De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Superman 3 wordt in Office Space ook genoemd als de oorsprong van het idee ;)
Dan moet ik hem eerdaags maar weer eens kijken. Is totaal langs me heengegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Goedemorgen! Koffie :D?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 15:00
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Hmmmm chocomelk..... :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
* Ealanrian zet heel rustig taart neer en gaat toe kijken hoe die verslonden word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:06
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-4QxENa9wMko/U7srGf9unYI/AAAAAAAAt_s/On1HccfG2ic/s1600/pieboy.jpg
Congrats! :D

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 07:32
Ealanrian, heb je soms nog een taart? Ger is precies nogal gulzig en er schiet niets meer over. :'(
Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ealanrian schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:47:
* Ealanrian zet heel rustig taart neer en gaat toe kijken hoe die verslonden word
* azerty past voor de taart en zet zich naast Ealanrian neer met een zakje popcorn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Otherside1982 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:58:
Ealanrian, heb je soms nog een taart? Ger is precies nogal gulzig en er schiet niets meer over. :'(
Proficiat!
Vecht er maar om met Ger :p Gelukkig zijn het allemaal losse stukjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Ealanrian schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:21:
[...]

Vecht er maar om met Ger :p Gelukkig zijn het allemaal losse stukjes
Neen dank je, ik ben niet zo verzot op taart met kwijl op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Oeh. Taart en koffie \o/

Ealanrian: Gefeliciteerd!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Gefeliciteerd Ealanrian!

... hm. Wel koffie maar geen koekje te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Laurens-R schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:33:
Gefeliciteerd Ealanrian!

... hm. Wel koffie maar geen koekje te vinden :(
Sorry koekjes doe ik niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
tsss... koffie zonder koekje... dat kan toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Gefeliciteerd Ealanrian

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja gefeliciteerd Ealanrian! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
Gefeliciteerd Ealanrian! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Gefeliciteerd Ealanrian :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
*O* Gefeliciteerd Ealanrian! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Martindo op 25-01-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Gefeliciflapstaard ... is er nog een stukje taart voor de lunch ? O-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gefeliciteerd :)

------

Kom ik onder een steen vandaan of heeft BitBucket plots de structuur omgegooid? Projects :?
En lekker handig alle repositories in 1 unknown project. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
* PdeBie Zit er heel ernstig aan te denken om een carriere switch te maken van back-end developer naar front-end dev of meer iets in de richting van functioneel ontwerp

pfffffff lastig................ wat te doen, wat te doen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vincentio schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:59:
Kom ik onder een steen vandaan of heeft BitBucket plots de structuur omgegooid? Projects :?
En lekker handig alle repositories in 1 unknown project. :X
Dat is sinds vorige week.

Erg irritant nu met al die “Untitled project” labels ja... Aangezien BitBucket het eerst niet ondersteunde, hadden wij daar verschillende teams voor gemaakt. Echt een werk om dat allemaal weer om te gaan zetten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zie mijn salarisstrookje in mijn mail en ik zie dat ik salarisverhoging heb gekregen.
Verder is er door niemand iets tegen mij gezegd. Nou ja, ik vind het wel prima.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

ZaZ schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:08:
Ik zie mijn salarisstrookje in mijn mail en ik zie dat ik salarisverhoging heb gekregen.
Verder is er door niemand iets tegen mij gezegd. Nou ja, ik vind het wel prima.
Weet je zeker dat je niet minder belasting bent gaan betalen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Dat is sinds vorige week.

Erg irritant nu met al die “Untitled project” labels ja... Aangezien BitBucket het eerst niet ondersteunde, hadden wij daar verschillende teams voor gemaakt. Echt een werk om dat allemaal weer om te gaan zetten.
Gelukkig log ik zelden in op bitbucket. Maar het ziet er wel vaag uit ja.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

HMS schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Weet je zeker dat je niet minder belasting bent gaan betalen :P?
Was het maar waar. Ik heb ze vrij recent nog een goede middenklasser cadeau moeten doen :P
Het 'salaris' vakje is opgeschroefd, dus ik kijk niet naar het netto gedeelte.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Huh, gaat de Belastingdienst digitaal en dus geen blauwe brieven meer? Volgens mij hoorde ik dat zojuist op Nederlandse radio.

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 25-01-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Dat was toch al langer bekend ?
Alleen als erkend Henkie Krol supporter loop je nog af en toe een blauwtje.
(wat mij betreft volledig van de plee gedingest .. met een beetje mazzel maakt de blauwe mailbrigade het semi onmogelijk om aan hun eigen bewaarplicht te gaan voldoen .. maarja .. kan wel weer raden wie de vader is geweest van die gedachte.)

[ Voor 54% gewijzigd door gekkie op 25-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik woon niet meer in Nederland dus dat heb ik gemist. Gaat zo te zien ook via DigiD. Dat is nou het enigste wat mij al sinds de introductie niet lukt om te krijgen :p Brieven komen nooit aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
alienfruit schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:59:
Huh, gaat de Belastingdienst digitaal en dus geen blauwe brieven meer? Volgens mij hoorde ik dat zojuist op Nederlandse radio.
Was al even geleden bekend geworden dat de Belastingdienst de blauwe envelop wilt vervangen door digitale oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dus je moet nu zelf regelmatig ergens (?) inloggen zodat je weet dat je post hebt van ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
alienfruit schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:05:
Ik woon niet meer in Nederland dus dat heb ik gemist. Gaat zo te zien ook via DigiD. Dat is nou het enigste wat mij al sinds de introductie niet lukt om te krijgen :p Brieven komen nooit aan!
Komen ze hier ook al niet (altijd) .. en al helemaal niet als de blauwe enveloppen ook niet meer verstuurd worden. Maar goed net alsof email die garantie wel heeft, zal wel weer leuk advocatenvoer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Cartman! schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:07:
Dus je moet nu zelf regelmatig ergens (?) inloggen zodat je weet dat je post hebt van ze?
Je krijgt een email van Mijn Overheid dat er een nieuw bericht klaar staat (zonder link). Dan ga je dus naar https://mijn.overheid.nl en log je in met DigiD en bekijk je daar je berichten.
Naar mijn mening werkt het prima zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Tjolk op 25-01-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Cartman! schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:07:
Je hebt met MijnOverheid.nl een centrale inbox voor alle overheids-gerelateerde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Moet je eerst DigiD kunnen krijgen. Hopelijk is de papieren variant wel aanvraagbaar. Idioot gedoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Martindo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:10:
[...]
Je hebt met MijnOverheid.nl een centrale inbox voor alle overheids-gerelateerde informatie.
Waar je vervolgens alsnog naar alle losse instanties wordt doorgestuurd en dus nog steeds geen centrale plek voor alle communicatie hebt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:05:
* PdeBie Zit er heel ernstig aan te denken om een carriere switch te maken van back-end developer naar front-end dev of meer iets in de richting van functioneel ontwerp
Zijn er mensen die toevallig deze switch hebben gemaakt? Zo ja, wat voor stappen hebben jullie hiervoor genomen? Of gewoon het diepe in gesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:16:
[...]

Waar je vervolgens alsnog naar alle losse instanties wordt doorgestuurd en dus nog steeds geen centrale plek voor alle communicatie hebt.
En niet vergeten je mobiele nummer te houden, want bij sommige moet je met een mobiel inloggen. Dit is mijn situatie nu:
Uw adresgegevens in de Basisregistratie Personen zijn niet actueel of u woont niet in Nederland. U kunt daarom nu online geen extra sms-controle aanvragen. Wanneer u woonachtig bent in Nederland kunt u bij uw gemeente uw adresgegevens laten actualiseren. Hierna kunt u online de extra sms-controle aanvragen.
Wel hulde aan de Belgische belastingdiest, die storten net een ongeclaimde teruggaaf uit 2012 en je kan ze gewoon emailen met een normaal email adres.

[ Voor 9% gewijzigd door Megamind op 25-01-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PdeBie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Zijn er mensen die toevallig deze switch hebben gemaakt? Zo ja, wat voor stappen hebben jullie hiervoor genomen? Of gewoon het diepe in gesprongen?
Sowieso, als je denkt dat het bij je past, probeer het even voor jezelf. Vind je het leuk? Dan "Just do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Sowieso, als je denkt dat het bij je past, probeer het even voor jezelf. Vind je het leuk? Dan "Just do it"
Nou, dat ik het back-end deel steeds minder leuk vind is voor mij al duidelijk. Alleen welke richting ik dan op wil is even andere koek. Daarnaast heb ik nu de zekerheid van een vaste baan (en inkomsten) en dat is bij een eventuele switch ook weer spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

[...]

Front-end development is geweldig. :Y)

Hangt er vanaf hoeveel technische kennis je op het moment hebt van front-end, wanneer dat weinig tot geen is, zou ik niet direct een sprong in het diepe wagen; front-end development kan soms aardig frustrerend en lastig zijn met alle verschillende browsers en devices en de bijbehorende quirks en bugs. 8)7 Dan is het misschien beter om het langzaam aan naast back-end op te pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 25-01-2016 15:43 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
OkkE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel technische kennis je op het moment hebt van front-end, wanneer dat weinig tot geen is, zou ik niet direct een sprong in het diepe wagen; front-end development kan soms aardig frustrerend en lastig zijn met alle verschillende browsers en devices en de bijbehorende quirks en bugs. 8)7 Dan is het misschien beter om het langzaam aan naast back-end op te pakken.
En dat er iedere 6 maanden een nieuw JS-framework voorbijkomt waar iedereen ineens op springt helpt ook niet.

Het ene moment is jQuery hip, het volgende moment is dat 'achterhaald' en moet je ineens ReactJS gaan gebruiken, daarna zit iedereen op AngularJS en voor je het weet is dat weer deprecated en 'moet' iedereen over naar het volgende hippe JS-framework, dat na 4 maanden ook weer wordt verlaten omdat de helft van de ontwikkelaars weer een nieuw speeltje heeft ontdekt

Om maar niet te spreken over de verschillende browsers, de featuresets daarvan, en hun eigenaardigheden. Zo kun je bij Chrome wel redelijk snel gebruik maken van nieuwe features (want Chrome update elke 6 weken), bij Edge zit je weer te wachten tot Microsoft klaar is, en met Safari kun je het helemaal wel schudden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]

Ik heb een soort van de andere kant op de switch gemaakt. Tijdens MBO opgeleid tot frontend ontwikkelaar en daar het een en ander aan werk in gedaan. Toch besloten om HBO te gaan doen en daar de switch naar embedded software engineering gemaakt. Voor mij was het grootste verschil de rust die ik nu heb omdat de projecten wat langer duren maar dat kan ook komen door de schaal van projecten waar ik als frontender aan heb gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Je zou toch bijna een blog post gaan maken om uit te leggen hoe dingen werken in Magento 2 aangezien het niet/nauwelijks gedocumenteerd is........

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Creepy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:59:
Je zou toch bijna een blog post gaan maken om uit te leggen hoe dingen werken in Magento 2 aangezien het niet/nauwelijks gedocumenteerd is........
Je zou toch bijna een blog post gaan maken om uit te leggen waarom Magento zuigt en je er met een grote boog omheen moet lopen. Maar aan de andere kant weet iedereen dat toch al en is dat een overbodige blog post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Alex) schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:53:
[...]

En dat er iedere 6 maanden een nieuw JS-framework voorbijkomt waar iedereen ineens op springt helpt ook niet.
Klopt, dat is helaas waar het soms op lijkt;
staat mooi verwoord in: The Sad State of Web Development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goed verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ger schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Je krijgt een email van Mijn Overheid dat er een nieuw bericht klaar staat (zonder link). Dan ga je dus naar https://mijn.overheid.nl en log je in met DigiD en bekijk je daar je berichten.
Naar mijn mening werkt het prima zo.
Maar dat e-mailadres hebben ze niet dus je moet eerst zelf daarheen om een account aan te maken bij wijze van. Er gaan vast veel mensen dit niet helemaal begrijpen vrees ik :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ger schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:01:
[...]

Je zou toch bijna een blog post gaan maken om uit te leggen waarom Magento zuigt en je er met een grote boog omheen moet lopen. Maar aan de andere kant weet iedereen dat toch al en is dat een overbodige blog post. :+
Zeg dat tegen onze klanten die Magento met ons product willen integreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
OkkE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Nou, daarom zat ik er aan te denken om te reageren op front-end dev vacatures, maar daarbij vermelden dat ik dus in de 'switch' fase zit en dus niet gelijk 100% vakwerk af kan leveren in hetzelfde tijdsbestek als een full-time front-end dev.

Daarbij kan ik echter wel bijvoorbeeld ingezet worden op back-end werk en dit langzaamaan afbouwen tot full-time front-end dev. :)

Ik heb overigens genoeg uurtjes in oefeningen zitten met HTML/CSS (SASS)/Media queries/Javascript en consorten en kan een niet al te complexe website layout wel in elkaar zetten. Echter, rekening houden met o.a. retina schermen en weet ik wat nog meer is nog vers voor mij en zal ik dus nog moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Alex) schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:53:
[...]
Zo kun je bij Chrome wel redelijk snel gebruik maken van nieuwe features (want Chrome update elke 6 weken), bij Edge zit je weer te wachten tot Microsoft klaar is, en met Safari kun je het helemaal wel schudden.
Is makkelijk opgelost door gewoon alleen die features te gebruiken die ze allemaal ondersteunen.
Verder ben ik ook niet zo'n fan van frameworks. De meest gangbare browsers (en versies daarvan) hebben tegenwoordig redelijk dezelfde JS support. Een framework als jquery is daarmee zijn bestaansrecht grotendeels kwijt IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo. Nieuwe telefoon binnen.
Eerst alles restoren etc. Gezeik. En blijkbaar net-niet dezelfde versie als m'n vorige telefoon, dus de helft van de apps zijn ineens niet meer beschikbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Caelorum schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Een framework als jquery is daarmee zijn bestaansrecht grotendeels kwijt IMO.
Inderdaad: http://youmightnotneedjquery.com/

Alleen al die jQuery plugins zijn niet beschikbaar voor vanilla JS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Na een halfjaar contract nu een mooi jaarcontract inclusief een salarisverhoging van ~10% :)

Voor een project moet ik nu een subroutine schrijven die in een string zoekt naar 12 verschillende soorten strings waarvan er een aantal meerdere keren kunnen voorkomen per tekst file waarvan er meerdere zijn waarna ik daarna de 8 karakters die erna komen moet vervangen met de huidige datum.

De 12 verschillende strings zijn allemaal vaste waarden maar 2 hiervan kunnen meerdere keren voorkomen in een tekst file.

Nu wil ik een functie schrijven die dus voor al die verschillende strings gaat zoeken binnen die tekst file die vervolgens als hij er één gevonden heeft de 8 karakters erna verwisselt met de huidige datum. Is er iemand zo vriendelijk om mij een klein beetje in de goeie richting te duwen qua logica aangezien als ik er al over na denk ik er ongeveer zo uit zie: |:(

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

PdeBie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Daarbij kan ik echter wel bijvoorbeeld ingezet worden op back-end werk en dit langzaamaan afbouwen tot full-time front-end dev. :)
Als je al redelijk wat ervaring met, en kennis van, front-end development hebt -- dat lijkt het geval te zijn -- is dat denk ik een prima idee.

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 25-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, wie had gedacht dat ik in een distributiecentrum woonde!

Of PostNL z'n tracking is weer stuk. Kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005

Rem

DieVeenman schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:00:
Na een halfjaar contract nu een mooi jaarcontract inclusief een salarisverhoging van ~10% :)

Voor een project moet ik nu een subroutine schrijven die in een string zoekt naar 12 verschillende soorten strings waarvan er een aantal meerdere keren kunnen voorkomen per tekst file waarvan er meerdere zijn waarna ik daarna de 8 karakters die erna komen moet vervangen met de huidige datum.

De 12 verschillende strings zijn allemaal vaste waarden maar 2 hiervan kunnen meerdere keren voorkomen in een tekst file.

Nu wil ik een functie schrijven die dus voor al die verschillende strings gaat zoeken binnen die tekst file die vervolgens als hij er één gevonden heeft de 8 karakters erna verwisselt met de huidige datum. Is er iemand zo vriendelijk om mij een klein beetje in de goeie richting te duwen qua logica aangezien als ik er al over na denk ik er ongeveer zo uit zie: |:(
Ik zou eens beginnen met je probleem iets gestructureerder uit te schrijven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

If it were not for Rey as his “wing-man”, they would never find Luke Skywalker and save the Galaxy.

Similarly, I have a Software Developer opportunity with a very unique company whose crime fighting mission is to...
Really? Seriously? WTF! (niet zelf ontvangen, maar kreeg'm net op IRC voorgeschoteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Rem schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:12:
[...]

Ik zou eens beginnen met je probleem iets gestructureerder uit te schrijven >:)
Ik dus meerdere files waarin meerdere strings kunnen voorkomen (bijvoorbeeld DTM+11+) vervolgens moet ik op elk punt waar de strings staan in die file de 8 karakters die volgen op die string (bijvoorbeeld 20160115) met (in this case) de huidige datum. Nou kunnen er 2 van de search strings meerdere keren voorkomen binnen een file hier moet dus ook rekening mee worden gehouden.

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Really? Seriously? WTF! (niet zelf ontvangen, maar kreeg'm net op IRC voorgeschoteld)
Lel, da's wel heel bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DieVeenman schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:29:
[...]
Ik dus meerdere files waarin meerdere strings kunnen voorkomen (bijvoorbeeld DTM+11+) vervolgens moet ik op elk punt waar de strings staan in die file de 8 karakters die volgen op die string (bijvoorbeeld 20160115) met (in this case) de huidige datum. Nou kunnen er 2 van de search strings meerdere keren voorkomen binnen een file hier moet dus ook rekening mee worden gehouden.
En die files zijn groot of klein ?
en je moet iets .. maar wat je moet met die 8 karakters staat er dan weer niet ..

(kleine files .. fijn een multiline regex er overheen gooien ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Hallo sig69,

Je contactgegevens kreeg ik van mijn collega Valentijn en ik mail je in verband met een interessante functie waar ik aan werk.

Het gaat om een hele interessante functie bij een middelgrote organisatie, ze werken met de nieuwste technieken, leuke werkcultuur, gemêleerde groep collega’s (junior t/m senior) en natuurlijk met hele interessante arbeidsvoorwaarden (flexibele werktijden, 32 uur bespreekbaar, werken vanuit Spanje mogelijk, goed salaris).

Ik vertel je graag meer, mag ik je daar morgen even over bellen? Ga nu een meeting in namelijk ;)

Met vriendelijke groet,

Martijn

.NET Consultant
De functie is nog beschikbaar blijkbaar en Valentijn kent mij ook (niet). En om een of andere reden mag ik vanuit Spanje werken?
Bezwaar tegen als ik dezelfde reactie zijn kant op slinger Armageddon?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sig69 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:03:
[...]

De functie is nog beschikbaar blijkbaar en Valentijn kent mij ook (niet). En om een of andere reden mag ik vanuit Spanje werken?
_O- Geweldig! :D
Werkt er bij dat bedrijf wel echt een "Valentijn"? Dat moet eens grondig onderzocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Of we sturen een nep vacature naar Martijn met de vraag of hij 'm door kan sturen naar Valentijn omdat we zijn contactgegevens niet hebben.. :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
[...]

Het belangrijkste is eerst, wat voor edifact bestand zijn het, en worden de scheidingstekens veranderd in de UNA? Daarnaast, je geeft aan DTM+11, maar ook de qualifier is belangrijk (al is het niet verplicht, wel handig voor het parsen). Als je volgt wat je aangeeft (20150125) dan is dat een qualifier. Als je alleen de DTM regels nodig hebt, zou ik de file scannen op de UNA (want andere scheidingstekens). De datums daarna kan je dan oppakken totdat je mogenlijk een andere UNA tegenkomt. (Nu heb ik even de UNH en UNB buiten beschouwing gelaten).

Een source die heel erg handig is: http://www.truugo.com/edifact/ En het belangrijkste, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:07:
[...]

_O- Geweldig! :D
Werkt er bij dat bedrijf wel echt een "Valentijn"? Dat moet eens grondig onderzocht worden.
Ja alleen werkt valentijn onder de plakkert phpgurus .. wel vanuit hetzelfde hok in grunning.

Achja als ik ooit ergens nog eens een dummy telefoon nummer voor nodig heb, heb ik wel weer een mooie kandidaat :p

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 25-01-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

[...]

We kunnen ook allemaal een verhaal naar hem sturen met de openingszin:
"Hallo Martijn,

Je contactgegevens kreeg ik van mijn concullega sig69 en ik mail je in verband met een interessante library waar ik aan werk. "

met daarna een random library van Github en zijn README.md :+
Enige nadeel is dat hij daarna ook onze contactgegevens heeft...
gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:48:
[...]

Ja alleen werkt valentijn onder de plakkert phpgurus .. wel vanuit hetzelfde hok in grunning.
Ik kom regelmatig bij dat kantoor van PHP Gurus :o Valentijn maar eens opzoeken

[ Voor 18% gewijzigd door Pizzalucht op 25-01-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizzalucht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:49:
[...]
Ik kom regelmatig bij dat kantoor van PHP Gurus :o Valentijn maar eens opzoeken
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Members only:
Oh kut, niet in incognito gedrukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow crap wat een creep :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizzalucht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:53:
[...]
Hahaha busted :+ .. pas maar op 14 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:56:
[...]

Hahaha busted :+ .. pas maar op 14 feb.
Als ik de verhalen zo hoor dan heb ik morgenochtend om 9 uur al een berichtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hee hee hee .. beetje goed christen zijn heh .. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."

Owhh je wou zeggen dat die recruitemetoeters ook gewoon een halve vleeskeuring houden en je doormidden google'n .. nahhh in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere : Kunnen jullie mijn IP whitelisten?
ISP: Ja hoor, gedaan. Je kan nu via VPN van je werk inloggen

:F DAT IS NIET HOE WHITELISTEN VAN EEN IP WERKT! :F

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 25-01-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pizzalucht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:57:
[...]
Als ik de verhalen zo hoor dan heb ik morgenochtend om 9 uur al een berichtje :+
Hmmm hopen maar dat Azerty dan een slabbetje meelevert bij de koffie.

Bij de weg .. wel oppassen .. voordat je het weet heeft cortana je mail geparsed en een romantische date met valentijn in je agenda gezet ... ga dat dan thuis nog maar eens uitleggen.

Moderne tijden .. moderne tijden.

[ Voor 29% gewijzigd door gekkie op 25-01-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Zie de TR. Helpdesken is in dit topic niet toegestaan. Open gewoon even een eigen topic!! Probeer in je topic overigens wel een wat duidelijkere beschrijving te zetten ( Met wat voorbeeldjes ), want het is mij nog niet compleet duidelijk wat je nou bedoelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 25-01-2016 19:18 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

:o _/-\o_ _/-\o_ Ja doen!

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Pizzalucht schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Ik ook niet... Eens zien hoe lang het duurt voor ik een "ffe linken" verzoekje krijg, aangezien php ook in mijn lijst staat met "skills" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
OkkE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:06:
[...]

Als je al redelijk wat ervaring met, en kennis van, front-end development hebt -- dat lijkt het geval te zijn -- is dat denk ik een prima idee.
Nee inderdaad. Dat idee had ik ook al.

Allright then..... Op naar de vacature sites en rond neuzen maar. Niet geschoten is altijd mis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:01:
[...]

Hmmm hopen maar dat Azerty dan een slabbetje meelevert bij de koffie.
Wil ik per uitzondering wel doen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
PdeBie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:54:
[...]

Nee inderdaad. Dat idee had ik ook al.

Allright then..... Op naar de vacature sites en rond neuzen maar. Niet geschoten is altijd mis namelijk.
Een inmailtje naar martijn of valentijn .. die verbind je weer door met pepijn ... die is van voorgevels.nl :+ [NSFW - voortaan even erbij vermelden aub]

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 26-01-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Gewoon terugsturen dat je niet zo'n zonliefhebber bent, en vragen of je ook vanuit Narvik mag werken.

Enig nadeel is dan wel weer dat je naar noord-Noorwegen moet verhuizen als je vervolgens de baan aanneemt. :P

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lieve {naam}

Omdat Valentijn blijkbaar niet zijn eigen klusjes durft op te knappen. Bij deze een bos rozen om hem beter te laten voelen. Het is ook wel iets he. De hele tijd maar als doorgeefluik fungeren en gegevens die je op internet vindt doorspelen aan je collega's die in ieder geval een e-mail kunnen maken.

Geef je Valentijn een knuffel van mij?
Gr,
Firesphere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Jij hebt makkelijk typen ... jij hebt nog iets meer dan een hollandsche waterlinie er tussen voor het geval die creep de daad bij het getyp gaat voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Jij hebt makkelijk typen ... jij hebt nog iets meer dan een hollandsche waterlinie er tussen voor het geval die creep de daad bij het getyp gaat voegen.
Hey, ik stuur Valentijn een bos rozen! En wat doe jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ben jij in het echt ook zo scherp?

Jammer dat ik niet naar de meeting kan, anders had ik het wel mee kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:50:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ben jij in het echt ook zo scherp?

Jammer dat ik niet naar de meeting kan, anders had ik het wel mee kunnen maken!
Ja*. Zie m'n recruiter-reply-thingy ;)

*: Afhankelijk van het alcohol niveau in mijn bloed

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 25-01-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:46:
[...]

Hey, ik stuur Valentijn een bos rozen! En wat doe jij?
Alvast stoken in een goed huwelijk to be >:)
Beetje poken en stoken .. wat een vuurbal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Een inmailtje naar martijn of valentijn .. die verbind je weer door met pepijn ... die is van voorgevels.nl :+
Als ik de rest van het topic lees, denk ik dat ik maar even oversla ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:55:
[...]
*: Afhankelijk van het alcohol niveau in mijn bloed
Bloed niveau in je alcohol bedoel je?
Gewoon puur alcohol door je aderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 25-01-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:19:
[...]

Bloed niveau in je alcohol bedoel je?
Pintjes voor vampieren? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden. Slabbetjes uitzonderlijk ook beschikbaar

[ Voor 190% gewijzigd door azerty op 26-01-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
azerty schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:27:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden
azerty schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Wil ik per uitzondering wel doen hoor :+
Je bent het slabbetje vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
gekkie schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:09:
[...]

Een inmailtje naar martijn of valentijn .. die verbind je weer door met pepijn ... die is van voorgevels.nl :+
Zeg :X zeg er dan even bij NSFW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Otherside1982 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:44:
[...]

[...]

Je bent het slabbetje vergeten :+
Oops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Ryur schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Zeg :X zeg er dan even bij NSFW!
Slabbetjes voor het kwijl te krijgen bij azerty 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Otherside1982 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Slabbetjes voor het kwijl te krijgen bij azerty 8)
Ik kwijlde niet, had zo snel mogelijk weggedrukt. Normaal zit mijn baas naast me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Ryur schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:45:
[...]

Ik kwijlde niet, had zo snel mogelijk weggedrukt. Normaal zit mijn baas naast me!
Dan hang je het slabbetje snel voor je scherm :)

* Otherside1982 heeft wat moeit om zich te concentreren op zijn werk vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Otherside1982 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:49:
[...]

* Otherside1982 heeft wat moeit om zich te concentreren op zijn werk vandaag
Dat is te zien, ja :p
Pagina: 1 ... 19 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)