Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LoRaWAN

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:45
CT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:07:
[...]

Nu ben ik door mijn hobbymatige obsessie aardig bekend in de wereld van de arduinos. rpi's en alle sensors + serial protocollen etc.etc.

En van de week bedacht ik mij terwijl ik in m'n (wifi, stroom loze) moestuin stond te klooien "Hey kan ik niet gewoon 1 van mijn arduino's met bijv. vochtsensor hier in de grond rammen en een TTN-shield erop, dat zou handig zijn"

Nu zijn we een week verder en mijn hoofd is ontploft :'( LoRa(WaN) is toch wel een erg flinke rabbit-hole en ik moet zeggen, nuchter bekeken, onder de streep, ben je eigenlijk voordeliger uit om een zonnepaneel pakket te kopen en een simpele simonly data sim te halen icm een microcontroller pakket.. en je houdt nog geld over en je mogelijkheden zijn een stuk eenvoudiger.

Er zijn overigens zat use-cases waarbij LoRa een handige oplossing is , maar bijna al deze cases hebben te maken met een uitrol van gigantische hoeveelheid sensors over een enorme oppervlakte. Maw. Industrieel.

Dus ik snap (nu) wel waarom dit topic vrij stil is :P
Goede post. Met deze gemengde gevoelens denk ik er ook over. Het is zo dat ik hobbymatig bezig ben wat te "piraten" rond de 868 frequenties, beter bekend als de "35 cm band". Dat speelt zich tegenwoordig af tussen 870-875. Draaibare richtantenne's van 4 meter lang enzo... Ik zie al de datasignalen op de SDRPlay ontvanger en gevoelsmatig kan ik wel wat met deze spulletjes alleen weet ik nog niet wat qua nuttig of leuk... :) Lijkt me i.i.g. aardig om dit soort datasignalen over zo groot mogelijke afstand te verplaatsen. De oude Radiometrix modules lijken me daarvoor geschikt. Hoeft niet perse via internet.

Al met al: leuke mogelijkheden waardoor men getriggerd kan worden maar ook onduidelijk wat je er precies mee moet qua serieuze bezigheden.

Bart2005 wijzigde deze reactie 29-11-2018 08:40 (7%)

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Bart2005 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:32:
[...]

Goede post. Met deze gemengde gevoelens denk ik er ook over. Het is zo dat ik hobbymatig bezig ben wat te "piraten" rond de 868 frequenties, beter bekend als de "35 cm band".[...] en gevoelsmatig kan ik wel wat met deze spulletjes alleen weet ik nog niet wat qua nuttig of leuk... :)
Dat 'piraten' gevoel kreeg ik ook een beetje bij het geheel.
'k Zag mij zelf ook al 'gevoelsmatig' een mooie antenne op m'n dak plaatsen en 'meedoen' met de wed-race van de beste ontvanger/zender. Maar ik kon mezelf net op tijd wakker schudden en focussen op wat het eigenlijke doel was van mijn onderzoek. :P

Uiteindelijk heb ik nu wel voor nog geen 14euro een LoRa-Arduidno gekocht uit china. In principe is een GSM-shield net zo duur, en is de interactie makkelijker via SMS maar omdat er TTN-dekking is, het stroom-verbruik wat lager ligt en het vrij 'onderhoudloos' is (geen betaalde simkaart) ga ik het toch 1x proberen om 'nuttig' in te zetten.

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:10

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Sinds een maand of wat ben ik ook bezig met LoRa.
Ik heb een paar TTGO ESP32 Lora nodes en een TTGO T-Beam node. Van een van de eerste heb ik een simpele temperatuursensor gemaakt voor in mijn camperbus op basis van een Dallas 18b20 sensor.

Van de T-Beam ben ik een GPS tracker aan het maaken, ook voor in de camper. Niet zo zeer (nog) als diefstal preventie, maar gewoon voor de fun of it :)

Het enige probleem is dat er bij mij thuis niet zo'n goede TTN dekking is. Dus het dev'en en debuggen is af en toe lastig. Ik heb al eens zitten kijken of ik van een van de esp32's een single channel TTN gateway kan maken voor. Ik had via het TTN forum op Github wel een project gevonden waarmee je een single channel gw kon maken met zo'n ding, ik snap alleen nog niet hoe ik die aan TTN kan koppelen :?

We've got that ring of confidence | Tent te koop!

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:10
Yukkie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:01:
Ik heb een paar TTGO ESP32 Lora nodes en een TTGO T-Beam node. Van een van de eerste heb ik een simpele temperatuursensor gemaakt voor in mijn camperbus op basis van een Dallas 18b20 sensor.

Van de T-Beam ben ik een GPS tracker aan het maaken, ook voor in de camper. Niet zo zeer (nog) als diefstal preventie, maar gewoon voor de fun of it :)

Het enige probleem is dat er bij mij thuis niet zo'n goede TTN dekking is. Dus het dev'en en debuggen is af en toe lastig. Ik heb al eens zitten kijken of ik van een van de esp32's een single channel TTN gateway kan maken voor. Ik had via het TTN forum op Github wel een project gevonden waarmee je een single channel gw kon maken met zo'n ding, ik snap alleen nog niet hoe ik die aan TTN kan koppelen :?
Je hebt een oude versie gepakt. Je hebt deze nodig:

https://github.com/things4u/ESP-1ch-Gateway-v5.0

Je flasht die sketch op je TTN gateway en koppelt die middels deze pagina aan TTN.

https://console.thethingsnetwork.org/gateways

Het kan zijn dat je nog een aantal parameters dient aan te passen in de sketch zoals je api code etc.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Yukkie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:01:

Als je echt met LoRaWAN aan de slag wil kan ik alleen een 'echte' GW aanraden. Met 200 Euro heb je zo'n ding en hoef niet te prutsen met zo'n niet compatible ding. Tevens help je daar de community mee en is er meer dekking voor de rest van de potentieele TTN gebruikers.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Lennyz Ah top! Daar had ik helemaal overheen gelezen, dat die versie nu ook voor de esp32 geschikt is. Vreemd genoeg moest ik wel een aanpassing doen aan de code, mijn netwerk geeft blijkbaar niet standaard (of niet snel genoeg?) een DNS door aan de ESP32, dus hij crashte steeds als hij het IP adres van de NTP server op probeerde te zoeken. Ik heb hem maar een fixed IP gegeven. Het aanmelden bij TTN is nu ook gelukt.

@kdeboois Ja, misschien komt die er ook nog wel, maar voorlopig vind ik het nogal een dure grap. Mijn knutsel budget is niet zo groot helaas.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Vraagje over The Things Network:
Als ik mijn GPS tracker gebruik, moet ik eerst de frame counter in het console resetten, anders komen er geen berichten door. voor mijn temperatuursensor hoeft dat niet. De Lora code is hetzelfde, die heb ik letterlijk gekopieerd. Beide sensoren sturen hooguit 1x per 3 minuten een package, die timeout is ook gelijk voor beide projectjes. Elke sensor heeft z'n eigen applicatie en device natuurlijk in TTN.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en hoe ik dat kan oplossen? Ik kwam er gisteravond pas achter dat ik de counter niet had gereset gisterochtend, dus van mijn roadtrip van gister is niets gelogd jammer genoeg ;(

Edit: soms helpt het om gewoon even je vraag op te schrijven om dan zelf tot een oplossing te kunnen komen:
BIj de device settings staat de optie om Frame counter checks aan of uit te zetten. Bij de temperatuur sensor stond dat uit, bij mijn GPS tracker stond het aan. nu ook bij mijn GPS tracker uitgezet. Straks eens kijken of dat het probleem opgelost heeft.
Rest mijn nu wel de vraag: bij die optie staat dat het uitzetten van die optie de security minder veilig is. Maar hoe werkt dit dan? Waarom werkt het verzenden van data bij mij niet als de optie aan staat en wel als die optie uit staat?

Edit2: thanks @Yucon Ik zag hem ook net staan :)

Yukkie wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:23 (35%)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:26

Yucon

*broem*

Yukkie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:11:
Vraagje over The Things Network:
Als ik mijn GPS tracker gebruik, moet ik eerst de frame counter in het console resetten, anders komen er geen berichten door. voor mijn temperatuursensor hoeft dat niet. De Lora code is hetzelfde, die heb ik letterlijk gekopieerd. Beide sensoren sturen hooguit 1x per 3 minuten een package, die timeout is ook gelijk voor beide projectjes. Elke sensor heeft z'n eigen applicatie en device natuurlijk in TTN.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en hoe ik dat kan oplossen? Ik kwam er gisteravond pas achter dat ik de counter niet had gereset gisterochtend, dus van mijn roadtrip van gister is niets gelogd jammer genoeg ;(
Ik kom even niet op de precieze benaming, maar in de device console zit op device niveau een schuifje dat bepaald of er wel of niet naar de oplopende framecounter gekeken moet worden.

edit: het zit onder device > settings > frame counter checks

Yucon wijzigde deze reactie 19-12-2018 14:22 (3%)

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Kleine aanvulling: ik vond vanmiddag nog dit topic op een ander forum: http://forum.sodaq.com/t/...-reset-in-ttn-console/632

Dat beantwoordde wel grotendeels mijn laatste vraag over waarom het veiliger is en hoe die framecounter werkt enzo.

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:10
Yukkie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:50:
Kleine aanvulling: ik vond vanmiddag nog dit topic op een ander forum: http://forum.sodaq.com/t/...-reset-in-ttn-console/632

Dat beantwoordde wel grotendeels mijn laatste vraag over waarom het veiliger is en hoe die framecounter werkt enzo.
Dat komt waarschijnlijk omdat je ABP gebruikt. Geadviseerd wordt om OTAA te gebruiken. De eerste keer aanmelden via OTAA duurt langer dan via ABP, maar bij mij waren de ontvangen berichten veel constanter met OTAA.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Lennyz Dat advies begrijp ik ook uit dat verhaal in mijn link ja. Ik heb OTAA ook wel geprobeerd in het begin (vandaar dat die frame counter check aan stond denk ik), maar na 2 uur wachten tot de sensor zich aangemeld heeft, heb ik het maar opgegeven. Vandaar dat ik ABP ben gaan gebruiken, toen was de verbinding er binnen een paar minuten.

• Toulon7559
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-02 23:10
Mijn eerste schreden op het LoRa-pad gezet met een Marvin IoT-Ontwikkelboard.
Meegeleverde tijdelijke verbinding gemaakt via het KPN LoRa Developer Portal.
Een SHT31 T/H-Sensor aan de Marvin levert me nu een periodieke uitlezing van temperatuur & vocht naar een grafiek en tabel op het Mendix Dashboard dat aan de Endpoint-URL zit.

Dat werkt.
Nu de vervolg-stap:
hoe krijg ik als download de JSON-file te pakken die beschikbaar zou moeten zijn?

Iemand info daarover, hoe dat stapsgewijs te bereiken, met aanduiding welke instelinfo waar(voor) nodig is?

Toulon7559 wijzigde deze reactie 28-01-2019 14:10 (10%)
Reden: tekst aangepast

• kdeboois
Toulon7559 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:07:
Mijn eerste schreden op het LoRa-pad gezet met een Marvin IoT-Ontwikkelboard.
Meegeleverde tijdelijke verbinding gemaakt via het KPN Lora Developer Portal.
Een SHT31 T/H-Sensor aan de Marvin levert me nu een periodieke uitlezing van temperatuur & vocht naar een grafiek en tabel op het Mendix Dashboard dat aan de Endpoint-URL zit.

Dat werkt.
Nu de vervolg-stap:
hoe krijg ik als download de JSON-file te pakken die beschikbaar zou moeten zijn?

Iemand info daarover, hoe dat stapsgewijs te bereiken, met aanduiding welke instelinfo waar(voor) nodig is?
Ik heb geen ervaring met de KPN portals, maar ik zou eerst eens met TTN beginnen. Vanuit die portal kan je alle kanten op.

• Yucon

Yucon

*broem*

Lennyz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:45:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je ABP gebruikt. Geadviseerd wordt om OTAA te gebruiken. De eerste keer aanmelden via OTAA duurt langer dan via ABP, maar bij mij waren de ontvangen berichten veel constanter met OTAA.
Persoonlijk vind ik het verhaal over verschil in veiligheid nogal theoretisch. Wat is nu de concrete reden dat OTAA veiliger zou zijn? Ik heb begrepen dat het ermee te maken heeft dat er bij OTAA 1 sleutel minder op het device aanwezig is.. maar wat daar nu echt het grote voordeel van is begrijp ik niet goed.

• Toulon7559
@kdeboois

Als alles binnen de functieketen (van LoRa-device t/m PC) nog nieuw en een vraagteken is, dan is het experiment omvangrijk, met misschien een lange learning-curve
Met KPN als provider is tenminste het traject tussen het device en het Endpoint-URL in orde:
1 zorg en vraagteken minder.
Met de KPN-faciliteiten bij het Marvin_Ontwikkelboard kun je met KPN_Developer_Portal + Mendix Dashboard werken.
Als ik in de ForwardRules van het Mendix Dashboard de Endpoint_URL op een Requestbin-account instel, dan zie ik daar in de respons-rapportage een JSON-string tevoorschijn komen.
Zal Requestbin ook niet zelf verzinnen, en de 'simpele' vraag is dan (zoals gesteld in mijn vorige bericht):
hoe krijg ik die 'al beschikbare' JSON-file te pakken?
Bij Requestbin wordt dat niet duidelijk, en bovendien is bij Requestbin de geldigheid van een account maar 48 uur, dus daarmee kom ik toch al niet verder dan experimenteren en iets leren over 1 LoRa-structuur.

Zou natuurlijk zeer aangenaam zijn als iemand 'aanwijzingen-voor-dummies' kan geven hoe ik Marvin aan een TTN-account koppel, want (je hebt gelijk) daarna is allerlei info beschikbaar voor toepassingen.
Ben nu zelf met mij bekende TTN-account-info aan het experimenteren met de sketch-instellingen,
Het werkt blijkbaar (want geen foutmeldingen voor de sketch), maar in de TTN-Console zie ik niets tevoorschijn komen, dus ergens mis ik nog iets ........

Toulon7559 wijzigde deze reactie 28-01-2019 14:29 (35%)

• kdeboois
Toulon7559 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:08:
@kdeboois

Toepassing van TTN zeker van plan, maar voor het Marvin_Ontwikkelboard krijg je wel aanwijzingen hoe je met KPN_Developer_Portal + Mendix Dashboard kunt werken, niet voor eenTTN-aansluiting.
Als ik in de ForwardRules van het Dashboard de Endpoint_URL op een Requestbin-account instel, dan zie ik daar in de respons-rapportage een JSON-string tevoorschijn komen.
Zal Requestbin ook niet zelf verzinnen, en de 'simpele' vraag is dan:
hoe krijg ik die 'al beschikbare' JSON-file te pakken?
Bij Requestbin wordt dat niet duidelijk, en bovendien is bij Requestbin de geldigheid van een account maar 48 uur.

Zou natuurlijk zeer aangenaam zijn als iemand aanwijzingen kan geven hoe ik Marvin aan een TTN-account koppel, want (je hebt gelijk) daarna is veel meer info beschikbaar voor toepassingen.
Typ TTN en Marvin in bij je favoriete search engine en Bob's your Uncle

• Toulon7559
@kdeboois

That's the problem ....

Eerst met een enkel LoRa-device (=Marvin) t.o.v. een beschikbare LoRa-netwerkprovider kijken óf en hoe het überhaupt werkt, dus bouw van een eigen Gateway wordt noodgreep.
Met KPN een prima verbinding, maar met het gerapporteerde, 'on-affe' resultaat.
Gecheckt of en waar een TTN-Gateway in de buurt is, want zonder verbinding werkt niets:
dat lijkt OK
Vooral deze link lijkt alles te beschrijven voor TTN-aansluiting, maar zie mijn vorige bericht:
alles ingevuld naar beste weten, sketch geverifieerd, gecompileerd en naar de Marvin geupload, Marvin gestart, en dan :-( een lege TTN-Console .......

Toulon7559 wijzigde deze reactie 28-01-2019 15:09 (20%)

• kdeboois
Toulon7559 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:02:
@kdeboois

That's the problem ....

Eerst met een enkel LoRa-device (=Marvin) t.o.v. een beschikbare LoRa-netwerkprovider kijken óf en hoe het überhaupt werkt, dus bouw van een eigen Gateway wordt noodgreep.
Met KPN als provider zonder enig probleem een verbinding.
Gecheckt of en waar een TTN-Gateway in de buurt is, want zonder verbinding werkt niets:
dat lijkt OK
Vooral deze link lijkt alles te beschrijven voor TTN-aansluiting, maar zie mijn vorige bericht:
alles ingevuld naar beste weten, sketch geverifieerd, gecompileerd en naar de Marvin geupload, Marvin gestart, en dan :-( een lege TTN-Console .......
Dan stel ik voor dat je even aangeeft welke TTN Gateway je in de buurt hebt en op TTN Mapper kijkt of die ook echt in leven is.

Verder kan je in het TTN Forum bij het Marvin topic je vragen posten. Er is ook een TTN Slack.

De makers van Marvin zijn volgens mij ook zeer behulpzaam dus die zou je eens een kunnen vragen of ze een golden example hebben.

kdeboois wijzigde deze reactie 28-01-2019 15:10 (5%)

• Toulon7559
@kdeboois

Bij mijn TTNGateway-check ruim een week geleden zag ik een actieve Gateway iets noordelijk van mijn positie met zijn 'stralenkrans' die mijn adres ruim overdekte.
Als ik vanmiddag kijk dan is de dichtstbijzijnde TTN-Gateway op ca. 2 km OZO in Roershoek:
Netherlands-Hengelo-Roershoek, een DIY-Raspberry en gezien ontbreken van 'stralenkrans' is die niet actief.
:-( Dat wordt dus (begrijpelijk) helemaal niets met TTN-verbinding zonder eigen Gateway.

;-( Moet ik toch mijn hoop vestigen op een (interim?) oplossing met KPN-LoRa.

Toulon7559 wijzigde deze reactie 28-01-2019 15:43 (13%)

• kdeboois
Toulon7559 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:35:
@kdeboois

Bij mijn TTNGateway-check ruim een week geleden zag ik een actieve Gateway iets noordelijk van mijn positie met zijn 'stralenkrans' die mijn adres ruim overdekte.
Als ik vanmiddag kijk dan is de dichtstbijzijnde TTN-Gateway op ca. 2 km OZO in Roershoek:
Netherlands-Hengelo-Roershoek, een DIY-Raspberry en gezien ontbreken van 'stralenkrans' is die niet actief.
:-( Dat wordt dus (begrijpelijk) helemaal niets met TTN-verbinding zonder eigen Gateway.

Lijkt me wel. Eigen gateway ben je zo 200 Euro verder.

Van de KPN spullen weet ik niets....

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Toulon7559 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:35:
@kdeboois

Heb je op de color radar gekeken van TTNmapper? Hengelo lijkt redelijke dekking te hebben

• Toulon7559
@kdeboois @Rub147

Zie mijn situatie voor KPN resp. TTN

:) Voor KPN hoef je dus geen Gateway te kopen of een eigen Gateway te maken, want de dekking van het KPN-netwerk is bijna overal ruim voldoende tot binnenshuis en dat zonder enig nadenken over single-channel of multi_channel.

:-( Alleen het kleinigheidje dat
- na de proeftijd een abo ca. Euro1/mnd/device is
[maar tegen de kosten van een eigen Gateway kom je in de tijd een heel eind!]
- de aansluiting met de 'buitenwereld' voor eigen toepassingen (nog) niet zo 'open' is als bij TTN.

Toulon7559 wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:58 (11%)
Reden: URL toegevoegd

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Toulon7559 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:52:
@kdeboois @Rub147

Zie mijn situatie voor KPN resp. TTN

:) Voor KPN hoef je dus geen Gateway te kopen of een eigen Gateway te maken, want de dekking van het KPN-netwerk is bijna overal ruim voldoende tot binnenshuis en dat zonder enig nadenken over single-channel of multi_channel.

:-( Alleen het kleinigheidje dat
- na de proeftijd een abo ca. Euro1/mnd/device is
[maar tegen de kosten van een eigen Gateway kom je in de tijd een heel eind!]
- de aansluiting met de 'buitenwereld' voor eigen toepassingen (nog) niet zo 'open' is als bij TTN.
Als er niemand met TTNMapper is geweest zal er ook niks zichtbaar worden op de kaart, al is er dekking. Had je al geprobeerd om te verbinden met TTN?

• Toulon7559
Account gemaakt voor TTN en die gegevens ingevuld in de Marvin-sketch, met dit resultaat
Bedekkingsoverzicht eind-Januari2019 uitgebreid met Colourmap van TTN:
- de Gateway OZO van mij is blijkbaar actief
Volgens de label-info van TTN is dat een 'Raspberry_DIY'
- geen TTNMapper-metingen dicht bij mijn locatie
- verdergaand langs de lijn van de genoemde Gateway in richting WNW zie ik blauwe en groene indicaties bij de rondweg.

Toulon7559 wijzigde deze reactie 29-01-2019 12:57 (29%)
Reden: tekst uitgebreid

• kdeboois
Nog even gekeken bij de TTN community in jouw regio, maar die zijn al maanden niet meer aan het 'Meet-uppen' geweest.

Wellicht lid worden van de Meetup groep en wat mensen aanspreken.

kdeboois wijzigde deze reactie 29-01-2019 11:14 (14%)

• DiedX
  • Laatst online: 21:19
En dit topic maar eens een lichte schop geven. Ik ben donderdag en vrijdag bij The Things Conference geweest, en denk een kléin idee te hebben waar LoRa over gaat :)

Veel mooie dingen gezien, toepassingen gezien en mensen ontmoet. Als klapper op de vuurpijl heb ik een indoor gateway gekregen van TTN.

En daar houd het hallelujah op. De gateway werkt, maar de Dragino testkit die ik een maand geleden gekocht heb krijg ik niet voor of achteruit. Kut opensource ;)

• Yucon

Yucon

*broem*

@DiedX om bij het begin te beginnen.. weet je zeker dat je gateway het doet?

edit: is het dit ding? Er zijn meer mensen die wat vreemd gedrag melden. https://www.thethingsnetw...-indoor-gateway/22049/122

Yucon wijzigde deze reactie 03-02-2019 10:03 (52%)

• DiedX
Volgens mij is het de indoor gateway inderdaad. Volgens TTN werkt hij : groen en er komen pakketten binnen. Ik loop vast op de node.

Edit: ik begrijp dat ik die gateway niet kan vertrouwen op dit moment. Nu veranderd dat het verhaal met de node niet, aangezien ik in een gebied met dekking zit van andere gateways. Wel jammer.

DiedX wijzigde deze reactie 03-02-2019 10:14 (42%)

• DiedX
Update: en werken. That is, de node op basis van Dragino LoraShield 1.1

Ik heb gister het bordje met de LoRa BEE v1.1 in de hoek gegooid, en ben vandaag verder gegaan met de uitgeklede versie. De code die de Bee niet wilde uploaden werd meteen geaccepteerd, én hij begon A0 rond te roepen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
85269474: EV_TXCOMPLETE (includes waiting for RX windows)
Light: 303
In HEX: 12f
Packet queued
86036387: EV_TXCOMPLETE (includes waiting for RX windows)
Light: 305
In HEX: 131
Packet queued
86803300: EV_TXCOMPLETE (includes waiting for RX windows)

Nu het slechte nieuws: de gateway hangt letterlijk anderhalve meter verder, maar lijkt soms 10 minuten niets te willen doen:

15:16:2 8868.3 lora4/5SF7 BW12551.5105dev addr:26011758payload size:16 bytes
15:16:16 868.1 lora4/5SF7 BW12551.5104dev addr:26011758payload size:16 bytes
15:03:19 868.3 lora4/5SF7 BW12551.541dev addr:26011758payload size:16 bytes
15:03:07 868.1 lora4/5SF7 BW12551.540dev addr:26011758payload size:16 bytes
14:58:11 868.1 lora4/5SF7 BW12551.516dev addr:26011758payload size:16 bytes

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-02 22:24
Jammer dat ze weer eens “te vroeg” een lora thing uitbrengen.

De kiss lora node van een tijdje terug ging de bug ook nergens meer over. Op de pcb printern RTFM en dan is er helemaal nergens een manual behalve een leaflet.

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True