[quote] Selectie i.p.v gehele bericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 00:04
Mij lijkt het fijn om de mogelijkheid te hebben om een deel van het bericht te quote'n i.p.v het hele bericht d.m.v een selectie op de tekst voordat er op de quote button gedrukt wordt.

Dit scheelt een heleboel Quote's van hele berichten terwijl er maar een klein deel bedoeld wordt ( omdat mensen zelf niet de rest van de quote weghalen).
en het scheelt een hoop tijd om overige tekst van een (lang) bericht weg te halen als er maar 2 zinnen bedoeld werden.

zie Hier een JSfiddle over wat ik bedoel, en Hier de Mozilla documentatie over de selectie methode.

Getest onder FF en Chrome (Desktop), Daar werkt het maar ik weet niet tot hoe ver het werkt op andere browsers

Edit: Modjes, In de topic titel zit een Typo: Selectie I.p.v. Selecte

[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 13-11-2015 03:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Die typo kan ik hier niet fixen. ;) Maar ik haal irrelevante delen van quotes altijd zelf weg om een bericht niet nodeloos lang te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent niet de eerste die dit al vraagt:
2004: [feat] selectie quoten
2006: [feat]Alleen selectie binnen post quoten
2010: \[forum/feat] Quote alleen selectie
2010: [feat] Geselecteerde tekst quoten
Staan wel allemaal in 't archief, want oud. Jammer dat het na 11 jaar! nog steeds niet beschikbaar is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Dat had ik inderdaad niet gezien
Uit de vorige topics over dit onderwerp zie ik voornamelijk dat de ondersteuning van lang niet alle browsers een struikelblok was.
Aangezien nu toch wel echt (bijna) alle browsers deze functie ondersteunen lijkt me dat niet meer echt het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het een erg nuttige feature. Ik heb er een ticket voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
Top ! Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
Om er niet een nieuw topic voor aan te maken ... wellicht is het al eens de revue gepasseerd maar wellicht is het ook een idee om standaard lange quotes (zeg meer dan 8 regels) "in te klappen" en als men het daadwerkelijk wil lezen zelf kan uitklappen, nu worden vele topics erg rommelig en onleesbaar omdat er hele lange berichten worden geqoute die vaak niet eens relevant zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

renzo4000 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:31:
Om er niet een nieuw topic voor aan te maken ... wellicht is het al eens de revue gepasseerd maar wellicht is het ook een idee om standaard lange quotes (zeg meer dan 8 regels) "in te klappen" en als men het daadwerkelijk wil lezen zelf kan uitklappen, nu worden vele topics erg rommelig en onleesbaar omdat er hele lange berichten worden geqoute die vaak niet eens relevant zijn.
Dat staat toevallig al op de roadmap. ;) Houd a.s. dinsdag even in de gaten, misschien dat het dan mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hopelijk wel met instelling om dat aan/uit te zetten, ik heb ze graag uitgeklapt terwijl anderen ze juist ingeklapt willen hebben :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:06:
Hopelijk wel met instelling om dat aan/uit te zetten, ik heb ze graag uitgeklapt terwijl anderen ze juist ingeklapt willen hebben :P
Dat kan je met custom css regelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zou niet nodig moeten zijn :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:49:
[...]

Dat kan je met custom css regelen ;)
Zou het dan in de release notes (de .plan) kunnen worden genoemd wat nodig is, zodat we niet met inspect element aan de slag moeten gaan en mogelijk iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:05:
[...]

Zou het dan in de release notes (de .plan) kunnen worden genoemd wat nodig is, zodat we niet met inspect element aan de slag moeten gaan en mogelijk iets vergeten?
Uh, nee? Dan worden wij straks alsnog verantwoordelijk gehouden als het in de toekomst breekt. Ik wil best op eigen conto kijken wat er voor nodig is, maar custom CSS snippets gaan wij niet officieel delen en beheren, dan hadden we het net zo goed als optie kunnen inbouwen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik bedoelde niet de hele code, maar de div class ID die ten tijde van de release gebruikt wordt. Als het niet te veel moeite is, we kunnen het met een paar klikken tenslotte ook achterhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 12-02-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:45:
Ik bedoelde niet de hele code, maar de div class ID die ten tijde van de release gebruikt wordt. Als het niet te veel moeite is, we kunnen het met een paar klikken tenslotte ook achterhalen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
.messagecontent .message-quote-div.large-quote {
    height: auto;
    overflow: visible;
    padding-bottom: 10px;
}
.messagecontent .toggle-quote {
    display: none;
}

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thanks, ga ik direct doorvoeren lokaal en kijken wat het resultaat is :).

Die overflow is niet vereist in mijn geval, maar moest bij de andere twee wel even een !important toevoegen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Hero of Time op 16-02-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:35:
[...]
dan hadden we het net zo goed als optie kunnen inbouwen...
En dat is nu niet gedaan want wat, precies? Voor andere dingen (plaatjes, code blocks) zijn er soortgelijke toggles.

(Ander punt, ongerelateerd, is dat die gradient onderaan niet weg gaat als je 'm uitklapt dus de onderste regel tekst verdwijnt nog steeds een beetje.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat laatste viel mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyBeR schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:44:
[...]

En dat is nu niet gedaan want wat, precies? Voor andere dingen (plaatjes, code blocks) zijn er soortgelijke toggles.
Waarvan er waarschijnlijk ook een aantal gaan verdwijnen ;)

Je moet je op een gegeven moment af gaan vragen of iets een voorkeursinstelling wel rechtvaardigt, anders krijg je gewoon bloatware. Dit soort visuele zaken kunnen prima met custom CSS door een ieder 'uitgezet' worden. Scheelt ons tijd en onderhoud, en voor (nieuwe) gebruikers blijft het overzichtelijk :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

crisp schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:07:
[...]

Waarvan er waarschijnlijk ook een aantal gaan verdwijnen ;)
Hmm :| Ik begrijp dat dat in de huidige UX-trend van "minder opties" en "fuck power users" past maar we zijn hier niet op 't libelle-forum waar we 't allemaal niet snappen he.
Je moet je op een gegeven moment af gaan vragen of iets een voorkeursinstelling wel rechtvaardigt, anders krijg je gewoon bloatware. Dit soort visuele zaken kunnen prima met custom CSS door een ieder 'uitgezet' worden. Scheelt ons tijd en onderhoud, en voor (nieuwe) gebruikers blijft het overzichtelijk :)
In plaats daarvan moet ik 't zelf onderhouden wat prima zou zijn ware 't niet dat custom css nou ook weer niet de makkelijkste shit is om uit te zoeken. Misschien is een betere gebruikerservaring voor de daadwerkelijke doelgroep van de site wel de moeite van dat beetje onderhoud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of een FAQ met allerhande CSS-toggles i.p.v. het uit een CSS-topic te moeten schrapen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar dan wordt er een div class hernoemd is shit hits the fan, want het wordt onderhouden door de devvers en nu klopt het niet.

Dat opties verdwijnen vind ik een kwalijk iets. Het heeft niets niet bloatware te maken, dat is namelijk heel wat anders (namelijk zooi die je niet wilt maar toch geïnstalleerd wordt). Het verwijderen van opties heeft niets anders te maken dan geld. Het moet onderhouden en getest worden en dat kost geld. Het maakt het ook lastiger om 'even' iets aan te passen, want de optie gaat daarmee stuk waardoor een change wat een paar uur zou kosten nu opeens een hele dag kost.
Zoals Cyber ook zegt, we zijn power users. We willen dingen 'tweaken' en volgens mijn adresbalk is dit nog steeds tweakers.net, niet simpelezielen.nu. Alles maar achter custom css dumpen werkt niet altijd. Er zijn genoeg dingen dat we daar niet mee kunnen regelen, zoals bijvoorbeeld een toggle knopje maken voor het uitvouwen van code blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We kijken uiteraard ook wel naar het gebruik van bepaalde opties. Als we zien dat een optie maar door een handvol gebruikers wordt gebruikt, maar ondertussen onderhoud of de introductie van nieuwe features bemoeilijkt dan is dat een (goede) reden om zo'n optie dan te schrappen. Denk dan bijvoorbeeld aan de paarse template, het omdraaien van de reactievolgorde of het uit kunnen schakelen van de toolbar in het reactieformulier (die optie is al komen te vervallen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van sommige opties vraag ik mij wel eens af of gebruikers wel weten dat het er is. Dat het paarse template uiteindelijk naar de eeuwige jachtvelden gaat is niet meer dan logisch. Hoe gaaf het ook is, wie 'm echt wil houden bouwt 'm zelf na in Custom CSS. Echter kom je dan ook weer wat problemen tegen, zoals o.a. bannerlocatie die je niet zomaar kan verschuiven, dus daar zit je dan weer even mee te spelen om het goed te krijgen. In principe hetzelfde als wat ik zelf al heb gedaan maar dan met een donker Tweakers.

Neemt niet weg dat er genoeg dingen zijn waar we graag de keus hebben voor wat het standaard gedrag is. De quotes volledig laten zien ipv inklappen is er 1 van. Maar ook badges, het beter zichtbaar maken van je eigen post, etc. Die laatste komt weer terug gelukkig, maar zonder custom css heb je die optie momenteel helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hero of Time schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:13:
Van sommige opties vraag ik mij wel eens af of gebruikers wel weten dat het er is.
Ik heb zelf aan de hand van de zoektocht naar een 'quote inklap onzin uit' een paar opties aan gezet die ik eerder nooit gezien had maar me altijd wel ergerden, zoals het niet meer resizen van plaatjes en het scrollen in code-blokken.

Pagina: 1