De nieuwe firmware is er !!!
Zojuist op mijn Gear S2 de firmware update gekregen.
Het is de update waar afgelopen tijd over gesproken is (R732XXU2BOKK).
Meestal kijk ik altijd de kat uit de boom bij firmware updates (ja ik ben een lafaard

)
maar deze keer ben ik te nieuwsgierig.
Via de Gear-app werd de update gedownload op mijn S6 en direct daarna werd de update
automatisch naar de Gear S2 zelf gekopiëerd.
Vervolgens komt er een scherm met de bekende waarschuwingen als backup etc. waarna je
de update zelf moet starten door op 'Installeren' te klikken in de Gear-app op je telefoon.
De S2 reboot vervolgens na enkele seconden en de installatie voortgang is vanaf nu zichtbaar middels een
percentage aanduiding en een draaiende blauwe ring.
Na ongeveer 3 minuten staat de teller op 100% en blijft alleen nog de blauwe ring over.
Dit duurt erg lang zonder enige berichtgeving of zichtbare voortgang, dus het zweet stond onder mijn armen...
Maar na nog eens 3 minuten verdwijnt de ring en verteld het display dat eea wordt geconfigureerd.
Dit duurt nog geen minuut, waarna de Gear S2 nog een keer reboot.
De totale update duurt daarmee pakweg 10 minuten (niet bijgehouden, maar gevoelsmatig).
[update]
Tot mijn vreugde kan ik melden dat de update bij mij voor zover ik nu kan zien niets gereset heeft qua instellingen.
Ik kan nu inderdaad ook onder instellingen wel de time-out van het scherm aanpassen. Deze timeout wordt overigens alleen toegepast als je de Gear naar je toe blijft houden. Zodra je je arm van je af beweegt gaat het scherm direct uit. Logisch (je kijkt immers niet meer naar je horloge) en daar is over nagedacht.
Wat ook op valt is dat deze instelbare timeout niet werkt wanneer je de klok op het scherm hebt staan.
Dan gaat het scherm na 5 seconden nog steeds op zwart.
Eigenlijk ook logisch in het kader van energiebesparing, want hoelang doe je er over om te zien hoe laat het is...
Bij alle andere schermen en apps houdt de timeout zich wel aan de instelling.
Mijn eigen (gedownloade) watchface is in takt gebleven. Nice !
Prettige verbetering is dat nu ook op 3rd party watchfaces (de mijne dus) er nu een oranje bolletje zichtbaar is wanneer er een melding is. Ik kan dus zien of het zin heeft om 'naar links te draaien ;-) '
Het oranje bolletje is zichtbaar op de plek van de '9' (bij analoge horloges). Aan de linkerzijde dus.
En inderdaad wordt op de tekst van notificaties ingezoomd (2x zo groot) als je 2x op het scherm tikt.
[update]
Een uurtje na de update kan ik denk ik wel concluderen dat deze foutloos verlopen is. Zelfs de stappenteller heeft nog het aantal stappen van vandaag onthouden
Mocht ik nog iets bijzonders tegen komen, dan zal ik dat hier vermelden.
Peter
[
Voor 111% gewijzigd door
pvkan op 04-12-2015 14:57
]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.