Wifi in huis bagger, park uitstekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Wifi in mijn appartement is bagger. Ziggo modem, Airport Express 1, Airport Express 2 of TP-link apparaatje; het maakt geen moer uit. In het appartement staat nu de AE2 in de woonkamer (voorzijde), het Ziggo-modem fungeert alleen als router zonder wifi; dit is de meest stabiele set-up. In de slaapkamer (slechts 1 slaapkamer) is het signaal gehalveerd en in de keuken (verderweg dan slaapkamer) is het signaal al nul.

Buiten daarentegen, tot op 200 meter nog verbinding met het apparaat in het park tegenover mijn huis. Ik ben radeloos. Wie heeft er een goede tip? Ik heb het volgende al gedaan:

- 4 devices geprobeerd.
- alle kanalen geprobeerd.
- 2,4Ghz afgewisseld met 5Ghz.
- Zelfs de AE1 de AE2 laten uitbreiden op hemelsbreed 10 meter; internetverbinding met AE1 is zeer slecht.
- Powerline geinstalleerd om hele huis te dekken met 2 devices, ging powerline stuk...
- Getest met ipads, verschillende macbooks en telefoons.
- nieuwe modems (2x) van Ziggo.

Probleem blijft: in huis nauwelijks wifi, buiten het appartement (voorzijde) tot wel 200 meter verbinding.

Type huis: zo'n binnenstad-appartement op 1 hoog (hele 1910-wijk max 2 hoog, geen flats).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eens inSSIDer om te zien of je last hebt van je buren? Je kan dan ook mooi je signaalsterkte enz zien. Soms kan een andere driver ook uitkomst geven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Niks is typisch....graag een plattegrond van je huis. ;)

Dan even erin 'painten' wat je waar geplaatst hebt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Sowieso 5ghz all the way, en modem in bridge. En ik snap die 200m even niet, als je naar buiten gaat heb je wel bereik?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Heb je het probleem zelfs als je 0,5m van je router zit met je devices?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is belangrijk om signaal te meten. Het is mogelijk dat het signaal gewoon niet goed door je muren komt, dan kun je van alles doen, maar houdt het qua wifi gewoon op. Werkt de wifi altijd terwijl je in de buurt van het apparaat zit? Dan is de wifi-oplossing stabiel.

Genoeg apps die signaalsterkte kunnen meten en dan weet je meer. Werkt het in het park nog? Dan lijkt het toch een appartementprobleem te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In huis is de sterkte van de wifi matig, behalve in het woongedeelte. Daar is het stabiel met 75Mbit/s (op de usual Ziggo kuren na). Op het Ziggo apparaat is alle wifi output gekilled. Alleen de AE2 zendt 2,4 en 5Ghz. verder alleen macspul in huis trouwens. Buiten gek genoeg heb je tot zeker 150 afstand nog verbinding met de AE2. Binnen houdt het halverwege de slaapkamer al op.

InSSider zal ik even proberen, is er ook een goed gratis alternatief?. Ik denk dus dat er iets mis is met de binnenmuren. de buitenmuur lijkt goed te gaan. Wellicht dat buren mij wegdrukken (wat best knap is omdat het zo goed lukt), kan ik vanavond eens testen.

Afbeeldingslocatie: http://www.videoanalist.nl/Untitled-2.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 11:37 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mijn eerste reactie zou zijn, je binnenmuren blokkeren je signaal.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

[b][message=44737288,noline]... Buiten gek genoeg heb je tot zeker 150 afstand nog verbinding met de AE2. Binnen houdt het halverwege de slaapkamer al op....
Buiten wordt het signaal niet geblokkeerd. Door muren en meubels en dergelijke, Binnen daarintegen wel. Leg een extra internetkabel en plaats ergens midden in je huis een nieuw AP

Hoi.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik ben bijna geneigd mezelf te quoten. Maar ik weet niet of je met apple spul ook appjes hebt om signaal te testen, want dan kun je signaal meten in de woonkamer, slaapkamer, gang en keuken en er achter komen dat de AE geen magisch apparaat is.

Muren houden signaal tegen. Enige oplossing is nog een AP op andere locatie.

"usual ziggo kuren" Als dat "usual" is zou ik eens met Ziggo bellen, Op 5 plekken in het land in 3 verschillende voormalige zelfstandige provider regio's (met infra) heb ik nog NOOIT last gehad van instabiele verbinding en altijd de volle snelheid weten te halen. Ik geloof dat er een aantal standaard klachten over Ziggo zijn:
- Prijs
- Administratief gedoe
- TV signaal kwaliteit sinds overname door UPC

Wat je weinig hoort is snelheidsproblemen. Daarvoor moet je toch even contact opnemen via Ziggo (maar dan natuurlijk wel met meetresultaten via kabel en niet via wifi voor nogal voor de hand liggende redenen.)

• walliewal
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06-2023
heb je geheel toevallig behang met een alu laagje eronder? word wel een verkocht als extra isolerend bij de bouwmarkten... enige wat ze degelijk tegenhouden is geen kou maar signalen :D

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
De plaatsing van je acces point is perfect als je in het park WIFI wil... maar het slechtst mogelijke voor binnenhuis.
Je wil je AP zo centraal mogelijk, zodat ie zo weinig mogelijk muren tegenkomt, dus gang of slaapkamer (slaapkamer lijkt beter, maar kan slecht zijn voor de WAF).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Zoals al hierboven gezegd, AP verplaatsen naar een centralere plek.

2,4Ghz gebruiken.

Met inSSIDer of WifiAnalyzer (Anroid) door het huis lopen en op verschillende plekken kijken wat kanaal met het minste verkeer is. Dat kan op verschillende plekken in huis anders zijn. En op basis daarvan het juiste kanaal kiezen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Topicstarter
Alvast een paar antwoorden: élke soort device heeft dezelfde uitwerking wat betreft sterkte wifi-signaal. De AE2 blijkt alleen het meest stabiel te zijn, vandaar de keuze om deze laten uitzenden. Alles gaat op zowel 2,4 als 5 Ghz.

Of er speciaal behang is, zou ik niet weten. Enige wat rest is denk ik met een programma de buurt in kaart brengen. Dat in huis eea flink tegenzit, is denk ik een voldongen feit.

Ziggo-kuren: met verschillende modems en diverse AP's getest, zo eens in de 2 dagen volle verbinding, maar simpelweg geen internet connectie mogelijk, met alle aangesloten apparaten. Staat verder los van dit wifi-signaal-probleem. Had het in mijn vorige woning trouwens ook met Ziggo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2015 13:18 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Zolang je Ziggo test met AP's, dan gaat het al mis. Je eigenlijke internetverbinding test je met kabel, direct. Ziggo moet dat toch echt oplossen en ik zou het er niet bij laten zitten, maar dat terzijde.

De AE2 heeft misschien net een beter signaal, maar zonder signaalsterkte meting is het een hoog glazenbol gehalte. Meten = weten. Dit heeft niets met apparatuur te maken, maar met signaalverstoring. Meet eens de gebruikte kanalen in je appartement. Als je zelf geen androidtelefoon hebt, ken je vast wel iemand die dat misschien wel heeft?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Onder OS X krijg je als je met option ingedrukt klikt op het Wi-Fi icoon de optie "Wireless Diagnostics". Je krijgt dan een wizard om je verbinding te analyseren. Als je echter klikt op Window > Utilities krijg je de optie om signaal kwaliteit te monitoren (RSSI, SNR, ruis, data rate) en scannen voor andere netwerken. Zie ook About Wireless Diagnostics.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2015 13:59 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22

c0burn

Feed your head

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:12:
InSSider zal ik even proberen, is er ook een goed gratis alternatief?
Een oudere Windows versie is nog gratis beschikbaar.

Remember what the dormouse said

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:24
Zet gewoon een extra accespoint en klaar. In stedelijke omgevingen kan je niet verwachten dat er nog ruimte in het specturm zit. In Antwerpen ontvang ik +/- 50 AP's. Ook veranderd de toestand bijna elke dag, metingen zijn dus snel verouderd. Er is slechts 1 oplossing, ruwe kracht...

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Er is ook een mogelijkheid om een zender te kopen die veel te veel vermogen in de lucht stuurt. Dat is wel illigaal maar verbinding als de beste.

iRacing Profiel

• Hann1BaL

Hann1BaL

SkullboyNL schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:47:
Er is ook een mogelijkheid om een zender te kopen die veel te veel vermogen in de lucht stuurt. Dat is wel illigaal maar verbinding als de beste.
Geweldig, maar de telefoons, laptops en tablets moeten ook signaal terug kunnen sturen :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LybAO0QNgTK29r5pn5DcQwsw/full.png

De router ophangen op ooghoogte op de aangeven plekken, dat zal je bereik hoe dan ook verbeteren.

Je buren hebben geen beter of sterker signaal, je blokkeerd je eigen signaal door de router in de hoek (te gooien, staat dat ding ook nog op de grond of in een kastje?).

Door de router in het midden van de je woonkamer of op de slaapkamer op ooghoogte op te hangen. Kan het wifi signaal veel makkelijk verspreiden in je huis.

[ Voor 47% gewijzigd door Lip op 13-08-2015 15:13 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• JT

JT

VETAK y0

Je kunt ook proberen de router eens in andere ruimtes te zien en te kijken hoe je signaal dan is. En met inSSIDer kijken hoe sterk andere signalen zijn. Als je dan in die ruimtes wel prima ontvangst hebt en andere signalen om je heen zijn veel minder sterk dan moeten het wel de muren zijn.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daedalus schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:58:
Onder OS X krijg je als je met option ingedrukt klikt op het Wi-Fi icoon de optie "Wireless Diagnostics". Je krijgt dan een wizard om je verbinding te analyseren. Als je echter klikt op Window > Utilities krijg je de optie om signaal kwaliteit te monitoren (RSSI, SNR, ruis, data rate) en scannen voor andere netwerken. Zie ook About Wireless Diagnostics.
Nog makkelijker: open een terminalvenster en doe:
code:
1
airport -I

Oslik blyat! Oslik!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

dion_b schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Nog makkelijker: open een terminalvenster en doe:
code:
1
airport -I
...behalve dan dat airport niet standaard in het pad zit :), dat moet dus zijn:
code:
1
/System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Versions/Current/Resources/airport -I
Om je leven wat makkelijker te maken kun je een symbolic link naar /usr/local/bin maken, zodat airport wel in je pad staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 13-08-2015 16:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

DropjesLover

Dit dus ->

Ik was de WiFi al snel beu voor normaal computer (max download 30Mbit) gebruik dat ik gewoon even een boormachine heb gepakt en een kabel heb getrokken. Kabels werken gewoon.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Hawkyscrub
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:07
Wij hadden nog een oude modem van ziggo (Ubee) en hadden in huis naast het modem maximaal (20MB) snelheid (in de tuin 0,2-1MB). Echter nadat we het nieuwe abonnement namen met Horizon (is nu een aanbieding van), en ook een nieuwe modem erbij kregen van ziggo, was onze snelheid ineens draadloos een stuk gestegen (60-80MB) in de tuin (5-13MB). Misschien dat je modem een oud type is? :)

Bron ziggo Horizon:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Edit:

Ik zie dat je buitenshuis wel tot 200 meter internet hebt. Dan is er toch iets in het huis dat blokkeert. Al geprobeerd alles op een andere plek te plaatsen? :9

[ Voor 15% gewijzigd door Hawkyscrub op 13-08-2015 17:42 . Reden: niet goed gelezen.. ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Warmte/zondwerende folie op je ramen aan de voorkant?

• kwakzalver
Okay nu geven die airports al niet het meest krachtige signaal. Er vanuitgaande dat het een ellende is de airport te verplaatsen....

1. Controleer even de beschikbare kanalen en gebruik een zo vrij mogelijke wifi kanaal
2. Probeer een metalen plaat tussen raam en airport te plaatsen. Ongeveer 7-10 cm van de airport af.
Je gebruikt hem als reflector (schotel).
3. Als dat niet werkt zou ik een lange kabel pakken zodat je de airport zo dicht mogelijk bij de muur van je slaapkamer kan plaatsen.
4. Koop een router met MiMo functie

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Krachtig signaal? Alle apparaten doen gewoon 20 dBm (standaard in EU), ook de Airport.
Tevens is de Airport ook 2x2 MiMo (300 mbit/s link rate bij 40 mhz).

edit: typo

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Misschien heb je een Ringleiding systemen of inductielus in je huis, dat kan ook verstoren
soms zit het in het plafond maar kan ook onder bij de plinten zijn gelegd.

http://www.hoorzaken.nl/h...hulpmiddelen/ringleiding/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mell33 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:47:
Misschien heb je een Ringleiding systemen of inductielus in je huis, dat kan ook verstoren
soms zit het in het plafond maar kan ook onder bij de plinten zijn gelegd.

http://www.hoorzaken.nl/h...hulpmiddelen/ringleiding/
hoe dan? .. die zijn affaik helemaal niet gemoduleert. en zenden dus in het "hoorbare" frequentie spectrum uit

Iperf

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
je creëert een kooi van faraday door de koperen kabel/leidingen die je moet leggen, daar binnen de leiding is het signaal prima maar blokt naar buiten en ook weer naar binnen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Um nee

Bij een goed werkende kooi van faraday moeten de gaten +/- 10x kleiner zijn dan de golflengte van het te blokkeren singaal.

en die golflente is ~12,5 centimeter voor 2.4 Ghz en ~6cm voor de 5Ghz

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank iedereen voor alle tips. Voor InSSIDer moet ik even nog een mac alternatiefje opzoeken. Heb nu iig def besloten de AE2 naar het midden van het pand te verplaatsen. Zojuist 30 meter utp besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 22:26
Dit soort tools kunnen wel helpen, maar het geeft echt geen volledig beeld van de situatie. Veel SSID's zien is niet het probleem, veel SSID's met een hoge signaal sterkte zien ook niet, het wordt pas een probleem als de buurman besluit een Blueray film vanaf z'n NAS te gaan streamen over de WIFI. Het effect van een babyfoon in de 2.4 GHz range is volledig onzichtbaar in programma als InSSIDer, terwijl het in sommige gevallen wel veel verstoring geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eea veranderd. De AE2 is verplaatst naar het midden (blauw vierkant). Met 30 meter kabel verbonden aan de oranje box van Ziggo. Dit zijn de resultaten op 2,4 Ghz. De resultaten op 5Ghz ietsje beter. Dat laatste heeft nog meer voordelen; ik ben het enige 5Ghz netwerk in de buurt.

Verder de 2,4Ghz op een ander kanaal gezet. Ben nu de enige in de buurt op kanaal 9. Tip voor Mac liefhebbers: iStumbler en Wifi Explorer zijn fijne stukjes software om eea te onderzoeken.

Overigens: op deze tekening staan muren, maar feitelijk zit er tussen slaap en woon geen muur (glazen deuren) en tussen slaap en keuken is open. Daarom blijft voor mij elk verlies een raadsel. Bovendien een grote tegenvaller.

Tot slot: heb 2 nagenoeg dove mensen als buren. Wellicht dat die apparatuur hebben die mijn signaal in de weg zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.videoanalist.nl/wifi2.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Grote kans ja, volgens mij werkt veel van dat spul op 2,4ghz.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
Tot slot: heb 2 nagenoeg dove mensen als buren.
Sluit me bij JT aan. Die ringleiding kan lekker storen.

Want 77% bij de accespoint is ronduit bagger!

Of de Airport is bagger
Of de ontvanger (laptop) is bagger
Of er is interferentie;

En hier lijkt het sterk op inteferentie.
Probeer een hoger kanaal bijvoorbeeld 13

De terugval van de slaapkamer naar de woonkamer.....het glas in de deuren is waarschijnlijk...zonwerend of zoiets. Dunne metalen laag die lekker het signaal verzwakt.

Maar goed, volgens mij moet het nu allemaal werken.
Mocht je toch een sterker signaal hebben neem een accespoint met MiMo. Een AC1700/1900 router.
Die kunnen het signaal 'focussen'.

[ Voor 17% gewijzigd door kwakzalver op 16-08-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:18:
...
Overigens: op deze tekening staan muren, maar feitelijk zit er tussen slaap en woon geen muur (glazen deuren) en tussen slaap en keuken is open. Daarom blijft voor mij elk verlies een raadsel. Bovendien een grote tegenvaller.

...
[afbeelding]
Zijn dit isolerende ruiten toevallig? dit soort ruiten hebben dunne coating die funest is voor rf singalen
Dat zie je vooral met nieuwbouw huizen, e.g. telefoon die binnen niet meer werkt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoe heb je de antennes gericht? Mijn ouders klaagden ook ooit over slechte wifi, bleken ze de antennes zo gedraaid te hebben dat de hele gevel goed ontvangst had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
zacht schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:34:
Hoe heb je de antennes gericht? Mijn ouders klaagden ook ooit over slechte wifi, bleken ze de antennes zo gedraaid te hebben dat de hele gevel goed ontvangst had :p
Daar dacht ik ook aan. Draai je modem eens 180 graden om de verticale as. Mogelijk heb je dan geen ontvangst meer in het park maar wel in je huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker aan het meedenken medetweakers ;-)

OP 5Ghz is de kwaliteit max 75%. Wel stabiel, dus ik doe het erg graag mee. Heb niet alleen de AE2 geprobeerd, ook een AE1 en alleen het modem/router van Ziggo. Uitkomst: hetzelfde. Zelfs met meerdere Macbooks en telefoons metingen gedaan nu.

Iets stoort in huis. Want dat enkelglas in huis kan het niet zijn. Wel wat glas in lood aanwezig hier (bouwjaar 1910); is dat een factor?

Anyhow; als je naast de AP staat, blijft die 77% mij wel irriteren. Muren oid is vast het probleem. Maar ik ga nergens aan pulken, want het is niet mijn eigendom.

Tot slot: ik heb geen idee hoe een ubee of AE z'n antennes heeft zitten. Zal eens de AE op z'n kant zetten, kijken wat dat uithaalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 22:26
Glas in lood maakt het in ieder geval niet beter. Lood is een metaal en geleid elektriciteit behoorlijk goed. EM stralen gaan niet door geleidende materialen. Valt dus in dezelfde categorie als aluminium folie die bijv als isolatie of in ondervloeren wordt gebruikt, daar gaat geen WIFI doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Inssider is inderdaad niet meer gratis. Mijn favoriete alternatieven:
Windows: Acrylic Wifi https://www.acrylicwifi.c...canner-acrylic-wifi-free/
Mac: Netspot http://www.netspotapp.com/

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1