Ja. Het is een bus. Een ding met wielen, stoelen en baggageruimte onderin dat (hopelijk) rond de opgegeven tijden rijdt van A (Stansted) naar B (Victoria of Liverpool St.). Hoeveel meer 'ervaring' wil je?

Echter komen we vrij laat aan, dus zullen dan gelijk naar het hotel gaan, iemand een voordelige manier om vanaf Londen Stansted naar een hotel te gaan? Misschien dat we iets zoeken in het centrum zodat we gebruik kunnen maken van dit vervoer (6 pond).
Hoeveel zouden we voor 2 personen ongeveer kwijt zijn van het vliegveld Stansted naar het centrum (of hotel). Mochten we dan een hotel zoeken buiten de stad, omdat dat goedkoper is, kunnen we kijken naar de bijkomende kosten van het OV om bij het hotel te komen.
Volgens mij heb je nog steeds niet begrepen hoe ongelofelijk groot London is. Zelfs in A'dam is er al een dik halfuur verschil tussen met bus aankomen op Sloterdijk vs met bus aankomen op Duivendrecht. En London is zoals gezegd letterlijk 20 keer zo groot als A'dam.
"Het centrum" is een gebied ter formaat van groot-Amsterdam of groot-Rijnmond. London heeft daarbinnen drie of misschien wel vier gebieden waar je veel hotels e.d. hebt, maar elk van die gebieden is al zo groot als heel A'dam binnen de ring. Ter vergelijking: Victoria en Liverpool St (de twee eindpunten van de Terravision bussen) zitten beide behoorlijk centraal, maar reistijd tussen de twee gaat richting halfuur met Tube en uur met bus. Zeker als je gaat kijken naar goedkoop onderdak zit je waarschijnlijk verder weg uit het centrum.
Het heeft dus geen enkele zin om over 'het centrum' te spreken zonder te weten waar je hotel zit. En omgekeerd, let op waar je je onderdak zit voor je klakkeloos boekt. Als je een uur enkele reis bezig bent van/naar hotel te komen (en een duurdere travelcard moet nemen om er te komen), gaat de lol er snel vanaf
Verder mbt onderdak:
De prijs/kwaliteitverhouding van hotels in London is notoir slecht, waarbij het overgrote deel van enigszins betaalbare hotels zowel verouderd als vies te noemen is. Tophotels zijn legendarisch, maar voor prijzen waar je als student echt niet gaat kunnen. Om je een voorbeeld te geven, collega van me is laatst naar een 4-sterrenhotel geweest waar betimmering rond bad rot was, de leiding uit de muur kwam zetten als je de douche probeerde te pakken. Oh, en overal brandvlekken in vloerbedekking die dateerde uit tijd dat je nog mocht roken op kamer

. Dat is eerder regel dan uitzondering.
Wat ik daarom met klem zou aanraden is om niet naar hotels te kijken maar naar hostels. Die zijn vaak kariger maar in de regel wel schoon en efficient. Je kunt in bijna alle hostels tweepersoonskamers krijgen. Ik kan zelf de 'private twin' voor GBP 52/nacht aanraden bij The Generator, in Bloomsbury (vlakbij British Museum en Euston/Kings Cross/Paddington stations).
In dat geval kun je de bus van Stansted pakken naar Victoria, vanaf daar ben je met de tube in tien minuten via Victoria Line naar Euston, op 10 min lopen van The Generator, of met overstap op Green Park via Victoria en Picadilly Lines naar Russel Square, op minder dan 5 min lopen.
En mbt verdere tips:
Geef eens wat duidelijker aan wat jullie leuk vinden. London is een wereldstad, volgens sommigen de #1 wereldstad. Er is ongelofelijk veel voor letterlijk elke voorkeur, maar het is zoveel dat je ergens moet beginnen. Hier op GoT zijn er genoeg mensen die de stad prima kennen (m'n vader heeft er meerdere jaren gewoond, ik heb er meerdere zomers doorgebracht, om maar eens iets te noemen), maar als je niet aangeeft wat jullie leuk vinden gaan we alleen vertellen wat wij leuk vinden

Kijk op TFL naar de travelcard zones. Heathrow zit in zone 6, centrum is zone 1+2. Reken zelf meerprijs uit.
Ik zou graag willen weten wat we kwijt zijn om van Stansted airport naar Heathrow te reizen (op de dag van aankomst, onegeveer 22:30 uur, lokale tijd), en dan weer terug op de dag van vertrek (van Heathrow naar Stansted), dan moeten we rond 07:30 uur lokale tijd op het vliegveld zijn.
De bussen worden door National Express gerund. Kijk dus op
www.nationalexpress.com.
Hou er rekening mee dat die vliegvelden ongeveer even ver uit elkaar liggen als Eindhoven vs Schiphol, en dat 7u30 lokale tijd middenin de spits is, met gevolg dat je de officiele reistijd (tussen 1u20 min en 1u40 min) met een enorme schep zout moet nemen

Oh, en reken op GBP 27 pp enkele reis.
Een ho(s)tel bij Heathrow is met jullie vluchten waanzin, zowel qua kosten als qua tijd.
Dat zijn dus de twee "reisdagen", de andere 2 dagen zou ik graag willen weten wat we kwijt zijn om van Heathrow naar het centrum te reizen (en eventueel daar onbeperkt reizen?)
Zoals gezegd, kijk op TFL naar de travelcard zones. Heathrow zit in zone 6, centrum is zone 1+2. Reken zelf meerprijs uit.
Ik vind sowieso het reizen daar vrij prijzig, zijn er nog tips om (een deel) te voet te doen, zodat we bijvoorbeeld een dag onbeperkt kunnen reizen en de dingen kunnen bezoeken die verder uit elkaar liggen, en de andere dag kunnen shoppen en dingen bezoeken die te voet goed te doen zijn?
Ja: neem een ho(s)tel in het gebied waar je wilt zijn. Maar aangezien je ons nog niet vertelt wat jullie willen doen kunnen we je daar niet specifiek in adviseren.
Verder is OV in London goedkoper dan NL per km, maar wederom, je verkijkt je op de afstanden.