Miele wasmachine of Miele wasdroogcombinatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn wasmachine is zojuist overleden.

Hij was eerder overleden. Ik kreeg hem van mijn ouders, die hem wilden weggooien. Toen heb ik zelf de koolborstels vervangen en hoefde ik niet meer te wassen in een slechte Indesit in het studentenhuis waar ik destijds woonde. Deze keer is echter de binnenste trommel uit de lagers geschoten. Sinds een maand maakte de machine bij centrifugeren veel lawaai en dan stopte ik het programma om de wasjes beter te verdelen zodat er geen onbalans meer was. Dat was al een teken van e.o.l., vandaar dat ik vorige maand 1000 euro apart heb gelegd voor een wasmachine.

Nu heeft mijn droger ook af en toe kuren. Ik heb geen zin om straks ook nog een droger te moeten kopen, want dat komt waarschijnlijk binnenkort en op een ongelegen moment. Nu woon ik samen in een klein appartement en staat de droger boven op de wasmachine. Het washok is daarmee redelijk vol. Ik verwacht binnen de levensduur van een nieuwe Miele wel te verhuizen, maar ik verwacht niet in een veel grotere woning te gaan wonen, dus de ruimte voor een wasmachine+droger zal in de volgende woning waarschijnlijk ook een probleem zijn. Daarom, en gezien het aankomende defect van de droger, wil ik misschien 750 a 1000 euro spaargeld bijleggen en een Miele WT 2796 WPM wasdrogercombinatie kopen.

Een wasdrogercombinatie is mijns inziens een compromis. Net als een Surface tablet. Net geen tablet, maar ook net geen laptop. Echter het voldoet wel prima, als je de beperkingen maar accepteert. Bij een wasdroger kun je ook niet meer wassen en drogen tegelijk, er gaat 2 kg minder was in, maar het spaart wel enorm veel ruimte. Het is ook wel fijn om 1000 euro te besparen en te wachten totdat de droger echt stuk is. Mijn vriendin en ik studeren nog. Om even 1000 euro opzij te leggen hoeven we niet krom te liggen, maar het geld groeit niet op onze rug. Misschien doet de droger het nog wel een jaar. Bovendien komt binnenkort ook de Surface Pro 4 uit.

Ik wil hoe dan ook geen Indesit. AEG of Bosch zou eventueel een optie zijn. Ik geloof namelijk dat AEG en Bosch goed zijn, maar zijn ze ook net zo duurzaam? Ik wil gewoon een machine kopen die lang mee gaat en repareerbaar is. Van Miele weet ik dat dat het geval is en bij een enkel merk kijken maakt de keuze makkelijker. Ik heb een hekel aan kiezen :P

pricewatch: Miele WDA100
Miele WDA 100 (+- 750) - voldoet in principe prima, maar is de goedkoopste Miele misschien ook een compromis in kwaliteit?

pricewatch: Miele WMB120 WCS
Miele WMB 120 WCS W1 (+- 1000) - voldoet eigenlijk ook prima, ziet eruit als iets zonder toeters en bellen

pricewatch: Miele WT 2796 WPM
Miele WT 2796 WPM (+- 2000) - compromis in waskwaliteit en droogkwaliteit?

Dat er slechts 3 kg kan worden gedroogd en 6 kg kan worden gewast vind ik minder erg. We wassen nu ook vaak kleinere wasjes.

Is de kwaliteit van de wasjes van een wasdrogercombinatie ook merkbaar minder dan die van een wasmachine? Slijt kleding bijvoorbeeld sneller? Wordt kleding net zo schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

In mijn studenten tijd kocht ik wel gewoon een Indesit van 250 euro, en na mijn studententijd heb ik die nog mooi verkocht. En toen had ik geld genoeg voor merk apparatuur. Voor die 2 wasjes per week vond ik een a klasse machine nogal overdreven.

Hoe vies worden je kleren? Als je bijv. niet voetbalt (of kinderen hebt), valt het vaak wel mee, en is het wasmiddel volgens mij belangrijker dan de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Bosch is gewoon goed. maar of ze repareerbaar weet ik niet. De modellen veranderen om de zoveel jaar terwijl Miele bij hetzelfde ontwerp blijft.
En trouwens Siemens-wasmachines zijn bijna hetzelfde als Bosch.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor aankoopadviesvragen. Ik verplaats het naar Algemene Zaken, mogen ze daar beslissen of het een apart topic waard is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bij miele is er geloof ik nog verschil tussen 2 soorten, eentje die zwarte letters heeft en eentje die rode letters heeft o.i.d. weet er het fijne niet van. Beetje hetzelfde idee denk ik als bij bosch waarbij de ene duits is en de andere italiaans o.i.d.

Bosch en AEG zijn gemaakt voor circa 2500-3000 wasbeurten oid, miele voor circa 5000 oid en indesit voor bijv. 1100. (google voor de exacte hoeveelheden). Dat is een van de verschillen die de prijs bepaald. Het is dus niet perse zinvol om een miele te nemen als je zelf maar 2 wasbeurten per week draait aangezien dat ding dan 2500 weken mee zou gaan, oftewel 50 jaar.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:21
Salvatron schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 03:04:
Bij miele is er geloof ik nog verschil tussen 2 soorten, eentje die zwarte letters heeft en eentje die rode letters heeft o.i.d. weet er het fijne niet van. Beetje hetzelfde idee denk ik als bij bosch waarbij de ene duits is en de andere italiaans o.i.d.

Bosch en AEG zijn gemaakt voor circa 2500-3000 wasbeurten oid, miele voor circa 5000 oid en indesit voor bijv. 1100. (google voor de exacte hoeveelheden). Dat is een van de verschillen die de prijs bepaald. Het is dus niet perse zinvol om een miele te nemen als je zelf maar 2 wasbeurten per week draait aangezien dat ding dan 2500 weken mee zou gaan, oftewel 50 jaar.
Dat met rode en zwarte tekst gaat over Bosch. Ene is een Duitse bosch en de andere een Spaanse. Ook heb je de zilveren variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 14:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ha leuk!

Ik kan je alleen maar even advies geven over onze eigen ervaring. Mijn vriendin en ik wonen sinds mei samen en daar hoort natuurlijk een wasmachine bij. Wij zijn gek van Miele en hebben deze gekocht:

Miele WMB120 WCS

Het is inderdaad een apparaat zonder toeters en bellen. De capdosing nemen wij voor lief, slechts 1x gebruikt. Maar waar het ons vooral om ging; 8kg (!) trommel en natuurlijk 1600 toeren. (nachtje en je was s droog).

Verder is deze echt verdomd stil. Hij staat bij ons in een ruimte waarvan wij de deur naar de woonkamer eruit gehaald hebben. Onze bank - wasmachine zit dus ongeveer zo'n 5 meter tussen. Je-hoort-hem-niet. Ideaal dus. Ook centrifugeren is deze fluisterstil. Een top apparaat!

Hier mijn review:

https://www.wasmachinesto...v4nYLoKKQvPSq5PTtkx7azWWQ

Wij hebben m zelf gekocht bij Electroworld. Vorige woonplaats erg tevreden over, mede door hun inhouse reparatieservice. ff bellen,en ze komen langs. Uiteindelijk wel zo'n 1100 euro betaald incl montage, en aanpassen afvoer, maar dan heb je ook nooit gezeik zoals bij Mediamarkt oid met halen/brengen wachten. Ik wil gewoon dat dat ding per direct gefixt wordt als er wat mee aan de hand is. Dan betaal ik liever iets meer ;)

*edit*

100 euro cashback zie ik nu... helaas vissen wij dus achter het net;

'Deze actie geldt alleen voor de vanaf 1 september tot en met 30 november 2015 in Nederland gekochte Miele-wasautomaten uit de W1-serie'

[ Voor 24% gewijzigd door NeFoRcE op 03-11-2015 09:25 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 454358 schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:43:
In mijn studenten tijd kocht ik wel gewoon een Indesit van 250 euro, en na mijn studententijd heb ik die nog mooi verkocht.
Nooit meer Indesit, tenzij ik er een zak geld bij zou krijgen. Ik houd van duurzaamheid, en Indesit houdt nou niet bepaald je kleding netjes.
NeFoRcE schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:18:
Ha leuk!

Ik kan je alleen maar even advies geven over onze eigen ervaring. Mijn vriendin en ik wonen sinds mei samen en daar hoort natuurlijk een wasmachine bij. Wij zijn gek van Miele en hebben deze gekocht:

Miele WMB120 WCS

<knip>
Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb ook even de handleiding van dit model doorgespit, en ik denk dat ik met deze machine de juiste keuze maak. Mocht de droger stuk gaan, dan is dat maar zo. Ik hoef dan in ieder geval nu geen spaargeld op te nemen en ik zit niet met de mogelijke nadelen van een compromismachine. Ik ga straks dit specifieke model bestellen denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Trommelrem op 03-11-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 14:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Trommelrem schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:36:
[...]
Nooit meer Indesit, tenzij ik er een zak geld bij zou krijgen. Ik houd van duurzaamheid, en Indesit houdt nou niet bepaald je kleding netjes.

[...]

Dank voor het delen van je ervaring. Ik heb ook even de handleiding van dit model doorgespit, en ik denk dat ik met deze machine de juiste keuze maak. Mocht de droger stuk gaan, dan is dat maar zo. Ik hoef dan in ieder geval nu geen spaargeld op te nemen en ik zit niet met de mogelijke nadelen van een compromismachine. Ik ga straks dit specifieke model bestellen denk ik.
Hele goede keuze inderdaad! Ga je zeker weten geen spijt van krijgen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 16:43
Ik heb juist een wat goedkopere machine gekocht, ik was voor wasmachine én droger samen 1000 euro kwijt, beide AEG. Het schijnt niet zoveel uit te maken als je een duurdere koopt. Na een aantal jaren zijn er weer betere/stillere/zuinigere wasmachines op de markt. Je kunt 2x 8 jaar met een AEG doen of 1x16 jaar met een Miele, waarvan de laatste 8 jaar dus onzuiniger zijn dan met machine 2 in het andere scenario.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
Houd er bij Miele rekening mee dat de kwaliteit van Miele tegenwoordig niet meer zo is als vroeger. Apparatuur van Miele gaat tegenwoordig vaker stuk dan dat spul van vroeger, service is ook maar zo-zo. Of je dan 2x zoveel uit wilt geven voor een Miele omdat het merk zo'n goede naam heeft moet je zelf weten.

Zelf heb ik een AEG 1600RPM was/droogcombinatie. Persoonlijke ervaring is dat de droogfunctie waardeloos is, wasfunctie is op zich wel ok, maar de goedkope 1400RPM LG wasmachine die mijn vriendin destijds had voldeed beter: trommel is beter voor de kleding (mijn AEG slaat overal kleine gaatjes in) en machine is veel stiller. Machine kan 7kg wassen en 5kg drogen, dus dat handige continu-programma heb je niks aan: 's avonds voor het slapen de was aanslingeren met continu droogprogramma en 's morgens een trommel vol halfdroge stinkende was. Op basis van die ervaring zou ik nooit weer een was/droogcombinatie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:38
Kijk ook is naar de WKG 120 WCS, deze is iets luxer als de WMB 120 WCS.
Want deze bevat namelijk het twindos systeem, en dit werkt (uit eigen ervaring) prima.
Onderin 2 reservoirs voor wasmiddel (of eigen merk of van miele)

Op deze manier hoef je niet te kloten met dopjes enzo. en nu word er op het juiste moment de juiste hoeveelheid (wat "bij de meeste" veel minder is als je het er zelf ingooit) wasmiddel toegevoegd.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:54
NoepZor schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:38:
Ik heb juist een wat goedkopere machine gekocht, ik was voor wasmachine én droger samen 1000 euro kwijt, beide AEG. Het schijnt niet zoveel uit te maken als je een duurdere koopt. Na een aantal jaren zijn er weer betere/stillere/zuinigere wasmachines op de markt. Je kunt 2x 8 jaar met een AEG doen of 1x16 jaar met een Miele, waarvan de laatste 8 jaar dus onzuiniger zijn dan met machine 2 in het andere scenario.
mijn bijdrage;
wij hebben in 2000 een AEG gekocht, en die doet het nog. Nooit reparaties aan gehad, 4 machines per week. Dat bewijst natuurlijk niets, statistiek gaat over méér dan 1 machine, maar ik durf de volgende keer best weer een AEG te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

com2,1ghz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:10:
[...]

Dat met rode en zwarte tekst gaat over Bosch. Ene is een Duitse bosch en de andere een Spaanse. Ook heb je de zilveren variant.
Ik dacht dat miele ook zo'n soortgelijk onderscheid had.
Hkuit schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:14:
[...]

mijn bijdrage;
wij hebben in 2000 een AEG gekocht, en die doet het nog. Nooit reparaties aan gehad, 4 machines per week. Dat bewijst natuurlijk niets, statistiek gaat over méér dan 1 machine, maar ik durf de volgende keer best weer een AEG te kopen.
Lijkt me vrij normaal aangezien aeg geloof ik gebouwd is voor gemiddeld 3000 wasbeurten.

[ Voor 42% gewijzigd door Salvatron op 03-11-2015 15:27 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373239

Hkuit schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:14:
[...]

mijn bijdrage;
Met was-droog combinaties geen ervaringen, maar zelf 2,5 jaar geleden een AEG aangeschaft voor iets minder dan € 500 (3 apparaten gekocht bij nieuwe woning met daarbij direct € 20 korting op iedere bestede € 100 tikte lekker aan). Er werd mij ook verteld dat dit zo ongeveer de keuze is onder Miele.

Na ongeveer 2 maanden ging een van de schokbrekers kapot, maar ja.. garantie.
De monteur vertelde mij toen direct dat dat zowat het enige mechanische defect kan zijn, aangezien de rest van de machine slechts bestaat uit een printplaat die alles aanstuurt. Daarnaast redelijk veelvoorkomend probleem, omdat de inhoud wellicht 8kg is geworden, maar apparaat niet groter is. De schokbrekers hebben hierdoor minder ruimte om klappen op te vangen. Voor de zekerheid heeft hij alle drie de schokbrekers direct vervangen, tot nu nooit meer gezeur gehad. Al met al erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:38:
Zelf heb ik een AEG 1600RPM was/droogcombinatie. Persoonlijke ervaring is dat de droogfunctie waardeloos is, wasfunctie is op zich wel ok, maar de goedkope 1400RPM LG wasmachine die mijn vriendin destijds had voldeed beter: trommel is beter voor de kleding (mijn AEG slaat overal kleine gaatjes in) en machine is veel stiller. Machine kan 7kg wassen en 5kg drogen, dus dat handige continu-programma heb je niks aan: 's avonds voor het slapen de was aanslingeren met continu droogprogramma en 's morgens een trommel vol halfdroge stinkende was. Op basis van die ervaring zou ik nooit weer een was/droogcombinatie aanschaffen.
Weet je zeker dat dat die gaatjes door de wasmachine kwamen? Ik kwam afgelopen week toevallig dit artikel tegen. De link tussen de wasmachine en gaatjes wordt overigens wel wat vaker gelegd, maar ik vraag mij altijd af hoe een wasmachine hier voor kan zorgen? Het principe van een wasmachine is natuurlijk vrij eenvoudig en zolang er geen scherpe randjes in de trommel zitten lijken gaatjes mij niet door de machine te kunnen komen?

Ik heb overigens ook een (destijds vrij dure) AEG. Gekocht in 2009, na een kleine 2 jaar gebruik heeft de machine tot begin 2015 stil gestaan. Nu wordt hij weer intensief gebruikt. Na een maand of 4 a 5 begon hij echter veel meer geluid te maken. Een soort ratel die met name bij het centrifugeren te horen is. Waarschijnlijk is het trommelkruis gebroken, een reparatie van zo'n € 250,-. Dat heb ik niet meer over voor een machine van 6 jaar oud. De kwaliteit ben ik dus niet zo over te spreken, het wasresultaat is echter perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:27
Hier draait al meer dan 10 jaar een Zanussi ZWF 1400 toeren wasmachine.
Al die tijd geen droger nodig gehad. Dat was met de komst van onze zoon toch wel makkelijk dus maar een droger gekocht.

Dat is een Beko DPU8360X geworden na het lezen van veel reviews over dit merk.
Volgens mij is het een Turks merk, geen idee. We zijn er wel erg tevreden over in de 1,5 jaar dat we deze nu hebben.

Met beide machines nog nooit problemen gehad.
Miele is echt overpriced, zeker als er wat mee is.
Een simpel relais wat vervangen moet worden kost dan ineens 4x zoveel, terwijl het een standaar relais is van een algemeen merk van een paar euro 8)7
Maargoed, sommigen hebben iets tussen de oren zitten waardoor hoe duurder hoe beter is :X

[ Voor 24% gewijzigd door JvdW op 03-11-2015 19:08 ]

Pagina: 1