Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Geloof dat Node wars & castle sieges ook in deze update zitten, dus imo, moet men niet klagen totdat de patch notes er officieel zijn.
Dit is gewoon een gevalletje 'huilen'. Het is niet zo dat als je wat geld in de cash gooit je in een keer kan winnen van andere spelers.PaRaDoX4 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:23:
Er wordt al geklaagt over de update en zijn instanced pvp
"Instanced bg, are u fucking kidding me? i bought this game for massive pvp and there is not siege/warnodes yet, the pvp is only cash shop players ganking low geared ppl. This is Archeage 2.0, the scam of the year"
Weet niet of we hier pvp-ers hebben die dit beamen
De PVP zit wel zo in elkaar dat je nooit competitief kan zijn als je niet de hele dag kan spelen elke dag en wanneer je stopt loop je achter omdat er niet echt een cap is. Met de update gaat dit gewoon door de mensen die nu aan de top staan bezetten de nieuwe grind spots en kunnen ze lekker elkaar gaan lopen wegpesten. Dit betekend dat de oude spots weer vrij zijn en dan kunnen mensen van 50-52 met elkaar competen wat denk ik een stuk leuker is. Tot deze spelers naar de volgende content areas gaan en daar weer hetzelfde optreed (+16-20 wapens scalen nog harder met 8 ap per enchant). Beetje zoals het echte leven dat rijken zullen nog veel rijker worden. Daarom hoop ik dat +16-20 er nog niet meteen inzit, met +15 zal er een haalbare gearcap zijn voor iedereen.
Wat dat betreft is het spel gewoon pesten en gepest worden. Behalve als je terugslaat doet het niks vanwege level/gear difference dat echt moelijk in te halen is. En volgens mij is Alustin server nog de minst erge server hierin.
- Bij negatieve karma worden guard NPC's hostile. (dat weet hopelijk iedereen)
- Twee keer een PK en je hebt al +/- 100.000 negatieve karma
- Sommige guard NPC's zijn lvl 99
- Bij negatieve karma word je respawn random
- Bij extreem negatieve karma verhoogt de kans dat je gems breken en je gear in 1x kapot gaat
- Je gear repareren is erg moeilijk/bijna onmogelijk als je negatieve karma hebt.
- Negatieve karma + kapotte weapon gear = END OF LINE (nee, je kunt geen ticket openen met een QQ verhaal of de admin je gear even repareert)
- Je verliest geen karma als je spelers met negatieve karma dood mept, veel guilds hebben al aangegeven dat negatieve karma KOS is.
[ Voor 11% gewijzigd door sHELL op 30-03-2016 11:58 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Dat dacht ik eerst ook maar toch gebeurd het, ben zelf level 50. Ben op zelf bij cyclops en ogre gepked omdat deze spots toen in het bezit waren van een guild. Die tolereren andere spelers niet. Zelfs als je als undergeared noob 5 min een cyclops moet hebben voor een quest (wanneer je net 50 bent krijg je questen die je blackstones geven o.a. 2 cyclopsen killen). Ik weet uit ervaring je hebt 0 kans tegen iemand van 3-4 levels hoger. Teveel skills missen. Verder ben ik nu bij bijna elke grind spot wel aangevallen door andere spelers. Sommige waren standaard rood sommige niet. Bij cyclops was ik nog een keer teruggekomen omdat ik het er niet bij liet zitten, gewoon meteen weer aangevallen door 3 andere spelers van dezelfde guild. Kan wel vaak genoeg terug blijven komen tot ze geen karma meer over hebben maar dan ben ik zelf al mijn XP kwijt van de tijd dat ik wel kon farmen. Bij Serendia shrine was er een rode speler. Iets later stond ik met 4 andere spelers op de respawn allemaal pked. Ik heb geen enkele attack kunnen raken met 20+ accuracy.sHELL schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:51:
Ik gooi er nog even een waarschuwing uit voor de mensen die denken dat dus makkelijk even een paar spelers kunt dood meppen om een grind spot te bezetten. Er zit dus een mechanic in de game waar volgens mij nog niet veel spelers bij stil staan.
- Bij negatieve karma worden guard NPC's hostile. (dat weet hopelijk iedereen)
- Twee keer een PK en je hebt al +/- 100.000 negatieve karma
- Sommige guard NPC's zijn lvl 99
- Bij negatieve karma word je respawn random
- Bij extreem negatieve karma verhoogt de kans dat je gems breken en je gear in 1x kapot gaat
- Je gear repareren is erg moeilijk/bijna onmogelijk als je negatieve karma hebt.
- Negatieve karma + kapotte weapon gear = END OF LINE (nee, je kunt geen ticket openen met een QQ verhaal of de admin je gear even repareert)
- Je verliest geen karma als je spelers met negatieve karma dood mept, veel guilds hebben al aangegeven dat negatieve karma KOS is.
Wat gebeurd er nu precies wanneer je dood gaat? Volgens mij had ik op een YouTube filmpje gezien dat je XP verliest (ongeveer 20 minuten aan grinden). Verlies je zelf ook nog andere dingen zoals gear of items die je in je inventory hebt?bronce schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:01:
[...]
Dat dacht ik eerst ook maar toch gebeurd het, ben zelf level 50. Ben op zelf bij cyclops en ogre gepked omdat deze spots toen in het bezit waren van een guild. Die tolereren andere spelers niet. Zelfs als je als undergeared noob 5 min een cyclops moet hebben voor een quest (wanneer je net 50 bent krijg je questen die je blackstones geven o.a. 2 cyclopsen killen). Ik weet uit ervaring je hebt 0 kans tegen iemand van 3-4 levels hoger. Teveel skills missen. Verder ben ik nu bij bijna elke grind spot wel aangevallen door andere spelers. Sommige waren standaard rood sommige niet. Bij cyclops was ik nog een keer teruggekomen omdat ik het er niet bij liet zitten, gewoon meteen weer aangevallen door 3 andere spelers van dezelfde guild. Kan wel vaak genoeg terug blijven komen tot ze geen karma meer over hebben maar dan ben ik zelf al mijn XP kwijt van de tijd dat ik wel kon farmen. Bij Serendia shrine was er een rode speler. Iets later stond ik met 4 andere spelers op de respawn allemaal pked. Ik heb geen enkele attack kunnen raken met 20+ accuracy.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Verlies ~1% xp op level 50-51, zou best eens ongeveer 20 min kunnen zijn. Volgens mij ben ik nog geen crystals kwijt geraakt door PK.Diigii schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:04:
[...]
Wat gebeurd er nu precies wanneer je dood gaat? Volgens mij had ik op een YouTube filmpje gezien dat je XP verliest (ongeveer 20 minuten aan grinden). Verlies je zelf ook nog andere dingen zoals gear of items die je in je inventory hebt?
Gear en inventory items verlies je uiteraard niet met normale karma.
[ Voor 6% gewijzigd door bronce op 30-03-2016 13:07 ]
Ah, het XP verliezen is minder. Maar verder ben ik blij dat je normaal gesproken geen Gear of Items kan verliezen wanneer je gePKED wordt.bronce schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:06:
[...]
Verlies ~1% xp op level 50-51, zou best eens ongeveer 20 min kunnen zijn. Volgens mij ben ik nog geen crystals kwijt geraakt door PK.
Gear en inventory items verlies je uiteraard niet met normale karma.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
- Undertaker damage increased
- Fierce Strike damage increased
- Fierce Strike 3rd hit damage increased
- Frenzied Destroyer damage increased
- Frenzied Destroyer two-hand damage increased
- Ultimate: Frenzied Destroyer damage increased (including two-hand hit)
- Beastly Wind Slash spinning damage increased
- Beastly Wind Slash smash attack damage increased
- Wrath of Beast roaring damage increased
- Ire of Beast smash attack damage increased
- Beast Roar smash attack damage increased
- Command description of the skill Predatory Hunt changed from “Hold left-click or F key to initiate successive jumps” to “Hold left-click or ↓+F to initiate successive jumps.”
[ Voor 97% gewijzigd door bronce op 30-03-2016 14:51 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb anders genoeg zinc in m'n inventorySinergyX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:17:
Mediah Region... Zinc nodes!
Ik heb al genoeg gemaakt en gevonden, maar mijn slaafj.. mijn workers mogen weer lekker aan de bak.
En ik wil verkassen uit Calpheon, die stad is een aanslag op m'n framerate, aangezien media stad dichterbij Heidel en Velia is, voor mij iets interessanter.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je meer dan 1 class gaat spelen is Grunil een veel betere armor netjes all around dus kan je op beide goed gebruiken. veel mensen die 1 char gaan spellen zoals (ikke) zullen een combinatie van armor sets dragen.Valandin schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:29:
Hey jongens. Ik heb een beetje een struggle.
Ik speel als Wizard. Op dit moment draag ik nog Agerian, maar eigenlijk is Taritas beter voor Wizards.
Ik was van plan om te switchen, maar nu komt morgen dus Mediah uit.
Grunil set geeft +7 AP / 150 HP en heeft 2 crystal sockets.. En is daarom ook een leuke all-round set.
Echter lijkt Taritas mij veel beter voor Wizards door de increase in alle resistances en de MP boost (MP Damage scaling)
Iemand die iets meer in-to gearing is die me kan uitleggen of ik beter Taritas +15 of Grunil +15 kan maken?
Ik ben van plan om Wizard & Blader te spelen.
Ik neem bijv Grunil chest voor de hoge dp en sockets en de gloves geven mij als tamer goede stats. op bdofoundry staat een wizzard guide die over combinatie heeft van grunil en andere armor.
LOL EU: InXzitoWeTrust
Hoera!bronce schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:42:
Wut beserker buffsEn cooldown op life eggs, en volgens mij geen +20 enchants
- Undertaker damage increased
- Fierce Strike damage increased
- Fierce Strike 3rd hit damage increased
- Frenzied Destroyer damage increased
- Frenzied Destroyer two-hand damage increased
- Ultimate: Frenzied Destroyer damage increased (including two-hand hit)
- Beastly Wind Slash spinning damage increased
- Beastly Wind Slash smash attack damage increased
- Ire of Beast smash attack damage increased
- Beast Roar smash attack damage increased
- Command description of the skill Predatory Hunt changed from “Hold left-click or F key to initiate successive jumps” to “Hold left-click or ↓+F to initiate successive jumps.”
Trouwens, nog gefeliciteerd hé!
Zal binnenkort ook mijn workers / CP investments etc even moeten heroverwegen om te kijken wat ik waar kan gaan doen en een nieuwe processing leveling methode vinden die wel lekker geld op levert.
Ash plank -> Plywood levert nog steeds veel experience op, alleen is de winst geen 10-15k per energy meer, maar slechts 1k. (De prijs van plywood is van 8-9k naar 4k gezakt).
Mocht iemand nog een idee hebben, wat zowel leuke processing experience als lekker geld verdient, dan hoor ik het graag. Investeren in nodes is geen probleem
Heb wel even naar Fleece -> Knitting Yarn -> Wool gekeken, maar gezien wool uiteindelijk voor 'slechts' 8k verkoopt levert dat niet heel veel op.
Wolf hide -> Soft hide -> Fine soft hide levert daarentegen 23k per stuk op, alleen is Wolf hide geloof ik niet d.m.v. workers te krijgen.
Zit zo dicht bij de top 30 wealth en ik wil er eventjes in komen te staan voor een 'moment van glorie'. Daarna gaat m'n focus van $$$ naar iets nuttigers (daarentegen, veel geld = makkelijker alle gear kopen).
--
Helaas gisteren de alchemy stones niet meer kunnen maken, ik mis de shiny powder ( heb er nu 3 van de 8 ).
Vanavond ook daar maar even kijken wat ik kan 'spammen' om dit te maken.
Shiny powder komt alleen van de hogere recipes, heb het even geprobeerd met simpelweg Pure Powder Reagent maken.. maar na 50x craften, niets.
Vervolgens 1x Plywood hardener en ik had iets binnen (RNG??)
Denk dat ik Metal Solvent ga spammen, van de alchemy recipes heb ik hier de meeste materials van (3 melted iron shards, 4 rough stone, 2 trace of savagery en 1 clear liquid), waardoor ik er een stuk of 40-50 kan maken.
Andere goede kanshebber is Leather Glaze, ook hier heb ik veel van de materials wel van liggen (alleen trace of ascension heb ik er slechts 60 van, dus kan er niet zoveel spammen).
[ Voor 31% gewijzigd door Sabrac op 31-03-2016 08:33 ]
-"업데이트 일정의 경우, 국내 서비스에서 이미 상당 부분 진행했기 때문에, 안정적인 컨텐츠 업데이트가 가능하다는 장점이 있다. 메디아 업데이트도 3월 말에 진행하게 됐는데, 원래는 4월 중순에 추가될 예정이었다."
Regarding update schedule, we can release stable updates quickly. For example, Mediah was initially planned for middle of April but we were able to release it at the end of March.
-'바이 투 플레이'라는 진입 장벽이 있음에도 불구하고 여전히 많은 유저들이 게임패스를 구매하고 있다. 또한, 캐시샵 아이템 가격이 비교적 높은 편인데, 이런 캐시 아이템에서도 많은 매출이 나오고 있다. 이런 것을 보고 지금의 트렌드가 적어도 올해에는 계속 유지될 것이라고 확신하고 있다.
While the game is "buy to play," many users are still purchasing game pass. Furthermore, even though cash items are relatively expensive, we are maintaining large revenue and we predict that current trend will last until end of this year.
-"컨텐츠 업데이트는 유럽의 '온라인 게임 비수기'인 4월, 5월, 6월을 극복하기 위해 준비됐다. 4월과 5월에는 나머지 4개의 클래스를 오픈할 예정이고, 기타 발렌시아 같은 신규지역, 각성 같은 것은 6월부터 순차적으로 진행할 예정이다."
Key contents update period will be april, may, and june considering that these are online games' dry season. 4 classes is planned to launch is april and may. Other contents such as Valencia and awakening update will take place beginning in June.
-"소소한 부분들은 확인할 수 있다. 예를 들어 '펫' 같은 경우에도 '세퍼드'나 고양이 같은, 북미 유럽 유저들에게 특화된 펫을 더 추가할 예정이다. 이외에도 날씨 같은, 크게 대수롭지 않게 생각하는 소소한 부분들에서 디테일을 채우고 유저 감성을 자극할 수 있도록 하고 있다. 다만, 북미 유럽을 위한 별도의 빌드를 만들거나 하는 큰 틀의 업데이트는 어려울 것이다."
While various minor content difference may exist based on region such as Shepard and exculsive cats being released primarily for EU/NA. Additionally, weather system and other smaller details may vary from region. However, it will be difficult to make any drastic build changes or ones that change framework of the game.
Zit te denken aan I7-6700, GTX970-4GB, 16GB DDR4 en ASUS Z170 Pro Gaming moederboard.
Dit moet toch meer dan voldoende zijn ?
FUMES et CARNES
Alleen op drukke plekken zoals calpheon krijg je dan een fps drop.
getest i.c.m.:
i5-4460
msi gtx 970 gaming 4gb
msi z97 gaming 5
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Op welke resolutie wil je gaan spelen, 1920x1080? Of ben je van plan om in de toekomst te gaan upgraden naar een 2560x1440, of zelfs een 4k scherm?Iusedto schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:38:
Ik ga toch maar een nwe pc aanschaffen om deze game (en Dark Souls3) op betere resolutie en FPS te kunnen spelen.
Zit te denken aan I7-6700, GTX970-4GB, 16GB DDR4 en ASUS Z170 Pro Gaming moederboard.
Dit moet toch meer dan voldoende zijn ?
Als je op 1920x1080 gaat spelen dan is de bovenstaande build meer dan genoeg. Voor het spelen van games is een i5 ook al voldoende, maar als je het geld wil missen, dan zou ik persoonlijk ook voor een i7 gaan.
Ben je van plan om binnen nu en een jaar een scherm te kopen met een resolutie van 2560x1440 dan is misschien een 980TI ook een behoorlijk goede kaart. Persoonlijk zou ik niet voor SLI gaan. Ik heb veel reviews gelezen en de kosten van 2 kaarten met de performance increase wat je krijgt, is behoorlijk slecht. Zelf heb ik ook een GTX 770 in SLI gedraaid, maar met de resultaten was ik niet tevreden. Glitches, bugs en spellen die het niet altijd even goed ondersteunen.
Hieronder enkele benchmarks van games op een resolutie van 2560x1440 met een GTX970:
- Dragon Age: Inquisition (Ultra): 24-30 FPS
- Facry 4 (Ultra): 26-30 FPS
- Battlefield 4 (Ultra): 30-50 FPS
Hieronder enkele benchmarks van games op een resolutie van 2560x1440 met een GTX980Ti:
- Dragon Age: Inquisition (Ultra): 38-46 FPS
- Facry 4 (Ultra): 41-46 FPS
- Battlefield 4 (Ultra): 46-76 FPS
(Bron: reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior)
Zoals je ziet zijn met een GTX980Ti de resultaten nog niet denderend, maar wel een behoorlijk stuk beter dan de GTX970. De prijs van de 980Ti is daarentegen wel een stuk hoger. Blijf je op 1080P gamen, dan is een 970 meer dan genoeg. Zelfs met mijn vorige GTX770 kon ik nog makkelijk de de meeste spellen op High/Ultra spelen. Zelf heb ik ook een 980TI aangeschaft omdat ik een 3440x1440 scherm had aangeschaft. Ga maar uit dat je de meeste games voor de komende 2/3 jaar wel goed kan spelen, zelfs op hoge graphics settings.
Daarnaast helpt een I7 ook qua FPS. Ik speel met sommige vrienden Rainbow Six: Siege. Ik en nog een vriend spelen op een i5, en een andere op een i7. Eén map in dit spel is niet erg vriendelijk voor mijn PC (ook stukje slechter geoptimaliseerd), maar de i7 heeft er geen problemen mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Diigii op 31-03-2016 11:02 ]
Als je inderdaad van plan bent alles op Ultra te spelen met een 2560x1440 of een 4k scherm dan zal de 970 niet sterk genoeg zijn.
Sturdy pine plywoodSabrac schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:22:
Ash plank -> Plywood levert nog steeds veel experience op, alleen is de winst geen 10-15k per energy meer, maar slechts 1k. (De prijs van plywood is van 8-9k naar 4k gezakt).
Mocht iemand nog een idee hebben, wat zowel leuke processing experience als lekker geld verdient, dan hoor ik het graag. Investeren in nodes is geen probleem.
Ik doe organic fertilizer, maar kost 4-6 energy per eindproduct, maar omdat ik met alts werk is dat zeer goed te doen, kost mijn main processor maar 1 energy en gaat dacht 10k stuk.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 31-03-2016 11:25 ]
1920 jaDiigii schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Op welke resolutie wil je gaan spelen, 1920x1080? Of ben je van plan om in de toekomst te gaan upgraden naar een 2560x1440, of zelfs een 4k scherm?
Als je op 1920x1080 gaat spelen dan is de bovenstaande build meer dan genoeg. Voor het spelen van games is een i5 ook al voldoende, maar als je het geld wil missen, dan zou ik persoonlijk ook voor een i7 gaan.
Heb nu in de winkelwagen bij Alternate :
Intel® Core i7-6700, 3,4 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket 1151
ASUS Z170 PRO GAMING, socket 1151 moederbord
ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit
Sandisk SSD Plus, 480 GB SSD
Corsair Carbide Series SPEC-01 Red LED, Behuizing
Corsair CX750M, 750 Watt voeding
Sandisk SSD Plus, 240 GB SSD
Moet toch goed zijn ?
FUMES et CARNES
Daar heb je processing professional 5 voor nodig, en daar ben ik nu nog naar toe aan het gaan (ondertussen professional 2 of 3).SinergyX schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:24:
[...]
Sturdy pine plywoodGing gisteren nog 300k stuk
Ik doe organic fertilizer, maar kost 4-6 energy per eindproduct, maar omdat ik met alts werk is dat zeer goed te doen, kost mijn main processor maar 1 energy en gaat dacht 10k stuk.
Daarnaast kost sturdy pine plywood toch 10 pine plywood (á 10-15k per stuk) en 3 hardener (a 60-90k per stuk) wat neerkomt op 280k-420k investering.
Mocht je gemiddeld 2 per craft krijgen, dan komt dit neer op 600k verkoop waarde (-30 % Marketplace is dus 420k uiteindelijke uitbetaling.)
Kan dus tussen de 0 en 140k opleveren, maar is zwaar afhankelijk van de markt. (Pine plywood verschilt nogal hard bij mij op de server).
De Plywood hardener kan ik gelukkig zelf maken (Alchemy professional 3), alleen moet ik even investeren in wat nodes om de Bloody Tree knots te krijgen d.m.v. workers. Deze gaan voor 8k per stuk en dat is ook weer aardig wat geld.
Maar ja, dat is wel mijn reden waarom ik processing aan het forced levelen ben, om uiteindelijk daar wat van te kunnen maken.
-----------
Fertilizer gaat me niet snel genoeg, komt ook omdat ik geen alts gebruik en alles op 1 character doe.
Wheat -> Inorganic -> Byproduct -> Organic kost me teveel energy en Byproduct is nooit op de Marketplace te koop.
[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 31-03-2016 11:55 ]
voor dat soort vragen zit je in het verkeerde topic........ moet je bij aankoopadvies zoeken. om het allemaal een beetje ontopic te houdenIusedto schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:44:
[...]
1920 ja
Moet toch goed zijn ?
maar zonder er teveel op in te gaan: ja dat moet goed zijn
750w voeding is overkill. 500-600w heb je zat aan. Zelfs als je hard OC'd.Iusedto schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:44:
[...]
1920 ja
Moet toch goed zijn ?
i7 is onnodig. Beter ga je voor een i5 http://tweakers.net/product/443386/intel-core-i5-6600k/
Hyperthreading is eerder ongustig voor je gaming performance dan gunstig.
een overclockte i5 6600k zal performance-wise in games veel beter uitpakken dan de eerder genoemde i7. Overclocken is verder niet schadelijk, met een fatsoenlijke aftermarket cooler (pricewatch: Scythe Mugen 4) bij zodat de temperaturen niet te hoog worden en je kan weer jaren hard doorgamen.. Mocht je in de buurt wonen kan ik het ook wel even voor je afstellen.
Verder vind ik 16GB ram ook overkill. 8GB is meer dan voldoende.
[ Voor 24% gewijzigd door Valandin op 31-03-2016 12:47 ]
Nu gisteren na de update weer begonnen en nu begin ik morgen weer met werken waardoor ik het weer ineens leuk vind
Misschien nog handig dat je een gewone HHD erbij koopt voor games die je niet op je SSD wilt installeren? Of voor eventuele downloads.Iusedto schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:44:
[...]
1920 ja
Moet toch goed zijn ?
Persoonlijk heb ik er niet veel ervaring mee, maar ik heb zelf gekozen voor een andere processor koeler. Zelfs als je niet zou overklokken, dan wordt je CPU wel beter gekoeld.
Ik weet dat veel mensen wel een fan zijn van de Scyte Mugen koelers:
pricewatch: Scythe Mugen 4
Maar deze componenten zijn niet perse nodig natuurlijk. Je computer zal ook zeker wel doen met de stock koeler. Maar daar heb ik zelf dan niet veel ervaring mee van waarom een andere koeler wel beter of slechter is.
Zou zelf nooit meer met een stock CPU cooler werken. Ze zijn altijd belachelijk kut en worden rete warm (70-80+) tijdens load. Resultaat is dat de fans keihard draaien, door de hitte de rest van je systeem ook warmer wordt en daar ook de fans dus harder gaan draaien. De hitte is slecht voor je systeem en het geluid is gewoon super hinderlijk. Vooral voor het kleine bedrag wat een aftermarket cooling kost mag dit echt niet van een degelijk game systeem ontbreken.Diigii schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:59:
[...]
Misschien nog handig dat je een gewone HHD erbij koopt voor games die je niet op je SSD wilt installeren? Of voor eventuele downloads.
Persoonlijk heb ik er niet veel ervaring mee, maar ik heb zelf gekozen voor een andere processor koeler. Zelfs als je niet zou overklokken, dan wordt je CPU wel beter gekoeld.
Ik weet dat veel mensen wel een fan zijn van de Scyte Mugen koelers:
pricewatch: Scythe Mugen 4
Maar deze componenten zijn niet perse nodig natuurlijk. Je computer zal ook zeker wel doen met de stock koeler. Maar daar heb ik zelf dan niet veel ervaring mee van waarom een andere koeler wel beter of slechter is.
