www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Vandaag wel ietsje meer (83Wh) als gisteren, ondanks de paar enkele wolken, op de SE portal 28,08 kWh = 7,16 kWh/kWp.
ATH was op 30/04/17 7,293kWh/kWp
[ Voor 6% gewijzigd door Rouske op 27-05-2017 22:29 ]
De mei schade lijkt zo behoorlijk beperkt te blijven.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
De bewolking gaf een leuk effect na 18u, hogere waardes dan gebruikelijk rond die tijd
Nog een heel klein beetje en ik ben april voorbij, de slechtste mei (2013) passeer ik morgen ook.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Wel Zuid-Oost, helaas geen zeven.
De max die ik ooit gezien heb bij het kleine systeem was 7,8. (Nog voor het PVOutput-ten)
Op maximaal piekvermogen wel.AUijtdehaag schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:22:
[...]
Betekent dit eigenlijk ook dat een P405 gewoonweg ook te klein is met 2 SF panelen erop?
Je bent de enigste toch met 1 per paneel?
https://pvoutput.org/live....jsp?o=gss&d=desc&tid=462
Ik vermoed dat je met pieken op 2 SF panelen ze sloopt op maximale invoervermogen a 405 watt.
Zeker als ze de +- 240wp x2 = 480wp halen.
Ik weet niet of Jerrythafast dat kan bevestigen (hij kent SE van binnen en van buiten)
Qua spanning en stroom zit je wel goed.
Tot zover ik weet ben ik de eenigste met 1 SF op een p405, althans ik ben ze nog niet verder tegen gekomen, ook nog niet in team SE.
Op NW (Als ik rijk ben
Ik heb SE designer sinds vandaag en daar geven ze aan dat SF170 125 wp doet, met 2x kom ik op 250 watt uit wat me veilig lijkt.
Hopelijk dan ook een voldoende vermogen om in de winter 'iets' te doen als er geen zon op komt.
Echter als een optimizer defect gaat door pieken dan gaat al die rotzooi gewoon 1 op 1
Jij valt (bij mij) op door je stevige score's.TFHfony schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Mijn set is ook een zuid set hoor ;-) Wel met een kleine oostelijke afwijking (graadje of 10). Daarnaast een hoek van slechts 13 graden, wat steeds beter presteert in deze tijd van het jaar.
Hierin zie je dat micro omvormers goed hun werk doen en door hun modulaire opbouw makkelijk uit te breiden wat je laatst hebt gedaan.
En ook omdat je toch een beetje last hebt van schaduw nog een dikke efficientie
Ik hou van prestaties
Mhwa, scheelt dan 7 graden met de mijne.Rouske schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:18:
@DJKroon wel ZuidOost, maar steiler dak (45 graden) en geen SF panelen... helaas vandaag ook op PVoutput weer net geen 7 kWh/kWp (6,953kWh/kWp)![]()
Vandaag wel ietsje meer (83Wh) als gisteren, ondanks de paar enkele wolken, op de SE portal 28,08 kWh = 7,16 kWh/kWp.
ATH was op 30/04/17 7,293kWh/kWp
Ook deze score is niet slecht.
Sommige mensen halen minder met een zuidset.
Het is alleen wel jammer dat pvoutput en SE portal niet helemaal overeenkomen.
Na verloop van tijd registreert pvouput een stuk minder wat wel jammer is en toch een scheef beeld geeft.
Zo en nu is het bedtijd haha
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
SE ken ik wel, maar SF niet zo goed. Ik wist dat ze boven hun STC uit konden komen, maar dit is bijna 50% extra vermogen dat eruit kwamDJKroon schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:44:
[...]
Op maximaal piekvermogen wel.
Ik vermoed dat je met pieken op 2 SF panelen ze sloopt op maximale invoervermogen a 405 watt.
Zeker als ze de +- 240wp x2 = 480wp halen.
Ik weet niet of Jerrythafast dat kan bevestigen (hij kent SE van binnen en van buiten)
Qua spanning en stroom zit je wel goed.
Qua spanning en stroom moet twee SF parallel ruim kunnen. De enige beperking zit in het vermogen... als twee SFjes anderhalf keer STC gaan doen gaat de optimizer dat er inderdaad niet meer uit kunnen halen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe hoog ze werkelijk gaan als er meer vermogen beschikbaar is. Zouden ze echt hard aftoppen op 405 Watt?
Het systeem van @TFHfony valt mij ook al sinds het begin op vanwege de hoge efficiency scores die hij neerzet. Zijn micro-omvormers zijn iets ondergedimensioneerd, waardoor hij soms wat pieken aftopt. Ze kunnen samen tot ietsje boven de 5000 Watt gaan. Op warme dagen als we nu ervaren komt hij met de top van zijn parabool ongeveer precies op het maximum van zijn omvormers uit, dus net geen aftopping. Wel zit hij zo langer in het meest efficiënte werkbereik van zijn omvormers. Ik denk dat daar de goede scores vandaan komen.[...]
Jij valt (bij mij) op door je stevige score's.
Hierin zie je dat micro omvormers goed hun werk doen en door hun modulaire opbouw makkelijk uit te breiden wat je laatst hebt gedaan.
En ook omdat je toch een beetje last hebt van schaduw nog een dikke efficientie![]()
Ik hou van prestaties
InderdaadHet is alleen wel jammer dat pvoutput en SE portal niet helemaal overeenkomen.
Na verloop van tijd registreert pvouput een stuk minder wat wel jammer is en toch een scheef beeld geeft.
En SF heeft net de 175 Wp uit. (met weer een hoger afgegeven vermogen)
Die paneeltjes horen gewoon niet beperkt te worden....
(vandaar dat ik in mijn vorige post ook de solaredge pvoutput team tevoorschijn toverde van gisteren, waar DJkroon bovenaan stond met 1 P405 per paneel, wat naar mijn mening ook de hoofdreden is)
[ Voor 23% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-05-2017 09:14 ]
Het maakt je installatie wel minstens 25 euro per paneel duurder, rechtvaardigt dat het beetje winst?AUijtdehaag schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:11:
@DJKroon @Jerrythafast
En SF heeft net de 175 Wp uit. (met weer een hoger afgegeven vermogen)
Die paneeltjes horen gewoon niet beperkt te worden....
(vandaar dat ik in mijn vorige post ook de solaredge pvoutput team tevoorschijn toverde van gisteren, waar DJkroon bovenaan stond met 1 P405 per paneel, wat naar mijn mening ook de hoofdreden is)
1 PVoutput . Dongen NB
Ik weet niet, heb een stringomvormer met nog 1000 Wp ruimte.
Die zuid panelen zijn volgend jaar afbetaald. Ik zit op SF-200S te wachten.
[ Voor 52% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-05-2017 11:14 ]
Ach, nu presteert hij prima, mede door zijn lage hoek. April tot september zijn mijn maanden. Daarbuiten hang ik ergens rond plek #200 binnen het team...DJKroon schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:44:
Jij valt (bij mij) op door je stevige score's.
En ook omdat je toch een beetje last hebt van schaduw nog een dikke efficientie![]()
Ik hou van prestaties
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Alleen die 50 euro extra per paneel haal je er niet uit qua vermogenwinst/piek per paneel.
Toch zie ik en misschien ook andere SE bezitters wel regelmatig verschil in opwek per paneel.
Het is een beetje als de laatste restjes uit je vlapak schrapen is
Maar we hebben hier natuurlijk de DIY leden die een hoop van de materie snappen, voor hun zal het niet heel interresant zijn en als er een probleem is zoeken ze dat zelf uit.
Dan kan je heel laag in je €/wp gaan met serieus kort tvt.
Hoewel ik het ook DIY heb geinstalleerd had ik zelf niet zoveel zin om bij een probleem elk paneel van dak te trekken en na te meten.
Ook leden die liever met 2 benen op de grond blijven staan geeft SE een duidelijk(er) beeld m.b.t. onderhoud, storing of status van de installatie.
Je betaalt dan voor het gemak.
Vorig weekend heb ik me dakraam vervangen en moest ik wat dakpannen bijslijpen.
Ik kan je vertellen dat het SF paneel erboven al een week grijs is
Paneel schoon en hopelijk geen lekkage
Verder is het voor mij afwachten tot 11 september als het een jaartje me dakpannen heeft beschermt.
Momenteel zit ik al op bijna 1MW maar heb de zomer nog voor me.
Volgens de berekening van de leverancier zou ik op +- 1400 a 1500kwh uit moeten komen.
Zelf vermoed ik als we een mooie zomer krijgen tussen de 1600 en 1700 kwh uit te komen, maar dat is nog even afwachten.
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Ik heb de optimiser van tigo en zie ook verschil, maar het varieert ook telkens van lokatie dus ik wijt het aan de nauwkeurigheid van loggen. Ik had ze voor 40 euro voor duo versie anders hadden ze nooit gekomen. Ga binnenkort weer 24 panelen leggen met halve dag schaduw maar ik neem genoegen met 50 procent rendement want kan geen goedkope tigos vinden momenteel. En 45 euro per paneel duurt veel te lang om terug te verdienen. Dan maar geen goede efficiëntieDJKroon schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:15:
Ik ben zelf wel van mening dat het niet denderen veel uitmaakt welk systeem je neemt, zoals ik eerder heb gezegt heeft elk systeem zijn voor en nadelen.
Alleen die 50 euro extra per paneel haal je er niet uit qua vermogenwinst/piek per paneel.
Toch zie ik en misschien ook andere SE bezitters wel regelmatig verschil in opwek per paneel.
Het is een beetje als de laatste restjes uit je vlapak schrapen is![]()
Maar we hebben hier natuurlijk de DIY leden die een hoop van de materie snappen, voor hun zal het niet heel interresant zijn en als er een probleem is zoeken ze dat zelf uit.
Dan kan je heel laag in je €/wp gaan met serieus kort tvt.
Hoewel ik het ook DIY heb geinstalleerd had ik zelf niet zoveel zin om bij een probleem elk paneel van dak te trekken en na te meten.
Ook leden die liever met 2 benen op de grond blijven staan geeft SE een duidelijk(er) beeld m.b.t. onderhoud, storing of status van de installatie.
Je betaalt dan voor het gemak.
Ik kan je vertellen dat het SF paneel erboven al een week grijs ismet mindere prestatie wat gelukkig niet me hele string naar beneden gooit maar ik zit wel met smart te wachten op regen
![]()
Paneel schoon en hopelijk geen lekkage![]()
Verder is het voor mij afwachten tot 11 september als het een jaartje me dakpannen heeft beschermt.
Momenteel zit ik al op bijna 1MW maar heb de zomer nog voor me.
Volgens de berekening van de leverancier zou ik op +- 1400 a 1500kwh uit moeten komen.
Zelf vermoed ik als we een mooie zomer krijgen tussen de 1600 en 1700 kwh uit te komen, maar dat is nog even afwachten.
1 PVoutput . Dongen NB
Is dat vannacht dan niet gebeurd? Hier in Culemborg kwam het met bakken naar beneden, was blij dat ik de tuin geen water had gegeven....DJKroon schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:15:
Ik kan je vertellen dat het SF paneel erboven al een week grijs ismet mindere prestatie wat gelukkig niet me hele string naar beneden gooit maar ik zit wel met smart te wachten op regen
![]()
Paneel schoon en hopelijk geen lekkage
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Ik zag op de weerradar een dikke zwarte plek op Vianen afkomen maar het bereikte Vianen niet.jerh schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:09:
[...]
Is dat vannacht dan niet gebeurd? Hier in Culemborg kwam het met bakken naar beneden, was blij dat ik de tuin geen water had gegeven....
Op de onweer na geen spat regen gevallen.
Ik heb wel heerlijk buiten in de achtertuin naar het onweer gekeken wat zuidelijk zat bij jullie, was een mooie lichtshow
Tegen over de 50 euro voor een optimizer staat een omvormer die weer goedkoper is dan een string omvormer van gelijk vermogen en kwaliteit.DJKroon schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:15:
Ik ben zelf wel van mening dat het niet denderen veel uitmaakt welk systeem je neemt, zoals ik eerder heb gezegt heeft elk systeem zijn voor en nadelen.
Het is een beetje als de laatste restjes uit je vlapak schrapen is
De P300 gaat al voor 44,20 euro.
Als ik het even quick-and-dirty door reken kom ik op een voordeel van ca 1400 euro over een periode van 25 jaar ten op zicht van een installatie zonder optimizers, hier bij ben ik uit gegaan van mijn slechts presterende paneel als maat gevende in een string.
Hier in zijn de overige voordelen van de optimizer nog niet mee gerekend.
Ontegenzeglijk vind ik de monitoring op paneel nivo een hele grote plus
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Een hosola 2200 kost 505 incl btw
http://shop.winkelman-zon...-smart-2200-tl-wifi-.html
Een SE 2200 HD kost 649 incl btw
http://shop.winkelman-zon...2200-hd-wave-se2200h.html
En dan nog al die optimizers erbij
DJkroon had zijn noorddak al vol kunnen hebben liggen (in ieder geval 6 panelen, anders komt de stringindeling niet uit), door niet voor SE te kiezen.
Met SF maakt het allemaal geen r...t uit.
Die 6 panelen extra, maken meer goed dan een optimizer kan goedmaken voor hetzelde geld.
Meer ga ik er niet meer over zeggen. (wil geen vijanden maken hier)
Ieder zijn keuze... maar ik snap het niet.
Ontopic:
Een iets grilliger vorm vandaag qua opbrengst.
Nog 3 dagen om 70 kWh te halen om mei 2016 te evenaren.. moet kunnen.
[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-05-2017 14:19 ]
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Het was bedoeld om te laten zien wat het voordeel kan zijn wel of geen optimizer is een gelijke installatie.AUijtdehaag schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:02:
@wizzopa
Een hosola 2200 kost 505 incl btw
http://shop.winkelman-zon...-smart-2200-tl-wifi-.html
Een SE 2200 HD kost 649 incl btw
http://shop.winkelman-zon...2200-hd-wave-se2200h.html
En dan nog al die optimizers erbij
DJkroon had zijn noorddak al vol kunnen hebben liggen (in ieder geval 6 panelen, anders komt de stringindeling niet uit), door niet voor SE te kiezen.
Met SF maakt het allemaal geen r...t uit.
Die 6 panelen extra, maken meer goed dan een optimizer kan goedmaken voor hetzelde geld.
Meer ga ik er niet meer over zeggen. (wil geen vijanden maken hier)
Ieder zijn keuze... maar ik snap het niet.
Ontopic:
Een iets grilliger vorm vandaag qua opbrengst.
Nog 3 dagen om 70 kWh te halen om mei 2016 te evenaren.. moet kunnen.
Meer panelen is altijd beter, daar kan je nooit tegen op met welke efficiënt, optimizer, of wat voor trukendoos er ook open getrokken wordt.
Ook voor panelen en installaties geld het spreekwoordelijke " there's no substitute for cubic inches "
Jij beweerde dat een se omvormer goedkoper is dan string omvormer, dat is dus niet zo. Paar afwijkende panelen een hosola optimiser en nog steeds goedkoper dan se ,die ook nog eens een lager rendement heeftwizzopa schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:27:
[...]
Het was bedoeld om te laten zien wat het voordeel kan zijn wel of geen optimizer is een gelijke installatie.
Meer panelen is altijd beter, daar kan je nooit tegen op met welke efficiënt, optimizer, of wat voor trukendoos er ook open getrokken wordt.
Ook voor panelen en installaties geld het spreekwoordelijke " there's no substitute for cubic inches "
1 PVoutput . Dongen NB
Tsss, hier is het sinds 14:30 al gewoon bewolkt. Productie is met de helft ingezakt...Misterpc schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:13:
hier in het oosten een soort sluier voor de zon en de eerste opkomende wolken , dan betekent niet veel goeds , en de productie is ook niet zo hoog als wanneer het helder is scheelt toch enkele honderden watten
In mijn eerder post heb ik dat naar voren gebracht om een vergelijk te maken qua prijs maar dan in vergelijk me een kwalitatief gelijkwaardig product en ik zie Hosala niet als gelijkwaardig.reneeke1970 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 15:51:
[...]
Jij beweerde dat een se omvormer goedkoper is dan string omvormer, dat is dus niet zo. Paar afwijkende panelen een hosola optimiser en nog steeds goedkoper dan se ,die ook nog eens een lager rendement heeft
De garantie termijn van 5 jaar waar je een optie tegen betaling van nog eens 5 jaar op kan nemen.
Solaredge 12 jaar garantie met een optie voor 20 of 25 jaar
Rendement 98,8 voor de HD 2200 en 96,5 voor de 2200 watt Hosola
Maar zoals ik al zij, als je gaat voor de kWh tegen een zo laag mogelijk aanschafprijs en je heb ruimte om panelen te plaatsen vooral doen.
" there's no substitute for cubic inches "
Kunnen we de discussie hier be-eindigen.
Appels en peren vergelijken kan niet.
Kijk maar:
https://pvoutput.org/comp...?sid=51858&sid1=38350&t=d
Hoera voor hohosola (met science fiction panelen)
Als hosola failliet gaat hang je gewoon een andere stringomvormer op.
Als SE failliet gaat.... shit
[ Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-05-2017 16:51 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Je vergist je met omnik denk ik? Gewoon tien jaar garantie en boven 97 rendement.wizzopa schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:36:
[...]
In mijn eerder post heb ik dat naar voren gebracht om een vergelijk te maken qua prijs maar dan in vergelijk me een kwalitatief gelijkwaardig product en ik zie Hosala niet als gelijkwaardig.
De garantie termijn van 5 jaar waar je een optie tegen betaling van nog eens 5 jaar op kan nemen.
Solaredge 12 jaar garantie met een optie voor 20 of 25 jaar
Rendement 98,8 voor de HD 2200 en 96,5 voor de 2200 watt Hosola
Maar zoals ik al zij, als je gaat voor de kWh tegen een zo laag mogelijk aanschafprijs en je heb ruimte om panelen te plaatsen vooral doen.
Bij se ligt het in praktijk nogal stuk lager omdat je eerst een behoorlijk verlies over de optimisers hebt, en daarna heeft de omvormer een goed rendement inderdaad, alleen jammer dat er dan al zoveel verloren is.
Alfons, dit is geen discussie, ik heb graag dat iedereen praktische feiten weet en niet de theoretische.
1 PVoutput . Dongen NB
1 PVoutput . Dongen NB
https://www.zonnepanelen....smart-2200tl-omvormer.pdfreneeke1970 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:15:
[...]
Je vergist je met omnik denk ik? Gewoon tien jaar garantie en boven 97 rendement.
Bij se ligt het in praktijk nogal stuk lager omdat je eerst een behoorlijk verlies over de optimisers hebt, en daarna heeft de omvormer een goed rendement inderdaad, alleen jammer dat er dan al zoveel verloren is.
Alfons, dit is geen discussie, ik heb graag dat iedereen praktische feiten weet en niet de theoretische.
http://www.hosola.com/upl...009/20141009094230360.pdf
en een praktisch feit en een herhaling,
einde van deze praktijk les
[ Voor 20% gewijzigd door wizzopa op 28-05-2017 17:50 . Reden: aanvulling ]
Het geheel was voor mij weer verhelderend zoals ik al zij in een eerdere post ik heb nog plek voor 6 panelen.AUijtdehaag schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:51:
@wizzopa
Het is jammer dat ik tegen jouw niet kan zeggen: ligt je noorddak al vol?
Met 2 omvormer zou het mogelijk kunnen zijn dat ....
Ik heb de keuze gemaakt op de toen beschikbare info 4 jaar terug en wensen die ik toen had.
Keuzes, keuzes
[ Voor 10% gewijzigd door wizzopa op 28-05-2017 18:00 ]
En Jos van Emden deed het van daag ook niet slecht!!
Is 484 kWh voor Mei niet wat laag met een 4400Wp ZO systeem?backupdevice schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:46:
Nou maand target binnen. Estimate was 484 en zit nu op 484. Rest van de maand is extra
De Mei target van mij staat op 509kWh met 3924Wp op ZO 131 graden en 45 graden hoek.
Zit nu op 496kWh, dus wellicht is mijn target ook nog wat aan de lagere kant met nog 3 dagen te gaan of Mei 2017 is een uitstekende maand. Ik heb echter geen referentie, draait nu bijna 2 maanden.
Nou ja. Aardig ingelopen. Zo maar denken dan.
Het is dat ik niet thuis ben anders kreeg je foto van mijn factuur waar tien jaar op staat opawizzopa schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:35:
[...]
https://www.zonnepanelen....smart-2200tl-omvormer.pdf
http://www.hosola.com/upl...009/20141009094230360.pdf
en een praktisch feit en een herhaling,
einde van deze praktijk les
1 PVoutput . Dongen NB
Ik neem het gelijk van je aan, je was toch op vakantie, dan zou ik me daar geen zorgen over maken.reneeke1970 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:32:
[...]
Het is dat ik niet thuis ben anders kreeg je foto van mijn factuur waar tien jaar op staat opa
Eten voor
Fijne dagen nog
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Prima dagje ondanks wat lichte wolkenflarden
141% van dagestimate
99% van maandestimate
[ Voor 23% gewijzigd door TWyk op 28-05-2017 20:11 ]
Nog 25 en mijn maand estimate is binnen en nog 87 voor 2016 te evenaren, die laatste gaat niet gebeuren denk ik.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Dus vandaag slechts 33,5kWh, ofwel een kleine 5,9Wh/Wp. Na de afgelopen dagen valt dat bijna een beetje tegen. Maar goed: De maandtarget is binnen en we staan Pro Rata 112,5% en de komende 3 dagen is puur bonus, dus... we zijn blij!
19.646kWh. 5.704kWh/kW
Nog een dikke 4 kWh nodig deze maand, rest overschot.
Volgens SE zit ik al in de +
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Verwijderd
Het serienummer is al in gebruik door de vorige eigenaar. Dus de portal geeft aan dat hij het serienummer niet kan accepteren. Ik heb Goodwe al gemailed, maar verwacht daar niet snel een antwoord van.. Iemand nog een idee wat ik kan doen? (buiten vorige eigenaar contacten)
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
32.329kWh 5.564kWh/kW
PHP script?Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:20:
Ik zou graag mijn productie willen tonen, maar ik heb een probleem met mijn GoodWe omvormer.
Het serienummer is al in gebruik door de vorige eigenaar. Dus de portal geeft aan dat hij het serienummer niet kan accepteren. Ik heb Goodwe al gemailed, maar verwacht daar niet snel een antwoord van.. Iemand nog een idee wat ik kan doen? (buiten vorige eigenaar contacten)
antonboonstra in "Datalogging: PV systemen"
@wetsteyn heeft er ook ervaring mee nu.
Edit: is ook gekoppeld aan de goodwe site ID lees ik.. dus weet niet of dat werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-05-2017 21:43 ]
Loop nog 113kWh achter op vorig jaar.. Sta nu op 463kWh voor mei...
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
6.258 en 6.459 kWh/kWp
Het gaat al aardig richting mijn jaargemiddelde van mei, de 335kWh van 2015 red ik niet denk ik.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Hmm als hij al in gebruik is zal je de oude eigenaar moeten vragen om de omvormer te verwijderen.AUijtdehaag schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:40:
[...]
PHP script?
antonboonstra in "Datalogging: PV systemen"
@wetsteyn heeft er ook ervaring mee nu.
Edit: is ook gekoppeld aan de goodwe site ID lees ik.. dus weet niet of dat werkt.
Je hebt namelijk wel een ID nodig en je moet de omvormer toevoegen aan de website.
Voor de rest wijst het zich vanzelf als je dan ook de cronjob goed doet
Nu alles net lekker fris gewassen en klaar voor de dag. Weg bewolking !!!!
De temperatuur hier is NIET de omgevingstemperatuur of de temperatuur van het paneel, maar de temperatuur van de afzonderlijke zonnecellen (meer in het bijzonder: de PN-overgang)!
Die ligt dus wel even een tikkeltje hoger dan 31C
[ Voor 10% gewijzigd door Schinnen-groen op 29-05-2017 13:01 ]
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Maar ja, it is what it is
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Net gemeten met een IR-thermometer: ca. 65 - 70 °C (166 °, 44° dakhelling)Schinnen-groen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:59:
Hier in Zuid-Limburg begint de degradatie er toch wel in te hakken: het is hier ruim 31C in de schaduw: Opgave van het paneel: -0,48%/grC.
De temperatuur hier is NIET de omgevingstemperatuur of de temperatuur van het paneel, maar de temperatuur van de afzonderlijke zonnecellen (meer in het bijzonder: de PN-overgang)!
Die ligt dus wel even een tikkeltje hoger dan 31C
Reken uit je verlies t.o.v. STC
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
In de schaduw achterom geeft hij 32,5 gr.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

De 4 onderste panelen liggen een verdieping lager.
Verder gaat het wel redelijk: Zit op 3,5Wh/Wp en toch ondanks de temperatuur 5375W (94% van STC) gehaald.
Je kan meten wat je wilt (doe ik ook
Tip: je kan wel (schatting) terugrekenen wat die temperatuur dan ongeveer is. Schrik niet van de waarden
Dit soort metingen zijn alleen mogelijk in een gecontroleerde meetopstelling. Daar bepalen de leveranciers dan ook de degradatie die je in de specs terugvindt.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Ik hoopte ook op zo'n lekkere regenbui, zag gisteren een grote witte vogelpoep vlek zitten. Valt er natuurlijk geen druppel! Helaas wel veel bewolking...heho schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:36:
Gisteren 19.35 kWh en 6.08 kWh/kWp
Nu alles net lekker fris gewassen en klaar voor de dag. Weg bewolking !!!!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Met een beetje mazzel trek ik hem vandaag over de 700 kWh estimate, voor 2016 te evenaren heb ik nog een dikke 60 extra nodig.zonoskar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:53:
Ik loop ook zo'n 18% achter op vrijdag. Of dit nu door de temp komt, of door de sluierbewolking, of een kombinatie. Ik had gehoopt vandaag de maandtarget te halen, maar dat moet wachten tot morgen. Vandaag kom ik een paar kWh te kort denk ik (had gelijk moeten gaan met vrijdag om vandaag te kunnen halen).
Het kan allemaal wel, maar de voorspellingen zijn niet ZO goed.
Ondanks de bewolking vandaag gaat het niet eens slecht...
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Heb jij 2 systemen dan? met 3100Wp de 700 kWh halen lijkt me een vrij onmogelijke opgave.Rol-Co schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:04:
[...]
Met een beetje mazzel trek ik hem vandaag over de 700 kWh estimate, voor 2016 te evenaren heb ik nog een dikke 60 extra nodig.
Vorig jaar had ik 649 kWh, 644 is de estimate. Ik zit nu nog 9 kWh van de target af, dus vorig jaar overtreffen moet mogelijk zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De opbrengst van mei 2016 was 342 kWh.
De jaarestimate van 2850 kWh (1111 kWh/KWp) wordt morgen
ook weer makkelijk gehaald, hoop ik
De laatste meidag is bonus.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Jazonoskar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Heb jij 2 systemen dan? met 3100Wp de 700 kWh halen lijkt me een vrij onmogelijke opgave.
Vorig jaar had ik 649 kWh, 644 is de estimate. Ik zit nu nog 9 kWh van de target af, dus vorig jaar overtreffen moet mogelijk zijn.
Zie onder mijn nick links.
3100 Wp zuid
2550 Wp oost-zuid-west 5-5-5 sf
Toch 21 kWh opgewekt vandaag
Onbegrijpelijk op zo'n klein landje, het is hier nog bloedverziekend heet en geen druppel gevallen.backupdevice schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:22:
Nou, in Asten zijn de panelen weer schoon..... wat ging het net tekeer zeg. Hagel, onweer, regen en windstoten
Toch 21 kWh opgewekt vandaag
Morgen ochtend geven ze wat regen op, ik hoop het echt, ze zijn echt smerig.
Hier zit de schik er nog steeds in ma die storm van vorig jaar. Nu trok weer de lucht binnen 10 minuten dicht en begon het eerst hard te regenen en toen nog harder te hagelen. Vorig jaar halve dak kapot en auto total löss , nu op het oog niks, behalve een overstroomde tuin .Rol-Co schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:51:
[...]
Onbegrijpelijk op zo'n klein landje, het is hier nog bloedverziekend heet en geen druppel gevallen.
Morgen ochtend geven ze wat regen op, ik hoop het echt, ze zijn echt smerig.
Door de bewolking komt er nog wat meer binnen dan normaal.
https://pvoutput.org/comp...6&df=20170526&dt=20170529
Maandtarget al binnen, maar het volgende doel is het jaar tot nu toe op 100% te krijgen.
Nog 36 kWh nodig in 2 dagen. Dan zijn de paneelloze dagen van 1/1 tot 6/2 ook gecompenseerd.
Anders gaan we in juni maar verder
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Ik zit nu op 4422 dus morgen haal ik als het goed is mijn maandopbrengst (moet nog 11kWh voor) als de totale jaar estimate als het goed is
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Pro Rata zit ik nu op 113,5% en met wat geluk gaan we zelfs de 5Wh/Wp gemiddeld halen deze maand
Estimate van 700 vandaag voorbij, 704,5 kWh
Zie je nou wel dat het goed komt!
Een compare met vorig jaar.
[ Voor 22% gewijzigd door Rol-Co op 29-05-2017 22:07 ]
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Nog 15kWh voor de maandtarget, dat moet lukken :-)
All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh / Victron 32kWh
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=51634&sid=52243
Is resultaar nu van 12x290wp met 2 strings op een omnik met 1 string tot half 1 beperkte opbrengst (volgens sommigen op forum)
Hier zou regen ook welkom zijn voor zowel panelen als gewassen
Om mei 2015 te evenaren heb ik 2 dagen met 6,4Wh/wp nodig
De regen hoeft van mij niet echt, dat betekent nog meer onkruid in de tuin
Heb ik nu ook alAUijtdehaag schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:50:
@wetsteyn
Laat die omnik nog even hangen, dan heb je leuk vergelijkingsmateriaal.
Zeer weinig opbrengst (één-zesde van normaal of zoiets).
Gun die ook een beetje privé. Heeft hard genoeg gewerkt, de laatste dagen.TWyk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:48:
De zon is echt volstrekt onzichtbaar vandaag.
Zeer weinig opbrengst (één-zesde van normaal of zoiets).
Ik zat net sinds gisteren weer op de 100% voor mei.Schinnen-groen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Gun die ook een beetje privé. Heeft hard genoeg gewerkt, de laatste dagen.
Nu lijkt het echter onmogelijk dat ik die 100% voor mei ga halen.
Vandaag ga ik, als er niks verandert, misschien 20% van het dagtarget halen of zelfs minder.
https://pvoutput.org/comp...8&df=20170525&dt=20170530
En morgen kan ik dat onmogelijk nog goed maken
[ Voor 7% gewijzigd door TWyk op 30-05-2017 11:54 ]
Signature van nature
Mag ook wel, na het verstek wat hij heeft laten gaan de rest van de maand!Schinnen-groen schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:41:
[...]
Gun die ook een beetje privé. Heeft hard genoeg gewerkt, de laatste dagen.
Gisteren de maand opbrengst gehaald, en alleen dankzij die laatste 4 dagen...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Totaal nog 16.83 kWh binnen geharkt met efficiëntie van 5.29 kWh/kWp
Vandaag staat de teller nog maar op 5 kWh en mei vorig jaar gaat dus bij lange na niet gehaald worden, tenzij morgen nog 60 kWh binnen komt. Waarschijnlijk heb ik dan brand of zoiets ....
Hier idem dito, 2016 is met 4 kWh verslagen, rest word bonus, volgend jaar target omhoog hahazonoskar schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:31:
Bij mij is de maand opbrengst vandaag ook binnen. En meteen ook 2016 ingehaald. De rest van de dag en morgen is bonus.
1 PVoutput . Dongen NB
Dit topic is gesloten.
![]()