Ik ken er meer die dat doen, helaas zitten er hier geen glazenwassers die je woning voor een redelijk bedrag elke 8 weken even meenemen. Toen ik tijdelijk in een nieuwebouwwijk woonde waren en glazenwassers die heel veel in die buurt aan het werk werken en ze namen gewoon bija complete straten mee en dus ook zonnepanelen. Ideaal, hier moet ik echt een lange ladder tegen het huis zetten om de bovenste ramen te wassen. Ik ben dan vrij dicht bij de panelen maar zit dan wel op een laddertje te gammelen. Voor dat beetje verlies neem ik liever geen risico.jerh schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 07:49:
[...]
Hier neemt de glazenwasser ze mee voor 5 euro per keer, dat vond ik wel een hele goede deal. Elke 8 weken zijn ze weer helemaal schoon met osmose water.
Oeps, zie dat het al eerder opgemerkt is:
En voordat iemand ze leuk gaat boenen, denk aan kalkvrij water.... anders gaat je rendement alsnog naar beneden... Regenwater is een goed alternatief
Qua rendement zie ik overigens geen verbeteringen na het schoonmaken, maar bij mij staan ze vol in het zicht en dat verbetert wel.
Over de ontkalker heb ik nog nagedacht, ook weer in investering voor op je tuinslang. Dat haal je er bijna niet uit als je een beetje verlies hebt.
Ik ga vandaag weer kijken, het wordt warmer dan gisteren je zou denken dat de opbrengst dan ook iets minder wordt.