Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Als dat jou lukt dan wil ik het wel testen voor jeKoenvh schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:53:
[...]
Correctie: Er is nu een nieuwe versie die wel met ETS2 Telemetry Server 3.2.0 werkt
De reden was dat werd gekeken naar de game, en die keek of de game ETS2 was. Dat was die niet, want het was ets2.
Had het zelf al opgelost toen ik zag dat er al een nieuwe versie was![]()
Overigens ben ik ook bezig om de map van ProMods en RusMap in ETS2 Mobile Route Advisor te krijgen
Verwijderd
Ik heb helaas de griep gekregen dus heb er nog niet naar gekeken. Doe ik een dezer dagen. Maar je hebt er vast een microfoon voor nodig en die heb ik wel maar dat is een 2 in 1 (koptelefoon en microfoon) en mijn pc heeft geen aansluiting. Denk je dat je plug in op Mac OS (OpenGL) werkt?
Ik weet niet wat voor een telefoon jij hebt maar mijn telefoon kan ik ook gebruiken om geluid op te nemen en zelfs gebruiken als webcam.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:57:
[...]
Ik heb helaas de griep gekregen dus heb er nog niet naar gekeken. Doe ik een dezer dagen. Maar je hebt er vast een microfoon voor nodig en die heb ik wel maar dat is een 2 in 1 (koptelefoon en microfoon) en mijn pc heeft geen aansluiting. Denk je dat je plug in op Mac OS (OpenGL) werkt?
Mac OS gaat niet werken, want ETS2 Telemetry Server werkt ook niet voor Mac OSX. Helaas.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:57:
[...]
🠕 This side up
Verwijderd
Ik heb echt een rottelefoon, een Nokia Lumia 520. Als ik daarmee het signaal verstuur, dat komt het 20 jaar later pas aan. Ik probeer het wel. Ik heb ook een iPad (die ik voorheen gebruikt heb met Telemetry), zou het daar mee kunnen?CyberCow schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:59:
[...]
Ik weet niet wat voor een telefoon jij hebt maar mijn telefoon kan ik ook gebruiken om geluid op te nemen en zelfs gebruiken als webcam.
🠕 This side up
Die ziet er echt vet uit!ravw schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:08:
Zo hier mijn nieuwe aanwinst ook maar even laten zienheb mijn W900 verkocht en een Freightliner Argosy gekocht
beetje spooky maar
[afbeelding]
[afbeelding]
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0) | € 104,12 | € 104,12 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 483,42 | |
Inc die GTX 970 en die Samsung SSD gaat over voor games
Dus even een weekje zonder
Ik heb deze pc weer terug gezet met HHD en GTX 660 als basic zo als ik hem gekocht had , en je merk dat hij weer traag is
Dus even een week je wachten of alleen even ATS installeren want die draait nog niet zo zwaar als ETS 2 met al die mods
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Leuke pc maar weet je zeker dat je GTX 970 wel in die kast gaat passen? En natuurlijk als je van een SSD teruggaat naar een HDD dan merk je dat als een wereld van verschil.ravw schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:32:
helaas even geen ATS en ETS2 voor mij ... nieuwe systeem in de maak / besteld
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5-6400 Boxed € 185,95 € 185,95 1 Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0) € 104,12 € 104,12 1 Cooler Master Elite 130 € 40,95 € 40,95 1 Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 € 37,95 € 37,95 1 Cooler Master GM G450M € 52,50 € 52,50 1 Crucial BX200 240GB € 61,95 € 61,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 483,42
Inc die GTX 970 en die Samsung SSD gaat over voor games
Dus even een weekje zonder
Ik heb deze pc weer terug gezet met HHD en GTX 660 als basic zo als ik hem gekocht had , en je merk dat hij weer traag is
Dus even een week je wachten of alleen even ATS installeren want die draait nog niet zo zwaar als ETS 2 met al die mods
Die kast die ik nu heb is minder ruimte ... max 26 .. en deze us 34 maar ik heb een gigabite gtx 970 mini 4 gig 18 cmCyberCow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:04:
[...]
Leuke pc maar weet je zeker dat je GTX 970 wel in die kast gaat passen? En natuurlijk als je van een SSD teruggaat naar een HDD dan merk je dat als een wereld van verschil.
Straks ETS maar eens aanzwengelen om te kijken of het nog wel leuk is na het echte werk
Kalm aan! En rap een beetje!
Best wel leuk zo met een vrachtwagen. Je leert het met ETS2 ook wel een klein beetje om het idee te krijgen wat je moet doen en met parkeren met een aanhanger. Het valt je zeker ook wel op dat iedereen zegt dat ETS2 alle wegen zo smal zijn in vergelijking met ATS maar in het echt is het nog allemaal een stuk smaller. In Tiel het weggetje de dijk op bij de dierenwinkel is ook zo'n lastig stuk als je begrijpt waar ik bedoel.BdK9001 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:02:
Afgelopen zaterdag voor het eerst een echte vrachtwagen gereden, een Daf XF Euro 6 4x2 bakwagen met 440pk en een 12-versnellings automaat. Ontzettend gaaf om een keer met zo'n bakbeest onderweg te zijn, mijn god wat is zo'n ding breedDe instructeur vond het ook wel een goed idee om me extra op de proef te stellen door smalle weggetjes en het centrum van Tiel op te zoeken. Al met al zonder ingrepen en slechts 4x een stoeprandje meepakken in een bocht een uurtje - enigszins gespannen - genoten.
Straks ETS maar eens aanzwengelen om te kijken of het nog wel leuk is na het echte werk
Ik hoop dat er in ETS2 ook betreft bakwagen en met aanhanger (triangel) erbij komen, niet alleen maar kipaanhangers. Dat is het echte werk
De wegen in ETS2 zou ik niet smal willen noemen... Komt vooral door de standaard FOV denk ik.CyberCow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:34:
[...]
Best wel leuk zo met een vrachtwagen. Je leert het met ETS2 ook wel een klein beetje om het idee te krijgen wat je moet doen en met parkeren met een aanhanger. Het valt je zeker ook wel op dat iedereen zegt dat ETS2 alle wegen zo smal zijn in vergelijking met ATS maar in het echt is het nog allemaal een stuk smaller. In Tiel het weggetje de dijk op bij de dierenwinkel is ook zo'n lastig stuk als je begrijpt waar ik bedoel.
Enige moment dat ik het krap vond worden was met een bulldozer die aan beide kanten uitstak. Daarnaast heeft Hungary Map ook wel iets krappere wegen.
In verhouding met ATS zijn de wegen smal, maar die wegen in de VS zijn dan ook breed aangelegd.
🠕 This side up
Vanavond als het lukt nog even een ritje naar Spanje afronden en dan de nieuwste versie van Promods eens installeren.
Iedere avond trucken lukt niet meer, inmiddels begonnen met de laatste dingetjes aan mijn huis. De eerste computers zijn al verhuisd
Haha, in het echt zijn de wegen wel echt vele malen smaller ja, ding stond bijna klem tussen de strepen. Het werd helemaal leuk bij een wegversmalling met werkzaamheden. Dijk bij de dierenwinkel heb ik geloof ik gereden, was ook erg spannend in de bochten daar... Nu maar snel doorsparen om het papiertje te halenCyberCow schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:34:
[...]
Best wel leuk zo met een vrachtwagen. Je leert het met ETS2 ook wel een klein beetje om het idee te krijgen wat je moet doen en met parkeren met een aanhanger. Het valt je zeker ook wel op dat iedereen zegt dat ETS2 alle wegen zo smal zijn in vergelijking met ATS maar in het echt is het nog allemaal een stuk smaller. In Tiel het weggetje de dijk op bij de dierenwinkel is ook zo'n lastig stuk als je begrijpt waar ik bedoel.
Kalm aan! En rap een beetje!
In de VS die stugge bakken die enkel vering hebben in de banden. Leuk dat verschil ook echt opvalt bij mensen. Ik heb ATS nog niet gedaan dus kan me ook niet opvallen.FastFred schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:21:
Iets grappigs dat me opviel toen ik weer ging rijden in ETS2 na 3 weken ATS gespeeld te hebben. In ETS2 schommelt de cabine echt gigantisch veel meer, het rijden is echt gigantisch wennen weer
Zijn er mensen die gebruik maken van ETS2 Telemetry? Heb net wat aanpassingen gemaakt bij de standaard klok zodat de temperatuurpijl op een realistische hoogte komt te staan, kleuren van lampjes en schadepatroon gelijk gesynchroniseerd.
Dat begreep ik dus ook al niet, hun auto's rijden als boten, maar de vrachtwagens daar zijn net F1 auto'sCyberCow schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:37:
In de VS die stugge bakken die enkel vering hebben in de banden. Leuk dat verschil ook echt opvalt bij mensen. Ik heb ATS nog niet gedaan dus kan me ook niet opvallen.
dat ligt aan de vering die ze hebben , de personen auto's zijn daar vaak soft ingesteld , dus zwabberen alle kanten op .... ( vaak bladvering )FastFred schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:51:
[...]
Dat begreep ik dus ook al niet, hun auto's rijden als boten, maar de vrachtwagens daar zijn net F1 auto's
terwijl de vrachtauto's vaak stug geveerd zijn, omdat ze er van uit gaan dat ze vaak op harde wegen rijden ...
zie vaak met Ice road truckers , als ze dan een hobbelweg pakken dat die bestuurder echt de hele cabine word door gegooid .. terwijl ze hier in Nederland gewoon rustig blijven zitten , alleen gaat de vrachtauto weer alle kanten op
Ik op mijn beurt zeg weer dat het irl niet mooier is. De "romantiek" is eraf, door gps weet de planning precies waar je bent, door sensoren weet de planning precies hoevaak je remt, gas geeft enz enz.JohnnyBoy59 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:27:
Ik kan alleen maar zeggen dat het in het echt mooier is. Ik mis mijn werk
Ik hoop dat er in ETS2 ook betreft bakwagen en met aanhanger (triangel) erbij komen, niet alleen maar kipaanhangers. Dat is het echte werkDat heb ik in het echt ook meestal gedaan. In het echt zie je ook wel eens dat ze een verkeersbord vergeten te plaatsen dat je te hoog bent. Maar je kunt dus niet ff draaien want je moet dus achteruit, dan wordt het iets anders
Nu beginnen ze met camera's in de cabine om te volgen of de chauffeur niet in slaap dommelt.. misschien ook wel goed maar ook inbreuk op privacy op zekere hoogte. De bestuurderskaart is een onding. Door bovenstaande kan je ook niet even een omweggetje nemen omdat er op die route zulke lekkere ballen of uitsmijters zijn.. En heb ik het verder niet over de lange dagen die je maakt van 12-14 uur..
Nee, ik mis het niet na 10 jaar trucken
Je hebt gelijk, door de GPS, mobiel, zwarte doos etc. is het wel minder.Gummiebeer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Ik op mijn beurt zeg weer dat het irl niet mooier is. De "romantiek" is eraf, door gps weet de planning precies waar je bent, door sensoren weet de planning precies hoevaak je remt, gas geeft enz enz.
Nu beginnen ze met camera's in de cabine om te volgen of de chauffeur niet in slaap dommelt.. misschien ook wel goed maar ook inbreuk op privacy op zekere hoogte. De bestuurderskaart is een onding. Door bovenstaande kan je ook niet even een omweggetje nemen omdat er op die route zulke lekkere ballen of uitsmijters zijn.. En heb ik het verder niet over de lange dagen die je maakt van 12-14 uur..
[ Voor 56% gewijzigd door JohnnyBoy59 op 09-03-2016 12:44 ]
Welke mods heb jij gebruikt voor je Scania en welke skin? of is die private? Kan hem namelijk niet vinden.jalihaag schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:16:
Nieuwe trailer er bij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooie truck!
maar dit is toch alleen als je voor een bedrijf rijd , dit geld niet voor prive rijders toch ?Gummiebeer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:36:
[...]
Ik op mijn beurt zeg weer dat het irl niet mooier is. De "romantiek" is eraf, door gps weet de planning precies waar je bent, door sensoren weet de planning precies hoevaak je remt, gas geeft enz enz.
lijkt me stug dat ze in je prive eigendommen spullen gaan gooien die jij er niet in wil hebben
, ik vond die tachograaf vroeger al vervelden als ik wel eens mee reed
elke keer dta gezeik van we moeten stoppen want anders kunnen de belasting gaan spekken als we gepakt worden ............. agh gewoon kilometersvreten
aagh morgen pas mijn nieuwe pc binnen dus nog even een dag geduld , zeker dit weekend weer trucken
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-03-2016 17:48 ]
Lord-The-Gamer (L-T-G)
De vrijheid die je onderweg hebt als chauffeur ligt natuurlijk ook aan het bedrijf waar werkt. Bij ons zijn ze wat dat betreft nog wel van de oude stempel en kan je gerust een keer een stukje omrijden.
ETS heb ik al veel te lang niet meer gespeeld, van het weekend maar weer eens proberen
De RJL met de 50k addons.En de skin is prive.Marc0nly schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:00:
[...]
Welke mods heb jij gebruikt voor je Scania en welke skin? of is die private? Kan hem namelijk niet vinden.![]()
Erg mooie truck!
God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.
Bedankt voor je antwoord!jalihaag schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:46:
[...]
De RJL met de 50k addons.En de skin is prive.
Denk dat ik niks mag zeggen in dezemartijnm71 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 07:31:
Noem me trouwens gek of niet maar gisteren de 100 uur gehaald op de Hongarije map
[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 10-03-2016 12:41 ]
Ik denk dat ik dat wel overtref met mijn profielCyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:19:
[...]
Denk dat ik niks mag zeggen in deze. Is wel van ProMods profiel ik gebruik geen Hongarije.
[afbeelding]
Hier zijn ze ook redelijk relax tegen de chauffeurs. We hebben dan ook geen heel groot wagenpark en de vrachtwagens komen nooit buiten Nederland en zijn dus ook altijd aan het eind van de dag weer terug. We hebben maar 1 Volvo bakwagentje, 4 Mercedes trekkers met trailers en 1 DAF trekker met trailer. En 1 trailer extra die geladen wordt als de rest onderweg is geloof ik.
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 10-03-2016 13:13 ]
Vaak de wat kleinere bedrijven is het leuker om voor te werken. De grote onderneming zit er iemand op de planning die alles maar regelt en de chauffeur nooit ziet. In een kleine onderneming zijn de middelen om alles te loggen en te traceren veel te duur in aanschaf en gaat het op de menselijke manier. Als chauffeur zijnde lijkt het mij echt een hel om voor een DHL oid te moeten rijden.FastFred schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:13:
[...]
Ik denk dat ik dat wel overtref met mijn profiel![]()
Hier zijn ze ook redelijk relax tegen de chauffeurs. We hebben dan ook geen heel groot wagenpark en de vrachtwagens komen nooit buiten Nederland en zijn dus ook altijd aan het eind van de dag weer terug. We hebben maar 1 Volvo bakwagentje, 4 Mercedes trekkers met trailers en 1 DAF trekker met trailer. En 1 trailer extra die geladen wordt als de rest onderweg is geloof ik.
Jij zegt dat je het overtreft ben eens benieuwd hoeveel uren jij er hebt staan. Alleen denk niet dat wij samen
JohnnyBoy59 gaan overtreffen met zijn 1.2 miljoen km in 1 vrachtwagen.
[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 10-03-2016 14:07 ]
wat was de km vergoeding ook al weerCyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:05:
[...]
. Alleen denk niet dat wij samen
nog even wachten op mijn nieuwe HTPC ( paar uurtjes nog )en dan weer de weg op
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 10-03-2016 14:33 ]
Neem aan dat je eerst de pc moet bouwen of heb je een pc gekocht die aan je wensen voldoet.ravw schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:32:
[...]
wat was de km vergoeding ook al weer
nog even wachten op mijn nieuwe HTPC ( paar uurtjes nog )en dan weer de weg op
ik heb hem laten bouwenCyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:56:
[...]
Neem aan dat je eerst de pc moet bouwen of heb je een pc gekocht die aan je wensen voldoet.
Volgens mij heb ik 'totaal bestede tijd' al in de 700 of 800 uur staanCyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:05:
Jij zegt dat je het overtreft ben eens benieuwd hoeveel uren jij er hebt staan. Alleen denk niet dat wij samen
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 10-03-2016 16:45 ]
49% valt wel enigszins tegen.CyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:19:
[...]
Denk dat ik niks mag zeggen in deze. Is wel van ProMods profiel ik gebruik geen Hongarije.
[afbeelding]
Overigens haal ik dat niet, ik zit op "maar" 243 uur. Maar ik rijd dan ook niet veel.
🠕 This side up
Ja, iets meer maarCyberCow schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:05:

Ik heb niet meer vrachtwagens dan jou, want na een tijdje vind ik het eigenlijk wel genoeg en met bijna 600 miljoen op de bankrekening is het geen uitdaging meer om meer vrachtwagens te kopen.
Huidige totale km-stand op dit profiel is momenteel 733.434km
Hier is mijn promods profiel met 190.000 km op de teller (waarvan 157k in mijn Volvo)

Maar ik heb zoveel slaven medewerkers dat de werkeloosheid in Europa 0% is
By the way, nog 2 uurtjes en ik heb dan meer dan 500 uur ETS 2 gespeeld
Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum
ravw in "Het Show je Build! Topic"
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 10-03-2016 20:11 ]
Waarom heb ik dat topic nog nooit eerder gezien, ik moet daar binnenkort ook maar eens posten...
vind het juist leuk .... zo klein ding maar wel een power hebben .. vele zullen nu denken als ze binnen komen wat moet jij met zo'n kleine pcFastFred schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:54:
Mooie build, ik wil ook ooit nog eens een ITX powerhouse bouwen, voorlopig nog even met mijn E-ATX bakbeest![]()
Waarom heb ik dat topic nog nooit eerder gezien, ik moet daar binnenkort ook maar eens posten...
Ja daar heb je wel gelijk in op gegeven moment maakt het geld totaal niet meer uit. Mocht ik willen dan geef ik iedere werknemer de duurste vrachtwagen die te koop is dan zal je het wel zien dat er wat geld af is maar failliet gaan zal mij zeker niet gebeuren. Ik blijf wel garages kopen op leuke locaties zo weet ik waar het de moeite waard is om nog een keer heen te rijden.FastFred schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:58:
[...]
Ja, iets meer maarOok een Promods profiel trouwens
[afbeelding]
Ik heb niet meer vrachtwagens dan jou, want na een tijdje vind ik het eigenlijk wel genoeg en met bijna 600 miljoen op de bankrekening is het geen uitdaging meer om meer vrachtwagens te kopen.
Huidige totale km-stand op dit profiel is momenteel 733.434km
Wel heel mooi om keer op een boerderij uit te komen en niet steeds maar voor een laaddok te parkeren

[ Voor 10% gewijzigd door CyberCow op 11-03-2016 18:11 ]
Da's een AgroNord... Zit erin sinds de Scandinavië DLCBramzel DRnl schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:45:
Welke map is dat dan?
Geen idee of die ook buiten Scandinavië te vinden is in een of andere map
🠕 This side up
Is Scandinavia DLC. Want neem aan dat hetgeen van ProMods in het hoge noorden er toen uitgehaald is.Koenvh schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:49:
[...]
Da's een AgroNord... Zit erin sinds de Scandinavië DLC
Geen idee of die ook buiten Scandinavië te vinden is in een of andere map
Ja ik vond het er ook heel bijzonder uitzien daarom had ik er ook een paar screenshots van gemaakt. Ik had het ook nog nooit eerder gezien. Hou er wel rekening mee als je daar komt dat je heel veel verschillende dieren hoort maar ze er niet zijnBramzel DRnl schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:16:
Lol, dan zal ik wel te weinig groente-opdrachten aannemenMisschien toch eens wat meer jobs in Zweden gaan uitvoeren!
Klopt, dat zeg ikCyberCow schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:12:
[...]
Is Scandinavia DLC. Want neem aan dat hetgeen van ProMods in het hoge noorden er toen uitgehaald is.
Het zit in de Scandinavië DLC (dus te vinden in Scandinavië
🠕 This side up
Zit niet in de huidige versie van de Hungarymap.Koenvh schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:36:
[...]
Klopt, dat zeg ik![]()
Het zit in de Scandinavië DLC (dus te vinden in Scandinavië). maar allicht gebruikt ProMods/TSM/Hungary 'm ook ergens anders.
Ben nogsteeds beetje aan het klussen aan zelfbouw stuurwiel, het idee is:
-Stuurwiel en stuurkolom van een auto (heb ik nog liggen)
-Arduino UNO programmeren als 'joystick'
-Multi-turn potmeter om 900 of 1100 ofzo graden stuuruitslag te krijgen.
-Houten dash bouwen om stuurkolom, electronica en extra knoppen te huisvesten, en aan m'n bureau te klemmen/klittebanden.
-Pedaaltjes van m'n huidige set hergebruiken en/of nieuwe pedalenset bouwen
-H-shifter toevoegen.
-Force feedback? of mechanische zelf-centrering. Moet nog ff kijken wat ik daar precies aan ga doen.
-Werkende toerenteller en snelheidsmeter?
M'n huidige cheap-o setje zuigt namelijk nogal hard, veel te veel deadband in het midden (40 graden ofzo), en veel te weinig stuuruitslag(180 graden totaal) waardoor het stuur buiten de deadband veel te gevoelig is, plus het ding schuift alle kanten op omdat de zuignappen niet werken op m'n bureau.
Als je zoals een vogel doet rond gaat vliegen dan kan je zien dat door de jaren heen het allemaal ook echt een stuk groter is geworden. Niet alleen de snelwegen langer maar ook de plaatsen veel groter. Een aantal jaar terug had je rechttoe rechtaan wegen maar nu. zoals hier echt super mooi. Het plaatsje Nowogard in Polen.
[ Voor 39% gewijzigd door CyberCow op 13-03-2016 15:54 ]
Klopt, het is een stuk beter geworden. Kijk maar hoe groot Oslo is (of Tallinn)CyberCow schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:00:
Is er hier iemand die meer weet over de koppeling tussen Rusmap 1.6.1 en OpenSpaces 3.0. Ik weet wel dat er problemen waren met de koppeling tussen die twee maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Mocht iemand het wel werkend hebben gekregen het graag even melden. Alvast bedankt ervoor.
Als je zoals een vogel doet rond gaat vliegen dan kan je zien dat door de jaren heen het allemaal ook echt een stuk groter is geworden. Niet alleen de snelwegen langer maar ook de plaatsen veel groter. Een aantal jaar terug had je rechttoe rechtaan wegen maar nu. zoals hier echt super mooi. Het plaatsje Nowogard in Polen.
[afbeelding]
🠕 This side up
Als ik de .7z map wil uitpakken (met Winrar) dan krijg ik de volgende meldingen.
Onbekende methode in "promods-tcp-companies-v100", "def-companies", "def-trailers" en "trailers"
En als 5e regel "Fout - handeling mislukt"
Moet ik de boel misschien uitpakken met 7zip?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Denk dat de meeste mensen dat nog hebben een oude versie. De versie die ik gebruik is denk ik al een jaartje of 4 oud. Snap toch niet dat de manier van inpakken steeds moet veranderen. Als er nou een enorme compressie toegepast zou worden maakt het nog wat anders maar dat is niet het geval.FastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:57:
Ja, volgens mij gebruik ik een best wel oude versie van Winrar, zal vanavond eens updaten...
Ik download 'm 1 keer en dan gaat ie in mijn Software map, scheelt me weer downloaden bij een herinstallatie, pak gewoon altijd die oude setup weer
Ik heb daar ooit eens over gelezen dat het is omdat ze je dan juridisch wel ermee kunnen pakken indien je het langer gebruikt dan deze 30 dagen. Het programma is in principe gratis voor niet commerciële doeleinden. Vandaar dat de melding steeds weg te klikken valt. Weer lekker offtopic met Winrar discussieFastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:13:
Winrar geeft ook aan dat je een 30-dagen trial hebt ofzo. Maar ondertussen gebruik ik het al 10 jaar ofzo![]()
Ik download 'm 1 keer en dan gaat ie in mijn Software map, scheelt me weer downloaden bij een herinstallatie, pak gewoon altijd die oude setup weer
Het had er met name mee te maken dat we continu moesten proberen om het hele pakket onder de 1GB te houden vanwege de limieten van Payloadz. Toen de mod klein was was een standaard RAR, genoeg, nu gebruiken we een hele brute compressie (LZMA 32 bits).. daarmee kunnen we 4.5GB in iets meer dan 1GB krijgen. Gelukkig hebben ze nu de flexibiliteit getoond om ietwat grotere bestanden toe te laten voor ons.CyberCow schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:10:
[...]
Denk dat de meeste mensen dat nog hebben een oude versie. De versie die ik gebruik is denk ik al een jaartje of 4 oud. Snap toch niet dat de manier van inpakken steeds moet veranderen. Als er nou een enorme compressie toegepast zou worden maakt het nog wat anders maar dat is niet het geval.
Maar nog steeds scheelt de compressie ontzettend veel aan kosten (Amazon S3 rekent per MB)
Bedankt voor je uitleg ik had juist het idee dat jullie niet meer compressie gebruikte dan Winrar maximaal aankon. Maar daar zat ik dus gruwelijk naast. Nu snap ik gelijk waarom dat jullie daarvoor hebben gekozen. De prijs per MB maakt niet zo heel veel uit als je 20 mensen hebt die de boel downloaden maar in jullie geval praat je al snel over significante bedragen en is iedere MB besparing meegenomen. Iedere euro die jullie kunnen besparen word ProMods alleen maar beter van. Ga zo door!!! Hoe meer jullie gaan bouwen hoe meer ik ga rijdenScuL schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:26:
[...]
Het had er met name mee te maken dat we continu moesten proberen om het hele pakket onder de 1GB te houden vanwege de limieten van Payloadz. Toen de mod klein was was een standaard RAR, genoeg, nu gebruiken we een hele brute compressie (LZMA 32 bits).. daarmee kunnen we 4.5GB in iets meer dan 1GB krijgen. Gelukkig hebben ze nu de flexibiliteit getoond om ietwat grotere bestanden toe te laten voor ons.
Maar nog steeds scheelt de compressie ontzettend veel aan kosten (Amazon S3 rekent per MB)
Mijn Winrar versie was nog uit 2007
MAIN FEATURES
- Steam Workshop
- New Rims
- Traffic offense can be disabled (option)
- Navigation path (red line) can be disabled (option)
- Option to keep Route Advisor hidden while getting new notifications
- Autopark feature can be disabled (option)
- Speeding highlight on Route Advisor
- Smart cruise control can use activated engine brake when no retarder is present
- Advanced shifting simulation
- Real shifter layouts (Scania, Volvo, ZF). To activate them you need to use new profile or remove your custom H-Shifter layouts
- Improved truck stability during retarder usage
- AI improvements
- Traffic offense costs scaled by player level
[ Voor 13% gewijzigd door henk1994 op 14-03-2016 18:29 ]
de reacties onder de blogpost zijn wel van een bedroevend niveau zeghenk1994 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:27:
ETS2 1.23 is in open beta!
ze zijn inderdaad behoorlijk negatief zeg ....Carfanatic schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:14:
[...]
de reacties onder de blogpost zijn wel van een bedroevend niveau zeg
maar goed zal wel weer met de mods te maken hebben
(De AI werkt, maar is op sommige punten niet erg realistisch)
"Speeding highlight on Route Advisor"
Lijkt me wel redelijk handig... Ben benieuwd waar en hoe (ik wacht wel met updaten
🠕 This side up
Dit zijn toch wel dingen waar wij nog enkele maanden geleden over praatte. Mooi dat dat nu werkelijkheid wordthenk1994 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:27:
ETS2 1.23 is in open beta!
MAIN FEATURES
UI
• Option to keep Route Advisor hidden while getting new notifications
• Autopark feature can be disabled (option)
• Speeding highlight on Route Advisor
[/list]
Ik heb op het SCS forum gelezen dat trucks met custom velgen (bijv de 50k pack) crashen onder de nieuwe patch, maar dat was hear-say. Zeker weten doe ik het dus niet, en ergens denk ik ook dat daar dan wel een waarschuwing bij geleverd zou zijn. We zullen het echter snel genoeg horen denk ikNice Guy Eddie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:44:
Kan iemand die de open beta heeft aangeven of al je velgen zijn 'gereset' en je dus alle velgen weer moet configureren van je vrachtauto's?
Weet iemand of je ook een spel twee keer kan installeren met steam? 1x de normale versie en 1x de beta?
Da's op het moment niet mogelijk helaas... Wel kun je de niet-Steam versie ernaast installeren.henk1994 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:52:
Ik heb net een beetje gespeeld met ETS2 1.23 beta. Er zitten een paar leuke dingen in, die in ATS ook zitten. Maar hij voelt toch nog een beetje buggy aan, als je met de velgen ga knutselen crasht ie bijvoorbeeld.
Weet iemand of je ook een spel twee keer kan installeren met steam? 1x de normale versie en 1x de beta?
Hoe ziet de "Speeding highlight on Route Advisor" eruit? Kun je daarvan een screenshot sturen?
🠕 This side up
Qua fps maakt het geen hol uit, maar het starten van de game, het laden van het profiel en het laden van bijvoorbeeld het Vrachtcentrum of Snelle Opdracht duur rustig 2x zo lang.
Sorry, net pc afgesloten. In het route schermpje zie je als je te hard rijdt de snelheid rood oplichten. Hoe harder je gaat, hoe roder het wordt.Koenvh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:54:
[...]
Da's op het moment niet mogelijk helaas... Wel kun je de niet-Steam versie ernaast installeren.
Hoe ziet de "Speeding highlight on Route Advisor" eruit? Kun je daarvan een screenshot sturen?
Verwijderd
Ik heb sinds Windows 10 problemen met mijn stuur, behalve als ik de pc opstart zonder dat het stuurtje aangesloten is. Ook moet ik in ieder geval na elke keer opstarten gas, rem en sturen opnieuw instellen omdat de game anders denkt dat als je een klein beetje gas geeft je d'r m vol op peert.Nice Guy Eddie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:54:
Ik hoop ook dat ze de ondersteuning van de xbox one controller hebben bijgewerkt. Sinds de laatste Win10 update werkt de controller niet goed meer met ATS en ETS2 en is ook door SCS bevestigd dat het niet goed meer werkt.
Lijkt mij op eerste gezicht een driver probleem.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:09:
[...]
Ik heb sinds Windows 10 problemen met mijn stuur, behalve als ik de pc opstart zonder dat het stuurtje aangesloten is. Ook moet ik in ieder geval na elke keer opstarten gas, rem en sturen opnieuw instellen omdat de game anders denkt dat als je een klein beetje gas geeft je d'r m vol op peert.
Dit wordt binnenkort in een update opgelostFastFred schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:09:
Qua fps maakt het geen hol uit, maar het starten van de game, het laden van het profiel en het laden van bijvoorbeeld het Vrachtcentrum of Snelle Opdracht duur rustig 2x zo lang.
Ik heb ergens gelezen dat de scs extentie verdwijnt en dat het via de workshop via map structuur wordt gedownload. Dus het spel benaderd dus wel sneller de bestanden straks.
Mag ik vragen waar dit door veroorzaakt wordt? Ik zie namelijk geen excessief cpu of hdd -gebruik...
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 15-03-2016 12:38 ]
ScuL in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"FastFred schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:38:
[...]
Mag ik vragen waar dit door veroorzaakt wordt? Ik zie namelijk geen excessief cpu of hdd -gebruik...
Speel al een tijdje ETS2 en nu ook ATS. Mijn voorkeur gaat wel uit naar ETS2.
Ik heb nog nooit met mods oid gespeeld maar lijkt me erg leuk.
Wat ik jammer vind is dat ik tijdens het gamen nog nooit op een echt drukke weg heb gereden of in een file heb gestaan. De AI is ook niet bepaald snugger ofzo!
Ik ga hier vast leuke tips en mods tegenkomen!
Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850
Ik heb geen aangepaste velgen getest, maar toen ik de velgen van een nieuwe vrachtwagen wilde aanpassen, crashte de game. Vooralsnog lijken de velgen niet echt te werken, maar dat kan uiteraard ook 'toevallig' een crash zijn.Nice Guy Eddie schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:44:
Kan iemand die de open beta heeft aangeven of al je velgen zijn 'gereset' en je dus alle velgen weer moet configureren van je vrachtauto's?
Wat is er naar wat veranderd?henk1994 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:27:
• Real shifter layouts (Scania, Volvo, ZF). To activate them you need to use new profile or remove your custom H-Shifter layouts
Ik loop echt achter. Juist multiplayer lijkt me dit spel leuk! Nog nooit gedaan dusAlexanderB schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:37:
moet je op ETS2MP eens naar Rotterdam/Europort komen, dan kan je lekker in de file staan samen met 100 andere spelers.
Rijdt er ook normaal verkeer met multiplayer of rijden er dan alleen andere truckers?
Je kan je hier: http://ets2c.com/ ook inschrijven voor een convooi, en dan samen met andere spelers dezelfde route rijden.
[ Voor 46% gewijzigd door AlexanderB op 16-03-2016 13:45 ]
Ik hou het toch liever bij...
1 5 9
3 7 11
Toggle
2 6 10
4 8 12
Met mijn Scania
[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 16-03-2016 18:09 ]
Ik ook (met mijn Volvo). 'k Zou het graag gebruiken, maar dan heb ik wel twee extra knoppen op m'n versnellingspook nodig. In ATS gebruik ik een Alison 6 speed, dat past tenminsteFastFred schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:08:
Epische Paint skills JohnnyBoy
1 5 9
3 7 11
Toggle
2 6 10
4 8 12
Met mijn Scania
[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 16-03-2016 20:11 ]
🠕 This side up
Zo doe ik het mijn Scania ook.FastFred schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:08:
Epische Paint skills JohnnyBoy
1 5 9
3 7 11
Toggle
2 6 10
4 8 12
Met mijn Scania
Maar ik wil het eens proberen met nieuwe versie, maar is wel moeilijker met G27 want ik moet 2 knoppen gebruiken. In het echte is toch makkelijker want je kan je hand op de schakelknop gebruiken en niet naar knoppen
Je hebt mijn skills ook al gezien
Hoe heb je de achteruit dan, andere hotkey?FastFred schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:08:
1 5 9
3 7 11
Toggle
2 6 10
4 8 12
Met mijn Scania
Logitech G25, dus pook naar beneden drukken en in positie 10/12 zetten.AlexanderB schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:18:
[...]
Hoe heb je de achteruit dan, andere hotkey?
Ik heb in ATS een 13-speed, maar 18 speed gaat me ook prima af. Gewoon je toetsenbord binnen hand bereik houden en de functies die je niet vaak gebruikt aan een knop op je toetsenbord koppelen.Koenvh schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:10:
[...]
Ik ook (met mijn Volvo). 'k Zou het graag gebruiken, maar dan heb ik wel twee extra knoppen op m'n versnellingspook nodig. In ATS gebruik ik een Alison 6 speed, dat past tenminste
Om in ATS de versnellingen te switchen gebruik ik op de shifter van mijn G25 de 2 meest linkse rode knoppen op de onderste rij.
De meest linkse had ik in ETS2 al om ratio's te switchen, de 2e van links doet in ETS2 dienst als aan/uit voor alarmlichten, die functie heb ik voor ATS dus verplaatst naar het toetsenbord, zo vaak heb ik die toch niet nodig.
[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 16-03-2016 23:27 ]
Tijdje niet meer in dit topic rond geneuzeld. Even een vraagje. Ik wil misschien American Truck Simulator kopen. Is het het waard op het moment? Of nog weinig features en wat bugs?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