11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ik zou iets vergelijkbaars kunnen vertellen, maar dit voegt niets toe,Misterpc schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:58:
wat een enorme verschilen zeg , net voor een flinke onweers wolk minder dan 250 Watt om vervolgens na het slechte weer enorm te pieken met bijna 5000 Watt ..en dit heeft zich vandaag al 2 keer herhaald met een nog hogere piek van boven de 5 KW , de productie zelf gaat redelijk op dit moment ,
even aankijken wat het wordt de rest van de middag .
en iets bijzonders is het eigenlijk ook niet.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
De laatste paar dagen niet eens in de buurt gekomen van mijn gemiddelde verwachte dag opbrengst...boombes schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:20:
De laatste dagen toch weer wat recht getrokken op dit moment. 45% van de maand opbrengst binnen dat betekend dus 90% voor deze maand. Vandaag al 3.25kwh/kw
3.59kwh/kw gemiddeld deze maand. Een flinke stap vooruit t.o.v. vorige week.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Verwijderd
Pompen of verzuipen, bijvoorbeeld.
Meten is weten, soms.
Post Nubia Phoebus! - Altijd.
Fiat LUX!
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Volgens mij ga je niet zo slechtMattie112 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:25:
Lol, zo te zien was er in Noordwijk gister toch nog wel wat zon aan de kust!!!
16.120kWh 4.265kWh/kW
[afbeelding]
Toch 100% van mn day-estimate
(maand zit ik op 50% en dat is nog 100% pro rata dus niet eens slecht)
Maarja vandaag, so far ook alleen nog maar bewolking
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
3.699 en 3.400kWh/kWp.
De voorsprong op de targets begint wel aardig in rook op te gaan. Nu 105 en 100%
Juni is gelukkig nog lang niet voorbij
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
Nummer 6 in het Tweakers.net team, nummer 7 in het NL-Zuid Holland team en nummer 6 in het Netherlands team
121% van de dagtarget. Nu 97% pro rata voor juni. Nog zo een graag
Verwijderd
Update: Er zit voor mij nog ergens een bug in het script, dus vooralsnog geen output naar PVoutput.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 07:37 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
He he factor20 op deze ochtend zo te zien. Om 7:15 was mn omnik al 35 graden en om 9:uur al 3Kw binne trekken. Die ventilator is nog nooit zo vroeg aangegaan.
[ Voor 51% gewijzigd door Snarfie31 op 16-06-2016 09:27 ]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
In het oosten en noorden wel inderdaad. Aan de kust valt het reuze mee. Zit wel een stuk lager dan vorig jaar, maar nog altijd op 115% van mijn target. Ik ben blij met mijn westdak, zo 6km vanaf de westkustWailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:48:
Het is gewoon *** met peren voor ZWZW gelegen systemen. 's Morgens mooi weer, en tegen de tijd dat de panelen echt zouden gaan presteren: wolken en regen...
Tja, ik zit aan de noordoostkustaip schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:31:
[...]
In het oosten en noorden wel inderdaad. Aan de kust valt het reuze mee. Zit wel een stuk lager dan vorig jaar, maar nog altijd op 115% van mijn target. Ik ben blij met mijn westdak, zo 6km vanaf de westkust
Ik voel je pijnWailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:48:
Het is gewoon *** met peren voor ZWZW gelegen systemen. 's Morgens mooi weer, en tegen de tijd dat de panelen echt zouden gaan presteren: wolken en regen...
PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21
Misschien even een support-groep oprichten?
Als ik nu de logging van OmnikPortal bekijk, lag het dus niet aan mijn Pi maar aan de omvormer...
Vanavond maar na zonsondergang de gegevens op PVOutput handmatig bijwerken en hopen dat het aankomende nacht wel goed gaat.
Iemand a tips wat te doen als het weer mis gaat???
Vandaag verwacht ik in ieder geval bovenaan de tweakerslijst te staan
LOL.. Nu al 6kWh/kWp -> Da's wel lekker jahPrutsky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:41:
Hmmm, normaliter reset mijn omvormer om 0:00u de "Today's Energy(kWh)" naar 0. (om rond 2:00u er 0.0 van te maken). Maar afgelopen nacht sprong hij terug naar het totaal van gisteren (11,12kWh). Ik merkte dit nadat ik geen data op PVOutput zag en dus voor de zekerheid maar mijn Pi had gereset.
Als ik nu de logging van OmnikPortal bekijk, lag het dus niet aan mijn Pi maar aan de omvormer...
Vanavond maar na zonsondergang de gegevens op PVOutput handmatig bijwerken en hopen dat het aankomende nacht wel goed gaat.
Maar als het toch zo weinig mis gaat: Niets aan doen en gewoon achteraf herstellen... Sjit happens enzo.
Inmiddels komen de eerste wolkjes vanaf de grens hier binnen. Gelukkig een mooie start gehad vandaag...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
om 11:45, 11.377kWh, hoe kom je aan die 6kWh/kWp?TFHfony schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:47:
[...]
LOL.. Nu al 6kWh/kWp -> Da's wel lekker jah
Maar als het toch zo weinig mis gaat: Niets aan doen en gewoon achteraf herstellen... Sjit happens enzo.
Inmiddels komen de eerste wolkjes vanaf de grens hier binnen. Gelukkig een mooie start gehad vandaag...
24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017
Nou ja, ik hoop dat het eenmalig is!TFHfony schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Is een reply op Prutsky ;-)hrt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:54:
[...]
om 11:45, 11.377kWh, hoe kom je aan die 6kWh/kWp?
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=42717&sid=39024
Vorige maand toch redelijk vaak dat het hier aan de kust dicht zat en juist in het oosten vol de zo erop. Kan verkeren.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:48:
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Nou inderdaad ik had het niet verwacht maar het trok aardig open gister middag, helemaal geen gekke score!!Rol-Co schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:07:
[...]
Volgens mij ga je niet zo slechtjij hebt nog redelijk veel mazzel met het weer zo aan het kustlijntje.
21.500kWh 5.688kWh/kW

2e plek team Nederland
1e plek team Tweakers
1e plek team Zuid-Holland
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Klopt, maar is het nu nog steeds *** met peren voor ZWZW systemenSnarfie31 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Vorige maand toch redelijk vaak dat het hier aan de kust dicht zat en juist in het oosten vol de zo erop. Kan verkeren.
Ach, met een beetje geluk trekt het volgende week weer bij. Zie ik in juli wel weer...
Blijkbaar helpt dat
Wat een bagger zooi vandaag, alleen nog maar wolken (helpt het al?)
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
http://pvoutput.org/intra...397&gs=0&da=1&dt=20160616
De paarse spanning is de netspanning, als je de extended attributes aanklikt zie je dat ie tussen 10 en 11 wel 560 Volt DC heeft, maar er geen vermogen geproduceerd wordt. Is de schaduw zo scherp dat ie er geen kaas van kan maken?
Het frappante is dat op een bewolkte dag het systeem vergelijkbaar produceert als het oost-west systeem, dan gaat het klaarblijkelijk goed. Dan zwerft het systeem de gehele dag tussen de 400 en 500 Volt.
Acht het plukt een paar kWh uit de lucht, dat is meer dan de schuur van hiervoor
Tijd om de terrasoverkapping te realiseren met nog 6 van die dingen
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een carport te maken met die dingendatabeestje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:08:
Tijd om de terrasoverkapping te realiseren met nog 6 van die dingen
Paar plaatjes en cad bestanden van de constructie hier: http://iserv.nl/files/pics/schuur/Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een carport te maken met die dingen
Als je de maten uit de cad bestanden aanhoud voor het knikdak kan je 6 panelen kwijt en overbrug je 3 meter 12 bij 3 meter.
Onze buren hebben op die manier de zonnepanelen geplaatst. Het dak van hun huis is nou niet echt geschikt voor panelen (het enige stuk wat ze als vlak stuk hebben ligt een beetje NW...). Dus hij heeft zijn schuur precies zo groot gemaakt dat er 8 panelen op konden (4 breed, 2 hoog)databeestje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:13:
[...]
Paar plaatjes en cad bestanden van de constructie hier: http://iserv.nl/files/pics/schuur/
Als je de maten uit de cad bestanden aanhoud voor het knikdak kan je 6 panelen kwijt en overbrug je 3 meter 12 bij 3 meter.
We hebben wat dat betreft een luxe probleem: Het dak van het huis (ZW) ligt nog niet vol, kunnen nog wel 6 panelen bij. De garage/schuur (5 meter lang, met punt dak) staat daar haaks op. De kontse kant van het huis (ZO) kan nog een paneel of 3 hebben (beetje afhankelijk van de grootte van de panelen). Dan hebben we het platte dak van de keuken nog, waar nog zeker 6 panelen op kunnen. En die carport die ik al een tijdje in gedachten heb, die dan in het verlengde van de schuur/garage komen, ook met een punt dak (aansluitend op de garage) met het dak van panelen...
Maar ja... het moet ook allemaal betaald worden... Dus volgend jaar wil ik eerst eens kijken hoeveel het kost om de huidige panelen te verleggen, een pijpje te verwijderen en 6 panelen erbij te plaatsen.
Herkenbaar met een oost-west dak van het woonhuis. Daar komt zo'n 2200kWh per jaar uit (~690kWh/kWp) en dat was opzich een prima opbrengst met een verbruik van circa 2500kWh per jaar.Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:28:
[...]
Onze buren hebben op die manier de zonnepanelen geplaatst. Het dak van hun huis is nou niet echt geschikt voor panelen (het enige stuk wat ze als vlak stuk hebben ligt een beetje NW...). Dus hij heeft zijn schuur precies zo groot gemaakt dat er 8 panelen op konden (4 breed, 2 hoog)
Echter ben ik elektrisch gaan rijden dus is er nog een paar duizend kWh bijgekomen
Zodoende moet men maar creatief met kurk worden, hopelijk pur ik nog iets van ~400-500kWh per jaar (~600kWh/kWp) uit de 870Wp installatie. Als de terrasoverkapping er bij zou komen is het nogmaals zoveel. en zou ik op circa 3200kWh per jaar uitkomen.
Dit was een restpartij van 145Wp panelen, die waren iets goedkoper met 100 euro per stuk. Gezien de schaduw zag ik de meerwaarde van de 170Wp panelen niet ze liggen tot het middaguur (letterlijk) achter 3 grote bomen. En na 6 in de avond achter het huis.Maar ja... het moet ook allemaal betaald worden... Dus volgend jaar wil ik eerst eens kijken hoeveel het kost om de huidige panelen te verleggen, een pijpje te verwijderen en 6 panelen erbij te plaatsen.
Wat voor omvormer zit dat aan geknoopt?databeestje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:08:
De paarse spanning is de netspanning, als je de extended attributes aanklikt zie je dat ie tussen 10 en 11 wel 560 Volt DC heeft, maar er geen vermogen geproduceerd wordt. Is de schaduw zo scherp dat ie er geen kaas van kan maken?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Een SMA SB 2000HF, die is prima tot 700 Volt. De efficientie gaat met 3 procent omhoog boven de 450 Volt MPP
Volgens: http://pvoutput.org/display.jsp?sid=46397 aan een SMA SB 2000 HF
Gaat dat met -10 graden ook nog goed dan? 6 panelen is 670 volt al ofzo?databeestje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:58:
[...]
Een SMA SB 2000HF, die is prima tot 700 Volt. De efficientie gaat met 3 procent omhoog boven de 450 Volt MPP
Als je de SMA tool gebruikt raad deze het gebruik van 6 panelen in serie af, in de praktijk zal het loslopen door de gigantische hoeveelheid schaduw. De open klemspanning is theoretisch 642 Volt, dat is bij -10 iets over de 700, de boel zal niet ontploffen ofzo.No Hands schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:
[...]
Gaat dat met -10 graden ook nog goed dan? 6 panelen is 670 volt al ofzo?
het kan maar 1 keer stuk he
Van de andere kant, wanneer is het nog -10 in Nederland.
Mooi schuurtjedatabeestje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:13:
[...]
Paar plaatjes en cad bestanden van de constructie hier: http://iserv.nl/files/pics/schuur/
Hoe heb je het dak waterdicht gekregen? Zooi kit tussen de panelen in?
Correct, SikaFlex 221, kan je in de beter ijzerwaren winkels vinden voor 10 euro. Dit is een combi van lijm en kit tegelijk. De witte variant had ik eerder al gebruikt in combinatie met zonnepanelen op de camper monteren.Mattie112 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:23:
[...]
Mooi schuurtje
Hoe heb je het dak waterdicht gekregen? Zooi kit tussen de panelen in?
Het is niet alsof je heel erg veel nodig hebt, een randje is genoeg voor afdichting, de draagkracht komt van het frame waar het aan vast zit. Even goed vetvrij maken met alcohol, het kleeft echt aan alles. Door een kleine kier tussen de panelen te houden kan het werken en de kit zijn werk doen. Aan de andere kant, het hout geeft mee en de boel zit vast met carosserieringen voor een beetje bewegingsvrijheid.
In elk geval zie je schuurtje er "simpel" (goedkoop) uit dus top! Eens kijken of ik hier wat mee kan!
Zelfde beeld hier, en het ging zo lekker
Hier ook, zelfs niet eens het daggemiddelde voor juni gehaald. Dat had ik niet verwacht vanmorgen.
Na vandaag is 50,7% binnen van het maandtotaal, 8,6% tekort op PVGIS.
Hoezo, "nog een erg slechte dag". Vandaag ruim 5kWh/kWp gedaan, ondanks de regen e.d., dus best tevreden. Pro rata lig ik nog op bijna 110%, dus ☺Apeldoorn schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:01:
Morgen nog een erg slechte dag. Hopelijk daarna weer eens stabiel, zonnig weer.
Dat heeft een prima dag opgeleverd:
6.196 en 5.819kWh/kWp
met 30.6 KWh dus best behoorlijk, de nummer 3 van deze maand , als ik naar mijn opbrengst grafiek kijk vraag ik me wel af hoeveel het had kunnen zijn , met de zon bijna op zijn hoogste stand en al vroeg in de morgen toch al meer dan 4 KW produktie ,
misschien van het weekend dat het dan te zien wordt wat het bijna maximum is .
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
19,83kWh = 4,95 kWh/kWp
Iemand heeft je ingehaaldPrutsky schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:41:
Hmmm, normaliter reset mijn omvormer om 0:00u de "Today's Energy(kWh)" naar 0. (om rond 2:00u er 0.0 van te maken). Maar afgelopen nacht sprong hij terug naar het totaal van gisteren (11,12kWh). Ik merkte dit nadat ik geen data op PVOutput zag en dus voor de zekerheid maar mijn Pi had gereset.
Verwijderd
Hmmm, wellicht gaat daar ook iets niet helemaal goed als ik zo zijn dagwaarden bekijk.
Vannacht is de reset in ieder geval weer goed gegaan.
15.920kWh 4.212kWh/kW
Zit voor deze maand nog op 101% dus "ga zo door"!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[edit]Net toen ik postte kwam de zon, het gaat nu wel lekker
[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-Andre op 17-06-2016 15:24 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
wat minder dan 2 KW/KWp betekent
Verwijderd
Lokatie hoofddorp en vandaag 28.6 opgewekt tot nu toe met totaal 5130 wp op het dak (9 op nno, 9 op zzw).
Dan zit ik toch op 5.58 afgerond?
Nou is het vanaf 11 uur prima weer geweest maar als ik overige cijfers zie doet mijn (nieuwe) systeem het wel erg aardig.. Of doe ik iets verkeerd?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
De berekening doe je prima hoor. Dat zijn nette cijfers. Maar e.e.a. is dus nogal afhankelijk van waar je zit. Hier zie je dat de efficiency zo'n beetje tussen de 7kWh/kWp en 2kWh/kWp zit:DRuw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:03:
Jongens, doe ik de berekening nou verkeerd?
Lokatie hoofddorp en vandaag 28.6 opgewekt tot nu toe met totaal 5130 wp op het dak (9 op nno, 9 op zzw).
Dan zit ik toch op 5.58 afgerond?
Nou is het vanaf 11 uur prima weer geweest maar als ik overige cijfers zie doet mijn (nieuwe) systeem het wel erg aardig.. Of doe ik iets verkeerd?
http://pvoutput.org/livet....jsp?o=gss&d=desc&tid=426
Soms zijn er gewoon extreme verschillen omdat er een stukje van NL net veel beter of juist slechter weer heeft gehad.
Ikzelf zit redelijk gemiddeld vandaag met zo'n 3.361kWh/kWp. Er drupt nog wel wat binnen, maar veel zal het niet meer zijn
Ik ga vandaag de 30kwh net halen denk ik:)
Ff enorme noobvraag maar hoe krijgen jullie die data zo mooi in pvoutput?
Ik heb wel leuke grafiekjes uit mijn goodwe en het aangesloten tigo systeem maar die pvoutput ziet er ook wel leuk uit voor het vergelijken met anderen;)
Zelf heb ik geen ervaring met de GoodWe, maar ongetwijfeld zijn er hier mensen die je daar mee kunnen helpen. Dit is overigens het juiste topic om er naar te vragen:DRuw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:01:
Mooi!
Ik heb wel leuke grafiekjes uit mijn goodwe en het aangesloten tigo systeem maar die pvoutput ziet er ook wel leuk uit voor het vergelijken met anderen;)
PVOutput info en discussie of opmerkingen topic
En als de boel daar werkt, kan je je hier aanmelden:
Tweakers PVOutput lijst
Om de minimaal gewenste 500kWh voor juni te halen moet ik nog 17,2kWh per dag halen.. Dat gaat niet lukken op dit tempo. Loop (bijna) iedere dag iets achter..
Dank je! Heb ik weer wat te doen zondag;)TFHfony schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:23:
[...]
Zelf heb ik geen ervaring met de GoodWe, maar ongetwijfeld zijn er hier mensen die je daar mee kunnen helpen. Dit is overigens het juiste topic om er naar te vragen:
PVOutput info en discussie of opmerkingen topic
En als de boel daar werkt, kan je je hier aanmelden:
Tweakers PVOutput lijst
Voor Goodwe heb ik een script gemaakt in python wat ik op een Raspberry Pi2 draai. Zie Datalogging: PV systemen (schijnbaar draait het bij anderen nog niet zo super).DRuw schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:01:
Mooi!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
4.703 en 4.531kWh/kWp
Sinds wanneer schijnt de zon vanuit het noorden.AUijtdehaag schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:06:
Klopt helemaal.
Hier in roosendaal nog even een avondzonnetje.
Ben ik blij dat ik ook op noord panelen heb...
Ga eens in Australie kijken? Daar ligt alles op NoordAXITECZON schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:06:
[...]
Sinds wanneer schijnt de zon vanuit het noorden.
Zonder gekheid....
Vooral nu 'savonds en SF doet het ook goed met diffuus licht.
Je moet wat om die warmtepomp te voeden aankomende winter... (gelukkig is er salderen)
En lege dakpannen brengen niks op.
[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-06-2016 23:11 ]
Hier 5,428kWh/kWp slechtsSkipper-93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:52:
Ondanks veel wolken in de ochtend toch een aardige dag:
4.703 en 4.531kWh/kWp
Die paar keer achterblijven van Almere kan natuurlijk niet
Sterker nog, ik zit nu op 1.3kwh en gisteren rond deze tijd op de helft.
Gister gestopt op 30.2 dus kom uit op 5.89:)
Verslavende hobby dit....
valt hier heel erg mee deze morgen met wolkjesSnarfie31 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:48:
Zie je wel nu is de kust de pineut in de ochtend. Komen allemaal aan de beurt.
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
In heemstede niet al ruim 1 uur motregen en bewolking gaat voorlopig volgens sat24 niet oplossenhabbekrats schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:23:
[...]
valt hier heel erg mee deze morgen met wolkjes
Wolken in de ochtend maakt mij niet zo uit hoor. Zolang het in de middag en avond maar zonnig voor onze paneeltjes op zuid-westSnarfie31 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:48:
Zie je wel nu is de kust de pineut in de ochtend. Komen allemaal aan de beurt.
Tja Down=UnderAUijtdehaag schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:10:
[...]
Ga eens in Australie kijken? Daar ligt alles op Noord
Bij mij pal oost net andersom.Jerrythafast schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:11:
[...]
Wolken in de ochtend maakt mij niet zo uit hoor. Zolang het in de middag en avond maar zonnig voor onze paneeltjes op zuid-west
Wel piekjes weer vandaag
[ Voor 38% gewijzigd door Rol-Co op 18-06-2016 12:57 ]
Gezien de vooruitzichten moet juni een goede maand worden voor mij.
21.040kWh 5.566kWh/kW
Vandaag echter niet heel bijzonder
1.831kWh/kW
Doe atm een keurige 215 watt met mijn 3780Wp systeem -_-
gisteren was echt de slechtste dag van deze maand en laten we hopen dat het daarbij blijft ,
het was maar 13 KWh .. gemiddeld voor deze maand zijn 17.7 KWh
Efficiëntie van 3,3.
Ook ondermaats, loop al dagen achter..En achterstand op mn gewenste 500kWh voor heel juni word steeds groter.
Dit topic is gesloten.
![]()