Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ga over een tijd (januari) naar Londen. voor 8 euro via Ryanair een retour voor 2 personen gekocht!

Ik ga met mijn vriendin (beide nog studerend lees: weinig budget). We vliegen naar Londen Stansted, en we moeten nog een hotel boeken. We gaan geen auto huren maar willen daar alles met het OV doen.

Zijn er hier mensen met tips om goedkoop met het OV te reizen? (we komen vrijdag avond laat aan, en gaan terug naar huis op maandag ochtend) dus ook van en naar het vliegveld in Stansted.

Zijn er mensen met tips voor een goedkoop hotel (bereikbaar met het OV)?

Zijn er nog tips voor uitstapjes (buiten de clichés zoals de Big Ben etc.) en tips qua restaurants, ontbijt en dat soort dingen?

Alles met het oog op het budget uiteraard :9

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

London, dan heb je meteen een dure stad uitgezocht.
Maar in ieder geval: Gebruik een London London travelcard. TIjdens vakantie hebben wij deze ook gebruikt.
Ik zou deze website gebruiken voor hotels

[ Voor 38% gewijzigd door naitsoezn op 13-07-2016 12:25 . Reden: referrals :N ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nivida_intel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:56:
Maar in ieder geval: Gebruik een London travelcard. TIjdens vakantie hebben wij deze ook gebruikt.
Ik zou deze website gebruiken voor hotels/
Bedankt voor de tips! zijn er nog anderen met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32

Duinkonijn

Huh?

Als jullie van voorstellingen houden, heb je op Haymarket,veel theaters met voorstellingen als The Phantom of the opera, Mamma mia e.d.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Musea zijn gratis in Londen, dat scheelt aardig ;) Ik ben er heel vaak voor mijn werk. Maar wat je moet doen.... Londen is 20* Amsterdam. Elke wijk die je inloopt is weer een andere wereld :)

Fantastische stad, maar je moet iets specifieker zijn als je tips wilt. Ohja, DUUR is het wel. Ben blij dat ik de zakelijke CC op zak heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-06 15:40

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Mooi stukje lopen idee: Uitstappen Westminster, dan loop je langs BigBen, Houses of Parliament, Wesrminster Abbey, stukje lopen door St Jamespark en dan Buckingham palace. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Neem je het Bulgari Hotel, zit je meteen goed. Lekker binnen zwembad. Ietsje prijzig alleen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Londen is al in meer topics langsgekomen. Veel tips vind je bijvoorbeeld in Londen Last minute do's & don'ts :)

Voor restaurants kun je het beste de toeristententen vermijden. Er zijn bijvoorbeeld ook verschilende pubs waar je prima pubfood voor niet teveel geld kan krijgen. Ontbijt kan je voor een pond of 5 overal krijgen in kleine restaurantjes en cafes. Zie ook de tips van dion_b in bovengenoemde topic.

[ Voor 53% gewijzigd door Coffeemonster op 30-11-2015 00:41 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toeristen Oyster Card, is een tijdje geleden maar daar reis je onbeperkt mee binnen een bepaalde zone. Heb eens in een vrij goedkoop maar toch wel fijn hotel daar gezeten, het Ruskin hotel (bij Russel Square, tegenover The British Museum). Het is een beetje een versleten bende binmen, maar we hadden een grote kamer, het was schoon, vriendelijk personeel en incl. goed ontbijt. Leuk buurtje met goede restaurants, OV en een aantal musea zeer dicht in de buurt.

Zou dingen die lang duren overslaan, zoals the Tower of London of het natuurhistorisch museum, en voor sommige bezienswaardigheden staan ook gigantische rijen, zoals Westminster Abbey. Vond zelf Tate Modern erg leuk, vanaf daar kun je ook makkelijk maar St. Pauls Cathedral wandelen. Langs de Tower Bridge, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace e.d. zijn leuk om te doen.

Voorstelling bekijken is erg leuk zoals gezegd. Een beetje buiten de ultra toeristische delen kun je best betaalbaar eten, in het Chinese gedeelte zitten vaak nogal saai ogende Chinese restaurants (mocht je er van houden), die vaak juíst heel goed en betaalbaar zijn t.o.v. de meer over the top Chinese restaurants die je ook veel in NL ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 21:19
zou zeker het wembley even bezoeken. Maar weet niet of je daar van houd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 21:12
Tower of London vonden we tegenvallen. Als je daar naartoe gaat, zorg dan dat je met een guided tour mee kunt, dat maakt het wel veel aangenamer, die mannen kunnen lekker vertellen en je bent dan wel eventjes zoet namelijk. Op eigen houtje ben je er toch wat sneller doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zorg sowieso voor een toeristenkaart voor de metro. Dan kan je onbeperkt met het OV. Naast dat het sowieso een onderdeel van je bezoek moet zijn om met the tube te gaan, is het echt een ideaal systeem.

Daarnaast, bezoek één van de vele food markets die Londen telt. En, wat ook al door anderen is gezegd, musea, ten minste de officiële, niet commerciële musea, zijn gratis.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 21:12
Owja! Goeie deepbass, Borough Market was erg leuk, maar wel druk toen wij er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nivida_intel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:56:
Maar in ieder geval: Gebruik een London travelcard. TIjdens vakantie hebben wij deze ook gebruikt.
Ik zou deze website gebruiken voor hotels/
Ik zou even goed kijken voor een weekend kan een Oystercard wel goedkoper zijn. Daarnaast pak de bus als het kan, duurt misschien langer je ziet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door PolarBear op 30-11-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Schuey schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:06:
Owja! Goeie deepbass, Borough Market was erg leuk, maar wel druk toen wij er waren.
Weet je dat ik al het hele weekend zat te denken welke ik ook al weer was geweest, maar dat was inderdaad Borough Market. Echt een aanrader, maar kom wel op tijd. Tegen 17.00 uur sluiten de meeste kramen al.

Ow, en wees wel voorbereid op wild dat nog hangt te besterven (vers gevilde konijnen e.d.), niet iedereen vind dat even prettig om te zien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-07 15:12
Goh, ik had dezelfde deal :P welke datum ga jij?

Ik en mijn vriendin zijn al eerder in Londen geweest, dus ik gok dat zij vooral voor het shoppen gaat. Ik ga vooral voor de sfeer van de stad, dus veel rondlopen en alles weer even bekijken :)

wij moeten ook nog even kijken voor een hotel, mijn vriendin lijkt via expedia.com goedkopere prijzen te vinden voor hotels dan ik op booking.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Camden Market is ook erg leuk vond ik, lekker rond kijken, veel te zien en lekker street-food!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Iedereen al bedankt voor de tips! We gaan er zeker iets mee doen, meer tips (vooral goedkoop OV) zijn altijd welkom!

Iemand hier ervaring mee:
http://www.terravision.eu...96P44of4rV4jWzBoCHLvw_wcB

Daarmee lijk je dus voor 6 pond van het vliegveld naar de stad te kunnen. Echter komen we vrij laat aan, dus zullen dan gelijk naar het hotel gaan, iemand een voordelige manier om vanaf Londen Stansted naar een hotel te gaan? Misschien dat we iets zoeken in het centrum zodat we gebruik kunnen maken van dit vervoer (6 pond).
Hoeveel zouden we voor 2 personen ongeveer kwijt zijn van het vliegveld Stansted naar het centrum (of hotel). Mochten we dan een hotel zoeken buiten de stad, omdat dat goedkoper is, kunnen we kijken naar de bijkomende kosten van het OV om bij het hotel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 13:14
miicker schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:06:
Iedereen al bedankt voor de tips! We gaan er zeker iets mee doen, meer tips (vooral goedkoop OV) zijn altijd welkom!
....
Ten eerste veel plezier in Londen.

Ik ben niet goed bekend met Transfer Stansted naar Londen, maar vanaf Gatwick kan je een treinticket kopen naar Victoria Station met daaraan direct gekoppeld een "tube" ticket voor die hele dag vrij reizen in zone 1 van Londen. British Railways kan je daar wel meer over vertellen. Ook online kopen van de trein tickets kan goedkoper zijn dan tickets kopen aan het loket bij aankomst.

In Londen maak je gebruik van een OV Chipkaart (Oyster), deze kan je op elk metro station kopen en ook al wel op het vliegveld. De aanschaf van de kaart is (was?) altijd gratis en deze kaart kan je gebruiken op al het OV in Londen, dus ook de DLR. Als je de hele dag in 1 zone reist is het maximale dag bedrag 12 pond. Ga je naar een andere zone kost je dat dus meer. Zone 1 is groot en behelst eigenlijk het hele gebied tussen London City en Westminster en met alle bezienswaardigheden dus in zone 1. Op de grote metro stations is er eigenlijk altijd wel een loket waar je vragen kan stellen over hoe je de kaart het beste kan gebruiken en ook de bobby's die vaak alomvertegenwoordigd zijn bij de ingangen zijn niet te beroerd om de tourist te helpen.

Voor een goede slaapplek gebruik ik altijd voor mijn weekendjes de PremierInn of Travellodge kamers. Kies hiervoor wel voor de .co.uk versie van de website. In ponden betalen, of althans doen alsof je uit de UK komt scheelt weer flink centen. Het meest goedkoop is meestal travellodge City Airport. Je zit wel aan het vliegveld, maar soit. Je slaapt er waarschijnlijk alleen maar en je hebt in je nachtrust geen last van vliegtuigen. Heeft trouwens een goede transfer via de DLR naar Tower Bridge. Vanaf de tower transfer heb je een goede verbinding op de circle lines van Londen Underground.

Bezienswaardigheden voor je weekendje weg.
Een bezoek aan de Tower is wel iets wat je gezien moet hebben. Boek deze ook van te voren online en laat je verrassen door het leuke en geanimeerde verhaal van de beefeaters.

Natural history museum zou ik alleen maar doen als het weer echt slecht is. Je bent er wel even zoet, maar neemt veel tijd in beslag.

Zaterdag avond stappen op Leicester square, bioscoop en kroegen (soort van rembrandtplein) Daarna door naar SoHo om daar naar de clubs te gaan.

Pak de sub naar Westminster en bekijk daar de Bigben, house of parliament, Westminster Abbey en loop door naar Piccadilly Circus, Dan Regentstreet in en mooie winkels bekijken en dan vervolgens Ofxord street pakken. (aan de oostkant van regentstreet zit Carnaby, heel erg leuk!)

Hyde Park met mooi weer, anders alleen Kensington Palace. Ook The Mall lopen en uitkomen bij Buckingham palace.

Wil je overdekt shoppen? White City in het westen van London. Vlakbij de BBC studio's

Goedkoop eten kan je in SoHo altijd wel terecht, anders Chinatown. In London City is het vaak niet te betalen.

Streetgrub, Wasabi Sushi en Bento kan je voor redelijke prijzen eten.
Mothers Mash vlakbij regentstreet.

Niet doen! Garfunkels! (pre Fab) en angus (overpriced en slechte kwaliteit)

Ontbijt haal je lekker bij de Tesco to go of Sainsbury of om te zitten voor een normale prijs met een bak koffie, Pret-a-manger.

Er is nog zoveel te vertellen, maar ik denk dat je hier al wel mee uit de voeten kan.

Ik ben vaak voor mijn werk en prive in londen. Ik vind het 1 van de meest fijne steden die er wereldwijd zijn. Maar dat is ook maar een mening.

Succes met het plannen van je weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 23:13
Goedkoopste optie van Stansted naar London Baker Street of Liverpool Street is waarschijnlijk de Easy Bus of eventueel National Express. Snelste optie maar duurder is de Stansted Express trein.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Qwerty-273

Meukposter

Stansted is ook wel lekker "in" London..... Heathrow is dan een stuk makkelijker....
Maar van het vliegveld kan je met de bus en trein naar London toe.
http://www.stanstedairpor...the-airport/bus-services/
http://www.stanstedairpor...d-from-the-airport/train/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@TokkieB
Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Voor we gaan zullen we zeker alles even op een rijtje zetten zodat we weten wat we willen doen in de 2 volle dagen die we er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
We hebben een hotel op het oog vlak bij het vliegveld Heathrow, maar ik kan niet echt vinden wat we nu kwijt zouden zijn om dus te reizen van Heathrow naar het centrum?

Ik zou graag willen weten wat we kwijt zijn om van Stansted airport naar Heathrow te reizen (op de dag van aankomst, onegeveer 22:30 uur, lokale tijd), en dan weer terug op de dag van vertrek (van Heathrow naar Stansted), dan moeten we rond 07:30 uur lokale tijd op het vliegveld zijn.

Dat zijn dus de twee "reisdagen", de andere 2 dagen zou ik graag willen weten wat we kwijt zijn om van Heathrow naar het centrum te reizen (en eventueel daar onbeperkt reizen?)

Ik vind sowieso het reizen daar vrij prijzig, zijn er nog tips om (een deel) te voet te doen, zodat we bijvoorbeeld een dag onbeperkt kunnen reizen en de dingen kunnen bezoeken die verder uit elkaar liggen, en de andere dag kunnen shoppen en dingen bezoeken die te voet goed te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 23:18
Van Heathrow kan je de Piccadilly Line naar het centrum nemen - Piccadilly Circus duurt ongeveer 45 minuutjes, en kost £3.10 voor een enkeltje buiten de spits. Het maximale bedrag dat je per dag betaald is dan inderdaad £11.70— dit bedrag wordt bepaald gebaseerd op de zone's waar je moet zijn. Zie de prijstabel. Een busrit kost £1.50, ongeacht waar je in- of uitstapt.

Hou wel in de gaten dat zowel Stansted als Heathrow buiten Londen liggen, maar aan andere kanten van de stad. Tussen de twee plekken reizen gaat je gemakkelijk twee uur kosten. 's Ochtends komt hier nog wat tijd bij - houd er rekening mee dat je rond vijf uur zult moeten vertrekken.

Als je de mogelijkheid hebt, kies een hotel in het noord-oosten van de stad. Prima goedkope mogelijkheden, en een stuk gunstiger qua locatie gezien je aankomst- en vertrektijden te Stansted, en ook nog eens goedkoper qua reizen gezien een dagkaart zone 1-2 £6.40 kost.

Londen is een erg dure stad, daar ga je niet omheen komen. Er zijn echter genoeg zaakjes nét buiten het centrum waar je prima voor 10-20 pond voldoende eten kunt krijgen.

De Tower of London zou ik vermijden, net als het attractiegedeelte van de Tower Bridge. Dat kost ~20 pond per persoon maar is het m.i. niet waard. De grote musea zijn gratis, er zijn veel grote parken, pleinen en andere bezienswaardigheden (Soho, China Town, Leicester Square, Piccadilly Circus, Regent's Street, Westminster, etc.) die ooks niets kosten.

Als je naar Harrods gaat, doe het dan 's ochtends vroeg. Na een uur of elf wil je daar echt niet meer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Laatst online: 20:14

matroosoft

Lone Christian

Nog een tip: check het weerbericht van tevoren! Als het regent, wat niet uitzonderlijk is, wil je echt wel een aangepast plan hebben. Althans, dat is mijn ervaring. (verregend uitje naar Londen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43

Kettrick

Rantmeister!

miicker schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:54:
We hebben een hotel op het oog vlak bij het vliegveld Heathrow, maar ik kan niet echt vinden wat we nu kwijt zouden zijn om dus te reizen van Heathrow naar het centrum?
Zoek een ander hotel :).

Als je voor twee dagen in Londen bent is het zonde je tijd te verknoeien tussen stansted en heathrow, heathrow ligt erg ver buiten de stad en als je daar niet op vliegt heb je er weinig te zoeken.

Ik zou een hotel zoeken in de buurt van kings cross / liverpool street, dan zit je aan de juiste kant van de stad en heb je een stuk meer tijd om leuke dingen te doen.

Voor elk budget zijn overal wel hotels te vinden, afgezien van chelsea knightsbridge etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Inderdaad, zoek een ander hotel. Stansted is ten noorden van London buiten de M25 rondweg en Heathrow is in West London. Dat is een behoorlijke afstand. Kijk of je wat betaalbaars kunt vinden in bijv. een Travelodge hotel. Prima hotels voor de prijs die je betaalt. Er zijn natuurlijk zat andere betaalbare hotels maar lees wel even goed de reviews op Tripadvisor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

Qwerty-273

Meukposter

Andere optie kan zijn als je toch om 07:30 terug moet zijn op het vliegveld, om die nacht niet in een hotel te slapen maar gewoon lekker een lange avond / nacht door te halen in London (als het weer mee werkt). Hoe je ook niet super vroeg op te staan / erg te haasten als je je verslaapt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik ben net terug van een weekend Londen. De meeste dingen (zoals Oystercard etc) zijn hier al voorbij gekomen.

Nog wel een andere tip (die ik hier nog niet las): http://skygarden.london/
Een hoge (35 verdiepingen) kantoortoren met op de bovenste verdieping een uitzichtpunt/restaurant/tuin/cafe. Je hebt hier een schitterend uitzicht over de stad! En... het is GRATIS!

Je moet je wel minstens 3 dagen van tevoren via de site aanmelden voor een bepaald tijdstip dat je wil komen. En bij aankomst moet je door security en alles, maar eenmaal boven... geweldig!

Blender....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:23
Ik ben vorig jaar rond de jaarwisseling een week in Londen geweest en zou zo weer terug willen! :D
Het is echt een fantastische stad om in rond te dwalen.

Hotel: Travelodge Hotel - London Greenwich, was echt goedkoop en de kamers zijn prima. Het was wel elke dag een half uurtje reizen enkele reis de stad in, maar ik genoot daar elke dag weer van. Pal naast de metro.

Aanraders:
- Leaden hall market, heel sfeervol en inspiratie geweest voor de weg-is-weg in Harry Potter ^^
- Camden market, erg druk, maar enorm veel te zien!
- Sowieso de standaard dingen even bekijken. Big Ben, Buckingham Palace, Tower, London Eye, Tower Bridge (ik ben verder nergens in geweest). Tower Bridge en Big Ben zijn het waard om overdag en 's avonds te bekijken!
- Greenwich/Cutty Sark, sowieso het park, maar je hebt er prachtig uitzicht over de skyline van de stad. Ook Canary Wharf is een bezoekje waard.
- Voor eten hobbel je lekker een pub binnen, heel andere sfeer dan een Nederlandse kroeg.
- Lekker rondrijden in de metro, die is ook grotendeels boven de grond en je kan lekker rondkijken. Hetzelfde geldt voor de bussen.
- Forbidden planet als je van comics en movie props houdt, heb me daar uren vermaakt ^^

Afrader:
- Harrod's (hell on earth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

miicker schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:06:

Iemand hier ervaring mee:
http://www.terravision.eu...96P44of4rV4jWzBoCHLvw_wcB

Daarmee lijk je dus voor 6 pond van het vliegveld naar de stad te kunnen.
Ja. Het is een bus. Een ding met wielen, stoelen en baggageruimte onderin dat (hopelijk) rond de opgegeven tijden rijdt van A (Stansted) naar B (Victoria of Liverpool St.). Hoeveel meer 'ervaring' wil je? 8)7
Echter komen we vrij laat aan, dus zullen dan gelijk naar het hotel gaan, iemand een voordelige manier om vanaf Londen Stansted naar een hotel te gaan? Misschien dat we iets zoeken in het centrum zodat we gebruik kunnen maken van dit vervoer (6 pond).
Hoeveel zouden we voor 2 personen ongeveer kwijt zijn van het vliegveld Stansted naar het centrum (of hotel). Mochten we dan een hotel zoeken buiten de stad, omdat dat goedkoper is, kunnen we kijken naar de bijkomende kosten van het OV om bij het hotel te komen.
Volgens mij heb je nog steeds niet begrepen hoe ongelofelijk groot London is. Zelfs in A'dam is er al een dik halfuur verschil tussen met bus aankomen op Sloterdijk vs met bus aankomen op Duivendrecht. En London is zoals gezegd letterlijk 20 keer zo groot als A'dam.

"Het centrum" is een gebied ter formaat van groot-Amsterdam of groot-Rijnmond. London heeft daarbinnen drie of misschien wel vier gebieden waar je veel hotels e.d. hebt, maar elk van die gebieden is al zo groot als heel A'dam binnen de ring. Ter vergelijking: Victoria en Liverpool St (de twee eindpunten van de Terravision bussen) zitten beide behoorlijk centraal, maar reistijd tussen de twee gaat richting halfuur met Tube en uur met bus. Zeker als je gaat kijken naar goedkoop onderdak zit je waarschijnlijk verder weg uit het centrum.

Het heeft dus geen enkele zin om over 'het centrum' te spreken zonder te weten waar je hotel zit. En omgekeerd, let op waar je je onderdak zit voor je klakkeloos boekt. Als je een uur enkele reis bezig bent van/naar hotel te komen (en een duurdere travelcard moet nemen om er te komen), gaat de lol er snel vanaf :o

Verder mbt onderdak:
De prijs/kwaliteitverhouding van hotels in London is notoir slecht, waarbij het overgrote deel van enigszins betaalbare hotels zowel verouderd als vies te noemen is. Tophotels zijn legendarisch, maar voor prijzen waar je als student echt niet gaat kunnen. Om je een voorbeeld te geven, collega van me is laatst naar een 4-sterrenhotel geweest waar betimmering rond bad rot was, de leiding uit de muur kwam zetten als je de douche probeerde te pakken. Oh, en overal brandvlekken in vloerbedekking die dateerde uit tijd dat je nog mocht roken op kamer :') . Dat is eerder regel dan uitzondering.
Wat ik daarom met klem zou aanraden is om niet naar hotels te kijken maar naar hostels. Die zijn vaak kariger maar in de regel wel schoon en efficient. Je kunt in bijna alle hostels tweepersoonskamers krijgen. Ik kan zelf de 'private twin' voor GBP 52/nacht aanraden bij The Generator, in Bloomsbury (vlakbij British Museum en Euston/Kings Cross/Paddington stations).

In dat geval kun je de bus van Stansted pakken naar Victoria, vanaf daar ben je met de tube in tien minuten via Victoria Line naar Euston, op 10 min lopen van The Generator, of met overstap op Green Park via Victoria en Picadilly Lines naar Russel Square, op minder dan 5 min lopen.

En mbt verdere tips:
Geef eens wat duidelijker aan wat jullie leuk vinden. London is een wereldstad, volgens sommigen de #1 wereldstad. Er is ongelofelijk veel voor letterlijk elke voorkeur, maar het is zoveel dat je ergens moet beginnen. Hier op GoT zijn er genoeg mensen die de stad prima kennen (m'n vader heeft er meerdere jaren gewoond, ik heb er meerdere zomers doorgebracht, om maar eens iets te noemen), maar als je niet aangeeft wat jullie leuk vinden gaan we alleen vertellen wat wij leuk vinden ;)
miicker schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:54:
Kijk op TFL naar de travelcard zones. Heathrow zit in zone 6, centrum is zone 1+2. Reken zelf meerprijs uit.
Ik zou graag willen weten wat we kwijt zijn om van Stansted airport naar Heathrow te reizen (op de dag van aankomst, onegeveer 22:30 uur, lokale tijd), en dan weer terug op de dag van vertrek (van Heathrow naar Stansted), dan moeten we rond 07:30 uur lokale tijd op het vliegveld zijn.
De bussen worden door National Express gerund. Kijk dus op www.nationalexpress.com.

Hou er rekening mee dat die vliegvelden ongeveer even ver uit elkaar liggen als Eindhoven vs Schiphol, en dat 7u30 lokale tijd middenin de spits is, met gevolg dat je de officiele reistijd (tussen 1u20 min en 1u40 min) met een enorme schep zout moet nemen :X Oh, en reken op GBP 27 pp enkele reis.

Een ho(s)tel bij Heathrow is met jullie vluchten waanzin, zowel qua kosten als qua tijd.
Dat zijn dus de twee "reisdagen", de andere 2 dagen zou ik graag willen weten wat we kwijt zijn om van Heathrow naar het centrum te reizen (en eventueel daar onbeperkt reizen?)
Zoals gezegd, kijk op TFL naar de travelcard zones. Heathrow zit in zone 6, centrum is zone 1+2. Reken zelf meerprijs uit.
Ik vind sowieso het reizen daar vrij prijzig, zijn er nog tips om (een deel) te voet te doen, zodat we bijvoorbeeld een dag onbeperkt kunnen reizen en de dingen kunnen bezoeken die verder uit elkaar liggen, en de andere dag kunnen shoppen en dingen bezoeken die te voet goed te doen zijn?
Ja: neem een ho(s)tel in het gebied waar je wilt zijn. Maar aangezien je ons nog niet vertelt wat jullie willen doen kunnen we je daar niet specifiek in adviseren.

Verder is OV in London goedkoper dan NL per km, maar wederom, je verkijkt je op de afstanden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-07 15:15

Snuffel

Vroem!

Ik zou zelf geen hotel maar een appartement huren.
Zelf afgelopen jaar gedaan tijden O&N en dat is zoveel relaxter dan een hotel.
Kost iets meer, maar als je bijvoorbeeld een appartement in Canary Wharf huurt zit je mooi centraal. Je hebt alles in de buurt, stapt zo op de metro (dockland rail) en kan vanaf daar overal heen.

Aanrader: appartement huren via SACO.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Canary Wharf is mooi centraal voor zakelijke bestemmingen, maar tenzij je je wilt verdiepen in de Isle of Dogs (wat flink aan het verhippen is momenteel) of veel tijd in Greenwich wilt doorbrengen is het behoorlijk ver van de meeste toeristische bestemmingen. Ik zou aanraden om eerder in de West End (Bayswater ofzo) te kijken, of als je toch in de East End wilt zitten verder naar het noorden in de buurt van Shoreditch/Whitechapel.

AirBnB of SACO is inderdaad ook iets om te overwegen. Was er allemaal 'in mijn tijd' nog niet - tegenwoordig logeer ik meestal bij m'n neef in Wimbledon als ik in de buurt ben ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 09:06
Ik zou als je op Stansted vliegt een hostel in de buurt van stations Highbury & Islington, Shoreditch, Dalston Yard of Bethnal Green zoeken, zit je lekker aan de noordkant van de stad, genoeg te doen, genoeg hips te vinden. Eten is er ook veelal voor een redelijke prijs te vinden, drinken is gewoon overal duur in Londen.

Overigens vind ik alles vanaf Isle of Dogs prima bereikbaar, 10 min lopen naar Canary Wharf tube met Jubilee line, of de DLR nemen richting Bank. Maar voor een weekendje zou ik gewoon in 1 van de bovenstaande regionen gaan zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Boeie op 03-12-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
We hebben uiteindelijke dit hotel geboekt.

We zijn in totaal €204,- kwijt voor 3 nachten, maar wel een goede locatie. De bus van Stansted naar Liverpool street kost 6 pond per persoon, en ook van Liverpool Street naar Stansted kost 6 pond per persoon en sluit ook mooi aan op onze vluchten. Als er een goedkoper alternatief is horen we het natuurlijk graag!

Ik las dat een enkeltje met de metro £2.90 kost en het maximum per dag dat je kwijt kan zijn £6.40 is (binnen zone 1 en 2). Het hotel ligt in zone 1, we zijn dus van plan alles met de metro te gaan doen, en gaan uit van 2 dagen £6.40 per persoon kwijt te zijn. Dus £25,60 totaal aan OV kosten ongeveer. Iemand een tip waar zo'n OV chipkaart te kopen/krijgen, iemand anders zei hier dat die gratis is, maar daar hebben we niet veel meer informatie over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Op de grotere stations kun je gewoon zo'n kaart kopen. Neem aan dat het om een oyster visitor kaart gaat?

Je kunt 'm ook van te voren online aanschaffen, lees dat je op het stansted treinstation ook zo'n kaart kunt kopen.

Alle info staat hier;

https://tfl.gov.uk/travel...ondon/visitor-oyster-card

[ Voor 51% gewijzigd door Thomas op 06-12-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
ThomasXIV schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:30:
Op de grotere stations kun je gewoon zo'n kaart kopen. Neem aan dat het om een oyster visitor kaart gaat?

Je kunt 'm ook van te voren online aanschaffen, lees dat je op het stansted treinstation ook zo'n kaart kunt kopen.

Alle info staat hier;

https://tfl.gov.uk/travel...ondon/visitor-oyster-card
Thanks voor de link, beetje vervelend want we hebben eigenlijk 2 kaarten nodig waar (£6.40 x 2) £12.80 op staat, daar kun je alleen kiezen voor een kaar waar £15.00 op staat en daar betaal je dan £18.00 voor.
Is er geen goedkopere manier, zodat we niet £2.20 weggooien per persoon?

Trouwens nog een vraag, ik gaf aan met de bus van Stansted naar Liverpool Street te gaan, maar zijn die kaartjes ook op het vliegveld te kopen, voor het geval dat onze vlucht vertraging heeft, zodat we geen £12.00 kwijt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Je kunt het geld dat er nog op staat laten refunden als ik het goed begrijp. Dit kun je ergens op een verkooppunt doen of naderhand via de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 20:14
Oyster cards kun je inderdaad bij elk tube station uit een automaat trekken. Ik adviseer wel een creditcard hiervoor mee te nemen, aangezien de meeste bankpassen het niet doen bij al het Londense OV. Geen idee waarom niet, in elke andere winkel/restaurant is betalen met een Nederlandse bankpas geen probleem. Als je die liever niet meeneemt zal je eerst even ponden moeten pinnen en je Oyster card contant betalen.

Geld dat op je Oyster card staat kan je aan het eind weer terugkrijgen als er minder dan 10 pond op staat, dit kan dan gewoon bij een automaat op het station (bij een van de grotere automaten waar je ook met cash kan betalen). Als er meer dan 10 pond op staat kan je je Oyster card volgens mij überhaupt niet inleveren bij een automaat, dus dan krijg je je deposit ook niet terug (die is 5 pond).

Aan 20 pond heb je meer dan genoeg voor een weekend, en weet je zeker dat je onder de 10 pond blijft. Anders kan je er altijd nog makkelijk wat extra's op zetten bij een Tube station. Ik zou overigens ook een keer de bus pakken voor de echte Londense experience, zie je nog wat van de stad tijdens het reizen en je moet gewoon een keer bovenin zitten, als je geluk hebt zijn er voorin nog 2 stoeltjes vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden! Handig om te weten!
Is het maximum bedrag van £6.40 van toepassing op alleen de metro, of in combinatie met de bus?
Dus als we de bus nemen, komt er dan wel nog £1.50 bij de £6.40 (mochten we al aan het maximum zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 21:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

HK > AZ

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
miicker schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:50:
Bedankt voor de antwoorden! Handig om te weten!
Is het maximum bedrag van £6.40 van toepassing op alleen de metro, of in combinatie met de bus?
Dus als we de bus nemen, komt er dan wel nog £1.50 bij de £6.40 (mochten we al aan het maximum zitten)?
Dat helaas niet, ieder vervoersmiddel heeft zijn eigen maximum. Toch de £1.50 zeker waard om in ieder geval 1x te doen. Glowmouse wees mij er op dat zowel bus en metro onder de 6.40 limiet valt. Als je alleen met de bus rijd is de limiet 4.40.

Ik woon zelf in Londen maar bezoek vond de bus altijd een unieke en leuke ervaring. Citymapper is echt een top app als je reisadvies wil krijgen in Londen, maar heeft wel internet nodig. De meeste koffietentjes en dergelijke hebben altijd wel gratis wifi natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Tower410 op 06-12-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, als je er voor het eerst bent: niet de Tube pakken maar alleen bussen. Duurt iets langer maar als het goed is zijn jullie aan het ontspannen en niet op de klok aan het rijden. Nog los van het financiele krijg je er veel voor terug. Ipv van zwart gat naar zwart gat gaan zie je alles onderweg. Laat dat sneller vervoer voor wanneer je de boel goed kent en veel gerichter reist.

Als je bij Liverpool St zit een makkelijke tip: bus 11 vanaf Liverpool St staton richting Victoria/Fulham.

Onderweg kom je langs:
- Bank of England
- St. Pauls Cathedral
- Royal Courts of Justice
- Standbeeld van Bomber Harris (oftewel hoe ook in het Westen oorlogsmisdadigers vereerd worden :X)
- Charing Cross
- Trafalgar Square
- Whitehall
- Horse Guards Parade
- Houses of Parliament
- Westminster Abbey
- Westminster Cathedral
- Victoria Station
...oftewel bijna de helft van alle toeristische trekpleisters langs een enkele busrit.

Zorg dat je bovenin vooraan zit (moet te doen zijn aangezien Liverpool St beginhalte is) en je hebt een betere rit dan met duurbetaalde toeristenbussen.

Tweede aanrader vanaf Victoria is line 24 richting Camden, dwars door de West End. Je kunt dan terugkomen richting Liverpool St. met 24 of 29 naar Russel Square en dan 8 richting Liverpool St. (dwars over Oxford Street, dus volop mensen kijken).

Nog een tip: zondagochtend op loopafstand van hotel: Brick Lane Market. Combi van echt ouderwets East End London met Bengali met hipsters (Ceral Killers zit op Brick Lane, om maar eens wat te noemen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40

alm

Voor wat betreft de Visitor Oyster Card, kijk even op de site of het de meerprijs waard is want er zitten dingen bij voor bezoekers die bij de gewone kaart niet zitten. Dacht wel dat je 'm thuis moet laten sturen en daar dus de tijd voor moet hebben... Alle info, ook over refund vind je op de site die ThomasXIV noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tower410 schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:36:
[...]

