• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ga over een tijd (januari) naar Londen. voor 8 euro via Ryanair een retour voor 2 personen gekocht!

Ik ga met mijn vriendin (beide nog studerend lees: weinig budget). We vliegen naar Londen Stansted, en we moeten nog een hotel boeken. We gaan geen auto huren maar willen daar alles met het OV doen.

Zijn er hier mensen met tips om goedkoop met het OV te reizen? (we komen vrijdag avond laat aan, en gaan terug naar huis op maandag ochtend) dus ook van en naar het vliegveld in Stansted.

Zijn er mensen met tips voor een goedkoop hotel (bereikbaar met het OV)?

Zijn er nog tips voor uitstapjes (buiten de clichés zoals de Big Ben etc.) en tips qua restaurants, ontbijt en dat soort dingen?

Alles met het oog op het budget uiteraard :9

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• miicker
  • Niet online
Nivida_intel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:56:
London, dan heb je meteen een dure stad uitgezocht.
Maar in ieder geval: Gebruik een London travelcard. TIjdens vakantie hebben wij deze ook gebruikt.
Ik zou deze website gebruiken voor hotels/
Bedankt voor de tips! zijn er nog anderen met tips?

• miicker
  • Niet online
Iedereen al bedankt voor de tips! We gaan er zeker iets mee doen, meer tips (vooral goedkoop OV) zijn altijd welkom!

Iemand hier ervaring mee:
http://www.terravision.eu...96P44of4rV4jWzBoCHLvw_wcB

Daarmee lijk je dus voor 6 pond van het vliegveld naar de stad te kunnen. Echter komen we vrij laat aan, dus zullen dan gelijk naar het hotel gaan, iemand een voordelige manier om vanaf Londen Stansted naar een hotel te gaan? Misschien dat we iets zoeken in het centrum zodat we gebruik kunnen maken van dit vervoer (6 pond).
Hoeveel zouden we voor 2 personen ongeveer kwijt zijn van het vliegveld Stansted naar het centrum (of hotel). Mochten we dan een hotel zoeken buiten de stad, omdat dat goedkoper is, kunnen we kijken naar de bijkomende kosten van het OV om bij het hotel te komen.

• miicker
  • Niet online
@TokkieB
Bedankt voor je uitgebreide verhaal! Voor we gaan zullen we zeker alles even op een rijtje zetten zodat we weten wat we willen doen in de 2 volle dagen die we er zijn!

• miicker
  • Niet online
We hebben een hotel op het oog vlak bij het vliegveld Heathrow, maar ik kan niet echt vinden wat we nu kwijt zouden zijn om dus te reizen van Heathrow naar het centrum?

Ik zou graag willen weten wat we kwijt zijn om van Stansted airport naar Heathrow te reizen (op de dag van aankomst, onegeveer 22:30 uur, lokale tijd), en dan weer terug op de dag van vertrek (van Heathrow naar Stansted), dan moeten we rond 07:30 uur lokale tijd op het vliegveld zijn.

Dat zijn dus de twee "reisdagen", de andere 2 dagen zou ik graag willen weten wat we kwijt zijn om van Heathrow naar het centrum te reizen (en eventueel daar onbeperkt reizen?)

Ik vind sowieso het reizen daar vrij prijzig, zijn er nog tips om (een deel) te voet te doen, zodat we bijvoorbeeld een dag onbeperkt kunnen reizen en de dingen kunnen bezoeken die verder uit elkaar liggen, en de andere dag kunnen shoppen en dingen bezoeken die te voet goed te doen zijn?

• miicker
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de antwoorden!
We hebben uiteindelijke dit hotel geboekt.

We zijn in totaal €204,- kwijt voor 3 nachten, maar wel een goede locatie. De bus van Stansted naar Liverpool street kost 6 pond per persoon, en ook van Liverpool Street naar Stansted kost 6 pond per persoon en sluit ook mooi aan op onze vluchten. Als er een goedkoper alternatief is horen we het natuurlijk graag!

Ik las dat een enkeltje met de metro £2.90 kost en het maximum per dag dat je kwijt kan zijn £6.40 is (binnen zone 1 en 2). Het hotel ligt in zone 1, we zijn dus van plan alles met de metro te gaan doen, en gaan uit van 2 dagen £6.40 per persoon kwijt te zijn. Dus £25,60 totaal aan OV kosten ongeveer. Iemand een tip waar zo'n OV chipkaart te kopen/krijgen, iemand anders zei hier dat die gratis is, maar daar hebben we niet veel meer informatie over kunnen vinden.

• miicker
  • Niet online
ThomasXIV schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:30:
Op de grotere stations kun je gewoon zo'n kaart kopen. Neem aan dat het om een oyster visitor kaart gaat?

Je kunt 'm ook van te voren online aanschaffen, lees dat je op het stansted treinstation ook zo'n kaart kunt kopen.

Alle info staat hier;

https://tfl.gov.uk/travel...ondon/visitor-oyster-card
Thanks voor de link, beetje vervelend want we hebben eigenlijk 2 kaarten nodig waar (£6.40 x 2) £12.80 op staat, daar kun je alleen kiezen voor een kaar waar £15.00 op staat en daar betaal je dan £18.00 voor.
Is er geen goedkopere manier, zodat we niet £2.20 weggooien per persoon?

Trouwens nog een vraag, ik gaf aan met de bus van Stansted naar Liverpool Street te gaan, maar zijn die kaartjes ook op het vliegveld te kopen, voor het geval dat onze vlucht vertraging heeft, zodat we geen £12.00 kwijt zijn?

• miicker
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden! Handig om te weten!
Is het maximum bedrag van £6.40 van toepassing op alleen de metro, of in combinatie met de bus?
Dus als we de bus nemen, komt er dan wel nog £1.50 bij de £6.40 (mochten we al aan het maximum zitten)?

• miicker
  • Niet online
We zijn sinds gister terug van Londen en hebben het (mede door alle leuke en goede tips hier) echt geweldig gehad!

We hebben veel gezien, zijn veel winkels binnen geweest en hebben van alles gedaan, dus dit is misschien ook handig als tip voor mensen die (voor het eerst) een weekendje naar Londen gaat. Dingen die je zeker moet bekijken/bezoeken of doen:
- Big Ben
- Tower Bridge
- Tower of London (we zijn hier niet binnen geweest)
- London Eye
- Piccadilly Circus
- Sky Garden (gratis mooi uitzicht!: https://skygardentickets.com/skygardenpublic_ui/events/ )
- Harrods
- Hyde Park

Verder vonden we het erg leuk om gebruik te maken van de bussen. Voor 5 pond koop je ene Oyster card (als je langer dan 48 uur blijft kun je de 5 pond weer terug krijgen als je vertrekt), hiermee reis je binnen zone 1 en 2 voor een maximum bedrag van 6,50 pond per dag! We hebben dus veel gebruikt gemaakt van bussen, of als we haast hadden de Metro. Bij de bussen is het erg leuk om bovenin bij het raam te zitten, daar hadden we heel vaak geluk mee dat daar plek was, of na een paar haltes plek vrij kwam.

Qua ontbijt kun je op veel plekken wat halen. Bij een supermarkt is het waarschijnlijk ook goedkoop, maar bij "Boots" (een soort kruidvat) kon je voor 3,79 pond gebruik maken van een meal-deal, wat inhield dat je een broodje/sandwich kon kiezen, een "snack" kon kiezen (bakje fruit, chocolade reep, zakje chips etc) en een flesje drinken kreeg.

De Sky Garden is zoals gezegd echt een aanrader! Wat een prachtige plek is dat zeg. Een hele mooie bijzondere toren (van buiten), maar ook prachtig van binnen. Je moet eerst door een strenge security, en je moet tickets voor een bepaald moment gereserveerd hebben. Echter zagen we wel dat mensen zonder tickets binnen werden gelaten, of ter plekke konden boeken, maar let wel op: vol=vol.
Met een lift ga je naar de 35ste verdieping, waar een hele mooie bar is en live muziek werd gemaakt. Daar kun je het balkon op waar je een schitterend uitzicht hebt. Op verschillende plekken staan verrekijkers die gratis te gebruiken zijn. Echt geweldig was dat!

Sky Garden van buitenaf gezien:

Van vinnen:

We zijn ook nog naar Borough Market geweest, helaas was die op zondag dicht, maar het leek ons leuk als het open geweest was :P Verder zal ik vast wel het een en ander vergeten zijn qua dingen die we gedaan hebben.

Nog een laatste tip: gebruik geen Terravision als transfer van/naar het vliegveld (Stansted). Wij hebben dus tickets gekocht, toen we aankwamen bleek echter dat ze niet meer reden van en naar Stansted Airport, maar ze blijven wel tickets verkopen! Pure oplichterij dus. Ik heb met PayPal betaald, dus kan hopelijk het geld nog terugkrijgen. We hebben nu gebruik gemaakt van de bussen van National Express (8 pond per persoon, enkele reis), maar doordat we al kaartjes hadden voor Terravision zijn we dus in totaal voor luchthaven transfer 46 pond (ongeveer 60 euro) kwijt geweest voor luchthaven transfer.

We waren er trouwens te kort om een refund te kunnen krijgen voor de Oyster Cards. Per kaart staat er nog 1 pond op, en kan eenvoudig opgewaardeerd worden. Als er mensen zijn die binnenkort naar Londen gaan en interesse hebben in het overnemen van de 2 kaarten dan kan dat via PM. Kaarten kosten daar dus 5 pond in aanschaf en je kunt er dus ook nog 5 pond voor terugkrijgen als je terug gaat. De kaarten vervallen als het goed is nooit.

Hoteltip: Wij hadden het Tune Hotel aan de Liverpool Street, ongeveer 5 minuten lopen naar het bus/metro/trein station Liverpool Street, en vanuit daar een top verbinding naar alle locaties! Het hotel was niet bijzonder, kleine kamer (niet eens een raam), maar goed we waren er dan ook alleen om te slapen. Top WiFi bereik (zo goed had ik het nog nooit meegemaakt) en een prima service. Let wel: als je niet via Expedia boekt moet je voor handdoeken en allerlei andere dingen extra betalen, als je via Expedia boekt hoeft dat niet!

Edit: Hotel info toegevoegd.

[Voor 7% gewijzigd door miicker op 27-01-2016 12:05]

• miicker
  • Niet online
paul999999 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Je kan ook met een pinpas met NFC direct gebruik maken van de bussen/metro, dit werkt hetzelfde als een Oyster card, je hoeft alleen geen 5 pond te betalen voor de kaart zelf.
Ja dat zag ik dus inderdaad toen we die kaarten al gekocht hadden, wist niet zeker of dat zo was, toen baalde ik, maar nu kan ik de 2 kaarten voor €12,50 verkopen aan iemand, dus weinig "verlies" gemaakt :)

• miicker
  • Niet online
Leuk om te zien dat ook andere gebruik maken van het topic! Ik vond trouwens het langere reizen geen enkel probleem. Tijdens een trip als Londen vind ik dat je niet teveel haast moet hebben. Ik sla liever iets over en bewaar het voor een volgend bezoek dan dat ik de dingen die ik bezoek maar half zie omdat ik nog veel meer wil zien, maar dat is natuurlijk mijn mening :P

• miicker
  • Niet online
Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die gebruik maken van dit topic! Hopelijk kan iemand je verder helpen met je vraag, ik zou niet weten hoe het zit met kerst namelijk :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee