Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Renault heb ik ook ff naar gekeken maar vind de motorisatie maar wat zwakjes.
Heb net wel een bug bij promods gevonden. Grensovergang van Servië naar Bulgarije werkt de 2de douane niet. Ben nu illegaal de grens over gegaan ;p

Is er al eens iemand de grens met Turkije over gegaan?
Hoe cool is dat? :D

[ Voor 14% gewijzigd door Moechy op 26-02-2021 17:39 ]

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de stoel iets anders zet dan kan dingen soms ook net wat beter leesbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:29
Moechy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:22:
Renault heb ik ook ff naar gekeken maar vind de motorisatie maar wat zwakjes.
Heb net wel een bug bij promods gevonden. Grensovergang van Servië naar Bulgarije werkt de 2de douane niet. Ben nu illegaal de grens over gegaan ;p

Is er al eens iemand de grens met Turkije over gegaan?
Hoe cool is dat? :D
Een hele onderneming, vol met checks, beginnend met een röntgenpoort (daar hoef je alleen maar door te rijden, niet stil te staan, maar dan krijg je te horen dat de check OK is - en dat je dus geen mensen smokkelt), je bent er wel even mee zoet.

Dat is wat ik weet van vanilla, ik heb er met ProMods minder herinneringen van omdat ProMods dit deel pas later heeft toegevoegd (ze hadden eerst hun eigen Balkan en hebben toen Road to the Black Sea uit kwam tijd nodig gehad om de vanilla Balkans op te nemen en pas later weer is de vanilla ervaring weer aangepast, dat alles maakt mijn herinnering aan ProMods Balkans wat blurry, door al die wijzigingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
FairPCsPlease schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Een hele onderneming, vol met checks, beginnend met een röntgenpoort (daar hoef je alleen maar door te rijden, niet stil te staan, maar dan krijg je te horen dat de check OK is - en dat je dus geen mensen smokkelt), je bent er wel even mee zoet.

Dat is wat ik weet van vanilla, ik heb er met ProMods minder herinneringen van omdat ProMods dit deel pas later heeft toegevoegd (ze hadden eerst hun eigen Balkan en hebben toen Road to the Black Sea uit kwam tijd nodig gehad om de vanilla Balkans op te nemen en pas later weer is de vanilla ervaring weer aangepast, dat alles maakt mijn herinnering aan ProMods Balkans wat blurry, door al die wijzigingen).
Ik ben er net doorgereden en het is wel echt nice gemaakt.
Zet het simulatiegevoel toch weer een trapje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Heeft er toevallig nog een goede mod waar meer tuningmogelijkheden inzitten voor je truck?
Zo iets als SISL-mega pack maar dan voor de buitenkant?
Heb die 5 lampen van SCS ondertussen wel al gezien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hella Lamp Pack

Hier vind je heel veel goede mods SCS Forum

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nu de Renault gekocht. Die is inderdaad best ok, met 520 PK is hij ook snel genoeg. Bij de Scania koos ik ook voor 520 PK omdat het anders saai wordt als je overal op volle snelheid doorheen kan knallen. Ik ga nu een beetje Frankrijk ontdekken, ik moet nog ongeveer de helft van de steden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZhO7CqSJxod6KF0lnjSZ5X8Fa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9DlaP9qZdwKFBHkEtZBQHvw.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien in de cabine nog wat accessoires plaatsen, maar het is wel goed afleesbaar inderdaad :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGtWPZ2jm3qXFHj1R63j-RMe7gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ni2pW9ehfJJQPqMMafQjfu5B.jpg?f=fotoalbum_large

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
De renault T is wel mooi maar zie liever de Magnum, die vind ik echt dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:24
Geef de Magnum het interieur van de T, en ik koop hem..

Misschien nog eens zoeken naar een interieur-mod voor de Magnum, maar de huidige uitvoering ? Nee, dank je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De brandstoftank van 1475 liter is ook huge. Ik heb nu 1300 km gereden en hij zit nog voor 2/3 vol.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:35:
De brandstoftank van 1475 liter is ook huge. Ik heb nu 1300 km gereden en hij zit nog voor 2/3 vol.
Scheelt vooral dat je geen Lift-as hebt.

Had net een ritje van Valencia naar Pau.
Leuke weggetjes heb je daar, doet me denken aan onze vakantie naar Calpé vroeger als we door de bergen de grens over gingen _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Moechy op 01-03-2021 16:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Ondertussen van Pau naar Olbia met Natrium onderweg.
Even tijd genomen om de wilde paarden een lekkere wortel te geven en te genieten van het uitzicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gf-AfrQFP-Rm2eolS4kdq2wC-Aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4OkjE1bObl4lTGugIoZhiXdU.png?f=fotoalbum_large

Speel nog steeds met toetsenbord en muis, maar enige nadeel vind ik wel dat je moeilijk scherpe bochten kunt nemen met het toetsenbord, manoeuvreren is ook lastig. Is er toevallig geen goede mod die dit iets beter kan?
Ok een stuurtje is beter maar heb geen zin om daar zoveel geld aan te geven :+

[ Voor 23% gewijzigd door Moechy op 02-03-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
In de vraag & aanbod staan stuurtjes al voor minder dan 100 euro.
Niet gratis, maar toch.

Als ik zie hoeveel meerwaarde een stuur heeft zou ik het zeker overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook geen stuurtje meer, ik heb die weggedaan omdat het zo veel plek in nam. Soms heb ik er een beetje spijt van, maar meestal niet. Ik hoef geen stuurtje op mijn werkplek of in de huiskamer.

Een klein stuurtje op een USB-controller dat zou wel leuk zijn. Zoals bij radiografische auto's wel eens is.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Ik speel het (al jaren) met een xbox-controller. Misschien niet helemaal de ervaring die je met een stuur zal hebben, maar wel een stuk makkelijker manoeuvreren dan met toetsenbord en muis. En groot voordeel ten opzichte van een stuur is dat zo'n controller een stuk minder ruimte in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fenway schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:29:
Ik speel het (al jaren) met een xbox-controller. Misschien niet helemaal de ervaring die je met een stuur zal hebben, maar wel een stuk makkelijker manoeuvreren dan met toetsenbord en muis. En groot voordeel ten opzichte van een stuur is dat zo'n controller een stuk minder ruimte in neemt.
Maar kun je snel sturen met een controller? Heb je dan niet hetzelfde nadeel als met een toetsenbord?

Ik heb ooit een Xbox gehad maar er bijna nooit op gespreeld vanwege de controller. Ik spel eigenlijk al mjin hele leven met toetsenbord en muis (behalve de periode dat ik een toetsenbord had en op de 8bits NES ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Speel ook meestal in buitenview ipv cockpitview 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik ben een paar jaar geleden van een G27 overgestapt naar een draadloze XBox controller. HEERLIJK! Geen seconde spijt van gehad. Ik heb al de functies die ik nodig heb toegewezen aan de controller en het rijd echt super ontspannend. Ik werd dat gekloot met die G27 op mijn bureau spuugzat. Wilde je ff rijden, kon je alles weer neerzetten, vastdraaien, etc. en het rijden zelf was eigenlijk gewoon hard werken. Dat gesjor aan het wiel, het gekluns met die pook... En daarna alles weer afbreken en onder mijn bureau 'opbergen'... Mijn huisgenoten werden de herrie van het stuur en de pedalen ook spuugzat.

ETS rijdt echt perfect met een controller. Moet daarbij wel zeggen dat ik bijna constant op cruise control rij: ik heb een toets voor cruise control aan, voor cruise control hervatten en twee triggers voor cruise snelheid verhogen en verlagen. 90% van de tijd geef ik gas etc. met die triggers, haha! Het sturen werkt PRIMA: ETS2 lijkt gemaakt te zijn voor een controller. Echt, het is heel ontspannen rijden met een controller en ik ben blij dat die G27 vertrokken is (verkocht via Marktplaats). Als je nu nog met toetsen rijdt, moet je echt even die paar tientjes investeren in een XBox controller: van harte aanbevolen.

Ik kan me natuurlijk wel goed voorstellen dat mensen die ETS2 als een echte sim zien toch wel echt met een stuur willen rijden... Ik snap dat helemaal. Maar voor mij persoonlijk is de XBox controller perfect. Rijden met toetsen lijkt me echt zwaar zuigen... (alleen al dat je over je toetsenbord gebogen moet zitten...Zo'n Xbox controller kan je prima onderuitgezakt in je stoel vasthouden! ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Welke Xbox controller heb je? Ik heb nog een draadloze Xbox 360 controller maar die is niet zo maar op pc te gebruiken.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tup61
Ik heb de XBox controller die bij m'n Oculus Rift CV1 zat: weet eigenlijk niet precies welk type het is. Er zit een aparte 'dongle' bij die je in een USB-poort moet stoppen om draadloos verbinding te kunnen maken. Ik heb ook twee bedrade XBox controllers liggen maar de 'vuurknoppen' (bij mij voor gas en rem) daarvan zitten net even anders... mijn vingertoppen komen dan tussen een randje te zitten en da's vervelend. Die draadloze voelt gewoon wat fijner aan. Windows 10 herkent 'm automatisch: hoef er niets voor te doen. Als je wilt, kan ik vanavond ff kijken of er een of ander serienummer opstaat.

EDIT
Deze dus. Ik gebruik dat draadje dus ook want ik moet regelmatig die 'dongle' even unpluggen en weer inpluggen (eenmalig per sessie, niet tussendoor) om connectie te maken: dat gaat makkelijker als 'ie aan de draad hangt en in bereik ligt. Hoef ik niet op te staan en zo. Ja, ik ben liever lui dan moe. 8)

FUN FACT: deze controller is het enige dat ik nog gebruik van die Rift... :+ De Rift zelf ligt al jaren stof te vergaren. Ben dus blij dat ik die controller heb overgehouden aan mijn investering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OAw6TX-cXD4IBVW-vvC5_yO5i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aQfYmN4Ck4bOXAQpfrkfM4q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door tup61 op 02-03-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
tup61 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:09:
Ik ben een paar jaar geleden van een G27 overgestapt naar een draadloze XBox controller. Ik werd dat gekloot met die G27 op mijn bureau spuugzat. Wilde je ff rijden, kon je alles weer neerzetten, vastdraaien, etc. en het rijden zelf was eigenlijk gewoon hard werken. Dat gesjor aan het wiel, het gekluns met die pook... En daarna alles weer afbreken en onder mijn bureau 'opbergen'...
Ieder zijn ding, maar je brengt het wel erg negatief.. Het monteren van mijn stuur op m'n bureau is echt binnen twintig seconden gedaan, demonteren ook. De pedalen staan altijd onder het bureau, dus alleen wat wegschuiven en terughalen.. Soms zit het mee.

Een controller gebruik ik alleen voor MSFS2020..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG6gouGCCdeV5sVivw2FENj7uVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgCWoht2rf4YoPlWAdadp8iZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xyiv1EnxQDs2emndj7-YaBN2STc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1tRllBmxnG3wUtbjhk1h7yc.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Ieder zijn ding, maar je brengt het wel erg negatief.. Het monteren van mijn stuur op m'n bureau is echt binnen twintig seconden gedaan, demonteren ook. De pedalen staan altijd onder het bureau, dus alleen wat wegschuiven en terughalen.. Soms zit het mee.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat had ik vroeger ook met mijn G25. Ik had zelfs een vrij groot bureau dus zelfs het stuur hoefde ik niet altijd op te ruimen. Maar ik kan nu echt geen pedalen meer in de huiskamer laten liggen bij de keukentafel waar de laptop meestal staat, of in mijn werkkamer (het is niet eens mijn eigen pc :p ). Andere situatie en levensfase misschien :)

Ik had gisteren toevallig F1 2020 gekocht. Die is in de aanbieding op Stadia, maar vandaag heb ik mijn geld weer teruggevraagd. Vroeger vond ik dat soort spellen heerlijk, maar ik rijdt nu liever een beetje rond in ETS2 of ATS :p

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 02-03-2021 14:59 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik ben de laatste paar weken weer aan het rijden in ATS, maar ik blijf mij verbazen over de .. bijzondere .. staat van simulering in het spel. Het wordt een simulator genoemd, maar eigenlijk wordt er bijna niks gesimuleerd, en dat vind ik best jammer. Weten jullie of hier nog verbeteringen gepland zijn?

- Misschien heb ik verkeerde verwachtingen, maar waar is de ABS? Een semi noodstop (wat nog best vaak voorkomt door AI) voelt heel saai aan omdat je altijd hard en netjes remt. Geen getril/geschud door ABS.
- Waarom kun je ESP niet uit of aanzetten?
- Waar is de automatische rem zoals o.a. Volvo zo mooi heeft?
- Volgens mij hebben de wielen geen dynamische grip op basis van de load of hoeveelheid bar. Dit is standaard in elke race game.
- Waarom kun je niet losse trailers afkoppelen en achterlaten als onderdeel van een grotere bestelling (i.e. coal in een mijn)
- Het is een driving sim, maar de AI gedraagt zich na vele jaren nog steeds erg bizar (vooral invoegen op de snelweg is gewoon zielig om te zien. Ik snap dat het moeilijker is dan een race track met duidelijke limieten, maar ik krijg soms het gevoel dat de AI in midtown madness 2 nog beter reed..

En specifiek voor ATS, waarom zijn er nog geen self-steering axis voor de trailers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:56:
[...]
Ik had gisteren toevallig F1 2020 gekocht. Die is in de aanbieding op Stadia, maar vandaag heb ik mijn geld weer teruggevraagd. Vroeger vond ik dat soort spellen heerlijk, maar ik rijdt nu liever een beetje rond in ETS2 of ATS :p
Net even gekeken.. F1 2016 heb ik maar liefst 5.9 uur gespeeld. Project Cars 1 en 2 samen 17.4 uur. F1 2018 ooit in een actie gratis gehad, geïnstalleerd maar nooit gespeeld.
The Crew 1: 550 uur... ETS2: 1163 uur en ATS: 298 uur.. Meest gespeeld was hier TDU2.. Geen idee hoeveel, maar errug veel.
Hoop nog steeds dat TDU3 een keer opduikt...

Dus twee conclusies:
A. veel te veel vrije tijd ( Skyrim meer dan alle rij-games bij elkaar Ssstt..) 8)7
B. free-world rond rijden ligt me meer dan racen... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ircghost schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:32:
Ik ben de laatste paar weken weer aan het rijden in ATS, maar ik blijf mij verbazen over de .. bijzondere .. staat van simulering in het spel. Het wordt een simulator genoemd, maar eigenlijk wordt er bijna niks gesimuleerd, en dat vind ik best jammer. Weten jullie of hier nog verbeteringen gepland zijn?

- Misschien heb ik verkeerde verwachtingen, maar waar is de ABS? Een semi noodstop (wat nog best vaak voorkomt door AI) voelt heel saai aan omdat je altijd hard en netjes remt. Geen getril/geschud door ABS.
- Volgens mij hebben de wielen geen dynamische grip op basis van de load of hoeveelheid bar. Dit is standaard in elke race game.
- Waarom kun je niet losse trailers afkoppelen en achterlaten als onderdeel van een grotere bestelling (i.e. coal in een mijn)
- Het is een driving sim, maar de AI gedraagt zich na vele jaren nog steeds erg bizar (vooral invoegen op de snelweg is gewoon zielig om te zien. Ik snap dat het moeilijker is dan een race track met duidelijke limieten, maar ik krijg soms het gevoel dat de AI in midtown madness 2 nog beter reed..

En specifiek voor ATS, waarom zijn er nog geen self-steering axis voor de trailers?
Er zijn verschillende manieren van remmen. Je hebt de luchtrem, de handrem, de motorrem. In het echt stoppen vrachtwagens schijnbaar met de motorrem en dan het laatste stukje met de luchtrem (anders kunnen ze daarna niet meer verder rijden omdat de luchtrem leeg is). Dit kan gesimuleerd worden in het spel, maar ik heb het uit staan :) Echt een noodstop kan ik ook niet maken (de slider voor de remsterkte staat bij mij op de default, ben daar denk ik nooit aan geweest), als ik echt een noodstop moet maken dan rem ik en gooi ik de handrem er bij op. Het is niet echt 'simuleren' maar de remweg wordt er wat korter van :p

ESP wel of niet heb ik nooit last van, ik weet ook niet of je dat echt aan of uit kunt zetten op een vrachtwagen. Er zit wel in dat je het differentieel aan en uit kan zetten. Er gebeurd wel iets met de grip met de lading en omstandigheden. Bij regen merk ik dat er veel minder grip is en als ik vloeistoffen vervoer dan val ik eerder om (in ETS2, de ATS trucks zijn veel stabieler omdat die in de lengte groot zijn ipv in de hoogte)

Wat extra opties lijkt me ook wel tof. Automatisch remmen inderdaad en lane assist. Dan zou ik gewoon koffie gaan halen in de keuken denk ik als ik op de snelweg rijdt :p Ik ben ook wel benieuwd of er een electrische vrachtwagen in het spel gaat komen. Maar misschien zou dat het spel ook een beetje saai maken, nu heb ik af en toe nog wel wat actiemomenten als ik niet op tijd opmerk dat er aan de weg gewerkt wordt (hooo, handrem erbij :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
strider1007 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Ik breng het erg negatief omdat ik het erg negatief vind. 8) Ik kan er niets anders van maken, haha! Volgens mij is het legitiem en toegestaan om iets niet zo geslaagd te vinden en het dus als negatief te benoemen en als zodanig te beschrijven. 8) Dat houdt verder helemaal geen oordeel in uiteraard!!! ;)

Wat ik nog wel vergeten was te zeggen: ik vlieg ook (MSFS, tenminste, als ik dat weer aan de praat kan krijgen... :X ) en daarvoor heb ik altijd rudder pedals onder mijn bureau staan. Als ik dus wilde rijden met de G27 moest ik die rudder pedals eerst weghalen (toen nog voor P3D en AFS2), G27 pedalen neerzetten... nou ja, je begrijpt me wel. Maar zoals je zegt: ieder zijn ding! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Dus twee conclusies:
A. veel te veel vrije tijd ( Skyrim meer dan alle rij-games bij elkaar Ssstt..) 8)7
Ja dat is bij mij ook. In GTAIV en V heb ik maar een paar missies gedaan en toch heb ik dat vele uren gespeeld :)

Maar racen heb ik wel veel gedaan toen ik mijn G25 had, zelfs een tijdje elke zondag een race gedaan met een groepje. De server stond dan de hele week klaar om een beetje te oefenen (en om een setup te vragen want daar had ik nooit zo veel zin in) en dan op zondag een race van een paar uur.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Automatisch remmen inderdaad en lane assist. Dan zou ik gewoon koffie gaan halen in de keuken denk ik als ik op de snelweg rijdt :p Ik ben ook wel benieuwd of er een electrische vrachtwagen in het spel gaat komen. Maar misschien zou dat het spel ook een beetje saai maken, nu heb ik af en toe nog wel wat actiemomenten als ik niet op tijd opmer dat er aan de weg gewerkt wordt (hooo, handrem erbij :p )
Ik heb gehoord dat in ETS3 de zelfrijdende vrachtwagen zijn opwachting maakt. Je kiest de rit en hij rijdt er zelf naar toe ! *O*

Oh wacht... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
tup61 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ik breng het erg negatief omdat ik het erg negatief vind. 8) Ik kan er niets anders van maken, haha! Volgens mij is het legitiem en toegestaan om iets niet zo geslaagd te vinden en het dus als negatief te benoemen en als zodanig te beschrijven. 8) Dat houdt verder helemaal geen oordeel in uiteraard!!! ;)
Volkomen gelijk, ik wilde alleen een ander geluid laten horen. Geen aanval op jouw opmerking of twijfel aan de legitimiteit daarvan.. No worries.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Maar racen heb ik wel veel gedaan toen ik mijn G25 had, zelfs een tijdje elke zondag een race gedaan met een groepje. De server stond dan de hele week klaar om een beetje te oefenen (en om een setup te vragen want daar had ik nooit zo veel zin in) en dan op zondag een race van een paar uur.
Zeer herkenbaar. Ooit kocht ik mijn G25 samen met een PS3 en GT5.. Ik kan nu de circuits nog dromen.. Good times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

strider1007 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Net even gekeken.. F1 2016 heb ik maar liefst 5.9 uur gespeeld. Project Cars 1 en 2 samen 17.4 uur. F1 2018 ooit in een actie gratis gehad, geïnstalleerd maar nooit gespeeld.
The Crew 1: 550 uur... ETS2: 1163 uur en ATS: 298 uur.. Meest gespeeld was hier TDU2.. Geen idee hoeveel, maar errug veel.
Hoop nog steeds dat TDU3 een keer opduikt...

Dus twee conclusies:
Pssst... TDU Solar Crown is in development. Soort TDU 3.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Marzman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:34:
[...]

Maar kun je snel sturen met een controller? Heb je dan niet hetzelfde nadeel als met een toetsenbord?
Volgens mij is je vraag al beantwoord terwijl ik weer aan het werk was. Ik kan goed en redelijk nauwkeurig sturen met de controller. Volgens mij kan je de gevoeligheid ook wel instellen, maar dat is dat je eenmalig doet.

Ik heb een oudere xbox 360 controller, dus nog met USB-kabel in de PC gehangen. En cruise control is dan inderdaad ook wel heel relaxed om te gebruiken. Je kan zelf vrij indelen welke functies je op de controller zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Ik vind het vooral lastig om 90° bochten en achteruit tegen de laaddok te manoeuvreren met het toetsenbord, voor de rest stoort het me niet zozeer.
Maar ik begrijp dat dit met een controller veel sneller is?
Stuurtje is inderdaad een gehannes om elke op en af te breken alhoewel het ook perfect zou kunnen blijven staan. Hmm twijfels. 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strider1007
Moechy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:31:
Stuurtje is inderdaad een gehannes om telkens op te bouwen en af te breken, alhoewel het ook perfect zou kunnen blijven staan. Hmm twijfels. 😅
Persoonlijk kan ik alleen zeggen: Probeer een stuur alléén als het een echte optie voor je is.

Eenmaal achter het stuur, is al het andere zuur... :)

Natuurlijk is zo'n keuze persoonlijk en van je situatie afhankelijk, maar als morgen mijn stuur kapot zou gaan bestel ik morgen direct een nieuwe..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
MR_VIPER schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:19:
Pssst... TDU Solar Crown is in development. Soort TDU 3.
Psssst... Ik heb al gehoord dat het vóór de zomer uitkomt !
Ze wisten alleen nog niet wèlke zomer... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

De naam brengt verwarring inderdaad. Er staat simulator omdat er best wel veel zaken zijn die je verwacht in een simulator game. Je kan het geen Race game noemen.
Misschien was Euro Truck Explorer 2 een betere naam geweest.
Maar ook dat brengt verwaring, omdat je spel echt goed tot zijn recht komt met een stuurtje.

ESP en ABS zit inderdaad niet in de game.
wel een Motorrem, Trailerrem en een retarder.
Voor ETS2 heeft dat geen prio, je verkoopt je game er niet meer voor, doelgroep is daarvoor misschien wel te klein.

Automatische rem heb je met een retarder. Ja je hebt geen adaptive cruise controle ofzo.
Maar een retarder remt je automatisch af bij heuvels.
een Volvo uit 2012 had ook niet standaard een ACC of wat dan ook, dus logisch dat dit ook niet geimplemeteerd is. Ik stoor mij er niet aan.

Dynamische grip op basis van je lading is er juist wel.
Of ja, je kan trucks kopen met taglifts. Je kan dus je assen omhoogbrengen van zowel truck als trailer.
Als je gewicht te zwaar is, dan mag je een as niet omhoog halen.

Het laden en lossen is inderdaad maar 1 vracht per keer.
Er zitten geen Tendem of LZV in die je los van elkaar kan koppelen.
Daar zit ook geen prio op bij de ontwikkelaar.

AI doet het redelijk, heb jij wel eens een andere truck game gespeeld op deze schaal ?
Dan valt het echt op dat de AI beter is dan in On the road, Truckers, Truck en logistics etc.
Tja het is niet goed, maar het kan slechter.

ETS2 is een game waarmee je nieuwe gebieden ontdekt met een truck.
echt voor liefhebbers van trucks

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Pykow schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:33:
[...]

De naam brengt verwarring inderdaad. Er staat simulator omdat er best wel veel zaken zijn die je verwacht in een simulator game. Je kan het geen Race game noemen.
Misschien was Euro Truck Explorer 2 een betere naam geweest.
Maar ook dat brengt verwaring, omdat je spel echt goed tot zijn recht komt met een stuurtje.

ESP en ABS zit inderdaad niet in de game.
wel een Motorrem, Trailerrem en een retarder.
Voor ETS2 heeft dat geen prio, je verkoopt je game er niet meer voor, doelgroep is daarvoor misschien wel te klein.

Automatische rem heb je met een retarder. Ja je hebt geen adaptive cruise controle ofzo.
Maar een retarder remt je automatisch af bij heuvels.
een Volvo uit 2012 had ook niet standaard een ACC of wat dan ook, dus logisch dat dit ook niet geimplemeteerd is. Ik stoor mij er niet aan.

Dynamische grip op basis van je lading is er juist wel.
Of ja, je kan trucks kopen met taglifts. Je kan dus je assen omhoogbrengen van zowel truck als trailer.
Als je gewicht te zwaar is, dan mag je een as niet omhoog halen.

Het laden en lossen is inderdaad maar 1 vracht per keer.
Er zitten geen Tendem of LZV in die je los van elkaar kan koppelen.
Daar zit ook geen prio op bij de ontwikkelaar.

AI doet het redelijk, heb jij wel eens een andere truck game gespeeld op deze schaal ?
Dan valt het echt op dat de AI beter is dan in On the road, Truckers, Truck en logistics etc.
Tja het is niet goed, maar het kan slechter.

ETS2 is een game waarmee je nieuwe gebieden ontdekt met een truck.
echt voor liefhebbers van trucks
Begrijp me niet verkeerd ik zit gecombineerd in ets en ats op zo'n 250 uur gok ik, dus ik blijf het leuk vinden. Ik hoop alleen op meer simulatie, wat meer zoals in de flight sims.

De retarder en engine brake ken ik absoluut, de retarder heb ik ook gebind op mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
De retarder moet je wel zelf op en af zetten zeker? Ik heb hem wel maar gebruik hem zelden.
Een keer gebruikt en toen kreeg ik een melding dat hij aanstond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt de retarder automatisch aan laten gaan als je remt. Zit in de configuratie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Vrachtje verse vis van Genua naar Stuttgart 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hekPv3DzznBWv7nyoX8wIiz1M4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJKsSSjgLxkmaYPUzC7EGybX.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQLQZ0TFEk5iPYotMpEYNE5hW-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OoCgG87P1vr7sH8cSWAMnkjc.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpJDGfjJn4PjYRXdsPDDqLtX79M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBkviONUFWvnkq63ow4BpqO0.png?f=fotoalbum_large
Ondanks enkele bugs is het goed te vertoeven en zijn is het sinds de laatste build (1.40.0.122) nog wat speelbaarder geworden qua framerates ook. _/-\o_ (deze foto settings zit 'm er helaas niet in, maar dat is logisch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Mooie screenshots hoor 👌
Speel je vanilla of promods?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:24
Mijn eerste echte 'lange' rit gereden; auto's van Teruel(Spanje) naar Kunda (Estland)
3652 kilometer totaal, heb het in 5 delen gereden.

https://trucksbook.eu/delivery/23516428

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tja, slinger Farming Simulator maar eens aan, dat is helemaal drama. Vermakelijke game, maar de titel 'Simulator' verdient het niet: geen gescheiden rem, geen difflock, alle voertuigen hebben een 'vario' versnellingsbak zelf schakelen zit er niet in, geen low/high range, verlichting is niet in orde, AI is beperkt tot 30km/h, aftakas is niet bedienbaar, geen handgas bediening en zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik heb me nog geen moment geërgerd aan de punten die je noemt, ook niet na 2500 uur :P hooguit de AI die soms wat beperkt is.

Maar ik kan me wel vinden in de punten die je noemt, ik zie liever die punten opgepakt worden dan dat we multiplayer :r krijgen of zoals laatst een nieuwe light engine

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 04-03-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Moechy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:32:
Mooie screenshots hoor 👌
Speel je vanilla of promods?
Thx, ik speel zonder ProMods, en op dit profiel trouwens überhaupt zonder mods, want die gingen niet zo lekker met 1.40. Daarnaast wil ik bugs kunnen reporten, dus ik speel lekker vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maasluip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:03:
Je kunt de retarder automatisch aan laten gaan als je remt. Zit in de configuratie.
Standaard is het niet zo toch? Daarom gebruik ik het juist handmatig.. of maak ik mij eigen leven nou onnodig moeilijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
Ircghost schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Standaard is het niet zo toch? Daarom gebruik ik het juist handmatig.. of maak ik mij eigen leven nou onnodig moeilijk :+
Standaard niet inderdaad, maar met het aan rem je wel zo hard dat ik de remintensiteit lager heb gezet.

Je kan overigens ook de cruise control automatiseren met de retarder. Dat is zeer handig in heuvellandschap, maar ook bij het remmen met de cruise control, door die met stapjes lager te zetten. Als de cruise control te laag komt, en je nog te hard rijdt, remt de retarder de truck af. (In te stellen bij welke km/h verschil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FastFred schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Tja, slinger Farming Simulator maar eens aan, dat is helemaal drama. Vermakelijke game, maar de titel 'Simulator' verdient het niet: geen gescheiden rem, geen difflock, alle voertuigen hebben een 'vario' versnellingsbak zelf schakelen zit er niet in, geen low/high range, verlichting is niet in orde, AI is beperkt tot 30km/h, aftakas is niet bedienbaar, geen handgas bediening en zo kan ik nog wel even door gaan.
Dat kun je eigenlijk zeggen van alle 'simulator' games. Thief simulator, fuel station simulator, accident etc. Het zijn ook allemaal games van kleine studios.

Life simulating games

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Overigens net nog een nieuwe chauffeur aangenomen voor mijn garage in luik en die heeft de afdank Iveco Stralis gekregen.
Voor mijn 2de beste chauffeur heb ik een gloednieuwe Iveco Hi-Way gekocht met 6x4.

Nu met Bestelwagens onderweg van Taranto naar Parijs.
Daarna proberen om de achievement: "orient express" te halen :p

Heeft er overigens iemand ervaring met deze mod:
https://forum.scssoft.com...&hilit=realistic+keyboard

[ Voor 14% gewijzigd door Moechy op 04-03-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marzman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Dat kun je eigenlijk zeggen van alle 'simulator' games. Thief simulator, fuel station simulator, accident etc. Het zijn ook allemaal games van kleine studios.
Ja dan noem je er ook een paar :/ Dan heb ik ETS2 toch iets hoger op het lijstje van realistische sims staan hoor.

DCS
Flight Simulator (P3D, FS2020 etc.)
Train Sim World
ETS2
Farming Sim
Alle sims ooit gemaakt door Duitse studio's (zoals door jou genoemd)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 04-03-2021 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Moechy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:21:
Nu met Bestelwagens onderweg van Taranto naar Parijs.
Daarna proberen om de achievement: "orient express" te halen :p
Die heb ik een tijdje geleden gedaan, tussen sommige steden was het wel lastig een vracht te vinden. Ben gaan slapen om tijd te verdrijven voor nieuwe opdrachten.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Doe nu een rit met een International Lonestar en wat een tof ding is dat zeg _O_ Mooi geluidje ook. Ga m'n Cascadia denk ik doorgeven aan m'n 2e rijder en zelf een Lonestar kopen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:29
Ik heb ontdekt dat als je de rijtijden overtreedt, je ook daadwerkelijk in kunt dommelen.

Ik had een lange rit van Genua naar Bordeaux met medische apparatuur met spoed, maar door een wegomlei-ding moest ik een omweg nemen via de Pyreneeën bij Pau. Omdat het IC-apparatuur was voor corona-patiën- ten in het ziekenhuis van Bordeaux (zo beeld ik mij in) en de artsen per slot ook heel hard werken en soms langer doorwerken dan gezond is, wou ik toch maar door ook al kreeg ik waarschuwingen dat ik slaperig werd. Ik kende al de boete voor te lang doorrijden, maar nu dommelde ik daadwerkelijk in, nadat ik de vracht had afgeleverd en ver over de rijtijd heen op weg was naar een parkeerplaats.

De vrachtwagen reed door terwijl het scherm zwart werd en het woord Dommelen... verscheen. Toen ik een tiental seconden later de controle over mijn truck terug kreeg, bleek ik op de verkeerde weghelft te zitten, maar gelukkig was er op dat moment geen tegenligger. Vlak voor de parkeerplaats dommelde ik een tweede keer in en zat ik bijna op de vangrail. Het was een close call, om toch veilig te rusten op de parkeerplaats. Maar wel een avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Ja, dat was best wel schrikken, de eerste keer dat me dat overkwam..

Echt een 'What the f***' moment..

En toen een bloemperkje in een Frans dorpje... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja je kan indommelen. Dan wordt het scherm even zwart en als je gelukt hebt dan ben je rechtdoor gereden op een rechte weg maar je maakt ook wel eens opeens een zwiep naar links of naar rechts als je te moe bent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb geprobeerd die 250t achievements met 5 leveringen te halen maar het is niet gelukt. Waarschijnlijk moet je echt in de opdrachten naar locomotieven enzo zoeken uit de heavy haul dlc. Ik had ook van die special transports erbij gedaan (die zijn ook zwaar), maar misschien tellen die dan niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Ik heb de vermoeidheidssimulatie uitstaan.
Gang is alles!
Deel 1 van de orient-express achievement is voltooi.
Parijs - straatsburg is gelukt.
Straatsburg - munchen dook er maar geen vracht op, ook na paar keer rusten niet en helaas ook niet in World Of Trucks. Heb dan maar afgesloten, misschien morgen meer geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Moechy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:04:
Ik heb de vermoeidheidssimulatie uitstaan.
Gang is alles!
Het hoort er een beetje bij, sommige opdrachten worden er moeilijker door. Vooral als je vooraf niet geslapen hebt. Ik zit te denken om ook de speedlimiter weer aan te zetten (in WOT opdrachten staat die ook aan).
Moechy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:04:
Straatsburg - munchen dook er maar geen vracht op, ook na paar keer rusten niet en helaas ook niet in World Of Trucks. Heb dan maar afgesloten, misschien morgen meer geluk.
Je kan jezelf nog naar een garage laten slepen of op en neer reizen tussen twee van je eigen garages om nieuwe opdrachten te forceren. Volgens mij had ik daar een trailer opgepikt om een opdracht te vinden (dan heb je ook weer andere opdrachten, gewoon verschillende trailers proberen).

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 04-03-2021 21:17 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FairPCsPlease schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:41:
Ik heb ontdekt dat als je de rijtijden overtreedt, je ook daadwerkelijk in kunt dommelen.

Ik had een lange rit van Genua naar Bordeaux met medische apparatuur met spoed, maar door een wegomlei-ding moest ik een omweg nemen via de Pyreneeën bij Pau. Omdat het IC-apparatuur was voor corona-patiën- ten in het ziekenhuis van Bordeaux (zo beeld ik mij in) en de artsen per slot ook heel hard werken en soms langer doorwerken dan gezond is, wou ik toch maar door ook al kreeg ik waarschuwingen dat ik slaperig werd. Ik kende al de boete voor te lang doorrijden, maar nu dommelde ik daadwerkelijk in, nadat ik de vracht had afgeleverd en ver over de rijtijd heen op weg was naar een parkeerplaats.

De vrachtwagen reed door terwijl het scherm zwart werd en het woord Dommelen... verscheen. Toen ik een tiental seconden later de controle over mijn truck terug kreeg, bleek ik op de verkeerde weghelft te zitten, maar gelukkig was er op dat moment geen tegenligger. Vlak voor de parkeerplaats dommelde ik een tweede keer in en zat ik bijna op de vangrail. Het was een close call, om toch veilig te rusten op de parkeerplaats. Maar wel een avontuur.
Ik rij zelf ook al een tijdje met de simulator en een aantal weken terug besloten om toch maar eens een goede versie via Steam te installeren met alle DLC's die niet direct met uiterlijke versieringen te maken hebben.

De wegomleidingen kunnen inderdaad best wel irritant zijn. Ik was laatst met een super spoed rit bezig (de beschikbare tijd was maar amper langer dan de rit überhaupt zou duren) en liep vlak voor de bestemming tegen een afsluiting aan, waarbij oprijden zomaar 4 uur vertraging zou opleveren.

En dan blijk je dus gewoon ongestraft langs de afzetting te kunnen rijden 8)7

Ik heb wel ook af en toe last van verkeer dat voorrangsregels negeert en dus stil gaan staan als ik ze voorrang moet verlenen of juist geen voorrang verlenen en gewoon tegen de zijkant van de aanhanger rijden op een rotonde 8)7 En natuurlijk de trigger happy snelheidscamera's. Vaak kan ik het bord niet eens lezen en moet ik op de trip advisor afgaan en dan is het al te laat...

Ik rij overigens met alle realisme-opties aan op de versnellingsbak na. Die staat op realistisch automatisch. Je speelt een simulator of niet :P

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

deepbass909 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:14:
[...]
En dan blijk je dus gewoon ongestraft langs de afzetting te kunnen rijden 8)7
Je kan even kijken op de map of er een goede d-tour is, maar meestal is dat niet zo (zo veel wegen zijn er ook niet). Maar je kan er bijna altijd langs rijden. Pas met de road to the blacksea dlc heb ik omleidingen gehad waar ik er echt niet langs kon (en dat is ook gelukt langzaam door het gras of door te spookrijden). Voor ik die dlc had was het moeilijkste de helicopter, maar dan was vaak de vluchtstrook nog vrij.

Wel appart is de schade die je oploopt als je een pionnetje raakt :p Met een vrachtwagen zou je daar eigenlijk weinig impact van moeten hebben :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik weet niet of jullie TruckersMP rijden.
Aanstaande Zondag 7 Maart bestaat mijn VTC Tilburg Logistiek 1 jaar.
Wij rijden in de avond een Convooi van Parijs naar Osnabruck (we gaan over de Calais duisburg route)
Puur voor de fun voor ons 1 jaar bestaan.
moet zeggen een jaar met ups en downs, momenteel nog maar 9 chauffeurs op 2 platformen.
Onze piek lag op 19 chauffeurs.
https://trucksbook.eu/company/68830
artemivanov schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:41:
Mijn eerste echte 'lange' rit gereden; auto's van Teruel(Spanje) naar Kunda (Estland)
3652 kilometer totaal, heb het in 5 delen gereden.

https://trucksbook.eu/delivery/23516428
Lekker bezig, 5 delen of 5 dagen ?
Ik rij zelf gemiddeld 2500 per dag (rij meestal 5 dagen in de week)
Mijn langste rit is van Honnigsvag naar Rutbah (Promods uiteraard) dat is ongeveer 5000km over land.
Ben je 4 uur mee bezig ongeveer. lekker bakje pleur erbij en rijden maar.
FastFred schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Ik heb me nog geen moment geërgerd aan de punten die je noemt, ook niet na 2500 uur :P hooguit de AI die soms wat beperkt is.

Maar ik kan me wel vinden in de punten die je noemt, ik zie liever die punten opgepakt worden dan dat we multiplayer :r krijgen of zoals laatst een nieuwe light engine
Ieder zijn wens.
Voor mij is de nieuwe light engine ook geen must, maar ik begrijp het wel dat ze hier tijd in hebben gestopt.
De multiplayer modus kijk ik wel echt naar uit. Stel dat je straks net als met Farming Simulator 19 een hosting van een server kan doen met MODS. (Al was het alleen al paintjobs/skins), dat is voor mij met een VTC echt wel een leuke toevoeging.
Rij momenteel ook 70% TruckersMP en 30% Singleplayer.
Marzman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Die heb ik een tijdje geleden gedaan, tussen sommige steden was het wel lastig een vracht te vinden. Ben gaan slapen om tijd te verdrijven voor nieuwe opdrachten.
Als je vrachten niet kan vinden heb je diverse tools om zelf je ritten te maken.
Zoek maar eens op ETS2 Virtual Speditor of Trucky app (overlay)
maakt het 1000 maal leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:42:
Ieder zijn wens.
Voor mij is de nieuwe light engine ook geen must, maar ik begrijp het wel dat ze hier tijd in hebben gestopt.
De multiplayer modus kijk ik wel echt naar uit. Stel dat je straks net als met Farming Simulator 19 een hosting van een server kan doen met MODS. (Al was het alleen al paintjobs/skins), dat is voor mij met een VTC echt wel een leuke toevoeging.
Rij momenteel ook 70% TruckersMP en 30% Singleplayer.
Als de multiplayer net zo goed werkt als die van Farming Simulator waar je iedere 2 minuten 10 seconden blijft hangen omdat het spel weer moet synchroniseren met andere spelers dan sla ik die wel over :P

Plus je wordt om de haverklap van de weg gereden door idioten zoals in de huidige multiplayer mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:14:
[...]
Ik heb wel ook af en toe last van verkeer dat voorrangsregels negeert en dus stil gaan staan als ik ze voorrang moet verlenen
Da's natuurlijk wel vrij realistisch, want dat gebeurt in het echt ook vaak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
TMDC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Ja, maar je kan zorgen dat het verkeer gaat rijden door te toeteren (en misschien seinen (j)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Als de multiplayer net zo goed werkt als die van Farming Simulator waar je iedere 2 minuten 10 seconden blijft hangen omdat het spel weer moet synchroniseren met andere spelers dan sla ik die wel over :P

Plus je wordt om de haverklap van de weg gereden door idioten zoals in de huidige multiplayer mod.
Wij hebben een eigen Farming simulator 19 server en die slaat om de 20 minuten een savegame op.
dan heb je een hele kleine vertraging.

Synchroniseren met spelers kan je voorkomen, door te werken met lobbies of net als TruckersMP, dat je er helemaal niks van merkt.

In de huidige multiplayer mod kan je het beste op Promods rijden.
Dan kom je veel minder debielen tegen en kan je mooi samenrijden met je vrienden.
op de andere server, moet je Regio calais en duisburg vermeiden.
Rij je in Zuid Frankrijk, Italie, Polen, oostblok, balastic sea of in het noorden.
dan is goed te doen.
alleen West duitsland, noord Frankrijg, belgie en nederland is een uitdaging en kan je beter vermeiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Alleen lijkt het haast samen te hangen met hoe kwetsbaar je lading is. Ik heb er eigenlijk nooit last van, maar toen ik een keer een missie deed met corona vaccins werd ik prompt 2 keer aangereden 8)7
Potenscia schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:08:
[...]

Ja, maar je kan zorgen dat het verkeer gaat rijden door te toeteren (en misschien seinen (j)).
Helaas ook niet altijd, ik heb weleens een tijdje vastgestaan achter een vrachtwagen op een invoegstrook (ook leuk dat die soms doodleuk vol de ankers uitgooien |:( ) en vervolgens bleef staan...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Alleen lijkt het haast samen te hangen met hoe kwetsbaar je lading is. Ik heb er eigenlijk nooit last van, maar toen ik een keer een missie deed met corona vaccins werd ik prompt 2 keer aangereden 8)7
Je hebt niet VirusWappieMod aan staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

TMDC schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Je hebt niet VirusWappieMod aan staan? ;)
Lol, nee, ik heb het ook ervaren met andere kwetsbare ladingen, maar dan is het minder erg.

Ik had laatst trouwens ook een leuke, ik had een zware lading, maar mijn Actros is daar eigenlijk niet voor geschikt (was toen in ieder geval een 6x2 chassis, inmiddels is het een 6x4). Motor en transmissie zijn wel de zwaarste die mogelijk zijn in de Actros, dus het ging eigenlijk wel goed. Tot ik in de UK van de kanaaltrein af reed en boven aan de helling vast kwam te staan :X

Achteruit terug naar beneden en toen met een flinke aanloop naar boven en het lukte wel, maar dat was wel even zweten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
M'n eerste 'viewpoint'..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbQaGasdPsucPaZchGubGGT0mng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNQue3JILU9JTk2PpYzLv7E1.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs die Jeep bovenop is niet vergeten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJG5Atbp0uA1eZx79uXnEVwDBHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTYt2rO9cD4rCK23EPlJUUE2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door strider1007 op 05-03-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
deepbass909 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:15:
Helaas ook niet altijd, ik heb weleens een tijdje vastgestaan achter een vrachtwagen op een invoegstrook (ook leuk dat die soms doodleuk vol de ankers uitgooien |:( ) en vervolgens bleef staan...
Het werkt meestal alleen als de auto niet voor je staat, maar wacht om je te laten afslaan naar een andere weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

In Oost Europa rijdt de AI ook veel te hard in 50 zones. Ik denk niet dat dit een bug is :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
In oost-europa gaat het inderdaad lekker vooruit :p

Even terugkomend op die realistic mod die ik ff had gepost.
Als je met toetsenbord speelt en je wilt iets meer realistisch stuur/rem en vering-gedrag. Aanrader! _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Moechy op 05-03-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Spelen de mensen die geen controller of stuur hebben trouwens allemaal met de pijltjestoetsen? Ik speel zelf met muis (hele lage dpi), zodat ik verschil in stuursnelheid kan 'inputten'. Hierdoor stuur ik lekker vlot in steden en bij kruispunten en kan je op de snelweg heerlijk door de bochten heen en kleine aanpassingen doen om niet van de baan te raken.

Er zitten wel nadelen aan, zoals het niet om je heen kunnen kijken zonder een andere knop (linkermuisknop bij mij) in te drukken en het per ongeluk aantikken van je muis dat in een slinger kan resulteren, maar ik kan zelf geen beter optie vinden.

Ik heb geprobeerd om de stuursnelheid zo laag mogelijk te zetten en 'Niet-linear sturen' zo hoog mogelijk, want ik dacht dat je daarmee een soort active steering kon simuleren, maar dat werkt anders. Non-linear steering werkt blijkbaar door het stuurwiel in het midden heel langzaam per dpi/invoer te laten sturen, terwijl je heel ineens snel stuurt bij een grote uitwijking. Het heeft dus niets met snelheid te maken, en ik vind het maar gevaarlijk als je wiel ineens omslaat omdat je over een kantelpunt bent gekomen.

Kortom: voor mij is het muis > toetsenbord, maar een active steering mod zou leuk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Toetsenbord met wasd. Pijltjestoetsen is de bediening van de CC bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:13:
Spelen de mensen die geen controller of stuur hebben trouwens allemaal met de pijltjestoetsen? Ik speel zelf met muis (hele lage dpi), zodat ik verschil in stuursnelheid kan 'inputten'. Hierdoor stuur ik lekker vlot in steden en bij kruispunten en kan je op de snelweg heerlijk door de bochten heen en kleine aanpassingen doen om niet van de baan te raken.

Er zitten wel nadelen aan, zoals het niet om je heen kunnen kijken zonder een andere knop (linkermuisknop bij mij) in te drukken en het per ongeluk aantikken van je muis dat in een slinger kan resulteren, maar ik kan zelf geen beter optie vinden.

Ik heb geprobeerd om de stuursnelheid zo laag mogelijk te zetten en 'Niet-linear sturen' zo hoog mogelijk, want ik dacht dat je daarmee een soort active steering kon simuleren, maar dat werkt anders. Non-linear steering werkt blijkbaar door het stuurwiel in het midden heel langzaam per dpi/invoer te laten sturen, terwijl je heel ineens snel stuurt bij een grote uitwijking. Het heeft dus niets met snelheid te maken, en ik vind het maar gevaarlijk als je wiel ineens omslaat omdat je over een kantelpunt bent gekomen.

Kortom: voor mij is het muis > toetsenbord, maar een active steering mod zou leuk zijn. ;)
Toen ik nog fanatiek een racespel speelde speelde de snelste uit onze league met een muis. Ik denk dat het zelfs voordelen op een stuur kan hebben. Je hebt precisie en snelheid.

Maar ik kan er niet aan wennen :)

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Volgende DLC voor ETS2 (na Spanje/Portugal) is "the Heart of Russia".

https://blog.scssoft.com/2021/03/heart-of-russia.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Lijkt wel of elke map-mod die gemaakt is dat SCS daar op springt om er een DLC van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Moechy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:20:
Lijkt wel of elke map-mod die gemaakt is dat SCS daar op springt om er een DLC van te maken.
Dat lijkt wel ja, maar is natuurlijk niet zo. Vanaf het begin was al duidelijk dat ETS2 uitbreidingen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Moechy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:17:
Toetsenbord met wasd. Pijltjestoetsen is de bediening van de CC bij mij.
Is dat niet moeilijk op de snelweg, waar je kleine aanpassingen moet doen?

En ja met pijltjestoetsen bedoelde ik wasd, maar foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:47:
[...]

Toen ik nog fanatiek een racespel speelde speelde de snelste uit onze league met een muis. Ik denk dat het zelfs voordelen op een stuur kan hebben. Je hebt precisie en snelheid.

Maar ik kan er niet aan wennen :)
De voordelen die het heeft tov van een stuur in racegames, zijn de nadelen bij langzame sim games. Ik schiet nog wel eens uit of stuur te agressief met de muis, wat met een stuur wel lastiger is, lijkt me.

Maar ieder z'n voorkeuren, zo blijkt maar weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Wel sinds ik de realistic driving mod for keyboard gebruik moet ik zeggen dat rijden met toetsenbord aangenamer is. Inparkeren en achteruitrijden is een fluitje van een cent geworden, hiervoor duurde het correcteren te lang waardoor je alsnog verkeerd uitkwam.
Ja op de snelweg gaat ie wel wat meer tussen de lijnen maar ach.
Leeg remmen zonder trailer is ook wel een aanpassing nu. Vroeger bleef de verdeling hetzelfde, nu kantelt de cabine meer en komen de achterwielen lichtjes los als je niet oplet.
Puike mod, heeft me meer plezier gegeven.
Speel je met een controller of toetsenbord? Deze mod moet je hebben! 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

cracking cloud schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:30:
Volgende DLC voor ETS2 (na Spanje/Portugal) is "the Heart of Russia".

https://blog.scssoft.com/2021/03/heart-of-russia.html
Inclusief russisch verkeer? :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze hebben het over de Oka, ik gok dat het zoiets wordt:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Okarivermap.png

Ik ben benieuwd of ETS2 vanaf Iberia ook viewpoints krijgt. Ik gok het wel, de weightstations hebben ze ook overgenomen uit ATS en het is denk ik voor de ontwikkelaars zelf ook leuk om te doen (een soort showcase).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 06:58:
Ze hebben het over de Oka, ik gok dat het zoiets wordt:
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of ETS2 vanaf Iberia ook viewpoints krijgt. Ik gok het wel, de weightstations hebben ze ook overgenomen uit ATS en het is denk ik voor de ontwikkelaars zelf ook leuk om te doen (een soort showcase).
Ik hou een Google My Maps kaart bij met alle herkende screenshots en daarop gebaseerde steden en wegen. Ik staat nu in m'n signature.
Uit die screenshots blijkt dat het een flink gebied wordt, maar waarschijnlijk niet zo groot als je hier aangeeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Denk dat het alles rondom Moskou is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RB6KdCr/46790491-343183356470195-7742010371623354368-o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
De bevestigde plaatsen zijn nu Moscow, Arzamas, Kirishi en Poshekhonye, maar zo'n kaart zou wel ongeveer kunnen kloppen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Dan hoop ik ook op Russische vrachtwagens zoals de Kamaz Continent (de 54907?)YouTube: Супермашина КАМАЗ-54907 CONTINENT — обзор от разработчиков 8)

Lekker gassen met deze soundtrack: YouTube: DJ Blyatman & длб - Kamaz (Official Music Video)

[ Voor 82% gewijzigd door Saybia op 06-03-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Oldschool Kenworth met 370 PK, 26t vracht en een rit van 1450mls omgelegd naar 1700mls, zodat ik de Pacific Coast Highway kan pakken.. Yummie..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt1XWCh0u9r5_8yCYsNcs-fCtjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJQzs2t6GxVKsSzzhkioFO12.jpg?f=fotoalbum_large

BTW, leuk dat ze Rusland aankondigen, maar is er al een indicatie omtrent wanneer Iberia komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Ik ben wel benieuwd naar Iberia.
Rusland spreekt me iets minder aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Iberia komt ~100% zeker in april. Dat staat ook op de Steam pagina en is gezegd in een blog laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Dat zou wel cool zijn, maar als Iberia ook geen Iveco S-Way (productie in Madrid) krijgt, zie ik een Kamaz, die overigens in de rest van de EU bijna niet te vinden is, niet snel toegevoegd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moechy
  • Nu online
Eindelijk mijn ritje straatsburg - München te pakken.
Weliswaar via een snelle opdracht met een Renault, maar goed ik heb hem! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4UIVCw5vJSJZR5k2ll3mfJ72s4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8CP661grtNYQwi5LUqfLLAg.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoe die rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Rij je 65 mph, word je nog ingehaald... :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cfP7r5-vCMhUbJHAOCdLLJ7ymg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCAI743hRWwK8bVrpleG3Dtl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat is raar in de VS, dat de topsnelheden voor vrachtwagens zo hoog liggen. Ze hebben ook geen rijtijden en achterin hoef je geen riem om en iedereen kan daar zijn rijbewijs halen (hier heb je nog mensen die dat niet lukt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:24
Pykow schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:42:

[...]

Lekker bezig, 5 delen of 5 dagen ?
Ik rij zelf gemiddeld 2500 per dag (rij meestal 5 dagen in de week)
Mijn langste rit is van Honnigsvag naar Rutbah (Promods uiteraard) dat is ongeveer 5000km over land.
Ben je 4 uur mee bezig ongeveer. lekker bakje pleur erbij en rijden maar.
5 delen in real life, (ingame dagen niet geteld) ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik snap wel dat de trucks in de VS een hogere snelheid hebben. Die afstanden zijn nogal wat groter dan hier en de wegen niet zo druk. Moet er niet aan denken om de VS te doorkruisen met 80km per uur. En ook daar kennen ze rijtijden. Valt me sowieso op dat ze in de VS en Canada best wel streng zijn kwa regelgeving. Had ik eigenlijk niet verwacht.

Ik rij eigenlijk alleen nog maar in ATS. De Cascadia is een heerlijke truck om lekker veel Miles te vreten. En hoe ik eerst liever korte ritjes deed is het nu juist de lange ritten. :)

Hier nog een aardig filmpje over de DOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vanmorgen een beetje geschoven met drivers en trucks in ETS. Ik wil die achievements van de grote garages wel eens halen. Alle garages in de benelux zijn nu groot en gevuld met max-ed out drivers.

Alle trucks hebben nu ook minimaal 500 pk en de beste gearbox en een slaper. Behalve een renault die geen sterkere engine heeft :p En ik zit ook aan het maximale aantal drivers al moet ik volgens mij nog 2 of 3 recruitment agencies vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 07-03-2021 13:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:14
Maar het is Euro Truck Simulator en wat heeft Rusland met Europa van doen? Niets helemaal niets, waarom geen Griekenland, the missing part.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Malle-piet schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:19:
Maar het is Euro Truck Simulator en wat heeft Rusland met Europa van doen? Niets helemaal niets, waarom geen Griekenland, the missing part.
Rusland is Europa (deels). Turkije ook.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Potenscia schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Dat zou wel cool zijn, maar als Iberia ook geen Iveco S-Way (productie in Madrid) krijgt, zie ik een Kamaz, die overigens in de rest van de EU bijna niet te vinden is, niet snel toegevoegd worden.
Nee inderdaad maar we mogen het wel hopen. :*) S-way zou ook echt een aanwinst zijn voor ETS2.

[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 07-03-2021 13:44 ]

Pagina: 1 ... 128 ... 162 Laatste