"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat is ook precies mijn punt, door al dat gezeur van een select groepje mensen, wordt men steeds meer ontmoedigt om door te blijven spelen. Het is al lastig voor nieuwere spelers om 'competitief' te worden, als ze pvp als focus hebben.corset schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:43:
[...]
Dat mag zeker, maar als je negatieve mensen die constant iedereen afzeiken gaat zitten beschermen "want zo erg is het niet want hij is de beste <class> ooit" moet je niet gek staan te kijken als mensen geen zin meer hebben in het spel.
Zelf ben ik meer een life-skiller, dat pvp niet balanced is, is voor mij minder een probleem. Ik haal m'n lol wel uit andere aspecten. Maar als je dan eens in de zoveel tijd een keer wel PvP wilt doen, en je krijgt al dat gezeur over je heen.. ja dan houd m'n lol daar ook snel op.
Ik weet dat ik niet de beste gear heb, en dat mijn levels veel te laag zijn om heel effectief in pvp te zijn, dat mijn reactie en skills ook niet geweldig is. Maar toch probeer ik in iets als de Red Battlefield een bepaalde bijdrage te brengen. In mijn geval is dat vaak het beschermen van anderen. Maar ja, als je dan van die types hebt die je constant de grond in trappen, dan houd dat snel op.
corset schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:25:
Ik zou bijna vragen of er nog een leuke guild is
Afhankelijk van wat je wilt doen in het spel zijn er meer dan genoeg guilds, voor ieder wat wils.Riqy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:04:
Is er vanuit GoT ook een guild actief in dit spel? en zo ja waar is die op gericht? Ben zelf nog op zoek naar een leuke en actieve guild.
Mijn main char is nu een 33 Wizard en ik ben nog erg veel aan het uitzoeken/opzoeken over alle mogelijkheden van het spel (en dat zijn er wel een paar). Zoek ook een guild die mij daar wat mee op weg kan helpen
Mocht je bijvoorbeeld een vol nederlandse guild zoeken, probeer Semper_Vigil eens. Best aardige mensen, stuk of 80 man.
Of als je toch iets anders zoekt, zou ik op het BDO forum eens kijken, genoeg guilds die daar wat recruitment topics hebben. Zit vast wel iets in wat je leuk vind.
Het spel is solo zeker goed te spelen, mocht je dat willen. Maar een guild kan je altijd helpen, met informatie, of grind groups.. of scroll groups.. of wat je ook maar zoekt in een guild.
[ Voor 32% gewijzigd door Sabrac op 27-12-2016 14:31 ]
Dit is de rede waarom je niks goeds in het spel kan hebben. 1 uur snachts, alles vrij behalve de plek waar ik ben, en een wiz en zerker gaan je voor 1 uur lastig vallen. Fijn.
Zoals Sabrac al zei, Semper_Vigil is een behulpzame guild met niet teveel eisen, behalve dat je met normale zaken als guild missies regelmatig meehelpt en beleefd bent tegen elkaarRiqy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:04:
Is er vanuit GoT ook een guild actief in dit spel? en zo ja waar is die op gericht? Ben zelf nog op zoek naar een leuke en actieve guild.
Mijn main char is nu een 33 Wizard en ik ben nog erg veel aan het uitzoeken/opzoeken over alle mogelijkheden van het spel (en dat zijn er wel een paar). Zoek ook een guild die mij daar wat mee op weg kan helpen
We zitten meestal op Mediah 5 tegenwoordig.
Guild leader heeft Starvinmarvin als family name.
We hebben iedere avond wel mensen die ergens grinden en bereid zijn om anderen met lager level mee te nemen.
Zag trouwens dat ze korting hadden, voor de nieuwe mensen of je account nog te upgraden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lijkt me totaal nuteloos op valkyrie, dus ben maar een witch gaan levelen om even wat afwisselingen te hebben. 189 AP en lvl 56 en ik clear al sneller dan mijn valk met 216 AP en lvl 60
Gister samen met een vriend van me eens een paar uurtjes aan het grinden geweest, dat gaat echt vele malen sneller dan levelen met quests...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Nu bijna 2 extra op 50, dan heb ik er 3, valk en ranger laat ik maar even staan op 42, vind die awakening helemaal niets en blijf het gevoel houden dat valk geen deuk in pakje boter kan meppen en wie bedacht heeft ranger awakening te geven naar melee, snap ik niet helemaal.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heb ik ook nooit begrepen, door die reden (en vanwege het feit dat ranger niet zo sterk lijkt te zijn) ben ik gestopt met mijn ranger en heb ik een Wizard aangemaakt...SinergyX schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:16:
*knip* wie bedacht heeft ranger awakening te geven naar melee, snap ik niet helemaal.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ranger is een van de alle sterkste classes. Heel goede PvE clear speed, enorm goede 1v1 skills, goed in groups pvp.. Als je het makkelijk wil hebben, moet je ranger spelenRiqy schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:13:
[...]
Dat heb ik ook nooit begrepen, door die reden (en vanwege het feit dat ranger niet zo sterk lijkt te zijn) ben ik gestopt met mijn ranger en heb ik een Wizard aangemaakt...
Qua damage vond ik em altijd wel leuk, awakening vind ik alleen nergens op slaan.Sabrac schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:45:
[...]
Ranger is een van de alle sterkste classes. Heel goede PvE clear speed, enorm goede 1v1 skills, goed in groups pvp.. Als je het makkelijk wil hebben, moet je ranger spelen
(trouwens ook met ninja, die gewoon die meahwa blade krijgt).
Keertje vechtenSinergyX schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:16:
en blijf het gevoel houden dat valk geen deuk in pakje boter kan meppen en wie bedacht heeft ranger awakening te geven naar melee, snap ik niet helemaal.
Ranger awakening is verder erg sterk. Maar ranger is een high skill cap and high gear cap als je er goed mee wilt zijn.
Ineens gaat de EXP gain 5 stappen naar beneden
Nog tips om snel van 50 naar 56 te komen? Heb begrepen dat je met questen (behalve black spirit) niet zoveel opschiet...
My iRacing
Je kan makkelijk tot 51-52 bij catfish gaan. Mocht je 140+ AP hebben kan je daarna direct door naar helms of eventueel proberen te leechen bij een sausan group. Solo met decent gear kan je 50-55 in een uurtje of 5 doen. 55-56 kan je het beste bij sausan doen, kost je 3+ uurtjes als je wat exp buffs gebruikt.
Questen geeft sowieso geen EXP in BDO. Quests doe je voor contribution en niks anders (misschien skill points nog).
Waarom niet? Exp haal je toch uit mobs neermaaien? Kan je ook aardig uit bepalen of die veel/weinig damage doet, zeker tov al mijn andere characters.LunaTempesta schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:47:
Nja dan moet je ook niet zeggen dat Valk zwak is hé.
Mijn witch heeft gigantische accuracy problemen, maar om nu 20+ mil uit geven voor wat accuracy compensatie zit ik ook niet op te wachten, dus daar mep ik rustig door op wat groene/witte mobs.
Apart dat mijn meahwa bijna zelfde gear heeft (gros +6 of +9), maar ik wel gewoon rode mobs kan meppen.
AP zit nu op 125 (zonder buffs, vraag me af of je de buff stats ergens kan zien) en DP 117 dacht ik, is dat een beetje representatief voor mijn lvl?LunaTempesta schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:57:
Wat is je gear?
Je kan makkelijk tot 51-52 bij catfish gaan. Mocht je 140+ AP hebben kan je daarna direct door naar helms of eventueel proberen te leechen bij een sausan group. Solo met decent gear kan je 50-55 in een uurtje of 5 doen. 55-56 kan je het beste bij sausan doen, kost je 3+ uurtjes als je wat exp buffs gebruikt.
Questen geeft sowieso geen EXP in BDO. Quests doe je voor contribution en niks anders (misschien skill points nog).
My iRacing
Guild Semper_Vigil is behoorlijk actief met behulpzame mensen, de members zijn NL'ers en Belgen. Home channel is Mediah 5.Brummetje schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:18:
Zijn er nog actieve guilds die ruimte hebben voor mij en een paar vrienden? Hebben nu zelf een guild maar willen wat meer mee doen met node wars etc.
Er is een teamspeak server, de laatste tijd zijn er veel (high level) mensen gejoined dus het is de bedoeling de node wars weer op te gaan pakken zoals voor de server merge. Actieve mensen zijn dus zeer welkom
Guild leader heeft Starvinmarvin als family name. Mijn family name is Spaher.
Vanavond ben ik online, je kunt me altijd whisperen.
Valk AP scaling is anders. +15 gear is momenteel niks meer. Als je een class tot zijn volle potentie wilt oordelen moet je lvl 58+ zijn met full TRI gear. Ik 1 shot alle mobs met mijn valk. Witch/Blader etc zijn meer AoE based classes dus natuurlijk is dat makkelijker met farmen.SinergyX schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Waarom niet? Exp haal je toch uit mobs neermaaien? Kan je ook aardig uit bepalen of die veel/weinig damage doet, zeker tov al mijn andere characters.
Mijn witch heeft gigantische accuracy problemen, maar om nu 20+ mil uit geven voor wat accuracy compensatie zit ik ook niet op te wachten, dus daar mep ik rustig door op wat groene/witte mobs.
Apart dat mijn meahwa bijna zelfde gear heeft (gros +6 of +9), maar ik wel gewoon rode mobs kan meppen.
Iedere class heeft een zwak en sterk punt. Valkyrie is nooit een fast-grinding class geweest, niet zoals ranger. Daarintegen hoeft valk niet ieder uur te repairen of pots te kopen.
Witch overigens heeft accuracy nauwelijks nodig omdat de skills vrijwel allemaal een 10-20% accuracy ''buff'' hebben. Top tier witches lopen ook gewoon met nouver e.d rond in PvP omdat de accuracy niet nodig is. Ik stond met mijn witch op lvl 51 al bij Bashim in valencia, zonder accuracy accessories.
Volgens mij is dat vrij redelijk, maar als je naar helms gaat zou ik zorgen dat je AP minimaal 140 is in combinatie met DP 200, anders wordt je daar redelijk hard doodgeslagen.Riqy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:45:
[...]
AP zit nu op 125 (zonder buffs, vraag me af of je de buff stats ergens kan zien) en DP 117 dacht ik, is dat een beetje representatief voor mijn lvl?
Ik heb zelf van lvl 51-54 bij de helms gegrind met een AP van 132. Wat wel aan te raden is om ook je healing skills te ontwikkelen als je in je eentje gaat. Als je in groep gaat en wat meer bescherming hebt is dit wat minder van belang en gaat de xp increase een stuk sneller en het is ook gezelliger
Ik zit rechts net over de bergen bij Velia te meppen, maar merk dat veel spells gewoon geen damage doen, ook die shift-RMB zie je maar sporadisch damage vanuit komen, zelfs witte mobs die daar rondlopen (lvl51 neem ik dan aan).LunaTempesta schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:22:
Witch overigens heeft accuracy nauwelijks nodig omdat de skills vrijwel allemaal een 10-20% accuracy ''buff'' hebben. Top tier witches lopen ook gewoon met nouver e.d rond in PvP omdat de accuracy niet nodig is. Ik stond met mijn witch op lvl 51 al bij Bashim in valencia, zonder accuracy accessories.
Ik vergelijk alle classes op basis van redelijk dezelfde gear (dacht rond de 80-90 AP), ik ga ook niet meer uitgeven omdat ik toch hoger level uitsluitend PVE blijf en weinig zit heeft miljoenen uit te geven.
Dit vind ik toch opzich wel een belangrijk punt voor mij. Ik hou echt van customization van mijn poppetje. En vind het ook echt niet erg om gear te farmen om er bruut uit te zien, zoals ik het wil. Is er echt geen enkele manier om je looks aan te passen buiten het kopen om van costumes?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:39:
Ik heb destijds dit spel gekocht voor 30 euries, nadat ik erachter kwam dat iedereen hetzelfde eruit ziet, ook dus na het equipen van andere armor (tenzijn dure skins te kopen van 50 euro) ben ik er na en half uur al mee gestopt. Is dit nog steeds zo?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Nope, ik had eerst het idee dat je constumes ook via workers kon gaan craften, maar daar hebben ze in al die tijd helemaal niets aan gedaan. Ik heb 3 premium outfits gratis gekregen, die gebruik ik nu nog steeds. Zeker witch heeft ook in de store maar weinig echt interessante outfits.MetalPool schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Dit vind ik toch opzich wel een belangrijk punt voor mij. Ik hou echt van customization van mijn poppetje. En vind het ook echt niet erg om gear te farmen om er bruut uit te zien, zoals ik het wil. Is er echt geen enkele manier om je looks aan te passen buiten het kopen om van costumes?
Oke, bedankt voor je reply! Buiten dat schijnt deze game toch wel erg populair te zijn. En vele lees ik dat ze de costumes niet missen omdat het spel zelf briljant schijnt te zijn. Maar ja, dat zijn voor mij altijd uitspraken die neem ik met 50 vrachtschepen zout. Want enige end-game schijnt ook ver te zoeken. En ook het ontbreken van dungeons en raids vond ik wel erg apart om te lezenSinergyX schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:40:
[...]
Nope, ik had eerst het idee dat je constumes ook via workers kon gaan craften, maar daar hebben ze in al die tijd helemaal niets aan gedaan. Ik heb 3 premium outfits gratis gekregen, die gebruik ik nu nog steeds. Zeker witch heeft ook in de store maar weinig echt interessante outfits.
Briljant is subjectief natuurlijk, blijft mijns inziens over dat het spel zeer uitgebreid is met vele manieren om geld te verdienen naast mobs kapotslaan. Ook in toekomstige uitbreidingen zitten zaken als boten voor een hele guild, een enorm eilanden gebied etc. Wel heeft het spel een steile leercurve, maar inmiddels zijn er veel guides en filmpjes op youtube terug te vinden.MetalPool schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Oke, bedankt voor je reply! Buiten dat schijnt deze game toch wel erg populair te zijn. En vele lees ik dat ze de costumes niet missen omdat het spel zelf briljant schijnt te zijn. Maar ja, dat zijn voor mij altijd uitspraken die neem ik met 50 vrachtschepen zout. Want enige end-game schijnt ook ver te zoeken. En ook het ontbreken van dungeons en raids vond ik wel erg apart om te lezenWat is jullie ervaring daarmee? Want er kan natuurlijk een hoop content toegevoegd zijn in de tussentijd. Denk dat ik die 7 dagen maar gewoon eens ga proberen.
Er zitten geen raids in het spel idd, wel world bosses, maar er is zoveel te doen wat betreft quests en life skills. In Valencia (laatste uitbreiding) zitten wel dungeons, maar daar kan je volgens mijn guild-genoten pas beter vanaf lvl 59 mee beginnen in een groep, aangezien dit zeer sterke mobs zijn. Lvl 59 bereik je niet zomaar dat is zeker een week of 4-6 grinden.
Het spel ziet er schitterend uit, zelfs op medium graphics. Gewoon een weekje proberen, dan kan je makkelijk level 55 halen; en join een guild, voor wat hulp bij het levellen en bij het spelen.
Ik speel zelf het spel al sinds de beta. Ik kan niet zeggen dat er momenteel een betere MMO is. In ieder geval niet een MMO met deze pracht. Maar het is niet allemaal zonneschijn in het spel. Dungeons zijn mwah, opsich wel een gemis omdat we die allemaal zo gewend zijn van MMO's. Maar er is echt enorm veel te doen in dit spel. Ik speel zelf voornamelijk voor de PvP, node/siege wars etc. Ik heb inmiddels dus ook al een lvl 60 character (valkyrie) met high end gear. En ben momenteel een witch aan het levelen voor fun (en zodat ik weer een beetje ga grinden haha). Nu kan je op lvl 60 zeggen dat je niks meer te doen hebt. Maar je vindt altijd wel wat.MetalPool schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Denk dat ik die 7 dagen maar gewoon eens ga proberen.
Wat mij in dit spel blijft houden is gek genoeg de RnG. Ik zeg wel dat ik end gear heb maar ik kan nog zoveel upgraden. Alleen is dit gewoon mega duur, en de kans dat je er positief uitkomt is klein. Bijvoorbeeld ik heb 2 DUO basilisk belts deze wil ik TRI maken wat ongeveer 1/3 kans is. Als ik fail ben ik 400mil kwijt. 400mil is ongeveer ~40-50 uur hardcore grinding.
Sabrac bijvoorbeeld is meester life-skills - van crafting tot cooking en alchemy volgensmij weet hij het wel. En ook hier valt goed geld mee te verdienen. Maar hiervoor moet je wel eerst een hoop dingen behalen.
Grafisch is het spel prachtig. Costumes zijn een leukigheid maar niet veel meer. En je kan ze kopen van de marketplace met wat geluk.
Ook jij bedankt voor het uitgebreide antwoord! Grinden vind ik niet zo erg, als het aan het einde maar voldoening geeft. Niet dat als je dan eenmaal lvl 60 bent geen reet meer te doen hebt. Maar ik hoor inderdaad dat er zat te doen is dus ik ga inderdaad die 7 days maar is rustig op mn gemak spelen en dan zie ik welArieHS schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:15:
[...]
Briljant is subjectief natuurlijk, blijft mijns inziens over dat het spel zeer uitgebreid is met vele manieren om geld te verdienen naast mobs kapotslaan. Ook in toekomstige uitbreidingen zitten zaken als boten voor een hele guild, een enorm eilanden gebied etc. Wel heeft het spel een steile leercurve, maar inmiddels zijn er veel guides en filmpjes op youtube terug te vinden.
Er zitten geen raids in het spel idd, wel world bosses, maar er is zoveel te doen wat betreft quests en life skills. In Valencia (laatste uitbreiding) zitten wel dungeons, maar daar kan je volgens mijn guild-genoten pas beter vanaf lvl mee beginnen in een groep, aangezien dit zeer sterke mobs zijn. Lvl 59 bereik je niet zomaar dat is zeker een week of 4-6 grinden.
Het spel ziet er schitterend uit, zelfs op medium graphics. Gewoon een weekje proberen, dan kan je makkelijk level 55 halen; en join een guild, voor wat hulp bij het levellen en bij het spelen.
Ben erg benieuwd hoe de stats van zo'n character schalen met hoger lvl namelijk
My iRacing
Het is dat awakening pas kan op lvl56, dat is mijn enige reden waarom nu toch mijn characters nog verder te levelen (staff, spear, scythe, dát zijn wapens), anders was ik waarschijnlijk zelfs nooit voorbij 50 gegaan (dan kan je heel de westkant van de wereld zonder problemen aan). Werk je met meerdere characters kan je namelijk genoeg energy en contributionpoints halen, ik zat op 170 energy en tegen de 180 contribution terwijl mijn hoogste lvl42 was.MetalPool schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:29:
[...]
Ook jij bedankt voor het uitgebreide antwoord! Grinden vind ik niet zo erg, als het aan het einde maar voldoening geeft. Niet dat als je dan eenmaal lvl 60 bent geen reet meer te doen hebt. Maar ik hoor inderdaad dat er zat te doen is dus ik ga inderdaad die 7 days maar is rustig op mn gemak spelen en dan zie ik welBen een beetje Legion moe dus vandaar
En Swtor was ik eigenlijk ook wel snel klaar mee.
Ik vermaak me al genoeg met de live-skills, gathering, processing, workers uitbuite.. aan het werk houden, zooitje weer op AH zetten, omdat werkelijk alles te verkopen én te gebruiken is op de AH (niet zoals bij WoW je enkel AH gebruikt voor end-gear crafts en alchemy), kan je zelfs vanaf lvl10 al puur bezig zijn met live-skills en AH (melk, gras, hout, fluid), natuurlijk kan je op hoger level de wat zeldzamere AH-zut gaan verkopen (mushrooms etc).
En omdat gear geen level heeft (dacht zelfs bossdrops geen levelreq hadden?), jouw steel dagger die je vind op lvl10 is net zoveel waard als diezelfde steel dagger die ik van een lvl51 mob loot.
Alles uitsluitend PVE, nog nooit zelfs een duel aangegaan
Ziet er absoluut mooi uit, gameplay (Combat) is lekker vloeiend, questjes zijn leuk tot nu toe en voor ik het wist was ik level 20. Zit enige learning curve in maar dat is eigenlijk wel oke. Je trekt heel snel een vergelijking naar WoW want daar weet je hoe alles werkt. Nu ben ik echt een kwartier aan het uitzoeken hoe ik mijn UI kan aanpassen. Is dat erg? Nee absoluut niet, het brengt mij zelfs ergens een fun factor om alles tot in de puntjes door te krijgen.
Ben een witch begonnen en die is aardig sterk. 5 mob`s met 1 skill neerleggen is tot nu toe geen probleem! En dan heb je echt een "*uck yeah!" gevoel als je zo`n groepje neerlegt zonder problemen. Soms ga ik gewoon een random gevecht aan om gewoon te kunnen slachten omdat het gewoon fun is!
Wel heb ik een paar dingen die me een beetje irriteren maar dat kunnen instellingen zijn die nog niet goed staan en misschien kunnen jullie mij daarmee helpen.
1: De eindeloze berichtgevingen midden op mijn scherm over Enchantments die gelukt zijn van andere spelers en berichtgevingen over clans die met elkaar in War zijn etc etc is behoorlijk irritant!! Ik heb bij de instellingen een aantal opties uitgezet zoals Marketplace notifications maar die berichten blijven maar komen. Hoe zet ik dat uit?
2: Een 2e quickbar? Is die aanwezig in het spel? Ik ben een semi clicker speler en knoppen 7 t/m 12 bijvoorbeeld zet ik spells die niet veelvuldig gebruikt worden maar wel belangrijk zijn. Veelal click ik die spells aan met mijn cursor (als ik die spell snel wil gebruiken) maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan instellen. Is dat überhaupt mogelijk met deze game?
3: In steden merk ik dat mijn FPS echt gigantisch naar beneden schiet. Waar ik buiten de steden makkelijk 60 FPS draai knalt in een simpel dorpje mijn FPS naar 20/30 en ik snap niet hoe dat kan. Als ik dan de texture quality bijvoorbeeld sleutel en die op medium zet is het verschil echt miniem. Dit ondervinden jullie ook?
2. Er is maar handje vol spells die je via de quickbar kan activeren, de rest zijn uitsluitend muis/keyboard inputs, gelimiteerd dus op de aanwezige slots. Het is dan ook kwestie van de combinaties leren, LMB LMB shift RMB, shift E, spatie. Zeker bij witch is bijna alles via die combi's uit te voeren.
3. Wees blij dat je 60 haalt, ik kom op low/lower settings niet eens voorbij de 50fps in lege gebieden
Ik heb zon 600-800mil aan stuff weet niet of ik dat door kan geven aan iemand?
Kunt u misschien een klein bedrag daarvan investeren in 1 in van mijn bedrijven?
-DaWoods workers&Co, gespecialiseerd in mining en smelting
-DaWoods Trading Inc, met vaste route van Velia naar Calpheon
-DaWoods Industries inc., wagens, tools, craftstations en onze nieuwe toevoeging, live-skill kleding.
-DaWoods Brewery, gemiddelde afname van 500 per dag.
My iRacing
Maar helaas dat je ermee stopt matrix, al je items kan je niet weggeven, maar je kan ze wel op de marketplace plaatsen zodat anderen het kunnen kopen.
haha, was het maar zoRiqy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:57:
Kun je serieus bedrijven maken in BDO? En levert dat dan ook nog wat op?
Vind het handeltje drijven en mats farmen leuker dan ooit 60 te worden, waar ik bij nieuwe nadeel van 50 kwam.. PVP. Nu moet ik gebruik gaan maken van m'n <45 characters zodat ik niet random buiten een stat door een idioot wordt neergemept.
(gelukkig zijn mijn hogere gatherers mijn valk en hunter, scheelt weer
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2017 16:12 ]
Geld is schaars als je een main hebt waarmee je goede armor en wapens wilt hebben...
My iRacing
Als je dan tegelijkertijd grind.. of hotspot fishing doet, dan gaat het bedrag nog hoger. 15-20m passief + 4-5 mil actief per uur, you do the math
2 dagen terug TRI crescent en TRI basilisk failed. Money gone bye bye.
Vannacht wat compensatie gehad door een zarka & liverto van 1 zarka te krijgen. En ik zit inmiddels op een 4mil daily contract in de guild, met inmiddels wekelijks ~20mil pay out als we de nodes die we hebben zo kunnen houden. Komt allemaal wel rustig aan.
[ Voor 27% gewijzigd door LunaTempesta op 14-01-2017 12:21 ]
Kun je eens uitleggen hoe je dat doet? Ik zou dat ook wel willen doen, maar het is heel erg zoeken naar spullen die voldoende opleveren...Sabrac schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:30:
Crafting, trading en dergelijke valt zeker geld mee te halen. Door bijna geen vinger uit te steken haal ik zo'n 15 tot 20 mil per dag binnen. Genoeg om al m'n gear volledig TRI (boss armor etc) te hebben en nu nog op zo'n 1.2 miljard te zitten (wacht nog op een dandelion dan is dat ook weg).
Als je dan tegelijkertijd grind.. of hotspot fishing doet, dan gaat het bedrag nog hoger. 15-20m passief + 4-5 mil actief per uur, you do the math
My iRacing
klopt, afgelopen 2 weken zijn er slechts 10 dandelions geplaatst en ik heb bijna alle karanda's gemist =/LunaTempesta schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:20:
Haha Sabrac heb je hem nou nog niet? Jonge jonge. Zit je niet mee met die dandi.
2 dagen terug TRI crescent en TRI basilisk failed. Money gone bye bye.
Vannacht wat compensatie gehad door een zarka & liverto van 1 zarka te krijgen. En ik zit inmiddels op een 4mil daily contract in de guild, met inmiddels wekelijks ~20mil pay out als we de nodes die we hebben zo kunnen houden. Komt allemaal wel rustig aan.
Daar zit inderdaad een uitdaging, maar bepaalde dingen zijn best makkelijk.Riqy schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:44:
[...]
Kun je eens uitleggen hoe je dat doet? Ik zou dat ook wel willen doen, maar het is heel erg zoeken naar spullen die voldoende opleveren...
Imperial cooking
- Investeer in de 2 chicken meat nodes bij velia, zet er een human worker op en je haalt ongeveer 300-400 eieren per dag binnen.. 300 eieren is nodig voor 100 crafts van Boiled big eggs, wat je 250 boiled eggs oplevert. 20 eggs per crate, wat je voor 130k kan verkopen en voila, 3m binnen in een dag voor slechts 5 cp.
- Investeer in cooking honey bij Alejandro farm, koop wat essence of liquor en maak Honey wine. Zelfde als boiled eggs, alleen hier wil je een goblin worker op hebben voor de snelheid. 300 cooking honey = 100 crafts = 250 honey wine. 50 per crate levert je 190k per crate op.. en je hebt weer een miljoen erbij.
Imperial alchemy
- Hier heb ik geen node gevonden die volledig afk kan, maar als je minimaal werk wil doen, kan je Demihuman elixirs maken. deze verkopen in crates van 25 per stuk voor 318k.
Wood / Iron crates
- heeft veel CP / trade experience requirement, om zowel de resource nodes als de trade routes te connecten, maar een worker maakt een crate elke 15 minuten voor 40-50k, verkopen van Epheria naar Valencia met bargain verhoogt dat naar 120-140k. dat is dus elk uur 600k. Als je veel afk bent, kan je dat dus 10-12 mil per dag opleveren.
Costume / Armor crafting
- In mijn geval grunil / tartitas en de lifeskill costumes, wederom wat CP investment en de winst is niet gigantisch, maar het zijn de kleine beetjes die helpen. Op goede dagen maak ik 150-200k per outfit winst, op de mindere dagen zitten ze 5-6 dagen in de marketplace.
Dat zijn slechts een paar voorbeelden, er zijn zeker meer opties, maar daarvoor zal je moeten zoeken. Als teveel mensen bepaalde dingen maakt, dan zakt ook de prijs weer in, dus vind iets wat jij makkelijk kan makelijk, maar wat bijna niemand verkoopt en toch iedereen direct koopt.
Ik verkoop meestal materials voor die crates, omelets, cheese graling etc, levert je in die aantallen redelijk hetzelfde op en geen gezeik met die trader
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2017 12:47 ]
My iRacing
Trading en crafting is niks voor mij. Kan er niet de tijd voor vinden als ik ingame ben.
Gemiddeld duurt processing 8 seconde per craft, wat neerkomt op 240 minuten, of 4 uur.
Qua workers is het momenteel 15 minuten voor 1 crate (totdat ik een +1 of +3 crate op m'n professional / artisan krijg in epheria). wat dus 22 uur afk zijn is voor mij.
het processing doe ik terwijl ik toch afk ben, huishouden, series kijken of als ik een ander spelletje speel met vrienden, dus het 'kost' me nagenoeg niets.
Daarnaast had ik uitgerekend dat afk processing ongeveer 2.5 mil per uur voor me is, waar afk fishing op 1.2m uitkwam.
Qua trading lukt het me momenteel inderdaad ook niet om tijd te vinden om het te verkopen.
Heb nu 2500 crates, wat ongeveer 300 mil is.. en ik heb een olifant waarmee ik alles in een paar uurtjes kan verkopen.. echter is m'n motivatie voor het spel even afgenomen, dus afk ik wat meer.
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 16-01-2017 08:13 ]

Kreeg zo'n 0,002 en 0,003% exp per keer, m'n witch is bezig geweest
Is zo'n olifant nog makkelijk te krijgen?
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 17-01-2017 10:32 ]
Zitten die Imperial trade managers in verschillende steden, en accepteren ze verschillende zaken?
Die Egg crates kun je daar bijvoorbeeld wel inleveren, maar die honey wine crates weer niet volgens mij?
My iRacing
Ik heb het even kort gedaan, maar ben door m'n eieren heen en moet weer contributionpoints sparen om weer chicken meat te gaan doen.
Alleen is de vraag tot hoever moet je die alts lvlen om daadwerkelijk een leuk aantal punten te krijgen?
My iRacing
Relatief veel, omdat je alle quests opnieuw kan doen die 80-150 contribution exp geven, kan dat behoorlijk aantikken. Andere kant, als je massa alchemy/cooking doet heb je als byproduct ook poorly prepped dish ofzoiets, die geeft ook contributionpoints. Plus er zijn genoeg repeatables (gathering etc) die ook contribution exp geven.Riqy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:58:
Ik zit eraan te denken een zooitje alts aan te maken om extra contribution points te krijgen, dat heb ik meer mensen al zien doen volgens mij.
Alleen is de vraag tot hoever moet je die alts lvlen om daadwerkelijk een leuk aantal punten te krijgen?
Gisteren mijn sorc van 34 naar 50 gegooid, alle quests onderweg meegenomen die contribution geven, eind van de rit 3 punten erbij gekregen (225 nu), dus echt veel is het niet.
Ik heb 6 characters, puur omdat ik altoholic ben, maar met de tijd zijn ze ook allemaal op eigen profession gaan zitten. Kwam nog uit de tijd dat craften ook energy kostte, nu kan je aanzienlijk makkelijker alles op 1-2 characters doen.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 17-01-2017 11:02 ]
Kost je 35 mil, je zal wat quests moeten doen, maar die duren hooguit een uurtje en dan heb je er een.SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:31:
Ik ben gewoon van lvl51 naar 52 gegaan uitsluitend door crafting![]()
Kreeg zo'n 0,002 en 0,003% exp per keer, m'n witch is bezig geweest
Is zo'n olifant nog makkelijk te krijgen?
Als het je puur om CP gaat, doe dan de calpheon dailies. Alts kan, maar heel erg veel CP krijg je er niet van, de enige reden dat ik alts heb is voor de night vendor, ik doe alles (crafting, questing, fishing etc) allemaal op 1 character.Riqy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:58:
Ik zit eraan te denken een zooitje alts aan te maken om extra contribution points te krijgen, dat heb ik meer mensen al zien doen volgens mij.
Als je de calpheon / heidel / velia / olvia dailies doet (olvia heeft veel lifeskill dailies en velia cooking dailies) heb je in notime extra CP.
een andere optie is gewoon heel veel koken. Je krijg dan byproducts, een van deze products kan je inleveren voor CP. ik zit nu op 286 CP en met 750 byproducts krijg ik er weer een level bij. Als je nog onder de 255 zit, zal zit stukken meer zijn.
Ik maak massaal bier (voor m'n workers), eggs en honey wine (voor imperial trading) en haal op die manier best veel CP binnen als ik het echt nodig heb.
De imperial trading timer reset kan je controleren op somethinglovely trouwens, je kan de crates in je storage stoppen en het moment dat het reset er al klaarstaan met hoeveel je ook kan dragen
[ Voor 4% gewijzigd door Sabrac op 17-01-2017 11:36 ]
En verder zijn alle quests in valencia ook een stuk hoger kwa CP gain.
Dacht dat die aanzienlijk meer kon laden, maar is marginaal meer dan zo'n grote wagon, die voor een fractie ervan te maken is en snelheid was niet bijzonder veel sneller.Sabrac schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:35:
[...]
Kost je 35 mil, je zal wat quests moeten doen, maar die duren hooguit een uurtje en dan heb je er een.
Op level 1 is de 'autopath snelheid' van een olifant ongeveer 10 % meer dan een cart. Een olifant begint met 830 weight limit en eindigt op 1200.SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:21:
[...]
Dacht dat die aanzienlijk meer kon laden, maar is marginaal meer dan zo'n grote wagon, die voor een fractie ervan te maken is en snelheid was niet bijzonder veel sneller.
Het grootste voordeel is als je actief aan het traden bent en geen autopathing gebruikt. Mijn olifant heeft instant acceleration, waardoor ik van ancado harbor naar valencia stad in een minuut of 2 kan rennen, ipv de 5 minuten autopath tijd.
Mocht ik daarna ook nog Sprint op de olifant krijgen, dan gaat het helemaal snel.
Het gebeurt me nu geregeld dat ik iemand naar ancado zie gaan met een lege cart, deze daar laden en terug rennen. In diezelfde tijd haal ik m'n olifant uit valencia, ren naar ancado, laad ook alles erop in en ben eerder bij de traders...
Vooral voor items die dus snel van 125%-130% naar 105 % gaan, is de olifant dus ideaal, je haalt iedereen ermee in.
Maar nu voor m'n nachtproductie gebruik van die traditional craftable cooking stations, het is wel dacht +8 sec cookingtime, maar heeft livespan van 2000 ipv 900 van die advanced stations. Haal ik alsnog tegen de 300 crafts per uur, ruim genoeg om de ~1200 crafts in de nacht af te werken ipv halverwege te stoppen omdat m'n advanced cooking door z'n lifespan heen is.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2017 09:38 ]
Wat is de beste trade route om spullen weg te brengen? ook ivm die distance bonus die je krijgt voor de spullen.
En hoeverre telt je trading lvl mee met de vergoedingen die je krijgt met de verkoop van spullen?
Daarnaast ben ik aan het kijken om een grote trade wagon te bouwen, hiervoor heb ik in Calpheon al een lvl 3 wagon workshop gepakt, nu alleen de materials nog gatheren zodat ik deze kan bouwen.
[ Voor 23% gewijzigd door Riqy op 18-01-2017 11:26 ]
My iRacing
My iRacing
En nee, ik laat de game niet 24/7 aan, mijn pc gaat uit als ik ga slapen of naar m'n werk toe ben.
Imperial doe ik zelf in calpheon, maar dat is omdat ik daar een residence heb om te koken etc.
Trade level heeft trouwens 3 effecten:
1) Je kan meer items kopen bij de trader (niet van toepassing als je je eigen trade crates maakt)
2) Je krijgt meer geld als je een succesvolle bargain doet (niet van toepassing op imperial trading gezien hier geen bargain optie is).
3) Vanaf master 2 trading krijg je de optie om een 'desert buff' te krijgen voor 50 energy, waarbij alles voor 50 % meer verkoopt (of 100 %) voor een uur lang. Erg handig als je dus dat uur dingen in valencia wilt verkopen, maar heeft op plekken buiten de desert geen effect. (dit is ook de reden dat de olifant zo goed is, je kan dan veel meer traden in dat ene uur)
[ Voor 54% gewijzigd door Sabrac op 18-01-2017 11:44 ]
In geval van dat laatste ga ik van de week eens op discover tocht, ook ff nodes onderweg allemaal ontdekken
My iRacing
Maar als je daar op voorbereid ben, kan je op elk level overal wel komen.
Sowieso geven alle grote steden je 16 slots storage en een gratis lodging, dus het is zeker de moeite waard om alle steden te gaan ontdekken.
My iRacing
My iRacing
Het enchanten van die life-outfits blijft gewoon bullshit, gisteren met 27 failstacks gewoon een +1 cooking outfit failen

Er is een limiet tot wat failstacks zin hebben. Overstacking is nutteloos. En zelfs met max failstacks voor een pri item is het niet meer dan 50/50 ofzo.
My iRacing
Beetje erg dom opgezet, je bent voor je fame dus 10x beter uit door 1 alt te maken en die 'even' naar professional 1 te trappen, dan de moeite nemen om naar master 1 te gaan om diezelfde 30 punten te krijgen.Seems that Beginner 1 to Skilled 10 gives nothing. Professional 1 to Master 30 has to be divided by 2 and Guru 1 to Guru 20 can be taken as a whole number. And for all of them a +1 as the basic number to Combat, Life and Special Fame.
From my own character in EU: Professional 5, Professional 10, Artisan 7, Artisan 8, Master 5 and Master 13,
(35 + 40 + 47 + 48 + 55 + 63) / 2 +1 = 145.
Aangezien ik 6 characters heb, gooi ik ze wel allemaal naar prof1 cooking/processing, heb ik netto meer dan 1 character met cooking naar master 30 te krijgen.
Edit, even excel in elkaar gegooid, klopt inderdaad dus, ik zit op 79 punten.
[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 19-01-2017 19:11 ]
My iRacing
En m'n family name is gelijk aan m'n username hier
[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 19-01-2017 21:33 ]
Tho bij mij moet je komen voor PvP training, de rest laat ik aan de jonges hier over
Kun je via screenshots laten zien hoe je van Epheria naar Valencia komt voor 23 CP punten? Ik denk dat ik iets fout doe, maar ik redt dat echt niet voor die punten...Sabrac schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:42:
Ik doe epheria -> valencia, is een route die op z'n kortst 23 cp kost voor een 80 % distance bonus.
*knip*
My iRacing
0 - Valencia City
3 - Rakshan Observatory
1 - Ancado Inner Harbor
5 - Derko Island
1 - Kashuma Island
1 - Halmad Island
1 - Orisha Island
1 - Boa Island
1 - Rosevan Island
1 - Shasha Island
0 - Iliya Island
1 - Arakil Island
1 - Kanvera Island
1 - Weita Island
1 - Baremi Island
1 - Orffs Island
1 - Lema Island
1 - Tashu Island
1 - Arita Island
1 - Padix Island
1 - Albresser Island
1 - Barater Island
1 - Randis Island
1 - Serca Island
0 - Epheria Port
Ben altijd voor Duels te porren, dat weet je, maar 3 levels verschil en 50 ap/dp verschil is toch iets te veel om uberhaubt een kans te makenLunaTempesta schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:41:
Fam name Asynja, char LunaTempesta
Tho bij mij moet je komen voor PvP training, de rest laat ik aan de jonges hier overMocht je PvP willen, dan hoor ik het wel haha.
---------
Gisteren had een guild member een karanda box gekregen, alles afgestemd, +6 pre-order voor 450m gedaan, alle 'bijgeloof' er maar bij gehaald en dus een uurtje gewacht, in dezelfde stat de item op de marketplace geplaatst... en ja hoor... het gaat niet naar pre-order.
Ziet ernaar uit dat het nog wel even duurt voordat ik m'n dandelion heb op deze manier
[ Voor 52% gewijzigd door Sabrac op 20-01-2017 10:32 ]
Heb een 57 witch momenteel. 194 AAP / 263 DP - Kwa PvP bak ik er alleen nog niet veel van haha.Sabrac schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:22:
Ben altijd voor Duels te porren, dat weet je, maar 3 levels verschil en 50 ap/dp verschil is toch iets te veel om uberhaubt een kans te makenlaat maar weten als je een lvl 57 hebt met ongeveer 450 total ap/dp ^^.
Voordeel van witch, je hoeft een tamer maar 2x te raken vanwege de extra magic dmg dat we krijgenLunaTempesta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Heb een 57 witch momenteel. 194 AAP / 263 DP - Kwa PvP bak ik er alleen nog niet veel van haha.
Heb een wiz met 233 AAP gevochten. Die 1 shot mijn valkyrie met alle buffs en 304 DP. Is gewoon niet leuk meer. Ik doe niet eens damage op hem met 221 AAP. Bah bah.

Met 115 AP (veel hoger dan m'n andere chars) gaat het nog voor geen meter

Level 52 is gewoon geen goed meet punt om de kracht van bepaalde classes te meten en vergelijken. Denk aan skills, skill awakenings en dan nog niet gesproken over de tijd die je nodig hebt om een beetje goed de class te spelen.
Pre-awakening was valk > ultimate shield throw > celestial spear > sword of judgement en alles was dood. Het was geen grote AoE tho, dus je moest ff slim lopen en de mobs laten volgen.
Die combo gebruik ik ook, maar komt niet in de buurt met wat ik met maehwa of sorc kan doen, laat staat m'n Witch, die laatste even de enorme AoE niet meegerekend, las het veel ingame/forum, maar toch zelf testen en dan klopt het zeker. Valk heb ik zelfs het gros al maxed (tot waar mogelijk), andere kom ik nog skillpoints te kort en nu lopen die al voor terwijl ze nog de 50/52 ability moeten nemen.LunaTempesta schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:19:
Nouja pre-awakenings was valk de best 1 v 1 class period.
Level 52 is gewoon geen goed meet punt om de kracht van bepaalde classes te meten en vergelijken. Denk aan skills, skill awakenings en dan nog niet gesproken over de tijd die je nodig hebt om een beetje goed de class te spelen.
Pre-awakening was valk > ultimate shield throw > celestial spear > sword of judgement en alles was dood. Het was geen grote AoE tho, dus je moest ff slim lopen en de mobs laten volgen.
Ik ga me niet 52-56 kapot ergeren dat ik zoveel minder damage doe, zal best dat ze bij hogere gear beter schalen, maar voor mij is het PVE meppen beetje tijdverdrijf als ik wacht op wat transport, ik ga geen pri/tri of whatever gear maken om een semi-gimped te gaan spelen in PVE.
Ach, kan ik m'n gear weer te koop zetten, +15 zal wel aardig wat opleveren, gaan we weer verder met andere class. Was toch al niet zo'n fan van die Valk awakening,
Het is alleen van plek naar plek gaan om mobs te killen waar valk nu steken laat vallen. Maarja wat wil je doen tegen een blader or een witch met long range. Uiteindelijk maakt die PvE toch niks uit, want of je doet helemaal geen PvP en dan is het fuck all. Of je farmed voor gear en PvP, en dan is valk goed.
Ranger zuigt ook pre lvl 57 omdat je de juiste skills mist.
Witch same thing, eigenlijk pas op lvl 60 dat je damage echt sick gaat zijn.
Warrior? level 59 voor de juiste skills.
Level 57/58 is momenteel echt niks meer. 0-50 kost je 5 uurtjes - 50-55 kost je misschien 6 uurtjes - 56-57 8 uurtjes
Dus om nou kapot te ergeren is een beetje overdreven
Ik kan in ieder geval zeggen dat kwa skill-gameplay valk leuker is dan zowel witch en ranger.
De enige class die mij interessant lijkt op high lvl is tamer verder.
Ik ben sinds release gewoon gefocussed op PvP en daarvoor is level wel degelijk belangrijk.
Andere zijn meer gefocussed op lifeskilling etc, en daarvoor maakt het niks uit.
--------------------
Gisteren wederom een nodewar poging gedaan, ipv de calpheon area dit keer maar eens valencia gedaan.
Halverwege de dag nam de GM van Semper_Vigil nog contact op, of we interesse hadden in een samenwerking. Gezien de vorige niet al te lekker liep, werd het tijd om die samenwerking wederom eens uit te proberen.
Uiteindelijk was het Sin vs Origine vs Semper / Caerbannog.
Sin had een goede locatie vlak bij Origine, alleen boven op de berg, waardoor ze met cannons en hwacha's Origine's basis konden bestoken, vanuit hun eigen basis. Als ik het zo moet gokken, hadden ze ongeveer 30 tot 40 man met zich mee.
Origine had een soortgelijke aantal, maar door de slechtere positie maakten ze weinig kans. Initieel vielen semper en wij hun nog van twee kanten aan, maar al snel werd duidelijk dat origine het onderspit zou delven, waardoor we onze focus op Sin hadden gelegd.
Sin's basis was echter zodanig gepositioneerd dat deze lastig te bereiken was. Zelf hadden we veel meer damage kunnen doen als we de respawn flag sneller gestart hadden. Echter na meerdere nodewars waar we weinig meer deden dan verdedigen, was dit toch wel even een verfrissing. Na meerdere aanvallen op de basis, was er wel wat schade gedaan aan Sin, maar helaas niet genoeg.
Na ongeveer 1u en 15 minuten viel Origine's basis. En snel daarna kregen we te horen dat Semper's basis onder vuur lag. Na een initiele poging om hun aanval af te breken (wat half gelukt was, enkele slachtoffers aan Sin's kant en alle cannons vernietigd), wilden we terug gaan om wederom semper te helpen. Echter kregen we het bericht dat we voor Sin's basis moesten gaan. Dus dat deden we.
Helaas tot onze verassing viel Semper's basis heel snel, een stuk sneller dan verwacht, waardoor wij met bijna al onze mensen in de basis van Sin stonden, met slechts 2 man in de verdediging.
Tegen de tijd dat we terug in onze basis waren, was al 30 % weg. En na een verwoede poging om ze af te houden, bleek het uiteindelijk niet te houden en zodoende verloren we de node.
Al met al een leuke avond, alleen jammer voor ons dat de guild stash langzaam leeg begint te raken, waardoor er nog 2 of 3 nodewars in zitten. Daarna zullen guild missions onze node war avonturen moeten funderen, maar dat zal ook inhouden dat het niet elke week zal zijn.
[ Voor 88% gewijzigd door Sabrac op 23-01-2017 07:55 ]
Heb zelf voor Tamer gekozen omdat deze mij erg leuk leek. inmiddels level 15 na nog geen uurtje spelen, maar weer mee opgehouden omdat het gewoon zaai werd.
zit nu toch weer beetje te twijfelen om het vanavond nog een keertje te proberen, in de hoop dat het wat uitdagender word.
Waar het vaker om gaat bij dit soort spellen zijn de uiteindelijke clans/guilds en de wars tegen elkaar. De weg daarheen moet je liggen of niet.Daradius schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:37:
gister begonnen met spelen met een maatje van me, moet eerlijk zeggen dat ik het vrij boring vond. dit kan natuurlijk komen omdat je alles 1 shot op low level. Toch was ik even benieuwd of het spel wat uitdagender word in de hogere levels, en wat nou precies de uiteindelijke doelen zijn van het spel.
Heb zelf voor Tamer gekozen omdat deze mij erg leuk leek. inmiddels level 15 na nog geen uurtje spelen, maar weer mee opgehouden omdat het gewoon zaai werd.
zit nu toch weer beetje te twijfelen om het vanavond nog een keertje te proberen, in de hoop dat het wat uitdagender word.
Zelf wel veel interesses gekregen na het snel-snel doorlezen van dit topic en het bekijken van hun website, daar waar ik vroeger ontzettend veel Lineage2 gespeeld heb.
Bij Lineage2 draaide het uiteindelijk om 3 zaken:
- mass pvp's (1000 vs 1000 of meer)
- veroveren van kastelen (je kon als je clan eigenaar was een eigen kasteel krijgen met de bijbehorende bonussen, 1x in de 1-2 weken konden andere clans / allianties strijden om het kasteel. Dus de huidige eigenaar roept een paar 1000 spelers bij elkaar om te defenden, en de vijanden probeerde deze te veroveren).
- Raids, speciale gear waar je met ongeveer 50-100 man ertegenaan moest gaan, uiteraard je vijandelijke clans wilde die raid ook killen, dus je was al circa 2 uur bezig om überhaupt bij de raid te komen aangezien je eerst een mass pvp had.
De weg om bij deze 3 zaken te komen was voornamelijk grinden en lvle, alleen is dat niet altijd even leuk, wel als je dit met een groepje doet zoals wij dat deden (bekende en onbekende allemaal op teamspeak).
Zelf het ongeveer 5-7 jaar volgehouden om dit non stop te doen, maar zonder clans en alles was het niet leuk geweest.. Het expe was op het begin ongeveer een jaar, de overige tijd was alleen maar mass pvp, clan wars, kastelen veroveren en raids.
Nu is Lineage2 maar een voorbeeld, maar veel van dit soort games steken zo in elkaar, dat moet je liggen of niet. Stel ik was in mijn uppie lineage2 gaan doen, dan had ik er ook genoeg van nadat ik lvl 10 - 15 was. Je bent maar met 1 ding bezig en dat is een lvl omhoog gaan en wat gear vinden (en dat kan zeer saai zijn). Bij dit soort games draait het om het samenspel.
Lineage2 is dan een perfect voorbeeld, ik ken geen 1 game met zoveel verschillende classes als Lineage2.
Je kon een elf fighter beginnen, waarbij je weer bepaalde kanten op kan gaan (en die niet terug kan draaien), zo kan je een dagger worden, tanker, archer, swordsinger (kan buffs geven) en etc. En dat bij verschillende rages.
Zo kom je er later achter dat jouw functie ook belangrijk moet zijn in een clan.
Bishops (kunnen alleen maar healen, lvle zit er niet in, dat moet je van de party exp hebben) om je party te healen
Tankers om klappen te verdragen
Buffer, om je party buffs te geven
Nja zo zijn er nog 50 classes met elk hun eigen bijdrage.
Nu lijkt Black Desert niet zo diepgaand als Lineage2 te zijn, maar het idee achter zo'n MMORPG is wel hetzelfde.
Oftewel, het lvle is 1 ding, daar moet je veelal gewoon doorheen om bij de leukste aspecten van een MMORPG te komen: mass pvp, raids, clan wars en etc. Vind je deze zaken niks, en vind je het lvle langdradig, dan wordt het vermoedelijk gewoonweg niks.
Zelf zit ik nog te twijfelen over Black Desert, grafisch vind ik het leuk uitzien, maar het lijkt mij te beperkt waardoor je toch weer aan een voorgaande game gaat denken die meer te bieden heeft..
Ik blijf hier in ieder geval dagelijks wat berichten lezen om te zien of het mij kan overhalen (ondanks dat het bijna alleen maar over lvle gaat
Ik kan je vertellen dat ik totaal geen interesse heb in het levellen of het pvp gebeuren.LopendeVogel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Waar het vaker om gaat bij dit soort spellen zijn de uiteindelijke clans/guilds en de wars tegen elkaar. De weg daarheen moet je liggen of niet.
Zelf wel veel interesses gekregen na het snel-snel doorlezen van dit topic en het bekijken van hun website, daar waar ik vroeger ontzettend veel Lineage2 gespeeld heb.
Bij Lineage2 draaide het uiteindelijk om 3 zaken:
- mass pvp's (1000 vs 1000 of meer)
- veroveren van kastelen (je kon als je clan eigenaar was een eigen kasteel krijgen met de bijbehorende bonussen, 1x in de 1-2 weken konden andere clans / allianties strijden om het kasteel. Dus de huidige eigenaar roept een paar 1000 spelers bij elkaar om te defenden, en de vijanden probeerde deze te veroveren).
- Raids, speciale gear waar je met ongeveer 50-100 man ertegenaan moest gaan, uiteraard je vijandelijke clans wilde die raid ook killen, dus je was al circa 2 uur bezig om überhaupt bij de raid te komen aangezien je eerst een mass pvp had.
De weg om bij deze 3 zaken te komen was voornamelijk grinden en lvle, alleen is dat niet altijd even leuk, wel als je dit met een groepje doet zoals wij dat deden (bekende en onbekende allemaal op teamspeak).
Zelf het ongeveer 5-7 jaar volgehouden om dit non stop te doen, maar zonder clans en alles was het niet leuk geweest.. Het expe was op het begin ongeveer een jaar, de overige tijd was alleen maar mass pvp, clan wars, kastelen veroveren en raids.
Nu is Lineage2 maar een voorbeeld, maar veel van dit soort games steken zo in elkaar, dat moet je liggen of niet. Stel ik was in mijn uppie lineage2 gaan doen, dan had ik er ook genoeg van nadat ik lvl 10 - 15 was. Je bent maar met 1 ding bezig en dat is een lvl omhoog gaan en wat gear vinden (en dat kan zeer saai zijn). Bij dit soort games draait het om het samenspel.
Lineage2 is dan een perfect voorbeeld, ik ken geen 1 game met zoveel verschillende classes als Lineage2.
Je kon een elf fighter beginnen, waarbij je weer bepaalde kanten op kan gaan (en die niet terug kan draaien), zo kan je een dagger worden, tanker, archer, swordsinger (kan buffs geven) en etc. En dat bij verschillende rages.
Zo kom je er later achter dat jouw functie ook belangrijk moet zijn in een clan.
Bishops (kunnen alleen maar healen, lvle zit er niet in, dat moet je van de party exp hebben) om je party te healen
Tankers om klappen te verdragen
Buffer, om je party buffs te geven
Nja zo zijn er nog 50 classes met elk hun eigen bijdrage.
Nu lijkt Black Desert niet zo diepgaand als Lineage2 te zijn, maar het idee achter zo'n MMORPG is wel hetzelfde.
Oftewel, het lvle is 1 ding, daar moet je veelal gewoon doorheen om bij de leukste aspecten van een MMORPG te komen: mass pvp, raids, clan wars en etc. Vind je deze zaken niks, en vind je het lvle langdradig, dan wordt het vermoedelijk gewoonweg niks.
Zelf zit ik nog te twijfelen over Black Desert, grafisch vind ik het leuk uitzien, maar het lijkt mij te beperkt waardoor je toch weer aan een voorgaande game gaat denken die meer te bieden heeft..
Ik blijf hier in ieder geval dagelijks wat berichten lezen om te zien of het mij kan overhalen (ondanks dat het bijna alleen maar over lvle gaat)
En toch vermaak ik mij prima met deze game. Mijn tijd gaat vooral in de life skills zitten, wat voor mij toch al redelijk uitgebreid is.
Dus ben je zelf niet van het constant levellen maar hou je van allerlei randzaken in een game zit je hier ook goed. Zo zit ik nu zelf van alles te verzamelen om voor de nieuwe update, de nieuwe boot kan maken.
Het levellen zelf vind ik ook maar saai werk en vooral naar lvl 54 gaat het heerlijk traag.
Daarnaast krijg je ook levels met life skillen zo is mijn life skill character toch al level 54 en heeft echt na level 30 geen grinding meer gedaan.
En kan wizzard nog door het leven als een support/healer?(uiteraard ook iets van dmg) Of is dat nu echt overleden? En zijn ze DMG only?
Hm ja zoals een boot maken dat klinkt alweer interessant. Bij Lineage2 kon je bijv een draak krijgen, maar om dat allemaal voor elkaar te krijgen moest je wel een hoog lvl hebben, genoeg mensen om samen te werken en goede gear, anders lukte dat niet. Oftewel, je kan randzaken doen zoals een draak krijgen om mee rond te vliegen.. Maar dan zat je wel met de weg om zover te komen.Mike-n88 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:21:
[...]
Ik kan je vertellen dat ik totaal geen interesse heb in het levellen of het pvp gebeuren.
En toch vermaak ik mij prima met deze game. Mijn tijd gaat vooral in de life skills zitten, wat voor mij toch al redelijk uitgebreid is.
Dus ben je zelf niet van het constant levellen maar hou je van allerlei randzaken in een game zit je hier ook goed. Zo zit ik nu zelf van alles te verzamelen om voor de nieuwe update, de nieuwe boot kan maken.
Het levellen zelf vind ik ook maar saai werk en vooral naar lvl 54 gaat het heerlijk traag.
Daarnaast krijg je ook levels met life skillen zo is mijn life skill character toch al level 54 en heeft echt na level 30 geen grinding meer gedaan.
Is dat hier niet zo?
Ps. is het nu een betaalde game of gratis?
En Black desert heeft voornamelijk diepgang in de wereld en randzaken. En minder is classes en PVE fighting.
[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 23-01-2017 13:14 ]
Er zijn een klein aantal zaken in de game 'zeer handig' om te doen, maar niet verplicht.LopendeVogel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Hm ja zoals een boot maken dat klinkt alweer interessant. Bij Lineage2 kon je bijv een draak krijgen, maar om dat allemaal voor elkaar te krijgen moest je wel een hoog lvl hebben, genoeg mensen om samen te werken en goede gear, anders lukte dat niet. Oftewel, je kan randzaken doen zoals een draak krijgen om mee rond te vliegen.. Maar dan zat je wel met de weg om zover te komen.
Is dat hier niet zo?
Je kan vanaf lvl1 al beginnen met je life-skills, alles van simpele material tot de zeldzaamste wapens zijn te koop en te verkopen op de AH, of jij nu koeien gaat melken in starter-gebied of rare ore mined in +55 gebied, je kan het verkopen.
Wil je focus op fishen, of andere life skills (farming, cooking, mining etc), kan je dit altijd gaan doen, maar wil je dit een beetje efficient doen heb een hogere energy en contribution cap nodig.
Dit is 1 van de extreem weinige games waar PVE, PVP en 'crafting' zo vrij zijn dat je zelf je weg daarin bepaald. Je kan zelfs geen enkele mob meppen, uitsluitend gaan gathering en craften en nog gewoon lvl50 worden.
Op zich niet je kan alles doen op je eigen manier en je level is op zich niet een probleem bij de life skills.LopendeVogel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:05:
[...]
Hm ja zoals een boot maken dat klinkt alweer interessant. Bij Lineage2 kon je bijv een draak krijgen, maar om dat allemaal voor elkaar te krijgen moest je wel een hoog lvl hebben, genoeg mensen om samen te werken en goede gear, anders lukte dat niet. Oftewel, je kan randzaken doen zoals een draak krijgen om mee rond te vliegen.. Maar dan zat je wel met de weg om zover te komen.
Is dat hier niet zo?
Zoals is te lezen @SinergyX
Sommige dingen vergen wel enige tijdsinvesteringen zoals de huidige boot (fishing boat) kost je redelijk wat materiaal en dat hark je zelf niet zomaar in 1 dag binnen. Maar daar heb je dan natuurlijk ook workers voor, deze verzamelen het voor jou. Daarnaast heb je ook workers nodig om de boot te maken. al met al kost een fishing boat 2 a 3 dagen. Voor je eerste boot om alles voor het eerst op te zetten waarschijnlijk nog wel langer.
Poeh gaat nog wel even duren kijkend naar hun upload snelheid (1/4e van mijn max download snelheid).
[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 23-01-2017 13:48 ]
Nee. Warrior gebruikt vrijwel niks meer van pre-awakened skills na lvl 56. Alleen de grap en wat cancels in PvP worden nog toegepast.loki504 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:38:
Ik zit er aan te denken om toch weer eens op te pakken. Alleen vroeg ik mij af of een warrior sword/shield nog viable is nadat hij een great sword awakening weapons heeft gekregen. De valkerie krijgt een spear achtig wapen... Das toch wat minder ben wel echt een sword/shield persoon.
En kan wizzard nog door het leven als een support/healer?(uiteraard ook iets van dmg) Of is dat nu echt overleden? En zijn ze DMG only?
En nee, de wiz/witch kan je niet echt een healer noemen. Nou hebben ze 1 goede heal met een 30 sec cooldown en een small area protective shield met een ~2min cooldown. Wizard / Witch zijn momenteel een van de sterkste (AoE) based classes.
Ik heb sinds release valkyrie gespeeld en gisteren voor het eerst witch met een node war, en damn.. 2nd in most kills. Gewoon AoE's neer gooien, je allies healen, en DPS right timen zodat je niet gestunned wordt.