Denk dat is dan voor wiz/witch ga. Zit er nog verschil tussen wiz/witch? Buiten de magic theme?LunaTempesta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:05:
[...]
Nee. Warrior gebruikt vrijwel niks meer van pre-awakened skills na lvl 56. Alleen de grap en wat cancels in PvP worden nog toegepast.
En nee, de wiz/witch kan je niet echt een healer noemen. Nou hebben ze 1 goede heal met een 30 sec cooldown en een small area protective shield met een ~2min cooldown. Wizard / Witch zijn momenteel een van de sterkste (AoE) based classes.
Ik heb sinds release valkyrie gespeeld en gisteren voor het eerst witch met een node war, en damn.. 2nd in most kills. Gewoon AoE's neer gooien, je allies healen, en DPS right timen zodat je niet gestunned wordt.
Niet echt. Alleen de awakening skills zijn wat anders. Wiz wordt gezien als een van de beste 1 v 1 classes nu. Maar de ultimate skill zal wel een nerf krijgen sometime.
hoe zit het met Tamers ? is deze class goed en / of usefull ? denk dat ik het toch nog maar een kans ga geven vanavond, tamer leek me toch een van de leukste classes.LunaTempesta schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:25:
Niet echt. Alleen de awakening skills zijn wat anders. Wiz wordt gezien als een van de beste 1 v 1 classes nu. Maar de ultimate skill zal wel een nerf krijgen sometime.
Ik heb nu bijna elke class rond de 50, Tamer is leuk maar wel beetje irritant. Het is leuk een pet te hebben, al doet hij niet bijzonder veel en de uiteindelijk skills waarop je veel leunt zijn beetje simpel. De awakening echter is staff, die mij enorm trektDaradius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:01:
[...]
hoe zit het met Tamers ? is deze class goed en / of usefull ? denk dat ik het toch nog maar een kans ga geven vanavond, tamer leek me toch een van de leukste classes.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hmm tanks voor de info, de enige calsses die me een beetje aanspreken zijn namelijk Tamer en SorceressSinergyX schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:13:
[...]
Ik heb nu bijna elke class rond de 50, Tamer is leuk maar wel beetje irritant. Het is leuk een pet te hebben, al doet hij niet bijzonder veel en de uiteindelijk skills waarop je veel leunt zijn beetje simpel. De awakening echter is staff, die mij enorm trekt
Sorceress is behoorlijk pittig om goed te leren, zeker hogere lvls moet je goed gebruik maken van de buffs en je skills, zou ik eerder tamer pakken. Sorceress heeft wel heel skala aan heals, buffs, etc, maar in hogere combat behoorlijk pittig. Begreep wel dat de awakening (scythe ftw!) versie wel enorm sterk is.Daradius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:15:
[...]
hmm tanks voor de info, de enige calsses die me een beetje aanspreken zijn namelijk Tamer en Sorceress. dus word nog even goed kijken en dan beslissen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit zijn letterlijk de 2 classes die ik gebruik, voor mij zelf vind ik sorcerer veel leuker. Dit komt doordat Tamer in feite totaal geen tamer is. Je krijgt alleen een "extra" mount/pet die andere classes niet hebben. Oh en toevallig doet deze mount/pet ook nog iets damage. Door dit gegeven vond ik de class niet lekker uit de verf komen. Sorcerer is chaos alom zoveel mogelijke dingen om te doen en inderdaad de scythe is heerlijk.Daradius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:15:
[...]
hmm tanks voor de info, de enige calsses die me een beetje aanspreken zijn namelijk Tamer en Sorceress. dus word nog even goed kijken en dan beslissen.
(spin for the win)
Let wel ik beoordeel op pve content niet pvp aangezien ik hier waardeloos in ben en belangrijker geen interesse in heb.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hey jongens
Ik kom weer spelen. ZIe nu toevallig ook dat er dus nét weer een nieuwe uitbreiding is. Nice!
Wat zijn een beetje de meest viable endgame classes nu? Is Valkyrie nog wat of Wizard? Heb beide ergens rond de 55 zitten.
Ninja was inmiddels uit begreep ik. Is dat wat?
Ik kom weer spelen. ZIe nu toevallig ook dat er dus nét weer een nieuwe uitbreiding is. Nice!
Wat zijn een beetje de meest viable endgame classes nu? Is Valkyrie nog wat of Wizard? Heb beide ergens rond de 55 zitten.
Heftige shit net, midden in de Margoria sea door een ziek groot best doodgemaakt en de boot vernietigd.. ik klikte op ress at closesd node.. word ik in die godvergeten zee gedropt XD zit je dan zonder boot midden op zee zonder dat je de map kan zien.
Gelukkig heeft nu iemand me uit de guild op kunnen halen met een boot. Heb daar 50 minuten op zee still gezeten wachtend op hem
Door al dat varen is hij wel nummer 1 met de sailing skill op deze server XD
Gelukkig heeft nu iemand me uit de guild op kunnen halen met een boot. Heb daar 50 minuten op zee still gezeten wachtend op hem
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 25-01-2017 22:08 ]
ik Vind ninja geweldig. zou geen andere class meer kunnen spelen denk ik door de mobilityValandin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:15:
Hey jongens![]()
Manmanman wat een dag. Nouver wilde niet naar TRI 44 fs gehaald, DUO crescent erin gegooid, boom TRI crescent! - Karanda spawned, iedereen switched na de laatste channel. Zeg 5 seconden voor die dood gaat 'Dudes, I'm calling it, I'm getting to drop' - en boom! Dandelion weapon box!
Meanwhile buddy in mijn guild, 50 fs, first attempt, tet zarka. Easy.
Meanwhile buddy in mijn guild, 50 fs, first attempt, tet zarka. Easy.
Ik ben toch maar een Ranger begonnen omdat Kleaudzak altijd zo vies OP wasRicmaniac schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:38:
[...]
ik Vind ninja geweldig. zou geen andere class meer kunnen spelen denk ik door de mobilityDark Knight komt ook bijna uit though. dacht eigenlijk al vandaag maar helaas
Wel nice dat je me vertelde me dat je ook nog zo'n reward kreeg als returning player, kon ik nog mooi 80 mil mee pakken. Had nog wat geld op de bank staan dus een +17 Bow en een +17 dagger gekocht. Mooi samen met een +15 grunil set. Even kijken of ik deze weeek de 1-56 ga halen om een beetje met jou mee te levelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 25-01-2017 23:17 ]
Je eigen boot of ? En als het je eigen boot is neem ik aan dat je die nog kan repairen ?Ricmaniac schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:35:
Heftige shit net, midden in de Margoria sea door een ziek groot best doodgemaakt en de boot vernietigd.. ik klikte op ress at closesd node.. word ik in die godvergeten zee gedropt XD zit je dan zonder boot midden op zee zonder dat je de map kan zien.
Nee was een boot van een vriend haha, maar ja die boot kan je laten repairenBrummetje schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:22:
[...]
Je eigen boot of ? En als het je eigen boot is neem ik aan dat je die nog kan repairen ?
HAHA - en zarka spawned en ik krijg een zarka box. GG game. Wat the f???
vind het een erg leuk spel, alleen kwa end game heb ik nog geen ide wat nou het doel is
zit nog wel te twijfelen welke class (momenteel tussen Tamer en Witch). dat word nog even flink uitzoeken dus. ze zitten nu beide rond de level 21, maar wil wel een beslissing gaan maken en op 1tje verder gaan.
het doel van het spel mag je helemaal zelf bepalen
Voor veel mensen zal het PvP of GvG / Nodewars zijn, maar persoonlijk zijn dat voor mij allemaal secundaire doelen. Wil al m'n lifeskills (uiteindelijk) op Guru krijgen.. dat gaat wel even duren, dus tot die tijd, lekker rustig doorgaan met alles en lol hebben
haha ok, er is dus veel te doen in de game zo te horenSabrac schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:57:
het doel van het spel mag je helemaal zelf bepalenVoor veel mensen zal het PvP of GvG / Nodewars zijn, maar persoonlijk zijn dat voor mij allemaal secundaire doelen. Wil al m'n lifeskills (uiteindelijk) op Guru krijgen.. dat gaat wel even duren, dus tot die tijd, lekker rustig doorgaan met alles en lol hebben
Gisteravond voor het eerst een stukje de woestijn in geweest, aangezien ik er toch in de buurt was.
DAMN wat ziet dat er verschrikkelijk mooi uit.
Hoe zit dat nou in de woestijn (en straks ook op de oceaan) met je orientatie. Map kun je niet functioneel gebruiken, dus hoe doe je dat...
Kwa trade route nu het eerste gedeelte van Velia naar Valencia klaar kwa nodes, van de week de rest nog verder naar Ephoria doen
DAMN wat ziet dat er verschrikkelijk mooi uit.
Hoe zit dat nou in de woestijn (en straks ook op de oceaan) met je orientatie. Map kun je niet functioneel gebruiken, dus hoe doe je dat...
Kwa trade route nu het eerste gedeelte van Velia naar Valencia klaar kwa nodes, van de week de rest nog verder naar Ephoria doen
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Haha herkenbaar heb het met mn bootje gehaald, had nog 8% over. Na 1 uur varen de overkant bereikt. Is nog niet veel te doen, maar we zijn er tenminste. Guildies van mij hadden hetzelfde als jij, halverwege kapotte boot, of doodgemaakt door piraten en zeemonsters.Ricmaniac schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:35:
Dat doe je op herkenningspunten in de woestijn, hoge bergen / rotspartijen e.d. of door iemand die al op de locatie zit in een party te vragen, dan zie je welke kant je op moet.Riqy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:52:
Gisteravond voor het eerst een stukje de woestijn in geweest, aangezien ik er toch in de buurt was.
DAMN wat ziet dat er verschrikkelijk mooi uit.![]()
Op de oceaan werkt alleen dat laatste. Het is vooral als je aan de rand van het "maploze" gebied bent zaak om je richting te bepalen en zoveel mogelijk aan te houden. Als je uit het maploze gebied bent kun je je koers dan nog wijzigen.
Is wel een extra moeilijkheid dit hoor.
Gewoon Noord, Oost, Zuid, West op je mini map in de gate houden. Als je de minimap niet laat draaien weet je altijd dat je noord gaat als je met je character (op de mini map) naar boven kijkt. Als je dan bijvoorbeeld van Sand Grain Bazaar naar fogans wilt weet je dat je ver Oost moet maar ook een beetje zuid. Onderweg zijn er toch wel redelijk wat punten waarop je kan herkennen waar je zit. Van de kleine node managers tot rotsen e.d. Stelt niks voor maar je moet er ff aan wennen.Riqy schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:52:
DAMN wat ziet dat er verschrikkelijk mooi uit.![]()
Zo iemand voor mij de ranger rotation willen uitschrijven?
Of een linkje naar een guide? Ik heb zitten googlen maar vind niet echt wat de goede rotation is
Of een linkje naar een guide? Ik heb zitten googlen maar vind niet echt wat de goede rotation is
Vanuit wat ik onze guild ranger zie doen, spin to win
is de enige move die hij aanraakt tijdens grinden.
Maar heb zelf geen ranger, dus geen flauw idee hoe de move heet.
---------
Zelf begin ik het spel een beetje zat te worden, enkele van m'n guildies hebben de afgelopen week een 2e dandelion box gekregen.. tot 3x toe een afspraak gemaakt op welke enchant level ik m'n pre-order had staan. Wat een 450 tot 500m pre-order was, ruim 4x de waarde) en tot 3x toe skipt het wapen de pre-order en gaat het naar de marketplace... waar ik natuurlijk een 'failed to bid' of een 'item already sold' krijg.
Maar heb zelf geen ranger, dus geen flauw idee hoe de move heet.
---------
Zelf begin ik het spel een beetje zat te worden, enkele van m'n guildies hebben de afgelopen week een 2e dandelion box gekregen.. tot 3x toe een afspraak gemaakt op welke enchant level ik m'n pre-order had staan. Wat een 450 tot 500m pre-order was, ruim 4x de waarde) en tot 3x toe skipt het wapen de pre-order en gaat het naar de marketplace... waar ik natuurlijk een 'failed to bid' of een 'item already sold' krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 27-01-2017 07:54 ]
Ik heb deze game toch ook al een tijdje in mijn bezit. Eigenlijk alles bij elkaar misschien een uur of 10 gespeeld. Maar vind de uitleg om het een en ander te maken alleen wat karig. Ik zit echt te hannesen hoe het een en ander allemaal werkt. Dat vind ik helaas een beetje jammer.
Verder weet ik ook niet of er wat geld te verdienen is met het los kopen van items...
Stel ik koop los wat melk en maak er kaas van of dit een profit oplevert. Verder heb ik alleen maar wat gelevelt en gevist. Meer heb ik eigenlijk nog niet gedaan omdat het redelijk lastig was
Verder weet ik ook niet of er wat geld te verdienen is met het los kopen van items...
Stel ik koop los wat melk en maak er kaas van of dit een profit oplevert. Verder heb ik alleen maar wat gelevelt en gevist. Meer heb ik eigenlijk nog niet gedaan omdat het redelijk lastig was
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het spel is inderdaad wat karig met uitleggen, alhoewel zodra je in velia komt (en alle quests activeert op lvl 20) dan krijg je toch veel uitleg over de verschillende proffessions, workers, nodes en contribution.Oxigeon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:12:
Ik heb deze game toch ook al een tijdje in mijn bezit. Eigenlijk alles bij elkaar misschien een uur of 10 gespeeld. Maar vind de uitleg om het een en ander te maken alleen wat karig. Ik zit echt te hannesen hoe het een en ander allemaal werkt. Dat vind ik helaas een beetje jammer.
Daarnaast zijn er veel guides online (dulfy.net bijvoorbeeld) die het allemaal nog even iets verder uitleggen.
Qua markt bespeling is het altijd lastig, vooral in een MMO waar er restricties zitten op item waardes.
Alle gevallen die in het verleden geld opleverde, zijn allemaal al tot de grond toe gebruikt, waardoor er nu geen cent meer aan te verdienen valt.
Het vinden van iets wat je geld oplevert in het spel, zal (afhankelijk van hoe lastig het is om constant te doen) snel overvloed worden door andere spelers.
Mocht je geld willen verdienen zonder constant te spelen, dan zou ik eens kijken naar workers en nodes. Een worker kan bepaalde basis materialen voor je verzamelen, waarmee jij vervolgens betere items kan maken en desnoods kan verkopen. Zo verdien je aardig wat geld.
Via deze methode haal ik zo'n 5 á 10 mil per dag binnen, afhankelijk van hoeveel moeite ik er in wil steken. (qua processing, wat ook nog eens afk kan).
Ik meende dat de vorige keer toen ik speel en de workers aan de gang zette deze stopten zodra ik de game ook stopte. Ik moet de game dus wel blijven draaien ondertussen dat de workers aan het wandelen/gatheren zijn?Sabrac schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Het spel is inderdaad wat karig met uitleggen, alhoewel zodra je in velia komt (en alle quests activeert op lvl 20) dan krijg je toch veel uitleg over de verschillende proffessions, workers, nodes en contribution.
Daarnaast zijn er veel guides online (dulfy.net bijvoorbeeld) die het allemaal nog even iets verder uitleggen.
Qua markt bespeling is het altijd lastig, vooral in een MMO waar er restricties zitten op item waardes.
Alle gevallen die in het verleden geld opleverde, zijn allemaal al tot de grond toe gebruikt, waardoor er nu geen cent meer aan te verdienen valt.
Het vinden van iets wat je geld oplevert in het spel, zal (afhankelijk van hoe lastig het is om constant te doen) snel overvloed worden door andere spelers.
Mocht je geld willen verdienen zonder constant te spelen, dan zou ik eens kijken naar workers en nodes. Een worker kan bepaalde basis materialen voor je verzamelen, waarmee jij vervolgens betere items kan maken en desnoods kan verkopen. Zo verdien je aardig wat geld.
Via deze methode haal ik zo'n 5 á 10 mil per dag binnen, afhankelijk van hoeveel moeite ik er in wil steken. (qua processing, wat ook nog eens afk kan).
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat is nog steeds zo, ze maken hun huidige run af en gaan pas weer verder als je online bent.Oxigeon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Ik meende dat de vorige keer toen ik speel en de workers aan de gang zette deze stopten zodra ik de game ook stopte. Ik moet de game dus wel blijven draaien ondertussen dat de workers aan het wandelen/gatheren zijn?
De workers maken (zoals SinergyX al zegt) hun huidige taak af als je offline gaat, maar beginnen geen nieuwe taak.Oxigeon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:19:
[...]
Ik meende dat de vorige keer toen ik speel en de workers aan de gang zette deze stopten zodra ik de game ook stopte. Ik moet de game dus wel blijven draaien ondertussen dat de workers aan het wandelen/gatheren zijn?
In mijn geval minimalizeer ik het spel, terwijl ik afk vis... of afk process, waardoor mijn worker army (45 man) gewoon lekker door kunnen werken.
