Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste
Acties:
  • 346.926 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:49:
Volgens mij komt er geen algemene communicatie. Volgens mij moeten de DCS'sen dit naar beneden cascaderen :-). Het is eigenlijk heel simpel. Goed nieuws wordt breed uitgemeten en algemeen gepubliceerd en slecht nieuws komt via de lijn naar beneden sijpelen. Hou daar maar rekeing mee. Zou niet moeten zijn. Als GM sta je voor goed nieuws maar ook ook voor vervelend nieuws.

Zou wat mij betreft het eerste verbeterpunt zijn. Communicatie. Wel een oudje maar laten we ergens beginnen.
Tweede verbeterpunt is communicatie onderling. Ook dat laat erg te wensen over. Honderd keer VM inspreken en geen reactie. Gewoon reageren op mail/VM en dan een beetje vlot. Die regel van S om binnen 24 uur te reageren was nog niet zo gek. Alleen wel triest dat die van boven af moet komen. Dat dit niet in ons zelf zit.
Derde verbeterpuntje is waardering. En ja over de salrismatrix hebben we het al gehad. Maar je kunt waardering ook tonen door een compliment of iets stoffelijks. Hoeft niet eens in de papieren te lopen. Mijn vorige DCS hees elke maand iemand op het schild. Soms zichtbaar soms gewoon stopte hij iemand iets toe.
Vierde verbeterpunt. Luister naar de members. Reageer snel als er iets is en los het op. Laat dingen niet sleuren.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Zit soms gewoon in de "simpele" dingen. Wie weet er meer van dit soort simpele verbeterpunten?

Verbeterpunt 5: Wees open eerlijk. Geef aan wat wel kan en zeker ook wat niet kan. Verpak een slechte boodschap niet in een semi "goed" nieuws.
Verbeterpunt 6: Neem members mee. Leg uit waarom je een bepaalde beslissing neemt. Laat ze a.u.b. meedenken.
Verbeterpunt 7: Vanuit management faciliteer/coach. Op alle niveau's. Wees de bekende H. olie.
Ik denk dat je daar een heel goed lijstje hebt. Aantal hiervan worden ook wel gedaan en geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg. Aantal andere punten zoals waardering tonen valt bij mij onder elementair leiderschap.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:54:
[...]
Ik denk dat je daar een heel goed lijstje hebt. Aantal hiervan worden ook wel gedaan en geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg.
Het kan nooit kwaad om alle verbeterpunten nog eens op een rijtje te hebben, maar als het management de afgelopen twee jaar ook maar één dagje dit forum had gevolgd, waren alle verbeterpunten al zonneklaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 537715

Lurker1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:00:
[...]

Het kan nooit kwaad om alle verbeterpunten nog eens op een rijtje te hebben, maar als het management de afgelopen twee jaar ook maar één dagje dit forum had gevolgd, waren alle verbeterpunten al zonneklaar geweest.
Waarom zouden ze? Het gaat toch weer de goede kant op met CGI aldus mijn DCS...

Om Thomas Edision eens te quoten:
"Ik heb niet gefaald. Ik heb alleen 10.000 manieren gevonden die niet werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik durf het bijna niet te zeggen. Vanwege de implicaties op diverse vlakken.
Maar misschien kunnen we een intern dingetje opzetten om dit lijstje zichtbaarheid te geven.
Anoniem kan niet, van de OR hoeven we niks te verwachten, dus ik weet ook niet zo 1-2-3 hoe dan wel.
Maar een interne "openbare" lijst van knelpunten, dat zou heel erg nuttig zijn. Een soort poll of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:09:
Ik durf het bijna niet te zeggen. Vanwege de implicaties op diverse vlakken.
Maar misschien kunnen we een intern dingetje opzetten om dit lijstje zichtbaarheid te geven.
Anoniem kan niet, van de OR hoeven we niks te verwachten, dus ik weet ook niet zo 1-2-3 hoe dan wel.
Maar een interne "openbare" lijst van knelpunten, dat zou heel erg nuttig zijn. Een soort poll of zo.
Beetje lastig. Beste optie voor een redelijke vrije en interne discussie die ik gevonden heb is yammer maar niet iedereen durft dat te gebruiken. Op zich ben je welkom in de groep wvttk. Je zou een private group aan kunnen maken, die is vrijwel onzichtbaar.

Messages that are posted in public groups in Yammer are displayed in the Home view of every member of the group. Additionally, people who aren't members of a public group can view messages on the group's page.

Messages that are posted in private groups in Yammer are displayed in the Home view of every member of the group. However, people who aren't members of the particular private group can't view messages on the group's page. You can select whether the group is visible to other members through the network's Groups Directory when a group is created. Or, you can do this through its Settings page.

Als je iets beters vind hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Het probleem hierbij is dat het management Yammer niet volgt. En waarschijnlijk wvttk helemaal niet.
Dus niet zichtbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:35:
Het probleem hierbij is dat het management Yammer niet volgt. En waarschijnlijk wvttk helemaal niet.
Sorry maar dan begrijp ik je niet zo goed. Zoek je een anonieme discussie mogelijkheid? Of wil je het juist publiekelijk maken en zo veel mogelijk collega's betrekken?

Ik denk dat het management te druk is om wat voor discussie forum dan ook regelmatig te volgen. Maar wellicht kun je een sharepoint site aanmaken, CGI anders ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503454

Als het management niet open staat voor signalen vanuit de medewerkers, dan houdt het echt op.
Ik zeg niet dat ze alle opmerkingen moeten uitvoeren, maar ze zullen ze in ieder geval moeten beantwoorden. Zeker als we dat als collectief indienen.

Wellicht een optie om dit vanuit de OR te stroomlijnen:
Dus eerst inventariseren welke knelpunten er zijn. Vervolgens de meest voorkomende in een enquete uitzetten. Tenslotte de bevindingen aanbieden aan management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Goed begrepen. Ik zoek een manier om veilig mijn stem te kunnen laten horen. Een strikt prive forum is preken voor eigen parochie. Dus dat heeft geen zin. Dus het moet "openbaar". En als je je dan kunt verschuilen te midden van de andere stemmers. Dan komt de boodschap wel over, zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn persoon teveel aandacht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590962

Anoniem: 503454 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:39:
[...]

Als het management niet open staat voor signalen vanuit de medewerkers, dan houdt het echt op.
Ik zeg niet dat ze alle opmerkingen moeten uitvoeren, maar ze zullen ze in ieder geval moeten beantwoorden. Zeker als we dat als collectief indienen.

Dus eerst inventariseren welke knelpunten er zijn. Vervolgens de meest voorkomende in een enquete uitzetten. Tenslotte de bevindingen aanbieden aan management.
Dan moet er eerst eens gekeken worden hoeveel draagvlak er vanuit het OR gaat komen. Dit zijn immers wel de mensen die tot dusver elk voorstel zonder blikken of blozen goedkeuren.

En als ik Wijnands zo begrijp, dan heeft het management geen eens tijd voor zijn medewerkers. Dus ik weet niet hoe lang we nog tegen dit dode paard aan willen schoppen. Maar volgens mij is toch echt de boodschap: "Wil je het beter? Ga dan gewoon naar een andere werkgever, hier gaat het namelijk nooit beter worden."

Zoals al eerder aangegeven door een andere collega, de salarismatrix van dit jaar, geeft een duidelijk beeld van wat je in de toekomst kunt verwachten. Dus of je gaat diep met je ellebogen naar binnen, of je kiest voor je eigen waardigheid en zoekt naar een werkgever die je kan waarderen voor je inzet zonder dat je 60+ uren per week hoeft te draaien. Er zijn immers genoeg collega's met een gezin, en ik mag toch hopen dat je die ten alle tijden voorop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:41:
Goed begrepen. Ik zoek een manier om veilig mijn stem te kunnen laten horen. Een strikt prive forum is preken voor eigen parochie. Dus dat heeft geen zin. Dus het moet "openbaar". En als je je dan kunt verschuilen te midden van de andere stemmers. Dan komt de boodschap wel over, zonder dat ik bang hoef te zijn dat mijn persoon teveel aandacht krijgt.
Het is bedroevend dat je er bang voor bent een essentiële boodschap te bespreken, met als doel ons bedrijf beter te maken. Werkgevers zouden juist blij moeten zijn met betrokken werknemers, en moeten aanmoedigen dat zij intern - zonder angst voor repercussies - bezig zijn met de continue verbetering van de bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Management staat best open voor signalen maar het ligt er wel aan hoe je die brengt. Hier ranten zorgt hooguit voor een meewarrige blik. Een constructieve dialoog lijkt me veel zinniger en ik denk dat die mogelijkheid er onder Ron zeker kan zijn.
Hmm...

Hier ga ik s over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 590962 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:45:
[...]

Dan moet er eerst eens gekeken worden hoeveel draagvlak er vanuit het OR gaat komen. Dit zijn immers wel de mensen die tot dusver elk voorstel zonder blikken of blozen goedkeuren.
Ja... zo krijg je echt de OR mee! :/
En als ik Wijnands zo begrijp, dan heeft het management geen eens tijd voor zijn medewerkers.
Je begrijpt Wijnands weer 's niet.

* Wijnands stelt dat ons management over het algemeen heel drukke en intense werkweken heeft en beter benadert dan worden dan via een online discussie.

Komt tot een lijstje standpunten/discussiepunten/pijnpunten en nodig er dan een paar uit voor een gesprek.

Ik ga nu weer even een vergadering voorbereiden. We hebben een aantal dingen op de agenda staan voor morgen om onze collega's nog meer mee te kwellen en die moeten toch snel goedgekeurd worden zodat we daarna op tijd aan de borrel kunnen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 15-12-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 18:51
Ik denk(weet) dat het management wel terdege Yammer en dit draadje volgt.
Maar reacties daarop zijn mi niet te verwachten.

Communicatie over zaken die individuele medewerkers aangaan zal altijd via de direct leidinggevende verlopen.
Zaken die meer algemeen zijn worden daaruit gedestilleerd en via de lijn omhoog gebracht.

Inderdaad is het een goed idee om het OR kanaal als alternatief hiervoor aan te wenden, Daar is het ook voor.
Daarbij is angst een hele slechte raadgever. Kijk eens op Yammer naar een opmerking van een collega over de ethische commissie.

Bedenk je vooral goed wat je wilt. Wil je iets veranderen? Dan zul je in communicatie moeten gaan met degenen die hierover gaan.
WIl je alleen je ei kwijt. Dan is anoniem hier posten je beste kans.

Succes met je afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355650

Anoniem: 590962 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:45:
[...]

En als ik Wijnands zo begrijp, dan heeft het management geen eens tijd voor zijn medewerkers. Dus ik weet niet hoe lang we nog tegen dit dode paard aan willen schoppen. Maar volgens mij is toch echt de boodschap: "Wil je het beter? Ga dan gewoon naar een andere werkgever, hier gaat het namelijk nooit beter worden."
en daar gaan we weer. Wordt er een beetje moe van. Misschien de tip aan jou om dit forum te verlaten?
Lekker schoppen en steeds maar roepen dat ergens anders het beter is. Of dat het nooit beter wordt. Misschien wel, misschien niet. Ik ben redelijk naief maar ik geloof dat we met een aantal simpele zaken stappen kunnen maken. Ik heb een voorzetje gedaan maar zie dat ik niet gevolgd wordt. Kortom ik krijg een beetje het idee dat op dit forum men ook niet anders wil. Als het niet van boven uit gaat dat moeten we op onze plek verder gaan/beginnen. Wie heeft er realistische ideeen? Niemand? dan wat mij betreft forum closen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:54:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat je er toch alleen voor staat als je iets wilt beginnen, want tot op heden mis ik de pit bij de OR. En nogmaals ik weet dat er leden in zitten die dat wel hebben, maar ik vrees gewoon dat de gevestigde orde binnen het OR dit zwaar onderdrukken.

* Wijnands stelt dat ons management over het algemeen heel drukke en intense werkweken heeft en beter benadert dan worden dan via een online discussie.

Komt tot een lijstje standpunten/discussiepunten/pijnpunten en nodig er dan een paar uit voor een gesprek.
Alvorens we hier tijd en energie insteken, is het misschien handig of jij je standpunt om het te overwegen gaat veranderen in: doen.
Ik ga nu weer even een vergadering voorbereiden. We hebben een aantal dingen op de agenda staan voor morgen om onze collega's nog meer mee te kwellen en die moeten toch snel goedgekeurd worden zodat we daarna op tijd aan de borrel kunnen :+
Nou ja, hiermee toon je in ieder geval aan de volwassenheid van het OR. Bedankt voor deze toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:54:
[...]

[...]

Met opmerkingen zoals je laatste zou ik heeeel voorzichtig zijn... Dat kan/kon nog wel eens een grotere impact (en misschien een bevestiging) zijn over de algehele beeldvorming van de OR....

En je zegt dat je de OR op deze manier NIET mee krijgt... Vertel dan even hoe je de OR wel voor je in beweging krijgt... Want ik weet het niet... En zeg niet: "Stuur een mail naar de OR mailbox" want het enige wat je daar van krijgt is een ontvangstbevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 590962 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:05:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat je er toch alleen voor staat als je iets wilt beginnen, want tot op heden mis ik de pit bij de OR. En nogmaals ik weet dat er leden in zitten die dat wel hebben, maar ik vrees gewoon dat de gevestigde orde binnen het OR dit zwaar onderdrukken.

[...]

Alvorens we hier tijd en energie insteken, is het misschien handig of jij je standpunt om het te overwegen gaat veranderen in: doen.

[...]

Nou ja, hiermee toon je in ieder geval aan de volwassenheid van het OR. Bedankt voor deze toelichting.
DirectZ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:05:
[...]

Met opmerkingen zoals je laatste zou ik heeeel voorzichtig zijn... Dat kan/kon nog wel eens een grotere impact (en misschien een bevestiging) zijn over de algehele beeldvorming van de OR....

En je zegt dat je de OR op deze manier NIET mee krijgt... Vertel dan even hoe je de OR wel voor je in beweging krijgt... Want ik weet het niet... En zeg niet: "Stuur een mail naar de OR mailbox" want het enige wat je daar van krijgt is een ontvangstbevestiging...
Echt jongens, neem eens een weekje vakantie of zo.

Als jullie het cynisme en sarcasme werkelijk niet van die post van Wijnands af zien stromen, dan zitten jullie veel en veel te diep in je negativisme.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetjah
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 14:52
Ik weet niet of dit topic gevolgd wordt door management of niet. Wat ik wel weet, is dat dit topic algemeen bekend staat als een topic 'met allemaal negatieve mensen'. Een opvatting dat mensen (ook nieuwe joiners) hebben en hun ervan weerhouden om uberhaupt op deze pagina te komen lezen en een eigen mening te vormen.

Kwalijk nemen kan ik ze echter niet. In aanvulling op wat Leaver hierboven ook zegt, denk ik dat zeker de helft van de (reguliere) posters hier al tijden niet meer bij Logica/CGI werken. Op zich geen probleem, gezien hun ervaringen en kennis van een hoop zaken, maar helaas vloeit daar inderdaad ook vaak negativiteit uit.

Op Yammer is de toon gelukkig al anders en praat men in het algemeen minder aanvallend tegen elkaar en meer informatief over CGI of randzaken. Enkele discussies zijn daar gewoon wel op gang te krijgen. Zoals eerder gezegd is dit topic een leuke plek om even je ei kwijt te raken, maar het steeds maar bevestigen van het negatieve beeld wat bestaat over het topic gaat niet helpen management 'een boodschap te brengen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:08:
[...]

[...]

Echt jongens, neem eens een weekje vakantie of zo.

Als jullie het cynisme en sarcasme werkelijk niet van die post van Wijnands af zien stromen, dan zitten jullie veel en veel te diep in je negativisme.
Ik herken het wel, maar de timing is ronduit ongelukkig te noemen. Hoeft ook helemaal niet te worden toegepast. Volgens mij hebben we namelijk bewust de "komieken" uit dit topic verwijderd omdat het een negatief beeld zou geven (red. CGI-nieuws en anderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 590962 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:12:
[...]
Volgens mij hebben we namelijk bewust de "komieken" uit dit topic verwijderd omdat het een negatief beeld zou geven (red. CGI-nieuws en anderen).
Ja, humor is natuurlijk het allerlaatste wat we hier kunnen gebruiken. Maar misschien is het een goed idee om iedereen die kritiek heeft op de gang van zaken binnen CGI maar uit dit forum te verwijderen. Dan kunnen de resterende forumleden tenminste ongestoord praten over de CGI-droom... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Lurker1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:
Maar misschien is het een goed idee om iedereen die kritiek heeft op de gang van zaken binnen CGI maar uit dit forum te verwijderen. Dan kunnen de resterende forumleden tenminste ongestoord praten over de CGI-droom... |:(
Hij is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ja, humor is natuurlijk het allerlaatste wat we hier kunnen gebruiken. Maar misschien is het een goed idee om iedereen die kritiek heeft op de gang van zaken binnen CGI maar uit dit forum te verwijderen. Dan kunnen de resterende forumleden tenminste ongestoord praten over de CGI-droom... |:(
Excuses als je mij verkeerd hebt begrepen. Ik vond namelijk de toevoeging destijds van mensen als CGI-nieuws wel gewenst. Echter kregen we daarna al snel te maken met censuur op posts van enkele leden en daarna moest het topic dicht. Toen deze weer geopend werd, is er nadrukkelijk aangegeven dat men deze posts niet meer op prijs stond. Vandaar dat ik dus het stukje humor even niet kon plaatsen. Met name niet door de topicstarter zelf.

Overigens snap ik ook niet zo gauw waarom continu de aandacht zo makkelijk wordt weggetrokken. Men hoeft maar over een telefoon of iets anders te praten en gelijk ligt de focus daarop.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 590962 op 15-12-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Met aan het hoofd: Kim Jong-un :-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505320

Overigens wordt de sfeer op Yammer ook scherper. Collega's (sommigen) zijn duidelijk niet tevreden met deze salarisronde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Communiceren is het moeilijkste dat er is.
Het is heel eenvoudig. Je zegt tijdig wat je gaat doen en je doet wat je gezegd hebt. Daarbij ben je transparant en open over je beweegredenen.

Voor CGI is communicatie moeilijk omdat ze het echte verhaal niet willen vertellen en ze het verder met de waarheid niet zo nauw nemen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Leg 's contact met me intern? Ga ik 's kijken hoe we dit verder aan kunnen pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590962 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:
[...]

Overigens snap ik ook niet zo gauw waarom continu de aandacht zo makkelijk wordt weggetrokken. Men hoeft maar over een telefoon of iets anders te praten en gelijk ligt de focus daarop.
Sorry was een flauw testje van mij. Had ik niet moeten doen. Ik wou eens kijken of men hier ook gelijk negatief boven op sprong. Het beeld van mij was dat men hier alles wel de negativiteit in kletst en niet in staat is om opbouwend mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het is bedroevend dat je er bang voor bent een essentiële boodschap te bespreken, met als doel ons bedrijf beter te maken.
Kijk eens heel goed naar wat er gebeurd is toen een groep collega's ruim een jaar geleden de dialoog aanging met de directie.

Wat is er terecht gekomen van de toezeggingen van de HR-director en de CEO? Ze zouden verantwoordelijkheid nemen en blijken totaal ongeloofwaardig.

Maar heel veel erger vind ik dat de voorman persoonlijk met grof geschut werd kaltgestellt. Ik zou me wel drie keer bedenken. Het is inderdaad bedroevend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oke en nu. Voorstel is:

De leavers (en zoals gezegd ik ben geen leaver, beetje verkeerde keuze voor dit forum zal binnenkort nieuwe aanmaken) verlaten dit forum? Ga maar ergens anders zeiken.
Topic aanpassen in Huidige ervaring werken bij CGI?
Kijken of we het gezeik kunnen ombuigen naar positieve acties. Bijvoorbeeld: Dus salarismatrix is shit, voorstel is om terug te gaan naar salaris verdeling door DCS/VPCS. Model van CGI gewoon doorvoeren. VPCS/DCS hebben hun eigen winkel en bepalen dus ook hoe om te gaan met ....en niet 1 of andere stafafdeling.

ETC Etc ETC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:40:
Oke en nu. Voorstel is:

De leavers (en zoals gezegd ik ben geen leaver, beetje verkeerde keuze voor dit forum zal binnenkort nieuwe aanmaken) verlaten dit forum? Ga maar ergens anders zeiken.
Kijken of we het gezeik kunnen ombuigen naar positieve acties. Bijvoorbeeld: Dus salarismatrix is shit, voorstel is om terug te gaan naar salaris verdeling door DCS/VPCS. Model van CGI gewoon doorvoeren. VPCS/DCS hebben hun eigen winkel en bepalen dus ook hoe om te gaan met ....en niet 1 of andere stafafdeling.

ETC Etc ETC.
Laat ik even voorop stellen dat ik het eens ben met je positieve insteek, en dat siert je. Maar mits jij goede banden hebt met de top van CGI, kunnen we hier heel veel positieve acties verzinnen maar gaat er helaas NIETS gebeuren.

Hier geldt helaas niet het "een beter milieu begint bij jezelf" principe. Ik denk dat iedereen hier het graag anders ziet en er zijn ook genoeg collega's met goede ideeën. Overigens ben ik geen voorstander van het "verwijderen" van negatieve reacties. Ervaringen kunnen positief en negatief zijn, zoals ik al eerder zei, je moet hier niet te schijn gaan ophouden dat het allemaal koek en ei is.

Ik hoop in ieder geval dat we binnenkort hier ook positieve berichten kunnen posten, want ik zie die eerlijk gezegd ook liever. (klinkt vreemd van iemand die zelf recentelijk veel negatieve berichten heeft gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181220

Oke en nu. Voorstel is:

ETC Etc ETC.
Even los van het feit dat dit een openbaar forum is ben ik benieuwd (als leaver) wat je precies wil: geen input van leavers of wil je geen negatieve input?

Als leaver laat ik niet zo heel veel van me horen, maar wanneer ik dat wel doe is dat meestal met een positieve insteek. Je zult mij niet horen meepraten over de huidige gang van zaken, want daarmee heb ik geen ervaring. Begrijp ik goed dat een positieve insteek (advies) niet gewenst is? In dat geval was dit mijn laatste input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181220 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:00:
[...]

Even los van het feit dat dit een openbaar forum is ben ik benieuwd (als leaver) wat je precies wil: geen input van leavers of wil je geen negatieve input?

Als leaver laat ik niet zo heel veel van me horen, maar wanneer ik dat wel doe is dat meestal met een positieve insteek. Je zult mij niet horen meepraten over de huidige gang van zaken, want daarmee heb ik geen ervaring. Begrijp ik goed dat een positieve insteek (advies) niet gewenst is? In dat geval was dit mijn laatste input.
Wat ik wil is opbouwende input. Dus iets negatiefs constateren prima maar kom dan ook met hoe het beter kan. Aan opmerkingen zoals: hier wordt het toch niet beter etc. hebben we helemaal niets. En BTW waarom zou je als leaver nog willen meepraten? Je hebt immers de keuze gemaakt om ergens anders te gaan werken. Laat het achter je en richt je op je nieuwe baan. Ik zeg van Harte gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Volgens mij zijn het niet alleen de leavers waar je je aan stoort. Dat zijn in elk geval niet de enigen die hier de zogenaamde negatieve input geven. Dat mensen dat liever hier anoniem doen dan open op Yammer geeft wel aan dat er een angstcultuur heerst. Iets wat me voor potentiële joiners wel belangrijk lijkt om te weten.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist. Je wordt door management wel degelijk aangesproken over te uitbundige uitlatingen op Yammer. Het kan gewoon niet anders dan hier anoniem tenzij je meteen je autosleutels wilt inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LowLevel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:31:
Volgens mij zijn het niet alleen de leavers waar je je aan stoort. Dat zijn in elk geval niet de enigen die hier de zogenaamde negatieve input geven. Dat mensen dat liever hier anoniem doen dan open op Yammer geeft wel aan dat er een angstcultuur heerst. Iets wat me voor potentiële joiners wel belangrijk lijkt om te weten.
Er heerst geen angstcultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empheron
Ik heb anders nog nooit anoniem iets gepost, ben nog nooit aangesproken op postings bij tweakers en ben ook echt niet bang voor negatieve consequenties. Misschien heb je persoonlijk andere ervaringen, maar van angstcultuur is vanuit mijn perspectief echt geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
empheron schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:39:
Ik heb anders nog nooit anoniem iets gepost, ben nog nooit aangesproken op postings bij tweakers en ben ook echt niet bang voor negatieve consequenties. Misschien heb je persoonlijk andere ervaringen, maar van angstcultuur is vanuit mijn perspectief echt geen sprake.
Nou ik kan je vertellen dat die er op bepaalde plaatsen wel is. Onder invloed van het management daar ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686712

Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:28:
[...]

Wat ik wil is opbouwende input. Dus iets negatiefs constateren prima maar kom dan ook met hoe het beter kan. Aan opmerkingen zoals: hier wordt het toch niet beter etc. hebben we helemaal niets. En BTW waarom zou je als leaver nog willen meepraten? Je hebt immers de keuze gemaakt om ergens anders te gaan werken. Laat het achter je en richt je op je nieuwe baan. Ik zeg van Harte gefeliciteerd!
Ik ben wel een leaver maar een paar manden geleden werkte ik nog bij het droom bedrijf. Waarom denk je dat we als leavers posten. Nl om jullie te waarschuwen niet dezelfde fouten te maken als wij en te lang blijven, om de potentiele joiners te waarschuwen en de mensen die denken dat ze een toekomst hebben bij CGI. Ik heb ook te lang gewacht met weggaan omdat ik bij de klanten met veel plezier werkte.
Ik heb diverse malen mijn nek uit gestoken voor jullie. Ik heb daarvan geleerd dat 1 ding zeker is zodra je je kop boven het maaiveld binnen CGI steekt wordt hij er keihard afgehakt. Zie ook de opmerkingen over de voorman van de optie 3 groep. Door dat ik te kritisch was heb ik jaren stil gestaan ondanks zeer goede beoordelingen vanuit de klant. Ik werk nu nog maar een paar maanden ergens anders en ik zie hoe het anders kan. Hier is bv geen angst cultuur en je mag zeggen wat je denkt zonder meteen te worden afgeschildert als afvallige die moet worden aangepakt. Er heerst hier dus ook geen angst cultuur zoals binnen CGI. Dus Leaver blijf maar fijn positief. En ik hoop echt voor je en al die anderen dat je zo positief blijft maar neem van mij aan CGI is het trekken aan een dood paard. En vroeger of later kom je er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Ik ben erg benieuwd waarop je dit baseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:37:
[...]

Nou, als OR lid weet je niet echt wat er leeft in het bedrijf. Want de angst cultuur is er wel degelijk.
Waarom denk je dat 80% van het bedrijf koos voor verslechtering van de arbeidsvoorwaarden inplaats van een vuist te maken te het graai management. De meeste deden dit uit angst. Ik heb het diverse mensen gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 20:16

bakkerl

Let there be light.

Anoniem: 686712 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:00:
Nou, als OR lid weet je niet echt wat er leeft in het bedrijf. Want de angst cultuur is er wel degelijk.
Waarom denk je dat 80% van het bedrijf koos voor verslechtering van de arbeidsvoorwaarden inplaats van een vuist te maken te het graai management. De meeste deden dit uit angst. Ik heb het diverse mensen gevraagd.
Volgens mij was dat niet uit angst. Maar meer de OR volgen.. de OR zag dat het goed was en achte geen 2e feedback ronde nodig.. Veel zijn er dus vanuit gegaan dat het goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:37:
[...]
Het zal binnen het bedrijf vast van plek tot plek verschillen, maar het is niet voor niets dat hele volksstammen hier posten, en niet op Yammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Kunnen we stoppen met de OR blame game? Denk je nou echt dat daar mensen zitten die moedwillig aan member pesten doen? De OR leden die ik ken stoppen er veel tijd in en proberen echt het beste te doen voor bedrijf en medewerkers.

En verder, focus on the matter at hand, niet op de oude koeien in de sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686712 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:52:
[...]

Dus Leaver blijf maar fijn positief. En ik hoop echt voor je en al die anderen dat je zo positief blijft maar neem van mij aan CGI is het trekken aan een dood paard. En vroeger of later kom je er wel achter.
Ach ik werk al heel heel lang bij CGI (en de rest). Dus....maar ik weiger om me in negativiteit te wentelen. Past niet bij hoog geschoolde en universitair opgeleide mensen. Maar goed als jullie dit gewoon lekker willen blijven doen, ga je gang. Alleen je schiet er niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elitair geneuzel. Negatief doen over mensen die negatief doen! Duh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:04:
[...]

Het zal binnen het bedrijf vast van plek tot plek verschillen, maar het is niet voor niets dat hele volksstammen hier posten, en niet op Yammer.
ik tel hier zo'n 20 vaste posters. Af en toe zoals met de salarisronde verdubbelt dat. Op yammer is de wvttk groep binnen een maand naar 160 leden gegroeid. Allemaal mensen die niet anoniem zijn.
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:52:
[...]

Ik ben erg benieuwd waarop je dit baseert.
18 jaar ervaring. Ik heb ook wel angstcultuur gezien in de Martin Reid tijd. "Martin zou dit niet leuk vinden" da's een slecht teken.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 15-12-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

empheron schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:06:
Kunnen we stoppen met de OR blame game? Denk je nou echt dat daar mensen zitten die moedwillig aan member pesten doen? De OR leden die ik ken stoppen er veel tijd in en proberen echt het beste te doen voor bedrijf en medewerkers.
Het is geen blame game. Ze zullen zeker niet moedwillig aan member pesten doen. Maar mijn gevoel is wel dat de OR zich er makkelijk van afgemaakt heeft. Naar mijn mening had de OR (veel eerder) heel anders moeten reageren op het stukje arbeidsvoorwaarden. Maar ook in latere items.
Daar hebben ze naar mijn mening grote fouten gemaakt. En daar komt nu ook uit voort, zeker voor mijn gevoel, dat ik niet zoveel heb aan de OR (ja, ook al zijn de meeste alweer vervangen). *mompel iets met vertrouwen voet en paard*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wijnands schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:10:
[...]

ik tel hier zo'n 20 vaste posters. Af en toe zoals met de salarisronde verdubbelt dat. Op yammer is de wvttk groep binnen een maand naar 160 leden gegroeid. Allemaal mensen die niet anoniem zijn.
Waarvan ook maar een handje vol actieve posters.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Maar een kleinere groep 'vaste' posters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De rest zal management zijn dat meeleest (en een excel bijhoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
[...]
[...]
Ervan uitgaande dat het om verschillende posters gaat, geeft dus 20/180 = 11% de voorkeur aan Tweakers om kritiek te uiten. Een minderheid, maar voor een bedrijf zonder angstcultuur zijn dit toch nog aardig wat mensen.

Als ik ervan overtuigd zou zijn dat ik al mijn kritiek kon uiten zonder negatieve gevolgen voor mijn persoonlijke situatie, zou ik ogenblikkelijk een account op Yammer aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik zou sowieso een account op Yammer aanmaken, posten hoeft niet maar de discussie is daar iknhoudelijk ook niet erg anders dan hier, onvrede over salaris en de slechte communicatie.

edit:// daarnaast wordt daar ook inhoudelijk andere dingen gepost die wel eens leuk kunnen zijn, niet bijzonder maar wel leuk. Geef het een kans.

edit2:// en ik ben nog nooit aangesproken van hogeraf over wat ik schreef hier. Die angst heb ik niet al ben ik ook niet zo makkelijk angstig te krijgen dus daar ook vrij ongevoelig voor ;)

[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 15-12-2015 15:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie op zoek is naar de PPP brief..
Deze is te downloaden vanuit de HR Notification tool te vinden op Enterprise Portal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:07:
[...]
Past niet bij hoog geschoolde en universitair opgeleide mensen.
Juist daarom zou je eens een vuist moeten maken (tenzij dit niet voor jou geldt), maar personeel onderwaarderen past ook niet bij je bovengenoemde groep. Als je de papieren hebt, moet je daar ook naar verdienen op basis van je inzet. En die inzet is het contract wat je hebt ondertekent niet extra uurtjes.

Als je alleen al in het topic kijkt van "Wat verdient de gemiddelde ICT/GoTer" dan zie ik al duidelijk een verschil met wat menigeen verdiend bij CGI en wat men kan verdienen bij andere werkgevers.

Het verschil met CGI en zijn voorgangers is, dat CGI meer "goodies" via de post stuurt. Maar wat mij betreft houden ze de "goodies" en gooien ze er 10 euro extra bij per maand (dat is inderdaad niets, maar beter iets dan helemaal niets).

De brief is inmiddels ook binnen ter bevestiging. Bedankt voor je inzet en veel geluk volgend jaar. Ik ga proberen dit jaar zo kort mogelijk te houden voor mijn eigen gezondheid. Want van al deze negativiteit ga je niet beter leven. Ik ga ook niet nog langer (want dit geintje duurt al veelste lang) wachten in de hoop dat het beter wordt, want het wordt simpelweg nooit beter. De salarismatrix is een beeld van hoe het de komende jaren gaat zijn. Waar er dit jaar nog 26 vakjes gevuld waren voor EE, SEE of onder ijkpunt <5 in dienst, zal het de komende jaren nog verder versoberen. Want targets gaan we niet halen, die zijn toch elk jaar onrealistisch hoog gesteld. En de PPP is volgend jaar ook nog eens gehalveerd dus je kunt zelf de conclusie wel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Anoniem: 355650 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:07:
[...]

Past niet bij hoog geschoolde en universitair opgeleide mensen.
Hier zit een paradox. En ik blijf dat erg raar vinden.

Het management neemt hoog opgeleide mensen in dienst die zouden moeten nadenken over waar ze mee bezig zijn. Dat wordt op de klus tenminste wel van een consultant verwacht. Maar toch moeten ze verder slaafs doen wat ze gezegd wordt (gechargeerd gezegd) en elke vorm van meedenken wordt niet geaccepteerd of het wordt compleet genegeerd.

En dat rijmt niet met elkaar.

Alsof het management alle wijsheid in pacht heeft. Ik vind deze arrogante opstelling de doodsteek voor een bedrijf als CGI....

Ik hoop dat ongelijk heb met deze hypothese. Maar ik denk het niet. Daarom wil ik de vraag neerleggen: welke en hoeveel initiatieven van de members zijn de laatste 4 jaar doorgevoerd? En dan bedoel ik geen technische snufjes, maar echt dingen in de bedrijfsvoering die uit initiatief van de members merkbaar zijn doorgevoerd/verbeterd...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 15-12-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

[...] zoals gezegd ik ben geen leaver, beetje verkeerde keuze voor dit forum zal binnenkort nieuwe aanmaken[...]
offtopic:
Nieuwe aanmaken? Je kan gewoon een nickname change aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:24:
[...]

Hier zit een paradox. En ik blijf dat erg raar vinden.

Het management neemt hoog opgeleide mensen in dienst die zouden moeten nadenken over waar ze mee bezig zijn. Dat wordt op de klus tenminste wel van een consultant verwacht. Maar toch moeten ze verder slaafs doen wat ze gezegd wordt (gechargeerd gezegd) en elke vorm van meedenken wordt niet geaccepteerd of het wordt compleet genegeerd.

En dat rijmt niet met elkaar.

Alsof het management alle wijsheid in pacht heeft. Ik vind deze arrogante opstelling de doodsteek voor een bedrijf als CGI....
Dit is een juiste analyse. Dat is mede een van de redenen waarom ik ben vertrokken. Waarom behandeld het bedrijf je als een kleuter en moet je precies doen wat de hoge heren je voor schrijven terwijl je aan de andere kant bij de klant wel de professional moet zijn en vaak meebeslist op een hoog management niveau.

Echter het feit dat men zeer snel tekende voor slechtere arbeidsvoorwaarden en dat de meeste mensen niet in de gaten hebben hoe slecht b.v. de pensioen regeling eigenlijk is. (Je moet minstens 6000 euro van je loon per jaar bijsparen om op niveau te komen) Geeft te deneken of het niveau wel zo hoog is binnen CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ga maar ergens anders zeiken.
Er zit een knop op je tv …
Zoek eens met Google: 'slechte werknemersvertegenwoordiging in ict sector'
https://www.google.nl/?gw...nwoordiging+in+ict+sector

Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek zegt:
"Belangrijke knelpunten in het functioneren van de OR, die een struikelblok kunnen vormen voor het voeren van onderhandelingen zijn ten eerste de klassieke knelpunten, zoals het ontbreken van de benodigde kennis en deskundigheid, onderbenutting van de mogelijkheden, overbelasting van de OR-leden, onvoldoende communicatie met de achterban en afnemende animo en belangstelling voor het OR-werk. Verder blijkt uit onderzoek dat de afstand tussen de medezeggenschap en het besluitvormingsniveau in de onderneming groot en ingewikkeld is geworden."
...
"Ondernemingen zien de meerwaarde van de eigen OR als aanspreekpunt en onderhandelaar van personeelsbelangen. Maar concrete bijdragen door de OR aan het vormen van werk-, of arbeidsvoorwaarden, worden maar in een minderheid van ondernemingen geleverd. Kortom, de perceptie dat de OR deze taak op kan pakken is er wel, maar in de praktijk vallen de resultaten nu nog tegen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ESPACE schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:09:
[...]

Er zit een knop op je tv …

[...]

[...]
Ik krijg toch iets andere resultaten... toevallig al wat afgegoogled om op die links te komen? Dan waarschijnlijk gepersonaliseerd resultaat.

[ Voor 53% gewijzigd door Mephisteus op 16-12-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
klopt, als je goed wil zoeken moet je dat tegenwoordig vanuit een privacy venster doen, tenzij je de links wilt zien die je al kent natuurlijk :+

Zeer irritamt, ieder zijn eigen bubble op internet

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:39
Zal wel te maken hebben dat je met de .com variant zoekt van Google, Mephisteus. Als ik met Google.nl zoek krijg ik hetzelfde resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het zoekresultaat van ESPACE te zien.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
Ook op google.nl vanuit een privacy venster krijg ik de resultaten als boven. Zou Google de logica proxy herkennen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Het heeft te maken met de land/taalsettings die je voor Google gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door LowLevel op 16-12-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Niet online
LowLevel schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:50:
Het heeft te maken met de land/taalsettings die je voor Google gebruikt.
Cool, inderdaad niet gezien dat naar google.nl gaan vanuit een privacy venster gewoon de engelse variant oplevert.

Ik snap 8)7 (en zie idd hetzelfde als ESPACE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
ESPACE schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:09:

Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek zegt:
"Belangrijke knelpunten in het functioneren van de OR...
Goed gevonden!

En als je een stukje verder leest, dan kom je de volgende tekst tegen (pagina 33):

Uit deze beschrijving kunnen een aantal aspecten worden afgeleid,
die een professionele OR typeren:
• De OR heeft inhoudelijke inbreng in de beleidsvorming (niet uitsluitend een procedurele
betrokkenheid) en doet aan visie-ontwikkeling.
• De OR toont een pro-actieve en initiatiefrijke houding (i.t.t. een reactieve, afwachtende houding).
• De OR is vroegtijdig betrokken bij de (strategische) beleidsvorming en heeft inhoudelijke inbreng.
• De OR benut zijn wettelijke en facilitaire mogelijkheden.
• De OR heeft niet alleen invloed op de beleidsvorming, maar oefent ook controle uit op de
uitvoering van het beleid.
• De OR heeft aandacht voor de belangen en meningen van de achterban.
• De OR heeft aandacht voor de kwaliteit van het overleg met de bestuurder. Dit blijkt uit een
goede, open communicatie, een goede voorbereiding op het overleg, het maken van duidelijke
afspraken en het erkennen en respecteren van elkaars positie en verantwoordelijkheden.

Volgens mij staat het puntje nu wel bij het paaltje. En dat gelul van "we zijn geen vakbond", nou, dat hoeft ook niet. Je hebt hier een pracht van een lijstje waar je heel wat mumbers blij mee zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 686712 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:03:
(Je moet minstens 6000 euro van je loon per jaar bijsparen om op niveau te komen) Geeft te deneken of het niveau wel zo hoog is binnen CGI.
niet geheel correct. ik stort jaarlijks 3k bij op dit moment, hetgeen mijn fiscale ruimte geheel benut. 6k kun je de helft van wegbrengen en voegt weinig toe aan je pensioen. Beter is om die andere 3k zelf te beleggen. Gedeblokkeerd met een iets hoger risico haal ik al jaren rond 8%.

zorg er in ieder geval voor dat je je fiscale ruimte jaarlijks volstort als je wat geld hebt. Het pensioen bij CGI is echt volkomen k*t. kijk maar eens op mijnpensioenoverzicht.nl ; daar zul je zien dat je bij een salaris van pakmbeet 5k bruto per maand na je pensioen inclusief AOW zo rond de 1600 euro netto uitkomt. Mag je hopen dat je huis is afbetaald of dat je partner iets heeft in te brengen, want dat is geindexeerd, dus reken op de helft van huidige waarde bij een beetje inflatie

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Anoniem: 686712 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:03:
[...]

Dit is een juiste analyse. Dat is mede een van de redenen waarom ik ben vertrokken. Waarom behandeld het bedrijf je als een kleuter en moet je precies doen wat de hoge heren je voor schrijven terwijl je aan de andere kant bij de klant wel de professional moet zijn en vaak meebeslist op een hoog management niveau.

Echter het feit dat men zeer snel tekende voor slechtere arbeidsvoorwaarden en dat de meeste mensen niet in de gaten hebben hoe slecht b.v. de pensioen regeling eigenlijk is. (Je moet minstens 6000 euro van je loon per jaar bijsparen om op niveau te komen) Geeft te deneken of het niveau wel zo hoog is binnen CGI.
"Krabt zich nog eens achter de oren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over de boete bij het voortijdig inleveren van een leaseauto? Ondanks de extreme gebruiksvriendelijkheid van ons geavanceerde Intranet kan ik deze informatie met geen mogelijkheid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330

Sinds ik weg ben bij CGI werk ik met enorm slimme gemotiveerde mensen. Ik wordt elke dag uitgedaagd, doe dingen die ik eng/spannend vind en dat steeds leuker ga vinden...en daar ook goed in wordt. ik merk dat ik groei in kennis en soft skills en op een veeeel hoger niveau werk.

*knip flamebait*

[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503454

Lurker1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:15:
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over de boete bij het voortijdig inleveren van een leaseauto? Ondanks de extreme gebruiksvriendelijkheid van ons geavanceerde Intranet kan ik deze informatie met geen mogelijkheid vinden.
1e jaar verschil nieuw-dagwaarde
2e jaar 6x maandbedrag excl. variabele kosten (weet niet wat dat precies is)
3e jaar 4x maandbedrag
4e en volgende jaar (ja ja, ook als je verlengt) 2x maandbedrag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snelkeuze0017
*knip reactie op flame*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
*knip serieuze reactie op flame*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip flame*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 16-12-2015 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

*knip offtopic reactie op moderatie*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:16 ]

• Lurker1
Anoniem: 503454 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:03:
[...]
3e jaar 4x maandbedrag
Dank je, zoiets meende ik me ook te herinneren.
Ik zou alleen graag de precieze details willen weten. Op de HR-pagina's met de arbeidsvoorwaarden vind ik alleen de zinsnede dat de hoogte van de boete op het Intranet te vinden is. Op de rest van de HR-site vind ik echter niets, en ook het doorzoeken van het hele Intranet op relevante zoekwoorden levert alleen een bak documenten op die helemaal niets met het onderwerp te maken hebben.

Het is toch eigenlijk triest dat de ICT-dienstverlener van het jaar 2015 er na al die jaren nog steeds niet in is geslaagd voor zichzelf een fatsoenlijk doorzoekbaar Intranet te bouwen. Het is echt een drama... :(

• Wijnands
Lurker1 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:48:

Het is toch eigenlijk triest dat de ICT-dienstverlener van het jaar 2015 er na al die jaren nog steeds niet in is geslaagd voor zichzelf een fatsoenlijk doorzoekbaar Intranet te bouwen. Het is echt een drama... :(
Mail me ff, stuur ik je de PDF versie wel door.

Wat ga je inleveren voor auto?

• ESPACE
Het staat in het Leasereglement. Dat kun je toch wel vinden? Ergens bij Lease A-Z.

• Lurker1
ESPACE schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:04:
[...]
Het staat in het Leasereglement. Dat kun je toch wel vinden? Ergens bij Lease A-Z.
Je hebt gelijk, ik heb het juiste document inmiddels gevonden.
Het gekke is: als ik het hele intranet doorzoek op de termen boekwaarde en handelswaarde, vind ik geen enkel document, terwijl beide termen in het leasereglement voorkomen.
Als je een dergelijke search engine bij je klanten zou implementeren, zou je de titel "Dienstverlener van het jaar" wel op je buik kunnen schrijven.

peter00 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:08:
[...]

niet geheel correct. ik stort jaarlijks 3k bij op dit moment, hetgeen mijn fiscale ruimte geheel benut. 6k kun je de helft van wegbrengen en voegt weinig toe aan je pensioen. Beter is om die andere 3k zelf te beleggen. Gedeblokkeerd met een iets hoger risico haal ik al jaren rond 8%.

zorg er in ieder geval voor dat je je fiscale ruimte jaarlijks volstort als je wat geld hebt. Het pensioen bij CGI is echt volkomen k*t. kijk maar eens op mijnpensioenoverzicht.nl ; daar zul je zien dat je bij een salaris van pakmbeet 5k bruto per maand na je pensioen inclusief AOW zo rond de 1600 euro netto uitkomt. Mag je hopen dat je huis is afbetaald of dat je partner iets heeft in te brengen, want dat is geindexeerd, dus reken op de helft van huidige waarde bij een beetje inflatie
Vreemd. Ik zit op een aanzienlijk lager salaris dan de 5K. Inclusief AOW zit ik op 2100 in de maand netto. Das niet zo heel slecht. Tuurlijk kan dat altijd beter maar om het nu heel sober te noemen..... dat gaat me wat ver.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat Peter00 de AOW (ondanks dat hij deze benoemt) niet meetelt, die hoort er logischerwijs (nog) wél bij geteld te worden. Ik zit óók ruim onder de 5k per maand en ben nog "jong", maar zit ook al boven de 2k netto pensioen in dat overzicht.

[ Voor 43% gewijzigd door pagani op 17-12-2015 09:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 11:54
*knip reactie op flame*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:15 ]

Emos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snelkeuze0017
*knip reactie op flame*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het lijkt me juist aanbevelenswaardig als je bij de klant je werk tussen 9 en 5 naar volle tevredenheid van de klant kunt doen.
Het zijn meestal niet de beste consultants die niet kunnen plannen en altijd meer tijd nodig hebben.
Ik zit liever om half zes bij mijn gezin na een succesvolle dag bij de klant.

Ik betwijfel echter of je kunt verwachten van iemand om een fatsoenlijke planning op te stellen die al moeite heeft om zijn eigen leeftijd te verwoorden in een geboortedatum :+. Gelukkig wordt hij nu in een nieuwe kudde meegenomen langs enge paden zodat hij enigszins begint te begrijpen wat er nou eigenlijk van hem wordt "verwacht". * Anoniem: 590962 mompelt iets met opleiding / niveau

/Ontopic
[...]

3e jaar 4x maandbedrag
Op zich dan mooi dat we V&A hebben, zodat je dit enigszins kunt voorkomen. Als je een beetje aantrekkelijke leaseauto hebt is er vast wel een collega te vinden die hem van je overneemt. Met name als het een 14% bijtelling auto is.

• Lurker1
Anoniem: 590962 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:57:
Als je een beetje aantrekkelijke leaseauto hebt is er vast wel een collega te vinden die hem van je overneemt. Met name als het een 14% bijtelling auto is.
Dat denk ik ook. Dus dat hoeft een vertrek bij CGI niet in de weg te staan.

• ESPACE
Ik denk dat Peter00 de AOW (ondanks dat hij deze benoemt) niet meetelt, die hoort er logischerwijs (nog) wél bij geteld te worden. Ik zit óók ruim onder de 5k per maand en ben nog "jong", maar zit ook al boven de 2k netto pensioen in dat overzicht.
In de CGI pensioenregeling van midden jaren negentig tot oktober 2015 werd door CGI een niet toereikende premie betaald en daarnaast was er sprake van bijzonder hoge verborgen kosten. Effectief werd slechts ~50% opgebouwd van wat nodig is voor een redelijk pensioen. In de nieuwe regeling is de effectieve opbouw opgetrokken naar 73%. Voor een redelijk pensioen moet je nog steeds 27% bijleggen.

Wanneer je nog jong bent is de prognose gunstiger omdat je meer jaren volgens de nieuwe regeling voor de boeg hebt. Heb je een laag salaris, dan is de prognose gunstiger omdat de AOW relatief een groter deel uitmaakt van je pensioen.

Door gewijzigde wetgeving zijn pensioenverzekeringen transparant geworden. Ook bestaat er tegenwoordig een wettelijk een zorgplicht voor de werkgever. In het verleden was dat niet het geval en kon je de opbouw van je pensioen niet weten. CGI presenteerde haar pensioenregeling altijd als bijzonder goed. Dit met als argument dat ze de premie volledig betaalden. Deze halve waarheid was bijzonder misleidend en tegenwoordig zou een bedrijf daarvoor aansprakelijk gesteld kunnen worden.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Correct. Hoe ouder je wordt, hoe dichter het bedrag bij de werkelijkheid komt. En ook waar is dat we in de beginjaren van onze pensioenregeling "in het pak genaaid zijn" met verborgen kosten.ook ik zit flink hoger inmiddels, maar vooral door mijn eigen inspanningen. Er op vertrouwen dat je werkgever het beste met je voorheeft is nooit verstandig, maar zeker niet met uitgesteld inkomen als pensioenen.

Nog een tip: laat het eens narekenen door een actuaris.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Anoniem: 275330 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:52:
Sinds ik weg ben bij CGI werk ik met enorm slimme gemotiveerde mensen. Ik wordt elke dag uitgedaagd, doe dingen die ik eng/spannend vind en dat steeds leuker ga vinden...en daar ook goed in wordt. ik merk dat ik groei in kennis en soft skills en op een veeeel hoger niveau werk.

*knip niet-constructieve generalisatie/flame
Zo he, wat ben jij sociaal zeg. Ik heb gisteren thuis stevig doorgewerkt aan mijn project, heb vandaag papadag en werk gemiddeld van half 10 tot 5 omdat ik ook om mijn gezin geef. 28 u/w 100% ingezet naar volle tevredenheid tegen een senior tarief waar ik zelf erg weinig van terug zie.
CGI moet t hebben van mensen zoals ik.

*knip op de man*

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:14 ]

*knip flame/troll*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:12 ]

*niet-constructieve reactie*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 18-12-2015 22:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 275330 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:52:
Sinds ik weg ben bij CGI werk ik met enorm slimme gemotiveerde mensen. Ik wordt elke dag uitgedaagd, doe dingen die ik eng/spannend vind en dat die ik steeds leuker ga vinden... en daar waar ik ook goed in wordt. iIk merk dat ik groei in kennis en soft skills en op een veeeel hoger niveau werk.

Bij CGI zat ik met mensen die het allemaal wel prima vinden. Lekker 9-tot-5-mentaliteit, papadagje hier, "thuiswerkdagje" daar, te lui om zelf tijd te investeren in training/oefening....tja ik snap wel dat CGI geen cent meer betaaldt en nu snap ik ook dat ze mij ook geen cent meer betaalden want ik werd erin meegesleept.
Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Misschien is het wel verstandig als je een beetje aan je spelling gaat werken, anders val je zo uit de toon tussen al die slimme mensen. ;)

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
[...]

3e jaar 4x maandbedrag
Dit geld alleen als je je auto voortijdig inlevert als je uit dienst gaat. Als je gewoon een andere auto wilt leasen. Dan betaal je ook gewoon verschil nieuw-dagwaarde

• Lurker1
Sjonson schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:26:
[...]
Dit geldt alleen als je je auto voortijdig inlevert als je uit dienst gaat. Als je gewoon een andere auto wilt leasen, dan betaal je ook gewoon verschil nieuw-dagwaarde.
Oké, dank je. In mijn geval zou het gaan om uit dienst gaan, maar het is nog niet helemaal zeker dat ik uit dienst ga. CGI heeft dat nog 100% zelf in de hand.

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 19:37

Bozevkwa

The Falcons have landed

Bij mij is zonet een rode doos met inhoud bezorgd met afzender CGI...
Leuke geste zo vlak voor kerst :)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 01:34
Bozevkwa schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:13:
Bij mij is zonet een rode doos met inhoud bezorgd met afzender CGI...
Leuke geste zo vlak voor kerst :)
Zonet ook een rode doos met prettige inhoud bezorgd....

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hier ook. Het is mijn laatste CGI pakket en het doet mij deugd dat de kerstpakkettten weer een stijgende lijn zitten :)
Ik hoop dat CGI deze lijn ook op andere fronten snel gaat oppakken, het is de vele collegae gegund!

• LowLevel
Hier ook de doos ontvangen. Vrouw en dochter boos, want hun kerstpakket viel juist tegen. Hopen maar dat dit niet de enige stijgende lijn is.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Maak ze dan gek en ga met alle ingredienten van alle kerstpakketten het http://www.dobbelspel.nl/?p=1spelen :+

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 17-12-2015 19:19 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.