Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 10:19

[Samsung Gear S2] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cykuh2.jpg

De Samsung Gear S2 is de eerste ronde smartwatch van Samsung. Het slimme horloge is vanaf 30 oktober verkrijgbaar in Nederland en België. Hoog tijd voor een topic om ervaringen te delen!

Scherm, bediening en afmetingen
De Samsung Gear S2 heeft een rond AMOLED-scherm van 1,2 inch met een resolutie van 360 x 360 pixels (302 ppi). Navigeren doe je met de ring rondom het beeldscherm en de touchbediening van het scherm. Door de ring te draaien scroll je bijvoorbeeld door menu's en berichten. Ook zijn er aan de zijkant van het horloge twee knoppen in de behuizing geplaatst; een homeknop en een terugknop. Aan de homeknop kunnen verschillende functies worden gekoppeld.

Uitvoeringen en prijzen
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hgblw1.jpg
De Gear S2 komt in twee uitvoeringen: één met een moderne uitstraling (Samsung Gear S2) en één met een klassieke uitstraling (Samsung Gear S2 classic). Beide smartwatches zijn gemaakt van roestvrijstaal. De Samsung Gear S2 is verkrijgbaar in een donkergrijze behuizing met een donkergrijs bandje en in een zilveren uitvoering met een wit bandje. De Samsung Gear S2 classic komt alleen in een zwarte variant met een zwart leren bandje.

Adviesprijs Samsung Gear S2: € 349,--
Adviesprijs Samsung Gear S2 classic: € 399,--

Van de Gear S2 verschijnt ook een 3G-versie, die via een ingebouwde simkaart kan bellen en sms'en. Daarnaast beschikt deze versie over GPS. Die 3G-versie is iets groter, en heeft een accu met meer capaciteit. De verschijningsdatum en prijs van de 3G-versie zijn nog niet bekend.

Besturingsysteem, apps en features
De Gear S2 draait op Samsungs eigen besturingssysteem Tizen en kan hierdoor verbonden worden met Androidsmartphones van andere fabrikanten. Om het horloge te kunnen gebruiken in combinatie met Android is wel een toestel nodig wat draait op minimaal Android 4.4 KitKat en 1,5 GB aan werkgeheugen aan boord heeft.

Apps kunnen uit de Tizen Store worden gedownload.

Standaard houdt het horloge onder meer de activiteit van de gebruiker bij met een ingebouwde bewegingsmeter. De Gear S2 heeft een hartslagmeter aan de onderzijde. Het horloge is te gebruiken als sportwatch en is onder meer uitgerust met S-Health en Nike Running. Hiermee kun je je dagelijkse lichamelijke activiteiten bijhouden.

Het zal mogelijk zijn om mobiel te betalen met de nfc-chip in de Gear S2, via de betaaldienst Samsung Pay. Het is nog niet duidelijk wanneer Samsung Pay naar Nederland komt.

Het horloge wordt draadloos opgeladen via een meegeleverd dockingstation. Volgens Samsung kan het horloge twee à drie dagen mee op een acculading.

Video's
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nwn8qMaNoJk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17
Heb dit horloge sinds zaterdag (de normale uitvoering). Bevalt tot nu toe erg goed, de draairing werkt intuitief :). Heeft iemand al ervaring met het zelf ontwikkelen van applicaties voor de Gear S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isr
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 12:10

isr

in het artikel wordt gezegd GPS maar dat is alleen bij de nog niet leverbare 3G.
verder vraag ik me af of S2 nederlandse opdrachten begrijpt of dat je alleen met engels uit de voeten kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
isr schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:35:
in het artikel wordt gezegd GPS maar dat is alleen bij de nog niet leverbare 3G.
verder vraag ik me af of S2 nederlandse opdrachten begrijpt of dat je alleen met engels uit de voeten kunt
Excuus, alleen de 3G-versie heeft GPS inderdaad. Ik heb het aangepast, bedankt!

De spraakassistent S-voice is Engelstalig. Nederlands wordt volgens de media (nog) niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peulkn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 08:41
Ik krijg vandaag de classic versie, ben benieuwd.

Gasloos | techneco loria 6004 | atlantic explorer 200fs | 5525wp ZZO 45° Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:29
Ben ook wel benieuwd, eerdaags even langs MM om de classic even van dichtbij te bekijken. Een smartwatch spreekt me steeds meer aan, zeker i.c.m. S Health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peulkn
Nou net de classic binnen gekregen, en eerste indruk wauw. De kast zelf ziet er netjes uit er zitten 2bandjes bij een sportieve en een leren en de klok interface is makkelijk te wijzigen en helemaal aan te passen een stuk beter dan mijn voormalige gear 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels j
peulkn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:23:
Nou net de classic binnen gekregen, en eerste indruk wauw. De kast zelf ziet er netjes uit er zitten 2bandjes bij een sportieve en een leren en de klok interface is makkelijk te wijzigen en helemaal aan te passen een stuk beter dan mijn voormalige gear 2.
Nice! Als het goed is dan krijg wordt de mijne donderdag bezorgd. Ik ben benieuwd! Is het tweede bandje dat nieuwe bandje van BALR? Ik zie dat bandje opeens op de site staan van Samsung in plaats van de classic met het leren bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Sinds gisteren de Gear S2 Classic..

Super speeltje, maar moet nog erg aan de maat wennen..

Hoewel de S2 groter is dan bijvoorbeeld een Rolex, denk ik dat iedereen die van een Gear S komt problemen zal hebben met het kleinere scherm..

Stond bijna binnen tien minuten weer in de winkel, omdat de Huawei Watch er naast lag, maar denk toch dat ik het bij deze houd.. de functionaliteit is weer helemaal top (de achterstand op Android Wear is weer grotendeels ingehaald), hoewel beduidend minder dan de Gear S (geen sim (ook even wennen))..

Voor mij zou een S2+ zeker een optie zijn.. schat in dat de afzetmarkt te gering is voor meer opties..

Anderzijds is de Gear S2 de eerste smartwatch (na LG R), waar het smartwatch-gedeelte niet op afstand is te herkennen..

Ben vooral onder de indruk van de navigatie-app.. doet het ook prima in de auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirlowkey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2020
Heb net mijn Classic BALR. editie ontvangen, maar het lukt mij al de hele avond niet om mijn OP2 ermee te koppelen. De Samsung Gear App installeren leek makkelijk te gaan door de info van XDA:

http://forum.xda-develope...r-connect-t2934307/page50

En hij is als paired device zichtbaar, maar hij connect niet in de App...

Momenteel voel ik mij beetje zo: Afbeeldingslocatie: https://38.media.tumblr.com/7250ba75f29cf42ac23a941b767f70c3/tumblr_nw2k2dhmCP1szmx3io6_r2_250.gif

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peulkn
niels j schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:20:
[...]

Nice! Als het goed is dan krijg wordt de mijne donderdag bezorgd. Ik ben benieuwd! Is het tweede bandje dat nieuwe bandje van BALR? Ik zie dat bandje opeens op de site staan van Samsung in plaats van de classic met het leren bandje.
Ja klopt, als je hem unboxed zit het barl. Bandje eraan, het leren bandje zit los in de doos in 2 maten.

Het was voor mij wel even kijken hoe ik het barl. bandje eraf kreeg, blijkbaar zit er een zogenaamde spring bar tussen die je alleen met een tooltje kan indrukken en verwijderen. (Het is me met een kleine schroevendraaier gelukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465481

Ik heb problemen met de hartslag meten. Stil zittend lijkt het wel te kloppen, maar als ik tijdens een redelijk stevige wandeling continue tussen de 170-180 BMP zit... Ik ben niet fit maar dit lijkt toch wel extreem hoog, en mijn Galaxy S6 meet dan max rond de 130. Bandje strakker, losser, helpt allemaal niet.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
Oh, en stappen telt ie 10% minder dan mijn Galaxy S6. En thuis rondlopen zonder schoenen telt kennelijk helemaal niet mee, iig niet als je hem in je hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Net zo als ik verleden jaar een paar dagen moest wennen aan de Gear S (te groot), moest ik ook wennen aan de Gear S2 (te klein)..

Inmiddels vind ik het toch echt een prettig formaat.. groter dan dit formaat wordt ook meteen patserig..

De Huawei Watch is ook niet echt veel groter, maar lijkt groter door het grotere scherm (ipv de functionele ring)..

In gebruik is dit echt een horloge/smartwatch-combi.. met de licht-sensor onder de "wijzerplaat" is de klok altijd goed af te lezen.. dat was bij de Gear S wel anders.. de licht-sensor zat daar snel (nog) onder trui of hemd (ook als Gear S al grotendeels zichtbaar was), waardoor het scherm te donker bleef..

Ook de functionaliteit is beduidend verbeterd.. informatie wordt duidelijker en leuker (met achtergronden) weergegeven..

Wel vreemd dat de meldingen, na gelezen te zijn, meteen verdwijnen.. vond het prettiger bij de Gear S dat het overzicht van gelezen meldingen bleef staan (een dergelijk overzicht zou iedere gsm ook moeten hebben).. dit is wel overzichtelijker c.q. duidelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even getest, half uurtje gelopen met Apple aan de andere pols. Hoe hoger de hartslag, hoe groter de afwijking. Bij 120BPM op Apple 170+ op Samsung.

Hij gaat dus retour helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Anoniem: 465481 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:32:
Nog even getest, half uurtje gelopen met Apple aan de andere pols. Hoe hoger de hartslag, hoe groter de afwijking. Bij 120BPM op Apple 170+ op Samsung.

Hij gaat dus retour helaas.
Jammer voor je, ik hoop echt dat dit exemplarisch is, anders sla ik deze wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top horloge verder hoor, maar aangezien ik hem specifiek had gekocht om mijn hart een beetje in de gaten te houden zonder dat ik chest straps of zo hoefde te gebruiken had ik er dus niet veel. aan.

Ik had mijn onderzoek beter moeten doen. Ik las gisteren review (sorry, weet niet meer waar) met exact dezelfde resultaten, MAAR een paar reacties daar op van mensen bij wie het juist erg goed werkte. Dus probeer het iig, wie weet werkt jouw pols er beter mee samen :-)

Dit had ook wel een hint kunnen zijn dat hij wellicht niet de beste oplossing voor tijdens het sporten is:
http://www.samsung.com/us.../997435639/SM-R7200ZWAXAR
Onder 'For best results' --> "Be seated and relaxed, and stay still while taking resting heart rate measurements. Do not talk, yawn, or change your breathing, as these behaviors may skew your results."

Damn, ik had ook niet moeten gaan wandellen dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Net als met verschillende Galaxy gsms moest ik erg wennen aan de Gear S2..

Komende van de Gear S is de Gear S2 voor mijn gevoel te klein, terwijl het goede horloge-maat is (Rolex)..

Net als met de gsms begrijp ik na een week gebruik wel waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt..

In het gebruik is de Gear S2 (voor de functionaliteit (mis nog steeds het bellen, zoals met de Gear S) perfect.. en dat in de vorm van een echt horloge..

Gebruik nu (anders dan met de Gear S) vooral de Google Apps, omdat die op de Gear S2 (met de gebruikelijke truuk (installeren Android Wear (zonder instellingen))) wel goed werken (en bijvoorbeeld E-mail beter filteren)..

Jammer dat de Classic niet met een (e)sim-versie komt en misschien krijg ik toch een beetje spijt als Android Wear binnenkort (zoals gemeld) volledig Nederlands spraakgestuurd wordt..

Maar op het moment is de Gear S2 echt super en zoals een gebruiksvoorwerp moet zijn (zonder veel spelen volledig functioneel zijn).. ook de klok is voor het eerst ook in direct zonlicht goed af te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Sinds vrijdag heb ik de Classic. Erg mooi ding en het horloge werkt goed.
Maar ik merk dat ik wel redelijk veel meldingen, met name whatsapp berichten niet op mijn horloge krijg.

Lijkt vrij random te zijn, ik kan er tenminste geen regelmaat in ontdekken. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
arene schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:26:
Maar ik merk dat ik wel redelijk veel meldingen, met name whatsapp berichten niet op mijn horloge krijg.

Lijkt vrij random te zijn, ik kan er tenminste geen regelmaat in ontdekken. Meer mensen hier last van?
Ik zou eens bij je notifications settings kijken in de gear app en dan limit notifications uitzetten misschien helpt dat?

Zelf heb ik er geen last van gehad, soms duurt het wel een paar minuten voordat de notification doorkomt.

Verder, ik heb zelf de gear s2 sport uitvoering, er zit bij mij een klein beetje speling op de ring. Als ik er van boven af op druk dan kan ik hem een halve millimeter naar beneden drukken en als ik hem loslaat dan komt hij weer omhoog. Ik vraag me af of dit by design is of niet. Iemand anders hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579875

Zelf heb ik de witte versie en daar geen last van

Vraag

Mijn batterij is vannacht met 50 % gedaald?
Hij lag op het kastje naast mijn bed, nog iemand die dat heeft gehad?
Dat ik hem gister om had ging het gewoon heel rustig.

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 579875 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 06:50:
Vraag

Mijn batterij is vannacht met 50 % gedaald?
Hij lag op het kastje naast mijn bed, nog iemand die dat heeft gehad?
Dat ik hem gister om had ging het gewoon heel rustig.
Misschien regelmatig checken van hartslag nog aan staan?

Heb wel gehoord dat de SleepTracker-app de nacht meestal niet haalt..

En welke App is dat ?

Gaat trouwens wel goed vandaag. Vanmorgen met 100% batterij om half 10 en nu nog 77% 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Is geen standaard app..

Zul je dus wel niet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
arene schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:26:

Ik heb gemertkt dat de Gear s2 (ook classic) op (voor mij) ingenieuze wijze omgaat met de meldingen van email, whatssapp etc op de gear zelf.
Als ik allebei mijn devices niet actief heb, komt de notificatie op mijn gear letterlijk tegelijk aan met de email.
Zodra ik de email op mijn S6 lees, verdwijnt de notificatie direct echter van mijn horloge, ook als ik deze nog niet gelezen heb. Zolang ik de email echter niet lees blijft de notificatie gewoon in mijn horloge staan.....totdat ik hem daar naar boven swipe (delete) of dus op mijn telefoon lees.(let op.... de email zelf blijft wel gewoon aanwezig in de emailapp op beide devices)
Bij whattsapp is er nog een ander gedrag merkbaar: Zodra allebei de devices in rust zijn vertoont deze app hetzelfde gedrag als hierboven.Maar als ik mijn telefoon in de hand heb en het whatssapp scherm open heb, komen de notificaties NIET aan op de gear (wel op de telefoon natuurlijk).
Slim bedacht!, want ik heb het whatssapp scherm al voor mij neus op mijn S6, dus wat voegt een notificatie op mijn smartwatch dan nog toe ?

Anders dan anderen vindt ik dit gedrag ideaal: Ik wordt nl alleen gewaarschuwd door mijn horloge als ik niets door heb, en ik loop niet het risico op een gegeven moment door 10-tallen berichten te moeten scrollen die ik al gelezen heb. Daar heb je immers de app zelf voor (op telefoon of gear).

Overigens zal ik eind komende week een wat uitgebreider verhaal schrijven met mijn ervaringen met de Samsung Gear S2/ Eerst een weekje in de praktijk gebruiken..

Peter

[ Voor 4% gewijzigd door pvkan op 16-11-2015 10:34 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Dat zou mooi zijn. Ben serieus aan het overwegen om de Gear S2 Classic aan te schaffen maar vindt de prijs van €399 nog te hoog.

Misschien dat Samsung er nog een leuke promotie tegenaan gooit aankomende feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Na 5 dagen de witte versie in gebruik ( ben vrouw ) wil ik mijn ervaring delen.
Ten eersteis dit een zeer mooie maat voor een vrouw, oké ik heb geen mini polsjes☺
Het rubberen bandje is erg fijn om te dragen, het toont ook niet goedkoop zoals bij sommige andere merken wel.
Het horloge zit erg fijn en is niet zwaar,wat draagcomfort is het niks anders dan een gewone horloge.
Ook de watchfaces zijn in Veel vrouwelijke vormen en kleuren te downloaden zodat et altijd bij je kleding past.

Mijn ervaring is nu dat de batterij met normaal gebruik 2 dagen mee gaat.
Je kan het scherm continue aan laten maar ik heb hem op automatisch staan.
Zodra je je arm naar boven beweegt gaat het scherm aan.
De standaard apps zijn eigenlijk al zeer compleet, wel heb ik wat whatsfaces gedownload en een boodschappenlijst App.
Ook de here app, navigatie heb ik erop staan en deze moet ik nog uit proberen maar het lijkt mij een mooie en goede App
Je kan zelf instellen via de gear app op je telefoon welke meldingen je op je watch wilt binnen krijgen en dat is fijn.
Alles komt ook netjes binnen op je watch en je kan op je berichten reageren met kant en klare zinnen ( die je zelf ook weer kunt maken op je telefoon in de gear app )
Of met smileys en uiteraard zelf typen op het toetsenbord.
Dit gaat best goed mits je woordvoorspelling uit heb staan.
Als de telefoon gaat kan je op je watch deze aannemen en gaat de speaker automatisch aan van je mobiel op deze manier kan je dus handsfree bellen.
Ook heb ik een paar foto's in de galerij gezet en dat is gewoon een leuk iets.
Wat ook erg fijn is, is dat je agenda meldingen op je watch komt en je dus echt niet meer een afspraak kan vergeten😊

Een minpunt vind ik is dat de watch geen Nederlands ondersteund, ik hoop dat dit nog komt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Binnenkort volgens Samsung tien nieuwe apps voor de S2: http://www.samsung.com/nl...ificaties-van-de-gear-s2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige heb ik al erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Sommigen staan er inderdaad al op (ook op mijn Gear S2). De komende apps van buienradar en flitsmeister zijn een aanwinst voor mij.
Ik ben benieuwd of de KLM app ook mijn digitale boardingpass kan laten zien (de QR code).
Daar gebruik ik nu vaak mijn smartphone voor maar dat wil nog wel eens lastig zijn (schermen die wegvallen precies op het moment dat je je boardingpass nodig hebt ;-)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voxer is een leuke App.
Kan je Nederlands gesproken tekst doorsturen als een ander ook Voxer heeft. Alleen moet je op de telefoon het afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
pvkan schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:51:
Sommigen staan er inderdaad al op (ook op mijn Gear S2). De komende apps van buienradar en flitsmeister zijn een aanwinst voor mij.
Ik ben benieuwd of de KLM app ook mijn digitale boardingpass kan laten zien (de QR code).
Daar gebruik ik nu vaak mijn smartphone voor maar dat wil nog wel eens lastig zijn (schermen die wegvallen precies op het moment dat je je boardingpass nodig hebt ;-)...
Screenshot van de boardingpass maken en die vanuit Gear Manager overzetten naar de S2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 579875 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:40:
Voxer is een leuke App.
Kan je Nederlands gesproken tekst doorsturen als een ander ook Voxer heeft. Alleen moet je op de telefoon het afluisteren.
Komen nu idd meer apps..

Jammer van Tizen was, dat teveel mensen op het andere platform (Android Wear) zitten, waardoor er minder voor en door (in forums zitten soms handige jongens) wordt ontwikkeld.. vooral omdat vorig jaar iedereen al een Moto 360 had gekocht en daarna de Gear S te duur vonden (hoewel de Gear S nog steeds dé smartwatch is met de meeste opties (de LG Urbane 2 LTE kan hier niet aan tippen)..

Misschien dat dit met de Gear S2 verandert, nu de S2 ook met "gewone" (niet-Samsung-gsms) kan worden gebruikt is bijvoorbeeld het xda-forum al een stuk drukker met dingen bezig..

Samsung schijnt daarnaast ook zelf in de gaten te hebben dat apps toch de tevredenheid "stimuleren"..

Bedankt voor de Voxer-tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt wat je schrijft, ik ga er ook vanuit dat er echt wel de nodige apps bijkomen.
Maar het fijnst zou zijn Nederlandse ondersteuning voor de S-Voice ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 579875 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:13:
Klopt wat je schrijft, ik ga er ook vanuit dat er echt wel de nodige apps bijkomen.
Maar het fijnst zou zijn Nederlandse ondersteuning voor de S-Voice ☺
Dat is idd het enig(st)e reden waarom ik iets langer twijfelde tussen de Gear S2 en Huawei Watch (met Android Wear)..

Samsung weet echter het de een of andere manier altijd beter.. en maakt ook spullen die op voorhand niet populair zullen zijn, maar wel op termijn beter blijken te zijn..

De S6 vond ik niet meteen een vooruitgang ten opzichte van de S5 en de Gear S2 was de eerste dagen na een Gear S echt schrikken..

Maar inmiddels ben ik zo blij met alle verbeteringen en helemaal gewend aan de veel betere (en nettere) formaten dat ik echt blij ben met mijn keuze.. en het Samsung-spul werkt gewoon (ook zonder veel spelen)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zo zat ik te twijfelen tussen deze en de motorola 360 2.
Maar ik weet dat samsung goed is.
Wat betreft de mobiels heb ik wel eens een overstap gemaakt naar een ander merk maar kom altijd weer snel terug bij samsung😀
Zo hebben wij ook de soundbar, M7 box en tv van Samsung en alles werkt goed.
Heb zelf nog de S5 twijfel of ik aankomende maand de S6 pak of nog ff wacht op de S7.
Twijfel alleen ivm geen geheugenkaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 579875 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:56:
Heb zelf nog de S5 twijfel of ik aankomende maand de S6 pak of nog ff wacht op de S7.
Twijfel alleen ivm geen geheugenkaart slot.
Ben zelf overgestapt naar Samsung vanaf S3 en nadat Philips TV tegelijk sneuvelde met tegelijk aangekochte T.V., die bijna nooit werd gebruikt..

Moet het afkloppen maar van alle Samsung-producten ooit gekocht (inmiddels heel wat) doet alles het nog..

Zou als ik nu (meteen) zelf iets moest vervangen misschien toch voor de Note 5 gaan (is via Amerika goed te bestellen) en de geruchten zijn dat deze verbeterde S6 ook binnenkort gewoon in Europa te koop is..

Sinds gisteren is de ontbrekende geheugenkaart helemaal geen issue meer als je alle foto's direct upload via Google Photos en daarna met één druk op de knop geuploade foto's verwijderd.. heb zelf nog steeds evenveel geheugen vrij (65%) als bijna zes maanden geleden (gekocht op 10 april 2015)..

Dit is natuurlijk anders als je veel muziek wilt meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede tip van je over Google photo 😃
Heb deze geïnstalleerd en gelijk alles fgesynchroniseerd.
Op deze manier heb je dus wel altijd al je foto's bij je en dat vind ik fijn.

• _Nick__
  • Niet online
Dé app voor de Gear S2 vind ik nog steeds Mr. Time Maker (Widget op de S2) in combinatie met de Mr. Time Maker app uit de Play Store..

Hoewel iemand al berekend had dat de S2 standaard met enkele tienduizenden (!) mogelijke "watchfaces" komt (door de verschillende combinatie-mogelijkheden), zijn de watchfaces van Mr. Time Maker echt zeldzaam mooi..

Vraag mij af of die app lang in de lucht blijft, zeker nu Tag Heuer bijvoorbeeld zelf een smartwatch heeft en de "screensaver-reclame" zelfs op heel andere hardware (S2) toch wel zwaar begint te lijken op.. ;-))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KarsvdV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 18:34
-

[ Voor 99% gewijzigd door KarsvdV op 24-11-2015 09:49 . Reden: - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 17:55
KarsvdV schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:30:
Heb via mn werk een kortingscode gekregen om de gear s2 via de samsung website te kopen met 100,- korting. Dan heb je de normale versie voor 249,- en de BALR voor 299,-.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De code kun je invullen tijdens het bestelproces en is geldig t/m 31 december.
Hoop dat jullie er wat aan hebben!
Supergaaf! Bedankt voor de code d:)b . Ik zat op de wip, maar 100 euro korting gaf toch de doorslag. Morgen krijg ik als het goed is de Classic binnen.
Als de code single-use is, werkt ie nu dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij even mazzel sneuterveuter 😀😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarsvdV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 18:34
Sneuterveuter schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:17:
[...]

Supergaaf! Bedankt voor de code d:)b . Ik zat op de wip, maar 100 euro korting gaf toch de doorslag. Morgen krijg ik als het goed is de Classic binnen.
Als de code single-use is, werkt ie nu dus niet meer...
Hij is als het goed is vaker te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Bedankt voor de code, nog niet besteld overigens. Ik vindt persoonlijk €299 alsnog een heleboel geld.

Even nog een gebruikersvraag, als je via de watch een fiets of wandelroute hebt gedaan zonder de telefoon (in mijn geval een S6) in de buurt, wordt de data op de watch dan automatisch gesynchroniseerd met S Health wanneer beide weer met elkaar connected zijn via bleutooth?

Ik neem aan dat dit wel gebeurt maar wil het toch graag even zeker weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Crawl NL op 20-11-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn stappen worden dan gesynchroniseerd ja😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Crawl NL schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:43:
Bedankt voor de code, nog niet besteld overigens. Ik vindt persoonlijk €299 alsnog een heleboel geld.

Even nog een gebruikersvraag, als je via de watch een fiets of wandelroute hebt gedaan zonder de telefoon (in mijn geval een S6) in de buurt, wordt de data op de watch dan automatisch gesynchroniseerd met S Health wanneer beide weer met elkaar connected zijn via bleutooth?

Ik neem aan dat dit wel gebeurt maar wil het toch graag even zeker weten.
Klopt..

Wel ff op letten dat bij koppeling Gear S-Health daarna standaard de Gear als stappenteller aangeeft..

De stappen op de gsm worden wel nog geregistreerd, maar moeten via instellingen weer op voorgrond worden geplaatst.. heb dit laatst bij iemand moeten doen, die trainingen dacht kwijt te zijn.. maar er waren geen gegevens kwijt.. (leek wel zo)..

Er is trouwens een nieuwe versie van de Gear Manager met updates voor verschillende S2 apps..

[ Voor 4% gewijzigd door _Nick__ op 20-11-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_ergo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
Heb via mn werk een kortingscode gekregen om de gear s2 via de samsung website te kopen met 100,- korting. Dan heb je de normale versie voor 249,- en de BALR voor 299,-.
Members only:

Bedankt voor de code! :*)

Ik zit zelf ENORM te twijfelen tussen de Gear S2 Classic en de Huawei Watch. Het wordt mijn eerste smartwatch, dus ik heb 0,0 ervaring met Tizen of Androidwear. Uiteraard hebben beide watches voor- en nadelen ten opzichte van elkaar, wat het kiezen voor mij een onmogelijke opgave maakt :? .

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven om voor de Gear S2 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Michael_ergo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:56:
[...]
Ik zit zelf ENORM te twijfelen tussen de Gear S2 Classic en de Huawei Watch. Het wordt mijn eerste smartwatch, dus ik heb 0,0 ervaring met Tizen of Androidwear. Uiteraard hebben beide watches voor- en nadelen ten opzichte van elkaar, wat het kiezen voor mij een onmogelijke opgave maakt :? .

Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven om voor de Gear S2 te gaan?
Was voor mij ook een lastige keuze..

Afwegingen zijn:

De Gear S2 heeft de makkelijke bediening (draaien), een licht-sensor, het draadloze opladen en de super integratie met andere Samsung-producten..

Uit ervaring ben ik altijd tevreden met Samsung-producten, ook als ik soms bij aankoop twijfel.. niet langer later ben ik overtuigd van een goede keuze, omdat blijkt dat Samsung wel over dingen goed heeft nagedacht (en meestal alle dingen biedt, die andere ook bieden of nog gaan bieden)..

de bediening met de draaiende ring is echt een voordeel dat het mooiere uitzien van een Huawei watch te niet doet..

De Huawei Watch is chiquer (saffier-glas), heeft meer apps (Android Wear) en door de grotere gebruikersgroep en Android Wear ook meer en snellere groei-kansen.. minder is echter het moeilijke laden (magnetische lader pakt niet altijd goed).. voor minder secure gebruikers is het horloge dan nog wel eens op ongelukkige momenten leeg..

Verder ligt het eraan wat voor soort gebruiker je bent.. zou je op termijn wel eens een iPhone willen, is de Huawei nu al de verstandigste keuze (hoewel geruchten gaan dat Tizen ook het Apple-platform gaat ondersteunen).. Android Wear ondersteunt dit nu al..

Verder ondersteunt Android Wear nu al veel Nederlands voor spraakgestuurd gebruik en gaan er geruchten dat de ingebouwde luidspreker ook vanaf Android Wear 1.4+ binnenkort ook om te bellen gebruikt kan worden..

Hoewel ik wat grotere polsen heb en de Huawei zeker ook goed zou staan, vind ik van de Gear S2 net mooi dat het horloge wat kleiner is.. lijkt daarom echt niet op een smartwatch.. (het formaat van de Moto 360 eerste versie straalt vanaf dat dat een smartwatch zal zijn (hebben daarom nu ook een kleinere versie).. de Gear S2 classic vond ik dan ook zeker zo mooi als de Huawei Watch en dat heeft bij mij de uiteindelijke keuze bepaald..

Niet onbelangrijk vind ik verder dat de meldingen op de Gear S2 beter uitzien (volledige scherm) en ook (zoals verwacht) goed en praktisch zijn (scherm blijft zwart, zodat niemand kan meelezen (tenzij anders ingesteld)..

Zou zeker weer de Gear S2 kiezen.. ook zonder kans op 100 euro korting.. (met die kans was mijn bedenktijd nog korter geweest).. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_ergo
Bedankt voor je antwoord Nick!

De voor- en nadelen die je benoemt zijn inderdaad de punten waar ik over struikel. Ik heb een galaxy S5 en ben (voorlopig?) niet van plan om over te stappen naar ios. Wat ik erg fijn vind aan de Gear S2 is de soepele werking van de bezel en de apps die meeroteren.
De dealbreaker is voor mij, zoals jij ook al benoemd, vooral Tizen vs Android Wear. Ik begin nu toch te neigen naar de Gear S2, ik ga er nog even goed voor zitten. Thanks! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
Zojuist toch maar de knop doorgehakt en besteld.

Nu dus in afwachting van :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Crawl NL op 24-11-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook is belangrijk om goed te denken wat je wilt dat de watch doet.
Bij mij is het voornamelijk om de meldingen te doen, ik wil niet steeds op mijn mobiel kijken of ik een bericht of telefoontje heb gemist.
Dus bedenk welke apps zijn voor jou belangrijk!
Er zijn nieuws apps de watchfaces zijn in behoorlijk aantal te verkrijgen en er zijn ook navigatie apps dus er zijn er al zat en ik ga er echt vanuit dat er meer komen.
Ook ik ben iemand die steeds terug komt bij samsung, dus weet nu al als ik een ander merk zou hebben genomen dat ik daar acheraf spijt van zou krijgen.
Succes met je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriGeller
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-04 15:57
Members only:

Super bedankt!! Ik heb er één besteld met je code! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_ergo
Anoniem: 579875 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:26:
Ook is belangrijk om goed te denken wat je wilt dat de watch doet.
Bij mij is het voornamelijk om de meldingen te doen, ik wil niet steeds op mijn mobiel kijken of ik een bericht of telefoontje heb gemist.
Dus bedenk welke apps zijn voor jou belangrijk!
Er zijn nieuws apps de watchfaces zijn in behoorlijk aantal te verkrijgen en er zijn ook navigatie apps dus er zijn er al zat en ik ga er echt vanuit dat er meer komen.
Ook ik ben iemand die steeds terug komt bij samsung, dus weet nu al als ik een ander merk zou hebben genomen dat ik daar acheraf spijt van zou krijgen.
Succes met je beslissing.
Bedankt voor je antwoord!
Meldingen vind ik ook één van de belangrijkere aspecten van een watch. Ik zal ook nog even goed naar de huidige beschikbare apps kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
=deleted=

[ Voor 99% gewijzigd door henklbr op 25-11-2015 18:20 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Nieuwe firmware-update voor Gear S2 onderweg.. met veel nieuwe opties..

Ook om die reden is keuze voor Samsung veilige keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
_Nick__ schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:34:
Nieuwe firmware-update voor Gear S2 onderweg.. met veel nieuwe opties..

Ook om die reden is keuze voor Samsung veilige keuze..
Waar zie je deze informatie Nick ??
Sorry....heb het al gevonden....lekker snel uitrollen dan maar.
Ik heb de Gear S2 balr nu ruim 2 weken....bevalt me goed.
Doe ruim 2 en een halve dag met batterij ..."s nachts in spaarstand uiteraard en trilvrij :)
Tot nu toe zeer tevreden nadat ik eerst 2 dagen de 360 2e gen had geprobeerd.
Hiervoor overigens 2 en een half jaar de sony sw2 gedragen maar die liep nu compleet op het einde daarom blij met de aanschaf van de S2 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Co1967 op 23-11-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Laatst online: 10:29
Ah thnx voor die code KarsvdV! Echter, ik wilde hem gebruiken om er ook eentje te bestellen en hij zegt dat de code niet geldig is, doe ik iets verkeerd toevallig? Of is hij al 'op' gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Al langere tijd heb ik nieuwsgierig de ontwikkelingen gevolgd van de Smartwatch.
Primair moet een smartwatch voor mij nog steeds een horloge zijn en ik was tot nu toe
nooit helemaal overtuigd van het uiterlijk van de meeste Smartwatches.
Totdat ik de Gear S2 Classic zag.

Ruim een week geleden heb ik de knoop doorgehakt en heb ik dus de Samsung Gear S2 Classic aangeschaft.
Anders dan berichten hier ervaar ik het formaat van het scherm niet als te klein.
Mijn vorige horloge was echter nog een traditionele Seiko, dus ik weet niet beter.
Daarnaast ben ik niet van de koekkoeks-klokken om je pols; ieder het zijne.
Waarom deze versie overigens ineens de BALR moet heten ipv de Classic is mij een raadsel.
Het BALR horlogebandje haalt wat mij betreft de sjieke uitstraling van de Classic naar beneden. Ik begrijp die keuze totaal niet, dus dat plastic bandje ging er dus heel snel af en heb de lederen band gemonteerd (appeltje eitje).
Dit lederen bandje kon ook niet echt mijn voorkeur wegdragen. Ik ben al jaren gewend aan een
metalen band. Ik ben dus op zoek gegaan en vond op internet een stalen horlogeband in precies dezelfde
tint zwart(glans) als de Classic...
Een mooi klassiek wijzerplaatje uitgekozen en voilá...een smartwatch zoals ik hem graag wil ;-)
Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/gear.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/hor2.jpg
De batterij van de S2 houdt het opvallend lang vol. Ruim 2 dagen doe ik op 1 lading waarbij ik
best veel gebruik maak van notificaties (email, whatsapp, nu.nl, telegraaf, SMS etc) en ik uiteraard
regelmatig ook kijk hoelaat het is (dat kan de Gear S2 namelijk ook laten zien ;-) ).
Ik heb verder niets met hartslagen en stappentellers, maar het werkt wel allemaal.
Overigens vind ik het uithoudingsvermogen van de batterij niet zo spannend, zolang hij het maar minimaal
een dag volhoudt. 's Nachts ligt hij immers op mijn nachtkastje op de lader.
Samsung geeft aan dat bij het draadloos laden gebruik gemaakt wordt van de QI-techniek.
Dat is toch niet helemaal waar; als ik de S2 op een andere QI lader leg, dan begint hij heel even met laden
maar na 2 seconden wordt de verbinding verbroken. Jammer, want ik heb een Ikea QI-lader ingebouwd in mijn
nachtkastje. Mijn Samsung S6 wordt daarop overigens wel prima opgeladen. Waarom de Gear dit niet doet is mij niet duidelijk.
De lader van de Gear S2 geeft tijdens het laden een oranje LEDje en is niet opvallend in een donkere slaapkamer.
Maar zodra de accu vol is en het LEDje groen kleurt is het net of je een Philips wakeuplight in je slaapkamer hebt staan 8)7 . Een klein stukje zwartje isolatietape doet hier wonderen.

De tijd komt op de Gear S2 te voorschijn zodra je je arm naar je toe beweegt. Ideaal.
Ik vind de duur dat de tijd in het scherm blijft staan net iets te kort, maar onder de nieuwe firmware die er aan
komt las ik dat je dat dan ook zelf kan instellen.
Voor mij ideale app is Parkmobile. Parkeren, een tikje op je horloge en de parkeertijd begint te lopen.
Hoe simpel kan je het maken (Parkmobile zit uiteraard op mijn favorieten scherm).
Ik bankier bij ING en is de TANcode op het scherm van je horloge als je iets overmaakt een leuke bijkomstigheid.
Ideaal is ook dat ik nu snel aan notificaties kan zien of ik een SMS, whatsappje of telefoontje
wil beantwoorden. Perfect tijdens vergaderingen.

Het aantal apps is inderdaad nog beperkt maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen.
Vervelend is wel dat je in de appstore overal wijzerplaten tegen komt, ook alle categorien...
Dat maakt het scrollen door echte apps wel eens lastig.

Ergo: De Gear S2 gaf mij eindelijk voldoende aanleiding om een smartwatch te kopen en ik heb er absoluut geen spijt van.

Peter

[ Voor 2% gewijzigd door pvkan op 24-11-2015 15:33 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehij
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2016
lexvandoef schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:35:
Ah thnx voor die code KarsvdV! Echter, ik wilde hem gebruiken om er ook eentje te bestellen en hij zegt dat de code niet geldig is, doe ik iets verkeerd toevallig? Of is hij al 'op' gebruikt?
de code is wegens misbruik van Kars verwijderd, zijn werkgever is op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
jehij schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:33:
[...]

de code is wegens misbruik van Kars verwijderd, zijn werkgever is op de hoogte ;)
Ah vandaar, hopelijk krijgtie er niet al te veel problemen mee :). En mooi mee genomen voor diegene die hebben kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
pvkan schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:08:
Al langere tijd heb ik nieuwsgierig de ontwikkelingen gevolgd van de Smartwatch.
Primair moet een smartwatch voor mij nog steeds een horloge zijn en ik was tot nu toe
nooit helemaal overtuigd van het uiterlijk van de meeste Smartwatches.
Totdat ik de Gear S2 Classic zag.

Ruim een week geleden heb ik de knoop doorgehakt en heb ik dus de Samsung Gear S2 Classic aangeschaft.
Anders dan berichten hier ervaar ik het formaat van het scherm niet als te klein.
Mijn vorige horloge was echter nog een traditionele Seiko, dus ik weet niet beter.
Daarnaast ben ik niet van de koekkoeks-klokken om je pols; ieder het zijne.
Waarom deze versie overigens ineens de BALR moet heten ipv de Classic is mij een raadsel.
Het BALR horlogebandje haalt wat mij betreft de sjieke uitstraling van de Classic naar beneden. Ik begrijp die keuze totaal niet, dus dan plastic bandje ging er dus heel snel af en heb de lederen band gemonteerd (appeltje eitje).
Dit lederen bandje kon ook niet echt mijn voorkeur wegdragen. Ik ben al jaren gewend aan een
metalen band. Ik ben dus op zoek gegaan en vond op internet een stalen horlogeband in precies dezelfde
tint zwart(glans) als de Classic...
Bedankt voor je 'review'. Mag ik vragen waar je die stalen horlogeband hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Crawl NL schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:32:
[...]

Bedankt voor je 'review'. Mag ik vragen waar je die stalen horlogeband hebt aangeschaft?
Bij deze...:

https://www.kish.nl/Horlogeband-20mm-staal-zwart/

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
sirlowkey schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:45:
Heb net mijn Classic BALR. editie ontvangen, maar het lukt mij al de hele avond niet om mijn OP2 ermee te koppelen. De Samsung Gear App installeren leek makkelijk te gaan door de info van XDA:

http://forum.xda-develope...r-connect-t2934307/page50

En hij is als paired device zichtbaar, maar hij connect niet in de App...

Momenteel voel ik mij beetje zo: [afbeelding]

:?
Heb je hem al aan de praat gekregen met je OP2? Ik wil hem namelijk ook bestellen en heb dezelfde telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehij
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2016
lexvandoef schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:21:
[...]

Ah vandaar, hopelijk krijgtie er niet al te veel problemen mee :). En mooi mee genomen voor diegene die hebben kunnen profiteren.
wel heeft hij al zijn collega's benadeeld die hem niet meer kunnen bestellen, inlusief mijzelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
jehij schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:37:
[...]

wel heeft hij al zijn collega's benadeeld die hem niet meer kunnen bestellen, inlusief mijzelf....
Ai, dat is vervelend natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Gebruik/Bekijk je je telefoon nu minder, nu je een smartwatch hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:13:
Gebruik/Bekijk je je telefoon nu minder, nu je een smartwatch hebt?
Veel minder..

Als je de gsm eenmaal in de handen hebt, doe je altijd meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
_Nick__ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:26:
[...]

Veel minder..

Als je de gsm eenmaal in de handen hebt, doe je altijd meer..
De reden dat ik het vraag is omdat ik mezelf een irritant persoon vindt worden met mijn telefoon.
Om de haverklap even kijken of er nog berichten zijn.
Dus als ik dat met een smartwatch kan verminderen is dat natuurlijk wel fijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merkte hetzelfde bij mij en in gezelschap is dit niet iets wat je behoort te doen om de haverklap.
Nu met deze watch kijk ik in gezelschap niet op mijn mobiel, ik vertrouw op mijn watch dat hij trilt als er iets is zoals App of dat ik gebeld word.
Dus ik ben in ieder geval weer socialer geworden in gezelschap 😃

Van de week tijdens een feestje in een kroeg kreeg ik ook telefoon, watch trilt en je ziet of het je deze wilt/ moet aannemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 579875 op 24-11-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isr

isr

Helaas geen mogelijkheid betaalde Apps te zien en te kopen in de GEar app store:

Welkom bij Samsung Live Chat Premium Support.
Ik neem nu de door jou ingevulde beschrijving door.

17:47
Hallo, ik ga dit voor je uitzoeken. Een moment alsjeblieft.
Bedankt voor je geduld. Helaas hebben wij hier geen zicht op op het moment.
17:55
samsung gear apps.
17:55
ik wilde een mooie watch face, maar die stond er niet in ondanks dat de leverancier zei dit hij er stond.
17:56
vervolgens vroeg hij me te vertellen wat wel beschikbaar was, waarna hij aangaf dat Nederland kennelijk geen betaalde apps in de app store had staan... dat beperkt het aanbod maar ook de potentie voor app bouwers waardoor ook het aanbod beperkt zal blijven. Vandaar dat ik me afvraag of en wanneer deze mogelijkheid wel zou komen
17:57
de leverancier:
17:58
Gear O'Clock - watchfaces You can find them on Samsung Gear apps market. Search for Gear O'Clock or Belvek!
Gear O'Clock - watchfaces It seems Samsung doesn't support paid apps in your country. Sorry.
Ah ok. Wat jammer. Helaas kan ik enkel vertellen dat ik geen zicht op heb de beschikbaarheid hiervan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vodafone als provider en kan via mijn rekening betalen voor de apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isr

isr

Anoniem: 579875 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:29:
Ik heb vodafone als provider en kan via mijn rekening betalen voor de apps
Maar zou dat dan ook op "niet" samsung telefoons werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat weet ik niet ik heb een s5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 20:51
Heb m'n S2 ontvangen, jammer genoeg kon ik de kortingscode niet gebruiken omdat ik op het moment niet in Nederland ben maar het is het helemaal waard. Moet nog even kijken hoe lang de batterij het uithoud maar tot nu toe is het best goed. Mijn Galaxy S6 daarentegen is wat minder blij met het bluetooth gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
De Gear S2 ook binnen, ik kom alleen niet verder dan het opstart scherm waarin hij vraagt om de Samsung Gear app te downloaden. Op mijn S6 staat (via de Galaxy Apps) dat deze al is geinstalleerd maar ik kan de app nergens vinden, ook heb ik niet de optie (grijs) om de app te starten vanuit de Galaxy App store.

Geen idee wat ik nu kan doen, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Toevallig disabled? De app was pre-installed bij mij en ik had hem disabled toen ik de telefoon kocht omdat ik dacht dat het bloatware was.

//edit Iemand anders met dit probleem; ik heb screen time-out op 1 minuut gezet maar m'n display gaat nog steeds uit na ~ 6 seconden.

[ Voor 33% gewijzigd door Xufuja op 24-11-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Dank je, maar ik heb het al opgelost door alles maar even schoon te poetsen en terug naar de fabrieksinstellingen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Iemand anders met dit probleem; ik heb screen time-out op 1 minuut gezet maar m'n display gaat nog steeds uit na ~ 6 seconden.
Waar zie/vindt jij die instelling voor screen-timeout?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
pvkan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:32:
[...]

Waar zie/vindt jij die instelling voor screen-timeout?

Peter
Settings -> display - > screen timeout, onder brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Creqaw schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:58:
[...]

Dan heb jij blijkbaar al de nieuwe firmware ?
Bij mij staat nl onder Display alleen Wijzerplaten, Klok altijd aan, Helderheid en Lettertype.
( firmware 2.2.03.15111841 )

Mazzelaar ;)

Peter

[ Voor 5% gewijzigd door pvkan op 25-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
[...]

ik heb net gekeken maar deze instelling staat er bij mij niet tussen.
misschien heb jij de nieuwe firmware al op je S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Denk het dan, toen ik hem gisteren voor het eerst opstartte kreeg ik gelijk een update notificatie maar dacht dat het normaal was voor nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
Ik ben een leek ...maar kun je hier ook een foto plaatsen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Wie weet de oplossing:

De Gear S2 geeft bij Whatsapp meldingen een aantal voorgebakken 'snelle' antwoorden.
Ik wil deze tekstjes graag wijzigen, maar weet niet waar.
In de Gear-app kan je wel onder Snelle berichten eea wijzigen, maar deze zijn bedoeld voor SMS en eventuele SMSjes als je een oproep even niet kan beantwoorden.

WIe weet waar deze tekstjes voor Whatsapp zitten ? In de Whatsapp app zelf kan ik het ook niet vinden.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
pvkan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:51:
Wie weet de oplossing:

De Gear S2 geeft bij Whatsapp meldingen een aantal voorgebakken 'snelle' antwoorden.
Ik wil deze tekstjes graag wijzigen, maar weet niet waar.
In de Gear-app kan je wel onder Snelle berichten eea wijzigen, maar deze zijn bedoeld voor SMS en eventuele SMSjes als je een oproep even niet kan beantwoorden.

WIe weet waar deze tekstjes voor Whatsapp zitten ? In de Whatsapp app zelf kan ik het ook niet vinden.

Peter
als ik het whattapp bericht open zie ik 3 dingen boven in beeld.
links = spraak midden = smiley's en rechts een kader waar je zelf tekst in kan voeren
Vraag verkeerd gelezen ....deze optie kan ik ook niet vinden dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Co1967 op 25-11-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Co1967 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:50:
Ik ben een leek ...maar kun je hier ook een foto plaatsen ??
Van het scherm met de screen time-out optie? Dan: https://dl.dropboxusercon...MR732/20151125_160700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
ik wou mijn S2 hier plaatsen :) .
maar ik zag dat ik daar de machtigingen nog niet voor had :+
maar mooi klokkie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Co1967 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:02:
[...]

ik wou mijn S2 hier plaatsen :) .
maar ik zag dat ik daar de machtigingen nog niet voor had :+
maar mooi klokkie _/-\o_
Oh haha, verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Co1967 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:13:
[...]

Waar zie je deze informatie Nick ??
Sorry....heb het al gevonden....lekker snel uitrollen dan maar.
Ik heb de Gear S2 balr nu ruim 2 weken....bevalt me goed.
Doe ruim 2 en een halve dag met batterij ..."s nachts in spaarstand uiteraard en trilvrij :)
Tot nu toe zeer tevreden nadat ik eerst 2 dagen de 360 2e gen had geprobeerd.
Hiervoor overigens 2 en een half jaar de sony sw2 gedragen maar die liep nu compleet op het einde daarom blij met de aanschaf van de S2 8)
Spaarstand & trilvrij: doet ie dat automatisch (kun je dat instellen) of moet je dit "handmatig" doen? (zo ja: waar?)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil even laten weten dat ik nu 3 dagen doe met 1 lading.
Heb helderheid op 2 en wifi uit, wel savonds als ik naar bed ga zet ik hem uit.
Is toch erg netjes al zeg ik het zelf :)
Hoop dat de update er snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
henklbr schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:17:
[...]

Spaarstand & trilvrij: doet ie dat automatisch (kun je dat instellen) of moet je dit "handmatig" doen? (zo ja: waar?)
spaarstand staat onder instellingen spaarstand en dan ff op een v-tje klikken.
trilstand kun je vanuit je hoofdscherm swipen naar beneden en dan op de middelste icoon klikken.....je ziet nu als het goed is ook een - boven in het scherm als je de gewone tijd ervoor hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Co1967 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:15:
[...]

spaarstand staat onder instellingen spaarstand en dan ff op een v-tje klikken.
trilstand kun je vanuit je hoofdscherm swipen naar beneden en dan op de middelste icoon klikken.....je ziet nu als het goed is ook een - boven in het scherm als je de gewone tijd ervoor hebt staan :)

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
[...]

Dan heb jij een Koreaanse Gear S2, en geen Nederlandse: deze update is alleen uitgebracht in Zuid Korea!

Waar heb je hem gekocht?

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:59
Ik twijfel ook om eentje te kopen.
Ik heb momenteel een Oneplus X en zie me in de toekomst ook geen Samsung telefoon kopen.

Zijn er functies die niet werken op een niet-samsung telefoon?
Maw: is er een voordeel voor Samsung telefoons of is er totaal geen verschil?

• Xufuja
henklbr schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:05:
[...]

Dan heb jij een Koreaanse Gear S2, en geen Nederlandse: deze update is alleen uitgebracht in Zuid Korea!

Waar heb je hem gekocht?
Oh dat klopt, gekocht via Koreaanse ebay seller maar wist niet dat er verschillen waren.

//edit Probleem gevonden, screen timeout werkt alleen als je display always on hebt enabled.

[ Voor 12% gewijzigd door Xufuja op 26-11-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Creqaw schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:37:
[...]

Oh dat klopt, gekocht via Koreaanse ebay seller maar wist niet dat er verschillen waren.

//edit Probleem gevonden, screen timeout werkt alleen als je display always on hebt enabled.
Nou, bij mij niet hoor :'(
Ik vrees dat ik even moet wachten op de update.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
pvkan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:56:
[...]

Nou, bij mij niet hoor :'(
Ik vrees dat ik even moet wachten op de update.

Peter
De Gear S heeft vandaag nog niet in Nederland de update, die in mei al in Korea is uitgebracht..

Sinds juli was deze wel beschikbaar in Duitsland (ook via Sammobile) en dus zelf te flashen met Odin (moet wel met een extra bestandje dan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
_Nick__ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:30:
[...]

De Gear S heeft vandaag nog niet in Nederland de update, die in mei al in Korea is uitgebracht..

Sinds juli was deze wel beschikbaar in Duitsland (ook via Sammobile) en dus zelf te flashen met Odin (moet wel met een extra bestandje dan)..
Volgens mij gaat deze thread over de Gear S2, en NIET over de Gear S! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 28-11-2015 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 07:08:
[...]

Volgens mij gaat deze thread over de Gear S2, en NIET over de Gear S! ;)
Wilde alleen aangeven hoe lang het nog kan duren voordat wij (S2-eigenaren) de firmware-upgrade krijgen..

Zal dit jaar wel niks meer worden..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste