[feat]Alleen selectie binnen post quoten

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 19:59
Ik quote erg vaak 1 stukje van een reactie, bijvoorbeeld een grappig zinnetje, een goed argument of wat anders. Nu is het zo dat je als je een zin in een post selecteerd en op quote drukt je het gehele bericht quote en niet alleen de selectie. Dit zou ik een erg handige feature vinden.

In 2004 is het al eens besproken: [rml][ feat] selectie quoten[/rml]

Toen is het argument geroepen dat het geen nut heeft als je meerdere posts wilt quoten. Een argument wat imo geen enkel raakvlak heeft met het idee. Als je meerdere posts wilt quoten klik je toch eerst 1 post aan zonder iets te selecteren.

Er staan codevoorbeelden in het topic. Is het misschien een idee om dit toch te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 08:54

SA007

Moderator Tweaking
Klinkt als een heel handige feature :) en best goed uitvoerbaar..

Ik stem voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt mij ook wel een handige feature :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toen is het argument geroepen dat het geen nut heeft als je meerdere posts wilt quoten. Een argument wat imo geen enkel raakvlak heeft met het idee. Als je meerdere posts wilt quoten klik je toch eerst 1 post aan zonder iets te selecteren.
Jawel, stel ik wil dit bovenste deel quoten (dus deels quoten). Ik selecteer eerst de tekst en klik op quote. Dan is die tekst geselecteerd, maar vervolgens wil ik een andere post (volledig) quoten. Dan MOET ik eerst de tekst deselecteren voordat dat werkt. Daarnaast weet de software ook niet dat ASL ik de quote knop indruk of de geselecteerde tekst ook bij die knop hoort.

is mijn verhaal een beetje duidelijk zo :? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In [rml][ feat] Quote geselecteerde tekst[/rml] zegt Crisp "Nee, gaan we niet doen"

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja voor mij wel :)
Maar hoe kan je nou statische tekst meenemen in een post :? Anyhoe ik vind het wel een interessant idee.

ah: [rml]P_de_B in "[ feat] Quote geselecteerde tekst"[/rml]

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 24-01-2006 09:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:54:
[...]
Dan is die tekst geselecteerd, maar vervolgens wil ik een andere post (volledig) quoten. Dan MOET ik eerst de tekst deselecteren voordat dat werkt. Daarnaast weet de software ook niet dat ASL ik de quote knop indruk of de geselecteerde tekst ook bij die knop hoort.
Of je checkt of er in je venster iets geselecteerd is: dat quote je dan.
Is er niets geselecteerd, dan quote je het gehele bericht van waar je het quote-knopje hebt ingedrukt ;)
Zo valt het wel te realiseren. Heb je dus iets geselecteerd, dat gedeelte gequote, en wil je nog iets quoten? Dan moet je dus of de tekst de-selecteren of een nieuwe selectie maken.
Volgens mij kan dat best een handige feature worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 09:54:
[...]
Dan MOET ik eerst de tekst deselecteren voordat dat werkt. Daarnaast weet de software ook niet dat ASL ik de quote knop indruk of de geselecteerde tekst ook bij die knop hoort.[...]
Jawel, je neemt dus als je op de quote knop klikt:
-de selectie van het bericht waar de knop bij staat, dus niet zomaar een willekeurige selectie op de pagina maar alleen binnen het bericht.
-OF je neemt indien er niets is geselecteerd binnen het bericht het gehele bericht.

Een selectie ergens anders op de pagina is dus niet relevant.
In dat topic is zoals ik heb aangegeven een verkeerde beargumentatie gebruikt vind ik. Vandaar ook niet nieuwe topic waarin ik het idee duidelijker probeer te maken. Dit omdat ik het dagelijks meedere malen tegen kom.

[ Voor 25% gewijzigd door djluc op 24-01-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

djluc schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:51:
[...]
Jawel, je neemt dus als je op de quote knop klikt:
-de selectie van het bericht waar de knop bij staat, dus niet zomaar een willekeurige selectie op de pagina maar alleen binnen het bericht.
-OF je neemt indien er niets is geselecteerd binnen het bericht het gehele bericht.

[...]
Geef eens een oplossing (met pseudo-code desnoods) hoe je optie 1 wilt realiseren. Met andere woorden: hoe ga je aan de hand van je selectie bepalen of de geselecteerde tekst bij je gedrukte quote knop hoort ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
djluc schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:51:
[...]

[...]
In dat topic is zoals ik heb aangegeven een verkeerde beargumentatie gebruikt vind ik. Vandaar ook niet nieuwe topic waarin ik het idee duidelijker probeer te maken. Dit omdat ik het dagelijks meedere malen tegen kom.
Ik link naar een andere post dan jij in je TS ;)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
P_de_B schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:37:
[...]
Ik link naar een andere post dan jij in je TS ;)
Ik zie het inderdaad, oops ;)
BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:12:
[...]

Geef eens een oplossing (met pseudo-code desnoods) hoe je optie 1 wilt realiseren. Met andere woorden: hoe ga je aan de hand van je selectie bepalen of de geselecteerde tekst bij je gedrukte quote knop hoort ;)
Geen idee, in principe zou iets als:

var regexp=new RegExp(document.selection.createRange(), 'g');
if(this.parentNode.innerHTML.test(regexp)) {
//doe wat leuks met je selectie
}

Maar waarschijnlijk is er ook nog wel een leuke andere manier om te kijken of iets binnen een bepaald element geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe wil je dat realiseren? Het eenvoudigste zou zijn om gewoon een selectie in het document (venster) te quoten. Die check of het wel bij het bericht hoort waar jij op de quote-button hebt gedrukt lijkt me vrij onmogelijk.
Zo zou je gewoon een selectie kunnen maken en op een willekeurig quote-de-selectie-button kunnen rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Mithras86 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:04:
Hoe wil je dat realiseren? Het eenvoudigste zou zijn om gewoon een selectie in het document (venster) te quoten. Die check of het wel bij het bericht hoort waar jij op de quote-button hebt gedrukt lijkt me vrij onmogelijk.
Zo zou je gewoon een selectie kunnen maken en op een willekeurig quote-de-selectie-button kunnen rammen :)
Heb je uberhaupt mijn bovenste berichtje gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Daar zijn inderdaad wel mogelijkheden voor; of het ook cross-browser mogelijk is is nog een vraag...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ok, als ik alles hier outline, lijkt het idd dat de paragraph voor de quote buttons direct child zijn van een 'master' div (voor de post). Dan is het uiteraard mogelijk om die link te leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Op Partyflock werkt het ook op die manier... Ik heb de code niet bekeken, maar het kan dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
gewoon te lui om NA het quoten de rest te selecteren en del te rammen :?
dus OF selecteren en dan quoten OF quoten selecteren en op DEL rammen...
Het verschil is dus 1x del toets? Of mis ik iets belangrijks????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

sopsop

[v] [;,,;] [v]

The_Stickie schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:00:
gewoon te lui om NA het quoten de rest te selecteren en del te rammen :?
dus OF selecteren en dan quoten OF quoten selecteren en op DEL rammen...
Het verschil is dus 1x del toets? Of mis ik iets belangrijks????
Met die redenatie kun je de hele quote-knop wel weglaten. Gewoon even knippen, reageerknop, plakken en quote-tags er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

boppert schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:33:
[...] Met die redenatie kun je de hele quote-knop wel weglaten. Gewoon even knippen, reageerknop, plakken en quote-tags er omheen.
Er zit nog wat meer omheen:
code:
1
[b][message=25282125,noline]boppert schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:33[/message]:[/b]
En dat plus de automagische [...] zaken :) .

DM!

Pagina: 1