Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ray schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:18:
[...]

hier niets helaas. paar straten verder bij een kennis die nog over koper loopt wel. dorp verder over glas werkt inet en telefoon ook maar hier totaal dood.

Configuration Mode Auto
Current UpLink none
onnection Name 3g_pppoe
PDP Type IP
APN prepaidinternet
Dial Number *99#
NAT Enabled
IP 0.0.0.0
DNS 0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0
Connection Status Unconfigured
Disconnect Reason OTHER
Online Duration 0 sec

dit staat in het wan menu van de ebox9 en nt kastje dus geen uplink op glas.
Dat zijn de inbel instellingen voor je 3G dongel. Heeft niet met glas te maken.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Ook in een groot netwerk is de oorzaak te vinden en kpn weet donders goed wat de oorzaak is. Maar dat de nieuwe spullen (hardware ) die om 15:00 geleverd zou worden door de leverancier niet blijkt te passen. En daarom wordt er nu hulp ingevlogen vanuit San Diego CA of Beijing. Als munich Duitsland er niet uit komt is het een kwestie van wachten. Daarom was de laatste update zo snelmogelijk zonder vervolg update.

Dit is een hypothese en zo maar greep uit de grote duim waarom het zolang duurt.

Redactie tweakers
Bel anders even met http://www.verimatrix.com de leverancier van iptv platform van KPN

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 20-11-2015 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 15:58
lol, alsof een subleverancier van KPN met de media zal spreken over een klant. Dream on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:17
Miki schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:42:
[...]

Je kunt het ook omdraaien, als het zo lang duurt om het op te lossen is er iets goed mis of stuk, m.a.w: dikke vette pech :)
Kan, maar lijkt mij en dat mag ik toch wel hopen dat kpn wel spare heeft liggen, zou dom van kpn zijn om dat niet tehebben zeker met internationale verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 20:57
Lag het analoge (POTS) netwerk er ook uit vandaag?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
timmie1 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:19:
In ieder geval niet overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
walkstyle schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:34:
[Reactie van een KPN-Medewerker waarom ze geen goede info geven]
Ons netwerk is zodanig groot en gecompliceerd dat het lastig is om de echte grondoorzaak te vinden. Zodra we daar meer informatie over hebben zullen we dat ook wel bekend maken, maar voor nu ligt de prioriteit bij het oplossen van de storing. De gemiddelde klant schiet er niets mee op als die weet dat een storing veroorzaakt wordt door, bijvoorbeeld, een losgeraakt schroefje in de kast van de kabel van de centrale daar en daar, die wil alleen dat we het zo snel mogelijk verhelpen. En daar zijn we mee bezig Smiley Vrolijk
Ja totaal onnuttige informatie...
Ik wil weten welke schroevendraaier ze nodig hebben kan ik die langs brengen want schijnbaar hebben ze die zelf niet op voorraad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:01:
Maar dat de nieuwe spullen (hardware ) die om 15:00 geleverd zou worden door de leverancier niet blijkt te passen.
En ik had nog zo gezegd dat ze 19" moesten bestellen.. nu past het niet.. 8)7

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:43
tlpeter schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:08:
Bij Xs4all wordt nu gemeld dat het probleem is gevonden en er gefaseerd weer mensen worden aangesloten.
En deze update is weer verdwenen.
Gaat lekker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ook in een groot netwerk is de oorzaak te vinden en kpn weet donders goed wat de oorzaak is. Maar dat de nieuwe spullen (hardware ) die om 15:00 geleverd zou worden door de leverancier niet blijkt te passen. En daarom wordt er nu hulp ingevlogen vanuit San Diego CA of Beijing. Als munich Duitsland er niet uit komt is het een kwestie van wachten. Daarom was de laatste update zo snelmogelijk zonder vervolg update.

Dit is een hypothese en zo maar greep uit de grote duim waarom het zolang duurt.

Redactie tweakers
Bel anders even met http://www.verimatrix.com de leverancier van iptv platform van KPN
Heb je hier een bron bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 16:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn internet doet het eindelijk weer :)

timmie1 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:19:
Is er überhaupt nog een POTS-netwerk? Ik dacht dat dat allemaal vervangen was door VOIP.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:13:
lol, alsof een subleverancier van KPN met de media zal spreken over een klant. Dream on :)
Als het goed is niet ;-)
Maar nooit geschoten is altijd mis.

Nee maar als het zo lang duurt zonder status updates dan zou bijna echt gaan denken dat ze op een leverancier wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Compizfox schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:20:
Mijn internet doet het eindelijk weer :)

[...]

Is er überhaupt nog een POTS-netwerk? Ik dacht dat dat allemaal vervangen was door VOIP.
Mijn oma heeft nog een POTS lijn. Heeft de hele middag gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FransMulch
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 14:04
DDOs aanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Nee dan was hij wel zichtbaar geweest
Bij norsecorp
http://map.norsecorp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:49

Redactie tweakers
Wat een bullshit dit, weet niet waar jij je sources vandaan haalt. Maar dit is gewoon klik klare onzin
Uiteraard gaat verimatrix niks vertellen over klanten (privacywet etc)

Ik kijk zelf nooit tv, dus mij boeit al die commerciële meuk niet. Maar als er een dagje geen TV is. Dan gaan mensen wel gelijk met van alles gooien. Best raar eigenlijk, dat mensen zo voor die buis gekluisterd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zag dit recentelijk voorbijkomen:

Update 3: Er is een noodnummer geopend 0800 – 0401. Via dit nummer kun je de laatste status van de storing horen. Volgende update 22:00 uur

(KPN twitter)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:37:
[...]

Wat een bullshit dit, weet niet waar jij je sources vandaan haalt. Maar dit is gewoon klik klare onzin

Ik kijk zelf nooit tv, dus mij boeit al die commerciële meuk niet. Maar als er een dagje geen TV is. Dan gaan mensen wel gelijk met van alles gooien. Best raar eigenlijk, dat mensen zo voor die buis gekluisterd zit.
JIJ kijkt dan misschien geen TV maar 99% van de KPN klanten die een all-in-one pakket hebben wel.
Privacy wet heeft hier niets mee te maken.
Privacy gaat over de klanten van KPN de eindgebruikers.
Wie dat zijn is niet relevant, wat wel relevant is, is de oorzaak van deze storing.
Alles kan inderdaad stuk gaan, maar een hoog beschikbare oplossing heeft altijd een alternatief zodat het voor de eindgebruiker blijft werken en er achter de schermen verder gewerkt kan worden aan de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

FYI 0800-0401 is een bandje met informatie.
HoppyF schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:43:
JIJ kijkt dan misschien geen TV maar 99% van de KPN klanten die een all-in-one pakket hebben wel.
Privacy wet heeft hier niets mee te maken.
Privacy gaat over de klanten van KPN de eindgebruikers.
Wie dat zijn is niet relevant, wat wel relevant is, is de oorzaak van deze storing.
Alles kan inderdaad stuk gaan, maar een hoog beschikbare oplossing heeft altijd een alternatief zodat het voor de eindgebruiker blijft werken en er achter de schermen verder gewerkt kan worden aan de reparatie.
Het gaat hier om dat bedrijf X niet verteld dat bedrijf Y problemen heeft en het daarom niet werkt. Het is altijd 'we hebben problemen met onze leverancier' niet we hebben problemen met KPN of iets dergelijks. Dit is niet zo zeer privacy maar meer een zakelijke relatie die je niet wil verpesten waarbij je ook nog een rechtzaak aan je broek krijgt. Je begrijpt hem hierin denk ik verkeerd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 16:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]
Voor veel mensen is het probleem wat groter dan alleen TV hoor. Ik heb vandaag de hele dag zonder glasvezel (dus: internet, telefoon, TV) gezeten. (ondertussen werkt het gelukkig weer)

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 20-11-2015 21:53 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

i-TV Online lijkt weer tekenen van leven te vertonen.
Programmagids is weer beschikbaar en er is (na lang bufferen) weer beeld.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
True schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:47:

[...]

Het gaat hier om dat bedrijf X niet verteld dat bedrijf Y problemen heeft en het daarom niet werkt. Het is altijd 'we hebben problemen met onze leverancier' niet we hebben problemen met KPN of iets dergelijks. Dit is niet zo zeer privacy maar meer een zakelijke relatie die je niet wil verpesten waarbij je ook nog een rechtzaak aan je broek krijgt. Je begrijpt hem hierin denk ik verkeerd.
KPN zou best kunnen zeggen dat het probleem veroorzaakt is door bijvoorbeeld een netwerk switch van merk X. Je kunt dat merk X ook weglaten en zeggen dat het een netwerkswitch geweest is.
Dat doet de reputatie van merk X geen kwaad want alles kan immers defect.

Wat kwalijker is dat er geen redundante oplossing is gekozen, dit ondervangt immers hardware problemen ongeacht van welke fabrikant deze afkomstig is.
Een ander probleem wat KPN wellicht straks probeert te verbloemen is het noemen van de werkelijke oorzaak. Het kan immers ook zijn dat er geen hardware of software storing is geweest maar dat er sprake is geweest van een menselijke fout.
Dit komt voor dus waarom ook niet bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 26-09 16:29
Ik ben benieuwd wanneer alles weer up and running is. Dit is niet een probleem wat met een reset verholpen is.

Wat ik persoonlijk erg jammer vindt zijn de mensen die alleen maar klagen dat het niet werkt. Een beetje persoon kan zich hopelijk wel inbeelden dat KPN natuurlijk z'n uiterste best doet om alles weer aan de gang te krijgen.

Ik vraag me wel af of andere aanbieders van deze diensten hierop gaan inspelen, zoals KPN deed bij Vodafone toen hun netwerk enkele dagen plat lag. Ziggo zit hier van te smullen denk ik, ook al zijn er bij die toko ook al genoeg klanten vertrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

HoppyF schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:58:
[...]

KPN zou best kunnen zeggen dat het probleem veroorzaakt is door bijvoorbeeld een netwerk switch van merk X. Je kunt dat merk X ook weglaten en zeggen dat het een netwerkswitch geweest is.

Wat kwalijker is dat er geen redundante oplossing is gekozen, dit ondervangt immers hardware problemen ongeacht van welke fabrikant deze afkomstig is.
Een ander probleem wat KPN wellicht straks probeert te verbloemen is het noemen van de werkelijke oorzaak. Het kan immers ook zijn dat er geen hardware of software storing is geweest maar dat er sprake is geweest van een menselijke fout.
Maar hoe weet jij nu dat het überhaupt een hardware issue is. Als je een significant deel van Nederland voorziet van internet, bellen en tv verwacht ik toch zeker wel dat je het redundant uitvoert. Ook mede hierom lijkt mij dit dus geen hardwarematig probleem. Maar ja wie ben ik?

Ach kom op zeg je kan toch niet als het opgelost is alsnog niet aangeven wat het probleem is. Dat komt vanzelf wel. En zeker voor nu is dat nog speculeren. Wel vind ik het storend dat er nergens is vermeld dat het probleem nog wel of niet meer aanwezig is. Gewoon elk kwartier een update met de melding zelfs op de storings pagina heb ik een aantal keer gekeken en geen melding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

True schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:08:
[...]

Maar hoe weet jij nu dat het überhaupt een hardware issue is. Als je een significant deel van Nederland voorziet van internet, bellen en tv verwacht ik toch zeker wel dat je het redundant uitvoert. Ook mede hierom lijkt mij dit dus geen hardwarematig probleem. Maar ja wie ben ik?

Ach kom op zeg je kan toch niet als het opgelost is alsnog niet aangeven wat het probleem is. Dat komt vanzelf wel. En zeker voor nu is dat nog speculeren. Wel vind ik het storend dat er nergens is vermeld dat het probleem nog wel of niet meer aanwezig is. Gewoon elk kwartier een update met de melding zelfs op de storings pagina heb ik een aantal keer gekeken en geen melding gevonden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet internet en telefonie het gewoon de hele dag in Groningen. Tv sinds 11:00 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
True schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:47:

[...]

