Toon posts:

Game PC voor ~€350,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, een vriend van mij wil graag een game pc hebben voor ongeveer €350,-

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil er wat lichte games op spelen zoals minecraft, CS GO en Combat Arms (ken het spel zelf ook niet)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €350,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis en toetsenbord heeft hij al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen een PC met een 1TB harddrive

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De beste PC mogelijk.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk standaar instellingen.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf ook al wat rond gekeken en dank dat een apu zoals de A10-7850K de beste optie rond deze prijs is als je voor een nieuw systeem gaat. Ik heb aan die vriend gevraag of hij het niet erg vind als er 2de hands onderdelen inzitten, dat vindt hij niet erg. Dus wil ik graag een aankoop advies voor nieuwe onderdelen maar vooral wat handig is om te kopen in het geval van 2de hands onderdelen. Alvast bedankt _/-\o_ .

btw dit is mijn eerste topic op tweakers dus als ik iets niet goed heb doorgegeven vertel het me :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.. En weer open.

Succes!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 10:24
Zeg br00ky, TS voldoet nu toch nog steeds niet aan de regels van het forum?

Maar dat terzijde; mijn advies is als volgt: pak de meest recente budgetgamecomputer erbij, en kijk vervolgens of je onderdelen daarvan tweedehands kunt krijgen. Op die manier is het heel goed mogelijk om een gamecomputer in elkaar te steken die binnen jouw budget uitkomt.

Nu heb ik niet zo veel verstand van spelletjes, maar ik weet wel dat in ieder geval Minecraft en Counterstrike voor hededaagse begrippen helemaal niet veeleisend zijn. Wat je dus kunt doen is een videokaart kiezen die een stuk goedkoper is dan die in de Best Buy Guide. In de budgetgamesystemen uit Best Buy Guides wordt namelijk veruit het meeste budget telkens toegekend aan de videokaart. Dat is dus waar je kunt besparen.

De handigste werkwijze lijkt mij dus deze: verdiep je in welke videokaarten voldoende zijn om de spellen die je (vriend) wil spelen te kunnen spelen, kijk of je een dergelijke kaart tweedehands kunt vinden (V&A is een heel goed platform!) en bouw die in in een systeem dat je voor de rest zo veel mogelijk overneemt uit de Best Buy Guide.

[Edit] Hier een mooi voorbeeld: V&A aangeboden: Asus Radeon HD5850 1GB GDDR5
Deze videokaart is ruim voldoende om Counterstrike mee te spelen. Hij kost €50. Als je het budgetgamesysteem uit de Guide neemt, de videokaart wegdenkt en deze van €50 erin bouwt, kom je al uit op slechts €367,45. Daarmee kom je al aardig in de buurt. Als je écht nog meer wilt besparen kun je kijken naar bijvoorbeeld 4GB werkgeheugen in plaats van de aangeraden 8GB.

[ Voor 16% gewijzigd door Chotto Toire op 09-11-2015 19:55 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Chotto Toire schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:50:
Zeg br00ky, TS voldoet nu toch nog steeds niet aan de regels van het forum?
Er kan natuurlijk prima in de tussentijd overleg hebben plaats gevonden. Geef TS de tijd om dat lijstje hier te kunnen posten :).

• Chotto Toire
Je hebt gelijk. Excuus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7850K Boxed€ 127,-€ 127,-
1ASRock FM2A58M-DG3+€ 39,95€ 39,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Sharkoon Vaya II€ 32,-€ 32,-
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8€ 53,95€ 53,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,80

hier is het idee wat ik had voor het geval hij alles nieuw koopt.

ik wil vooral wat 2de hands aankoop advies hebben omdat ik nog niet lang in de hardware wereld zit en daar dus niet veel van weet.

Edit: Ook advies voor de build die ik stuurde is altijd welkom. De vriend in kwestie wil echter ook een paar iets zwaarder spellen spelen daarom lijkt het ons handiger om ook wat in de 2de hands markt te kijken. Dus graag wat tips. Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 20:07 . Reden: Ik wilde nog war erbij zeggen ]

• Chotto Toire
Oh, geïntegreerde graphics. Daar had ik helemaal niet an gedacht, maar dat is natuurlijk wel een heel goed idee. Mijn eerste ingeving was om dan te kijken naar tweedehands RAM, maar op het moment lijkt er niet veel leuk aanbod te zijn. Je hebt terecht gekozen voor RAM met een hoge kloksnelheid omdat geïntegreerde graphics daar baat bij hebben, maar als ik in de V&A zoek naar 8GB RAM op minstens 2,133GHz (want dat is de maximale specificatie van de door jou gekozen processor), zie ik alleen maar overpricede artikelen. (Maar houd het in de gaten. Misschien komt er opeens een koopje voorbij.)

Ik moet zeggen dat ik je lijstje in zijn huidige staat heel goed vind. Hij voldoet precies aan je eisen en past binnen je budget. Als je vriend, zoals je zei, in de toekomst ook wat zwaardere spellen wil spelen schieten geïntegreerde graphics waarschijnlijk te kort en moet je wel gaan kijken naar een losse videokaart. Gelukkig is er in videokaartenland écht heel veel tweedehands te vinden.

Nu weet ik niet precies wat je uiteindelijke doel is. Voorlopig een budgetgamingcomputer voor Counterstrike en Minecraft of toch een computer die iets zwaardere spellen aankan?

In het eerste geval is mijn advies om het lijstje dat je hierboven hebt gepost gewoon geheel nieuw te bestellen. Het is een goed lijstje voor een goede prijs.

In het tweede geval blijft mijn advies uit mijn eerste post in dit topic van kracht: speur naar een koopje van een tweedehands videokaart.

Een laatste optie is natuurlijk om nu een pc met geïntegreerde graphics te bouwen en later, wanneer je wat ruimer in het geld zit, te upgraden met een goeie videokaart. In dat geval zou ik alleen de voeding nog veranderen. Niet omdat die te weinig vermogen levert (er zijn genoeg videokaarten te vinden die samen met deze processor genoeg hebben aan 300W), maar omdat deze voeding geen PEG-connectoren heeft. De pricewatch: be quiet! System Power 7 350W bijvoorbeeld heeft één PEG-connector en de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W heeft er al twee, wat genoeg is voor de meeste videokaarten tegenwoordig.

Voor wat betreft videokaarten die geen PEG-connectoren nodig hebben is er nog de http://tweakers.net/product/362994/msi-geforce-gtx-750-ti/. Prima prestaties en een laag verbruik. Deze videokaart kun je dus wel in combinatie met de 300W-voeding gebruiken.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:46:
een vriend van mij wil graag een game pc hebben voor ongeveer €350,-
Met dat budget kan je beter voor de A8-7650K gaan met een processorkoeler en overclocken.

• productreview: AMD A8-7650K Boxed review door Foritain
Alleen een PC met een 1TB harddrive
Een SSD is wel essentieel, dan kan hij later nog doorsparen voor een harde schijf.

• reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015#budgetgamesysteem

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7650K Boxed -- 3.8GHz, Radeon R7 @ 720 MHz€ 100,-€ 100,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo -- 30dB€ 19,95€ 19,95
1Asus A68HM-Plus€ 54,55€ 54,55
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU -- 8GB DDR3-1866€ 49,69€ 49,69
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
1be quiet! System Power 7 350W -- 1x 6+2-pins€ 37,95€ 37,95
1Cooler Master N200 Closed€ 37,95€ 37,95
Importeer productenTotaal€ 381,04
Hij wil er wat lichte games op spelen zoals minecraft, CS GO en Combat Arms (ken het spel zelf ook niet)
Voor CS:GO en Minecraft is wellicht een sterke CPU ipv APU beter.
CS:GO en basis gebruik
Game-pc CS:GO
Minecraft PC

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties.

Ik heb zelf ook al even naar wat 2de hands dingen en vond dit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI H55M-E33€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Vaya II€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master B500 ver.2€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 121,95

De ram kom ik niet vinden maar dat is 8gb ddr3 @1333mhz

De i5 + mobo + ram vraag prijs is €100,-
De gtx 770 vraag prijs is €120,-
De rest wil ik nieuw kopen.

Ik reageer morgen op jullie reactie's heb daar nu helaas geen tijd meer voor. :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 20:42 . Reden: Gn is GB ]

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Ik denk dat een simpele Pentium beter is dan die i5 750.. :? (correct me if i'm wrong)

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Ik zou het zo doen, een skylake budget build met een 2de hands gpu.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 64,95€ 64,95
1MSI H110M PRO-VH€ 60,95€ 60,95
1Sharkoon VS4-S€ 25,95€ 25,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,70

en dan voor een euro of 70 een 2dehands gtx660, 7850 of iets dergelijks kopen. Dat gaat echt veel meer performance hebben dan een AMD APU en geeft je de mogelijkheid om over een jaar een i5 en een stick ram te kopen voor een heel nette gaming pc. Juist op een erg laag budget moet je gaan kijken naar hoe je upgrade pad is. En als je dan met een apu zit moet je dan je moederbord en cpu vervangen om up te graden, niet ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
Chotto Toire schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:26:

Ik moet zeggen dat ik je lijstje in zijn huidige staat heel goed vind. Hij voldoet precies aan je eisen en past binnen je budget. Als je vriend, zoals je zei, in de toekomst ook wat zwaardere spellen wil spelen schieten geïntegreerde graphics waarschijnlijk te kort en moet je wel gaan kijken naar een losse videokaart. Gelukkig is er in videokaartenland écht heel veel tweedehands te vinden.
Hier zat ik zelf ook aan te denken.

Nu weet ik niet precies wat je uiteindelijke doel is. Voorlopig een budgetgamingcomputer voor Counterstrike en Minecraft of toch een computer die iets zwaardere spellen aankan?
Eerst een budgetgamingcomputer. Later misschien upgraden.

In het tweede geval blijft mijn advies uit mijn eerste post in dit topic van kracht: speur naar een koopje van een tweedehands videokaart.
Zal ik doen.

Een laatste optie is natuurlijk om nu een pc met geïntegreerde graphics te bouwen en later, wanneer je wat ruimer in het geld zit, te upgraden met een goeie videokaart. In dat geval zou ik alleen de voeding nog veranderen. Niet omdat die te weinig vermogen levert (er zijn genoeg videokaarten te vinden die samen met deze processor genoeg hebben aan 300W), maar omdat deze voeding geen PEG-connectoren heeft. De pricewatch: be quiet! System Power 7 350W bijvoorbeeld heeft één PEG-connector en de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W heeft er al twee, wat genoeg is voor de meeste videokaarten tegenwoordig.
Oke thanks.

[quote]Ketho schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:30:

Met dat budget kan je beter voor de A8-7650K gaan met een processorkoeler en overclocken.

• productreview: AMD A8-7650K Boxed review door Foritain

[/guote]

Ik zal hier na kijken.
Ketho schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:30:

Een SSD is wel essentieel, dan kan hij later nog doorsparen voor een harde schijf.
Mag ik weten waarom een SSD essentieel is?
KappaRoss schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:10:
Ik denk dat een simpele Pentium beter is dan die i5 750.. :? (correct me if i'm wrong)
Dat bedoelde ik dus met mijn beperkte kennis van oude hardware.
Flaat schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:32:
Ik zou het zo doen, een skylake budget build met een 2de hands gpu.
Ik zal hier over na denken al lijkt mij het handigst om nu een build met een apu te nemen en dan later er een videokaart bij te kopen.

Iemand nog tips voor 2de hands hardware?

• Ketho
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:55:
Mag ik weten waarom een SSD essentieel is?
SSDs zijn veel sneller en stiller dan normale harde schijven.

Je systeem boot dan op in een paar seconden en de prestaties van je Operating System en software/games gaan er sterk op vooruit.

Wikipedia: Solid-state drive#Hard_disk_drives

• 2015 reviews: Crucial BX100- en MX200-ssd: aanval op prijs en prestaties
• 2015 reviews: Samsung 950 Pro-ssd: nvme voor de massa?
• 2014 reviews: De nieuwste ssd's: Samsungs 850 Evo en de concurrentie
• 2013 reviews: Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest
• 2008 reviews: Jaaroverzicht: de solid state disk

[ Voor 5% gewijzigd door Ketho op 10-11-2015 15:11 ]

Verwijderd

Ketho schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:09:
[...]

SSDs zijn veel sneller en stiller dan normale harde schijven.

Je systeem boot dan op in een paar seconden en de prestaties van je Operating System en software/games gaan er sterk op vooruit.

Wikipedia: Solid-state drive#Hard_disk_drives

• 2015 reviews: Crucial BX100- en MX200-ssd: aanval op prijs en prestaties
• 2015 reviews: Samsung 950 Pro-ssd: nvme voor de massa?
• 2014 reviews: De nieuwste ssd's: Samsungs 850 Evo en de concurrentie
• 2013 reviews: Snel, sneller, snelst: zeven ssd's getest
• 2008 reviews: Jaaroverzicht: de solid state disk
Je gaat echt niet meer frames krijgen door een SSD. Je games starten misschien wat sneller op (vooral bij spellen als BF4 multiplayer), maar een frame-increase kan je vergeten. Gewoon voor een HDD gaan dus.

Ik zou voor een 500GB of 1TB harde schijf gaan. Eerst de basis, want voor 350 eurie kan je niet meteen een beest pc kopen. Verder natuurlijk goed de V&A in de gaten houden voor een leuke deal op mss een goede gpu.

• Ketho
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:25:
Je gaat echt niet meer frames krijgen door een SSD. Je games starten misschien wat sneller op (vooral bij spellen als BF4 multiplayer), maar een frame-increase kan je vergeten. Gewoon voor een HDD gaan dus.
Ik doelde idd meer op de loading screens. Maar TS heeft nog steeds niet gereageerd.
Pagina: 1