Dan weet je dat guild en clan in dit spel niet hetzelfde zijn..PaRaDoX4 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:13:
[...]
guild, clan allemaal één pot nat
(+ level 50 leader) silver is met trading niet zo moeilijk aan te komen
Miezjell schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:14:
[...]
Dan weet je dat guild en clan in dit spel niet hetzelfde zijn..
ofc i know maar ik zie ons niet in de eerste weken al zover komen dat we een serieuze guild zijn. + iedereen begrijpt wat ik bedoel + guild is ons streven, moet ik nog even doorgaan
niet zo mierenneuken

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Sowieso dat ik zondag niet voor de middag mijn bed uit kom
Ik ben van plan om zondag tussen 11:00-13:00 uur te gaan spelen. De bedoeling is toch dat iemand een server in dit topic gaan plaatsen? Zodat iedereen (die wil) weet in welke server we allemaal gaan? Of weten we al op welke server we gaan?PaRaDoX4 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:48:
De guild komt net zoals beta op Alustin te staan.
als er tweakers zijn die samen met mij onze activiteiten als guild en andere groepszaken willen beheren/regelen stuur me even een dm.
ik weet nog niet zeker of ik zondagochtend al meteen online zal zijn dus er is een kans dat het aanmaken van de guild uitgesteld wordt tot de avond of iemand moet het over willen nemen, dus ook hiervoor, dm mits geintresseerd (guild name is gereserveert dus moet ik rechten doorgeven)
En ik wil nog kijken of ik mijn Wizard iets anders kan maken. Helaas werkt de Creation tool ook niet meer.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
als de namen van de server hetzelfde zijn als CBT2 dan zitten we ook nu weer op Alustin
dit zet ik ook vrijwel direct op de OP
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Many people keep asking us about the server structure at release and by now we are comfortable enough, that our planned structure will go live as described below, to share it with you.PaRaDoX4 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:33:
als de namen van de server hetzelfde zijn als CBT2 dan zitten we ook nu weer op Alustin
Initial setup will be similar to CBT2.
We will have two Servers for each region. (2xEU, 2xNA)
Each server will have 9 channels.
Update
NA Servers
Edan
Orwen
EU Servers
Jordine
Alustin
Jordine all the way here ;p
nee maakt me eigenlijk geen reet uit maar we speelde in beta met een groepje op jordine dus dachten dit gewoon weer te doen met release
nee maakt me eigenlijk geen reet uit maar we speelde in beta met een groepje op jordine dus dachten dit gewoon weer te doen met release
Ik heb deze game de laatste dagen pas ontdekt en eens goed bekeken. Had ervoor wel al van gehoord maar had niet zo veel tijd/interesse.
Als er iemand nog een guestpass over heeft wil ik die gerust in gebruik nemen om de game eens te testen voor ik beslis het te kopen.
Als er iemand nog een guestpass over heeft wil ik die gerust in gebruik nemen om de game eens te testen voor ik beslis het te kopen.
Voor zover ik weet en zie in de spelerslijst speelde veel tweakers op alustin. Dit is de enige reden dat de guild daar komt.
Wat de meerderheid wilt
Wat de meerderheid wilt
Mij maakt het sowieso helemaal niets uit waar we gaan spelen, zolang ik het maar voor de launch weet
Ga er maar vanuit dat het Alustin zal zijn
Gooi je 08:00 UTC in google, doet hij volgens mij wat verkeerd:
20:00 Friday, Coordinated Universal Time (UTC) is
21:00 Friday
Maar dat zou toch gewoon 08:00 in de ochtend moeten zijn (09:00 voor ons)?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Doet het prima hier.SinergyX schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:56:
Gooi je 08:00 UTC in google, doet hij volgens mij wat verkeerd:
08:00 Friday, Coordinated Universal Time (UTC) is
09:00 Friday, Central European Time (CET)
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Wij lopen 1 uur voor op de UTC.
Dus het zou nu niet meer mogelijk moeten zijn om de game te pre-orderen. Hieronder alle gegevens op een rijtje. Ik heb alle datums/tijden al veranderd naar onze GMT+1.
As Black Desert Online’s second Closed Beta draws to a close, we would like to thank everyone who participated in our Alpha and Beta stages and helped improve the game in the process. As we are gearing up for launch we have some important dates to share.
Bron: https://www.blackdesertonline.com/news/view/64
Dus het zou nu niet meer mogelijk moeten zijn om de game te pre-orderen. Hieronder alle gegevens op een rijtje. Ik heb alle datums/tijden al veranderd naar onze GMT+1.
As Black Desert Online’s second Closed Beta draws to a close, we would like to thank everyone who participated in our Alpha and Beta stages and helped improve the game in the process. As we are gearing up for launch we have some important dates to share.
- If you haven’t done so already, you will have up to February 26th, 09:00 GTM+1 to place your pre-order and receive a head start of up to 96 hours as well as exclusive items such as pets, horses, costumes, and weapon skins. Pre-order holders can also reserve their names ahead of launch.
- The name reservation for pre-order holders is possible up until the 27th of February, 09:00 GMT+1.
- Pre-order package items can be claimed from your account starting from the 28th of February, 09:00 GMT+1.
- Head start for Conqueror’s package holders starts the 28th of February, 09:00 GMT+1.
- Head start for Explorer’s package holders starts the 1st of March, 09:00 GMT+1.
- Head start for Traveler’s package holders start the 2nd of March, 09:00 GMT+1.
Bron: https://www.blackdesertonline.com/news/view/64
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Apart
Denk dat het de zondag ook wel wat druk zal zijn, denk mijn schema toch wat aan te passen voor mijn Todo list.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Distributing Guest passes will be available after official launch on 03.03!
Voor iedereen die t ons gevraagd heeft
Cool!PaRaDoX4 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:16:
Distributing Guest passes will be available after official launch on 03.03!
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
Heeft iemand de client al laten patchen? Wat is je versienummer?
Xbox Live: Ofthewell NL
Ben aan het downloaden met 66 mb/s. Wat ik knap vind want krijg maar 30 van provider

Haha had hier precies hetzelfde xDPaRaDoX4 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:19:
Ben aan het downloaden met 66 mb/s. Wat ik knap vind want krijg maar 30 van provider
Net nog even gekeken, patch ver. 1.0.0.39.Hairball schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 01:48:
Heeft iemand de client al laten patchen? Wat is je versienummer?
Zelfde versie hier, neem aan dat we met de beta versie gewoon verder kunnen spelen.Diigii schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:58:
[...]
Net nog even gekeken, patch ver. 1.0.0.39.
Als je de CBT2 client hebt, heb je alleen een patch nodig.SinergyX schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:15:
[...]
Zelfde versie hier, neem aan dat we met de beta versie gewoon verder kunnen spelen.
Heb je die patch al gehad?MRCL schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:36:
[...]
Als je de CBT2 client hebt, heb je alleen een patch nodig.
Xbox Live: Ofthewell NL
Die gaat pas live wanneer de servers live gaan morgenvroeg.
Of dat heb ik tenminste gehoord op de BDO official forums.
Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.
Nieuwe dev diary beschikbaar http://forum.blackdeserto...?/topic/23484-pm-diary-3/
Belangrijke info voor headstart: extra server, cash shop sales, party loot.
Belangrijke info voor headstart: extra server, cash shop sales, party loot.
In CBTs we had some issues with the quest at the early stage where you have to kill different kind of Imps. Once the beginning area is cleared, the world opens up and users will have plenty of monsters to hunt.
Anyhow, our team is prepared for the Imp Rush!
And someone told me I couldn’t do multitasking…. Pffff. -_-
Beter dat scheelt 3 uur
Ben over een goed uur op teamspeak te vinden jongens;)
Anyhow, our team is prepared for the Imp Rush!
And someone told me I couldn’t do multitasking…. Pffff. -_-
Beter dat scheelt 3 uur

Ben over een goed uur op teamspeak te vinden jongens;)
Goedemorgen, krijg momenteel alleen nog maar een error -100 als ik wil inloggen. Iemand al ingame kunnen komen ?
Gok dat er iets teveel mensen willen inloggen?Arundo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:08:
Goedemorgen, krijg momenteel alleen nog maar een error -100 als ik wil inloggen. Iemand al ingame kunnen komen ?
Ik krijg:
Failed to load the browser.Please restart the launcher. with error (-102)
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 28-02-2016 09:16 ]
Same here, maar de 4de keer kwam ik er gewoon in.
Maar beste lijkjt mij om eerst je char te aanmaken voordat je alles gaat claimen, gewoon uit voorzorg ^^
Maar beste lijkjt mij om eerst je char te aanmaken voordat je alles gaat claimen, gewoon uit voorzorg ^^
Halverwege deze maand de explorer pre order gekocht, volgens mij kun je er dan vanaf 1 maart spelen.
Zijn er nog wat volwassen guilds in ontwikkeling, voor diegene die werken, een social leven hebben en daarnaast tijd over hebben voor een MMO?
Zijn er nog wat volwassen guilds in ontwikkeling, voor diegene die werken, een social leven hebben en daarnaast tijd over hebben voor een MMO?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Verwijderd
dacht ik morgen te kunnen spelen, blijkt het pas overmorgen te zijn.... had ik beter toch de duurste package gekocht... grmbl....
in principe is de guild die hier aangemaakt wordt precies dat. okay de een zal meer tijd hebben als de ander maar precies zoals jij ben ik doordeweeks ook druk met werk.Bajo schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:32:
Halverwege deze maand de explorer pre order gekocht, volgens mij kun je er dan vanaf 1 maart spelen.
het zal hier meer om het gezellig gamen gaan + het hier en daar fanatieke pogingen doen voor een stukje guild land
AlustinRicmaniac schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:33:
Voor welke server is tweakers gegaan uiteindelijk?
[ Voor 7% gewijzigd door PaRaDoX4 op 28-02-2016 11:04 ]
Ik zit ook op Alustin, m'n claims nog niet binnen, maar alvast 2 characters aangemaakt
M'n thingstodo loopt achter
Still downloading ( ik geloof weinig van die 60 mb/s
) uurtje en dan ben ik er ook
clan is aangemaakt op Alustin. wil je erin kan je me op teamspeak vinden of me even een dm sturen

clan is aangemaakt op Alustin. wil je erin kan je me op teamspeak vinden of me even een dm sturen
[ Voor 37% gewijzigd door PaRaDoX4 op 28-02-2016 12:35 ]
Ik lees op de officiele forums dat mensen alleen maar klagen over de pre-start en dat ze willen dat de servers offline worden gehaald zodat deze bugs eerst opgelost worden.
http://forum.blackdeserto...vers-need-to-go-down-now/
http://forum.blackdeserto...vers-need-to-go-down-now/
[ Voor 20% gewijzigd door Ryatzu op 28-02-2016 12:59 ]
Ik heb ook mijn char aangemaakt.
Atrensis Exodar
Ook heb ik via de website die items opgevraagd, maar het lijkt er ook nog niet op dat ik deze heb ontvangen. Dit zou via de in-game mail moeten komen?
Atrensis Exodar
Ook heb ik via de website die items opgevraagd, maar het lijkt er ook nog niet op dat ik deze heb ontvangen. Dit zou via de in-game mail moeten komen?
Ja, maar kan tot 24 uur duren, dus heb geduld 
En servers down voor die paar dingen? Neuh dank je.
En servers down voor die paar dingen? Neuh dank je.
ik merk iig niks van bugs. een release van een mmo is nooit vlekkeloos maar moet zeggen dat ik me nergens aan erger atm
Hier en daar wat lag, UI blijft soms hangen op een quest of tooltip, maar simpele switch van channel of character lost dat vrij snel op. Vooralsnog inderdaad een vrij nette launch.PaRaDoX4 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:15:
ik merk iig niks van bugs. een release van een mmo is nooit vlekkeloos maar moet zeggen dat ik me nergens aan erger atm
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 28-02-2016 13:18 ]
stiekem toch wel nieuwsgierig naar dit spel. Hoe zit het met de endgame?
Er is geen 'end-game', de end-game ben je zelf (exploren, craften, pvp etc).whatupdoc schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:54:
stiekem toch wel nieuwsgierig naar dit spel. Hoe zit het met de endgame?
idd geen end-game. er is een soft-lvl cap van level 50. daarna level je nog door tot oneindig maar je hebt zo achterlijk veel exp nodig.
Ik heb het spel ook aangeschaft, ik kan woensdag als het goed is beginnen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan, ondertussen zal ik deze thread volgen.
Ben benieuwd hoe het zal gaan, ondertussen zal ik deze thread volgen.
Als mijn vrienden spelen op Jordine, dus daar ga ik de guestpass ook op uitproberen. Helaas
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Voorheen had ik de beta heel kort gespeeld. Ik wist eigenlijk al wel dat ik de game wilde gaan spelen en daarbij had ik gelijk de Conqueror’s pack gekocht. Ik moet zeggen dat ik in een behoorlijk lange tijd niet zoveel plezier gehad met een MMO. Zelfs met het niet veel doen vliegt de tijd voorbij. De beta had ik weinig gespeeld omdat ik toch de eerste keer de ervaring van een game spelen het beste vindt. Maar ik moet zeggen ondanks dat ik veel video's heb gezien, dat ik toch wel veel moet leren. De kleine dingen zoals het verbinden van nodes (voor trade routes). Daar heb ik dus gelijk mijn eerste vraag:
1) Op dit moment heb ik gewoon heel wat contribution points gekoppeld aan bepaalde nodes, is dit ook de correcte manier om dit te doen? Ik las op het internet dat je namelijk ook gele verbindingslijnen kan krijgen, gebeurd dit als je echte steden aan elkaar hebt gekoppeld?
2) Ik zag ook dat je deze points weer terug kan krijgen, maar is het mogelijk dat je alles kan verbinden met contribution points, of krijg je maar een x-aantal punten die je zelf op een correcte manier moet verdelen?
Toen ik gisteravond inlogd kreeg ik verschillende berichten met mijn items erin. Het duurde bij mij ongeveer 9 uur voordat ik mijn items had gekregen. Sommige items had ik een kwartier later opgevraagd, en ik kreeg ze ook een kwartier later dan mijn andere items binnen.
Ik heb ook een NL/BE/Engelse guild gejoined. Best wel een "hardcore" guild, waarbij het toch wel gewenst dat je over een maand aanwezig bent bij bepaalde events. Normaal gesproken join ik niet zo snel zulke guilds, maar nu lijkt het mij wel vet
Hier nog twee screenshots:

Zoals je ziet is de helm nu dicht. Wanneer je in combat gaat, gaat de helm automatisch dicht.

De pet die ik heb gekozen is een Hawk. Wanneer je stil staat gaat hij ook op je schouders zitten
.
Daarnaast moet ik nog kijken hoe dat praten in-game werkt. Je hebt een NPC waarbij je bepaalde punten moet hebben om te praten. En deze punten krijg je door allemaal NPC's in bolletjes te plaatsen. Ik moet nog uit zien te vinden hoe ik dit moet doen. Ik was er gisteren mee bezig en toen waren al mijn energy points op. (random plaatje van internet: http://blackdesert.info/a...resources/34/intimacy.jpg)
1) Op dit moment heb ik gewoon heel wat contribution points gekoppeld aan bepaalde nodes, is dit ook de correcte manier om dit te doen? Ik las op het internet dat je namelijk ook gele verbindingslijnen kan krijgen, gebeurd dit als je echte steden aan elkaar hebt gekoppeld?
2) Ik zag ook dat je deze points weer terug kan krijgen, maar is het mogelijk dat je alles kan verbinden met contribution points, of krijg je maar een x-aantal punten die je zelf op een correcte manier moet verdelen?
Toen ik gisteravond inlogd kreeg ik verschillende berichten met mijn items erin. Het duurde bij mij ongeveer 9 uur voordat ik mijn items had gekregen. Sommige items had ik een kwartier later opgevraagd, en ik kreeg ze ook een kwartier later dan mijn andere items binnen.
Ik heb ook een NL/BE/Engelse guild gejoined. Best wel een "hardcore" guild, waarbij het toch wel gewenst dat je over een maand aanwezig bent bij bepaalde events. Normaal gesproken join ik niet zo snel zulke guilds, maar nu lijkt het mij wel vet
Hier nog twee screenshots:

Zoals je ziet is de helm nu dicht. Wanneer je in combat gaat, gaat de helm automatisch dicht.

De pet die ik heb gekozen is een Hawk. Wanneer je stil staat gaat hij ook op je schouders zitten
Daarnaast moet ik nog kijken hoe dat praten in-game werkt. Je hebt een NPC waarbij je bepaalde punten moet hebben om te praten. En deze punten krijg je door allemaal NPC's in bolletjes te plaatsen. Ik moet nog uit zien te vinden hoe ik dit moet doen. Ik was er gisteren mee bezig en toen waren al mijn energy points op. (random plaatje van internet: http://blackdesert.info/a...resources/34/intimacy.jpg)
Geel krijg je als je alle direct-gekoppelde nodes 'contribute', elke node is altijd gekoppeld aan minimaal 1 ervoor en 1 erna (soms 3), wil je bv ash halen met je worker (vlakbij de rivier) zal je vanaf 1 van de 2 towns een compleet gele verbinding hebben naar die node. Bij bv traden tussen Heidel en Velia zal je dus een complete gele-verbinding moeten hebben tussen die 2 steden, anders krijg je maar 30% van de marktprijs.Diigii schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:25:
Je kan op elk moment je contribution intrekken, krijg je dezelfde punten weer terug. Maar je verliest daarmee wel je 'investment', zegmaar je affinity met die node/stad.
Het huidige max is afaik 300 punten, maar dat is gigantisch end-content. Vanuit quests krijg je een soort van medaile die 50 contribution exp krijgt, progressief krijg je dus elke keer een punt (begin is het nog 1 punt bij 50 exp, maar verder wordt het al 400 per 1 punt).
Ik heb mijn mini imperium inmiddels draaien, beer voor de workers en materials voor wagon (shabby), nu weer rustig verder met de questchain (ben nu 16 witch en 18 valkyr).
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 29-02-2016 09:41 ]
Ik wil niet aan bedelen, maar heeft er iemand toevallig een guest pass over?
Zou toch de game eens willen proberen.
Sure, ik heb er 3 over. Alleen even zoeken waar ik ze kan claimenRyatzu schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:44:
Ik wil niet aan bedelen, maar heeft er iemand toevallig een guest pass over?
Edit: in mijn BDO account staat de guest pass nog op pending.
[ Voor 9% gewijzigd door Audiowaste op 29-02-2016 09:48 ]
Ah mooi, bedankt voor de uitleg. Ik ben bezig om de eerste stad en Velia te koppelen. Ik moet nog een stukje bij de Imp Cave en dan heb ik als het goed is een volledige connectie tussen de twee steden.SinergyX schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:39:
[...]
Geel krijg je als je alle direct-gekoppelde nodes 'contribute', elke node is altijd gekoppeld aan minimaal 1 ervoor en 1 erna (soms 3), wil je bv ash halen met je worker (vlakbij de rivier) zal je vanaf 1 van de 2 towns een compleet gele verbinding hebben naar die node. Bij bv traden tussen Heidel en Velia zal je dus een complete gele-verbinding moeten hebben tussen die 2 steden, anders krijg je maar 30% van de marktprijs.
Je kan op elk moment je contribution intrekken, krijg je dezelfde punten weer terug. Maar je verliest daarmee wel je 'investment', zegmaar je affinity met die node/stad.
Het huidige max is afaik 300 punten, maar dat is gigantisch end-content. Vanuit quests krijg je een soort van medaile die 50 contribution exp krijgt, progressief krijg je dus elke keer een punt (begin is het nog 1 punt bij 50 exp, maar verder wordt het al 400 per 1 punt).
Ik heb mijn mini imperium inmiddels draaien, beer voor de workers en materials voor wagon (shabby), nu weer rustig verder met de questchain (ben nu 16 witch en 18 valkyr).
Vandaag nog maar meer informatie opzoeken over die workers etc.
Daarnaast heb ik ook nog geen professions gekozen. Traden (weet niet of dit een officiële professions is?) en Horse Breeding lijkt mij wel leuk.
@Audiowaste: Als het goed is kunnen Guest Passes pas vanaf 3 maart (Officiële launch) gebruikt worden.
Gisteren alleen nog maar quests gedaan, verder moet ik nog heel veel uitzoeken hoe alles werkt:
- Node management
- Trading
- Crafting
- Professions etc.
Vanavond dat eerst eens allemaal goed gaan uitzoeken, voordat ik later nog alles opnieuw moet gaan doen.
- Node management
- Trading
- Crafting
- Professions etc.
Vanavond dat eerst eens allemaal goed gaan uitzoeken, voordat ik later nog alles opnieuw moet gaan doen.
Ah denk wellicht met de pre-start te maken nog.Audiowaste schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:46:
[...]
Sure, ik heb er 3 over. Alleen even zoeken waar ik ze kan claimen
Edit: in mijn BDO account staat de guest pass nog op pending.
Denk dat je ze woensdag hebt, kan je mij dan een PM sturen? Thanks
guest passes werken pas bij release.
ik ben gisteren volledig bezig geweest met trading crafting en workers (dus ook nodes)
als je het eenmaal door hebt is het geen rocket science.
als ik je een tip mag geven als je wilt gaan traden. ga zo snel mogelijk in vellia een carriage bouwen. leer je meteen alles, crafting, noding, workers. en het scheelt zoveel als je met een carriage kan rijden.
probeer ook zo snel mogelijk een worker aan te schaffen. deze levelen ook mee namelijk
ik ben gisteren volledig bezig geweest met trading crafting en workers (dus ook nodes)
als ik je een tip mag geven als je wilt gaan traden. ga zo snel mogelijk in vellia een carriage bouwen. leer je meteen alles, crafting, noding, workers. en het scheelt zoveel als je met een carriage kan rijden.
probeer ook zo snel mogelijk een worker aan te schaffen. deze levelen ook mee namelijk
[ Voor 93% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-02-2016 10:13 ]
Vanavond maar is kijken dan. Ik ben bezig met het connecten van Nodes van de eerste stad waar je begint naar Velia.PaRaDoX4 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:02:
guest passes werken pas bij release.
als ik je een tip mag geven als je wilt gaan traden. ga zo snel mogelijk in vellia een carriage bouwen. leer je meteen alles, crafting, noding, workers. en het scheelt zoveel als je met een carriage kan rijden
Handiger is gewoon geld verdienen (met wat dan ook), dan die flimsy (35k) of shabby (100k) te kopen. Zodat je al je contributionpunten kan stoppen in het linken van de steden.PaRaDoX4 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:02:
als ik je een tip mag geven als je wilt gaan traden. ga zo snel mogelijk in vellia een carriage bouwen. leer je meteen alles, crafting, noding, workers. en het scheelt zoveel als je met een carriage kan rijden
Het opzetten van wagon-bouwen is best pittig, Bronze ignots krijg je niet snel (met name tin) en je bent al 15k kwijt voor een wagon-horse, dat je per saldo zeker aan het begin goedkoper uitbent met gewoon die 35k versie. Hopelijk vandaag kan ik m'n eerste shabby afmaken, alleen het maken van dat ding is al een worload van 6 uur totaal (al kan je die verdelen over je workers).
Ik ben gewoon die lvl40 zone ingegaan om die node te unlocken, kon ik meteen met een worker daar aan de gang, ik heb dus 33 contribution invested enkel om sneller wagons te maken
En nog handige tip voor workers:
Goblins hebben initieel maar 10 energy (dus 10 runs) maar lopen enorm snel.
Humans hebben 25-35 energy, maar zijn vrij traag.
Zo'n tin node is met goblin iets over 1 uur, maar met human ruim 2 uur per run, zet je humans op korte loopafstand en goblins op de lange afstanden (geen idee hoe die gigants werken).
[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 29-02-2016 10:23 ]
Ik heb een screenshot van het internet gehaald. Op dit mometn ben ik bezig om het stadje linksbovenin helemaal te verbinding met Velia. Ik ken het spel nog niet zo heel goed, maar ben ik daarmee wel goed bezig? Dat ik niet bepaalde dingen zit te verprutsen? Of is het altijd goed van hoe meer je verbind, hoe beter het is?
Op de screenshot hieronder zie je ook al gele lijnen, die route bedoel ik ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Diigii op 29-02-2016 11:14 ]
Ligt er beetje aan wat je er mee wil doen, qua trading maakt het niet uit, deze lijkt specifiek voor trading (farm halverwege heeft ook trader), ikzelf ga juist via de noordkust met 2 mining-nodes (copper/iron), is 1 node minder nodig maar je hebt dan geen tussen-tradepoints.
edit, zie op plaatje dat hij niet volledig gelinkt is naar eerste stadje, zal we een reden hebben denk ik.
Gele lijnen tussen punten zorgen voor 2 dingen:
-Vanaf de stad tot aan een node, je kan dan een worker naar die node sturen. Ook alle 'rare' spul wat je rond die node loot (copper coin etc) kan je voor volledige prijs verkopen in de stad waarna die node is gekoppeld.
-vanaf stad naar stad, hiermee kan je dus de trade-items kopen en verkopen tussen de 2 steden en je kan een wagen huren om materials van de ene opslag naar de andere te sturen.
Dus denk na wat je precies wil doen. Ik heb dus de noordkust omdat ik buiten traden (doe ik nog niet) copper wil minen met workers en makkelijk materials van Velia naar Olvia kan sturen. Wil je veel gaan traden (met je lage lvl trading kan je vaak maar 1-2 items kopen), wil je natuurlijk juist veel trade-nodes hebben.
edit, zie op plaatje dat hij niet volledig gelinkt is naar eerste stadje, zal we een reden hebben denk ik.
Gele lijnen tussen punten zorgen voor 2 dingen:
-Vanaf de stad tot aan een node, je kan dan een worker naar die node sturen. Ook alle 'rare' spul wat je rond die node loot (copper coin etc) kan je voor volledige prijs verkopen in de stad waarna die node is gekoppeld.
-vanaf stad naar stad, hiermee kan je dus de trade-items kopen en verkopen tussen de 2 steden en je kan een wagen huren om materials van de ene opslag naar de andere te sturen.
Dus denk na wat je precies wil doen. Ik heb dus de noordkust omdat ik buiten traden (doe ik nog niet) copper wil minen met workers en makkelijk materials van Velia naar Olvia kan sturen. Wil je veel gaan traden (met je lage lvl trading kan je vaak maar 1-2 items kopen), wil je natuurlijk juist veel trade-nodes hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 29-02-2016 11:37 ]
ik zou een 2 tradingsnodes dichter bij elkaar pakken.Diigii schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:14:
Ik heb een screenshot van het internet gehaald. Op dit mometn ben ik bezig om het stadje linksbovenin helemaal te verbinding met Velia. Ik ken het spel nog niet zo heel goed, maar ben ik daarmee wel goed bezig? Dat ik niet bepaalde dingen zit te verprutsen? Of is het altijd goed van hoe meer je verbind, hoe beter het is?
[afbeelding]
dat guard kamp en velia bijvoorbeeld.
dit omdat olivia en velia niet genoeg winst geeft om de tijd te rechtvaardigen.
en ik bedoel wagon bouwen omdat je om dat te doen alles een keer aanbod komt. uiteindelijk is het je eigen keus uiteraard
Edit: AudioWaste zit in de tweakers guild en kan ook mensen inviten, dus hij is ook te benaderen mocht je in de guild willen
[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 29-02-2016 18:17 ]
Heb zelf de conquerer pack en ben dus al even aan het rondbazuinen.
Lekker verkennen.
Nodes, contribution points is een mooi systeem. En doordat je de punten gerefund krijgt is dingen uitproberen ook niet een probleem. Ik noem het "Knutseltijd!"
Maar even terzijde.
Ik heb een aantal keer gelezen dat er een tweakers guild is. En kan nu niet zeggen dat ik ergens heb gelezen hoe en/of wat ik moet doen om daarvoor te applyen (als dat nog uberhaupt kan).
Lekker verkennen.
Nodes, contribution points is een mooi systeem. En doordat je de punten gerefund krijgt is dingen uitproberen ook niet een probleem. Ik noem het "Knutseltijd!"
Maar even terzijde.
Ik heb een aantal keer gelezen dat er een tweakers guild is. En kan nu niet zeggen dat ik ergens heb gelezen hoe en/of wat ik moet doen om daarvoor te applyen (als dat nog uberhaupt kan).
Als ik online ben ben ik dat ook altijd op TS (te vinden in OP), hier kan je dus altijd proberen of je me tegenkomt. Ben ik er niet kan je ook contact opnemen met Audiowaste. deze heeft ook invite rechten.ErikRedbeard schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 02:25:
Maar even terzijde.
en er is nog plek zat joh
Ben zeer benieuwd naar deze mmo! Heb de travelers pack gekocht dus ik kan er morgen mee aan de slag.
Hebben jullie nog guides die interesant zijn om te lezen mbt gameplay?
Twitch.tv/coelijoeli
Die AH 30% sales tax is niet leuk meer, je houd geen klote over

Ik ben echter wel beperkt online vanwege werk, vriendin en speel ook nog vaker op PS4.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:01:
[...]
Als ik online ben ben ik dat ook altijd op TS (te vinden in OP), hier kan je dus altijd proberen of je me tegenkomt. Ben ik er niet kan je ook contact opnemen met Audiowaste. deze heeft ook invite rechten.
en er is nog plek zat joh
dit is wel een goeie voor farm spotsCoeliJoeli schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:25:
Ben zeer benieuwd naar deze mmo! Heb de travelers pack gekocht dus ik kan er morgen mee aan de slag.
Met google zijn er voor elk onderwerp wel guides te vinden
Gisteren met de guild een fishing event gedaan. Hierbij zijn we met de guild naar Velia gegaan. Bij een NPC die daar staat kan je een fishing rod kopen. Vervolgens hadden wij een event waarbij we 100 Mudskippers moesten vangen. Helaas was het behoorlijk crowded bij de fishing spots. Wanneer je je fishing rod equipped dan krijg je een melding hoeveel vis er in de buurt zit. Gisteren stond hij op "Exhausted". Het duurde ongeveer 2-3 minuten voordat je een vis aan de lijn hebt.

Ik had zelf helaas geen Mudskippers gevangen maar wel andere vissoorten. Denk dat ik in een uur tijd iets van 30-50k silver heb verdiend. Met dit geld had ik een totaal bedrag van 135k silver. Ik heb een "Shabby Wagon" aangeschaft (kost 100k silver).
Toen heb ik mijn eerste traderun gedaan. Ik heb namelijk de steden verbonden met elkaar. En wanneer dit succesvol is dan wordt de verbindingslijn Goudkleurig, ipv. wit. 2e run lekker veel kunnen verdienen. Items kunnen verkopen voor 120-125%.
Er maar voor zorgen dat ik vandaag iets van level 20-25 (of hoger) wordt. De bovenstaande guide ook maar is doorlezen. Tot nu toe veel ge-explored en professions getrained en niet extreem veel geleveled.
Hieronder nog 2 screenshots van mijn avontuur

Ik had zelf helaas geen Mudskippers gevangen maar wel andere vissoorten. Denk dat ik in een uur tijd iets van 30-50k silver heb verdiend. Met dit geld had ik een totaal bedrag van 135k silver. Ik heb een "Shabby Wagon" aangeschaft (kost 100k silver).
Toen heb ik mijn eerste traderun gedaan. Ik heb namelijk de steden verbonden met elkaar. En wanneer dit succesvol is dan wordt de verbindingslijn Goudkleurig, ipv. wit. 2e run lekker veel kunnen verdienen. Items kunnen verkopen voor 120-125%.
Er maar voor zorgen dat ik vandaag iets van level 20-25 (of hoger) wordt. De bovenstaande guide ook maar is doorlezen. Tot nu toe veel ge-explored en professions getrained en niet extreem veel geleveled.
Hieronder nog 2 screenshots van mijn avontuur

Bedankt! Jaa normaliter gebruik ik Google maar ik dacht misschien hebben jullie specifieke guides die jullie zelf aanradenPaRaDoX4 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:41:
[...]
dit is wel een goeie voor farm spots
Met google zijn er voor elk onderwerp wel guides te vinden
@Diigii Wat ziet het spel er toch mooi uit!
Twitch.tv/coelijoeli
Vandaag gestart met minimale kennis van het spel, hooguit 10 minuten cb2 gedaan, maar meer niet.
Ga me hier zeker mee vermaken.
Mocht iemand een volwassen guild voor casuals hebben, dan hoor ik het graag.
Server Alustin
Naam: Femy
Familienaam: Windsun
edit: Kwam nog een link tegen met wat goede info, geen idee of dit al eerder gemeld is.
https://docs.google.com/d...ew#heading=h.y6ndxnyg9br4
Ga me hier zeker mee vermaken.
Server Alustin
Naam: Femy
Familienaam: Windsun
edit: Kwam nog een link tegen met wat goede info, geen idee of dit al eerder gemeld is.
https://docs.google.com/d...ew#heading=h.y6ndxnyg9br4
[ Voor 28% gewijzigd door Bajo op 01-03-2016 11:16 . Reden: link geplaatst ]
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
de tweakers guild is open voor iedereen dus je bent zeker welkom. ook voor jou zoek me eens op op teamspeak of stuur me hier een dm en dan komt het wel in ordeBajo schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:11:
Kan je zomaar uit een guild gaan? Ik wil nog eerst kijken hoe deze guild mij bevalt. Maar ik heb geen zin om een fee te betalen omdat ik uit de guild ben gestapt.PaRaDoX4 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:37:
[...]
de tweakers guild is open voor iedereen dus je bent zeker welkom. ook voor jou zoek me eens op op teamspeak of stuur me hier een dm en dan komt het wel in orde
Persoonlijk ben ik wel opzoek naar iets meer dan een casual guild. Maar als er genoeg mensen inzitten dan zou het geen probleem moeten zijn. Dan zijn er altijd wel mensen die wel events etc willen doen.
@CoeliJoeli: Ja het spel ziet er geweldig uit. Draai hem op Max. settings op 3440x1440. Het spel draait ook heel erg goed. Niet altijd 60 fps, maar ik nooit onder de 30 fps. Terwijl een MMO zoals Blade & Soul erg goed loopt, maar zodra je een boss battle hebt zakt de fps soms naar 15.
Klinkt goed!Diigii schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:02:
[...]
@CoeliJoeli: Ja het spel ziet er geweldig uit. Draai hem op Max. settings op 3440x1440. Het spel draait ook heel erg goed. Niet altijd 60 fps, maar ik nooit onder de 30 fps. Terwijl een MMO zoals Blade & Soul erg goed loopt, maar zodra je een boss battle hebt zakt de fps soms naar 15.
Twitch.tv/coelijoeli
Uiteraard ben je welkom. Ik wil even kijken hoe we het gaan aanpakken met de guild. Als deze langzaam vol druppelt is het misschien een idee om er 2 te maken. 1 voor casual en 1 voor de harde pvp.Diigii schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Kan je zomaar uit een guild gaan? Ik wil nog eerst kijken hoe deze guild mij bevalt. Maar ik heb geen zin om een fee te betalen omdat ik uit de guild ben gestapt.
Persoonlijk ben ik wel opzoek naar iets meer dan een casual guild. Maar als er genoeg mensen inzitten dan zou het geen probleem moeten zijn. Dan zijn er altijd wel mensen die wel events etc willen doen.
Maar zover is het nog lang niet. Vooralsnog deel ik je mening en ben ik wel in voor events of raids
Tweakers guild zit op Alustin
Er is afgesproken dat we op Alustin gingen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ga er maar vanuit dat de guild op deze server is aangemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:31:
Op welke Server zit de Tweakers Guild ?
Edit: Zie post hierboven
[ Voor 4% gewijzigd door Diigii op 01-03-2016 13:03 ]
Voor de tweakers die al een aantal keer gevraagd hebben of ze in de guild mogen:
Ik ben een groot deel van de avond online en bereikbaar.
Ik ga vanavond eens wat guild feitjes uitzoeken en verder racen naar lvl 50
Ik ben een groot deel van de avond online en bereikbaar.
Ik ga vanavond eens wat guild feitjes uitzoeken en verder racen naar lvl 50
Kan het wezen, dat mensen elkaar mislopen, door die standaard kanalen per server?
Je moet uiteraard in het zelfde kanaal zijn als de persoon die je wilt tegenkomen
Wij zitten standaard in channel Velia op Alustin
Hi mensen, heeft er iemand voor mij een paar dagen free pass? ik zou het spel graag uitproberen en ik zag dat je bij aankoop een paar free passes krijgt.
Zou tof zijn als iemand er een over heeft.
Thanks alvast
Thanks alvast
Weet iemand hoe het zit met die guest passes en je progress in-game? Raak je na die 7 dagen je progress kwijt, of kan je nadat je het spel hebt gekocht verder waar je gebleven was? Ik kan het helaas nog nergens vinden, had gehoopt dat het bij de FAQ stond maar helaas ..
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 01-03-2016 23:53 ]
Ik heb er nog 1 over, stuur mij maar een pmThaerel schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:10:
Hi mensen, heeft er iemand voor mij een paar dagen free pass? ik zou het spel graag uitproberen en ik zag dat je bij aankoop een paar free passes krijgt.
Thanks alvast
Moest er nog iemand een key op overschot hebben,ik zou het ook wel willen testen ☺
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069
Ik neem aan dat je gewoon op de hoofdservers speelt en dat je na 7 dagen een koopaanbod krijgt om verder te kunnen spelen.mprkooij schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:52:
Weet iemand hoe het zit met die guest passes en je progress in-game? Raak je na die 7 dagen je progress kwijt, of kan je nadat je het spel hebt gekocht verder waar je gebleven was? Ik kan het helaas nog nergens vinden, had gehoopt dat het bij de FAQ stond maar helaas ..
Dit zijn aannamens dus ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen
Verwijderd
Moet nog even wachten tot morgen voordat ik kan spelen. Had niet gezien dat ik voor 26 Feb moest pre-orderen om een headstart te krijgen. 
Majah, ik zal morgen wel even mijn Nickname vermelden.
Majah, ik zal morgen wel even mijn Nickname vermelden.
Nog 10 minuten wachten en dan kan ik ook aan de slag, heb net eens zitten kijken (YouTube) hoe het werkt met Housing, Workers en Nodes. Dat had ik toch mooi allemaal een beetje gemist in de CBT2.
Ben benieuwd :-)
Ben benieuwd :-)
Verwijderd
Ik heb er nog eentje over, maar als het goed is kan ik hem pas vanaf 3 maart opvragen dus moet je nog even wachten. Stuur me maar een PM dan gooi ik hem naar je toe zodra hij voor mij op te vragen is.sutro schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:56:
Moest er nog iemand een key op overschot hebben,ik zou het ook wel willen testen ☺
Als je een worker hired en er staat: Lodging: 4 people, houd dat dan in dat die 4 lodging posities in beslag neemt?
Nee, dat is hoeveel je nog vrij hebt, worker is altijd maar 1 slot.Ricmaniac schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:27:
Als je een worker hired en er staat: Lodging: 4 people, houd dat dan in dat die 4 lodging posities in beslag neemt?
De eerste werker heeft geen lodging nodig, pas vanaf 2+ workers heb je lodging nodig.Ricmaniac schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:27:
En zoals Sinergy kost elke worker 1 lodging slot.
Dus als je 4 lodging posities hebt kun je in totaal 5 workers huren.
Verwijderd
Kun je deze alleen online aanschaffen via die website van ze? Of zijn er ook andere opties?
Als je de echte game bedoeld, dan is deze alleen via de officiële website te verkrijgen.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:54:
Kun je deze alleen online aanschaffen via die website van ze? Of zijn er ook andere opties?
https://www.blackdesertonline.com/shop/GamePass.html
Hier heb je de mogelijkheid om een €29,99 pack te kopen, of een €49,99 pack.
Cooking en processing blijf ik in de top30 zitten, productie gaat lekker
Maar bizar dat er aantal al in skilled cooking zitten, dat is bizar veel cooking
Ik houd mij ook aanbevolen voor een guest pass. Kan ik het mooi even proberen.
Ik speel het nu ook net voor het eerst het is wel ff goed inkomen hoe alles in elkaar steekt en werkt.
Ben nog maar 6 en ben vooral alles aan het ontdekken. Tot zover ziet het er wel strak uit.
Ben nog maar 6 en ben vooral alles aan het ontdekken. Tot zover ziet het er wel strak uit.
Ik zit nu een beetje vast, ik mag met niemand praten omdat ik 2/20 heb ofzo? beetje onduidelijk hoe ik hier nu mee verder kom.
in de channel chat praten kost energy
geen energy geen channel chat
Op naar de level 30 vandaag
geen energy geen channel chat
Op naar de level 30 vandaag
[ Voor 20% gewijzigd door PaRaDoX4 op 02-03-2016 17:42 ]
Let op: