Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Inmiddels een Miele wasmachine besteld, stukje degelijkheid en een die gewoon 1600 toeren kan hebben en een normale verwachte levensduur van 10-15 jaar heeft. Allemaal prima.

Enige waar ik niet over uit ben of ik garantie erbij koop te ja of te nee.

De machine is geen rommel want bij een goedkope machine zou ik het er zeker bij doen. Bcc garantie heeft sowieso haken en ogen en sluiten al slijtagespul uit (volgens mij is dat alles in een machine zo een beetje) maar de Miele garantie is ook direct voor 10 jaar dus dat is wel interessanter. Maar meestal gaat het spul toch pas na de verwachte levensduur en dus ook de garantietermijn verrot...

Dus daarover heb ik dan mijn twijfels, wat is wijsheid? Goeie vriend van mij daar hebben de ouders het bewust niet gedaan en die redenen snap ik ook wel, maar toch...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Om wat voor bedragen hebben we het? Dat lijkt me vooral de doorslag geven.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de HK hoort dit zeker niet. Schopje naar TL, maar dit is gewoon een aanschafsbeslissing die je zelf moet nemen. Je koopt een verzekering.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Waarom zou je extra garantie er bij kopen, Mieles gaan toch nooit stuk ? ;) Lees de kleine letters eerst wat er zowel onder valt. Ws. betaal je wel de voorrijkosten a xxx €? Daarnaast mag je er wel vanuit gaan dat een wasmachine langer mee gaat dan twee jaar maar ik wens je veel succes bij Miele om problemen onder 'garantie' te claimen. Gezien hun reputatie acht ik die kans niet bijzonder hoog in (lees hun facebooksite eens door met alle klagers)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dank voor de tip, zo eens lezen. :) Voorwaarden van BBC had ik al doorgespit en vandaar dat ik die al had afgeschreven.
gambieter schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:52:
In de HK hoort dit zeker niet. Schopje naar TL, maar dit is gewoon een aanschafsbeslissing die je zelf moet nemen. Je koopt een verzekering.
Ik twijfelde maar dankjewel. En idd, meer een verzekering om je te dekken van hoge kosten binnen de verwachte levensduur dus daarmee dat ik het aan de ene kant een beetje overdreven vind bij een merk zoals Miele maar aan de andere kant, het is wel een machine van 1200 euro en die zou ik niet in bijvoorbeeld 5 jaar willen afschrijven...

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 22-11-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Wat kost zo'n garantie eigenlijk? Het is een kostenafweging die je moet maken, net als met een verzekering inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Dat vroeg ik dus ook al...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het is 200 euro voor 10 jaar, staat niet in verhouding tot een nieuw moederbord wat bijvoorbeeld 450 euro kost ex montage en voorrij kosten (als die al in de garantie erbij zitten). Maar goed, gaat zo een moederbord wel eens kapot bij zo een machine? Daar heb ik weinig ervaring in. :+

Motor is koolborstelloos en zo zijn er zat van die dingen dat ik er mechanisch niet zo bang voor ben.

@Hahn: waar vroeg je dat al?

Edit: Machine kostte bijna 1200 euro. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 22-11-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Waar sluit je die verzekering af? Bij BCC? Als die namelijk in de tussentijd failliet gaan, ben je je geld kwijt en heb je geen aanvullende garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22
Kijk eens op radar. Miele heeft pakketen die in de winkel worden verkocht. €200 voor 10 jr vind ik niet onredelijk.

Edit:
Bordje is al snel > €200.
Dat komt voor maar meestal is zoiets wel weer coulance.

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 22-11-2015 14:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
Joopieboy schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:21:
Het is 200 euro voor 10 jaar, staat niet in verhouding tot een nieuw moederbord wat bijvoorbeeld 450 euro kost ex montage en voorrij kosten (als die al in de garantie erbij zitten). Maar goed, gaat zo een moederbord wel eens kapot bij zo een machine? Daar heb ik weinig ervaring in. :+
Bij een vriend van mij is dat al eens vervangen ja. Ik heb persoonlijk dan ook niet meer zo'n hoge pet op van Miele.

€20 per jaar lijkt me een koopje als je daarmee alles afkoopt.
@Hahn: waar vroeg je dat al?
Hier:
Hahn schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:43:
Om wat voor bedragen hebben we het? Dat lijkt me vooral de doorslag geven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou BCC wordt hem sowieso niet, maar dat gaat via een apart verzekeringskantoor (via hun dat wel), bij Miele gaat het rechtstreeks via hun meen ik. BCC biedt niet de pakketten van Miele aan.

Even goed in de voorwaarden kijken hoe en wat iig.

En die eerste reactie van Hahn had ik overheen gelezen klaarblijkelijk. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die was ik al aan het doornemen, dat was best wel makkelijk op te vinden. :P Eigenlijk kort maar krachtig en geen kosten of dingen als je dat afkoopt. Zo eens de facebook pagina doorspitten met reacties en wat consumenten fora edg.

Coulance regels is ook en ding idd, maar dat gaan ze niet na 4-5 jaar nog eens doen lijkt mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 22-11-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Hier een W8120 staan die nu 15 jaar jong is. Bij It's destijds aangeschaft met 5 jaar Miele garantie. Ze zijn er 1 keer bij geweest in de eerste 2 of 3 jaar? Garantie bij Miele bijkopen vind ik wel wat waard.

offtopic:
hoe hoger de toeren hoe meer iets kreukt hè, was zelf altijd met 600 toeren, uitschudden en ophangen, geen strijkijzer nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 09-06 00:59
Kijk hier eens even naar... niet perse demotiverend bedoeld, maar ter lering ende vermaeck ;)
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/15-08-2013/KRO_1627225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:45

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Weet niet hoe goed Miele tegenwoordig zelf te repareren is maar heb hier onlangs het 'kraantje' van een 15 jaar oude Miele vervangen. €25 voor een niet-origineel ding en een uurtje werk en hop machine werkt weer als vanouds (zelfs beter :p)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Thedr schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:14:
Kijk hier eens even naar... niet perse demotiverend bedoeld, maar ter lering ende vermaeck ;)
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/15-08-2013/KRO_1627225
Leuk en aardig, maar wat ze bij de Rekenkamer niet meenemen is dat bij een Indesit etc je kleding er meer kapot dan heel uit komt of dat ze in de praktijk dusdang meer stroom en/of water verbruiken dat 't uiteindelijk toch dure machines worden. :X

Zelf heb ik de fout gemaakt om mijn Miele te vervangen bij de verhuizing 2 jaar terug door een Bosch die heel wat goedkoper was dan een Miele. Bosch/Siemens produceert de wasmachines in meerdere landen, met bijhorende kwaliteitsverschllen. k wilde geen Spaanse of Poolse versie maar de Duitse. Deze heeft aanzienlijk minder plastic dan die andere 2 fabrieksproducten, maar het is meteen mijn laatste Bosch of Siemens geweest (hiervoor had ik een Miele): het is de meest zuinige wasmachine die er is, maar je was komt er stinkend als natte hond uit. Volgens Bosch/Siemens moet je daarom de "extra water"-knop gebruiken, dat helpt wel maar je raadt het al: dan zijn die machines ineens helemaal niet meer zo zuinig. :X Bosch/Siemens is dus gewoon de VAG van het witgoed. :') Over de enorme herrie etc tijdens het wassen zal ik maar niet beginnen: het zijn jankdingen die een pokke-herrie maken terwijl ik express het toerental al op 1200 toeren gezet heb. :X De Miele die ik had was 1600 toeren en stukken stabieler en stiller. :X

De volgende keer mooi weer een Miele dus.

Wat betreft de garantie: ik zou de aanvullende garantie van Miele pakken. Negeer de Facebook-huilies en trollen: in de praktijk weet ik dat die garantie prima s, waaronder op zondagavond een lekkende vaatwasser komen repareren etc. :+ De Miele die ik had was eens een keer vervangen door een nieuwe (en nog duurder type ook) omdat het moederbord doorgefikt was en het ding van dat type (actiemodel dat voor Expert ofzo geproduceerd was) zo snel niet voorradig was. Je kan dus wel degelijk wel eens dure reparaties hebben, maar voor hetzelfde geld gaat het ding zonder slag of stoot 40 jaar mee. :+ Maar voor die 2 tientjes per jaar zou ik wel kiezen voor een langere garantie.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het enige wat je met die garantie koopt is de zekerheid dat je die 200 euro kwijt bent. Het is gewoon een verzekering. De leverancier heeft marge, dus die 200 euro is meer dan dat er gemiddeld aan kosten mee veracht worden.

Wat je koopt is de zekerheid van de kosten. Maar voor die zekerheid betaal je wel. Ik heb een hele simpele stelregel, alleen wat je niet kunt of wilt betalen, moet je verzekeren. En een reparatie van 400 euro kan je meestal wel Makkelijk betalen.

Dit soort dingen zou ik dus nooooooit verzekeren. Net als een telefoon, een tv en weet ik wat. Alleen als potentieel schade zo hoog is dat je in problemen komt (of al je spaargeld in een keer kwijt bent ofzo), moet je verzekeren in mijn visie.

Niet doen dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-06 18:14
Joopieboy schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:57:
Dank voor de tip, zo eens lezen. :) Voorwaarden van BBC had ik al doorgespit en vandaar dat ik die al had afgeschreven.

[...]

Ik twijfelde maar dankjewel. En idd, meer een verzekering om je te dekken van hoge kosten binnen de verwachte levensduur dus daarmee dat ik het aan de ene kant een beetje overdreven vind bij een merk zoals Miele maar aan de andere kant, het is wel een machine van 1200 euro en die zou ik niet in bijvoorbeeld 5 jaar willen afschrijven...
Nee het is een verzekering om je in te dekken teg de rompslomp. Je hebt namelijk gewoon wettelijke garantie gedurende de verwachte levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
Ach, als ik het nu zou kunnen missen zou ik het wel doen. Je bent (als het goed is) verzekerd van een werkende machine, in ieder geval de komende 10 jaar.... Zonder rompslomp..

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn mening, het is onzin een dergelijke verzekering/extra garantie af te sluiten. Ik heb in het verleden bij Miele op de service-afdeling gewerkt, en zelfs daar werd het gezegd. Niet omdat een Miele niet stuk zou gaan, maar omdat Miele een hele sterke coulance-regeling heeft. Ik neem klachten over de service van Miele ook altijd met een korrel zout. M'n ouders hebben al meer dan 20 jaar Miele wasmachine en droger staan (een paar jaar terug vervangen voor nieuwere modellen). En ja, zowel de oude als de nieuwe zijn al kapot geweest. Maar het is door Miele altijd heel netjes opgelost, zelfs na garantie. Want na garantie passen ze een afschrijvingsregel toe. Miele vindt dat hun wasmachines 15 jaar mee moeten gaan, dus wordt er een lineaire afschrijving over dat termijn toegepast. Pas na 15 jaar ga de de volle mep betalen, maar dan is de machine ook echt afgeschreven.

Leuk om te weten, als een klacht lastiger blijkt, sturen ze eerst een normale monteur, maar de 2de of 3de keer komt er een senior die direct contact heeft met de ontwikkelaars in Duitsland. Op dat moment stopt ook de teller en hoef je hooguit nog maar een deel van de onderdeelkosten te betalen.

Aftermarket onderdelen zou ik zelf trouwens van wegblijven. Een originele waterpomp gaat veel langer mee dan een aftermarket, om maar iets te noemen.

@Joopie
De BCC garantie is bull, dat is weggegooid geld. Miele garantie is in mijn ogen ook niet nodig. Je hebt een relatief simpele machine gekocht, de kans dat daar wat mis mee gaat is sowieso klein. En gaat het mis, bel gewoon Miele, je zal versteld staan van de service ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Dat is goed om te weten, sta op het punt van verhuizen en dan wil ik ook Miele keuken apparatuur gaan aanschaffen. Topservice zoals jij het beschrijft, en daar betaal ik graag een beetje meer voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

deepbass909 schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:03:

Leuk om te weten, als een klacht lastiger blijkt, sturen ze eerst een normale monteur, maar de 2de of 3de keer komt er een senior die direct contact heeft met de ontwikkelaars in Duitsland. Op dat moment stopt ook de teller en hoef je hooguit nog maar een deel van de onderdeelkosten te betalen.
...

@Joopie
De BCC garantie is bull, dat is weggegooid geld. Miele garantie is in mijn ogen ook niet nodig. Je hebt een relatief simpele machine gekocht, de kans dat daar wat mis mee gaat is sowieso klein. En gaat het mis, bel gewoon Miele, je zal versteld staan van de service ;)
Nou, wat een service :+
Dispuut over kapotte Miele apparatuur

Maargoed, ik moest even grinniken dat er mogelijk een tweede en derde monteur nodig is voor de lastige problemen als nummer 1 het even niet meer weet. Je zou toch iets anders verwachten onder de Apple van de witgoedapparatuur. ;)

Overigens hebben wij hier een Miele condensdroger staan die ik voor 100€ via mijn werk kon overnemen. Deze doet het prima maar ze hebben niet echt nagedacht over simpele dingen zoals het schoonmaken van de pluizenzeefslede.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Beetje apart de vergelijking met Apple? Maar goed dat zal wel aan mij liggen. :)

Probleem is vaak niet de monteur maar de tijd dat ingepland staat. Zelf gelukkig niet direct last van aangezien ik in de IA zit en met overleg zelf de planning mag bepalen, maar een kennis van mij zit in dit wereld. Dan wordt er samen met de klant overleg gepleegd via de helpdesk wat het probleem ongeveer is en hiervoor staat dan een standaard tijd gepland. Even als voorbeeld half uur diagnose en rapport maken en dan nog een kwartier voor kleine reparaties mits mogelijk. Als een kleine reparatie niet kan, wordt een rapport verstuurd, onderdeel besteld en een aanvraag gedaan voor een nieuwe afspraak. Als dit afgesproken is met de klant gaat er een 2e monteur naar toe. Daar wordt bijna op de minuut berekend hoe lang een monteur erover zou moeten doen om onderdeel X te vervangen. Als de monteur dan weer tegen andere problemen aanloopt, want onderdeel X gaat in storing door onderdeel Y en ook dit kan niet binnen een kleine ingeplande 'extra' tijd gerepareerd worden dan gaat het weer de hele molen door...

De 3e monteur is vaak echt een uitzondering maar helaas gebeurd dit ook wel eens, tijd is geld en alles wordt steeds strakker gepland. :)
GerardVanAfoort schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:08:
[...]

Dat is goed om te weten, sta op het punt van verhuizen en dan wil ik ook Miele keuken apparatuur gaan aanschaffen. Topservice zoals jij het beschrijft, en daar betaal ik graag een beetje meer voor!
+1 Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27
Ik snap allerlei overwegingen qua privacy, maar dit is gewoon een topic voor Algemene Zaken of het Shopping Forum. :) Vandaar een move die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even snel het probleem gescand. Ja, heel vervelend dat het gebeurd is en jammer dat de eerste monteur een rare opmerking heeft gemaakt. Maar vervolgens blijk het een niet-repareerbaar defect. Voorstel van Miele is om buiten garantie om te ruilen voor een nieuwer apparaat tegen bijbetaling van €650 (dat is een investering van €1900 door Miele!). Zelf wordt de mogelijkheid geboden van alle apparatuur omruilen, inc. de niet defecte apparaten, tegen bijbetaling van veel minder dan 50% van de verkoopwaarde (Miele legt daar zelf echt wel geld op toe). Succes met een ander bedrijf vinden die dat ook doet. Natuurlijk is het vervelend dat ook de koper moet investeren, maar het voorstel is meer dan wat Miele verplicht is te doen.
Maargoed, ik moest even grinniken dat er mogelijk een tweede en derde monteur nodig is voor de lastige problemen als nummer 1 het even niet meer weet. Je zou toch iets anders verwachten onder de Apple van de witgoedapparatuur. ;)
Ik zou Miele nooit met Apple vergelijken, omdat Apple bij lange na niet kan tippen aan Miele qua service. Bij Apple sta je namelijk in de eerste minuut buiten je garantie al met lege handen. En dat zijn garantietermijnen die niet voldoen aan wat de EU als reëel beschrijft. Maar dat terzijde.

In het geval van m'n ouders ging het om een nieuwe wasdroger met warmteterugwinning die pas kort op de markt was. Er zat een vreemde storing in, hij mat de vochtigheid van het wasgoed niet goed. De eerste monteur heeft toen de sensor vervangen, maar daarna kwam er een andere storing terug. Na veel onderzoek (ze zijn er dacht ik 4 keer bij geweest), bleek de eerste monteur een dom foutje gemaakt te hebben (stekker verkeerd-om die moeilijk controleerbaar was 8)7 ). Uiteindelijk is het opgelost en hebben m'n ouders zelf nog een tegoedkoming gehad vanwege de overlast.

Dat is het punt dat mensen bijna altijd lijken te vergeten bij goede service. Iets mag best kapot gaan, het gaat erom hoe het opgelost wordt. Miele lost het op of komt met een goed voorstel. Misschien niet in één keer, maar ze zullen nooit zeggen dat je als klant pech hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160051

De extra garantie om de machine met 8 jaar extra garantie uit te breiden is zeker de moeite waard. Recent heb ik weer een Miele wasmachine gekocht en ook nu weer de 8 jaar extra garantie er bij gekocht. Een Miele machine is zeker niet goedkoop. Maar de 199 euro haal je er in die 10 jaar zeker uit.
De verzekering wordt bij Miele afgesloten en geeft je een stuk extra zekerheid die je gemoedstoestand ook zeker ten goed komt. De laatste wasmachine heeft hier al een aantal keren gebruik van gemaakt. Lekkende rubberen ring, koolborstels, etc. Gewoon zaken die er gedurende de levensduur van de machine defect raken. En ook de Miele monteur gaf al een keer aan dat de wasmachine dan technisch misschien wel aan het einde van zijn latijn was, het service certificaat was hier heel helder over, hij wordt gewoon gemaakt. Niet alleen de onderdelen, ook het arbeidsloon en het voorrijden van de beste monteur worden allemaal door de extra garantie gedekt. Als is het gedurende de 10 jaar maar één bezoekje, dan haal je het extra verzekeringsbedrag er al uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

1 waarom wil je 15 jaar met een wasmachine doen, over 5 jaar zijn de wasmachines weer zuiniger, stiller en beter dan nu.

2 waarom 3x teveel betalen voor een Miele? Ja je krijgt fantastische service, en allemaal hel goedkoop, mag ook wel he als je 3x te veel betaalt, je hebt bij aanschaf al 800 euro servicekosten gelapt.

3. Tegenwoordig heb je de volgende dag een nieuwe wasmachine thuis staan, dus je hebt geen goede service meer nodig, wasmachine kapot? --> volgende dag een nieuwe, je hebt simpelweg geen service die daaraan kan tippen.

wij hebben 4 jaar geleden een LG van 369 euro gekocht, draait al 4 jaar prima door, is stil en stabiel zit geen onnodige meuk op en wast prima schoon. En nee kleren gaan er niet stuk in (weet niet meer welke numbnut dat voorstelde in dit topic maar die verzint het ter plekke over die indesit) Gaat ie kapot kopen we een nieuwe, als ik hem nu bestel heb ik hem morgen in huis. Als nu je Miele stuk gaat heb jij morgen geen monteur en al mocht ie er wel zijn wil het niet zeggen dat daarna de wasmachine het weer doet.

4 het lijkt heel erg op Apple omdat mensen teveel betalen voor hun produkt en het daarna tot de dood gaan lopen verdedigen omdat niemand het leuk vind het toe te moeten geven 3 x teveel betaallt te hebben voor het produkt.

Goedkoop is vaak duurkoop maar nu moet je nog zo slim zijn om te kunnen ondrscheiden wanneer het daadwerkelijk verstandig is om iets meer uit te geven ipv als een kip zonder kop het duurste te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 28-12-2015 21:50 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:40

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb ook bij de aanschaf van de wasmachine die garantie erbij gekocht.
Die heeft ons nu al een aantal keer een hele dure reparatie uitgespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Flagg schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:42:
1 waarom wil je 15 jaar met een wasmachine doen, over 5 jaar zijn de wasmachines weer zuiniger, stiller en beter dan nu.
Nu zou ik ook geen extra garantie bijkopen maar goed, dat de machines over 5 jaar zuiniger en beter zijn geloof ik meteen. Punt is alleen dat iedere 5 jaar een nieuwe machine kopen inhoud dat je die bezuiniging er nooit uit gaat halen.

Dat zou dus geen argument moeten zijn. Iedere 5 jaar 500 euro uitgeven omdat een nieuwe machine 3 tientjes per jaar zuiniger in verbruik is, is geen slim plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:52:
[...]

Nu zou ik ook geen extra garantie bijkopen maar goed, dat de machines over 5 jaar zuiniger en beter zijn geloof ik meteen. Punt is alleen dat iedere 5 jaar een nieuwe machine kopen inhoud dat je die bezuiniging er nooit uit gaat halen.

Dat zou dus geen argument moeten zijn. Iedere 5 jaar 500 euro uitgeven omdat een nieuwe machine 3 tientjes per jaar zuiniger in verbruik is, is geen slim plan.
Nee? Je betaalt nu 1500 euro voor een wasmachine, of je betaalt nu 500 voor een wasmachine. In 15 jaar geef je net zoveel uit als je iedere 5 jaar een nieuwe koopt alleen is die tweede wasmachine (van 500) zuiniger dan diegene (van 1500) die nog 10 jaar mee moet gaan, dus de besparing begint al na 5 jaar. :P

Das theorie he, de kans dat een goedkope wasmachine 5 jaar meegaat zonder extra kosten is groter dan een miele die 15 jaar zonder extra kosten meegaat, na 5 jaar is de service van Miele nog steeds erg goed maar vaak al niet meer helemaal gratis.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Voor mensen die de wasmachine op zolder plaatsen kan een lange levensduur met tussentijdse reparatie een voordeel zijn. Ondanks dat sommige verkopers beloven dat de nieuwe wasmachine door de bezorgservice op elke gewenste plek afgeleverd wordt laat men hem vaak onderaan de trap staan. De oude nemen ze dan ook niet mee. Als je dan zelf vier vrienden op moet trommelen om dat ding van zolder te trekken stuur ik liever een monteur met printplaat onder zijn arm de trap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:23:
Voor mensen die de wasmachine op zolder plaatsen kan een lange levensduur met tussentijdse reparatie een voordeel zijn. Ondanks dat sommige verkopers beloven dat de nieuwe wasmachine door de bezorgservice op elke gewenste plek afgeleverd wordt laat men hem vaak onderaan de trap staan. De oude nemen ze dan ook niet mee. Als je dan zelf vier vrienden op moet trommelen om dat ding van zolder te trekken stuur ik liever een monteur met printplaat onder zijn arm de trap op.
Ofwel, pas afrekenen als de machine aangesloten en wel op z'n plaats staat.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Dan neemt de bezorgservice hem weer mee en heb je nogsteeds geen werkende wasmachine. Voor een gezin met kinderen is twee dagen zonder wasmachine net zo veel ellende als twee dagen zonder stromend water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12
Wat in deze hele discussie wordt vergeten is dat je in het Nederlandse recht al recht hebt op een product wat aan de redelijke verwachting voldoet. Dat wil zeggen dat als je een dure Miele wasmachine koopt je waarschijnlijk wettelijk al recht hebt op (mijn conservatieve schatting) 7 jaar garantie, TS geeft aan 10-15 jaar wat ook geen rare gedachte is voor de meeste onderdelen en voor zo'n A merk. Deze garantie haal je bij de verkoper en zit dus al in de koopprijs, verkoper kan dat weer bij de fabrikant verhalen.

Het is maar heel erg de vraag wat je nou precies extra koopt als je garantie bijkoopt, want grote kans dat als je iets hebt dat A. toch al onder de wettelijke garantie viel of B. ze het toch niet willen verhelpen (want slijtage, eigen schuld etc). Hooguit gaat het in geval A. iets makkelijker om je garantie te claimen.

Dit soort diensten zijn over komen waaien uit Amerika en zijn erg interessant voor verkopers en fabrikanten, maar zijn vrijwel altijd bijna kostbare onzin in Nederland. Houd dat geld in je zak en grote kans dat als er iets is dat toch gewoon onder garantie valt en anders kom je met dat geld (plus rendement) al een heel einde om het zelf te laten repareren/een nieuwe en zuinige wasmachine te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 29-12-2015 16:54 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat je koopt is gewoon een gevoel. Voor sommige mensen brengt zo'n garantie rust. Als jij dat gevoel dat geld waard vindt, moet het vooral doen. Puur financieel is het gewoon geld weggooien. Alles wat je verzekert wat je zelf kan betalen is geld weggooien op de lange termijn. Verzekeraars willen namelijk ook winst maken en hebben een boel lui in dienst die jij betaalt :). Dit voorbeeld is ook nog eens deels overbodig (vanwege recht) dus daarmee helemaal een slechte deal.

Alleen het gevoel geen gezeik te hebben kan heel veel geld waard zijn natuurlijk :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Flagg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:07:
[...]

Nee? Je betaalt nu 1500 euro voor een wasmachine, of je betaalt nu 500 voor een wasmachine. In 15 jaar geef je net zoveel uit als je iedere 5 jaar een nieuwe koopt alleen is die tweede wasmachine (van 500) zuiniger dan diegene (van 1500) die nog 10 jaar mee moet gaan, dus de besparing begint al na 5 jaar. :P

Das theorie he, de kans dat een goedkope wasmachine 5 jaar meegaat zonder extra kosten is groter dan een miele die 15 jaar zonder extra kosten meegaat, na 5 jaar is de service van Miele nog steeds erg goed maar vaak al niet meer helemaal gratis.
Miele W8120 wast hier voor het 16e jaar. Af en toe een hete spoel/reiniging om vetbolletjes tegen te gaan.
€ 0,00 kosten aan gemaakt! Ik geloof wel in duurzaam goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:41:
[...]

Miele W8120 wast hier voor het 16e jaar. Af en toe een hete spoel/reiniging om vetbolletjes tegen te gaan.
€ 0,00 kosten aan gemaakt! Ik geloof wel in duurzaam goed :)
Ja mijn oma is 105 geworden terwijl ze rookte als een ketter. :>

Maar je hebt gelijk het draait voornamelijk om geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik zou het er niet bijkopen. Onze Bosch is al ruim 8 jaar en die heeft nog nooit een monteur gezien. Laatst de afvoerpomp even opengemaakt om een voorwerp eruit te halen en dat ding is gewoon brand- en brandschoon.

- Regelmatig een keer op 90 graden wassen.
- Weinig wasmiddel gebruiken. Machines van tegenwoordig wassen met veel minder water dan vroeger. (O)ma doet er echt teveel in!
- Controleer of er geen zooi meer in de zakken van je wasgoed zit.
- Bij voorkeur wasmiddel in poedervorm gebruiken.

Als een Busch van (8 jaar geleden) dik 500 euro 8 jaar meegaat zonder kik, dan mag dat voor een machine die het dubbele kos't 10 jaar toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

2 waarom 3x teveel betalen voor een Miele? Ja je krijgt fantastische service, en allemaal hel goedkoop, mag ook wel he als je 3x te veel betaalt, je hebt bij aanschaf al 800 euro servicekosten gelapt.

3. Tegenwoordig heb je de volgende dag een nieuwe wasmachine thuis staan, dus je hebt geen goede service meer nodig, wasmachine kapot? --> volgende dag een nieuwe, je hebt simpelweg geen service die daaraan kan tippen.

wij hebben 4 jaar geleden een LG van 369 euro gekocht, draait al 4 jaar prima door, is stil en stabiel zit geen onnodige meuk op en wast prima schoon. En nee kleren gaan er niet stuk in (weet niet meer welke numbnut dat voorstelde in dit topic maar die verzint het ter plekke over die indesit) Gaat ie kapot kopen we een nieuwe, als ik hem nu bestel heb ik hem morgen in huis. Als nu je Miele stuk gaat heb jij morgen geen monteur en al mocht ie er wel zijn wil het niet zeggen dat daarna de wasmachine het weer doet.

4 het lijkt heel erg op Apple omdat mensen teveel betalen voor hun produkt en het daarna tot de dood gaan lopen verdedigen omdat niemand het leuk vind het toe te moeten geven 3 x teveel betaallt te hebben voor het produkt.

Goedkoop is vaak duurkoop maar nu moet je nog zo slim zijn om te kunnen ondrscheiden wanneer het daadwerkelijk verstandig is om iets meer uit te geven ipv als een kip zonder kop het duurste te kopen.
Die "numbnut" was ik, ik heb in m'n studententijd een aantal jaar @ electronicazaak gewerkt (net zoals m'n broer) en veelgehoorde klachten bij o.a. Indesits waren dat er kleding wel eens stuk uit kwam (vaak veroorzaakt door delen die los laten in de trommel, een manchet die los vloog en kleding die erin bleef haken of beugel-bh's van chicks die eruit scheurden en zo als een winkelhaak andere kleding ging beschadigen). Ik zie je uiterst ruime ervaring als wasmachine-verkoper graag met geweldige argumenten dit verhaal ontkrachten. ;) Gelukkig ben ik echt de enige "numbnut" die met deze "verzonnen" verhalen kom! Ohnee toch niet, o.a. http://www.kieskeurig.nl/...5-indesit-iwc5145/reviews, http://www.klacht.nl/trommelribben-kapot/, http://www.klacht.nl/trommel-losgelaten-en-kapot-gedraaid/ http://www.klacht.nl/indesit-wasmachine/, http://www.wasmachines.nl...ng-kapot-door-wasmachine/, http://forum.fok.nl/topic/837158/1/301 en zo kan ik nog tig linkjes erbij plaatsen met klachten over Indesits die kleding slopen. Allemaal numbnuts? Ik dacht het niet. :z

Verder betekent nieuwer niet automatisch zuiniger. M'n vorige Miele (A-klasse) was een jaar of 10 oud en was een stuk zuiniger dan de Bosch die ik nu heb (op papier een AAA-klasse, maar aangezien voor een goed wasresultaat de knop "extra water" gebruikt dient te worden valt die een heel stuk onzuiniger uit). Terwijl de Bosch maar 2 jaar oud is (en toen de nieuwste op de markt).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daarbij zo schoon (en zonder een shitload wasverzachter) als dat de was nu uit de machine komt dat heb je met geen enkele machine. Plus miele is de enige die geen kunstof in de machine gebruikt voor de draaiende delen waardoor deze wel op 1600 toeren kan waarmee je dus werkkleding bijna droog uit de machine hebt.

Wastechnieken veranderen niet zo heel bijzonder hoor in een paar jaar. Plus deze motor van de machine die ik nu gekocht heb is koolstofborstelloos. Daarbij ben ik alleen en zal zo een machine echt niet hard slijten. Voor nu bood het mij dus geen meerwaarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1 waarom wil je 15 jaar met een wasmachine doen, over 5 jaar zijn de wasmachines weer zuiniger, stiller en beter dan nu...
Afvalberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Gewoon eens in de 4 jaar een tweedehands wasmachine scoren voor max 100 euro.
Pagina: 1