DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Nieuw seizoen ..... nieuw begin van de GGT!
GoT | Grand Tour 17S4-W1 | 11-09-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Day time: See session in league |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Toch helemaal uitgereden, want ik wilde deze puppy z'n shakedown geven

Simetik K2 rig met QSP stoel + sliders

Stomtoevallig een week geleden keek ik op het Hardware forum van iRacing en daar had een Nederlander deze er letterlijk 1 minuut geleden opgezet. Ik was al langer aan het kijken naar een rig maar de kosten en de assemblage hielden me nog tegen. Deze rig + stoel kostte ruim minder dan de simpelste 80/20 rig + stoel, zat al in elkaar dus ik hoefde hem alleen maar op te halen. Dus vandaag 5 uur in de auto doorgebracht, thuis van de 2 delen 1 gemaakt, pedalen en stuur gemonteerd (supersimpel) en nu dus genieten van een echte rig
So far so good, ben nu wel echt brak maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de reis die ik vandaag al heb moeten maken. Erg stevige rig en mooi compact.
* Arfman is happy camper
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nice man. Hier ook de Simetik K2, de OSW trekt ie prima. Ik heb wel lichte flex als ik max rem, maar daar ga ik zelf wat voor modden binnenkort.Arfman schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:49:
Simetik K2 rig met QSP stoel + sliders
* Arfman is happy camper
Waren vermakelijke Skippy races. Zowaar als 2e gekwalificeerd, maar tijdens het racen blijf ik het zeer lastig vinden om de concentratie hoog te houden. 1e race auto kapot in de laatste lap op de chicane.
2e race deed de pace car een beetje achterlijk door strak voor ons te blijven rijden ná de groene vlag. Ik zag mijn kans (van mijn racetalenten moet ik het niet hebben) en mocht gelukkig zonder straf de pace car inhalen.
Leuk met de kopgroep meegereden totdat ik met mijn domme kop Tim W. een tik achterop gaf omdat ik met draft op m'n normale punt remde, heel stom en mijn oprechte excuses

Geen paniek, het wordt er niet beter opZFLaSH schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:25:
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Een hoogzwangere vrouw thuis, maakt een sessie langer dan 2 minuten godsonmogelijk.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Precies mijn kritiek op het iRacing bandenmodel.
En wat vind hij de meest vermakelijke auto........ De skip
Zit inderdaad zero flex in met mijn AccuForce, zelfs op pijn veroorzakende sterkte. Pedalenflex nog niet gemerkt maar ik heb dan ook "maar" Fanatec CSL Elite LC pedalen en geen Heusinkvelds oid. Todo is nog kabelmanagement, Rift sensor vastzetten en een shifter support bestellen zodat ik mijn Fanatec shifter en handbrake kan monteren.Alexji schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:39:
[...]
Nice man. Hier ook de Simetik K2, de OSW trekt ie prima. Ik heb wel lichte flex als ik max rem, maar daar ga ik zelf wat voor modden binnenkort.
Wat?? , ik gisteren dik 2u liggen zwoegen om tot de 57,2 te geraken (snelste in sessie 56,5)Alexji schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:34:
Voor wie nog uitdagingen zoekt in de Skip Barber op LRP, je kan blijkbaar gewoon "redelijk" competitieve tijden rijden zonder remmen (57.172) en alleen gebruik makend van de 4e versnelling (57.233)
Bedankt hoor

Volgens zijn eigen timing is die laatste zelfs maar 56.232.Alexji schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:34:
Voor wie nog uitdagingen zoekt in de Skip Barber op LRP, je kan blijkbaar gewoon "redelijk" competitieve tijden rijden zonder remmen (57.172) of alleen gebruik makend van de 4e versnelling (57.233)
Doet me denken aan die keer dat Schumachers wagen vast zat in de 5e versnelling in Barcelona. Kan me herinneren dat hij er nog geen seconde langzamer mee reed dan toen alles nog wel werkte.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yep, ik wordt in de Ferrari GTE voorbij gereden door de Ferrari GT3Arfman schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:49:
Wat een $#@!$#@! is dat COTA ook. Week 1 in IMSA maar een dropweek van maken, ik kom gewoon niet rond op dat circuit. Zelfs met de hulp van de VRS instructies en hun setups ben ik gewoon 5 seconden off-pace, wtf.

Als je goed kijkt/langzaam afspeelt dan zie je dat de rondetijd wel in de 57 is, maar deze verspringt naar 56,232. Ik weet niet hoe die overlay precies werkt, maar de 56,232 zal wel zijn best lap zijn.alexbl69 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:04:
[...]
Volgens zijn eigen timing is die laatste zelfs maar 56.232.
Doet me denken aan die keer dat Schumachers wagen vast zat in de 5e versnelling in Barcelona. Kan me herinneren dat hij er nog geen seconde langzamer mee reed dan toen alles nog wel werkte.
Antwoord van mij.Alexji schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:34:
Voor wie nog uitdagingen zoekt in de Skip Barber op LRP, je kan blijkbaar gewoon "redelijk" competitieve tijden rijden zonder remmen (57.172) of alleen gebruik makend van de 4e versnelling (57.233)
Nu op Zandvoort, paar schansen erbij, Andre van Duin voor het commentaar en hup, we hebben weer een TV-programma
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ben van Class C naar Class D teruggevallen (te weinig tijd etc.) maar nu engageer ik mij om de volledige Global Mazda MX-5 Cup - 2017 Season 4 Fixed te rijden dit seizoen.
Ondertussen reeds 2 races gereden (waarvan p1 en P2) maar als ik de rangschikking wil raadplegen, zie ik:
My Division: No division found
Ik kan enkel een rangschikking zien bij "ALL", alle divisions zijn leeg.
http://members.iracing.co...SeriesNews.do?season=1882
Waarom is er geen klassement?
Verwijderd
Ik gok op een rookie serie en daarom geen divisies.Stancke schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:44:
Kan iemand het volgende ophelderen?
Ben van Class C naar Class D teruggevallen (te weinig tijd etc.) maar nu engageer ik mij om de volledige Global Mazda MX-5 Cup - 2017 Season 4 Fixed te rijden dit seizoen.
Ondertussen reeds 2 races gereden (waarvan p1 en P2) maar als ik de rangschikking wil raadplegen, zie ik:
My Division: No division found
Ik kan enkel een rangschikking zien bij "ALL", alle divisions zijn leeg.
http://members.iracing.co...SeriesNews.do?season=1882
Waarom is er geen klassement?
Mijn idee.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:52:
[...]
Ik gok op een rookie serie en daarom geen divisies.
Maar waarom rij je niet de Advanced Mazda Cup?
Niet mogelijk, Class DJoepW schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:10:
[...]
Mijn idee.
Maar waarom rij je niet de Advanced Mazda Cup?

Momenteel:
Class D
SR 3.36
IR 1623
Zal dus een seizoen tanden bijten zijn en mikken op m'n IR?
[ Voor 15% gewijzigd door Stancke op 14-09-2017 10:32 ]
Ok, deze week even controleren dan, zou wel leuk zijn. Tellen mijn gereden resultaten dan al mee in het klassement?NickThissen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:42:
Volgens mij hoef je maar 4 races of time trials te doen in een D class serie en dan ben je weer C.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat gaat iedereen rijden dit seizoen? Ik zit zelf te denken aan (als ik tijd heb) een seizoen FR2.0. Laatst een oefensessie op Laguna Seca gereden en dat ging eigenlijk wel goed, reed prima en volgens mij ook genoeg official races.
Een goede simrig is wel echt een toevoeging trouwens (duh ..). Als ik over de kerbs rijdt trilt m'n rig, het stuur zit veel beter vast, ik kan meer effecten voelen daardoor en mijn zitpositie is oneindig veel beter vergeleken met mijn desk setup
Shifter support is onderweg vanuit Portugal, USB kabels liggen klaar, rest van de rig is met klittenband netjes gemaakt. Als ik het af heb zal ik weer een fototje posten.
[ Voor 14% gewijzigd door Arfman op 15-09-2017 10:16 ]
Verwijderd
Ik ga hetzelfde rijden dit seizoen als de afgelopen 6 jaarArfman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:15:
Stil hier
Wat gaat iedereen rijden dit seizoen? Ik zit zelf te denken aan (als ik tijd heb) een seizoen FR2.0. Laatst een oefensessie op Laguna Seca gereden en dat ging eigenlijk wel goed, reed prima en volgens mij ook genoeg official races.
Een goede simrig is wel echt een toevoeging trouwens (duh ..). Als ik over de kerbs rijdt trilt m'n rig, het stuur zit veel beter vast, ik kan meer effecten voelen daardoor en mijn zitpositie is oneindig veel beter vergeleken met mijn desk setup
Shifter support is onderweg vanuit Portugal, USB kabels liggen klaar, rest van de rig is met klittenband netjes gemaakt. Als ik het af heb zal ik weer een fototje posten.
Je simrig heb je snel in orde, hier heeft het een jaar geduurd om hem van de tijdelijke naar de finale plek te zetten. Kabels hangen er nog als rommeltje bij, dat blijft nog even op de todo staan.
Maar soms lonkt de mx5 ook.
In ieder geval de maandagen en de mx5 world tour.
Vind hem ook leuk, zit al enige tijd te wisselen tussen skip en FR20 (in oefensessies), maar het close racen met de skip blijft toch het leukste.Arfman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:15:
Stil hier
Mijn doel is om eens wat terug meer races te rijden.
Ja ik trek spul wat nog moet gebeuren erg slecht, dat probeer ik zo snel mogelijk af te werken. Toen we ~10 jaar geleden naar dit huis verhuisd zijn waren binnen 2 weken ook ale dozen uitgepakt/opgeruimd en alle klusjes klaarVerwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:49:
Je simrig heb je snel in orde, hier heeft het een jaar geduurd om hem van de tijdelijke naar de finale plek te zetten. Kabels hangen er nog als rommeltje bij, dat blijft nog even op de todo staan.
zelf ga ik porsche en skip rijden, en als het meezit met de oefentijd dan een imsa/blancpain.
Ondertussen vier TT's gedaan en completed MPR. Ik neem aan dat ik pas stijg na C-class op het einde van week 13? Of stijg ik instantly als ik mijn SR boven de 4.0 krijg?NickThissen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:45:
Als die in dit seizoen waren wel ja. Ik weet het ook allemaal niet meer precies omdat het veranderd is, maar volgens mij is de promotie eis nu gewoon dat je SR > 3.0 is (vroeger was het 4.0) en dat je minimaal 4 keer hebt meegedaan in een serie van jouw licentie. Misschien is het nog steeds 4.0 (en is 3.0 alleen voor Rookie-->D) maar dacht het niet.
Class D
• You have completed your MPR!
• Your SR is above 3.0.
• Ready for promotion.
Op deze manier promoveer je aan het eind van het seizoen zolang je SR > 3 blijft.
Als je SR > 4.0 krijgt dan promoveer je meteen.
Ik heb nog altijd moeite om goed te remmen in de Porsche. Misschien weer eens proberen nu ik fatsoenlijk kan remmen (qua precies kracht afmeten zeg maar). Leuke auto wel.Denniz0229 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:00:
niemand hier die porsche rijd?![]()
zelf ga ik porsche en skip rijden, en als het meezit met de oefentijd dan een imsa/blancpain.
Vanavond op COTA met de Ferrari GTE geoefend, voor mij een nieuwe track. 2:01 is haalbaar maar absoluut niet consistent. Vind het een moeilijke track.
GT3 op Sonoma met de Ferrari ging heel aardig, 1:29 is denk ik een goede tijd om voorin het middenveld mee te doen. Echter denk ik dat ze GT3 met de Ferrari volledig om zeep hebben geholpen en beter Ferrari cup kunnen noemen. Wellicht dat de McLaren nog mee kan op de snellere tracks.
Heel mooi vind ik ook het geluid op de curbs dat prominenter aanwezig is en het schakelgeluid van de Skip Barber vind ik heel mooi.
Ik denk dat ik dit seizoen per week ga kijken voor de leuke combi. Zoals de Skip op VIR, Oran Park en Oulton Park. FR 2.0 op Bathurst en de Ferrari cup is, afgezien van Silverstone, vrijwel alles leuk.
De pest is echter dat IMSA ook vrijwel alleen leuke combi's heeft.
Weer een seizoen in de FR2.0. Vind het een van de leukste auto's in iRacing. Daarnaast kan ik er goed in mee komen maar is er (vooral in rond de primetime races) genoeg competitie en uitdaging voor mij. Daarnaast gaat bijna iedere race officieel.Arfman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:15:
Wat gaat iedereen rijden dit seizoen?
Ik wil ook meer gaan rijden ind e ProtoGT en dan in de HPD als oefening voor de NES4.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik snap de haat naar COTA niet zo. Het is lastig om de apex te vinden in een paar bochten, zeker met een enkel scherm, maar zoek een ritme en je kunt die apex prima vinden. Overigens is er niemand die je verplicht om helemaal breed in te sturen, neem de bocht wat krapper en je ziet de apex beter waardoor je waarschijnlijk weer sneller wordt. Ik zie veel rijders bij de s-es veel te hard de bocht in gaan, probeer altijd te onthouden dat als je na de apex nog niet op het gas kunt je te hard de bocht in bent gegaan. Het is niet veel anders dan SuzukaArfman schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:49:
Wat een $#@!$#@! is dat COTA ook. Week 1 in IMSA maar een dropweek van maken, ik kom gewoon niet rond op dat circuit. Zelfs met de hulp van de VRS instructies en hun setups ben ik gewoon 5 seconden off-pace, wtf.
De nieuwe build met de fix voor het dynamic track surface heeft op Chicagoland voor de NiS mooi racen tot gevolg!
Tof interview Joep, bedankt voor het delenJoepW schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:35:
Oa. de mening van een professionele racer over grip, oververhitten van banden en manier van remmen in iRacing.
Precies mijn kritiek op het iRacing bandenmodel.
Onboard in de regen, met lekker veel dwarse actie:
Onboard van de powerstage, waar het al weer bijna helemaal droog was, maar nog steeds opletten geblazen met toch nog natte plekken.
En nog leuk filmpje van buiten de auto:
Gisteren op SR 3.6 gekomen, deze avond laatste poging om op SR >4.0 te komen en direct te promoveren.NickThissen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:39:
Week 13 is al voorbij.
Op deze manier promoveer je aan het eind van het seizoen zolang je SR > 3 blijft.
Als je SR > 4.0 krijgt dan promoveer je meteen.
Zou jammer zijn als het niet zou lukken, zou toch graag hebben dat Summit geen dropweek wordt gezien mijn resultaten
Briljant!!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
iRacing 2016-2017 Seizoen 1 t/m 4
[ Voor 53% gewijzigd door NickThissen op 18-09-2017 19:44 ]
Hier dus te vinden.(te laatWLC91 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:40:
Ik ben het TS adres kwijt, het is al een tijdje geleden dat ik meereed met GoT monday madness maar aangezien ik GT3+monza wel een leuke combi vind en ik tijd heb wil ik wel meedoen. Waar kan ik inloggen ?
Ik ben er vanavond niet bij..... Maar veel plezier tijdens de GGT!
GoT | Grand Tour 17S4-W2 | 18-09-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Weather |
[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 18-09-2017 19:50 ]
Probeer het nog eens.WLC91 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:01:
Nu al full ?... Niet eens de kans gehad om te joinen .....
Wanneer league sessies online komen, laat die om de een of andere reden altijd eerst het FULL icoontje zien.
http://members.iracing.co...nid=20758357&custid=61293
Dit was de situatie in de laatste lap...

[ Voor 4% gewijzigd door Stancke op 18-09-2017 21:44 ]
Hey Bas wat voor sim is dit die je gebruikt ? Ziet er erg realistisch uit allemaal ben benieuwd wat voor spullen je allemaal gebruikt.Linc schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:34:
Afgelopen vrijdag en zaterdag de Hellendoorn rally gereden. Heel wisselvallig weer gehad waardoor er soms veel grip was, maar vaak heel weinig grip. Goed ons best gedaan zo snel en veilig mogelijk de finish te halen wat goed was voor de winst in onze klasse! We hebben ook nog de powerstage gewonnen goed voor 3 extra bonus punten hierdoor staan we nu op de 1e plek in het kampioenschap
Onboard in de regen, met lekker veel dwarse actie:
[video]
Onboard van de powerstage, waar het al weer bijna helemaal droog was, maar nog steeds opletten geblazen met toch nog natte plekken.
[video]
En nog leuk filmpje van buiten de auto:
[video]
Een beetje jammer van die kerb op de exit van Ascari waardoor ik Marco de muur in beukte, want ik was wel benieuwd hoe het was afgelopen als we side by side richting de Parabolica waren gegaan.
Als 16e gestart en als 16e geeindigd met 14 incs en nb iets IR gewonnen. Was topsplit waarvan ik #21 was. 1e 2 waren pro's, daarna t/m plaats 13 hadden IR tussen 3K-7K.
In ronde 1 in bocht 7 hard van achteren aangereden door de BMW. Neus in de muur, schade maar kon nog de boel nog op de baan houden waarbij ik de rondetijden nog binnen de 1:30 kon houden. Hij vond het mijn schuld en ik moest niet zeuren. Even later reed hij een volgende persoon van de baan en later nog 1. Ik vroeg hoeveel hij er gemiddeld vanaf reed. Toen was ik een huilbaby.
Op een gegeven moment zat hij achter me waarbij ik weer een zet kreeg. Hij weer ergens nog 1 aangereden en ik er weer voor waarna ik door nog een ander werd aangereden. Die laatste twee waren gewoon een ordinaire bump and run.
Heb je verdorie weinig tijd, kan je nog net 1 race doen en is het meteen een sof.
Deze onzin overkomt me te vaak.

Edit: Wooooooooooooow! IK RIJD EINDELIJK OP RUBBER!!!1111
Wel grappig, als je de "audible beeps" aanzet dan maakt de servo zelf een melodietje na het phasen door hem op bepaalde frequenties aan te sturen, leuk gedaan.
[ Voor 51% gewijzigd door Alexji op 19-09-2017 23:13 ]
Waar heb jij deze beta vandaan?Alexji schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:28:
Voor de OSW & Simucubers onder ons, de open beta is uit!![]()
[afbeelding]
Wel grappig, als je de "audible beeps" aanzet dan maakt de servo zelf een melodietje na het phasen door hem op bepaalde frequenties aan te sturen, leuk gedaan.
Makkelijk te installeren?
https://granitedevices.com/wiki/SimuCUBE_firmware_releasesnaish123 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:09:
[...]
Waar heb jij deze beta vandaan?
Makkelijk te installeren?
Bij de firmware zip zit ook een installation guide.
Als je al MMOs gebruikt is het redelijk makkelijk omdat je vanaf daar meteen in DFU mode kan gaan om de bootloader te installeren. Het is vooral veel lezen en geduld hebben. Niet geheel risicoloos, daarom beta.
CHANGE LOG:
Website
- Fixed an issue with the Driver Search functionality.
Simulation
- Removed obsolete .dll files that could cause errors at Simulation launch.
- Temporarily worked around an issue that people were having where the Simulation failed to launch, caused by the inability to install versions of some Microsoft support libraries that the Simulation uses. These customers were running old, unpatched versions of Windows (for example, Windows 7 without Service Pack 1). Microsoft does not support, and will not install these libraries on those out-of-date versions of Windows. While we were able to work around this problem for now, iRacing does not support such setups. We recommend keeping your Windows installation reasonably up to date.
- - Starting with 2018 Season 1, iRacing will no longer support the Simulation on versions of Windows that Microsoft no longer supports via continuing updates. This means that the iRacing Simulation will be supported by Windows 7 with Service Pack 1, Windows 8.1, and Windows 10.
- - - For details on these versions, please checkout these articles:
- - - - Wikipedia: Windows 7
- - - - - “Installing Service Pack 1 is required for users to receive updates and support after April 9, 2013.”
- - - - Wikipedia: Windows 8
- - - - - “Support ended on January 12, 2016; must install Windows 8.1 in order to continue receiving updates and support.”
Dirt
- Fixed an issue where a tire would immediately dump most of its stuck-on dirt if it came off the ground.
- Fixed an issue where too much dust would be thrown on dirt ovals when cornering on black slick.
Rendering
- Softened the edges of dynamic shadow maps to reduce self-shadowing artifacts near the silhouette edge.
Audio
- Fixed an issue with gear shift sounds for all vehicles.
Pit Crew
- Right-side Lollipop Guy can now hold his lollipop again.
New iRacing.com UI
- A new Replays section is now available for use in the UI!
- Your Driver's License Class, Safety Rating, and iRating in the top left of the UI will now automatically update after completing a session.
- Dialog pop-ups should no longer get stuck behind other modal windows.
- Users may now re-center the New iRacing.com Preview UI at any time using the same key the user has bound to this function in the iRacing Simulator.
- Users may make the Sim default to use an Oculus Rift or Open VR device in the New iRacing.com Preview UI by setting, "AutoSelect=1" under the [Oculus Rift] or [OpenVR] sections in the "rendererDX11.ini" file.
Time Attack
- All Time Attack competition results using GT3 cars have been re-set due to the BoP changes introduced with this update.
CARS:
Audi R8 LMS GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: -0.5% engine torque, aerodynamic characteristics have been reverted to 2017 Season 1.
- - These aero changes move the center-of-pressure rearward and make the car less sensitive to rear wing adjustments.
- Baseline setup has been updated.
BMW Z4 GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: +0.3% engine torque.
Dirt U.M.P. Modified
- Reduced the maximum amount of Left-Rear 'bite' the car have from over 300 pounds to 150 pounds.
Ferrari 488 GT3
- Baseline setup has been adjusted with less understeer, and full fuel.
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: +2% fuel consumption, +10 kg minimum weight, -14% aero downforce, and minor aero drag adjustment.
- Fixed a mis-alignment with pitboard textures.
- Fixed a typo in the ABS tooltip.
Ford GT GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: +10 kg minimum weight.
Indycar Dallara circa 2011
- Season setups have been updated.
McLaren MP4-12C GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: -2% engine torque, -1% fuel consumption.
Mercedes-AMG GT3
- 2017 Season 4 BoP Adjustment: No changes.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
NASCAR Nationwide Chevrolet Impala circa 2011
Super Late Model
- Restored the iRacing-supplied setups that were mistakenly removed from the car.
TRACKS:
Snetterton Circuit
- Artwork improvements including:
- - New grass textures
- - Increased asphalt texture resolution
- - Additional pit road details have been added
- - Painted track lines
- Adjusted the level-of-detail settings on some signs and buildings to prevent them from disappearing with low graphics settings.
Sof= strenght of field?
Wat bedoelen mensen dan met sof races? Gewoon de race met de hoogste sof in de week o.i.d?
Nog een vraagje voor de imsa racers hier.
Ik heb gisteren mijn eerste imsa race gehad. Hele leuke race, lag op plek 7 van de 14 gt3s. Vervolgens gepit en kom terug tussen wat gte verkeer.
Zoals ik geleerd heb houd je als langzame klasse gewoon je lijn en moet de rest er langs. Alleen iedereen begon me masaal van achteren te rammen, tot 3x toe. Nu was ik dus gediskwalificeerd omdat ik er vanaf gebeukt werd met nog 5 minuten te gaan

Maar is dat de normale gang van zaken in imsa? Want dan laat ik die lekker links liggen.
[ Voor 65% gewijzigd door Denniz0229 op 20-09-2017 15:59 ]
SOF is strength of field inderdaad, en "SOF race" betekend meestal die ene race in de week waar de meeste mensen komen opdagen zodat de SOF het hoogste is.
BoP is natuurlijk een enorm lastig iets, zelfs in het echt krijgen ze dat al niet goed en bij ons heb je nog eens het probleem dat je elke race een andere auto kan pakken, dus zit iedereen meteen in de snelste auto. De Ferrari is nu weer veruit de snelste blijkbaar, maar dat hangt zoveel af van de track en wie je het vraagt (is hij het snelst voor de gemiddelde rijder, of is hij alleen het snelst voor de top rijders? Dat scheelt heel veel!!) dat daar bijna niet voor te testen is. Nu komt er blijkbaar een update met -14% downforce wat toch flink is, dat zal hem wel een stuk langzamer maken.
Maar gaaf!
dreams dreams dreams..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Zat daarnet in race met James Saunders, wat een k*tirritant kereltje is dat... Doet divebomb van kilometers ver en het jammere is dat hij er steeds mee wegkomt. Gelukkig had ik 0x

http://members.iracing.co...nid=20784196&custid=61293
Voor diegene die hem niet kennen: kijk maar eens naar de laatste races van Matt Malone op YT
Jaaaaaaaaa! Eindelijk. Hier zat ik op te wachten!
Dit zijn LMP1-H auto's. Porsche en Audi verlaten LMP1 voor Formule E. Daarom stond dat daar.Stancke schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:39:
Haha, ging deze ook net komen postenKomt in een nieuwe serie denk ik aangezien ze spreken van "Formule E"?
Update over rally cross en dirt licenses.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3573961.pageJust an update. Our Rally Cross project is still coming along nicely. It is looking like the initial launch will be two cars and three or four circuits. Not sure on the exact timing but it should be this year. Probably within about a month, we can give a better window for the release.
We also are making good progress on the much-requested feature, new license capability. For example, adding both a dirt oval and dirt road (rally cross) license including iRating & Safety Rating etc. It has taken a while as our whole system, database, license and skill structure was hard-coded for just road and oval licenses. However a good shot we will have the new licenses (dirt oval & dirt road) in our next season build.
We also are working on heat racing functionality for both official racing and hosted racing. Much more on this soon but this new functionality also has a good chance of rolling out this year. We are ideally rolling this capability out with Rally Cross racing for example. We would also set up some dirt oval and short track pavement series with this new functionality! (When the timing is right, for example at the start of a new season).
Although each series does things a little differently, heat racing generally would work very similar to the way it works in the real world and includes some nice functional flexibility. Heat racing, for those not familiar, is short races leading up to the main feature race (A-Main) or the consolation race (B-Main). In iRacing, the mini-tournament would all be part of a single session and the whole thing might last for example 45 minutes. For official racing, it would still be part of an overall series.
There also are much more really great projects in development obviously (more on those later) besides the LMP1 Cars we announced today but I thought I would update on rally cross and a couple projects that are related.
[ Voor 75% gewijzigd door Niellie41 op 21-09-2017 17:37 ]
Dat is een beetje wat wij de laatste finale hebben gedaan, zou mooi zijn als dat ook met de officiele regels kan zoals die bij rally cross worden gebruikt....Phydomir schreef op donderdag 21 september 2017 @ 18:09:
Heat racing is best cool!
Jep ken hem, al een paar keer voor hem aan de kant gesprongen. Om als nog voor hem te eindigenStancke schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:39:
Haha, ging deze ook net komen postenKomt in een nieuwe serie denk ik aangezien ze spreken van "Formule E"?
Zat daarnet in race met James Saunders, wat een k*tirritant kereltje is dat... Doet divebomb van kilometers ver en het jammere is dat hij er steeds mee wegkomt. Gelukkig had ik 0x![]()
http://members.iracing.co...nid=20784196&custid=61293
Voor diegene die hem niet kennen: kijk maar eens naar de laatste races van Matt Malone op YT
Da's jammer....NickThissen schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:55:
Alweer geen finishHad net gepit, kom in groepje langzamere rijders, gast vooraan spint zichzelf en ik kan het niet ontwijken. Gast achter mij raakt me keihard op m'n voorwiel waardoor ik mijn wiel verlies, en de rest gewoon lekker door kan rijden...
Overigens niet gezien op de broadcast dat jij erbij zat.
Vriend van mij is overgegaan naar de nieuwe Simcube firmware maar had veel last van crashes in iRacing en Assetto corsa. En is met hangende pootjes weer terug naar de "oude" Simcube firmware.Alexji schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:28:
Voor de OSW & Simucubers onder ons, de open beta is uit!![]()
Ik wacht nog even.
Yup, een hoop mensen die niet snappen wat een open beta is en dat je toch echt zelf wat onderzoek moet gaan doen. Zo zijn veel van die crashes met iRacing gerelateerd aan oude joycalib files enzo.naish123 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:00:
[...]
Vriend van mij is overgegaan naar de nieuwe Simcube firmware maar had veel last van crashes in iRacing en Assetto corsa. En is met hangende pootjes weer terug naar de "oude" Simcube firmware.
Ik wacht nog even.
Ik geniet er probleemloos van (iRacing, AC, Dirt Rally).
Lekker wachten tot het uit beta is
Thanks, helaas iets van 2 sec langzamer dan de top, kans is niet zo groot meer... Leuk om te zien dat wij in bochten moeten remmen waar andere bijna volgas doorheen gaanVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:01:
Succes neo pre-qualifiers! Hoop dat jullie het halen 🤞

Hey Nick, zo voel ik mij meestal als ik naar een voorbeeld rondje kijk van jouNickThissen schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:14:
[...]
Thanks, helaas iets van 2 sec langzamer dan de top, kans is niet zo groot meer... Leuk om te zien dat wij in bochten moeten remmen waar andere bijna volgas doorheen gaan
Enorm balen....
Nog even onze rondetijden:

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
En de nieuwe "extra koude banden" bug sinds dit seizoen helpt ook niet, eerste rondje is het een totaal andere auto die heerlijk rijdt, tweede rondje is het waardeloos en niks als glijden.
GoT | Grand Tour 17S4-W3 | 25-09-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Weather |
http://members.iracing.co...ist/3574343.page#10719622We hope to make a video showing the animated pit crew in the next week. FYI, we started on pit crew animation with the NASCAR Monster Energy Series and we will go from there. Hopefully, with some relatively minor adjustments, we can add several other NASCAR Series fairly quickly and then move on to other series and forms of racing. The biggest part of the project was building the system, animator tools, characters, design, replays, etc. and working out all the issues including dozens of variables and scenarios. Getting the first series done is big. A game of inches making it look good. I wish ever pit wall was the same height. We are targeting next season build for the Monster Energy Series. For mainly performance/frame rate reasons, the animated pit crews will be of the player's car only at this point.
The new damage model project is really coming along as well. There are just so many projects within the overall project to do. Dozens of those projects are done but still some things to do. It is great to see the cars working in the new system, taking realistic damage and parts coming off physically correct. It is a big step forward. We are paying attention to so many details. The finish line is starting to come into sight but it will not be this next software update. It will be done as soon as possible.
Verwijderd
Race 2 - Niet veel man, maar dat maakte de actie er niet minder op (hoewel een ontzettend rommelige race).
Bij mij faal in de aanloop naar T1, ik rijdt achter Marco met m'n linker wielen het gras op op het moment dat ik iets wil voorremmen om niet verrast te worden en achterop te knallen. De achterkant springt weg en ik begin met een 10 seconden achterstand

Het inlopen gaat redelijk vlot, het inhalen een stuk lastiger. Merkte snel dat ik veel meer mechanische grip had dan de Ferrari's, kon later remmen en harder door de bochten. Na een paar keer bijna achterin geknald te zijn een uitrem acties bij Bas geprobeerd, dat ging helaas niet zonder contact. Gewacht tot Bas weer controle had en kon er na een paar bochten alsnog voorbij.
Het inhalen van Dirk was niet makkelijk, maar ging wel goed, aan het einde van de back straight op het laatst mogelijke moment geremd en gleed netjes voor Dirk om nog net optijd te remmen voor de scherpe bocht naar rechts.
Het inhalen van Marco ging weer rommelig, werd met een contact het gras op gedrukt en stuiterde precies voor Dirk de baan op die achterop knalde waardoor Nick (1) daar weer op dook. Even later Marco wel in kunnen halen en kon ik de jacht op de leider (Nick 2) openen. Dat ging krap worden, maar met 3 rondjes had ik de aansluiting nog moeten kunnen halen tot ik door kreeg niet voldoende brandstof te hebben. Verbruik flink terug gedraaid om zo de finish nog te halen.
In de laatste ronde aan het einde van het rechte stuk probeert Marco de auto aan de binnenkant te steken. Laat daar minimale ruimte, want na de bocht naar rechts zou inhalen bijna niet meer mogelijk moeten zijn. Helaas spring Marco wijd over de curb en spin ik.
Nick 2 die 5 rondjes aan de leiding zou rijden wint de race
Rommelig, maar ik heb me wel vermaakt, ontzettend lastig inhalen met de GTE's...
Heb ik in enkele jaren nog nooit meegemaakt... Zuur...
Gelukkig in de race ervoor meer geluk gehad... P5 als #16
http://members.iracing.co...nid=20822777&custid=61293
iRacing - The next generation of simracing is here!
Op de 2e pagina staan 3 filmpjes die nog werken.Stancke schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:16:
Heerlijk om het allereerste iRacing topic nog eens te doorlopen
iRacing - The next generation of simracing is here!
![]()
![]()
http://www.vimeo.com/1153763 (schademodel)
http://www.vimeo.com/1148369 (skip)
http://www.vimeo.com/1148387 (solstice)
De grap dat ze al bezig waren met een schademodel, dat geavanceerder was dan het nu is.
Maar vooral de vergeeflijkheid van de solstice race, mooi onderstuur en geen enkele gekke beweging, ook de race met de skip valt op hoe de auto reageert.
Waarom ze ooit zijn overgegaan op dat panische stuur gedrag is dan alleen nog maar een groter raadsel. (misschien is het nu inmiddels wat beter dan ik gewend ben, aangezien ik er alweer een jaar uit ben)
How do you save a random generator ?
Ooit gereden in die tijd in iRacing? Er nu op terug kijkend was dat niet bepaald een pretje.
Verwijderd
Leuke tijd, minder goede physics, exploit setups... Toen heette Fredrik nog Hans en maakte hij coole filmpjes. Grand Am was de eerste MC klasse in iRacing met absurd hoge SoF's voor die tijd.Phydomir schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:47:
Ooit gereden in die tijd in iRacing? Er nu op terug kijkend was dat niet bepaald een pretje.
Die goede oude tijd idd. Toen ik begon met iRacing wou ik ook zo snel mogelijk in de DP rijden. Achteraf een slechte keuze, want ik had het nog helemaal niet goed onder controle. Physicsmodel van toen was niet echt geweldig vergeleken met nu. Curbes moest je eigenlijk altijd mijden als je niet achterstevoren wou staan. Heb ook een heel jaar tussen de 1500 en 2000 irating gezeten. Tot ik weer terug greep naar de basis met de Jetta en ik eindelijk progressie boekte.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:57:
[...]
Leuke tijd, minder goede physics, exploit setups... Toen heette Fredrik nog Hans en maakte hij coole filmpjes. Grand Am was de eerste MC klasse in iRacing met absurd hoge SoF's voor die tijd.
[video]
[video]
Tof, had deze middag nu eens wat tijd vrijNiellie41 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:32:
Vanmiddag is iRacing down voor een patch deploy.

Pro tip (algemeen): abonneer je op het Staff Announcement sub-forum en zo krijg je altijd het laatste nieuws mbt deployments en release notes. Dat kan je doen rechts onder op de pagina door op de knop "Watch this forum" te klikken.Racing.com will be coming down for deployment of the 2017 Season 4 Patch 2 Release on Thursday, September 28th, beginning at 9:00am EDT.
This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime. The Test Drive iRacing service will be online during this downtime.
iRacing.com Downtime Schedule:
EDT
Thu 2017-09-28 0300 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2017-09-28 0900 Race Servers Unavailable
UTC
Thu 2017-09-28 0700 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2017-09-28 1300 Race Servers Unavailable
AEST
Thu 2017-09-28 1700 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2017-09-28 2300 Race Servers Unavailable
All times are subject to change.
Sessions in progress at the start of maintenance may be terminated. There will be no record of such events whether official or not.
* Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.
Does "1700" make you say "what?"
http://www.timeanddate.com/worldclock/converter.html
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 28-09-2017 11:54 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen