1) suggestieve titel die in het artikel niet verklaard wordt
2) roemenie staat twee keer in de lijst met totaal verschillende bedragen
Dat is niet waar. De ene is Roemenië (met umlaut!) en Roemenie, zonder umlaut. Ook wel uit te spreken als: Roe-Me-Nie.rotterdams schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:36:
[ Voor 15% gewijzigd door Vickiieee op 10-11-2015 10:49 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Jazeker wel, zie de grafieksuggestieve titel die in het artikel niet verklaard wordt
Wow! De eerste had Griekenland moeten zijn. Geen idee hoe dat is misgegaan, in mijn Excel-sheet die ik heb gebruikt als basis staat het wel goedroemenie staat twee keer in de lijst met totaal verschillende bedragen
Ik ga niet net doen alsof ik dingen weet die ik niet weet. Ik vond deze cijfers terug in de kwartaalcijfers en vond ze interessant genoeg om te melden. Waarvoor en hoeveel we relatief betalen vind ik zeker ook een interessant onderwerp, maar dat is veeeel te groot voor een nieuwsbericht. Dat verdient een apart achtergrondverhaal met cijfers van meer providers en vergelijkbare landen, gecorrigeerd naar inkomen etc. Dat lijkt me een leuk onderwerp en ik heb hem op mijn lijstje gezet voor in de nabije toekomst (en ik hoop dat het ervan komt, maar laat ik eerlijk zijn: het is een waanzinnig drukke periode, dus geen beloftesWaar is de nuance? Waar is de clou? Nederlanders betalen schijnbaar inderdaad maar, maar voor WÁT?! Wáár betalen we meer voor? Wat hebben wij in vergelijking met andere landen? Of níet?
Ik snap de suggestie, maar het lost niets op: aan wie betalen die abonnees dan en waarvoor? Dan vind ik de huidige titel iets beter (niet veel, maar het is lastig om dit op te lossen zonder twee keer Vodafone in de kop te zetten, wat ik niet mag van de eindredactie - vandaar deze oplossing). Ik denk niet dat het echt verwarring veroorzaakt.Daarnaast is de titel nogal dubieus.
Nergens betalen abonnees zoveel aan Vodafone als in Nederland
Abonnees van wie? KPN? Die betalen aan Vodafone? Of van de Flair? De Quest? Waarom niet gewoon: "Nergens betalen Vodafone abonnees zoveel als in Nederland". There, I fixed it for you.
Zoveel dan jij weet ik er wellicht niet van, maar ik vermoed dat het juist staat nuOh ja; en het is "Nergens betalen abonnees zoveel aan Vodafone dan in Nederland"
Scherp! Ik heb het erbij gezet. Ze betalen aardappels natuurlijk. In landen waar ze anders betalen dan met aardappels - zoals met rijst bijvoorbeeld - heb ik dat omgerekend naar aardappelsIk mis een valuta in het diagram. Wat betalen ze aan Vodafone? Pesos? Aardappels? Euro's?
Uhmmm, meen je dit?arnoudwokke schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:54:
[...]
Ik snap de suggestie, maar het lost niets op: aan wie betalen die abonnees dan en waarvoor? Dan vind ik de huidige titel iets beter (niet veel, maar het is lastig om dit op te lossen zonder twee keer Vodafone in de kop te zetten, wat ik niet mag van de eindredactie - vandaar deze oplossing). Ik denk niet dat het echt verwarring veroorzaakt.
[...]
Het gemiddelde is alleen niet representatief bij een niet-normale verdeling van de data. Ik denk dat abonnementsgelden eigenlijk best wel normaal verdeeld zullen zijn, zeker bij zo'n groot aantal abonnees.almar schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:19:
Ik denk dat dit artikel (weer) erg kort door de bocht is. Zoals de auteur zelf aangeeft is het een complexe situatie waarover hij naar eigen zeggen feitelijk over bericht. Echter, de ongeïnformeerde lezer (het gros dus) begrijpt deze context niet en trekt dus verkeerde conclusies. De auteur geeft zelf ook nog een aantal 'voorzetjes' voor deze conclusies door het woord 'gemiddelde' te vergeten. Waar het in het feite omgaat is het gemiddelde. Het gemiddelde op zich zelf zegt niks over de spreiding. Een uiterst voorbeeld: dit gemiddelde kan er ook bestaan als 99% van de consumenten 1 euro betaalt en 1% een extreem hoog bedrag.
Zoals de auteur zelf aangeeft; deze cijfers vinden hun oorsprong in de bestudering van jaarverslagen. Behoud dan ook vooral die context.
Dat wil waarschijnlijk zeggen (een voorbeeld uit losse pols hoe het ook kan):
de omzet van de consumententak van Vodafone in Nederland bestaat in verhouding tot andere Europese landen uit een hogere gemiddelde omzet per persoon. Deze cijfers zijn verkregen uit het jaarverslag van Vodafone. Hoewel deze cijfers niet gedetailleerd onderbouwd zijn, passen deze bij de trend dat Nederlanders in Europa over het algemeen meer betalen aan het gebruik van hun telefoon. De bereidheid om meer te betalen is eerder gevonden... etc etc. Data gebruik etc. etc. aantal klanten etc etc.
Bij jouw suggestie is niet duidelijk waarvoor Vodafone-abonnees (één woord, anders staat er dat Vodafone abonnees betaalt) dan betalen. Dus dit lost het ook niet op.Vickiieee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:10:
[...]
Uhmmm, meen je dit?
Nergens betalen abonnees zoveel aan Vodafone als in Nederland (Oorspronkelijke titel).
vs
Nergens betalen Vodafone abonnees zoveel als in Nederland
De titel die het artikel nu heeft, suggereert dat er abonnees zijn (waarvan? KPN? Tele2? Flair? Glossy? Quest? You get the point) die betalen aan Vodafone (waarvoor? Aardappelen?). Natuurlijk weten we allemaal wel wat er bedoeld wordt, maar dat is niet wat er in de titel staat
.
Vandaar mijn suggestie, die e.e.a. oplost.
Point taken. Hoewel men (neem ik aan) nog wel begrijpt dat als betalen meervoud is dit op de abonnees slaat.RoD schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:14:
[...]
Bij jou suggestie is niet duidelijk waarvoor Vodafone-abonnees (één woord, anders staat er dat Vodafone abonnees betaalt) dan betalen. Dus dit lost het ook niet op.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq