Ircghost schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:32:
Ik ben de laatste paar weken weer aan het rijden in ATS, maar ik blijf mij verbazen over de .. bijzondere .. staat van simulering in het spel. Het wordt een simulator genoemd, maar eigenlijk wordt er bijna niks gesimuleerd, en dat vind ik best jammer. Weten jullie of hier nog verbeteringen gepland zijn?
- Misschien heb ik verkeerde verwachtingen, maar waar is de ABS? Een semi noodstop (wat nog best vaak voorkomt door AI) voelt heel saai aan omdat je altijd hard en netjes remt. Geen getril/geschud door ABS.
- Waarom kun je ESP niet uit of aanzetten?
- Waar is de automatische rem zoals o.a. Volvo zo mooi heeft?
- Volgens mij hebben de wielen geen dynamische grip op basis van de load of hoeveelheid bar. Dit is standaard in elke race game.
- Waarom kun je niet losse trailers afkoppelen en achterlaten als onderdeel van een grotere bestelling (i.e. coal in een mijn)
- Het is een driving sim, maar de AI gedraagt zich na vele jaren nog steeds erg bizar (vooral invoegen op de snelweg is gewoon zielig om te zien. Ik snap dat het moeilijker is dan een race track met duidelijke limieten, maar ik krijg soms het gevoel dat de AI in midtown madness 2 nog beter reed..
En specifiek voor ATS, waarom zijn er nog geen self-steering axis voor de trailers?
De naam brengt verwarring inderdaad. Er staat simulator omdat er best wel veel zaken zijn die je verwacht in een simulator game. Je kan het geen Race game noemen.
Misschien was Euro Truck Explorer 2 een betere naam geweest.
Maar ook dat brengt verwaring, omdat je spel echt goed tot zijn recht komt met een stuurtje.
ESP en ABS zit inderdaad niet in de game.
wel een Motorrem, Trailerrem en een retarder.
Voor ETS2 heeft dat geen prio, je verkoopt je game er niet meer voor, doelgroep is daarvoor misschien wel te klein.
Automatische rem heb je met een retarder. Ja je hebt geen adaptive cruise controle ofzo.
Maar een retarder remt je automatisch af bij heuvels.
een Volvo uit 2012 had ook niet standaard een ACC of wat dan ook, dus logisch dat dit ook niet geimplemeteerd is. Ik stoor mij er niet aan.
Dynamische grip op basis van je lading is er juist wel.
Of ja, je kan trucks kopen met taglifts. Je kan dus je assen omhoogbrengen van zowel truck als trailer.
Als je gewicht te zwaar is, dan mag je een as niet omhoog halen.
Het laden en lossen is inderdaad maar 1 vracht per keer.
Er zitten geen Tendem of LZV in die je los van elkaar kan koppelen.
Daar zit ook geen prio op bij de ontwikkelaar.
AI doet het redelijk, heb jij wel eens een andere truck game gespeeld op deze schaal ?
Dan valt het echt op dat de AI beter is dan in On the road, Truckers, Truck en logistics etc.
Tja het is niet goed, maar het kan slechter.
ETS2 is een game waarmee je nieuwe gebieden ontdekt met een truck.
echt voor liefhebbers van trucks