Ik maar de plywoods ook gewoon zelf (of eigenlijk, hele proces vanaf de node-worker), maar is inderdaad makkelijker te doen met alts dan met 1 character. Net als bv Oatmeal moet je flour maken van wheat, daar gooi ik gewoon een alt tegen aan zodat m'n cooker de volledige energy kan gebruiken voor oatmeal zelf te maken (en die weer naar petfood gaan).Sabrac schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:52:
Daar heb je processing professional 5 voor nodig, en daar ben ik nu nog naar toe aan het gaan (ondertussen professional 2 of 3).
Daarnaast kost sturdy pine plywood toch 10 pine plywood (á 10-15k per stuk) en 3 hardener (a 60-90k per stuk) wat neerkomt op 280k-420k investering.
Mocht je gemiddeld 2 per craft krijgen, dan komt dit neer op 600k verkoop waarde (-30 % Marketplace is dus 420k uiteindelijke uitbetaling.)
Kan dus tussen de 0 en 140k opleveren, maar is zwaar afhankelijk van de markt. (Pine plywood verschilt nogal hard bij mij op de server).
De Plywood hardener kan ik gelukkig zelf maken (Alchemy professional 3), alleen moet ik even investeren in wat nodes om de Bloody Tree knots te krijgen d.m.v. workers. Deze gaan voor 8k per stuk en dat is ook weer aardig wat geld.
Maar ja, dat is wel mijn reden waarom ik processing aan het forced levelen ben, om uiteindelijk daar wat van te kunnen maken.
-----------
Fertilizer gaat me niet snel genoeg, komt ook omdat ik geen alts gebruik en alles op 1 character doe.
Wheat -> Inorganic -> Byproduct -> Organic kost me teveel energy en Byproduct is nooit op de Marketplace te koop.
Byproduct is altijd uitverkocht omdat de laatste stap de meeste winst maakt, die gaan afaik 3k stuk plus water dacht 800, maar verkoop is tegen de 10k, best wat winst voor 1 energy.
Dat mag je ook nog wel uitleggen, waarom oatmeal.SinergyX schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:34:
[...]
Ik maar de plywoods ook gewoon zelf (of eigenlijk, hele proces vanaf de node-worker), maar is inderdaad makkelijker te doen met alts dan met 1 character. Net als bv Oatmeal moet je flour maken van wheat, daar gooi ik gewoon een alt tegen aan zodat m'n cooker de volledige energy kan gebruiken voor oatmeal zelf te maken (en die weer naar petfood gaan).
Byproduct is altijd uitverkocht omdat de laatste stap de meeste winst maakt, die gaan afaik 3k stuk plus water dacht 800, maar verkoop is tegen de 10k, best wat winst voor 1 energy.
Doh.. lezen is ook een vak, je gebruikt de oatmeal voor petfood.. niet voor stamina.. Laat alsnog het bericht wel staan, voor de oatmeal vs beer voor stamina
Beer vs Oatmeal, energy:
Puur op berekeningen:
Stamina:
Oatmeal levert 5 (of 6 voor de blauwe) stamina op
Beer levert 2 (of 3 voor de blauwe) stamina op
Materials
Oatmeal kost: 9 flour, 3 milk, 3 onions en 2 cooking honey.
Beer kost:5 potatoes, 6 mineral water, 2 leavening agent en 1 Sugar.
Energy (uitgaande van 2 producten per 1 energy spent)
Oatmeal kost 4.5 energy voor de flour en 1 voor de recipe
Beer kost 1 voor de recipe
1000 stamina
Om op 1000 stamina uit te komen (leek me wel een leuk aantal) zal je dus het volgende moeten craften:
Situatie: 2 materials per craft, 10 % blauw
Oatmeal: 100 crafts, waarvan je 10 blauw krijgt, dus op 1060 stamina uitkomt, kost echter 550 energy
Beer: 250 crafts, waarvan je 25 blauw krijgt, dus op 1075 stamina uitkomt, kost echter 250 energy
Beer is energy wise dus efficienter
Situatie 4 materials per craft, 20 % blauw
Oatmeal: 50 crafts, waarvan je 10 blauw krijgt, dus 1060 stamina, kost 163 energy (uitgaande van 4 flour per craft)
Beer: 125 craft, waarvan je 25 blauw krijgt, dus 1075 stamina, kost 125 energy
Zelf op hogere levels cooking / processing, waar je meer materials per craft krijgt en vaker blauw krijgt, blijft oatmeal minder efficient.
Ook maar even snel uitgerekend voor Pet Feed. Mocht er een fout gemaakt zijn, laat maar weten.
Good feed vs Organic Feed
Organic Feed: 70 Satiety
Good Feed: 40 Satiety
Organic Feed: 2 oatmeal, rest van de mats kost geen energy
Good Feed: 4 flour, rest van de mats kost geen energy
2 items per craft
Organic Feed: 2 items - 1x Oatmeal craften (levert namelijk 2 op) + 4.5x Flour Grinden, kost dus 6.5 energy
Good Feed: 2 items - 2x Flour grinden, kost dus 3 energy
Organic Feed is dus: 140 satiety voor 6.5 energy - 21.5 per stuk (afgerond)
Good Feed is dus: 80 satiety voor 3 energy - 26.7 per stuk (afgerond)
3 items per craft
Organic Feed: 4.5 items - 1x Oatmeal craften (levert namelijk 3 op) + 3x Flour Grinden, kost dus 4 energy
Good Feed: 3 items - 1.33 x Flour grinden, kost dus 2.33 energy
Organic Feed is dus: 315 satiety voor 4 energy - 78.75 per stuk (afgerond)
Good Feed is dus: 120 satiety voor 2.33 energy - 51.5 per stuk (afgerond)
4 items per craft
Organic Feed: 8 items - 1x Oatmeal craften (levert namelijk 4 op) + 2.25x Flour Grinden, kost dus 3.25 energy
Good Feed: 4 items - 1x Flour grinden, kost dus 2 energy
Organic Feed is dus: 560 satiety voor 3.25 energy - 172.3 per stuk (afgerond)
Good Feed is dus: 160 satiety voor 2 energy - 80 per stuk (afgerond)
Wat voor Beer vs Oatmeal geld, is dus minder aanwezig voor Pet Food.
Als je cooking skill hoog genoeg is om constant 3+ te krijgen, zal Organic energy efficienter zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Sabrac op 31-03-2016 14:12 ]
Petfood heb ik hetzelfde, dried fish en meat (chicken haal je uit farm), met name fish was klote omdat ik geen zin/tijd/moeite wilde steken in fishing (meat komt uit daily gathering IV). Die spaar ik dan ook op per week en doe 1 dag enkel petfood, puur voor de verkoop (en skill up).
Gelukkig hoef ik gelukkig stuk minder rekening te houden met energy, maar juist met materials en tijd, dat Beer voor mij altijd efficienter is (3 workers op farms).
Eigenlijk zijn mijn oatmeal/petfood (en ook organic fertilizer) mijn energy-burners voor einde van m'n speelsessie, waarbij voor mij dus meer de focus mijn alts zo efficient mogelijk 'leeg te branden' voor maximale profit.
Zocht nog iets om m'n energy aan op te branden, naast alchemy / processing, gaat dit zeker goed komen (heb nog 300+ beer liggen, dus dat hoeft niet eens).
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Wil toch iets gaan doen om een klein (liever groot) geldbedrag bij elkaar te sprokkelen. Heeft iemand een idee voor een low level character? Heb ook wat gekeken naar de Nodes om eventueel te gaan traden. Maar hier snap ik echt de ballen van...
Heb ondertussen 1 CP verzameld.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Fishing (Afk fishing..) geeft phat stacks. Zijn veel guides over te vinden ookOxigeon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:09:
Ik ben nog steeds in het duister op zoek naar wat ik allemaal moet/kan doen in de game. Ben inmiddels level 10. Heb begrepen door wat guides te lezen dat het verstandig is eventjes het zwarte spookje te volgen tot ik de donkey heb unlocked op level 15.
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Wil toch iets gaan doen om een klein (liever groot) geldbedrag bij elkaar te sprokkelen. Heeft iemand een idee voor een low level character? Heb ook wat gekeken naar de Nodes om eventueel te gaan traden. Maar hier snap ik echt de ballen van...
Heb ondertussen 1 CP verzameld.
Dulfy.net en blackdesertfoundry.com/ staat veel uitleg over nodes, fishing en van alles.
Level is sowieso niet héél erg relevant om geld te verdienen.

Voor?sHELL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:42:
Pfff deze ochtend ff ingelogd en casper het zwarte spookje had een quest voor mij... kreeg 1.7 miljoen in goldbars

Also gives 300 contribution exp and 3 red seals. You get the quest from npc inside the red battlefield and to complete the quest u need to get 4 seals. You get 2 seals for losing and 6 seals for winning. Each match is 20 mins long so at most it'll take 40 mins to get the 200 energy.
/offtipicValandin schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:09:
[...]
Zou zelf nooit meer met een stock CPU cooler werken. Ze zijn altijd belachelijk kut en worden rete warm (70-80+) tijdens load. Resultaat is dat de fans keihard draaien, door de hitte de rest van je systeem ook warmer wordt en daar ook de fans dus harder gaan draaien. De hitte is slecht voor je systeem en het geluid is gewoon super hinderlijk. Vooral voor het kleine bedrag wat een aftermarket cooling kost mag dit echt niet van een degelijk game systeem ontbreken.
Ben het met je eens dat stock koelers"ruk zijn. Maar 100 watt aan warmte is 100watt aan warmte. of je cpu nu 40 graden draait of 100 graden. het enige verschil is dat met 40 graden de warmte op de chip zelf makkelijker kan afvoeren. en dit verschild per cpu.
En weet iemand of er 1 april grappen zijn in BDO?
Alle NPC's hadden ineens een andere naam na de patch. Geen idee of het een bug is of een 1 april grap.loki504 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:57:
[...]
/offtipic
Ben het met je eens dat stock koelers"ruk zijn. Maar 100 watt aan warmte is 100watt aan warmte. of je cpu nu 40 graden draait of 100 graden. het enige verschil is dat met 40 graden de warmte op de chip zelf makkelijker kan afvoeren. en dit verschild per cpu.
En weet iemand of er 1 april grappen zijn in BDO?
Voor een 1 april grap vind ik 'm behoorlijk kut. Vind het alleen maar irritant.
Warehouse heet ineens Cook.. enzo.
Tot nu toe zag ik weinig meerwaarde om naar 50 te gaan, maar met deze quest moet ik er toch even over nadenken. 200 energy is aardig wat.Valandin schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:27:
https://www.reddit.com/r/...daily_quest_recovers_200/
Also gives 300 contribution exp and 3 red seals. You get the quest from npc inside the red battlefield and to complete the quest u need to get 4 seals. You get 2 seals for losing and 6 seals for winning. Each match is 20 mins long so at most it'll take 40 mins to get the 200 energy.
Nu ken ik genoeg energy return quests om eigenlijk nooit echt zonder energy te zitten, dat ik dit nog niet ga missen. Wel een manier om men naar de battlefield te brengen.
Zodra ik 50 ben ga ik sowieso de battlefield wat meer proberen denk ik, in een 'veilig' omgeving m'n Tamer beter leren kennen en zo PvP in meerdere vormen te ervaren.
----
Gisteren een nieuwe 'goudmijn' gevonden. Dit keer met Alchemy.
Metal Solvent: 4 rough stone (a 60 each), 3 melted iron shards (a 600 each), 2 trace of savagery (a 10k each) en 1 clear liquid reagent (self crafted.. heb er nog 200).
Een investering van 22k
De metal solvent verkoopt vervolgens op de Marketplace voor 32k.
Gisteren 18x gecraft en ik kreeg uiteindelijk 51 metal solvent eruit (bijna 3 materials per craft dus). Wat neerkomt op:
18x 22k investering ~= 400k
51x 32k verkoop ~= 1.6 mil (of 1.1 mil na de market cut).
700k winst voor 18 energy
Ditzelfde is te doen voor Plywood hardeners, iets hogere investering
3x Trace of earth (10k each), 3 bloody tree knots (8k each), 4 fir sap, 1 pure powder.
Verkoopt voor 60-80k op de Marketplace en kost dus 54k om te craften.
En gezien je hier 2 a 3 per craft mee maakt, levert dit dus ook aardig wat op per energy
----
Dit was een bug, daarom werd er snel erna een 134mb patch uitgerold om te namen te herstellen.Valandin schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:59:
[...]
Alle NPC's hadden ineens een andere naam na de patch. Geen idee of het een bug is of een 1 april grap.
Voor een 1 april grap vind ik 'm behoorlijk kut. Vind het alleen maar irritant.
Warehouse heet ineens Cook.. enzo.
De tweakers 1 april grap is leuk, moeten ze erin laten! Emotie wars!
[ Voor 14% gewijzigd door Sabrac op 01-04-2016 11:45 ]
Ik heb al een tijdje een alternatief gemaakt vanwege gebreken in BDO Tome and Foundry worldmap sites. Ik erger me aan fouten in namen en andere onjuisteheden.
Ook kan ik niks aan toevoegen of vrij onhandig. Daarom heb ik nieuwe website in elkaar gezet.
De link is: http://bdomap.mmoguild.org
Ik weet dat er zonet nieuwe alternatief is, maar ik hou me trouw aan bekende opzet Tome zodat het goed herkenbaar overkomt voor iedereen.
Alle beschikbare nodes zijn zelf erin gezet met correcte namen. Verder kun je zoeken op:
- npcs
- fishing locaties
- farm nodes
- world bosses
- treasure chests
- easter eggs locations
- gathering resources met duidelijke locaties waar je kunt vinden
Natuurlijk is database opvullen heel veel werk en dus zoek ik mensen die graag willen helpen met aanvullen. Er is guide voor gemaakt. Die kan je krijgen als je zelf aanmeldt als hulp. De officiele topic is op http://forum.blackdeserto...esert-gathering-map-site/ maar zit ook op reddit.
Ingame zit ik op Alustin server onder familienaam Xenosaga.
Alvast hartelijk dank.
Dit ziet er verrekte netjes uit! Ook de plaatjes erbij is heel erg behulpzaam.MrDummy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:38:
Sommigen weten het al, maar ik zal ook maar hier bekend maken.
Ik heb al een tijdje een alternatief gemaakt vanwege gebreken in BDO Tome and Foundry worldmap sites. Ik erger me aan fouten in namen en andere onjuisteheden.
Ook kan ik niks aan toevoegen of vrij onhandig. Daarom heb ik nieuwe website in elkaar gezet.
Ik weet dat er zonet nieuwe alternatief is, maar ik hou me trouw aan bekende opzet Tome zodat het goed herkenbaar overkomt voor iedereen.
Alle beschikbare nodes zijn zelf erin gezet met correcte namen. Verder kun je zoeken op:
- npcs
- fishing locaties
- farm nodes
- world bosses
- treasure chests
- easter eggs locations
Natuurlijk is database opvullen heel veel werk en dus zoek ik mensen die graag willen helpen met aanvullen. Er is guide voor gemaakt. Die kan je krijgen als je zelf aanmeldt als hulp. De officiele topic is op http://forum.blackdeserto...esert-gathering-map-site/ maar zit ook op reddit.
Alvast hartelijk dank.
Ik ben zelf bezig met een website. Ik en nog een paar vrienden zijn bezig met het opzetten van een guild. Daarbij willen we niet alleen een guild opzetten, maar ook een website waar mensen onder andere profession & quest guides kunnen bekijken.
Onze guild zit ook op Alustin, maar voordat ik meer mensen ga uitnodigen wil ik de standaard dingen op de website hebben staan (uitgezonderd guides etc). Misschien dat wij iets voor je kunnen betekenen om je te helpen met de database te vullen. Ik zal dit is gaan voorleggen bij m'n vrienden.
Nogmaals heel erg tof!
Zag de link een tijdje geleden op de black desert fora en sindsdien gebruik ik deze alleen maar ipv die van de foundry.MrDummy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:38:
Sommigen weten het al, maar ik zal ook maar hier bekend maken.
- npcs
- fishing locaties
- farm nodes
- world bosses
- treasure chests
- easter eggs locations
Alvast hartelijk dank.
Helaas klopte de contribution points voor sommige nodes niet echt, waardoor ik een geplande route moest heroverwegen. (Florin gateway, staat als 1 contribution, maar is 3)
Verder is het een geweldige site om snel op te zoeken waarin ik moet investeren om de juiste items te krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 01-04-2016 18:17 ]
Zijn er nog meer node foutjes? Die van Florin Gateway is nu aangepast.Sabrac schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:14:
[...]
Zag de link een tijdje geleden op de black desert fora en sindsdien gebruik ik deze alleen maar ipv die van de foundry.
Helaas klopte de contribution points voor sommige nodes niet echt, waardoor ik een geplande route moest heroverwegen. (Florin gateway, staat als 1 contribution, maar is 3)
Verder is het een geweldige site om snel op te zoeken waarin ik moet investeren om de juiste items te krijgen
Niet dat ik zo uit mijn hoofd weet, maar ik ga dit weekend verder richting trentMrDummy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:04:
[...]
Zijn er nog meer node foutjes? Die van Florin Gateway is nu aangepast.
De meeste CP punten heb ik overgenomen van Foundry, welke ongeveer klopt.Sabrac schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:19:
[...]
Niet dat ik zo weet, maar ik ga dit weekend verder richting trent
Zou dus geen problemen moeten hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 01-04-2016 19:21 ]
ook de fishing farm spots voor workers geunlocked maar dit werkt niet echt lekker (veel broken bottles / graten) weet iemand waar ik die bottles in kan leveren? en waarom ze geen / tot weinig vis vangen?
http://www.dogdrip.net/in...94585939#comment_94586032
Zie ik nieuwe classes?sHELL schreef op zondag 03 april 2016 @ 05:45:
Slideshow van aankomende update planning in Korea.
http://www.dogdrip.net/in...94585939#comment_94586032
Dark elf (naam van de class geen idee)
De andere classes die je ziet zijn awakening versies van de huidige classes in de KR versie.
Ninja >>> Wandering Ronin
Kunoichi >>> Chakram/war-quoit
Witch/Wizard >>> Dual elemantal Earth/Lightning & Water/Fire
[ Voor 13% gewijzigd door sHELL op 04-04-2016 00:16 ]
nog 5 levels en ik kan mee doen met die gezelligheid
anyway wil binnenkort ook eens kijken naar de combat guild quests, zeker nu er ook een kans op een boss spawn is. schijnt best goeie loot te droppen en er zijn opzich best wel wat level 50 nu.
Die mob kill quests lijken mij ook het leukst (en snelst)PaRaDoX4 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:13:
[...]
nog 5 levels en ik kan mee doen met die gezelligheidof ik heb te weinig tijd of jullie te veel.
anyway wil binnenkort ook eens kijken naar de combat guild quests, zeker nu er ook een kans op een boss spawn is. schijnt best goeie loot te droppen en er zijn opzich best wel wat level 50 nu.
Net 30 wep stones verzameld. Naar +13 geforced en met de andere 12 wep stones op mn alt met 24 failstacks naar +14 geenchant. Nu heb ik m'n main nog met 37 failstacks om te enchanten naar +15..
Merk het voornamelijk bij Heating, bij chopping / shaking of grinding heb ik het echt stukken minder.SinergyX schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:08:
Verbaasd me nog steeds hoe vaak je 'processing is not going as planned' te zien krijgt, zelfs als je al profi 3 bent. Je zou toch verwachten dat na ~3000 (of meer) iron te smelten je nu wel zou weten hoe je het moet maken
Maar wel bijzonder inderdaad. Zet tegenwoording maar 50 á 100 in heating en ga dan maar wat anders doen voor een half uur.
Dit weekend mijn doel van Processing Professional 5 gehaald
Als het allemaal verkoopt ben ik 25 mil rijker
Wel heerlijk om meerdere Life skills op professional level nu te hebben.
Kan met cooking / alchemy en processing nu bakken met geld binnen halen voor iets van 100 energy
Nu binnenkort maar even naar 50 levelen zodat ik de battlefield 200 energy quest kan doen om nog meer te maken
Dit wist ik niet.. Misschien handig om te weten
Seriously?Valandin schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:03:
"EDIT: On another note, if you are currently under a paid contract and in a guild, you can trade any consumable items freely with other guild members. This allows for the cooks and alchemists of the guild to support their guild in times of war."
Dit wist ik niet.. Misschien handig om te weten
Worden de items dan ook account bound?
Anders join je een guild, krijg je voor 5 mil aan alchemy / cooking consumables, en dat verkoop je dan weer..
Zullen vast wat haken en ogen aanzitten..Sabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:07:
[...]
Seriously?
Worden de items dan ook account bound?
Anders join je een guild, krijg je voor 5 mil aan alchemy / cooking consumables, en dat verkoop je dan weer..
Zal wel trade locken worden als je iets binnen krijgt.
Serieus héPaRaDoX4 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:13:
[...]
nog 5 levels en ik kan mee doen met die gezelligheidof ik heb te weinig tijd of jullie te veel.
Maar sowieso ook nog veel andere dingen te doen buiten BDO
NetjesSabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:26:
Merk het voornamelijk bij Heating, bij chopping / shaking of grinding heb ik het echt stukken minder.
Maar wel bijzonder inderdaad. Zet tegenwoording maar 50 á 100 in heating en ga dan maar wat anders doen voor een half uur.
Dit weekend mijn doel van Processing Professional 5 gehaaldDirect wat Pure Copper & Pure Iron Crystals op de Marketplace gezet, tesamen met wat Sturdy pine plywood..
Als het allemaal verkoopt ben ik 25 mil rijker
Wel heerlijk om meerdere Life skills op professional level nu te hebben.
Kan met cooking / alchemy en processing nu bakken met geld binnen halen voor iets van 100 energy
Nu binnenkort maar even naar 50 levelen zodat ik de battlefield 200 energy quest kan doen om nog meer te maken
Gros van m'n mats liggen al klaar, maar eerste die ik maak zal voor mijzelf zijn, prijs van Sturdy zakt nu enorm hard en zal wel verder gaan zakken als de tree knots wat beter beschikbaar worden.
Die node krijg ik niet unlocked, een van de node managers vereist dat ik met een priest in Calpheon praat, maar die vereist weer dat ik Bipache praat.. echter Bipache heeft helemaal geen amity unlocks en geen quests meer voor me..SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:19:
[...]
als de tree knots wat beter beschikbaar worden.
Precies hetzelfde hier, al begreep ik dat je daar dus 1 of andere quest in Calpheon moet hebben gedaan, dan krijg je de unlock voor die gast. Maar nu nog uitvogelen precies welke dat is.Sabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:24:
[...]
Die node krijg ik niet unlocked, een van de node managers vereist dat ik met een priest in Calpheon praat, maar die vereist weer dat ik Bipache praat.. echter Bipache heeft helemaal geen amity unlocks en geen quests meer voor me..
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Info gevonden, op lvl 50, krijg je van de Warehouse manager van Calpheon de quest Omnious Information, deze quest chain zorgt er uiteindelijk voor dat het unlocked..SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:38:
[...]
Precies hetzelfde hier, al begreep ik dat je daar dus 1 of andere quest in Calpheon moet hebben gedaan, dan krijg je de unlock voor die gast. Maar nu nog uitvogelen precies welke dat is.
Helaas ben ik zelf maar 43 en heb ik ook geen plannen om snel naar 50 te gaan (waarom overhaasten, lekker rustig aan.. zit op mn 43 met meer geld dan de meeste 50s hebben, dus zodra ik 50 word is het een kwestie van gear kopen en klaar
Valt me dan weer zwaar tegen dat dit weer lvl gebonden is, bijna alle nodes die ik heb was gewoon een dodemansritje in hoog lvl gebied en unlocken, beetje jammer.Sabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:45:
[...]
Info gevonden, op lvl 50, krijg je van de Warehouse manager van Calpheon de quest Omnious Information, deze quest chain zorgt er uiteindelijk voor dat het unlocked..
Helaas ben ik zelf maar 43 en heb ik ook geen plannen om snel naar 50 te gaan (waarom overhaasten, lekker rustig aan.. zit op mn 43 met meer geld dan de meeste 50s hebben, dus zodra ik 50 word is het een kwestie van gear kopen en klaar)
Inderdaad, maar misschien dat dit ook mis informatie is, heb de andere 'geruchten' van het weekend al geprobeerd, zoals Bipache die iets met Amity had, maar ik heb bij zijn amity gekeken.. er staat niets.SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:49:
[...]
