Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 143 Laatste
Acties:
  • 355.822 views

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 16:26
Beetje grillig vandaag

19.360kWh 5.122kWh/kW

Maar niet te klagen zo :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/24164-capture.png

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jerrythafast schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:34:
De wolkenfabriek stond vanmiddag ergens tussen Leiden en Amsterdam volgens mij. Zie 24 uur satellietbeelden. Gezien de noordoostenwind betekent dat een magere opbrengst vandaag in Wassenaar, op een dag die voor zo velen toch volstrekt wolkenloos verlopen moet zijn volgens dezelfde satellietbeelden. Slechts 11,622 kWh (3,973 Wh/Wp) vandaag, wel 102% van het dagtarget. maar het had een heel stuk meer kunnen zijn als Speedy-Andre zijn wolkenfabriek lekker had gelaten waar hij hoort -- in Alminder. :(
Ik ben inmiddels hierheen verhuisd :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNCwB4yS55oIlu5YVsAulqJF/full.jpg

Mijn excuses voor de dikke vette 6,285kWh/kWp in Alminder die me een plek op de 1e pagina oplevert :>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

TFHfony schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:19:
Vandaag wel een redelijk dagje met een opbrengst van 6.850kWh/kWp en er druppelt nog wel wat binnen, maar de 7 zullen we niet meer halen vandaag. Dan hadden er wat minder wolkjes voorbij moeten komen.
En nog op nr 1 ook. ;) :)F

Hier 27.956kWh en 4,675 kWh/kWp ;)
Jammer dat de dagen weer korter worden.

[ Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-08-2016 21:12 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niet als je de Belgen toelaat in de lijst >:)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:36
Speedy-Andre schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Ik ben inmiddels hierheen verhuisd :+

[afbeelding]

Mijn excuses voor de dikke vette 6,285kWh/kWp in Alminder die me een plek op de 1e pagina oplevert :>
Waar zit die middelvinger-smiley hier op GoT? }:| Ik wil m'n kWh's terug -O-

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jerrythafast schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Waar zit die middelvinger-smiley hier op GoT? }:| Ik wil m'n kWh's terug -O-
Je doet het deze maand beter dan ik, voor mij is dit al het jaar van de wolkenfabriek ;w

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Net geen 30 kWh vandaan, 6.0 Wh/Wp dus. We lopen weer wat in. Nu nog maar 27 kWh achter op schema, dat is 90% pro-rata. Hopelijk nog een paar van deze dagen, dan is die achterstand ook ingehaald.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Jerrythafast
Speedy-Andre schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Je doet het deze maand beter dan ik, voor mij is dit al het jaar van de wolkenfabriek ;w
Zolang ik maar niet de rest van het jaar met dat ding zit opgescheept dan :+ De wolkenfabriek in Alminder, de zon aan de kust. Zo hoort het O-)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:35

AMDFreak

Intel is zo..

5.17kWh/wp
Geen slecht resultaat alleen jammer van t dauw vanochtend op mn panelen ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-11 14:41
Hier ook last gehad van Speedy-Andre's Cloud Factory :')
Maar toch een prima dag.

5.808 en 4.733 kWh/kWp

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, hier ook lekker, de zon hier in N.O. Groningen kwam pas op toen die onder ging.
2.974 kWh/kWp

8)7 |:(

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het was een mooie dag maandag (5.06 Wh/Wp), maar de teller voor deze maand staat nog wel in het rood. Het moet nog even zo doorgaan.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

PClop schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:59:
Ja, hier ook lekker, de zon hier in N.O. Groningen kwam pas op toen die onder ging.
2.974 kWh/kWp

Jammer hoor, de contrasten zijn weer groot.
Ik kon de hele dag de wolken aan de oostkant zien liggen, het was minder dan 1km bij mij vandaan O-)
110 graden lens met zon erop, enige opname die ik heb ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DedKG3wsC3AcGNRfGgmkzThD/medium.jpg

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

heho

Ommen, Overijssel

Prima dagje vandaag. 16.04 kWh = 5.0125 kWh/kWp
Ik heb nog 256.34 kWh nodig om augustus van vorig jaar te halen. Nog 16 dagen te gaan die precies zoals vandaag moeten zijn. Ben benieuwd ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05

Wailing_Banshee

You're Next

PClop schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:59:
2.974 kWh/kWp

Bij mij in Noord Oost Groningen kwam de zon rond 2 uuur echt achter de bewolking vandaan en liep het redelijk netjes vanaf dat tijdstip voor een totaal van 4,4kWh/kWp (wel met wat dalen, maar het lijkt tenminste nog op een deel van een parabool)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:00
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:37:
[...]
Bij mij in Noord Oost Groningen kwam de zon rond 2 uuur echt achter de bewolking vandaan en liep het redelijk netjes vanaf dat tijdstip voor een totaal van 4,4kWh/kWp (wel met wat dalen, maar het lijkt tenminste nog op een deel van een parabool)
1 t/m 15 aug: we zitten voor augustus op slechts 87% van de opbrengstschatting. Slechts 4 dagen scoorden hoger dan hun schatting. Een redelijke baggermaand tot nu toe met 56 volle zonuren tegen vorig jaar 74 (Eelde ter indicatie). Aan de kust haalden enkele meetpunten nu al >70u. De laatste keer dat we >5 kWh/kWp haalden was 21 juli. Verschil moet er zijn.

Met ook hier de groeten uit (stad) Groningen.

There's nothing moister than an oyster.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

On-ge-loofelijk. Vandaag alweer die ^%$ bewolking in het noorden |:(
Bewolking in het noorden

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:36

TFHfony

Professional Weirdo

antonboonstra schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:32:
[afbeelding]
Ai.. Da's minder. Maar wil je het wel even daar houden? Alvast bedank vanuit het zonnige zuiden!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Grrrr, eindelijk in NH een mooie dag en dan komt om half twaalf de bewolking binnenvallen. Met de maand op 84% is de achterstand nu al onoverbrugbaar zeker gezien de slechte voorspellingen voor vrijdag en het weekend.

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Ai.. Da's minder. Maar wil je het wel even daar houden? Alvast bedank vanuit het zonnige zuiden!
We houden het hier, maar wat we over hebben ( best veel, enorm veel ) sturen we door naar Bavel e,o,
>:)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:20
PClop schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

We houden het hier, maar wat we over hebben ( best veel, enorm veel ) sturen we door naar Bavel e,o,
:N ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

* TFHfony zet een ventilator klaar om alles terug naar het noorden te blazen :P
Het gaat best wel OK hier, maar niet zo goed als gisteren. Er is iets meer sluierbewolking. Maar we mogen niet klagen met ruim 3kWh/kWp halverwege de dag.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 10:12

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

antonboonstra schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:32:
[afbeelding]
Ik voel je pijn!
Ook zo'n lange tijd gehad in het zuid westen, nu eindelijk een beetje licht.
Loop nog flink achter tov vorig jaar dus het is nodig.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

* TFHfony zet een ventilator klaar om alles terug naar het noorden te blazen :P
Het gaat best wel OK hier, maar niet zo goed als gisteren. Er is iets meer sluierbewolking. Maar we mogen niet klagen met ruim 3kWh/kWp halverwege de dag.
Scheelt bij jou zoveel dan? Bij mij nek aan nek in dongen

1 PVoutput . Dongen NB

[...]

Wil je dat even laten, ik val onder de o van omstreken

1 PVoutput . Dongen NB

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

reneeke1970 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

Scheelt bij jou zoveel dan? Bij mij nek aan nek in dongen
Het verschil was eerder vandaag meer dan 10%, maar inmiddels is de sluierbewolking weg en is het verschil met gisteren nog maar zo'n 5%:

Chart

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

zeegerd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:10:
[...]

1 t/m 15 aug: we zitten voor augustus op slechts 87% van de opbrengstschatting. Slechts 4 dagen scoorden hoger dan hun schatting. Een redelijke baggermaand tot nu toe met 56 volle zonuren tegen vorig jaar 74 (Eelde ter indicatie). Aan de kust haalden enkele meetpunten nu al >70u. De laatste keer dat we >5 kWh/kWp haalden was 21 juli. Verschil moet er zijn.

Met ook hier de groeten uit (stad) Groningen.
Ik zit nu (halverwege 16 augustus) op 97%. En de laatste keer dat ik boven de 5 kWh/kWp haalde was op 6 augustus (21 juli zat ik op 4.949kWh/kW). En ik heb het idee dat het bij mij thuis mooier weer is (geweest) dan in de stad Groningen.... (geen idee de morgen is gegaan, het lijkt erop dat de verbinding met mijn omvormer eruit is geweest...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:00
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Ik zit nu (halverwege 16 augustus) op 97%. En de laatste keer dat ik boven de 5 kWh/kWp haalde was op 6 augustus (21 juli zat ik op 4.949kWh/kW). En ik heb het idee dat het bij mij thuis mooier weer is (geweest) dan in de stad Groningen.... (geen idee de morgen is gegaan, het lijkt erop dat de verbinding met mijn omvormer eruit is geweest...)
Hmm, 6 aug hier 3,99. 10 aug zaten we met de voltallige familie te wachten op de eerste 5 sinds tijden, maar het werd 4,99. Slecht geslapen dus, vooral met al die vijven en zessen die je hier leest. ;)

Vandaag mogen we het doen met één piekje van bijna 4000W (bijna STC). Voor de rest pruttelt het wat boven de 1000W vanwege de vette bewolking. Maw, nog geen 2 kWh/kWp tot nu toe. :'(

There's nothing moister than an oyster.

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 13:51

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Volgens mij heb ik de afgelopen dagen op tijd de panelen gepoetst.
Als ze het volhouden daar boven, hebben we straks weer een hele mooie parabool hyperbool Gauss kromme >:)

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

Het verschil was eerder vandaag meer dan 10%, maar inmiddels is de sluierbewolking weg en is het verschil met gisteren nog maar zo'n 5%:

[afbeelding]
Hier scheelt eerder 0.5 procent.
Ze doen het goed je paneeltjes, jij haalt wel 5000 kWh per jaar.
Is die temperatuur van je micro omvormer?

1 PVoutput . Dongen NB

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

reneeke1970 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:21:
[...]
Hier scheelt eerder 0.5 procent.
Ze doen het goed je paneeltjes, jij haalt wel 5000 kWh per jaar.
Is die temperatuur van je micro omvormer?
Ik verwacht inderdaad wel tegen de 5000kWh uit te komen, dus... niet ontevreden inderdaad. De gemelde temperatuur is de gemiddelde temperatuur van mijn 8 Micro Omvormers.

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pAut0gYtd5aRflInoye8PtSc/full.png

In het midden van het land is het tot nu toe nog een fijne dag. Een enkele wolk maar verder mooi. We zitten al bijna op de 5.0 van gisteren. Ik voel wel mee met iedereen in het noorden. Irritant als het continu boven je blijft hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door mddd op 16-08-2016 16:36 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:29:
[...]

Ik verwacht inderdaad wel tegen de 5000kWh uit te komen, dus... niet ontevreden inderdaad. De gemelde temperatuur is de gemiddelde temperatuur van mijn 8 Micro Omvormers.
Oké handig die meting.
Ik hoop dubbele te halen maar die schaduw begint nu al beetje. Morgens elf uur grote boom plus gebouw, om half twee weer ander gebouw met hoge boom, om acht uur weer andere boom. En tussen door een leuk berken boompje van de buren precies ten zuiden van mijn panelen zucht zucht

1 PVoutput . Dongen NB

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11 13:33

Nhz

mddd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:35:
[afbeelding]

In het midden van het land is het tot nu toe nog een fijne dag. Een enkele wolk maar verder mooi. We zitten al bijna op de 5.0 van gisteren. Ik voel wel mee met iedereen in het noorden. Irritant als het continu boven je blijft hangen.
Bij jou loopt het grafiekje nog in een redelijk mooie lijn, bij mij in Deventer heb ik veel meer spikes/drops helaas. :'(

Groetjes

• Mattie112
Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/55695-chart_(18).png

Hier ook niet gek zit nu op 110% :)
15.410kWh 4.077kWh/kW

Voor deze maand:
112% pro rata

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

reneeke1970 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Oké handig die meting.
Ik hoop dubbele te halen maar die schaduw begint nu al beetje. Morgens elf uur grote boom plus gebouw, om half twee weer ander gebouw met hoge boom, om acht uur weer andere boom. En tussen door een leuk berken boompje van de buren precies ten zuiden van mijn panelen zucht zucht
Momenteel ligt hier alles (nog) schaduwvrij, alleen eind herfst, winter en begin lente gooien de voorste panelen een schaduw op de achterste. Maar er zijn een paar bomen om mijn huis die een paar jaar geleden hier geplaatst zijn die vermoedelijk in de toekomst in de ochtend en avond wel roet in het eten gaan gooien.
Verder zal ik in de toekomst nog wel een aantal panelen op een lager dak plaatsen welke zo'n 6 maanden per jaar in de schaduw ligt. Dus in de toekomst zal mijn efficiency wel wat omlaag gaan. Maar, uiteindelijk is de opbrengst belangrijker dan de efficiency (Al vind ik het stiekem wel leuk dat mijn set zo netjes presteert).

TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Momenteel ligt hier alles (nog) schaduwvrij, alleen eind herfst, winter en begin lente gooien de voorste panelen een schaduw op de achterste. Maar er zijn een paar bomen om mijn huis die een paar jaar geleden hier geplaatst zijn die vermoedelijk in de toekomst in de ochtend en avond wel roet in het eten gaan gooien.
Verder zal ik in de toekomst nog wel een aantal panelen op een lager dak plaatsen welke zo'n 6 maanden per jaar in de schaduw ligt. Dus in de toekomst zal mijn efficiency wel wat omlaag gaan. Maar, uiteindelijk is de opbrengst belangrijker dan de efficiency (Al vind ik het stiekem wel leuk dat mijn set zo netjes presteert).
Dan moet je die andere panelen gewoon andere omvormer geven haha.
Voorste schaduw achterste?
Zit je op plat dak dan?

1 PVoutput . Dongen NB

Mattie112 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:47:
[afbeelding]

Hier ook niet gek zit nu op 110% :)
15.410kWh 4.077kWh/kW

Voor deze maand:
112% pro rata
En vele maar roepen dat hosola niks is :Y

1 PVoutput . Dongen NB

• Mattie112
reneeke1970 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

En vele maar roepen dat hosola niks is :Y
Haha, bevalt mij prima in elk geval (heb m nog geen jaar maargoed). Kan dus ook nog geen vergelijkingen maken, allicht is deze maand gewoon erg goed of moet ik gewoon mijn target aanpassen.

Target is wel volgens die pvgis site

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

reneeke1970 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Dan moet je die andere panelen gewoon andere omvormer geven haha.
Voorste schaduw achterste?
Zit je op plat dak dan?
Yep. Alles ligt op een plat dak met Flat Fix Fusion op 13 graden. Zo'n beetje in oktober begint de schaduw en dat duurt tot maart. Helaas niet meer ruimte op het dak om de panelen wat verder uit elkaar te leggen, maar het verlies in opbrengst valt wel mee gezien het moment in het seizoen en vanwege het feit dat het verlies in de ochtend & avond is en niet overdag. Maar het doet soms toch wel zeer hoor ;-)
Het aftoppen van mijn opbrengst boven de 4320W doet geen pijn (Dit wist is van te voren en was ingecalculeerd), maar het verlies van die schaduw doet wel wat pijn. Gelukkig compenseren de Micro Inverters wel iets er van, maar toch ;-)
Maar gezien het resultaat op jaarbasis mag ik helemaal niet klagen ;-)
Mattie112 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:01:
[...]
Haha, bevalt mij prima in elk geval (heb m nog geen jaar maargoed). Kan dus ook nog geen vergelijkingen maken, allicht is deze maand gewoon erg goed of moet ik gewoon mijn target aanpassen.

Target is wel volgens die pvgis site
Ik heb het resultaat van PVGIS geëxtrapoleerd naar 1000kWh/kWp om als target te laten dienen.

[ Voor 18% gewijzigd door TFHfony op 16-08-2016 17:02 ]

TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Yep. Alles ligt op een plat dak met Flat Fix Fusion op 13 graden. Zo'n beetje in oktober begint de schaduw en dat duurt tot maart. Helaas niet meer ruimte op het dak om de panelen wat verder uit elkaar te leggen, maar het verlies in opbrengst valt wel mee gezien het moment in het seizoen en vanwege het feit dat het verlies in de ochtend & avond is en niet overdag. Maar het doet soms toch wel zeer hoor ;-)
Het aftoppen van mijn opbrengst boven de 4320W doet geen pijn (Dit wist is van te voren en was ingecalculeerd), maar het verlies van die schaduw doet wel wat pijn. Gelukkig compenseren de Micro Inverters wel iets er van, maar toch ;-)
Maar gezien het resultaat op jaarbasis mag ik helemaal niet klagen ;-)

[...]

Ik heb het resultaat van PVGIS geëxtrapoleerd naar 1000kWh/kWp om als target te laten dienen.
Nou troost je, omdat je met lage hoek meer op zomer bent gericht is het schaduw verlies van de toch al mindere winter maanden niet zo erg. Maar leuk zijn die dippen niet inderdaad. Ik denk dat ik ongeveer 500 kWh per jaar verlies heb aan schaduw. Dus ach.... Gewoon niet teveel vergelijken, alleen naar jaar stand kijken haha

1 PVoutput . Dongen NB

• Mattie112
TFHfony schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:01:

[...]

Ah op die manier. Ik wacht even 1 jaar af en dan kijk ik in hoeverre dat nou verschilt van PVGIS en pak ik daar wel het gemiddelde ofzo van.

Verwijderd

Het was vast prachtig weer in de rest van nederland maar in de stad Groningen kom ik niet verder dan 10.400kWh, ratio 3.467kWh/kW. Niet slecht maar zo onderhand zijn er weinig dagen in augustus waar ik in de buurt kom van het gemiddelde van vorig jaar. Deze score is 89% van wat het gemiddelde van vorig jaar was over deze maand. Er zijn nog maar 4 dagen geweest waar er boven het gemiddelde werd gescoord deze maand. De zon van nu levert mij niks meer op.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Zijn gisteren hier voorbij... Nog heel eventjes en de schaduw komt op het dak...

Prima score

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=46132&sid=42073

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33
een niet onaardige dag met later in de ochtend en begin van de middag wat wolken , die later weer oplosten .
23 KWh , 4.04 Kwh/KWp , dit komt omdat vanwege werkzaamheden aan de net kant van de zonnegroep vanochtend de opwekking 2 uur heeft stilgestaan .anders had ik zo op 4.7 KWh/KWp gezeten ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 23:00

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Hier 10,37 kWh = 2,59 kWh/kWp Oftewel niet goed..

Op dit tempo kom ik eind vd maand op +/-400kWh uit, dat zou ongeveer 3,22kwh/kWp zijn.

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:03:
Het was vast prachtig weer in de rest van nederland maar in de stad Groningen kom ik niet verder dan 10.400kWh, ratio 3.467kWh/kW. Niet slecht maar zo onderhand zijn er weinig dagen in augustus waar ik in de buurt kom van het gemiddelde van vorig jaar. Deze score is 89% van wat het gemiddelde van vorig jaar was over deze maand. Er zijn nog maar 4 dagen geweest waar er boven het gemiddelde werd gescoord deze maand. De zon van nu levert mij niks meer op.
Bovn bie diek 17.850kWh 5.250kWh/kW

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag weer een redelijke dag met een opbrengst van 6.632kWh/kWp. Inmiddels ligt deze maand weer netjes op schema: 107,6% Pro Rata, ondanks het zeer beroerde begin hier in het Zuiden des lands.

• MdO82
Hier in de buurt van Steenbergen is het iets beter dan gisteren

14.230kWh - 6.324kWh/kWp

2250 WP Zuid PVoutput

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Vandaag was de beste dag van de deze maand tot nu toe: 5,26kWh/kWp met 7,155kWp op oost/west. Dus dat lijkt me wel netjes.
Beste dag vorige maand was 18 juli: 6,044kWh/kWp.

[ Voor 8% gewijzigd door mgroen81 op 16-08-2016 20:54 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

• Jerrythafast
Misterpc schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:55:
een niet onaardige dag met later in de ochtend en begin van de middag wat wolken , die later weer oplosten .
23 KWh , 4.04 Kwh/KWp , dit komt omdat vanwege werkzaamheden aan de net kant van de zonnegroep vanochtend de opwekking 2 uur heeft stilgestaan .anders had ik zo op 4.7 KWh/KWp gezeten ..
Kun je daar geen inkomstenderving voor claimen bij de netbeheerder? :/

Hier vandaag een whopping 17,100 kWh. Dat is 5,846 Wh/Wp. 155,5% van het dagtarget. Pro rata staan we nu 105,3% voor augustus en 99,5% voor het jaar.

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 18:23
Prima dagje vandaag:
15,286 kWh opgewekt met 2,6 kWp. Een efficiency van 5,879 kWh/kWp _/-\o_

O ja. In Schiedam, zuid-Holland dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Aegle op 16-08-2016 22:40 ]

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Niet alleen in Groningen maar ook in noord holland hebben de opkomende wolken het beste deel van de dag verpest
http://www.pvoutput.org/i...jsp?sid=47058&dt=20160816

Verwijderd

habbekrats schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Bovn bie diek 17.850kWh 5.250kWh/kW
Dan moet ik mijn paneeltjes maar bij familie op het dak zetten, bovn bie diek :)

• Rol-Co

Rol-Co

Aegle schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:39:
Prima dagje vandaag:
15,286 kWh opgewekt met 2,6 kWp. Een efficiency van 5,879 kWh/kWp _/-\o_

O ja. In Schiedam, zuid-Holland dus.
Yep, gouda ook 5,8 en 5,9 kWh/kWp.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Alminder deed het 'aardig' met 5,436kWh/kWp, scheelt toch 2kWh met maandag :/
Nou ja, eens zien of er echt 2 mooie dagen komen :)

• heho

heho

Ommen, Overijssel

In Ommen ook iets teveel wolken vandaag ...
Uiteindelijk 15.60 kWh = 4.875 kWh/kWp

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ben uiteindelijk rond de 17kWh geeindigd. Dat is rond de 5.4kWh/kWp. Ik heb alleen even weer wat problemen met mijn logging... Mijn logger ziet de omvormer niet meer...

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23
Hij doet het weer.

7:15 0.004kWh 0.001kWh/kW 15.7C
9:15 2.566kWh 0.442kWh/kW 16.3C
9:45 3.569kWh 0.614kWh/kW 17.8C
12:45 11.050kWh 1.902kWh/kW 22.3C

Target is nu 116 %

Wordt een mooie dag.

[ Voor 51% gewijzigd door wizzopa op 17-08-2016 13:20 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Apeldoorn Ook oké met 5,3 kwh/kwp.
Moet vandaag overtroffen kunnen worden.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• Mattie112
Opzich nog best aardig gister:

21.290kWh 5.632kWh/kW

Vandaag zou het de hele dag zonnig moeten zijn, ben benieuwd :)

De lijn gaat in elk geval netjes omhoog!

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/30963-chart_(19).png

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

En natuurlijk net vandaag is mijn PMU van slag! Kan hem zelfs niet eens meer via het netwerk bereiken (moet waarschijnlijk even van de stroom gehaald worden zodat het netwerk zich weer kan herstellen...)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:58:
En natuurlijk net vandaag is mijn PMU van slag! Kan hem zelfs niet eens meer via het netwerk bereiken (moet waarschijnlijk even van de stroom gehaald worden zodat het netwerk zich weer kan herstellen...)
Hopelijk maak ik mezelf nu niet onsterfelijk belachelijk, Maareh... PMU?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Power management unit?

/edit: Wel grappig om te zien dat het vandaag nek-aan-nek op gaat met onze installaties. Meestal is die van TFHfony zo'n 10-20% beter dan mijn systeem. Ben benieuwd of het aan het eind van de dag nog zo is.

[ Voor 82% gewijzigd door zonoskar op 17-08-2016 12:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

TFHfony schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Hopelijk maak ik mezelf nu niet onsterfelijk belachelijk, Maareh... PMU?
Yep. Mijn omvormer heeft geen standaard internet aansluiting, dat gaat via een PMU. Die logt, en die wordt dan door mij uitgelezen. Alleen kon hij vanmorgen de omvormer niet vinden en na een reboot is hij nu zelfs zijn hele netwerk verbinding kwijt :P

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In Alminder heb ik helaas al schaduw van de gemeente bomen, pas na 8:50 klimt het vermogen omhoog -O-
Ook merk dat de hoek al minder gunstig is, m'n broer in Epe scoort hoger met 40 graden tegen mijn 25.
Eens zien of ik de 8kwh voorsprong op Epe staande kan houden deze maand :/

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Speedy-Andre schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:22:
In Alminder heb ik helaas al schaduw van de gemeente bomen, pas na 8:50 klimt het vermogen omhoog -O-
Ook merk dat de hoek al minder gunstig is, m'n broer in Epe scoort hoger met 40 graden tegen mijn 25.
Ach, je moet niet klagen. Bij mij komt de zon pas om 10:50 compleet over de bomen heen :|

Maar dat is iets wat je helaas met je berekening mee moet nemen, dan krijg je ook geen te hoge verwachtingen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het gewoon :X om te zien als het weer eens zo ver is ;)
De laatste 3 jaar zat ik aan 1000kWh/kWp met die bomen meegerekend dus dat gaat wel goed.
Wellicht ga ik de boel meer richting west draaien gedurende de winter, dan kan ik de onderlinge afstand iets vergroten en zou ik iets minder schaduw haaks op de panelen moeten hebben.
2016 is hier toch al prut, veel valt er niet te verliezen :P

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 23:00

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Speedy-Andre schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:22:
En gemeenteboom handmatig iets "verlagen"? :9~

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Atomic2005 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

En gemeenteboom handmatig iets "verlagen"? :9~
Het is nog een beschermde soort ook, een Populier |:(
Overigens heb ik hier al eerder contact over gehad met de gemeente, de rij bomen is al eens uitgedund omdat ze te dicht op elkaar stonden.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Ach, je moet niet klagen. Bij mij komt de zon pas om 10:50 compleet over de bomen heen :|
Ach, mensen moeten altijd iets te klagen hebben. Bij mij komt de zon pas rond 11 uur op de panelen :D

We hebben verder wel heel weinig schaduw van bomen, alleen aan het van de avond, vanaf het eind van de zomer tot de vroege zomer, verdwijnt hij achter de es. Nu is dat niet een hele dichte boom en heeft die boom ook nog een functie (hangmat paal), dus mag hij gewoon blijven staan (zolang hij niet ziek wordt, dan).

• Apeldoorn
Gaat lekker. Een efficiëntie van 6 is voor mij een hoge uitzondering en ga ik vandaag ook niet halen ivm de al weer kortere dagen. Maar kom er wel in de buurt :Y

• habbekrats
Speedy-Andre schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:44:
Ik vind het gewoon :X om te zien als het weer eens zo ver is ;)
De laatste 3 jaar zat ik aan 1000kWh/kWp met die bomen meegerekend dus dat gaat wel goed.
Wellicht ga ik de boel meer richting west draaien gedurende de winter, dan kan ik de onderlinge afstand iets vergroten en zou ik iets minder schaduw haaks op de panelen moeten hebben.
2016 is hier toch al prut, veel valt er niet te verliezen :P
Gelukkig zijn de bomen voor mijn huis van mijzelf, die groeien dus geen cm te hoog voor mijn zonnepanelen.

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gaat goed vandaag! Wel erg warm maar dit is tot nu toe de mooiste grafiek die ik ooit heb gehad:) (in ieder geval op mijn pvoutput app)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

DRuw schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:48:
Gaat goed vandaag! Wel erg warm maar dit is tot nu toe de mooiste grafiek die ik ooit heb gehad:) (in ieder geval op mijn pvoutput app)
Het maximum van jouw productie en het maximum van de insolation curve is dusdanig verschoven dat ik denk dat de oriëntatie van jouw systeem eerder 210 ° dan 225 ° is.

Hier op dit moment 6,75 Wh/Wp ...
en de schaduw van de ventilatiepijp begint weer op de panelen te vallen,
maar niet meer voor lang (hoop ik). - Op jaarbasis toch weer ca. 10 kWh/kWp erbij _/-\o_ .

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Rol-Co

Rol-Co

Het gaat wel een 6 je worden vandaag :) dat is een tijd geleden....

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:16
Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/L6BWsN

Wat een mooie dag 8)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Misterpc
voor het eerst sinds lange tijd weer een mooie dubbelke parabool , mooi om te zien hoor ..
en nu alweer bijna 29 KWh en het druppelt nog door , dus misschien richting de 30 als het lukt ..

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dunklefaser schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:21:
[...]

de ventilatiepijp begint weer op de panelen te vallen
Is u wel goed verzekerd? :+
En ik maar klagen met nu al >6,3kWh/kWp O-)

Verwijderd

Ook hier was het vandaag een goede dag. Dat werd wel eens tijd :)
17.300kWh, 5.767kWh/kW . Dat zal wel zo blijven vandaag. 149% van de streefhoeveelheid.

• Apeldoorn
Geen efficiëntie van 6 hier, maar ga ruim door de 17 kwh heen.
5,9 kwh/kwp ga ik wel redden.

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Speedy-Andre schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

Is u wel goed verzekerd? :+
En ik maar klagen met nu al >6,3kWh/kWp O-)
Nee - niet, eigen risico - helaas.
Maar gelukkig gebeurt het niet elke dag, alleen als de zon schijnt :+ .

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hmm, als ik eens goed naar de mpp kijk en hoe snel de power herstelt dan is de schaduw van een pijp.
De pijp rechts van een buurman op oost om precies te zijn |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/khQsIrRps2vlfgkx8gfCoBkY/medium.jpg

Als ik dit wil omzeilen dan moet de hele indeling anders ...
Ik kan alleen switchen van 2-3-3-2 naar 3-2-2-3 waarbij 2-2 een rij van 4 panelen wordt.
Door de lengte van die rij krijg ik er gratis andere problemen erbij zoals onderlinge schaduw :(
Bweh.

• Apeldoorn
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:06:
Ook hier was het vandaag een goede dag. Dat werd wel eens tijd :)
17.300kWh, 5.767kWh/kW . Dat zal wel zo blijven vandaag. 149% van de streefhoeveelheid.
Rotvogel: mag ik vragen wat je hellingshoek van je panelen is?

• DRuw

DRuw

dunklefaser schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:21:
[...]

Het maximum van jouw productie en het maximum van de insolation curve is dusdanig verschoven dat ik denk dat de oriëntatie van jouw systeem eerder 210 ° dan 225 ° is.

Hier op dit moment 6,75 Wh/Wp ...
en de schaduw van de ventilatiepijp begint weer op de panelen te vallen,
maar niet meer voor lang (hoop ik). - Op jaarbasis toch weer ca. 10 kWh/kWp erbij _/-\o_ .
Ik heb 9 panelen op zzw en 9 op nno.... Enig idee hoe ik dat goed in pvoutput krijg?

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

DRuw schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Ik heb 9 panelen op zzw en 9 op nno.... Enig idee hoe ik dat goed in pvoutput krijg?
Nee - helaas kan ik je daarmee niet helpen, ik las pas net jouw systeembeschrijving.

• Misterpc
hier in het oosten een mooie dubbel parabool en net geen 29 KWh door gemeente schaduw ..
maar goed beter dan 5 KWh met regen van eerder deze maand .
5.05 KWh/Kwp , 1 meer dan gisteren , zo gaat ie goed morgen graag nog zo'n dag .

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Eindelijk, de 1e dag in augustus boven de 20 kWh. Dat wordt een dikke 6 vandaag ...

• habbekrats
Vandaag 7,05 kWh/kW 23,97 kWh. Ik zit nu op 99% prorata voor augustus. Mijn systeem heeft sinds installatie 19-11-2015 nu 3,00 MWh geleverd.
Vandaag bijna perfecte parabool met in de morgen wat hikjes van de wegtrekkende ochtendmist. Ik zie dat pvoutput een wijziging in de website gemaakt heeft je eigen systeem is gemarkeerd met een gele achtergrond in je teams.

[ Voor 21% gewijzigd door habbekrats op 17-08-2016 20:37 ]

• MdO82
Hier in de buurt van Steenbergen ietsjes minder dan gisteren

14.160kWh - 6.293kWh/kW

Wel een mooie parabool vandaag :)

2250 WP Zuid PVoutput

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

DRuw schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

De 9 panelen op ZZW als je system configureren en een "Secondary Array" maken van de 9 panelen op NNO. Op die manier doe ik het voor mijn 170 en 155 Wp SFjes (weliswaar op gelijke orientatie maar je kan verschillende orientatie en azimuth opgeven). Zie http://pvoutput.org/help.html#general-splitarray

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Afgetikt op 20.37 kWh = 6.405 kWh/kWp

• DRuw

DRuw

noo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:49:
[...]

De 9 panelen op ZZW als je system configureren en een "Secondary Array" maken van de 9 panelen op NNO. Op die manier doe ik het voor mijn 170 en 155 Wp SFjes (weliswaar op gelijke orientatie maar je kan verschillende orientatie en azimuth opgeven). Zie http://pvoutput.org/help.html#general-splitarray
Nice! Ga ik ff mee stoeien morgen.
Ik heb wat efficiency ingeleverd voor meer power maar alternatief was 12 panelen zzw (en mijn nno array doet erg leuk mee in deze tijd van het jaar O-) )

• MdO82
DRuw schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:56:
[...]

Nice! Ga ik ff mee stoeien morgen.
Ik heb wat efficiency ingeleverd voor meer power maar alternatief was 12 panelen zzw (en mijn nno array doet erg leuk mee in deze tijd van het jaar O-) )
Ik dacht dat het alleen bij een betaald account is dat je dit kan doen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

2250 WP Zuid PVoutput

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

MdO82 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:57:
[...]

Ik dacht dat het alleen bij een betaald account is dat je dit kan doen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Je bent denk ik in de war met multiple systems onder 1 account :-)

(on-topic: top dag!)

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23
West-Friesland tussen Hoorn en Enkhuizen.

20:45 28.609kWh 4.924kWh/kW

En 20 kWh bij geschreven

Prima dag en volgens de weerberichten morgen nog zo'n dag misschien iets minder.

[ Voor 8% gewijzigd door wizzopa op 17-08-2016 21:13 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• MdO82
noo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:02:
[...]

Je bent denk ik in de war met multiple systems onder 1 account :-)
Had ik iets gezegd dan O-) ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Prettig dagje zo met 6,403kWh/kWp in Alminder :)
Slechts één keer scoorde ik in augustus hoger en dat was 8-8-2015.
Morgen nog ees proberen _/-\o_

• Skipper-93
  • Laatst online: 10-11 14:41
Die grafiek :9~ : http://pvoutput.org/intra...186&sid=44793&dt=20160817

Niets te klagen :) Op schaduw bij het grote systeem na..

6.279 en 5.776 kWh/kWp

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Net boven de 6 hier... Net geen perfecte parabool door het beetje schaduw aan het eind van de dag
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=46132&sid=42073
Pagina: 1 ... 62 ... 143 Laatste

Dit topic is gesloten.