Correct, je kunt niet zomaar mensen gaan aanwijzen. Zonder ook daadwerkelijk aan te tonen dat het daaraan ligt, als je te maken hebt met een complex netwerk en het zit ergens helemaal onderaan. Dan moet er eerst uitvoerig getest worden. Dat kost gewoon tijd.
HoppyF schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:58:
[...]

Wat schiet jij persoonlijk ermee op dat je weet wat het probleem was. Al zou het iets lulligs als een printplaat ofzo zijn. Wat helpt het jou persoonlijk dat jij weet wat dit nou was. Stop met speculeren en wacht gewoon rustig af.
[...]

Aan de kant ja, dat was misschien handig geweest maar aan de andere kant, wat schieten we ermee op dat er gepost word. We gaan nu moertje x op centrale x vervangen, helpt dat niet komt er een volgende update. De informatieverstrekking is minimaal en dat is gehoord. Vandaar ook het speciale nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

KPN heeft een alternatieve oplossing succesvol uitgerold.
Gefaseerd worden nu 1000-den STB's voorzien van een hersteld (config?) bestand.
Indien de uitrol succesvol blijft verlopen, zullen de batches vergroot worden.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Dat weet ik niet, ik gaf als voorbeeld een hardware defect.
Ik zei ook menselijk falen, die kans is ook aanwezig.
Het blijft speculeren inderdaad en dat komt omdat men nu geen duidelijkheid geeft.
Vergelijk het met de NS, die zegt uitval vanwege seinstoring bijvoorbeeld, weet je nog niet alles maar wel ongeveer waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ook een kul verhaal want mijn stb is offline geweest tot pak 'm beet een uur of 6. een uitrol van een fout bestand zou voor die tijd al lang gestopt zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 20-11-2015 22:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:15:
Aan de kant ja, dat was misschien handig geweest maar aan de andere kant, wat schieten we ermee op dat er gepost word. We gaan nu moertje x op centrale x vervangen, helpt dat niet komt er een volgende update. De informatieverstrekking is minimaal en dat is gehoord. Vandaar ook het speciale nummer.
Dat moertje boeit niemand(op een paar Tweakers in dit draadje na :9~ ) maar als je al 6 uur geen update hebt heeft toch ook niemand wat aan, of dat de de storingspagina niets aangeeft heeft ook geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
True schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:22:
[...]

Dat moertje boeit niemand(op een paar Tweakers in dit draadje na :9~ ) maar als je al 6 uur geen update hebt heeft toch ook niemand wat aan, of dat de de storingspagina niets aangeeft heeft ook geen nut.
Maar als er nou niks nuttigs te melden is? Tsja idk daar ga ik dan ook weer niet over. Het is en blijft speculeren want we weten de reden daarachter niet.

https://twitter.com/kpnwebcare en 0800 0401 zijn de beste methode's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:18:
ook een kul verhaal want mijn stb is offline geweest tot pak 'm beet een uur of 6. een uitrol van een fout bestand zou voor die tijd al lang gestopt zijn.
Ik weet niet of dit een reactie op mijn post is, maar zo ja: leer quoten.

Zo nee, ter info:
Bron: https://twitter.com/kpnwebcare

Update 4: De oplossing voor de TV storing wordt uitgerold. Eindtijd van de storing is nog niet bekend. Volgende update 23:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:56
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:27:
[...]

Zo nee, ter info:

Update 4: De oplossing voor de TV storing wordt uitgerold. Eindtijd van de storing is nog niet bekend. Volgende update 23:00 uur
Kijk dit soort updates zijn interessant. Ze zijn er mee bezig. Ze beloven om 23:00 nog een update te geven over de huidige situatie. Als klant ben ik dan al een stuk blijer. Ze laten nu in ieder geval van zich horen.

Als Tweaker ben ik uiteraard nog steeds nieuwsgierig naar het probleem, maar ik vraag me af of we in de komende dagen hier een duidelijk antwoord op gaan krijgen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
aidanl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:32:
[...]

Kijk dit soort updates zijn interessant. Ze zijn er mee bezig. Ze beloven om 23:00 nog een update te geven over de huidige situatie. Als klant ben ik dan al een stuk blijer. Ze laten nu in ieder geval van zich horen.

Als Tweaker ben ik uiteraard nog steeds nieuwsgierig naar het probleem, maar ik vraag me af of we in de komende dagen hier een duidelijk antwoord op gaan krijgen.
https://twitter.com/KPNwebcare/with_replies

Kijk hier maar eens hoeveel reply's ze geven. Die lui proberen op iedereen te reageren die hun tweet. Wat een helden zijn het toch. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:33:
[...]

https://twitter.com/KPNwebcare/with_replies

Kijk hier maar eens hoeveel reply's ze geven. Die lui proberen op iedereen te reageren die hun tweet. Wat een helden zijn het toch. O-)
Respect voor de medewerkers die toch de VrijMiBo overgeslagen hebben om alle gefrustreerde tweets te beantwoorden :)

Ik zie nu dat ze op Twitter al iets beter antwoorden, eerder vandaag waren het copy-paste antwoorden aan alle inkomende tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

aidanl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:32:
[...]

Nog wat (oudere) maar wellicht verhelderende info:

Koffie-Verkeerd in 'nieuws: KPN-klanten kampen met storing op vaste aansluiti...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:27:
[...]

Zo nee, ter info:

waarom? ik ben lui, en je snapt me zo toch ook wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
aidanl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:36:
[...]

Respect voor de medewerkers die toch de VrijMiBo overgeslagen hebben om alle gefrustreerde tweets te beantwoorden :)

Ik zie nu dat ze op Twitter al iets beter antwoorden, eerder vandaag waren het copy-paste antwoorden aan alle inkomende tweets.
Ze zitten daar nu met een mannetje of 30. Neemt nu wat af maar ook vannacht zitten daar nog met 10-15 man. Die lui heb ik toch wel respect voor, ondanks alle negativiteit die op hun gegooid word. Toch gewoon netjes reageren. Helaas niet altijd de reacties waarop je hoopt maar je weet wel dat er iets mee gedaan word. Zelfde geld overigens voor Facebook / livechat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:40:
[...]

Ze zitten daar nu met een mannetje of 30. Neemt nu wat af maar ook vannacht zitten daar nog met 10-15 man. Die lui heb ik toch wel respect voor, ondanks alle negativiteit die op hun gegooid word. Toch gewoon netjes reageren. Helaas niet altijd de reacties waarop je hoopt maar je weet wel dat er iets mee gedaan word. Zelfde geld overigens voor Facebook / livechat.
ik hoop dat ze een bedankje van kpn krijgen voor het harde werken. Hebben ze zeker verdient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:24:
[...]

Maar als er nou niks nuttigs te melden is? Tsja idk daar ga ik dan ook weer niet over. Het is en blijft speculeren want we weten de reden daarachter niet.

https://twitter.com/kpnwebcare en 0800 0401 zijn de beste methode's.
Ik wil niet bellen, ik wil een regelmatige update via de normale kanalen. Zelfs als er niets te melden is kun je nog steeds een update geven. Zoals nu op b.v. Facebook waar er dus 5 uur lang niets aan updates is gedaan en nu net eindelijk iets is nergezet. Zorg er gewoon voor dat er ieder uur een updateje gegeven wordt. Scheelt KPN heel wat berichten en telefoontjes die ze weer af moeten handelen en geeft een veel professionelere indruk.

Als ik zie hoe hard daar gewerkt wordt om antwoord te geven op twitter/facebook snap ik niet waarom er niet simpelweg een update gegeven kan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:37:
[...]

waarom? ik ben lui, en je snapt me zo toch ook wel 8)
Ondanks je (quasi?) nonchalante reactie zie ik dat je mijn advies toch opgevolgd hebt.
Blij dat je nu ook inziet dat ik gelijk heb.

8) O-) 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:41:
[...]

ik hoop dat ze een bedankje van kpn krijgen voor het harde werken. Hebben ze zeker verdient!
En je denkt dat het bij de 1e lijn helpdesk anders uitziet? Geloof mij zelfde verhaal hoor. Alleen mensen zijn wat minder geneigd om je de huid vol te schelden zeker als je kwartier moet wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt. Maar als je via chat/fb/twitter werkt lijkt het mij ook minder direct en het je minder snel aan te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertjan96
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07 10:06

albertjan96

Student ICT

Bel je dat speciale 0800 nummer, krijg je een bandje van 20 seconden lang te horen waarin gezegd wordt dat er een storing is, dat er alles aan gedaan wordt om het op te lossen en dat het vanwege de drukte geen zin heeft om de klantenservice te bellen.

Niet meer informatie dan dat op internet te vinden is dus....

Update op forumpagina KPN:

20 november 2015 - 22.50 uur, update storing: De verstoring van kpn.com is verholpen. Voor de storing op interactieve televisie is een oplossing gevonden. Deze wordt nu uitgevoerd. Een eindtijd van de storing kan helaas nog niet genoemd worden.

[ Voor 31% gewijzigd door albertjan96 op 20-11-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 12:17
Bij mij werkt het nu, in de zaanstreek op telfort. Ik kom net pas thuis dus heb geen idee of het de rest van de dag niet gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
imho is er iets in de authentication chain vervangen, anders was een uitrol van een neiuwe config niet nodig.
authenticatie server vervangen en daardoor moet iedereen een nieuw certificaat hebben of i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

albertjan96 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:50:
Bel je dat speciale 0800 nummer, krijg je een bandje van 20 seconden lang te horen waarin gezegd wordt dat er een storing is, dat er alles aan gedaan wordt om het op te lossen en dat het vanwege de drukte geen zin heeft om de klantenservice te bellen.

Niet meer informatie dan dat op internet te vinden is dus....
Is bedoeld om de druk op de eerste lijn te verminderen.
Daarom zegt men op dat bandje dat het bellen van de klantenservice geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

netjes is dat je een sms krijgt dat het rond 19.00 opgelost is. dat het dan 22.00 wordt zonder tegenbericht voordat je enkel weer internet hebt (rest boeit ook niet :) ) is dan weer jammer.

een storing kan maar hoe moeilijk is het om idd op de eigen homepage / facebook 0800 - 0804 etc iets vaker een update te zetten. Ik heb hier dus vanaf 10.00 tot 22.00 zonder vast internet gezeten. Alles zoveel mogelijk via 4G gedaan (wat ook erg traag was) maar velen hebben die optie niet. Meerdere kennissen die belden en dachten dat de tv stuk was (nee dat is het kpn deel( etc etc

edit. vanaf rond 13.00 tm 21.00 werd een oproep naar de klantenservice via mobiel ook direct beëindigt zonder een enkele boodschap. Hoe moet je dan weten dat je een alternatief nummer kan bellen ?? (waar je nog niets te weten komt maar dat terzijde)

dingen kunnen stuk gaan natuurlijk maar dit is een uitval van meer dan 12 uur en zet je wel aan het denken....(vooral telefonie is voor veel mensen toch echt belangrijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 20-11-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertjan96

albertjan96

Student ICT

Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:54:
[...]

Is bedoeld om de druk op de eerste lijn te verminderen.
Daarom zegt men op dat bandje dat het bellen van de klantenservice geen zin heeft.
Ja, maar wel apart dat ze daar via social media naar verwijzen, terwijl deze info daar ook al gedeeld wordt...

[ Voor 55% gewijzigd door albertjan96 op 20-11-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Hier in omgeving Drachten-Marum-Leek (A7/Groningen) de gehele dag gewoon internet.
Onbekend wanneer TV eruit lag, maar werkt tot op heden nog niet, blijft laden tot het laatste groene vakje.

Ach een keertje zonder is ook weer eens anders, maar deze storing is wel erg lang. Morgen zien we wel weer :)

[ Voor 0% gewijzigd door hb96 op 20-11-2015 22:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ITV op het internet werkt ook weer .Nu de rest nog .Geduld. Alternatief is er toch niet. Heb ziggo gehad dat was ook drama regelmatig.Ik ga er vooralsnog van uit dat iedereen zijn best doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Hmmmmmmm. mijn i-TV Online is er nu weer mee gestopt........

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals door uw internetbrowser te sluiten en heropenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Nee zoals ik al zeg in het bericht een dikke duim en ervaring.

Maar mijn hypothese/vermoede lijkt te kloppen.

Zie hier uit de duistere bronnen zonder bron:
http://nl.tinypic.com/vie...=2e5mii8&s=9#.Vk-bJF_tSnM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

[quote]xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:19:
[...]

[quote]

Hoe lijkt je hypothese te kloppen?
Je linkt naar een afbeelding waar ik al eerder naar linkte.
Daarin wordt gesproken over een corrupt geraakt instellingen bestand.
Niets daarin refereert aan hardware die te laat zou zijn of niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

1,7 miljoen klanten die toch wel 1/30e van het maandbedrag aan compensatie zullen aanvragen, één currupt settingsbestandje maakt je dan direct zegge 2€ x 1,7M = 4 miljoen lichter. Gelukkig heb ik geen KPN aandelen :D

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:28:
[...]

[/quote]

[quote]
je quotes staan verkeerd om... O-) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
[...]

Hier pannenkoek
Lees even mee:

En als je mijn bericht leest en begrepen had dat een hypothese een verzonen senario is. dus een veronderstelling is van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dan had niet zo dom hoeven reageren met je gezwets.

want uit bronnen blijkt dus dat ze echt kennis van buiten KPN hebben moeten halen. En dan is de kans vrij groot dat ze daar dus echt lang op hebben moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:30:
[...]

je quotes staan verkeerd om... O-) }:O
+1, scherp, maar ze waren al weer aangepast.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:31:
[...]

+1, scherp, maar ze waren al weer aangepast.
:)
sorry, schot voor open doel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:30:
[...]

Hier pannenkoek
Lees even mee:

En als je mijn bericht leest en begrepen had dat een hypothese een verzonen senario is. dus een veronderstelling is van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dan had niet zo dom hoeven reageren met gezwets.

want uit bronnen blijkt dus dat ze echt kennis van buiten KPN hebben moeten halen. En dan is de kans vrij groot dat ze daar dus echt lang op hebben moeten wachten
joh ga je waffel eens met zeep poetsen. dat screenshotje zegt NERGENS dat ze kennis van buiten KPN hebben moeten invliegen en al helemaal niet uit Amerika of China.Ben het voorlopig nog volledig met Ronald eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:32:
[...]

sorry, schot voor open doel ;)
True, so true......
I don't blame ya.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 12:57
Misschien ook hier een modern systeem die in leven word gehouden door een pc uit het jaar 1990 met ms-dos er op of zo..... En laat nou net dat oude pc-tje er mee stoppen..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:28:
[quote]xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:19:
[...]

[quote]

Hoe lijkt je hypothese te kloppen?
Je linkt naar een afbeelding waar ik al eerder naar linkte.
Daarin wordt gesproken over een corrupt geraakt instellingen bestand.
Niets daarin refereert aan hardware die te laat zou zijn of niet zou passen.

[...]
Nee klopt maar wel dat ze externe kennis hebben moet inschakelen (waarschijnlijk een leverancier) dus het zou heel goed kunnen zijn dat daar lang op hebben moet wachten als hij uit San Diego moest komen.
15uur +- 8 uur vliegen is 23:00 oeps precies de tijd van melden dat oplossing gevonden is ;-) toeval :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:33:
[...]

joh ga je waffel eens met zeep poetsen. dat screenshotje zegt NERGENS dat ze kennis van buiten KPN hebben moeten invliegen en al helemaal niet uit Amerika of China.Ben het voorlopig nog volledig met Ronald eens...
Achja ik weet zeker dat ik dichter bij het vuur zit als hem. Ik weet er bij betrokken zijn en wie er verantwoordelijk zijn voor de oplossingen. Maar het is niet aan mij om te vertellen wie dit zijn en waarom het zo lang geduurd moet hebben. Wel mag duidelijk zijn dat die specialist niet uit Amsterdam kwam. Maar als je logisch nadenkt en hij moet uit Amerika moest komen dan was hij er nu nog niet. En uit China ook niet. Dus dat is gewoon dikke bullshit.

We zullen zien dat hogerop binnen KPN besloten word om naar buiten te brengen en wat niet.

Inmiddels komen de signalen binnen dat bij sommige binnen het alweer werkt, zie hier :
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-0/p180x540/12247012_1055128521177411_8037046643285679563_n.jpg?oh=3f78b1e4fe77630b40ddaa7aed30847c&oe=56EFC3C6

Het zal dus een fractie van tijd worden, gewoon die TV ontvangen aanlaten, hij zal zijn update binnen halen en zal hij zsm weer werken.

[ Voor 19% gewijzigd door rolandos582 op 20-11-2015 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:38:
[...]

Nee klopt maar wel dat ze externe kennis hebben moet inschakelen (waarschijnlijk een leverancier) dus het zou heel goed kunnen zijn dat daar lang op hebben moet wachten als hij San Diego moest komen.
15uur +- 8 uur vliegen is 23:00 oeps precies de tijd van melden dat oplossing gevonden is ;-) toeval
Expert met magic touch stapt uit het vliegtuig, raakt een computer aan en klaar is Amerikaanse Kees? Neh, klinkt als BS.

Uit de screenshots die Koffie-Verkeert uit onbekende bron poste komt naar voren dat er iets mis is met een config. Ik gok dat ze al een tijd weten wat hoe ze dit kunnen terug zetten, maar een organisatie als KPN wil natuurlijk ook voorkomen dat dit morgen weer gebeurt. Naast het oplossen zijn ze dus waarschijnlijk ook bezig met voorkomen.

Het zou me overigens niets verbazen als de update voor de config stuk voor stuk over het land wordt uitgerold. In 1x je volledige klanten bestand updaten kan weer teveel druk geven aan je infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:38:
[...]

Achja ik weet zeker dat ik dichter bij het vuur zit als hem. Ik weet er bij betrokken zijn en wie er verantwoordelijk zijn voor de oplossingen. Maar het is niet aan mij om te vertellen wie dit zijn en waarom het zo lang geduurd moet hebben. Wel mag duidelijk zijn dat die specialist niet uit Amsterdam kwam. Maar als je logisch nadenkt en hij moet uit Amerika moest komen dan was hij er nu nog niet. En uit China ook niet. Dus dat is gewoon dikke bullshit.

We zullen zien dat hogerop binnen KPN besloten word om naar buiten te brengen en wat niet.
Nogmaals ik zeg toch dat het een veronderstelling is. Maar je reageert wel erg vel voor iets dat niet zou kloppen. Kwam hij uit münchen? Dan is het helemaal schandalig dat hij er zo lang over gedaan heeft. Had hij een lekke band Of de trein gemist? ;-) wel blijven lachen met ze alle in Hilversum.

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 20-11-2015 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
aidanl schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:44:
[...]

Expert met magic touch stapt uit het vliegtuig, raakt een computer aan en klaar is Amerikaanse Kees? Neh, klinkt als BS.

Uit de screenshots die Koffie-Verkeert uit onbekende bron poste komt naar voren dat er iets mis is met een config. Ik gok dat ze al een tijd weten wat hoe ze dit kunnen terug zetten, maar een organisatie als KPN wil natuurlijk ook voorkomen dat dit morgen weer gebeurt. Naast het oplossen zijn ze dus waarschijnlijk ook bezig met voorkomen.

Het zou me overigens niets verbazen als de update voor de config stuk voor stuk over het land wordt uitgerold. In 1x je volledige klanten bestand updaten kan weer teveel druk geven aan je infrastructuur.
Je moet het zo zien, en word enorm hard achter de schermen gewerkt aan de verbetering van deze configs. Wellicht is het zo dat daar vannacht een update op geweest is (wegens opname problemen/begin gemist etc) en dat daar iets verkeerd tussen heeft gezeten. Dan is het zaak dit op te sporen en op te lossen. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar, maar om te voorkomen dat dit morgen weer gebeurd worden er mensen bijgehaald die deze scripts/programmas ook daadwerkelijk maken/besturen. Voorkomen is immers beter als genezen. Je beginnen met een 1000tal mensen en testen uitvoerig of het daar opgelost is. Dan gaat het batches van tienduizenden en gaat het vrij hard.
xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:46:
[...]

Nog maals ik zeg toch het een veronderstelling is. Maar je reageert wel vel
Op iets dat niet zou kloppen. Kwam hij uit münchen dan is het helemaal schandalig dat hij er zo lang over gedaan heeft.
Nja ik vind het bijzonder vervelend dat mensen blijven speculeren hier. Kijk er is een probleem, dat is behoorlijk kloten. Voornamelijk als het dan om 1.7 miljoen aansluitingen gaat. Maar dit gaat niet expres ofzo, je denkt toch niet dat wij als KPN hierop zitten te wachten. Je wilt gewoon dat het top werkt. Dat willen wij ook. Bovendien als iets niet functioneert, ga je toch ook niet gelijk aan alle noodriemen trekken. Je gaat eerst kijken of je het zelf kan fixen. En dan als dat niet lukt haal je er iemand bij. Zo'n iemand is hier niet binnen 2/3 uur. En dan moet hij het eerst nog onderzoeken wat ook gewoon tijd kost.

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 20-11-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

[...]

Nee klopt maar wel dat ze externe kennis hebben moet inschakelen (waarschijnlijk een leverancier) dus het zou heel goed kunnen zijn dat daar lang op hebben moet wachten als hij San Diego moest komen.
15uur +- 8 uur vliegen is 23:00 oeps precies de tijd van melden dat oplossing gevonden is ;-) toeval
Dat geloof je toch zelf niet.....?
Vraagje vooraf:
- waaruit in het screenshot maak jij op dat ze "extreme kennis" hebben moeten inschakelen?

Dat ze iemand op een vliegtuig zetten om hulp te verlenen voor iets wat - als daar al behoefte aan zou zijn - ook prima op afstand zou kunnen gebeuren is een volstrekt onlogisch scenario.

"We hebben extreme kennis nodig uit de USA. We laten iemand invliegen en gaan minimaal acht uren op onze handen zitten totdat hij/zij er is want als hij/zij geland is, heeft hij/zij de oplossing (A4-tje met de nieuwe instellingen voor het config bestand?) direct voorhanden."

Nee sorry, je slaat de plank in mijn ogen volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:51:
[...]

Vraagje vooraf:
- waaruit in het screenshot maak jij op dat ze "extreme kennis" hebben moeten inschakelen?

Dat ze iemand op een vliegtuig zetten om hulp te verlenen voor iets wat - als daar al behoefte aan zou zijn - ook prima op afstand zou kunnen gebeuren is een volstrekt onlogisch scenario.

"We hebben extreme kennis nodig uit de USA. We laten iemand invliegen en gaan minimaal acht uren op onze handen zitten totdat hij/zij er is want als hij/zij geland is, heeft hij/zij de oplossing (A4-tje met de nieuwe instellingen voor het config bestand?) direct voorhanden."

nee joh, hij kwam ook uit München, niet uit San Diego 8)7
ik probeer echt te snappen waar die plaatsnamen vandaan komen.

Waarom niet uit Kopenhagen, Stockholm, of Barcelona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Koffie-Verkeerd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:51:
[...]

Vraagje vooraf:

True, als dit al het geval is. Dan gaan ze echt niet zomaar iemand invliegen. Dat kost moeilijk veel tijd, en dat is er gewoon niet. Zo'n iemand kan ook niet toveren en zwaait even met zijn stafje en het is opgelost. Tuurlijk zal hij er meer verstand van hebben maar ook hij moet het eerst onderzoeken. Achter de schermen is dit ook een moeilijk groot bedrijf met een hoop partners. Dat er hulp is ingeschakeld vanaf buitenaf dat is logisch. Aangezien een hoop software etc in het buitenland word gemaakt.
sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:54:
[...]

nee joh, hij kwam ook uit München, niet uit San Diego 8)7
ik probeer echt te snappen waar die plaatsnamen vandaan komen.

Waarom niet uit Kopenhagen, Stockholm, of Barcelona?
Waarom niet gewoon uit Brussel ofzo dan? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 20-11-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
He, ik heb weer volle internet snelheid nu, hopelijk werkt tv straks/morgen ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Dan moet 'ie met de auto, da's niet spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:47:
[...]

Je moet het zo zien, en word enorm hard achter de schermen gewerkt aan de verbetering van deze configs. Wellicht is het zo dat daar vannacht een update op geweest is (wegens opname problemen/begin gemist etc) en dat daar iets verkeerd tussen heeft gezeten. Dan is het zaak dit op te sporen en op te lossen. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar, maar om te voorkomen dat dit morgen weer gebeurd worden er mensen bijgehaald die deze scripts/programmas ook daadwerkelijk maken/besturen. Voorkomen is immers beter als genezen. Je beginnen met een 1000tal mensen en testen uitvoerig of het daar opgelost is. Dan gaat het batches van tienduizenden en gaat het vrij hard.
Ik snap hoe configs werken en je schetst eigenlijk precies wat ik al schreef. Ik betwijfel echter of er experts de VS worden ingevlogen om hier even aan de slag te gaan. Indien KPN experts heeft moeten inschakelen zal dit op afstand zijn gebeurd.

Anyhow, het heeft lang genoeg geduurd, ik ben blij dat langzaam maar zeker alles weer op gang begint te komen. Ik vraag me nog wel af of dit betekent dat klanten van o.a. Telfort straks ook meteen alle diensten weer kunnen gebruiken, of dat er nog een slag over de configs van KPN zelf heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

sl1000 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:59:
[...]

Dan moet 'ie met de auto, da's niet spannend ;)
Nou.....
Met al die files van tegenwoordig zou dat ook zomaar 8 uur kunnen duren voordat hij/zij aankomt en verrek, dan zou hij/zij ook om ongeveer 23:00 uur aan kunnen komen.
Laat dat nou toevallig samenvallen net de oplostijd.....

* aluhoedje nu weer afdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Roland ik weet heel goed hoe zo iets werkt.

Dat ik een beetje speculeer was alleen maar voor de grap neem het niet zwaar op ik heb dikke respect voor KPN hoe ze alles draaiende houden.

En de plaats namen dat zijn locaties(steden)waar de engineers van verimatrix gestationeerd zijn.
Voor zo ver ik weet is verimatrix ook de leverancier van IPTV voor KPN. Daarom zat ik beetje te vissen en te grappen.

Neem het allemaal niet zo serieus

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 21-11-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Goed, over tot de belangrijkere zaken:

Vers van het KPN Twitter account:
Update 5: Het oplossen van de storing verloopt goed. Bel met 0800-0401 voor de laatste updates over de storing. Volgende update 09:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertjan96

albertjan96

Student ICT

Ik heb nu een ander IP dan dat ik normaal heb, moet ik nu mijn modem nog een keer herstarten? (Sinds vanmiddag nog niet gedaan. ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Koffie-Verkeerd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:02:
[...]

Nou.....
Met al die files van tegenwoordig zou dat ook zomaar 8 uur kunnen duren voordat hij/zij aankomt en verrek, dan zou hij/zij ook om ongeveer 23:00 uur aan kunnen komen.
Laat dat nou toevallig samenvallen net de oplostijd.....

* aluhoedje nu weer afdoet.
Grapjemodus: van München heb je de hogesnelheids lijn naar utrecht en daar vandaan is het 30 min naar NOC Hilversum of zitten jullie vanwegen de aanslagen al onder het speelveldje in de bunker in den haag? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Ik loop ook maar te dollen xbeam. Moet toch wat zonder tv (kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
rolandos582 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:55:
[...]

True, als dit al het geval is. Dan gaan ze echt niet zomaar iemand invliegen. Dat kost moeilijk veel tijd, en dat is er gewoon niet. Zo'n iemand kan ook niet toveren en zwaait even met zijn stafje en het is opgelost. Tuurlijk zal hij er meer verstand van hebben maar ook hij moet het eerst onderzoeken. Achter de schermen is dit ook een moeilijk groot bedrijf met een hoop partners. Dat er hulp is ingeschakeld vanaf buitenaf dat is logisch. Aangezien een hoop software etc in het buitenland word gemaakt.

[...]

Brussel ;-) was het Louis ? Doe hem de groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

xbeam schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:06:
[...]

Grapjemodus: van München heb je de hogesnelheids lijn naar utrecht en daar vandaan is het 30 min naar NOC Hilversum of zitten jullie vanwegen de aanslagen al onder het speelveldje in de bunker in den haag? ;-)
[just kidding]
Pfffff.....
Je weet toch dat het herfst is?
Blaadjes op de rails....
Zijwind......
Paddentrek.......
Etc. etc.

Dat gaat uuuuurrrrreeeeeen duren, dat weet toch iedereen?
Want NS.

Aanslagen?
Wat nou aanslagen?
Die 3 à 5 aanslagen van IS?
B*tch please.....
Ik haal met gemak 150 aanslagen jonguh.
Per minuut.
Mechanical keyboard FTW......

Oh wait...
Too soon?

[/just kidding]

In that case:
My sincerest apologies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:39
Hier in Huissen weer tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Laatst online: 15-07 09:44
[...]

Owja, jij rekent even voor het gemak alleen het vliegen, en niet dat die gene voorbereidingen moet treffen om te gaan vliegen en het vervoer van en naar het vliegveld (zowel in Amerika als in Nederland).

Mooi verhaal allemaal. Ik kan je uit eerste hand verklappen dat hier in Nederland gewoon de beheerders zitten die donders goed weten waar ze mee bezig zijn en hoe het op te lossen.

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Koffie-Verkeerd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:14:
[...]

[just kidding]
Pfffff.....
Je weet toch dat het herfst is?
Blaadjes op de rails....
Zijwind......
Paddentrek.......
Etc. etc.

Dat gaat uuuuurrrrreeeeeen duren, dat weet toch iedereen?
Want NS.

Aanslagen?
Wat nou aanslagen?
Die 3 à 5 aanslagen van IS?
B*tch please.....
Ik haal met gemak 150 aanslagen jonguh.
Per minuut.
Mechanical keyboard FTW......

Oh wait...
Too soon?

\[/just kidding]

In that case:
My sincerest apologies.
Vergeet ook niet regen, hier in NL komt alles op weg of spoor dan tot stilstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:13
defixje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:19:
[...]

Owja, jij rekent even voor het gemak alleen het vliegen, en niet dat die gene voorbereidingen moet treffen om te gaan vliegen en het vervoer van en naar het vliegveld (zowel in Amerika als in Nederland).

Mooi verhaal allemaal. Ik kan je uit eerste hand verklappen dat hier in Nederland gewoon de beheerders zitten die donders goed weten waar ze mee bezig zijn en hoe het op te lossen.
Veel leveranciers zitten hier natuurlijk niet in Nederland lijkt mij. Maar die gebruiken ongetwijfeld een remote connection om op afstand te kunnen assisteren wanneer dat gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

aidanl schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:19:
[...]

Vergeet ook niet regen, hier in NL komt alles op weg of spoor dan tot stilstand :+
Damn, ik wist dat ik iets vergeten was.....
My bad.....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Mmore schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:20:
[...]

Veel leveranciers zitten hier natuurlijk niet in Nederland lijkt mij. Maar die gebruiken ongetwijfeld een remote connection om op afstand te kunnen assisteren wanneer dat gevraagd wordt.
Voor elke apparatuur die wordt gebruikt binnen KPN voor hun netwerken worden mensen maanden lang opgeleid.

Maar idd, het is mogelijk dat bij een leverancier is aangeklopt voor extra info maar dat er wordt ingevlogen is totale kull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:07
defixje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:19:
[...]

Bij KPN? Haha, echt niet. Ballen partij.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
KPN heren even serieus! moet ik de static route next hop voor iptv aanpassen of is deze het zelfde gebleven en gaat alles gewoon vanzelf werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Deze lijkt het zelfde te blijven. Complimenten voor KPN

@ubnt:~$ show dhcp client leases
interface : ethx.4
ip address : 10.164.xx.xxx [Active]
subnet mask: 255.255.224.0
router : 10.164.xx.x
dhcp server: 10.164.xx.xx
lease time : 86400
last update: Fri Nov 20 23:28:24 UTC 2015
expiry : Sat Nov 21 23:28:19 UTC 2015
reason : BOUND

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 21-11-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
xbeam schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:39:
Deze lijkt het zelfde te blijven. Complimenten voor KPN

@ubnt:~$ show dhcp client leases
interface : ethx.4
ip address : 10.164.xx.xxx [Active]
subnet mask: 255.255.224.0
router : 10.164.xx.x
dhcp server: 10.164.xx.xx
lease time : 86400
last update: Fri Nov 20 23:28:24 UTC 2015
expiry : Sat Nov 21 23:28:19 UTC 2015
reason : BOUND
Al beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Nee dat nog niet, alleen een DHCP lease waar de oude iP's weer terug zijn.
ik ga er vanuit dat dit een goed teken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
xbeam schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:45:
Nee dat nog niet, alleen een DHCP lease waar de oude iP's weer terug zijn.
ik ga er vanuit dat dit een goed teken is
Die heb ik idd ook. Ook helaas verder nog geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
defixje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:46:
[...]

Die heb ik idd ook. Ook helaas verder nog geen beeld.
in welke regio zit jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
xbeam schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:26:
Nee dan was hij wel zichtbaar geweest
Bij norsecorp
http://map.norsecorp.com
Die geeft alleen de bekende attack soorten weer. Maar attacks zoals die worden uitgevoerd, door overheiden bijvoorbeeld, worden hier niet getoond.

Dus in theorie zou het zomaar een onbekende soort attack kunnen zijn (niet dat ik zelf denk dat het een attack was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Drechtsteden (Zwijndrecht, Dordrecht, Papendrecht, Barendrecht, Sliedrecht)

En jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Midden Nederland Dom stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Aaah ok, ben benieuwd waar het allemaal beetje weer online gaat komen. Zal nu niet lang meer duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hier werkt TV nog niet, internet wel.
De IPTV ontvanger geeft op het kastje niets aan en de TV zegt " Druk op 'power' om cd TV-ontvanger aan te zetten".

hij lijkt het dus helemaal niet te doen. Een reset doe ik liever ook niet gezien een deel ook op de zaak staat van mijn vader. Is dit gewoon even wachten tot morgen of heeft iemand een oplossing (niet alles terug gelezen)?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
Famous schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:16:
Hier werkt TV nog niet, internet wel.
De IPTV ontvanger geeft op het kastje niets aan en de TV zegt " Druk op 'power' om cd TV-ontvanger aan te zetten".

hij lijkt het dus helemaal niet te doen. Een reset doe ik liever ook niet gezien een deel ook op de zaak staat van mijn vader. Is dit gewoon even wachten tot morgen of heeft iemand een oplossing (niet alles terug gelezen)?
Dat "Druk op 'power' om cd TV-ontvanger aan te zetten", had ik hier ook. Reboot kan gewoon, alleen krijg je dan een even wachten scherm

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.