Cityhunter schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:26:
Ik lees veel goeie reviews en zoek nog eens een MMO om casual te spelen (GW2 heb ik nog, maar daar heb ik ff genoeg van). Nu met de STEAM sales echt een koopje. Ik las wel dat er bijna geen PVE endgame is? Is er een NL/BE guild?
Deze game bestaat wel uit meer grinden dan een gemiddelde MMO. Dus dat betekend dat je voor je levels, gear, items etc. veel monsters moet killen. Als end game is het ook minder traditioneel dan de gemiddelde MMO zoals WoW of FFXIV. Je hebt in deze game namelijk geen Dungeons of Raids. Zoals Team-RiNo al aangeeft kan je professions doen (fishen, craften cooking etc.), je kan grinden voor geld/gear, horse-breeding waar veel geld mee te verdienen is en nog heel veel meer. In deze game gaat het ook veel om "workers" in te huren. Je kan bijv. ervoor zorgen dat je "Potato's" gaat farmen in een bepaald gebied. Het is bijna te lastig om uit te leggen.
Ik stel voor dat je dit filmpje kijkt:
YouTube: Black Desert Online - Ultimate Beginners Guide. Naar mijn mening geeft dit filmpje een redelijk goed (beginners) beeld van hoe de game in zijn werking gaat.
Het mooie aan Black Desert Online is dat je het heel erg casual kan spelen. Als je een dag geen zin in grinden hebt, dan ga je toch lekker questen. Door te questen krijg je bepaalde punten (contribution points) en daarmee kan je weer bepaalde steden aan elkaar koppelen en werkers inhuren. Hier kan je zo een dag mee bezig zijn.
Daarnaast gaat het levelen al een heeeeel stuk sneller dan toen ik aan het begin van de game (enkele jaren geleden) speelde. Nu krijg je elke dag XP Scrolls die je bijv. 100% extra XP geven voor 2 uur, of 200% extra XP voor 1 uur.
En natuurlijk ziet de game er prachtig uit, dus je kan ook lekker screenshots maken

.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een guild. Ik ben op dit moment druk bezig met te levelen/geld verdienen/professions etc., waarbij ik natuurlijk straks ook betere gear wil gaan kopen. Ik wil qua end-game me focussen op het PvP gedeelte. Ik heb veel YouTube video's bekeken en mensen geven aan dat dit toch wel heel erg tof is. Dus mocht iemand een actieve guild hebben waarin ik mij in kan ontwikkelen, en die ook bezig zijn met end game PvP, dan zou ik die graag willen joinen (indien mogelijk). De meeste guilds willen minimaal mensen vanaf level 57, maar zover ben ik nog niet

.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LET WEL OP!
Als je op Steam de €10,- versie haalt van BDO (die nu ook in de aanbieding is), en je vindt het spel wellicht leuk, dan kan je
niet meer upgraden naar bijv. de "Explorer's Pack". Via een omweg (basis spel permanent verwijderen) kan je de game opnieuw kopen, maar of dit nu 100% werkt weet ik niet. Dus mocht je echt geïnteresseerd zijn in het spel, dan moet je goed beseffen welke pack je wil kopen.
Voor €30,- krijg je namelijk 2 maanden sub (Value Pack heet dit. Je krijgt hiermee tijdens de sub-tijd extra inventory space, increased weight limit, je kan je character zo vaak aanpassen als je wil, dus bijv. ander haar, je kan alle kleuren gebruiken om je gear te wijzgen en nog wat extra's), een Tier 5 paard wat best lekker is, een gratis pet en nog allemaal dingen. Alles behalve het paard kan je ook los in de in-game shop kopen. Maar voor 30 euro is dat niet heel erg duur.
[
Voor 3% gewijzigd door
Diigii op 26-06-2017 11:55
]