dat kopen met echt geld. Je kan het kopen via de Marketplace, maar die dingen zijn altijd gelijk verkocht.

Als je makkelijker items kon ruilen, zoals cosmetics, dan had ik zeker BDO nog wel gespeeld. In bijv. ArcheAge kan dit wel, maar goed, daar zijn ook niet alle mensen mee eens.

Ik zou zeker alles gaan proberen in BDO, en misschien vind je het wel super leuk!

Als ik ooit zin heb, ga ik ook wel weer verder (maar komende weken ben ik daar nog te druk voor) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik speel nog wel hoor, samen met @shroudster. Momenteel hard opweg met gearen en ietwat opweg naar lvl 62. Dat gaat nog wel een poosje duren, maar gearen, skills op orde krijgen en steady income fixen is belangrijker. Wellicht over niet al te lange tijd weer een nieuwe char beginnen.

Sinds een paar weken nu ook Gahaz aan het grinden, wel met villa buffs voor pvp momenten, en eigenlijk gaat dat beter dan verwacht. De eerste keer dat we daar kwamen, werden we nogal gewhooped meestal, deze keer is het in 99% van de gevallen andersom. Samen met de marni stones is het qua exp en geld wel een leuke spot. Op dit moment harken we makkelijk 25m per uur binnen, wat voor een duo grind meer dan prima is.

Mocht iemand trouwens nog een pve/lifeskill guild willen joinen, onze guild (Nocturnal) heeft nog wel wat spots over. Geen reqs zover ik weet.

Overigens vinden we het ook geen probleem om zo nu en dan iemand op sleeptouw te nemen in een grind. Is ook wel gezellig.

Sinds zondag is dit mijn gear. Voor maar 8m extra een pre order weten binnen te slepen op Tet Muskans.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XJYvFs8.png

[ Voor 5% gewijzigd door rsnubje op 01-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
rsnubje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:09:
Ik speel nog wel hoor, samen met @shroudster.
Speel ook nog steeds :)

Zit met wat former DarX members in Access Denied: oa. Donald, Klemmen, Hotsauce.

DarX heeft een reboot onder de naam Violent, maar daar zal je mij niet meer terug vinden na al die drama :)
Wist je dat Zed en Rei geheime kanalen op Discord hadden omdat ze gewoon geen zin hadden om met guildies te praten? Lekkere officer attitude!

Zit op Softcap (Muskan though) en 13% naar 62.. grind voornamelijk Fogans!
Heb nog geen kutum dus geen gyffin momenteel.

Verder vnl. afk processen en Far Cry 5 spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

@Kleaudzak Je kunt het altijd nog op evasion gooien ;) Werkt met AP monkey meta nog best goed.
Ik zag TheDonald gister nog in de stream van Heedun :P

Vooralsnog is Nocturnal prima om een beetje te gearen en te lvlen. PvP op zn tijd is wel leuk, maar wacht voorlopig nog even met weer in een NW/Siege guild te stappen. Soms wel het idee dat onze GM een beetje gek wordt van alle dec's die Shroudster en ik doen tijdens onze grinds >:) Achja, het helpt om mensen weg te krijgen.

Hoezo heb je na al die tijd nog geen kutum ;) 4.7% naar 62 trouwens. Helaas laatst 2% verloren door negatief karma.

Als je nog een keer BA wilt doen, kun je me altijd poken hoor. Zo nu en dan moet ik natuurlijk wel een beetje mn pvp skills uppen.

[ Voor 12% gewijzigd door rsnubje op 01-05-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleaudzak
@rsnubje Ja, zat ook de king of the hill stream te checken :)

Laat maar weten als je ooit nog NW wilt doen; AD heeft wel een arena trial.
Daar word niet zozeer gegekeken naar de wins, maar meer naar je rotations SA/FG etc.
In NW winnen we bijna altijd wel T1, en gaan nu richting T2/T1 uncontested.

Geen kutum omdat ik het niet nodig heb voor PVP, alleen voor Manshaums of Gyffin... dus investeer me geld liever in PVP AP :). Binnenkort 5 bil kapot schieten voor TET cresc :+

Ons thuis kanaal is kama4, daar regelmatig in BA te vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Cool, zal wel eens een keer komen kijken dan :) Succes met je cres man! En, pics or it didn't happen ;)
Maar opzich als ranger met 240-250 nouver AP kom je ook al een heel eind lijkt me. Je zou met genoeg buffs zelfs hystria kunnen doen, want will of the wind spam ftw :D

[ Voor 7% gewijzigd door rsnubje op 01-05-2018 11:51 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste

Let op:

Het is niet toegestaan om hier guest passes aan te vragen.

Zoek je een guestpass zet je nickname dan op deze lijst, Tweakers die een guestpass willen weggeven kunnen deze dan via een PM verstrekken.