I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ben ook toevallig net aan het luisteren. Het is weer meer van hetzelfdeFiresphere schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:23:
Hey, nieuw album van Dream Theater.
Nou, dat is dus een deceptie

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb de vorige blijkbaar volledig overgeslagen. M'n laatste "goede" was "Black Clouds & Silver Linings", en eigenlijk alleen wegens The Count Of Tuscany.Firesphere schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:28:
Vorige album was wel goed, maar dit is echt helemaal niets.
[ Voor 8% gewijzigd door Mercatres op 05-02-2016 14:34 ]
Het self-titled album vond ik ook erg goed. En van BCSL vind ik die riff aan het begin van "Best of times" ook erg gaaf.Mercatres schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:33:
[...]
Ik heb de vorige blijkbaar volledig overgeslagen. M'n laatste "goede" was "Black Clouds & Silver Linings", en eigenlijk alleen wegens The Count Of Tuscany.
A dramatic turn of events was redelijk. Zaten wel een paar goede bij.
Dit vat mijn perceptie op frontend development van tegenwoordig wel aardig goed samen.OkkE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:04:
[...]
Klopt, dat is helaas waar het soms op lijkt;
staat mooi verwoord in: The Sad State of Web Development
Het lijkt alsof je *** niet eens het simpelste web frontend ding kan maken zonder NodeJS, npm, grunt, gulp, bower, yeoman, AngularJS, Aurelia, React, of wat het nieuwste hipster ding is tegenwoordig. Ik wil helemaal geen NodeJS installeren om een fucking library toe te voegen aan een webpagina, om vervolgens in NPM een max path length error te krijgen omdat er 10 miljoen directories diepe dependency trees gedownload worden.
Wie zegt dat het moetHMS schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:03:
[...]
[...]
Dit vat mijn perceptie op frontend development van tegenwoordig wel aardig goed samen.
Het lijkt alsof je *** niet eens het simpelste web frontend ding kan maken zonder NodeJS, npm, grunt, gulp, bower, yeoman, AngularJS, Aurelia, React, of wat het nieuwste hipster ding is tegenwoordig. Ik wil helemaal geen NodeJS installeren om een fucking library toe te voegen aan een webpagina, om vervolgens in NPM een max path length error te krijgen omdat er 10 miljoen directories diepe dependency trees gedownload worden.
Plus dat je node maar 1 keer installeerd en daarna het gewoon gebruikt.
Naja ergens zit er natuurlijk wel een optimalisatie ergens tussen alles uitgesplitst in inieminie-libs en een dependency-hell ... en één alles omvattende lib die alles zou moeten doen wat je kunt bedenken.Megamind schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:49:
[...]
Wie zegt dat het moetDat is hetzelfde zeggen dat je geen Spring, JSF of Vaadin wilt gebruiken omdat je maar een simpele app hebt.
Plus dat je node maar 1 keer installeerd en daarna het gewoon gebruikt.
(waarbij je een uitzondering zou kunnen maken voor een "stdlib")
Als je zoveel dependencies nodig hebt om alleen al wat basis dingen te doen, dan vraag ik me af of ze ook maar ergens die optimalisatie lijken te benaderen.
Nothing to see here!
Ach, er gaat niets boven Images and Words \o/Firesphere schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:53:
[...]
Het self-titled album vond ik ook erg goed. En van BCSL vind ik die riff aan het begin van "Best of times" ook erg gaaf.
A dramatic turn of events was redelijk. Zaten wel een paar goede bij.
Whats in a name .. van sappige uien moet je inderdaad over het algemeen vrij gauw jankenalienfruit schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:21:
Ach ja, nog altijd beter dan een framework opgedrongen krijgen omdat SAP er support op geeft voor de klant. Zit je dus vast aan brakke SAPUI5.
Ben wel benieuwd wat dan niet lukt in Angular? Wij zijn helemaal over op Angular, heeft er meer mee te maken dat alles offline beschikbaar moet zijn, maar ik vind het prettig werken.Rutix schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:41:
Even op de discussie inhaken. Wij doen wel ASP.NET MVC gebruiken met AngularJS. Dit omdat we hebben gemerkt dat AngularJS alleen gewoon ruk is. Daarnaast zijn er dingen die je makkelijker kunt serveren met Razor (omdat ze nooit veranderen) dan dat je daar weer een call voor moet doen. Het is denk ik persoonlijke voorkeur en voor ons werkt dit gewoon goed. Daarnaast hebben wij natuurlijk wel web api endpoints waarvan AngularJS ook gebruik van maakt. Misschien dat dit met de nieuwe AngularJS anders word hoor. Er zitten gewoon dingen in AngularJS op dit moment die niet helemaal lekker werken (wij zitten ook nog aan versie 1.29 vast dus dat kan er ook mee te maken hebben)
Daarnaast, een angular+webAPI call zal net zoveel kosten als een MVC geserveerde pagina, toch?
Verwijderd
#Gefrustreerd #boos, hastag.
Ik haat hashtags
Qua resources zou het niet veel verschil moeten maken denk ik nee, maar het is wel weer een roundtrip. Als de content toch statisch is zie ik niet zoveel problemen om deze ook statisch in Razor te renderen.Megamind schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:12:
[...]
Ben wel benieuwd wat dan niet lukt in Angular? Wij zijn helemaal over op Angular, heeft er meer mee te maken dat alles offline beschikbaar moet zijn, maar ik vind het prettig werken.
Daarnaast, een angular+webAPI call zal net zoveel kosten als een MVC geserveerde pagina, toch?
En oja, word er geen koffie geserveerd in het weekend hier?
[ Voor 5% gewijzigd door Rem op 06-02-2016 09:23 ]
Hier in de buurt wordt thans geloof ik alleen nog bier getapt.Rem schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 09:21:
[...]
En oja, word er geen koffie geserveerd in het weekend hier?
Oh, en als je toch gaat: kopje thee voor mij graag

(Ik vind dat witterdanwit van de laatste layout-tweaks toch niet echt wennen trouwens. Ook niet na een paar dagen.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Eigenlijk wil ik Elemantary OS nu, want die ziet er cool uit en het is geen unity. Die is echter weer gebaseerd op ubuntu 14.04 (ipv mn huidige 15.10) en ik weet niet of dat een issue is. Los daarvan, dan moet ik mijn hard geinstalleerde en geconfigureerde software opnieuw installeren en configureren.
Ik mis mijn macbook (en met name OSX) nog niet, behalve dat ik nu werk op een oude i5 met 4GB RAM en 64GB SSD ipv moderne i7, 512GB NVM-E SSD en 16GB RAM. Ik ben wel veel tijd kwijt geraakt aan configureren en shit fixen.
Wellicht volgende week eens kijken of ik een iets zwaardere development machine kan proberen.
Ook jammer dat ik op een raspberry pi met openelec vloeiend 1080p kan afspelen, maar een complete laptop met ubuntu nog steeds niet perfect een youtube html5 filmpje op fullscreen (YT's 720p op 2560x1440 schermresolutie) kan afspelen
[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 07-02-2016 13:20 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Witterdanwit ? .. waar dan ?incaz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:41:
Je kunt zelf even naar het apparaat lopen.
Oh, en als je toch gaat: kopje thee voor mij graag [afbeelding]
(Ik vind dat witterdanwit van de laatste layout-tweaks toch niet echt wennen trouwens. Ook niet na een paar dagen.)
Zie eigenlijk nog niet veel verschillen, maar misschien komt dat door de custom css.
Ben begonnen met xfce en er tot nu toe bij gebleven .. alleen window render meuk vervangen door compton. Ubuntu jaren geleden wel eens kort bekeken, maar was er toch al gauw van overtuigd dat het geen meerwaarde had voor mij boven Debian.Gamebuster schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:15:
Nu een halve week op ubuntu. Unity traag is en hangt random (reageert nergens meer op maar ALT+SHIFT+Fx werkt nog wel). Daarna Gnome geprobeerd. Deze liep niet vast, maar is kut. Ik heb nu Cinnamon, die vind ik wel OK.
Eigenlijk wil ik Elemantary OS nu, want die ziet er cool uit en het is geen unity. Die is echter weer gebaseerd op ubuntu 14.04 (ipv mn huidige 15.10) en ik weet niet of dat een issue is. Los daarvan, dan moet ik mijn hard geinstalleerde en geconfigureerde software opnieuw installeren en configureren.
Beetje afhankelijk van je hardware, maar kijken of je vdpau / vaapi aan de praat kunt krijgen (hardware acceleratie voor amd/nvidia en intel hw.Ook jammer dat ik op een raspberry pi met openelec vloeiend 1080p kan afspelen, maar een complete laptop met ubuntu nog steeds niet perfect een youtube html5 filmpje op fullscreen (YT's 720p op 2560x1440 schermresolutie) kan afspelen
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik zat even te googlen op wat dat nou precies is.Damic schreef op zondag 07 februari 2016 @ 19:50:
Man man om de 1 of andere reden is niet elke mp3 hetzelfde als je deze door een BufferedWaveProvider() haalt. De 1 speelt met snelheid 1.0 een andere met 0.8 en nog een andere met 1.2
Kom ik vervolgens dit tegen (hint: let op de codevoorbeelden) http://stackoverflow.com/...h-pcm-values-in-real-time

Ik zit net 10 seconden geleden naar dezelfde foto's te staren. PricelessDouweegbertje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:59:
[...]
Ik zat even te googlen op wat dat nou precies is.
Kom ik vervolgens dit tegen (hint: let op de codevoorbeelden) http://stackoverflow.com/...h-pcm-values-in-real-time
![]()
Man man man, hoe kan dat een softwareontwikkelaar zijn?Douweegbertje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:59:
[...]
![]()
Ik erger me meer aan de community dat ze liever karma whoren dan die vraag sluiten.Avalaxy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:04:
[...]
Man man man, hoe kan dat een softwareontwikkelaar zijn?
Maar goed, dat heb je hier op Tweakers ook. Liever een retarded vraagstelling van een nieuwe gebruiker dan kwaliteit en het verlies van die nieuwe 'lead'.
Kan ook gewoon iemand zijn die aan het hobby'en is, toch? en dan vind ik dit soort vragen en praktijken ineens een stuk minder raar (maar nog niet goed)...Avalaxy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:04:
[...]
Man man man, hoe kan dat een softwareontwikkelaar zijn?
Immers dat je bezig ben/wilt zijn met programmeren betekend nog niet meteen dat je alle ins en outs weet van de computer of het OS. Daarnaast kan het ook zijn dat hij verschillende tutorials aan elkaar plakt en zo rare fouten krijgt of dingen over het hoofd ziet omdat hij niet kan programmeren.
Maar maakt het niet minder
Ik weet niet wat jij rookt maar geef mij maar een beetje.Gropah schreef op zondag 07 februari 2016 @ 23:12:
[...]
Kan ook gewoon iemand zijn die aan het hobby'en is, toch? en dan vind ik dit soort vragen en praktijken ineens een stuk minder raar (maar nog niet goed)...
Immers dat je bezig ben/wilt zijn met programmeren betekend nog niet meteen dat je alle ins en outs weet van de computer of het OS. Daarnaast kan het ook zijn dat hij verschillende tutorials aan elkaar plakt en zo rare fouten krijgt of dingen over het hoofd ziet omdat hij niet kan programmeren.
Maar maakt het niet minder
Code niet in de tags zetten, iets vragen (want domme vragen zijn er niet) of wat dan ook, hoort er allemaal bij. F-ing foto's van je scherm maken terwijl je in visual studio in C# bezig bent met PCM is echt een heel nieuw niveau van bizarheid.
Lief zijn voor mensen en meedenken is op zich prima, maar soms mag je iemand ook wel eens hard vertellen dat hij even heel dom bezig is.
Niets, maar ben wel (lichtelijk) moe, dus zo ook maar naar bedje toeDouweegbertje schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:18:
[...]
Ik weet niet wat jij rookt maar geef mij maar een beetje.
Code niet in de tags zetten, iets vragen (want domme vragen zijn er niet) of wat dan ook, hoort er allemaal bij. F-ing foto's van je scherm maken terwijl je in visual studio in C# bezig bent met PCM is echt een heel nieuw niveau van bizarheid.
Lief zijn voor mensen en meedenken is op zich prima, maar soms mag je iemand ook wel eens hard vertellen dat hij even heel dom bezig is.Net zoals van de 'kleuters' die de hele tijd maar 'ahh toe wil je dat niet doen' of 'neeee dat mag echt niet hoor' aan horen, waarna ze het gerust nog 10x doen. Af en toe een " )!@(*! en nu is het klaar" is heus niet erg.
Opzich ben ik het compleet met je eens hoor, maar waar ik meer op doelde was dat er genoeg mensen zijn die wel intresse hebben in programmeren en daar aan beginnen, maar absoluut niet weten hoe een computer goed te gebruiken. Daardoor weten ze dus ook niet hoe dingen zoals screenshots of en wellicht ook forum tags werken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Copy/paste werkt toch maar 1 richting uit?.oisyn schreef op maandag 08 februari 2016 @ 00:45:
Waarom fucking screenshots maken als je gewoon letterlijk de code kan copy/pasten

[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 08-02-2016 01:20 ]
Lekker op de bank
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Ja lol.Douweegbertje schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:59:
[...]
![]()
Ik zit ineens de voorbeelden door te spitten: http://naudio.codeplex.co...Demo/MP3StreamingPanel.cs maar in de plaats van webrequest, stream ik van een bestand.
Het heeft me lang geduurd voordat ik door had dat de sub streammp3 (noemt bij mij streamFile) in een aparte thread moest lopen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Thx! * ElkeBxl schenkt een grote tas chocomelk inazerty schreef op maandag 08 februari 2016 @ 05:35:
Goedemorgen iedereen!
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
Altijd leuk om de dag te beginnen met een hoop mails waar ze meer dan 15 man in CC zetten
Oh en blijkbaar zit er ook nog een mailinglist ergens in de CC waar nog eens 25 man toegang toe heeft. Jeej!
[ Voor 8% gewijzigd door ElkeBxl op 08-02-2016 08:42 ]
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Waarom installeer je eigenlijk niet een Linux flavor op je Macbook dan? Je hebt eigenlijk voornamelijk een hekel aan het constante gezeur met OSX omdat het crasht oid, waarom dan niet gewoon je goeie hardware met andere software draaien om te kijken of dat beter bevalt?Gamebuster schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:15:
Nu een halve week op ubuntu. Unity traag is en hangt random (reageert nergens meer op maar ALT+SHIFT+Fx werkt nog wel). Daarna Gnome geprobeerd. Deze liep niet vast, maar is kut. Ik heb nu Cinnamon, die vind ik wel OK.
Ik mis mijn macbook (en met name OSX) nog niet, behalve dat ik nu werk op een oude i5 met 4GB RAM en 64GB SSD ipv moderne i7, 512GB NVM-E SSD en 16GB RAM. Ik ben wel veel tijd kwijt geraakt aan configureren en shit fixen.
Wellicht volgende week eens kijken of ik een iets zwaardere development machine kan proberen.
Ook jammer dat ik op een raspberry pi met openelec vloeiend 1080p kan afspelen, maar een complete laptop met ubuntu nog steeds niet perfect een youtube html5 filmpje op fullscreen (YT's 720p op 2560x1440 schermresolutie) kan afspelen
25 man? Dat valt nog mee. Ik kwam vandaag 148 emails tegen over dat ons SAP-systeem dit weekend offline was, en letterlijk iedereen (84 mensen) die kwam met "ja maar gaat onze data dan niet verloren?, "hoe zit het met de batches die we draaien elke nacht?", "kunnen we nu wel prijzen zien op de webshops?" en nog talloze andere gevallen waarin mensen niet begrijpen wat het betekent als het systeem uitstaat, zelfs al staat in de originele mail exact wat er niet/wel zal lopen/gebeuren/werken (om dit soort gezeik voor te zijn).ElkeBxl schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:41:
[...]
Thx! * ElkeBxl schenkt een grote tas chocomelk in
Altijd leuk om de dag te beginnen met een hoop mails waar ze meer dan 15 man in CC zettenEn dat omdat een website de toegang verloren had tot een specifieke DB. Hopelijk wordt dit niet een van die typische "het is niet mijn fout!" conversaties...
Oh en blijkbaar zit er ook nog een mailinglist ergens in de CC waar nog eens 25 man toegang toe heeft. Jeej!
Gelukkig hoef ik er niet op te antwoorden, dus die gingen in één keer naar /dev/null
[ Voor 28% gewijzigd door Merethil op 08-02-2016 08:52 ]
Dat komt me bekend voor.azerty schreef op maandag 08 februari 2016 @ 05:35:
Goedemorgen iedereen!
Ik ben puur een hobbyist en als ik er dan mee bezig ben of tutorials lees dan denk ik soms: "Ja, dit is echt supergaaf", maar als ik dan daadwerkelijk iets probeer te bouwen dan trek ik me elke keer de haren uit het hoofd.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Datzelfde gevoel heb ik ook gehad. Die ene keer dat ik er naar keek.armageddon_2k1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:53:
Wat vind men hier van Scala eigenlijk?
Ik ben puur een hobbyist en als ik er dan mee bezig ben of tutorials lees dan denk ik soms: "Ja, dit is echt supergaaf", maar als ik dan daadwerkelijk iets probeer te bouwen dan trek ik me elke keer de haren uit het hoofd.
Scala is tof, maar je moet wel echt bekend raken met het functioneel paradigma. Het probleem is waarschijnlijk dat je nog teveel gewend bent aan het object oriented denken, en dat kan het lastig maken.armageddon_2k1 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:53:
Wat vind men hier van Scala eigenlijk?
* WernerL geeft tegenwoordig de voorkeur aan Scala.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Vandaag toevallig begonnen met Gatling test framework, scenario's worden ook in Scala geschreven.WernerL schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:14:
[...]
Scala is tof, maar je moet wel echt bekend raken met het functioneel paradigma. Het probleem is waarschijnlijk dat je nog teveel gewend bent aan het object oriented denken, en dat kan het lastig maken.
* WernerL geeft tegenwoordig de voorkeur aan Scala.
Als je gewend bent aan C++, Java, Python etc.. dan is het wel een tikkeltje anders inderdaad!
Een beetje bruine kandij in de dubbele espresso. Maar de espresso hier is dan ook wel enorm sterk, de schuimlaag is oranje
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ga je ergens heen?OkkE schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:21:
Nog 1,5 dag werken dan begint mijn vakantie van 3 weken.

Mijn CPU wordt kennelijk (volgens mijn computer) rond de 100 graden als Premiere open staat
En dat terwijl hij niet throttlet en niet uitvalt... Zal dus wel een kapotte sensor zijn, maar toch binnenkort maar eens goed schoonmaken.
edit: niet dat mijn laptop het goed doet, idle 429496480 graden
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 08-02-2016 18:22 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Voor kernfusie moet je hem toch nog een beetje oppoken hoorF.West98 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:16:
edit: niet dat mijn laptop het goed doet, idle 429496480 graden
Hij is een factor tien warmer dan de zon; komt helemaal goedgekkie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:53:
[...]
Voor kernfusie moet je hem toch nog een beetje oppoken hoor
* F.West98 heeft zijn eigen zon
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Crap net te laatazerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 05:41:
Goedemorgen iedereen!
Pas maar op!azerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 05:50:
[...]
Straks zorg je er nog voor dat ik om 3u ga posten
* Merethil zet een punt in zijn agenda om om 00:01 te posten
* azerty neemt zich voor om 00:00:01 te postenMerethil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:04:
[...]
Pas maar op!
* Merethil zet een punt in zijn agenda om om 00:01 te posten
Het is ook niet eerlijk, overdag moet ik werken dus slaap ik meestal als jij post. Nachtmensen, pfffff......azerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:17:
[...]
* azerty neemt zich voor om 00:00:01 te posten
Moet jij niet aan het sporten zijn trouwens?Merethil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 06:41:
[...]
Het is ook niet eerlijk, overdag moet ik werken dus slaap ik meestal als jij post. Nachtmensen, pfffff......
Zo nu en dan moet je even een minuutje rust nemen, dan kan je prima Tweakerenazerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:02:
[...]
Moet jij niet aan het sporten zijn trouwens?
Merethil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:56:
[...]
Zo nu en dan moet je even een minuutje rust nemen, dan kan je prima Tweakeren
Ik heb vandaag rustdag voor de fitness
Dinsdagochtend, woensdagavond en vrijdagochtend ga ik nu. Vorige week met een vriend maar die wil niet meer in de ochtend dus nu alleen en dus Tweakerstijd tussendoorazerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:00:
[...]
Goed zo in dat geval
Ik heb vandaag rustdag voor de fitness
Ik probeer 36 uur rust te houden tussen trainmomenten, helaas kan ik in het weekend niet.
Ik heb 2 dagen fitness, 1 dag rust. Continue door, ook in het weekendMerethil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:12:
[...]
Dinsdagochtend, woensdagavond en vrijdagochtend ga ik nu. Vorige week met een vriend maar die wil niet meer in de ochtend dus nu alleen en dus Tweakerstijd tussendoor
Ik probeer 36 uur rust te houden tussen trainmomenten, helaas kan ik in het weekend niet.
Toch iets té fanatiek voor mijn doenazerty schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:21:
[...]
Ik heb 2 dagen fitness, 1 dag rust. Continue door, ook in het weekend
Is vrij fanatiek ja, maar dat herbekijk ik in Juli opnieuw, afhankelijk van hoe fit ik dan bentMerethil schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:24:
[...]
Toch iets té fanatiek voor mijn doenweekend ben ik vaak niet thuis dus dan wordt het lastig, ik probeer gewoon zo vaak mogelijk te gaan en mijn rustperiodes gelijk te houden. Regel is volgens mij minstens 24 uur, dus 32-40 is prima imo.
Ja, de volledige 3 weken backpacken door Nepal. Weet nog niet precies waar heen, beginnen en eindigen in Kathmandu.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Cool! Ga je dan ook kamperen of eerder slaapplaatsen in hotelletjes zoeken? Lijkt me boeiend om te doen, ik heb een stevige backpack liggen maar heb hem nog nooit gebruikt. Het kriebelt om ook eens zo'n grootse reis te doenOkkE schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Ja, de volledige 3 weken backpacken door Nepal. Weet nog niet precies waar heen, beginnen en eindigen in Kathmandu.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Goede reis, veel succes en veel plezier daar!
We are shaping the future
Ben je nu nog niet vertrokken? Ik ben je een beetje beu hoor, verhuis eens naar de andere kant van de wereld of zo!
Goeie reis en succes met de hele onderneming daar.
Voornamelijk goedkope hostels, maar je weet nooit waar je terecht gaat komen met zo iets. :-) Het idee is ook om een trektocht te gaan doen, dan wordt het waarschijnlijk in vervallen hutjes in de bergen slapen.ElkeBxl schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:44:
[...]
Cool! Ga je dan ook kamperen of eerder slaapplaatsen in hotelletjes zoeken? Lijkt me boeiend om te doen, ik heb een stevige backpack liggen maar heb hem nog nooit gebruikt. Het kriebelt om ook eens zo'n grootse reis te doen

Goede reis! Erg benieuwd hoe het gaat de komende tijd. Toen ik er op vakantie was ook getwijfeld om een zelfde stap als jouw te zetten, maar uiteindelijk nooit doorgezet.
Dat is een gok die je waagt maar die wel voor avontuur zorgtOkkE schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:09:
[...]
Voornamelijk goedkope hostels, maar je weet nooit waar je terecht gaat komen met zo iets. :-) Het idee is ook om een trektocht te gaan doen, dan wordt het waarschijnlijk in vervallen hutjes in de bergen slapen.

"You have carried forward the maximum of ten days into 2016 hence you have thirty-five days to take in 2016 and this is the maximum that we will allocate to you.”
Lekker op de bank
[ Voor 6% gewijzigd door mbarie op 09-02-2016 11:11 ]
Officieel niet, maar dat tik je toch gewoon af met je directe manager?alienfruit schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:02:
Dan werk je tijdens je vakantie een dagje krijg je de vakantiedag niet terug
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als ze dat nou ook eens zouden afvangen in het Javascript.. het is dat ik in Chrome gewoon altijd in de console kijk als een submit niet reageert, maar zat andere gebruikers die dat niet bekijken.
Zo zie je maar weer, ook testen wat er gebeurd als er iets (goed) fout gaat...
OkkE schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:52:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
![]()
Read the code, write the code, be the code!
OkkE schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:52:
Members only:
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Is dat niet verplicht, tegenwoordig?OkkE schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:52:
Members only:
wackmaniac schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Members only:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nopes: nieuws: Google wil begin 2016 waarschuwing bij elke niet-https-site in Chrome...Sebazzz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:51:
[...]
Members only:
Read the code, write the code, be the code!
wackmaniac schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Members only:
Grijze Vos schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:06:
[...]
Members only:
Uiteindelijk hebben we de klant kunnen “overtuigen van het nut”. Oftewel, er komt toch gewoon netjes SSL op.
Nee, SSL kost vrijwel niks. Zeker niet in vergelijking met de kosten voor het laten ontwikkelen van een complete actie website.Mercatres schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:14:
En zoveel hoeft dat nu ook weer niet te kosten, of wel?
Anyway, I'm off.

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 09-02-2016 16:58 ]
Wellicht ben ik paranoide aan het worden, maar als ze plaintext wachtwoorden kunnen leveren gaat het bij mij automatisch jeuken
Dan moet je je veel zorgen gaan maken want dan word het blijkbaar plaintext opgeslagen of geencrypt. Maar encryptie voor die dingen is ook niet veilig en ik betwijfel ten zeerste dat je ISP dat doetGropah schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:40:
Nu we toch bezig zijn met beveiliging van gegevens, hoe veel zorgen moet ik mij maken over mijn gegevens op het moment dat ik het wachtwoord aanvraag voor mijn ISP en die vervolgens plaintext via post word verzonden zonder dat deze gewijzigd is of gewijzigd moet worden door deze procedure?
Wellicht ben ik paranoide aan het worden, maar als ze plaintext wachtwoorden kunnen leveren gaat het bij mij automatisch jeuken
Nothing to see here!
Het klinkt slecht, maar het hoeft niet per definitie onveilig te zijn. Je hebt het heel de tijd wel over plaintext, maar wat wil je dan? Een blaadje met de hash van je wachtwoord?Gropah schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:40:
Nu we toch bezig zijn met beveiliging van gegevens, hoe veel zorgen moet ik mij maken over mijn gegevens op het moment dat ik het wachtwoord aanvraag voor mijn ISP en die vervolgens plaintext via post word verzonden zonder dat deze gewijzigd is of gewijzigd moet worden door deze procedure?
Het kan gewoon zijn dat je wachtwoord automatisch gegeneerd werd, veilig gehashed opgeslagen, en veilig verstuurd per post. Zie de envelop maar als de analoge https.
Dit verhaal gaat op, mits je niet je oude 'zelfde' wachtwoord terug kreeg via de post... dan staat het inderdaad ook plaintext opgeslagen.
Verder is het gewoon de beste manier (en tbh de enige goede) om bij het versturen van een wachtwoord, zei het via post of e-mail; dat de user een nieuw wachtwoord moet kiezen.
ps.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken.
Zo lang je op je WAN poort niet alle purno van de buurt binnen krijgt waar je firewall bijna in stikt (yip that did happen .. en flarden van mijn netwerk verkeer werden dus ook ongetwijfeld ook ergens anders over de schutting gemikt) .. zal het nog wel meevallenGropah schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:40:
Het wachtwoord is hopelijk niet automatisch gegenereerd, gezien het erg makkelijk af te leiden is uit mijn woongegevens. Ook hoefde ik het niet perse te wijzigen na de eerste inlog.Douweegbertje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:25:
[...]
Het klinkt slecht, maar het hoeft niet per definitie onveilig te zijn. Je hebt het heel de tijd wel over plaintext, maar wat wil je dan? Een blaadje met de hash van je wachtwoord?![]()
Het kan gewoon zijn dat je wachtwoord automatisch gegeneerd werd, veilig gehashed opgeslagen, en veilig verstuurd per post. Zie de envelop maar als de analoge https.
Dit verhaal gaat op, mits je niet je oude 'zelfde' wachtwoord terug kreeg via de post... dan staat het inderdaad ook plaintext opgeslagen.
Verder is het gewoon de beste manier (en tbh de enige goede) om bij het versturen van een wachtwoord, zei het via post of e-mail; dat je de user een nieuw wachtwoord moet kiezen.
Als dat daadwerkelijk de manier is waarop de wachtwoorden worden gegenereerd, dan heeft deze ISP denk ik heel veel problemen.
Ik woon in een studentenhuis en ik ben recentelijk bezig geweest met het internet abonement, omdat ik sneller internet wil. Dat was allemaal geen probleem, maar toen heb ik ook meteen maar even de inloggegevens aangevraagd omdat we die niet meer hadden. De vorige bewoner die dit regelde woont hier niet meer en het afscheid is niet allemaal even soepel gegaan. Hij zou wel typisch iemand zijn die dit soort wachtwoorden gebruikt. Toen ik het liet zien aan mijn huisgenoot dacht hij ook wel dat het van hem zou kunnen zijn.
Oftewel, ik ga binnenkort eens bellen met de ISP over de veiligheid van mijn gegevens
Sorry, ik zal eventuele vervolgen en nieuwe gevallen in rant-vorm plaatsen
[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 09-02-2016 19:32 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic