Toon posts:

Aankoop wasmachine / droger

Pagina: 1
Acties:
  • 5.800 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:26
Ik ben op zoek naar een wasmachine en droger. Alleen er is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat zijn nu echt belangrijke dingen om op te letten bij de aanschaf van een wasmachine en droger? Ik heb de volgende wensen in ieder geval op kunnen stellen:

Wasmachine:
- 6/7 kilo inhoud (2 persoons huishouden)
- Zuinig
- Stil, koolborstelloze motor
- max 500 euro

Droger
- Liefst een warmtepompdroger ivm verbruik
- Afvoerpomp ipv opvangbak
- 500-600 euro

Is het gewoon een kwestie van een machine aanschaffen die voldoet aan deze wensen of kan ik verder nog ergens rekening mee houden? Alvast dank!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Welke namen/rugnummers kwamen bovendrijven als je bij de gemiddelde webshop dit in de filters zet? Het is geen kwestie van een wenslijstje neerzetten en hopen op het beste. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Van een normaal gerenommeerd merk kan ik mij haast niet voorstellen dat de was niet schoon word. Voor mij is dat een reden om te selecteren op geluid en hoe zuinig hij is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb een aantal interessante machines gezien, voor de wasmachines zijn dat:
- Samsung WF70F5EBP4W
- AEG L76672FL

En drogers
- Siemens WT44W362NL
- AEG T75373NAH (geen A++)

Maar zo zijn er nog veel meer types te koop die qua kilo's en energielabel gelijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-03 15:45
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe wasmachine gekocht.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten.
- Laadvermogen, Zoals je al aangaf.
- Toerental, hoe hoger de toerental hoe droger de was er natuurlijk uitkomt.
- Programma's zijn niet zo belangrijk, maar wat ik wel fijn vond is de "easy-iron" optie. Als je overhemden gaat wassen komen ze net wat minder gekreukt uit de machine.

Zuinig zijn ze in die klasse wat je zoekt vrijwel allemaal. A++ vs. A+++ is niet een enorm verschil dus val niet te veel over de plusje en kijk eerder naar de gemiddelde verbruik per wasbeurt.

Een ander ding wat ik wel fijn vond was de auqastop, een extra beveiliging dat ervoor zorgt dat de de watertoevoer word afgesloten als de machine uitgezet word.

Ik heb uiteindelijk een Bosch gekocht. Mijn moeder heeft altijd een Bosch gehad en nog nooit problemen mee gehad. Prima kwaliteit vs prijs verhouding.

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-03 06:45
Een droger heb je niet nodig, zeker niet als je een wasmachine met droogresultaat A hebt.
Zelf hebben wij onlangs de LG F14A8TDA1 gekocht, eigenlijk op elk punt de beste machine die je kan kopen voor het geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04
Kijk eens gewoon op de site van de consumentenbond? Die testen die dingen regelmatig. Ook: weeg eens een weekje je was (droog) voor hij de machine in gaat. De trend is steeds groter, maar het is maar de vraag of dat nu wel zo handig is. Meestal gaat er veel minder in dan de maximale capaciteit, en als je op minder dan maximale capaciteit wast of droogt is de machine minder efficiënt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-03 16:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij hebben zelf onlangs een Miele W1 gekocht met o.a. 8kg trommel (Miele WMB 120 WCS). Valt wel in de prijscategorie van 't budget van jouw wasmachine/droger samen, maar dan heb je ook wat. Superstil apparaat (hebben een berging waarbij de deur regelmatig openstaat die rechtstreeks dan in contact met de woonkamer staat, hemelsbreed wasmachine-bank zal een meter of 7 zijn. We horen 'm amper, ook niet tijdens centrifugeren. Daarnaast komt de was machine echt bijzonder droog eruit. Hebben geen droger gekocht, en dit is ook zeker niet meer nodig. Paar uurtjes en de was is droog. Heerlijk. Daarnaast is deze ook enorm zuinig. Alleen maar lof. Dat zou je dus ook nog kunnen overwegen.

[Voor 3% gewijzigd door NeFoRcE op 06-07-2015 14:29]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bosch en Siemens zijn exact de zelfde machines. Alleen Bosch heeft een iets groener label. Waarom: omdat die volgens fabrieksopgave een kilo meer was mag hebben in de trommel. En dat terwijl ze van binnen identiek zijn ;)

Ga je voor een van beiden, zorg dan dat je er een hebt uit de Duitse fabriek. ter herkennen aan een stalen ipv plastic grendelhaak (dat haakje dat de deur dichthaakt).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:45
Qua wasmachine heb je al genoeg aan een budget van max 400 euro. Ik ben zelf toen voor een Samsung gegaan tijdens de BTW dagen. 369,- euro voor een A+++ machine. Heb tot op heden ook zeer goede ervaring met de Samsung garantie (op diverse producten zoals een monitor en een toner). Andere merken in dit segment lijken mij ook prima; ik baseer mij dan vaak op kies

Warmtepompdrogers heb je pas vanaf ~500. Het merendeel onderaan de prijsladder ziet er erg gedateerd uit imo. Ik ben zelf toen voor een Samsung (puur toeval) gegaan, puur op basis van prijs. Ze zijn allemaal A++ (+++ is héél duur) en de Samsung viel toen op vanwege de glazen deur en sprak mij ook meer aan dan een Beko of Whirlpool. Nu zou ik je de LG RC7055AH2M aanraden, omdat mijn machine nu overal een stuk duurder is :?. Onlangs deze LG voor mijn ouders gekocht voor exact dezelfde prijs (na kortingscode/cashback voor ~530,- en elders véél duurder). Voordeel van deze machine is dat hij zo goed als onderhoudsvrij is, omdat de machine de condensator zelf reinigt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Freakster86 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:40:
Qua wasmachine heb je al genoeg aan een budget van max 400 euro.
Ik heb het idee dat de machines van iets meer geld net wat uitgebreider zijn, maar het is inderdaad zonde om nog veel meer uit te geven. Ik heb een tijd terug KRO rekenkamer gezien en daarin werd gezegd dat een Miele van 1000-1200 euro niet uit kan. Voor dat geld heb je 2 goedkope machines die samen even lang meegaan als de Miele, maar dan profiteer je halverwege wel van de zuinigere technologie.
The Eagle schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:30:
Bosch en Siemens zijn exact de zelfde machines. Alleen Bosch heeft een iets groener label. Waarom: omdat die volgens fabrieksopgave een kilo meer was mag hebben in de trommel. En dat terwijl ze van binnen identiek zijn ;)

Ga je voor een van beiden, zorg dan dat je er een hebt uit de Duitse fabriek. ter herkennen aan een stalen ipv plastic grendelhaak (dat haakje dat de deur dichthaakt).
Ik wist inderdaad dat Bosch/Siemens vrijwel hetzelfde is. Dat van die haak is wel een goede tip :)
NeFoRcE schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:27:
Wij hebben zelf onlangs een Miele W1 gekocht met o.a. 8kg trommel (Miele WMB 120 WCS). Valt wel in de prijscategorie van 't budget van jouw wasmachine/droger samen, maar dan heb je ook wat.
Qua bouwkwaliteit en dergelijke is de Miele waarschijnlijk beter, maar ik verwacht dat uit een goedkopere machine de was ook wel vrij droog uit komt op 1600 rpm. Een droger is wel handig om te hebben als er veel te drogen is en het weer er niet naar is. Ik heb wel de ruimte straks om wasrekken neer te zetten binnen. Dus opzich maakt dat niet uit.
ATS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:19:
Kijk eens gewoon op de site van de consumentenbond? Die testen die dingen regelmatig. Ook: weeg eens een weekje je was (droog) voor hij de machine in gaat. De trend is steeds groter, maar het is maar de vraag of dat nu wel zo handig is. Meestal gaat er veel minder in dan de maximale capaciteit, en als je op minder dan maximale capaciteit wast of droogt is de machine minder efficiënt.
Consumentenbond biedt tests aan, maar dan moet je betalen om deze in te mogen zien. Dat met die kilo's was had ik begrepen, daarom wil ik niet al te groot gaan (7 kilo).

Meeste machines lijken ook erg op elkaar, fabrikanten hebben verschillende bijna dezelfde machines staan en onderling tussen de verschillende merken is het ook weinig verschil. 1600 toeren centrifugeren lijkt me wel een pro ten opzichte van een 1400rpm machine, mits dit niet ten koste van wat anders gaat. Ik wil de AEG L76672FL in ieder geval even gaan bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

NoepZor schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:08:
[...]

Ik heb het idee dat de machines van iets meer geld net wat uitgebreider zijn, maar het is inderdaad zonde om nog veel meer uit te geven. Ik heb een tijd terug KRO rekenkamer gezien en daarin werd gezegd dat een Miele van 1000-1200 euro niet uit kan. Voor dat geld heb je 2 goedkope machines die samen even lang meegaan als de Miele, maar dan profiteer je halverwege wel van de zuinigere technologie.

Qua bouwkwaliteit en dergelijke is de Miele waarschijnlijk beter, maar ik verwacht dat uit een goedkopere machine de was ook wel vrij droog uit komt op 1600 rpm. Een droger is wel handig om te hebben als er veel te drogen is en het weer er niet naar is. Ik heb wel de ruimte straks om wasrekken neer te zetten binnen. Dus opzich maakt dat niet uit.
True, je kunt 2 voor 't zelfde geld halen die samen net zo lang of misschien wel langer meegaan. Reden dat wij voor een miele gingen; grote trommel, goede service, rete-stil, alleen maar goede verhalen (miele, bazenmachine!, etc). En bovenal, hij gaat lang mee. We hoeven de komende jááren niet meer om te kijkn naar een nieuwe machine. Heerlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Als ik 1x per 8-10 jaar een topic moet openen als deze dan vind ik dat niet zo erg :p Miele is voor mij momenteel ook een no-go mede vanwege de prijs. Ik krijg de machines cadeau voor mijn nieuwe woning van m'n ouders. Ik mocht wat uit gaan zoeken zolang het maar geen Miele was (ivm prijs :P). De Samsung WW10H9600EW Crystal Blue mocht helaas ook niet :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

NoepZor schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:18:
Als ik 1x per 8-10 jaar een topic moet openen als deze dan vind ik dat niet zo erg :p Miele is voor mij momenteel ook een no-go mede vanwege de prijs. Ik krijg de machines cadeau voor mijn nieuwe woning van m'n ouders. Ik mocht wat uit gaan zoeken zolang het maar geen Miele was (ivm prijs :P). De Samsung WW10H9600EW Crystal Blue mocht helaas ook niet :p
Toevallig! Mijn ouders deden het zelfde idd. Zelfde was ook toen mijn broer en zus de deur uit gingen. Maar wij hebben een X bedrag gekregen en de rest bijgelegd zodat we wel een Miele hadden. Prijzig, maar tot nu toe echt zeer zwaar tevreden met het apparaat. Steeds als ie draait, we zitten TV/film te kijken, bergingdeur staat open en de machine draait zeggen we tegen elkaar; omg wat is ie toch chill! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
Hij komt op zolder te staan, dus lawaai heb ik beneden geen last van :) Aquastop is wel handig ivm beveiliging tegen lekkages.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:41
Voor wat betreft warmtepompdroger: let vooral goed op de gemiddelde droogtijd! Dat kan per machine zo maar een uur schelen. Een warmtepompdroger doet er op papier al langer over dan de gemiddelde ouderwetse condensdroger, maar tijdens mijn zoektocht vorig jaar ben ik droogtijden tegengekomen die uiteenlopen van 110 minuten tot ruim 180 minuten.

Ik weet niet hoeveel je gaat wassen/drogen, maar in ons geval, met twee kinderen en geen ruimte om was op te hangen, draait hij veel. Een kortere droogtijd is dan zeker iets om rekening mee te houden. Mede daarom zijn wij uiteindelijk voor de Bosch WTY87700 gegaan maar die zit boven je budget.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
NoepZor schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:08:
[...]

Wassen is wassen. Dat doen ze allemaal prima. Van de tig programma's die er op mijn machine zitten, gebruik ik er maar een paar. Zoveel meer 'uigebreidere' opties voegt naar mijn idee niet veel toe. Meer opties maakt het wassen alleen maar moeilijker. Net als met combimagnetrons met hun tientallen kookprogramma's...
RvL schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:48:
Voor wat betreft warmtepompdroger: let vooral goed op de gemiddelde droogtijd! Dat kan per machine zo maar een uur schelen. Een warmtepompdroger doet er op papier al langer over dan de gemiddelde ouderwetse condensdroger, maar tijdens mijn zoektocht vorig jaar ben ik droogtijden tegengekomen die uiteenlopen van 110 minuten tot ruim 180 minuten.

Ik weet niet hoeveel je gaat wassen/drogen, maar in ons geval, met twee kinderen en geen ruimte om was op te hangen, draait hij veel. Een kortere droogtijd is dan zeker iets om rekening mee te houden. Mede daarom zijn wij uiteindelijk voor de Bosch WTY87700 gegaan maar die zit boven je budget.
Droogtijd is vaak een indicatie. Mijn Samsung start met katoen (kastdroog) altijd standaard met 2:30 uur, maar is vaak veel eerder klaar. Als ik moet schatten nooit langer dan 1:30 uur; afhankelijk van hoeveel was erin zit. Maar dan nog, Ik zou dan een iets langere droogtijd voor lief nemen als ik ruim 300 euro kan besparen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:41
Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Een korte(re) droogtijd was voor ons een eis. Onze droger doet er gemiddeld een uur over. Als ie erg vol zit wat langer.

Met de hoeveelheid was die wij regelmatig hebben is een kortere droogtijd juist handig, anders staat de wasmachine de halve dag op de droger te wachten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• NoepZor
De mediamarkt heeft een AEG in de aanbieding voor 466 euro, type L76475 FL. Deze was echter in Enschede niet leverbaar, maar had men als alternatief de 8 kilo versie, de L76485 FL. Ik ben maar voor deze machine gegaan omdat ie alle functies heeft die we willen hebben. Een vergelijkbare Bosch machine was ietsjes duurder, voor mij de meerprijs niet waard. Deze machine heeft een Aquastop en een beschermende trommel. Mijn vriendin vindt de stoomfunctie wel handig.

Verder een bijpassende warmtepompdroger gekocht, de T75373NAH. Geen idee of deze goed is, maar droogtijd volgens het label was niet excessief lang vergeleken met een ander merk/type. Enige is dat deze geen doorzichtig deurtje heeft en volgens mij nog geen inverter motor. De droger draait toch minder vaak en sowieso stiller als een wasmachine. Ik verwacht daar dus geen last van te hebben.

Het is erg lastig om alle modellen en merken met elkaar te vergelijken. Overal staan weer net andere modellen met minieme verschillen. Volgens mij wordt er bij de A-merken niet echt extreme bende geproduceerd en wassen ze allemaal wel goed. Mijn oog viel afgelopen maandag eerst op een Bosch 6 serie bij bol.com, maar die was helaas uitverkocht en had een erg lange levertijd volgens de website. Vandaar maar naar de volgende aanbieding gehopt :p

• Freakster86
Ten eerste, gefeliciteerd met je aankoop :)
NoepZor schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:49:
...Geen idee of deze goed is...
8)7 Je opent een topic en vervolgens koop je iets waarvan je niet eens weet of deze goed is. Dus je hebt je er van te voren niet in verdiept? Het zal vast een goed ding zijn, maar voor hetzelfde geld had je een zuinigere droger kunnen kopen. Minieme verschillen in was/droog kwaliteit zorgen er juist voor dat je meer op prijs/energiezuinigheid zou moeten letten imo.

• NoepZor
Wat voor mij vooral een wens is, is de afvoer van het condenswater. De AEG heeft een afvoerset. Dit scheelt steeds het reservoir legen. Verder is er niet veel te vinden qua reviews over het apparaat. Het is een bijpassend model bij de wasmachine. Vergeleken met een Siemens A++ droger scheelt het 10 euro per jaar op basis van een 4 persoons huishouden. Dit verschil zal bij mij kleiner zijn aangezien ik minder was heb dan dat. Een andere bijpassende AEG droger was 130 euro duurder, dit was mij het verschil niet waard.

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-03 15:45
AEG is ook gewoon een prima merk :) voor 130 euro zou ik ook niet upgraden als je weinig was hebt...
Gefeliciteerd met je aankoop!

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-03 20:32
NoepZor schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:18:
Die is ook niet zo goed. Na een week weggedaan voor het model eronder na allerlei problemen met het scherm en de manier hoe de was eruit kwam. Dat is nu wel anders _/-\o_

• haribold
  • Niet online
8kg is een verstandige keuze, zelfs voor een tweepersoonshuishouden. Passen lekker veel handdoeken in, en daarnaast ook dekbedden en kussens. Bedenk ook dat wanneer je kleine wasjes doet (broeken, shirts etc.) de was ook mooier eruit komt wanneer er veel ruimte overblijft in de trommel (beter spoeling enzo). Je krijgt echt geen spijt van een groot laadvermogen als je bedenkt hoeveel er per keer in kan. En een droger voor ondergoed en handdoeken bespaart enorm veel ophangwerk! Bovendien worden je handdoeken lekker zacht.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:04
Het is wel minder zuinig om een (te) grote trommel te hebben en je deze niet naar capaciteit gebruikt. Een droger is soms zeer praktisch, maar zodra het kan gaat het bij ons aan de droogmolen op het dakterras naast het wasmachinehok.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• NoepZor
Ik heb een grote zolder, daar wil ik nog een waslijn of wasrek plaatsen. Droger is vooral makkelijk als het wat sneller droog moet zijn, al duurt het bij gunstig weer aan de lijn ook niet zo lang. De wasmachine die ik besteld heb heeft 8 kilo capaciteit maar ook een programma voor kleine wasjes. Verder zaak om de wasmachine zo vol mogelijk te krijgen, al vraag ik me af of de was nu schoner wordt met volle trommel of iets minder vol. De was kan in het laatste geval wat meer bewegen en blijft niet als een bal in elkaar zitten.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10
Voor 766 euro heb je al een Miele Classic. Die zijn ongelooflijk degelijk gebouwd, gaan ongeveer 15 jaar mee. pricewatch: Miele WDA100

Heb zelf ook een Classic staan en wast echt perfect.

AEG (en Samsung, LG) is troep. Alles is van plastic van binnen. Gaat dus niet lang mee, en als de lagers versleten zijn is het afgelopen, die zijn namelijk niet te vervangen. Buitentrommel is ook van plastic, gaat scheuren na verloop van tijd. Versteviging doormiddel van betonblok (i.p.v. gietijzer bij Miele), wat ook gaat scheuren.

Als je dan de kosten / jaar berekend van de machines zul je zien dat de Miele het goedkoopste is, omdat die simpelweg veel langer meegaat.

Maar voor het lage bedrag heb je bij AEG best wel een redelijk apparaat :)

[Voor 54% gewijzigd door D-TECH op 17-07-2015 12:06]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

vhal

ಠ_ಠ

NeFoRcE schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:12:
[...]

True, je kunt 2 voor 't zelfde geld halen die samen net zo lang of misschien wel langer meegaan. Reden dat wij voor een miele gingen; grote trommel, goede service, rete-stil, alleen maar goede verhalen (miele, bazenmachine!, etc). En bovenal, hij gaat lang mee. We hoeven de komende jááren niet meer om te kijkn naar een nieuwe machine. Heerlijk.
Niet om vervelend te doen maar ik denk dat je je research wat beter had moeten doen als je Miele en goede service in 1 zin noemt...

zie oa ook Dispuut over kapotte Miele apparatuur

[Voor 5% gewijzigd door vhal op 17-07-2015 12:46]

STRAVA

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

FreakNL

Well do ya punk?

Eens met D-TECH.

Plus, je hoeft maar 1 keer ipv 2 keer per 15 jaar met zon bakbeest naar boven. (Gemiddeld, je kan altijd pech hebben).

Vind de Mieles gewoon degelijker. Heb ook ervaring met indesit en aeg maar dat is toch echt wel kwalitatief minder. Als je het geld hebt altijd voor Miele gaan.

• Freakster86
D-TECH schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:02:
Voor 766 euro heb je al een Miele Classic. Die zijn ongelooflijk degelijk gebouwd, gaan ongeveer 15 jaar mee. pricewatch: Miele WDA100

Heb zelf ook een Classic staan en wast echt perfect.

AEG (en Samsung, LG) is troep. Alles is van plastic van binnen. Gaat dus niet lang mee, en als de lagers versleten zijn is het afgelopen, die zijn namelijk niet te vervangen. Buitentrommel is ook van plastic, gaat scheuren na verloop van tijd. Versteviging doormiddel van betonblok (i.p.v. gietijzer bij Miele), wat ook gaat scheuren.

Als je dan de kosten / jaar berekend van de machines zul je zien dat de Miele het goedkoopste is, omdat die simpelweg veel langer meegaat.
Mijn Samsung van 350 euro wast ook echt perfect.

Dat de onderdelen van een 'mindere' kwaliteit zijn, durf ik niet te zeggen. Ik neem dat aan en gezien http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php zal dat ook wel zo zijn. Mijn machine moet in vergelijking met die Miele classic dus zo'n 7 jaar meegaan. Wat is de kans dat je probleemloos de 15 jaar haalt met je Miele? Nihil lijkt me. Die reparatiekosten mag je er dan nog bij op tellen. Dat mijn Samsung de 7 jaar haalt met 2200 / 7 = 314 wasbeurten per jaar lijkt mij dan een heel stuk aannemelijker. Ik haal de helft nog niet eens.

En vergeet niet het rendement dat je over die 350+ euro gedurende 7 jaar kunt vangen. Zo wordt het verschil met een Miele (of welke andere duurdere machine) nog een stukje groter.
FreakNL schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:41:
Eens met D-TECH.

Plus, je hoeft maar 1 keer ipv 2 keer per 15 jaar met zon bakbeest naar boven. (Gemiddeld, je kan altijd pech hebben).

Vind de Mieles gewoon degelijker. Heb ook ervaring met indesit en aeg maar dat is toch echt wel kwalitatief minder. Als je het geld hebt altijd voor Miele gaan.
Dit komt mij eerlijk gezegd over als het goedpraten van die (te) dure aankoop. Vaak tillen ze de machine gewoon naar de plek die je aanwijst. Kost je soms een tientje of twee. En of dat nou 1x in de 7 jaar of 1x in de 15 jaar is, tja.

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:36
Zit bij vrijwel elke fatsoenlijke webshop al in de 30,- bezorgkosten, en dan nemen ze vaak ook nog de oude machine gewoon weer mee.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10
Als je puur naar geld kijkt is het natuurlijk niet verstandig om een "premium" apparaat te kopen. Zo kan je ook beter een Moto G kopen dan een iPhone 6. Whatsappen en bellen doen ze allebei even goed.

De wasresultaten van de Miele zijn vergelijkbaar met die van Samsung. Je betaalt dus extra voor de bouwkwaliteit en simpelweg hoe het apparaat eruit ziet.

Het is echter wel zo dat een Miele (of Asko, Schulthess) apparaat redelijk goed te repareren is. Zo kan de elektronica, schokbrekers, motor etc. makkelijk vervangen worden. Bij een Samsung, LG, of AEG apparaat is het vaak onmogelijk zonder het halve apparaat te slopen.

Als er dan iets kapot gaat na drie jaar bij Samsung (kijk maar naar de reviews van de oudere apparaten op bijv. kieskeurig), is het apparaat total-loss.

Persoonlijk vind ik het gewoon leuk om een luxe wasmachine te hebben :P , maar als ik puur kijk naar het geld is het niet "verstandig".

[Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 20-07-2015 23:26]

Anoniem: 80487

Als je zo'n apparaat wil voor de lange termijn zou ik gaan uitzoeken wat voor componenten ze gebruiken en of ze los te krijgen zijn en gaan voor een wellicht wat duurder model als de componentenkwaliteit er repareerbaarheid er naar is. Eerlijk gezegd is dat het enige wat mij zou overtuigen een dure wasmachine te kopen.

Ik heb één keer zo'n middenklasser gehad, die had na 6 jaar een versleten lager. Om dat te repareren moet je de trommel, behuizing en ophanging inclusief dempers als één hele unit vervangen voor 300 euro. Dat was ik ook kwijt voor een nieuwe wasmachine...
Ikzelf koop op die basis tot op heden altijd het goedkoopste wat ik krijgen kan en vervang het gewoon als het stuk gaat. Ik zit voorlopig in mijn uppie dus als het een drukke week is draait hij 2 wasjes dus als dat ding dan voor 250 euro na een jaar of 5 op is heeft het ook wel zijn werk gedaan voor het geld en kan ik dan een nieuwe duurdere kopen als de situatie er naar is of indien niet gewoon weer zo'n knakending laten komen voor een habbekrats die weer een paar jaar zijn werk doet.

Droger weet ik niet meer wat die was, het is een bosch. Niet heel gortig kwa aanschaf. Die houd ik gewoon schoon en toont na een jaar of 6 nog geen tekenen van slijtage. Condensdroger. Ik zou ook niet weten eigenlijk wat er te behalen valt door asociaal dure drogers te kopen. Echt stress heeft zo'n apparaat niet volgens mij.
Energieverbruik allicht wat beter met duurdere modellen maar volgens mij moet je zo'n machine flink laten lopen om zo'n verschil middels een duurdere aanschaf op te heffen.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 20-07-2015 23:46]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Miele kopen is emotie kopen. Als je daar blij van wordt, moet je dat doen.

Qua kwaliteit, energieverbruik, slijtage aan kleding en ook niet onbelangrijk, verspilling, is Miele het absoluut niet waard.

Er heeft hier eerst 9 jaar lang een indesit wasmachine gedraaid zonder enige problemen. Zeer goedkope machines die het prima doen maar weinig opties bieden. Ook onze kleding is bijzonder lang meegegaan, de tijd dat de goedkope wasmachine je kleding sneller kapot maakt is echt wel voorbij. Een miele was ruim 4x zo duur geweest, en was absoluut niet 4x zo lang mee gegaan.

Nu staat er een Samsung Ecobubble ding van 450,-. Werkt ook al weer ~2 jaar uitstekend. Was altijd schoon, zeer weinig wasmiddel nodig, stil en zuinig. "Niet meer hoeven drogen" is voor mij onwenselijk aangezien ik mijn kleding zo min mogelijk centrefugeer waardoor ze veel minder slijten (in welke machine dan ook). Kleding -> droogrek.

Qua droger staat er een Zanussi condensdroger met afvoerleiding, ideaal! Wij verwaarlozen de condensor en in de praktijk maak ik hem 2x per jaar schoon. De droger doet handoeken, sokken, ondergoed, beddengoed en daar houdt het wel mee op.

Met de ruim € 1000 die ik bespaard heb door geen Miele emotie te kopen heb ik mijn zonnepanelen installatie aanzienlijk groter kunnen maken (bijna 1000WP extra) waardoor ik de machines voor een hele lange tijd qua stroom gratis gebruik.

Verwachtte levensduur voor beiden: 10-12 jaar.

• NoepZor
Als ik zo die witreparatietips link van hierboven zie, staat dat vanaf de L75 serie het Duitse machines zijn en dus goede kwaliteit. De machines zijn gewoon naar zolder gekomen, als het goed is blijven ze daar de komende jaren ook staan. Het is niet iets wat wekelijks of zelfs jaarlijks noodzakelijk is.

Ik wil persoonlijk best betalen voor kwaliteit, maar bij een miele ontbreekt een beetje de business case voor mij om het hoge bedrag te verantwoorden. 3750 wasbeurten vs 5000 voor een miele die 2x zo duur is kan dus ook niet uit.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:13
Marinusvw schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:58:
AEG is ook gewoon een prima merk :) voor 130 euro zou ik ook niet upgraden als je weinig was hebt...
Gefeliciteerd met je aankoop!
AEG heeft een aantal warmepomp drogers gehad die de neiging hadden met een jaar of 3 te overlijden, met een dure reparatie, want warmtepomp zelf.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• TommyGun
  • Laatst online: 15:19

TommyGun

Stik er maar in!

Het valt me op dat ontzettend veel (nieuwe) modellen van Siemens niet (meer) leverbaar zijn, wat is daar gebeurd? Bijvoorbeeld deze, terwijl die pas begin dit jaar is uitgekomen: pricewatch: Siemens WT46G490NL

Vind ik eindelijk een alternatief, is ook die slecht leverbaar; pricewatch: Siemens WT46E304NL

8)7

Natuurlijk, via Google zijn er wel winkels te vinden maar over het algemeen geen (voor mij) bekende zaken.

Ik ben al uren bezig om een droger te vinden die voldoet aan mijn eisen, maar dat valt nog niet mee...

- Condensdroger
- < 600 euro
- RVS trommel
- Condenswaterafvoersysteem
- Resttijdweergave

Per merk / type ontbreekt er altijd wel iets...

[Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 29-10-2015 21:07]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Anoniem: 891881

*knip* Spam

[Voor 93% gewijzigd door AGee op 02-03-2017 07:04]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Aangezien dit topic 2 jaar oud is lijkt het mij niet handig om het topic weer op te halen en verder te gaan discussiëren. Voor wie ervaringen wilt uitwisselen over wasmachines kan in Het wastips, -discussie en ervaringen topic terecht :).

[Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 12-11-2017 18:03]

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee