Advies Shooter voor PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Goede morgen,

Ik ben op zoek naar een goede instap shooter.
Ik ben zo slecht in fps shooters,dat ik het nodig vind eerst de feeling te krijgen,
Aiming snelheid,keybindings enz enz....ik wil echt een pro worden.
Graag jullie advies waar te beginnen. ...met welke game?. ...meteen al online of eerst goede singleplayer?

Ik hoop op wat goed advies!
Ik haak altijd af met fps games. ....ben te slecht en te traag hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 10:58
Je kan unreal tournament eens proberen? Desnoods de UT2004 versie die is al wat ouder maar geweldig om te leren fps'en want de bots zijn vrij scaled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Thanks goede tip
Iemand ook adviezen voor keybindings mouse gevoeligheid en overige settings?

Nog meer games die subliem zijn. ....voor mijn doel. .hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

ECHT goed in shooters word je niet zo 1, 2, 3. Daar gaat ontzettend veel tijd in zitten: oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het gros van de echt goede shooterspelers is goed geworden omdat ze veel speelden, en dat deden ze omdat ze het gewoon leuk vinden om te spelen. Maar als ik dan lees dat jij altijd afhaakt omdat je "te slecht" bent vraag ik me af of je het wel leuk genoeg vindt en waarom je dan zo graag "pro" wilt worden ;)

Ik speelde vroeger niets anders dan "simpele" shooters zoals Quake 2, Quake3 arena en Unreal tournament. Om de basistechnieken wat op orde te krijgen zou ik beginnen met een shooter zoals dat: gewoon een "arena'" met tegenstanders en dan lekker knallen, Unreal Tournament 2004 is een geweldige game op dat gebied :)

Persoonlijk zou ik eerst offline spelen, niet online. Bots kun je aanpassen qua moeilijkheidsgraad en het spel zo moeilijker maken naar gelang je skills vorderen. Dat heb je niet met online spelers, waar je ook regelmatig te maken hebt met spelers die er een misselijke manier van spelen op nahouden. Leer eerst de basis, daarna komt het online gebeuren wel :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:41
Deze topics staat al aardig wat info in :)

Hoe word ik een pro shooter
Opzoek naar een goede shooter

[ Voor 27% gewijzigd door Ketho op 01-11-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Top!
Mijn idee was ook eerst sp ut 2004 te gaan doen. ...met moeilijkheidsgraad steeds hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Als je met pro gewoon 'ik wil gewoon goed worden' bedoelt en niet 'professioneel voor geld', dan kies je gewoon wat je leuk vind qua setting en dan veel spelen.

Arena shooters als Quake en Unreal Tournament brengen je wel de basis aim en feeling aan en deze kan je ook tegen bots/AI spelen om er in te komen zonder druk. Quake Live is niet meer gratis helaas, maar de nieuwe Unreal Tournament wel. Counter Strike: Global Offensive is zo'n beetje de populairste shooter (op de PC) en heeft ook bot support.

Voor muissettings: zet alle muisacceleratie uit, gebruik MarkC mouse fix en zoek naar een gevoeligheid die je prettig vindt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
Unreal Tournament is tegenwoordig ook gewoon gratis met de Unreal Engine 4, als dat niet zo duidelijk stond in de 2e post

https://www.unrealtournament.com/
[PC] Unreal Tournament (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
Borderlands-series, niet realistisch maar veel humor en lijkt mij prima om feeling te krijgen met controls. Ook in coop/online erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Top adviezen bedank!

Ut 2004 om te beginnen. ..of de gratis versie(s)hierboven genoemd?

Kunnen jullie mij een echt goede fps muis aanbevelen....of is het allemaal goed

[ Voor 32% gewijzigd door jeroni1976 op 01-11-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
jeroni1976 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:39:
Je kan beter zelf eerst wat onderzoek doen en anders een voorstel doen in Componenten Aankoopadvies
http://tweakers.net/categorie/531/muizen/reviews/

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Gamingmuizen [Deel 2]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Thanks mensen. ....momenteel UT 2004 aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Top adviezen bedank!

Ut 2004 om te beginnen. ..of de gratis versie(s)hierboven genoemd?

Afhankelijk van de shooter zijn muizen met 5 knoppen voldoende. Sommigen hebben er veel meer zodat ze alles op een muis kunnen(reload/melee/granaat etc) ik zelf hield het bij max 5.

En niet offline spelen met bots...meteen online gaan en knallen, zo heb je meteen 'the feeling' voor het menselijke reactie vermogen, bots werken met aimbots en wallhack(afhankelijk van je niveau natuurlijk) en reageren dan op een manier die niet te evenaren is. Namate je beter wordt zul je situaties in kunnen schatten en zelfs gokken waar mensen vandaan kunnen komen(schrik niet als je online scheldwoorden als hacker/cheater voorbij hoort komen). Spawns ga je herkenen en enemy spawns zijn zo gebaseerd dat ze komen waar de minste tegenstanders zitten dus dat onthouden in kleinere maps. Namate je er fanatieker in wordt zul je handiger zijn met wapens/nosight shots en 'luck shots' en je geluid is je grootste vriend, enemies horen en waar ze vandaan komen is al de helft van je voordeel. De andere helft is goed mikken.

Verder blijf er wel plezier in hebben en zorg voor een goeie groep om je heen om samen ook te oefenen. Pro wordt je niet alleen, onthou dat.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
Okay Clear!

Nu heb ik gister ut pre alpha gespeeld tegen bots!
Niet normaal (vind ik)zo snel en accuraat als die zijn.

Maar goed. ....
Dan krijgt mijn zoektocht toch een wending.

Online maar knallen zoals aanbevolen word.
Suggesties kwa game en game mode?

Ut 2004
Ut pre alpha....

Of toch iets anders voor een lerende beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
Quake III arena
Borderlands 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
jeroni1976 schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:33:
Okay Clear!

Nu heb ik gister ut pre alpha gespeeld tegen bots!
Niet normaal (vind ik)zo snel en accuraat als die zijn.

Maar goed. ....
Dan krijgt mijn zoektocht toch een wending.

Online maar knallen zoals aanbevolen word.
Suggesties kwa game en game mode?

Ut 2004
Ut pre alpha....

Of toch iets anders voor een lerende beginner?
Ligt aan wat je wil bereiken. Games als COD BO3 die straks uit komt is wat sneller dan b.v. Battlefield. De 1 heeft niet zulke lange matches en komt het neer op bepaalde wapens en snelheid waar vervolgens tactiek niet noodzakelijk is, Battlefield daarentegen vereist wel coordinatie en samenwerking. You want speed and people calling your mom dirty names, go for call of duty. You want progress and people calling you dirty names, go for Battlefield :+ Verder is een beetje game wat moderm is wel aan te raden, want 'fast paced shooters' zijn vrijwel verleden tijd. Hou het dus bij de UT Alpha en anders de nieuwe Call of Duty games. En anders Battlefield 4 doen. Frustraties zul je nu wel meemaken aangezien je speelt tegen mensen die al vanaf de release spelen en waarschijnlijk alle maps/wapens/drops kennen en weten wat ze doen :+ Gewoon even door bijten en bij voorkeur zo snel mogelijk een clan joinen

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit soort open vragen valt onder helpdesken en dat willen we op tweakers niet. Doe zelf wat onderzoek en plaats hier wat je gevonden hebt en wat je er van denkt.
Pagina: 1