Valt me dan weer zwaar tegen dat dit weer lvl gebonden is, bijna alle nodes die ik heb was gewoon een dodemansritje in hoog lvl gebied en unlocken, beetje jammer.
Ik begrijp dat we straks naar +20 kunnen maar de kans om dat te bereiken is toch minimaal?
Ik dacht zelf om een ultimate te maken van deze +15 en dan met een liverto starten?
De enchant kansen zijn niet zo héél erg. Echter kan je nu, als je een enchant failed weer terug gebracht worden naar een +15.. Het beste kan je dus eigenlijk gewoon 2x +15 wapens maken en ze dan stuk voor stuk enchanten.. Goedkope boots van de NPC afhalen en die naar +12-13 enchanten. En dan met armor stones er op raggen, de kans dat het goed gaat is ontzettend klein en kan je zo dus goedkoop 20 failstacks bouwen voordat je naar +16 enchant.Kleaudzak schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:48:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik mijn +15 yuria nog niet naar ultimate moet upgraden?
Ik begrijp dat we straks naar +20 kunnen maar de kans om dat te bereiken is toch minimaal?
Ik dacht zelf om een ultimate te maken van deze +15 en dan met een liverto starten?
Eerst beide naar +16.. Dan beide naar +17, failed er eentje breng je die weer terug naar +17 en dan ga je weer door.
De reden dat je hem niet naar ultimate moet upgraden is omdat je een identiek wapen nodig hebt voor repairs, maak je er nu een ultimate van zal je later dus ook een ultimate moeten gebruiken voor repairs.
Also..
+20 Yuria Bow
Total AP: 112 ~ 117
+20 Liverto Bow
Total AP: 122 ~ 126
Yuria longbow heeft dan weer +5 ap tegen humans dus in pvp effectief, 117-122.
Een Liverto bouwen is altijd 10 keer duurder. Is dat de 5 ap waard voor je?
[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 04-04-2016 12:58 ]
Liverto heeft ook nog +3 crit, wat ook best zwaar telt, dus de +5 ap is niet het enige verschil.Valandin schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:57:
[...]
+20 Yuria Bow
Total AP: 112 ~ 117
+20 Liverto Bow
Total AP: 122 ~ 126
Yuria longbow heeft dan weer +5 ap tegen humans dus in pvp effectief, 117-122.
Een Liverto bouwen is altijd 10 keer duurder. Is dat de 5 ap waard voor je?
Vervolgens heeft Liverto (geloof ik) hogere accuracy waardes bij upgrades.
True, maar die ++ crit haal ik uit m'n crystals al, dus zou voor mij geen meerwaarde hebben.Sabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:13:
[...]
Liverto heeft ook nog +3 crit, wat ook best zwaar telt, dus de +5 ap is niet het enige verschil.
Vervolgens heeft Liverto (geloof ik) hogere accuracy waardes bij upgrades.
Ik wil trouwens ook niet zeggen dat Yuria beter is dan Liverto/Kzarka. Met de dubbele crystal slots en extra bonussen zijn die ook wel beter dan yuria hoor. Maar ik vind ze zelf iets beter. Ik heb liever een +15 yuria en genoeg geld over om m'n hele grunil set naar +15 te upgraden dan een +15 liverto waar ik 200 mil aan repair kosten kwijt geweest ben en dus nog helemaal geen armor heb.
Die +3 crit in je gear kun je dan natuurlijk vervangen voor een andere stat waardoor je dus effectief meer gaat krijgen.Valandin schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:27:
[...]
True, maar die ++ crit haal ik uit m'n crystals al, dus zou voor mij geen meerwaarde hebben.
Ik wil trouwens ook niet zeggen dat Yuria beter is dan Liverto/Kzarka. Met de dubbele crystal slots en extra bonussen zijn die ook wel beter dan yuria hoor. Maar ik vind ze zelf iets beter. Ik heb liever een +15 yuria en genoeg geld over om m'n hele grunil set naar +15 te upgraden dan een +15 liverto waar ik 200 mil aan repair kosten kwijt geweest ben en dus nog helemaal geen armor heb.
Ook is het sowieso verstandig om eerst Yuria +15 en je gear goed op orde te hebben voordat je met Liverto begint.
Is natuurlijk ook zo.Brummetje schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:46:
[...]
Die +3 crit in je gear kun je dan natuurlijk vervangen voor een andere stat waardoor je dus effectief meer gaat krijgen.
Ook is het sowieso verstandig om eerst Yuria +15 en je gear goed op orde te hebben voordat je met Liverto begint.
Enige punt wat ik probeer te maken is dat Liverto/Kzarka wel beter is dan een Yuria, maar geen monster upgrade is. Ik vind dat je beter eerst al je armor +15 kan maken, je rings/earrings/belt/neck goed voor elkaar hebben, je offhand +15 maken..
En dán kan je kijken voor Liverto/Kzarka/Boss Armor.
Ik heb zelf als doel om m'n Yuria +17/+18 te maken en dan upgrade ik 'm en kap ik met de enchants.
PS. Geen enkele weg is de juiste weg. Je kan natuurlijk ook nu je +15 yuria upgraden en nooit meer enchanten en vervolgens een Liverto kopen en die beetje bij beetje upgraden. Het is maar net hoe je eigen gearing roadmap er uit ziet.
[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 04-04-2016 14:09 ]
Even wat rondgekeken, die node is timber dus kans op zo'n knot. Soortgelijke node zit dus ook in het nieuwe oost gebied, met wat rodemansritjes (je moet voor 1 node door lvl50 mobs heen) heb ik nu een connection weten te maken met HeidelSabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:24:
[...]
Die node krijg ik niet unlocked, een van de node managers vereist dat ik met een priest in Calpheon praat, maar die vereist weer dat ik Bipache praat.. echter Bipache heeft helemaal geen amity unlocks en geen quests meer voor me..
Nodes verschillen van elkaar, dat je bij 1 node bv powder of flame krijgt bij copper, houd niet in dat je dat bij een andere ook krijgt.SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:43:
[...]
Even wat rondgekeken, die node is timber dus kans op zo'n knot. Soortgelijke node zit dus ook in het nieuwe oost gebied, met wat rodemansritjes (je moet voor 1 node door lvl50 mobs heen) heb ik nu een connection weten te maken met HeidelNu even wat nodes optimizen qua verbinding en maar afwachten wat eerste worker-run gaat geven
Via: http://bdomap.mmoguild.org/ zie ik maar 1 bloody tree knot node (helaas)
Desondanks hoop ik dat je geluk hebt, dan ga ik daar ook naartoe werken
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 04-04-2016 21:31 ]
Net 1 run gehad, zat er eentje bijSabrac schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:29:
[...]
Nodes verschillen van elkaar, dat je bij 1 node bv powder of flame krijgt bij copper, houd niet in dat je dat bij een andere ook krijgt.
Via: http://bdomap.mmoguild.org/ zie ik maar 1 bloody tree knot node (helaas)
Desondanks hoop ik dat je geluk hebt, dan ga ik daar ook naartoe werken
Thanks!SinergyX schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:15:
[...]
Deze, meteen met de nodige link erbij.
[afbeelding]
http://bdotools.com/
Zoek de NPC in kwestie, vul de gegevens in.. de requirement en gaan met die banaan
Dit gaan veel personen waarderen dat weet ik nu al.Sabrac schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:26:
Voor mensen die de amity game will doen, maar er niet helemaal uitkomen, zie hier.. de oplossing:
Zoek de NPC in kwestie, vul de gegevens in.. de requirement en gaan met die banaanlaat zien welke combinatie het beste is en hoe groot de kans van slagen is.
Kwam er gister achter dat mijn heating: skilled niet de guide kreeg, dus maar zelf naar die gast gegaan.
Best dom welke simpele dingen je moet doen voor hem om skilled heating te krijgen, meteen bergje sturdies gemaakt. Zie de prijzen van wagon's inmiddels hard dalen, zelfs de trade wagon is nog krap een miljoen.
Ik kreeg deze niet via de guide, maar de quest verscheen wel als een gele ! op de map.SinergyX schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:28:
Inderdaad heel handig tooltje
Kwam er gister achter dat mijn heating: skilled niet de guide kreeg, dus maar zelf naar die gast gegaan.
Best dom welke simpele dingen je moet doen voor hem om skilled heating te krijgen, meteen bergje sturdies gemaakt. Zie de prijzen van wagon's inmiddels hard dalen, zelfs de trade wagon is nog krap een miljoen.
Direct daarna zou ik ook de quest die erop volgt doen (Woodcutter in trent), deze geeft je 'gratis' plywood hardener voor 1 cedar, 1 pine en 1 andere plywood (ben even vergeten wat de 3e is).
Vervolgens word je gevraagd om 10 cedar plywood mee te nemen en hier sturdy cedar plywood van te maken.
Merkte gisteren dat de prijzen nog heel hard schommelen.
Begin van de avond was sturdy plywood nog 220k, einde was het al weer 260k
Pure iron Crystals gingen even naar 65k om vervolgens terug naar 87k te gaan.
In ieder geval op het einde van de avond weer 10 mil binnen gehaald
Kom er prima uit.. Maar dit gaat wel helpen denk ik!Sabrac schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:26:
Voor mensen die de amity game will doen, maar er niet helemaal uitkomen, zie hier.. de oplossing:
Zoek de NPC in kwestie, vul de gegevens in.. de requirement en gaan met die banaanlaat zien welke combinatie het beste is en hoe groot de kans van slagen is.
Gister niet online geweest.. Zit thuis met een voedselvergiftiging door de bakker bart.
Ja ik zag hem ook op de map staan, die woodcutter moet ik nog doen. Eerst eens in hele craft van hardener duiken, lijkt ook een tweestap craft te zijn en heb nog nooit iets met alchemy gedaanSabrac schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:33:
[...]
Ik kreeg deze niet via de guide, maar de quest verscheen wel als een gele ! op de map.
Direct daarna zou ik ook de quest die erop volgt doen (Woodcutter in trent), deze geeft je 'gratis' plywood hardener voor 1 cedar, 1 pine en 1 andere plywood (ben even vergeten wat de 3e is).
Vervolgens word je gevraagd om 10 cedar plywood mee te nemen en hier sturdy cedar plywood van te maken.
Merkte gisteren dat de prijzen nog heel hard schommelen.
Begin van de avond was sturdy plywood nog 220k, einde was het al weer 260k
Pure iron Crystals gingen even naar 65k om vervolgens terug naar 87k te gaan.
In ieder geval op het einde van de avond weer 10 mil binnen gehaaldHeerlijk die processing skills
Was even keuze voor mij, eerst noble voor mijzelf of die 12 sturdy de AH op, toch maar voor het laatste gekozen, ook al is het een 4horse wagon, die bewegen als 1 blok ipv los van elkaar en zag er gewoon lelijk uit (net als die merchant wagon, lelijk ding..).
Lijkt nu interessanter naar wagon parts te gaan, die verkopen iets beter dan de hard dalende wagonmarkt.
Wel een leuk idee. Hoop dat het nog wat beter uitgewerkt gaat worden.
Kan er misschien mee te maken hebben dat amity sowieso keihard generft is in Mediah..
Voor Mediah kon ik makkelijk 500-700 amity per conversation gainen en nu heb ik mazzel als ik de 150-200 nog haal.
[ Voor 31% gewijzigd door Valandin op 05-04-2016 10:43 ]
https://www.reddit.com/r/bdotools/Valandin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:40:
Had die tool net even getest.. Maar er klopt (bij Ronatz) echt geen reet van. Laat je beginnen met 20-30% succes rates en doet de 100%'s in het midden..
Wel een leuk idee. Hoop dat het nog wat beter uitgewerkt gaat worden.
Kan er misschien mee te maken hebben dat amity sowieso keihard generft is in Mediah..
Voor Mediah kon ik makkelijk 500-700 amity per conversation gainen en nu heb ik mazzel als ik de 150-200 nog haal.
Kan je requests / fixes etc melden, kan zijn dat het dus een foutje in de code is.
Geloof dat ze per geval iets van 10 000 simulaties hebben gedraaid.
Zo kan je in een paar daagjes tijd 2x een +5 AP earring en 2x een +5 ap ring krijgen lijkt me.. Wel de moeite waard omdat het je dan ~40 mil aan kosten bespaard.
Waar krijg je de ring quest? Ik krijg alleen earring in abbandonded monstary en necklace in calpheon.Valandin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:32:
Net een quest chain bij de witch (Skeleton mobs) afgemaakt en ik kreeg een 3 AP earring. Nu zie ik dat je een hourly mission hebt daar die een steentje geeft, die kan je dan gebruiken om of een nieuwe earring/ring te krijgen óf om hem up te graden.
Zo kan je in een paar daagjes tijd 2x een +5 AP earring en 2x een +5 ap ring krijgen lijkt me.. Wel de moeite waard omdat het je dan ~40 mil aan kosten bespaard.
In Behr pakte ik eerst wat quests op van kill deer, get deer skin, deer hide, deer blood.. toen unlockte ik een reeks questen bij de witch hut, toen moest ik een lading skeletons killen, toen kreeg ik een boss scroll die 3 armor scrolls en 2 wep stones gaf, en daarna kreeg ik die earring.bronce schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:09:
[...]
Waar krijg je de ring quest? Ik krijg alleen earring in abbandonded monstary en necklace in calpheon.
[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 05-04-2016 15:17 ]
https://www.reddit.com/r/...alculator_for_fail_stack/
wel bijzonder dat op +25 failstacks, meer geen effect heeft op de increase chance en dat je dus maximaal 15 % kans hebt op een goede enchant.
[ Voor 60% gewijzigd door Sabrac op 05-04-2016 16:23 ]
Met m'n eerste char, ranger, doorgegaan tot level 15 en toen de game weggelegd omdat ik er geen reet van begreep.
Maar na wat guides gelezen/gekeken te hebben toch maar weer doorgegaan. Met een andere char.
M'n tamer is level 18 maar heb me nu vooral bezig gehouden met de crafting. Moet zeggen dat de game best wel wat uitlegt wat betreft crafting en trading als je de crafting quests maar goed volgt.
Levelen gaat alleen wel traag dus ik zoek nog een guide die uitlegt hoe je bv. cooking het snelste levelt. Ik maak nu vooral bier voor m'n slaafjes.
En misschien is het nu wel tijd om de GoT guild te joinen, als er nog plek is tenminste. Zie al zo nu en dan wat Tweakers voorbij rennen.
Je bent welkomsuperbassie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:39:
Zo, na ongeveer 24 uur doorzetten kom ik eindelijk een beetje in deze game.
Met m'n eerste char, ranger, doorgegaan tot level 15 en toen de game weggelegd omdat ik er geen reet van begreep.![]()
Maar na wat guides gelezen/gekeken te hebben toch maar weer doorgegaan. Met een andere char.
M'n tamer is level 18 maar heb me nu vooral bezig gehouden met de crafting. Moet zeggen dat de game best wel wat uitlegt wat betreft crafting en trading als je de crafting quests maar goed volgt.
Levelen gaat alleen wel traag dus ik zoek nog een guide die uitlegt hoe je bv. cooking het snelste levelt. Ik maak nu vooral bier voor m'n slaafjes.
En misschien is het nu wel tijd om de GoT guild te joinen, als er nog plek is tenminste. Zie al zo nu en dan wat Tweakers voorbij rennen.
Mijn dank aan de heren waarop ik deels heb mee gelift.
Ik vond de guildquest dus wel leuk
Als ik eenmaal 50 ben ga ik eens opzoek naar wat routine werk voor elke online dag.
Die hourly missies die ik eerder benoemd heb zijn het waard.. ook de hourlies voor de necklace in Calpheon (jeweler)PaRaDoX4 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:17:
Nou we komen eindelijk in de buurt van lvl 50. Alleen deze avond al 3 levels omhoog gegaan.
Mijn dank aan de heren waarop ik deels heb mee gelift.
Ik vond de guildquest dus wel leuk
Als ik eenmaal 50 ben ga ik eens opzoek naar wat routine werk voor elke online dag.
ze zijn wat repetetive, maar zo kan je toch +25 AP bouwen en hoef je de eerste tijd niet meer aan witch's earrign etc. te denken.