Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
- Slaap functie tot nu toe 1x goed gedaan rest van alle nachten was horloge 's ochtend leeg terwijl deze op minimaal 90% was bij naar bed gaan.
- Moet 5-10 x per dag opnieuw verbinden met de gear app op de telefoon, heb energie besparingen uitstaan en automatisch starten toegestaan. Soms lukt het hele verbinden niet en moet ik alle apps sluiten of zelf rebooten van de telefoon.
Iemand tips waar ik nog meer naar kan kijken?
Verwijderd
Ik heb wel de R732XXU2EPK5 firmware op mijn R720 geflashed en dit werkt verbazingwekkend goed als een zonnetje. De Gear reageert ook een stuk vlotter dan op de vorige firmware.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 20:40 ]
Wie heeft er een gear s2 sport en heeft wel goede bandjes? Linkje misschien naar het type, zou ik fijn vinden
Battle.net || Strava
Er is veel vervangmateriaal te vinden (Google is je beste vriend):retlaw schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:15:
Nou mooi horloge hoor, maar die bandjes zijn echt ruk. Zowel de L als de S band (onderste) is inmiddels gesneuveld binnen twee weken. Nu zie ik op amazon wel een aantal bandjes maar ik kan me zo voorstellen dat jullie misschien ook hetzelfde hebben gehad. Dat de originele bandjes snel kapot zijn.
Wie heeft er een gear s2 sport en heeft wel goede bandjes? Linkje misschien naar het type, zou ik fijn vinden. Nu ligt het horloge weer in de la:(...
http://www.androidcentral.com/best-replacement-gear-s2-bands
Ebay staat vol met goedkope alternatieven, die niet noodzakelijk beter zijn, maar minder kosten en verder is er inmiddels een optie om de "koppelingen" te vervangen, waarna (alle) "standaard"-bandjes (20mm) passen..
Zou moeten lukken dus.. in de la is zonde..
Wat was voor jullie de overweging om niet de S3 te kopen maar voor de S2 te gaan?
Alvast bedankt!
dat zal voor de meesten (alleen) de prijs geweest zijn.. een enkeling vindt de S3 te groot..jelleeelco schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:12:
Even een vraagje aan diegene die net een S2 gekocht hebben. Heb zelf net een via CoolBlue, en mag binnen 14 dagen terugbrengen. Ben zeer tevreden, echter ik blijf kijken naar de S3.
Wat was voor jullie de overweging om niet de S3 te kopen maar voor de S2 te gaan?
Alvast bedankt!
het kunnen bellen met de Gear (via bluetooth) blijft toch een super handige optie..
als het alleen de prijs is, zou ik toch eens kijken naar bestellen in het buitenland.. vooral in VS scheelt het weinig (S2/S3).. heb beide en is toch echt geen klein verschil.. zie commentaar in S3-thread..
de s2 wel de laatste firmware?brro38 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:29:
IOS app gedownload en proberen te connecten gaat goed als ik via bluetooth koppel. Maar de app boujft meldingen dat hij de Gear S2 niet kan vinden.
Verwijderd
Ff bluetooth van je gear s2 ff uit en aan doen.brro38 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:29:
IOS app gedownload en proberen te connecten gaat goed als ik via bluetooth koppel. Maar de app boujft meldingen dat hij de Gear S2 niet kan vinden.
Anders een lichte reset uitvoeren.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:07:
[...]
Ff bluetooth van je gear s2 ff uit en aan doen.
Anders een lichte reset uitvoeren.
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 10-01-2017 09:29 ]
Verwijderd
Maar onlangs was ie binnen een dag al leeg.
Na een reset leek ie het weer drie dagen vol te houden op de accu.
Vandaag, na een maand zonder problemen, was ie alweer binnen een dag leeg.
Iemand een idee hoe het kan dat ie soms al binnen een dag leeg is.
Ik heb de hartslagmeter niet aan staan en heb de meeste meldingen uit staan.
Dus verwacht dat het accugebruik erg laag zal zijn. Maar toch?
Omdat er een leuke actie bij bol.com was heb ik de S2 voor 210 euro aan kunnen schaffen.
Hoewel de S3 in veel opzichte wat beter is (vooral GPS tracker) ben ik vanwege de prijs toch maar voor de S2 gegaan.
Scheelt toch 200 euro.
Wat me fijn lijkt is om tijdens het lopen verbonden te zijn met s health.
Ik loop nu 2 maanden met de s Health app en vindt het toch wat irritant worden om mijn s7 edge uit mijn zak te moeten halen om te zien hoeveel minuten ik nog moet lopen of hoeveel KM ik heb gelopen.
Ik hoop dat deze informatie mooi doorgestuurd wordt naar de Gear S2. (vooral tijd)
Standalone zal ik hem niet zo vaak gebruiken.
Daarnaast hoor ik 2 verhalen over batterij uur.
Ik zal hem iedere avond op de oplader leggen wanneer ik ga slapen (dus laad hij 6 uurtjes op ongeveer haha) Maar het komt ook wel eens voor dat ik bij mijn vriendin slaap en dus geen oplader tot mijn beschikking heb. Verbruik zal dan ook minimaal zijn (Alleen de tijd in de gaten houden (het lijkt net een echte horloge), maar 2 dagen zou haalbaar moeten zijn zonder power safe mode ?
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 14:55 ]
Nu heb ik onlangs een nieuwe Samsung S8 telefoon aangeschaft en moest ik mijn Gear S2 opnieuw koppelen aan mijn nieuwe telefoon.
Dit blijkt op de Gear s2 alleen te kunnen na een reset van het horloge.
Tot mijn verbazing ben ik nu al mijn wijzerplaten en apps kwijt en als ik ze opnieuw wil downloaden/installeren
wordt ik verzocht weer te betalen.
Serieus ? Dus ik moet nu 2x betalen voor al mijn apps en betaalde wijzerplaten ?
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Verwijderd
De nummerkiezer (toetsenbord) van de telefoon-app bevat cijfers en letters in een cirkel. Ik heb geen idee waarom die letters daar zitten; ik kan ze niet tevoorschijn krijgen (wel de + # en *).
Overigens is het geen slim toetsenbord zoals mijn Xperia smartphone: die laat mij kiezen tussen nummers of namen, daar worden de letters dus wél (slim) gebruikt. Is zoiets voor de S2 ook beschikbaar? Of doe ik iets verkeerd?
Gr. Paul
Hoi Peter,pvkan schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:37:
Ik heb al een tijdje een S2 met heel goede ervaringen.
Nu heb ik onlangs een nieuwe Samsung S8 telefoon aangeschaft en moest ik mijn Gear S2 opnieuw koppelen aan mijn nieuwe telefoon.
Dit blijkt op de Gear s2 alleen te kunnen na een reset van het horloge.
Tot mijn verbazing ben ik nu al mijn wijzerplaten en apps kwijt en als ik ze opnieuw wil downloaden/installeren
wordt ik verzocht weer te betalen.
Serieus ? Dus ik moet nu 2x betalen voor al mijn apps en betaalde wijzerplaten ?
Peter
Je kan je gekochte wijzerplaten en apps vinden en gratis terugzetten:
1. Open Samsung Gear op je telefoon
2. Selecteer Apps
3. Selecteer "opties" (de drie bolletjes onder elkaar rechtsbovenin scherm)
4.Selecteer downloadhistorie
Daar vind je alle apps (betaald en gratis) die je ooit hebt gedownload. Selecteer de betreffende wijzerplaat of app en je kan hem (gratis) installeren op je horloge.
Sinds gisteren in bezit van een new old stock Gear S2 BALR edition (Gekocht op Bol.com), maar ik ben niet zo'n fan van die siliconen bandjes. Gelukkig kwamen ook de gewone lederen bandjes in de doos.
Prijs was ook serieus wat minder dan de gewone S2 Classic. (huidig: 250€ vs €229 +extra bandjes)
Wel was het leder erg droog, dus heb ik die met een beetje leather conditioner bewerkt, nu zijn ze weer lekker soepel.
Geen Gear S3, waarom? Simpel gezegd heb ik de pols (en het geld ) er niet voor om een 46mm horloge te dragen.
Ondertussen ook al een keramische band besteld op AliExpress, omdat ik toch liever wat sneller de horloge wil kunnen aan-en uittrekken (alsook ik ben een snelsluiting meer gewend dan zo'n normale sluiting)
Tot nu toe ben ik blij met die update tot Tizen 2.3.2.7(FRC1)
Wel jammer dat veel apps betalend zijn, maar voor navigatie is "Here for Gear" (wat een leuke naam) wel héél erg handig
Batterij valt ook tot nu toe mee, nog 19 uur te gaan, en vanaf 8 uur 's ochtends van de lader gehaald.
Werkt trouwens perfect met de S8+
Tot nu toe heb ik nog geen problemen meegemaakt.
Ik zie op internet dat velen dit issue ook hebben gehad, en er met een trucje doorheen kwamen door tijdens "Rebooting" herhaaldelijk op de HOME knop te drukken. Dan komen ze in een bootmenu met enkele opties.
Ik kom echter NIET uit de reboot loop. Er wordt niet gereageerd op de knoppen.
Nu uren later haal ik de S2 uit de dock, deze is vermoedelijk wel opgeladen, maar de reboot loop gaat gewoon door. Ik kan ook niet met de knop(pen) het horloge uitzetten. Er wordt totaal niet gereageerd op de knoppen.
Ik vermoed dus ook dat ik meerdere issues heb; de knoppen doen het niet (meer) en er is softwarematig iets mis?
Hij is werkend mijn tas in gegaan na het sporten, heb dit horloge nu 3,5 jaar zonder enig issue. En ineens dit. Iemand nog een idee, zonder 'm open te schroeven en met een customized USB kabel solderen er nog leven in te blazen?
Om te openen moet je een speciale schroevendraaier hebben, ik denk een setje voor horloges?
Verwijderd
Misschien werkt het helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen en pas daarna aanzetten?Soeski schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:28:
Hij is werkend mijn tas in gegaan na het sporten, heb dit horloge nu 3,5 jaar zonder enig issue. En ineens dit. Iemand nog een idee, zonder 'm open te schroeven en met een customized USB kabel solderen er nog leven in te blazen?
Om te openen moet je een speciale schroevendraaier hebben, ik denk een setje voor horloges?
Tried that too. Zodra ik 'm dan op de dock zet, gaat hij automatisch aan (eerst zie je kort zo'n bliksemschicht) en daarna begint het rebooten... De knoppen doen niets, dus ik kan hem ook niet uitzetten. Moet wachten tot hij helemaal leeg is.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:55:
[...]
Misschien werkt het helemaal leeg laten lopen en dan weer opladen en pas daarna aanzetten?
Ik heb deze nog niet binnen gekregen.
Bij de reacties staat het volgende:
shaith:
R730AUCU3CQK1 – you might want to re-check this. This shows up on the AT&T website as the predecessor to R730AUCU3DRC1, which is the current firmware.
R730AUCU3CQK1 lists as released in December of 2017.
Ik zie ook dat het geen R730XXU2*** versie is dus dat zal er ook mee te maken hebben dat deze niet bij mij binnen komt.
[ Voor 59% gewijzigd door Thombias op 04-02-2020 12:17 ]
Ik heb op mijn S2 BALR versie wel de afgelopen tijd gechecked maar geen updates gevonden...Thombias schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
Volgens Sammobile is er een nieuwe firmware update( R730AUCU3CQK1) beschikbaar voor de Gear S2.
Ik heb deze nog niet binnen gekregen.
Bij de reacties staat het volgende:
shaith:
R730AUCU3CQK1 – you might want to re-check this. This shows up on the AT&T website as the predecessor to R730AUCU3DRC1, which is the current firmware.
R730AUCU3CQK1 lists as released in December of 2017.
Ik zie ook dat het geen R730XXU2*** versie is dus dat zal er ook mee te maken hebben dat deze niet bij mij binnen komt.
Jij wel?
Zie wel goede betaalbare alternatieven ontstaan in de Xiaomi GTS 2 en GTR 2 horloges...
Mary had a crypto key...
Ik heb deze handmatig gedownload en geflashed via odin.SpeedersPeugeot schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:43:
[...]
Ik heb op mijn S2 BALR versie wel de afgelopen tijd gechecked maar geen updates gevonden...
Jij wel?
Zie wel goede betaalbare alternatieven ontstaan in de Xiaomi GTS 2 en GTR 2 horloges...
Nee helaas ik ook niet. Maar maakt op zich niet uit, blijft fijn horloge; ook niet al te groot en ziet er luxe uit.Thombias schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb deze handmatig gedownload en geflashed via odin.
Mary had a crypto key...