Ik denk dat je daar een heel goed lijstje hebt. Aantal hiervan worden ook wel gedaan en geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg. Aantal andere punten zoals waardering tonen valt bij mij onder elementair leiderschap.Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:49:
Volgens mij komt er geen algemene communicatie. Volgens mij moeten de DCS'sen dit naar beneden cascaderen :-). Het is eigenlijk heel simpel. Goed nieuws wordt breed uitgemeten en algemeen gepubliceerd en slecht nieuws komt via de lijn naar beneden sijpelen. Hou daar maar rekeing mee. Zou niet moeten zijn. Als GM sta je voor goed nieuws maar ook ook voor vervelend nieuws.
Zou wat mij betreft het eerste verbeterpunt zijn. Communicatie. Wel een oudje maar laten we ergens beginnen.
Tweede verbeterpunt is communicatie onderling. Ook dat laat erg te wensen over. Honderd keer VM inspreken en geen reactie. Gewoon reageren op mail/VM en dan een beetje vlot. Die regel van S om binnen 24 uur te reageren was nog niet zo gek. Alleen wel triest dat die van boven af moet komen. Dat dit niet in ons zelf zit.
Derde verbeterpuntje is waardering. En ja over de salrismatrix hebben we het al gehad. Maar je kunt waardering ook tonen door een compliment of iets stoffelijks. Hoeft niet eens in de papieren te lopen. Mijn vorige DCS hees elke maand iemand op het schild. Soms zichtbaar soms gewoon stopte hij iemand iets toe.
Vierde verbeterpunt. Luister naar de members. Reageer snel als er iets is en los het op. Laat dingen niet sleuren.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Zit soms gewoon in de "simpele" dingen. Wie weet er meer van dit soort simpele verbeterpunten?
Verbeterpunt 5: Wees open eerlijk. Geef aan wat wel kan en zeker ook wat niet kan. Verpak een slechte boodschap niet in een semi "goed" nieuws.
Verbeterpunt 6: Neem members mee. Leg uit waarom je een bepaalde beslissing neemt. Laat ze a.u.b. meedenken.
Verbeterpunt 7: Vanuit management faciliteer/coach. Op alle niveau's. Wees de bekende H. olie.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++