Als je echter meer van het type 'eventjes' inloggen bent, dan denk ik niet dat je heel veel aan workers zal hebben. Maar dan lijkt het me sowieso al lastig om heel veel in het spel te kunnen doen, als je nagaat dat van een stad naar een andere gaan als enkele minuten werk is.
Wat ook een steentje kan bijdragen aan wat income is gewoon de world-bosses doen als je tijd hebt. Alsje de discord in de gate houd kan je gewoon ondertussen wat anders doen.
Iemand in mijn guild doet bijna dagelijks kutum en dit is het enige waar hij geld mee verdient.
Iemand in mijn guild doet bijna dagelijks kutum en dit is het enige waar hij geld mee verdient.
Misschien dat ik toch nog maar is weer een keer ga beginnen aan Black Desert Online. Deze week zag ik weer enkele reviews waarin naar voren werd gehaald welke veranderingen er zijn doorgevoerd in Black Desert. De grootste minpunten voor mij waren:
- Niet altijd evenveel monsters die je kon farmen in het begin.
Wat ik heb begrepen is dat er nieuwe World Bosses zijn toegevoegd die er heel erg vet uit zien. Heb wat gameplay gekeken van lui die deze boss aan het doen waren, en het zag er wel heel vet uit. Nu met de Awakening Weapons ziet het er helemaal cool uit. Toen ik destijds max. level was was ik elke dag bezig met die dailies om o.a. een troll te killen. Op een gegeven moment was ik hier wel klaar mee
- Level 1-50 heb je dezelfde gear, tenzij je geld uitgeeft in de cash shop.
Wat ik heb gezien is dat je nu gear uit de cash shop kan verkopen op de Auction House. Natuurlijk zijn enkele mensen hier op tegen, maar voor mijzelf is dit het grootste punt dat ik nu weer terug wil komen naar Black Desert. Niet vanwege het spenderen van geld aan items, maar dat ik in-game geld kan verdienen om vervolgens deze cosmetics te kopen. Ik zag mezelf namelijk niet elke maand €50,- uitgeven aan een paar mooie items in de cash shop. En aangezien dit 1 van de weinige manieren is om mooie gear te krijgen, was ik snel hierop uitgekeken.
- Combat systeem in PvP lag mij niet lekker. Ik was een Wizard en in PvP had ik niet het gevoel dat ik een groot verschil maakte. Misschien was het een combinatie van skills, gear etc.
Ik ben denk van plan om weer een Wizard te levelen vanaf level 1. Ik heb ook gehoord dat je nu een jonge Wizard kan aanmaken waar ik wel blij mee ben. Ook de Awakening weapon van de Wizard ziet er tof uit, dus kan niet wachten om weer te spelen.
Heb voor de verandering maar een nieuwe SSD van 1tb gekocht. Nu heb ik tenminste genoeg ruimte om meer games hierop te installeren. Denk dat ik morgen maar weer is ga kijken naar Black Desert.
Ook las ik dat deze week of volgende week weer nieuwe content komt (nieuw continent, siege battles, etc). Dus misschien helemaal goed om nu te beginnen. Daarnaast hoorde ik ook nog dat je als returning player veel shit krijgt, en dat mensen al binnen 1 week level 56 kunnen worden
.
- Niet altijd evenveel monsters die je kon farmen in het begin.
Wat ik heb begrepen is dat er nieuwe World Bosses zijn toegevoegd die er heel erg vet uit zien. Heb wat gameplay gekeken van lui die deze boss aan het doen waren, en het zag er wel heel vet uit. Nu met de Awakening Weapons ziet het er helemaal cool uit. Toen ik destijds max. level was was ik elke dag bezig met die dailies om o.a. een troll te killen. Op een gegeven moment was ik hier wel klaar mee
- Level 1-50 heb je dezelfde gear, tenzij je geld uitgeeft in de cash shop.
Wat ik heb gezien is dat je nu gear uit de cash shop kan verkopen op de Auction House. Natuurlijk zijn enkele mensen hier op tegen, maar voor mijzelf is dit het grootste punt dat ik nu weer terug wil komen naar Black Desert. Niet vanwege het spenderen van geld aan items, maar dat ik in-game geld kan verdienen om vervolgens deze cosmetics te kopen. Ik zag mezelf namelijk niet elke maand €50,- uitgeven aan een paar mooie items in de cash shop. En aangezien dit 1 van de weinige manieren is om mooie gear te krijgen, was ik snel hierop uitgekeken.
- Combat systeem in PvP lag mij niet lekker. Ik was een Wizard en in PvP had ik niet het gevoel dat ik een groot verschil maakte. Misschien was het een combinatie van skills, gear etc.
Ik ben denk van plan om weer een Wizard te levelen vanaf level 1. Ik heb ook gehoord dat je nu een jonge Wizard kan aanmaken waar ik wel blij mee ben. Ook de Awakening weapon van de Wizard ziet er tof uit, dus kan niet wachten om weer te spelen.
Heb voor de verandering maar een nieuwe SSD van 1tb gekocht. Nu heb ik tenminste genoeg ruimte om meer games hierop te installeren. Denk dat ik morgen maar weer is ga kijken naar Black Desert.
Ook las ik dat deze week of volgende week weer nieuwe content komt (nieuw continent, siege battles, etc). Dus misschien helemaal goed om nu te beginnen. Daarnaast hoorde ik ook nog dat je als returning player veel shit krijgt, en dat mensen al binnen 1 week level 56 kunnen worden
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik heb gewoon meer uitgegeven aan mijn Nouver dagger om die TRI te krijgen dan om 2x Crescent ring TRI te krijgen what the fuck... En hij is nog gewoon PRI.
[ Voor 9% gewijzigd door LunaTempesta op 27-01-2017 19:45 ]
Nog een vraagje, heeft iemand wat tips m.b.t. beste performance instellingen?
Heb een
i5 3570k @ 5 ghz
GTX 1070 (Asus Rog Strix)
8GB Mem
Spel gebruikt max 40% cpu en max 65% GPU maar ik blijf altijd rond de 30-40 FPS hangen. Is echt heel irritant. Settings op ultra low heb ik dezelfde FPS als alles maxed out..
Heb een
i5 3570k @ 5 ghz
GTX 1070 (Asus Rog Strix)
8GB Mem
Spel gebruikt max 40% cpu en max 65% GPU maar ik blijf altijd rond de 30-40 FPS hangen. Is echt heel irritant. Settings op ultra low heb ik dezelfde FPS als alles maxed out..
[ Voor 11% gewijzigd door Valandin op 27-01-2017 20:36 ]
Nee spel is gewoon shit mbt optimization.
i7 & 1080 en in heidel heb ik ~40 FPS.
i7 & 1080 en in heidel heb ik ~40 FPS.
700mil armer geworden en heel veel hoofdpijn later maar na 3x 50 FS krijgen op TRI eindelijk TRI nouver..
Nu nog 1x 51 FS over die ik ga gebruiken voor TRI basilisk. De andere 2x 50 FS waren gebruikt voor TRI crescents. Nou ook de Dandi nog TRI krijgen. Reroll komt er aan heb ik het gevoel
Nu nog 1x 51 FS over die ik ga gebruiken voor TRI basilisk. De andere 2x 50 FS waren gebruikt voor TRI crescents. Nou ook de Dandi nog TRI krijgen. Reroll komt er aan heb ik het gevoel

Ben deze week ook weer begonnen (volgens mij komt iedereen terug). Alleen na even enchanten krijg ik meteen het idee om het spel weer eraf te gooien aangezien na 5 min zon beetje al het geld van deze week grinden verdampt is en een aantal witch earrings zonder enkele voortgang (2x PRI achter elkaar fout met 25 failstacks) en nog steeds +11 gloves (die ik gewoon +15 had kunnen kopen als ik niks ge-enchant had). Vanaf nu verkoop ik alle blackstones en ga ik niks meer enchanten.
Heu! M'n aller eerste ogre ring! Zo lang voor gegrind en nu vind ik 'm zomaar
[ Voor 42% gewijzigd door Valandin op 28-01-2017 01:27 ]
GZ nice!!Valandin schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 01:27:
Heu! M'n aller eerste ogre ring! Zo lang voor gegrind en nu vind ik 'm zomaar
Thanks! En vind net nog 'n Witch Earring ook!
Nu lvl 50 op m'n Ranger ook, 141 AP / 157 DP
*Edit*
haha, nog een witch earring!
[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 28-01-2017 02:39 ]
Ben nu al een tijdje 54 maar cba om naar 56 te gaan
maar vandaag gaat het toch gebeuren. afgesproken met wat maten en zo om 3 uur even door grinden tot 56
moet te doen zijn met dubbel xp weekend (helaas kunnen we niet op die olvia servers)
Dan eindelijk maar is kijken hoe awakening werkt. in ieder geval ziet de awakening van Ninja er ontiechelijk vet uit
Dan eindelijk maar is kijken hoe awakening werkt. in ieder geval ziet de awakening van Ninja er ontiechelijk vet uit
Volgensmij is ninja awakening een van de meest skill-based classes als ik het van andere mensen hoor. Maar ziet er wel idd enorm vet uit! Suc6!
3 uurtjes Sausan moet je toch redelijk ver naar 56 brengen.
Kan iemand mij vertellen of XP buffs stacken of niet?
Ik had net
200% XP channel bonus
200% XP Daily loyalty bonus
+20% XP Daily loyalty bonus
+20% Cold Dark Beer
+10% Experience Elixir
+10% GM's Blessing
+8% Milk Tea
Totaal zou dit moeten zijn; +468% XP.
Voor mijn gevoel was dit gewoon 2x XP..
Anyways ik ben nu 53.
Blijf dus bij Helms tot 54 en dan Sausans(Thx Don)
Gear is nu;

De stappen die ik nu ga doen is:
1) 2x Mark of Shadow farmen
2) Tree belt op AH hunten
3) Alle +15 armor naar Pri (Hoe kom ik aan die dingen om 2x Armor stone te processen?)
4) Sparen om Duo witch earrings te kopen en daarna sparen voor duo mark of shadow.
Ik had net
200% XP channel bonus
200% XP Daily loyalty bonus
+20% XP Daily loyalty bonus
+20% Cold Dark Beer
+10% Experience Elixir
+10% GM's Blessing
+8% Milk Tea
Totaal zou dit moeten zijn; +468% XP.
Voor mijn gevoel was dit gewoon 2x XP..
Anyways ik ben nu 53.
Blijf dus bij Helms tot 54 en dan Sausans(Thx Don)
Gear is nu;

De stappen die ik nu ga doen is:
1) 2x Mark of Shadow farmen
2) Tree belt op AH hunten
3) Alle +15 armor naar Pri (Hoe kom ik aan die dingen om 2x Armor stone te processen?)
4) Sparen om Duo witch earrings te kopen en daarna sparen voor duo mark of shadow.
[ Voor 39% gewijzigd door Valandin op 28-01-2017 18:42 ]
klopt, ben in 2.5 uur naar 55 (58%) gegaan. met wat xp buffs. Nu ff me inventory en wat shit fixen en dan via die black spirit guide quest door naar 56 want die geeft totaal zo'n 40% ofzo. Ja ninja schijnt inderdaad best moeilijk te zijn maar vind hem er ook echt super vet uit zien. we gaan het zien.LunaTempesta schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:13:
Volgensmij is ninja awakening een van de meest skill-based classes als ik het van andere mensen hoor. Maar ziet er wel idd enorm vet uit! Suc6!
Ik kan alleen niet een hele duidelijke guid vinden van ninja op internet. De guides die ik vind zijn vaak wat ouder of slecht translate van korea af waardoor ik onduidelijkheden heb (of ik als ninja bijvoorbeeld nou Kunai of shuriken moet gebruiken) . en ik zie veel kunoichi builds ipv ninja
[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 28-01-2017 18:44 ]
Valandin - Nee XP buffs stacken niet volgensmij. Het is een percentage van een percentage ofzo iedere keer.
En op vraag nr 3) - deze krijg je door gathering. Small chance.
En op vraag nr 3) - deze krijg je door gathering. Small chance.
Heeft iemand in EU een guild die ik kan joinen? Kan de ap+accuracy boosts enzo wel gebruiken.
Ben trouwens ook op zoek naar een handleiding om Gathering een beetje hard te levelen, iemand tips?
Toch wel een beetje een uitdaging om na een jaar stoppen door te gaan
Ben trouwens ook op zoek naar een handleiding om Gathering een beetje hard te levelen, iemand tips?
[ Voor 48% gewijzigd door Valandin op 29-01-2017 14:39 ]
Ja tuurlijk, wat is je in game naam ?Valandin schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:59:
Heeft iemand in EU een guild die ik kan joinen? Kan de ap+accuracy boosts enzo wel gebruiken.
We zijn niet zo'n grote guild hoor maar hebben wel ervaren spelers.
[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 29-01-2017 15:30 ]
Onax / Onai waren m'n eerdere mains.Ricmaniac schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:29:
[...]
Ja tuurlijk, wat is je in game naam ?
We zijn niet zo'n grote guild hoor maar hebben wel ervaren spelers.
Nu speel ik op Nuloh (Humphrey)
Goed dagje gehad. Vannochtend me awakening questline afgemaakt. Wel heeel erg wennen daarna man. Alsof ik de class weer opnieuw moet leren.
Later op de middag nog wat aan me sailing skill gedaan en toen maar bedacht om die questline te doen vannuit epheria voor die sailboat designs.
Nu op het punt dat ik weer naar port ratt moet. Kon het vanavond niet meer opbrengen die oversteek proberen te maken dus ga het morgen wel weer proberen
nu willen we deze week ook de guildquests voor op de morgoria sea gaan doen zodat we straks die GuildBoat kunnen fixen.
https://www.reddit.com/r/..._the_cause_of_bad_fpscpu/
Later op de middag nog wat aan me sailing skill gedaan en toen maar bedacht om die questline te doen vannuit epheria voor die sailboat designs.
Nu op het punt dat ik weer naar port ratt moet. Kon het vanavond niet meer opbrengen die oversteek proberen te maken dus ga het morgen wel weer proberen
Misschien geeft dit nog wat meer info over dat probleempje wat je had ?Valandin schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:06:
[...]
Onax / Onai waren m'n eerdere mains.
Nu speel ik op Nuloh (Humphrey)
Ik wil ook m'n awakeningRicmaniac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:31:
Goed dagje gehad. Vannochtend me awakening questline afgemaakt. Wel heeel erg wennen daarna man. Alsof ik de class weer opnieuw moet leren.
Nu op het punt dat ik weer naar port ratt moet. Kon het vanavond niet meer opbrengen die oversteek proberen te maken dus ga het morgen wel weer proberennu willen we deze week ook de guildquests voor op de morgoria sea gaan doen zodat we straks die GuildBoat kunnen fixen.
[...]
Misschien geeft dit nog wat meer info over dat probleempje wat je had ?
Nee die had ik al gezien maar al die tweaks/fixes maakt niets uit.
Probleem was uiteindelijk gewoon dat m'n bios zichzelf gereset had en ik daardoor de OC op m'n processor kwijt was. Staat nu op een wat rustige OC @ 4.3ghz en heb ook gewoon weer stabiel 60 FPS.
Gister ook een tree belt gekocht. Heb nu dus 2x Witch, 1x Tree en 1x Ogre. Nu nog 2 shadow rings en dan wil ik gathering gaan levelen om die stones te krijgen zodat al m'n armor naar Pri kan.
[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 30-01-2017 08:27 ]
Opzich gaat het echt best snel. als je geen zin hebt het zelf te doen deze week dan moet je gewoon ff het weekend wachten want dan heb je die bonus xp, dan boosten 1 of 2 uit onze guild wel ff. ik was binnen 2.5 uur van 54 0% naar 55 60% toen black spirit guide quest gaan doen waardoor ik 56 10% ben geworden. Al moet je dan wel wat xp buff scrolls fixen en milk tea + elixer enzoValandin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:26:
[...]
Ik wil ook m'n awakeningMaar echt geen zin om te grinden. Ben nu wel bijna level 55..
Nee die had ik al gezien maar al die tweaks/fixes maakt niets uit.
Probleem was uiteindelijk gewoon dat m'n bios zichzelf gereset had en ik daardoor de OC op m'n processor kwijt was. Staat nu op een wat rustige OC @ 4.3ghz en heb ook gewoon weer stabiel 60 FPS.
Gister ook een tree belt gekocht. Heb nu dus 2x Witch, 1x Tree en 1x Ogre. Nu nog 2 shadow rings en dan wil ik gathering gaan levelen om die stones te krijgen zodat al m'n armor naar Pri kan.
Heb ik jaRicmaniac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Opzich gaat het echt best snel. als je geen zin hebt het zelf te doen deze week dan moet je gewoon ff het weekend wachten want dan heb je die bonus xp, dan boosten 1 of 2 uit onze guild wel ff. ik was binnen 2.5 uur van 54 0% naar 55 60% toen black spirit guide quest gaan doen waardoor ik 56 10% ben geworden. Al moet je dan wel wat xp buff scrolls fixen en milk tea + elixer enzo
Ben zelf pas opnieuw gestart he dus kan doordeweeks ook op die olvia channel.
Maar van het weekend wat hulp is zeer welkom!
Ik heb wel echt weer plezier met Black Desert met deze nieuwe uitbreiding.
Voordeel van goeie PC op werk
gewoon AFK aan het varen nu haha moet terug in die leaderboards komen
Voordeel van goeie PC op werk
Sailing moet ik zelf nog mee beginnen, maar dat is iets waar ik nog wel even mee wacht. Ben momenteel veel aan het vissen vanwege de extra relic shard drops (of welke profession je ook doet) tot 1 februari.
Dan is het even een tijdje m'n processing achterstand inhalen zodat mijn workers weer harder aan het werk kunnen..
Moet ook echt hard beginnen met trade crates verkopen, daar zit ik nu ook met ruim 3000 in de bank, ach ja, alles op z'n tijd. Moet toch iets te doen hebben
Dan is het even een tijdje m'n processing achterstand inhalen zodat mijn workers weer harder aan het werk kunnen..
Moet ook echt hard beginnen met trade crates verkopen, daar zit ik nu ook met ruim 3000 in de bank, ach ja, alles op z'n tijd. Moet toch iets te doen hebben
tering hahah ik zit op zo'n 200-250 cratesSabrac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:54:
Sailing moet ik zelf nog mee beginnen, maar dat is iets waar ik nog wel even mee wacht. Ben momenteel veel aan het vissen vanwege de extra relic shard drops (of welke profession je ook doet) tot 1 februari.
Klopt, zat al een tijdje op 2000 en constant verkopen in valencia om het naar 1200 te brengen, en voor ik het wist zat het weer op 2000... Nu door de fishing event, zit ik iets minder vaak in valencia en verkoop ik dus veel minder.
Maar straks, gaan ze er allemaal aan. een extra 350-400m is altijd welkom
Als ik zo moet gokken, zijn het iets van 100 crates per 15 minuten met m'n olifant. dus ach.. 450 minuten, of bijna 8 uur.. weekendje werk dus
(wat het lang niet zal zijn, gezien ik alleen op 125 % of hoger verkoop)
Als ik zo moet gokken, zijn het iets van 100 crates per 15 minuten met m'n olifant. dus ach.. 450 minuten, of bijna 8 uur.. weekendje werk dus
[ Voor 26% gewijzigd door Sabrac op 30-01-2017 11:22 ]
ja dat zou voor mij ook erg fijn zijn XD ik loop namelijk tergend achter met Gear. heb Duo liverto en +15 offhand wat voor 144 AP zorgt en dat vind ik nog niet zo heel slecht maar ik had nog maar 94 DPSabrac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:20:
Klopt, zat al een tijdje op 2000 en constant verkopen in valencia om het naar 1200 te brengen, en voor ik het wist zat het weer op 2000... Nu door de fishing event, zit ik iets minder vaak in valencia en verkoop ik dus veel minder.
Als ik zo moet gokken, zijn het iets van 100 crates per 15 minuten met m'n olifant. dus ach.. 450 minuten, of bijna 8 uur.. weekendje werk dus(wat het lang niet zal zijn, gezien ik alleen op 125 % of hoger verkoop)
Nu wil ik eerst alles ff duo hebben. Alleen heb ik zoooo ontiechelijke hekel aan het upgrade systeem haha met die failstacks en al die zooi
In het weekend begonnen met mijn 7-day trial. Tot nu toe vermaak ik me prima. Voelt goed om weer een MMO te spelen waar de wereld centraal staat 
Als er nog ruimte is in een guild waar ik mijn noob vragen kan dumpen graag!
IGN: Neles
Neles,Neles7 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:28:
In het weekend begonnen met mijn 7-day trial. Tot nu toe vermaak ik me prima. Voelt goed om weer een MMO te spelen waar de wereld centraal staat
Dat kan zeker, in de guild Semper_Vigil. Te vinden op Mediah 5 via officers Steelangel, Lastslayer, of Starvinmarvin.
mijn 7 dagen zit er helaas op, nu moet ik even het spel zelf aanschaffen. welke kan ik het beste pakken ? die van 10, 30 of 50 ?
ook kan ik nogsteeds niet kiezen welke class ik zal pakken. ben zelf altijd wel een pvper, en moet kiezen tussen een tamer en een witch.
ook kan ik nogsteeds niet kiezen welke class ik zal pakken. ben zelf altijd wel een pvper, en moet kiezen tussen een tamer en een witch.
Wat je zelf wil uitgeven aan het spel, de extra's uit de 30/50 zijn erg handig om te hebben, maar geven je niet bijzonder veel voordeel tov andere spelers. Einde van de rit draait 80% toch om de gear die je hebt, je kan de 'sterkste' class op +9 hebben, of de zwakste met alles op TRI, dat AP verschil compenseert meer dan genoeg.Daradius schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:42:
mijn 7 dagen zit er helaas op, nu moet ik even het spel zelf aanschaffen. welke kan ik het beste pakken ? die van 10, 30 of 50 ?
Als ik het zelf nu weer meost kopen zou ik voor die 50 gaan, vind het die inventory expansions, permanent horse flute, en gratis pet naar keuze meer dan waard. want inmiddels heb ik dat alles ook gewoon gekocht en zou ik veel duurder uitgeweest zijn.Daradius schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:42:
Wacht wel met die rewards claimen tot je zeker weet welke character je wilt spelen.
En je krijgt 2 value packs er bij. ik zou niet meer kunne spelen zonder die value packs (die kan je ook gewoon met in game money kopen) maar als je die met echt geld zou kopen is het ook zo'n 11-12 euro per value pack. dus als je denkt zeker te weten het een tijdje te spelen dan vind ik het die 50€ meer dan waard.
[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 30-01-2017 19:06 ]
Spelen wat je leuk vindtDaradius schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:42:
thx voor de uitleg, dan ga ik voor de 50 euro packRicmaniac schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:04:
[...]
Als ik het zelf nu weer meost kopen zou ik voor die 50 gaan, vind het die inventory expansions, permanent horse flute, en gratis pet naar keuze meer dan waard. want inmiddels heb ik dat alles ook gewoon gekocht en zou ik veel duurder uitgeweest zijn.
Wacht wel met die rewards claimen tot je zeker weet welke character je wilt spelen.
En je krijgt 2 value packs er bij. ik zou niet meer kunne spelen zonder die value packs (die kan je ook gewoon met in game money kopen) maar als je die met echt geld zou kopen is het ook zo'n 11-12 euro per value pack. dus als je denkt zeker te weten het een tijdje te spelen dan vind ik het die 50€ meer dan waard.
ik denk dat ik de tamer lekker in me 1tje ga levelen, en de witch samen met 2 vrienden van me. tamer lijkt me overigens wel iets leuker dan witch.LunaTempesta schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:34:
[...]
Spelen wat je leuk vindtWitch is vrij simpel kwam awakening skills later (wel enorm sterk) - tamer heeft veel meer te doen denk ik en zal ook moeilijker zijn om te mastere.
Gister avond met 11 man van de guild de zee op gegaan voor die guild quests om te gatheren voor de guildship.
Helaas hadden we 2 keer de quest maar kunnen doen en toen kregen we geen nieuwe meer met de guild missie refresh. Maar het was wel geinig om dat gezamelijk te doen
het is ook echt een kutzooi om in die zee te zoeken als je niks kan zien op de map haha maar het is goed gekomen. alle boten hebben het overleefd en de spelers ook
Helaas hadden we 2 keer de quest maar kunnen doen en toen kregen we geen nieuwe meer met de guild missie refresh. Maar het was wel geinig om dat gezamelijk te doen
Heb de event guild quest nu een paar keer gedaan, maar tot nu toe geen enkele keer echt de 'zee' opgemoeten. Alles was rondom olvia / epheria wel te halen. Misschien dat het met grotere guilds wel nodig is.
Ik zit in een extra large guild en die guild mission voor extra large is eigenlijk te makkelijk.
Wat je moet verzamelen is:
Gather Tangleweed:
Item: icon 100 - Tangleweed
Gather Oyster:
Item: icon 100 - Oyster
Gather Clam:
Item: icon 40 - Clam
Fish Marlin:
Item: icon 20 - Sunfish -- staat weergegeven als marlin(lekker die fouten)
Als je het zo ziet denk ja best wat items maar alles behalve sunfish is in een uurtje te doen door 1 persoon.
Zo doet onze guild deze quest in ongeveer één uur met 2 man.
(waarbij ik dan de 20 sunfish mag vissen)
Maar ik klaag niet want onze guild is pvp helaas en meer dan 3/4 man aan een gathering mission krijgen is bijna onmogelijk.
Verder heb ik al een behoorlijke tijd op de nieuwe zee rond gevaren en ben nog maar 1 keer overleden.
Ik begin ook door te krijgen hoe je de piratenschepen moet ontwijken.
Mochten ze op je afkomen, probeer niet weg te sturen maar stuur juist zo dat je ze afsnijdt. Hierdoor voorkom je veel schade die door de kanonnen worden gedaan.
Voor de rest zeker een leuke update voor mij, ben nu ook mijn eigen sailship aan het maken.
Ik ben hierbij denk ik zo`n 17% mee klaar. De logs gaan denk ik voor mij nog wel een probleem worden.
Wat je moet verzamelen is:
Gather Tangleweed:
Item: icon 100 - Tangleweed
Gather Oyster:
Item: icon 100 - Oyster
Gather Clam:
Item: icon 40 - Clam
Fish Marlin:
Item: icon 20 - Sunfish -- staat weergegeven als marlin(lekker die fouten)
Als je het zo ziet denk ja best wat items maar alles behalve sunfish is in een uurtje te doen door 1 persoon.
Zo doet onze guild deze quest in ongeveer één uur met 2 man.
(waarbij ik dan de 20 sunfish mag vissen)
Maar ik klaag niet want onze guild is pvp helaas en meer dan 3/4 man aan een gathering mission krijgen is bijna onmogelijk.
Verder heb ik al een behoorlijke tijd op de nieuwe zee rond gevaren en ben nog maar 1 keer overleden.
Ik begin ook door te krijgen hoe je de piratenschepen moet ontwijken.
Mochten ze op je afkomen, probeer niet weg te sturen maar stuur juist zo dat je ze afsnijdt. Hierdoor voorkom je veel schade die door de kanonnen worden gedaan.
Voor de rest zeker een leuke update voor mij, ben nu ook mijn eigen sailship aan het maken.
Ik ben hierbij denk ik zo`n 17% mee klaar. De logs gaan denk ik voor mij nog wel een probleem worden.
Valandin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:15:
[...]
Ik ben toch maar een Ranger begonnen omdat Kleaudzak altijd zo vies OP was
Ach ik was weer begonnen en weer gestopt.
Ik weet niet wat het is met deze game maar het is voor mij onmogelijk om iets winstgevends op te zetten. Ik lees guides kijk naar filmpjes van mensen die miljoenen per dag verdienen, maar het lukt me maar niet.
En toen ik ook nog eens moeite kreeg met failstacks bouwen weer een punt achter de game gezet.
Gisteren toch maar weer opgestart, nu ander char misschien dat een "verse start" me wat helpt.
Zat wel in een guild waar ik Kleaudzak toevallig tegen kwam maar daar ook maar weer uitgestapt. De gevoelsmatige "verplichting" om bij te blijven met de rest trok ik niet
Misschien eens een keer aanmelden bij zo'n youtuber die een noob winstgevend maakt.
Ik denk dat ik het levelen maar achter me laat en eerst is een Winstgevend zaakje opzet. Beetje vissen en wood crates maken ofzo....
Ik weet niet wat het is met deze game maar het is voor mij onmogelijk om iets winstgevends op te zetten. Ik lees guides kijk naar filmpjes van mensen die miljoenen per dag verdienen, maar het lukt me maar niet.
En toen ik ook nog eens moeite kreeg met failstacks bouwen weer een punt achter de game gezet.
Gisteren toch maar weer opgestart, nu ander char misschien dat een "verse start" me wat helpt.
Zat wel in een guild waar ik Kleaudzak toevallig tegen kwam maar daar ook maar weer uitgestapt. De gevoelsmatige "verplichting" om bij te blijven met de rest trok ik niet
Ik denk dat ik het levelen maar achter me laat en eerst is een Winstgevend zaakje opzet. Beetje vissen en wood crates maken ofzo....
[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 31-01-2017 12:15 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ik wil best een avondje even op TS o.i.d. hangen om je op weg te helpen hoor, er zijn genoeg manieren om veel geld te verdienen, afhankelijk van hoeveel tijd / cp en moeite je er in wilt steken.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:
Zat wel in een guild waar ik Kleaudzak toevallig tegen kwam maar daar ook maar weer uitgestapt. De gevoelsmatige "verplichting" om bij te blijven met de rest trok ik nietMisschien eens een keer aanmelden bij zo'n youtuber die een noob winstgevend maakt.
Veel van de 'winst' manieren die ik ken zijn wel afhankelijk van goede lifeskills, dus het kan zijn dat er wat voorbereidings werk aan vast zit voordat het winstgevend word.
[ Voor 7% gewijzigd door Sabrac op 31-01-2017 12:29 ]
de beste manier voor geld te verdienen blijft imho toch echt gewoon grinden.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:06:
Zat wel in een guild waar ik Kleaudzak toevallig tegen kwam maar daar ook maar weer uitgestapt. De gevoelsmatige "verplichting" om bij te blijven met de rest trok ik nietMisschien eens een keer aanmelden bij zo'n youtuber die een noob winstgevend maakt.
en als je afk bent fishing op een hotspot waar je de nodes connected hebt
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 31-01-2017 13:02 ]
Heb gister een bootje gebouwd. Eens kijken wat ik kan verdienen daar.
Probleem met grinden is voornamelijk dat op de goede spots al zoveel man rond loopt dat ik daar geen schijn van kans maak. Een sausan's of elrics
Ik ga eerst maar eens wat sparen zodat ik iig wat betere gear heb.
Probleem met grinden is voornamelijk dat op de goede spots al zoveel man rond loopt dat ik daar geen schijn van kans maak. Een sausan's of elrics
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Ik miste je al op de scroll avondPaRaDoX4 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:
Heb gister een bootje gebouwd. Eens kijken wat ik kan verdienen daar.
Maar paar manieren om geld te verdienen:
* imperial alchemy/cooking <- vrij simpel, meestal gebruik ik een grote portie van mn alts om schaapjes te slachten voor meat.
* wood crates, het is wel moeilijk om trade master 2 (desert buff) te krijgen nu door de nerf. Ik heb 9 artisan humans continue aan het choppen.
* gathering van hides en daar armor van maken.
Kun je voor houthakken het beste humans gebruiken?Kleaudzak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:
[...]
* wood crates, het is wel moeilijk om trade master 2 (desert buff) te krijgen nu door de nerf. Ik heb 9 artisan humans continue aan het choppen.
My iRacing
Goblins zijn het snelste, maar die moet je ook regelmatig bier voeren.Riqy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Kun je voor houthakken het beste humans gebruiken?
Aangezien ik vaak 10u of langer weg van huis ben gebruik ik humans.
Daarnaast geven humans door hoge luck ook secondary loot, denk aan bloody tree knots (alchemy).
Ja sorry daarvoor. Maar na Dubai had ik er geen zin meer inKleaudzak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Ik miste je al op de scroll avond![]()
* imperial alchemy/cooking <- vrij simpel, meestal gebruik ik een grote portie van mn alts om schaapjes te slachten voor meat.
achja we komen elkaar vast nog wel eens tegen
Wat maak je dan precies met Imperial alchemy/Cooking?Kleaudzak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Ik miste je al op de scroll avond![]()
Je kan daarmee trade-boxes maken, die je inlevert bij de imperial traders. Zij accepteren maar een X aantal per zoveel uur, vaak stuk of 50, maar leveren 100-300k per krate op.Brummetje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Wat maak je dan precies met Imperial alchemy/Cooking?
Ik doe hoofdzakelijk nu strawberry en potatoes. Niet super veel geld, maar met 3 farms (denk dat ik naar 5 ga), kan je elke 4-5 uur aardig wat binnenhalen en op AH zetten.
Grinden is zeker een goede manier om geld te krijgen, maar je kan bijna dubbel zo veel verdienen als je je workers ook nog goed opzet.Ricmaniac schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:
[...]
de beste manier voor geld te verdienen blijft imho toch echt gewoon grinden.
en als je afk bent fishing op een hotspot waar je de nodes connected hebt
Puur vanuit m'n workers haal ik circa 15 mil per dag binnen, als ik daar imperial cooking/alchemy bij gooi kom ik rond de 20-25m. Met grinden kan ik zo'n 5 a 10 mil per uur binnen halen, maar datzelfde kan ik ook binnenhalen met hotspot fishing (ongeveer 6.5m gemiddeld per uur met een triple-float rod op artisan level).
Relic shards fishen is zeker geen slechte bezigheid als je afk bent (ongeveer 1.2m per uur), wood processing afk is waardevoller (2.2m per uur) maar kan je ook minder lang volhouden.
Dus als ik jullie goed begrijp zeggen jullie:
nog meer cp in workers voor wood crates (ik heb nu minimaal 1 worker op alle hout soorten op alle regio's op mediah en valencia na, kom hier nog cp te kort voor)
ik stuur nu al het hout wat ik maak naar calpheon, waar ik crates maak waarna het weer terug gaat naar Altinova. Kan dit efficienter?
En met mijn nieuwe bootje op zoek naar hotspots?
En als ik zin heb uiteraard gewoon grinden (ga ik de komende tijd even niet meer doen tbh)
nog meer cp in workers voor wood crates (ik heb nu minimaal 1 worker op alle hout soorten op alle regio's op mediah en valencia na, kom hier nog cp te kort voor)
ik stuur nu al het hout wat ik maak naar calpheon, waar ik crates maak waarna het weer terug gaat naar Altinova. Kan dit efficienter?
En als ik zin heb uiteraard gewoon grinden (ga ik de komende tijd even niet meer doen tbh)
[ Voor 3% gewijzigd door PaRaDoX4 op 31-01-2017 14:16 ]
Yes: op alle wood nodes in Calpheon area een worker en als je de CP hebt, vanuit Trent naar Valencia (indien master 2 bonus) of dat dorpje aan de kust tradenPaRaDoX4 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:16:
Dus als ik jullie goed begrijp zeggen jullie:
Ik heb In-land wel een connectie met altinova maar ik zal eens een connectie maken met dat visser dorpje ten westen van calph als dat een betere oplossing is.
Maar alle wood nodes heb ik bemand staan + die in serendia en die heidel regio
Maar alle wood nodes heb ik bemand staan + die in serendia en die heidel regio
Zelf maak ik mijn wood crates in epheria, bespaart me de moeite om het van trent naar epheria te sturen, om vervolgens het naar ancado te sturen. (ten koste van 5 % trade bonus oid)..
Zelfs zonder master 2 is valencia / ancado een erg goede optie, maar met M2 is het 50 % meer waard, als je de moeite neemt om 50 energy te steken in een buff die je een uur hebt, om vervolgens in dat uur dus zo veel mogelijk te verkopen.
Daarnaast kan je voor 5 cp 2 'chicken meat' nodes rondom velia nemen, hiermee krijg je ongeveer 300 eggs per dag (als je er humans op zet) en 300 eggs, kan je zo 1.5 tot 2.5 mil opleveren bij imperial cooking.
(300 eggs = 100 crafts = gemiddeld 250 boiled eggs = 12.5 crates = 118k per stuk = 1.5 mil, en op hogere levels kan je er ook nog crates bijkrijgen)
Als je het ook nog niet erg vind om wat gathering te doen (sheep blood en pine sap bijvoorbeeld) dan kan je ook demihuman elixirs maken (met een arrow mushroom node bij velia). 313k per crate. zeker de moeite waard als je toch je energy aan gathering uitgeeft voor de crystal shards bijvoorbeeld.
Persoonlijk vind ik wood crates iets voor als je meer dan 150 cp hebt, het kost nogal wat cp om alle hout nodes / worker lodging en de juiste trade route te krijgen. Er zijn veel 'goedkopere' cp alternatieven om geld te verdienen.
[EDIT]
Recentelijk ook begonnen met vanadium / titanium crates, heb nu een paar nodes rondom te sulfur mines, zeker geen slecht bedrag. Deze maak ik dan in valencia en stuur ik terug naar epheria. Om op die manier een constante flow van crates te hebben.
Zelfs zonder master 2 is valencia / ancado een erg goede optie, maar met M2 is het 50 % meer waard, als je de moeite neemt om 50 energy te steken in een buff die je een uur hebt, om vervolgens in dat uur dus zo veel mogelijk te verkopen.
Daarnaast kan je voor 5 cp 2 'chicken meat' nodes rondom velia nemen, hiermee krijg je ongeveer 300 eggs per dag (als je er humans op zet) en 300 eggs, kan je zo 1.5 tot 2.5 mil opleveren bij imperial cooking.
(300 eggs = 100 crafts = gemiddeld 250 boiled eggs = 12.5 crates = 118k per stuk = 1.5 mil, en op hogere levels kan je er ook nog crates bijkrijgen)
Als je het ook nog niet erg vind om wat gathering te doen (sheep blood en pine sap bijvoorbeeld) dan kan je ook demihuman elixirs maken (met een arrow mushroom node bij velia). 313k per crate. zeker de moeite waard als je toch je energy aan gathering uitgeeft voor de crystal shards bijvoorbeeld.
Persoonlijk vind ik wood crates iets voor als je meer dan 150 cp hebt, het kost nogal wat cp om alle hout nodes / worker lodging en de juiste trade route te krijgen. Er zijn veel 'goedkopere' cp alternatieven om geld te verdienen.
[EDIT]
Recentelijk ook begonnen met vanadium / titanium crates, heb nu een paar nodes rondom te sulfur mines, zeker geen slecht bedrag. Deze maak ik dan in valencia en stuur ik terug naar epheria. Om op die manier een constante flow van crates te hebben.
[ Voor 61% gewijzigd door Sabrac op 31-01-2017 15:29 ]
Zou je het proces van de eggs in detail uit kunnen leggen? Ik kan daar niet echt een guide voor vinden. Dan bedoel ik dus hoe je ze craft en hoe je er crates van maakt en aan wie je ze moet verkopen.Sabrac schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:19:
http://bddatabase.net/us/Mavix schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:07:
[...]
Zou je het proces van de eggs in detail uit kunnen leggen? Ik kan daar niet echt een guide voor vinden. Dan bedoel ik dus hoe je ze craft en hoe je er crates van maakt en aan wie je ze moet verkopen.
Boiled eggs even opzoeken
Daar staat het toch niet in detail beschreven of mis ik het? Ik bedoel echt het proces van a tot z.SinergyX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:11:
[...]
http://bddatabase.net/us/
Boiled eggs even opzoeken
In deze guide staat het genoemd onder Imperial cooking: http://dulfy.net/2016/08/...t-imperial-trading-guide/
Hoe zit dat nou met je trade route? Ik heb een node connection gemaakt over het water van Epheria naar Ancado. Kan ik dan dmv de standaard transport de spullen heen en weer sturen en ze zelf in Ancado (of eventueel Valencia) verkopen? Of moet je dat hele stuk zelf erheen lopen met een trade wagon?
Hoe zit dat nou met je trade route? Ik heb een node connection gemaakt over het water van Epheria naar Ancado. Kan ik dan dmv de standaard transport de spullen heen en weer sturen en ze zelf in Ancado (of eventueel Valencia) verkopen? Of moet je dat hele stuk zelf erheen lopen met een trade wagon?
My iRacing
Maar moet dat dan? Kom op, het is geen aan-je-handje-MMO stap voor stap, je zoekt eggs op, je ziet hoe je die kan farmen, welke node daarvoor nodig is, combineren en gaan.Mavix schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:15:
[...]
Daar staat het toch niet in detail beschreven of mis ik het? Ik bedoel echt het proces van a tot z.
Probleem bij zo'n guide (of het gros), het voert 1 specifiek aspect/product van A-Z, terwijl als je het systeem volledig zelf ontdekt, je ziet dat dit factor 1000 groter is en je mogelijk zelf veel fijnere/efficiëntere routes en productions kan vinden.
Ik kijk ook niet naar hoogste profit of beste routes, ik kijk naar wat ik al heb liggen en wat daarin het beste gaat passen, niet alleen qua nodes/locatie, maar ook qua town en workers. Mijn Heidel workers zijn uitsluitend gatherers op nodes, dus mijn production houses staan in Velia (omringende boerderijen) en kan vanuit daar direct zooi naar Calpheon brengen voor de verkoop.
Mijn main werkstad is ook nog steeds Velia, mijn farms, house, tree sap, AH, vendor en cook-vendor allemaal binnen 10seconde van elkaar zitten, zoiets kreeg ik niet voor elkaar in Heidel of Calpheon, en werd te ver weg als ik vertrok naar de steden in het oosten.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2017 17:29 ]
Je kan in epheria je crates transporten naar ancado (als je deze ontdekt hebt) voor 4.1k per crate.Riqy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:18:
In deze guide staat het genoemd onder Imperial cooking: http://dulfy.net/2016/08/...t-imperial-trading-guide/
In ancado haal je deze vervolgens binnen en zodra je daar in de buurt bent, verkoop je ze in ancado / valencia of arehaza.
Heel veel meer is er niet echt te zeggen, via de link van SinergyX kan je het recept voor boiled eggs vinden.Mavix schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:07:
[...]
Zou je het proces van de eggs in detail uit kunnen leggen? Ik kan daar niet echt een guide voor vinden. Dan bedoel ik dus hoe je ze craft en hoe je er crates van maakt en aan wie je ze moet verkopen.
Zodra je dat eenmaal gemaakt heb, hoef je alleen maar 'imperial alchemy' in je processing window te selecteren, de boiled eggs (groene, niet de blauwe) te pakken en klaar.
Bijna alles wat je qua BDO wilt weten staat wel online, dulfy.net (zoals Riqy die linkt) bevat veel data hierover, maar er zijn ook genoeg youtube guides hierover te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 31-01-2017 18:18 ]
Thanks allen. Die guides op dulfy.net zijn inderdaad handig, wist nog niet van hun bestaan af.
Ben nu voor het eerst de zee op gegaan......maar non de juh wat zijn die vissers bootjes langzaam.
Anyway gister in 3-4 uur tijd 5 mil binnengehaald. Heb mijn workers wat beter verspreidt en heb 40% van mijn workers op barley potatoes etc. staan. Even cp binnen harker van bier productie. Dan kan ik dit weer in andere dingen investeren.
Ik heb hier een goed gevoel over
Alleen nog geen hotspots tegen gekomen in Velia maar dat kan ook aan mijn fishing level liggen?
Ik ga nu eerst even een leuk zaakje opzetten buiten het grinden en dan verder mijn ninja naar 56 brengen. Ben een beetje klaar met mijn maehwa(lv56) als ik failstacks opbouw met het maken van gear voor de ninja kan ik misschien mijn maehwa nog naar full duo brengen
Anyway gister in 3-4 uur tijd 5 mil binnengehaald. Heb mijn workers wat beter verspreidt en heb 40% van mijn workers op barley potatoes etc. staan. Even cp binnen harker van bier productie. Dan kan ik dit weer in andere dingen investeren.
Alleen nog geen hotspots tegen gekomen in Velia maar dat kan ook aan mijn fishing level liggen?
Ik ga nu eerst even een leuk zaakje opzetten buiten het grinden en dan verder mijn ninja naar 56 brengen. Ben een beetje klaar met mijn maehwa(lv56) als ik failstacks opbouw met het maken van gear voor de ninja kan ik misschien mijn maehwa nog naar full duo brengen
[ Voor 27% gewijzigd door PaRaDoX4 op 01-02-2017 09:36 ]
De hoger je fishing level, de meer hotspots je ziet, je kan bij http://www.somethinglovely.net/bdo/ de fishing hotspots aanvinken om te zien waar je ze kan vinden.PaRaDoX4 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:31:
Ben nu voor het eerst de zee op gegaan......maar non de juh wat zijn die vissers bootjes langzaam.
Qua workers op "bier" heb ik slechts 2 workers die corn/potato verzamelen terwijl 44 man het opdrinkt, daarmee red ik het precies (klein beetje overhead), mocht je dus eenmaal je benodige CP hebben, dan zou ik 1 a 2 workers behouden, afhankelijk van je totaal aantal.
Die map had ik al gevonden maar omdat ik niemand zag vissen op die gebieden ging ik er van uit dat deze map voor de NA versie geldt. Is dus wel voor EU?.Sabrac schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:46:
[...]
De hoger je fishing level, de meer hotspots je ziet, je kan bij http://www.somethinglovely.net/bdo/ de fishing hotspots aanvinken om te zien waar je ze kan vinden.
Qua workers op "bier" heb ik slechts 2 workers die corn/potato verzamelen terwijl 44 man het opdrinkt, daarmee red ik het precies (klein beetje overhead), mocht je dus eenmaal je benodige CP hebben, dan zou ik 1 a 2 workers behouden, afhankelijk van je totaal aantal.
EDIT: Stom van me, channel maakt natuurlijk ook uit

ik denk dat ik rond de 20~30 workers zit waarvan een stuk of 10~15 op bier materiaal. Kan zo'n 300~400 bier maken op een dag. Gaat grotendeels de marketplace op maar dit resulteert wel in 2~3 cp per dag online.
[ Voor 11% gewijzigd door PaRaDoX4 op 01-02-2017 10:51 ]
Waar heb je al die 44 man opstaan dan
Geloof dat ik nu totaal 17 workers heb, waarvan 15 constant aan het werk
My iRacing
Zal vanavond even kijken of ik een lijstje kan maken, maar zo uit mijn hoofd (ik mis blijkbaar nog wat, want ik kom niet op 44 uitRiqy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:49:
Waar heb je al die 44 man opstaan dan![]()
3x birch wood
3x cedar wood
2x pine wood
1x acacia wood
1x white cedar wood
1x pine wood
1x wood workbench
2x corn
2x chicken meat
3x excavation (stone chamber, lynch farm and mediah)
1x lvl 4 armor workshop
1x costume workshop
4x rough black crystals / iron
1x rough mud crystals / iron
1x coal
1x powder of earth / tin
2x zinc / platinum
2x titanium
2x vanadium
1x mineral workbench
1x investment bank
1x arrow mushroom
[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 01-02-2017 10:57 ]
Ik neem aan dat je van dat hout woodboxes maakt.Sabrac schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Zal vanavond even kijken of ik een lijstje kan maken, maar zo uit mijn hoofd (ik mis blijkbaar nog wat, want ik kom niet op 44 uit
3x birch wood
3x cedar wood
2x pine wood
1x acacia wood
1x white cedar wood
1x pine wood
1x wood workbench
2x corn
2x chicken meat
3x excavation (stone chamber, lynch farm and mediah)
1x lvl 4 armor workshop
1x costume workshop
4x rough black crystals / iron
1x rough mud crystals / iron
1x coal
1x powder of earth / tin
2x zinc / platinum
2x titanium
2x vanadium
1x mineral workbench
1x investment bank
1x arrow mushroom
Van die black crystals maak je grunil armor?
mud crystals taritas armor?
coal is dan ook voor taritas?(steel)
zinc voor brass ingots(uit mijn hoofd)
en de rest?
Ben heel erg geïnteresseerd in hoe iedereen aan zijn geld komt buiten grinden om
[ Voor 4% gewijzigd door PaRaDoX4 op 01-02-2017 11:00 ]
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar
My iRacing
Life skill costumes (o... ik heb een flax / cotton en fleece node). Meeste van de powders die ik krijg bij de metalen gaan hier ook in.PaRaDoX4 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:59:
[...]
Ik neem aan dat je van dat hout woodboxes maakt.
Van die black crystals maak je grunil armor?
mud crystals taritas armor?
coal is dan ook voor taritas?(steel)
zinc voor brass ingots(uit mijn hoofd)
en de rest?
De excavations geven traces of earth / savagery, waarmee ik plywood hardeners / metal solvent maak om sturdy plywood of iron crystals te maken (plywood verkoopt voor 180k per stuk, crystals voor 100k).
Soms verander ik de iron crystals nog in offhands (of maak andere crystals, zoals zinc).
Vanadium/Titanium voor crates
Arrow mushroom voor imperial alchemy
Chicken mean (of eigelijk de eggs) voor imperial cooking.
Ik doe niets andersPaRaDoX4 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:59:
[...]
Ben heel erg geïnteresseerd in hoe iedereen aan zijn geld komt buiten grinden om
[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 01-02-2017 11:05 ]
Gros komt voor mij uit life costumes en nu farming, de rest ben ik aan het opslaan, zit nu tegen de 400mil aan waarde in storage. Ben nu eerst bezig processing en cooking op al m'n characters naar profi te gooien, daarna weer verder met zut maken en verkopen.
Produceer nu alleen meer dan ik aan cooking utensils aan kan, dus m'n voorraad blijft stijgen. Of ik ga gewoon met die vendor utensils verder, maar die kunnen maar 250x gebruikt worden, tegen dacht 2000 van die craftables. Heb je alleen polished stones voor nodig, 10 rough stone per keer.
Gister alleen een magic pickaxe gekregen, misschien maar eens uurtje ofzo rough stones gatheren.
Produceer nu alleen meer dan ik aan cooking utensils aan kan, dus m'n voorraad blijft stijgen. Of ik ga gewoon met die vendor utensils verder, maar die kunnen maar 250x gebruikt worden, tegen dacht 2000 van die craftables. Heb je alleen polished stones voor nodig, 10 rough stone per keer.
Gister alleen een magic pickaxe gekregen, misschien maar eens uurtje ofzo rough stones gatheren.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2017 11:14 ]
Volgende node war gaat leuk worden haha :^) - nu nog lvl 59 halen

JESUS! WANT!
Ik wil niet weten hoeveel tijd hierin zit.
Ik wil niet weten hoeveel tijd hierin zit.
Let op: