GoT, You have to love it!
Uit de figuren op p. 28/29 blijkt dat tussen de 0.6/(0.6+1.7+0.8) = 19% en 0.6/(0.6+1.7+0.4) = 22% van de mensen die een nieuwe telefoon koopt bij Windows Phone blijft.
Niet geheel inderdaad in het rapport staat
This indicates that the majority of Android and iOS smartphone
users are loyal to their existing smartphone operating system.
82 percent of Android users and 73 percent of iOS users
selected a smartphone with the same operating system when
switching to a new device.This is not the case for Windows
phone users – around 60 percent switched to Android
smartphones and 15 percent to iOS smartphones, while only
around 20 percent switched to a new Windows smartphone..
Formerly known as Ragdoll
Staat er toch gewoon in?
Je kunt het ook terugrekenen uit de monthly switching rates: elke maand schakelen 1.7% van de WP-gebruikers naar Android, 0.4% naar iOS en 0.6% koopt een nieuwe WP. Van de schakelende gebruikers (totaal 1.7+0.4+0.6 procent van alle WP gebruikers) schakelt (1.7+0.4)/(1.7+0.4+0.6) = 77.8% over naar een ander OS. Na de introductie van een nieuwe iPhone is dat (1.7+0.8)/(1.7+0.8+0.6) = 80.6%.This is not the case for Windows
phone users – around 60 percent switched to Android
smartphones and 15 percent to iOS smartphones, while only
around 20 percent switched to a new Windows smartphone
ik ben deze maand ook van wp naar android gegaan, beste keuze ooit
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Zijn de cijfers niet gebaseerd op dit Consumer Intelligence Research, waarbij een kleine groep mensen in de VS zijn gevraagd?
http://files.ctctcdn.com/...0af-8f51-74442c2ceb10.pdf
GoT, You have to love it!
Verwijderd
Uit die figuren zou je ook kunnen concluderen opmaken dat er NOOIT een iOS gebruiker overstapt naar een Windows Phone.GlowMouse schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:56:
Uit de figuren op p. 28/29 blijkt dat tussen de 0.6/(0.6+1.7+0.8) = 19% en 0.6/(0.6+1.7+0.4) = 22% van de mensen die een nieuwe telefoon koopt bij Windows Phone blijft.
Ik ken er echter verscheidene.
Het lijkt erop dat de cijfers zijn afgerond op tienden van procenten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:24:
[...]
Uit die figuren zou je ook kunnen concluderen opmaken dat er NOOIT een iOS gebruiker overstapt naar een Windows Phone.
Ik ken er echter verscheidene.
Ah ja, klopt... ik heb voor de titel die 20 procent gebruikt - maar dan omgedraaid...InFamous schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:57:
Niet geheel inderdaad in het rapport staat
[...]
Gezien er 5 procent 'mist' in de samenvattende cijfers klopt dat inderdaad niet. Ik verander het in 75%.
Die missende 5% zullen andere OS'en zijn.Xtuv schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:42:
[...]
Ah ja, klopt... ik heb voor de titel die 20 procent gebruikt - maar dan omgedraaid...
Gezien er 5 procent 'mist' in de samenvattende cijfers klopt dat inderdaad niet. Ik verander het in 75%.
Formerly known as Ragdoll
Lijkt mij ook, maar dat staat niet in het rapport.InFamous schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:51:
[...]
Die missende 5% zullen andere OS'en zijn.
Ik neem aan dat de opmerkingen over de foute titel op het (nu aangepaste) percentage sloegen?
Niet alleen klein, maar zie die tijdspanne.. bijna 2 jaarLisadr schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:07:
Zijn de cijfers niet gebaseerd op dit Consumer Intelligence Research, waarbij een kleine groep mensen in de VS zijn gevraagd?
from July 2013 through June 2015.
Wel grappig met zo'n clickbait titel dat 270 reacties uitsluitend over WP gaan, maar het rapport inhouden 10x meer te vertellen heeft dan 1 hoofdstukje over merk/OS-vastheid.
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 17-11-2015 21:57 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De titel was voor mij ook reden om het artikel niet te openen. Kom op, ik blijf er niet in trappenSinergyX schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:48:
[...]
Wel grappig met zo'n clickbait titel dat 270 reacties uitsluitend over WP gaan,
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hm, de titel is ook wat verwarrend als je het onderzoek niet gelezen heb. Wiskundig klopt het maar zoals de titel geformuleerd is werkt als een rode lap op een stier.
Je krijgt je al snel te maken met de fans van wp die het platform gaan verdedigen en de android en ios fans die het willen gebruiken om wp te bashen. Dat zie je zelfs terug in hoe er gemodd word.
Uiteindelijk is het voor een hoop mensen niet duidelijk dat dit onderzoek aangeeft dat het 75% van 3% wp eigenaren betreft. De titel van het artikel helpt hier niet echt in, en eerlijk gezegd maakte ik dat in eerste instantie zelf ook niet op het artikel.
Gek genoeg zijn, als je het omrekent, ongeveer even veel mensen die andersom overstappen. Dus per saldo 0% groei (afgerond naar hele procenten) en zie je een gelijkwaardige uitstroom van android naar wp en terug.
Het is jammer dat het niet duidelijker naar voren is gekomen in het artikel. Ik denk dat dit niet bijdraagt aan het beeld van wp eigenaren dat er op deze website een bias leeft tegen wp. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in maar ik kan wel begrijpen dat veel mensen dit zo ervaren.
Aan de andere kant, juist van tweakers mag je wel verwachten dat ze het verschil snappen tussen relatieve percentages en absolute percentages.
Je krijgt je al snel te maken met de fans van wp die het platform gaan verdedigen en de android en ios fans die het willen gebruiken om wp te bashen. Dat zie je zelfs terug in hoe er gemodd word.
Uiteindelijk is het voor een hoop mensen niet duidelijk dat dit onderzoek aangeeft dat het 75% van 3% wp eigenaren betreft. De titel van het artikel helpt hier niet echt in, en eerlijk gezegd maakte ik dat in eerste instantie zelf ook niet op het artikel.
Gek genoeg zijn, als je het omrekent, ongeveer even veel mensen die andersom overstappen. Dus per saldo 0% groei (afgerond naar hele procenten) en zie je een gelijkwaardige uitstroom van android naar wp en terug.
Het is jammer dat het niet duidelijker naar voren is gekomen in het artikel. Ik denk dat dit niet bijdraagt aan het beeld van wp eigenaren dat er op deze website een bias leeft tegen wp. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in maar ik kan wel begrijpen dat veel mensen dit zo ervaren.
Aan de andere kant, juist van tweakers mag je wel verwachten dat ze het verschil snappen tussen relatieve percentages en absolute percentages.
Pagina: 1