• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
We zijn sinds gister terug van Londen en hebben het (mede door alle leuke en goede tips hier) echt geweldig gehad!

We hebben veel gezien, zijn veel winkels binnen geweest en hebben van alles gedaan, dus dit is misschien ook handig als tip voor mensen die (voor het eerst) een weekendje naar Londen gaat. Dingen die je zeker moet bekijken/bezoeken of doen:
- Big Ben
- Tower Bridge
- Tower of London (we zijn hier niet binnen geweest)
- London Eye
- Piccadilly Circus
- Sky Garden (gratis mooi uitzicht!: https://skygardentickets.com/skygardenpublic_ui/events/ )
- Harrods
- Hyde Park

Verder vonden we het erg leuk om gebruik te maken van de bussen. Voor 5 pond koop je ene Oyster card (als je langer dan 48 uur blijft kun je de 5 pond weer terug krijgen als je vertrekt), hiermee reis je binnen zone 1 en 2 voor een maximum bedrag van 6,50 pond per dag! We hebben dus veel gebruikt gemaakt van bussen, of als we haast hadden de Metro. Bij de bussen is het erg leuk om bovenin bij het raam te zitten, daar hadden we heel vaak geluk mee dat daar plek was, of na een paar haltes plek vrij kwam.

Qua ontbijt kun je op veel plekken wat halen. Bij een supermarkt is het waarschijnlijk ook goedkoop, maar bij "Boots" (een soort kruidvat) kon je voor 3,79 pond gebruik maken van een meal-deal, wat inhield dat je een broodje/sandwich kon kiezen, een "snack" kon kiezen (bakje fruit, chocolade reep, zakje chips etc) en een flesje drinken kreeg.

De Sky Garden is zoals gezegd echt een aanrader! Wat een prachtige plek is dat zeg. Een hele mooie bijzondere toren (van buiten), maar ook prachtig van binnen. Je moet eerst door een strenge security, en je moet tickets voor een bepaald moment gereserveerd hebben. Echter zagen we wel dat mensen zonder tickets binnen werden gelaten, of ter plekke konden boeken, maar let wel op: vol=vol.
Met een lift ga je naar de 35ste verdieping, waar een hele mooie bar is en live muziek werd gemaakt. Daar kun je het balkon op waar je een schitterend uitzicht hebt. Op verschillende plekken staan verrekijkers die gratis te gebruiken zijn. Echt geweldig was dat!

Sky Garden van buitenaf gezien:

Van vinnen:

We zijn ook nog naar Borough Market geweest, helaas was die op zondag dicht, maar het leek ons leuk als het open geweest was :P Verder zal ik vast wel het een en ander vergeten zijn qua dingen die we gedaan hebben.

Nog een laatste tip: gebruik geen Terravision als transfer van/naar het vliegveld (Stansted). Wij hebben dus tickets gekocht, toen we aankwamen bleek echter dat ze niet meer reden van en naar Stansted Airport, maar ze blijven wel tickets verkopen! Pure oplichterij dus. Ik heb met PayPal betaald, dus kan hopelijk het geld nog terugkrijgen. We hebben nu gebruik gemaakt van de bussen van National Express (8 pond per persoon, enkele reis), maar doordat we al kaartjes hadden voor Terravision zijn we dus in totaal voor luchthaven transfer 46 pond (ongeveer 60 euro) kwijt geweest voor luchthaven transfer.

We waren er trouwens te kort om een refund te kunnen krijgen voor de Oyster Cards. Per kaart staat er nog 1 pond op, en kan eenvoudig opgewaardeerd worden. Als er mensen zijn die binnenkort naar Londen gaan en interesse hebben in het overnemen van de 2 kaarten dan kan dat via PM. Kaarten kosten daar dus 5 pond in aanschaf en je kunt er dus ook nog 5 pond voor terugkrijgen als je terug gaat. De kaarten vervallen als het goed is nooit.

Hoteltip: Wij hadden het Tune Hotel aan de Liverpool Street, ongeveer 5 minuten lopen naar het bus/metro/trein station Liverpool Street, en vanuit daar een top verbinding naar alle locaties! Het hotel was niet bijzonder, kleine kamer (niet eens een raam), maar goed we waren er dan ook alleen om te slapen. Top WiFi bereik (zo goed had ik het nog nooit meegemaakt) en een prima service. Let wel: als je niet via Expedia boekt moet je voor handdoeken en allerlei andere dingen extra betalen, als je via Expedia boekt hoeft dat niet!

Edit: Hotel info toegevoegd.

[Voor 7% gewijzigd door miicker op 27-01-2016 12:05]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-09 19:34

Deathchant

Don't intend. Do!

Erg leuk om te zien wanneer iemand even terugkomt om te vertellen wat hij/zij met de tips heeft gedaan. Goed dat je het zo naar je zin gehad hebt!

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:49

-tom-562

Oliesjeik

En inmiddels weer aangekomen in Nederland! Wat een toffe en immens grote stad! We hebben eigenlijk alleen de toeristische dingen gedaan, omdat we gewoon te weinig tijd hadden.
Het OV is echt een verademing t.o.v. Nederland, alleen hadden ze op donderdag een staking op de Piccadilly line, dus moesten we met de Heathrow Express richting centrum London (Paddington) om daar over te stappen.
Ik heb met m'n vriendin een London pass gekocht, een soort van tegoedkaart waarmee je entree hebt op de grote bezienswaardigheden. Uiteindelijk hebben we de volgende (betaalde) dingen bezocht; Westminster Abbey, Tower of London, Tower Bridge (exhibition), HMS Belfast, hop on/hop off bus. Verder Buckingham Palace (incl. changing the guards), Covent Garden, veel parken en heel veel gewandeld/geshopt.
Het hotel beviel ons ook goed, Clayton Hotel Chiswick. Niet duur, érg netjes en met de district line sta je binnen een half uur in centraal London (opstappen op Gunnersbury).
Overigens hebben we maar 2x de bus gepakt 'tussendoor', want ja, je ziet wel meer, maar het duurt ook veel langer dan met de metro :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-09 12:00
Bedankt voor alle informatie hier. Ik ga dit topic maar ff uitprinten en meenemen.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:49

-tom-562

Oliesjeik

Zo, ik ben weer terug van een weekendje in London :P We hadden een hotel in the City, op loopafstand van 3 metrohaltes, Moorgate, Bank en Liverpool Street, perfect dus.
De wijk Shoreditch is binnen 10 minuten te bereiken, wat erg fijn was. Leuke (opkomende) wijk met veel leuke eettentjes. We zijn een avond bij 'The Blues Kitchen' geweest, reserveren is wel echt nodig. Hippe tent waar je lekker kunt eten (alleen niet erg goedkoop) onder het genot van goede muziek, echt een aanrader.
Verder ook lekker gegeten bij de eettentjes in Camden Town, wat ook nog eens (relatief gezien :P) goedkoop is. Moet wel zeggen dat ik het erg echt tering druk vond en er ook een hele hoop 'generieke' toeristenwinkeltjes waren, met goedkope meuk en China troep (en ook veel nutella/crepes tentjes :X). Ook 2 poffertjeskraampjes gezien, goede handel volgens mij, 10 poffertjes voor 2 pond 8)7 (en ze waren niet aan te slepen zo te zien).

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:12
Wordt dit topic nog bezocht? Ik heb de vorige keer dat we in Londen waren zeker wel wat gehad aan de tips hier. En in september gaan we weer voor twee nachtjes. :)

Wat me bij het boeken overigens opvalt: de prijsverschillen tussen de hotels bij Liverpool street station/Shoreditch aan de ene kant en die rondom Kings Cross aan de andere kant. Het scheelt tientallen euro's per nacht dus daar zijn we nog even niet uit: bekeken vanuit de vlucht (Southend waarschijnlijk) is een hotel bij Liverpool street station namelijk wel erg handig.

Heeft één van jullie de Electric bioscoop in Notting Hill wel eens bezocht? Mijn vriendin en ik zijn grote filmliefhebbers en dat lijkt ons erg leuk, wellicht gecombineerd met een etentje in de buurt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee