[feat] selectie quoten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
Zomaar een wild ideetje (voor de uitvoerbaarheid moet je niet bij mij zijn vrees ik):
Als ik een quote maak uit een ellenlang verhaal, pluk ik meestal het relevante stukje. Dat werkt (bij mij) zo: Duw op quote. Selecteer alle overige stukjes. Verwijder die. Concludeer dat je ook een suk ubb tags me hebt gedeletet en nog wat wel belangrijke tekst. Corrigeer dat. Zet netjes verwijderd puntjes neer [...]
En begin dan met je verhaaltje.
Nou ben ik hier idd. niet zo efficient bezig maar ik kreeg wel een idee.
Wat ook een methode kan zijn: Selecteer de tekst in de post die je wilt quoten. Druk op Quote. Er verschijnt een quote van de geselecteerde tekst, met titel en [...].
Dat kan nu alleen niet.
(BTW: als een gebruiker niets geselecteerd heeft of meer dan 1 post -> quote doet gewoon z'n oude ding.)
Ik weet niet of React iets kan met in de browser geselecteerde tekst, maar zo ja->leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
ja, lijkt me ook wel een leuke optie. Ik zit hier ook zo vaak te kloten met het quoten van stukken tekst! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben wel voor, maar als je gewoon de tekst, zonder op de quote-knop gedrukt te hebben, selecteert. Je drukt vervolgens op control-C, alt-R, control-V en zet daar
code:
1
2
[q]
[/]

omheen, dan ben je ook klaar. Het enige nadeel hierbij is dat je geen titel met l33t link er in hebt.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heel simpel: Selecteer tekst, ctrl+c, post reply, typ [q], ctrl+v, type [/] en dan je reply.
Sneller kan het niet.

Volgens mij kan je aan een link nooit een klembord iets meegeven en is dit dus niet anders te implementeren. Of het is in ieder geval veel werk.

Qua tijd maakt het overigens niet veel uit of je eerst de nodige stukken selecteert, of achteraf de onnodige stukken selecteert en weghaalt. Met een beetje vaste hand en automatisme in het herkennen van de tags is het 2e net zo snel.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat als je meerdere gedeeltes wilt quoten ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 13:43

Salandur

Software Engineer

Ik kopieer meestal de tekst en die plak ik dan over de standaard quote-tekst heen. Daarmee hou je toch mooi het overzicht en hoef je niet alles te selecteren.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 14:21

TwoR

Gekleurde stippen

BtM909 schreef op 02 juli 2004 @ 14:51:
Wat als je meerdere gedeeltes wilt quoten ;)
Ik denk inderdaad dat om deze rede dit idee niet helemaal gaat werken. Je wil heel vaak (ik tenminste) meerdere stukjes quoten en dan werkt het niet helemaal goed meer.

BTW opzich wel leuk idee :)

[ Voor 5% gewijzigd door TwoR op 02-07-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
TwoR schreef op 02 juli 2004 @ 14:56:
[...]

Ik denk inderdaad dat om deze rede dit idee niet helemaal gaat werken. Je wil heel vaak (ik tenminste) meerdere stukjes quoten en dan werkt het niet helemaal goed meer.

BTW opzich wel leuk idee :)
Correct, maar dan (nfi) dat een oplossing niet alle problemen oplost maakt het geen slechte oplossing :Y)
Lijkt me (na een minuutje extra denken) inderdaad te hangen op de vraag of React kan "bekijken" wat je geselecteerd hebt. (wat voelt een mens zich (enigszins) dom als 'ie geen idee heeft hoe dat echt heet 8)7 )
Ziet iemand verder nadelen? (dus even buiten de vraag hoe groot het voordeel is-> dat is leuk maar niet meer lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

onkl schreef op 02 juli 2004 @ 15:04:
[...]

Correct, maar dan (nfi) dat een oplossing niet alle problemen oplost maakt het geen slechte oplossing :Y)
Lijkt me (na een minuutje extra denken) inderdaad te hangen op de vraag of React kan "bekijken" wat je geselecteerd hebt. (wat voelt een mens zich (enigszins) dom als 'ie geen idee heeft hoe dat echt heet 8)7 )
Ziet iemand verder nadelen? (dus even buiten de vraag hoe groot het voordeel is-> dat is leuk maar niet meer lijkt me)
Het zou ook niet React zijn die dat bekijkt ;)

[stappenplan]
- Tijdens het klikken van quote wordt de selectie weggeschreven naar 't klembord
- Op het quote-scherm wordt gekeken of er een selectie is weggeschreven
- Is er een selectie weggeschreven, dan wordt de inhoud van het reply venster vervangen
[/]

Maar als workaround kan je de [plain]
[/] tags gebruiken en de tekst selecteren en verplaatsen (met de muis :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 10:04

chem

Reist de wereld rond

crisp, heb je zin om een multi-browser select-JS script te bouwen ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
chem schreef op 02 juli 2004 @ 17:16:
crisp, heb je zin om een multi-browser select-JS script te bouwen ?
Qua implementatie in React kan het volgens mij erg simpel. Gewoon een GET-variabele "body" of "msg" voor mijn part urlencoded in de URI :)
En dan kan crisp mooi dat gebruiken :P

Overigens is multi-browser nergens voor nodig.. Firefox will suffice :P

edit:
Of gewoon zo'n multiviews-extra-thingy (../quote_message/$topicid/$gekkevardiestandaard0is/$body/

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 02-07-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Osiris schreef op 02 juli 2004 @ 17:22:
Overigens is multi-browser nergens voor nodig.. Firefox will suffice :P
Eh, we hadden het over een browser.. :P

Als er toch naar gekeken wordt.. waar is het [..] eigenlijk goed voor waar een quote mee begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 25556 schreef op 02 juli 2004 @ 17:24:
[...]

Eh, we hadden het over een browser.. :P

Als er toch naar gekeken wordt.. waar is het [..] eigenlijk goed voor waar een quote mee begint?
[...] geeft aan dat diegene die jij gequote hebt op die plek ook een quote stond, maar dat die niet meegequote is, omdat React maar 1 niveau diep quote. Liep overigens een ander topic over om dat anders te krijgen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 25556 schreef op 02 juli 2004 @ 17:24:
Dat wil zeggen dat er op die plaats al een quote stond van iemand anders. Aangezien React geen geneste quotes kan laten zien, krijg je dus dat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

@TS en alle devvers:

http://www.alexking.org/i...e/tools/open_selected.php

Zoiets? Alleen dan met een GET of POST methode...

[ Voor 31% gewijzigd door Cavorka op 03-07-2004 17:45 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Cavorka schreef op 03 juli 2004 @ 17:41:
@TS en alle devvers:

http://www.alexking.org/i...e/tools/open_selected.php

Zoiets? Alleen dan met een GET of POST methode...
Werkt zelfs in Firefox :)

edit:

Wat dacht men van:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var url = "http://gathering.tweakers.net/forum/quote_message/$id/0/";
if (document.getSelection) {
    var url = url + document.getSelection();
} else if (document.selection && document.selection.createRange) {
    var range = document.selection.createRange();
    var url = url + range.text;
}

location.href = encodeURI(url);

Hij gaat ook meteen naar de goeie quote-msg-pagina als er niets geselecteerd is als het goed is (heb ik niet eens wat aan hoeven te doen :+). $id wordt natuurlijk gewoon net als bij de huidige quote-knop geplaatst..

[edit][/]Hij neemt geen enters mee :/

edit:
Nu wel \o/ Kben geniaal :+

edit:
Die else met browser-support-error kan weg, dan gaat de user immers naar de standaard quotepagina, dus is er op zich niets aan het handje, alleen een feature die helaas niet werkt.
Tevens kan de url != ""-check weg, want die is sowieso altijd al iets 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Osiris op 03-07-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 14:18

decramy

root@birdie:~#

voor die meerdere quote`s:
- Druk op knopje quote bij post
- In reactiescherm selecteer je de dingen die je weg wilt hebben, en klik je op knopje om weg te halen en [...] neer te zetten.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Iemand trouwens al eens ontdekt dat naast de smiley met de baard een verborgen optie zit? Die gebruik ik vaak.

[ Voor 100% gewijzigd door Guardian Angel op 04-07-2004 12:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 04 juli 2004 @ 12:01:
Iemand trouwens al eens ontdekt dat naast de smiley met de baard een verborgen optie zit? Die gebruik ik vaak.
Een verborgen knopje? :)
En is idd best handig als je op meerdere stukjes reageert.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

GuardianAngel schreef op 04 juli 2004 @ 12:01:
ik wist wel dattie bestond, maar ik dacht dattie weggelaten was omdat niemand er een icoontje voor wist.

bestaattie dus toch 8)

in dat topic hierboven dat voutlooz postte, geeft crisp trouwens wel een mooi plaatje: Afbeeldingslocatie: http://allcrispy.com/got/quote-onderbreker.gif

ik ben voor!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 04-07-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

quote onderbreker icon toegevoegd :)

Intentionally left blank