Dat helaas niet, ieder vervoersmiddel heeft zijn eigen maximum. Toch de £1.50 zeker waard om in ieder geval 1x te doen. Ik woon zelf in Londen maar bezoek vond de bus altijd een unieke en leuke ervaring. Citymapper is echt een top app als je reisadvies wil krijgen in Londen, maar heeft wel internet nodig. De meeste koffietentjes en dergelijke hebben altijd wel gratis wifi natuurlijk.
Dit klopt niet, voor de metro/bus betaal je maximaal £6.40/dag voor allebei. Als je alleen met de bus gaat, is het maximum £4.40/dag.

Als je met de bus vanaf het vliegveld gaat, kun je geen gebruikmaken van 2for1. De Stansted Express is sneller, comfortabeler, en met 2for1 misschien ook wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
GlowMouse schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:59:
[...]

Dit klopt niet, voor de metro/bus betaal je maximaal £6.40/dag voor allebei. Als je alleen met de bus gaat, is het maximum £4.40/dag.
Aaah ik zie dat ik dat puntje heb gemist toen ik dat maanden geleden uitzocht. Weer wat geleerd, vond het zelf al raar.

Overigens ben ik het met dion_b eens, als je geen haast hebt is de bus altijd leuker en beter. De tube kan nogal eens erg druk zijn tussen de trekpleisters, in de bus kan je bijna altijd wel zitten. Het is een erg leuke manier om het 'echte' Londen buiten/tussen de toeristen hotspots te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

dion_b schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:44:
Canary Wharf is mooi centraal voor zakelijke bestemmingen, maar tenzij je je wilt verdiepen in de Isle of Dogs (wat flink aan het verhippen is momenteel) of veel tijd in Greenwich wilt doorbrengen is het behoorlijk ver van de meeste toeristische bestemmingen.
Ik ga vaak 2x/jaar naar Londen en verblijf dan in Canary Wharf. 20 minuten met de Jubilee line en je bent in hartje Londen. Ik weet niet hoe jullie aankijken tegen reistijden, maar ik vind dit toch echt niet te gek hoor.
Ik verblijf ook vaker in het Hilton Docklands hotel aan de overzijde van Canary Wharf (zeer goed hotel met uitgebreid ontbijt trouwens). Ik pak daar t hotel bootje naar Canary Wharf en een half uur later ben ik in het centrum, en het is ook nog eens lekker rustig in Rotherthite en Canary Wharf. Vind ik wel prettig na al die drukte van Londen om je heen ;)
Maar ok, eens, het ligt idd wat verder weg van de toeristische bestemmingen, maar ik heb dan ook niet de instelling dat ik mijn hotel uit moet lopen en binnen 1 minuut op een toeristische attractie moet zijn.

Eén goeie tip die ik de TS kan geven: je gaat 1 weekend, en probeer in godsnaam niet al die attracties in 1 weekend te crammen, want dan ren je jezelf voorbij. Het moet wel leuk blijven. Gelukkig is het metrostelsel in Londen erg goed (er is wel vaak maintenance, maar goed, je kunt overal wel komen met de metro, de rest kun je mooi te voet doen.

Wandelen langs de oever bij de London Eye en Westminster is leuk. Gewoon Picadilly Circus lopen, naar de drukte kijken en de mooie gebouwen en dan richting Carnaby Street of Leicester Square (straat artiesten) is ook prima te doen op 1 avond. Je kunt op Picadilly Circus bij Jamie's Italian eten. Er is ook een grote biologische supermarkt waar je ook biologisch kunt eten. Ik zou zeker weten met de metro richting Camden Town gaan, een zeer gezellige deels overdekte enorme markthal met allemaal leuke marktkraampjes en winkeltjes waar je spullen krijgt die je hier niet krijgt, en veel op-de-vuist-tentjes met gewoon goed eten voor weinig geld. Hier kun je gerust een paar uur (of misschien wel de hele dag) omkrijgen. Echt heel gezellig.

Covent Garden is ook een geschikte plek om 's avonds door te brengen en lekker wat te eten. Vanuit Covent Garden kun je ook richting Neals Street lopen (einde van de weg komt uit op Shaftesbury Avenue met een hele grote comic book store ;) )

Notting Hill is ook gezellig, maar daar ben je binnen een uur of 2 a 3 wel klaar. Je kunt op zaterdag gaan, maar wees gewaarschuwd: het is enorm druk dan want markt op Portobello road ;)

De Tower is absoluut de moeite waard om te bekijken, en ook het niet al te bekende, maar zeer gezellige Katharina Docks is echt leuk om te zien. Goeie fish & chips krijg je daar :) Een tip: ga niet IN die torens van de Tower Bridge. Je betaalt geloof ik 6 pond en je denkt mooi uitzicht te hebben, maar dat valt wel tegen. De raampjes zijn erg bekrast en oud, dus dat belemmert het zicht al en het voornaamste: je bent ver weg van de rand waardoor je niet al te veel kunt zien.

Brutale eekhoorntjes fotograferen tussen alle joggers en hardlopers door in Hide Park is ook wel leuk :)

Mocht je foto's willen zien van mijn indrukken van Londen, kan ik wel een mapje op flickr met je delen en je e.e.a. uitleggen. DM me maar als je er behoefte aan hebt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weer "metro metro metro".

1) Dat ding heet geen metro maar (formeel) The London Underground of (informeel) The Tube. Er zijn wel meerdere busdiensten die "Metro"nogwattes genoemd worden. Ga dus niet naar metro vragen, dan kom je niet waar je zijn moet.
2) Juist als je nog nooit in de stad geweest bent is ergens een gat in de grond in lopen en ergens anders er weer uit komen funest. Je mist alles onderweg wat je niet op voorhand wist (>90% dus) en sowieso de samenhang van het geheel. Alles in London is met de bus te doen, enige wat ik naast bus zou aanraden voor eerste keer is allicht per boot (je kunt je Oyster Card gebruiken op de MBNA River Clipper River Buses), je kunt bijv van Waterloo naar Greenwich gaan ermee.

Als je de stad echt begint te kennen kun je met de Tube sneller van A naar B komen, maar doe dat alleen als je het hele stuk waar je onderdoor gaat minstens een keer bovengronds gezien hebt.

Mbt de Tower: ja, is leuk, maar als je budget beperkt is, is het problematisch: volwassenen betalen GBP 21 (indien vooraf geboekt op internet, op locatie meer), studenten die het kunnen bewijzen altijd uitdaging met 'foreign' kaarten in UK zijn nog altijd GBP 16 kwijt. Voor mensen die bang zijn om met z'n tweeen GBP 2.20 kwijt te zijn aan Oyster Card overhead, zijn dit grote bedragen.

Daarom zou ik dit voor een volgend bezoek bewaren. Er is zoveel gratis te zien dat je bij beperkte tijd en budget echt niet peperdure attracties hoeft mee te pakken.

In de categorie: geld besparen. The Eye geeft een fantastisch uitzicht, maar kost ook al bijna GBP 20. Je kunt een bijna even goede uitzicht krijgen in de toren van Westminster Catherdral (let op: is iets anders dan Westminster Abbey. De Abbey is het gotische C of E gebouw tegenover Houses of Parliament, het Cathedraal is katholiek en in neo-Byzantijnse stijl opgetrokken). Geen A-list attractie an sich, maar je kunt er itt de Abbey (GBP 18 voor volwassenen, 15 voor studenten - voor een kerk :X ) gratis naar binnen, en veel relevanter: je kunt er - met de lift - naar een viewing gallery bovenin de kerktoren. Het is een stuk duurder dan vroeger ben er eind jaren '90 nog regelmatig voor GBP 1 in geweest, maar met GBP 6 voor volwassenen en GBP 3 voor 'concessions' (allicht studenten) een fractie van de prijs van de Eye.

Er zijn trouwens nog meer alternatieven:
http://londonist.com/2012...ws-cheaper-than-the-shard

De meeste zijn bars/restaurants met verplichte consumptie, maar dan heb je voor 1/3 van de prijs van de Eye een biertje bij het uitzicht :P

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 07-12-2015 03:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Bricklane market op zondag is ook zeker een aanrader. Sowieso heerlijk eten bij één van de vele stands. Ook hebben we erg goed gegeten in China town en zag ik al een hoop leuke restaurants op Wardour Street (tussen Piccadilly en Oxford). Qua eten heb je hoe dan ook onwijs veel keus. Op Piccadilly inderdaad de eerder genoemde Wholefoods. Wel wat aan de prijs, maar gezonde keuzes. Pubs zijn over het algemeen ook erg goed qua voedsel. En dan heb je nog de Tesco's en andere supermarkten of een keten zoals Wasabi voor sushi. Als je toch bij die laatste bent: de red mochi is echt te lekker ;)

Wij hebben de laatste keer vooral heel veel gelopen. Van Trafalgar square via Buckingham naar Big Ben en The Eye bijvoorbeeld. Of van Brick Lane naar The Tower. Het zijn beste afstanden, maar ik vond het goed te doen.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de trein vanaf Brussel naar Londen. Ik kom nl. standaard met teveel spullen terug. Met het vliegtuig loop ik dan tegen bagageproblemen aan, terwijl het met de trein niets boeit. Maar goed, daar heb je nu weinig aan ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 10:35
M.b.t eten in Chinatown: inderdaad lekker en goedkoop, maar rustig tafelen zit er niet in. Verwacht je aan supersnelle bediening! :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Klopt, wij waren er in ieder geval erg blij mee, want we moesten op tijd bij een musical zijn. Aanrader trouwens: als je niet echt van musicals bent, maar het toch mee wilt maken ga dan naar Book of Mormon. Ik heb het nu twee keer gezien en het blijft geweldig. Reken alleen wel op 100 euro per kaartje..

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op de dag zelf kun je aanzienlijk goedkopere kaartjes krijgen voor voorstellingen die niet uitverkocht zijn. Het zijn uiteraard niet de beste stoelen, maar zo kun je bijv voor GBP 16 naar voorstellingen van de English National Opera als je na 10u 's morgens op de dag zelf bij de kassa meldt Wat overigens krankzinnige inflatie is, anno 1997 was dat nog GBP 1 - waar ik soms meermaals in een weekend gebruik van maakte

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nieuwtje sinds afgelopen weekend qua gratis mooi uitzicht krijgen:
http://skygarden.london/sky-garden

Als je van tevoren online reserveert kun je gratis een uurtje op de Observation Deck van de Walkie-Talkie, een van de eh... meest besproken wolkenkrabbers in de City. Grote pluspunt: enige plek waar je gegarandeerd de Walkie-Talkie zelf niet ziet. Plus dat je er veilig bent voor z'n death ray :+

Maar goed: gratis op grote hoogte rondkijken dus, als je van tevoren aangemeld bent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Qua uitzicht is de Westminster Cathedral aan te raden. Ben er zelf opgeklommen omdat ik geen zin had om bij de Westminster Abbey in de rij te staan, die kathedraal is niet ver lopen en heeft een fenomenaal uitzicht, ook erg dichtbij bij de Big Ben en het paleis bijvoorbeeld. Het is er niet zo druk en is op zich zelf al een leuk gebouw om kort te bezoeken, zeker omdat het lekker centraal ligt.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 16:53
Beste uitzicht heb je vanuit the Shard, niet goedkoop maar daarvoor moet je ook niet naar London toe..;)

http://www.the-shard.com/viewing-gallery/

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
miicker schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:08:
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
We hebben uiteindelijke dit hotel geboekt.

We zijn in totaal €204,- kwijt voor 3 nachten, maar wel een goede locatie.
Ziet er wel best OK uit. Benieuwd je ervaringen er te horen bij terugkeer!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
We zijn sinds gister terug van Londen en hebben het (mede door alle leuke en goede tips hier) echt geweldig gehad!

We hebben veel gezien, zijn veel winkels binnen geweest en hebben van alles gedaan, dus dit is misschien ook handig als tip voor mensen die (voor het eerst) een weekendje naar Londen gaat. Dingen die je zeker moet bekijken/bezoeken of doen:
- Big Ben
- Tower Bridge
- Tower of London (we zijn hier niet binnen geweest)
- London Eye
- Piccadilly Circus
- Sky Garden (gratis mooi uitzicht!: https://skygardentickets.com/skygardenpublic_ui/events/ )
- Harrods
- Hyde Park

Verder vonden we het erg leuk om gebruik te maken van de bussen. Voor 5 pond koop je ene Oyster card (als je langer dan 48 uur blijft kun je de 5 pond weer terug krijgen als je vertrekt), hiermee reis je binnen zone 1 en 2 voor een maximum bedrag van 6,50 pond per dag! We hebben dus veel gebruikt gemaakt van bussen, of als we haast hadden de Metro. Bij de bussen is het erg leuk om bovenin bij het raam te zitten, daar hadden we heel vaak geluk mee dat daar plek was, of na een paar haltes plek vrij kwam.

Qua ontbijt kun je op veel plekken wat halen. Bij een supermarkt is het waarschijnlijk ook goedkoop, maar bij "Boots" (een soort kruidvat) kon je voor 3,79 pond gebruik maken van een meal-deal, wat inhield dat je een broodje/sandwich kon kiezen, een "snack" kon kiezen (bakje fruit, chocolade reep, zakje chips etc) en een flesje drinken kreeg.

De Sky Garden is zoals gezegd echt een aanrader! Wat een prachtige plek is dat zeg. Een hele mooie bijzondere toren (van buiten), maar ook prachtig van binnen. Je moet eerst door een strenge security, en je moet tickets voor een bepaald moment gereserveerd hebben. Echter zagen we wel dat mensen zonder tickets binnen werden gelaten, of ter plekke konden boeken, maar let wel op: vol=vol.
Met een lift ga je naar de 35ste verdieping, waar een hele mooie bar is en live muziek werd gemaakt. Daar kun je het balkon op waar je een schitterend uitzicht hebt. Op verschillende plekken staan verrekijkers die gratis te gebruiken zijn. Echt geweldig was dat!

Sky Garden van buitenaf gezien:
Afbeeldingslocatie: http://4.1m.yt/C1JSHp6.jpg

Van vinnen:
Afbeeldingslocatie: http://4.1m.yt/GJK55JI.jpg

We zijn ook nog naar Borough Market geweest, helaas was die op zondag dicht, maar het leek ons leuk als het open geweest was :P Verder zal ik vast wel het een en ander vergeten zijn qua dingen die we gedaan hebben.

Nog een laatste tip: gebruik geen Terravision als transfer van/naar het vliegveld (Stansted). Wij hebben dus tickets gekocht, toen we aankwamen bleek echter dat ze niet meer reden van en naar Stansted Airport, maar ze blijven wel tickets verkopen! Pure oplichterij dus. Ik heb met PayPal betaald, dus kan hopelijk het geld nog terugkrijgen. We hebben nu gebruik gemaakt van de bussen van National Express (8 pond per persoon, enkele reis), maar doordat we al kaartjes hadden voor Terravision zijn we dus in totaal voor luchthaven transfer 46 pond (ongeveer 60 euro) kwijt geweest voor luchthaven transfer.

We waren er trouwens te kort om een refund te kunnen krijgen voor de Oyster Cards. Per kaart staat er nog 1 pond op, en kan eenvoudig opgewaardeerd worden. Als er mensen zijn die binnenkort naar Londen gaan en interesse hebben in het overnemen van de 2 kaarten dan kan dat via PM. Kaarten kosten daar dus 5 pond in aanschaf en je kunt er dus ook nog 5 pond voor terugkrijgen als je terug gaat. De kaarten vervallen als het goed is nooit.

Hoteltip: Wij hadden het Tune Hotel aan de Liverpool Street, ongeveer 5 minuten lopen naar het bus/metro/trein station Liverpool Street, en vanuit daar een top verbinding naar alle locaties! Het hotel was niet bijzonder, kleine kamer (niet eens een raam), maar goed we waren er dan ook alleen om te slapen. Top WiFi bereik (zo goed had ik het nog nooit meegemaakt) en een prima service. Let wel: als je niet via Expedia boekt moet je voor handdoeken en allerlei andere dingen extra betalen, als je via Expedia boekt hoeft dat niet!

Edit: Hotel info toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door miicker op 27-01-2016 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 03-07 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Erg leuk om te zien wanneer iemand even terugkomt om te vertellen wat hij/zij met de tips heeft gedaan. Goed dat je het zo naar je zin gehad hebt!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Leuk om te lezen! Als ik je lijstje zo zie heb je wel een paar mooie dingen meegepakt!

Wij zijn zelf twee keer een week naar Londen geweest, veel gezien en gedaan.

Ik vind Londen een hele fijne stad, een van de weinige steden waar we ons zo lang kunnen vermaken zonder het gevoel te hebben dat we het wel zo'n beetje gezien hebben allemaal, en we gaan er dus zeker nog wel vaker heen. Als ik de tips in dit topic zo lees dan is er echt nog zat wat we niet gezien hebben!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul999
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 20:13
miicker schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:45:
Verder vonden we het erg leuk om gebruik te maken van de bussen. Voor 5 pond koop je ene Oyster card (als je langer dan 48 uur blijft kun je de 5 pond weer terug krijgen als je vertrekt), hiermee reis je binnen zone 1 en 2 voor een maximum bedrag van 6,50 pond per dag! We hebben dus veel gebruikt gemaakt van bussen, of als we haast hadden de Metro. Bij de bussen is het erg leuk om bovenin bij het raam te zitten, daar hadden we heel vaak geluk mee dat daar plek was, of na een paar haltes plek vrij kwam.
Je kan ook met een pinpas met NFC direct gebruik maken van de bussen/metro, dit werkt hetzelfde als een Oyster card, je hoeft alleen geen 5 pond te betalen voor de kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
paul999999 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Je kan ook met een pinpas met NFC direct gebruik maken van de bussen/metro, dit werkt hetzelfde als een Oyster card, je hoeft alleen geen 5 pond te betalen voor de kaart zelf.
Ja dat zag ik dus inderdaad toen we die kaarten al gekocht hadden, wist niet zeker of dat zo was, toen baalde ik, maar nu kan ik de 2 kaarten voor €12,50 verkopen aan iemand, dus weinig "verlies" gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:08

-tom-562

Oliesjeik

Kick!
Ik vertrek aankomende donderdag naar Londen (t/m maandagavond), voor het eerst, samen met m'n vriendin. Heb al veel leuke tips voorbij zien komen (vooral van dion_b; de bus i.p.v. de tube pakken, eigenlijk best logisch :P). Dit topic gaat ook geprint mee :+
We hebben een hotel geboekt in het westen van Londen, Clayton Hotel Chiswick (vlakbij tubestation Chiswick :+). Iets buiten het 'centrum', maar het hotel had erg goede recensies op booking.com/expedia, en was niet eens zo heel duur.
Donderdagmiddag komen we aan, dan willen we eerst inchecken, en een wandeling doen langs wat standaard toeristendingen en onze Londen Pass ophalen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En inmiddels weer aangekomen in Nederland! Wat een toffe en immens grote stad! We hebben eigenlijk alleen de toeristische dingen gedaan, omdat we gewoon te weinig tijd hadden.
Het OV is echt een verademing t.o.v. Nederland, alleen hadden ze op donderdag een staking op de Piccadilly line, dus moesten we met de Heathrow Express richting centrum London (Paddington) om daar over te stappen.
Ik heb met m'n vriendin een London pass gekocht, een soort van tegoedkaart waarmee je entree hebt op de grote bezienswaardigheden. Uiteindelijk hebben we de volgende (betaalde) dingen bezocht; Westminster Abbey, Tower of London, Tower Bridge (exhibition), HMS Belfast, hop on/hop off bus. Verder Buckingham Palace (incl. changing the guards), Covent Garden, veel parken en heel veel gewandeld/geshopt.
Het hotel beviel ons ook goed, Clayton Hotel Chiswick. Niet duur, érg netjes en met de district line sta je binnen een half uur in centraal London (opstappen op Gunnersbury).
Overigens hebben we maar 2x de bus gepakt 'tussendoor', want ja, je ziet wel meer, maar het duurt ook veel langer dan met de metro :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leuk om te zien dat ook andere gebruik maken van het topic! Ik vond trouwens het langere reizen geen enkel probleem. Tijdens een trip als Londen vind ik dat je niet teveel haast moet hebben. Ik sla liever iets over en bewaar het voor een volgend bezoek dan dat ik de dingen die ik bezoek maar half zie omdat ik nog veel meer wil zien, maar dat is natuurlijk mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

True that.
We zijn van plan om in het najaar nog een keer te gaan!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Leuk, een Londen topic! Sorry voor het schopje maar mijn vriendin en ik willen in augustus ook een aantal dagen gaan dus moeten we uiteraard nog wat tips scoren.

Met name hotel- en ontbijttips zijn altijd welkom. Ruim twee jaar terug zijn we ook al eens samen geweest en toen zaten we in Tune Hotel Paddington. Op zich beviel dat prima (het is op TripAdvisor ook het hoogst geklasseerde Tune Hotel in Londen dacht ik) maar we misten 's ochtends wel een beetje de mogelijkheid om rustig zittend een ontbijt te nuttigen. Het hotel had geen ontbijt-optie en daar in de buurt zat niet veel.

We zijn van plan in de buurt van Kings Cross of Liverpool street te gaan zitten, vooral ook in verband met de (nog te kiezen) terugvlucht. We hebben een rolstoel bij dus dan wil je niet teveel overstappen. Als we een goedkope vlucht vanaf Heathrow kunnen vinden is nabij Earls Court ook een optie. Overnachting met ontbijt kijk ik nu ook naar maar ik zie wel dat men daar soms flinke prijzen voor rekent.

Bus in plaats van metro gaan we een keer doen. De tip voor Sky Garden heb ik ook genoteerd. Achter Camden Market stond al een kruisje. De vorige keer dat we er waren vonden we de Portobello Road Market erg gezellig dus Notting Hill willen we zeker nog een keer verkennen. Voor de rest zijn we van plan het vooral heel relaxed te doen. Noodzaak tot het snel alle belangrijke attracties zien voelen we nu niet zo. Ik vermoed dat mijn vriendin nog wel een Primark zal willen bezoeken :)

De vorige keer hebben we zelf heel lekker gegeten bij een Carluccio's restaurant bij Oxford Street in de buurt. Het schijnt een hele keten te zijn daar maar dat wisten we toen nog niet. Voor wat betreft ontbijt kwam ik nog Ducks & Waffles en Cereal Killers tegen op het internet. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 14:37
D-e-n schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:51:
Leuk, een Londen topic! Sorry voor het schopje maar mijn vriendin en ik willen in augustus ook een aantal dagen gaan dus moeten we uiteraard nog wat tips scoren.

Met name hotel- en ontbijttips zijn altijd welkom. Ruim twee jaar terug zijn we ook al eens samen geweest en toen zaten we in Tune Hotel Paddington. Op zich beviel dat prima (het is op TripAdvisor ook het hoogst geklasseerde Tune Hotel in Londen dacht ik) maar we misten 's ochtends wel een beetje de mogelijkheid om rustig zittend een ontbijt te nuttigen. Het hotel had geen ontbijt-optie en daar in de buurt zat niet veel.

We zijn van plan in de buurt van Kings Cross of Liverpool street te gaan zitten, vooral ook in verband met de (nog te kiezen) terugvlucht. We hebben een rolstoel bij dus dan wil je niet teveel overstappen. Als we een goedkope vlucht vanaf Heathrow kunnen vinden is nabij Earls Court ook een optie. Overnachting met ontbijt kijk ik nu ook naar maar ik zie wel dat men daar soms flinke prijzen voor rekent.

Bus in plaats van metro gaan we een keer doen. De tip voor Sky Garden heb ik ook genoteerd. Achter Camden Market stond al een kruisje. De vorige keer dat we er waren vonden we de Portobello Road Market erg gezellig dus Notting Hill willen we zeker nog een keer verkennen. Voor de rest zijn we van plan het vooral heel relaxed te doen. Noodzaak tot het snel alle belangrijke attracties zien voelen we nu niet zo. Ik vermoed dat mijn vriendin nog wel een Primark zal willen bezoeken :)

De vorige keer hebben we zelf heel lekker gegeten bij een Carluccio's restaurant bij Oxford Street in de buurt. Het schijnt een hele keten te zijn daar maar dat wisten we toen nog niet. Voor wat betreft ontbijt kwam ik nog Ducks & Waffles en Cereal Killers tegen op het internet. Is dat wat?
Voor het ontbijt rol ik altijd richting een "Pret a Manger" zaak, goed eten, niet goedkoop maar heerlijk! Aan het eind van de dag eten dat overblijft gaat richting homeless people dus ze verspillen in ieder geval zo min mogelijk eten.

Voor het hotel wilde ik het Hilton Docklands aanraden maar ik had gemist dat je met een rolstoel zit. Dan is dit niet heel praktisch.
Diner betreffende ik ben een enorme fan van Zizzi, super lekker italiaans eten voor een milde prijs. Extreem vriendelijk personeel en super service!
Ook kan ik natuurlijk Covent Garden aanraden maar dit is wat hoger in het budget.

Veel plezier alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mauritio schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:13:
[...]
Voor het ontbijt rol ik altijd richting een "Pret a Manger" zaak,
Daar had ik van gehoord maar ik dacht dat dat vooral voor een Engels ontbijt was en dat krijg ik echt niet weg in de ochtend :) Maar ik zal nog eens kijken.
Diner betreffende ik ben een enorme fan van Zizzi, super lekker italiaans eten voor een milde prijs. Extreem vriendelijk personeel en super service!
Ook kan ik natuurlijk Covent Garden aanraden maar dit is wat hoger in het budget.
Van Italiaans houden we wel. Dus dat komt goed. Over welke Covent Garden heb je het dan want ik zie meer met die naam?
Veel plezier alvast :)
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-07 14:37
D-e-n schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:26:
[...]

Daar had ik van gehoord maar ik dacht dat dat vooral voor een Engels ontbijt was en dat krijg ik echt niet weg in de ochtend :) Maar ik zal nog eens kijken.
Ik ben zelf totaal niet van het Engels ontbijt dus dat moet wel goed komen :)
Van Italiaans houden we wel. Dus dat komt goed. Over welke Covent Garden heb je het dan want ik zie meer met die naam?
Covent Garden is een district binnen Londen dat bekend is om het eten :) Ik ga er ieder jaar eigenlijk wel een keer naar toe. Ondertussen probeer ik steeds meer de non-toerist plekken op te zoeken en wat meer de locale plekjes te vinden.

edit: Aanrader voor de echte tourist; ga voor een ULTIMATE Fish and Chips. Hebben ze in sommige pubs. Pak als toetje een sticky toffee pudding en je kunt niet meer lopen :9

[ Voor 9% gewijzigd door Mauritio op 05-07-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 18:50

De meeste hotels in Londen zijn wel prima. Zodra er een goede metrolijn is (Londen, Parijs, Berlijn bv) vind ik het wel prima om een beetje buiten het centrum te gaan zitten. Mijn ervaring is dat er in Londen vrijwel overal een mogelijkheid tot ontbijten is. En vaak goedkoper/beter dan bij het hotel zelf.
Wij zaten volgens mij in de buurt van Paddington/Kensington Park. Vrijwel alle pubs boden een prima ontbijtje. Alsmede avondeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 15:45
Wij zijn toevallig afgelopen weekend met paar vrienden geweest, zaten in het Eden Plaza Kensington hotel. Hotel was prima op 5 minuten afstand van Gloucster Road metro station, dit station is onderdeel van de Picadilly metro lijn die rechtstreeks naar Heathrow gaat.

Er zat alleen geen ontbijt bij, dit was voor 7,50 pond extra we te krijgen. Vlak bij het Metro station zat ook nog een "Paul's" hier hebben ze ook prima broodjes.

We zijn een avondje naar de wijk Shoreditch geweest. is een beetje een opkomende wij in London. Wel gezellig en veel te doen kwa kroegen en clubs. We zijn hier bij het Indisch restaurant Aladin wezen eten. schijnt een van de beste in London te zijn. smaakte ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Het is al een tijdje geleden dat wij nog in Londen geweest zijn, maar wij meden meestal het hotelontbijt: het is vaak belachelijk duur en/of teleurstellend qua keuze. Dan nemen wij liever voor vier pond een ontbijt in een of andere 'greasy spoon', dan ben je wel klaar voor een fikse ochtendwandeling _/-\o_

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 09:35
HellPunk schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:59:
Het is al een tijdje geleden dat wij nog in Londen geweest zijn, maar wij meden meestal het hotelontbijt: het is vaak belachelijk duur en/of teleurstellend qua keuze. Dan nemen wij liever voor vier pond een ontbijt in een of andere 'greasy spoon', dan ben je wel klaar voor een fikse ochtendwandeling _/-\o_
Ook een tip die ik altijd geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wij gaan er komend weekend weer heen, al gaan we het ivm twee kleine kinderen erg rustig aan doen.
In hoogseizoen moet je je eisen niet al te hoog stellen. Wij zijn deze keer ivm torenhoge prijzen en slechte beschikbaarheid uitgeweken naar Norbury (10km ten zuiden van het stadscentrum), maar dan wel met hotelletje pal tegenover treinstation met elk kwartier een trein naar Victoria (waar je met je Visitor Oyster Card in kunt). Hoe het met rolstoeltoegankelijkheid zit weet ik niet.

Ontbijt in hotels is sowieso bijna altijd een rip-off, we gaan gewoon iets in de buurt doen, genoeg rond London Road bij station Norbury; kan me bijna nergens voorstellen dat er niet binnen paar honderd meter een caf is met Englsih breakfast voor minder dan GBP 4.50.
We zijn van plan in de buurt van Kings Cross of Liverpool street te gaan zitten, vooral ook in verband met de (nog te kiezen) terugvlucht.
Kies idd eerst je vlucht. Vergeet Gatwick ook niet (dan is Norbury bijv een optie). Easyjet vliegt vanaf Schiphol op alle vliegvelden rondom London muv London City. Enige die ik echt af zou raden is Southend, dat is echt een roteind weg.
We hebben een rolstoel bij dus dan wil je niet teveel overstappen. Als we een goedkope vlucht vanaf Heathrow kunnen vinden is nabij Earls Court ook een optie. Overnachting met ontbijt kijk ik nu ook naar maar ik zie wel dat men daar soms flinke prijzen voor rekent.
Veel te hoog voor veel te lage kwaliteit. Gewoon een lokale caf pakken.
Bus in plaats van metro gaan we een keer doen. De tip voor Sky Garden heb ik ook genoteerd.
Heb je al geboekt? Zo nee ben je nu ws al te laat. Wij hebben vorige week gekeken voor ons bezoek as weekend en alles was al vol, maar ook voor de twee weekends erna heb je maar een of twee slots per dag over :o

Plan B is Westminster Cathedral Tower. Dat is iets anders dan Westminster Abbey: een groot maar niet helemaal afgebouwde neobyzantijns monstrositeit om de hoek bij Victoria Station. Gelukkig hoef je het gebouw zelf niet te bekijken vanaf de toren :P
Mocht je katholiek zijn en waarde hechten aan wijwater, in de kathedraal hebben ze ipv een bassin zoals in de meeste kerken een kraan waar je zelf naar believen wijwater kunt tappen - het gaat om de groene kraan 8)7 )
Achter Camden Market stond al een kruisje. De vorige keer dat we er waren vonden we de Portobello Road Market erg gezellig dus Notting Hill willen we zeker nog een keer verkennen. Voor de rest zijn we van plan het vooral heel relaxed te doen. Noodzaak tot het snel alle belangrijke attracties zien voelen we nu niet zo. Ik vermoed dat mijn vriendin nog wel een Primark zal willen bezoeken :)
:X

Waarom iets doen in London wat je evengoed in Zaandam kunt doen ffs... als ze wil shoppen, ga dan naar Bond Street. Dan kan ze winkels zien die je niet op iedere straathoek in NL hebt. Overgroot deel van Bond Street is ws ver. ver boven budget (PC Hooftstraat is er niets bij), maar in de sales kan het verrassend betaalbaar zijn.
De vorige keer hebben we zelf heel lekker gegeten bij een Carluccio's restaurant bij Oxford Street in de buurt. Het schijnt een hele keten te zijn daar maar dat wisten we toen nog niet.
Meh. Eten is sinds 2008 echt betaalbaar geworden in London (waarbij de 20% koersdaling van afgelopen weken ook meehelpt), er is geen enkele reden om in een grote keten te eten, en al helemaal niet om een keten te pakken met cuisine van een totaal ander land. Of als je iets anders wilt dan UK specialiteiten, neem dan tenminste iets wat je niet op ieder straathoek in NL hebt. Jamaicaans kan ik sterk aanraden, vooral in Notting Hill of Brixton, Indiaas in London is even iets anders dan de paar armzalige "Taj Mahal" zaken in NL tip: de beste Bengali restaurants vind je in Brick Lane

Voor Engelse zooi: pies&mash is de echte London specialty. Op verschillende plekken, vooral in de East End te krijgen. Meest toegankelijk is bij Manzes in Chapel Market, vlakbij the Angel, Islington. Jellied eels was vroeger ook erg gangbaar, maar ivm schaarste/prijs van paling is dat ondertussen een zeldzaamheid geworden.

Ander goed betaalbare optie op een onwaarschijnlijke locatie: op Panton Street, direct achter Leicester Square en Trafalgar Square, heb je de West End Kitchen. Die is afgelopen 20 jaar aardig 'upmarket' gegaan, maar je hebt er nog steeds 3 gangen voor minder dan GBP 15.
Voor wat betreft ontbijt kwam ik nog Ducks & Waffles en Cereal Killers tegen op het internet. Is dat wat?
Hipster + commercialisme = :r

Wil nog niet zeggen dat je de zaak kort en klein moet slaan, zoals tijdje terug met Cereal Killers gebeurde, maar je betaalt je daar blauw aan iets wat exact hetzelfde is als je voor bijna niets kunt kopen in de dichtstbijzijndste Tesco Express, namelijk een pakje ontbijtgranen en wat melk. Als je dat wilt, gewoon in de supermarkt halen en op een bankje genieten, of in je hotelkamer.

Voor minder dan een enkel armzalig zakje corn flakes bij Cereal Killers heb je in iedere willekeurige caf proper English breakfast. Er zit nogal wat verschil tussen de implementaties, vaak kun je bijv alleen gaan voor tea, toast en misschien een of twee dingen ernaast. Kost ook nog minder dan de full English Breakfast, voor GBP 3.50 ben je klaar. En itt Pret-a-Manger en dergelijke bourgeois prut zijn er simpelweg geen restjes aan het eind van de dag. In een goede caf verspilt men niet, daarom zijn de prijzen laag.
HellPunk schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:59:
:Y

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 05-07-2016 13:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
dion_b schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:51:
tip: de beste Bengali restaurants vind je in Brick Lane
Daar waren wij inderdaad geweest. zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In elk geval bedankt voor de uitgebreide reactie!
Wij zijn deze keer ivm torenhoge prijzen en slechte beschikbaarheid uitgeweken naar Norbury (10km ten zuiden van het stadscentrum), maar dan wel met hotelletje pal tegenover treinstation met elk kwartier een trein naar Victoria (waar je met je Visitor Oyster Card in kunt). Hoe het met rolstoeltoegankelijkheid zit weet ik niet.
Ik ben zelf ook al wat westelijker gaan kijken en ik zag ook al wat hotels bij Stratford dus dat is zeker een tip. Vijf minuten extra met de metro of trein maakt dan ook niet uit inderdaad. Op de Android app van Mapway die ik heb zie je vrij snel hoe het met de rolstoel zit dus dat lukt wel.
Kies idd eerst je vlucht. Vergeet Gatwick ook niet (dan is Norbury bijv een optie). Easyjet vliegt vanaf Schiphol op alle vliegvelden rondom London muv London City. Enige die ik echt af zou raden is Southend, dat is echt een roteind weg.
Southend hebben we een keer heen gedaan en dat beviel ons wel. Je loopt bij uitstappen uit het vliegveld meteen naar het treinstation, koopt een kaartje en aan het eind sta je meteen op Liverpool station.
Gatwick staat wel op de lijst inderdaad.
[...]
Heb je al geboekt? Zo nee ben je nu ws al te laat.
Het is voor augustus maar ik zal er snel naar kijken dan. Anders jammer, genoeg opties :)
:X
Haha. Ach, dat uurtje vind ik niet zo erg hoor.
Bond Street.
Dan kan ze winkels zien die je niet op iedere straathoek in NL hebt.
Dat laatste is altijd wel leuk inderdaad. Ze baalde stiekem ook wel dat haar favoriete Spaans/Portugese keten nu ook in Amsterdam zat :)
Eten
Op zich hebben we niet zo'n bezwaar tegen een keten of Italiaans eten in (in dit geval) Engeland. Sfeer proeven vind ik altijd belangrijker dan per se de lokale keuken proeven. Maar een eettentje dat niet iedereen kent is inderdaad altijd leuker. In Spanje vind ik het dan altijd weer leuk om ergens te eten waar de hompen vlees nog in de etalage hangen :)

Met Indiase kost pas ik overigens altijd op ivm mijn darmgestel maar ik zie veel leuke tips. De te dure tenten zullen we vermijden :)
Tnx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een update nav ons bezoek aan London afgelopen weekend:

Allereerst, Norbury beviel prima als uitvalsbasis. Zelfs op zondag treinen om de kwartier richting Victoria en ook nog twee per uur naar London Bridge. Reistijd naar West End klein halfuurtje, dus snel zat.

Deze keer waren we voor het eerst met kinderwagen op stap en dat was een eye-opener en zeker relevant als je met rolstoel bent. De London Tube is 's werelds oudste metro en dat merk je. Slechts een verwaarloosbaar klein deel stations is rolstoeltoegankelijk. Rest heeft veel trappen - zeker niet alleen maar roltrappen. Met kinderwagen kun je nog eea tillen, maar rolstoel kun je vergeten. Maw: met rolstoel Tube gewoon geheel vermijden. Dat betekent dat je op bussen en treinen aangewezen bent, en alle treinen stoppen aan rand binnenstad, dus daar alleen (trage, overvolle) bussen. Hou daar rekening mee. Een busrit van pakweg Victoria naar Liverpool St (11, een totale aanrader mbt uitzicht trouwens) duurt dik drie kwartier als het mee zit, en vaak zat zit het tegen...

Ander aanrader: Brixton. Stel je voor de Bijlmer, maar dan in oude gebouwen en aarfig verjupt. Leuke smeltkroes, veel eettentjes en schijnbaar beste uitgaansscene in de stad. En een treinstation, dus niet alleen afhankelijk van bussen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dion_b schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:25:
Deze keer waren we voor het eerst met kinderwagen op stap en dat was een eye-opener en zeker relevant als je met rolstoel bent. De London Tube is 's werelds oudste metro en dat merk je. Slechts een verwaarloosbaar klein deel stations is rolstoeltoegankelijk. Rest heeft veel trappen - zeker niet alleen maar roltrappen. Met kinderwagen kun je nog eea tillen, maar rolstoel kun je vergeten. Maw: met rolstoel Tube gewoon geheel vermijden. Dat betekent dat je op bussen en treinen aangewezen bent, en alle treinen stoppen aan rand binnenstad, dus daar alleen (trage, overvolle) bussen. Hou daar rekening mee. Een busrit van pakweg Victoria naar Liverpool St (11, een totale aanrader mbt uitzicht trouwens) duurt dik drie kwartier als het mee zit, en vaak zat zit het tegen...
Tnx voor de update!

Wij hebben dat de vorige keer al mogen ervaren. Weliswaar hadden we een kaartje met daarop de rolstoel toegankelijke stations maar zelfs dan liepen we nog wel eens tegen een trap aan. Dan blijkt ineens de helft van de perrons maar bereikbaar te zijn of zijn er werkzaamheden waardoor je maar één kant op kan. Gelukkig kan mijn vriendin wel korte afstanden of stukjes trap lopen dus dan was het een kwestie van rolstoel tillen en mijn vriendin de trap op/af. Gek genoeg helpen mensen dan altijd mijn vriendin en nooit die man die zwetend en puffend die stoel de trap op sleept :)

We hebben inmiddels ervaring op dat vlak met Rome, Florence, Barcelona, Parijs en zelfs Venetië (oef.....) en het is meestal echt een kwestie van goed plannen zodat je van te voren weet wat wel en niet makkelijk bereikbaar is.

Voor een ieder die nog met een kinderwagen of rolstoel moet gaan is deze app wel een aanrader. Het is een interactief kaartje waarbij je op elk trein- en metrostation kunt zien hoe goed de perrons bereikbaar zijn.
Google Play: Tube Map London Underground

Zelf gaan we waarschijnlijk bij Kings Cross zitten (Tune hotel, eenvoudig maar clean en modern), ook qua rolstoel weer praktisch in relatie tot de vlucht (Stansted/Luton/Gatwick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Enige die ik echt af zou raden is Southend, dat is echt een roteind weg.
De transfertijd en -kosten verschillen nauwelijks van andere vliegvelden:

Southend: 55 minuten tot Liverpool St, 33,60 gbp (24,60 gbp in daluren).
Stansted: 47 minuten tot Liverpool St, 32,00 gbp (25%, 33%, 50% groepskorting bij reizen met 2–4 personen, resp.).
Luton: 47–62 minuten tot King's Cross, 24,50 gbp (een deel wordt per bus afgelegd).

Southend ligt bovendien het dichtst bij Nederland, waardoor de vliegtijd korter is. Daarnaast is het een klein vliegveld waardoor je snel door de security kunt gaan. Op de totale reistijd is er geen noemenswaardig verschil tussen deze vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
GlowMouse schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:10:
[...]

Dat zijn wel de retourprijzen volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:15:
[...]

Dat zijn wel de retourprijzen volgens mij?
Volgens mij ook. Vakantiegangers willen vaak weer naar huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
GlowMouse schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Volgens mij ook. Vakantiegangers willen vaak weer naar huis :P
Deze vakantieganger gaat waarschijnlijk een ander vliegveld boeken voor de terugreis dus dan is de enkele reis wel van belang :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 13-07-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GlowMouse schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:10:
[...]

Southend: 55 minuten tot Liverpool St, 33,60 gbp (24,60 gbp in daluren).
Stansted: 47 minuten tot Liverpool St, 32,00 gbp (25%, 33%, 50% groepskorting bij reizen met 2–4 personen, resp.).
Luton: 47–62 minuten tot King's Cross, 24,50 gbp (een deel wordt per bus afgelegd).

Southend ligt bovendien het dichtst bij Nederland, waardoor de vliegtijd korter is. Daarnaast is het een klein vliegveld waardoor je snel door de security kunt gaan. Op de totale reistijd is er geen noemenswaardig verschil tussen deze vliegvelden.
Je verwaarloost hier onterecht afstand en reistijd in centraal London zelf. Reken ook even mee hoe lang het duurt om naar Liverpool St te komen. Als je in de buurt of ten oosten van Liverpool St klopt je berekening, maar de meeste toeristen zitten ergens in de West End, neem bijv Leicester Square. Dan wordt het ander verhaal. Southend duurt dan 79min volgens snelste route, Gatwick 47min, Heathrow en Luton op 50min, oftewel een halfuur minder. Alleen Stansted is met 69min vergelijkbaar (want ook Liverpool St). Misschien dat je tov Heathrow een halfuur wint met klein vliegveldvoordeel, maar tov Luton - no way. En kortere vliegtijd? Kruissnelheid van een A320 is rond de 900km/u. Die max 150km duren dus max zo'n 10min.

Als je -zoals D-e-n bij KingsX zit is het nog duidelijker, 36min naar Luton, 83min naar Southend (incl meer overstap en dus risico op missen aansluiting)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Voor vervoer overdag metro, beste is gewoon ov chipkaart nemen zoals hier. Weet niet of dat kan als auslander.

En s avonds Uber gebruiken, dikke excutive voor de grap bestellen en nog steeds goedkoper en vlotter dan de black cab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt een Visitor Oyster Card (pay as you go) nodig. Die kun je op voorhand bestellen of (beperkt!) op sommige plekken bij tourist information kopen. De kaarten gebruiken zelfde Mifare chip als de OV-Chipkaart, maar systeem werkt anders. Grootste verschil is dat er een maximumbedrag per dag is. Je betaalt dus nooit meer dan prijs van dagkaart. Verder check je niet uit op bussen (enkeltje bus is vast tarief).

Maareh, posts hierboven gemist? Tube is bij benadering geen optie met rolstoel, en beschikbaarheid über voor rolstoelen is uitermate beperkt. Hou het gewoon op trein en bus, en plan ruim in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
  • Laatst online: 23-07-2018
Even een kleine bump...

Ik ga met kerst (23 t/m 26 december) naar Londen, maar zoek nog een leuke "cosy" restaurant om te eten op 1e kerstdag. Ik weet dat er een hoop dicht is op die dag, maar wellicht weet iemand toch iets leuks om lekker te eten in een leuke gezellig setting.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ch4oSrKr schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:58:
Even een kleine bump...

Ik ga met kerst (23 t/m 26 december) naar Londen, maar zoek nog een leuke "cosy" restaurant om te eten op 1e kerstdag. Ik weet dat er een hoop dicht is op die dag, maar wellicht weet iemand toch iets leuks om lekker te eten in een leuke gezellig setting.

Thanks alvast!
Misschien wil je wel aangeven waar in London je ongeveer bent en/of wat je andere plannen die dag zijn. London is geen Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
Hann1BaL schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:00:
[...]

Misschien wil je wel aangeven waar in London je ongeveer bent en/of wat je andere plannen die dag zijn. London is geen Amsterdam :)
Daar heb je een goed punt ;)

We verblijven in het Hilton London Metropole waarvan het adres is:
225 Edgware Road
Westminster
Londen
W2 1JU

Plannen hebben we nog niet echt, we gaan met z'n vieren en het is voor de vrouwen nog een verrassing wat we gaan doen (die weten niet dat we naar Londen gaan).

We gaan vooral voor een gezellig weekendje en wat leuke dingen bekijken. Het belangrijkst voor nu is iets leuks vinden om op 1e kerstdag wat te eten, omdat ik anders bang ben dat hetgeen wat wel open is, vol zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
- De gemiddelde Brit kennende blijven de meeste mensen op kerstdag gewoon thuis om te genieten van de Christmas turkey with all the trimmings :z .
- Op Queensway en in Chinatown zitten genoeg restaurants waarvan de eigenaars niks met kerst hebben, daar zal je dus wel wat vinden.

Wil je toch wat meer invloed op waar je terecht gaat komen, dan google je gewoon even, je kan ook via diverse sites (zoals Open Table) proberen te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik weet niet precies hoe het in Londen zit, maar we zijn een paar jaar terug naar Glasgow geweest met kerst.

Onze ervaring daar op 1e KD:

- Bijna niks is open, sowieso geen winkels en vrijwel geen restaurants.
- De paar restaurants die open zijn, zijn bomvol; zorg dat je ruim op tijd reserveert.
- Op 1e KD is het normale menu niet van toepassing. Alle restaurants werken met een speciaal kerstmenu, wat stervensduur is (makkelijk 2-3x zo duur als een normale maaltijd).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bra-Jo schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:52:
Ik weet niet precies hoe het in Londen zit, maar we zijn een paar jaar terug naar Glasgow geweest met kerst.

Onze ervaring daar op 1e KD:

- Bijna niks is open, sowieso geen winkels en vrijwel geen restaurants.
- De paar restaurants die open zijn, zijn bomvol; zorg dat je ruim op tijd reserveert.
- Op 1e KD is het normale menu niet van toepassing. Alle restaurants werken met een speciaal kerstmenu, wat stervensduur is (makkelijk 2-3x zo duur als een normale maaltijd).
Yep. Vooral dat eerste - ook de mensen in de horeca willen graag avondje thuis met familie. Mijn vader werkte vroeger als afwasser in verschillende plekken in London (van een kakkerlakken-krioelende donertent tot een heuze Gentlemen's Club) en steeds was hij met 1e en 2e kerstdag vrij. Ik kan iig geen tips geven mbt wat wel open is en enigszins waar voor je geld biedt.

* dion_b heeft trouwens wel een keer de nacht van 1e op 2e kerstdag in Heathrow Terminal 2 doorgebracht, is ook geen aanrader :+

Keerzijde: Boxing Day sales. De dag om naar Bond Street te gaan en de normaliter onbetaalbare zooi voor prijzen voor het gewone volk in te kunnen slaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die gebruik maken van dit topic! Hopelijk kan iemand je verder helpen met je vraag, ik zou niet weten hoe het zit met kerst namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
Thanks voor de reacties, die boxing day is ook weer een goede tip :)

Ik had inderdaad al wat gezocht op internet, maar wat ik kon vinden was allemaal gesloten op de 25e. Maar ik blijf zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kick :P Voor het paasweekend heb ik ook weer een tripje gepland naar Londen. Gisteravond hotel + tickets geregeld (donderdagochtend arriveren we, maandagavond vliegen we). Vorig jaar zaten we in Chiswick, dat was eigenlijk toch wel een beetje ver van het 'echte' centrum (we waren elke keer zeker wel een uur onderweg vanaf het hotel, voordat we bij een 'doel' waren, met meerdere kerne overstappen). Deze keer een hotel geboekt in het City gedeelte, precies tussen 2 tubestations in (Bank en Moorgate, alle twee op 5 minuten lopen, met in totaal 6 verschillende lijnen).
Vorig jaar hebben we alle grote toeristische dingen bezocht (Buckingham palace, tower of Londen etc.). Dit jaar wil ik wat minder grote attracties bezoeken. O.a. een museum, ik twijfel tussen het Imperial War Museum of het National History Museum (heeft iemand 1 van deze 2 bezocht?).
Verder staat een bezoekje aan de Skygarden op de planning (als ik niet vergeet te reserveren :P), net zoals Camden Town (vorig jaar geen tijd voor gehad).
Zit er ook aan te denken om een fiets te huren, wat zijn hier de ervaringen mee?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
-tom-562 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:50:
Kick :P Voor het paasweekend heb ik ook weer een tripje gepland naar Londen. Gisteravond hotel + tickets geregeld (donderdagochtend arriveren we, maandagavond vliegen we). Vorig jaar zaten we in Chiswick, dat was eigenlijk toch wel een beetje ver van het 'echte' centrum (we waren elke keer zeker wel een uur onderweg vanaf het hotel, voordat we bij een 'doel' waren, met meerdere kerne overstappen). Deze keer een hotel geboekt in het City gedeelte, precies tussen 2 tubestations in (Bank en Moorgate, alle twee op 5 minuten lopen, met in totaal 6 verschillende lijnen).
Vorig jaar hebben we alle grote toeristische dingen bezocht (Buckingham palace, tower of Londen etc.). Dit jaar wil ik wat minder grote attracties bezoeken. O.a. een museum, ik twijfel tussen het Imperial War Museum of het National History Museum (heeft iemand 1 van deze 2 bezocht?).
Verder staat een bezoekje aan de Skygarden op de planning (als ik niet vergeet te reserveren :P), net zoals Camden Town (vorig jaar geen tijd voor gehad).
Zit er ook aan te denken om een fiets te huren, wat zijn hier de ervaringen mee?
Misschien kan je ook naar het Maritime musuem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
O.a. een museum, ik twijfel tussen het Imperial War Museum of het National History Museum (heeft iemand 1 van deze 2 bezocht?).
Het zijn allebei prima musea, het is net waar je van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan is OV iig geen probleem ;)
Minder groot :? Ooit gekeken naar formaat Natural History Museum? :P

Ding is groter dan Buck house en de Tower bij elkaar 8)7
- en ontvangt anderhalf keer zoveel bezoekers als beide bij elkaar :o

Dat laatste is hier relevant. Ben er afgelopen zomer geweest met m'n twee zoons. We zijn er speciaal vroeg naartoe gegaan op een doordeweekse zomerdag. De rij was "maar" 200m lang en we konden binnen 25 minuten naar binnen. Binnen een en al drukte. Omdat toegang gratis is, kun je ook geen priority entry oid krijgen. Kortom, als je hierheen wilt, plan het op het minst drukke moment mogelijk in en hou rekening met *lange* wachttijden in vakantiedagen.

IWM is veel rustiger, daar kun je gewoon op willekeurige moment opdagen en naar binnen wandelen (na security check :'( )
it er ook aan te denken om een fiets te huren, wat zijn hier de ervaringen mee?
Nope, maar lijkt me minder relaxed. London verkeer is niet echt cycle-friendly :'(

Tip: als je naar Camden Lock wilt, heb je een erg mooie wandeling (of fietstrip) langs de oude kanalen erheen vanaf Kings Cross station.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Had dit topic nog niet eerder gezien maar wekt meteen mijn intresse. heb tot nu toe 2 weekend doorgebracht in london. En begin maart staat er weer lang weekend op het programma van donderdag tot zondag.

De vliegtickets heb ik al geboekt met BA naar London heatrow. Hotel moet ik nog boeken. Ik wil graag eens keer in de wijk Shoreditch zitten. Laatste keer dat ik naar london ben geweest hebben we hier een avond doorgebracht. en dit is erg goed bevallen. Vandaar dat ik nu eens wil kijken om er te overnachten.

Heb in iedergeval 1 restaurant in de wijk op het oog waar ik graag eens zou willen eten, the blues kitchen. krijgt goeie recenties en de kaart vind ik wel intresant eruit zien.

Verder nog geen plannen gemaakt voor deze week. maar aangezien het de eerste keer is voor mijn vrouw in londen zullen het toch wel een aantal van de standaard zaken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GlowMouse schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Het zijn allebei prima musea, het is net waar je van houdt.
True, kwam ook het Science museum tegen. Denk dat het IWM afvalt i.v.m. een vriendin die er wss wat minder interesse in heeft :+
dion_b schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Dan is OV iig geen probleem ;)

[...]

Minder groot :? Ooit gekeken naar formaat Natural History Museum? :P

Ding is groter dan Buck house en de Tower bij elkaar 8)7
- en ontvangt anderhalf keer zoveel bezoekers als beide bij elkaar :o

Dat laatste is hier relevant. Ben er afgelopen zomer geweest met m'n twee zoons. We zijn er speciaal vroeg naartoe gegaan op een doordeweekse zomerdag. De rij was "maar" 200m lang en we konden binnen 25 minuten naar binnen. Binnen een en al drukte. Omdat toegang gratis is, kun je ook geen priority entry oid krijgen. Kortom, als je hierheen wilt, plan het op het minst drukke moment mogelijk in en hou rekening met *lange* wachttijden in vakantiedagen.

IWM is veel rustiger, daar kun je gewoon op willekeurige moment opdagen en naar binnen wandelen (na security check :'( )

[...]

Nope, maar lijkt me minder relaxed. London verkeer is niet echt cycle-friendly :'(

Tip: als je naar Camden Lock wilt, heb je een erg mooie wandeling (of fietstrip) langs de oude kanalen erheen vanaf Kings Cross station.
'Minder groot' heb ik denk ik verkeerd verwoord. Ik bedoel eigenlijk, het eerste wat de meeste toeristen doen (en ik dus ook gedaan heb, vorig jaar) zijn de standaard dingetjes afgaan. Nu begrijp ik dat ik nog steeds vrij toeristische dingen ga doen :P maar het standaard riedeltje van de Big Ben, Tower of London, Buckingham Palace, Westminster Abbey, Tower bridge en de veel te dure warenhuizen zoals Harrods waar vriendinlief perse naartoe wilde :> heb ik gehad.
Wat betreft de drukte, dat is een goede tip, op Goede Vrijdag en 2e Paasdag (plus de zaterdag en zondag) zal het wss wel superdruk zijn, mogelijk dat donderdag de beste keus is om naar het NHM te gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Het is dan schoolvakantie dus denk dat de donderdag ook druk is ;)

Pagina: 1 2 Laatste