Wasmachine aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 18:01
Hoi ik heb een nieuwe wasmachine nodig. En ik heb een beetje jullie hulp nodig.
Er zijn zoveel wasmachines dat ik helemaal al geen keuze kan maken.

Wat ik zoek is een wasmachine met een maximale belading van 6 kg.

Ik woon alleen en heb voorheen een wasmachine van 5 kg gehad. Een belading van 6 KG vind ik eigenlijk aan de ruime kant.

Ik was laatst in een winkel gaan kijken wat men zowel aan wasmachines heeft. Een vekoper zei dat ik met een 7 kg kon volstaan. Dit wil ik niet omdat ik dan nog langer op een volle vuile was moet wachten. Bovendien zal een wasmachine die 3/4 vol is meer energie verbruiken. Lijkt mij dan.

Maximaal 500 euro.

Gebruiksvriendelijk (nu hoor ik wel van andere mensen dat het even een kwestie van wennen is).

Tijdsindicatie. (nog nooit gehad, maar lijkt mij reuze handig, maar tegenwoordig heeft elke wasmachine dit wel).

Merken: Bosch, AEG, Siemens, Samsung.

Ik was vaak op:
30 graden voor katoen(gekleurde broeken) en soort van trainingsachtige jasjes en bepaalde tshirts
40 graden voor katoen voor de overige kledingstukken
60 graden: (ga ik nu maar doen) beddengoed/thee/handdoeken)
En heel af en toe een wolwas. Maar dat kan net zo goed met de hand doen.

Ik zou ook graag halve wasjes willen wassen. Op mijn oude wasmachine had je een halve belading wasknop zitten. Die ik eens per maand wel gebruikte.

Ook wil ik een wasmachine die ik zelf kan instellen. Dus een knop voor het aantal grades en en aparte knop voor het soort was.

Energielabel: dat zit wel goed. Het verschil tussen een wasmachine die veel en zuinig werkt zal mij 10 euro gaan kosten op jaar basis.

Geluid: Ik heb hier nooit zo hinder van. Hij staat bij mij in de keuken en zovaak staat de wasmachine nou ook niet weer aan. Ik doe ongeveer 1 a 2 wasjes per week.

ps) op mijn oude wasmachine had je ook een functie voor snel wassen. Verbruikt zo'n functie dan meer water en energie dan als normaal? Net als een waterkoker, in een korte tijd snel warm worden.

Ik wil mij tot een aantal winkels beperken. Want anders word het echt veelste veel.

Graag wil ik uit een van de volgende winkels het kopen: Coolblue, BCC, Mediamarkt.

Telkens als ik de reviews van de consumenten lees, zie ik bepaalde negatieve punten die toch wel belangrijk zijn. En zo kom ik uiteindelijk op geen wasmachine uit.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik quote mijn collega:
Señor Sjon schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:20:
Ondanks de goede OP, gaan niet elke maand een nieuwe wasmachinedraad starten:
Miele wasmachine of Miele wasdroogcombinatie?
Aankoop wasmachine / droger
Extra garantie bij aanschaf Miele wasmachine
In de historie van TL (voorheen SG) staan er nog veel meer.
Er zijn zat wasmachine topics :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.