Ook ik heb de Mac connectie problemen ervaren in een netwerk van een klant van ons.
De Macbooks hebben allemaal een,
en1:
Type kaart: AirPort Extreme (0x14E4, 0x93)
Firmwareversie: Broadcom BCM43xx 1.0 (7.21.95.175.1a6)
Nu heb ik een andere Macbook gevonden met
en1:
Type kaart: AirPort Extreme (0x14E4, 0x93)
Firmwareversie: Broadcom BCM43xx 1.0 (5.106.98.100.24)
Op elke Macbook staat EL Capitan
Wat schets mijn verbazing de Macbook met Firmwareversie Broadcom BCM43xx 1.0 (5.106.98.100.24),
werkt de wifi prima waar ik ook in het gebouw de wifi test.
Het model is wel een MacBook Pro (15-inch, medio 2010) en alle andere macbooks zijn van medio 2012 of nieuwer.
Is de firmware te dowgraden op een nieuwe model, of is de Broadcom BCM43xx 1.0 in de nieuwere modellen echt een andere versie van de wifi kaart.
Ook hier werken, Ipads, telefoons, en windows machines prima, de problemen komen alleen voor op de Macbooks, daarmee wil ik niet zeggen dat de Macbooks niet goed functioneren omdat dit aan de Macbooks te danken is, echter lijkt het wel op een combinatie probleem met de Wifi accespoints.
Op dit moment werkt het me de laatste versie van MacOs El Capitan, voor de meeste gebruikers zo slecht dat, we voor meerdere Macbooks weer zijn gaan werken met een Hardcore UTP kabel.
Alles softwarematige aanpassingen die ik kon vinden heb ik inmiddels uitgeprobeerd echter werkt de Macbook met de oude Firmware met alle niet juiste instellingen ook Prima.
Zowel disabelen van IPV6, energie settings, MTU naar 1453, en het verwijderen van de configuratie bestanden en het aanmaken van een nieuwe locatie, lossen de huidige verbindingsproblemen niet op.