• NoFearWizz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:44
Pykow schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Inderdaad in de cabine staat het ook linksboven.
Toch is het juist handig dat ze de ETA tonen.
Kan mensen ook aanraden om trucky overlay te gebruiken. Dan zie je ok KM en de ECHTE TIJD dat nodig is voor een rit. dat is veel fijner.

[...]

Ik rij zelf heel weinig met de DAF XG+, omdat het te weinig tuning opties heeft (ja je hebt wel mods uiteraard) Ik rij toch nog meestal in de Scania of Volvo.
Het is wel een mooie truck om te zien.

Mijn discord van Tilburg Logistiek VTC kan je altijd joinen.
vanavond gaan we zelf even live met wat vrienden op TruckersMP.

[...]

F1 auto's gaat het ook om techniek en niet om de looks ;)
Thx van de tip met Trucky ga er eens naar kijken.

• NoFearWizz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:44
CR2032 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:47:
Na een lange tijd geen ETS2 aangeraakt te hebben weer helemaal opnieuw begonnen. Met stock ETS2 en alleen een paar real name mods en sound package. Net een prachtige eerste langere rit gemaakt van Dortmund via Litouwen naar Helsinki. Stock ETS2 ziet er erg fraai uit tegenwoordig.

Heb sinds kort de Logitech Heavy Duty Side panel, dit maakt ETS2 helemaal af.
Had ik veel eerder moeten hebben. Een hand op de korte pook van de Side panel voor het rondkijken en het draaiwiel voor de cruise control. In combinatie met het Logitech G920 stuur is het puur genieten.

Alvast helemaal klaar voor Farming Simulator 22 die dit najaar uitkomt. Panel werkt ook fijn met MSFS 2020 en X-Plane.

[Afbeelding]

Nu alleen nog iets als een knoppen template verzinnen per simulator. Zoiets, maar dan handiger. :)
https://www.reddit.com/r/...itech_side_panel_overlay/

[Afbeelding]
Ik ben nog steeds bezig met een eigen button box maken. Maar dat is al een meerjarig project :) :+

• strider1007
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
*O* *O*

Wyoming will be released on September 7, 2021

*O* *O*

YouTube: American Truck Simulator: Wyoming DLC

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat er minder reclame voor wordt gemaakt als voor eerdere dlc of vergis ik me?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FairPCsPlease
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:53
Voor wie liever leest - zoals ik bijvoorbeeld (al valt er niet veel te lezen):

https://store.steampowere...emgid=2951534542296602305

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Deze zomer eindelijk de tijd genomen om "pathfinder" te halen (vanilla basic map), toch nog 5 weken nodig gehad met de laatste 0,59% echt zoeken met een vergrootglas (van lvl 0 naar lvl 31). Maar goed nu tijd om een nieuw profiel te beginnen met weer alle kaarten.
ATS al een lange lange tijd niet meer aangeraakt. Ik denk dat ik het weer op pak bij de release van Texas, dat is een staat waar ik zelf in gewoond heb, dus daar ben ik zeer benieuwd naar. Hopelijk pakken ze het goed aan met Brownsville in het zuiden, en niet alleen de grote steden mid/noord.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Marzman
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:52:
Deze zomer eindelijk de tijd genomen om "pathfinder" te halen (vanilla basic map), toch nog 5 weken nodig gehad met de laatste 0,59% echt zoeken met een vergrootglas (van lvl 0 naar lvl 31). Maar goed nu tijd om een nieuw profiel te beginnen met weer alle kaarten.
ATS al een lange lange tijd niet meer aangeraakt. Ik denk dat ik het weer op pak bij de release van Texas, dat is een staat waar ik zelf in gewoond heb, dus daar ben ik zeer benieuwd naar. Hopelijk pakken ze het goed aan met Brownsville in het zuiden, en niet alleen de grote steden mid/noord.
Kun je dit beamen toevallig dat het alleen om de main roads gaat? Nu is het ook al weer een post van drie jaar geleden, misschien waren toen sommige stukken weg minder complex. Want nu moet je sommige stukken twee keer doen of zelfs 4 keer als er ook nog afritten zijn.
https://www.reddit.com/r/...inder_achievement_and_by/

/▌

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Marzman
Nee parkeerplaats stroken tellen ook mee net zoals de klaverblad "main roads". Ik ben behoorlijk pragmatisch dus ik heb ook alle gebouwen / terreinen van iedere plaats bezocht eigenlijk standaard zodra ik bij een nieuwe stad ben aan het begin / einde van een rit, maar daar ben je relatief snel klaar mee. Dus in hoeverre die meetellen is niet een factor geweest voor mij, mocht ik een terreintje / dealer gemist hebben dan telt deze zeker niet mee.

Om het een beetje sneller af te ronden is het bij de klaverbladen / knooppunten en parkeerplaatsen vaak even spookrijden en/of keren. Met andere woorden het doel was ook echt missie pathfinder, en niet laten we gewoon lekker een ritje doen.

Dus ook: zet in steam alle DLC maps uit en speel alleen de basis kaart en doe het daarin met een apart profiel. Overigens wel alle ritten via world of truckers (nadat eenmaal mijn eigen truck gekocht was) gedaan. Op het laatst (laatse 1%) wel even snel rijden naar stukken die ik miste en soms even heenrijden zonder aanhanger/rit.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

rockhopper schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:43:
@Marzman
Nee parkeerplaats stroken tellen ook mee net zoals de klaverblad "main roads". Ik ben behoorlijk pragmatisch dus ik heb ook alle gebouwen / terreinen van iedere plaats bezocht eigenlijk standaard zodra ik bij een nieuwe stad ben aan het begin / einde van een rit, maar daar ben je relatief snel klaar mee. Dus in hoeverre die meetellen is niet een factor geweest voor mij, mocht ik een terreintje / dealer gemist hebben dan telt deze zeker niet mee.

Om het een beetje sneller af te ronden is het bij de klaverbladen / knooppunten en parkeerplaatsen vaak even spookrijden en/of keren. Met andere woorden het doel was ook echt missie pathfinder, en niet laten we gewoon lekker een ritje doen.

Dus ook: zet in steam alle DLC maps uit en speel alleen de basis kaart en doe het daarin met een apart profiel. Overigens wel alle ritten via world of truckers (nadat eenmaal mijn eigen truck gekocht was) gedaan. Op het laatst (laatse 1%) wel even snel rijden naar stukken die ik miste en soms even heenrijden zonder aanhanger/rit.
Als je bij alle uitzendbureaus langs bent geweest heb je dan ook meer keus uit chauffeurs?

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@CyberCow Volgens mij krijg je per ontdekking één optie (chauffeur) meer erbij. En als je dan een bureau bezoekt gedurende openingstijden heb je er op specifiek dat moment één extra bonus bij voor dat filiaal op dat moment zolang het filiaal open is en jij op die parkeerplaats staat.
Dus zover ik weet hoef je ze niet fysiek te bezoeken voor de normale bonus maar moet je ze wel te ontdekken. (geen ? meer op de kaart)

[Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 30-08-2021 19:37]

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 22:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Marzman schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Ik heb het idee dat er minder reclame voor wordt gemaakt als voor eerdere dlc of vergis ik me?
Wyoming is al maanden geleden aangekondigd. Maar het nieuws van convoy mode was veel groter en ook een grotere impact op de hele game.

Daarnaast zijn er 2 video geweest en 2 live streams.
De staat is ook niet zo super groot dan dat iberia of Colorado was.
CyberCow schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Als je bij alle uitzendbureaus langs bent geweest heb je dan ook meer keus uit chauffeurs?
Ergens bij de 340 stopt het. Je kan veel meer garage plekken hebben dan chauffeurs.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Marzman
  • Niet online
Pykow schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:42:
[...]

Wyoming is al maanden geleden aangekondigd. Maar het nieuws van convoy mode was veel groter en ook een grotere impact op de hele game.

Daarnaast zijn er 2 video geweest en 2 live streams.
De staat is ook niet zo super groot dan dat iberia of Colorado was.
De meeste steden liggen aan dezelfde weg zelfs zo te zien.

/▌

• Hegeman
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17:05

Hegeman

Weet van alles wat

Hebben er hier meer mensen last van dat de steden en routes op de kaart niet kloppen t.o.v. de landen zoals die op de wereldkaart staan weergegeven?

Alle plaatsen en wegen liggen t.o.v. hun correct positie naar rechts. Italie staat dus ergens in Kroatie en Nederland ligt halverwege Duitsland.

(Speel inclusief Promods)

• Marzman
  • Niet online
Hoe bedoel je? Kun je een screenshot met een voorbeeld posten?

/▌

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17:20
Hegeman schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:25:
Hebben er hier meer mensen last van dat de steden en routes op de kaart niet kloppen t.o.v. de landen zoals die op de wereldkaart staan weergegeven?

Alle plaatsen en wegen liggen t.o.v. hun correct positie naar rechts. Italie staat dus ergens in Kroatie en Nederland ligt halverwege Duitsland.

Gebruik je een mod zoals Better Maps HD of een andere? Dan best die ergens onder de Promods mods plaatsen in de mod loader.

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16:30
Hegeman schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:25:

Je moet even kijken naar de Map Fixes die er zijn voor dit Map probleem. Ik ben er ook even mee bezig geweest. EN heb zelfs Map mods weggedaan omdat die niet lekker werkten. De Turkije uitbreding en Road to extend werkten niet lekker bij mijn collectie.

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

@Marzman
Ik zal vanavond even proberen het probleem vast te leggen, daar wordt het iets duidelijker van.

@Le Enfant! @HMaster_II
Bedankt voor de tips, ik ga het vanavond proberen.

• FairPCsPlease
Hegeman schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:04:
@Marzman
Ik zal vanavond even proberen het probleem vast te leggen, daar wordt het iets duidelijker van.

@Le Enfant! @HMaster_II
Bedankt voor de tips, ik ga het vanavond proberen.
Ik ben geen expert in bugs bij mods, maar als je hulp vraagt aan experts, kan het ook helpen te vermelden welke mods je gebruikt en in welke volgorde in de mod-manager ze geïnstalleerd zijn (tenzij ze uit de Steam workshop komen, daar werkt het weer anders dacht ik, maar daar ben ik niet bekend mee hoe dat werkt).

• FairPCsPlease
De Cruising Wyoming Event is aangekondigd:

Your personal goal will require you to deliver a job to or from each of 10 terrific new cities to visit. All jobs for the event need to be 100 miles each (161 km) or more.

Players that deliver cargo to or from each of the 10 Wyoming cities will gain a personal World of Trucks Achievement and a beautiful Wyoming Bison-themed ATS truck paint job Steam inventory item.

Natuurlijk is er ook een community goal, dat is een totaal van 80 miljoen mijl aan ritten door iedereen die mee doet voor een job van of naar Wyoming en als je je persoonlijke doel behaald hebt, krijg je een hanging Jade Bison ornament Steam inventory item wanneer ook de community goal is behaald.

[Voor 74% gewijzigd door FairPCsPlease op 06-09-2021 19:18]

• FairPCsPlease
De DLC komt uit om 18:00 dinsdagmiddag denk ik, want de pagina zegt "dit spel zal beschikbaar zijn over ongeveer 23 uur". Prijs is nog niet aangekondigd.

[Voor 11% gewijzigd door FairPCsPlease op 06-09-2021 19:20]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vermoed dat het zonder korting de gebruikelijke €11,99 gaat worden. Mogelijk komt er een mini sale, al verwacht ik dat niet.
Bij ETS2 zijn er ook maps momenteel met 50% korting, maar de nieuwste Iberia nog niet.

• Marzman
  • Niet online
Wyoming is te koop, inderdaad 11.99 :) Ik weet nog niet of ik het meteen koop, ik speel ook wat minder en in ATS heb ik eigenlijk nog veel te doen in de andere staten.

/▌

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Wyoming is inderdaad 11.99 en heeft maar 10 steden.
Op dit moment nog niet weggeblazen van de content.
Best wel saai en leeg.
Colorado was veel beter.

Zijn weer behoorlijke kortingen op Steam zag ik net. Misschien dat het mensen over de streep trekt om ETS2 of ATS toch aan te schaffen.

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

Ben zeer tevreden met Wyoming. Zeer veel detail in de steden ( Dat zie ik als een mooi voorproefje op Texas), mooi landschap en leuke wegen. Een van de beste dlc's. Ben dan ook weer met veel plezier aan het trucken in de USA (y)

Abandon all hope

• Edwinlzv
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19:23
CyberCow schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:37:
Zijn weer behoorlijke kortingen op Steam zag ik net. Misschien dat het mensen over de streep trekt om ETS2 of ATS toch aan te schaffen.
Ik zit er aan te denken om dat spel ook maar eens aan te schaffen ondanks dat ik al de hele dag met een truck onderweg ben. Is het iets om met toetsenbord te spelen? En dan bedoel ik sturen en remmen of moet ik een (goedkoop) stuurtje aan schaffen?

Edwin.
Edwinlzv schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:46:
[...]

Ik zit er aan te denken om dat spel ook maar eens aan te schaffen ondanks dat ik al de hele dag met een truck onderweg ben. Is het iets om met toetsenbord te spelen? En dan bedoel ik sturen en remmen of moet ik een (goedkoop) stuurtje aan schaffen?

Edwin.
De besturing is wel te doen met toetsenbord. Het is wel leuker met stuur. Stuur kan je altijd nog aanschaffen. Misschien vind je het wel zo leuk je spijt krijgt van een goedkoop stuur.
Ik heb ook best lang met een toetsenbord gespeeld en is best goed te doen. Alleen gedoseerd remmen en sturen is ff lastig. Ik doe flightsim nog steeds met m'n toetsenbord, al sinds FS2004...

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Marzman schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:58:
Hoe bedoel je? Kun je een screenshot met een voorbeeld posten?

Dit bedoel ik, overlay van wegen en plaatsen ligt niet goed op de map.

• Marzman
  • Niet online
[...]

Edwin.
Ik speel het ook meestal met toetsenbord en dat is goed te doen.

Ik heb wel vorige week toevallig als impuls een controller meegenomen toen ik die ergens voor 20 euro zag liggen en dat eens geprobeerd en het valt me op dat je wel veel sneller kunt sturen en harder kunt remmen (en inderdaad doseren). Of het fijner is weet ik nog niet, voor veel dingen gebruik ik dan nog steeds het toetsenbord (cruisecontrol, richtingaanwijzers, recht vooruitkijken al kun je dat ook op de controller instellen natuurlijk).

Een stuurtje heb ik vroeger gehad voor racesims en vond ik toen tof maar dat ga ik niet meer doen. Dat geeft meer gezeur van mijn vrouw dan ik plezier van dat stuur ga hebben ;)

/▌

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Hegeman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:00:
[...]

[Afbeelding]

Dit bedoel ik, overlay van wegen en plaatsen ligt niet goed op de map.
aan je icoontje te zien op de kaart, gebruik je een google GPS mod.
Die moet je uitschakelen, want vaak zijn deze mods niet geschikt voor Promods.
Daar moet je altijd specifiek een fix voor downloaden of een aparte versie voor downloaden.
Daar zit dus het probleem.
[...]

Edwin.
ETS2/ATS is het leukst met een stuur of eventueel met een controller.
Je kan gewoon niet lekker sturen met een toetsenbord. Voor je het weet lig je op je gat.

Farming simulator 19 speel ik moet toetsenbord, omdat ik dan beter alle toetsen kan gebruiken die nodig zijn. Daarnaast heeft FS19 geen force feedback, waardoor ik mij altijd irriteer aan de besturing.
Maar merk ook wel dat het sturen met een stuur veel fijner werkt als het gaat om van A naar B te rijden.
Maar als ik druk bezig ben op de velden is het niet noodzakelijk, want rij je veel al rechte lijnen

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind het via toetsenbord ook geen porem. Ja het is speelbaar maar wel met serieuze beperkingen ten opzichte van met een stuurtje. Dus als je het overweegt altijd met stuur spelen / er eentje aanschaffen.

Vandaag eindelijk Europa compleet qua DLC, mocht eerder niks kopen in verband met verjaardag. Gelukkig werd ik via steamgifts blij gemaakt. Dus dit weekend ga ik maar eens de nieuwe kaarten ontdekken. En dan begint het wachten op Rusland.

[Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 10-09-2021 18:24]

• strider1007
  • Nu online
rockhopper schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:23:
Vandaag eindelijk Europa compleet qua DLC, mocht eerder niks kopen in verband met verjaardag.
Van Harte dan !!! :9B

• Edwinlzv
Gisteravond heb ik het eens geprobeerd met toetsenbord. Het is inderdaad speelbaar maar zeker niet ideaal (voor mij dan). Ik herinnerde mij opeens dat mijn zoon nog een thrustmaster tmx had liggen. Het stuur wel, de pedalen zijn foetsie hahaha. Dan maar even een setje pedalen aanschaffen. En zo op het eerste gezicht is het wel een geinig spel.

FastFred
Voor mijn flightsim heb ik een yoke, werkt super.

• Marzman
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:54:
Wyoming is te koop, inderdaad 11.99 :) Ik weet nog niet of ik het meteen koop, ik speel ook wat minder en in ATS heb ik eigenlijk nog veel te doen in de andere staten.
Ik heb het toch gekocht (geen ruggegraat) na wat plaatjes te hebben gezien. Het lijkt zich allemaal af te spelen rond een grote steen in die staat. De steden liggen wel allemaal een beetje in één route lijkt het, volgens mij kun je gewoon een rondje rijden met WOT contracten en dan heb je alles gehad zonder stukken dubbel te hoeven doen.

Maar ik ben er nog niet.

/▌

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Reviews op reddit waren best positief door de VS truckers (vermoedelijk). Ik wacht eerst tot TX uitkomt, dat is mijn staat (al schaam ik me er bijna voor met het recentelijke nieuws vanuit TX). Dan weer een tijdje ATS

• Edwinlzv
Volgens mijn broertje zijn Texanen best een beetje conservatief. Hij woont in de buurt van Houston (Wharton). Ik ben er er 3x geweest en Texas is inderdaad erg mooi.

• Marzman
  • Niet online
Edwinlzv schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:02:
Volgens mijn broertje zijn Texanen best een beetje conservatief. Hij woont in de buurt van Houston (Wharton). Ik ben er er 3x geweest en Texas is inderdaad erg mooi.
Ze zijn een beetje negatief in het nieuw (voor onze maatstaven) met hun wetten. Nu met die nieuwe abortuswet en hun wapenwet klinkt voor Europeanen ook vrij bizar. En ook het vaccineren enzo daar denken ze anders over. Mijn schoonfamilie is in Florida gaan wonen en dat volgens mij net zo conservatief (maar dat zijn ze zelf eigenlijk ook wel).

Maar in ATS lijkt de staat mij ook wel tof om doorheen te rijden (Florida ook wel trouwens, maar dat zal nog wel een paar jaar duren :p ).

/▌

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja dit is niet de plek voor politieke discussie. TX is een sowieso een vreemde eend in de bijt van de VS, ze zien zichzelf nog meer apart dan de gemiddelde staat. Te meer doordat ze in het verleden een eigen land zijn geweest en omdat ze van de "lower 48" de grootste zijn.
In mijn beleving is het een staat met twee gezichten, een arm gedeelte vooral aan de grens dat voornamelijk liberaal / democratisch is en de rest wat meer naar conservatief tot extreem red-neck neigt. En ik vind zowel de nieuwe abortuswet als de verkiezingswet aanpassing een flinke stap achteruit. Qua wapenwet sta ik er iets neutraler tegenover, al ben ik blij dat ik wat dat betreft toch gewoon in Nederland woon.

Maar goed, terug naar ATS: Ik verwacht een mooi landschap, ik ben zeer benieuwd hoe ver ze de hele staat gaan doen, want het is toch wel wat anders dan de recentere "kleinere" staten. Ik heb in het zuiden en het oosten van TX gewoond, dus dat zijn toch wel de gebieden waar mijn interesse naar uit gaat, al zal natuurlijk allereerst de focus bij de makers in de overgangsgebieden liggen en de grote steden.

Ik ben benieuwd hoe ze verder gaan, op zich is zuidelijk langs de golfkust naar Florida wel een leuk plan. Maar ik vermoed dat ze binnenkort toch ook iets met Canada willen gaan doen.

• mschol
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:54:
gelijk gekocht, maar nog niet gespeeld, misschien zometeen :)

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Pykow schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:08:
[...]

aan je icoontje te zien op de kaart, gebruik je een google GPS mod.
Die moet je uitschakelen, want vaak zijn deze mods niet geschikt voor Promods.
Daar moet je altijd specifiek een fix voor downloaden of een aparte versie voor downloaden.
Daar zit dus het probleem.
Ik heb de Google maps mod verwijderd en nu is het probleem verholpen. Bedankt voor het meedenken!

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

rockhopper schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:22:
Ja dit is niet de plek voor politieke discussie. TX is een sowieso een vreemde eend in de bijt van de VS, ze zien zichzelf nog meer apart dan de gemiddelde staat. Te meer doordat ze in het verleden een eigen land zijn geweest en omdat ze van de "lower 48" de grootste zijn.
In mijn beleving is het een staat met twee gezichten, een arm gedeelte vooral aan de grens dat voornamelijk liberaal / democratisch is en de rest wat meer naar conservatief tot extreem red-neck neigt. En ik vind zowel de nieuwe abortuswet als de verkiezingswet aanpassing een flinke stap achteruit. Qua wapenwet sta ik er iets neutraler tegenover, al ben ik blij dat ik wat dat betreft toch gewoon in Nederland woon.

Maar goed, terug naar ATS: Ik verwacht een mooi landschap, ik ben zeer benieuwd hoe ver ze de hele staat gaan doen, want het is toch wel wat anders dan de recentere "kleinere" staten. Ik heb in het zuiden en het oosten van TX gewoond, dus dat zijn toch wel de gebieden waar mijn interesse naar uit gaat, al zal natuurlijk allereerst de focus bij de makers in de overgangsgebieden liggen en de grote steden.

Ik ben benieuwd hoe ze verder gaan, op zich is zuidelijk langs de golfkust naar Florida wel een leuk plan. Maar ik vermoed dat ze binnenkort toch ook iets met Canada willen gaan doen.
Ik verwacht zelf dat ze gewoon in de VS blijven en steeds verder naar rechts zullen gaan

• HMaster_II
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16:30
ATS gaat verder naar Texas als volgende DLC. YouTube info :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Pykow schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:03:
[...]
Ik verwacht zelf dat ze gewoon in de VS blijven en steeds verder naar rechts zullen gaan
Ik heb ook niet geschreven dat ik denk dat ze onafhankelijk gaan worden. Ik heb geschreven dat ze dat in het verleden zijn geweest. Deze oud-"onafhankelijkheid" maakt dat de meeste Texanen extra koppig zijn, iets dat je helaas buiten de stereotypes ook in het echt veel tegenkomt. Maar dat is ook wel weer een deel van de charme. Ik denk verder niet dat ze nog veel verder naar rechts kunnen zonder het label "extreem" erbij te krijgen.

Eindelijk genoeg geld in het nieuwe profiel om een eerste upgrade uit te voeren voor de truck. Nog niet in Iberia geweest, de route bracht me richting Turkije dit weekend. Viel me op dat er heel veel speed limit veranderingen / wisselingen zijn over korte stukjes zodra je Roemenië / Bulgarije binnenkomt. Ik ben benieuwd hoe het in Turkije gaat zijn.

• strider1007
  • Nu online
rockhopper schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:22:
[...]

Ik heb ook niet geschreven dat ik denk dat ze onafhankelijk gaan worden. Ik heb geschreven dat ze dat in het verleden zijn geweest. Deze oud-"onafhankelijkheid" maakt dat de meeste Texanen extra koppig zijn, iets dat je helaas buiten de stereotypes ook in het echt veel tegenkomt. Maar dat is ook wel weer een deel van de charme. Ik denk verder niet dat ze nog veel verder naar rechts kunnen zonder het label "extreem" erbij te krijgen.
Of zou Pykow gewoon bedoelen dat ze op de landkaart naar rechts gaan, niet zozeer politiek gezien.. :?

Promods is al met Canada begonnen, wellicht gaan die daar verder en blijft SCS in de VS..

• FairPCsPlease
rockhopper schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:22:
Viel me op dat er heel veel speed limit veranderingen / wisselingen zijn over korte stukjes zodra je Roemenië / Bulgarije binnenkomt.
Op sommige stukken vind ik de snelle wisselingen in snelheidsbeperkingen lijken op een fuik voor agenten om je op de bon te kunnen slingeren, maar ik weet uit mijn hoofd niet of dat ook geldt voor Roemenië/Bulgarije en of dat ook kenmerkend is voor de vanilla game of alleen voor ProMods.

Met mijn ouders op vakantie heb ik zoiets een keer in het echt meegemaakt, een boete voor te snel rijden direct na het bord, door de Tsjechische politie. "Ik ga nooit meer naar Tsjechië", zei mijn vader toen en inderdaad zijn ze nooit meer in Tsjechië geweest.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mja er zit wel een systeem in, zoals bepaalde rotonde's en kruisingen die standaard lager of zelfs extreem laag zitten.
Het is alleen wel een beetje frustrerend soms, zeker als je voor het eerst in een land rondgaat en je niet zeker weet wat de limieten zijn en bam meteen insta 2k boete omdat er zo'n druiloor politie auto achter je zit. (en dan ben je al aan het remmen)

In principe zijn er in Nederland ook wel van dat soort korte overgangen, meestal op rondwegen en 80 wegen waar opeens de snelheid kort bij een verkeerslicht / kruispunt naar 50 duikt om vervolgens weer naar 70 / 80 te gaan. Gelukkig zijn ze in Nederland daar wat soepeler in.

@strider1007 promods is altijd goed bezig. Laten we hopen dat het net als met spanje portugal gaat en scs ook canada gaat doen. Al heb ik er vrede mee als ze eerst verder gaan met de golf kust en daarna east coast.
Geen ervaring op de weg in de landen RO-BUL, ben er alleen met de trein geweest. De grensovergangen zijn wel kenmerkend. En ook leuk, weegstations. Voelde me weer bijna bezig in ATS

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:15

Oxigeon

En zo is dat!

Sinds gisteren ook ats in bezit. Had van ets2 al verschillende dlc en net op het randje van de kortingen deze ook maar meegenomen. Kan ik op het vakantieadres af en toe nog wat rondscheuren.

Meteen maar een aanvraag gedaan bij een vtc en ben al lekker gaan rondscheuren op de truckersmp. Daar is het toch flink druk in de avonduren.lekker TruckersFM op en gaan met die banaan.

Voorheen kon ik een save uit de cloud pakken maar deze was om de een of andere reden verdwenen en moet dus helaas opnieuw beginnen.

Heb nu de eerste 3 skills in long haul gezet. En de goedkoopste volvo gekocht. Wat is nu verstandig.

Die badkleding van 500k gebruiken om bv die nieuwe DAF te kopen? Want die wil ik graag. Of is het verstandiger die eerst te investeren in garages trucks en werknemers. Weet natuurlijk niet hoe snel je die terug verdiend.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Marzman
  • Niet online
Het maakt niet zo veel uit, in ETS2 heb ik al mijn leningen in het begin in garages gestopt en kocht ik de goedkoopste trucks voor de drivers en de Volvo voor mezelf om snel zo veel mogelijk drivers te hebben en ook mijn contracten koos ik uit op de betaling. Er komt dan ook superveel geld binnen.

In ATS heb ik dat expres niet gedaan om het een beetje klein te houden. Ik heb daar maar twee garages en gewoon de truck die ik leuk vind en kies ook gewoon routes die ik leuk vind en kijk helemaal niet naar de betaling. Met de laatste update zijn de garages ook niet meer zo nodig omdat er nu ook fast travel is (daarvoor waren de garages wel handig omdat je een soort fasttravel naar je garages hebt, maar waarschijnlijk is het nodig voor convoi dat wat laagdrempeliger te maken).

/▌

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Marzman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:51:
Het maakt niet zo veel uit, in ETS2 heb ik al mijn leningen in het begin in garages gestopt en kocht ik de goedkoopste trucks voor de drivers en de Volvo voor mezelf om snel zo veel mogelijk drivers te hebben en ook mijn contracten koos ik uit op de betaling. Er komt dan ook superveel geld binnen.

In ATS heb ik dat expres niet gedaan om het een beetje klein te houden. Ik heb daar maar twee garages en gewoon de truck die ik leuk vind en kies ook gewoon routes die ik leuk vind en kijk helemaal niet naar de betaling. Met de laatste update zijn de garages ook niet meer zo nodig omdat er nu ook fast travel is (daarvoor waren de garages wel handig omdat je een soort fasttravel naar je garages hebt, maar waarschijnlijk is het nodig voor convoi dat wat laagdrempeliger te maken).
Thanks. Ik zag inderdaad dat er nu Fast travels aanwezig zijn. Je moet echter wel een keertje op die plek geweest zijn. Toch flink wat vernieuwingen gekomen sinds mijn laatste keer.

Ook in de multiplayer zie je nu personen met een dubbele trailer rijden. Wat ik niet meteen ergens terugvind is of je online ook de special en heavy cargo kan doen.... voorheen was die niet het geval. Weet niet hoe dit nu is.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is ook wel handig om wat geld te hebben voor de fast travel natuurlijk. Dus economie blijft een kleine, doch belangrijke rol spelen.
Ik heb de focus deze keer op eerst waardevol en fragiel, daarna alles op long haul gelegd. Lening geopend en op dag 2, 2 chauffeurs erbij (met upgrade dus). Inmiddels dag 11, nog 350k lening open en garage naar groot. Aan het sparen voor truck 4 en 5. Eigen truck nog steeds de budget 370 pk Scania (S dit keer), die ik pas ga upgraden vanaf lvl 16.

Gelijk een lening afsluiten en dan de vrachtwagen kopen die je mooi vind. Al doe je het in je eentje na een korte tijd stroomt het geld toch wel binnen. Lening is ook redelijk snel afbetaald en kan je daarna vol investeren in chauffeurs. Ik heb deze in het begin allemaal de goedkoopste vrachtwagen gegeven. Later hebben ze wat grotere motoren gekregen met de hoop ze meer zouden verdienen. Dat is niet gebeurd maar financiën gaan heel snel in ETS2. Voor ATS heb ik geen chauffeurs in dienst en heb het idee daar het allemaal wat langzamer gaat.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

strider1007 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:49:
[...]

Of zou Pykow gewoon bedoelen dat ze op de landkaart naar rechts gaan, niet zozeer politiek gezien.. :?

Promods is al met Canada begonnen, wellicht gaan die daar verder en blijft SCS in de VS..
Exact dat bedoelde ik.
Ik verwacht dat de staten steeds meer naar het OOSTEN (rechts) toegevoegd zullen worden aan ATS en dan de kans kleiner is dat Canada erbij gehaald gaat worden.
De game heeft de naam AMERICAN truck simulator, je kan discussieren of het om Amerika werelddeel gaat of over het land Amerika.
Promods zal canada wel uitbreiden, maar ze weten ook dat ze met ETS2 veel meer mensen kunnen bereiken.
Over paar weken komt andorra weer terug :D wordt het midden-oosten ook flink uitgebreid en krijgt griekenland een upgrade. daar kijk ik wel even naar uit.

@rockhopper Politiek boeit mij vrij weinig en vooral niet het geen wat in de USA gebeurd.
Dat is een compleet andere cultuur en omgeving dan waarin ik hier in west-europa leef.
Daarnaast heb ik nooit 100% vertrouwen in paar mensen die wat regeltjes opstellen.
Vertrouwen in politiek is bij mij sinds corona tijd ook volledig vervaagd, aangezien ze mijn bedrijf kapot aan het maken zijn met hun regels. Maar daar gaan we het verder niet ov er hebben in dit topic :X
FairPCsPlease schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:31:
[...]

Op sommige stukken vind ik de snelle wisselingen in snelheidsbeperkingen lijken op een fuik voor agenten om je op de bon te kunnen slingeren, maar ik weet uit mijn hoofd niet of dat ook geldt voor Roemenië/Bulgarije en of dat ook kenmerkend is voor de vanilla game of alleen voor ProMods.

Met mijn ouders op vakantie heb ik zoiets een keer in het echt meegemaakt, een boete voor te snel rijden direct na het bord, door de Tsjechische politie. "Ik ga nooit meer naar Tsjechië", zei mijn vader toen en inderdaad zijn ze nooit meer in Tsjechië geweest.
Dat heeft er meer mee te maken dat SCS heel strikt is.
Zodra er verandering is van snelheids limitiet en er zit een poltieauto achter je, dan krijg je gelijk een boete.
Daarom heb ik boetes ook uitstaan.
Oxigeon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:16:
Sinds gisteren ook ats in bezit. Had van ets2 al verschillende dlc en net op het randje van de kortingen deze ook maar meegenomen. Kan ik op het vakantieadres af en toe nog wat rondscheuren.

Meteen maar een aanvraag gedaan bij een vtc en ben al lekker gaan rondscheuren op de truckersmp. Daar is het toch flink druk in de avonduren.lekker TruckersFM op en gaan met die banaan.

Voorheen kon ik een save uit de cloud pakken maar deze was om de een of andere reden verdwenen en moet dus helaas opnieuw beginnen.

Heb nu de eerste 3 skills in long haul gezet. En de goedkoopste volvo gekocht. Wat is nu verstandig.

Die badkleding van 500k gebruiken om bv die nieuwe DAF te kopen? Want die wil ik graag. Of is het verstandiger die eerst te investeren in garages trucks en werknemers. Weet natuurlijk niet hoe snel je die terug verdiend.
Bij welke VTC ben je aangesloten als ik vragen mag ?

Tja geld is nooit een issue geweest. ik save edit gelijk geld erin of ik gebruik een mod zodat je binnen no-time genoeg geld hebt om de dikste truck neer te zetten.
En anders is het gewoon kwestie van rijden en kijken welke ritjes het meeste opleveren per KM en dat de afstand voor jou ook leuk is om te rijden.
2000km kan veel opleveren, maar ben je wel 1,5 uur bezig met een ritje.
Oxigeon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:16:
[...]

Thanks. Ik zag inderdaad dat er nu Fast travels aanwezig zijn. Je moet echter wel een keertje op die plek geweest zijn. Toch flink wat vernieuwingen gekomen sinds mijn laatste keer.

Ook in de multiplayer zie je nu personen met een dubbele trailer rijden. Wat ik niet meteen ergens terugvind is of je online ook de special en heavy cargo kan doen.... voorheen was die niet het geval. Weet niet hoe dit nu is.
Fast travels was voorheen gratis, dan kan je rijzen tussen je garagas, nu kost door ook geld.
Multiplayer kan geen special transport, maar wel heavy transport zoals een locomotief van 61ton.
maar transporten met voertuigbegeleiding is niet mogelijk.

• FairPCsPlease
Pykow schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:04:
Over paar weken komt andorra weer terug :D wordt het midden-oosten ook flink uitgebreid en krijgt griekenland een upgrade. daar kijk ik wel even naar uit.
Dank voor dit nieuws over ProMods. Iets om naar uit te kijken :*)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Pykow Duidelijk, gezien je woordkeuze had ik er een verkeerde lading aan gegeven. Sterkte met je bedrijf, niet fijn om te horen.
Verder leuk om te horen over promods!

Ik ben nog even aan het ontdekken in de vanilla game, met name de nieuwe dlc's. Inmiddels in Iberia geland en de filmpjes zijn wel erg leuk. Behoorlijk veel snelweg in Spanje, realistisch maar ook jammer. Verder lijkt de dlc een stuk groter dan de andere dlc's (49 steden...?)

Wat betreft die fast travels, er mag wat mij betreft wel een verschil gemaakt worden tussen wel / geen garages in een stad die je al bezocht hebt. Misschien een discount, net zoals het tankstation, misschien ook voorwaarde dat het dan wel een grote garage moet zijn. Op zich vind ik "instant" wel fijner dan dat er "gametijd" verstrijkt. En helemaal gratis (geen tijd/geen geld) is natuurlijk ook niet fair.
Het is allemaal natuurlijk nieuw vanwege convoys, dus misschien moet er ook een verschil zijn in wel of niet tijdens MP. Hoe dan ook, wat ze ook invoeren er zitten overal voor en nadelen aan vast.

Dan even een ander onderwerp, waar de veteranen hier vast een antwoord op hebben:
Ik krijg nu veel meer en veel vaker ritten met dolly aanhangers (dubbele trailers), nu is daarbij altijd de moeilijke parking geblokkeerd. Iemand enig idee of ik die tzt vrijspeel of is dit gewoon standaard uit, niks aan te doen? Niet dat ik het zo makkelijk vind, maar een uitdaging op zijn tijd is ook leuk....

[Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 15-09-2021 13:01. Reden: vraag over dolly parking erbij]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Pykow schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:04:
[...]

[...]

Bij welke VTC ben je aangesloten als ik vragen mag ?

Tja geld is nooit een issue geweest. ik save edit gelijk geld erin of ik gebruik een mod zodat je binnen no-time genoeg geld hebt om de dikste truck neer te zetten.
En anders is het gewoon kwestie van rijden en kijken welke ritjes het meeste opleveren per KM en dat de afstand voor jou ook leuk is om te rijden.
2000km kan veel opleveren, maar ben je wel 1,5 uur bezig met een ritje.

[...]

Fast travels was voorheen gratis, dan kan je rijzen tussen je garagas, nu kost door ook geld.
Multiplayer kan geen special transport, maar wel heavy transport zoals een locomotief van 61ton.
maar transporten met voertuigbegeleiding is niet mogelijk.
Zit op het moment bij ZZ Transport. Indien je andere suggesties hebt hoor ik dit graag

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 22:46
Oxigeon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:37:
[...]

Zit op het moment bij ZZ Transport. Indien je andere suggesties hebt hoor ik dit graag
VTC het lig er aan wat je zoekt er zijn er heel veel van groot tot klein. en vtc`s met 1 taal of meerdere talen.
veel vtc hebben eiden hoeveel je moet rijden en iets dergelijks. vaak zie je dat bij die vtc het verloop ook groot is omdat mensen het een paar week volhouden en dan niet meer aan de eisen voldoen en dan toch zeer snel gekickt worden de vtc waar ik in zit is de eis 1x in de 3 maanden een rit meesten rijden natuurlijk veel meer..

ik zit zelf bij Global Cargo https://truckersmp.com/vtc/global-cargo

zo wel een Nederlands als Engelstalig gedeelte en redelijk grote vtc (bijna 200 members)

heel veel vtc maken gebruik van trucksbook of vtlog voor rit registratie zodat ze zelf niets hoeven te ontwikkelen van de groteren hebben wel een eigen systeem ontwikkel wat ook het geval is bij global cargo

FS19 server info http://des-clan.nl

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

rockhopper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:12:
@Pykow Duidelijk, gezien je woordkeuze had ik er een verkeerde lading aan gegeven. Sterkte met je bedrijf, niet fijn om te horen.
Verder leuk om te horen over promods!

Ik ben nog even aan het ontdekken in de vanilla game, met name de nieuwe dlc's. Inmiddels in Iberia geland en de filmpjes zijn wel erg leuk. Behoorlijk veel snelweg in Spanje, realistisch maar ook jammer. Verder lijkt de dlc een stuk groter dan de andere dlc's (49 steden...?)

Wat betreft die fast travels, er mag wat mij betreft wel een verschil gemaakt worden tussen wel / geen garages in een stad die je al bezocht hebt. Misschien een discount, net zoals het tankstation, misschien ook voorwaarde dat het dan wel een grote garage moet zijn. Op zich vind ik "instant" wel fijner dan dat er "gametijd" verstrijkt. En helemaal gratis (geen tijd/geen geld) is natuurlijk ook niet fair.
Het is allemaal natuurlijk nieuw vanwege convoys, dus misschien moet er ook een verschil zijn in wel of niet tijdens MP. Hoe dan ook, wat ze ook invoeren er zitten overal voor en nadelen aan vast.

Dan even een ander onderwerp, waar de veteranen hier vast een antwoord op hebben:
Ik krijg nu veel meer en veel vaker ritten met dolly aanhangers (dubbele trailers), nu is daarbij altijd de moeilijke parking geblokkeerd. Iemand enig idee of ik die tzt vrijspeel of is dit gewoon standaard uit, niks aan te doen? Niet dat ik het zo makkelijk vind, maar een uitdaging op zijn tijd is ook leuk....
Daarvoor heb je een mod nodig, kan hem helaas niet 1,2,3 vinden.
De game blokkeerd automatisch de geavanceerde parkeer plek met dubbeltrailer.
hjvg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:45:
[...]

VTC het lig er aan wat je zoekt er zijn er heel veel van groot tot klein. en vtc`s met 1 taal of meerdere talen.
veel vtc hebben eiden hoeveel je moet rijden en iets dergelijks. vaak zie je dat bij die vtc het verloop ook groot is omdat mensen het een paar week volhouden en dan niet meer aan de eisen voldoen en dan toch zeer snel gekickt worden de vtc waar ik in zit is de eis 1x in de 3 maanden een rit meesten rijden natuurlijk veel meer..

ik zit zelf bij Global Cargo https://truckersmp.com/vtc/global-cargo

zo wel een Nederlands als Engelstalig gedeelte en redelijk grote vtc (bijna 200 members)

heel veel vtc maken gebruik van trucksbook of vtlog voor rit registratie zodat ze zelf niets hoeven te ontwikkelen van de groteren hebben wel een eigen systeem ontwikkel wat ook het geval is bij global cargo
Even een stukje geschiedenis.
Global Cargo was vroeger VIVA Nederland.
Viva is een zeer grote VTC die het idee had voor meerdere landen een aparte groep (vtc) te maken.
Dat is helaas mislukt en daardoor zijn de mensen van Viva Nederland een eigen VTC begonnen.
Het systeem dat Global Cargo gebruikt is dus ontwikkeld door de mensen van VIVA.

Global Cargo volgt mijn VTC ook al een tijdje via Instagram.
Leuk bedrijf en zeer groot.
Oxigeon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:37:
[...]

ZZ-Transport is een leuk vriendengroepje. Geen kleine VTC, maar ook niet echt veel serieuze chauffeurs.
Daarmee bedoel ik niet de mensen zelf, maar hun realisme in het rijden.
Paar maanden terug nog enkele ritten samen gereden met ZZ trans #postive vibes only
ZZ-Transport maakt gebruik van Trucksbook, een vrij eenvoudig systeem voor KM registratie.

Het is ook maar net wat je zoekt om een suggestie te kunnen geven.
Misschien zit je wel in een perfecte groep voor jou.

Ik zelf heb dus een eigen VTC: Tilburg Logistiek, ooit een VTC geweest van 24 man en nu zijn wij eigenlijk nog maar met 7 spelers. Dit komt doordat niet iedereen van realisme houdt.
Op veel plekken kan je onze discord wel vinden.
Ik noem ons dan ook voortaan een Instagram VTC :*) of facebook zijn wij ook te vinden.
Onze Discord server wordt wel druk bezocht door veel VTC spelers van verschillende groepen.
We streamen, we delen nieuws en geven regelmatig mods suggesties.

Wij zijn erg goed bevriend met een VTC met de naam SJDK.
Daar zal je onze chauffeurs ook tegenkomen en wij helpen elkaar graag met mods of ideeën uit te wisselen.
Zei werken ook met VTLOG, zijn soms ietsjes strenger met schaden rijden dan wij, maar wel gezelligheid.

Persoonlijk hou ik mij niet meer zo bezig met de ranglijsten of wat dan ook.
In mijn VTC zitten jongens die ook graag eens Destiny 2, F1, Assetto corsa competizione, Farming sim 19 spelen. Ik wil ons ook niet meer een diehard VTC noemen.

Grote VTC's heb je:
- Global Cargo
- VIVA
- Prime logistics
- Red line cargo
- Bruijn transport
- Spark logistics

Maar zoek maar gewoon eens op trucksbook en lees je zelf in.

• hjvg
Pykow schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:26:

[...]

Viva is een zeer grote VTC die het idee had voor meerdere landen een aparte groep (vtc) te maken.
Dat is helaas mislukt en daardoor zijn de mensen van Viva Nederland een eigen VTC begonnen.
Het systeem dat Global Cargo gebruikt is dus ontwikkeld door de mensen van VIVA.

het klopt global is ontstaan uit viva omdat de leider quad van vivanederland af wou we kregen de keuze voor ons zelf veder gaan of binnen een week in viva trucking zitten dit zag de nederlandse staf niet zitten en toen is global cargo ontstaan.

er is geen software van viva mee gegaan naar Global Cargo het systeem wat Global Cargo gebruikt is volledig zelf ontwikkeld
[b]Pykow schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:26:

Grote VTC's heb je:
- Global Cargo
- VIVA
- Prime logistics
- Red line cargo
- Bruijn transport
- Spark logistics

daarnaast nog veel grote vtc van buiten europa ik zelf zou op tmp zoeken naar een vtc truckbook vind ik persoonlijk niet echt een top community aangezien iedereen elkaar probeerd te belazeren met truckjes om maar boven aan de lijsten te komen maar dat is mijn mening

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke tips, was niet bekend met VTC (virtuele trucking clan?) maar ik denk dat het iets te veel is voor mij. Wel even een truckbook account aangemaakt. Jammer dat de kaartfunctie betaald is (maar wel begrijpelijk)

Net weer een super frustrerend ritje door Spanje, wat een chaos zijn die afslagen zeg. Uiteraard weer met dolly zodat keren ook niet heel makkelijk is (zeg maar bijna onmogelijk) en uiteraard de popo die altijd achter je kont zit bij de eerste de beste snelheidsovergang.

@Pykow Bedankt voor de reactie, er is dus niet een setting die ik in het menu ergens mis, en als ik niks doe komt deze nooit vrij? Ook niet bij level 50 ofzo? Wel een vreemde zet dat het laten zien maar niet beschikbaar maken....

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Marzman schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:51:

Snap niet dat ze heel het financiële stelsel niet een keer op de schop gooien. Dat een je een game mode kunt kiezen die wat uitdagender is. Afschrijving, belastingen, afdrachten voor je werknemers e.d.

Nu is het als je een stuk of 5 a 10 ritjes hebt gedaan maximaal lenen en dan kan het feest beginnen. Enige kosten zijn brandstof, tol en onderhoud.

• hjvg
rockhopper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:55:
Leuke tips, was niet bekend met VTC (virtuele trucking clan?) maar ik denk dat het iets te veel is voor mij. Wel even een truckbook account aangemaakt. Jammer dat de kaartfunctie betaald is (maar wel begrijpelijk)
VTC virtuel Trucking Company bijna goed dus :D

ja lig er aan wat je zoekt he als ik kijk naar global cargo en hoe ik er zelf in staat vind ik het leuk afentoe eens een konvooi te rijden. veder de enige verplichting die ik als chauffeur heb is dat ik elke 3 maanden 1 ritje rij (of event mee rij) hoeveel tijd je er dan insteekt is helemaal aan je zelf.

bij ons in de vtc worden er ook heel veel andere games gespeelt met elkaar al blijft ets/ats natuurlijk de hoofd game

er zijn zo ik al eerder zeg ook vtc (vooral op trucksbook) die een eisen hebben van minimaal 2000km of zelfs meer per week. dit zou voor mij ook niet zijn inderdaad

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Op zich leuk om af en toe eens een convooi mee te pakken, maar het is voor mij een beetje rennen en stilstaan met dit spel en ook of en wanneer ik tijd heb. Ik zal dit weekend eens beter kijken naar vtc/tb

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Pykow schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:26:
[...]

Daarvoor heb je een mod nodig, kan hem helaas niet 1,2,3 vinden.
De game blokkeerd automatisch de geavanceerde parkeer plek met dubbeltrailer.

[...]

[...]

ZZ-Transport is een leuk vriendengroepje. Geen kleine VTC, maar ook niet echt veel serieuze chauffeurs.
Daarmee bedoel ik niet de mensen zelf, maar hun realisme in het rijden.
Paar maanden terug nog enkele ritten samen gereden met ZZ trans #postive vibes only
ZZ-Transport maakt gebruik van Trucksbook, een vrij eenvoudig systeem voor KM registratie.

Het is ook maar net wat je zoekt om een suggestie te kunnen geven.
Misschien zit je wel in een perfecte groep voor jou.

Ik zelf heb dus een eigen VTC: Tilburg Logistiek, ooit een VTC geweest van 24 man en nu zijn wij eigenlijk nog maar met 7 spelers. Dit komt doordat niet iedereen van realisme houdt.
Op veel plekken kan je onze discord wel vinden.
Ik noem ons dan ook voortaan een Instagram VTC :*) of facebook zijn wij ook te vinden.
Onze Discord server wordt wel druk bezocht door veel VTC spelers van verschillende groepen.
We streamen, we delen nieuws en geven regelmatig mods suggesties.

Wij zijn erg goed bevriend met een VTC met de naam SJDK.
Daar zal je onze chauffeurs ook tegenkomen en wij helpen elkaar graag met mods of ideeën uit te wisselen.
Zei werken ook met VTLOG, zijn soms ietsjes strenger met schaden rijden dan wij, maar wel gezelligheid.

Persoonlijk hou ik mij niet meer zo bezig met de ranglijsten of wat dan ook.
In mijn VTC zitten jongens die ook graag eens Destiny 2, F1, Assetto corsa competizione, Farming sim 19 spelen. Ik wil ons ook niet meer een diehard VTC noemen.

Grote VTC's heb je:
- Global Cargo
- VIVA
- Prime logistics
- Red line cargo
- Bruijn transport
- Spark logistics

Thanks voor de info. Viva ben ik lid van geweest tot een moment dat veel mensen afhaakte. Toen ben ik inderdaad naar Global Cargo gegaan. Helaas mag ik er nu niet meer bij omdat ik nog geen 50uur heb gespeeld.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

rockhopper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:55:

Net weer een super frustrerend ritje door Spanje, wat een chaos zijn die afslagen zeg. Uiteraard weer met dolly zodat keren ook niet heel makkelijk is (zeg maar bijna onmogelijk) en uiteraard de popo die altijd achter je kont zit bij de eerste de beste snelheidsovergang.

@Pykow Bedankt voor de reactie, er is dus niet een setting die ik in het menu ergens mis, en als ik niks doe komt deze nooit vrij? Ook niet bij level 50 ofzo? Wel een vreemde zet dat het laten zien maar niet beschikbaar maken....
Nee de optie voor moeilijk parkeren met dubbeltrailers komt nooit tevoorschijn.
Hegeman schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:27:
[...]

Snap niet dat ze heel het financiële stelsel niet een keer op de schop gooien. Dat een je een game mode kunt kiezen die wat uitdagender is. Afschrijving, belastingen, afdrachten voor je werknemers e.d.

Nu is het als je een stuk of 5 a 10 ritjes hebt gedaan maximaal lenen en dan kan het feest beginnen. Enige kosten zijn brandstof, tol en onderhoud.
Je verdient eigenlijk te veel geld op de ritjes.
Er zit een systeem in, wanneer je chauffeur geen rit kan meenemen, dat je dan niks verdient maar juist moet betalen. ETS2 en ATS zijn ook meer ontdekking en reis games. (hebben we eerder in dit topic besproken)
hjvg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:29:
[...]

VTC virtuel Trucking Company bijna goed dus :D

ja lig er aan wat je zoekt he als ik kijk naar global cargo en hoe ik er zelf in staat vind ik het leuk afentoe eens een konvooi te rijden. veder de enige verplichting die ik als chauffeur heb is dat ik elke 3 maanden 1 ritje rij (of event mee rij) hoeveel tijd je er dan insteekt is helemaal aan je zelf.

bij ons in de vtc worden er ook heel veel andere games gespeelt met elkaar al blijft ets/ats natuurlijk de hoofd game

er zijn zo ik al eerder zeg ook vtc (vooral op trucksbook) die een eisen hebben van minimaal 2000km of zelfs meer per week. dit zou voor mij ook niet zijn inderdaad
Tja schrik niet, wij vragen maar 2000km per maand en zelfs dat halen sommige mensen niet eens.
dan moet je goed nadenken of je wel in een VTC wilt zitten.
rockhopper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:27:
Op zich leuk om af en toe eens een convooi mee te pakken, maar het is voor mij een beetje rennen en stilstaan met dit spel en ook of en wanneer ik tijd heb. Ik zal dit weekend eens beter kijken naar vtc/tb
Je kan al beginnen met vrienden te rijden in convoy mode.
De hele grote convoys / events met meer dan 200 man zijn niet altijd even leuk om te rijden.
Iedere dinsdag avond is er een aparte TruckersMP server van Redline cargo met een grote convoy.
Paar keer aan meegedaan, maar uiteindelijk gestopt.
Zelf afgelopen maart een convoy geleid van 35 man, dat was al behoorlijk veel.

Ik geniet nog steeds het meeste van singleplayer rijden ;)

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 18:49

• Edwinlzv
CyberCow schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:32:
[...]

De besturing is wel te doen met toetsenbord. Het is wel leuker met stuur. Stuur kan je altijd nog aanschaffen. Misschien vind je het wel zo leuk je spijt krijgt van een goedkoop stuur.
Je had helemaal gelijk. Na een paar dagen spelen met toetsenbord vandaag maar een stuur aangeschaft. En jouw opmerking dat ik wel eens spijt kan krijgen van een goedkoop stuur maar een goed stuur gekocht, de Logitech G923. Deze werkt ook goed met snowrunner welke ik ook regelmatig speel.

• Edwinlzv
Ik sta in Manchester, maar wel een boete omdat ik te laat was. Ik was uit Rotjeknor vertrokken naar de boot en dan moet je daar een verbinding kiezen. Ikke naar Hull, kom ik daar aan staat er druk op enter om een verbinding te kiezen. Ik dacht "ik moet toch naar Manchester maar het zal wel" dus weer een verbinding gekozen en sta ik weer op het vasteland. Maar dus zonder de lading gelost te hebben :) :) :) Dus maar weer terug met als resultaat een dikke vertragingsboete. Ach ja, aldoende leert men. En nu :z :z :z

Eerst maar even alle functies zoals richtingaanwijzers en ruitenwissers aan de juiste knoppen vastzetten zodat het toetsenbord zoveel mogelijk aan de kant kan blijven.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Edwinlzv Je kan natuurlijk bij zulke fouten een autosave van iets eerder laden. Bij world of trucks leveringen iets lastiger, maar daar is je tijdsdruk ook anders (real life tijd ipv speltijd)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de nieuwsgierigen die mogelijk bezig zijn met de "pathfinder" achievement:

100 % map basic game ontdekt, geen map dlc installed staat gelijk aan 30,5% ontdekt nadat je alle DLC geïnstalleerd hebt. Met andere woorden, je hebt ruim 3x (waarschijnlijk 4 tot 5x) zoveel werk om de achievement te halen met de DLC's erbij. Deze percentages zijn geldig bij de huidige patch 1.4.1 zoals het vandaag op dit moment is. Zodra ik de Russia map heb (nadat deze eerst uitgekomen is uiteraard) zal ik een update geven met het nieuwe percentage.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

rockhopper schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:15:
Voor de nieuwsgierigen die mogelijk bezig zijn met de "pathfinder" achievement:

100 % map basic game ontdekt, geen map dlc installed staat gelijk aan 30,5% ontdekt nadat je alle DLC geïnstalleerd hebt. Met andere woorden, je hebt ruim 3x (waarschijnlijk 4 tot 5x) zoveel werk om de achievement te halen met de DLC's erbij. Deze percentages zijn geldig bij de huidige patch 1.4.1 zoals het vandaag op dit moment is. Zodra ik de Russia map heb (nadat deze eerst uitgekomen is uiteraard) zal ik een update geven met het nieuwe percentage.
Ik heb 92% ontdekt met alle DLC's voor iberia zat ik op 96.3%.
Maar met de rebuilds en nieuwe map dlc is het bijna niet te doen.
Ook speel ik bijna altijd op Promods en dus telt het daar sowieso niet.

Ik heb het opgegeven ;)

• Marzman
  • Niet online
Ik speel in Gforce Now en de toegang tot steam hebben ze daar geblokkeerd. Dus ik kan niet eens dlc uitschakelen denk ik. Volgens mij werd er misbruik gemaakt van sharing ofzo want het zat er vroeger wel in.

Hoewel, ingame zat er dacht ik ook een optie voor de dlc, dat zou ik eens kunnen proberen. Ik ben niet zeker of het daar uit te schakelen is.

Ik moet eerst mijn Wyoming achievement nog afmaken, want daar zit een tijdslimiet op :)

[Voor 11% gewijzigd door Marzman op 20-09-2021 16:50]

/▌

• FairPCsPlease
Marzman schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:50:
Ik moet eerst mijn Wyoming achievement nog afmaken, want daar zit een tijdslimiet op :)
Je hebt nog wel even hoor: "The event will be concluded on Sunday the 7th of November at 23:59 UTC".

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Pykow Ik zat op 90% basic, toen met allerlei events een paar dlc gekocht bam terug naar 70%. Vervolgens bij de dlc zijn de wegen veel lastiger om goed vol te krijgen. Je weet wel, basic klaverblad is buiten dld/fra/ita na één passage geheel geel, bij de dlc moet je er wel 8x overheen (of spookrijden) dus echt tijdrovend.

Anyway ik ben toch een beetje een achievement hunter / completist, dus ik ben blij dat ik hem binnen heb, maar dat gaan we dus niet nog een keer doen.

• Marzman
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:04:
[...]

Je hebt nog wel even hoor: "The event will be concluded on Sunday the 7th of November at 23:59 UTC".
Ik ben er net klaar mee :p Ik moest nog twee steden en heb die net in een ritje gecombineerd (want van en naar tellen allebei). Het stomme is dat ik alle steden gezien heb, maar die grote steen nergens tegen ben gekomen :p Meteen maar weer wat rewards geclaimed in World of Trucks (dat vergeet ik steeds).

Voor ETS2 net even geprobeerd de DLC uit te schakelen om te kijken hoe veel procent ik dan heb (het uitschakelen was gelukt met een omweg, want ik speel in Gforce Now en daar kun je Steam niet meer normaal opstarten), maar dan kan ik mijn huidige savegame niet gebruiken en dan zou ik daarvoor met 0 procent moeten beginnen en ook nog eens elke keer moeilijk doen met het opstarten. Is het niet mogelijk je huidige savegame toch op een of andere manier te houden? Alle garages verkopen ofzo behalve een paar in de basemap?

/▌

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Marzman Nee die saves werken dan niet meer. Daarom altijd goed om voor je een nieuwe dlc installeert even een goede gamesave te maken. Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.

Dat Gforce now klinkt lastig, heeft dat voordelen dat je het via dat systeem speelt en niet steam zelf?

• Marzman
  • Niet online
Dan vergeet ik die achievement maar voor nu. Ergens hoop ik dat ze nog een keer een fix maken dat twee richtingen en afritten in een keer meetellen zoals in de oude stukken weg.

Ik ga nu maar voor de exeptionel driver achievement. Dat zijn ook heel wat ritten om weg te werken. Ik weet ook niet wat ik al gedaan heb, dus ik ga alle 51 routes maar af.

/▌

• FairPCsPlease
@Marzman, sorry ik heb geen idee hoe uitschakelen van DLC's werkt in combinatie met bestaande saves. Ik heb nog nooit geprobeerd DLC's uit te schakelen. Ik heb het geluk gehad, de 100% te bereiken nog voordat Road to the Black Sea en Iberia uitkwamen, dus voor mij was het goed te doen, de pathfinder achievement.

[Voor 4% gewijzigd door FairPCsPlease op 21-09-2021 18:00]

• Marzman
  • Niet online
@FairPCsPlease Bedankt, ik doe gewoon eerst alle andere achievements met een beetje geluk ben ik dan al heel ver met alle dlc :p Of ze veranderen wat, want spookrijden over afritten en tankstations en keren op de snelweg lijkt me ook niet de bedoeling in een simulatie ;)

convoi exceptionnel is best een grote, ik ga die gewoon met alle dlc doen, de leukste routes zitten ook vaak in de dlc :) Wel met quickjobs.

/▌

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Marzman Als ze gewoon "one passage" en je dekt in ieder geval één richting zouden hebben gehandhaafd zou ik ook niet hoeven te spookrijden of te keren. De achievement is nog van de basegame en toen, ten tijden van het uitbrengen, maakte je meteen één passage een heel klaverblad en alle zijwegen op parkeerplaatsen (beiderzijds zelfs) geel.

Om het realistischer te maken zou ik vrede hebben met één keer heen passeren en één keer terug, maar sommige parkeerplaatsen zijn gewoon niet te vullen, en hetzelfde voor stukjes op een klaverblad. Dus door de verandering vind ik het gerechtvaardigd om te mogen spookrijden / keren, met als doel dus de achievement. Maar het is inderdaad geen "sim" spelen, puur achievement hunting. Vandaar ook een nieuw apart profiel hiervoor.

• Marzman
  • Niet online
Er is een nieuwe dlc, met volvo construction equipment. Had ook prima in de heavy cargo dlc gekunnen, maar ze moeten natuurlijk ook inkomsten blijven genereren :p Als je hem voor ats en ets2 koopt krijg je 50 procent korting dus je hoeft hem in elk geval geen twee keer te betalen ;)

/▌

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Wij zijn inderdaad alweer onderweg met de nieuwe Volvo CE

• Marzman
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:07:
Dat Gforce now klinkt lastig, heeft dat voordelen dat je het via dat systeem speelt en niet steam zelf?
Niet gezien :) Ik speel via Gforce Now omdat ik een laptop heb van 5 jaar oud die toen al niet supersnel was (i3 denk ik) en een werkpc waar ik niks op kan en mag installeren. In de een speel ik via de client in de andere via de browser.

Het is op zich wel fijn dat ik het spel met goede grafische settings zo kan spelen. Alleen promods enzo dat kan niet (wel de steam workshop mods).

/▌

• Dirtyrockers
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:57
Marzman schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:02:
[...]

Niet gezien :) Ik speel via Gforce Now omdat ik een laptop heb van 5 jaar oud die toen al niet supersnel was (i3 denk ik) en een werkpc waar ik niks op kan en mag installeren. In de een speel ik via de client in de andere via de browser.

Het is op zich wel fijn dat ik het spel met goede grafische settings zo kan spelen. Alleen promods enzo dat kan niet (wel de steam workshop mods).
zelf ook eens geprobeerd... maar ets2 staat in gfn de cloud save van steam niet aan lijkt wel.
dus mijn progressie gaat niet over.

• Marzman
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:16:
[...]

zelf ook eens geprobeerd... maar ets2 staat in gfn de cloud save van steam niet aan lijkt wel.
dus mijn progressie gaat niet over.
Bij mij wordt het wel opgeslagen, ik denk bij steam.

/▌

volvo ladingen ook maar voor beide gekocht ATS en ETS 2 ( met die korting ) ook wel 5 euro voor beide

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

• Marzman
  • Niet online
Ik zit nu op 68 achievements in ETS2.

Wel gek dat ik het idee heb nog niet alle speciale vrachten in Iberie te hebben gedaan. Ik ben dat of vergeten of ze zijn die vergeten toe te voegen aan de achievement :p Ik denk dat ik die toch nog ga rijden, ik had er eigenlijk nog drie op mijn lijstje staan om te doen waarvan twee in Iberie en een vanuit Istanbul (die ik misschien al wel gedaan had).

De volgende twee die ik ga doen zijn denk ik redelijk simpel, 4 keer naar Rome over alle wegen en naar de twee havens in Italie.

/▌

Pagina: 1 ... 135 136 137 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee