Herkenbaar, was die guild toevallig Semper_Vigil? Hier zit ik bij, aanrader voor Nederlandse / Belgische spelers. Was een leuke war, die we zeker gewonnen hadden, als die JohnnySletten niet hadden gehad bij de derde partij.Sabrac schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:47:
Zo, leuke avond..
We hadden samen met een nederlandse guild op Croxus een nodewar afgesproken (zitten 90 man in tegen onze 20). Helaas kwam er een 3e partij bij. Een guild die ons, 2-3 week geleden in een 1v1 hard heeft ingemaakt (hadden ook 3x zoveel members).
Met de andere guild dus afgesproken eerste #3 neer te halen zodat we onze oefen nodewar konden doen.. maar helaas had niet iedereen de memo aan die kant gekregen.
Terwijl onze members hun negeerden, was wederom niet altijd het geval.. nadat dat zich een paar keer deed voorkomen, hebben we ze maar een kopje kleiner gemaakt (de veelplegers)
Pas na 2 uur was de 3e partij neer, maar daarna begon de lol. Initieel was de nl guild met zo'n 30 man en wij met 10, hun eerste aanval werd redelijk makkelijk afgeslagen. Waarna ik en onze ranger hun base binnen vielen en 2 recovery tents neerhaalden. Helaas was dat ook het einde van de successen, iedereen van hun kwam terug om te verdedigen en met een hwacha, 2 flametowers en meer members, was er geen beginnen aan. Daarnaast was de locatie redelijk irritant, veel objecten in de omgeving die je blokkeerden, wat vechten erg lastig maakte. Uiteindelijk is dat in een gelijkspel geëindigd, ze konden niet naar onze basis en wij niet naar die van hun.
Nog wel een lange tijd samen met iemand in de hwacha onze basis verdedigt tegen 4 tot 7 aanvallers, is ook leuk als tamer, aoe stun.. hwacha schiet.. en 5 man neer.
Zelf met 85 kills en 25 deaths een leuke avond gehad, onze ranger zat zelfs op iets van 180 kills en 15 deaths.
Helaas kunnen we dit niet altijd doen, daar hebben de we guild funds niet voor. Dus volgende week maar even een node uitkiezen die we ook echt kunnen winnen.
Failed DUO tree belt 
50 mil eruit gegooid en een basilisk belt gekocht, en PRI gemaakt.
Not too mad, ha ha!
Nu nog mn tree armor als ik meer memories krijg.
Not too mad, ha ha!

InderdaadArieHS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:53:
[...]
Herkenbaar, was die guild toevallig Semper_Vigil? Hier zit ik bij, aanrader voor Nederlandse / Belgische spelers. Was een leuke war, die we zeker gewonnen hadden, als die JohnnySletten niet hadden gehad bij de derde partij.
Sowieso zitten we altijd wel in een nadelige positie met max 20 man, hoogste deelnemer aantal aan een war is bij ons 12, dus als we weer tegen jullie vechten, dan gaan we dat zeker niet winnen of er moet al iets raars gebeuren. Desalniettemin zal ik zeker vaker met jullie GM een afspraak maken voor een nodewar
jammer manLunaTempesta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:58:
Failed DUO tree belt
Not too mad, ha ha!
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Sabrac op 15-11-2016 22:55 ]
voor 1 of andere reden zijn basi belt en Cresent ring bij mij doomed op naar PRI te gaan het zelfde gaat voor TRI witch earings en tri MOS. besloten om ze maar DUO te houden en met cresent rings zodra die DUO zijn mogelijk weer een tri poging op mos/we doen.
74 failstacks klaar maar zit al op de 5 poging voor TET awakening wapen voor me tamer echter sinds kort een kuno aan het lvlen en die bevalt me wel dus nu even wat focus gezet op me kuno om die naar 58 te lvlen en dan kiezen tussen nieuwe main.
@arts een DUO orge zou een snelle 5 AP winst voor je zijn
wel duur grapje als die failed.
74 failstacks klaar maar zit al op de 5 poging voor TET awakening wapen voor me tamer echter sinds kort een kuno aan het lvlen en die bevalt me wel dus nu even wat focus gezet op me kuno om die naar 58 te lvlen en dan kiezen tussen nieuwe main.
@arts een DUO orge zou een snelle 5 AP winst voor je zijn
LOL EU: InXzitoWeTrust
Je bent de tamer zat? ik moet zeggen dat na gisteren ik er echt ontzettend veel lol in heb, de snellere pet cd, de dmg increase op enkele abilities, moet nu alleen nog even 180 SP halen zodat ik Absorb + alle andere abilities kan levelenXzito schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:19:
----
[EDIT] en weer 80m kwijt en 4 ap verloren
[ Voor 8% gewijzigd door Sabrac op 17-11-2016 12:35 ]
Crescent is ook gewoon cursed voor mij. Ik heb over de maanden heen 30+ bundels gehad en allemaal soiled. Serieus man, wat een kut RnG. 2 guildies gaan er naar toe voor een guild quest, krijgen hun eerste bundel, en verek, alle twee een crescent ring eruit. What. The. Fuck.Xzito schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:19:
voor 1 of andere reden zijn basi belt en Cresent ring bij mij doomed op naar PRI te gaan het zelfde gaat voor TRI witch earings en tri MOS. besloten om ze maar DUO te houden en met cresent rings zodra die DUO zijn mogelijk weer een tri poging op mos/we doen.
@arts een DUO orge zou een snelle 5 AP winst voor je zijnwel duur grapje als die failed.
Ik heb een ogre ring nog extra, maar wil denk ik eerst een PRI back up
Ola! Zit te denken om BDO weer op te pakken!
Kan iemand mij zeggen hoe het met de playerbase is en balance tussen classes?
Ik speelde ranger en die was me een partij slechter aan het worden bij elke patch voor awakenings.
Awakening niet meer meegemaakt! Ik heb ongeveer 185 AP 220 DP, is dat redelijk competitief?
Kan iemand mij zeggen hoe het met de playerbase is en balance tussen classes?
Ik speelde ranger en die was me een partij slechter aan het worden bij elke patch voor awakenings.
Awakening niet meer meegemaakt! Ik heb ongeveer 185 AP 220 DP, is dat redelijk competitief?
Rangers zijn momenteel een van de sterkste in pvp, als je genoeg AP hebt blaas je iedereen op voordat ze van je CC combo kunnen herstellen. Qua playerbase heb ik het vermoeden dat het de laatste tijd gelijk blijft, maar binnenkort komt de servermerge er aan, eens zien wat dat doet met de playerbase.
Hier ook ergens vorige week begonnen met spelen. Moet toch wel zeggen dat het in het begin allemaal wat lastig is. Gisteren tijdens het gamen op de PS4 eens wat AFK fishing gedaan. Om de een of andere reden viste hij niet echt (eerste keer hengel op)2e keer geen idee.
Wat kun je trouwens doen met vis die gevangen is? Moet ik daarvoor een huisje kopen en daar dan vis in koken? Want vis die gevangen is wordt in 24uur rot?
Verder volg ik een beetje de lijn van het zwarte spookje wat me inmiddels tot level 22 heeft gebracht. Maar hoe ik precies geld kan maken heb ik nog geen idee van. Mijn wapen op dit moment heeft een attack van 18-22 is er iets dat me beter maakt? Of moet ik dan gewoon nog eventjes doorgaan en krijg ik die vanzelf?
EDIT: En waarom kan ik de gevangen vis niet op de marketplace verkopen? Nu moet ik hem aan een trade persoon verkopen
Wat kun je trouwens doen met vis die gevangen is? Moet ik daarvoor een huisje kopen en daar dan vis in koken? Want vis die gevangen is wordt in 24uur rot?
Verder volg ik een beetje de lijn van het zwarte spookje wat me inmiddels tot level 22 heeft gebracht. Maar hoe ik precies geld kan maken heb ik nog geen idee van. Mijn wapen op dit moment heeft een attack van 18-22 is er iets dat me beter maakt? Of moet ik dan gewoon nog eventjes doorgaan en krijg ik die vanzelf?
EDIT: En waarom kan ik de gevangen vis niet op de marketplace verkopen? Nu moet ik hem aan een trade persoon verkopen
[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 18-11-2016 09:13 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als master fisherman zal ik deze wel moeten beantwoorden.Oxigeon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:05:
Hier ook ergens vorige week begonnen met spelen. Moet toch wel zeggen dat het in het begin allemaal wat lastig is. Gisteren tijdens het gamen op de PS4 eens wat AFK fishing gedaan. Om de een of andere reden viste hij niet echt (eerste keer hengel op)2e keer geen idee.
AFK vissen is in principe niet moeilijk je gooit hengel uit en vinkt aan dat ie geen meuk vang en je kan slapen. Let wel op je durability van je hengel, voor afk vissen het beste een balenos hengel te gebruiken.
De vissen die je vangt kan je op 3 manieren verkopen.
Over het algemeen de blauwe en gele vissen kan je verkopen bij een imperial fishing trader (velia staat er 1) Deze mensen kopen je vis op totdat ze er genoeg van hebben.
Al je andere vis witte en groene (plus natuurlijk coelacanth en gele harpoen vis) kan je verkopen aan een normale trader. hoe verder de trader weg is van de plaats waar je ze vangt (en je nodes connected zijn natuurlijk) hoe meer je er op verdiend.
De derde optie is dat je de vis via processing droogt dat doe je door op L te drukken en drying te doen.
Als de vis eenmaal is gedroogd kan je de vis op de marktplaats verkopen(-30% marktplaats kosten)
Hmm, gezien het aantal vis dat ik vang van circa 2500 silver per visje zal ik hier niet echt rijk van gaan worden. Of wordt een vis echt veel meer waard op plaatsen waar normaal geen vis te krijgen is?Mike-n88 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:46:
[...]
Als master fisherman zal ik deze wel moeten beantwoorden.
AFK vissen is in principe niet moeilijk je gooit hengel uit en vinkt aan dat ie geen meuk vang en je kan slapen. Let wel op je durability van je hengel, voor afk vissen het beste een balenos hengel te gebruiken.
De vissen die je vangt kan je op 3 manieren verkopen.
Over het algemeen de blauwe en gele vissen kan je verkopen bij een imperial fishing trader (velia staat er 1) Deze mensen kopen je vis op totdat ze er genoeg van hebben.
Al je andere vis witte en groene (plus natuurlijk coelacanth en gele harpoen vis) kan je verkopen aan een normale trader. hoe verder de trader weg is van de plaats waar je ze vangt (en je nodes connected zijn natuurlijk) hoe meer je er op verdiend.
De derde optie is dat je de vis via processing droogt dat doe je door op L te drukken en drying te doen.
Als de vis eenmaal is gedroogd kan je de vis op de marktplaats verkopen(-30% marktplaats kosten)
Trade items worden, zoals Mike al aangaf, meer waard des te verder je ze verplaatst.
Zo kan een 2500 vis die je in epheria vangt, al 7500 waard zijn in valencia (mits de gehele route verbonden is) Nu valt dit in principe in het niets, maar zo zijn er ook vissen die 20.000 waard zijn, wat opeens 60.000 oplevert.
Daarnaast zal je met afk fishing niet echt rijk worden nee, het beste wat je ermee krijgt (vind ik persoonlijk) zijn de ancient relic shards, waarmee je memory fragments haalt.
Agerian / Grunil / Steel Taritas / Heve armor + Yuria / Krea wapen + Accuracy offhand.
Dit is de goedkoopste start, items zijn niet duur (150 tot 200k per stuk) en laat je ervaren hoe enchanting en failstacking werkt.
Liverto wapen / Goedkope accesoires
Dit is vaak de volgende stap, en een stuk duurder, een liverto kost tegenwoordig zo'n 7 tot 9 miljoen, en is dus ook niet echt een optie om te gebruiken om max durability te verhogen. Hier zal je voor het eerst je memory fragments etc gebruiken en dus ook de meerwaarde van de scrolls die deze fragments geven leren. Daarnaast zal je wat duurdere accesoires nemen (denk 500k tot 2 mil per stuk) en mogelijk deze naar PRI bringen.
Bheg gloves + Andere offhand.
Vaak een eerste boss piece waar men voor gaat (90 tot 95m per stuk), omdat men hiermee de accuracy offhand kan vervangen met een AP of DP offhand.
Full Boss armor / Accesoires / Kzarka
Dit is vaak de laatste stap en wederom een stuk stuk duurder, maar wel het beste wat je kan krijgen. Ook zal je op dit punt je accesoires verder verbeteren, DUO accesoires of misschien zelfs TRI als je het geld / geluk hebt.
Zo kan een 2500 vis die je in epheria vangt, al 7500 waard zijn in valencia (mits de gehele route verbonden is) Nu valt dit in principe in het niets, maar zo zijn er ook vissen die 20.000 waard zijn, wat opeens 60.000 oplevert.
Daarnaast zal je met afk fishing niet echt rijk worden nee, het beste wat je ermee krijgt (vind ik persoonlijk) zijn de ancient relic shards, waarmee je memory fragments haalt.
op level 22 hoef je je nog niet echt druk te maken over geld, rond level 30-35 leert de black spirit je enchanting, waarmee je je items beter kan maken. Het is namelijk niet zoals in de meeste mmo's dat je de beste gear pas op een hoger level kan gebruiken. Over het algemeen bestaat gear uit meerdere 'tiers' gezien hoe duur items zijnOxigeon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:05:
Agerian / Grunil / Steel Taritas / Heve armor + Yuria / Krea wapen + Accuracy offhand.
Dit is de goedkoopste start, items zijn niet duur (150 tot 200k per stuk) en laat je ervaren hoe enchanting en failstacking werkt.
Liverto wapen / Goedkope accesoires
Dit is vaak de volgende stap, en een stuk duurder, een liverto kost tegenwoordig zo'n 7 tot 9 miljoen, en is dus ook niet echt een optie om te gebruiken om max durability te verhogen. Hier zal je voor het eerst je memory fragments etc gebruiken en dus ook de meerwaarde van de scrolls die deze fragments geven leren. Daarnaast zal je wat duurdere accesoires nemen (denk 500k tot 2 mil per stuk) en mogelijk deze naar PRI bringen.
Bheg gloves + Andere offhand.
Vaak een eerste boss piece waar men voor gaat (90 tot 95m per stuk), omdat men hiermee de accuracy offhand kan vervangen met een AP of DP offhand.
Full Boss armor / Accesoires / Kzarka
Dit is vaak de laatste stap en wederom een stuk stuk duurder, maar wel het beste wat je kan krijgen. Ook zal je op dit punt je accesoires verder verbeteren, DUO accesoires of misschien zelfs TRI als je het geld / geluk hebt.
[ Voor 68% gewijzigd door Sabrac op 18-11-2016 11:01 ]
Euhm de waarde van de vis wordt weergegeven aan de kleur rank, witte vis 1k~, groene vis 2,5k tot 4k~, blauwe vis 6k tot 10k~ en gele vis(hengel niet harpoen en coelacanth) 30k~Oxigeon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:41:
[...]
Hmm, gezien het aantal vis dat ik vang van circa 2500 silver per visje zal ik hier niet echt rijk van gaan worden. Of wordt een vis echt veel meer waard op plaatsen waar normaal geen vis te krijgen is?
om toch een leuke opbrengst te krijgen zou ik als ik jou was gaan vissen bij velia langs de kust.
Er is een spot waar je vast en zeker een kluitje vissers ziet, ga daar bij staan dan zul je vooral blauwe en gele vis vangen. (ergens waar netten en viskooien staan)
Dat ligt natuurlijk aan de definitie van rijk op een nachtje verdien ik door afk vissen 3-4m aan vis plus 3 tot 5 shards. wat op zich toch wel fijn is.Sabrac schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:52:
Trade items worden, zoals Mike al aangaf, meer waard des te verder je ze verplaatst.
O zeker, 3-4m met de extra shards is zeker mooi meegenomen, zeker als je toch slaapt. Echter is het qua waarde ongeveer net zoveel als een uurtje grinden, in dat opzicht bedoel ik ook 'je zal er niet rijk van worden'.Mike-n88 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:02:
Dat ligt natuurlijk aan de definitie van rijk op een nachtje verdien ik door afk vissen 3-4m aan vis plus 3 tot 5 shards. wat op zich toch wel fijn is.
Een van de grootste voordelen van afk fishen is dat m'n workers dan ook doorwerken, wat me veel meer oplevert dan fishing
Mijn workers doen op dit moment niets anders dan potatoes en Chickens ophalen bij de farm nabij Velia. Dat levert me op dit moment nog niet zo veel op. Wordt toch tijd dat ik eens wat vaker YouTube bekijk voor wat extra guides etc.Sabrac schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:07:
[...]
O zeker, 3-4m met de extra shards is zeker mooi meegenomen, zeker als je toch slaapt. Echter is het qua waarde ongeveer net zoveel als een uurtje grinden, in dat opzicht bedoel ik ook 'je zal er niet rijk van worden'.
Een van de grootste voordelen van afk fishen is dat m'n workers dan ook doorwerken, wat me veel meer oplevert dan fishing
Nou, we hebben weer een node
nog even 40 mil binnenhalen voor de server merge.
En tijdens het vieren hiervan, met een guildboss, besloot een andere guild dat we deze niet mochten doen en hadden we een guild war aan onze broek.. beetje raar, ze hebben tot nu toe maar 1 persoon weten te vermoorden, maar goed.. ieder zo z'n redenen..
Heb nog niet besloten of ik erop inga, of dat ik niets doe en wacht tot ze het zat zijn.. momenteel is het niet echt een uitdaging namelijk.
En tijdens het vieren hiervan, met een guildboss, besloot een andere guild dat we deze niet mochten doen en hadden we een guild war aan onze broek.. beetje raar, ze hebben tot nu toe maar 1 persoon weten te vermoorden, maar goed.. ieder zo z'n redenen..
Heb nog niet besloten of ik erop inga, of dat ik niets doe en wacht tot ze het zat zijn.. momenteel is het niet echt een uitdaging namelijk.
Wij hadden voor een lvl 3 node gevochten tegen wat eerst Divium Furor was. Mijn (en een aantal guildies) oude guild. De GM kwam laatst naar ons toe dat hij misschien de guild aan ons wilde geven, maar zijn members wilde niet dat onze GM de leiding kreeg daar. Dus toen kwam het idee (heel slim) om met onze kleine guild met ongeveer 15 man naar de node war te gaan. 2 en een half uur later base race, wij met 15-20 man en hun met ongeveer 35 toch nog verloren. Wat fouten aan onze kant ook, anders hadden we het misschien wel kunnen winnen. Als we niet waren vergeten dat Divium 2 olifanten had waren we niet 50% van onze baricades verloren op het begin haha.
Maarja momenteel nog steeds 700+ mil in guild cash. Dus niet zo heel erg.
Maarja momenteel nog steeds 700+ mil in guild cash. Dus niet zo heel erg.
700m? dang, lekker hoor. We zitten zelf rond de 200m, maar doen dan ook weinig guild quests en 200m is genoeg om een paar nodewars voluit te gaan 
------------
Ben sinds vrijdag begonnen aan hotspot fishing, dat verdient toch wel aardig lekker. Een triple float rod mee en ik heb zo 70 tot 90 vis te pakken voordat de durability weg is. Welke weer voor 80k per stuk bij de imperial trader verkopen en voila.. 4-5 mil per uur binnen. En ongeveer 50 % ervan levert ook nog een imperial fishing token op voor de magic fluid collectors of the black magic crystals
------------
Ben sinds vrijdag begonnen aan hotspot fishing, dat verdient toch wel aardig lekker. Een triple float rod mee en ik heb zo 70 tot 90 vis te pakken voordat de durability weg is. Welke weer voor 80k per stuk bij de imperial trader verkopen en voila.. 4-5 mil per uur binnen. En ongeveer 50 % ervan levert ook nog een imperial fishing token op voor de magic fluid collectors of the black magic crystals
[ Voor 58% gewijzigd door Sabrac op 21-11-2016 14:03 ]
Ja wij hebben toch al een aantal nodes gewonnen. En afgelopen week hadden we ook een level 3 node, dus dat tikt lekker aan. Ik gebruik ook de guild quest mod, dus als ik een fogan guild quest zie pop ik die vrijwel altijd. ~1-2 uurtjes grinden en guild money. Makkelijk.
Meh Fishing. Alles wat je AFK moet doen kan mij de reet roesten. Alleen wood chopping duurt mij al lang genoeg. Ik krijg denk ik niet meer dan ~50-100 crates per week.
Gelukkig heb ik een 1.5mil guild contract dus dat is ook 10mil per week en ik ben al mijn mining materials gaan gebruiken om ff wat grunil te maken voor de merge komt. Prijs zal dan wel zakken.
Toenet een Kutum shield kunnen kopen maar direct ook een PRI serap gemaakt (had 2 drops gehad bij fogans in 1 dag) en die weer verkocht voor 128mil. Dus met grinden alleen is het voor mij over het algemeen wel prima haha.
Meh Fishing. Alles wat je AFK moet doen kan mij de reet roesten. Alleen wood chopping duurt mij al lang genoeg. Ik krijg denk ik niet meer dan ~50-100 crates per week.
Gelukkig heb ik een 1.5mil guild contract dus dat is ook 10mil per week en ik ben al mijn mining materials gaan gebruiken om ff wat grunil te maken voor de merge komt. Prijs zal dan wel zakken.
Toenet een Kutum shield kunnen kopen maar direct ook een PRI serap gemaakt (had 2 drops gehad bij fogans in 1 dag) en die weer verkocht voor 128mil. Dus met grinden alleen is het voor mij over het algemeen wel prima haha.
Een guild mission mod? zodat je kan zien wat ervoor moet gebeuren? is dat niet tegen de ToS?
[EDIT] persoonlijk vind ik dat dat soort informatie voor iedereen beschikbaar moet zijn en niet d.m.v. een mod
[EDIT] persoonlijk vind ik dat dat soort informatie voor iedereen beschikbaar moet zijn en niet d.m.v. een mod
[ Voor 38% gewijzigd door Sabrac op 21-11-2016 17:14 ]
Dunno, die mod wordt al maanden gebruikt door enorm veel mensen. Het enige wat het doet is een language file ofzo veranderen waardoor de text weergeeft wat de kill quest eigenlijk inhoud. Gebruik hem zelf al een maand. Gewoon deleten als er een patch komt en wachten op een update daarna.
Wordt gek als ik 5 van de 7 keer een Centaur of Waragon Guild Quest krijg. Bah.
Wordt gek als ik 5 van de 7 keer een Centaur of Waragon Guild Quest krijg. Bah.
Heb je een linkje van de Mod ben wel klaar met solo guildqeust XXL 4800 centaurs
LOL EU: InXzitoWeTrust
Ja wie nietXzito schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:04:
Heb je een linkje van de Mod ben wel klaar met solo guildqeust XXL 4800 centaurs
https://github.com/KamuiMaster/bdo-guild-quest-mod
Manmanman die black friday sales. Echt als die mensen van Daum nog niet in dikke ferrari's en dergelijke rijden weet ik het ook niet meer. Wat een cash cow is dit spel ook haha.
Tijd om in de gate te houden wanneer de artisan 50+% discounted is.
Heb nog 1 boss part te gaan voor TRI (tree armor) - Kutum in 2 dagen van +0 naar TRI gekregen. Zit nu op 194 awakening AP. Moet nog wel eens goed de kutum gaan testen, hoor er zoveel mixed stories over. Wat wel duidelijk is, is dat ik veeeel sneller grind nu. Maar in PvP moeten we nog maar zien.
Heb nog 1 boss part te gaan voor TRI (tree armor) - Kutum in 2 dagen van +0 naar TRI gekregen. Zit nu op 194 awakening AP. Moet nog wel eens goed de kutum gaan testen, hoor er zoveel mixed stories over. Wat wel duidelijk is, is dat ik veeeel sneller grind nu. Maar in PvP moeten we nog maar zien.
Ja, het verbaast mij niet dat ze vlak na de launch hebben gezegt dat de NA/EU versie het beter doet dan de KR. >.>LunaTempesta schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:24:
Manmanman die black friday sales. Echt als die mensen van Daum nog niet in dikke ferrari's en dergelijke rijden weet ik het ook niet meer. Wat een cash cow is dit spel ook haha.
Het geld dat ik spelers zie investeren in BDO is nuts. (Mijzelf inclusief
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
10x artisan & 2x maids gekocht, de rest was gewoon shit tho. Ik had gehoopt dat er branding stones zouden komen en weight expansion. Maar het lijkt erop dat alles wat je grinding time significant kan beinvloeden niet verkocht gaat worden helaas.
Verwijderd
Ik heb destijds dit spel gekocht voor 30 euries, nadat ik erachter kwam dat iedereen hetzelfde eruit ziet, ook dus na het equipen van andere armor (tenzijn dure skins te kopen van 50 euro) ben ik er na en half uur al mee gestopt. Is dit nog steeds zo?
Want in het echt loopt niemand in dezelfde kleding rond :^)
Er zijn meer costumes dus meer diversiteit I guess.
*edit*
2x TRI witch gefailed met 40-41 fs
Basilisk belt gekocht en DUO gemaakt.
I can live with that.
Er zijn meer costumes dus meer diversiteit I guess.
*edit*
2x TRI witch gefailed met 40-41 fs
Basilisk belt gekocht en DUO gemaakt.
I can live with that.
[ Voor 32% gewijzigd door LunaTempesta op 28-11-2016 23:43 ]
Lekker, het zit mij wat minder mee de laatste tijd. M'n AP en DP zijn niet vooruit gegaan (AP zelfs achteruit). maar ondertussen wel een kzarka en een kutum bemachtigd om deze naar TRI / TET te brengen.
Nu nog een dandelion vinden en dan heb ik alleen nog maar accesoires om geld aan uit te geven.
Nu nog een dandelion vinden en dan heb ik alleen nog maar accesoires om geld aan uit te geven.
Mjah was allemaal niet cheap.
2x witch DUO back ups gemaakt. Failstacks moeten maken ~300 armor stones ~20 hard stones.
En dan 2x klikken en alles weg zien gaan haha. RIP.
'Just DUO your basilisk now, it will succeed after all the fails' zei iemand in de guild.
En ja als je dan wat salty bent, denk je niet na en doe je het gewoon haha. Als die failed pfoeeeee.
Zit nu op 197/275 stats. Bijna 200 \o/
2x witch DUO back ups gemaakt. Failstacks moeten maken ~300 armor stones ~20 hard stones.
En dan 2x klikken en alles weg zien gaan haha. RIP.
'Just DUO your basilisk now, it will succeed after all the fails' zei iemand in de guild.
En ja als je dan wat salty bent, denk je niet na en doe je het gewoon haha. Als die failed pfoeeeee.
Zit nu op 197/275 stats. Bijna 200 \o/
leuke maintenance tijden morgen.. van 8 uur 's avonds tot 9 uur 's ochtends (woensdag op donderdag). En daarna is het zover
kunnen we eindelijk elkaar allemaal eens ingame treffen.
Yes Vel J2 kan je mij vinden mochten de channel names gewoon overgenomen worden =)
Ik ben het spel nu downloaden heb het 10 euro pakket gehaald. Welke server raden jullie aan of maakt dat niet uit door de update van morgen?
Met de aankomende update maakt dat niet meer uit Matrix, vanaf morgen zitten we allemaal op 1 server.
Thanks!, ben nu tot lvl 23 gekomen ik volg die main quests maar een beetje. Tot nu toe vermaak ik me prima! komende dagen maar even hardcore grinden ;pSabrac schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:09:
Met de aankomende update maakt dat niet meer uit Matrix, vanaf morgen zitten we allemaal op 1 server.
Nog tips waar ik op moet letten?
Afhankelijk van wat je uiteindelijk wil bereiken, zou ik een guild zoeken die hierop aansluit. Hiermee krijg je extra stats d.m.v. de guild skills en krijg je hulp met .. wat je ook maar leuk vind.matrix14 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:49:
[...]
Thanks!, ben nu tot lvl 23 gekomen ik volg die main quests maar een beetje. Tot nu toe vermaak ik me prima! komende dagen maar even hardcore grinden ;p
Nog tips waar ik op moet letten?
je kan vanaf low level alles al gebruiken qua gear, op de awakening items na. Dus vind een armor set en weapon / offhand die bij je speelstijl past en zorg dat je deze +5 (armors) en +7 (weapon/offhand) maakt, dit is 100 % gegarandeerd om te doen, de black spirit leert je hoe enchanting werkt rond lvl 34.
Daarna is het een kwestie van alles naar +15 brengen, maar daar zou ik me nu nog niet druk om maken en gewoon van het spel genieten. Een mmo als black desert, zonder einde in zicht, is uiteindelijk een marathon. Dat houd je alleen vol als je er lol in hebt.
Ja ik heb een grind guide gevonden ga dat gewoon volgen en als ik paar levels verder ben weer die main quests doen. Vandaag maar eventjes een guild vinden dan
Semper_Vigil is wel een aanrader, is een Nederlands/Belgische guild met een beetje vanalles wat, lifeskills, PvP, nodewars en iedere dag wel grind groepen. Guild leader is Starvinmarvin, ons homechannel is Mediah C2.
We hebben nu ca. 85 leden. Iedereen is welkom bij de Guild.
We hebben nu ca. 85 leden. Iedereen is welkom bij de Guild.
Zo.. en dan krijg je al je geld van de investment banks terug 

Ben wel m'n investment banks nu kwijt, maar ach, ik kan daar wel mee leven.. zal sowieso even wachten want de huizenmarkt zal nu wel helemaal gek zijn.

Ben wel m'n investment banks nu kwijt, maar ach, ik kan daar wel mee leven.. zal sowieso even wachten want de huizenmarkt zal nu wel helemaal gek zijn.
Ik zal vandaag niet zo grinden. Dus mocht iemand mij zoeken ik ben in EU_Velia2 - al mijn gear destroyen met het geld wat ik nu heb lol.
/w LunaTempesta
/w LunaTempesta
Kreeg net een tree spirit belt van die lauren box. Dikke upgrade voor mijn level ;p
Op welke deel server zitten de meesten nu?
Ik ben zoveel mogelijk op Velia 2 of andere velia channels. Gisteren in ieder geval geen probleem met drukte gehad bij het grinden van fogans.
Ik hang voornamelijk op de mediah channels, voorlopig mediah 3 als ons 'thuis' gebombardeed voor de guild activities. Best een rustige channel.
Voor duels etc swap ik naar Calpheon 2, die lijkt altijd wel mensen rond heidel arena te hebben.
Voor duels etc swap ik naar Calpheon 2, die lijkt altijd wel mensen rond heidel arena te hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Sabrac op 04-12-2016 12:30 ]
Wat een gekte op die node wars zeg. 7 towers op een lvl 1 node. Bij ons waren er uiteindelijk 3 guilds over. Beetje jammer want volgensmij hadden we kunnen winnen als het gewoon 3 uurtjes was. Dragonborn was niks aan 't doen en wij hadden (toen ik weg ging) balenosballers na 40% gebracht. Laatste half uurtje niet bij kunnen zijn ivm nachtdienst. Maar volgensmij wisten die guilds niet wat er aan de hand was haha. Ik zat uiteindelijk op 56 kills en maar 5 deaths! Hahaha. Al hadden we geluk dat confusion helemaal aan de andere kant van het gebied zat. Dus die hadden er 2 neergehaald en wij 2 (including confusion). Maar 2 uur is echt te kort denk ik.
Helemaal mee eens, het was voor ons na 40 minuten al voorbij, maar niet echt verrassend gezien we een guild met 4x zoveel members tegen ons hadden. Maar als je kijkt hoeveel nodes er uiteindelijk 'unoccupied' gebleven zijn, dat is best veel. 3 uur was prima.. misschien was 3 uur te kort voor de siege wars, maar dat zien we zaterdag wel hoe die 4 uur nu gaan.
Wij hadden volgensmij ongeveer 18 man. Balenos ballers was idd zoals jij al aangaf, veel man, maar niet echt sterk. Hadden 1 warrior en 1 sorc die goede damage deden, maar daar hield het wel bij op. Confusion was overigens wel sterk, maar die stonden gewoon met een stuk of 5-6 witch/wiz 100% te campen en dan allemaal tegelijk casten in een smal stukje waar hun tower stond. Dragonborn had denk ik rond de 20 man ook, maar die waren al 50% down door Balenos mensen.
Man die siege wars gaat idd wat worden. Ergens wil ik wel weer in zn grote siege guild. Maar geen zin in al die verplichtingen.
ps: holy fuck die glassy_boi is annoying. tbh hij is niet slecht (had meeste kills in node war ook nog) - maar wow wat praat die gast veel. En wat praat hij irritant. Denkt ook mooi meteen dat hij mensen kan gaan vertellen wat ze moeten doen. Niks ervan. Hoppa mute. We hebben al een hidden channel in de TS moeten maken zodat we ff zonder zijn gelul normaal kunnen praten
Man die siege wars gaat idd wat worden. Ergens wil ik wel weer in zn grote siege guild. Maar geen zin in al die verplichtingen.
ps: holy fuck die glassy_boi is annoying. tbh hij is niet slecht (had meeste kills in node war ook nog) - maar wow wat praat die gast veel. En wat praat hij irritant. Denkt ook mooi meteen dat hij mensen kan gaan vertellen wat ze moeten doen. Niks ervan. Hoppa mute. We hebben al een hidden channel in de TS moeten maken zodat we ff zonder zijn gelul normaal kunnen praten
Hmm, in ons geval was het Haaku (stuk of 30 man), RememberMe (ik heb er maar 1 gezien voordat ze neer waren), TheJunkies (stuk of 30 man), Necrotic (heb er 6 gezien), ScaredofDarness (geen van gezien), Resistance (1 van gezien) en Hostile (geen van gezien) en ons (9 man).
TheJunkies waren uiteindelijk degene die ons afmaakten, individueel niet heel sterk, maar gelijkwaardig aan wat wij hebben, maar ja, als ze dan met 3x zoveel members komen, dan valt er weinig tegen te doen.
Gelukkig had iedereen er wel lol in dus we gaan gewoon door, nodewars is voor ons toch een side activity, even wat stoom afblazen tegen wat spelers.
Een van de necrotic members was erg goed trouwens, een valk.. lvl 60, geen idee wat voor gear, maar die kon onze hele guild in 1x aan. Ik was de enige die hij/zij niet kon vermoorden, maar tegelijkertijd kon ik dat ook niet. Zelfs onze beste ranger viel in 1-2 hits om tegen hem.
TheJunkies waren uiteindelijk degene die ons afmaakten, individueel niet heel sterk, maar gelijkwaardig aan wat wij hebben, maar ja, als ze dan met 3x zoveel members komen, dan valt er weinig tegen te doen.
Gelukkig had iedereen er wel lol in dus we gaan gewoon door, nodewars is voor ons toch een side activity, even wat stoom afblazen tegen wat spelers.
Een van de necrotic members was erg goed trouwens, een valk.. lvl 60, geen idee wat voor gear, maar die kon onze hele guild in 1x aan. Ik was de enige die hij/zij niet kon vermoorden, maar tegelijkertijd kon ik dat ook niet. Zelfs onze beste ranger viel in 1-2 hits om tegen hem.
Zojuist red gegaan bij fogans tegen Haaku. Griefing sorc en blader die er niks van bakte, ook 2 keer hun afgemaakt door middel van de gatekeeper haha. Nu ff een week perma war erop doen. ''PvP guild noemen ze zich ha.''
Zondag hadden wijzelf nodewars. Mochten eerst tegen 3 guild tegelijk vechten en daarna kwam 1 guild van die 3 ons helpen oms eerst de andere 2 aan te pakken.
Willen wij naar de stronghold gaan van 1 van de guilds blijkt die hele plek bugged te zijn. Zo ongeveer 40 man van onze guild crasht uit de game en moet in valencia spawnen om daarna 2/3km terug te lopen. Tegen de tijd dat wij er waren was onze basis al weer kapot...
Willen wij naar de stronghold gaan van 1 van de guilds blijkt die hele plek bugged te zijn. Zo ongeveer 40 man van onze guild crasht uit de game en moet in valencia spawnen om daarna 2/3km terug te lopen. Tegen de tijd dat wij er waren was onze basis al weer kapot...
What the fuck? Dat is wel heel erg vaag. Waar was dit precies?
Ik weet wel als je node tower net op het randje is, en je buiten node-war area dood gaat, je in town moet spawnen. Maar dat je game crashed?
Ik weet wel als je node tower net op het randje is, en je buiten node-war area dood gaat, je in town moet spawnen. Maar dat je game crashed?
Blijkbaar een bekend probleem:
http://forum.blackdeserto...122376-game-crash/&page=1
Hopelijk snel gefixed (uitgaande dat die hetzelfde is als waar dream last van had).
http://forum.blackdeserto...122376-game-crash/&page=1
Hopelijk snel gefixed (uitgaande dat die hetzelfde is als waar dream last van had).
Heeft iemand al pearls gekregen door gathering of grinding?
Voor nu alleen maar de ringen, gold , silver en diamonds
Pearls blijken een significante bottleneck voor huidige event.
Voor nu alleen maar de ringen, gold , silver en diamonds
Pearls blijken een significante bottleneck voor huidige event.
Nog niet, maar heb ook nog niet veel grinding / gathering gedaan. Veel afk fishing, maar dat heeft me alleen wat gold/silver powder en een ring opgeleverd.
Het is gedaan /phew

*edit 1* en rip DUO ogre
*edit 2* en rip money

*edit 1* en rip DUO ogre

*edit 2* en rip money

[ Voor 51% gewijzigd door LunaTempesta op 09-12-2016 02:02 ]
Lekkere gear, en nu? TET wapens / TRI MoS / TRI Witch?
Ja denk dat de volgende stap tet awakening is. Eerst maar eens wat Blackstone gaan farmen. Bijna niks meer.
Zit zelf nog op een Dandelion te wachten totdat ik mijn geld uitgeef, ondertussen wel de Kutum naar DUO gekregen, waardoor ik op 172 / 166 / 289 nu uitkom, heb nog een lange weg te gaan wil ik uberhaubt een kans maken in een duel
Zijn er ergens guides of dergelijke te vinden hoe je daaraan komt?LunaTempesta schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:59:
Ja denk dat de volgende stap tet awakening is. Eerst maar eens wat Blackstone gaan farmen. Bijna niks meer.
Ben nog een beetje aan het orienteren wat ik precies wil gaan doen met mijn char, heb ondertussen wel wat dingen bekeken, maar kan niet van alles vinden welke raw materials je ervoor nodig hebt en waar je deze kan vinden/minen/gatheren
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Aan Tet?Riqy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:36:
[...]
Zijn er ergens guides of dergelijke te vinden hoe je daaraan komt?
Tet is gewoon heel veel geluk hebben. Onze GM eerste tet kreeg hij bij 90 failstacks ofzo, eergisteren probeerde hij voor de grap nog een keer en kreeg hij bij 57 failstacks tet.
Het enige wat je kan doen is heel veel blackstones en geld opsparen zodat iedere keer als je failed, je weer terug kan gaan naar TRI. Momenteel is er een blackstone event (drop rate increase) dus gewoon mobs farmen en je komt wel aan de dingen die je nodig hebt.
Kutum scheelt al best veel idd. Je gaat wel accuracy missen vooral omdat jij een lager level bent denk ik.Sabrac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:54:
Zit zelf nog op een Dandelion te wachten totdat ik mijn geld uitgeef, ondertussen wel de Kutum naar DUO gekregen, waardoor ik op 172 / 166 / 289 nu uitkom, heb nog een lange weg te gaan wil ik uberhaubt een kans maken in een duel
Jezus ik heb al moeite met 30 failstacks krijgen. hoe flikken jullie 90
tegen die tijd heb ik toch weer per ongeluk iets geenhanced ben ik de failstacks weer kwijt.
Had vorige week wel een leuke. mijn off hand van +15 naar duo en weer terug binnen een minuut
15-->pri 15 failstacks
pri-->duo 0 failstacks
duo--> pri 0 failstacks (ik misklikte)
Had vorige week wel een leuke. mijn off hand van +15 naar duo en weer terug binnen een minuut
15-->pri 15 failstacks
pri-->duo 0 failstacks
duo--> pri 0 failstacks (ik misklikte)
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
50+ failstacks is eigenlijk niets meer dan TET proberen en heel veel falen. Het kost ontzettend veel geld, maar ja, dat houd je toch.. uiteindelijk kost 1 of 2 ap meer je enkele miljarden.
Mjah, voornaamste probleem is de ability damage die ik mis, elk level is zo'n 10-15 % meer damage puur vanuit de skills voor me. Maar ja, ben te lui om te grinden. Zit nu al 2 weken op 13 % van 58 verwijderd. Het komt vanzelf welLunaTempesta schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:52:
[...]
Kutum scheelt al best veel idd. Je gaat wel accuracy missen vooral omdat jij een lager level bent denk ik.
[ Voor 55% gewijzigd door Sabrac op 09-12-2016 15:10 ]
Idd wat Sabrac zegt, gewoon alles failen. Al ben ik tot 57 of 59 fs gekomen met TRI liverto wayyy back. En die heb ik nog steeds voor tet. Dus ik houd mijn gear even op TRI allemaal.
De 40 fs die ik voor ogre DUO heb gemaakt heb ik via grunil gedaan (naar TRI brengen en failen steeds). Maar idd in the end is het een hoop geld voor een kleine upgrade. En dan gaat het hier nog maar op DUO/TRI failstacks vaak. Laat staan voor tet accessories haha!
- Zojuist Lemon, beste pvp'er van Jordine, in onze guild gehaald.
Blijkbaar zat het hem niet meer zo in zijn eigen guild, dus wilde hij wat anders. Ben benieuwd hoe lang hij hier gaat blijven, deze gast heeft nogal niet een reputation.
De 40 fs die ik voor ogre DUO heb gemaakt heb ik via grunil gedaan (naar TRI brengen en failen steeds). Maar idd in the end is het een hoop geld voor een kleine upgrade. En dan gaat het hier nog maar op DUO/TRI failstacks vaak. Laat staan voor tet accessories haha!
- Zojuist Lemon, beste pvp'er van Jordine, in onze guild gehaald.
Blijkbaar zat het hem niet meer zo in zijn eigen guild, dus wilde hij wat anders. Ben benieuwd hoe lang hij hier gaat blijven, deze gast heeft nogal niet een reputation.
[ Voor 21% gewijzigd door LunaTempesta op 10-12-2016 14:54 ]
Hmm lemon, nooit echt zo'n hoge hoed van opgehad, loopt alleen maar te klagen, hij zal zeker goed zijn, dat zal ik niet ontkennen, maar de afschuwelijke houding die hij heeft op het forum is gewoon te erg.
Gisteren even wat geinvesteerd in een huis in valencia, zit nu op 13.400 score.. genoeg om voorlopig even #1 te zijn. 5 tot 10 mil winst per dag van een investment bank verdient dit snel terug
Gisteren even wat geinvesteerd in een huis in valencia, zit nu op 13.400 score.. genoeg om voorlopig even #1 te zijn. 5 tot 10 mil winst per dag van een investment bank verdient dit snel terug
Haha idd dat heeft hij. Maar heb wat met hem zitten praten, en eigenlijk buiten het imago dat hij heeft valt het allemaal best mee. Glassy valt opsich ook wel mee als hij zn mond houd hahaha!
Ik ben enkele dagen geleden terug begonnen en heb vanaf enkele weken na launch dus niet meer gespeeld. Toen was mijn Wizard level 40, nu is hij 52. Momenteel nog wat mijn AP/DP aan het oppoetsen zodat ik binnenkort naar Mediah kan gaan.
Mijn plan is om een +15 ultimate Yuria te kopen met 3 Taritas/1 Agerian om de kosten wat beperkt te houden. Grunil zou sterk zijn, maar heel duur bij elke death die je haalt. Niet voor mij dus momenteel
Farmen doe ik aan de Rhutum outpost, die ik aan het levelen ben met energy.
Nu heb ik een Balenos Fishing Rod van +4, maar weet niet goed wat de goede afk-fishing routes zijn.Iemand hier ervaring mee? Momenteel ga ik van een spotje nabij Olivia naar de trader van Heidel, maar er zijn er zeker en vast betere. Ook ben ik nog een beetje aan het uitzoeken hoe die Imperial fishing werkt enzo.
Mijn plan is om een +15 ultimate Yuria te kopen met 3 Taritas/1 Agerian om de kosten wat beperkt te houden. Grunil zou sterk zijn, maar heel duur bij elke death die je haalt. Niet voor mij dus momenteel
Farmen doe ik aan de Rhutum outpost, die ik aan het levelen ben met energy.
Nu heb ik een Balenos Fishing Rod van +4, maar weet niet goed wat de goede afk-fishing routes zijn.Iemand hier ervaring mee? Momenteel ga ik van een spotje nabij Olivia naar de trader van Heidel, maar er zijn er zeker en vast betere. Ook ben ik nog een beetje aan het uitzoeken hoe die Imperial fishing werkt enzo.
BNet tag: whodares#1162
Grunil is pas duur als je dure gems in de armor stopt, als je er 50 tot 300k gems in stopt, valt het best mee. Het gaat hard als je gems van 5 tot 20m er in hebt zitten en vaak dood gaat.
Qua afk fishing, ik doe dit altijd in heidel, tariff of trent. Niet dat je hier hele goede vissen vangt, maar ik doe het puur voor de ancient relic shards. Ik geloof dat Velia ten westen van de haven een afk spot heeft waar je meer dan gemiddeld geel / blauw vangt.
De imperial fishing trader accepteert deze gele en blauwe vissen, maar.. er zit een limiet aan. elke 3 uur accepteert deze een x aantal van een bepaalde vis, ik geloof iets van 50. Wat je dus kan doen is (als je geld wil verdienen via imperial fishing) is actief te gaan vissen. Je neemt een boot, zoekt hotspots op (die je verbonden hebt d.m.v. CP, je kan op http://www.somethinglovely.net/bdo/ de 'fishing regions' selecteren en de fishing hotspots, bij de fishing regions zie je dan welke node je moet verbinden, gezien je al bij Olvia vist neem ik aan dat je Olvia Coast al verbonden hebt, in dat geval zou je dus de hotspots bij Sea of Olvia kunnen vissen voor maximale bonus). Vervolgens vis je hier voor een tijdje en ga je terug naar de imperial fishing trader in Velia, Glish of Splashing Point en verkoop je ze daar voor 250 % van de prijs. Als je alleen maar bij hotspots vist, levert je dit zo 80k per vis op.
Qua afk fishing, ik doe dit altijd in heidel, tariff of trent. Niet dat je hier hele goede vissen vangt, maar ik doe het puur voor de ancient relic shards. Ik geloof dat Velia ten westen van de haven een afk spot heeft waar je meer dan gemiddeld geel / blauw vangt.
De imperial fishing trader accepteert deze gele en blauwe vissen, maar.. er zit een limiet aan. elke 3 uur accepteert deze een x aantal van een bepaalde vis, ik geloof iets van 50. Wat je dus kan doen is (als je geld wil verdienen via imperial fishing) is actief te gaan vissen. Je neemt een boot, zoekt hotspots op (die je verbonden hebt d.m.v. CP, je kan op http://www.somethinglovely.net/bdo/ de 'fishing regions' selecteren en de fishing hotspots, bij de fishing regions zie je dan welke node je moet verbinden, gezien je al bij Olvia vist neem ik aan dat je Olvia Coast al verbonden hebt, in dat geval zou je dus de hotspots bij Sea of Olvia kunnen vissen voor maximale bonus). Vervolgens vis je hier voor een tijdje en ga je terug naar de imperial fishing trader in Velia, Glish of Splashing Point en verkoop je ze daar voor 250 % van de prijs. Als je alleen maar bij hotspots vist, levert je dit zo 80k per vis op.
[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 14-12-2016 13:29 ]
Bedankt voor de info.
Voor afk-fishing is dus niet veel veranderd als ik het goed begrijp? Na een sessie eens kijken bij de trader of die je goede vissen aan wilt pakken en de rest doe je zo ver mogelijk weg dan?
Voor gear is het echter nog wat moeilijker om te beslissen. Is een Grunil set met lagere gems wel competitief met een Taritas/Agerian set? Ik dacht dat de kracht van Grunil juist was dat je die extra gem slots had om zo sterkere effecten op je gear te kunnen zetten.
Vanavond ook nog eens een leger altjes maken. Ik heb nu nog altijd maar 1 character en nog 9 open slots ofzo. Ik denk dat het beste is om die energy in nodes te investeren en bier voor je workers te maken iirc?
Overlaatst die infographic op reddit zien voorbijkomen. Ik was verbaasd dat er amper Wizards zijn. Ik dacht dat Wizard vrij populair ging zijn (Gandalf-hype) en heel sterke aoe voor de nodewars, maar dat blijkt nu toch wel helemaal anders te zijn.
Grunil is zeker gelijkwaardig aan de andere 2, ook als je geen hele dure gems kan kopen. Het is een kwestie van voorkeur.
Energie in worker nodes stoppen heeft geen effect, en de laatste tijd doen de geruchten de ronde dat ook energie in grind zones steken geen, of nauwelijks, effect heeft.
Qua infographic, denk dat de lage aantal wizards meer komt vanwege de late awakening en het feit dat in korea witch/wizard als een van de laatste classes is toegevoegd, daar waar het in NA/EU juist als starter was.
Energie in worker nodes stoppen heeft geen effect, en de laatste tijd doen de geruchten de ronde dat ook energie in grind zones steken geen, of nauwelijks, effect heeft.
Qua infographic, denk dat de lage aantal wizards meer komt vanwege de late awakening en het feit dat in korea witch/wizard als een van de laatste classes is toegevoegd, daar waar het in NA/EU juist als starter was.
Zo zie je maar, elke dag leer je dingen bij. Ik wist niet dat Wizard zo laat pas was toegevoegd.
Hoe moeilijk zijn die scrolls zoals Witch trouwens? Ik heb nu 3 verschillende scrolls met een 7 dagen timer (naam van de summons even kwijt, Witch zat er tussen) en ze raden parties van meerdere personen aan. Aangezien ik solo ben, kan ik dit wel vergeten zeker? Zeker met mijn rotslechte AP/DP van het moment.
Hoe moeilijk zijn die scrolls zoals Witch trouwens? Ik heb nu 3 verschillende scrolls met een 7 dagen timer (naam van de summons even kwijt, Witch zat er tussen) en ze raden parties van meerdere personen aan. Aangezien ik solo ben, kan ik dit wel vergeten zeker? Zeker met mijn rotslechte AP/DP van het moment.
Dat energie in nodes steken was volgens mij +20% droprate op lvl 10. Dusja groot verschil op korte termijn is het niet. met uurtje grinden zal je er weinig van merkenSabrac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:37:
Grunil is zeker gelijkwaardig aan de andere 2, ook als je geen hele dure gems kan kopen. Het is een kwestie van voorkeur.
@whodares
Dagelijke scrolls doe je merendeels in party met ieder minimaal 5 scrollen. Vooral omdat het dan gewoon sneller gaat maar ook omdat je veel blackstones en hunter seals ervan krijgt. Zo profiteer je ook van andere hun scrollen. Gratisss munneyzzzzzz
[ Voor 14% gewijzigd door matrix14 op 14-12-2016 17:12 ]
De scrolls die ik heb zijn Ancient Relic Crystal, Frightening WItch en Goblin Chief. Iemand zin om ze samen te doen? Mijn family name is Amanya, dus je mag me gerust toevoegen 
Ik ag deze scrolls als one-off doen om terug de 3 slots in mijn inventory te krijgen. Als ik niemand vindt die ze mee wilt doen, gaan ze gewoon expiren. Aangezien jullie hier zo vriendelijk zijn geweest om me wat info te geven, vraag ik het liever eerst hier dan randoms mee te pakken
Ik ag deze scrolls als one-off doen om terug de 3 slots in mijn inventory te krijgen. Als ik niemand vindt die ze mee wilt doen, gaan ze gewoon expiren. Aangezien jullie hier zo vriendelijk zijn geweest om me wat info te geven, vraag ik het liever eerst hier dan randoms mee te pakken
Wat je ook nog kan doen, whodares, is een guild vinden, waarmee je gezamelijk dat soort scrolls kan gaan doen. Er zijn genoeg soorten guilds, van kleine tot groot, van lifeskills, fishing, exploration.. tot hardcore pvp / nodewars
Dat klopt. Ik ben nu in een heel nieuwe en casual guild ingegaan. Het aanbod blijft nog wel staan omdat jullie me zo goed geholpen hebben
Erg bedankt, maar van mij hoeft het niet
ik heb meeste van mijn gear al.
Veel te weinig gegrind met het huidige blackstone event

Pfft, 5 TRI dandelion verkocht in de laatste 2 dagen, maar helaas er constant naast gegrepen
het is nog het enige wat ontbreekt voordat ik al m'n geld ga uitgeven..
Heeft wel een ander effect. Nieuwe mijlpaal gehaald in max silver in storage.
Heeft wel een ander effect. Nieuwe mijlpaal gehaald in max silver in storage.

Kamasilve spammen en nightvendor spammen
Sniping is nu nog moeilijker dan voorheen bah.
Sniping is nu nog moeilijker dan voorheen bah.
Mjah, dat doe ik al, tot nu toe 4 dandelions gezien, maar allemaal de verkeerde
Ouch, ja dat is wel shit natuurlijk. Pre-order erop gooien?
staat er al op
elke keer als ik em misloop gooi ik er weer 20m bij op, maar het nadeel is dat er hooguit 6 of 7 dandelions verkopen per week, ik had een tijdje een pre-order op +4, omdat deze veel verkocht. Nu opeens verkopen er een heleboel +6 of +18. En ik durf te wedden dat als ik daar een pre-order op heb, dat het weer iets anders is 
Mijn enige kansen (zoals ik het nu zie) is karanda of de night vendor.. dus uiteindelijk krijg ik em wel.
Mijn enige kansen (zoals ik het nu zie) is karanda of de night vendor.. dus uiteindelijk krijg ik em wel.
Gewoon op +0 laten staan imo en dan 400 mill erop gooien. helaas maar zoveel heb je nodig voor die dande's.
Mjah, dat is inderdaad m'n beste optie, ook al is een +0 al 3 weken niet verkocht =/ Alles op z'n tijd
Gaat je goed af. What's next? TRI earring/rings? of geloof je het eerst wel even?
Zag trouwens dat jullie mr. sunshine ook weer terug naar z'n oude guild is gegaan. Wat heeft die gast een ongelooflijk rotte houding.
Zag trouwens dat jullie mr. sunshine ook weer terug naar z'n oude guild is gegaan. Wat heeft die gast een ongelooflijk rotte houding.
Ja dit was echt heel lucky.. Had ik niet verwacht met zo weinig failstacks (63) probleem was hem iedere keer weer naar tri krijgen tho. Was op 55 fs gekomen voordat ik hem weer tri kreeg.Sabrac schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:01:
Gaat je goed af. What's next? TRI earring/rings? of geloof je het eerst wel even?
Tri Witches blijf ik proberen. Vandaag weer een duo naar tri gefailed. Pre order op tri red coral gedaan om wat accuracy te krijgen. AP zit toch wel goed nu. En daarna duo crescent idd.
Bedoel je Glassy? Dit zit er nog gewoon in hoor. Alleen komt hij weinig nog op ts omdat niemand em echt mag haha. Gast heeft in 3 weken ofzo 13 kutum boxen gehad. Belachelijk.
Nee, bedoelde lemon. Glassy is irritant, maar heeft geen rottige houding, Lemon loopt daarentegen iedereen af te zeiken.
Ahh geloof het of niet maar lemon is best een chille gast ingame. In de guild iig. Misschien loopt hij wel iedereen af te zeiken in pvp maarja hij is zo goed en hij weet echt wel wat hij doet. Dus tbh he meeste waar hij op zeurt is wel waar. Hij is gewoon de beste tamer ingame period.
Mjah, hij mag nog zo goed zijn, maar als je alles en iedereen de grond in trapt in een spel, dan mag ie van mij wel wegblijven. Zoveel mensen die in de RBF hun best doen en dat je dan iemand er tussen hebt die geen goed woord over heeft voor wie dan ook, en niets anders doet dan iedereen afkraken, is gewoon niet leuk spelen. En gezien z'n gear + level, geen wonder, zijn niet veel met die stats.
Ik wil hem wel eens zien in een duel tegen rximmortal of pakuzza, en dan met maar 150 ap ofzo, want anders is het one shot fiesta.
Zijn geklaag op het forum vind ik minder erg, want daar komt ie tenminste nog met argumenten, maar als je ingame niets anders doet dan "you all suck", ga dan iets anders spelen.. je hebt duidelijk geen lol in het spel.
[EDIT]
Uhm.. ok.. en dan gaat je kzarka op eens even naar TRI op 18 stacks. Liverto kan storage in
Ik wil hem wel eens zien in een duel tegen rximmortal of pakuzza, en dan met maar 150 ap ofzo, want anders is het one shot fiesta.
Zijn geklaag op het forum vind ik minder erg, want daar komt ie tenminste nog met argumenten, maar als je ingame niets anders doet dan "you all suck", ga dan iets anders spelen.. je hebt duidelijk geen lol in het spel.
[EDIT]
Uhm.. ok.. en dan gaat je kzarka op eens even naar TRI op 18 stacks. Liverto kan storage in
[ Voor 23% gewijzigd door Sabrac op 26-12-2016 20:04 ]
Geloof me, Lemon doet ook zn best, try-hard. Die gast heeft er bijna singlehanded voor gezorgd dat mensen red-coral earrings gingen gebruiken ipv witch earrings. Dat hij een hekel heeft aan bepaalde classes, ale. Ik vecht geen warriors, 'Sorry bullshit class' zeg ik dan direct. En tuurlijk lemon heeft sick gear, maar die gast heeft echt zn best gedaan. ~2-3 weken langs 10 uur per dag Serendia shrine farmen voor muskan scrolls. Daarna solo Sausan all the time tot hij pretty much 61 was. Kan je haast niet voorstellen 61 bij Sausan. Deze gast heeft zoveel tijd in het spel zitten, hij weet zoveel. Maarja, daarvoor moet je wat meer van hem weten dan alleen zn salt tijdens PvP. Trouwens heeft lemon 198 AP ofzo wat reuze mee valt als je na gaat dat er sorcs/rangers etc met 230-240 rondlopen. Zijn eerste TET koste hem 110+ FS, vanaf iets van 60. Het heeft hem ook niet allemaal mee gezeten.
Waar ik het mee eens ben tho, hij heeft geen lol in het spel. Maar had laatst een thread gelezen van een aantal jaar terug waar Lemon zn life-story verteld. En pfoeeeeee, wil je niet weten haha, basically is dat de reden waarom hij zo toxic is.
Waar ik het mee eens ben tho, hij heeft geen lol in het spel. Maar had laatst een thread gelezen van een aantal jaar terug waar Lemon zn life-story verteld. En pfoeeeeee, wil je niet weten haha, basically is dat de reden waarom hij zo toxic is.
O, ik doe zijn effort ook zeker niet ten onder, zijn gear en level heeft hij zeker bereikt door veel tijd in het spel te steken. En hij weet ook zeker veel van tamers en hoe hij moet spelen. Dat is het probleem ook niet. Het is zijn houding waar ik me aan stoor.. binnenkort zet ik em wel op de ignore list, dan hoef ik me daar niet meer aan te storen
Haha ja precies. Dat heb ik met Glassy gedaan. Al zit hij in mijn guild. Als ik het niet zie kan ik er ook niet op in gaan.
The game is broken for me today.
The game is broken for me today.

[ Voor 31% gewijzigd door LunaTempesta op 27-12-2016 03:48 ]
Ik zou bijna vragen of er nog een leuke guild is, maar als ik de attitude van hierboven lees, dan denk ik dat ik voorlopig eerst solo ga proberen.
Van die tryhards die iedereen de grond in trappen, en dat dan verdedigd wordt is gewoon bizar, en dan de "Sorry bullshit class" niveau opmerkingen. Dat is juist waarom ik op zoek ben naar een andere MMO
Ik speel een spel niet voor de lol, en niet om afgezeken te worden door een paar mensen, en de fans van de paar mensen die het maar geweldig vinden dat hij het doet.
Van die tryhards die iedereen de grond in trappen, en dat dan verdedigd wordt is gewoon bizar, en dan de "Sorry bullshit class" niveau opmerkingen. Dat is juist waarom ik op zoek ben naar een andere MMO
Ik speel een spel niet voor de lol, en niet om afgezeken te worden door een paar mensen, en de fans van de paar mensen die het maar geweldig vinden dat hij het doet.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Gisteren ook weer begonnen met spelen na een hele lange tijd weg te zijn geweest. was tussendoor wel nog 1 keer terug om Ninja te levelen. nu verder gegaan met die ninja ben gisteren even van 50-51 gegaan in de korte tijd die ik had.
Is wel weer wennen zeg al die combo's. Ninja is een stuk moeilijker imo dan Tamer wat ik daar voor speelde
Is wel weer wennen zeg al die combo's. Ninja is een stuk moeilijker imo dan Tamer wat ik daar voor speelde
Ik heb een hoop lol in het spel hoor. Maar als je moet jezelf echt in de pvp gaan verdiepen en dan zie je hoeveel er mis is. Voor example de grab van valkyrie en tamer is stupid, de range van onze grab is minder dan de helft van de andere classes. Een warrior kan van dubbele zo ver ons grabben. Daarbij kan een warrior heb in de awakened form triggeren. Wij niet. Warrior (nog steeds) heeft een 25 ap buff. Valkyrie heeft een 20dp buff. Wat stom is omdat ap natuurlijk veel hoger scaled. Dan zijn er nog dingen als super armor etc op skills en bepaalde 360 knockdown skills van warrior (e.a grave digger).corset schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:25:
Ik zou bijna vragen of er nog een leuke guild is, maar als ik de attitude van hierboven lees, dan denk ik dat ik voorlopig eerst solo ga proberen.
Nu zo ook bij witch. Witch heeft op de Earth skills block en op de lightning skills super armor. Een witch is nu bijna meer tank als een Melee class. Je kan gewoon stil blijven staan. Als ik mijzelf buff met 300+ dp en een witch mij dan met 2 skills dood maakt call ik bullshit. 1 knockdown is all it takes. Ookal heb je end gear game. Zelfs lemon met full tet werd 2 shot door witch.
Ik speel vanaf het begin dit spel voor de pvp, en daar is gewoon veel op aan te merken haha. Neemt niet weg dat het nog steeds een leuk spel is. Maar balance mist.
Dat heeft elke MMO helaas. Maar vind de posts een goed voorbeeld over hoe de community is geworden. Elitisime wordt met alles beschermd, en nieuwe spelers worden op die manier keihard ontmoedigt om nog te gaan spelen.LunaTempesta schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:23:
[...]
Ik heb een hoop lol in het spel hoor. Maar als je moet jezelf echt in de pvp gaan verdiepen en dan zie je hoeveel er mis is. Voor example de grab van valkyrie en tamer is stupid, de range van onze grab is minder dan de helft van de andere classes. Een warrior kan van dubbele zo ver ons grabben. Daarbij kan een warrior heb in de awakened form triggeren. Wij niet. Warrior (nog steeds) heeft een 25 ap buff. Valkyrie heeft een 20dp buff. Wat stom is omdat ap natuurlijk veel hoger scaled. Dan zijn er nog dingen als super armor etc op skills en bepaalde 360 knockdown skills van warrior (e.a grave digger).
Nu zo ook bij witch. Witch heeft op de Earth skills block en op de lightning skills super armor. Een witch is nu bijna meer tank als een Melee class. Je kan gewoon stil blijven staan. Als ik mijzelf buff met 300+ dp en een witch mij dan met 2 skills dood maakt call ik bullshit. 1 knockdown is all it takes. Ookal heb je end gear game. Zelfs lemon met full tet werd 2 shot door witch.
Ik speel vanaf het begin dit spel voor de pvp, en daar is gewoon veel op aan te merken haha. Neemt niet weg dat het nog steeds een leuk spel is. Maar balance mist.
Maar dan wel op fora klagen dat er geen spelers bijkomen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En dat betekend dat er niet over gezeurd mag worden
?
Overigens zijn er de laatste weken enorm veel nieuwe spelers bij gekomen. Zo ook in onze guild hebben wij een aantal lowbies mee genomen. 'Play the class you enjoy most' - zeg ik als ze vragen welke goed is. Want uiteindelijk maakt het toch allemaal niks uit. Omdat wij de realiteit onder ogen zien van de PvP betekend het nog nog niet dat wij andere spelers ontmoedigen, in ieder geval niet bij ons in de guild.
Overigens zijn er de laatste weken enorm veel nieuwe spelers bij gekomen. Zo ook in onze guild hebben wij een aantal lowbies mee genomen. 'Play the class you enjoy most' - zeg ik als ze vragen welke goed is. Want uiteindelijk maakt het toch allemaal niks uit. Omdat wij de realiteit onder ogen zien van de PvP betekend het nog nog niet dat wij andere spelers ontmoedigen, in ieder geval niet bij ons in de guild.
Is er vanuit GoT ook een guild actief in dit spel? en zo ja waar is die op gericht? Ben zelf nog op zoek naar een leuke en actieve guild.
Mijn main char is nu een 33 Wizard en ik ben nog erg veel aan het uitzoeken/opzoeken over alle mogelijkheden van het spel (en dat zijn er wel een paar). Zoek ook een guild die mij daar wat mee op weg kan helpen
Mijn main char is nu een 33 Wizard en ik ben nog erg veel aan het uitzoeken/opzoeken over alle mogelijkheden van het spel (en dat zijn er wel een paar). Zoek ook een guild die mij daar wat mee op weg kan helpen
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
komt denk ik ook door die servers dat je bonus xp krijgt voor als je een maand of langer niet online bent geweest.LunaTempesta schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:25:
En dat betekend dat er niet over gezeurd mag worden?
was echt rip voor mij

Let op: