Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 143 Laatste
Acties:
  • 355.250 views

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Scoor 3,75 kWh/kWp

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Goed de laatste paar wattjes druppelen binnen, score voor vandaag:

11.430kWh 3.024kWh/kW

* Mattie112 is happy :)

edit:
En nog even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/54308-chart_(6).png

67% pro-rata voor deze maand

Trouwens vandaag record-opbrengst gehaald :)F

[ Voor 43% gewijzigd door Mattie112 op 11-02-2016 17:05 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:42
Mattie112 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:03:
Goed de laatste paar wattjes druppelen binnen, score voor vandaag:

11.430kWh 3.024kWh/kW

* Mattie112 is happy :)

edit:
En nog even een plaatje:
[afbeelding]

67% pro-rata voor deze maand

Trouwens vandaag record-opbrengst gehaald :)F
je gaat nog wel meer records breken.
met jouw set is een 22kWh per dag geen vreemd getal. >:)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:36

dunklefaser

Point Of KnowReturn

85% pro-rata voor februari - het gat wordt snel kleiner.
Nog twee van zulke dagen en ik lig weer goed op schema.
8.750kWh (3.411 Wh/Wp)
Fiat LUX!

[ Voor 1% gewijzigd door dunklefaser op 11-02-2016 19:15 . Reden: nog enkele Wh erbij ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

3,8 kWh/kWp en no1 zuid holland :)

We gaan weer de goede kant op.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Mattie112
migjes schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Ja daar gaan we wel vanuit :p Maargoed stuk beter dan vorig jaar toen was het na het plaatsen elke dag een beetje minder :p

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 21:57

TFHfony

Professional Weirdo

migjes schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd wat ik op dat punt kan verwachten. Ik heb eind augustus mijn set laten plaatsen en heb toen een recordoutput behaald van zo'n 27,5kWh. Stiekem ben ik wel benieuwd wat mijn 4560Wp op een dag zou kunnen halen. Maar goed, nog even een paar maanden geduld, dan zullen we het wel zien.

Vandaag was hier in ieder geval wel redelijk: 9.948kWh (2.182kWh/kW):

chart

Ik zit nu op 78% Pro Rata voor deze maand, dus beetje bij beetje weer de goede kant op. Maar of ik de estimate van 177kWh ga halen... Ik weet het nog niet zo...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb vandaag 2,1 Wh/Wp gehaald. Geen record opbrengst, 28 jan was nog een tandje beter.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00

WhySoSerious

Be the change.

Voorspellingen voor Limburg zien er wat gunstiger uit de komende periode. Om aan de target te komen moet er 5,6 kWh per dag opgewekt gaan worden, oftewel de dagen moeten gemiddeld zo netjes als gisteren worden, waar Limburg wel wat meer last had van bewolking dan de rest van het land meen ik. Efficiency moet dan uitkomen op 1,7 kWh/kW.

PV Geleen - 11 feb 2016

Iemand wedje leggen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

zonoskar schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:38:
Ik heb vandaag 2,1 Wh/Wp gehaald. Geen record opbrengst, 28 jan was nog een tandje beter.
Hetzelfde hier.

Gisteren: 2.465kWh/kW
28 januari: 2.484kWh/kW

Het scheelde niet veel. Als die bui tussen 14:15 en 14:45 wat korter was geweest (hij viel toen terug van 2000W naar 300W en terug naar 2000W...) was het gelukt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
Mattie112 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:57:
[...]
Ja daar gaan we wel vanuit :p Maargoed stuk beter dan vorig jaar toen was het na het plaatsen elke dag een beetje minder :p
TFHfony schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:33:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd wat ik op dat punt kan verwachten. Ik heb eind augustus mijn set laten plaatsen en heb toen een recordoutput behaald van zo'n 27,5kWh. Stiekem ben ik wel benieuwd wat mijn 4560Wp op een dag zou kunnen halen. Maar goed, nog even een paar maanden geduld, dan zullen we het wel zien.
lol, ik lees jullie berichten met plezier hoor. ;)
(doet me denken aan me zelf maar dan wel een aantal jaren geleden.
het went wel dit gevoel. ;) )

ja helaas voor jullie, dat je hebt gelegd in de herfst.
nu pas beginnen jullie te merken hoe hard het kan gaan, en je heb nog niks gezien. >:)

maar doe rustig aan, laat het allemaal lekker binnen komen.
(en denk nog even niet aan uitbreiding, leer eerst hoe het werkt.
en ook onder alle omstandigheden.
dan neem je betere beslissingen, je hebt dan gewoon meer ervaring.
verslaaft ben je toch al. (of hebben jullie nog last van de ontkennings-fase >:) ).)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

migjes schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:12:
[...]

[...]

nu pas beginnen jullie te merken hoe hard het kan gaan, en je heb nog niks gezien. >:)
Daarom was ik blij dat ik in januari heb gelegd... Je ziet het eerst steeds beter worden en tegen de tijd dat het weer slechter wordt, weet je wat je weer kunt verwachten als de dagen weer lengen.
verslaaft ben je toch al. (of hebben jullie nog last van de ontkennings-fase >:) ).)
Mee eens. Als je een jaar gedraaid hebt, weet je waar je tekortkomingen liggen. In mijn situatie weet ik dat ik vooral in de zomer een behoorlijk lange periode heb dat de zon niet op mijn panelen staat in de morgen. Dus een paar panelen op de kont van het huis (ZO) zou dat mooi kunnen opvangen. Maar ik moet nog even kijken hoe het met schaduw zit.

En toen die panelen er eenmaal lagen begon ik te bedenken waar er nog 6 panelen zouden kunnen liggen (pijpje weg, panelen iets anders plaatsen, etc).

Het virus is in ieder geval goed aangeslagen bij mij!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

migjes schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:12:
[...]

[...]

Ik ontken niets: Ik ben verslaafd. PVOutput staat in mijn top10 van bezochte sites en heb de betaalde versie van de PVOutput App op mijn telefoon. Dat wist ik van te voren al dat dat zou gebeuren ;-) Het is mede een van de redenen (naast het "excuus" schaduw) voor het nemen van de micro-inverters: Cijfertjes en grafieken zijn gewoon leuk :) Dan maar een paar ct per Wp meer, maar dan heb ik er wel extra lol aan.
Verder zou ik eigenlijk nog op een eenvoudige manier mijn slimme energiemeter koppelen aan PVoutput.org zodat ik mijn stroomverbruik ook wat beter kan monitoren. Maar een hele simpele kant & klare oplossing is daar volgens mij niet voor.

Uitbreiding is wat lastig: Mijn platte dak ligt nu gewoon vol ;-) Dus dat zit er niet in...

Eigenlijk ben ik best wel tevreden over mijn set-up. Er zijn kleine dingetjes die ik wellicht wel anders had gedaan: SolarEdge vs APS en ik had denk ik gekeken of tussen een van de rijen van panelen en wat langer verlengstuk had gekund om wat minder schaduw van de voorgaande panelen te krijgen bij een lage zon in de winter.

Ach... en "helaas" en herfst... Valt wel mee hoor :) De opbrengsten voldoen momenteel volledig (en zelfs iets meer dan) aan de verwachtingen. En wat het uiteindelijk wordt? We zullen zien!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

WhySoSerious schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:14:
Voorspellingen voor Limburg zien er wat gunstiger uit de komende periode. Om aan de target te komen moet er 5,6 kWh per dag opgewekt gaan worden, oftewel de dagen moeten gemiddeld zo netjes als gisteren worden, waar Limburg wel wat meer last had van bewolking dan de rest van het land meen ik. Efficiency moet dan uitkomen op 1,7 kWh/kW.

PV Geleen - 11 feb 2016

Iemand wedje leggen? :9
Ik ben geen spelersnatuur, maar mijn estimate ligt nu echt binnen bereik, vandaag op 91%.
Ook ik heb nog een gemiddelde efficiency van 1.7 Wh/Wp nodig, op zich geen probleem - mijn installatie ligt qua tilt wat gunstiger (ik verwacht dan ook 118 kWh van de 2565Wp)
12.02: 6.39kWh (2.49 Wh/Wp)
Fiat LUX!

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:27:
[...]
PVOutput staat in mijn top10 van bezochte sites en heb de betaalde versie van de PVOutput App op mijn telefoon.
Dat ben ik helemaal vergeten te roepen, op de iPhone is de nieuwe PVOutput app afgelopen week uitgekomen. Stuk meer info, nette schermen en voor een klein prijsje wat leuke extra features :)

(nee ben niet de ontwikkelaar, wel beta tester geweest voor deze versie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

dunklefaser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Ik ben geen spelersnatuur, maar mijn estimate ligt nu echt binnen bereik, vandaag op 91%.
Ook ik heb nog een gemiddelde efficiency van 1.7 Wh/Wp nodig, op zich geen probleem - mijn installatie ligt qua tilt wat gunstiger (ik verwacht dan ook 118 kWh van de 2565Wp)
12.02: 6.39kWh (2.49 Wh/Wp)
Fiat LUX!
Dat is laag, ik heb deze maand op 200+ kWh staan, en dat word een uitdaging. :)
Vandaag 1,4 kWh/kWp , het was niet wild dus in zuid holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:05:
[...]

Dat ben ik helemaal vergeten te roepen, op de iPhone is de nieuwe PVOutput app afgelopen week uitgekomen. Stuk meer info, nette schermen en voor een klein prijsje wat leuke extra features :)

Eerlijk is eerlijk, het is een vette app, eindelijk al mijn systemen er in, beetje jammer wel dat je als donateur toch moet betalen, volgende keer krijgt hij €1,99 minder als donatie. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:30:
[...]

Eerlijk is eerlijk, het is een vette app, eindelijk al mijn systemen er in, beetje jammer wel dat je als donateur toch moet betalen, volgende keer krijgt hij €1,99 minder als donatie. O+
Pvoutput.org en de app staan los van elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Echt? Ah dat verklaard !
Ok, dan denk ik er nog over. :)

Wel coole app, handig dat je ook je favorieten kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Vandaag bijna op 100% pro-rata, ik verwacht op ca. 97% te eindigen.
Middags werd het hier licht bewolkt en viel de solarinstraling
van ca. 530 W/m2 op ca. 260 W/m2 - nu nog maar 160 W/m2.
Op dit moment (13:46) 50.41 kWh van de 118 kWh februari estimate _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door dunklefaser op 13-02-2016 14:43 . Reden: 100% pro-rata ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37

aip

Zo, een weekje geleden - op 6 februari - lagen de panelen om 14u precies een jaar. In dat jaar hebben ze 2828kWh opgewekt. Dat valt mij, voor een 3000Wp systeem op west, in een 30 graden hoek helemaal niet tegen, want is 0.9426 kWh/kWp. En dat voor een goedkoop chinees setje (Talesun panelen & Trannergy omvormer) van nog geen 1.15 EUR per Wp.

Inmiddels ligt de offerte voor het platte dak op tafel. Nu nog even de vrouw overtuigen, en dan komt er nog 3640Wp op zuid bij (maar helaas wel met schaduw tot een uur of half elf, elf uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dunklefaser schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:46:
Vandaag bijna op 100% pro-rata, ik verwacht op ca. 97% te eindigen.
Middags werd het hier licht bewolkt en viel de solarinstraling
van ca. 530 W/m2 op ca. 260 W/m2 - nu nog maar 160 W/m2.
Op dit moment (13:46) 50.41 kWh van de 118 kWh februari estimate _/-\o_
Tja.. Hier begon het goed met een mooie strakblauwe lucht. Om 09:45 werd er al 1186W opgewekt, maar om 09:50 trokken de wolken hier in het zuiden des lands al over en werd er nog maar 328W opgewekt. Vervolgens geen noemenswaardig stukje zon gezien met dus dit als resultaat:

chart

5.389kWh (1.182kWh/kW), niets om over naar huis te schrijven dus. Zeker niet gezien de resultaten in het noorden van het land.
Deze maand zit ik op 66,1kWh van de 177kWh welke ik als estimate heb voor februari. Dat is 37% procent van de maand en 83% pro-rata day-to-day. De weersvoorspellingen zijn niet heel slecht voor de komende week, dus... wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm geen top dag maar vanochtend was het ook weer niet heel slecht:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/2644-chart_(1).png

Totaal: 5.100kWh 1.349kWh/kW
88% day-target

Februari zit op 68% pro-rata ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Zuid holland , 1,95 kWh/kWp vandaag, niet slecht maar het had wel iets langer mooi mogen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik heb antwoord van GC gekregen betreffende CO2-emissierechten en/of Garanties van Oorsprong:

"Goed om te horen dat u energie opwekt via zonnepanelen. Zo maken we Nederland samen een stukje duurzamer. Hieronder geef ik u graag meer informatie over CO2-emissierechten.

De emissierechten waar u het over heeft, worden omgezet in CO2-emissierechten en/of in Garanties van Oorsprong. Maar dit gebeurt alleen als het om grote volumes gaat. Voor particulieren zijn dergelijke certificaten of garanties er dan ook niet."

M.a.w. als particulier heb je er niets aan, je krijgt er in ieder geval ook geen compensatie.

Ik ga afsluitend nog het volgende vragen
(Omdat het hier eigenlijk OT is komt het antwoord waarschijnlijk in "De duurzame kroeg" of zoiets):
Alle zonnepaneelinstallaties (of vergelijkbare "groene" installaties) worden door de energieleverancier op een hoop gegooid (mits Certiq geregistreerd?) en als het volume groot genoeg is (hoe groot?) worden ze omgezet in certificaten en/of GvO's, welke vervolgens op naam van bijvoorbeeld GC staan?

P.S.: 1 ton CO2 emissierecht = ca. € 4 (2015) - had eigenlijk € 40 moeten zijn? 8)7
Ik ben dan ook voor invoering van een directe belasting aka CO2-tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Omvormer is vandaag nog niet aan geweest en zal dat ook niet doen.
Zeker 5cm sneeuw op de panelen.
0,0 kwh dus ;w

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Sneeuw? Hier is het de hele dag miezer bende.. denk zomaar dat ik de 1 kWh ga halen vandaag :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het sneeuwd hier in zuid holland wel, maar natte sneeuw dus de panelen doen wel wat. Slechts 0,37kWh/kWp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Nog nooit zo'n contrast gezien als dit weekeind:

Gisteren nog met een jas aan en een bakkie koffie in de hand in de luwte in de achtertuin gezeten en het beddegoed voor het eerst van dit jaar weer buiten aan de waslijn.
Vandaag zo'n 8 cm sneeuw op de panelen en het sneeuwt nog gestaag door!!

Ga er vanuit dat er nog wel een paar cm bij komt, als ik de buienradar zie voor de komende uren. 8)7
Mag hopen dat het morgen flink dooit, anders ga ik niet profiteren van een zonovergoten dinsdag. Nee....ik ga met dit weer niet met een ladder het dak op, om op 9 meter hoogte met gevaar voor eigen leven de sneeuw er vanaf te schuiven.
Nogmaals....laat het morgen wegdooien aub. De omvormer is inderdaad niet meer aangegaan vandaag. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:38

Nicap

Tsssk....

Hier ook een redelijk waardeloze dag:
1.170kWh 0.344kWh/kW

dinsdag en woensdag beter weer voorspelt gelukkig. Zit op 26% van de maand estimate. Kleine kans dat ik het nog ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Apeldoorn schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:23:
Nog nooit zo'n contrast gezien als dit weekeind:

Gisteren nog met een jas aan en een bakkie koffie in de hand in de luwte in de achtertuin gezeten en het beddegoed voor het eerst van dit jaar weer buiten aan de waslijn.
Vandaag zo'n 8 cm sneeuw op de panelen en het sneeuwt nog gestaag door!!

Ga er vanuit dat er nog wel een paar cm bij komt, als ik de buienradar zie voor de komende uren. 8)7
Mag hopen dat het morgen flink dooit, anders ga ik niet profiteren van een zonovergoten dinsdag. Nee....ik ga met dit weer niet met een ladder het dak op, om op 9 meter hoogte met gevaar voor eigen leven de sneeuw er vanaf te schuiven.
Nogmaals....laat het morgen wegdooien aub. De omvormer is inderdaad niet meer aangegaan vandaag. ;w
Ach, wij hebben die sneeuw in januari al gehad...

We zaten zaterdag in Utrecht, daar was het bewolkt, maar blijkbaar was het bij ons (in Noord Gorningen) wel mooi weer, een nette 5.4kWh (1.737kWh/kW) opgewekt! Ik dacht eigenlijk dat wij de hele dag in de mist zouden zitten (het was nogal mistig toen we rond 11 uur richting Utrecht reden, de bomen waren er hier en daar zelfs wit van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
0,0kwh bij volop zon. Da's best frustrerend. Blijft ook lang liggen op een 15graden hellingshoek. Jammer. Hopelijk dooit het meeste eraf vanmiddag, want het is zonovergoten op de Veluwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:05:
[...]

Zojuist geïnstalleerd en na het kopen van de extra features crashed the app. Na openen geeft hij aan dat ik de 60 requests per hour heb overschreden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Prutsky schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:33:
[...]

Zojuist geïnstalleerd en na het kopen van de extra features crashed the app. Na openen geeft hij aan dat ik de 60 requests per hour heb overschreden :(
Flink aan het proberen geweest dan. ;)

Edit:
Hmmm, even getest maar bij 10x een verschillend systeem crashed hij hier ook op de iphone 6, na openen ook de exeed the 300 requests per hour. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Rol-Co op 15-02-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Vandaag: 10.19kWh (3.97 Wh/Wp) :*)
Pro-rata 101% - weer op schema voor februari en morgen
waarschijnlijk nog een stuk beter, als ik de weersvoorspelling mag geloven.
(Het weer is wel grillig, maar de beurs is grilliger)
Fiat LUX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
8.79 kwh met 3640wp! En dat met de buren die op west een hele verdieping/opbouw hoger als ons platte dak naast de panelen hebben.

(13 graden op zuid gerichte panelen, wek momenteel nog 80w op)

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 15-02-2016 17:36 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

3,78 kWh/kWp
Prima dagje zo, en met een beetje mazzel nog 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Rol-Co schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Flink aan het proberen geweest dan. ;)

Edit:
Hmmm, even getest maar bij 10x een verschillend systeem crashed hij hier ook op de iphone 6, na openen ook de exeed the 300 requests per hour. :?
Ik heb de maker gemaild. Dit was zijn reactie:
Everytime you launch the app, the app uses some requests to update all the pages (Live, hourly, ...) so you could reach the limit of 60 only if you use it many time in the same hour (let’s say 10 times per hour) ... in this case you just need to wait the next hour when the available number of requests is reset to 60.

It could also happen at the very first time you launch the app (and this is probably you case), when it tries to download the hystorical monthly data: the limit is reached if your system has many months to download. In this case the app warns you with a message that suggest to wait the next hour and manually download the data of the years that have not been automatically downloaded from the YEARLY page by means of the "cloud" icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja dan kan het wel, ik starte een paar favorieten in de lijst, en heb zelf 4 systemen dus dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutsky schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:33:
[...]

Is een limiet van de pvoutput.org api. Donateur worden, mag je paar honderd requests per uur doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Vorige dag-record:
11.510 kWh (3.045kWh/Wp)

Nieuw dag-record :)F :)F
11.530 hWk (3.050kWh/Wp)
198% day-estimate

Maargoed, mooi dagje vandaag, beloofd wat voor dinsdag! Eindelijk een beetje in-lopen zit op 74% pro-rata voor deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier geen onaardige dag. Wel al vanaf vroeg op de ochtend bewolking waardoor de dag een grillig verloop kende, maar het resultaat was best OK: 12.940kWh (2.838kWh/kW)
De estimate van 177kWh voor februari komt ook weer in zicht Vandaag door de 80kWh gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Niet slecht, niet goed, net onder het gemiddelde voor de maand. En alleen wegens die twee pieken, anders was het een matige dag geweest.

Maar, het ziet er voor vandaag heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook blij met gisteren, was ook wel nodig met een estimate van 155 kWh en slechts 56 kWh binnen.

Gisteren een mooie 9.820kWh met 3.147kWh/kW.

Vandaag de hele dag zon en kou, benieuwd wat vandaag brengt. Hoop lekker over de 10 te gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ahhhhhhh aan mijn grafiekje te zien komt nu de zon een beetje goed er op :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/39082-chart_(7).png

Heeeeeeel benieuwd wat we gaan halen vandaag :) Als het echt de hele dag strak blauw blijft dan gok ik toch zeker op een 12kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hier is de zon al een tijdje op :-). Gaat een mooie dag worden. Moet ook, want ik ga de estimate van 200kWh niet halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/pvopbrengst3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 20:27
Hier aan de kust drijft al hoge bewolking binnen

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@nicap

Mijn plaatje vandaag is bijna zo mooi, met wat wind zou de opbrengst nog ietsje beter zijn.

Zit nu weer op 110% van de pro-rata estimate van februari.
Hier is nog geen vuiltje/wolkje aan de lucht.
Fiat LUX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

dunklefaser schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:47:
@nicap

Mijn plaatje vandaag is bijna zo mooi, met wat wind zou de opbrengst nog ietsje beter zijn.

Zit nu weer op 110% van de pro-rata estimate van februari.
Hier is nog geen vuiltje/wolkje aan de lucht.
Fiat LUX!
Je gaat me zo weer verstoten van plek 1 denk ik :'(

Hier in Drenthe begon februari niet zo best. Hopelijk een goede twee helft van februari. Zit nu op 73% pro rata. Ziet er iig gunstig uit de voorspelling van weather pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

85% van de estimate voor februari (pro rata) Een dag als vandaag helpt natuurlijk wel, maar aan 1 dag heb ik niet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pas 68% pro rata van februari. Dus een paar van deze dagen erbij aub. Ben net wel door de 3 Wh/Wp gebroken voor het eerst dit jaar. Whoo!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik zit atm op 2.6kWh/Wp heb toch wel wat bewolking voorbij zien komen. Maargoed meer van dit soort dagen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ook hier gaat het lekker. Sinds 14:00 wel wat sluierbewolking, dus geen perfecte parabool, maar het ziet er leuk uit:

16/2

Op dit moment al ruim 16kWh vandaag (3.516kWh/kW) en ook weer op schema voor mijn estimate van 177kWh. Laat morgen ook maar zo'n mooie dag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

4,5 kWh/kwp atm met sluierbewolking vanaf de middag.
Dat zijn ze he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hier ook wolken:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/64094-chart_(8).png

Atm 11 kWh dus bijna mijn dagrecord van 11,5 verbroken :D
Zit ook bijna op 3kWh/Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

In ieder geval het record voor dit jaar verbroken (stond op 28 januari) Bijna 3kWh/kWp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk vandaag. Dag is nog niet klaar en zit al op 12.650kWh in totaal en 4.054kWh/kW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 19:22

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:16:
Heerlijk vandaag. Dag is nog niet klaar en zit al op 12.650kWh in totaal en 4.054kWh/kW :P
Ik zit al op 4,4 kWh/kWp en er komt nog iets bij. De achterstand op voorgaande jaren is alweer bijna ingehaald. Morgen hopelijk weer zo'n dag 8)
Vergelijk opbrengst februari maanden

Edit: Als ik 5 jaar terug kijk, was dit zelfs mijn beste februari-dag ooit! Op 19 februari 2015 (de voormalig beste dag) was het 4,28 kWh/kWp, al was dat wel met een minder efficiënt Steca 500 omvormertje...

[ Voor 18% gewijzigd door antonboonstra op 16-02-2016 16:28 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
12.590kWh 3.331kWh/kW
en we gaan nog aardig hard door, had vanochtend bedacht dat ik de 15kWh wilde halen en het zou zomaar kunnen (hoewel dat wel erg krap gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zit al op 4,4 kWh/kWp en er komt nog iets bij. De achterstand op voorgaande jaren is alweer bijna ingehaald. Morgen hopelijk weer zo'n dag 8)
[afbeelding]

Edit: Als ik 5 jaar terug kijk, was dit zelfs mijn beste februari-dag ooit! Op 19 februari 2015 (de voormalig beste dag) was het 4,28 kWh/kWp, al was dat wel met een minder efficiënt Steca 500 omvormertje...
Ik denk niet dat ik februari ga halen, tenzij we nog een dag of 5 als deze hebben. Maar in ieder geval kruip ik weer naar de estimate toe, 70 van de 155 binnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vandaag nipt over de 5 kWh/kWp heen gegaan als eind resultaat, he he, lang moeten wachten.
15,55 kWh met 3100Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Met Prutsky aan kop zit ik meestal ook goed, zo ook vandaag:
14.15kWh (5.517 Wh/ Wp)
Met dezelfde efficiency als positie 3 en 5. ;)
Fiat LUX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
Eind van de ochtend kwam er nog een flinke brok ijs/sneeuw van de panelen naar beneden vallen en toen begon de omvormer na 2 dagen stilstand flink te lopen. In de resterende 5 uurtjes ruim 7kwh opgewekt. Da's weer mooi.
Gisteren dus flink wat kwh gemist door de mooie dag, waardoor mijn estimate van 106 kwh bij lange na niet meer in zicht komt met een huidige opbrengst van 42kwh.
Nu dus 40% van mijn maand estimate. Hoop de komende 13 dagen nog wel even flink in te lopen. 64kwh lijkt me echter onmogelijk. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
dunklefaser schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:39:
Met Prutsky aan kop zit ik meestal ook goed
16,01kWh en 5,886kWh/kWp en dat voor februari. Ik ben benieuwd wat er dan nog gaat komen de komende maanden. Mijn beste dag sinds installatie is 3 augustus 2015 (18,63kWh en 6,849kWh/kWp), dat kan toch best verbroken worden in april, mei of juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Het is een aardige top aan SF :), met een fiat op de hielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:37
Lekker dagje vandaag; 5.106kWh/kW.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JyZNlq34EvFCraBIJ7UF5lXk/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Toevallig was het vorig jaar op deze dag ook mooi weer... Toen had ik 9,04kWh, vandaag was het wel beter met 10,64kWh (3,41kWh/kW)

We hadden vorig jaar wel meer mooie dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja, was gister een mooie dag :D

13.660kWh 3.614kWh/kW

234% day-estimate, zit voor feb nu op 79% pro-rato

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/79813-chart_(9).png

Vandaag ziet het er ook goed uit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik in de winter last van de achterburen, het stopt nogal abrupt. In de zomer geen last van :D

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2dua79y.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mattie112 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:17:
Ja, was gister een mooie dag :D

13.660kWh 3.614kWh/kW

234% day-estimate, zit voor feb nu op 79% pro-rato

[afbeelding]

Vandaag ziet het er ook goed uit !!
Als ik vandaag hetzelfde krijg als gisteren zit ik op 100%... Gisteren 3.410kWh/kW (278%), dus dat ging wel even lekker.
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:23:
Helaas heb ik in de winter last van de achterburen, het stopt nogal abrupt. In de zomer geen last van :D

[afbeelding]
Ttja, beter in de winter dan de zomer moet je maar denken. Hij gaat nu weer achter onze boom onder, maar die boom gaat zeker niet weg (een ideale boom om met de hangmat onder te hangen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe haal je in feb een efficiëntie van meer dan 5 Wh/Wp? Ik kwam niet eens tot de 4 (3.78 Wh/Wp). Heeft de hellingshoek dan echt zo veel invloed? Mijn panelen liggen op 21 graden.

Het begin van vandaag is een mirror image van gisteren, hopelijk blijft dat zo. Maar helaas heb ik nog wel 2 of 3 van deze dagen nodig om weer on-target te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:27:
[...]
Ttja, beter in de winter dan de zomer moet je maar denken. Hij gaat nu weer achter onze boom onder, maar die boom gaat zeker niet weg (een ideale boom om met de hangmat onder te hangen :p)
Er is altijd wat natuurlijk, maar ik ben in zijn geheel niet ontevreden. Mijn panelen leveren boven verwachting in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zonoskar schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:45:
Hoe haal je in feb een efficiëntie van meer dan 5 Wh/Wp? Ik kwam niet eens tot de 4 (3.78 Wh/Wp). Heeft de hellingshoek dan echt zo veel invloed? Mijn panelen liggen op 21 graden.

Het begin van vandaag is een mirror image van gisteren, hopelijk blijft dat zo. Maar helaas heb ik nog wel 2 of 3 van deze dagen nodig om weer on-target te komen.
De hoek is hier 45 graden maar ook nipt 5 kWh/kWp , prutsky heeft SF dus dan gaat het wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Rol-Co schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
[...]

De hoek is hier 45 graden maar ook nipt 5 kWh/kWp , prutsky heeft SF dus dan gaat het wat makkelijker.
Ach, jullie mogen sowieso niet klagen met jullie ligging... 5kWh/kWp kan ik alleen van dromen in dit jaargetijde met mijn ZWZW opstelling... (even een ruwe schatting heb ik sinds 1 maart 2015 tussen de 40 en 50 dagen boven de 5kWh/kWp gehaald...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
zonoskar schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:45:

jep hellings-hoek doet best wel veel.
het is wel leuk om een omvormer met 2x mpp te hebben met daar panelen aan die 2 verschillende hoeken hebben.
maar zeldzaam dat iemand daar ruimte voor heeft op dak.

maar toch is platter leuker, die werken beter in de zomer en dan heb je toch meer uren. ;)
(helaas wel weer hogere temperturen, maar uren maken meer goed.)

edit:
door mijn oost-west setup, schijnt de zon erg schuin op de panelen op het moment.
ik haalde de 2,3kWh/kWp gisteren nog niet eens. :-(
ik de zomer maakt mijn omvormer geen parabool maar meer een tiet vorm.
in de winter zakt de tepel erg diep de tiet in :-(
(maar goed ik mag niet klagen met 9,6kWh is het nog steeds leuk. >:) )

[ Voor 24% gewijzigd door migjes op 17-02-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zonnige weer is knap waardeloos voor mijn noord SF-panelen, die nu geen zon zien in deze maanden.
Oorzaak: te weinig diffuus licht wat weerkaatst van de wolken.

Zie de verschillen:
Bovenste bewolkte dag.
Onderste geheel onbewolkt.
De rode lijn zijn mijn SF panelen op noord.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/206ilae.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/bi731j.jpg

Voordeel is wel bij bewolkt/slecht weer heb ik er enigszins profijt van in deze maanden.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Rol-Co schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Ik heb de indruk dat de STC/NOC-Wp tests bij de SF-achtigen niet de juiste "Standaard Tests" voor de Wp-waardes zijn. In ieder geval zijn vermogen en opbrengst onder identieke? real-world condities altijd significant hoger als met mono's. (Factor 1,1 - 1,15?).

Maar je moet er wel wat voor over hebben - in ieder geval duidelijk meer dakoppervlak.

Vandaag gaat het in Wijchen weer bijna met de snelheid van het licht:
High noon: 5.730kWh (2.234 Wh/Wp)
Het wordt waarschijnlijk iets minder dan gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
dunklefaser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Ik heb de indruk dat de STC/NOC-Wp tests bij de SF-achtigen niet de juiste "Standaard Tests" voor de Wp-waardes zijn. In ieder geval zijn vermogen en opbrengst onder identieke? real-world condities altijd significant hoger als met mono's. (Factor 1,1 - 1,15?).

Maar je moet er wel wat voor over hebben - in ieder geval duidelijk meer dakoppervlak.

nop, de test is perfect.
nu moeten mensen het nog begrijpen en fabrikanten niet zoveel marketing saus er over heen gooien. ;)
dat maakt het allemaal zo ingewikkeld.

dunne film zoals SF levert veel op per Wp, maar waar mono een mooie rechte lijn naar boven gaat als de W/m2 groter word, heeft dunne film een flauwe bocht zodra het boven de 600W/m2 komt. :-(
vandaar dat je een kleiner verschil ziet tussen NOCT en STC bij SF vs mono. ;)
dit komt door de opbouw van de cellen.
ze noemen het dan dat het meer oplevert, maar eigenlijk kakt het paneel gewoon in.
dit valt mensen niet op omdat de panelen door de test maar erg weinig STC Wp krijgen en daardoor lijkt de kWh/kWp zo hoog. ;)
een mono paneel krijgt wel een hoge STC Wp, dus moet de kWh's delen door een hoger getal. ;)

het is eigenlijk een inferieur product.
(maar de prijs is wel leuk en dat maakt een hoop goed ;) .
uiteindelijk vind ik ze wel te duur voor wat ze bieden (een poly paneel kost even veel per Wp 8)7 ).
en met voldoende dak ruimte zijn de nadelen natuurlijk geen probleem.
en natuurlijk de looks, soms wil je een setje op dak die je mooi vind, en dan is er ook wel iets te zeggen voor SF.)

[ Voor 10% gewijzigd door migjes op 17-02-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@migjes,

interessante feiten over de STC/NOCT testresultaten voor de diverse paneeltypen, heb je misschien links m.b.t. de "flauwe bocht"? -
Betekent dit dat het rendement per m² bij de SF bij intensievere instraling nog lager wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
dunklefaser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:34:
@migjes,

interessante feiten over de STC/NOCT testresultaten voor de diverse paneeltypen, heb je misschien links m.b.t. de "flauwe bocht"? -
Betekent dat het rendement per m² bij de SF bij intensievere instraling nog lager wordt?
de marketing machine van SF publiceert die gegevens niet.
(ik snap wel waarom, het is niet leuk te vertellen dat je systemen ook nadelen hebben voor de marketing boy's)
maar als je wat verder kijkt naar andere dunne film fabrikanten zie je die gegevens wel. ;)
dan heb je de gegevens van wat dunne film doet bij 200W/m2 400W/m2 600W/m2 800W/m2 en natuurlijk de 1000W/m2 ;)
moet je even rond gaan zoeken, heb niet zo snel een voorbeeld. sorry.

het rendement van dunne film gaat per hogere W/m2 altijd omhoog, alleen minder hard zodra het boven de 600W/m2 komt. ;)
de laag van de cellen word dan gewoon te dun om het nog op te kunnen vangen. ;)
mono blijft gewoon in een rechte lijn door stijgen.
(poly heeft dan weer een extraatje in de lage W/m2 en wat minder in de hoge W/m2, maar dat is erg klein.)

(snap dat ik totaal geen tegen hanger ben van SF, het levert zoizo meer op als dakpannen.
en je kunt er ook andere leuke trukjes mee doen die met mono bijna niet gaan.
dus het heeft zeker zijn bestaans-recht, maar de marketing is flauwekul.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

migjes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:18:
het is eigenlijk een inferieur product.
(maar de prijs is wel leuk en dat maakt een hoop goed ;) .
uiteindelijk vind ik ze wel te duur voor wat ze bieden (een poly paneel kost even veel per Wp 8)7 ).
en met voldoende dak ruimte zijn de nadelen natuurlijk geen probleem.
en natuurlijk de looks, soms wil je een setje op dak die je mooi vind, en dan is er ook wel iets te zeggen voor SF.)
Dit vind ik een beetje te kort door de bocht. Als je alleen naar je eigen centen kijkt klopt dit. Maar voor de productie van een thin film paneel is maar 3% van de energie nodig tov. een mono of poly paneel. Dat is qua impact op het milieu toch echt wel wat waard vind ik. Gelukkig kon ik met 90m2 dak op het zuiden het wel lijden dat de opbrengst per m2 wat lager is. (nee, ik heb niet zo'n groot huis, maar een lessenaarsdak op de juiste oriëntatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
zonoskar schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Dit vind ik een beetje te kort door de bocht. Als je alleen naar je eigen centen kijkt klopt dit. Maar voor de productie van een thin film paneel is maar 3% van de energie nodig tov. een mono of poly paneel. Dat is qua impact op het milieu toch echt wel wat waard vind ik. Gelukkig kon ik met 90m2 dak op het zuiden het wel lijden dat de opbrengst per m2 wat lager is. (nee, ik heb niet zo'n groot huis, maar een lessenaarsdak op de juiste oriëntatie).
sorrie dat je het zo vind, maar daar kan ik niks aan doen.
dus je hoeft je niet op je teentjes getrapt te voelen, dat is jouw probleem.
ik schrijf er netjes de voordeeltjes bij, dus wel lezen voor dat je reageert. ;)

(je maakt wel een goed punt met het energie gebruik voor productie.
die had ik er nog wel bij kunnen zetten.
maar ik kan ook niet iedere keer er een te lange lap tekst van maken. ;)
ben ook mens en soms doen de vinger toppen ook een beetje pijn.)
dunklefaser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:34:
@migjes,

Betekent dit dat het rendement per m² bij de SF bij intensievere instraling nog lager wordt?
kijk eens bij dit merk.
die geven het wel netjes aan ;)
https://www.zonnepanelen....el/hanergy-sl2-f-cigs-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

migjes schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:01:
(je maakt wel een goed punt met het energie gebruik voor productie.
die had ik er nog wel bij kunnen zetten.
Ik ben niet op m'n teentjes getrapt hoor. Ik vond het voordeel van de productie groot genoeg om erbij te zetten. Ik vind dat als je milieubesparend bezig bent (en ben je hopelijk als je panelen koopt), moet je cradle-to-cradle bekijken en niet alleen je eigen beurs. Gewoon even een friendly reminder, al had ik het misschien wat subtieler uit kunnen drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dunklefaser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:05:
[...]
Snelheid van het licht nou ook weer niet, maar het wordt wel minder dan gisteren: er zijn nu wolken in de lucht (en gisteren niets).

Maar tot nu toe gaat het in ieder geval goed en zal mijn pro rata niet naar beneden gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
zonoskar schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:16:
[...]

Ik ben niet op m'n teentjes getrapt hoor. Ik vond het voordeel van de productie groot genoeg om erbij te zetten. Ik vind dat als je milieubesparend bezig bent (en ben je hopelijk als je panelen koopt), moet je cradle-to-cradle bekijken en niet alleen je eigen beurs. Gewoon even een friendly reminder, al had ik het misschien wat subtieler uit kunnen drukken :)
weet je wat het is:
je kunt hier op het forum geen piep of boe zeggen, of iemand heeft er wel een mening over.
niet erg hoor, maar maakt het erg lastig uitleggen.

maar dit is dus het nadeel van dunnefilm.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vreeburg/imglang/tweakers/dunnefilm.jpg
bij mono loopt de lijn gewoon recht omhoog en buigt niet af.
marketing maakt er een moeilijk verhaal van en noemt het meer opbrengst per Wp.
maar dat doen ze door niet te vertellen dat bij volle instraling het rendement gewoon slecht is.
hij kakt gewoon een flink stuk in.
met een lage kWp haal je hele hoge kWh/kWp, een simpel reken trucje met een halve waarheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Ik denk dat ik vandaag niet zoals gisteren over de 5kwh/wp ga komen, maar je hoort mij niet klagen. In 2 dagen meer dan 25% van de maandverwachting binnen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Gaat top vandaag (net als gister eigenlijk :p)

zit atm op 2.5kWh/wP en de pro rata zit op 90% jeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Inderdaad - vandaag wat meer last van (heel) dunne sluierbewolking:
17.02 vs. 16.02 voor Fiat LUX! en de bewolking neemt weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dunklefaser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:53:
Inderdaad - vandaag wat meer last van (heel) dunne sluierbewolking:
17.02 vs. 16.02 voor Fiat LUX! en de bewolking neemt weer toe.
Aan mijn grafiek te zien niet zozeer sluier als wel gewoon bewolking. Best irritant als je op je werk in de zon zit en je grafiek thuis wat anders aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah een compare optie lol nooit eerder gezien :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/92341-chart_(10).png

Ik had gister iets meer bewolking zo te zien :p (in elk geval 's middags dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Nou, het trekt hier gewoon dicht...

http://pvoutput.org/compa...9&df=20160216&dt=20160217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb al vaker zitten zoeken naar die compare tussen verschillende dagen. Hoe kan ik dat doen? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nicap schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:28:
Heb al vaker zitten zoeken naar die compare tussen verschillende dagen. Hoe kan ik dat doen? Kan het niet vinden.
Ik kwam er ook vandaag pas achter :p

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/91314-capture.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

omg, zo vaak die lijst zien staan, en toch niet zien wat er echt staat. 8)7

Dunklefaser, waarom mis je regelmatig loggings? Als ik je vergelijk met de mijne, dan zitten er aardig wat gaten in:

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/pvopbrengst4.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Nicap op 17-02-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nee dat probleem had ik ook, ik dacht dat het een een of andere search box was :p

(naja dat is het eigenlijk ook maar dan compared ie meteen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Mattie112 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Ik kwam er ook vandaag pas achter :p

[afbeelding]
Nu snap ik hoe dat werkt ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Als je 12 days doet en er na op maand doe je een compare met vorig jaar tot aan deze dag.
Als je 1 day doet en er na op year krijg je vergelijk met vorig jaar op deze dag.
52 days en week.....
365 days krijg je een lijst vorig jaar dezelfde datum, of bij live een vergelijk.
:)

Vandaag een mooie parabool, iets meer dan gisteren met 5.07 kWh/kWp, dus dat beetje bewolking einde dag gisteren had ook weer een stukje voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel bewolking en dus minder dan gisteren, maar nog steeds tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Whoppa, nog iets meer dan gister zelfs :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/74715-capture.png

13.950kWh 3.690kWh/kW

93% pro rata voor deze maand, teminste weer een beetje op schema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Nicap schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:31:
omg, zo vaak die lijst zien staan, en toch niet zien wat er echt staat. 8)7

Dunklefaser, waarom mis je regelmatig loggings? Als ik je vergelijk met de mijne, dan zitten er aardig wat gaten in:

[afbeelding]
De wifi-module van mijn Omnik heeft regelmatig kuren, dan krijg ik met mijn raspi en het pythonscript van Wouter rare socket.time-outs, could not open socket etc.. - Of de beperkte Omnik logging op hun site hier ook last van heeft weet ik nog niet.
Een half minuutje later gaat het trouwens dan in eens weer goed met de upload (of ook niet).

Ik heb begrepen dat de externe Omnik wifi-module deze problemen niet vertoont en dat deze ook een LAN-aansluiting heeft, maar deze module zat er helaas niet bij de offerte.

Indien ik een goedkope voorbij zie komen . . .

Pagina: 1 ... 11 ... 143 Laatste

Dit topic is gesloten.